Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente houdt geloof in titel: 'In deze competitie is alles mogelijk'

Laatste update:
/

De achterstand op koploper Ajax bedraagt zeven punten en met nog zes wedstrijden te gaan lijkt FC Twente dan ook uitgeschakeld voor de landstitel. Youness Mokhtar denkt daar anders over en ziet nog mogelijkheden, zeker als de Enschedeërs de eerstvolgende competitiewedstrijd winnen. Twente gaat 30 maart, na een weekend zonder competitievoetbal, op bezoek in Amsterdam. "De wedstrijd van het jaar", zegt de aanvaller in een interview met de NOS.

Mokhtar weet dat zijn elftal het gat met Ajax bij een zege verkleint tot vier punten. In dat geval wordt het mogelijk toch weer spannend in de strijd om plek een. "In deze knotsgekke competitie is alles nog mogelijk", zegt hij. Eerste streven is echter de tweede plek, die komende zomer recht geeft op deelname aan de voorrondes van de Champions League. Een droom, volgens de technicus. "Op zo'n hoog niveau spelen, daar doe je het allemaal voor als voetballer."

Of FC Twente het gat met Ajax inderdaad nog kan dichten valt te bezien, maar het vertrouwen in Enschede is in ieder geval groot. Mokhtar zegt desgevraagd zelfs zijn geld in te durven zetten op een landstitel. "We staan nu tweede en hebben alles in eigen hand. We moeten gewoon doen waar we goed in zijn en ons eigen spel blijven spelen. Dan kunnen we nog hoog eindigen."

Gaat FC Twente winnen in Amsterdam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan ben je 1 van de weinigen Mokhtar. Twente gaat niet winnen in Amsterdam, kans is zeer klein. We moeten ons gewoon op de 2e plaats richten. Wel mooi dat hij ambitie toont!

18 maart 2014 om 16:30

Alles is mogelijk

18 maart 2014 om 16:34

Klopt, maar om te zeggen dat je nog kampioen kan worden met het spel van afgelopen weken.. Het was niet slecht, maar ook niet goed. We gaan geen 7 punten goedmaken op deze manier

18 maart 2014 om 16:35

Nou ik zie Twente eigelijk wel winnen in Amsterdam hoor... Tadic speelt super goed en bij ons gaat het gewoon slecht de laatste weken. Eenigste wat ons hoop geeft is dat de defensie van Twente soms wat knullig overkomt.

18 maart 2014 om 16:40

Plus de jong doet niet mee

18 maart 2014 om 16:43

De Jong was in de vorm van de laatste weken ook niet echt van toegevoegde waarde geweest. Weet iemand trouwens of Bojan weer fit is voor de wedstrijd tegen AZ en Twente? Misschien dat hij dan in de spits kan spelen.

18 maart 2014 om 17:25

Je heb niet meegekregen dat bojan zondag was ingevallen? Of bedoel je of hij fit is voor 90 minuten? Lijkt me dat hij fit is, net als boilesen.

18 maart 2014 om 17:58

Zelfs als Twente wel wint in Amsterdam (wat ik overigens niet zie gebeuren), dan nog moeten ze 4 punten inlopen in 5 wedstrijden en niets meer verspelen.
Dat gaat niet meer gebeuren, Twente wint niet alle zes z'n wedstrijden.

18 maart 2014 om 18:22

Jaakke, het programma gezien? Degradatiekandidaten zijn niet gemakkelijk, maar tegen Ado, Roda en Zwolle thuis en NEC en NAC uit is het zeker niet onmogelijk!

18 maart 2014 om 18:58

De Jong was in thuis wedstrijden wel beslissend

18 maart 2014 om 20:40

Ja, had het niet helemaal goed geformuleerd. Ik bedoelde inderdaad of hij in staat was om 90 minuten te spelen of in ieder geval te starten.

Alles in eigen hand? Hij kan blijkbaar gewoon niet rekenen

18 maart 2014 om 18:02

Grappig inderdaad. Laten we het er op houden dat het ijdele hoop is.
Ajax wordt uit bij Vitesse kampioen.

18 maart 2014 om 20:15

Ik denk dat die uitspraak een beetje uit zn verband is getrokken. Denk dat Mokhtar hier doelt op de tweede plek, daarvoor hebben we alles nog in eigen hand!

Mokhtar zegt desgevraagd zelfs zijn geld in te durven zetten op een landstitel. "we staan nu tweede en hebben alles in eigen hand.

Beetje vreemde reactie van Mokhtar, als je afhankelijk bent van anderen heb je het niet in eigen hand.

18 maart 2014 om 16:59

Eigenlijk vind ik het hele artikel wel wat ongepast en ook vreemd. We hebben het niet in eigen hand, we hebben het al weken lastig, en ik zie ons in Amsterdam echt niet zomaar winnen.
Volgens mij is Mokhtar zo'n beetje de enige die er geloof in heeft.

18 maart 2014 om 17:04

Haha terwijl jij hier op mij reageert, deed ik dat op jou bij het artikel over Marsman.

Klopt Jansen Joenite een beetje bescheidenheid zou nu niet misstaan, het spel is nu niet van dien aard dat de spelers kunnen zeggen, we worden op zeker 2e

18 maart 2014 om 17:14

Ik denk dat Mokthar doelt op de tweede plek die recht geeft op voorronde CL.

Hoop iig wel dat Twente in Europa komt, waren toch altijd een stabiele factor en een uithangbord voor het Nederlandse voetbal. Paar erg leuke overwinningen gehaald de laatste vijf jaar.

Misschien een beetje wishfull thinking. Maar als je de wedstrijden bekijkt zie je dat ajax een moeilijker programma dan Twente heeft. Vitesse en Twente nog plus reuzendoder rkc! Dan moet Twente nog tegen ajax en degradatieclubs. Winnen van ajax brengt ons niet alleen stap dichter bij de vcl maar ook weer in de race voor de titel.

18 maart 2014 om 16:36

Onderschat de lage ploegen niet. Die zijn juist t zwaarst op t einde die strijden en vechten dan voor de punten. Kampioen word je niet tegen de grote maar....

18 maart 2014 om 17:04

Twente haalt 8 punten uit de laatste 5 duels en wanneer heeft Twente er 6 op rij gewonnen? Stel dat Twente de laatste 6 duels op rij zou winnen, wat mij vrij stug lijkt, omdat de druk elke week zal toenemen en dat kunnen die onervaren spelers niet aan, dan nog moet Ajax drie keer verliezen, 4 keer gelijkspelen of een combinatie daarvan. Dat zie ik echt niet gaan gebeuren.

Persoonlijk denk ik dat Ajax, dat pas drie keer verloren heeft deze competitie, maximaal 9 punten van de 18 nog te halen punten nodig heeft voor de titel, omdat juist de andere ploegen zoveel laten liggen tegen de kleintjes. Alleen PSV heeft laten zien er 6 op rij te kunnen winnen, maar die staan qua doelsaldo te ver achter. Als Ajax van Twente en Vitesse verliest, drie wint en een keer gelijk speelt is Ajax sowieso kampioen.

Die zgn knotgekke competitie waarin iedereen van iedereen kan winnen is nonsens, want alleen Vitesse, AZ en PSV hebben van Ajax gewonnen en dat zijn niet bepaald de minste ploegen in de Eredivisie. Overigens zijn degradatietegenstanders niet de beste tegenstanders om tegen te komen in de laatste wedstrijden, want die vechten voor hun laatste kans.

Dat gezegd hebbende, dromen mag altijd, dat moeten Mokthar en jullie uit Twente vooral niet laten, al denk ik dat Mokthar de spanning niet aankan mocht Twente alsnog binnen drie punten komen. Overigens kan Mokthar sowieso niet rekenen, dus is het maar goed dat hij talent heeft.

18 maart 2014 om 17:33

Als twente van ajax wint, het kan maar zo. Dan is het gat nog maar 4 punten. Dan zal de druk op de amsterdammers alleen maar toenemen. Ben blij dat hij nog geloof heeft, nu de rest nog

18 maart 2014 om 17:39

Tuurlijk joh, maar wat jij en iedereen vergeet is dat zelfs wanneer Ajax twee maal verlies (twente, Vitesse) en ook nog eenmaal gelijk speelt (rkc), je nog niet zomaar kampioen bent.

Daarnaast speel je tegen Ajax zonder je vaste backs en je speelt uit.

18 maart 2014 om 18:13

Wat jij vergeet is dat Twente een B-team op kan stellen, zonder dat er veel verschil is, zolang Tadic maar meedoet.

18 maart 2014 om 19:15

@steef71

Een B-team opstellen zonder dat er teveel verschil is?
En dan noemen ze ons Ajacieden arrogant haha!
Je staat met het A-team 7 punten achter man, en ik weet zeker dat dat verschil nog groter is aan het eind van het seizoen.

18 maart 2014 om 23:44

Niemand heeft gezegd dat het zomaar gaat. Je zult er wel voor moeten strijden.

denk het niet, twente speelt erg matig de laatste tijd en heeft vaak geluk, twente kan nog wel is een einde gaan dalen

18 maart 2014 om 18:43

Eerste 3 woorden ben ik het met je eens, ook ik denk dat ze het niet gaan redden. Maar geluk? Alleen tegen Feyenoord (gezien je naam zit je daar dus nog mee, no offence) had men mazzel, maar tegen AZ was gewoon terecht. De duels daarvoor werden op Vitesse na (deze overwinning was Dikverdiend) niet gewonnen waar Twente daar een aantal duels de mogelijkheden voor heeft laten liggen (utrecht bijvoorbeeld, waar ook nog onterecht een doelpunt van Twente is afgekeurd, dus geluk?).
Desalniettemin verwacht ik ook niet dat Twente nog kampioen wordt, tweede plek zou een goed resultaat zijn van deze ploeg!

Hoezo niet winnen in amsterdam.........heb je gezien in welke vorm Ajax is........moet gewoon kunnen, lef tonen, brutaal zijn ....in amsterdam denken dat ze er al zijn....we hebben al eerder een amsterdams feestje verstoord

18 maart 2014 om 16:42

Wanneer was de laatste keer dat een andere top ploeg won in Amsterdam?
Je wint gewoon bijna nooit in Amsterdam. Alleen Vitesse deed het en dat is geen top club.
Ajax staat er altijd thuis tegen Psv,feyenoord of Twente.

18 maart 2014 om 16:56

Als dat niet zo is, waarom noem je vitesse dan. Misschien ben je er ook van op de hoogte dat ze op de derde plaats staan.

18 maart 2014 om 16:57

Je spreekt jezelf een beetje tegen in mijn ogen: 'de top ploegen winnen amper in Amsterdam. Alleen Vitesse wist wel te winnen maar dat is geen top ploeg'.

Dus.. De mindere ploegen die kunnen in jouw ogen wel winnen Amsterdam ten koste van de top ploegen? Je opmerking heeft mij in ieder geval even aan het denken gezet!

Maar goed, alleen Vitesse en Salzburg zijn er inderdaad in geslaagd om te winnen van Ajax in de Arena. Ook AZ trouwens, aan het begin van het seizoen, met de JC Schaal finale. Het gebeurt inderdaad niet vaak en Twente zie ik nu ook niet winnen de Arena.

18 maart 2014 om 17:23

@larse loetsie: Ik weet niet welke JC Schaal finale jij hebt gezien, maar ik heb Ajax zien winnen.

On topic: Ik mag toch hopen dat Ajax dit niet meer weggeeft. Moeilijk programma of niet, Ajax moet gewoon nu de mouwen een keer echt opstropen en laten zien dat zij de kampioen zijn!

18 maart 2014 om 20:03

Heb je gelijk in. Pardon. Had het verkeerd gelezen.

18 maart 2014 om 17:25

maar ik vind dat beetje het probleem bij twente! Lef tonen doen ze niet. Jansen zal wel weer blij zij met 1 punt in amsterdam omdat hij alleen maar voor die 2de plaats wil

Vorig jaar hebben ze ook bar weinig laten zien bij Ajax uit verwacht dat ze nu weer zonder lef spelen en blij zijn met 1 punt.

18 maart 2014 om 18:21

Inderdaad Fctwent3, het is bij Twente iedere keer alsof ze op de nul spelen en hopen een goaltje mee te kunnen pikken. Als ze dan achter komen, dan begint het ineens wel te lopen en gaan ze spelen.

18 maart 2014 om 18:30

Met die instelling scoor je niet 59 keer, vaker dan Ajax, Vitesse en Psv, en evenveel als Feyenoord. Het zit hem wel in de mentaliteit. Leuk als we winnen, maar als we gelijkspelen is het ook prima. Dat moet er echt uit! Genoeg voetballende kwaliteiten om kampioen te worden.

18 maart 2014 om 19:27

@ruiz_fct

Ja het ligt ook wel aan de mentaliteit. Maar waar zal dat aan liggen? Aan de spelers zelf. Of kan de trainer de spelers niet goed genoeg motiveren en ligt het aan de staf?

Zolang Ajax zo blijft presteren is voor de concurrentie alles mogelijk. Probleem is echter dat de concurrentie minstens net zoveel punten verspeeld waardoor Ajax dankzij 2 gelijke spelen op rij toch nog uitloopt op de eerste achtervolger....
Denk persoonlijk dat Ajax er tegen Twente weer staat en ik hoop dat ook als Ajax supporter. Wint Twente die wedstrijd is het met 5 wedstrijden echter nog 4 punten en zou het theoretisch nog kunnen.

Ze hebben niet alles in eigen hand want als Ajax geen punten laat liggen tegen die 5 tegenstanders daarna en Twente wint ook alles, staat Ajax toch nog echt bovenaan. Bovendien gaat Twente niet winnen in Amsterdam. Hoewel Ajax nit

18 maart 2014 om 16:35

Hoewel Ajax niet in geweldige vorm steekt, geldt dat ook voor Twente, dus gelijkspelletje is het maximaal haalbare voor Twente denk ik.

Geloof moet je altijd houden. Win je in Amsterdam is er nog wat mogelijk daar Ajax ook nog naar Vitesse moet . Ik acht de kans daarop niet erg groot maar er is een een kans.
Er is echter ook een kans dat als je er nog een paar verliest je in de plat offs van de E.l. terecht komt en dat moet je wel zien te voorkomen

Ik hoop dat ze geen kampioen worden want dan heeft Ajax echt iets verkeerds gedaan. Maar het is zeker niet onmogelijk om nog kampioen te worden hadden we afgelopen weekend maar gewonnen. Ik wil straks het lied helemaal niets in Amsterdam niet horen.

Als je verliest sta je 10 punten achter, kan je nacompetitie gaan spelen.

Zou me maar gaan concentreren om bij de eerste vier te komen.

Als je nacompetitie moet spelen en daarna kwalificatiewedstrijden voor de EL wordt je ook niet vrolijk van.

Ben je ook mogelijk nog wat spelers kwijt voor de WK, zal dan voor een aantal spelers weleens een heel korte vakantie kunnen worden.

18 maart 2014 om 17:01

Want de wedstrijd tegen Ajax is de laatste wedstrijd van het seizoen?

18 maart 2014 om 17:17

Nee nu is het de eerste.( 15 mei 2011 was de laatste wedstrijd van het seizoen staat bij mij en vele anderen nog in het geheugen gegrift)

Geef alleen aan dat als Twente verliest er meer dreigt dan alleen een mogelijke tweede plaats.

Twente heeft het kort geleden al mee gemaakt, met al die voorrondes.
Neem aan dat ze daar niet meer op zitten te wachten.

Maar zal zeker weer een mooie wedstrijd gaan worden, verwacht dat beiden wel wat beters laten zien dan de afgelopen wedstrijden.

18 maart 2014 om 17:27

No shit Sherlock!

Einde competitie is nog lang niet in zicht.
1 wedstrijd in dit stadium hoeft het verschil te maken in voorrondes of direct plaatsing.

18 maart 2014 om 19:08

Ah net zoals 2 Mei 2010 bedoel je? Ja dat weet ik nog wel inderdaad!

Hopen dat we de volle buit kunnen pakken in Amsterdam, met een gelijkspel schiet je ook weinig op als Twente zijnde.

Twente kan echt niet in Amsterdam winnen. Zie ze eerder gelijkspelen en dan nog zijn ze afhankelijk van een ander team. Het lijkt me niet dat er ook maar één club is die alles nog wint.

18 maart 2014 om 16:43

Ik zie het PSV zomaar doen. Voor Twente is het afwachten wat ze tegen ajax doen. Tadic zal moeten opstaan.

18 maart 2014 om 17:42

Tadic kan best opstaan maar welke backs gaan er spelen?

18 maart 2014 om 18:04

Schilder en Martina.

Tja waarom niet, Je moet zelf nog tegen Ajax en ze moeten nog tegen Vitesse. Ajax overtuigd me in geen enkel opzicht dat ze het kampioenschap zomaar even gaan binnenhalen. Ik verwacht wel dat Ajax kampioen gaat worden, maar makkelijk zal het niet gaan in mijn ogen.
1. Ajax
2. Twente
3.vitesse
4 Psv
5 Feyenoord

18 maart 2014 om 16:53

Deze stand is theoretisch (bijna) niet mogelijk. Ajax 1 is het meest voor de hand liggend. Echter het staat zo dicht bij elkaar en als je het programma van psv en feyenoord bekijkt ligt voor psv het zwaartepunt voornamelijk feyenoord thuis en voor feyenoord de wedstrijden psv uit en az uit.
met andere woorden. als er geen gekke dingen gebeuren wat eigenlijk deze hele gekke competitie wel gebeurd) zie ik niet dat psv en feyenoord op 4 en 5 eindigen. ik zeg of psv 2 en feyenoord 5 of feyenoord 2 en psv 5. ik denk zelf het eerste

18 maart 2014 om 18:06

En als PSV en Feyenoord nou gelijk spelen? Zo gek zou dat niet zijn...

19 maart 2014 om 13:32

Ik denk:

1. Ajax
2. Psv
3. Twente
4. Feyenoord
5. Vitesse

Ik hoop:
1. Twente
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Vitesse
5. PSV

Mooi dat Mokhtar ambitie toont, alleen heb ik er wat minder vertrouwen in. In Amsterdam winnen, zie ik niet gebeuren. Ajax is misschien in een mindere vorm, maar ook wij overtuigen niet. En dan nog, al zouden wij wel overtuigen, daar winnen is voor iedere ploeg zo moeilijk!

De doelstelling aan het begin van het seizoen was; Europees voetbal halen. We staan tweede en moeten dus vol gaan voor Vcl, al zijn we zelfs nog niet eens zeker van Europees voetbal. Volle bak die laatste wedstrijden in gaan, en Europees voetbal halen.

Met dat geluk van ze zie ik het nog gebeuren ook, zeker als ze in de Arena weten te winnen.

18 maart 2014 om 17:31

Je bedoelt het geluk van de afgekeurde of niet geziene doelpunten tegen Vitesse en Utrecht?
Zou het puntenaantal op +4 zetten
Tel je daar het puntje tegen Feyenoord af, zou je alsnog eigenlijk 3 punten meer moeten hebben.

Of doel je nu op het doelpunt tegen AZ dat binnen de speeltijd viel?

18 maart 2014 om 18:09

'Tel het puntje van feyenoord er af' ?!
Uiteindelijk bleek dat beide feyenoord goals buitenspel waren en dat Luc ws op 1 lijn stond. Dus tel er nog maar eens 2 punten bij op....

Alles in eigen hand heeft FC Twente natuurlijk niet. Zelfs als ze van Ajax winnen, zal Ajax nog minimaal 4 punten moeten verspelen. Maar gezien de vorm van de Amsterdammers is dat zeker niet onmogelijk.

18 maart 2014 om 17:36

Gezien de vorm van twente zie ik twente niet alles winnen en al helemaal niet in amsterdam.

Als Twente uit tegen ajax wint, dan komt twente op 4 punten van ajax. PSV kan dan op 3 punten komen van ajax en vitesse zelfs op 1 punt van ajax.. Dan wordt de kampioenstrijd toch weer spannend...

18 maart 2014 om 16:56

He als twente wint komt twente inderdaad op 4 punten echter als psv dan thuis van roda wint komt het op 6 punten als vitesse uit bij groningen wint komt het ook op 4 punten ! en als feyenoord thuis van go ahead wint komt het op 5 punten. of hou jij rekening dat vitesse op dat moment een wedstrijd meer heeft gespeeld ?

18 maart 2014 om 16:57

Twente en Vitesse staan nu 7 punten achter Ajax, PSV 9 punten. Dus als Twente van Ajax wint, en Vitesse en PSV winnen hun duels, dan staat Vitesse 4 verliespunten achter Ajax en PSV 6 verliespunten.

18 maart 2014 om 17:05

Nee hoor, als psv en vitesse hun wedstrijden winnen dan komen ze op 3 en op 1 punt....

18 maart 2014 om 17:09

Nu: Ajax 59 pnt
FC Twente 52 pnt
Vitesse 52 pnt
PSV 50 pnt

Als Twente van Ajax wint en Vitesse en PSV winnen hun duels:
Ajax 59 pnt
FC Twente 55 pnt
Vitesse 55 pnt
PSV 53 pnt

Begrijp je het nu?

18 maart 2014 om 17:15

Ik begrijp het wel, maar jij nog niet helemaal....
Pak het programma er maar eens bij

18 maart 2014 om 17:18

Toch wel: ik heb het eerder al over verliespunten. Jouw rekensommetje gaat alleen op als Ajax ook het inhaalduel verliest.

18 maart 2014 om 17:35

edit: ik zie het al.. inhaalduel

19 maart 2014 om 13:07

@vierklou
Dan klopt je stand nog niet, dan had je er weer 2x 3 punten bij op moeten tellen.
Daarnaast als ajax zijn inhaalwedstrijd ook verliest kan twente zelf op 1 punt komen....

19 maart 2014 om 13:32

Je haalt 2 posts van me door elkaar. Maar samen komen we er zo wel uit :-). Conclusie: als Twente van Ajax wint KAN het nog spannend worden.

18 maart 2014 om 17:01

@ J Staatsen heb jij rekenles van Aad de Mos gehad?

18 maart 2014 om 17:04

Klopte de rekensommetjes van Aad dan ook altijd ?

18 maart 2014 om 18:10

Net als die van jouw totaal niet.
Als Twente niet wint in Amsterdam, wat natuurlijk het meest waarschijnlijk is, dan is de competitie v.w.b, de eerste plek gespeeld.
Al het speculeren is dan verder vrij overbodig.

19 maart 2014 om 13:03

Die van mij kloppen altijd wel, maar bevallen jou niet altijd

18 maart 2014 om 17:17

Wat staatsen zegt klopt gewoon, dit omdat twente en ajax a.s weekend niet spelen.

Toch wel raar was ik een paar weken nog zeker van het kampioenschap voor Ajax en nu ben ik bang dat we het nog gaan weg geven. De wedstrijd tegen Twente moet winst op leveren. Dat geeft toch meer rust voor de supporters maar ook voor de spelers zelf. En dan geen averij op lopen in Waalwijk anders heb je niks aan de winst tegen Twente. Groningen gaat hopelijk komende zondag punten pakken tegen Vitesse.

18 maart 2014 om 17:00

Excuus de wedstrijd is zaterdag.

18 maart 2014 om 17:46

Hoezo, gelijkspel is toch ook meer dan voldoende? Vitesse moet nog tegen een hoop goede ploegen zoals Feyenoord. Die hebben een zwaar programma.

18 maart 2014 om 17:56

Vitesse hoeft niet meer tegen Feyenoord. Gelijk spel mag ook maar dan heb je kans dat Vitesse dichterbij komt.

Volgens mij klopt er iets niet je berekening.

Hoe graag ik het ook anders zou willen zien : vergeet het maar , het gat is te groot voor allemaal.

18 maart 2014 om 19:56

Denk dat jij hoopt dat Ajax van Twente wint, zorgt dat de 2de plek weer een stuk dichterbij komt.

18 maart 2014 om 20:26

Tja als ik heel eerlijk ben......
Dubbel gevoel , ik heb liever dat er een ander kampioen wordt maar dat gaat hem niet worden dus dan maar het meest gunstige resultaat zodat we zelf nog kans maken op plek 2 inderdaad.

18 maart 2014 om 20:35

Gun jullie de 2de plek, ook omdat ik denk dat het Nederlandse voetbal daar het meeste aan heeft.

Denk niet dat de anderen de voorrondes CL kunnen overleven.

19 maart 2014 om 06:45

Waarom zouden de anderen niet van Kiew, Kopenhagen of Slavia Praag kunnen winnen? Dat waren Ajax tegenstanders.
Het loten van Arsenal, Benfica of AC Milaan als tegenstander in laatste voorronde CL is voor Twente en PSV te zwaar gebleken.

19 maart 2014 om 13:28

Vierdag,

Twente heeft nooit de voorronde CL overleefd, PSV wel.

Maar ik doel op de huidige elftallen, ga er gemakshalve vanuit dat Ajax kampioen wordt.

Van de elftallen die overblijven geef ik PSV de meeste kans, in het seizoen 2004 - 2005 waren zij buiten Ajax de laatste die zich voor de voorronde CL wisten te plaatsen.

Zal inderdaad steeds moeilijker worden voor een Nederlandse club om zich via een voorronde CL te kwalificeren, buiten Ajax acht ik hier alleen ook PSV toe in staat.

Het wordt in ieder geval nog weer een beetje spannend. Daar zag het een aantal weken/maanden geleden niet naar uit. Ben benieuwd hoe Ajax met de druk om zal gaan. Ik heb het gevoel dat de spanning bij een aantal spelers toch in de benen geslagen is.

Pfff droom lekker verder daar in enschede zou ik zeggen ajax wint gewoon van twente thuis heracles denhaag nec en rkc alleen vitesse uit is lastig maar goed zoals ik zij is de kampioen al bekend

Ag pfff word hier zo moe van! Nee Twente word geen kampioen! Omdat jullie heel vaak op jullie dode gemak voetballen en denken van de goal komt nog wel! dat zie je heel vaak! En dan zie je zo'n Ajax en dan denk je van pff hun kunnen wel druk zetten en in hoog tempo voetballen waarom kan twente dat niet! (En ja er zijn uitzonderingen dat het Ajax ook niet lukt maar twente lukt het gewoon heel vaak niet om telkens in een hoog tempo te voetballen)

Tegen Utrecht,go Ahead hebben jullie gewoon als een stel lamzakken gevoetbald en dure punten verspilt. Als je die wedstrijden gewoon de volle punten had gepakt was alles mogelijk. Maar zie het nu echt niet gebeuren.

En tuurlijk theoretisch kan het wel ja als twente en Vitesse beiden van ajax winnen. maar dat gebeurt toch niet. En dan moeten we voor de rest ook nog geen punten verspillen.

Maar al met al ben ik zeker blij met een 2de plaats want had het echt niet verwacht begin van het seizoen! Maar als je dan de 2de competitie helft zo makkelijk punten verspilt dan had je gewoon graag kampioen geworden want het zat er dit jaar wel in :x

18 maart 2014 om 17:47

Uhm volgens mij ligt daar bij Ajax de laatste tijd ook het probleem. Geen druk zetten en in een traag tempo voetballen.

18 maart 2014 om 19:30

@FCT-FAN

Ja maar Ajax speelt altijd wel een hoger tempo dan twente vind ik.

Vorig seizoen vond ik ook al dat je soms het gevoel kreeg dat twente niet alles geeft. En dat heb je dit seizoen ook. dat ze denken dat ze het met halve krachten kunnen (1ste helft Utrecht bijv)

wat een rare reacties zonder enige kennis, ajax is de laatste weken totaal uit vorm met gelijke spelen tegen cambuur,nac,zwolle enz. ajax mist de jong , en op de flanken hebben ze alleen kishna die een actie en een goede voorzet heeft, twente daarintegen heeft met een speler als tadic iemand die vanuit het niets een goal kan maken met natuurlijk mokhtar als aangever zoals tegen az het geval was.

18 maart 2014 om 18:12

En daarom wordt Twente kampioen? Over rare reacties gesproken...

18 maart 2014 om 18:19

twente heeft kwalitatief betere spelers dan ajax, ajax heeft lange tijd boven hun stand gepresteerd, nu zie je eindelijk de tekortkomingen van het elftal met het aantal gelijke spelen en trage baltempo.

Hoe dichter de wedstrijd dichtbij komt hoe meer van dit soort geluiden zullen opspelen, en daar zal ik als Ajacied blij van worden, op de een of andere manier presteren ze juist als heel NL aan ze twijfelt, nu ze de hele tijd doen alsof het gespeeld is, is de druk eraf en lijkt het ook wel of ze nergens voor voetballen.. broodvoetballers tegenwoordig.. Ajax is niet in vorm maar heeft ook gelukkig geen vorm nodig in deze competitie incident na incident haha de Boer vind ik ook een beetje slap de laatste weken net zo slap als het spel, beetje vrij geven enzo ja miss bepaalde spelers maar de hele groep hell nahh

Ajax zal razendsnel in vorm moeten komen. Gelukkig hebben ze de wedstrijd tegen AZ tussendoor. Als Ajax speeld zoals de afgelopen weken wordt het veegpartij in Amsterdam en gaat Twente met 3 punten naar huis. Met een verschil van 4 punten plus de uitwedstrijd tegen Vitesse en de ontvangen dreun wordt het dan een heel moeilijk verhaal... In die zin is de wedstrijd tegen Twente idd de wedstrijd van het jaar; Als Ajax die wint is het 99 kampioen...

Misschien is het wel beter als Ajax geen kampioen wordt want al ben ik ajacied het niveau van het team is zwaar onder de maat zeker de maat waarnaar wij in Amsterdam naar streven! Maar worden ze zo kampioen dan zeggen de beleidsbepalers: zie je wel er hoeft geen kwaliteit bij!!! Tenenkrommend!

Als Ajax speelt zoals de laatste twee wedstrijden dan is Twente nog zeker niet uitgeschakeld voor de titel.. Als ze in de Arena een goed resultaat weten neer te zetten is alles nog mogelijk..
Natuurlijk hoop ik zelf dat Ajax weer de wedstrijden gaat winnen. Voor het moreel zou het goed zijn als de komende twee wedstrijden gewonnen gaan worden.

Nou 1ste lijkt me sterk maar 2de heeft Twente toch echt de beste papieren voor. Op Ajax uit na komen er alleen maar wedstrijden die ze zelfs op halve kracht nog zouden kunnen en moeten winnen. De enige manier dat ik nog in die titel ga geloven is als Twente wint bij Ajax en Ajax punten verliest tegen Vitesse.

Wanneer er twee vechten om een been, gaat de derde ermee heen.
Ik denk dat Ajax kampioen zal worden en dat PSV nog tweede wordt.

Ik denk niet dat Twente gaat winnen in Amsterdam en daarmee zijn de titelkansen op dat moment helemaal weg. Het is ook niet verstandig om dit nu te gaan roepen, behalve als je wat extra druk op jezelf wil leggen en de teleurstelling wil vergroten op het moment dat je het niet gehaald hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren