Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eredivisie blijft komende jaren ‘met het bord op schoot’ bij de NOS

Laatste update:

De NOS is erin geslaagd om zich ook voor de komende jaren te verzekeren van de uitzendrechten van het voetbal in de Eredivisie. De samenvattingen blijven tot en met het seizoen 2016/17 bij de publieke omroep, dat het eveneens geïnteresseerde RTL en SBS dus heeft weten af te troeven.

/

Op zondagavond kan de kijker ‘met het bord op schoot’ om 19.00 uur blijven afstemmen op Nederland 1, terwijl de livebeelden worden uitgezonden door FOX Sports. Frank Rutten laat namens Eredivisie Media & Marketing weten dat de ‘langdurige en prettige relatie’ tussen Eredivisie en NOS wordt voortgezet. “Voor de fans schept dit een duidelijk aanbod: voor alle livewedstrijden kan men terecht bij FOX Sports Eredivisie en voor de samenvattingen bij de NOS.”

“We vertrouwen erop dat de fans deze combinatie zullen waarderen”, vervolgt de EMM-baas in gesprek met de NOS. Namens de omroep geeft ook algemeen directeur Jan de Jong blij te zijn met de verlenging van de overeenkomst. “Het is mooi om te merken dat iedereen het een goed idee vindt dat de samenvattingen van de Eredivisie bij de NOS blijven.” Het is wel twijfelachtig of de NOS na deze investering nog voldoende geld heeft om ook de uitzendrechten van de Champions League te behouden. De Europa League wordt reeds uitgezonden door RTL.

Ben je blij met deze overeenkomst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het ging om bedrag van 20 miljoen had ik gelezen. Dit is 20 miljoen per jaar had ik begrepen. Is dit een verbetering ten opzichte van de voorafgaande jaren?

19 maart 2014 om 12:21

Volgens mij is dat gelijk aan wat het was, maar kan het helemaal fout hebben, er zingt ook een bedrag van 17 miljoen door mijn hoofd, nu weet ik niet meer of dat voor het Nederlands elftal was of voor de eredivisie

19 maart 2014 om 17:55

20 mln overheidssubsidie naar een samenvatting van een spelletje. Schandalig.

Mooizo! Dan houden we lekker die logische volgorde bij het uitzenden van de samenvattingen, ipv de commerciële onzin... De toppers later in de uitzending laten zien voor de kijkcijfers...

19 maart 2014 om 12:18

Bij Talpa werd ik toendertijd zo beroerd ervan... Reclame na iedere samenvatting.. Arghhh....

19 maart 2014 om 12:55

@ Jeroenoosterma

Met als dieptepunt dat ze een doelpunt niet hebben uitgezonden

19 maart 2014 om 13:51

Talpa was inderdaad niet best maar NOS vind ik echt slecht. Samenvattingen zijn veel te kort. Als je de wedstrijd live heb gezien en daarna kijk je de samenvatting mis je vaak gewoon belangrijke momenten.... Commentaar is saai en de meeste hebben duidelijk een voorkeur voor 1 van de twee spelende teams. Ik hoop dat de NOS verbeterd want reclames zijn niks maar mocht dat niet zo zijn hoop ik dat iemand anders het over kan nemen na deze periode.

19 maart 2014 om 13:52

Verklaar jezelf even!! Is dit echt gebeurd??

19 maart 2014 om 14:24

Ik dacht dat ik laatst had gelezen dat FOX de samenvattingen nog meer wou inkorten. Dit doordat wanneer iedereen de samenvattingen kijkt, niet meer de behoefte heeft om de wedstrijden op FOX te kijken.

Weet iemand hier meer over? Want vind ze nu eigenlijks al te kort

19 maart 2014 om 17:40

@ Sparta!

Ja dat is echt gebeurd. Was een wedstrijd van PSV waar ik naartoe ben geweest. De eerste en de derde goal hebben ze uitgezonden. De tweede niet. Zal de wedstrijd nog even nazoeken voor je

Edit: Was PSV-AZ. De 2-0 van Cocu en de rode kaart van Ron Vlaar hebben ze tijdens die uitzending gemist.

19 maart 2014 om 12:19

In de tijd van Talpa kregen de kleinere clubs meer uitzendtijd en daarom ben ik hier dus niet helemaal blij mee. De volgorde is ideaal van NOS geen reclame ofc. Maar dat NAC-Ajax met amper een doelpoging 15 minuten duurt en NEC-Utrecht wat genieten was maar 8 minuten vind ik gewoon spijtig. Ik kijk voetbal, niet naar clubs. Het is nou niet zo dat ik bij de samenvatting van NAC-Ajax op puntje van mn stoel zit en bij NEC-Utrecht half in slaap val, dus de motivatie is matig. Zal wel te maken hebben dat mensen na de 3 grote clubs wegzappen ofzo

19 maart 2014 om 12:49

Ik ben het helemaal met je eens, maar dat heeft met de aanhang te maken. Veel kijkers van Studio Sport steunen clubs als Ajax, Feyenoord, Psv, dan snap ik wel dat de NOS de commerciële manier van uitzenden hanteert. Dat gaan ze ook niet veranderen denk ik maar goed ik begrijp je

19 maart 2014 om 12:51

En toch vindt ik dat ze langere samenvattingen moeten uitzenden, niet alles in 1 uurtje proppen. Er mag net als vroeger best wel eens geanalyseert worden na een wedstrijd.
Vroeger duurde het van 7 tot 8 en toen journaal tot 8.15 en daarna weer tot 9 uur samenvattingen.
Het lijkt me best goed als je de samenvattingen nu iets uitgebreider maakt en in anderhalf uur uitzendt ipv 1 uur. Je hebt toch wel genoeg kijkers.

19 maart 2014 om 13:14

helemaal mee eens. Bij de NOS heb je constant te maken met het 'heilige 8 uur journaal' waar ze alles ervoor willen proppen. Of er nou 3 wedstrijden zijn of 5 ze pproppen het in ong drie kwartier (reclame moet je nog van dat uur afrekenen), dat vind ik een zeer rare uitgangspositie. Maak gewoon een mooie degelijke samenvatting met analyse er inderdaad bij en dan zie je wel hoe lang het duurt. Dat 8 uur journaal steeds zo voor gaat ben ik inmiddels wel klaar mee. Daarnaast vond ik talpa wel stuk beter met alle statistieken erbij (schoten op doel, etc), echt jammer dat ze dat weg hebben gedaan. Als ik dan kijk naar de duitste en britse samenvatting (op bbc, zdf) zijn qua format eigenlijk vele malen mooier.

19 maart 2014 om 13:23

@roafke, dat begrijp ik al te goed maar dan moet je dus naar een commerciele zender, want dan ga je voor t geld. Nederland 1 2 en 3 zijn 'neutrale'zenders voor het volk, dan kan je geen voorkeursbehandeling doen, net als studio voetbal dat dus altijd doet. Dan kies ik liever voor een Talpa met statistieken, lange samenvattingen, analyse etc. Die reclame neem ik op de koop toe, dan pak ik wel lekker een pilske of rook ik op mn balkonnetje even snel een sigaretje

19 maart 2014 om 14:13

NOS is een publieke omroep. Dus die moeten niet op een commerciële manier uitzenden en al helemaal niet de ene club meer aandacht geven dan de andere.

19 maart 2014 om 14:50

Ik vind het juist heerlijk dat het niet meer zo lang duurde als vroeger. Ik vind de samenvattingen van Ajax en Feyenoord ook nog steeds te lang, vooral van de klassiekers zelf. Voor analyses kijk ik studio voetbal of Foxsport als ik tijd heb. Als er de eerste 20 minuten in de klassieker niks gebeurt, sla dat gewoon lekker over, ipv een schietkans die 20 meter over gaat in beeld te brengen. Laatst begon een samenvatting in de 35e minuut. Illustratiever dat het eerste half uur t voetbal slecht was en niks is gebeurd kun je het niet maken toch :D.

Goed nieuws! NOS doet de samenvattingen al jaren prima. Het was echt stukken minder bij Talpa en Rtl. Was ook bang dat niemand dat nieuwe open kanaal van FOX kon vinden.

19 maart 2014 om 13:46

Dat open kanaal moet je zoeken dmv handmatige zoekfunctie...
Heel vervelend was dat, als je ziggo hebt moet je bijna iedere week opnieuw naar tv en radiozenders zoeken omdat ze alles blijven wijzigen.

Mijn dag kan niet meer stuk!

Dit komt toch wel een beetje onverwachts. Mooi om deze traditie te behouden.

19 maart 2014 om 13:47

Inderdaad, als FOX het kreeg had het met niets verbaasd als ze alles alleen voor abonnees bewaarde

19 maart 2014 om 14:35

Dat kan dus niet want het is bij wet (europees volgens mij) dat voetbal samenvatting gratis beschikbaar moeten zijn.

19 maart 2014 om 20:20

Nou dan zouden we alleen de goals zien ipv een uitgebreide samenvatting gok ik.
Fox moet toch ergens geld aan verdienen.

Aight cool! Stel je voor dat die samenvattingen op SBS zouden zijn... de saaiste wedstryden eerst zodat je wel moet blijven kijken voor de toppers, reclame door de samenvattingen, kutcommentatoren.. -.-

19 maart 2014 om 12:21

Wat is de definitie van een topper en wat van een saaie wedstrijd. zoals ik hierboven aangaf was NEC-Utrecht en misschien Cambuur-RKC de leukste wedstrijden qua niveau om naar te kijken, terwijl het affiche Twente-AZ voor 75 minuten niet om aan te gluren was.

Blij dat het niet naar SBS is gegaan.
En vooral niet naar Rtl, Derksen die de samenvattingen gaat presenteren, moet er niet aan denken...

19 maart 2014 om 12:18

Derksen is ook al jaren presentator ja..

19 maart 2014 om 12:22

Gaat, moeilijk he lezen. Maar ook niet zo serieus nemen he beetje sarcasme...

19 maart 2014 om 13:36

hahaa volgens mij weet jij niet zo goed hoe sarcasme werkt

19 maart 2014 om 12:21

Sinds wanneer presenteert Derksen? Dat doet Genee nog steeds..
Maar vond het vroeger altijd wel leuk bij het buitenlandse voetbal op RTL dat er na iedere wedstrijd meteen geanalyseerd en commentaar werd gegeven door Derksen en Co...

Verder ben ik blij dat het bij de NOS blijft, bij Talpa had je destijds na iedere samenvatting een reclame blok, om strontziek van te worden!

Die beelden horen ook gewoon bij de Nos, dat hoort gewoon bij het Nederlandse voetbal. Alleen jammer dat het altijd op zo'n onmogelijke tijd is... 90 minutes is dan beter over na gedacht, daar hoef je je niet voor te haasten en kun je met een bakkie koffie doen

19 maart 2014 om 12:50

Hoezo onmogelijke tijd.. 19:00 zondagavond is het perfecte tijdstip voor de samenvattingen te doen.. De meeste mensen zijn dan thuis, beter kan het niet.. Allang blij dat het niet naar de commerciële gegaan is.. Nu hopen dat de NOS ook de champions league krijgt zoals ze die nu ook hebben.

19 maart 2014 om 16:24

De tijd is natuurlijk voor iedereen verschillend hé Als je naar het stadion gaat bij een half 5 wedstrijd mis je dit in ieder geval, bij een half 3 wedstrijd moet je dicht in de buurt zijn anders mis je het ook.

Ik ben ook blij dat het bij de NOS blijft, er staat volgens mij ook in de wet dat samenvattingen "openbaar" moeten blijven. De CL moet volgens dezelfde wet ook in handen blijven van een "open" zender. De NOS verdient zat geld met de CL dus die zullen ze ook nog wel handen gaan houden.

19 maart 2014 om 16:24

Ik vind de keuze van CL wedstrijden van de NOS vaak onbegrijpelijk. Tevens wordt er nauwelijks geanalyseerd door de hoeveelheid reclame in de rust. Ik zou niet weten waarom ik blij zou zijn als de NOS de CL rechten houdt.

19 maart 2014 om 18:13

Analyse in de rust is een zwak argument. Ondanks dat de NOS publiek is, heeft een een vast aantal minuten reclame uit te zenden vanuit de Champions League. Dat gaat helaas ten koste van een goede analyse, maar daarin hebben ze geen keus. Zo is het bepaald door de CL

19 maart 2014 om 18:18

@de10 niet iedereen kan heeft sport1 in zijn pakket zitten he, dus voor die mensen is het fijner als de championsleague ook op het open net komt.. en als ik dan moet kiezen tussen de NOS of de commerciele zender dan kies ik toch liever vor de NOS

Nu het niveau zo dramatisch is in de competitie, kijk ik steeds vaker naar Nederland 1, wat samenvattingen kunnen me nog wel bekoren. Blij dat het nog steeds op de tv komt.

19 maart 2014 om 13:03

Het wordt morgen 21 graden maar er zijn wel wat sluimerwolken, blijf jij binnen en ga je dan om 8 uur de foto's van het weer bekijken op het 8uurjournaal ..

Het punt is voetbal = voetbal als jij werkelijk zo denkt is het niet het niveau dat dramatisch is gedaald, maar jou plezier voor het spel

19 maart 2014 om 13:49

Denk aan je hart! Ik ben het volledig eens, 8 minuten samenvatting per wedstrijd gaat nog net.

19 maart 2014 om 12:40

Of heb je je net keihard ingezet voor de wedstrijd en vraagt 10 seconde later een ea pepernoot "waar is de mentaliteit tijdens de wedstrijd" hahaha.

19 maart 2014 om 14:53

@ feyenoord2014

Dezelfde domme vragen zie ik ook vaak bij de Nos, SBS 6, Sport 1 en RTL 7 voorbij komen, dat is niet iets waar alleen Fox patent op heeft. Dat zogenaamde kwaliteit verschil word mijn inziens overdreven omdat men zo is vast geroest bij de NOS (nederlanders houden over het algemeen niet zo van veranderingen). Bijvoorbeeld bij de NOS vind ik men nou ook niet echt kritisch over het vertoonde spel. Overigens zal het weinig verschil uitmaken als een ander media bedrijf de rechten overneemt. Dat bedrijf zal altijd struikelen over dezelfde obstakels waar hun voorgangers ook tegenop liepen.

1) Uitgebreide samenvattingen voor 21.00 uur ´s avonds op het open net.

2) De meerderheid van de mensen die niet willen betalen voor voetbal

Waardoor velen het niet nodig vinden om een abonnement te nemen, het bord op schoot heeft vandaag de dag mijn inziens meer met geld te maken dan het zogenaamde nostalgische samen Studio Sport kijken. Laat ik even duidelijk zijn dat ik dit niet veroordeel, alleen kleeft er ook een groot nadeel aan van voor de clubs. Als meer mensen bereid zouden zijn om te betalen voor voetbal dan zouden onze clubs ook meer geld binnen krijgen. Zakelijk gezien kan ik mij dus heel goed voorstellen dat het voor Fox een doorn in het oog is dat er in de wet staat dat de uitgebreide samenvattingen voor 21.00 uur ´s avonds op het open net te zien moeten zijn.

19 maart 2014 om 21:18

Ze heet Carry en is de dochter van Evert.. Persoonlijk vind ik dat ze het leuk doet. Gros van alle verslaggevers stelt simpele vragen, Jan Joost van Gangelen voorop. De grootste droeftoeter aller tijden. Hij lijkt voetbal niet eens leuk te vinden?

Lekker dat het open kanaal van FOX nu helemaal naar de klote gaat. Niemand die nu kijkt en zonder samenvattingen zal in de toekomst ook niemand kijken. Het zoveelste voorbeeld van geflopte betaaltelevisie in Nederland.

19 maart 2014 om 12:27

Het open kanaal van Fox is natuurlijk geen betaal tv, hoe jij die 2 dingen combineert vind ik ietwat vreemd.
Dan kun je wel zeiken over betaal tv, maar zonder betaal tv kun je geen hele eredivisie wedstrijden op tv zien. Dan is de keus dus of betalen of geen wedstrijden op tv kijken.

19 maart 2014 om 12:42

Is helemaal niet vreemd. Doel van het open kanaal is het verkrijgen van extra abonnees voor de betaalde kanalen. Dat opzetje gaat niet werken als er niemand naar je open kanaal kijkt. Nu hebben de mensen geen reden om naar dat open kanaal te kijken.

Los van het feit dat ik bijna elke week in het stadion zit en ik dus mijn club nooit live op televisie hoef te zien, zijn er genoeg streams op internet te vinden, die je naar je televisie kunt zenden en zodoende die wedstrijden als nog kunt bekijken.

Vorig seizoen heb ik nog netjes betaald voor een abonnement om andere wedstrijden te bekijken. Echter vonden ze het voor dit seizoen nodig om de prijzen met 50% te verhogen en daarvoor minder wedstrijden uit te zenden. Ja, dan kijk ik wel via streams.

19 maart 2014 om 16:31

Als ze willen dat het open kanaal een opzetje is naar betaal tv, zouden ze dan de rechten aan de NOS verkopen?

Ik heb het over live wedstrijden op tv kijken, niet over het stadion of via streams. Op het moment dat Fox niet meer de wedstrijden opneemt is het met de streams ook snel gebeurt, je kunt namelijk alleen maar streams kijken als er ook gefilmd wordt

19 maart 2014 om 12:29

Vind het ook niet zo gek als je ziet hoe ze alles in elkaar hebben gezet.. Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe het in landen als Engeland gaat, dan is dat daar een stuk leuker om een abonnement voor af te sluiten.. Alleen al de commentators zijn 10x beter. Van die mannen bij Eredivisie Live wordt je naar 5 minuten luisteren ook moe.

19 maart 2014 om 16:29

Klopt, maar het is FOX geworden hé

FOX heeft wel veel aan de beeldkwaliteit gedaan, ook zien we herhalingen uit vele betere hoeken dan vroeger. Ze doen dus heus wel wat goeds De commentatoren mogen niet hard gaan juichen en/of schreeuwen bij een goal, dat maakt het een beetje saai. En dan dat experiment met 2 commentatoren die niks nuttigs zeggen dat statistiekjes uit 19noach....

goed nieuws! ben opgegroeid met "het bord op schoot" principe. Ik kijk ook elke zondag avond met een makkelijke hap onderuit gezakt op de bank en dat bevalt prima!!!

19 maart 2014 om 13:07

Als SBS 6 de samenvattingen had veroverd, hadden ze het waarschijnlijk ook om 19:00 uur gaan uitzenden. Dus dan had je ook met je bord op schoot kunnen gaan zitten....

19 maart 2014 om 13:51

Alleen kwam er dan om de inworp een reclameblok... dat is het verschil tussen de 'publieke omroep' waar dus veel minder reclame is dan de 'commerciele omroep' die dus op geld uit is.

beelden horen qua gevoel zeker bij de Nos, maar het zit me toch niet lekker dat er 20 miljoen vanuit de burgers voor neergelegd word. Ik vind overigens dat een publieke omroep niet eens aan commerciele biedingen mee zou mogen doen.
Ik vind overigens 90 minutes niet veel slechter, en heb het gevoel dat het een beetje vals sentiment is.
want hoeveel "nos" komt er nu eigenlijk tevoorschijn in zo een samenvatting en hoeveel anders dan 90 minutes is het? daarnaast is 19:00 uur ook een niet al t fijn tijdstip.
Daarnaast is het programma de afgelopen jaren ook korter geworden: ongeveer 60 minuten waar het bij FOX uitgebreider is.

19 maart 2014 om 12:33

Ik vind 60 minuten juist wel lang genoeg, als je elke zondag 2 uur kwijt bent aan die samenvattingen dan word je daar op een gegeven moment ook wel moe van. En ik denk toch dat Fox het zo modern mogelijk probeert te presenteren. Bij NOS is het zo lekker vertrouwd dat Tom Egbers daar staat, het hoort gewoon bij de Nederlandse voetbalcultuur. Die gladde mannetjes van Fox mogen dat niet afpakken. Bovendien is 19.00 toch juist een prima tijd? De meeste mensen eten rond zes uur en dan ben je rond half zeven klaar. Op tijd voor Studio Sport dus.

19 maart 2014 om 12:51

ik geniet altijd van de Bbc, die analyseren de wedstrijden ook nog. een combinatie van samenvattingen en analyse vind ik een prima concept, zorgt voor variatie en dan kan ik het zeker wel 2 uur vol houden. de manier hoe het nu wordt uitgezonden dan is 60 minuten inderdaad lang zat.

19 maart 2014 om 12:55

Daar zit zeker wat in, maar bij Match of the Day zijn die analyses nog wel interessant. Die analyses bij Fox vind ik niet zo diepgaand. Maar het concept van de BBC is inderdaad wel een goed idee.

19 maart 2014 om 16:27

het sentiment qua gevoel herken ik zeker, maar ik vind het niet erg als het iets langer duurt.
Volgens mijn gevoel duurde het vroeger ook meer dan een uur. Daarnaast vind ik tom egbers net zo glad, maar misschien ben ik iets ouder en is Tom voor mij daardoor iets minder met het voetbal/nos verwoven.
Moet wel zeggen dat ik het bij Talpa niet goed vond.

Ik dacht dat Fox dat vanaf komend seizoen zou doen!?

Het enige goede aan de Talpa-overname waren de statistiekjes en feitjes die ze in beeld brachten bij bepaalde spelers. Dat was best interessant. Verder was je natuurlijk blij op het moment dat je laat inschakelde en de wedstrijd van jouw favoriete club nog moest komen, in plaats van dat deze al voorbij gekomen was.

Wat een opluchting!

Dit is mooi nieuws! De NOS heeft simpelweg de knowhow! Het is allang gebleken nu dat commercie en voetbal samen gaan, maar niet qua tv kijken. Het wordt teveel commercieel uitgebuit door de commerciële zenders. Dat er publieke knaaken naartoe gaan, tsja is wel gek, maar er zijn zaken waar wij als publiek voor betalen wat nog veel gekker is!

Kortom, heerlijk voetbal kijken de komende jaren, bij de Nos! Daar waar voetbal hoort Ook op de radio als ik in de auto zit op momenten dat er gespeeld wordt... Goed nieuws! En aangezien onverhoopt digitenne kijk, hoop ik ook dat ooit de eerste-divisie ooit weer te zien is!

19 maart 2014 om 13:54

Er kijken volgens mij ruim een miljoen mensen naar de NOS op dat moment, nou dan kost het de belastingbetalen(de mensen die kijken) bewijs van spreken maar een paar eurotjes per jaar.
Ik heb er totaal geen problemen mee, voor mij is het net zoals het koningshuis, er gaat veel geld naartoe maar ik vind het prima.
Natuurlijk zal je op de telegraaf wel weer haat reacties vinden onder dit kopje, maar dat zijn dan ook voetbalhaters/ padvinders/ rugby'ers etc etc. die voetbal geen sport vinden, het iets voor eencellige vinden.
Dat soort mensen zijn triest.

19 maart 2014 om 14:01

Nou aangezien padvinders over het algemeen kinderen zijn vind ik die vergelijking krom. Ik snap ook niet wat rugby met anti voetbal te maken heeft. Ik geef aan dat 20 miljoen wel erg veel geld is, maar je hoort mij daar niet over. Sterker nog, ik vind Rugby meer een sport dan voetbal! Daar janken de sporters niet voor een elleboog! Maar de commercie maakt voetbal kapot! Daarom ben ik ook erg gelukkig met de keuze voor de Nos.

Maar dat zijn enkel 3 jaren extra. Daarna is het maar weer afwachten. Persoonlijk hoop ik dat Fox tegen die tijd al niet meer bestaat. Tegen beter weten in waarschijnlijk, want er zitten nogal wat knaaken achter deze zender.

19 maart 2014 om 14:04

Gaat er meer om dan mensen die rugby beoefenen voetbal een watjessport vinden etc.
Bedoel er niets verkeerd mee hoor.
Vind rugby een leuke sport, een vriend zit zelfs bij Oranje.
Maar sommige mensen zijn van mening dat omdat iets anders een sport met meer contact is het ook meteen beter is en voetbal voor watjes is.

voetbal is ook een contactsport, maar rugby tackles horen bij rugby en die tackles zijn niet toegestaan in het voetbal anders zou het belachelijk zijn namelijk.

Mijn opmerking over padvinders is misschien wat denigrerend dat klopt.

19 maart 2014 om 17:56

Hoe je het ook went of keert, voor de komende 3 jaar kunnen we met een gerust hart voetbal kijken.

Ik hoop toch niet dat sbs ofzo dan champions league gaat uitzenden he, hoop dat nos die ook gaat behouden

19 maart 2014 om 16:27

Omdat ik graag naar goed gemaakte televisieprogramma's kijk met een beetje inhoud, mag die hele Championsleague van mij van de publieke omroep af. Twee avonden in de week van 8 uur tot ver na 11 uur neemt het tijd in die ten koste gaat van kwaliteitsprogramma's.
Live voetbal uitzenden kunnen de commerciëlen ook. De samenvattingen van de eredivisie blijven lekker bij de NOS die dat kunstje als geen ander beheerst. Dat is het belangrijkst.

Laat ik voorop stellen dat mijn voorkeur altijd zal uit gaan naar de Nos, omdat op die manier de meeste mensen de samenvattingen kunnen bekijken en ik dit toch als een soort basisvoorziening zie waar iedereen recht op heeft. Echter, ik vind dat er wel met iets meer ernst naar de ontwikkelingen bij FOX gekeken mag worden. Iedereen die geen budget heeft voor een abonnement bij FOX daar heb ik alle begrip voor, maar er zijn ook nog steeds veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en vergeten dat een abonnement op FOX sports er indirect aan bijdraagt dat we überhaupt nog naar deze wedstrijden mogen kijken. Ik denk niet dat er de komende jaren een lucratievere deal gesloten zal worden dan de eredivisie clubs nu hebben in de persoon van Fox, wat de eredivisie zeker niet ten goede zal komen. Uiteindelijk heeft iedereen dus baat bij een succes van Fox.

19 maart 2014 om 13:51

Eindelijk iemand die verder kijkt dan zijn neus langs is.

19 maart 2014 om 13:58

Inderdaad, en hoe meer wij betalen hoe meer er ook bij de clubs terecht komt(jaja en bij Fox)
We zijn ook gewoon een te klein land, hadden we nou als Duitsland 80 miljoen inwoners, dan hadden we logischerwijs ook meer voetbalsupporters, ook meer mensen die betaalde en hadden de clubs zo ook weer meer geld gekregen.
idem dito in Engeland.

Wat ben ik hier blij om. Zou namelijk vreselijk zijn als we naast de Fox live wedstrijden, ook nog is de samenvattingen met die nul van een Leo Driessen moeten doen.

Deze man is absoluut niet objectief. Nare vent met een misselijkmakende stem.

19 maart 2014 om 18:01

Leo Driessen, dat is die chagrijn die belspelletjes presenteerde! Daar pastte hij volledig thuis!
Eerlijk is eerlijk, sinds de commerciëlen wedstrijden doen van bijvoorbeeld Nederlands elftal, kijk ik er niet naar. Heb het geprobeerd, maar het is tenenkrommende tv. Akelig commentaar, en irritante reclame's of besprekingen. Helaas is het niet anders, en de eerste-divisie heeft er misschien wel wat aan gehad. Al zou ik niet weten waar ik dat moet kijken.

Die 20miljoen is toch gewoon belasting geld ? Kunnen we wel klagen dat wanneer rtl het gaat uitzenden er reclame tussendoor komt maar hun betalen het wel zelf.

19 maart 2014 om 17:51

Inderdaad! Daarom hoopte ik toch dat een andere zender het zou uitzenden. Ik kan wel leven met dit nieuws, maar de Champions League mag wel naar een ander net. Op belastinggeld reizen er drie journalisten en een verslaggever af naar een wedstrijd. Die mensen zijn er dagen van te voren. Dat is pure geldverspilling want dat kan ook allemaal wel op rtl of sbs...

Pfff, gelukkig! Je moet er toch niet aan denken dat je wordt opgezadeld met het commentaar van Leo Driessen of Sierd de Vos.... Die enkele wedstrijd bij SBS is al erg genoeg.

Goed nieuws! Belangrijk dat de samenvattingen van de Eredivisie gewoon bij de publieke omroep blijven en niet naar de commerciële omroep verhuizen. Het had belachelijk geweest als de samenvattingen bij een zender als SBS 6 waren geweest, die zender is op sterven na dood.

Ben wel benieuwd waar de uitzendingen van de Champions League naar toe gaan,

Goed nieuws, Eredivisievoetbal live kijken is een drama gezien het niveau. Samenvattingen kunnen nog boeien.

Prima!

En ik ben van mening dat de totale uitzending wel 1,5 mag duren.
Alles gewoon iets langer even mooi na beschouwen, a la Match of the Day.

19 maart 2014 om 13:25

Precies, van mij mogen ze het in een ander jasje steken. MOTD is echt een heerlijk programma om naar te kijken, miss het format ietwat aanpassen bij Studio Sport.

Ik ben meestal al klaar met eten als de samenvattingen beginnen.

19 maart 2014 om 14:00

Inderdaad, 6 uur eten, half 7 hond uitlaten, rond 7 uur bakkie zetten en lekker voetbal kijken.
Als ik moet eten en voetbal kijken word mijn eten koud denk ik.

Grappig dat iedereen hier zo blij mee is. En donderdag weer klagen dat het Nederlands clubvoetbal internationaal niks meer voorstelt.

Ik heb sinds dat Versetel (ergens in 2006-2007) is begonnen met het uitzenden van live wedstrijden al geen studiosport uitzending meer gezien. Was het al helemaal vergeten en ook weinig zin als je bijna alles al live hebt gezien. De overige samenvattingen kan ik om mijn gemak gemak op de fox website terugkijken.

‘met het bord op schoot’ vind ik mooi uitgedrukt, ik zet zelf ook op zondagavond om 19u meestal met m'n eten voor de buis naar Eredivisie Live te kijken. Laat FOX maar rotten trouwens, voetbal moet op de publieke omroep blijven.

Goed nieuws. Alleen jammer dat de NOS na volgend seizoen niet meer de Champions League gaat uitzenden. Verdwijnt dat achter de decoder?

19 maart 2014 om 18:22

Is nog onbekend. Volgend jaar zal daar voor geboden worden. Vraag is denk ik hoe rendabel het is voor Fox. Hoeveel mensen (extra, naast de nu al bestaande abbonees) willen gaan betalen voor het zien van de Champions League. Er spelen hooguit twee Nederlandse teams, die er na de poulefase uit liggen. Ik moet nog zien of FOX de rechten wil kopen.. Anders Sport1? Die hebben nu ook al een deel van de rechten. Voor RTL zit het hun huidige programmering in de weg. Zijn zenden liever series en films uit. Dat zijn de kijkers daar ook gewend...

Belachelijk ! Daar gaan onze belastingcenten en allemaal voor een commerciële sport die gewoon op de commerciële zenders kan worden uitgezonden. Laat de NOS zijn tijd en geld besteden aan sporten die anders niet aan bod komen. En dan het volk misleiden door emotie en oneliners als 'met het bord op schoot' en we trappen er (zo goed als) allemaal in

19 maart 2014 om 14:27

Haha jouw reactie is serieus? Anders is jouw reactie nog een stuk belachelijker dan dit nieuws.

19 maart 2014 om 14:46

Mij reactie is serieus ja. Ik denk dat jij geen idee hebt van wat de functie is van de publieke omroep.

19 maart 2014 om 18:25

Ik denk dat jij dat ook niet hebt... Rechtstreeks uit de mediawet. Kopje publieke omroep -- Nederlandse Omroep Stichting (ofwel Nos)

Artikel 2.34a

1. De Nederlandse Omroep Stichting heeft tot taak media-aanbod voor de landelijke publieke mediadienst te verzorgen op het gebied van nieuws, sport en evenementen dat zich bij uitstek leent voor gezamenlijke verzorging, waaronder media-aanbod dat:
a. een hoge frequentie en vaste regelmaat van verspreiding vereist;
b. een algemeen dienstverlenend karakter draagt; of
c. met een doelmatiger inzet van middelen beter gezamenlijk tot stand kan worden gebracht.

19 maart 2014 om 18:37

@bobbelman
Dit is de rol van de nos binnen het publieke bestel....

19 maart 2014 om 19:45

Niet elke echte supporter heeft daar geld voor, simpelweg omdat het duur is.
Sommigen wonen ook niet allemaal in Amsterdam, dus verspreid over het land en dan ben je nog wel een echte supporter.
En als je de samenvatting hebt gezien, heb je eigenlijk wel heel de wedstrijd gezien, anders was de samenvatting wel langer geweest als het te bekijken waard was.

Eindelijk weer een onderwerp hier waar bijna iedereen het mee eens kan zijn

Toch zonder stamelende tom egberts hoop ik..

Sentimenteel gezien mooi dat het bij de NOS blijft. Wel jammer, want bij de NOS heb ik ook het gevoel dat ze te veel blijven hangen in het oude concept wat ze hebben. Zoals hierboven al door meerdere mensen aangegeven zijn er zo veel vlakken waarop je kan verbeteren qua samenvattingen door middel van analyses, evenredige verdeling van samenvatting lengte en langere programma duur. Match of the Day is daarin gewoon een goed voorbeeld. Goed commentaar tijdens de wedstrijd en heldere duidelijke analyses tijdens de wedstrijd die laten zien waar het fout/goed is gegaan.
Daarvoor zou ik wel wat (goed verdeelde) reclameblokken voor hebben. Tuurlijk is dat niet altijd prettig, maar bij FOX duren de reclame blokken gemiddeld korter met ongeveer 4-5 minuten op dit moment in vergelijking met de 7-9 minuten op andere commerciële zenders (rtl/sbs).

Nah als je 1 of 2 wedstrijden gezien hebt op Fox op zondag heb je alle samenvattingen en doelpunten van dat weekend meestal al voorbij zien komen. Uit het stadion is het nog wel eens handig idd maar haal je vaak 7 uur al niet. t maakt mij dus eigenlijk niks uit waar het wordt uitgezonden

Gelukkig niet naar Sbs, want aan die commentatoren stoor ik me altijd aan bij Oranje.
Mooi dat het op de NOS blijft.

Hopelijk ook de CL op Nos, mochten ze geen geld meer hebben, dan maar naar RTL 7.

Maakt mij niet uit wie het uitzend, op FOX heb ik meestal alle wedstrijden al gezien als Feyenoord uit speelt. Anders pak ik nog wel eens de samenvatting van 7 uur mee.

NOS gaat niet bieden op de CL. Heel jammer. Dit gaat betekenen dat de kijkcijfers naar de CL drastisch gaan afnemen. Aan de andere kant. Wat is de champions league nog. Voor mij is die competitie enkel voor de kampioen van het land. Niet de nummers 2 of anders.

Kijk naar het NL elftal. Dat wordt al veel slechter bekeken op de commerciële omroepen. Ik snap niet waarom die omroepen zo volhardend zijn...

Mooi dat het bij de NOS blijft,vind het toch leuker om het op ned1 te kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren