Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vader Januzaj: ‘Mijn zoon zal gaan spelen voor Kosovo of Turkije’

Laatste update:

Adnan Januzaj kan kiezen uit een groot aantal nationale ploegen. De middenvelder annex aanvaller van Manchester United is geboren in België, maar hij kan er ook voor kiezen om de ploegen van Albanië, Kosovo, Kroatië, Servië en Engeland te vertegenwoordigen. Volgens vader Abdin Januzaj is er inmiddels een eerste knoop doorgehakt.

/

De negentienjarige Januzaj heeft een aantal landen af laten vallen en er blijven nog twee opties over. “Mijn zoon zal gaan spelen voor Kosovo of Turkije”, aldus vader Januzaj (die zelf geboren is in Turkije) in gesprek met NTV Spor. Overigens is het opmerkelijk te noemen dat Turkije een van de kandidaten is, want in oktober 2013 zei vader Januzaj nog dat ‘Turkije, Servië en Kroatië’ geen kans maakten.

Bondscoach Faith Terim van Turkije ziet Januzaj in ieder geval graag komen. “Als we hem niet uitnodigen, krijgen we het verwijt dat we het niet geprobeerd hebben. De voorzitter van de Turkse voetbalbond en de technische staf en ik hebben hem dus gevraagd om voor Turkije te komen spelen. Zijn vader is Turks, maar we weten ook dat er meer landen zijn die het proberen”, aldus Terim.

Turkije is de beste keuze voor Adnan Januzaj

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wel jammer eigenlijk dat zijn vader meer te zeggen heeft over zijn toekomst dan hij zelf

27 maart 2014 om 14:27

Hoe weet jij dat?

27 maart 2014 om 14:42

Omdat het lijkt dat zijn vader zijn keuze bepaalt door telkens in de media te verschijnen met speculaties over landen die Januzaj gaat kiezen.

27 maart 2014 om 15:01

K vraag me wel 1ding af. Hoe an hij nou voor zoveel landen uitkomen ?

27 maart 2014 om 15:03

Simpel. Hij is geboren in Belgie, en kan dus daar voor uitkomen. Hij heeft Albanese en Turkse en Kosovaanse roots en aangezien Kosovo nog geen officieel erkend land is valt het nog onder Servie en kan hij daar nog voor uitkomen. Mocht ik prof zijn op een hoog niveau zou ik ook voor 7 landen uit kunnen komen.

27 maart 2014 om 15:15

Hij heeft geen Turks bloed/roots!

27 maart 2014 om 15:18

Lees het artikel. Zijn vader is van Turkse afkomst, dat is genoeg om hem een Turkse nationaliteit te kunnen laten krijgen en dus om voor Turkije uit te komen...

27 maart 2014 om 15:43

Nee, als hij er 5 jaar speelt, eerder niet. Of in ieder geval is dat zo in de meeste landen, dat je er 5 jaar moet wonen, in de meeste gevallen 5 jaar achtereen, in sommige landen 5 jaar in totaal, voordat je de nationaliteit van dat land aan kan nemen.

27 maart 2014 om 15:44

Lol welke dan?

27 maart 2014 om 15:44

Kan ook zijn om zijn zoon uit de wind te houden.

27 maart 2014 om 17:01

@ Stravven

Wat zijn die 7 afkomsten dan?

27 maart 2014 om 19:21

@psv-arsenal Kende gij lezen????

27 maart 2014 om 22:06

Kosovo is Albanie.

27 maart 2014 om 17:15

tsja bij Januzaj werkt dat blijkbaar zo. Familie bepaalt zijn loopbaan.
Maar ik heb veel liever dat spelers kiezen voor België omdat ze dat willen en met passie willen spelen, dan dat dit weer een opgedrongen keuze is. Ik vraag me af of Adnan er überhaupt achter staat.

27 maart 2014 om 19:23

En bij Turkije spelen ze niet met hart en ziel en met passie? Als er een land erom bekend staat dan is dat Turkije wel al zaten ze in een mindere periode.

Of Adnan het zelf wil zullen we zien he.

27 maart 2014 om 20:23

Tuurlijk staat hij erachter. Die jongen is 19 en kan gewoon zelf beslissen.

27 maart 2014 om 20:33

Wat een onzin zeg. Dus in andere landen spelen ze niet met passie?. Zoals Bambino het zegt, Turkije staat bekend om hun strijdlust en passie.

27 maart 2014 om 21:41

Leeftijd wil iets zeggen dus? Neymar schijnt ook onschuldig te zijn in de zaakjes van z'n pa, maar die kon ook zelf kiezen.

27 maart 2014 om 22:59

@bambino & Ruthlessgsx, dat zegt hij toch ook helemaal niet. Fabian bedoeld waarschijnlijk dat hij wil dat als een speler voor België kiest, deze speler daar ook bewust voor kiest en zich ook vol wil inzetten voor dit land omdat hij zich ermee verbonden voelt. Hij zegt helemaal niets over andere landen.

28 maart 2014 om 14:31

@thelimburgian, jij snapt het.
Ik zal er ook respect voor hebben als hij voor Turkije of Kosovo kiest.

28 maart 2014 om 08:15

Ga in Engeland spelen pikkie...

Zonde voor zo'n grote speler om voor Turkije of Kosovo te gaan spelen. Gaat een gevalletje Bale bij Wales worden. Nooit wereldkampioen of Europees.

27 maart 2014 om 14:25

Wie zegt dat het een wereldster word, genoeg talenten die sterk beginnen maar nooit de volgende stap maken.

Allemaal toekomst muziek laat hem eerst maar eens onbetwist basisspeler worden en constant en dan kunnen we pas praten of het een gevalletje Bale word.

27 maart 2014 om 14:27

het zou toch juist mooi zijn als hij voor Kosovo of voor Turkije zou gaan spelen, zou alleen maar aantonen dat hij geen glory-hunter is

27 maart 2014 om 15:21

Elke topsporter is een "glory-hunter". Iedereen wil toch zoveel mogelijk prijzen winnen? Zeker internationaal

27 maart 2014 om 15:33

je weet toch wel wie Totti is neem ik aan

27 maart 2014 om 16:07

Ook Totti is een zogenoemde "glory hunter".... Of voetbalt ie puur en alleen voor de gezelligheid? Prijzen winnen hoeft ie niet?
In dat geval hebben we bij ons plaatselijke 5e klasser hier ook nog wel een plekje vrij voor de beste man.

27 maart 2014 om 16:18

Als Totti een glory hunter was had die al bij een veel grotere club als Roma gevoetbald

27 maart 2014 om 18:48

Omdat hij een goed salaris krijgt?
Omdat hij met dat geld mensen kan onderhouden waar hij omgeeft?

Volgens mij moet je het woord opzoeken. Want het past niet in de zin die volgens mij wilt maken.

27 maart 2014 om 20:11

Leg uit waarom Totti een gloryhunter is als ie clubs als Real en Milan afwees omdat ie Roma trouw wou blijven. Met die clubs had ie veel meer kansen op prijzen, ja dan ben je echt een gloryhunter als je die clubs afwijst.... Als je er niks van snapt, zeg dan niks. Totti een gloryhunter hahahahhahaha!!

27 maart 2014 om 21:56

Jullie gebruiken de term "glory hunter" verkeerd. Hoe durf je Totti te beledigen met zo'n woord. Weet je wie vorig jaar een glory hunter was? Van Persie. Niet om hem in een negatieve daglicht te zetten, maar als je van de ene Engelse topclub naar een andere Engelse topclub gaat omdat de kans op prijzen daar groter is. Dan ben je in mijn ogen een pure glory hunter. Arsenal heeft hem ook nog eens groot gemaakt.

Jullie (oxxis en vesta) hebben het gewoon over winnaarsmentaliteit. Dat is heel wat anders dan glory hunter.

27 maart 2014 om 14:27

Als hij voor Engeland kiest wordt hij wel wereldkampioen wil je zeggen? Laat me niet lachen..

27 maart 2014 om 14:36

Haha inderdaad. Die bleke Engelsen met klotsende oksels daar in tropisch Manaus. Dat is toch een kansloze missie man.

27 maart 2014 om 14:54

Hou je mond man. Op de flanken staan dan Arda en Januzaj. En op '10' toptalent Calhanoglu. Daarachter Nuri Sahin en je hebt een topmiddenveld.

27 maart 2014 om 15:07

Het is geen verkeerd team, maar be realistic, je gaat er niets mee winnen. Duitsland en Spanje zijn gewoon een maat te groot, daar is niets ergs aan. En ook overschatten Turken hun team vaak. Wat weer wel zo is: Als iedereen die voor Turkije uit zou kunnen komen dat ook deed hadden jullie wel degelijk een grote kans, dan hadden jullie bijvoorbeeld Ozil, Gundogan, Osman en Inler erbij. Maar overschat jezelf niet te veel, dan valt alles alleen maar tegen.

27 maart 2014 om 15:35

dan ook niet er zijn veel goede Turkse middenvelders, maar daar red je het ook niet mee de voorhoede is op zen zachts uitgedrukt bagger

27 maart 2014 om 16:14

Het blijft toch frappant dat Turkse team. Sahin, Calhanoglu enz. allemaal nog nooit in Turkije gewoond maar omdat ze in de landen waar ze geboren waren niet goed genoeg voor het nationale elftal waren toch maar voor Turkije gekozen. Dat dreigt nu ook met Januzaj te gebeuren, al is zijn connectie met Turkije wel helemaal ver te zoeken. Hij spreekt de taal niet eens.

27 maart 2014 om 16:19

Dan heb je dus een middenveld met 2 geboren duitsers en een geboren belg. Het middenveld is niet slecht, maar kan je je als Turk dan nog identificeren met zo'n team.

27 maart 2014 om 16:26

Kun je je als Nederlander identificeren met het Nederlandse elftal?

27 maart 2014 om 16:39

Het ligt er denk ik aan waar je woont. Iemand die op het platteland woont en bij wijze van spreken nog nooit een gekleurd persoon gezien heeft waarschijnlijk niet, iemand uit Rotterdam waarschijnlijk wel.

27 maart 2014 om 17:25

@mezara_kadar_f

Ja hoor, al onze spelers zijn op Nederlandse bodem geboren

27 maart 2014 om 17:31

Nederlanders van Turkse afkomst kunnen zich er dan juist mee identificeren denk ik. Sahin en Calhanoglu zijn immers net als zij Turken uit de diaspora. En voor de Turken in Turkije zelf boeit het geen ene reet denk ik. Een Turk blijft een Turk voor hen, ongeacht geboorteplaats, en zij willen gewoon een zo goed mogelijk team hebben.

27 maart 2014 om 17:42

En ozyakup naast nuri perfect

27 maart 2014 om 17:44

Iemand die op het platteland woont...etc. hahaha kerel het zijn de jaren 30 niet.

27 maart 2014 om 17:54

Al onze spelers zijn zogezegd in Nederland geboren en niet zoals in turkije waar je al een paspoort krijgt als je met je kleine teen op turksgrondgebied wordt geboren. Of omdat je ouders naar Turkije zijn verhuist voor een beter leven.

27 maart 2014 om 18:53

Waarom zouden ze dat niet kunnen?

De meeste turken spreken onderling hun taal en hebben een hele grote liefde voor turkije. Mochten ze de zelfde sociale contacten en de juiste voorzieningen daar hebben dan. Was de vraag niet gaan ze terug maar hoe snel kan ik terug.

Als deze jongens graag voor dat land willen uitkomen wie zegt dat ze dat ontnomen mag worden.

27 maart 2014 om 18:54

Haha. Wat is een nederlander?

Nog geen 200 jaar geleden was er nog sterk duits bloed aanwezig in holland.

27 maart 2014 om 19:48

Voor mij ben je Nederlands als je hier geboren bent of in ieder geval het grootste gedeelte van je opvoeding gewoond hebt. Jongens als Sahin Calhanoglu en Januzaj, zijn daar niet geboren en hebben daar nooit gewoond. Ja ze spreken dan misschien de taal, maar dat maakt je nog niet per se Turks. Ik ben ook geen voorstander van De Guzman en Douglas in het Nederlands Elftal. Maar als je bijv. het specifieke voorbeeld van Gudelj pakt, die hier is gekomen toen hij 3 was en dus hier zijn hele opvoeding heeft gehad ligt dat weer anders.

27 maart 2014 om 19:49

@jordinhoo,

Dus op bepaald grondgebied geboren worden maakt je meer een Nederlander of Turk of wat dan ook, dan daadwerkelijk affiniteit hebben met het land waar je vandaan komt?

27 maart 2014 om 19:58

Hahaha, Beste reactie van vandaag Mezara_kadar! Recht voor zijn raap noemen ze dat toch?

27 maart 2014 om 19:59

Wat dacht je van Gokhan Tore erbij?

27 maart 2014 om 20:01

5 jaar kerel moet je in Turkije wonen voor een paspoort of Turkse roots hebben wat logisch is.

27 maart 2014 om 20:18

Stravven hahaah mensen op het platteland zijn niet half achterlijk, integendeel juist.

28 maart 2014 om 09:23

Volgens de neeste hier ben je een Nederlander door overmacht. Het is pure toeval dat jij ergens op een plek in de wereld wordt geboren. Dat mensen zich altijd persé met iets en dan vooral een groep moet indetificeren en dingen zoals nationalisme bestaan is eigenlijk best grappig.

Want tegenwoordig bepaalt een papiertje je afkomst. Grappig is het ook hoe Marokkanen, Turken, Surinamers en wat dan ook, allemaal Nederlanders worden genoend(als ze iets kunnen betekenen voor het land) maar er wel termen als allochtoon en autochtoon bestaan. Zo verenigd is ons land en de denkwijze van de mens.

Als ik had kunnen kiezen welke nationaliteit ik had dan was ik Braziliaan. Dat is wat voor mij.

Die groepvorming binnenin landen die ze ook naar buiten uitstralen is ook mooi maar vooral onzinnig.

27 maart 2014 om 15:12

Zou hem juist sieren als hij kiest voor het land waar zijn hart ligt, in plaats van het land waar hij zoveel mogelijk kans maakt op eindtoernooien. Naar mijn idee zou iedere speler op die wijze zijn keuze moeten maken (wanneer er een keuze gemaakt moet worden uiteraard). Al begrijp ik dat de kans om een WK of EK te spelen ook iets is wat je heel moeilijk links kan laten liggen.

27 maart 2014 om 15:20

Gevalletje Bale? Ik kan me anders niet herinneren dat Wales ooit derde werd op een WK of in de halve finale stond van een EK. Turkije is de beste keuze, aangezien Serviërs en Kosovaren niet door één deur passen.

27 maart 2014 om 15:22

Kies voor Kroatië! Sterk elftal en een land met grootte toekomst. Voetballend erg goede spelers waar hij bij thuis hoort en doet hij ook nog mee aan Ek's e Wk's.

27 maart 2014 om 17:27

In dat opzicht zou het ook zonde zijn om voor die andere landen te kiezen. Servie en Engeland zie ik ook geen WK of EK winnen.

27 maart 2014 om 19:54

Waarom is dat nou zonde? Als zulke getalenteerde spelers voor teams kiezen die al goed zijn wanneer krijgen de mindere teams dan de kans om sterker te worden? Nooit als het aan jou ligt. Man man man wat had Turkije een mooie generatie kunnen hebben.

Turkije is al genoeg Toppers aan Duitsland en Frankrijk en Zwitserland kwijtgeraakt denk of niet?

Stel je voor als die spelers voor Turkije hadden gekozen zoals een Ozil, Gundogan, Atilla Turan, Inler en Derdiyok.

Wordt tijd dat Turkije zijn Talenten in Europa opspoort voordat ze weer weg worden gekaapt voor hun neus door andere al sterke landen.

Waarom moet zo'n vader met zulke opmerkingen gaan strooien?

Wijs deze bastaard ergens aan, of richt een world XI team op voor deze gevallen. Nationale elftallen hebben weinig waarde op deze manier. Sws benieuwd hoever deze knul gaat komen, lijkt me te licht voor de Bpl. Ook heb ik mn twijfels hoe moyes deze speler daadwerkelijk beter gaat kunnen maken.

27 maart 2014 om 15:45

Bah, echt he. In 10 jaar kun je nog spelers van andere nationale elftallen kopen. Ik ben helemaal geen patriot ofzo, maar het internationale voetbal heeft geen ziel meer met spelers die uitkomen voor een land waar ze niet eens zijn opgegroeid. Portugal doet dit bijvoorbeeld ook al jaren en meer en meer landen beginnen. Over 10 jaar ook nog lekker mcdonalds en qatar sponsors op Europese nationale teams.

27 maart 2014 om 16:20

Hij is geboren en opgegroeid in België, moeilijk zou het niet mogen zijn...

27 maart 2014 om 17:35

Mensen die geboren zijn in België en een Belgische achtergrond hebben weten niets anders. Maar jongens als Januzaj worden langs alle kanten getrokken. Het is echt niet zo simpel. Denk dat die jongen het wel gezien heeft met deze situatie.

28 maart 2014 om 09:14

Aha, want een papiertje beslist natuurlijk over de genetische etniciteit due jij bezit.

28 maart 2014 om 10:01

Oh genetische etniciteit, gaan we daarover beginnen... En hoeveel generaties stel je voor dat we teruggaan om die te bepalen? Want uiteindelijk kunnen we dan de Belgische nationale ploeg opdoeken, aangezien België ook maar een samenraapsel is van verschillende grondgebieden en bevolkingsgroepen. Beetje onzinnig dus, heel dat concept van etniciteit.

Laat het aub Turkije worden, wij Turken hopen na de generatie van Hakan Sukur, Hasan Sas etc. naar dit soort spelers in ons nationaal team. Op een paar spelers na is het team gewoon niks..

27 maart 2014 om 14:27

turkijke heeft wel meer spelers die niet helemaal turks zijn toch?

27 maart 2014 om 14:30

Genoeg, als al die spelers uit zouden komen voor Turkije hadden we een ziek elftal gehad. We missen spelers als Inler, Derdiyok, Özil, Gündogan, Emre Can, Koray Günter (toekomst)..dit zijn allemaal spelers die wij op dit moment zo hard missen, pfff..

27 maart 2014 om 14:34

blijkbaar voelen die spelers niks vooe turkije en spelen ze voor het land waar ze wel wat voor voelen, bij januzaj is het papa kiest.. en ik denk dat het niet de beste keuze is

27 maart 2014 om 14:41

@ Omer0168

Dat is an sich natuurlijk onzin. Er zijn nog 80 miljoen Turken gewoon in Turkijke. Daar zit nog veel meer talent tussen dan die paar Turken die vertrokken zijn. Het is niet voor niks dat Emre Can, Ozil en Gundogan uit Duitsland komen, daar zijn ze gewoon heel goed opgeleid.
Turkije moet dus ook gewoon heel goed gaan opleiden. Dan zit er 'thuis' nog zo veel meer talent dan er nu uitkomt. Dat moet wel.

27 maart 2014 om 14:44

Jij denkt dat alle surinaamse spelers wel wat voor Nederland voelen? Daarom lopen ze erna met de surinaamse vlag over het veld dat was pas een schande.

27 maart 2014 om 15:04

Heeft niet zozeer met gevoel te maken maar meer met het feit dat die spelers weten dat er met landen zoals Duitsland internationaal nu éénmaal meer successen te behalen zijn.
Wel begrijpelijk, daar niet van.

Komst van Januzaj zie ik natuurlijk zitten, als goede Vader kan hij hem adviseren maar is het zijn rol om de keuze aan zijn zoon te laten. IK weet zeker dat zijn omgeving dit hem ook wel influistert.

27 maart 2014 om 15:09

Ik snap niet waarom ze de keuze niet aan die jongen zelf laten, er staat zo enorm veel druk op hem.

Dat gezegd te hebben: Turkije heeft 80 miljoen inwoners, daar moet toch wel wat talent te vinden zijn? Als je al ziet wat er in Nederland en Belgie te vinden is, samen hebben die nog geen 30 miljoen inwoners...

27 maart 2014 om 15:18

Jij hebt veel verstand van voetbal, dat kan ik al wel zien. :""""""
Als iets in Turkije slecht is, is het de jeugdopleiding wel.
Praat geen dingen waar je niks vanaf weet, die spelers die ik heb opgenoemd hebben een hele goede opleiding gehad en dat is ook de reden dat ik hun wil. Er kunnen zich maar een paar onderscheiden in Turkije, maar daar red je het niet mee.

27 maart 2014 om 15:24

Ik weet dat de opleidingen slecht zijn, investeer daar dan in in plaats van miljoenen te betalen aan spelers zoals Kuyt, die totaal niets toevoegen. Maar het lijkt dat de Turkse clubs dat niet snappen, net zoals ze niet begrijpen dat je beter jonge spelers een kans kunt geven dan spelers van 28 en ouder halen. Natuurlijk heb je ervaren spelers nodig, maar ook weer niet te veel.

27 maart 2014 om 15:31

Jij snapt zelf ook wel dat wat jij zegt heel veel tijd kost. De Topclubs in Turkije hebben daar geen tijd voor. Enige waar ze op geilen is een speler met naam halen en er geld mee verdienen door reclames enz. Ik heb liever ook dat ze merendeels door jeugd laten komen, en daarin investeren. Je hebt 80miljoen man in je land, daar moet toch wel talent tussen zitten..

27 maart 2014 om 15:35

je hebt ook surinaamse voetballers met indiase roots hoor , zoals ricardo kishna en luciano narsingh. of die voor nederland of india zouden willen voetballen is nog maar de vraag.

27 maart 2014 om 20:30

Waarom kom je hele dag met die india bullshit? Ga cricket spelen ofso..

28 maart 2014 om 20:22

Hahahahah koelies dus.. maar zoiezo surinaamse spelers kiezen altijd voor nederland

wat een onzin die vader.. laat die jonge lekker zelfkiezen waar die heen gaat en wat het meest realistische is dus hij moe gewoon lekker bij belgie gaan spelen.

Het is toch Fatih Terim?

27 maart 2014 om 14:29

Dit is zijn goedgelovige broer, Faith, die als rechterhand (een soort Turkse Cock Jol) zorgt voor een goede sfeer binnen het team en er zal altijd voor zorgt dat spelers geloven in de overwinning.

27 maart 2014 om 14:38

leuke woordgrap! Ik lig nog steeds dubbel... :D

Zou leuk zijn voor Kosovo en alle kosovaren/albanezen als hij voor kosovo uitkomt. En misschien volgen er wel meer na hem. Hopelijk het begin van een tijdperk. Maar op dit moment mag kosovo alleen maar oefenwedstrijden spelen dus ik zal het hem afraden.
Voor zijn eigen ambities zou ik als ik hem was voor Belgie of Engeland kiezen

27 maart 2014 om 15:42

Hij mag pas voor Engeland uitkomen als ie al meer dan 5 jaar daar woont; dat's pas in 2017......
Tsja, Engeland kan ie zowiezo afschrijven. Lijkt me voor hem beter als ie voor Belgie, Turkije of Albanie kiest

Als hij voor Turkije kiest, dan krijgt Turkije wel een heel aardig elftal met Januzaj, Arda en Calhanoglu. België was misschien verstandiger geweest, maar daar spelen ook Hazard en Mertens op zijn plek.

Hoop dat hij deze keuze wel zelf maakt en niet door zijn ouders laat maken. Zolang hij dat doet vind ik het een prima keuze.
Is namelijk wel een grote beslissing, beïnvloed niet alleen je nationale wedstrijden, ook zal het gevolgen hebben voor je clubcarrière. Beide opties hebben voordelen.
Als je bijvoorbeeld voor Kosovo uitkomt zie ik hem zijn clubcarrière langer volhouden, maar als hij mee gaat naar bijvoorbeeld een WK in Brazilië met Engeland zie ik hem sneller ontwikkelen.

België is gewoon veruit de beste optie voor hem. Jammer en sneu dat waarschijnlijk zijn vader beslist.

Het gaat er niet om wat zijn vader wilt of vind wat Januzaj moet doen. Het gaat erom dat Turkije, al zeg ik het zelf als een fan van Januzaj en van Turkse roots, niet de juiste land is waar Januzaj voor moet gaan spelen. Zelf zie ik hem liever spelen onder de vlag van Kosovo, een nieuw en onafhankelijk land. Dan heb je meteen de mogelijkheid om een legende te worden voor het grondgebied waar je oorspronkelijk vandaan komt als Adnan Januzaj.

Maar ik zou het niet erg vinden als hij voor Turkije zou kiezen. Alhoewel er genoeg figuren als Januzaj rondlopen op Turks bodem, die alleen net zo'n goede begeleiding nodig hebben als wat Januzaj in zijn periodes in België en Engeland heeft gehad.

Waar komt deze jongen nou vandaan? Is hij Belg, Turk, Kroaat, Serviër of Kosovaan? Welke het ook is, hij moet gewoon spelen voor het land waar hij vandaan komt, waar doet hij moeilijk over?

27 maart 2014 om 14:38

Dat is dus het probleem. Hij moet gewoon voor het land kiezen waar hij het meeste affiniteit mee heeft.

27 maart 2014 om 14:50

Ja, maar welke is het? Ik krijg het idee dat hij het zelf ook niet weet, anders zou hij er niet zo lang over doen.

27 maart 2014 om 15:15

Idd, tijd dat de Fifa mss maatregelen treft. Gemakkelijk zou zijn het land waar je je opleiding geniet en geboren bent dat je daar gwn voor kiest...

27 maart 2014 om 15:22

Nerazurri, dat is dus niet mogelijk. Dan zouden Luuk en Siem de Jong voor Zwitserland uit moeten komen omdat ze daar geboren zijn. Dan zou Szczesny voor Engeland uit moeten komen omdat hij daar is opgeleid. Veel spelers worden niet in hetzelfde land opgeleid waar ze geboren zijn.

En zoiets is lastig. Bij mij maakt het niet zo heel erg uit, maar ik kan in principe kiezen uit de Canadese, Engelse, Ierse, Welshe, Ijslandse, Belgische en Nederlandse nationaliteit. En om het nog leuker te maken kunnen mijn kinderen kiezen uit de Noorse, Zweedse, Bosnische, Finse, Deense, Canadese, Ijslandse, Ierse, Welshe, Engelse, Belgische en Nederlandse nationaliteit. En ja, dan word het lastig.

27 maart 2014 om 16:44

Is mooi zo een diversiteit maar ik vind toch dat er bepaalde regels moeten komen, aan de Fifa om het te verduidelijken. Vind je niet?

27 maart 2014 om 17:27

@nerazzuri9

Het idee van nationale elftallen is dat spelers het land vertegenwoordigen waar ze bij horen. Een instantie als de Fifa kan nooit bepalen bij welk land een speler hoort. Neem een Jonathan de Guzman die vanuit Canada naar Nederland komt en zich enorm Nederlands voelt; waarom zou hij dan voor een land moeten gaan spelen waar hij geen affiniteit mee heeft. En wat is nou het probleem dat er zoveel twijfel heerst bij Januzaj, als het een keuze is die alleen hem aangaat.

28 maart 2014 om 01:57

Mag ik een print van je stamboom?

27 maart 2014 om 15:43

Ik wed dat EA Sports ook moeilijk zou hebben met z'n nationaliteit

Jullie prijzen Belgie terwijl Belgie komend WK keiharde klappen gaat krijgen van Algerije.
Lach maar onthoud dat ik dit gezegt heb jullie zullen met open mond kijken naar deze match.

27 maart 2014 om 14:42

kan je me ook ff vertellen wie wereldkampioen wordt?

27 maart 2014 om 14:59

Wat heeft dat met Januzaj te maken?

Ik denk dat deze info niet klopt.
Heb zelf het intervieuw van zijn vader op Albanese tv gezien, die zei dat hij en zijn familie 100% Albanesen van Kosovo zijn, en dat er niet veel van klopt v wat in de media komt.

27 maart 2014 om 15:07

Kan goed zijn, maar Adnan zelf is dan weer een Belg. Dus ja, wat heeft het allemaal te betekenen hè...

27 maart 2014 om 20:33

Klopt wel. NTV Spor is samen met Lig TV de betrouwbaarste bron die je kan vinden.

28 maart 2014 om 02:03

NTV Spor en Lig TV zijn absoluut de meest schandalige en leugenachtige nieuwsbronnen die je maar kunt vinden. Wat een achterlijke kijk op journalistiek heb jij zeg, tsjongejongejonge.

goede poging van de turkse media maar zijn vader is niet turks.

27 maart 2014 om 14:59

Ow nee ?

27 maart 2014 om 15:02

neen hij heeft dat zelf gezegd op de albanese tv.

27 maart 2014 om 15:08

Zijn moeder heeft juist Turkse roots. Zijn vader is een echte Albanees. Hij heeft vaak aangegeven dat hij zijn zoon het liefst Albanie ziet kiezen. Misschien heeft hij ingezien dat Turkije een extreem talentvolle lichting tegemoet gaat met spelers zoals Calhanoglu, Kaan Ayhan, Tore, Can, Onur Kivrak, Ozyakup, Semih Kaya en met iets ervaren spelers zoals Arda, Caner, Gonul, Toprak en Nuri Sahin.

27 maart 2014 om 15:45

Belgie heeft dat natuurlijk niet...

27 maart 2014 om 17:30

Nee al die talenten van Turkije staan natuurlijk véél hoger aangeschreven dan die Belgische halftalentjes. En ook de talenten van Engeland vallen in het niet bij de gouden Turkse lichting.

27 maart 2014 om 20:20

Dat wordt er niet gezegd hè, zijn vader heeft niet veel met Belgie of Engeland en volt zich gewoon een Albanees/kosovo maar heeft in Turkije gewoond. Heeft daarom ook een band met Turkije (kosovo is soort van een broertje van Turkije)


27 maart 2014 om 21:34

Die ouders hebben nooit in Turkije gewoond man, ze zijn tijdens de oorlog in Kosovo naar Belgie gevlucht.

28 maart 2014 om 01:49

Caner??

28 maart 2014 om 02:04

Zijn vader heeft een band met Turkije omdat hij daar gewoond heeft, maar geen band met Belgie hoewel hij daar al tientallen jaren woont en kinderen heeft opgevoed?

Buiten de vraag met welk land hij zich het meest verbonden voelt is het natuurlijk sportief ook de inschatting of hij voor een sterk of zwak land wil uitkomen. Bij zo'n sterk land heb je meer kans om aan de grote toernooien mee te doen en daadwerkelijk iets te winnen. Maar of hij bij Engeland/belgië ook zo'n grote blikvanger zal zijn tussen de andere sterren die er spelen (en zelfs een basisplaats hoeft niet altijd zeker te zijn) is maar de vraag. Bij pak hem beet Kosovo zou hij de grote man kunnen zijn, een legende die de boeken in gaat. Maar meedoen aan grote toernooien...
Aan de andere kant moet het ook ergens beginnen. Als alle topspelers die ook voor Turkije hadden mogen uitkomen, daar voor hadden gekozen, hadden ze toch ook een heel nette selectie gehad.

Ben eens benieuwd of dit wel zo'n geweldige voetballer gaat worden. Vooralsnog is het gewoon een talent dat zich de komende jaren bewijzen moet. Als ie trouwens zelf , zijn toekomst betreffend, deze keuze heeft gemaakt valt dit gewoon te prijzen. Net zoals alle in Duitsland geboren en opgegroeide Duitsers van Turkse komaf.

Liever ozil en gundoguhan gewillen maar januzaj is ook een goeie

Zielig dat hij zo bespeeld wordt door z'n vader, laat hem toch gewoon zelf beslissen. Kosovo of Turkije zegt de vader, natuurlijk zal Januzaj dan Kosovo zeggen want met Turkije heeft hij echt niets.

27 maart 2014 om 15:07

Dit klopt niet, ik weet niet hoe VZ hier aan komt maar er is nooit een interview geweest met zijn vader, enkel met Fatih Terim. En hij zegt dus dat ze proberen om Januzaj voor Turkije te laten spelen. Dat is het.

Ben Belg maar spring niet mee op de hype kar. Hij heeft zeker talent maar is gewoon nog niet rijp genoeg voor een basisplaats bij een nationale ploeg.

Met alle respect voor de publiceerder hiervan, maar wat is dit voor een onzinbericht?
Eerst en vooral is de vader van Januzaj niet eens geboren in Turkije, die heeft zelfs helemaal niks met Turkije te maken.
De enige link die Januzaj heeft met Turkije is dat z'n voorouders er een tijdje hebben verbleven ten tijde van WO Ii.

De kans dat Januzaj voor Turkije uitkomt is zo goed als onbestaande.

Interview op NTV Spor en plots is Turkije, ondanks eerdere berichten die het tegendeel vertelden, weer een serieuze optie voor Januzaj. Kijk eens aan, heel geloofwaardig allemaal. Als die vader morgen een interview in België of Engeland geeft zullen die landen wel weer de meeste kans maken. Wat een gelul zeg. En waar bemoeit die vader zich eigenlijk constant mee, is het zijn carrière misschien?

Ben ik het mee eens, ik vind wel dat al dat gezeik over welk land het nu moet worden vermoeiend is. Die jongen kan toch nooit met heel zijn hart spelen voor een land. Het is de vader die zit te pushen, plus je moet eigenlijk nu die verbondenheid al voelen. Bij Bakkali kon ik het begrijpen met Marokko maar dit? Voor mij hoeft hij niet voor België uit te komen. We hebben geen spelers nodig die zich via de kranten in de ploeg spelen. Tijd dat de Fifa hier maatregelen rond treft. Het land waar je bent opgeleid daar kies je voor...

27 maart 2014 om 16:42

Onzin. Dan moet Szczesny voor Engeland uit gaan komen, Eriksen voor Nederland, Zieler voor Engeland, Pogba voor Engeland, Fabregas voor Engeland, Messi voor Spanje, Ronaldo voor Engeland, Hazard voor Frankrijk, Hamsik voor Italia, Kompany voor Duitsland en ga zo maar door. Dan maak je het heel makkelijk voor een land als Qatar om het WK te winnen, alle toptalenten daarnaartoe halen, opleiden en ineens is Qatar wereldkampioen...

27 maart 2014 om 22:01

Kompany voor Duitsland? Heb ik iets gemist?

28 maart 2014 om 13:04

Kompany is gewoon in Belgie opgeleid

Zijn vader wilt dat ie voor Kosovo of Turkije zal gaan spelen, wat Januzaj zelf wilt is ng altijd niet geweten.
Hij zou zeker iets toevoegen aan de groep van België, maar eerlijk gezegd, als hij zo lang moet denken over die beslissing toont dit ook aan hoeveel hij maar voor zijn land geeft. Daarom zou ik het niet zo erg vinden moest hij voor Turkije kiezen.

t mooiste is als hij gaat spelen voor het land waar hij zich het meest mee verbonden voelt...dus welke nationaliteit roept het meeste gevoelens bij hem op.

Aan de andere kant verpest hij met kosovo en turkije wel zn interland carriere

27 maart 2014 om 15:23

Waarom verpest hij met Turkije zijn interland carriere?
Turkije heeft een dodelijke aanval op komst en is weer aan het herbouwen met jonge spelers!

27 maart 2014 om 15:32

omdat turkije gewoon niet zo goed is.
Ze kunnen incidenteel best een keer pieken op een eind toernooi en een paar rondes overleven.
Maar vaak plaatsen ze zich al niet. Gelukkig voor hun gaat het ek straks ook naar 24 landen.

Turkije heeft genoeg leuke voetballers, maar zet 11 turken in het veld en het wordt gewoon vaak niks.

beetje t zelfde als Engeland. Op papier denk je dat Engeland een goed team heeft, maar zet elf Engelsen in het veld en t blijkt dat ze zonder die goede buitenlanders weinig voorstellen.

27 maart 2014 om 15:47

Dat was alleen de afgelopen paar jaar zo, zoals ik al zei de Turkse elftal is weer op komst met Terim aan het roer. Na 2008 zijn veel spelers gestopt omdat ze over hun top waren de jaren daarna was het veel orienteren en spelers oproepen om ze uit te testen. EK 2016 gaat Turkije weer knallen, ben ik zeker van overtuigd.

27 maart 2014 om 16:11

turkije is nog nooit echt goed geweest. ze hebben 2 keer gestunt en toen zijn ze best ver gekomen. Maar dat is ook hun top.
Das niet erg, voor een relatief klein voetballand is dat natuurlijk prima.
Maar als hij met turkije geen speciale gevoelens/band heeft dan kan hij met andere landen uit zn lijstje heel wat meer bereiken.

28 maart 2014 om 01:53

Turkije klein voetballand ? ... Heel Turkije leeft met voetbal ... Tijdperk is gekomen , deze jongen gaat lekker voor Turkije spelen .. Met arda vlammen ..

28 maart 2014 om 02:07

Turkije heeft een dodelijke aanval op komst? Haha welke dan? Turkije heeft helemaal geen uitzonderlijk goede spelers en gaat net als de voorgaande jaren weer naast de hoofdtoernooien grijpen. Mark my words, in 2016 is Turkije er weer niet bij.

28 maart 2014 om 09:13

je kunt toch niet zeggen dat turkije een groot voetballand is?
Hoeveel europa cups hebben de turkse ploegen in totaal gepakt?
Hoevaak hebben ze wat laten zien op eind toernooien?

Conclusie...geen groot voetballand.

Dat het wel gigantisch leeft in turkije dat is wat anders. En das alleen maar mooi, want sport hoort te leven.

28 maart 2014 om 09:20

@babymongo
Volgens jou redenering is Nederland ook 30 jaar geen voetballand meer..
In 2010 1x gestunt en in 2008 verslagen door Rusland en 2012 met 0 punten terug gekomen..

De laatste keer dat Nederlandse ploegen een prijs hebben gepakt is ook al tientallen jaren terug terwijl Gala iets meer dan 10 jaar geleden de Uefa cup en de Super Cup naar binnen heeft gehaald, btw Fener heeft vorig jaar halve finale Europa League gespeelt en op t nippertje verloren.

28 maart 2014 om 13:07

Precies zoals Applegreen het zegt. De meeste Turken hier boven denken echt dat Turkije het ver gaat schoppen, terwijl we gewoon geen ene reet voorstellen man.

28 maart 2014 om 13:16

Wat je zegt klopt niet echt kleurgenoot. Feyenoord heeft in 2002 nog de Uefa cup gewonnen.

27 maart 2014 om 15:33

Kosovo zou een prima elftal krijgen wanneer het een officieel voetballand wordt; denk aan Kasami, Shairi, Dzemalli, Xhaka, Behrami en nog meer want wanneer Kosovo als officieel voetbal land wordt herkend mogen die spelers kiezen voor Kosovo of Zwitserland. Met die spelers gaat Zwitserland naar het WK.

27 maart 2014 om 16:49

Nee, die spelers zouden niet meer mogen kiezen voor Kosovo. Als je één officiële interland hebt gespeeld voor een land, dan moet je voor dat land blijven uitkomen.

Daarom heeft bv. Bakkali van PSV al een of twee caps voor Belgë, ook al is hij nog maar zeventien geloof ik. Dat is gewoon puur om hem aan dat land te "binden".

27 maart 2014 om 20:36

Zelfs dan is t nog geen goed team..

27 maart 2014 om 22:05

@sinjoortje: in het geval van Kosovo ligt dat toch anders. Dat land bestond enkele jaren terug nog niet. Nu eigenlijk nog niet 100%

28 maart 2014 om 00:28

@sinjoortjte klopt wat Stakkevdb zegt

@gangdinho Kasami speelt bij Fullham en is heel goed en basis speler van Zweden, Dzemallit speelt bij Napoli, Behrami is basisspeler van Napoli, Shaqiri is back-up vleugel speler van Bayern verder nog heel jong zelfde voor Januzaj en dan heb je nog Xhaka basis speler bij een subtop club in de Bundesliga 1.

Als dit waar is , ben ik eens benieuwd hoeveel Belgen plots geen Fan van Januzaj meer zijn.

27 maart 2014 om 15:23

Je bent fan van een speler ongeacht waar hij speelt of welke nationaliteit hij heeft. Ben zelf Belg maar deze jongen hoeft niet voor ons nationaal elftal te spelen. Ten eerste zou hij op dit moment
niets toevoegen en ten tweede denk ik niet dat zijn hart bij Belgie ligt.

27 maart 2014 om 16:35

Als Belg vind ik dit geen zonde. Die jongen heeft nog niet veel bewezen, dus voor het aanstaande WK zeker geen aderlating. Mocht hij daarna nog een topspeler worden dan mag hij gerust bij Turkije gaan knallen. Ik zie liever Belgen die met hart en ziel spelen bij de Rode Duivels.

Snap niet dat hij zolang over een keuze doet. Je weet toch wel bij jezelf of je jezelf een belg of turk vind bij wijze van spreken. Je kiest gewoon de nationaliteit uit waar je het best bij voelt en dat kan toch niet zo moeilijk zijn man

Gewoon degoutant zijn vader hij moet bij turkije gaan spelen zodat hij altijd zal spelen. Omdat hij bij belgie teveel concurrentie zal hebben.

Met NTV Spor als bron... Niet dat alles wat in de Turkse media staat als zever moet worden afgedaan(zeker niet) maar mocht zo een ongeloofwaardige uitspraak nu worden opgenomen door andere media zou ik er nog wel geloof aan hechten. Echter vind ik dit ongeloofwaardig omdat de vader een paar maanden geleden nog zei dat het sowieso Kroatie, Servie en Turkije niet gingen worden en nu ineens komt een Turkse mediazender met die verhaal af? Ik wil eerst die uitspraak zelf eens zien gemaakt worden op TV door zijn vader voor ik het ga geloven.

Was het overigens niet Januzaj zijn moeder die Turkse origine had en niet zijn vader??

Ik snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over een speler die pak hem 3/4 goede wedstrijden gespeeld heeft. Voor beide landen een toevoeging, maar het is nou ook weer niet zo of dat de nieuwe Ronaldo aangetrokken wordt.

27 maart 2014 om 16:19

Jij noemt Sterling toch ook een supertalent?
Spelers worden gewoon zo snel opgehemeld. Paar goede wedstrijden en het is een mega talent. Paar slechte wedstrijden en de speler kan niets meer. Als het een speler van je eigen club is, is het al helemaal erg. Zal altijd en overal zo zijn.

27 maart 2014 om 16:25

Nou als de nieuwe Hazard word aangetrokken zou ik ook al dik tevreden zijn als ik Turkije was

27 maart 2014 om 16:50

Hij is verder dan Ronaldo was op zijn leeftijd... omdat hij bij Manchester United speelt moet jij hem constant maar naar beneden proberen te praten. Januzaj is een wereldklasse talent, Rahim Sterling (wat volgens jou een enorm talent is) is gewoon een verbeterde Walcott.

Stel je voor dat Januzaj mee mocht doen in een goed draaiend elftal met een goed middenveld, leiders, een vaste tactiek en enkele wekelijks uitblinkende sterspelers. Dan won hij volgend jaar op zijn sloffen de Golden Boy award.

27 maart 2014 om 20:34

Wat een lachwekkende laatste zin. Het is zeker geen Ronaldo maar dat zijn er weinig maar hij heeft zeker net zoveel talent als Giggs had. Verder heeft hij genoeg talent om bij iedere topclub in de wereld basisspeler te worden.

Hoop dat die kiest voor het land waar die het meest bij voelt.
Verschrikkelijk al die voetballers die kunnen kiezen omdat ze een dubbel paspoort hebben ofzo. Het is bij landen dadelijk net zo erg als bij clubs, bijna alleen maar buitenlanders die denken met dat land meer kans te maken, terwijl ze er niets bij voelen. Verschil is dat dit bij clubs normaal is en bij landen verschrikkelijk.

Waarom zoveel ophef over deze jongen eigenlijk? Heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld en werd direct bestempeld als supertalent. Rustig aan en eerst kijken ofhet wat wordt.

Verhaal klopt langs geen kanten. Zijn moeder heeft Turkse roots en een paar maanden geleden verkondigde zijn vader nog dat Servië, Kroatië en Turkije zeker niet in aanmerking komen.

27 maart 2014 om 17:12

Wat een onzin weer van de turkse media echt om ziek van te worden! Zo denken ze of hopen ze dat Januzaj voor hun zal kiezen haha en echt lache dat Terim zegt dat zijn vader turks is wat een onzin ten eerste is Januzaj als achternaam 100% albanees en ten tweede heeft zijn vader op een kosovaarse tv gezegd dat hij niks met turkije heeft en 100% albanees is!
Dat het zolang met zijn keuze duurt heeft te maken dat hij nog niet weet of hij voor Belgie, Albanie of Kosovo gaat kiezen. Als Albanie en Kosovo beslissen om één nationale elftal te maken/laten (die van albanie maar dan gezammelijke competitie etc.) danis de keuze voor Januzaj snel gemaakt dan gaat hijvoor Albanie kiezen!

27 maart 2014 om 19:22

Haha droom verder, Kosovo ( Provincie van Servië) heeft geen recht om zich te voegen met Albanië qua elftal of competitie...

Kosovo word niet erkent door de Fifa

Word je zo ziek van de Turkse media, omdat ze iets publiceren over een albaneesje die eventueel voor Turkije kan/zou kiezen ? Jij hebt wel hele lange tenen blijkbaar :D

Als Januzaj voor Albanië zou kiezen, kan die een WK en EK vergeten

27 maart 2014 om 20:15

Noppa is nog steeds blijven haken in t verleden ... Ik weet dat je ervan gaat zweten maar het gaat er komen die voetbalcompetitie. En in een later stadium breiden we het uit met clubs uit Noord Griekenland, maar dat komt nog .... Onze broeders uit Bosna zijn ons voorgegaan (wk) wij volgen nog wel, alles op zn tijd.

29 maart 2014 om 13:43

Albaneesje voortaan ff op beantwoorden klikken zodat ik weet dat je reageert op mij

Jij hebt wel heel veel fantasie, heb echt hard moeten lachen... Good job :D Mooi dat je voor Bosnië bent, ik ook. Er spelen Bosnische Serviërs daar, je bedoelt vast de Bosniaks wie je support , maar dat zijn al sowieso ook niet jouw "broeders". Bosniërs in het algemeen die ik ken hebben geen enkel respect voor albanië of albaneesjes laat staan "broeders" te zijn met jullie. Gelukkig worden de Turken ook een beetje wakker geschut, met jullie minachtend gelul over Turkije, en het Turkse elftal hopelijk zien ze in dat Turken en Albaneesjes ook geen vriendjes zijn..

Kosovo zal nooit voor de kwalificaties voor het EK of WK mogen uitkomen, dat weet jij ook donders goed. Op het moment is de provincie Kosovo die van Servië is illegaal bezet door de Navo. Vroeg of laat trekt de Navo daar weg.. En dan staan jullie albaneesjes er weer alleen voor, en gaan jullie huilen voor hulp omdat jullie niet tegen Servië op kunnen..

Kosovo je Srbija !

Op zo een leeftijd kan die jongen niet kiezen het is goed dat zijn vader hem overtuigt in plaats van een trainer of de media die druk op hem zet.

Zijn vader is helemaal niet Turks loool.

Zou wel gekke opstelling zijn man

Adnan Hakan arda

zou leuk zijn als die voor Kosovo kiest dan heeft zo'n klein land toch nog een (toekomstige) topspeler.

Ach, het kan me geen moer schelen voor welk land hij kiest. Hij is niet echt nodig en door zo lang te wachten geeft hij zelf onrechtstreeks aan dat hij geen enkele binding heeft met een nationale ploeg en dat het hem niks kan schelen. Anders ging die wel in tegen zijn vader, je laat toch niet je hele toekomst bepalen? Dat hij voor Turkije en Engeland kan uitkomen is gewoon te gek voor woorden. Mijn part kiest hij voor Turkije, hebben de Turken ook nog eens wat een leuke speler buiten Arda Turan.

Dat word dua kosovo!!! Yesss hopelijk als we geaccepteerd worden door fifa kunnen we ooit nog naar een ek of wk !!!

27 maart 2014 om 19:12

En zijn vader is helemaal niet in turkije geboren dus wat hiet staat klopt niet echt!

Die zal dan wel voor Turkije gaan spelen. Verder een goede aanwinst voor de Turkse ploeg.

Gewoon niet laten kiezen.in België geboren dus België en anders niks.helaas.al ben je op vakantie geboren in gibraltar en de rest van je leven woon je in nl dan gewoon voor gibraltar.daar geboren.klaar.niks neutralisatie.

De wereld wordt alsmaar meer multi-cultureel en zo iemand als Januzaj zet dat nog extra in de verf. Vroeger was een land waar jij en bijna automatisch ook jouw ouders waren geboren en opgegroeid.

Nu is een land bijna zoals een transfer naar een topclub : je kiest het land dat je het meeste bevalt, net zoals je voor Chelsea, één van de Manchesters, Barcelona of Real zou kiezen.

En of het nu echt tot deze twee landen beperkt blijft ? Ik durf het nog niet zeggen. Vader Januzaj schuwt de pers en elk woord wordt in een weegschaaltje gelegd en misschien wel een interpretatie gegeven die (in dit geval) de Turkse bron er graag wil aan geven.

Het zou voor mij als Belg leuk zijn moest hij voor Belgie kiezen maar meer ook niet ; hij doet maar ; ik zie wel wat het uiteindelijk wordt.

Kies het land waarbij je je het meest betrokken voelt!

28 maart 2014 om 07:28

Volgens de Turkse media is Messi zijn vader een turk en Ronaldo zn moeder ook turks nou ja zou kunnen volgens de turken. 😃
Maar ik hoop dat Januzaj voor Albanie kiest en kunnen we een sterke nationale elftal maken en anders kosovo. Als hij geen Kosovo of Albanie kiest dan moet hij voor Belgie kiezen, dan zou ik nog respect voor hem hebben omdat hij daar geboren is maar kiest hij dan voor England of Turkije waar hij niks met die landen te maken heeft ja dan verlist hij t respect!

28 maart 2014 om 13:26

Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Hij kan voor zekerheid en trots gaan en kiezen voor Albanië of België, of voor de moeilijke weg naar Engeland, wat ik wel vreemd zou vinden.

Hij gaat sowieso niet voor Engeland kiezen, zo'n type buitenlander als hem gaat niet voor een land spelen waar hij eigenlijk niks mee heeft op het feit na dat hij voor Manchester United speelt.
Kroatië valt ook af, hij heeft bijna niks met dit land.
Servië gaat het ook niet worden omdat hij Kosovaar/albanees is.
België kan je eigenlijk niet afschrijven, hij heeft alleen wel veel concurrentie in het Belgische team.
Albanië/kosovo, waarschijnlijk zijn dit de grootste kanshebbers op Januzaj.
Turkije zou ook nog een mogelijkheid voor hem zijn, zou alleen niet snappen waarom hij hiervoor zou kiezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren