Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo woedend: 'Na vijf jaar in Spanje weet ik wel hoe het hier werkt'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo was na afloop van de 3-4 nederlaag tegen Barcelona woedend op Alberto Undiano Mallenco. De scheidsrechter had een behoorlijk aandeel in de uitslag, door in totaal drie strafschoppen toe te kennen, waarvan twee aan Barcelona. Bovendien kreeg Sergio Ramos een directe rode kaart, nadat hij Neymar uit balans zou hebben gebracht.

/

Met tien tegen elf trok Barcelona uiteindelijk aan het langste eind. "We speelden tegen twaalf man", brieste Ronaldo na afloop. "Ik ben nu vijf jaar in Spanje en het is altijd hetzelfde. De scheidsrechters willen niet dat we winnen. Misschien wilden ze dat Barcelona terugkeert in de titelstrijd, ik weet het niet. Ik wil dit niet voor mezelf houden, de scheidsrechter was niet goed genoeg voor deze wedstrijd."

"Als Barcelona hier had verloren, dan waren ze uit de strijd om het kampioenschap", vervolgde Ronaldo. "Maar na vijf jaar in Spanje weet ik wel hoe het hier werkt. Ik heb nog nooit een scheidsrechter gezien die in het voordeel van Real floot. Maar ik weet zeker dat dit allemaal niets zal uitmaken en dat we gewoon kampioen worden."

Ook Álvaro Arbeloa, die niet in actie kwam, toonde zich een slecht verliezer: "Het is weer het oude liedje, nietwaar?", schreef hij op Twitter, doelend op de beslissingen van de arbiter die in het nadeel van Real waren. Ploeggenoot Marcelo wilde niet teveel zeggen over Undiano Mallenco: "Ik ga niet over de scheidsrechter beginnen, dat heeft toch geen zin", wist de Braziliaan. "We moeten kijken naar onze eigen fouten, zodat we die voortaan niet meer maken. Er zijn nog veel wedstrijden te spelen en nu moeten we ervoor zorgen dat we midweeks winnen van Sevilla."

Real Madrid is benadeeld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Spaanse competitie kan dus de prullenbak in, omdat Real niet eens van Barca kan winnen, wat Ajax wel kon

Nee even zonder dollen, het was een draak van een wedstrijd! na de beelden van alle penalty's na de wedstrijd nog goed bekeken te hebben (bij sport 1), bleek toch echt dat allebei de pingels van Barca terecht waren. Neymar werd echt geraakt op zijn kuit, en Xabi Alonso trapte Iniesta omver. Van Real was natuurlijk een vrije trap.. en waar was CR7 de 90min???..

Heb genoten!

24 maart 2014 om 00:05

Als je dit een draak van een wedstrijd vindt geniet je denk ik nooit meer. Of gebruik je die uitspraak verkeerd?

24 maart 2014 om 00:53

Josepius als je dit geen geen goede wedstrijd vond dan kan je beter hockey gaan volgen ofzo want dit was toch wel van de leukste classico 's die ik heb gezien

24 maart 2014 om 00:56

Amazing en Coopers, jullie weten wat 'een draak van een wedstrijd' betekent? Dat betekent dat het een saaie wedstrijd was.

En dat was het dus absoluut niet.

24 maart 2014 om 00:58

Josephius heeft het gewoon goed hoor.
De meneer boven hem gebruikt draak van een wedstrijd verkeerd.
Dat gebruik je als een match slecht is, niet als het een goeie match is.

24 maart 2014 om 03:31

Draak van een wedstrijd: Wedstrijd waarin totaal niets gebeurt, met andere woorden we hadden beter thuis kunnen blijven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ Lijst_van_uitdrukkingen_en_ gezegden_uit_het_sportcommentaar

Spaties verwijderen van link!

24 maart 2014 om 06:09

En als ie daarna nog als allerlaatste neerzet ; ik heb genoten, en mensen weten nog steeds niet wat ie bedoelt hebben jullie echt een bord voor je kop

24 maart 2014 om 19:15

En daar krijgt hij toch nog 23 duimpjes voor he voor verkeerd taalgebruik.

24 maart 2014 om 00:17

Geweldige wedstrijd met de verdiende winnaar.ook goed voor com deze wedstrijd zie barca na vanavond gewoon weer kampioen worden

24 maart 2014 om 00:52

Neymar was niet buitenspel.

Of je kan er eindeloos over discussieren.

24 maart 2014 om 06:23

En als ik zeg dat het geen buitenspel is vind ik het geen buitenspel.
Die 1 cm met je voet kan geen een grensrechter zien.
Maar zo lang de fossiele van de fifa en uefa er nog steeds een achterhaalde sport van maken hou je dit soort dingen.
Lang leve het hockey rugby tennis en american football dat allemaal wel met de tijd mee gaan.

24 maart 2014 om 09:01

barcafans logica.. dat kan een grens of scheids niet zien,, maar die 10cm die ronaldo buiten de 16 geraakt werd, moet zeker wel gezien worden.. -.-
ik vind het nog best dat de scheids die penaltys heeft gegeven, ik wist namelijk zeker dat real zou winnen, tot die rode kaart voor ramos kwam. hij verdiende een rood daardoor is de wedstrijd begraven en dat weet iedereen,, voordat ramos weg was had real de commando op het veld, ze hoefden maar een beetje druk te zetten of ze waren weer bij valdes.

en nou wil ik niet weer zeggen dat de scheids Constant barcelona bevoordeeld, maar komop!! hoevaak moet het gebeuren?? hoevaak moeten grote clubs de stof bijten tegen barcelona omdat de scheid weer eens een 'foutje' maakt. elke keer als barcelona in de moeilijkheden zit, komt de scheids met zulke dingen zetten.. Elke Keer

24 maart 2014 om 09:41

Deze wedstrijd is al gespeeld en eindigde in 0-0

24 maart 2014 om 00:07

Een draak van een wedstrijd? Ga weg man! Dit was gewoon de beste wedstrijd van het jaar tot nu toe. Het sneue is alleen dat die scheids zo'n behoorlijke invloed had. Die eerste was wel heel dom van Neymar jr., die tweede kon hij wel geven, maarjah dat was een soort van kettingreactie, omdat Real (onterecht) met tien stond. Anders was dat nooit gebeurd

24 maart 2014 om 00:56

Leukste, ja! Beste? Nee.. Een gemiddelde wedstrijd van Bayern is beter.

24 maart 2014 om 01:15

hahaha jaa dag met je gemiddelde bayern wedstrijd beter.

24 maart 2014 om 01:26

haha een gemiddelde Bayern wedstrijd lol ik kijk liever geen voetbal dan naar een gemiddelde Bayern wedstrijd

24 maart 2014 om 11:32

Je moet de reactie nog maar even terug lezen. Hij gebruikt de uitdrukking verkeerd. Hij vond het juist wel een leuke wedstrijd.

24 maart 2014 om 00:09

Dit is het vaste huilritueel uit Madrid. Ze kijken nooit naar scheidsrechterlijke voordelen die hun kant op vallen.
Ik noem maar: onterechte penalty Ronaldo en vorig jaar werd een 110 procent penalty niet gegeven op een neergehaalde Adriano in de 16 waardoor Barca verloor.

24 maart 2014 om 00:10

Neymar stond buitenspel. Die aanval had nooit door mogen gaan. Ronaldo's penalty was onterecht. Busquets had der eerste helft al eruit gemoeten,komt weg met op Pepe's hoofd staan. Cesc blokte een bal met zijn hand. Had gewoon een penalty moeten zijn, die hand had daar niks te zoeken.

24 maart 2014 om 00:24

Neymar stond helemaal geen buitenspel kijk de beelden maar terug het linkerbeen van Neymar staat op moment van passen nog achter het rechterbeen van Marcelo.

24 maart 2014 om 00:26

Het gaat om het voorste deel van een speler he, niet het laatste.

24 maart 2014 om 00:30

Idd buitenspel kijk nog maar snel weer eens terug

24 maart 2014 om 00:38

Kijk nog maar terug. Net zoals de grensrechter kan doen... Als buitenspel zo minimaal is, is het bijna niet waar te nemen voor een grensrechter. En bij twijfel niet vlaggen, luidt de regel. Dus prima.

24 maart 2014 om 01:10

hahaha, grapjas.

messi had nog een penalty moeten krijgen eerste helft. Ronaldo had onterecht een penalty. pepe had rood voor een kopstoot moeten krijgen. hands benzema dus ook penalty. zo kan ik doorgaan, appie11 geef gewoon toe. barca is beter

Real komt hier goed weg.

24 maart 2014 om 07:27

@Stravven, je verkondigt complete onzin. Het gaat het complete lichaam van de speler, uitgezonderd armen. Als de speler (gedeeltelijk) op gelijke hoogte is, dan is er geen sprake van buitenspel.

In dit geval nog steeds bijzonder lastig te beoordelen. Zelfs met de herhaling erbij. De penalty van Iniesta was in elk geval terecht. Die van Ronaldo in elk geval niet. Neymar echt een twijfelgeval. Rode kaart vond ik veel te zwaar gestraft.

Toch vind ik de reactie van CR7 wel weer typerend. Barcelona was gewoon de betere partij en verdiende te winnen. Real heeft ontzettend vaak mazzel met de scheidsrechter (net als Barcelona) en heeft dus geen enkel recht om te klagen.

24 maart 2014 om 09:07

ronaldo klaagt ook niet om de penaltys, het is die rode kaart dat de wedstrijd op een slot legde.. en hoeveel beter was barcelona tot die rode kaart?? indd ze waren nergens en moesten hopen op de counter. real hoefde maar even druk te zetten of ze zaten weer bij valdes, dan komt de scheids met die rode kaart.. geloof mij dat je niemand hoorde zeiken als hij gewoon geel gaf inplaats van rood, het was al een fout dat hij überhaupt die penalty geeft maar ik kan begrijpen dat t spel heel snel gaat en zulke fouten gemaaakt kunnen worden,, maar die rode kaart heeft de hele wedstrijd verpest!!

24 maart 2014 om 15:55

zo zijn nu eenmaal de fifaregels. Denk aan reactie van Basten, Feyenoord-heerenveen.

24 maart 2014 om 00:40

De goal van Neymar had niet mogen tellen. Hij stond buiten spel. Voor de rest kan je daar wel een penalty voor geven. Moest hij niet offside staan.

24 maart 2014 om 00:59

De goal van Neymar telt ook niet, die van Messi (3) wel😝

24 maart 2014 om 00:46

Draak van een wedstrijd? Fantastische match ja

Beetje zielig dat Real nu begint te huilen over de scheids, de 2 penals tegen hen waren terecht.
Barca was beter deze wedstrijd dat moeten ze gewoon toegeven.
Ze moeten maar revanche nemen in de beker ofzo.

24 maart 2014 om 01:08

Ik vond het een geweldige wedstrijd. De penalties voor Barca waren terecht die voor Real niet want die was buiten de 16. Maar goed Barca heeft terecht gewonnen en de scheids was goed.
Ronaldo is een slechte verliezer.

24 maart 2014 om 01:20

Alle 3 de penalty's zijn onterecht. Het is en blijft een contactsport. Neymar gaat zo graag naar de grond terwijl hij 1op1 staat met Lopez. En Iniesta kan makkelijk zonder te vallen doorvoetballen. En bij Ronaldo was het een vrijetrap.

24 maart 2014 om 07:19

VCFELXCF ronaldo werd niet geraakt de 2 penaltys van barca waren wel terecht

24 maart 2014 om 09:09

als je de wedstrijd niet hebt gezien kan je nog altijd de herhaling zien he.. ronaldo wordt duidelijk geraakt, maar ook duidelijk net buiten de 16

24 maart 2014 om 07:33

Goed man.
En ze konden thuis niet winnen van Cambuur lekker vergelijking.
Barca die een winst op Ajax niet nodig had ontiegelijke fanboy.
Ajax is DE Beste Club van de wereld man wisten we allang.

24 maart 2014 om 15:06

het was misschien wel een lichte tik van sergio ramos, maar als je goed terug kijk was het buitenspel van neymar


Bookmaker acht kans op goal Ronaldo groter dan doelpunt Messi

Loooooooooooooool!

24 maart 2014 om 00:06

Ze scoorde allebei
Dus de bookmaker zat er niet naast

24 maart 2014 om 01:12

Hij zat er dus wel naast want dan is de kans even groot en niet groter.

24 maart 2014 om 01:43

888ruben888 Inderdaad! Maar nog steeds zat hij er naast Messi acht kans op goal groter dan doelpunt Ronaldo zoals we hebben gezien

24 maart 2014 om 10:25

Ruben, de bookmaker zat er niet naast. De kans wordt vooraf bepaald, wat jij net noemt is wat achteraf is gebleken.

24 maart 2014 om 00:18

De bookmaker gokt niet, dat doen de gokkers. De bookmaker wint altijd, op iedere wedstrijd, tenzij er iemand is die enorm veel gokt op iets met een idioot hoge quotering en toevallig wint, maar van dat soort klanten wint de bookmaker op lange termijn toch wel.

24 maart 2014 om 09:05

Ze scoorden beide.

Vanaf volgende week nieuw bij de bookie. Heeft Barca de scheids mee @ 1.10

Hoe kan het toch zo wezen dat Barcelona iedere cruciale pot de arbitrage mee heeft, en nee het ligt niet aan de Spaanse bond, want Europees gebeurd dit ook elke x weer. Lijkt wel of de hoge pieten de wedstrijden van Barca fixen, want dit is onbegrijpleijk. Hoe vaak nog? Het is ontzettend sneu voor de Barca fans, elke x weer een smetje op een gewonnen prijs, nooit kunnen roepen dat je de beste bent, want iedere prijs heeft een te groot verhaal. Zonde

24 maart 2014 om 09:28

en die strafschop van real madrid dan?
die van neymar is discutabel
en van iniesta gewoon terecht

24 maart 2014 om 09:37

Dat maakt toch helemaal niks uit, hoevaak heeft Barcelona door arbitrage een wedstrijd van deze belang wel niet gewonnen, vergeet niet dat er nog 1 man in het klooster zit vanwege het fluiten in voordeel van Barcelona. Milan werd onder Kuipers flink benadeeld tegen Barcelona, nu weer ga zo maar door. Fouten maken hoort er bij, maar zoals Roda iedere week zowat genaaid wordt, wordt Barcelona veel te vaak geholpen

Real fans moeten ophouden met het negeren van feiten

http://gfycat.com/barrenunlinedbooby

Neymar wordt duidelijk geraakt. Gewoon een domme overtreding van Ramos. Uitstekend gefloten bij twee penalty's van Barca, die van Real was daarentegen gewoon buiten de 16, dus onterecht.

24 maart 2014 om 00:05

En die smerige overtreding van busquets op pepe hoor je niks he..

Duidelijke foto's dat hij op pepe's hoofd staat

24 maart 2014 om 00:14

Als pepe niet overdreven ging vallen was er helemaal niks.

24 maart 2014 om 00:19

Dat is een excuus om op iemands hoofd te staan?

24 maart 2014 om 00:22

Als Neymar niet overdreven ging vallen was er helemaal niks. Slecht argument toch?

24 maart 2014 om 00:23

Ja van die actie heb ik alleen nog maar foto's gezien. Een video zou daar wel erg helpen. Als het bewust is moet Busquets natuurlijk een wedstrijdje of 8 geschorst worden.

24 maart 2014 om 01:04

Overdreven vallen?

Het is toch een overtreding van Ramos?

Dan maakt het toch helemaal niet uit hoe Neymar valt?

24 maart 2014 om 01:10

Als je toch zo zielig reageert de elleboog van Ronaldo was eentje om in te lijsten

24 maart 2014 om 08:31

En bij Barca staan ze er om bekend dat ze blijven staan. Heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien maar was een schitterende wedstrijd als ik dat zo hoor

24 maart 2014 om 09:02

Ivoch, écht het terugkijken waard! Als je de kans krijgt, zéker doen!

24 maart 2014 om 00:08

Duidelijk geen buitenspel, en als je de gif kijkt wordt Neymar ook gewoon geraakt. Geen discussie mogelijk.

24 maart 2014 om 00:16

Lul niet zo slap man, was wel degelijk buitenspel

24 maart 2014 om 00:18

Niet op dit enge mannetje in gaan. De beelden wijzen uit dat het buitenspel was, maar hij komt met .gif plaatjes die bewerkt kunnen zijn. Het is maar wat je wil geloven.

De scheids heeft heel die wedstrijd kapot gefloten en was totaal niet consequent. Als Neymar voor dit lichte vergrijp een penalty krijgt, waarom krijgt Bale hem dan niet als hij eerder bij de bal is dan Pique en zijn voet wordt aangetikt in de lucht. Dat vergrijp was net zo licht. Zoals wel vaker in de voetbalwereld wordt een absolute topper beslist door de scheids.

Verder vond ik Ronaldo, Bale, Neymar en Messi allen ondermaats. Ondanks 3 goals was Messi vrij onzichtbaar. Natuurlijk wel beslissend, maar dat is wat anders. Pessi heeft weer toegeslagen of bestaat alleen Penaldo?

24 maart 2014 om 00:26

Pessi klinkt niet zo lekker.

Oh en hij maakte ook nog een gewone goal uit een aanval die hij zelf opzette, gaf een assist + de pass waar Neymar de pingel uit kreeg. Je weet wel, van die kleine dingetjes

24 maart 2014 om 00:49

Hahahaha je hebt helemaal gelijk.

Ronaldo, Bale en Neymar waren totaal uit hun doen. Als je zegt dat Messi slecht was of onzichtbaar, dan heb je er echt geen verstand van..

Ronaldo vs Messi? Het was weer eens duidelijk geworden dat Messi meer kan dan scoren en Ronaldo?? Totaal onzichtbaar, ow nee hij mocht een strafschop nemen. Bale, Neymar en Ronaldo mogen niet eens in de schaduw staan van Messi!!!

24 maart 2014 om 01:13

@smk88

Wat moet Messi doen voordat jij zegt dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld? 4 solo's vanaf eigen helft en 12 doelpunten+ 5 assists? Hij heeft een hattrick in El Classico, een assist en de assist op Neymar toen die een penalty kreeg...

24 maart 2014 om 01:22

SMK88 check het AD daar zie je duidelijk dat Ramos zijn arm om Neymar heen zet en Neymar raakt met zijn been. Moet je eens voorstellen hoe het van achteren voor een scheids er uit??

Wij kijken 10x terug, de scheids ziet wat wij 10x te zien krijgen van achteren en neemt een terechte beslissing!!

24 maart 2014 om 01:45

Om dat neymar alleen naar tegen de bal aan hoefde te trappen en het was een doelpunt geweest en bale kon uit zijn positie onmogelijk scoren.

24 maart 2014 om 01:05

Telt niet mee inderdaad want het was geen buitenspel.

24 maart 2014 om 00:44

Ronaldo heeft hier gewoon gelijk. Het is toch niet te geloven dat Real Madrid altijd zo een domme beslissing tegen krijgt in el classico. En altijd rooie kaarten, volgens mij willen ze die separatisten kost wat het kost kampioen maken.

24 maart 2014 om 00:56

Elche uit vergeten? Ronaldo buiten de 16 geraakt?

Wie wordt er dan benadeeld?

Kijk eens objectief naar de wedstrijd, zet die bril eens af.
Ja Neymar stond buitenspel, daarna raakte Ramos onbewust Neymar die op volle snelheid is.
Daarnaast mag je Alonso bedanken voor de onnodige sandwich die hij veroorzaakte, terwijl Carvajal en Pepe het makkelijk konden oplossen!

Bedank Bezema, die overigens de beste man was aan Reals zijde, dat hij al die kansen liet liggen. Maar Benzema stond daar in zn eentje, want Ronaldo en Bale waren nergens.

24 maart 2014 om 01:13

Ronaldo geen rood voor die smerige elleboog? Pepe die een kopstoot faked terwijl hij de "kopstoot"beweging maakt? Schei uit man, Real kwam ook goed weg dus een aantal keer Maakt het best wel gelijk. Daarnaast had Barcelona duidelijk de betere kansen, na 20 minuten had het al 0-3 moeten staan na de missers van Messi en Neymar

24 maart 2014 om 02:28

Bekijk het wat meer objectiever en minder door die roze bril.

24 maart 2014 om 07:37

Moet iedereen die het anders ziet dan jij zijn ogen laten laseren? Wat een onnozele opmerking elke keer.

On: Barcelona was de betere deze wedstrijd, maar het is zeker niet dat Real kansloos was. Benzema heeft een aantal uitstekende kansen gemist. Het blijft ee wedstrijd die op details beslisy worst en daarin was Barcelona net de meerdere.

24 maart 2014 om 01:22

Als je iemand raakt hoef het toch geen penalty te zijn. Alle 3 onterecht gegeven.

Politiek. . Spaanse competitie staat onder druj wegens weinig spanning. . Het is voor de competitie 'als het even zou kunnen meneer scheidsrechter' lichtjes in het voordeel van barca te fluiten. Zo houden we ons naam hoog en verliezen we geen tv gelden komende seizoenen wegena een te saaie competitie. Een overwinning van barca zou daarom goed uitkomen.....

24 maart 2014 om 00:06

Want Real heeft nog nooit de scheidsrechter mee gehad, ik kan me genoeg wedstrijden herinneren waar zwaar werd voorgetrokken(met name tegen kleine clubs) zowel in de Liga als in de CL.

Ongelooflijk dat hij dat zegt, uitgerekend dat hij een penalty krijgt wat absoluut buiten de 16 was!

Marcelo de enige verstandige man zo te zien hier..

Stel je niet zo aan zeg, Ronaldo. Je bent zeker je eigen goedkope penalty vergeten? De enige beslissing in het voordeel van Barcelona die je in twijfel kunt nemen was de penalty bij de 3-3.. Voor de rest was het gewoon terecht. Ze moeten zich niet zo aanstellen..

24 maart 2014 om 00:21

En juist die beslissing was alles bepalend, dus dan is z'n kritiek toch terecht? Ronaldo hoorde zelf geen penalty te krijgen inderdaad, maar Neymar stond ten eerste al buitenspel en gaat ten tweede als een wijf naar de grond na een aai waar die hem ook mocht krijgen. Als je voor zo'n aai een penalty geeft, had Bale er ook een verdiend.

Vond het sowieso al belachelijk dat deze man aangesteld werd voor deze topper, maar dat ter zijde.

24 maart 2014 om 00:51

Bale een penalty? Ik heb die man niet eens in de 16 van barca gezien hahah geldt ook voor ronaldo trouwens volgens mij speelde hij niet eens

24 maart 2014 om 09:31

hoe gaat ronaldo naar de grond dan?
hij loopt eerst nog even door zodat hij in de 16 is en gaat dan op een manier liggen zoals je nooit kunt vallen als je op 1 been gehaakt wordt.
Dat is dus net zo erg als neymar. Volgens mij wordt neymar ook geraakt maar hij valt sowieso overdreven. Maar dat doet ronaldo ook bij die overtreding buiten de 16

24 maart 2014 om 09:37

Babymongo,

Mankeer je wat aan je ogen? Ik zeg toch: Ronaldo hoorde geen penalty te krijgen. Vervolgens begin je over Ronaldo om m'n reactie over Neymar z'n penalty tegen te gaan. Kom met argumenten die er toe doen, niet met dingen die ik al aangeef.

24 maart 2014 om 09:38

Rizo1,

Dan zou ik voortaan maar opletten tijdens El Clasico. Lijkt me vervelend om zulke situaties te missen.

24 maart 2014 om 00:21

Hij werd gehaakt, natuurlijk valt hij dan. Hij kan er niets aan doen dat de scheidsrechter de penalty als binne de 16 beoordeeld.

Neymar stond buitenspel dus had niet doorgemogen, wellicht maakte Ramos daarna een overtreding en krijgt hij rood terwijl de keeper in de buurt stond en Alves die niet eens een kaart krijgt. Natuurlijk is dat frustrerend en voelt dat als onrecht voor Ronaldo.

Ik keek als neutrale toeschouwer eindelijk eens een leuke redelijk sportieve Classico maar vervolgens komt de scheidsrechter zwaar tekort voor de wedstrijd. Alleen die laatste penalty was terecht, ongelooflijk dom vam Xabi Alonso.

24 maart 2014 om 01:07

Je zegt dat je neutraal bent maar dat ben je niet denk ik.

Volgens mij ben jij nog steeds boos van die Finale van 3 jaar geleden en heb je een zwak voor Real door Ronaldo.

Allebei de penaltys van Barca waren terecht en Neymar stond geen buitenspel.

24 maart 2014 om 01:24

Jij kijkt door een catalaanse bril. Alle 3 zwaar onterecht. Zo kun je per wedstrijd wel 12 penalty's krijgen als iedereen als een wijf naar de grond gaat.

24 maart 2014 om 09:33

@thereddevil
ronaldo loopt nog 2 meter door en valt dan met beide benen naast elkaar.
Als jij aan 1 voet gehaakt wordt dan val je niet zo..
Dus hij doet in principe het zelfde als neymar, totaal overdreven vallen

26 maart 2014 om 13:12

Nee hoor, helemaal niet boos. Terechte overwinning van Barcelona. Beide CL finales wonnen ze terecht, Manchester United kon absoluut niet mee en de betere won gewoon.

Natuurlijk heb ik een zwak voor Ronaldo maar hij werd gehaakt, penalty was onterecht maar het was meer een fout van de scheidsrechter dan dat Ronaldo de scheidsrechter probeerde te misleiden.

C Ronaldo vergeet erbij te vermelden dat hij toevallig een cadeau heeft kregen die penalty waarvan het geen penalty was van C Ronaldo. Madrid is niet benadeeld maar tuurlijk gaan de Madrid fans op ja drukken.

24 maart 2014 om 00:23

Barca is inderdaad niet benadeeld, dat zeg je goed. Real daarentegen wel, ondanks dat ze in eerste instantie bevoordeeld werden. Buitenspel niet gegeven en een penalty rood voor dit zijn dubbele fouten en ook nog eens wedstrijd bepalend. Dus als je op oneens stemt ben je hoogst waarschijnlijk voor Barca of heb je een enorme plaat voor je kop.

24 maart 2014 om 01:15

Rood voor pepe vergeten? Pingel van Ronaldette vergeten? Ik wordt zo moe van altijd maar dat gejank over de scheidsrechter tegen als Madrid verloren heeft. Ronaldette zou zijn spiegel eens niet moeten gebruiken voor zijn haar maar die moeten delen met zijn huilerige teammaten om er in te kijken naar zichzelf en zodoende te leren van hun eigen fouten. Wat een ploeg zonder enige vorm van zelfreflectie.

Haha al die mensen die live toto spelen zijn zelfs weggespeeld door de groot verdieners . 0-1/2-1/2-2/3-2/3-3/3-4 . Wie kan dit voorspellen ? Achter staan gelijk voorstan gelijk achterstaan .

Hij was een van de slechtste spelers op het veld. Dat hij het lef heeft om zulke opmerkingen te maken. Als hij zo eerlijk was had hij wel toegegeven dat de overtreding buiten de 16 was.

Jankerds....geen bal geraakt maar het is altijd de schuld van een ander. Grow up!

24 maart 2014 om 00:36

Het is de schuld van Alonso dat Madrid verliest. Domme overtreding bij een 3-3 stand. Eerst zn linkerbeen naar voren, die mist Iniesta dus dan maar rechts alsnog raken..

24 maart 2014 om 01:26

Niks aan de hand. Als je daar toch over valt ben je echt niks waard.

24 maart 2014 om 02:30

of je snapt de regels niet.. zoals jij.

Jammer dat zo'n mooie wedstrijd verpest werd door een rode kaart..

Ook Arbeloa toonde zich een slecht verliezer?
Klote vz, laat die insinuaties achterwege. Jullie voorkeur komt eens te meer aan het licht. Irritant...

24 maart 2014 om 00:08

Je bent gewoon een slecht verliezer als je gelijk je vingertje heft richting de arbiter. Ze moeten gewoon naar zichzelf kijken, ze hebben veels te veel kansen weggegeven.

En dan niks over zijn eigen onterecht gekregen strafschop zeggen

Kom op he... Altijd maar zeiken als ze verliezen, zo vaak heeft scheidsrechter voor hun gefloten in andere wedstrijden. Ze hadden vandaag niet eens een penalty mogen nemen! Wel was die rode kaart van ramos en de penalty onterecht..

24 maart 2014 om 00:23

En waarom was hij onterecht dan? De actie van Ramos zelf was gewoon een penalty waard. En als hij dan doorgebroken is is het ook rood(al vind ik die regel nergens opslaan).

En gelijk heeft Ronaldo, ongelofelijk zeg hoe partijdig de scheids kan zijn. En kom niet aan met dat Ronaldo geen penaltie had verdient, want de regel was volgens jullie barca supporters na City toch gaat om waar hij uiteindelijk beland en niet waar de overtreding gebeurd.

24 maart 2014 om 00:14

Neen en nog eens neen! Het is de plaats waar het contact voor het laatst plaatsvindt. En dat was bij ronaldo al zeker niet in de 16.

24 maart 2014 om 00:38

Kijk naar die domme overtreding van Alonso voordat je de scheid van partijdigspel beschuldigd !!

24 maart 2014 om 01:17

Ronaldo had er af gemogen na zijn elleboog en Pepe (kopstoot beweging en vallen) wederom ook, mocht die Ramos voor laten staan

Vind het jammer dat die rode kaart voor Ramos werd gegeven. Was natuurlijk geen penalty, maar dat was die van CR7 ook niet. Als het gewoon een penalty was geweest, die eerste van Barca, kon je het van elkaar wegstrepen. Maar die rode kaart was de boosdoener. Scheids heeft dus een behoorlijk indruk gehad op de wedstrijd. Als Real nog met elf zou staan, had Barca hier nooit gewonnen.

24 maart 2014 om 00:10

Eindelijk iemand met wie ik het eens kan zijn. Voor de rode kaart ging het op en neer. Daarna is het nogal logisch dat Barca het heft in handen neemt met een man meer.

24 maart 2014 om 00:26

Zolang het nog de regel is dat je bij een doorgebroken speler een penalty en rood moet trekken, is het gewoon terecht. Vind zelf dat het moet veranderen maar dat zie ik niet zo snel gebeuren

24 maart 2014 om 00:47

Neymar had nooit mogen doorbreken want hij stond offside. Die rode kaart voor Ramos had er nooit mogen zijn dan. ref heeft dus duidelijk de match kapot gefloten.

24 maart 2014 om 01:18

Rood voor je kopstoot en valgedrag Pepe en een elleboog van Ronaldo die zeer bewust zocht vergeet je maar even toch subjectiviteit ten top

24 maart 2014 om 01:44

Rood voor Busquets die op iemands hoofd ging staan

24 maart 2014 om 02:33

Je vergeet de kopstoot die Pepe gaf en onsnapte aan rood? mm okay

Barca had ook mannetje minder mogen hebben. Ben ff kwijt wie maar er stond er weer een lekker op het gezicht van Pepe. Bah

24 maart 2014 om 01:19

Vergeet je de kopstoot beweging van pepe er derhalve niet bij te vermelden. Is ook gewoon rood hoor

Waarom moet hij woedend zijn?

Hij laat zich weer eens heel mooi vallen en krijgt een onterechte penalty en daarna krijgt Barca 2 terechte penalty’s (al moest ik die van Neymar wel na een herhaling zien).

Ronaldo heeft gewoon hard gefaald want laat helemaal niks zien en dit bewijst maar weer eens dat hij in de schaduw van Messi staat niks meer niks minder.

Hij heeft alleen maar liggen zeuren en zuigen om vrije trappen, zich laten vallen en irritant liggen doen neem dan een voorbeeld aan Di-Maria en Modric die wel 100% inzet tonen.

24 maart 2014 om 00:10

Echt eeh werd weer pijnlijk duidelijk dat zijn veldspel van een laag niveau is. Hij schiet dan wel een penalty binnen, maar als je zijn goals achterwege laat blijft er niet veel over.

24 maart 2014 om 00:19

Haha en dan vindt je dus dat Ronaldo zich mooi laat vallen, terwijl je in dezelfde zin nog de eerste penalty terecht vindt. En jij wilt nog serieus genomen worden.

Ronaldo wordt gehaakt en gaat dus liggen. Scheids geeft een penalty, maar was dus een vrije trap. Neymar, die de bal trouwens in buitenspelpositie aangespeeld krijgt, voelt Ramos en krijgt dan een spastische aanval waardoor hij zwaar overdreven begint te springen. Ramos krijgt vervolgens onterecht rood en een penalty tegen.

Ik snap dat je een Ronaldo hater bent, maar ga niet lopen zeuren dat Ronaldo loopt te zeuren en te zuigen. Bij Barca lopen er ook een aantal rond die dat vaak genoeg doen.

24 maart 2014 om 00:21

Dat is weer makkelijk hé om het te gooien op een Ronaldohater is het niet?

Neymar werd aangeraakt dus terecht en Ronaldo word ook aangeraakt dus was het een vrije trap.

Ramos krijgt terecht rood al ben ik het niet met die regel eens maar dat heeft er niks mee te maken.

En daarbij heeft Ronaldo 0,0 toegevoegd aan deze wedstrijd.

24 maart 2014 om 00:33

Ronaldo was inderdaad nergens vandaag. Dat ben ik met je eens. Dat het een vrije trap was die penalty van Ronaldo ben ik ook met je eens. Maar Neymar had afgefloten moeten worden voor buitenspel. Hij was dus helemaal niet in de positie gekomen om een penalty te krijgen als hij gewoon was afgevlagd.

24 maart 2014 om 00:45

Ach, Benzema stond ook buitenspel toen hij aangespeeld werd achter de verdediging en een gevaarlijk schot op doel loste. Als die erin zat had de goal gewoon goedgekeurd geweest. Nu gebeurd er aan de andere kant weer iets met wel/geen buitspel, gaat het weer onterecht door en helaas voor de wedstrijd volgt er dus die overtreding.

Maar als we nu bij alles moeten gaan kijken of het wel of geen buitenspel was .. nee sorry. Het was alsnog die overtreding van Ramos die een penalty veroorzaakte.

Real had geluk met hun penalty, Barcelona had geluk met het buitenspel van Neymar wat door mocht. Er is genoeg fout gegaan deze wedstrijd, maar om de scheids de schuld te geven van de winst van Barca op Real vind ik te ver gaan. Zeg niet dat jij dat doet, maar heel Real Madrid zit weer te huilen. Real profiteert niet van hun voordeel van buitenspel (benzema), Barcelona wel. Bovendien, het is weliswaar niet goed gezien.. maar als het 2x op het randje is en de lijnrechter twijfelt, moet hij de aanvallende speler het voordeel van de twijfel geven.

24 maart 2014 om 00:48

Ronaldo is in de eerste helft 3x zomaar gaan liggen of gestopt met zijn actie, bij een doodgewoon duel. Daarna handen omhoog en klagen en zuigen bij de scheidsrechter dat hij geen vrije bal meekrijgt.

In 2 van de 3 gevallen wilde Ronaldo met een schwalbe een strafschop versieren. 1x ingreep Mascherano, 1x zogenaamd elleboog van Dani Alves in zijn rug. Het was triest wat Ronaldo in de eerste helft liet zien..

Je bent voor Real oke. Voor Ronaldo Oke. Maar je hoeft niet alles maar goed te keuren wat die jongen doet. Vandaag was hij gewoon echt slecht.

24 maart 2014 om 01:04

Ik heb niet zo op Ronaldo gelet vandaag. Is nogal moeilijk om je op de slechtste man van het veld te focussen als er zo een boeiende wedstrijd aan de gang is. Dat jij dat wel doet moet jij weten. Ik heb ook niet gesuggereerd dat ik Ronaldo goed vond spelen. Ik ben ook niet voor Real zoals je zegt. Dat heb ik ook niet gezegd. Je moet ook niet gaan doen alsof Ronaldo de enige op het veld was die vervelend aan het doen was. Het is Real - Barca. Er deden wel meer spelers irritant.

24 maart 2014 om 00:54

@ Insuperable

Ronaldo liet zich helemaal niet vallen. Met die snelheid waar op hij op de verdediging van Barca stormde en Alves hem overduidelijk raakte zie ik jouw ook niet op je 2 voeten blijven staan hoor. Het is de ref die dan zo stom is om er een penalty voor te geven.

Ronaldo wijst mooi naar de scheidsrechter maar waar was onze grote vriend zelf dan? Heeft werkelijk niets gedaan buiten die onterechte strafschop goed binnen te schieten. Oja een elleboog stoot gegeven mocht die toch blij zijn dat de scheids hem en Pepe geen rood gaf

Beetje een heethoofd reactie onnodig:

ps: Als de spaanse bond Busquets niet voor 6wedstrijden schorst dan neem ik ze niet meer serieus.

24 maart 2014 om 00:07

Op basis waarvan dan?

Ik zou eerder Bale schorsen achteraf om in de laatste seconde nog even iemand na te trappen.

24 maart 2014 om 00:09

omdat busquets op het hoofd van pepe ging staan

24 maart 2014 om 00:10

Lol natuurlijk is dat gebeurd.

Ik heb al veel smoesjes gelezen maar deze slaat alles

24 maart 2014 om 00:14



http://uk.eurosport.yahoo.com/photos/football-slid...
Klopt niks is gebeurd

24 maart 2014 om 00:25

@rttdm010

Ik zie het maar het zal net zo per ongeluk zijn geweest als toen Pepe op de hand van Messi ging staan dus niks aan de hand zeg ik dan maat want dat werd toen ook gezegd.

Hij had er eigenlijk al niet meer op mogen staan met zijn misselijke kopstoot.

24 maart 2014 om 00:28

Dat moest ook een schorsing zijn toen.

Die kopstoot vond ik een twijfel geval.. het leek erop dat ie een duwtje kreeg van achter?

24 maart 2014 om 00:29

Kijk als het klopt moet hij gewoon geschorst worden punt uit maar een stilstaand beeld zegt niks natuurlijk maar het bewegende beeld wel.

Het ziet er wel smerig uit dat wel.

24 maart 2014 om 00:35

Dat was voor te testen of al die schroeven nog goed vast zaten,want dat valt er weinig aan te merken

Ronaldo zijn penalty was er buiten, Neymar was zwaar gestraft met een rode kaart. De penalty van Iniesta was gewoon terecht.

Ronaldo en Pepe hadden beide rood moeten hebben (elleboog en kopstootje) en dan komen ze nog goed weg met Xabi Alonso in de aller laatste seconde.

Nederlaag van Real Madrid werd mede mogelijk gemaakt door Alberto Undiano Mallenco.

Wat een uitfluiter is het *bah*. Cristiano Ronaldo heeft gewoon gelijk, elke keer krijgt Barcelona de scheidsrechter mee en dan kan je dit geen El Clásico meer noemen.. het voetbal heeft verloren vandaag.

24 maart 2014 om 00:09

Trolololol..

Droog je tranen, ga slapen, en morgen weer tot de orde van de dag. Ik snap best dat je teleurgesteld bent, maar ga dit niet op de scheids afschuiven.. Ronaldo kreeg namelijk ook een onterechte penal, of ben je dat vergeten? Dat kan, geeft niet, t is laat..

24 maart 2014 om 00:22

Ja een onterecht penalty, maar daarna heeft hij er alles aan gedaan om zijn favoriete club aan de overwinning te helpen.

24 maart 2014 om 00:10

Het voetbal heeft verloren?

Jullie kunnen maar blijven zuigen is het niet want niemand is hier benadeeld lijkt me of wel?

- Pingel Ronaldo onterecht (vergeet je even)
- Pingel Neymar terecht (ook al is het heel licht)
- Pingel Iniesta geen twijfel over mogelijk.

Elleboog van Ronaldo, kopstoot van Pepe ook even vergeten.

Je bent gewend om steeds thuis geholpen te worden en daar ging het wel naar toen bij de onterechte pingel toen de 3-2 werd ingeschoten.

24 maart 2014 om 00:56

De penalty van Neymar was onterecht. Het was buitenspel dus er had allang gefloten moeten zijn.

24 maart 2014 om 01:07

Ook voor U het was op 1 lijn dus voordeel voor de aanvallende partij en daarbij zag de scheids het ook niet zo goed bij Ronaldo dus discussie gesloten!

Altijd dat gezever als je verloren hebt het was terecht punt uit!

24 maart 2014 om 14:57

Wat een onzin. Het voetbal, zoals jij dat noemt, heeft hier gewonnen.
Het was een geweldige wedstrijd, met een prima tempo, mooie goals, en super spannend.
Daarnaast is de titel nog niet beslist dus gaat de spaanse competitie spannende weken tegemoet.

Als Madrid was gaan handballen, en met een onterechte pingel het kampioenschap binnen zou slepen: dan had het voetbal verloren.
Als Barcelona was gaan handballen en een onterechte pingel had gehad, dan had het voetbal die wedstrijd ook verloren.

Nu was het een top wedstrijd, met een slechte scheids misschien, maar niet met slecht voetbal perse. De 7 goals laten dat toch ook zien.

Behoorlijk onzin bericht dus. Verwijder maar.

Het gaat helemaal niet om de penalty's maar om de rode kaart die is gegeven aan Ramos. Die was gewoon onnodig. Je haalt gelijk de ritme aan eerlijkheid uit de wedstrijd. Penalty was al straf genoeg maar om dan ook nog eens een rode kaart te geven word de wedstrijd gewoon verziekt. Ik heb verder niks aan te merken op de scheids buiten de rode kaart die hij heeft gegeven.

24 maart 2014 om 00:22

Tja, onze grote vriend van Basten heeft het ook goed duidelijk gemaakt vorige week. Het gaat om de regel die een rode kaart voorschrijft, hoe zuur het ook is want voor de rest ben ik het volledig met je eens. Geel zou genoeg moeten zijn.

Weet je nog wat het vuile is aan deze opmerking van Ronaldo? Dat hij niet durft toe te geven dat hij gratis een pingel kreeg terwijl hij duidelijk buiten de 16 viel! Dit is wat hem een slechte verliezer maakt. Ik kan donders goed herinneren hoe Real in begin van seizoen gratis pingel kreeg tegen Elche in laatste minuut door een fout dat Pepe zelf maakte, maar zal hij of een andere Real Madrid speler dit ooit toegeven? Niet dus! Vertel mij dan a.u.b. wat Real beter maakt dan Barca? 1 punt verschil? Ha, Ronaldo wanneer jij leert beter tegen jou verlies te kunnen zal je ook wat meer respect verdienen van de neutrale kijkers.

Ik ben niet perse met hem eens, maar ik snap zijn frustratie wel. Ik vond zijn reactie heerlijk (ik ben zijn 'interview nu aan het kijken). Hij sloeg wel de spijker op zijn kop. Het heeft niet perse alleen met deze wedstrijd te maken, maar over alles die hij heeft meegemaakt in Madrid. Nu snapt hij dus wat Mourinho bedoelde..

'soms heb je hulp van buitenaf nodig'.. 'de scheids was nerveus'.. lol. Cr7 Held!

Maar, hopelijk zet Voetbalzone de tv beelden waar duidelijk te zien is dat Busquets op het hoofd van Pepe ging staan... Schandalig als dit opzettelijk was!

24 maart 2014 om 00:11

Ik heb het niet gezien maar als het zo is dan magen ze het hetzelfde afhandelen als toen Pepe op de hand van Messi ging staan dan.

24 maart 2014 om 00:15

De wedstrijd is al afgelopen dus het boeit me niet of hij geschorst zal worden of niet.. maar ik hoop wel, als dit opzettelijk was dan, dat hij een deuk zal krijgen in zijn reputatie.

24 maart 2014 om 00:15

precies!! pepe mag ook geschost worden voor een kopstoot aan cesc plus swalbe.

walgelijk madrid toch.

24 maart 2014 om 00:20

Op iemand zijn hoofd staan is toch wel iets erger dan op iemand zijn hand. Busquets is gewoon nog smeriger in zijn 'spel' dan Pepe.

24 maart 2014 om 00:57

Ik heb duidelijkere beeldemn gezien en het was opzettelijjk!!! schandaligggggg. echt triest man!

24 maart 2014 om 05:45

Zoals ik al zei de beelden zeggen niet zoveel maar wel het filmpje en dat kan ik nu niet vinden en ik heb al eerder beelden gezien waarbij ze fragmenten hebben bewerkt (pepe vs Alves) dus sta nergens van te kijken.

24 maart 2014 om 00:37

Wat bedoel je met "nu snapt hij Mourinho"? Wil je beweren dat Real doelbewust en structureel benadeeld wordt? Dat zou echt lachwekkend zijn..

Mourinho moet je hier ook helemaal niet bij betrekken, wan die man roept overal waar hij werkt hetzelfde, namelijk dat zijn team en hij anders behandeld worden. Of het nou bij Chelsea was of Inter of Real en nu wederom Chelsea, hij voert dezelfde strijd.

24 maart 2014 om 00:45

Nee maar bij Real werd Mourinho wel bijna gek hoor. Bij Inter wist je dat het een game was, maar bij Real meende hij elk woord.

Maar wat ik bedoel is:

Het is toch niet logisch dat de Spaanse bond dezelfde scheids als de match in camp nou aanstelt? Dit is nog nooooit eerder voorgekomen in La Liga,

Zoals Mourinho zou hebben gezegd: Porque????

Waarom dezelfde scheids.. Ik snap Ronaldo donders goed hoor. Deel zijn mening niet helemaal, maar dit zorgt wel voor vraagtekens

24 maart 2014 om 01:05

Of je kan ook kijken naar hoevaak deze Mallenco een clasico heeft gekregen? En dat zijn er nogal wat als ik mij goed herinner.

Herinner je nog de schoppartij van Copa del Rey 2011 die Real won? Scheidsrechter: Mallenco. Toen kon ik hem niet luchten of zien. Ik weet niet of je hier veel achter moet zoeken.

En trouwens, de beslissingen die hij vandaag heeft genomen, waren niet eens zo verwonderlijk voor een Spaanse (!) scheidsrechter, toch?

24 maart 2014 om 01:18

Ik weet niet of Undiano een Barca of Real fan is, maar wat ik wel weet is dat de Madrileense pers hem niet wilden voor deze wedstrijd. Omdat ze een onderzoek hebben gedaan naar deze scheids en het blijkt dat hij Real veel te veel heeft benadeeld. Maar goed, dat kan, mssn is het puur toeval.. maar ik snap nog steeds niet waarom hij beide clasico toegediend krijgt.

24 maart 2014 om 01:33

Ik las laatst nog dat een scheidsrechter zei dat hij de copa finale van 2011 kreeg maar dat Real naar de bond stapte en dus Mallenco werd aangesteld.
Iedereen weet dat relatief veel mag bij hem, wat gunstig was voor het schopvoetbal van Mourinho.

het is ook een hondenbaan eigenlijk, je doet het nooit goed in een classico.

24 maart 2014 om 01:42

Was de Madrileense pers wel ooit blij met de aanstelling van een scheidsrechter? Hiermee bedoel ik dat er hoe dan ook druk wordt gezet op de scheids vooraf aan z'n wedstrijd. Niemand gaat natuurlijk zetten, Catalaanse of Madrileense, dat ze enorm gebaat zijn bij een bepaalde scheidsrechter. Er wordt daarom selectief naar alle beslissingen van z'n scheidsrechter gekeken die hij in het nadeel van Real heeft genomen.

Het is wel raar dat hij 2 keer dezelfde wedstrijd krijgt, maar op spaanse bond is toch geen peil te trekken.

24 maart 2014 om 00:59

@ blink182

Was dit niet de zelfde ref die de eerste Clasico floot dit seizoen? Ik denk het wel. Dus ik kan Ronaldo zijn frustraties zeker begrijpen. Ook al speelde hij echt wel zwak.

Haha da was wel overduidelijk opzettelijk! Oeps ik had jouw hoofd niet gezien

24 maart 2014 om 01:10

Ja, het was dezelfde scheids. Schandalig hoor. Ik begin Ronaldo en consorten meer en meer te begrijpen. Het is gewoon verdacht. Waarom in hemelsnaam wordt dezelfde scheids aangesteld? Dit is nog nooit eerder gebeurd..

En wat betreft dat Busquets incident. Schandalig natuurlijk. Wat haat ik deze man.
Toen de wedstrijd afgelopen was dacht ik niet dat we benadeeld werden, maar nu dat alle feiten op tafel worden gelegd..... begrijp ik wel wat Ronaldo bedoelt dus.

24 maart 2014 om 07:43

De scheids is de eniger reden waarom Ronaldo nog een doelpunt scoorde en niet totaal onzichtbaar was.... Zoals meestal in grote wedstrijden. Af en toe een intikker maar hij speelt nauwelijks goede wedstrijden tegen topteams.

Barcelona is vandaag niet meer geholpen dan Madrid. En Ronaldo die klaagt over scheidsrechters. Haha. Real wordt altijd benadeeld. Wat een clown die Ronaldo. En hem dan een held noemen.

De laatste paar maanden lijkt het alsof het steeds erger word, en daarmee doel ik op het erger worden van de arbitrale beslissingen. In Nederland liggen elke week de scheidsrechters onder vuur. Naar mijn geloof ook terecht. En nu de grootste/beste wedstrijd van het jaar, krijg je zo'n zwakke scheidsrechter voorgeschoteld. Ik vind het werkelijk waar belachelijk hoe sommige scheidsrechters überhaupt worden aangesteld om te mogen fluiten na al die optredens die Sierd al aangaf.

Daarbij off topic weliswaar, kun je toch wel zeggen dat scheidsrechters ook maar mensen zijn en dat zij ook hun fouten maken. En wij met z'n allen hebben volgens mij geen idee hoe we dit gaan oplossen, dan hoor je mensen zeggen: "Ja kom we zetten iemand achter de tv en laten hem communiceren met de scheidsrechter in het veld. Maar zoals je 't ziet bij hockey dat duurt te lang, of het word nog steeds niet goed uitgevoerd.

Daarbij over een ander onderwerp, ik heb me vandaag dood lopen ergeren aan die Sierd de Vos of hoe hij ook mag heten, hij zegt de hele tijd dat ie neutraal is, en dat hoor je ook te zijn als journalist/analyst/commentator. Maar bij hem valt het zo op dat hij Pro-Barca is, en dat zie je ook door z'n reacties, z'n oordelen etc. En dat ergert mij en ik weet vele anderen.

Hala Madrid.

Ronaldo kreeg nota bene zelf een onterechte strafschop toegewezen, je schoot vandaag gewoon geen deuk in een pakje boter. Waar Messi vandaag weer eens op stond vooral tweede helft was hij subliem bezig.

Aldus huilebalk Ronaldo, na zn onterechte penalty... Benzema scoorde ook nog bijna de 3-2 uit buitenspel, en Barca had de 1e helft al een pingel moeten krijgen. Maar ja, hij zoekt een excuus, was zoals gewoonlijk voetballend matig, maar toch scorend, is ook een kunst.

Ach het maakt niet uit wat je allemaal zegt nu want het verandert tog niks.

Messi is trouwens God in persoon. Iedereen zou verplicht zijn om voor hem te bidden, voor wat hij het menselijke oog laat zien.

ook fijn dat je zelf zegt dat je een onterechte pingel kreeg, daarnaast was je sowieso de hele wedstrijd onzichtbaar.
neem maar een voorbeeld aan van marcelo die is tenminste verstandig.

Ja na 5 jaar Spanje weet Ronaldo precies hoe hij een penalty moet versieren, hoewel hij daarvoor het ook niet slecht deed..

24 maart 2014 om 03:43

De overtreding is terecht, dus wat versierd??

Dat de scheids dan naar de stip wijst kan Ronaldo niks aan doen..

Tuurlijk. Over zijn eigen theatrale optreden bij de onterecht gegeven penalty praat hij niet, die huilenbalk. Beide penaltys van Barca waren terecht. En hij toont maar weer eens dat het een slecht verliezer is. Thats why i love Messi. Bemoeit zich met niemand. Groot winnaar, maar geeft nooit anderen de schuld. Moet je nagaan als hij de Gouden bal niet zo krijgen afgelopen jaar, die huilenbalk. Die is hem eigenlijk alleen toegekend omdat ie het grote slachtoffer uithing die onrecht werd aangedaan. Bah.

Tja we zijn bestolen door deze arbiter. Vorig keer was de zelfde scheids ook op de hand van Barca,

24 maart 2014 om 00:27

Ja geef eens aan dan waar je bestolen bent en kom niet die onzinninge dingen aan maar echte feiten.

De pingel van Neymar was terecht en werd achteraf bevestigd en die van Iniesta was geen twijfel over mogelijk en die van Ronaldo ja die was onterecht.

Terechte winst.

Sierd de vos maakte een keer een nuttige opmerking, weet hem niet meer precies maar het was iets in de zin van: eerste Portugese speler die het G elftal heeft overgeslagen ofzo..

Wat een naar ventje is dat die pepe, sierd de vos ook trouwens maar pepe wint het.

slechte verliezer die ronaldo. gouden bal onwaardig.

marcelo heeft ten,inste nog een houding van een gentleman

VZ die Arbeloa ook meteen een 'slechte verliezer' noemt, haha lekkere objectieve (Barca-fan) site is het toch...

Ach ja de scheids was niet goed genoeg. Dat klopt. Je had zelf ook geen pingel moeten krijgen Crisje. Helaas moet de scheids dat goedmaken door Ramos weg te sturen en een pingel te geven aan Neymar en z'n geweldige pirouette duik. Jammer.

Hoewel het een leuke wedstrijd is, is het voor mij weer duidelijk geworden waarom ik veel liever BPL kijk. Manman wat een stelletje mietjes daar in Spanje en de scheidsrechters fluiten ook echt voor elke aai. En de mannetjes van Real en Barca maken er gretig gebruik van bah..

En daarom hebben veel mensen een hekel aan je Ronaldo. Win je dan ben jij de man. Verlies je dan is het altijd de schuld van een ander. Moet je anders een Liga?

Zoals Sierd al treffend zei: Ronaldo doet weer huilie huilie. Ik ben volledig neutraal maar de penalty's waren terecht, Neymar werd duidelijk aangetikt op z'n hiel. En nog zeggen dat hij nog nooit een scheidsrechter in het voordeel heeft zien fluiten van Ronaldo haha, z'n eigen penalty-moment is 'm even ontschoten? Bovendien is het natuurlijk een opmerking om je te bescheuren want een scheidsrechter moet altijd neutraal zijn, en niet in het voordeel van de een of andere partij.

Of meneer Ronaldo moet eens naar zichzelf kijken en inzien dat hij weer niet presteerde in een grote wedstrijd! De scheids floot geen goede wedstrijd, maar als ik het achteraf allemaal bekijk ben ik toch echt van mening dat de enige fout die hij maakte, de penalty van Ronaldo zelf is. Die was duidelijk buiten de 16 meter en hij ging liggen alsof hij een doodschop kreeg.. Neymar zijn duik was er niks bij!

Neymar ging gewillig naar het gras, maar werd wel degelijk op zijn hak geraakt. Dat Neymar valt oke, dat de scheids een kaart geeft oke, maar dat Ramos überhaupt nog zoiets al dan niet opzettelijk doet terwijl je met een 3-3 stand en 10 man geen kans meer maakt.. nee dat is dom. Penalty was penalty, bovendien had hij er wellicht alsnog ingegaan. Van Ramos een gevalletje Bolatelli bij Ajax: niet zoveel doen maar de scheidsrechter toch genoeg reden geven om te fluiten? Alleen dan nu wat erger dan vasthouden, namelijk echt aantikken helaas.

De laatste penalty is duidelijk. Wie daar nog over durft te discussieren heeft of een ant-Barca bril op, of een pro-Madrid bril. Hoe jammer dan ook voor Real, maar de scheids heeft het goed gezien, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Gewoon frustratie dit. Hij moet zulke dingen gewoon voor zichzelf houden en reageren zoals Marcelo. Hier schiet je toch niets mee op, misschien krijgt hij hier wel weer een schorsing voor.

Alles draait om geld, kijkcijfers etc.. Real verdiende hier 3 punten. Ronaldo heeft helemaal gelijk, er moet iemand zijn die dit gewoon zegt want dit is elk jaar zo.

24 maart 2014 om 00:18

200 mil in de aanval die niks presteerde en jij hebt het over geld? Huilie!!!

24 maart 2014 om 00:49

Ja man want elke Classico komen een stel oude mannetjes bij elkaar om vervolgens te plannen hoe ze Real zullen benadelen. Zie het al voor je? Kinderachtige reacties hier zeg.

24 maart 2014 om 01:39

:D dit soort onkunde maakt de drie punten gewoon nog zoeter. Dat er nog steeds schaapjes zijn die in de portugese sprookjes geloven.

Zonde dat hij begint over de scheidsrechter na deze geweldige wedstrijd. Marcelo heeft dan ook absoluut gelijk, je verandert er toch niks aan als je over de scheidsrechter begint. Straks krijgt hij ook nog een schorsing omdat hij zijn frustraties uit, zonde. Over de scheidsrechter: de penalty van Neymar kan gewoon gegeven worden want hij wordt duidelijk op zijn hiel geraakt. Hoewel de rode kaart zwaar was, is het volgens de regels wel rood dus handelde de scheidsrechter goed. Iniesta werd onderuit gehaald door Alonso, wat ik een hele domme overtreding vond. Real Madrid kreeg ten onrechte een penalty want het was erbuiten, dus Ronaldo heeft hier niks te klagen. Wat een geweldige wedstrijd was dit met een enorm hoog tempo en wat is de competitie spannend.

Wat een wedstrijd!! Niet normaal. Beide Teams waren super vandaag, vond Barca lichtjes beter!

De scheids was een drama..

Barcelona had eerste helft al een penalty moeten krijgen, mjah ik snap wel dat hij die zo vroeg niet durft fluiten en zeker niet wanneer Barca 1-0 voor staat. Penalty voor Real gebeurde eigenlijk net buiten de 16 en Dani Alves was niet de laatste man dus daarom kreeg hij geen rood mensen. Penalty op Neymar was gewoon een penalty, hij wordt lichtjes geraakt door Ramos, hij was de laatste man en daarom die rode kaart, veel mensen roepen hier buitenspel, maar heb dat nog niet kunnen merken op de beelden. Overtreding op Iniesta was gewoon overduidelijk een penalty.

Vond Barcelona vooral sterk beginnen. Real was zeer gevaarlijk, maar niet efficient genoeg.

Messi heeft toch wel een heel goede wedstrijd gespeeld, snap niet dat sommigen zeggen dat hij niet te zien was.. hij gaf 2 keer een heel mooie assist, scoorde, en buiten dat creerde hij nog kansen. Was wel een zieke misser haha. zoiets moeten 100% zitten! Ronaldo heb ik niet gezien vandaag. Di maria, Benz, Modric, waren de beste spelers langs de kant van Real. Bij barca vond ik Busi, Messi, Xavi en Dani heel goed en de uitblinker was Iniesta!! Fenomenale Speler!!

Het verschil is nu nog maar 1 punt. Barca moet gewoon alles pakken en hopen dat real iets laat liggen. Atletico gaat onderuit de laatste wedstrijd!

Ik weet ook wel hoe het de afgelopen 5 jaar werkt, Ronaldo bakt er vaak niks van in clasico's. Los van zijn doelpunten speelt hij vaak slechte wedstrijden (met vandaag als dieptepunt) en toont hij zich tijdens en na de wedstrijd een slechte verliezer.

On:

Barcelona kreeg 2 terechte penaltys, Real madrid 1 onterechte. Ook op het andere topic waren er een aantal gewardeerde leden die neutraal zijn en aangaven dat Ramos wel degelijk contact had met Neymar. Als je ook goed kijkt zie je dat Neymar op een onnatuurlijke manier valt.

Helaas is dit volgens de regels een rode kaart. Die regel mag van mij de prullebak in!
De 2e penalty spreekt voor zich.

Toch jammer, dat het na zo'n weergaloze clasico over de arbitrage gaat. Wat heb ik genoten van beide teams en wat moet ik Ancelotti een compliment geven door zo aanvallend te starten. Di maria, modric waren voor mij de uitblinkers aan de kant van Real, met als kanttekening dat Di Maria de tweede helft ver terug viel.

Bij barca was ook Busquets wederom ontzettend belangijk. Nu dat Alonso het bij madrid alleen moet doen als verdedigende middevelder zien we pas hoe lastig hij het heeft. Busquets laat al jaren zien dat hij dat wel kan, als de beste! Daarnaast Messi erg goed en geduldig. Vorigjaar kwam hij de bal vaak geforceerd halen, nu kiest hij meer de momenten. Fenomenale steekballen, dribbels, en de goals...dit soort spelers komen eens in de 20 jaar langs. Ook iniesta en Xavi speelde weer heerlijk, Xavi de stille motor, Iniesta de meesterdribbelaar.. Fantastisch!
Iedereen vond Neymar dramatisch, dat was hij ook. Maar Bale...ook ontzettend slecht zeg. Vandaag weer het klassieke renpaard!

Ik heb in tijden niet zo'n clasico gezien!,,barcelona komt knap terug in de titelstrijd!,

24 maart 2014 om 00:24

Haha je zegt het zelf al, Neymar valt onnatuurlijk. Omdat ie zelf de pirouette duik inzet. Jammer dat de scheids hem beloont.

24 maart 2014 om 00:33

Ik bedoelde dat hij niet bewust valt. Zijn manier van vallen laat zien dat hij uit balans is.

Ow en voor de mensen die denken dat het buitenspel is. Dat is totaal niet goed waar te nemen, zelfs na 3x kijken is het niet volstrekt duidelijk. Dus wat doe je dan? Je geeft de aanvallende ploeg het voordeel, dat zijn de regels.

Heerlijk forza blaugrana. Mijn toto binnen lionel messi baas zoals altijd

en 5 jaar lang lees ik steeds de zelfde verhalen na elke Clasico.. Hala Atletico de Club Madrid..

24 maart 2014 om 08:28

Hala Club Atlético de Madrid Sociedad.

Huilen dramaqueen.
Zijn eigen pingel was buiten de zestien, dus dat hij nog maar het lef heeft om te klagen.
Geef die griet maar een schorsing voor het uithalen naar een scheidsrechter in de media.

Als Real supporter vind ik wel dat Cristiano een klein beetje te ver gaat, maar in deze wedstrijd was duidelijk dat de scheids een barcelona bed heeft. De penalty van Ronaldo was onterecht oke, maar die penalty van Neymar al helemaal (buitenspel) en die resulteerde voor een doelpunt en rood.

PS: Natuurlijk zag de scheids niet dat een meneer busquets op Pepe zijn hoofd stond..

Een goede scheids zit die actie van Busquets die er in de 1e helft al met rood af had gemoeten voor die schandalige actie.

2e Penal van Barca was sws terecht , die eerste was een twijfelgeval , rood is sws zwaar maarja dat zijn de regels , en die van Real was gwn een vrije trap , dus ik weet niet wat Ronaldo hier zit te zwansen

Zou het niet slimmer zijn van die huilbaby om de hand in eigen boezem te steken? hij en bale schopten geen deuk in een gesmolten pakje boter vandaag.
Real speelde dus sowieso al met 9 tegen 11.
Bovendien hoor ik het modepopje nergens zijn beklag doen dat hij toch nog onterecht op het wedstrijdformulier kwam omdat hij een pingel mocht nemen ipv een vrije trap.
Een trieste jongen is het en blijft het mede gezien de manier hoe hij zijn frustratie er weer uit wilde gooien met zijn elleboog.
Zonde dat zo n geweldige speler zo n miserabel karakter heeft.

Ik heb die hele actie van Busquets compleet gemist, wanneer is dat gebeurd?

Overigens moet Ronaldo zijn mond houden, Real krijgt de scheids zelf zovaak mee, zie Elche bv. Vandaag was het weer raak, onterechte pingel nadat de fysiek sterkste speler weer als een kind onderuit ging.
Verder was zijn veldspel weer eens 0,0 en was hij buiten die pingel onzichtbaar.
Marcelo is de enige verstandige.

24 maart 2014 om 00:43

Ik heb de foto gezien en dat ziet er smerig uit van Busquetes maar een stilstaand beeld zegt niet genoeg maar misschien een filmpje wel.

Als hij het flikt dan moeten ze hem gewoon schorsen.

24 maart 2014 om 00:57

Ik heb een filmpje gekeken waarin het duidelijk te zien is. Busquets probeerde de ruziënde spelers uit elkaar te halen en struikelde hierdoor. Of het bewust of niet was moet je zelf zien.

https://vine.co/v/ M M F U e b F h U d r

Spaties weglaten.

24 maart 2014 om 01:07

Ja het lijkt niet expres, en hij schamt hem meer dan dat hij op hem staat, aan de andere kant is het Busquets en zou het best wel eens expres kunnen zijn.

24 maart 2014 om 01:08

Hij ziet hem niet eens en schampt hem per ongeluk? Zie er geen kwaad in. Sowieso krijgt die gast belachelijk veel stront over zich heen voor het geen wat die uitspookt. Die naai actie tegen Inter en voor de rest?

24 maart 2014 om 01:35

Ja is ook onzin, Busquets misdraagt zich wel eens in classico's en grotere duels maar iedereen komt echt altijd met Inter aanzetten, komt gewoon door zijn kop denk ik.
Bv Alonso is veel viezer maar die heeft een baard en komt verstandig en wijs over dus wordt het slim genoemd.
Er zijn gerust 50 wedstrijden in een seizoen waar je Busquets als geniale stille kracht op het middenveld ziet maar dat negeren heel veel mensen liever.

24 maart 2014 om 05:37

Daarom zeg ik ook op een stilstaand beeld ziet het er erg uit en als je de aktie misschien ziet is het onschuldig!

Heb de fragmenten terug gezocht maar kan niks vinden!

Voordeel van de twijfel krijgt hij!

Veruit de beste wedstrijd die ik dit jaar gezien heb!

Prachtig.

Laat zich voor de zoveelste keer kennen, deze Portugees. Meteen natrappen ook na de 3-4. Zogenaamd volwassen geworden, hij weet niet eens wat het woord betekent. Zelf alleen opgevallen door die geroofde penalty binnen te schieten, prima genomen trouwens. Maar hij voelt de bui al hangen, straks heeft hij na 5 seizoenen Madrid maar één echte hoofdprijs, dat zou pijnlijk zijn. Vandaar deze uitspraak.

Als Madrid Fan...

Ach Ronaldo, hou toch is op met zeuren.
Ben je nou eenmaal een vent of niet?
Tis een geweldige speler, maar ozo een slechte verliezer!

Hoe het went of keert.
Je zul het toch maar moeten accepteren.
Beide hadden een onterechte penaltie gehad.

Ik heb ieder geval van de wedstrijd kunnen genieten, behalve van de scheids.
Wat een kluns was dat zeg.

Nogmaals gefeliciteerd Barca Fans 3

Ps. Ja bent een echte Madrid Fan.
Ben geboren in Madrid, dus komt niet doen of ik een zogenaamde fan bent!
Ik heb gewoon respect voor tegenstanders als rivaal.
Waarom zou ik ze moeten haten?
We kijken hier allemaal graag voetbal.
Als ze samen spelen als een land, haat je ze toch ook niet?
Ze juichen samen als 1 team zoals het hoort!

Ronaldo moet niet zo klagen. Hij heeft zelf 1 pingel onterecht gekregen( wel overtreding, buiten de 16). Bij Barca waren beide pingels 100% terecht. Ik baal van de regel, maar dat betekent ook dat rood voor Ramos terecht was. Het enige moment waar Real eventueel benadeeld is, is het penalty moment met Bale. Daar was contact en kon de bal evt op de stip.

Ben wel benieuwd naar de beelden van Busquets, als hij bewust op het hoofd van Pepe gaat staan is dat natuurlijk een wedstrijd of 8 schorsing.

Man man man wat een vreslijke scheidsrechter voor een van de beste klassiekers. Beide ploegen gingen ervoor, maar jammer dat de scheids zijn stempel moest drukken. Ik snap de frustratie bij Real heel goed.

Ronaldo, amen.

Ik zat laatst trouwens te denken, aan de ene kant heb je belastingontduikers waardoor de staat geld misloopt en sancties neemt. Aan de andere kant heb je legendes die operaties die niet meer door de overheid betaald worden (sancties) van 87000 euro betalen. Wie krijgt het krediet in de media? Juist de wereld is onrechtvaardig!

Scheidsrechter heeft goed gefloten op 1 fout na en dat was de pingel van madrid.
Alle gele kaarten waren terecht en de rode volgens de regelementen ook.
Het is alleen omdat het de classico betreft dat er zo heftig gereageerd wordt maar een prima scheids op dat ene foutje na dan.

Gefrustreerd of niet, ik vind dat Ronaldo hier wel een punt heeft. Ramos en Alonso waren dom bezig ( gewoon afblijven daar zonder dacht er echt gevaar was, vooral bij die actie van Iniesta ), maar Iniesta en Neymar gingen wel erg makkelijk naar de grond hoor en de scheids hapte wel erg gemakkelijk, ook die rode kaart zwaar man.

Ronaldo voelt zich weer eens in de kont genomen... Het zal ook eens niet na een verliespartij.

Waarschijnlijk gaat ronaldo deze pot niet vermelden in zijn museumpje of heeft hij er ook een klaagmuurtje in laten metselen?
Wat blijft het toch een slechte verliezer.
Nooit geen zelfkritiek want hij speelde vandaag zelf als een natte krant.
De scheids was beter dan hij.

Zegt hij nou serieus dat hij nooit een scheids heeft gezien die in het voordeel van Real heeft gefloten? Ik zie ze bijna wekelijks joh..

24 maart 2014 om 01:36

Vandaag nog, de penalty die het meest verdacht was is natuurlijk die penalty van hem die nooit gegeven had mogen worden.

Ik vraag me overigens echt af of hij dit meent of het gewoon frustratie is.
Wat een gigantische plaat moet je voor je kop hebben wil je dit echt menen.

zwaar terecht overwinning voor barca.

Eindelijk weer eens een clasico om van te genieten. Aanvallend voetbal, veel combinaties, veel kansen (met name in eerste helft).

We kunnen Ronaldo wel gelijk of ongelijk geven, maar als de scheidsrechters in Spanje echt conform de regels gaan fluiten kan CR7 nooit meer een wedstrijd afmaken wegens de vele schwalbes (waar geel op staat), kan Barca nooit meer een wedstrijd met meer dan 7 man eindigen (wegens commentaar op de leiding, dat vragen om kaarten, zeuren om vrije trappen en dat altijd met 6/7 man, waar ook geel op staat), dus laten we dat maar niet doen.

On:

Gewoon een prima wedstrijd. Real meer dreigend in de eerste helft vond ik, snel aanvallend voetbal, Barca weer een aantal prachtige passes. Mooie ruststand. Real met wat geluk (ja hij was er buiten, maar laten we niet vergeten dat Alves in de 16 uitkomt na zijn actie en CR7 wel een meter in het strafschopgebied duikelt, moeilijk waar te nemen) op een 3-2 voorsprong. Daarna helaas een rode kaart, of er buitenspel aan vooraf ging was moeilijk te zien, volgens mij wel maar voor de grens bijna niet mogelijk waar te nemen. Zoals eerder vermeld bij twijfel het voordeel aan de aanvallende partij. De rode kaart was de doodsteek voor de wedstrijd, daarna eigenlijk niet meer de moeite waard. Aantal keer een gevaarlijk Barcelona, maar met 10 man weet je dat Real achteruit gaat lopen.

Al met al een prima pot, wens beide teams succes op weg naar de eventuele titel.

Nu ziet de hele wereld hoe het echt zit. De (vanaf de 5e minuut) duikelende, rollende en naar de arbiter smekende ronaldo met zijn vriendinnen hebben de arbitrage een keer te weinig aan hun zijde en het gehuil begint weer. Dramaqueen. Lekker voor haar dat zo'n geduikel buiten de 16 voor een keer niet doorslaggevend mag zijn. De koning was vandaag weer de baas. In madrid. Laat ze maar golfballen e.d. gooien, dat tuig. De beste is weer opgestaan. Haha madrid!

24 maart 2014 om 05:42

Mooie en vooral de juiste woorden.

Verschrikkelijk was het om te zien en meteen xie je waarom die kleine Vlo er met kop en schouders bovenuit steek want dat gedrag zie je bij hem niet en houd zich bezig met voetbal en niet met randzaken!

En hij vergeet even zijn onterecht versierde penalty natuurlijk!

Respect voor CR7 dat die zegt dat hij zeker weet dat ze toch kampioen worden, mooie uitspraak, kan ik zeker waarderen!

Ronaldo begrijpt nog steeds hoe het werkt. Barcelona was gewoon beter dan Madrid en werd in eigen huis te kijk gezet door de klasse van Messi en Iniesta. Ronaldo ging overigens wel graag naar de grond na een overtreding buiten de zestien! Ronaldo begrijpt nog steeds niet dat de bal rond is en dat Barcelona gewoon beter was dan Madrid, Ronaldo begrijpt waarschijnlijk ook niet dat de kleine man Iniesta de afgelopen avond beter speelde dan Ronaldo.

Ik kan hier boos om worden en ik ben een neutrale kijker.

Nou Ronaldo:

- Als jij gewoon je niveau had gehaald was de weegschaal waarschijnlijk de goede kant uit gegaan
- Was het niet Madrid die in Barcelona het geluk aan de zijde had? Ook de scheids?
- Als jullie elke keer in de classico's, maar ook cl bij belangrijke wedstrijden rood krijgen, zou het dan niet, heel wellicht dan he, aan jullie zelf kunnen liggen? Wellicht dat je er lering uit trekt ofzo? Of zeg ik nou wat raars?
- Je bent je bewust dat Madrid langer bestaat dan dat jij er voetbalt? Volgens mij heeft Madrid genoeg gewonnen hoor. Misschien moet je vanuit historisch perspectief gewoon toe durven geven dat Barcelona een geweldige lichting heeft met een nog geweldigere speler, eentje die beter is dan jij, ja echt, gek he? Dat kan toch bijna niet dat iemand beter is dan jou in jou narcistische beleving, maar het is toch zo.
- Was het niet jij die een penalty regelde, nee kreeg nog wel, terwijl het gewoon buiten de zestien was? Wat was dat dan? Gerechtigheid?
- Je bent je bewust dat grote spelers kleiner worden als ze lopen te zeuren als een verwend kind? Heb je dit echt nodig? Wees eens blij met wat je hebt en ga niet bij elke tegenslag doen alsof iedereen tegen jullie is.

Deed Ronaldo vandaag mee dan?

Zoals sierd het vandaag mooi zei tijdens de wedstrijd: Ronaldo doet huilie huilie.. god wat was die man slecht zeg heeft echt alleen de gouden bal gewonnen omdat messi geblesseerd was voor 2 maanden..

Natuurlijk zit je naar geweldige spelers te kijken en bij vlagen naar zeer goed voetbal. Maar het is toch ook een groot toneelstuk waar we na zitten te kijken. Wat kunnen die mannen zich aanstellen zeg! En iedere keer naar die scheidsrechter toe (die zich wel 30x voor de gek laat houden) om aan te geven dat hij een kaart moet trekken. Gebeurt dit in de eredivisie walgt men ervan, hier schijnt het ruim 90 minuten geweldig en spektakel te zijn.

Waar was je CR7? Gewoon mond houden en nadenken over je eigen falen!

Moet ie maar teug naar Engeland gaan spelen. Alle respect voor Ronaldo maar de scheidsrechter was zeker niet pro barca, hij was gewoon slecht voor beide teams en daarvan heeft Barca het meeste uitgehaald.

Heeft Ronaldo zijn eigen elleboog nog terug gekeken?

die ronaldo moet altijd ergens over zeuren neemt niet weg dat hij een geweldige speler is.
maar dan nog

Hahaha al die discussies.. uiteindelijk is barca ervandoor gegaan met 3 punten. Leer er maar mee leven. Visca el barca!! Messi held.

Ronaldo mag echt niet zeuren. 90 minuten lang niets laten zien. Zelf een onterechte penalty gekregen en nog een discutabele elleboog bij een kopduel. Nee, Ronaldo mag blij zijn dat hij nog heeft mogen scoren gisteren.

Wat een huilebalk, zo'n voetballer onwaardig. Zowel Real als Barcelona hebben een onterechte pingel ontvangen. Real mocht blij zijn dat het na 15 minuten geen 0-2/0-3 stond en Barcelona mocht blij zijn dat het na 45 minuten geen 3-1 was. Barca had een rode kaart verdient voor Busquets, echter was de pingel voor 3-4 gewoon terecht. Dat deze scheids een drama was is duidelijk, maar beide teams hebben daar last van gehad... Ga je gouden ballen maar schoonmaken Crissie...

de scheidsrechter floot wellicht niet zijn beste pot maar hij heeft het tempo er wel in gehouden. discutabele beslissingen: de Penalty van Ronaldo was er buiten en dat was volgens mij voor de grensrechter zichtbaar. De penalty van Neymar vond ik wel duidelijk, hij ligt op hoge snelheid en kruist voor Ramos, op die snelheid een kleine touché zorgt er voor dat iemand op die manier naar de grond gaat, wellicht ietwat gewillig maar een strafschop vond ik het wel (stond hij buitenspel ja of nee is dan ook nog maar de vraag...), jammer dat de regel zegt dat je dan rood moet trekken want dan verpest de wedstrijd wel een beetje. die van Iniesta...hij wordt door Carvajal en Alonso aangepakt waar Xabi heel dom gewoon doorloopt. Ik dacht dat Iniesta die bal nooit meer had kunnen halen omdat Ik dacht Pepe uitstapte naar de bal. Iniesta zal zeker weten heel bij geweest zijn met het tikje van Xabi. Verder....real had er gewoon meer meoten maken. Benzema heeft naast zijn 2 goals nog 4 100% kansen gehad! de eerste die hij helemaal verkeerd raakt. die bal die pique van de lijn haalt en die kopkans vlak voor rust. na rust 1 op 1 met Lopez (was dan wel buitenspel maar niet voor gefloten) madrid heeft hel zelf laten liggen

Klopt misschien wel een beetje wat Ronaldo hier zegt. Maar als een real speler dit moet zeggen dan is hij wel een van de laatste die het mag zeggen.
Ronaldo speelde zelf namelijk helemaal niet goed. Op zn penalty na, is hij helemaal niet in de wedstrijd voorgekomen.
Maarja, Ronaldo kan het nog goedmaken. De resterende wedstrijden alles winnen, dan maakt de wedstrijd van gisteren niks meer waard voor barcelona.

Heerlijke wedstrijd !! alleen beejte jammer van de uitslag

Jammer dat de scheidsrechter weer de schuld kriijgt, typisch madritista uitspraak na een verloren Duel !

Sergio Ramos heeft heeft de wedstrijd verpest, en Niet de scheidsrechter !!!

De manier van druk zetten was heel slecht op een laag tempo 70 % inplaats van 100%

Verder veel madrilenen haalden hun niveau niet, Vooral Ronaldo echt jammer.

CR7 als het even tegen zit dan moetje 100% inzet tonen voor de Team, Hard werken en niet zeuren jammer van zijn gedrag, zo,n avond moet je voeten laten spreken echt jammer dit

Angel Di maria was ver uit de best madrileen vanavond samen met Benzema
het was even schriken toen ie ging liggen op de grond na het doelpunt , want di maria gaf hele Real steeds meer hoop zelfvertrouwen. Nu begrijp ik die keuze van anceloti wel.. Echte team speler kan CR7 een voorbeeld van nemen

we hebben vooral van zich zelf verloren

Barca fans de te vroeg juichen

Wat een kleinzielig mannetje

Ik heb hem de hele wedstrijd nauwelijks gezien

En maar zeuren, en maar agiteren

Als hij een vent was geweest had hij toegegeven dat hij als een krant had gespeeld en ook nog onterecht een strafschop had gekregen

Oke, de penalty van Neymar en de rode kaart van Ramos waren dubieus, maar van enige zelfkritiek is in dit geval weer geen enkele sprake

Geef maar terug die Ballon D'or, je verdient hem gewoon niet.. Ik begon net weer enige sympathie voor CR7 te krijgen maar die is nu weer helemaal weg.. Wat speelde hij slecht zeg... in tegenstelling tot de altijd ijverige en nooit zeurende Messi

Daar kan hij qua mentaliteit niet eens aan ruiken

Ronaldo heeft gelijk zonder penalty's had real gewonnen .

Geen sprake van, de penalty tegen Iniesta was 100% terecht, hij werd duidelijk gemangeld tussen twee spelers

Die tegen Neymar was 50 / 50

Die tegen Ronaldo was 100% onterecht, duidelijk buiten het strafshopgebied

Ik denk dat deze huilbaby beter naar zich zelf kan kijken.. Hij speelde samen met Bale echt dramatisch. In principe speelde Real met een handicap. 9 spelers tegen de 11 van Barcelona. Trouwens hoor ik hem niet over zijn eigen onterechte versierde penalty waardoor hij alsnog zijn doelpuntje heeft meegepikt. Daarnaar was meneer zo gefrustreerd dat hij met zn elleboog moest gaa n zwaaien. Zonde dat zo'n grotespeler een huilbaby is.

Wat een stelletje jankerds.. Dear lord.. Wat Ronaldotje eigenlijk probeert te zeggen is dat hij nu pas beseft dat Messi gelijkwaardig is aan 2 spelers.. Vandaar die 12 man..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren