Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Topfavorieten ontlopen elkaar in kwartfinales CL

Laatste update:

De loting voor de kwartfinales van de Champions League heeft wederom een aantal fraaie affiches opgeleverd. Topfavorieten als bekerhouder Bayern München, Real Madrid en Barcelona ontliepen elkaar, maar ontmoetingen als Manchester United - Bayern en Barcelona - Atlético Madrid zijn alvast een garantie op veel spektakel. Real Madrid krijgt de kans om revanche te nemen op Borussia Dortmund, dat vorig jaar in de halve eindstrijd te sterk bleek.

/

De laatste ontmoeting is die tussen de Franse landskampioen Paris Saint-Germain en Chelsea. Qua namen springt het duel tussen United en Bayern het meest in het oog, al zijn de Duitsers dit jaar zwaar favoriet. United had in de achtste finales al veel moeite met Olympiacos Piraeus en wist zich ternauwernood bij de laatste acht van Europa te scharen. In de eigen Premier League staat het elftal van David Moyes ver achter op koploper Chelsea.

Barcelona wacht met Atlético eveneens een zware opgave. Beide clubs zijn in de Primera División samen met Real Madrid in een felle strijd verwikkeld om de eerste plaats en ontlopen elkaar weinig. Op 11 januari jongstleden troffen los Azulgrana en los Colchoneros elkaar nog in competitieverband en daar bleek hoe klein de verschillen zijn. Het duel in het Estadio Vicente Calderón van Madrid eindigde in 0-0.

Het dit seizoen vrijwel ongenaakbare Real Madrid zal er alles aan willen doen om het debacle van een klein jaar geleden weg te poetsen. De ook toen zwaar favoriete Spanjaarden verslikten zich in de halve finale lelijk in Borussia en verloren op Duitse bodem afgetekend met 4-1. De 2-0 in eigen huis had daardoor geen waarde meer.

De wedstrijden:

Barcelona - Atlético Madrid
Real Madrid - Borussia Dortmund
Paris Saint-Germain - Chelsea
Manchester United - Bayern München

De kwartfinales worden gespeeld op 1/2 en 8/9 april.

Naar welke ontmoeting kijk jij het meest uit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

United tegen Bayern. Tijd om die onverdiende uitschakeling van 4 jaar geleden recht te zetten

Bayern natuurlijk de favoriet, maar ik ben niet eens zo ongelukkig met deze loting. Hopelijk onderschatten ze United. Tegen Arsenal was het ook niet al te best.

21 maart 2014 om 12:31

Je denkt toch niet serieus dat je ook maar enige kans hebt?

21 maart 2014 om 12:34

@frank_lfc,

Natuurlijk wel. Ik ben niet zo'n downer die nu al gaat zeggen dat United eruit gaat. Er is een kans dat United met 5-0 gaat verliezen, maar er is ook altijd een kans om te winnen.

21 maart 2014 om 12:35

je hebt al-tijd een kans. Als ik nu zou voorspellen gaan barca, bayern, rela en psg door, maar voetbal is voetbal en er zullen altijd weer verrassingend gebeuren. Waarom zou dat niet een club kunnen zijn die rooney en van persie kan opstellen?

21 maart 2014 om 12:41

Leuk van Persie en Rooney, maar denk je dat ze daar in Bayern van wakker liggen? Bayern heeft op bijna elke positie een betere speler.

21 maart 2014 om 12:48

Dat had Barcelona ook tegen Chelsea 2 jaar geleden.

Als United op de counter speelt en scoort en vervolgens solide verdedigt met man en macht...dan kan Bayern een hele moeilijke match krijgen.

Niemand verwacht van United dat ze Bayern door goed voetbal gaan verslaan. maar elk team is te verslaan door gewoon wat geluk te hebben en solide te spelen.

21 maart 2014 om 12:52

Manchester United heeft ook op (bijna) elke positie betere spelers dan Olympiakos, maar zie hoe nipt dat ging. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen. Het balletje kan raar rollen.

21 maart 2014 om 12:52

Elke club ter wereld "ligt wakker van"/houdt ernstig rekening met Rooney en Rvp.

Hoe slecht United dit jaar ook presteert Rooney behoort gewoon tot 1 vand e ebste spelers ter wereld en ook RVP behoort tot 1 van de beste spitsen ter wereld.

Op een goede dag kunnen zij elk team pijn doen.

Tuurlijk is Bayern verder een veel sterkere ploeg op het moment; op elke positie een topper en heeft het een hecht, geblanceerd elftal, maar United is nooit kansloos...feiten

21 maart 2014 om 12:53

Het is de kwartfinales, Bayern kan een offday hebben, United kan een wereldpartij spelen, geluk kan een keer mee zitten dit seizoen, alles kan gebeuren. Tegen Arsenal zag je bijvoorbeeld dat Bayern terugzakte en nerveus werd na de goal van Poldi. United moet altijd geloven dat het een wedstrijd kan winnen, ondanks de tegenvallende resultaten.

21 maart 2014 om 13:10

Weet je, met dit soort uitgesproken favorieten, begin ik eigenlijk te hopen dat de underdog het wint. Zon manu wat alles over zich heen krijgt in het jaar na fergie. Zou toch mooi zijn als ze het onverslaanbare geachte bayern eruit wippen.

21 maart 2014 om 13:48

Ja maar zien je de verdediging van United dat doen wat dat zijn nou ook niet de beste en daarbij is evra ook nog geschorst

21 maart 2014 om 14:02

@Mufc-Wazza

Je hebt volledig gelijk.. Dat was juist het probleem vorig jaar.. we hebben ons tegenstander onderschat en kregen daardoor een pak slaag.. dus alles is mogelijk.. United kan Bayern ook kloppen.

21 maart 2014 om 17:35

Gunnen is iets anders dat realiteit. Ik moet zeggen, ik heb niet echt een favoriete club in Engeland. Maar United is wel een prachtige club met een fantastische historie. Die spelen nu gewoon niet op het niveau waar ze op horen te spelen. Verder heeft die Moyes ook zoveel troep over zich heen gehad dat ik het hem ook ergens wel gun.

Maar kom op. Bayern - United beide ploegen in deze vorm. Zou hier iemand zijn geld op United durven zetten? Ik in elk geval niet.

@ Mancunian, Bayern kan inderdaad een offday hebben en United kan een goede dag hebben. Echter heeft Bayern niet zo vaak en offday en United dit seizoen ook niet zo vaak een goeie dag. Dus hier moet je niet vanuit gaan.

Daarbij zijn het twee wedstrijden. Stel je voor dat United een goeie dag heeft en Bayern een slechte dag en United wint op old Trafford met 3-1 van Bayern. Dan zet dat Bayern in de thuiswedstrijd het gas erop en dan is het toch in 1 helft 4-0?

@ Rezyuz,

Je kan dit United natuurlijk nooit met Chelsea vergelijken. Chelsea speelt altijd redelijk behoudend voetbal en is er na al die jaren een meester in om de verdediging dicht te timmeren (ik denk ook wel dat ze wat tips van Mourinho gehad hebben). United is achterin veel te zwak om op de 0 te spelen. Als je toch eens ziet hoe makkelijk United dit seizoen doelpunten weggeeft door het falen van die verdediging. De verdediging is misschien nog wel het grootste probleem van United.

En ja, als die verdediging van United zo verdedigd als dat ze dit hele seizoen al doen dan kan ik me niet voorstellen dan Bayern over 2 wedstrijden niet minimaal 5x scoort. Dat zie ik United niet doen, Bayern krijgt namelijk amper doelpunten tegen.

Alles is mogelijk, dat klopt. United kan Bayern verslaan. Australie kan op de WK ook Nederland en Chili verslaan om in de achtste finale Brazilie te verslaan. Het kan, de bal is rond.

21 maart 2014 om 19:09

Ik ben het totaal met je eens.
Omdat United dit seizoen in een dip zit, betekent het niet dat de spelers ineens minder goed zijn geworden. Het gaat als team niet lekker, maar dit zijn dingen waaraan gewerkt kan worden.

Stiekem hoop ik dat United deze uitermate moeilijke klus kan klaren.
Hoewel ik denk dat Bayern, nog een ronde verder zal gaan en dan uitgeschakeld zal worden door Real Madrid.

We will wait and see...

21 maart 2014 om 12:32

Ik denk echt niet dat Bayern op dit moment iemand kan onderschatten in de CL. Bayern is sowieso een van de favorieten om de beker te winnen. Met alle respect, maar ik denk dat United afgeslacht gaat worden.

21 maart 2014 om 12:49

4 jaar geleden was United ook favoriet en zou toen Bayern afslachten. Maar ineens kreeg Rafael rood en ging United zwaar onterecht eruit. kan zomaar andersom zijn dit jaar.

21 maart 2014 om 12:58

Maar het bayern van toen kon nog mooi voetbal laten zien. Ik heb United dit jaar bijna geen één keer mooi voetbal zien spelen, terwijl Bayern dat als de beste kan.

21 maart 2014 om 13:03

beter voetbal laten zien deed barca ook afgelopen jaren onder dezelfde trainer. en werd uiteindelijk uitgeschakeld door verdedigende ploegen. blijft voetbal.

21 maart 2014 om 12:32

Ik denk dat je niet slechter had kunnen loten. Bayern had het misschien wel een beetje lastig tegen Arsenal maar dit zijn Duitsers en je weet hoe Duitsers zijn. Het zijn echte toernooi voetballers. Ook denk ik dat het collectief van Bayern te sterk is voor het stroef lopende Manu die het toch wel aardig lastig had tegen de Grieken.

ON: Veel leuke wedstrijden maar helaas lopen de topfavorieten elkaar mis. Maar hierdoor geen mindere wedstrijden. Ik kijk erg uit naar PSG - Chelsea en natuurlijk Manu - Bayern

21 maart 2014 om 12:41

Munichgunner,
wat loop je nou te raaskalken man, wat jij zegt over duitsers geldt voor het nationale elftal, en niet voor Bayern, waar 4 duitsers in de basis staan.
ik kijk al meer dan 20 jaar voetbal, en in 99 in de finale , waren ze toen ook zo duits ?
en met Barca 4 jaar geleden waren ze toen ook duits.

21 maart 2014 om 12:49

Munichgunner,
en nog iets, het nationale elftal, is Duits, als je ziet wat ze allemaal gewonnen hebben,
maar als je kijkt naar Bayern, dan hebben ze europees veel te weinig gewonnen.
voor zo een grote club, die ieder jaar aan de CL kan deelnemen, daarentegen, het nationale elftal kan alleen om de 2 jaar iets winnen, en een WK zelfs om de 4 jaar.,
ga dus niet dingen door elkaar halen.

21 maart 2014 om 13:22

@blaugrana10

Muller, Kroos, Schweinsteiger, Lahm, Neuer, Gotze, Boateng. Allemaal basis spelers. Daarnaast spelen Robben, Ribery, Dante en Mandzukic al jaren in Duitsland die echt wel de Duitse winnaar cultuur te pakken hebben.

Jij bent diegene die hier zit te 'raaskalken'. Ga je nou echt voorbeelden opnoemen wanneer Bayern verloor in een toernooi, en dus niet "duits" zijn? Duitsland zelf verliest toch ook zo vaak in de knock-out fase in een EK en WK, zijn ze dan opeens ook niet Duits? Ga toch weg. Het is algemeen bekend dat Bayern hofleverancier is van het nationale elftal. Bayern in vorm = Duitsland in vorm.

Wat Munichgunner met zijn reactie bedoelde is dat ook al gaat Man Utd opeens een goede wedstrijd neerzetten, Bayern alles geeft tot de 93 minuut. Alleen daarom krijgen ze het al heel moeilijk, plus wat hij daarna noemt over het collectief. Prima argumenten lijken mij.

En je mag heel leuk al 20 jaar voetbal kijken, gefeliciteerd, maar volgens mij heb je pas net leren schrijven.

21 maart 2014 om 13:46

Cooleronie,
je hebt blijkbaar de waarheid in pacht zie ik.
maar dat duits, dat zat dus wel in de het nationale elftal, wat ik nu zie is dat je zogenaamde sterke argumenten hebt maar er helemaal naast zit, het kenmerk van op zijn ''duits'"is toeslaan in de eindfase vaneen wedstrijd, nou heb ik dat de laatste 15 jaar niet gezien bij Bayern, dus waar heb je het dan over ?
en trouwens dit huidige duitse elftal van de laatste 10 jaar heeft dat kenmerk allang niet meer, dus nou jij weer.
jij zegt de de duitse winnaar cultuur, maar dat is het helemaal niet, de duitse sport mentaliteit, is wat anders dan wat wij Nederlanders winnen op zijn duits noemen, in de jaren 70 hebben wij kunnen proeven wat op zijn duits is , en daarna is het nog een aantal keer herhaald, WK 90, EK 96 (bierhoff), in de nederlandsche voetbaltaal , is op zijn ''duits" het gevoel hebben dat er wat te halen valt de hele wedstrijd en je uiteindelijk in de slotfase het onderspit delven.
nou zie ik deze eigenschappen , noch bij Bayern en noch bij het huidige duitse elftal , de Lothar Matheus en Rudi Voller en Oliver Kahn en stefan Effenberg mentaliteit is er al jaren niet meer, deze frisse moderne huidige elftallen, die voetballen je gewoon kapot, als je ze de kans geeft, daar is niks duits aan, dat is hooguit de duitse sportmentaliteit, maar daar is niks mis mee, maar om de huidige tems, het Nederlandse ''duits "te noemen, dat vind ik een beetje denigrerend, aangezien ze fantastisch voetballen, en je niet in slaap sussen, zoals ze in het verleden wel deden,
als je ballen hebt reageer je.

21 maart 2014 om 12:32

Volgens mij is dit net het zelfde wedstrijd zoals Man u - Barca in de finale.
Barca was duidelijk te sterk maar op sommige momenten was United gevaarlijk waar ze via Rooney scoorden.

Uiteraard is Bayern favoriet maar ik denk dat United hooguit minstens 1 keer zal scoren in die 2 wedstrijden.

21 maart 2014 om 12:56

United gaat hooguit minstens 1x scoren. Dus precies 1x. Ik denk dat Manchester United vernederd gaat worden.

21 maart 2014 om 12:33

Ik snap je punt wel, toch ben ik echt bang dat spelers als Rafael en Ferdinand niet echt opgewassen zijn tegen de snelle spelers van Bayern. Ook heb ik het idee dat ze dat "Arsenal-incidentje" niet meer willen.
Al met al een heel moeilijke loting voor Manchester, we zullen wel zien waar het naar toe gaat tussen die twee.

21 maart 2014 om 12:40

Men moet niet gaan overdrijven. United blijft nog steeds een team met een aantal wereldklasse spelers en met veel ervaring. De spelers zullen gebrand zijn op een goed resultaat. Het kunnen nog wel eens spannende wedstrijden gaan worden. Zonder die onterechte rode kaart was Bayern waarschijnlijk niet eens doorgegaan. Ik was totaal niet onder de indruk van ze tegen Arsenal.

21 maart 2014 om 12:44

Gelukkig liet Man Utd wel hun klasse zien tegen Olympiacos. Als er 1 team is dat niet over indruk mag praten dan is het Utd wel lijkt me. Maar goed een geconcentreerd Bayern moet geen problemen hebben met Utd. Wel weer heerlijk dat de eerste wedstrijd in Engeland is. Dat is de afgelopen keren alleen maar goed gegaan.

21 maart 2014 om 12:45

Tuurlijk, de bal is rond en er kan van alles gebeuren. Ook ik hoop vurig op een halve-finale plaats voor Manchester United. Toch ben ik bang dat het bij het optimisme van de fans zal blijven. Hopelijk gaan ze wel gewoon een goede pot voetbal spelen, want er is niets zo erg als moedeloos ten onder gaan..

21 maart 2014 om 12:53

@joel,

Ik zeg ook nergens dat United de favoriet is en zeker gaat winnen. Ik zeg alleen maar dat de Bayern fans overdrijven met dat het 2 keer 5-0 word etc.

Bayern gaat waarschijnlijk door, maar er is altijd een kans voor United.

21 maart 2014 om 12:55

Aantal jaren geleden speelde Rafael nog tegen Ribery, Rafael had hem in zijn zak tot Ribery smerige trucjes ging gebruiken om Rafael rood aan te smeren.

Ik maak me meer zorgen om Vidic, Ferdinand en eventueel Buttner/evans op linksback. (evra is geschorst) De grootste zorg is echter het middenveld van Bayern, passen en lopen is wat zij doen... geen enkele United middenvelder kan dat belopen.

21 maart 2014 om 12:58

Dat klopt zeker, het is gewoon onzin dat men zegt dat het twee keer 5-0 wordt voor Bayern. Het worden volgens mij twee prachtige wedstrijden als Manchester gewoon het niveau van de wedstrijd tegen Olympiacos aanhoudt. Altijd een kans, en hopen mogen we zeker weten We zijn dan nog altijd fan van een hele grote club als United en het zou niet het gekste zijn wat er ooit gebeurd is in de voetbalwereld.

21 maart 2014 om 12:59

En tegen Leverkussen maakte United wel indruk en maakte zij gehakt van hen. Leuk dat je Olympiacos erbij pakt, maar dat was een totale off day in de CL, als je bekijkt hoe de vorige wedstrijden verliepen. Bayern is favoriet en dat is prima, maar in een kolkende Old Trafford met 76.000 supporters moet je toch enigszins van onder de indruk geraken.

21 maart 2014 om 13:04

@mancunian

Zeker weten, de vorige keer moest Bayern ook heel ver gaan tegen Manchester United om door te gaan. Wie weet lukt het ons deze keer wel. Het enige wat ik denk is dat United een lijn moet trekken van goed spel en dan zullen we wel zien dat Bayern het helemaal niet cadeau krijgt.

21 maart 2014 om 13:09

Mancunian

Leverkusen is dit seizoen gewoon vrij matig, wordt zelfs door clubs als Augsburg van het kastje naar de muur stuurt(ze staan niet voor niks 4de, met veel geluk zelfs) . Dus het verbaasde me totaal niet, zie ook de wedstrijd tegen Psg. Leverkusen is dit seizoen heel slecht. Sterker nog ik denk dat Olympiacos een klasse beter is dan het Leverkusen van dit seizoen.

Als de spelers onder de indruk zijn van OT moeten ze stoppen met voetballen, ze spelen jaarlijks in Dortmund, dat is 100 keer meer intimiderender dan welk stadion ook voor Bayern. Bovendien hebben we in een vol Camp Nou, Bernabeau en Wembly gespeeld, dus ik denk niet dat ze wakker zullen liggen van OT

21 maart 2014 om 13:17

@gnst,

Bayern won laatst maar met 2-1 van dat matige ploegje....

21 maart 2014 om 13:20

14 overwinningen en 9 nederlagen zijn niet de beste statistieken, maar die hadden recent toch ook nipt 1-2 van München verloren ?

Ik denk dat ze in Engeland toch iets fanatieker zijn dan in Spanje en de voorbeelden die je opnoemt zijn ook stadions met een grotere capaciteit. Als je Old Trafford met 10.000 uitbreidt krijg je die ook gewoon vol hoor.

21 maart 2014 om 13:20

Maakt dat ze minder matig?

Wedstrijd gezien? zo nee, dan zou ik hem maar terug kijken.

21 maart 2014 om 13:23

Alsof er in Camp Nou zoveel sfeer is als op Old Trafford.

21 maart 2014 om 13:40

Nee, dat valt ook reuze mee, echter is OT ook niet denderend, je hebt in Duitsland veel meer sfeer tegen kleine ploegen dan in OT met 76.000 toeschouwers, dus het zou me verbazen als de spelers van Bayern onder de indruk zouden raken.

21 maart 2014 om 13:42

@ Joelmanu (#157)

Ik ben blij voor je optimisme, maar als Utd het niveau haalt thuis tegen Olympiacos gaan ze het juist echt niet redden hoor. Het moet juist veel beter willen ze echt een kans maken. Het is dat Giggs genoeg ruimte kreeg om die geweldige passes te geven, anders was het jullie niet eens gelukt tegen Olympiacos.

Vind het wel grappig overigens, Utd wordt een paar dagen daarvoor ingemaakt door Liverpool. Speelt daarna een redelijke wedstrijd tegen Oly, waar ze met dank aan een goede keeper geen tegengoal krijgen, en nu denken jullie dat Bayern te doen is? Ik wens jullie veel succes, maar jullie hebben wonder nodig.

21 maart 2014 om 13:45

amp noui en old trafford zijn allebei sfeerloze stadions. wat een verschrikkelijk publiek hebben die 2 toeristenclubs

21 maart 2014 om 13:46

We kunnen ook als United fans de kop omlaag houden en maar denken dat we toch niets kunnen uithalen. Die nederlaag tegen Liverpool was inderdaad hopeloos, maar dat betekend zeker niet dat we niet mogen hopen op een goed resultaat tegen Bayern. Iedere ploeg in die rij is in staat om de Champions League te winnen, de een meer dan de andere echter wel.
We zien het wel wie er door gaat op 8 April, dan kunnen we pas er over spreken of Bayern inderdaad United heeft plat gewalst.

21 maart 2014 om 14:39

Gast wat zit je nou te overdrijven.. Als je 4e staat in de Bundesliga ben je echt niet heel slecht..

21 maart 2014 om 12:34

Die uitschakeling van 4 jaar geleden zal inderdaad vergeten worden. De oorwassing van 2014 zal men zich nog lang heugen! Ik voorspel maximaal 0 doelpunten voor Utd over twee wedstrijden en minimaal 5 van Bayern.

21 maart 2014 om 12:37

Niet ongelukkig met deze loting? U serious? Je had het niet slechter kunnen treffen.

Niet om te provoceren, maar ik ben echt bang voor je dat Bayern echt gehakt van ManU gaat maken. Zal me niks verbazen als er met een doelpuntenverschil van minimaal 5 overall gewonnen gaat worden door Bayern. Was misschien niet top tegen Arsenal, maar die hadden uiteindelijk ook niks in te brengen. En dan te bedenken dat Arsenal beter is dan ManU op dit moment.

21 maart 2014 om 12:43

@inkeajacied,

Arsenal had niets in te brengen? Welke pot keek jij? Tot die onverdiende rode kaart van Szscesny was Arsenal gewoon beter. Ze kregen zelfs een aantal grote kansen om te scoren. Ozil mistte ook nog een pingel..

21 maart 2014 om 12:45

Wat ben jij aan het overdrijven zeg. Arsenal had de eerste helft 1 grote kans, dat was die van Sanogo. Verder zeggen zelfs de gunners dat die kaart terecht was.

21 maart 2014 om 12:51

Haha nooit. Die kaart vonden ze totaal niet terecht en was natuurlijk ook niet terecht. Robben liep die bal over de achterlijn. Geel was meer dan genoeg geweest. Je gaat toch niet ontkennen dat Arsenal gewoon beter was tot de rode kaart?

21 maart 2014 om 12:52

@mufc

Heb je het over één helft, of misschien niet eens, iets van 30 min. Bayern was op moment van penal namelijk al aan het rechttrekken. Onterecht slaat al nergens op, en dan moet je ervan uitgaan dat ik het vanuit Arsenal support heb bekeken. 2e wedstrijd hebben ze gewoon geen kans gehad.

Maar goed het gaat hier over Bayern-ManU en ik denk echt dat ManU geen schijn van kans gaat hebben. Begrijpelijk dat je als supporter het vertrouwen erin houdt, maar dit is samen met Real toch wel de ongelukkigste loting die je kan hebben.

21 maart 2014 om 12:55

2e wedstrijd geen kans? Het werd toch echt 1-1 in Munchen. En natuurlijk werd Bayern daarna beter. Arsenal speelde toen met 10.

21 maart 2014 om 13:00

De penalty was een klein kansje bedoel je?

21 maart 2014 om 13:03

Arsenal speelde terecht met 10 man. Eigen schuld dikke bult heet zo iets. Het is toch te gek voor woorden dat men steeds terug valt om te zeggen dat ze met 10 man speelden als dat gewoon terecht was.

21 maart 2014 om 13:12

Dortmund ( zonder 4/5 ) gaat het helaas heel zwaar krijgen tegen Madrid , toch het elftal in vorm. Ook Bayern ,.wat achterin lang niet altijd goed staat, staat een zware wedstrijd te wachten . Met een beetje geluk is het toch te doen

21 maart 2014 om 13:15

Ach kom op zeg. Wees gewoon objectief en zeg dat het een onterechte rode kaart was.. Robben had toch geen duidelijke scoringskans? Hij liep de bal over de achterlijn dus hij had nooit meer kunnen scoren.

21 maart 2014 om 13:23

Kijk de herhaling zelf maar, Szezsny sprong op het standbeen van Robben, als Robben niet zou opspringen zou het veel erger zijn afgelopen. Terecht. Als zelfs bijna alle Gunners zeggen dat het terecht was weet je hoe laat het is. En sorry dat ik daar nou meer waarde aan hecht dan aan jouw.

21 maart 2014 om 13:24

@mufc

Ugh man, het werd 1-1 ja met een Arsenal dat misschien 10 min. in de aanval is geweest. Het is geen moment spannend geweest die wedstrijd, het was dat Bayern niet doortastend was. Ik heb 2x het gevoel gehad dat Bayern een tempo hoger zou kunnen spelen als bet nodig was. En nogmaals, dan keek ik ook nog eens vanuit Arsenal oogpunt, daar ik een voorkeur voor Arsenal heb.

Maar nogmaals het gaat hier niet over Arsenal, het gaat over ManU, en die zijn nog een klasse minder dan Arsenal momenteel. Dus ja, ManU gaat overlopen worden.

21 maart 2014 om 13:28

Je verzint zomaar wat. Alle Gunners waren pissed off. Het was natuurlijk nooit rood. Nu wil je zelfs beweren dat puur de overtreding een rode kaart was? Als het ooit rood was dan was het vanwege een doorgebroken speler neerhalen. Zo zag de scheids het. Maar dat was het natuurlijk niet.

21 maart 2014 om 13:29

Een klasse minder? United heeft inderdaad een minder goed seizoen,maar absoluut geen minder elftal dan Arsenal. Vandaar ook dat United 4 punten tegen Arsenal heeft gepakt dit jaar.

21 maart 2014 om 13:34

@Mufc-Wazza

"robben had toch geen duidelijke scoringskans?" Wat? Ben je hier serieus, of?

Hij krijgt de bal op zijn voet vanuit de lucht (voor de penaltystip nog), komt daarna oog in oog met de keeper. Die is de te laat en laat Robben struikelen waardoor hij het contact met de bal verliest. Als Robben daar niet werd geraakt had hij de bal met gemak erin kunnen knallen. Robben is op snelheid daar, hij staat niet stil!

Rood blijft voor dergelijke overtredingen altijd zwaar, je weet immers nooit of de bal er echt in zou gaan, hoe groot die kans ook is, maar dit was zonder twijfel rood. Ik snap niet eens hoe dit überhaupt discussieerbaar is.

21 maart 2014 om 13:35

Ik verzin niks, je kan zelfs het artikel terug halen een paar dagen na de wedstrijd, toen iedereen objectief kon reageren. Tuurlijk gaf de scheids rood omdat het ging om een doorgebroken speler, echter zie je in de herhaling pas de ernst van de overtreding.

21 maart 2014 om 13:39

@cooleronie,

Kijk hoe ver Robben die bal naar voren speelt. Als de keeper hem niet had aangeraakt dan had hij de bal misschien nog kunnen aanraken op de achterlijn. Geen scoringskans dus. Daar gaat het om.

21 maart 2014 om 13:39

Mufc

Ongeacht of het een scoringskans was, wat het natuurlijk wel was, was de overtreding van Sczezny sowieso al rood waard. Wat bezielde hem om als een madman tegen het standbeen van Robben aan te trappen? Zijn voet was nergens in de buurt van de bal.

Wel ben ik het ermee eens dat Arsenal een sterke indruk achter liet in de eerste 10 minuten van de eerste wedstrijd. Maar dat was dan ook echt het enige. Daarna was het 170 minuten lang alleen maar Bayern.

En dat Doelpunt van Podolski. Jeetje hij vond zelf zelfs dat het een overtreding was.

21 maart 2014 om 13:46

@ Mufc-Wazza

Dat is dus niet zo. Sczezny haalt het momentum uit de actie, anders had Robben echt wel de bal het laatste zetje kunnen geven. Weet niet of je voetbal speelt, of hebt gespeeld, maar als je met de bal vaart heb en je wordt onderuit geknikkerd schiet de bal er toch ook vandoor? Dat is hier precies hetzelfde.

21 maart 2014 om 13:55

Jongens ik denk dat we moeten accepteren dat mufc alleen vanuit zijn voordeel praat en het moeilijk accepteren vindt dat Bayern zoveel beter is tegenwoordig.

Ze spelen toch in dit seizoen? En dan kan je een 'niet minder elftal' t.o.v. Arsenal hebben, maar feit is dat Arsenal een stuk beter speelt met dat elftal dit seizoen, getuige de 14 punten voorsprong in de PL. Ik zie ook nog geen verbetering in het spel van Manu, waarvan ik moet denken dat ze het Bayern ook maar enigszins moeilijk gaan maken.

21 maart 2014 om 14:24

Jongens dit hetzelfde gezeik wat je jarenlang over Barcelona hoort. Twijfelgevallen in voordeel van Bayern worden naar voren gehaald en bestempeld als fout van de scheids. Twijfelgevallen in het nadeel worden simpelweg vergeten. Duidelijk fouten in het nadeel worden gebagatelliseerd en duidelijke fouten in voordeel worden benadrukt en jarenlang herhaald. wen er maar aan.

21 maart 2014 om 12:40

Ik snap niet dat ze dit nog steeds loting durven noemen ipv plaatsing. UEFA maffia. Gewoon weer allemaal uitgezocht, ik meldde hier 2 dagen geleden al dat dit de kwartfinales zouden zijn en tadaaa alle 4 goed. Wat een toeval.

21 maart 2014 om 12:58

@ Suc6magnet

Ach, je weet toch dat Champions League al heel lang niet meer de Champions League is, dit zal helaas ook wel blijven totdat er eens een integer persoon aan het hoofd van de Uefa komt te staan. Tot die tijd hoop ik dat die clubs die alleen maar iets (internationaal) voorstellen vanwege een "sugar daddy" de cup zo min mogelijk winnen (al snap ik dat de het de supporters van die clubs worst zal wezen).

Overigens vind ik de wedstrijd Barcelona - Atlético Madrid wel een mooi affiche, ik verwacht dat dit een spectaculaire wedstrijd zal worden. Eingelijk gun het Atlético Madrid wel om de Champions League te winnen, het is een mooie ploeg en het zou eens een keer wat anders zijn dan de geijkte namen.

21 maart 2014 om 13:04

Plaats je even een linkje naar die voorspelling?

21 maart 2014 om 13:53

Was Barça - City geen topper dan?

21 maart 2014 om 14:52

Zoek maar terug in het topic nav wedstrijd man utd tegen olympiacos, 'van persie met hattrick langs olympiacos' ofzo heette dat artikel

21 maart 2014 om 15:00

Nou, sterk hoor, "zoek maar terug".

Maar vooruit, ik ben even gaan zoeken in dat topic, en wat denk je? Nergens een reactie van jou te zien, laat staan een voorspelling.

maar evengoed knap van je hoor, dat je achteraf stelt het vooraf al voorspeld te hebben. Echt, indrukwekkend.

21 maart 2014 om 12:51

Haha, een heerlijke kraker. Een doorgang naar de halve finales met een doelpunt in blessuretijd zie ik wel zitten

Worden hele leuke wedstrijden.

Ik kijk met name uit naar PSG - Chelsea.

Kwalitatief is PSG in mijn ogen sterker echter heeft Chelsea het thuisvoordeel en uiteraard de meester als het gaat om het winnen van grote wedstrijden in de Champions League Mourinho.

21 maart 2014 om 12:29

Gaat over 2 wedstrijden he, dan hebben ze allebei een keer het thuisvoordeel.

21 maart 2014 om 12:30

Laatste wedstrijd thuis is altijd een voordeel

21 maart 2014 om 12:35

Hij bedoelt hiermee, dat als je eerste wedstrijd uit redelijk speelt en 1x scoort, je het voordeel hebt de klus thuis te klaren.

21 maart 2014 om 12:39

Ah op die manier, ja dan snap ik Murad.

21 maart 2014 om 13:17

De wedstrijd van het grote geld, zo kan je dat wel noemen.

Is het zo dat er voor de halve finales ook weer geloot wordt? Zo ja, dan is dat nieuw toch?

Het moet dan echt haast wel doorgestoken kaart zijn die hele loting. Op deze manier kunnen ze er voor zorgen dat ook de halve finale de twee meest perfecte affiches oplevert.

21 maart 2014 om 12:30

Nee, de halve finales gaan er zo uit zien:

Barca/atletico vs Real/dortmund
Psg/cfc vs Man U/bayern

21 maart 2014 om 12:39

Is niet zo, vorig jaar werd ook geloot.

21 maart 2014 om 12:39

In ieder geval geen Spaanse finale. Gelukkig maar. Die clubs spelen al zo vaak tegen elkaar.

21 maart 2014 om 12:44

ook voor de halve final wordt er geloot

21 maart 2014 om 12:45

Commentator van Eurosport zei toch echt dat ze opnieuw gingen loten voor de halve finales?

21 maart 2014 om 13:06

Echt? Dat heb ik dan gemist. Sorry voor de verkeerde iinformatie.

21 maart 2014 om 14:52

Wordt er ook voor de finale geloot?

21 maart 2014 om 15:35

Netjes haha

Lekkere potjes, maar de echte favorieten ontlopen elkaar inderdaad nog. In elke match up is toch wel echt een duidelijke favoriet aanwezig. Denk dat PSG-Chelsea nog het meest spannend gaat worden.

21 maart 2014 om 13:35

Barca-atletico valt qua duidelijk favoriet ook wel mee dit jaar.

Jammer dat de topfavorieten elkaar ontlopen. Nu is het maar afwachten of er een underdog de halve finale zal halen. Verwacht eigenlijk niet zoveel verassingen deze ronde, behalve bij Chelsea misschien. Vorige ronde waren ook alle favorieten doorgegaan.

21 maart 2014 om 12:35

Lees net dat RvP zijn kruisband afgescheurd heeft en het einde verhaal is voor hem voor dit seizoen + WK. Wordt later op de dag officieel gemaakt (gerry van Campen)

21 maart 2014 om 13:27

Ik las het ook. Als dit echt waar is zou het een enorme dreun betekenen voor Oranje. Dan moet je als KNVB bayern gewoon betalen om hem absoluut niet op stellen.

Ik hoopte al op Psg, kan niet wachten

21 maart 2014 om 13:51

Ik hoopte voor Chelsea toch meer op united

21 maart 2014 om 15:20

Ik hoopte echt totaal niet op Psg, liever Dortmund, United. PSG is echt dodelijk, wordt echt heel moeilijk, gelukkig spelen we eerst uit...

Real Madrid loot weer relatief makkelijk, begint een merkwaardig patroon te worden. Daarom denk ik dat Ronaldo Raul als eerste zal passeren als topscorer. Verder zal PSG-Chelsea wel de spannendste wedstrijd worden denk ik.

21 maart 2014 om 12:31

Stel je niet aan man. Atleti moeten we ook wel kunnen hebben en vorig jaar heeft Dortmund nog van Real gewonnen, het is maar net de vraag of Subotic en Gundogan dan weer terug zijn.

21 maart 2014 om 12:34

Dortmund is een schim van vorig jaar, veel blessures en lewa geschorst eerste duel, wordt eenzijdig.

21 maart 2014 om 12:44

Dortmund mist de de 1ste wedstrijd Lewandofski, Reus, Gundogan, en Subotic, daar blijft ni veel nimeer van over van die ploeg.
Real en Bayern hebben de zwakste ploegen geloot.

21 maart 2014 om 12:49

@ Tipi09

Je mag niet vergeten dat de history van Real Madrid tegen Duitse ploegen niet al te best is. Real verloor al tegen zwakke ploegen in Duitsland!

21 maart 2014 om 13:04

Gast dat is complete onzin. Wat boeit het nou dat Real het vroeger moeilijk had je moet naar de situatie nu kijken. Wat in het verleden is gebeurd daar koop je nu geen knikker voor.

21 maart 2014 om 12:35

Ach kom op zeg. Altijd dat gezeur over lotingen. Ik zou niet weten wat het voordeel van de uefa bij de uitslag van deze loting zou moeten zijn. Real moet het eerst maar eens doen tegen dortmund

21 maart 2014 om 12:37

Dortmund heeft een tal van blessures en Dortmund zijn Khel en Lewandowski geschorst, een voordelige loting.

21 maart 2014 om 12:39

Denk je echt dat Dortmund een kans maakt?.

21 maart 2014 om 12:40

Dat gezeik van dezelfde personen begint mij ook de strot uit te hangen.
Het is ook altijd van hetzelfde kamp waar ze met allerlei 'conspiracy-theorieën' komen aandrieten..
Verschrikkelijk.

Dortmund is de wedstrijd die ik wou!
Wordt weer een hel, maar dit jaar zijn we in staat om uit en thuis van ze te winnen!
Vamos Madrid!

21 maart 2014 om 12:38

Makkelijk??? Hahaha wat een haat dus jij vind Dortmund een makkie?? Lachwekkend kereltje ben je ook, barca had de makkelijkste poulfase van de hele champions leauge en daarbij vind ik Dortmund veel sterker dan een altetico Madrid. Verder zijn zulke zielige supporters als jou nu al bezig met excuses mocht Ronaldo eerder dan Messi, Raul passeren heel erg triest allemaal

21 maart 2014 om 12:40

Helaas is Dortmund momenteel een schim van vorig jaar, dit moet Real gewoon winnen.

21 maart 2014 om 12:42

Ze zijn misschien niet meer het zelfde als vorig jaar maar ze staan er toch wel weer. Dortmund is sterker dat Atletico hoor!

21 maart 2014 om 12:43

Op dit moment Is Real gewoon te superieur aan Dortmund. Lewandowski en Kehl zijn beide ook nog eens geschorst voor de eerste wedstrijd. Denk gewoon dat het een eenzijdig wedstrijd gaat worden.

21 maart 2014 om 12:43

Ga ik ook vanuit Catalonia.

21 maart 2014 om 12:48

Ja. Dortmund op zn sterkst is een lastige tegenstander. Momenteel zijn Schelzer Bender Gundogan Reus Kuba Subotic geblesseerd en Kehl en Lewa geschorst

Dat is gewoon bijna het hele basiselftal.

21 maart 2014 om 12:51

Ik vind Atletico wel sterker dan Dortmund op dit moment.

21 maart 2014 om 13:00

s-Madrid,
het zou eigenlijk heel natuurlijk zijn als Ronaldo , Messi zou paseren en eerder het record te pakken, alleen is Messi gewoon voetballend beter, en hij heeft veel meer dan Ronaldo gescoord in zijn carierre, ik vind Ronaldo een van de beste voetballers van de wereld en hij verbaasd mij ook iedere keer, alleen, hij heeft helaas een concurrent die veel en veel jonger is, Ronaldo loopt tegen de 30 aan, the magic number, my friend, als jij al 30 bent geweest dan snap je wat ik bedoel, ben je dat niet gepasseerd, negeer dan het hele leeftijd issue, want dat ga je dan toch niet begrijpen.

21 maart 2014 om 13:38

Atletico is op dit moment toch wel beter dan Dortmund volgens mij hoor. Helemaal met al die spelers die Dortmund de eerste wedstrijd moet missen.

21 maart 2014 om 13:39

Neemt natuurlijk niet weg dat die Real zogenaamd expres makkelijk geloot zou hebben t.o.v. de rest nogal een vrij onzinnige bewering is.

21 maart 2014 om 13:52

Dortmund sterker dan Atletico ben ik het totaal niet mee eens. als je ziet hoevel wedstrijden Dortmund dit seizoen al heeft verloren en dan atletio dat bijna onverslaanbaar is en eigenlijk presteert wat niemand had verwaht namelijk gelijke tred houden met Real madrid en barelona. snap ik die uitspraak niet. atleti verbaasd de hele voetbalwereld, elke kenner voorspelde dat de primera division de komende 10 jaar maar tussen 2 teams zou gaan maar zij hebben het tegendeel bewezen. geweldige ploeg.

21 maart 2014 om 14:03

Ik ben bang dat dit het eindstation wordt voor Dortmund.

Voor de eerste wedstrijd missen zij Subotic, Bender, Kuba, Gundogan en Schmelzer. Kehl en Lewandoksi is geschorst. Afwachten of Reus fit genoeg is. Je mist dus eigenlijk gewoon 8 basis spelers.

Tegen Real in topvorm! ik hoop op een wonder!!

22 maart 2014 om 08:35

Als ik de onderlinge duels van Real en Barça zie tegen Atletico van dit seizoen dan zou je denken dat ze niet onder doen voor hun. Dortmund staat daarentegen dit seizoen zwaar onder Bayern in het klassement en nu zijn er veel blessures erbij. Dus voor Real is dit een relatief makkelijke loting in tegendeel tot Barça, het enige voordeel voor beide ploegen is dat ze de 2 wedstrijden in eigen land spelen wat toch minder vermoeiend is in een week. Als je de laatste 3 wedstrijden tussen Barça - Atletico bekijkt dan weet je dat Barça zelf kan uitgeschakeld worden door hun.

Supercopa:
Atletico - Barça 1-1
Barça - Atletico 0-0

La Liga:
Real - Atletico 0-1
Atletico - Barça 0-0
Atletico - Real 2-2

Enkel in de Copa del Rey kon Real revanche pakken door in 2 wedstrijden met 5-0 (3-0 en 0-2) te winnen .

21 maart 2014 om 12:40

Gaan we weer de schuld op Real Madrid steken! Niet onnozel doen! Jullie spelen tegen Atletico. Zei blij dat het geen Bayern is.

21 maart 2014 om 12:42

Dortmund is sterker dan A. Madrid. Barca loot een zwakkere tegenstander als R. Madrid. Dus niet huilie huilie doen.

21 maart 2014 om 12:44

Dortmund is echt niet sterker dan A.madrid.

21 maart 2014 om 13:27

Atletico Madrid zou ze kapot spelen joh. Dortmund is niet meer zoals het was. En ik heb begrepen hier boven dat al hun topspelers geblesseerd zijn. Dus ja, Real krijgt het zeer makkelijk.

22 maart 2014 om 08:40

Dortmund is qua niveau Manu van dit seizoen. Atletico kan winnen tegen ploegen als Chelsea en Real. Zelf Barça kon dit seizoen nog niet winnen van Atletico. 1-1 en 2 x 0-0.

21 maart 2014 om 12:50

Ach, maar jullie loting maakt toch niet uit. Immers spelen jullie elke cl wedstrijd zowat 4-3-3-3, net als de recente, voorgaande edities.

21 maart 2014 om 12:59

4-3-3-3?

21 maart 2014 om 13:06

11 spelers en drie scheidsrechters. Chelsea, United en Inter zijn teams die dit kunnen beamen.

21 maart 2014 om 13:36

United hoort toch echt in het lange rijtje van slachtoffers van de Koninklijke..
Tegen Inter herinner me ook een Milito 2 meter in buitenspelpositie mocht inkoppen en Sneijdertje die Alves in het strafschopgebied onderuithaalde.

21 maart 2014 om 13:05

dat jij je om die doelpunten druk om maakt, mij kan het geen moer schelen wie er scoort en als messi raul voorbij gaat. Prima! Zolang wij maar de prijzen pakken.

21 maart 2014 om 14:37

Kinderachtig gejammer noem ik het.

Real moet tegen CL finalist van vorig jaar. Barca moet tegen een ploeg zonder CL ervaring. Zo kan ik het ook stellen en dan ziet de wereld er opeens heel anders uit.

Gelukkig geen topfavorieten die elkaar treffen, altijd zo jammer vroeg in het toernooi! Ik denk dat Real, Chelsea,bayern en Atletico doorgaan.

Goed nieuws. We hebben met United veruit de makkelijkste loting getroffen. Dit zwalkende elftal van Moyes mag voor het sterke Bayern van Pep geen enkel probleem zijn. Over twee wedstrijden voorspel ik een 6-1 score voor Bayern.

21 maart 2014 om 12:35

Wel inderdaad de makkelijkste maar zeker niet te onderschatten. Ben benieuwd maar denk dat het inderdaad ook een score wordt van 4-1 over beide wedstrijden voor Bayern.

Tuurlijk ontlopen de topfavorieten elkaar. De Uefa wil halve finales met de absolute top, de beste teams. Ieder jaar is het hetzelfde liedje. Je hebt alleen een kraker als het echt niet anders kan. Ik geloof er niet in dat het echt een loting is... Denk dat er wel invloed op wordt uitgeoefend.
Word er voor de halve finales weer opnieuw geloot?

Zonde man u - Bayern. Was leuker geweest als er 2 aparte wedstrijddagen waren met Nederlanders in de cl. Verder Dortmund-real wel leuk.

Ik ben wel blij met een verzwakt Dortmund en Lewandowksi is geschorst thuis tegen Real Madrid. Heb je als United zijnde veel mazzel bij het doorgaan loot je Bayern en zit het niet mee.

Hele neppe loting!!!

had veel liever Barca - Psg, Real - Chelsea, Dortmund - Man U, Atletico - Bayern gezien!!

Wanneer worden de wedstrijden gespeeld?

of heb ik niet goed gelezen???

21 maart 2014 om 12:35

Als ik het goed heb op 1 en 2 April en de return op 8 en 9 April.

Word dus sowieso geen Spaanse finale. In de kwart-finale wordt er minimaal 1 Spaanse team uitgeschakeld. In de halve finale kunnen de 2 resterende elkaar ontmoeten. Ik denk dat de finale Bayern - Real/Barca zal worden.

21 maart 2014 om 12:37

Kan toch nog steeds. Er moet toch nog voor de halve finale geloot worden. Zo staat het tenminste op de Uefa website. Of staan de halve finales al vast?

21 maart 2014 om 13:42

Ze kunnen elkaar in de halve finale ontmoeten, maar dat hoeft niet. Spaanse finale kan dus nog steeds

Borussia zonder Lewandowski & Kehl (geschorst) en een aantal spelers die geblesseerd zijn (kuba, Reus, Bender, Gundogan, Subotic, Schmelzer). Gaan loodzware wedstrijden worden, maar als we strijden zijn we niet kansloos!

Voor de rest zie ik Bayern, Chelsea & Atletico doorgaan. Chelsea en Atletico met het antivoetbal, en Bayern dat gaat domineren tegen United.

Heja Bvb!

21 maart 2014 om 12:37

Jezus wat veel blessures, is er niemand op tijd terug?

21 maart 2014 om 12:52

Subotic & Kuba sowieso niet meer volgens mij en Gundogan hoogstwaarschijnlijk ook niet. En de rest moet maar blijken hoe snel ze hun ritme weer terughebben. Oftewel, Dortmund zal hoogstwaarschijnlijk een pak slaag krijgen...

21 maart 2014 om 12:59

haha catalonia jij hoopt echt dat real het zwaar krijgt he, maar jullie hebben ook geen moeilijke tegenstander

21 maart 2014 om 13:04

Haha ja altijd maar elke loting stelt me teleur meestal. Ik ben ervan overtuigd dat wij het een stuk zwaarder krijgen dan Real. Maar is niet het einde van de wereld.

21 maart 2014 om 12:54

Reus en Schmelzer halen het wel hoor.

En real mist Arbeloa, Jese en Khedira.
En vergeet niet dat real inog voor kampioenschap speelt en dortmund niet.

21 maart 2014 om 13:10

Ja lol, Arbeloa, Jese en Khedira tegenover 6 á 7 onbetwiste basisspelers bij Dortmund lijkt mij toch geen vergelijking. Bovendien, hoe erg het ook klinkt, mag je eigenlijk blij zijn dat Arbeloa en Khedira geblesseerd zijn. Niet dat ze veel kans hadden om basis te starten, maar nu krijg veel meer voetbal met Carvajal en op het middenveld met Di Maria, Alonso en Modric.

21 maart 2014 om 13:15

Nee, Schmelzer niet en Reus is nog een twijfelgeval. BVB mist bovendien 6 andere A selectie spelers. Als Real het deze keer niet pakt tegen ons kunnen ze toekomstig beter gaan knikkeren.

Zitten weer leuke wedstrijden tussen.
Halve finales
Real - Atletico
PSG - Bayern ?

Is toch wel weer opvallend hoe de favorieten elkaar bijna iedere keer weer weten te ontlopen, riekt naar door gestoken kaart.. maar ja hoe ga je dat bewijzen.

21 maart 2014 om 13:10

Ik denk ook dat Atletico gaat winnen van Barcelona. Verder denk ik ook dat PSG en Bayern beide doorgaan. Dortmund kan Real het nog wel is lastig maken.

Toch wel opvallend dat de 4 "kanshebbers" niet tegen elkaar loten.
Wel mooi dat de finale PSG - Real nog mogelijk is!

Met Zweden - Portugal trok CR aan het langste end, nu hopelijk Zlaten

wedstrijden worden echt spannend, alleen united en dortmund hebben weinig kans na mijn mening, voor de rest ligt er nog van alles open

De Uefa stuurt aan op een Bayern vs Real finale, duidelijk. Real loot weer makkelijk, Bayern ook maar die verdienen een makkelijke tegenstander.
Psg vs chelsea en Barca vs Atletico zijn meer gelijk op.
Gok op Psg, Barca, real en bayern in de halve finales.

Overigens typisch dat grote teams elkaar echt bijna altijd ontlopen tot de halve finale. Daarom denk ik dat het doorgestoken kaart is, en omdat Platini gisteren zei dat hij een Bayern vs Real finale wilde.

21 maart 2014 om 12:44

Waarom verdient bayern n makkelijke loting?

21 maart 2014 om 12:54

Bayern loot vanaf vorig seizoen tot nu sterke tegenstanders in de ko fase.

21 maart 2014 om 12:56

Doet niets aan af dat de loting eerlijk is gegaan, maar je doet onnodig provoceren door de zeggen dat de Uefa dit expres heeft gedaan.

21 maart 2014 om 12:58

True.

Ik heb zelden zo een moeilijke loting voor Bayern meegemaakt. Achtereenvolgens Arsenal, Juve (kampioen van Italie en ongeslagen toen) Barcelona ( toen al bijna kampioen, dus ik kan stellen tegen de kampioen van Spanje) en de Duitse kampioen Dortmund in de finale.

21 maart 2014 om 14:58

Als je een vergelijking maakt, doe het dan wel met gelijke maatstaven. Je gebruikt nu de term 'kampioen' in je voordeel, zodat je vergelijking kloppend is.
Barcelona was op dat moment inderdaad bijna kampioen, maar ze gingen de CL in als nummer 2 van Spanje. Dortmund merk je namelijk wel aan als kampioen, dus de vergelijking is niet kloppend. Als je dan toch stelt dat je Barcelona als kampioen van Spanje ziet, dan behoor je Dortmund als de nummer 2 te zien van Duitsland en niet als kampioen.

21 maart 2014 om 12:48

Eens even kijken. Oh wacht. "catalonia". Ja, dan is het wel logisch om Real af te zeiken.

Niet dat ik ook maar iets met Real heb hoor, maar die loten de verliezend finalist van vorig jaar, Barcelona een club die al weet ik hoe lang niet in de kwartfinale stond. Wie heeft er dan gunstig geloot?

En Bayern verdient een makkelijke tegenstander? Op basis van... wat precies?

21 maart 2014 om 12:52

Ach laat ze toch. Zeiken over een makkelijke loting, terwijl in de recente CL edities Barcelona meerdere malen met 4-3-3-3 hebben gespeeld, doelende op de scheidsrechters. Met als ultieme bezeikerij de wedstrijden tegen Chelsea.

21 maart 2014 om 12:56

Dat is in 2009, moet dat 5 jaar lang opgehaald worden, dacht dat die onzin wel klaar was sinds 2012. Je hoort ook niemand over de hulp die Real vorig jaar kreeg tegen Manu.

21 maart 2014 om 12:56

@ El Pirata.

Eerst zeggen dat we "ze moeten laten" en dan vervolgens doen alsof Barca de scheids zovaak mee heeft, en Real nooit.

Dat is ongeveer hetzelfde als wat "ze" doen, besef je dat?

Nou zal ik niet beweren dat barcelona de scheids niet weleens mee heeft, maar volgens mij hoef je daar als Real-supporter ook niet over te mopperen.

Dat kinderachtige gedoe heeft toch echt twee kampen hoor. Prachtige clubs, Real en Barcelona, maar dat kinderachtige gegooi met modder doet daar heel wat aan af.

21 maart 2014 om 13:11

Dat moet inderdaad , Catalonia. Immers zullen er genoeg teams en supporters zijn die de afgelopen vijf jaar dat gevoel hebben gekregen. En als rivaal zijnde, is het natuurlijk onze taak om die koe elk jaar versierd uit de sloot te halen. Zou zonde zijn om die kans te laten liggen.

Michiel2424, wanneer jij denkt dat ik niet besef hoe ik mijn reacties formuleer, heb je het mis. Dit spelletje hoort er gewoon bij.als supporters zijnde. Dat de vertegenwoordigers van de club het niet moeten doen ben ik het eens. Of denk je nu echt dat Catalonia denkt dat dit doorgestoken kaart is, en dat zowel Bayern als Real aangewezen tegenstanders hebben gekregen?

21 maart 2014 om 13:20

Tja, ik snap wat je bedoelt, maar of het nou door de supporters of door de vertegenwoordigers van de clubs komt, ik hoor gewoon naar mijn smaak teveel gehuil en kinderachtig gedoe over/van/tussen barcelona en real madrid.

Voor mij is dat gewoon bij deze clubs gaan horen. In tegenstelling tot andere topclubs die zich in ieder geval nog een beetje gewoon volwassen kunnen gedragen schijnt het bij jullie clubs op geen enkel niveau meer te kunnen. Zonde.


21 maart 2014 om 12:51

Had je liever bayern - barca gehad??

Waarom verdiend bayern een makkelijke loting.

En iedereen weet dat real madrid het altijd moeilijk heeft met duitse topploegen.

21 maart 2014 om 12:59

Omdat Bayern vorig jaar niet normaal zwaar heeft geloot misschien? Als je de reacties van Catalonia zou lezen zou je weten waarop hij doelt.

21 maart 2014 om 13:35

Champions league is altijd zwaar en het is niet zo dat het bayern moeilijk word gemaakt in de competitie. Dat telt ook mee. Bayern kan de hele basis 11 rust geven voor elke tegenstander nu is dat niet nodig.

En de vervolg reacties van Catalonia kwamen later dan mijn reactie. Ik zag ze niet.

21 maart 2014 om 12:54

De loting is eerlijk gegaan, wat zit je complot theorie,s te bedenken, dit is een vorm van provoceren van je, laat dat achterwegen.

21 maart 2014 om 13:12

Wat een onzin weer. Ik lees regelmatig reacties van jou op VZ en het is altijd doorgestoken kaart, zowel scheidsrechter als lotingen inmiddels.

Wanneer de Uefa zeker wilde weten dat Real door zou gaan hadden ze toch gewoon het zwalkende United aan hun gekoppeld? United is onder Moyes is verdedigend zo kwetsbaar, als je al ziet hoeveel kansen een Olympiakos krijgt zal Real ze compleet wegspelen.

Dortmund hebben zij vorig seizoen gewoon van verloren. Dit seizoen is Dortmund inderdaad beduidend minder, maar nog steeds een erg goed team wat zeker kwaliteiten heeft.

Barca had ook weer Bayern kunnen loten, is het nu dan ook doorgestoken kaart dat het Atletico treft? Barca moet zeker weten kunnen van Ateltico over twee wedstrijden en heeft het dan in eigen hand als ze Real/dortmund loten.

Wat nou aansturen op een finale.....

sjonge dat worden nog is wat wedstrijden! Wel jammer dat Real alweer tegen Dortmund moet. Had graag gezien dat Barca er tegen moest spelen. Al met al wordt het zeker niet makkelijk voor Barca. En ik moet zeggen dat ik een beetje medelijden heb met Man United. Ben benieuwd er eigenlijk nog steeds zo over denkt dat hij de Champions League kan winnen. En nu ook RVP geblesseerd is voor een bepaalde tijd zie ik het somber in. Hoop wel dat Man United kan stunten tegen Bayern

Ik hoop dat Chelsea er in elk geval uitgaat want ik hoop juist dat PSG doorgaat verder zie ik Barcelona ,real en Bayern doorgaan .

één ding kan ik de Dortmund supporters wel verzekeren. We zullen niet meer deze zelfde fouten maken als vorig seizoen! Hell no! Wraak

Ik denk dat United fans nu liever gehad hadden dat ze er niet door waren geraakt. Dit kunnen pijnlijke momenten worden. Maar ja de bal is rond en je weet maar nooit natuurlijk.

Mja Barca - Atletico is al vrijwel duidelijk denk ik. Barca is andere koek in CL. Al doet Atletico het ook niet slecht in de CL.

PSG - Chelsea gaat een interessante match worden! Ibra tegen Mourinho. Lekkkeeeerrrr!!!!

21 maart 2014 om 12:41

Dortmund mist het halve elftal, dus als Real wraak wilt nemen is dit het beste moment.

21 maart 2014 om 12:44

Wie ligt er allemaal uit en tot wanneer? Ik volg de Duitse competitie niet altijd even veel. Ik weet dat Lewa de eerste match geschorst is

21 maart 2014 om 12:46

Kehl is ook geschorst, en Dortmund kampt met veel blessures.

21 maart 2014 om 12:47

Lewa, Reus, Gundogan, Subotic, Bender en Schmelzer uit me hoofd gezegd. Dus eigenlijk bijna alle basisspelers.

Edit: en inderdaad Kehl

21 maart 2014 om 12:48

Lewa geschorst (1ste wedstrijd)
Gundogan is nog steeds geblesseerd.

Ik denk dat Reus het wel gaat halen hoor.

21 maart 2014 om 13:33

Gaan al deze spelers (Op Lewa na, schorsing) beide wedstrijden niet halen? Dat is wel heel erg zonde want dit is het halve basis elftal van Dortmund.

21 maart 2014 om 14:20

om precies te zijn: Reus, Kuba, Gundogan, Subotic, Bender, Schmelzer. Dit zijn 6 basisspelers. Bovendien zijn Kehl en Lewandoski voor de eerste wedstrijd geschorst.
Reus is de enige die het nog kan halen.

21 maart 2014 om 12:59

Moyes weet uit zijn Everton tijd wel hoe hij zijn team moet instellen om te verdedigen en vooral te proberen om niet te verliezen.. daar houd ik mij dan maar aan vast. David de Gea op doel en daarvoor een enorme bus neerzetten.

21 maart 2014 om 13:00

haha > dat zou mijn reactie zijn wanneer je je woorden moet inslikken.

21 maart 2014 om 13:22

@ Mancunian. Zelfs Barca kreeg een 7-0 tik over 2 wedstrijden.

@ The red devil
Het is te hopen dat Moyes een grote bus kan en zal parkeren.. want 9-0 (etc) is schandalig!

21 maart 2014 om 13:26

Jongen als zelfs Arsenal de schade zo beperkt kan houden waarom United niet? Arsenal heeft dit seizoen tegen de grote ploegen ook bar weinig gepresteerd.

21 maart 2014 om 13:33

Omdat de verdediging van Arsenal veel beter is dan die van Man Utd

21 maart 2014 om 13:34

Ik verwacht niet dat United de bus zal parkeren. Heb ze eerder ook al eens geprobeerd tegen Barcelona en dat lukte ook niet.

Als United speelt zoals tegen Olympiakos of Liverpool in de competitie gaat het nog heel erg zwaar en moeilijk voor ze worden.

21 maart 2014 om 13:38

@ajaxcunian @thereddevil

Omdat arsenal een veel betere verdediging heeft dan man utd. En je houd het simpelweg niet vol om 180 min te verdedigen. Niet tegen bayern.

21 maart 2014 om 13:55

Dat United niet vaak met hetzelfde verdediging speelt maakt niet dat ze een slechte verdediging hebben. Rafael is gewoon een van de beste Rb's op dit moment, Jones en Smalling hebben vaak genoeg bewezen in het centrum goed te kunnen verdedigen. Alleen Buttner wordt een echte probleem. Ook hebben we een topkeeper. En doe niet alsof Bayern een topverdediging heeft.

21 maart 2014 om 13:06

Lekker makkelijk praten dat jullie niet meer dezelfde fouten zullen maken,
nu alle toppers van Dortmund afwezig zullen zijn. Dit kan je geen wraak noemen man.

ik had liever deze loting gezien:

Bayern-PSG
Chelsea-Barca
Atl.madrid-Man U
Dortmund-Real

Ik had iig 1 wedstrijd wel goed ;p

Lees net op twitter dat V. Persie zijn kruisband afgescheurd heeft en het einde seizoen is voor hem + het WK mist...

21 maart 2014 om 12:45

Pure onzin, hij kreeg een knietje in zijn knieholte en Moyes heeft al gezegd dat het wel meevalt

21 maart 2014 om 12:47

Ik hoop dat je gelijk hebt

21 maart 2014 om 12:48

Dat zal wel een nep twitter account zijn denk ik.

weet iemand toevallig wanneer deze wedsrijden ongeveer worden gespeeld?

21 maart 2014 om 12:37

1/2 April en 8/9 April

21 maart 2014 om 12:38

De kwartfinales worden gespeeld op 1/2 en 8/9 april.

Staat in het artikel, laatste zin.

Redelijk mooie loting. Ik denk dat Barca, Real, Chelsea en Bayern doorgaan.

Als psg doorgaat betekent dat dat ze tegen Bayern München moeten als die ook door gaan?

21 maart 2014 om 12:40

nee dan wordt er gewoon opnieuw geloot.

21 maart 2014 om 13:44

Oo oké thnx man.

PSG... Chelsea... Mooie wedstrijd kan beide kansen op. PSG had moeilijker kunnen treffen. Kijk er na uit. Worden allemaal top wedstrijden.

Wat een gunstige loting voor ons zeg. Elke tegenstander is natuurlijk goed in de kwartfinale maar Chelsea is wel een van de gunstigste die je kan loten dus ik ben echt blij met deze loting, dit valt te doen!

21 maart 2014 om 12:44

Beide ploegen zijn blij denk ik. Cfc had ook moeilijker kunnen loten. Outsider vs Outsider.

21 maart 2014 om 12:44

PSG is ook te pakken, spelen natuurlijk weg goed, maar Chelsea is altijd moeilijk te verslaan. 2e wedstrijd op Stamford Bridge, zal erg moeilijk worden voor Psg.

21 maart 2014 om 12:50

ja natuurlijk de kansen schat ik even hoog in, ik ben alleen erg blij dat we geen Barcelona weer loten of Real en Bayern.

21 maart 2014 om 12:52

Barcelona? Die hadden jullie ook gehad hoor. Vorig jaar vergeten?

Vorig seizoen waren jullie beter over 2 wedstrijden.. En dit seizoen zijn jullie sterker en Barca is minder. PSG weet al wat ze kunnen verwachten als ze Barca zouden hebben geloot.. maar Cfc is toch ander verhaal. Verdedigend heeel sterk. Ze incasseren bijna geen goals.. Dus wordt heel moeilijk voor PSG (maar ook voor Cfc).

21 maart 2014 om 12:57

Ik ben het met blink eens. Barca is ook te pakken, zijn lang niet zo goed als een paar jaar terug. Ibra loopt gewoon door die verdediging heen. Maar de verdediging van Chelsea is erg moeilijk te passeren.

21 maart 2014 om 13:14

@blink182

Mijn mening blijft dat ik veel liever Chelsea loot dan Barca, aan gezien Barca toch gewoon veel meer kwaliteit heeft en Chelsea dit seizoen erg tegenvalt in de CL maar dat is mijn mening.

Hmmm, weer een Engelse tegenstander. Na City (groepsfase), Arsenal (achtste finale) nu Man Utd, nou laten we die trend door zetten en United eruit proberen te kegelen

21 maart 2014 om 12:56

Chelsea wint in de halve finale van Bayern

21 maart 2014 om 12:59

Hoop ik (hierboven)

21 maart 2014 om 14:00

Ze komen niet eens langs psg

Yes, mijn voorspelling Cfc - Psg.. Heerlijke wedstrijd! Ik kijk ernaar uit (en natuurlijk Real vs Dortmund).

Barca zal het heeeeeel maar heeel moeilijk krijgen tegen Atletico. Maargoed, ze hebben de ervaring dus ik denk dat ze Atletico zullen uitschakelen zoals ze met PSG hebben gedaan (zonder maar 1 wedstrijd te winnen).

21 maart 2014 om 13:01

Ik verwacht niet dat Barca over 2 wedstrijden al teveel moeite zal hebben met Atletico..

Het wordt een grote theatervoorstelling aangezien ze beide van die rotzakken rond hebben lopen. Het wordt een geel/rood gekleurde wedstrijd en nee, niet vanwege de Catalaanse vlaggen, maar door de kaarten die er uit zullen worden gedeeld door de scheids

Atletico kan behoorlijk grof/hard spelen en Barca kan daar ook optimaal gebruik van maken.
Ik verwacht dat dit toch wel de lelijkste 2 wedstrijden worden van de kwartfinales. Zelfs lelijker dan het afbraak voetbal dat Mou waarschijnlijk toe gaat passen tegen Psg.

21 maart 2014 om 13:16

Kon je het weer niet laten om een sneer uit te delen aan Barcelona?
Wat gebeurd er denk je als een aantal van de spelers van Barcelona niet langer op de grond blijven liggen? Dan gaat de scheidsrechter steeds meer toelaten, grenzen verleggen, en zo wordt elk aanval van Barcelona vroegtijdig onreglementair in de kiem gesmoord, Wat de tempo van het spel ook absoluut niet ten goede komt. Daarom liever om kaarten vragen zodat die rotovertredingen niet meer gebeuren.
Dit gebeurde ook tijdens de aanwezigheid van Mourinho met als hoogtepunt die absoluut onterechte copa finale die Real won. Absurd hoe bepaalde spelers in het veld mochten blijven.
Ik ben het wel gewend al die haat op Barcelona die er afgelopen jaren is bijgekomen. Dat geeft aan hoe dominant ze zijn geweest.

21 maart 2014 om 13:19

Ik denk dat het echt uit zal maken welke scheidsrechters die wedstrijden toegewezen krijgen. Bij een scheidsrechter die veel toestaat is Atletico natuurlijk gebaat omdat ze net over het randje spelen. Ik hoop daarom op een Duitse scheidsrechter, die zitten er meestal kort op.

21 maart 2014 om 13:39

Ik weet het niet. Ateltico speelt dan wel op het randje, maar de siervoetballers van Barcelona kunnen daar niet erg goed tegen. Je zal zien dat op een gegeven moment heethoofden van Barcelona ook wel het eea terug zullen doen en natuurlijk enorm veel aanstellerij.

Ik denk juist dat het een geweldig mooie wedstrijd gaat worden met een heleboel; Theater, vechtlust, gele/rode kaarten, discussies en ruzies.

21 maart 2014 om 13:43

@ Virrie

Waar deel ik een sneer uit? Ik zeg dat beide teams gewoon rotzakken op het veld hebben lopen.. Ik heb niets gezegd over kaarten vragen (iets dat heel normaal is in Spanje) e.d. Atletico speelt grof, maar bij Barca heb je ook spelers die wel uit kunnen delen.

Maar jah, dat mensen zich altijd aangesproken moeten voelen als het woord "theatervoorstelling" voorbij komt... Eigenlijk doelde ik gewoon op beide clubs.

Maar goed, als je dit een sneer vindt. Prima.

@ Guni_gugu

Helemaal gelijk, deze wedstrijd moet echt een goede scheids krijgen. Dat zou het enige kunnen zijn dat deze ontmoeting nog enigszins normaal af zou kunnen laten lopen. Ik zie ze anders ook echt niet met 11-11 eindigen.

Oh het word alleen maar erger met die Barca-kleuters.. Zoals altijd moeten zij janken over de loting van hun rivaal, en zoals altijd moeten die Barca-spelers hun bek open doen voor een El Classico.. Dit is te triest voor woorden.. Ipv over je eigen club te praten halen jullie Reals loting er bij.. Zielig

21 maart 2014 om 13:00

Helemaal mee eens.

Je vergeet er alleen bij te zeggen dat de Real-supporters in de regel minstens net zo kinderachtig doen.

Dit is erg gunstig voor barcelona en atletico.

Titelstrijd in spanje is hevig gaande nu hoeven ze niet eens ver te reizen. Daar waar real madrid helemaal naar duitsland moet.

Nu is het nog belangerijker voor real om zondag te winnen.

Real, Atletico, Chelsea & Bayern naar de halve finale.

21 maart 2014 om 13:57

Chelsea?

Word er voor de cl halve finales geloot?

Come on reds ! Als we bayern uitschakelen winnen we die beker ook..alleen word het een hels karwei en zijn we volgens de statistieken dit seizoen vrij kansloos..maar wij zijn united en doen voor geen enkele club onder

Yess dortmund! Het wordt niet makkelijk, maar its paybacktime!

21 maart 2014 om 13:11

Nou het wordt niet makkelijk? Je, moet eens kijken hoeveel blessures Dortmund heeft en volgens mij missen ze 2-3 spelers die geschorst zijn voor de eerste wedstrijd tegen Real. Waaronder ook Lewandowski.

Als de helft van de geblesseerden terug zou kunnen keren dan tot 1-2 april zouden ze er nog een wedstrijd van kunnen maken.

Gezien de situatie waarin Dortmund verkeerd is dit het meest ideale moment om die revanche te pakken. Al zou je dat moeten doen wanneer ze allemaal op hun top zijn .. Maar goed ik hoop dat Ronaldo gaat vlammen en, een nieuw doelpunten record op gaat zetten in de CL. Nog minstens 2 goals moeten wel lukken. Maar het zou geweldig zijn als hij het nog verder zou kunnen tillen.

Ik ga echt hopen, bidden, smeken op een halve finale of misschien wel finale Real Madrid - Atlético Madrid. Wat zou dat toch heerlijk zijn.

Snap niet dat mensen 'vertrouwen' in United kunnen hebben. Zo'n zwak seizoen, ondanks dat Bayern niet erg sterk speelt tegen Engelse ploegen... Geef ik united 0% kans. Bayern in top vorm is thuis in old Trafford niet te verlaan

21 maart 2014 om 13:13

Bepaalde mensen hadden in 2012 ook vertrouwen in Chelsea die vanaf de laatste 16 tot en met de finale telkens uit de dood op zijn gestaan en dien pot zelfs hebben gewonnen.

Kijk ook naar die finale van 1999.. Daar was Bayern ook beter en stonden ze voor, hadden de wedstrijd praktisch al gewonnen en Man U scoort 2x in de 91ste en 92ste minuut.

Kansloos ben je nooit, en het zou best kunnen (en niet de eerste keer zijn) dat Bayern tegen Man U ook van zichzelf verliest. Ondanks dat de kans misschien klein is, is die er wel.

21 maart 2014 om 14:11

Beetje offtopic maar het is echt jammer dat geschiedenis een eigen draai geeft aan zulke gebeurtenissen. Bayern was inderdaad 90 min lang de betere ploeg, met een sublieme Basler. Net als de finale tussen Milan en Liverpool, waarin Milan behoudens de eerste kwartier na de rust de hele wedstrijd inclusief de verlenging de betere ploeg was en betere kansen had. Maar toch staan die wedstrijden bekend om de overwinnaars Manu en Liverpool, niet geheel onlogisch maar eerlijk is anders.

Dit kan weleens erg pijnlijk gaan worden voor United fans. Als ze niet beter gaan spelen wordt het een Salzburger-avondje.

Mooi, atletico ontlopen. Naast favoriet Bayern Munchen, had ik die niet willen loten. Stiekem hoop ik dat we Atletico tegen gaan komen in de finale. Hoe geweldig zou dat zijn. In ieder geval zie ik ze wel een kans maken om de finale te bereiken. Een ongelooflijke rot ploeg om tegen te voetballen. Barcelona is gewaarschuwd.

21 maart 2014 om 12:58

Ik was vooral bang voor Atletico
Al met al is Dortmund een goed loting voor Real.

21 maart 2014 om 13:12

Ja, in de competitie hebben we gezien hoe lastig we het tegen ze hebben. Een finale tegen atletico verliezen zou dan ook weer vrij pijnlijk zijn. Maar die kans accepteer ik, wanneer wij de mogelijkheid krijgen om la Décima te pakken tegen onze grootste rivaal

21 maart 2014 om 13:35

Liever La Decima pakken tegen Barcelona dan Atletico.

21 maart 2014 om 14:31

De halve finales staan toch al vast waardoor Real geen Barcelona of Ateltico kan treffen in de finale?

Vind het ergens wel jammer, had graag nummer 10 gepakt tegen Barcelona.

21 maart 2014 om 13:01

Ik heb het gevoel dat united wint van bayern..

Real kan wraak nemen op Dortmund die Real vorig seizoen er uitknikkerden. Manchester en Bayern hebben in de CL al een heel verleden, historisch prachtig duel waarin Bayern de favoriet is maar United zeker niet kansloos is. Ook een prachtige Spaanse derby tussen Barca en Atletico, dat altijd een voetbalgevecht oplevert. Benieuwd hoe sterk Paris SG is t.o.v. Chelsea, in die wedstrijd kan alles gebeuren maar ik gun het PSG volledig om door te gaan!

Natuurlijk het zit ook gewoon niet mee. Vorig jaar Real en nu Bayern. Natuurlijk zijn we kansloos maar dat is in principe elke ploeg tegen Bayern. Moet ik wel zeggen dat Arsenal het ze met vlagen wel lastig heeft gemaakt, hopen dat we daar wat van kunnen opsteken want elke hulp is welkom.

Misschien dat het roer nu wel echt om is en dat we kunnen laten zien dat er veel meer in het elftal zit dan dat we tot nu hebben laten zien. Ik verwacht wel een overwinning op Old Trafford maar in Munchen zal Bayern te sterk zijn.

Perfecte opstelling om tegen Bayern te spelen. Enige min puntje is Buttner. Jammer genoeg is Evra geschorst.

Park the bus!

de Gea
Rafael
Vidic
Buttner
Ferdinand
Jones
Evans
Smalling
Carrick
Fellaini
Rooney
21 maart 2014 om 13:11

Goede opstelling om zo verdedigend te spelen.

21 maart 2014 om 13:12

Heerlijke aanvallende opstelling. Het middenveld bestaat uit aanvallende spelers en ook het opstellen van Evans op het middenveld is een meesterzet wat ons de CL gaat brengen

Nee, het is duidelijk dat Bayern een superieure middenveld heeft ten opzichte van United, maar wellicht dezelfde formatie hanteren die tegen Madrid werd gehanteerd. Toen verklaarde iedereen SAF bijna voor gek om met Giggs te starten, maar dat was gewoon een gewonnen wedstrijd als de scheids het niet verpeste.

21 maart 2014 om 13:23

@mancunian,

Haha even serieus. Ik zou Kagawa wel willen zien spelen. Die man zorgde er bijna hoogstpersoonlijk voor dat Bayern niets won 2 jaar geleden.

21 maart 2014 om 13:27

Zeker. Oei, lees net het volgende bericht

Gerry van Campen @gerryvancampen
Breaking : V Persie afgescheurde kruisband. Einde WK voor Nederland voordat het begonnen is. Nog niet in het nieuws. Wordt later vandaag bekend gemaakt

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is

21 maart 2014 om 13:33

Mancunian,

Voor oranje hoop ik ook van niet. We hebben hem wel nodig op het wk. Voor United is dat anders naar mijn mening. Met Rooney en Van persie speelt United eigenlijk gewoon 4 4 2 waardoor ze altijd overlopen worden op het middenveld. Zie liever een 4 3 3 met Kagawa/mata op het middenveld en Rooney,nani en Januzaj/kagawa voorin.

Manchester tegen Bayern, van Persie tegen Robben.

De titel geeft wel aan dat de topploegen elkaar ontlopen, maar ik vind het allemaal topploegen. Dus elkaar ontlopen lijkt mij lastig met de laatste 8. Het zijn allemaal top wedstrijden.

Persoonlijk verheug ik mij het meest Real Madrid - Dortmund en United - Bayern. Die andere wedstrijden boeien mij wat minder.

21 maart 2014 om 13:14

Ja, met die titel gaan ze er blijbkaar vanuit dat Psg, Bayern, Real en Barcelona doorgaan, maar daar geloof ik niks van. Atlético is een vechtmachine. Dat wordt echt 50-50 met Barça.

Ik ben wel echt benieuwd wat de NOS nu gaat uitzenden. Dat zal wel Bayern München zijn, omdat die de regerend kampioen zijn. Maar ik zou ook graag Barça tegen Atlético willen zien. Hopen dat ze die op de andere dag uit gaan zenden.

Wordt er trouwens niet meteen doorgeloot voor de halve finales en finale? Ik dacht dat ze dat altijd deden als ze voor de kwartfinales lootten.

De eerste leg zal op 1 april zijn, dus mocht United stunten dan zal niemand dat geloven

21 maart 2014 om 17:07

Hahah ik zie Utd eerlijk gezegd wel stunten als ik naar hun team kijk maar op het veld weet ik niet. Ik bedoel je moet tog beter kunnen presteren met Mata, Van Persie, Rooney, Carrick, Fellaini etc?

De Gea
Rafael
Smalling
Jones
Evra
Carrick
Fellaini
Nani
Rooney
Mata
Van Persie
21 maart 2014 om 18:33

Mata mag niet mee spelen hij heeft al minuten voor Chelsea gemaakt.

21 maart 2014 om 21:36

Klopt was ik vergeten.

Leuke wedstrijden. Ik kijk erg uit naar PSG - Chelsea en Barca - Atletico. Denk dat de andere wedstrijden geen verrassingen zullen zijn. Ik heb naar United-Olympiakos gekeken en ze zullen echt een enorme afslachting krijgen als ze zo slecht spelen tegen een actief Bayern.

Kan niet wachten op deze wedstrijden.

Olala,

Gerry van Campen @gerryvancampen
Breaking : V Persie afgescheurde kruisband. Einde WK voor Nederland voordat het begonnen is. Nog niet in het nieuws. Wordt later vandaag bekend gemaakt.

Ik hoop dat dit een broodje aap verhaal is, want dat zou na Strootman een enorme domper zijn.

Patrick Kluivert, the Holland assistant coach, is confident that Robin van Persie's injury is not serious enough to keep him out of the Manchester derby on Tuesday. The striker, who is suffering from a "stiff leg", may not recover in time for the weekend trip to West Ham United but is hopeful of making Old Trafford next week.

Dat zou positief zijn.

21 maart 2014 om 13:36

Van Persie voor nader onderzoek naar het ziekenhuis

Robin van Persie wordt vrijdagmiddag verder onderzocht in een ziekenhuis. De aanvaller van Manchester United viel woensdagavond geblesseerd uit tijdens het Champions League-duel met Olympiakos Piraeus (3-0 zege).

Vooralsnog is het niet bekend om wat voor blessure het gaat en wat de exacte ernst daarvan is. Voetbal International weet in ieder geval dat de captain van Oranje vrijdag verder onderzocht wordt. Het management van de Nederlander wil verder niet reageren op de berichtgeving over Van Persie.

De verwachting is dat er vrijdagmiddag meer bekend is wat betreft de blessure van Van Persie. De dertigjarige aanvaller kreeg tegen de Grieken een tik in zijn knieholte van Ivan Marcano en moest per brancard het veld van Old Trafford verlaten.

Fake hahaha. Dortmund weer tegen Madrid? Ja hoor. Ze willen gewoon de sterkste teams verder met Real, Barca, Bayern en dan Chelsea/psg (de 4de en 5de sterkste) tegen elkaar. Allemaal gespeeld dit kan niet anders.

Zoals Platini al zei deze week: Real Madrid en Bayern moeten de finale halen, dat zou het mooiste zijn. En dan krijg je zo'n loting, heel toevallig weer. Barcelona krijgt de ploeg waar het nog geen enkele keer van gewonnen heeft dit seizoen, oftewel een van de lastigste tegenstanders die mogelijk was. Maar we zullen doorgaan en strijden tegen het onrecht, zoals we dat altijd gedaan hebben.

Visca el Barça i Visca Catalunya.

21 maart 2014 om 13:44

Hou toch op man, Atletico is gewoon samen met Manchester United de zwakste, Bayern en Barca treffen het, in deze fase bestaan eenvoudige opponenten niet. Chelsea-PSG is de clash en Real schakelt gewoon Dortmund uit, Dortmund is shit dit seizoen helaas.

Overigens Zlatan in engeland. Garantie voor een shit match van Zlatan, alhoewel, die ene goal op die ene dag... Het zou toch niet weer zo zijn? Naja ga er gewoon vanuit dat Zlatan shit speelt, doet die bijna altijd in Engeland. Daarbij kunnen we zien of vd Wiel echt terug is. Kan hij Hazard aan?

Ik zeg halve finalisten, Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen en Chelsea. Doe dan halve finale maar Barcelona-Chelsea en Real Madrid-Bayern. Finale Chelsea-Real Madrid, ja ik zie het zitten

21 maart 2014 om 17:08

Ga toch weg man met je Chelsea in de finale. Ik hoop dat ze er meteen uitvliegen tegen Psg. Gaat meneertje Mourinho zeker weer met 11 man in de eigen 16 hangen. Overal waar Mourinho is speelt hij anti voetbal.

21 maart 2014 om 17:21

Dan kijk jij geen Primera Division (of Champions League), want dit seizoen is Atletico Madrid echt véél sterker dan Dortmund.
Dortmund speelt slecht in de competitie terwijl Atletico juist extreem veel punten haalt en 2de staat, tegen Real moesten ze winnen een week terug geloof ik maar scheids was een real supporter.
Verder zijn bijna alle basisspelers van dortmund geblesseerd en is lewandowski geschorst.

Zo vaak heeft Zlatan ook niet in Engeland gespeeld? 4 wedstrijden geloof ik, 2 goals scoorde hij... tegen liverpool in 2005, manchester united met cristiano nog in 2009, arsenal in 2010 met barcelona, en arsenal in 2012.

Verder hoeft hij niet te denderen op Stamford Bridge als Psg 3-1 ofzo wint in de 1ste wedstrijd. Ik vrees chelsea wel want Mourinho is gewoon een taktisch meesterbrein. Maar denk dat het toch 50-50 is (60-40 als psg 2de wedstrijd thuis speelde) want PSG heeft meer kwaliteit.... maar doordat mourinho de bus zal gaan laten parkeren en chelsea prima uit de voeten kan met countervoetbal zal het toch 50-50 zijn.

21 maart 2014 om 17:28

PSG meer kwaliteit haha, buiten Zlaten en Thiago Silva om zijn ze op iedere positie minder

22 maart 2014 om 13:10

Sirigu minder dan Cech
Van der Wiel minder dan Ivanovic
Thiago Silva beter dan Terry
Alex beter dan Cahill
Maxwell beter dan Azpilicueta (digne is ook beter btw)
Motta beter dan Lampard
Matuidi beter dan David Luiz
Cabaye beter dan Oscar
Cavani beter dan Ramires (want die gaat wss spelen tegen PSG op rechtsvoor, met mourinhos verdedigende taktiek)
Ibrahimovic beter dan Eto'o
Lavezzi minder dan Hazard

Hazard, Ivanovic en Cech zouden basis spelen bij Psg, de rest niet.

En dan heb je nog Jallet Digne Marquinhos Verratti Pastore Lucas Menez etc.

Maar blijf vooral verder dromen,

Psg heeft een veel sterkere basiselftal, Chelsea heeft wel een iets bredere bank met Cole Matic Salah Wilian Schurrle Torres Ba etc.

22 maart 2014 om 13:25

Verder is de belangrijkste speler van Chelsea Hazard met 17 goals en 10 assists in 47 wedstrijden.
Laten we nu eens naar Ibrahimovic zijn statistieken kijken.... 49 goals en 14 assists in 49 wedstrijden... ja hij is wel een beetje productiever he.
Cavani ook betere statistieken dan Hazard met 29 goals en 3 assists in 46 wedstrijden.

Paris heeft gewoon veel meer kwaliteit en kijk maar eens naar het aantal punten van PSG en hoe goed het speelde dit seizoen in de CL en kijk dan naar Chelsea.

Verder scoort PSG veel meer, het heeft als 106 goals gemaakt dit seizoen.
Chelsea heeft 79 goals gemaakt.
Chelsea heeft 31 goals tegen gekregen,
PSG heeft ook 31 goals tegen gekregen.

Dus beweren dat de defensie van Chelsea beter is is onzin want die van PSG is beter aangezien het evenveel goals tegenkrijgt terwijl het veel aanvallender speelt zoek maar op hoeveel balbezit PSG gemiddeld heeft, 63% geloof ik, het meest in heel europa na Bayern Barcelona en Real Vallecano.

22 maart 2014 om 15:50

Pak ten eerste onze juiste elftal en Alex beter is een grap, alex is weggestuurd bij Chelsea

23 maart 2014 om 13:56

Hoezo 'juiste' elftal als we beide weten dat Mourinho zo gaat spelen.
Verder is Alex echt wel 3 klasses beter dan Cahill, toen Alex bij chelsea zat moest ie opboxen tegen Carvalho die toen van een hoger niveau was.
Hij zou nu gewoon basis staan bij Chelsea.

Cech
Ivanovic
Terry
Cahill
Azpilicueta
Lampard
D.Luiz
Ramires
Oscar
Hazard
Eto''o

Ik vind Atletico zo een leuk team. Ik had ze graag veel verder zien komen. Jammer dat Barca ze nu er uit zal knikkeren. Het zal in ieder geval niet makkelijk worden.

21 maart 2014 om 14:08

Uit de 3 confrontaties dit seizoen hebben ze alleen maar gelijk gespeeld. Momenteel zijn ze gewoon even sterk

21 maart 2014 om 19:36

Ik denk dat A.madrid door gaat.
Zijn op het moment beter dan Barca.

Net nu alle toppers geblesseerd zijn treft Dortmund Real.. -.- Helaas gaat dit appeltje eitje worden voor de Spanjaarden, hoewel ik het Dortmund zeer had gegund, mijn favo club in Duitsland. Enige dat we kunnen doen is strijden voor wat we waard zijn, maar Real us natuurlijk de favoriet. Misschien dat je het met Aubameyang en Mkhitaryan ze nog moelijk kan maken.. De rest van de potten zijn natuurlijk ook geweldig.

Wooohh, Real Madrid krijgt een kans om zichzelf te revanchen tegen Dortmund, ik verwacht een afslachting van Real en een diepe zucht aan de kant van Dortmund. Na een korte situatie-analyse lijkt het mij duidelijk dat Real hier als winnaar uitkomt, maar het blijft toch een kwestie van 'De bal blijft rond' en 'Het kwartje heeft 2 kanten'.

Off: Wie gaat er winnen zaterdag, ik wil een totootje winnen. =.=

Vooral PSG tegen Chelsea gaat interessant worden.

Ik denk namelijk dat Bayern en Real Madrid (in deze vorm en als we kijken naar de vorm van Bvb) wel door zullen gaan. Barcelona tegen Atletico kan ook spannend gaan worden, maar ik denk toch dat Barcelona net wat te sterk voor Atletico is.

PSG en Chelsea zullen misschien wel het beste aan elkaar gewaagd zijn. Ik denk echter dat PSG doorgaat. Die hebben met name voorin meer kwaliteit.

21 maart 2014 om 14:50

Ik weet het niet zo zeker tussen Barca en Atletico.

Barcelona houdt niet zo van het type voetbal dat Atletico speelt, wat natuurlijk een erg hecht collectief is. Ik ben benieuwd, wanneer Atletico in de eerste uitwedstrijd een goed resultaat neerzet zie ik ze nog wel eens doorgaan.

Goh wat een toeval allemaal........
Of ben ik de enige die er zo over denkt?

21 maart 2014 om 14:49

Nee, ook catelonia gelooft dat het allemaal doorgestoken kaart is....

21 maart 2014 om 17:06

Dit gaat al jaren zo. Lotingen worden allemaal gemanipuleerd door de uefa en fifa. Kijk maar naar de lotingen van het WK bijvoorbeeld.

ik vind de wedstrijden wel jammer ik had liever Bvb tegen Manchester united gezien. En Bayern tegen psg en Real tegen Chelsea. Fcb en atletico is wel een goede. Ach ja Bayern munchen en Real madrid gaan toch al door. Ik hoop dat Atletico madrid en PSG ook door gaan. Ik denk dat dit de cl finale wordt. Fc Bayern Munchen tegen Real Madrid.

Twee woorden: geweldige wedstrijden

Lijkt me leuk als United en Chelsea iedereen hun monden snoeren en elkaar in de finale treffen. Natuurlijk onrealistisch, ik zie United namelijk bijna helemaal kansloos en Chelsea moet nog maar winnen van PSG wat heel erg moeilijk gaat worden. Gelukkig spelen we eerst uit, ben wel benieuwd hoe Mourinho het gaat aanpakken. Het wordt hopelijk een topwedstrijd!

Voor deze vier wedstrijden gaan we weer heerlijk voor zitten!
Zou wat zijn als Real weer onderuit gaat tegen Dortmund

Leuke, spannende wedstrijden. Ik kan ze nu natuurlijk nog niet voorspellen, want ik weet de vorm van de teams op dat moment nog niet. In principe denk ik dat Real en Bayern doorgaan. Barca uiteindelijk doorgaat en bij PSG-Chelsea weet ik het nog niet, omdat Chelsea de tactische meester in huis heeft en PSG heeft toch iets meer kwaliteit. Wel denk ik dat Van der Wiel geen voet aan de grond krijgt tegen Hazard en dat het daardoor moeilijker wordt om te scoren voor Zlatan.

Beste Wouter Jansen.


Nogmaals hartelijk dank voor uw mail.

Helaas moeten wij u teleurstellen. Het wordt Real Madrid- Borussia Dortmund.

Het spijt ons!


Met vriendelijke groet,

Voor de liefhebbers van psg of Chelsea. Het word niet uitgezonden. Denk vermeld het even. Ben benieuwd wie er van alle
Clubs door zal gaan.. Zulken mooie wedstrijden worden.

Alsof de lotingen nog eerlijk gedaan worden. Het gaat al jaren zo. Of is het weer toeval dat Bayern, Barca, Real allemaal elkaar ontlopen??

ik denk dat Barcelona, Real, PSG en natuurlijk Bayern doorgaan.

Pff... mooie loting.
Het mooie is ook dat deze wedstrijden al snel te zien zijn (voor de achtste finales moest je heel lang wachten nadat de loting bekend was).

Mooi dat mijn twee favoriete ploegen bij de kwartfinales zitten.
Jammer voor United, ik zie ze helaas geen enkele kans maken tegen Bayern
Verder zie ik dat veel mensen denken dat Real wel even van Dortmund gaat winnen, ik moet het maar zien.
Het blijft een stugge Duitse ploeg, en ook al missen ze wat spelers, ze zullen vol overgave spelen.
Pas als Real de heenwedstrijd met 4-0 wint, wil ik al vroegtijdig denken aan een plaats in de halve finales.

Over de overige twee wedstrijden valt totaal niets te zeggen.
Barca en Atlético zijn even sterk, en PSG - Chelsea kan ook werkelijk alle kanten op.

Zoals altijd ga ik me wel aan voorspellingen wagen:

Real Madrid - BVB Dortmund 3-0
Dortmund - Real Madrid 0-1

Paris Saint-Germain - Chelsea 2-1
Chelsea - Paris Saint-Germain 2-1
(psg wint na strafschoppen)

Barcelona - Atlético Madrid 1-1
Atlético Madrid - Barcelona 2-1

Manchester United - FC Bayern 0-2
FC Bayern - Manchester United 3-1

Manchester United - Bayern en Barcelona - Atlético Madrid zijn de leukste wedstrijden en dan spelen ze die op de zelfde dag, echt weer ongelooflijk.
En doordat NOS eer " Nederlanders " moet uitzenden, ach ja..

Ik denk dat de volgende ploegen doorstoten naar de halve finale:

Bayern Munchen, Atlético Madrid , Paris Saint Germain en Real Madrid.

Ik denk dat we in de halve finales Barça, Bayern, Real en Chelsea krijgen.

Ik begin bijna mijn twijfels te krijgen over de loting. Het is precies zo ingedeeld dat de echt grote jongens (real, Barca, Bayern, Chelsea/psg) overblijven bij de laatste 4.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren