Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff scherp: ‘Het probleem van Barcelona heet Neymar’

Laatste update:

Barcelona is dit seizoen redelijk wat keren bekritiseerd. Het herkenbare, soepele spel van de Catalanen zou uit de ploeg zijn verdwenen sinds Gerardo Martino de scepter zwaait en de absolute dominantie van de laatste jaren zou ook niet meer terugkomen. Hoewel tijdperken altijd komen en gaan, en die van Barcelona dus waarschijnlijk ook, verdedigt men zich bij de club steeds tegen de kritische kanttekeningen. Nu deelt echter ook Johan Cruijff een speldenprik uit aan zijn geliefde club.

/

Cruijff werd door El Mundo Deportivo gevraagd of de kritiek op trainer Martino nu terecht is of niet. De Nederlander, die zelf liefst acht jaar voor de groep stond in Camp Nou, weerlegde de vraag in zijn eigen stijl: “Bij iedere club en bij ieder groot team moet de trainer de technische baas zijn”, doceert hij. “Dat is ook waarom Josep Guardiola vertrok: het bestuur begon zich teveel met het voetbal te bemoeien.”

“Het huidige probleem van Barcelona heet Neymar”, zegt Cruijff onomwonden. “Hij is een groots voetballer, dat staat buiten kijf, maar je kunt niet iemand van 21 jaar halen en een hoger salaris geven dan twee jongens voorin die alles al gewonnen hebben. Niemand is met 21 jaar al God”, vindt de oud-speler en -trainer. “En los daarvan: je hebt al de beschikking over de beste speler op aarde en die is pas 26 jaar. Iemand van 21 jaar kan niet ook geweldig zijn, dat is onmogelijk in de voetballerij.”

Cruijff was zondagavond niet in Spanje om El Clásico te zien, die in 3-4 eindigde voor Barcelona. “Ik zat in het vliegtuig. Toen ik van de uitslag hoorde was ik erdoor verrast, dat er zoveel was gescoord.” Op de vraag of Cruijff nog iets voor Barcelona wil betekenen, nu Sandro Rosell al enige tijd weg is, zegt hij: “Ik reis veel en ben niet altijd in Barcelona, maar dan zouden we eens moeten praten.”

Heeft Johan Cruijff gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het Is toch opvallend dat die jongen bij brazilie wel weet uit te blinken en bij Barcelona is hij toch onzichtbaar en matig, ik denk trouwens niet dat Neymar het grote probleem is, die Martino moet ook gewoon weg, ik denk dat we momenteel ook gewoon te veel verwachten van Neymar, we moeten hem de tijd gunnen die jongen kan echt wel fantastisch voetballen dat zie je toch ook bij Brazilie.

25 maart 2014 om 13:08

Bij Brazilië is hij ook de grote man daar. Bij Barca moet hij de ballen op Messi geven, in plaats van dat hij ze zelf steeds krijgt. Ook moet Tata hem op links zetten in plaats van rechts buiten.

25 maart 2014 om 16:31

Hij staat bijna altijd op links in een 4-3-3. Alleen tegen Real Madrid en tegen Manchester City (als invaller) speelde hij als rechtsbuiten en dat komt door het feit dat Iniesta dan op links moet spelen.

25 maart 2014 om 13:09

Paar redenen. Bij Brazilië speelt hij vaak in de spits of als valse 9, en krijgt hij logischerwijs meer kans om te schitteren dan op de flank bij Barcelona. Bovendien is hij bij Brazilië hét gezicht, terwijl Messi bij Barcelona Neymar verplaatst naar de coulissen van het veld.

25 maart 2014 om 13:15

Bij Barcelona staat hij er al, in de zin dat de buitenspelers bij Barcelona vaak weinig ruimte krijgen voor een actie, omdat Barca ver vooruit voetbalt.

Bij Brasil duikt hij in op de flanken of het centrum, daar krijgt hij zoveel ruimte om te excelleren.

Gelukkig heeft Neymar genoeg techniek en inzicht om zich eruit te voetballen bij Barcelona.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden met een Neymar, zijn potentie ligt erg hoog, hij heeft het in zich op de nieuwe Ronaldinho te worden.

25 maart 2014 om 13:35

Ik weet niet of je ooit wedstrijden van het Braziliaanse elftal kijkt, maar Neymar speelt daar echt nooit in de spits of als valse 9. Hij speelt gewoon vanaf links, maar dan met alle vrijheid voor zn acties, een beetje a-la Cristiano bij Real & Portugal

25 maart 2014 om 13:37

Ik ben niet zo tevreden over Neymar. Ik denk dat we de lat gerust wat hoger mogen leggen dan wat we tot nu toe gezien hebben van hem. Qua potentieel is er inderdaad nog voldoende groeimarge.

Cruijff vergist zich wel door te stellen dat Neymar 'het probleem' is. Hij kan veel beter, akkoord, maar hij is toch niet de hoofdreden dat Barcelona minder soepel draait. Misschien moet de lat voor Neymar hoger, maar die voor Barcelona lager. Het doet altijd pijn om te zeggen, maar de tijden van Guardiola keren niet meer terug. Laat ons gewoon genieten zonder buitenaardse verwachtingen. Barcelona doet, ondanks alle kritiek nog mee voor alle prijzen. Dat kunnen niet veel clubs meer zeggen dus op dat vlak zijn we gewoon wat verwend geworden.

25 maart 2014 om 13:37

Klopt Messi moet naar rechts en daar zijn ding doen en Neymar gewoon op links in een vrijrol zoals in het begin van het seizoen

25 maart 2014 om 13:59

Neymar speelt weldegelijk regelmatig als valse 9.

25 maart 2014 om 14:20

Daarom wilde ik niet dat Neymar naar Barca ging. Hij past daar gewoon niet. Hij moet het hebben van zn techniek en (overbodige) passeerbewegingen. Bij barca is Messi de enige die af en toe een solo maakt, de afgelopen jaren wat minder (helaas).

25 maart 2014 om 14:21

@Machiavell1 Neymar speelt vrij van Links en zwerft dan ook bij Fred in de buurt wie de nummer 9 is alleen kan dat bij Barca niet want hij moet in dienst van Messi spelen wie eigenlijk er voor zorgt dan Neymar en Sanchez anders moeten spelen dan voor hun land zet Messi in een vrijrol op rechts het loopt en stuk beter zoals toen met Eto'o in de spits

25 maart 2014 om 17:38

Het probleem is gemaakt door Sandro Rosell, hij kocht Neymar en Ibramhimovic met teveel geld en een te hoge salaris, iedereen dacht eerst dat hij een goeie zaak ging doen en met 40 miljoen in totaal Neymar zou halen, nu blijkt het officieel minstens 57 miljoen te zijn met een torenhoge salaris en geruchten spreken zelfs van 95-100 miljoen maar dan met een aantal andere zaken erbij zoals men al weet de onderlinge duels en voorkeur op 3 talenten van Santos...
Tot nu toe is mijn eerste indruk over de nieuwe voorzitter redelijk. Hopelijk komt Cruijf terug voordat Messi afzwakt of in pensioen is, dan zien we misschien weer het beste Barça van uit 2009 en 2011.

25 maart 2014 om 13:12

Dat is niet wat er aan de hand is, Neymar is niet onzicht en speelt ook niet matig. Speelt gewoon goed, zoals Pedro en Sanchez. Hij blinkt idd niet uit; maar zoals elk team heb je 1 topspeler, en misschien een nummer 2 en 3 die het leuk doen. In het geval van Barcelona zijn dat Messi en Iniesta. Neymar moet onderdanig spelen, en dat die ook. Geval bij hem is (waardoor Sanchez in het begin faalde) is dat hij niet 'zichzelf' kan zijn. De Samba is eruit! Komt met de jaren wel terug.. Hij wordt vanzelf belangrijk.

25 maart 2014 om 13:12

Vergeet niet dat die jongen pas 21 is. Hij komt naar een vreemd land, en in een team wat overal geprezen wordt om hun spel. Door alle heisa rondom zijn persoon wordt er ook verwacht dat hij meteen boven verwachting presteert. Geef hem de tijd, ik denk namenlijk dat hij volgend seizoen pas echt goed gaat presteren.

25 maart 2014 om 13:18

Het heeft er merendeels mee te maken dat Barcelona bijna altijd met 10 man op de helft van de tegenstander staat. Bovendien staat de tegenpartij dan ook vaak met 11 man op de eigen helft.
De ruimtes zijn zo klein dat Neymar er (bijna) niet doorheen komt.
In Brazilie had Neymar gewoon wat meer tijd en ruimte.

Messi is wendbaarder en behendiger waardoor het hem wel vaker lukt om zijn dribbels te maken.
Als Neymar gewend raakt aan die kleine ruimtes denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is voor we van Neymar gaan genieten.

25 maart 2014 om 13:21

Het is een counter speler.

25 maart 2014 om 14:11

ik heb deze mening van cruyff al vanaf het begin af gedeeld...2 van deze zelfde soort grote sterren in 1 team werkt niet.

Bij Real madrid werkte het omdat de grote sterren daar op verschillende posities speelden en niet allemaal op goals uit waren. Daar bedoel ik Zidane ,beckham ,roberto carlos, Figo en Ronaldo mee, waar alleen Ronaldo degene was die de goals wilde maken

bij Barcelona is messi de baas en de ster die alles opeist, en dat wil Neymar eigenlijk ook...neymar is eigenlijk geen speler die in dienst van iemand anders wil spelen

25 maart 2014 om 16:44

Precies zoals je het zegt. Neymar moet zich baas voelen en niet in dienst van andere spelen. Hij had beter naar een club als Arsenal of Man U moeten gaan.

25 maart 2014 om 19:32

Neymar moet je gewoon zijn eigen spel laten spelen ipv tiki taka. En hij moet ook niet in dienst van Messi spelen.

Wat Cruijff hier is zegt klopt merendeels. Verder vind ik Neymar wel een goede speler naar een uitstekenden..... duikelaar. Als hij zich nou concentreert op passen en loopjes maken inplaats van het duiken op het juiste moment.

25 maart 2014 om 13:17

Gezien het rendement dat hij eruit haalt is je opmerking een tikkeltje.. onlogisch.

Ik geloof dat neymar zijn draai wel gaat vinden bij barca, het heeft alleen wat tijd nodig. Hij is nog jong

Johan heeft dit van te voren gezecht dat neymar een probleem zou worden en nu hij niet zo goed presteert komt hij zijn gelijk halen, persoonlijk vind ik dat een beetje zwak van cruijff en barca heeft volgens mij niet echt een groot probleem op dit moment.

25 maart 2014 om 13:13

Het is moeilijk je gelijk halen als Neymar de sterren van de hem speelt. Natuurlijk komt hij zijn gelijk halen als Neymar minder presteert, das logisch.

25 maart 2014 om 13:18

Ja daar heb je wel weer gelijk in, hopelijk komt neymar hier boven op en gaat hij ook daadwerkelijk de sterren van de hemel spelen.

25 maart 2014 om 13:23

Belachelijke reactie. Hij heeft juist iets vooraf gezegd, enja als het dan uitkomt benadrukt hij het gewoon. Juist goed dat hij vooral al kritiek had.

25 maart 2014 om 13:28

Het is makkelijk om iets van tevoren te roepen en dan als het tegenovergestelde gebeurd er niet over beginnen(want Neymar heeft zeker wel goede wedstrijden gehad), maar als je uitspraak na een paar maanden wel deels klopt in één keer je gelijk halen, dus nu Neymar het wat minder doet in de ogen van Cruijff.

Toen Neymar kwam zei hij dat ze Messi beter kunnen verkopen en nu dit.

25 maart 2014 om 13:15

Nu is hij matig, maar toen messi geblesseerd was speelde hij bepalend en goed

25 maart 2014 om 13:22

Hij zei dat een team niet twee sterren kan hebben. Hier zegt hij hetzelfde plus dat Neymar nog niet klaar is om die sterrenstatus die die heeft gekregen waar te maken.

25 maart 2014 om 13:25

Het klopt dat hij zei, dat ze niet 2 ''sterren'' kunnen hebben, maar eerst zei hij dat Messi beter verkocht kon worden, maar nu zegt ie dat Neymar het probleem is.

25 maart 2014 om 13:41

Je kan moeilijk Neymar gelijk verkopen als je hem net hebt gehaald . Cruyff serveert ook nooit gelijk spelers af, misschien achtte hij het wel mogelijk dat Neymar de ster dit seizoen zou worden.

25 maart 2014 om 13:42

hij heeft ook nooit bedoelt dat ze messi moesten verkopen. Maar indirect bedoelde hij dat je neymar niet moest halen. Als je neymar dan toch haalt en je wilt dat hij gaat functioneren dan moet je messi verkopen.

Cruijff zn idee was...messi gewoon laten staan en neymar niet halen.

25 maart 2014 om 13:43

Hij gaf aan dat met de aankoop van Neymar, Messi beter verkocht kon worden om slechts een kapitein op het schip te hebben. Niet meer dan dat.
En gezien Messi niet verkocht wordt en Neymar erbij is gekomen, is de laatstgenoemde het probleem gezien zijn salaris en status. In de ogen van Cruijff.

25 maart 2014 om 13:23

Oke, stel. Messi werdt verkocht. Dan speelde Neymar CA (net als bij Brazilië) en zouden de stats waarschijnlijk beter zijn. Daar doelde hij op. Zonder messi functioneert Neymar beter en ik deel die mening.

25 maart 2014 om 14:55

ja alleen is er geen ene gek op deze aardbol die Messi zal inruilen voor Neymar

25 maart 2014 om 16:35

Inderdaad dat zei hij ja, wat bezielt deze man? Ergens in de kern kan het voor onrust hebben gezorgd misschien maar om neymar de schuld te geven gaat echt ver.

25 maart 2014 om 17:25

Aze/che 4 Ever,

Dat is wat Cruijff ook al zei, twee kapiteins op één schip gaat niet.

Zolang Neymar zich daar in kan schikken is er geen probleem, anders pas je niet in het huidige Barca systeem.

Is helemaal gericht op Messi, met een stel zeer goede voetballers om zich heen die zich ondergeschikt maken aan hem.

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom Henry en Zlatan niet echt geslaagd zijn bij Barca.

Zijn uiteraard ook twee uitstekende spelers.

Ik weet niet of Neymar niet kan uitblinken, omdat Messi er rondloopt, maar duidelijk is wel dat hij nog steeds lekker in zijn vel zit daar. Afgelopen weekend waren zn aannames vaker slecht dan goed en leed hij ook aardig wat balverlies op kansrijke momenten. Ms een idee om Sanchez en pedro vaker te laten spelen ipv Neymar en Fabregas. Die laatste bakt er namelijk niet veel van. Kan het tempo dat Messi, Iniesta en Xavi voorin spelen niet bijhouden

25 maart 2014 om 13:13

*niet lekker in zijn vel

Het is toch de bedoeling dat je de beste voetballers in je team wilt hebben, bovendien is de samenwerking tussen Messi en Neymar gewoon goed.

Los van het feit dat Neymar na zijn blessure even uit vorm is, hij probeert zijn vorm duidelijk weer te zoeken.
Verder past Neymar erg goed in de groep, valt absoluut niet buiten de boot; is niet zo een showmannetje zoals men dit soms wilt laten overkomen. Hij is geen God nee... Maar dat is toch niet relevant.

Neymar heeft ondanks zijn jonge leeftijd veel gewonnen en veel voetbalervaring, zowel met zijn vorige/huidige club als met de gele kanaries. (waar hij puik speelt!)

Ben het niet eens met deze uitspraak. Behalve dat Neymar weer zijn vorm moet terug vinden, want hij begon al meteen met een beslissende kopbal tegen Atlet, waardoor we de supercup wonnen, speelde daarna hele goede wedstrijden tegen o.a. Real Madrid.

(waar hij weer uiteindelijk beslissend was met zijn goal)

25 maart 2014 om 13:16

Het is niet de bedoeling om de beste voetballers in je team te hebben. Het is de bedoeling het beste team te hebben. Dat kan ook met mindere voetballers die beter in het team passen of bij de taken die van hem verwacht worden.

25 maart 2014 om 13:18

De beste voetballers die goed met elkaar overweg kunnen. Mindere schakels kunnen de balans soms verpesten .

(denk aan handelingssnelheid, balcontrole, basistechniek, looplijnen)

Terwijl je met de betere spelers heel ver komt, check het middenveld van Barcelona, jarenlang al de beste.. Doordat de beste (voor dat systeem) op die plek spelen.

Iniesta is overigens al jaren de beste middenvelder op de velden.

25 maart 2014 om 13:44

pedro is niet de beste aanvaller, maar bij barca functioneert hij uitstekent omdat hij precies in het spel past. Hij doet precies wat er van hem gevraagd wordt. Zijn manier van voetballen is precies wat barca nodig heeft. Dan kan iemand anders individueel wel beter zijn, maar dat hoeft niet beter voor het team te zijn.

25 maart 2014 om 18:01

Ik ben het er ook niet mee eens wat Cruijff hier zegt. Voor de winterstop speelde Neymar namelijk heel goed. Natuurlijk nog niet het niveau wat we bij Brazilie zien, maar die jongen is pas 22 jaar en komt uit een hele andere voetbalcultuur. Ik denk dat het probleem meer is dat men roept/zegt dat de opvolger van Messi wordt als hij stopt etcetera. Of Pelé die roept dat Neymar net zo goed of zelfs beter wordt. Neymar wordt nooit zo goed als Messi, men moet dat eerst beseffen. Neymar krijgt onnodig veel druk van buitenaf en gezien zijn ware transferprijs is dit ook logisch. Ik hoop dat hij hierdoor niet onder de druk bezwijkt en een gevalletje Robinho wordt, want in potentie zie ik in Neymar, Gotze en Hazard bijv. de nieuwe aanvallende sterren van de toekomst. Hetzelfde proces zie je namelijk ook bij Bale: Hij moet nog wennen aan de manier van voetballen in Spanje. Hetzelfde zag je ook met Alexis Sanchéz, die pas dit seizoen laat zien waarom hij aangetrokken is. Dat er Barca supporters zijn die Alexis nog steeds slecht vinden begrijp ik dan ook totaal niet.

Messi is qua rendement en efficieny inderdaad het best als Trequartista. Maar nog steeds vind ik persoonlijk dat Messi het leukste is om naar te kijken in een vrije rol vanaf rechts. Ik bedoel in 2008-2009 scoorde Messi er misschien 10-15 minder in als nu, maar Henry en Eto'o maakte er ook 20-25. Dus zo een ramp is dat niet en ik denk dat we hierdoor qua veldspel nog meer van Messi kunnen genieten. Hierdoor kan je Neymar diezelfde rol vanaf links geven, die gasten lopen toch overal en nergens (veel positiewisselingen) en dat is het moeilijkst te verdedigen. Dan moet je uiteraard wel iemand in de punt zetten. Martino snapt dit idee opzich wel, hij maakt alleen de fout door Fabregas steeds die rol te laten vervullen. Van de huidige selectie denk ik dat Alexis die rol echt gruwelijk zou kunnen invullen. Hij is snel, loopt ontzettend veel, duikt graag op in de ruimtes, kan een bal bij zich houden en zelfs in de lucht kan hij een toegevoegde waarde zijn vanwege zijn geweldige sprong kracht.

Natuurlijk kan je ook zeggen dat Barca een echte 9 moet halen zoals met Eto'o destijds, maar waarom probeert men het net eerst met Alexis? En ik hoop dat Rafinha teruggehaald wordt, want die kan ook uitstekend op 9 spelen. En de grootste fout die Martino nooit meer moet maken is Neymar op rechts posteren. Of op links of in de spits. Je kon in de eerste helft al zien dat Fabregas niet in de wedstrijd zat. Laat dan Iniesta een linie zakken, zet Neymar op links en breng dan Pedro/alexi erin op rechts. Het probleem is gewoon dat Martino de grote namen wil opstellen in grote wedstrijden. In het Barca systeem moet je ten alle tijen met klassieke aanvallers op de vleugels spelen. Dan kan je pas echt je eigen spelletje spelen. De diepgang op links had veel beter benut kunnen worden.

Verder vind ik dat Barca niet veel hoeft te doen op de transfermarkt komende zomer. De aanval en het middenveld zijn al meer dan uitstekend bezet. Ik zou voor nu alleen een centrale verdediger halen en een keeper. Mangala is bij uitstek de beste optie om naast Pique te zetten. (pique die overigens heel goed speelt de laatste tijd). Mangala is groot, fysiek sterk, snel en opbouwend is hij ook gewoon redelijk. Ter Stegen zal wel de nieuwe doelman worden als ik de gruchten mag geloven. Verder zou ik Deulofeu en Rafinha terughalen en Sergi Roberto verhuren. Rafinha is gewoon veel beter als hem in letterlijk elk opzicht en dat bewijst hij ook dit seizoen. Ben benieuwd hoe hij het morgen zal doen tegen Barca. Sergi Samper officieel overhemelen naar de A selectie. Deulofeu heeft nu wel geleerd wat discipline is in Engeland en Barca moet hem brengen zoals hoe Real Jesé heeft gebracht dit seizoen. Heeft zoveel meer talent en potentie dan die andere voetballers die nu op de bank zitten.

Tello, Cuenca, Afellay, Jonathan en Song per direct verkopen. Mascherano zou ik er nog 1 seizoen bij houden puur vanwege een bank die ook wel redelijk bezet moet zijn. Het seizoend aarop zou ik kijken in hoeverre een Bartra en Bagnack zich ontwikkeld hebben. Anders zou ik een toptalent als Martinez/laporte aantrekken. En mocht Daniel Alves daadwerkelijk vertrekken (waar ik niet vanuit ga), dan zou ik inderdaad voor Juan Cuadrado gaan. Speelt bi Fiorentina inderdaad in een wat aanvallendere rol, maar heeft het loopvermogen en de fysieke kracht om als rechtsback bij Barca te spelen. Technisch is hij namelijk ook uitstekend onderlegd.

Out: Valdes, Song, Sergi Roberto, Tello, Jonathan, Cuenca en Afellay.
In: Ter Stegen, Mangala, Rafinha, Deulofeu en Sergi Samper.

Xavi speelt dit seizoen beter dan men verwacht had. Vooral in de grote wedstrijden laat hij zijn waarde nog zien. Samper, Rafinha en Fabregas kan je genoeg rouleren met een Xavi, Busquets en Iniesta. Rafinha kan zelfs voorin ook overal uit de voeten. Overigens geldt hetzelfde voor Deulofeu en Pedro.

Ter-Stegen
Daniel Alves
Pique
Mangala
Jordi Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Messi
Alexis
Neymar
25 maart 2014 om 22:51

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment toch liever Sanchez en Pedro zie als Neymar. Dat hij heel veel talent heeft ziet iedereen maar ik vind dat hij het spelletje nog niet zo goed beheerst als die andere 2. Neymar lijdt veel onnodig balverlies en werkt ook niet zo hard als zij. Ik loop mij al een paar weken te ergeren aan Neymar.

Het grootste probleem van Barca is dat ze soms in de CL tegenover ploegen als Chelsea staan die het countervoetbal perfectioneren. En dat Barca niet meer door het midden kan combineren, waar ze toch aardig afhankelijk van zijn.

Dat Neymar het niet zo goed doet als verwacht is toch niet het grootste probleem van Barca. Dan zet je Alexis of Pedro op zijn plaatst neer, probleem opgelost.

Sorry Johan, je praat jezelf toch aardig tegen in die voorlaatste alinea. Op je 21e kun je namelijk wel al geweldig zijn, getuige de speler die je zelf ook noemt, namelijk Messi. Die maakte op zijn 21e 38 goals en 18 assists in 51 wedstrijden. Hij stond op zijn 20e en 21e in het wereldelftal van het jaar, was op zijn 21e topscorer van de CL en de beste speler en aanvaller. Als je het mij vraagt is dat toch vrij geweldig.

25 maart 2014 om 14:08

Maar dat is dan ook 1 van de beste spelers ooit. Dat kun je van Neymar niet echt beweren. Dus in nagenoeg alle gevallen gaat het wel op wat Cruijff zegt...

25 maart 2014 om 14:27

Die zou dat ook kunnen worden, dat weet je nu niet. Cruijff zegt zelf dat het onmogelijk is, maar noemt een zin eerder Messi, die dat toch was. Het is dus niet onmogelijk.

Makkelijk om Neymar nu de schuld te geven maar die vlieger gaat niet op. Ze krabbelen nu weer op en lijken op de weg terug maar in de periode dat ze in la Liga veel punten verspeelden was iedereen slecht. de verdediging gaf wel heeeel makkelijk goals weg (zondag ook overigens) en op het middenveld was er geen structuur, wellicht gemakzucht en onderschatting van de tegenstander...wie zal het zeggen. ze hebben de schouders eronder gezet en dat resulteert vooralsnog in een 7-0 tegen osasuna en overwinning (na 2x achter te hebben gestaan) in Bernabue. Neymar was zondag niet goed en zocht wel steeds naar zijn eigen actie maar het is wel simpel om deze jongen in zijn eerste jaar als zondebok aan te wijzen. Hij moet ook nog wennen aan alles en iedereen en dan is de wisselvalligheid te verklaren. er is maar 1 iemand die overal meteen presteert en dat is Zlatan. Valt ook niet mee voor Neymar om in de schaduw van Messi te spelen. Hij is het wonderkind van Brazilië en wordt daar op handen gedragen. In Barcelona is het Messi, Messi, Messi máár verwacht men wel van neymar dat hij dit niveau ook meteen evenaart. Deze kerel komt er wel net zoals Bale. Die jongens kunnen er niks aan doen dat real en barca idioot veel geld neerleggen om ze aan te trekken. Er wordt een oneerlijk verwachtingspatroon geschetst. Bij elke nieuwe werkgever moet je acclimatiseren.

Neymar was zondag de zwakste man van Barcelona. Ze hadden wel beter eens geïnvesteerd in een deftige verdediging & keeper, Pedro en Sanchez zijn goed genoeg.
Of Reus, even goed als Neymar maar die haal je op bij Dortmund voor een miljoentje of 40 ipv 86

25 maart 2014 om 13:26

Als Neymar volgens jou overbodig is, dan was Reus dat ook geweest. Ik vind Neymar aan het begin staan van een glansrijke carrière, maar Martino zet hem verkeerd neer. Als je Iniesta linksbuiten neerzet en Neymar uit zijn eigen positie haalt en op rechts neerzet gaat er in mijn ogen iets fout. Iniesta kan overal spelen, dus had ook op het middenveld gekund.

Dan Neymar naar links halen en Alexis Sanchez erin zetten. Die man is echt in bloedvorm, maar wordt gewoon genegeerd door Martino.

In een deftige verdediging investeren hoeven ze pas na dit seizoen. Natuurlijk is het al langer nodig, maar aangezien de verwachting is dat Dani Alves ook vertrekt uit Barcelona zal er wat moeten gebeuren. Puyol heeft zijn afscheid al aangekondigt, maar daar heb je eventueel nog een Bartra voor. Voor de keeperspositie zijn ze er ook al uit, maar ze willen nog niet verklappen wie het is. Ik denk Ter Stegen of Reina, maar goed, dat horen we t.z.t. wel.

25 maart 2014 om 14:10

Waarschijnlijk wou hij met Busquets, Xavi, Iniesta en Fabregas meer balvastheid creëren. Anders heb je Neymar en Sanchez, die zullen meer ballen verliezen.

Ze hadden al lang Hummels ofzo moeten halen, deftige back-up mag toch ook? Montoya bijv. vind ik een zwakke speler, als Dani Alves samen met Jordi Alba eruitligt zoals een tijdje geleden heb je enkel Adriano als deftige vervanger voor 1 vd 2.

Reina willen ze gewoon omdat hij een Spanjaard is, zwakke keeper. Ter Stegen overtuigt me ook niet. Ik als Belg zou er graag Courtois zien maar dat zal niet gebeuren.
Nee, zelfs liever Lloris of Mandanda dan Reina of Ter Stegen.

Het is ook niet gek dat hij op deze leefijd nog niet zo constant presteert. Het is wel gek, dat je dan zo belachelijk veel voor hem betaalt. Daarom worden de verwachtingn onrealistisch hoog.

25 maart 2014 om 15:32

Dat is ook de kern van het hele probleem; veel Brazilianen worden erg snel enorm gehyped. Lucas en Neymar waren grootheden volgens de media, maar als je het objectief bekijkt maken ze beiden hun prijskaartje niet waar. Eerder zagen we dat al met Robinho, op een paar seizoenen na is hij toch niet echt geslaagd in Europa als topper, zoals hij destijds wel binnenkwam. Het is jong, komt uit Brazilië, heeft een echte voetballers naam en dus zal het wel goed zijn. We zijn er kennelijk dol op. Maar zoveel breken er ook weer niet door de laatste tijd. Een echte grootheid als Ronaldo of Rivaldo is al best lang geleden. Barca heeft eerder hetzelfde gehad met Henrique en Keirrisson, bakken vol geld maar niks gemaakt.

25 maart 2014 om 15:49

bij lucas is het grote probleem het feit dat de trainer hem nooit opstelt. ik kijk meerdere wedstrijden van PSG en als hij meedoet gaat er altijd veel dreiging van uit! Echt een van de betere spelers van PSG maar Blanc kiest voor spelers die iets meer verdedigend voetballen. nu spelen doorgaans Matuidi, Motta en verratti. Lucas mag dan meestal invallen ten koste van cavani of lavezzi. Lucas vindt ik juist goed als hij vanaf het middenveld mag spelen, met de ruimte voor zich en de individuele actie die hij in huis heeft is hij in staat een op zijn spitsen in stelling te brengen, maar goed ik heb geen diploma om coach te worden dus wellicht zie ik het niet goed.

Kan goed voetballen maar wordt hopeloos verkeerd gebruikt. Zet hem op links. Daarnaast is Sanchez op dit moment gewoon beter, dus onbegrijpelijk waarom die op de bank zit... Centenkwestie? Neymar moet geduld hebben, die gaat nog wel een keer de ster van Barca worden...

Cruijff is in mijn ogen de grote architect achter FC Barcelona. Dat erkennen de meesten ook. Vaak heeft hij gelijk alleen op dit punt niet in mijn ogen. De 2 spelers waar hij het over heeft zijn volgens mij Villa en Pedro. Villa was gewoon op en presteerde niet meer als de jaren ervoor en Pedro had vorig jaar jammer genoeg ook een zwak seizoen. Neymar is daarentegen een wereldtopper in opkoming en Barca kan en mag niet volledig van Messi afhankelijk zijn. Voorheen had je Messi samen met de Eto'o en Henry, die in mijn belevingen grotere sterren waren dan Neymar. Dat werkte uitstekend dus waarom nu niet tussen Messi en Neymar. Het is bekend dat Cruijff wat wrok koestert jegens het huidige bestuur en met name richting de vertrokken voorzitter Rosell. Ik zou juist van Cruijff willen horen wat er in zijn ogen moet gebeuren om van die twee een fantastische duo te maken!!

25 maart 2014 om 13:28

Martino weg doen. Als je een Sanchez doodleuk op de bank zet die ongeveer in even goede vorm is als Di Maria bij Real Madrid, ben je gewoon niet helemaal lekker om Sanchez op de bank te zetten. Neymar, Sanchez en Messi voorin en je hebt een dodelijke aanval.

Ancelotti toonde tenminste lef door BBC én Di Maria op te stellen. Ja, hij heeft verloren. Maar ik vond dat Real Madrid ongelooflijk goed speelde. Dodelijk in de omschakeling, zoals ze erom bekend staan.

25 maart 2014 om 13:39

Sanchez is helemaal niet zo goed.
Men moet niet teveel naar goals kijken, Sanchez maakt teveel fouten.
Neymar was gisteren heel belangrijk.

25 maart 2014 om 13:42

Ik kijk niet teveel naar goals. Ik kijk naar de dreiging die hij heeft en ondanks zijn fouten, vind ik hem heel erg gevaarlijk.

Neymar gisteren belangrijk? Hij was bezig met schwalbes maken. Dat hij dan de rode kaart versiert voor Ramos, doet niks af aan zijn waardeloze prestatie. Want ik ga echt niet genieten van een speler die bij een verkeerd grassprietje al duikt. Daar heb ik echt een hekel aan.

25 maart 2014 om 14:17

Wat deed Neymar, naast z'n schwalbe, dan zo goed?

25 maart 2014 om 15:17

Inderdaad, Neymar was heel belangrijk. Hij was beslissend in de belangrijkste wedstrijd van het jaar met een fantastische schwalbe in de 16 meter. Hij is die 100 miljoen wel waard, heeft winst opgeleverd in de clasico.

25 maart 2014 om 16:04

Martyn7

Ik zie je overal beweren dat Neymar een schwalbe maakt. Kijk gewoon dit linkje en geeft toe dat je fout zit. http://gfycat.com/barrenunlinedbooby

Neymar is een ontzettende duiker, maar heb hem gister niet zien duiken.

Lastig om uit te blinken naast Messi, waar toch het spel van Barcelona wel op is afgesteld. Zlatan lukte het ook niet echt en die is mijn inziens nog wel een klasse beter.

Hij staat bij Barcelona in de schaduw van Messi, tja dan val je natuurlijk minder op.

Lekker Makkelijk Mr Cruijff..

Vorig jaar toen Barca kapot werd gemaakt door Bayern lag het ook aan Neymar zeker..
Het ligt gwn aan de Coach, hij moet de juiste samenstelling neerzetten en hij moet meer rouleren.. Iniesta linksbuiten terwijl je pedro/alexis heb lopen en Fabregas op het middenveld ipv Iniesta..

Na dit seizoen Klaar

25 maart 2014 om 13:58

Pedro en Alexis doen hun best en zijn best aardige spelers maar tegen Real Madrid is het logisch dat je liever met 4 middenvelders speelt en dan vult Iniesta de positie linksbuiten gewoon geniaal in. Het bleek gewoon weer een goede zet te zijn want Iniesta, scoorde en had een assist, en hij houdt de bal altijd goed in de ploeg.

Komt nog eens bij dat alle barca trainers zo nu en dan met Iniesta linksbuiten spelen/speelde

25 maart 2014 om 15:01

weet niet of je de wedstrijd hebt gezien?? zoals ''sopcast1337'' hier onder aangaf was het gewoon een geniale keuze om Andres op links te zetten.. speelde een geweldige wedstrijd wat een fenomeen, hield de ballen op de juiste momenten op geweldige manieren in de ploeg en maakte een doelpunt en zorgde voor de strafschop.

Jammer dat Cruijff nou bij Neymar de schuld legt terwijl het probleem bij Tata ligt sinds Messi fit is durft hij Neymar niet meer te laten voetballen zoals in het begin wat jammer is want hij heeft namelijk Aletico en Real Madrid op de knie gelegt zeker in de eerste El Clasico was hij de ster omdat hij een vrijrol kreeg omdat Messi niet 100 was. En nu wel als Tata gewoon is Neymar in een vrijrol laat spelen samen met Messi is het goed en Cesc of Sanchez in het midden

Waar was Cruijff toen Neymar Barca naar de eerste prijs kopte van het seizoen en in Barcelona Real Madrid vernederende in de eerste El Clasico met goed spel en een doelpunt en assist .

Tata is het probleem geef Neymar een vrijrol en hij speelt weer geweldig Messi moet gewoon terug naar een vrijrol op rechts en gewoon een vaste Spits kopen waar ze om heen spelen dan nu misbruik je Neymar gewoon

Het probleem bij Barca ligt in de achterhoede!!!!
Mascherano is een geweldige verdedigende middenvelder, maar absoluut geen centrale verdediger. Je kan niet van hem verwachten dat hij het in de laatste linie goed doet en in de 16 duels in de lucht wint.

Het is ongelooflijk dat een topclub met zo een enorme zwakke achterhoede speelt. Pique is voetballend erg sterk, maar laat vaak verdedigend een steekje vallen. Hij heeft een topverderdiger naast zich nodig.

De deur staat weer open voor barca naar Cruijff. Nu rossel weg is het weer mogelijk. Kam die zelf ook weer naar het stadion trotse Johan.

Neymar moet goed naar pedro kijken. Die weet al wat er gevraagd wordt op dit niveau aan fysieke weerbaarheid. Zelfs de kleine messi valt bijna nooit en al helemaal niet expres. Een beetje meer pedro heeft ie nodig. Anders niet opstellen in de fysieke wedstrijdjes. Hij moet leren uit de duels te blijven zoals messi en iniesta dat doen. Maar dan noem je er ook 2...

Ik vind de kritiek op Neymar ook wel overtrokken. Hij is natuurlijk nog geen absolute topper, nieuwe Messi of wat dan ook, maar hij is pas 21 en heeft nog genoeg tijd om te groeien. Hij heeft zich netjes in de groep gepast, wat erg moeilijk is aangezien de meesten elkaar al jaren kennen en de selectie een clique is. Dat is iets wat een Ibrahimovic bijvoorbeeld nooit gelukt is.

Het komt wel goed Neymar. Alexis had het ook lastig in het begin, en vooral vorig seizoen. Maar is er sterker uit gekomen. Het is een leerproces. Hij was nuttig tegen Real, zeker niet de slechtste zoals Boskamp gisteren zei in Extra Time.

Er is helemaal geen probleem. Het is alleen zonde dat ze zoveel voor hem betaald hebben want dat bedrag staat niet in verhouding tot zijn prestaties en daar zal hij altijd op afgerekend worden. Hetzelfde gebeurt bij Bale, die voor lul staat aan de rechterkant en in Nederland zag je het bij Sulijmani ook.

Messi, Neymar en Iniesta kunnen prima samenspelen maar je moet ze ook wat tijd geven. Laat die gasten een beetje aan elkaar wennen. Kijk naar chelsea. Eto, bakte er in het begin ook niks van en nu lijkt hij zijn draai te vinden en schiet hij ze er achter elkaar in.

Neymar is ook maar een mens die moet wennen aan betere tegenstanders en de spelopvatting waarmee veel teams tegen barcelona aantreden, 10 man eigen helft. Ik ben het wel met Johan eens dat het niet normaal is dat hij meer verdient dan jongens die al vele jaren voor de club spelen en Champions League's gewonnen hebben, maar het gaat veel te ver om te zeggen dat Neymar het probleem van barcelona is. Die jongen kan nog veel beter worden en hij is nu al belangrijk want hij kan een mannetje passeren, hij heeft een lekker schot en er gaat gewoon altijd dreiging vanuit.

25 maart 2014 om 16:29

Denk ook niet dat Cruijff letterlijk bedoeld dat Neymar het probleem is, maar dat de handelswijze van het bestuur (die Neymar dit conctract heeft gegeven) fout is.

Hij is nog maar 21 jaar, komt naar een vreemd land en in speelt in een team dat voetbalt op een belachelijk hoog niveau. Daar naast is er ook nog een ridicuul bedrag voor hem betaald.

Hij moet gewoon spelen net zoals in het Braziliaans elftal. In een vrije rol vanaf links. Gewoon lekker speels. Geen vaste opdracht of taak.

Probleem is idd Neymar , misschien niet vanwege zn spel maar vooral de prijskaartje die dr aanhangt , verder moet Barca ook opzoek voor een vervanger van Xavi ( wellicht Fabregas) een nieuw centrum en nieuwe keeper , Pique en Marcherano kan echt niet

Volgens mij wordt het salaris van speler vooral gebaseerd op de marktwaarde aangaande de commercie en niet zozeer op de voetbalwaarde. Het respect dat je van je teamgenoten en het publiek krijgt is meer je voetballende waarde deze is vaak niet gelijk aan de marktwaarde. Neymar is nu eenmaal een groot tiener idool en dus commercieel een aantrekkelijke speler .

nee Cruijf heeft niet gelijk, de beste voetballer op aarde speelt niet bij Barcelona...

25 maart 2014 om 15:01

Klopt die speelt namelijk bij Roda JC en heet Frankie Demouge

25 maart 2014 om 16:49

hahaha die bedoelde ik ook.... Demouge

25 maart 2014 om 15:03

dat was zondag idd te zien...

25 maart 2014 om 16:48

En wat was er te zien dan vraag ik me af ... bedoel je dat Barcelona wint tegen 10 van Real met 3-4 waaronder 2 doelpunten een penalty bij te pas moeten komen... bedoel je dat....

25 maart 2014 om 19:58

Nee hij doelt op het feit dat dat akelige mannetje waar jij bij in de kont zit de hele wedstrijd onzichtbaar was... Die pingels aan beide kanten zijn daar nu irrelevant bij.

26 maart 2014 om 08:55

nee, ik bedoel wat elleo hieronder al zegt, dat jou heldje compleet onzichtbaar was. scoort uit een onterechte penalty, waar messi een hattrick maakt, en dat terwijl de wedstrijd voor Ronaldo thuis was, begrijp me niet verkeerd ik ben fan van beide, maar kijk aub eens objectief.. niemand komt in de buurt van Mressi, qua voetbalvermogen alleen Iniesta en qua statistieken alleen Ronaldo, maar Iniesta mist de statistieken en Ronaldo mist dat geweldige voetbalvermogen.

26 maart 2014 om 11:15

Volgens mij is het probleem niet zo zeer Neymar, maar meer de verdediging. En komend seizoen, als Valdes vertrokken is, ook de keeperspositie. Daar moet de aandacht nu naar uitgaan, en niet naar iemand als Neymar. Deze jongen moet gewoon de tijd en het vertrouwen krijgen zich te ontwikkelen, dan komt hij er wel. Nee, het probleem ligt echt in de achterhoede.

Neymar heeft gewoon te veel tijd nodig in zijn acties. Het is vaak aannemen, daarna afwachten, en dan pas wat doen. Er wordt meer gevraagd op dit niveau. Hij zit er nog niet op!

Neymar past gewoon totaal niet bij het Barcelona van nu. Zag dit al van mijlenver aankomen.

Neymar moet gewoon zijn oude spel kunnen spelen, dit is wel goed voor zijn CV nu leert hij samen spelen in plaats van alleen maar acties maken. Ben een Barca fan maar vind t jammer dat Neymar niet zijn eigen speelstijl kan spelen. Als hij dat mag zie je een totaal andere speler

Cruijf heeft gelijk, maar hoe hij dat overbrengt in de media vind ik schadelijk voor Neymar. Door deze uitspraken kan hij het publiek tegen zich gaan krijgen. Ik vind wel dat hij nooit naar barca had moeten gaan omdat hij daar altijd in de schaduw van messi zal spelen. Dat zie je nu terug op het veld, want die jongen is daar erg ongelukkig.

Mooi om te zien dat Cruijff vooral het beleid de schuld geeft en niet Neymar als persoon. Ik denk dat Cruijff gelijk heeft dat het verheffen van een jonge speler tot nieuwe held (met het salaris dat daarbij komt) terwijl anderen veel meer hebben bereikt, en minder verdienen, een ondeugdelijke situatie doet ontstaan. Het geeft onbalans in de hoofden en harten van de spelers en dat zie je terug op het veld. Cruijff heeft, zoals wel vaker, gelijk.

De verwachtingen van Neymar zijn te hoog. Het is geen wereldtop en zal dus leuke momenten met mindere momenten blijven afwisselen. Verder is Messi ook erg achteruit gegaan. Het is waar dat hij nog altijd 'n goal kan maken, maar de dreiging is veel minder, verliest vaak de bal en loopt niet terug. Ook het centrale duo achterin is te zwak. Dus wat mij betreft zijn er meer oorzaken in het team zelf.

Het probleem van jouw dat je een grote mond hebt

Johan moet ff lekker naar t bejaardentehuis gaan is geen ruimte voor beter weters. En voetbalzone kopieerd alles van de vi .ze kunnen voetbalzone beter de fabeltjes krant noemen

Neymar heeft gwn de verkeerde keuze gemaakt , en Barca verkeerde aankoop , zie Neymar eigenlijk nooit bij Barca volledig slagen zolang Messi daar rondloopt , hij wordt nu al geremd daar , misschien wel goed voor zn ontwikkeling dat ie in dienst van moet spelen , leert ie alleen maar van maar zo lang Messi daar zo goed is wat waarschijnlijk nog jaren duurt blijft ie in dienst van spelen , eigenlijk moet ie naar een andere topclub zo snel mogelijk

Ik begrijp de stelling over het salaris. Maar als die knul p het wk gaat schitteren verkoopt Barcelona heel veel shirtjes e.d. economisch verantwoord dan. Maar dat argument past meer bij real. Dat is ook tegen de visie van Cruyff. Toch wil Ik het nog wel eens zien als neymar gaat groeien.

cruijff heeft van het begin al zitten te zeiken over neymar dus verbaast me niks dat hij gewoon vrolijk doorgaat. anders spreekt hij zichzelf tegen en die is te arrogant om dit te doen.
wat salaris betreft heeft hij een punt maar neymar had ook naar andere clubs kunnen gaan met meer geld. clubs die hem meer salaris zouden geven. dus wat dat betreft is het ook onzin.
verder doet neymar het inderdaad niet zo lekker en had ik gehoopt dat pedro en alexis zouden starten tijdens de classico.
maar neymar is maar 21 en heeft al genoeg mooie dingen laten zien. als je zo'n speler laat gaan dan word een concurrent de komende 10 jaar sterker. dus waarom niet zelf halen?helemaal als hij voor minder geld bij jou wilt spelen. verder heeft neymar een marketing waarde waar je u tegen zegt. stond na een maand of 2 al op nummer 2 kwa shirt verkoop.
neymar komt er wel dat weet ik zeker.
cruijff vergeet dat hij in z'n topjaren niet eens een plaats bij de huidige barca team zou krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren