Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Boekel en De Boer niet eens met elkaar: ‘Neymar is er niks bij’

Laatste update:

Pol van Boekel floot donderdagavond zeker geen onopvallende wedstrijd. Na afloop van het bekerduel tussen AZ en Ajax (0-1) was er van beide kanten commentaar op de scheidsrechterlijke leiding in het AFAS Stadion. Van Boekel stond echter ook na afloop achter zijn beslissingen.

Zo kwam de uitsluiting van Joël Veltman ter sprake. “Hij maakte de eerste overtreding op Roy Beerens, die daardoor uit balans raakte”, lichtte Van Boekel toe. “Daarna komt Lasse Schöne er nog eens overheen. Ik vond de eerste overtreding echter dusdanig dat het geel was voor Veltman.” Een minuut later incasseerde Veltman zijn tweede gele kaart. “Ik zie hem in de zestien vasthouden bij Viktor Elm. Dat is wat ik waargenomen heb, dus dat is een gele kaart. En twee keer geel is rood.

“Het vasthouden van Elm, het contact ervoor heb ik niet waargenomen. Afgaande op de beelden vind ik ook niet dat Elm een overtreding begaat”, benadrukte Van Boekel. Na de onderbreking kreeg Mattias Johansson zijn tweede gele kaart voor een charge op Lesley de Sa. AZ-coach Dick Advocaat vond de prent onnodig en klaagde na afloop steen en been over de arbitrage. “'Er vindt contact plaats”, verdedigde Van Boekel zijn beslissing. “Hij is op volle snelheid. Dan is heel licht contact voldoende om zo'n valpartij te creëren. Daarmee ontneem je hem een scoringskans.”

Advocaat kreeg opvallend genoeg bijval van Ronald de Boer, in de studio van Veronica. “Hier is Luis Suárez of Neymar niks bij”, verzekerde de oud-voetballer van Ajax. “Het moet op een eerlijke manier gaan, dat wil iedereen. Dit hoort niet op een voetbalveld thuis. Maar die vrije trap was wel netjes.” Lasse Schöne maakte uit de gegeven vrije trap de enige treffer van de avond.

Pol van Boekel benadeelde ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb de wedstrijd niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik vind wel dat Ronald de Boer altijd eerlijk is als journalist ook al is dat ten nadele van Frank/Ajax. Zeker een compliment waard als je - voor zover dat kan - objectief kan blijven als je broer ergens aan het roer staat.

28 maart 2014 om 06:37

Als een professional moet je dat kunnen, helaas kunnen de meeste ( vooral bij fox ) niet objectief zijn

28 maart 2014 om 09:04

Ook bij de NOS (studio voetbal) en VI is objectiviteit ver te zoeken. Beetje treurig hoeveel moeite men heeft de eigen voorkeur voor club, speler etc. te verbergen. Aan de andere kant zijn het ook geen nieuwslezers, beetje voorkeur mag best. Maar dan moet je wel zorgen voor een tafel/panel met verschillende voorkeuren.

28 maart 2014 om 09:26

Klasse reactie van Ronald de Boer.. Ik heb de beelden nog niet gezien maar als zelfs Ronald de Boer dit zegt neem ik het toch wel serieus.

28 maart 2014 om 10:44

Was zeker geen overtreding. Klasse van De Boer inderdaad. Ik moet wel zeggen dat het erg moeilijk te zien was op normale snelheid.

28 maart 2014 om 16:24

Geen overtreding. Niet eens contact. Hij struikelde over zijn eigen voetjes. Of het bewust of klungelig was kun je over discussiëren.
Dat Schöne 'm er daarna nog eens wonderschoon inschiet is prachtig voor Ajax en jammer voor AZ.

28 maart 2014 om 17:58

De Boer lult hier echter gewoon uit z'n nek. De enige manier waarop de Sa zo over z'n eigen been kan struikelen is als hij licht geraakt wordt. En als we het over schwalbes hebben dan is die van Elm het schoolvoorbeeld.

Ik mis de optie bij de poll waar beide ploegen werden benadeeld.

On: Je kunt blijven doorgaan hierover maar uiteindelijk bereik je er niets mee, erg jammer dat het duel niet gewoon met 11 man aan beide kanten kon worden gespeeld ookal waren de fouten van Veltman wel gewoon oliedom.
Hoe zit het met Johansson de spits? ik neem aan dat hij geen penalty's meer mag nemen voorlopig, zag er ongeïnteresseerd uit.

28 maart 2014 om 01:06

stond op het punt hetzelfde te typen. helemaal mee eens.
een mooie wedstrijd kapot gefloten en gestrooi met kaarten op een manier dat spelers ook niet meer weten waar ze aan toe zijn.

Persoonlijk hou ik van wat harder voetbal, en door niet constant te fluiten voor lichte vergrijpen en zeker niet gelijk met kaarten te strooien hou je een beetje mannelijkheid in het spel en werk je ook de duikelaars tegen.

28 maart 2014 om 06:43

Ja die jongen maakt soms wel eens een doelpunt maar is geen topspits maar een penalty nemen moet hij maar helemáál niet meer doen en bij de afgelopen 3 penalties die hij miste (eentje ging er in via een keeper die hem in het doel prutste ) Ik in ieder geval van te voren al dat hij zou falen en deze penalty De wedstrijd heel erg kunnen beïnvloeden in kant van AZ dan moet je wel scoren ik zie dat Beerens de penalty neemt !!

28 maart 2014 om 07:29

Hoezo zou hij geen penaly mogen nemen ? Je zou zeggen dat kenneth vermeer heb goed te pakken net als de schot van johansson

van Boekel benadeelde: ' het voetbal '

Ik ben echt oprecht van mening dat Lesley de Sa volgens mij niet eens snugger genoeg is om op zo'n moment bewust neer te gaan. De Sa is een renpaard bij uitstek en had de bal aan zijn voet en kon zo op het doel af. Hoewel het op de camera beelden vrijwel niet te zien is, denk ik dat er wel degelijk contact is geweest op het moment dat Johansson achterlangs kruist. Hiermee probeer ik niet RdB zijn uitspraken te weerleggen of Van Boekel in het gelijk te stellen, alleen de onkunde van De Sa aankaarten.

28 maart 2014 om 07:22

Teedee, jouw reactie veraad dat je "wilt" dat er contact is, niet dat het er was.. Als er op camera niks te zien is, dan is er hoogstwaarschijnlijk ook niks..

28 maart 2014 om 07:37

Hij zegt niet dat er niks was, hij zegt dat er vrijwel niks was. Gevalletje Neymar van de classico van afgelopen zondag dit. Gewoon niet bewust, maar zo verschrikkelijk dom van die johansson

28 maart 2014 om 09:38

Ik verwacht ook dat er contact was, hoewel dit niet te zien is op de beelden. Als De Sa op volle snelheid ligt hoeft licht schampen al tot gevolg dat je ligt. Soms is dit in slowmotion niet goed terug te zien op tv als het contact zo kort was, dat het tussen twee frames in gebeurde.

28 maart 2014 om 11:13

@teedee

Heb je de wedstrijd niet live gezien ofzo? Op Veronica was het namelijk heel duidelijk te zien, de Sa raakte zichzelf op z'n hak en struikelt daarmee over zijn eigen voeten. Totaal geen contact.

28 maart 2014 om 22:54

Haha ik denk dat de reactie van De Sa zelf vandaag, mijn statement omtrent hem als speler wel enigszins bekrachtigd, hoewel hij dan wellicht toch niet wordt geraakt. "ik wist niet dat ik mezelf raakte, ik dacht echt dat het door hem kwam". Ai ai ai De Sa, zsm Lukoki achterna..

Edit:

Overigens, @kevink na verschillende posts van je voorbij hebben zien komen, ben je in mijn ogen in elk Ajax gerelateerd topic niet meer serieus te nemen, zoveel onzin. Nogmaals ik wilde slechts de onkunde van De Sa aankaarten, niet zozeer of het een terechte vrije trap was of een schwalbe.

Neymar is natuurlijk een expert, maar dat terzijde... Beide ploegen zijn benadeeld alleen jammer voor Az dat Johansson geen gebruik maakte van de mogelijkheid. Als hij die pingel had gescoord zouden ze op rozen zitten. Helaas dat Advocaat dan niet zijn speler aanspreekt, maar de scheids. Een goedmakertje voor de 2-3 verlies eerder dit seizoen.

28 maart 2014 om 06:03

Precies Gentleman23,

Dat is ook het verschil tussen de Boer en Advocaat, Frank zegt gewoon waar het op staat "veltman dat was een dmme 2de gele kaart" klaar.

En niet de halve waarheid van Dickie, die sowieso er rekening mee moet houden dat het voor een scheidsrechter splitsecond beslissingen zijn.

Had gisteren nog een stukje gelezen dat AZ niet heeft geoefend op pingels, hadden ze toch beter wel hunnen doen.

28 maart 2014 om 09:02

Beide gele kaarten van Veltman waren ook terecht, de beide van Johansson totaal niet.

Hij viel zelf, niks aan de hand, zo word AZ de finale doorboort.

28 maart 2014 om 05:24

Nee, AZ had gewoon de strafschop moeten benutten. Eigen schuld.

28 maart 2014 om 07:14

Nee... Strafschop kan je missen. Een rode kaart geven voor niks, dat is schandalig. Schuld van de scheidsrechter..

28 maart 2014 om 07:51

De scheidsrechter kan ook een fout maken. Kan dus ook gebeuren.

28 maart 2014 om 07:55

Een full prof die vanaf 11 meter een bal met redelijke snelheid in een hoek mag plaatsen, mag hem missen van jou? Maar een scheidsrechter die in een honderste van een seconde een waarde aan een actie moet hangen mag geen fouten maken? I, zou het eerder omdraaien, die pingel moet erin, en een speler moet niet de aanleiding kunnen geven aan een scheidsrechter om een kaart te geven.

28 maart 2014 om 11:15

@jc

Een keeper is ook een full prof die vanaf 11 meter een bal moet tegen houden. Domme redenering dus. Een speler die meer dan 1 meter van de Sa afstaat wanneer hij over zijn eigen voeten struikelt geel geven, dat is gewoon een fout die je niet mag maken.

28 maart 2014 om 14:19

Ik heb nergens gezegd dat een penalty gemist MAG worden. En de scheidsrechter kan niet gezien hebben dat de speler geraakt werd en dus mocht hij niet fluiten. Foutjes kunnen gemaakt worden, maar je kan geen rode kaart geven als je denkt dat er een overtreding gemaakt is...

Aan beide kanten een fout gemaakt door de arbiter dus dat kun je wegstrepen. De Sa maakte een fopduik maar die tweede gele kaart voor Veltman was ook een lachertje. Als je bedenkt dat Ajax daardoor een pingel tegen kreeg en lang met 10 man moest spelen kun je stellen dat Ajax meer is benadeeld dan AZ. Tuurlijk is het een fopduik van De Sa, maar door zo slecht te fluiten roep je het af dat spelers iets gaan proberen om de zaak recht te zetten. Advocaat moet niet zo zeuren, hij maakt zichzelf belachelijk. Je krijgt een 11 tegen 10 in de schoot geworpen en doet er niets mee. Dat is gewoon een kwestie van gebrek aan kwaliteit. Daarom staat Ajax verdiend in de finale.

28 maart 2014 om 07:02

Bij die 2 kaarten van Veltman was er tenminste sprake van een overtreding, dan kun je geel geven. Die schwalbe van De Sa is veel erger. Tel daarbij de charges van De SA en Poulsen die ook gewoon onbestraft blijven en AZ is toch echt de club die is benadeeld. Maar dat zijn we gelukkig gewend.

28 maart 2014 om 08:08

Charges van De Sa? Hij kwam n keer als n debiel in en daarvoor werd ie toch bestraft met geel?

In de 1e helft had Van Boekel alleen maar geel voor Ajacieden terwijl er nadrukkelijk n paar AZ-spelers naar n krt solliciteerden. Scheids was niet heel best, maar de rode kaarten waren terecht, hoewel die van AZ vanuit n andere positie wellicht geen 2e geel was.

AZ verliest hier niet door de scheids hoor. Ze zouden r wel opvliegen want Ajax heeft n moeilijke periode... Ik heb t niet gezien, geen kans gecreëerd en n pingel missen, dan mag je t toch ech bij jezelf zoeken...

28 maart 2014 om 08:37

Als De Sa geel had gekregen voor die schwalbe dan was dat dat zijn tweede kaart geweest. Ajax benut een vrije trap na een schwalbe, meer hebben ze niet laten zien. AZ ook niet maar die hebben wat meer wedstrijdjes in de benen.

28 maart 2014 om 09:03

De Sa maakte een schwalbe, daar kan niemand omheen. Het was echter wel heel erg moeilijk voor de (slechte) scheidsrechter Van Boekel om dat waar te nemen. Vind je niet?

28 maart 2014 om 09:05

Dat klopt maar er staan nog 5 van die kneuzen om het veld. En ik heb ook al gezegd dat Johansson de aanleiding niet moet geven. Blunder van Advocaat door hem niet te wisselen.

28 maart 2014 om 09:47

Eens, maar dat vraag ik mijzelf al heel lang af. Ik heb het idee dat de andere 'scheidsrechters' bijna nooit een beslissing durven nemen.

Johansson kun je weinig kwalijk nemen, in dat opzicht doet De Sa het slim door hem te kruisen.

28 maart 2014 om 11:18

@denzor91

Het was absoluut geen overtreding van Johansson maar het was ook absoluut geen schwalbe. Als jij over je eigen voeten struikelt doe je dat toch ook niet expres?

De Sa struikelt over zijn eigen benen.

Overtreding? Nee
Schwalbe? Onzin

Scheids had gewoon door moeten laten spelen.

28 maart 2014 om 07:26

Topopmerking!!

28 maart 2014 om 07:49

Dan moet de scheids het wel op die manier waar kunnen nemen... op het eerste gezicht leek het gewoon een duidelijke overtreding en geel. Vergeet niet dat de scheids geen camera's op 30.000 verschillende plekken heeft om de situatie eens even goed te gaan zitten analyseren op zijn ipadje...

28 maart 2014 om 11:19

@oxxis

Onzin, op het eerste gezicht leek het een duidelijke schwalbe, Johansson staat verdorie op meer dan 1 meter afstand wanneer de Sa neergaat!

Wat is het toch allemaal lekker makkelijk om van Boekel de zwarte piet toe te schuiven. En dan ben ik zelfs van mening dat hij niet eens zo slecht gefloten heeft. Zelfs bij de volgens Dick "discutabele momenten" begrijp ik van Boekel z'n beslissingen wel.

Bij Veltman zie ik echt niet in waarom ook maar een van de gele kaarten onterecht zou zijn. Hij pakt zelf gewoon een hele domme tweede gele kaart. Bij de actie van de Sa zou volgens mij iedere scheidsrechter gefloten hebben. Ik zij bij het eerste shot ook meteen overtreding en tweede geel. Dat het dan na drie herhalingen van uit andere hoeken blijkt dat de Sa wel eens over zijn eigen benen gestruikeld zou kunnen zijn, is jammer. Van Boekel kan helaas geen drie herhalingen terug zien.

28 maart 2014 om 07:42

Een scheids kan dit onmogelijk zien. Dat hebben de afgelopen weken wel uitgewezen. Denk aan de rode kaart van Koenders tegen AZ, de rode kaart van Sergio Ramos tegen Barcelona en nu deze beslissing. Ik wil niet zeggen dat al deze kaarten terecht waren, maar ik pleit wel voor videoherhalingen tijdens de wedstrijd. Net als in de hockey. Dit zorgt nauwelijks voor extra vertraging. Zeker niet als je bedenkt dat de effectieve speeltijd in een wedstrijd vaak onder het uur ligt. De rest van de wedstrijd ligt stil vanwege inworpen, vrije trappen en mekkeren tegen de scheids. Pak dan gewoon een halve minuut extra de tijd om de beelden nog te bekijken.

28 maart 2014 om 07:46

Kijk, dit is een reactie waar we wat aan hebben, klasse. Eindelijk iemand met een stukje realisme in zijn opmerking. Veel mensen hier vergeten dat een scheidsrechter een actie maar 1 keer kan zien, en geen camera's in alle hoeken heeft die hij kan benutten om de situatie uitgebreid te analyseren. Elke scheidsrechter had voor die actie met De Sa en Johansson gefloten en geel getrokken, evenals die 2 gele kaarten van Veltman.

28 maart 2014 om 11:30

Bullshit argument. Scheids staat niet alleen en hij had gister zelfs 4 andere meegenomen. Als je iets niet ziet dan moet je niet fluiten maar als je fluit moet je met zekerheid fluiten.

De scheids kon het onmogelijk zien en geeft Johansson wel ze tweede kaart. Dit was een nadeel voor het voetbal. Nu gaat PEC dus Europa in. Dat kunnen we niet gebruiken! PEC gaat 0 punten behalen voor Nederland. Terwijl in de playoffs 1 goed team gaat wegvallen. Ik denk dat Feyenoord of AZ de playoffs gaan winnen. Dan moeten we maar hopen dat Feyenoord niet wint want die hebben al decenia geen moer bewezen in Europa

Zo duidelijk dat het geen overtreding was op de Sa. Deze man struikelt gewoon overduidelijk over zijn eigen benen. En van Boekel? Welk contact? Dit verzin je om je eigen blunder te bedekken met leugens. Je ziet het zo tijdens de wedstrijd aankomen dat Boekel wacht op een moment om de rode kaart van Veltman te "compenseren" het is eigenlijk lachwekkend gewoon.. Is dat moment er niet? Dan verzint boekel het wel..

Van Boekel vind ik zoiezo een drama scheidsrechter!

Op die twee penalties na, ook werden er wel/geen hoekschoppen gegeven die niet terecht waren.
Uitballen gaf hij ook regelmatig aan de verkeerde kleur.

Het niveau ligt al niet al te hoog met onze arbiters, maar Makelie samen met die kerel uit Amersfoort spannen toch echt de kroon!

Oei, het is gewoon een beetje gênant om sommige ajacieden hier te zien zeggen dat de Sa wel degelijk geraakt werd. Zullen dezelfde jongens zijn die zeggen dat ajax zo vaak benadeeld wordt. Snap ik nu ook wel, want als je door zo'n extreem gekleurde bril kijkt wordt je 34 wedstrijden per seizoen genaaid.

Lijkt me overigens dat van Boekel geen wedstrijden in de Eredivisie meer zal fluiten? Bijna net zo gênant als bovengenoemde was het optreden van de beste man. Zwolle zal hem dankbaar zijn!

28 maart 2014 om 08:19

Ik kijk niet door een Ajax bril, maar vond wel dat er contact was. Er hoeft in zon situatie maar een miliseconde contact te zijn om er voor te zorgen dat je je balans verliest. Mag hopen dat ze bij fox de beelden zo vertragen dat je het wel kunt zien, want om De Sa een schwalbekoning te noemen is imo onterecht.

28 maart 2014 om 08:52

Net zo genant als Az'ers die denken dat de penalty terecht is?

Stop met huilen. Scoor die penalty en AZ wint totaal onverdiend. Mis die penalty en Ajax heeft weer hoop. Natuurlijk is de rode kaart voor Johansson en de vrije trap ook onterecht. Wat De Sa doet is slimmigheid. Dat die Johansson met geel zich in zo'n positie laat brengen is dom, net zoals het dom is dat Veltman uberhaupt de schijn wekt dat hij een echte overtreding begaat als hij net geel heeft.

Uiteindelijk zijn beide ploegen benadeeld. Maar heeft alleen Ajax ervan geprofiteerd. Als je dat niet ziet heb je zelf net zo'n bril op die je de ajacieden verwijt.

Vond het allemaal geen overtredingen...

De eerste kaart van Veltman vond ik geen kaart. Ik vond het geen penalty en dus ook geen kaart. Die tweede kaart van Az sloeg ook echt helemaal nergens op... Deze beste man heeft de hele wedstrijd gewoon kapot gefloten...

Ik hou van Engelse scheidsrechters (behalve Webb) die gewoon de wedstrijd door laten gaan en niet voor elk wissewasje gaan fluiten. Dit was gewoon beschamend..!

28 maart 2014 om 08:16

Ja engelse scheidsrechters zijn namelijk altijd fantastisch. Heb in de premier league ook belachelijke fouten gezien dit seizoen. Vorig weekend nog toen mariner de verkeerde speler rood gaf. Nee toppers hoor!

En bij de tweede gele kaart van Veltman pakt de azer eerst Veltman vast om vervolgens als een baby naar de grond te gaan, ook de maniertjes van Berends die 3 geel waardige overtredingen maakt als die voor van rhijn geel is was heel irritant en het appelleren voor hands van van rhijn in het strafschopgebied terwijl hij wegkopte was heel netjes van de az

Beetje lullig van De Boer om De Sa zo te vergelijken.... die jongen struikelt over zijn eigen voeten (kan gebeuren in volle sprint) en hem dan zo afbranden... belachelijk.

Wel grappig. Frank geeft eerlijk toe dat het een goed uitgevoerde schwalbe is en de ajacieden blijven maar schreeuwen dat het gewoon een vrije trap is.

Wedstrijd is weer beslist dankzij de arbitrage. Het begint steeds belachelijker te worden. In Spanje wordt de ploeg kampioen dankzij de arbitrage, in nederland beslist de arbitrage de strijdt om het kampioenschap. Waar eindigt het?

28 maart 2014 om 07:54

Ronald zegt dit. Overigens struikelt hij gewoon. Geen schwalbe en geen overtreding. Wordt Ajax door de arbitrage kampioen ja? Wat een popje ben je. Ajax is gewoon minder slecht dan de rest.

28 maart 2014 om 11:41

Feyenoord is dit seizoen zo ontiegelijk vaak genaaid dat ze niet mee kunnen doen om het kampioenschap. Was dat niet het geval. Dan vraag ik me af hoeveel punten verschil het dan zou zijn. Sowieso heeft de Knvb Feyenoord overduidelijk 4 punten afgepakt in de 2 wedstrijden tegen NAC en Twente.

28 maart 2014 om 12:11

Ach toen het allemaal mee zat werd je ook geen kampioen. Pure speculatie dit, kun je niks mee. Zo heeft Ajax hem ook een aantal keer tegen gehad, volgens mij riep jij als hardst vorig jaar dat het elkaar allemaal wel wegstreept. Volgend jaar weer een kans jongen!

28 maart 2014 om 09:01

Als de arbitrage geen hulp krijgt vanuit de Fifa, dan zullen spelers steeds meer gaan simuleren. Waarom krijgt een speler voor een schwalbe niet rood? Want als je de schwalbe goed uitvoert krijgt je tegenstander wel rood. En in het rugby levert elk commentaar dat niet van de captain komt tot een uitsluiting. Dat is een echte mannensport. Niet alleen vanwege de duels, maar vooral vanwege het respect naar elkaar en naar de scheids. Zolang de Fifa denkt dat dit het charme van voetbal is en het aannaaien van kaarten erbij hoort, zullen we met zijn allen het nog heel lang over de scheids hebben.

28 maart 2014 om 11:43

Waarschijnlijk omdat het niet goed zichtbaar is wanneer het wel en wanneer het niet een schwalbe is. Bij twijfel, geef je dan niets? Wanneer is het twijfel?

De scheidsrechter heeft inderdaad te veel invloed op uitslagen en standen, dut moet dmv beelden terug gebracht worden tot een eerlijke strijdt.

De Sa struikelt volgens mij gewoon over zijn eigen benen, maar probeert in mijn optiek niet iets te simuleren maar is gewoon lomp. Volledig aan de scheids te wijten, niet aan lesley.

Ik ergerde me kapot aan onze jongens. De Sa ging sneller naar de grond dan Neymar en ook op het middenveld zochten ze steeds een manier om te duiken. Erg jammer

28 maart 2014 om 09:09

Ach, we hebben vaak zat gehad dat we zo'n wedstrijd verloren of gelijkspeelde. Ik vind dit gewoon goed gedaan als je puur naar het resultaat kijkt. In Europa kijkt men ook alleen naar het resultaat, Ajax heeft zeker wat geleerd van de wedstrijd(en) tegen Milan.

We moeten niet zo zeuren. Dit hoort wel thuis op een voetbalveld, al jaren. Of is de Boer NL / Argentinie vergeten met vd Sar. toen vonden we het allemaal slim. Nu dus ook en de scheids bepaald

Er was heel licht contact tussen de scheen van Johansson en de hak van de Sa, waardoor de sa over zijn eigen benen struikelt. Dus al dat slappe gelul van schwalbe slaat nergens op. Hij is op volle snelheid en kan alleen op de goal af, alsof hij dan door heeft dat johansson 2cm achter hem rent en ook al eens geel op zak heeft. Johansson neemt gewoon teveel risico, want in volle snelheid(wat de scheids ook ziet) leek het een 100% overtreding. Tevens waren ook de kaarten die Veltman ontving gewoon terecht en uiteraard heel dom.

28 maart 2014 om 08:59

Ah ik dacht al dat ík naar de opticien moest, blijkt dat toch meer mensen zagen wat ik zag. De Sa werd inderdaad licht getoucheerd. Of het een overtreding was is aan de scheids om te beoordelen, maar al die Azertjes die beweren dat hij niet geraakt werden moeten toch echt ff een afspraak maken bij Pearl of Hans Anders..

Edit: En Ronald moet zijn bril niet op tafel leggen als hij dit soort beelden bekijkt, wellicht ziet hij het dan óók gewoon!

Voor degene die het met de sa geen 2e geel vinden, johanson had al eerder geel moeten krijgen voor een andere overtreding, maar blijkbaar kreeg alleen ajax toen geel, dus vanuit dat perspectief had hij er al eerder af gemoeten. Ajacieden kregen wel geel voor te laat komen en az-ers niet. Dus kom niet aan dat az benadeeld is, want dat zijn beide ploegen

Wat een gelul van iedereen zeg, die zegt dat het een schwalbe is. Als je goed naar de beelden kijkt dan zie je gewoon dat De Sa, voordat hij over zijn eigen benen struikelt, wordt aangetikt door Johansson dus gewoon terechte 2e gele kaart. En daarnaast floot de Van Boekel gewoon in het nadeel van beide ploegen dus er is geen enkele ploeg benadeeld.

28 maart 2014 om 14:09

Kan jij nog meer onzin verzinnen? Zwaar onterechte gele kaart dus vrijetrap en rode kaart, iedereen over eens behalve jij? Wat de uitslag heeft beinvloed.

28 maart 2014 om 14:14

Dit is geen onzin kijk de beelden maar is terug. Voordat hij over zijn eigen voeten struikelt wordt hij aangetikt. Van Boekel en Viergever hebben dit ook aangegeven. Viergever stond er trouwens naast...

Pfff Van Boekel beweert na het zien van de beelden nog steeds dat Johansson De Sa raakt. Deze man kun je toch niet meer serieus nemen???

28 maart 2014 om 09:37

misschien moet jij de beelden eens wat beter gaan bekijken! vanuit de camerapositie aan de zijkant is duidelijk te zien dat het scheenbeen.van johansson de hak van de Sa raakt.

28 maart 2014 om 11:01

De Sa struikelt toch echt zelf. Kan er niks anders van maken...

28 maart 2014 om 14:18

Ja en dat komt omdat Johansson zijn hak licht aantikt. Of het dan een overtreding is, is een ander verhaal. Een schwalbe is het duidelijk niet.

Het grote verschil was dat Veltman bewust een overtreding maakt in de 16, al is de overtreding nog zo licht. Ramos deed gewoon helemaal niks en dat mensen dat een penalty en rood vonden is natuurlijk onzin. Ook al was er licht contact, als je elkaar kruist kan er contact zijn en zolang dat niet bewust is is er niemand schuldig aan.

Beste oplossing is spelers die de wedstrijd met schwalbes beinvloeden standaard 2 wedstrijden aan de kant te zetten. Of een half jaar niet meer fluiten bij overtredingen op deze spelers zoals ze nu ook bij suarez in engeland doen.

Ik heb Advocaat niet horen klagen toen Koenders van Heracles op exact dezelfde manier zelfs rood kreeg.

28 maart 2014 om 20:07

Heb jij Frank de Boer nu horen klagen dan? Wat een reactie. Dan kun je gevalletje Viergever er ook wel bij pakken.

"advocaat kreeg opvallend genoeg bijval van Ronald de Boer, in de studio van Veronica"

waarom opvallend. Ronald de Boer kan toch gewoon eerlijk zn mening geven ook al is het niet in het voordeel van Ajax. Wat een onzin zeg.
Moest er eens bijkomen dat hij moet blijven ontekken dat een beslissing onterecht is alleen maar omdat hij bij ajax werkt.

28 maart 2014 om 14:07

Dat siert hem ook Ronald de Boer als een van weinige ajacieden een objectief oordeel kan geven. Knvb heeft waardeloos gefloten iets meer in nadeel van AZ wat ook de uitslag heeft beinvloed.

Waarom kreeg Van Rhijn na 2 keer een licht vergrijp geel en Berends en Elm zelfs niet na 4 keer licht vergrijp (vast houden van tegenstander ) .Zelfde geldt voor Johannson en Veltman 2 keer een lichte overtreding en 2 keer geel. Floot zeer slecht deze man

Als ik dat allemaal zo huer lees zou ij willen zeggen. Fluit zelf eens een wedstrijd en kijken we dan met verschillende camera's hoeveel fouten je hebt gemaakt. Fouten maken is menselijk. Als een speler een fout maakt is t dom, maar maakt een scheidsrechter er een wordt hij compleet afgebrand. Elke ploeg heeft voor en nadelen ervan. Soms profiteer je ervan. Az deed dit nu niet (pingel) en ajax wel (vrije trap).

28 maart 2014 om 11:02

Het was inderdaad vrijwel niet te zien. Wij kunnen het 100 keer terugkijken. Vond verder wel dat Van Boekel gewoon slecht floot maar goed.

Ik adviseer iedere Nederlandse scheidsrechter dan ook om eens structureel Premier League wedstrijden te gaan kijken, want waarvoor ze hier in Nederland fluiten is om te janken. En dan ook nog voor de camera lopen vertellen dat er sprake is van ' licht contact'. Het is verdomme voetbal! En mannensport! Ik lig zelf wekelijks in de clinch met scheidsrechters omdat het op amateur niveau in Nederland nog erger is, er worden bijna zaalvoetbal regels gehanteerd en van enig mannelijk duel is geen sprake meer. We zijn hard opweg naar een topsport mentaliteit waarbij gaan liggen en elkaar daardoor kaarten aannaaien belangrijker wordt dan op eigen benen staan. En elke week is er hetzelfde gejank ' ja ik werd geraakt' boehoeeeee! Wat verlang ik toch weer naar spelers die van het veld komen met kapotte benen, maar die tijdens de wedstrijd niet hebben geklaagd. Dan wordt voetbal eindelijk weer een mannen sport en krijgen we niet wekelijks een uitvoering van de stervende zwaan te zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren