Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje staat voor vernieuwing: 'Krijgt Depay ook zo'n carrière als Robben?'

Laatste update:

Guus Hiddink kan tot en met het EK van 2016 waarschijnlijk nog een beroep doen op gearriveerde vedetten als Robin van Persie en Arjen Robben, maar voor opvolger Danny Blind ziet de wereld er waarschijnlijk anders uit. Het elftal dat in 2010 nog tot de finale van het WK reikte is dan grotendeels gestopt. Blind weet dan ook wat hem te wachten staat.

/

De voormalig international, die de komende twee jaar nog actief zal zijn in de functie van assistent-bondscoach, vindt dat het Nederlands voetbal op een kruispunt staat. In de Eredivisie zijn een aantal grote talenten actief, maar het valt te bezien wie van hen uiteindelijk het allerhoogste niveau aankan. "Krijgt Memphis Depay ook zo'n carrière als Robben?", vraagt Blind zich af in het Algemeen Dagblad.

Over hoe hij zelf leiding wil gaan geven aan het Oranje van de toekomst laat de ex-coach van Ajax weinig los. Wel lijkt hij af te willen stappen van het idee dat alles op tactiek en techniek gestoeld moet zijn. "Dat is onze identiteit en die heeft ons al veel gebracht. Maar als je ook standaard iets kunt toevoegen van de mentaliteit van bijvoorbeeld Argentijnen, dan boek je winst."

Verwacht jij dat Nederland de komende tien jaar een grote rol zal spelen op internationale eindtoernooien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet dat een Depay of Boetius ooit het niveau van een Robben zal halen, maar je weet het maar nooit. Het zijn wel goede talenten maar lijken me geen potentiele wereldtop

29 maart 2014 om 13:18

Van Boetius weet ik het niet, maar van Depay weet ik wel bijna zeker dat hij de wereldtop haalt (indien hij lang genoeg bij PSV blijft en met PSV CL gaat spelen).
Hij heeft de "schijt" voor de internationale top en ook het talent.

Zelfde verhaal met Kishna. Misschien niet het niveau van Robben, maar eerlijk (zonder al die blessures) is Robben de top van de internationale top.

29 maart 2014 om 13:22

Het zou kunnen ja maar ik vind hem nog niet erboven uit steken bij PSV of uberhaupt in de eredivisie...

Kishna vind ik wel heel erg vroeg om dat over te zeggen, die heeft nog niks bewezen. Hij heeft inderdaad (bovengemiddeld) talent maar het is maar afwachten hoe dat zal verlopen.

Maar al met al ben ik het met je eens dat dit hele talentvolle spelers zijn

29 maart 2014 om 13:26

Bij Boetius zal het vooral mentaal gaan liggen of die de top gaat halen. Qua techniek zal het wel goed komen, en als die ook nog eens fysiek stappen gaat maken..

29 maart 2014 om 13:45

Ik vind kishna meer een boetius als een depay. Technisch ongelooflijk goed. Terwijl depay meer een krachtmens is.

Vind het verder raar dat jij kishna nu al talentvoller vind als boetius. Ik vond het eerder andersom. (Maar komt misschien omdat ik voor Feyenoord ben)

29 maart 2014 om 13:45

Zal fysiek nog wel een stap moeten zetten, is letterlijk te licht, Robben is ook steviger geworden al gebeurde dat ook pas toen hij vertrok bij Psv.

Boetius onder de juiste trainer die van hem een project maakt dus een Wenger bijvoorbeeld kan wel wereldtop worden of had iedereen verwacht dat van Persie toen hij vertrok zo ver zou komen.

Dit zijn van die spelers die opeens mega stappen kunnen zetten als ze iedere week tegen de wereldtop al trainen alleen.

29 maart 2014 om 13:48

Wat robben heeft laten zien na zijn blessures is gewoon top.. bijne voor elke top team is robben een aanwinst

29 maart 2014 om 13:49

Ps. Sinds zijn ego een beetje weg is speelts die zo lekker.. robben creëert in elke grote wedstrijd een paar kansen.. of ze erin gaan of niet hij creëert ze wel

29 maart 2014 om 13:50

Boetius heeft veel en veel meer techniek dan Depay! Depay wint het erg op kracht, maar kracht kan je trainen en het fijne techniek moet je hebben! En schijt hebben brengt je niet waar je moet zijn! Cabral had ook schijt en die speelt nu bij Chelsea, oh nee wacht...

29 maart 2014 om 13:54

@derktrip

Ik heb nergens gezegd dat ik Kishna talentvoller vind dan Boetius (al vind ik dat wel). Maar ik zie bij Kishna dat hij schijt heeft aan de mensen die slecht over hem praten/denken, en dat zelfde zie ik terug bij Depay.

Dit soort jongens kunnen veel meer met de druk omgaan. Drenthe had dit ook bij Real Madrid, en presteerde ook redelijk goed voor iemand van zijn leeftijd, alleen zijn mentaliteit was mwa.

Ik schat zowel Kishna als Depay qua mentaliteit wel hoger in. Boetius heeft de potentie, maar of die met de druk om kan gaan is nog afwachten.
Bovendien hebben Kishna en Depay al een beetje de druk van kampioen "moeten" worden, terwijl Boetius gewoon moet zorgen dat Feyenoord in de top 4 terechtkomt.

29 maart 2014 om 13:54

Ik denk niet dat het bij Boetius mentaal het probleem zal zijn maar eerder het feit dat die blessuregevoelig is.

29 maart 2014 om 14:01

@san 90

Heeft jouw moeder je geleerd hoe je moet lezen of...

Lees maar nog is, heb geen zin om het te herhalen. Ik help je wel een beetje:

//hij heeft de "schijt" voor de internationale top en ook het talent.//

29 maart 2014 om 14:04

Zo goed als Robben zal ie nooit worden denk. En met alleen schijt red je het niet. Zal er vooral aan liggen of hij straks als hij bij een grote club terechtkomt gedisciplineerd blijft en plezier blijft houden in het spelletje a la Robben, Ronaldo e.d.

29 maart 2014 om 14:29

Is iedere week uitblinker maar ja jij ziet dat bljjkbaar niet. Is met tadic samen de beste aanvaller van de eredivisie.

29 maart 2014 om 14:46

Speelt vanaf links toch? Die Depay heb ik het over. Als hij de beste is waarom scoort Boetous er in minder wedstrijden meer dan? En waarom geeft Boetius meer assists? Ik ben het zo met je oneens. Depay is zeker niet slecht maar Boetius is beter.

29 maart 2014 om 14:51

Plaats Atsu daar maar bij, echt een geweldig talent.

Ik was niet heel enthousiast over zijn toekomstige aanstelling maar ik ben het hier wel met hem eens. Nederland staat altijd bekend als tactisch, opbouwend en 4-3-3. De focus moet ook soms maar is meer liggen op mentaliteit. Je kan sommige wedstrijden gewoon niet voetballend oplossen. De spelers die deze mentaliteit hebben in het nederlands elftal zijn meestal ook de beste (robben, Strootman, (v persie als die in vorm is), Depay en zelfs Vlaar).

Edit: Misschien moeten we is afstappen van 4-3-3, misschien is er in de toekomst een beter systeem.

29 maart 2014 om 13:20

Inderdaad, 4 2 3 1 ; bijvoorbeeld met krul, van der wiel, van dijk, douglas, emanuelson, de jong, fer, robben, van persie, lens, huntelaar

29 maart 2014 om 13:31

@ Tobiassana92,

Ikzelf ben eigenlijk een voorstander van een 4-3-3 formatie, maar een 4-2-3-1 formatie zou ik, op dit moment, eigenlijk ook wel een goede formatie vinden voor het Nederlands elftal.

Helaas zal het deze opstelling niet worden, maar ikzelf hoop al tijden op deze opstelling voor het WK en andere wedstrijden van het Nederlands elftal (zie opstelling).

Als Kevin Strootman dan fit zou zijn, dan zou hij op de plek van Leroy Fer spelen.

Stekelenburg
v.d.Wiel
Douglas
v.Dijk
Pieters
de Jong
Fer
Lens
Sneijder
Robben
v.Persie
29 maart 2014 om 14:00

Prima opstelling maar waarom RVP en Stekelenburg? Stekelenburg keept erg slecht bij Fulham die moet je niet willen daar moet je beter Vorm of Krul zetten. RVP goede spits maar Huntelaar is de laatste tijd veel beter verder presteert Huntelaar altijd in Oranje.

29 maart 2014 om 16:14

Deze opstelling gaat het natuurlijk nooit worden.
De verdediging heeft dan 3 nieuwe spelers, tov van de afgelopen 1.5 jaar.
Plus een andere andere keeper.
Voor de rest iig Lens en Robben wisselen van plek.
Sneijder zal zich ook maar moeten bewijzen, dat hij het nog kan, vd Vaart heeft vaak meer rendement.
Verdedigingskoppel zou ik gaan voor Vlaar en Bmi.
Pieters zou kunnen als basisspeler.
Keeper ben ik bang dat Cillissen het wordt, maar daar ben ik ook niet blij mee.

zoveel technische goede spelers heb je niet in de eredivisie ja alleen depay, als blind kan zorgen dat de mentaliteit op een hoger niveau komt dan zie ik het wel goed komen.

29 maart 2014 om 13:21

Depay, Kishna en misschien ook Boetius. Er staan nog wel wat talenten in de jeugd te springen, ie tijdens het WK 2018 20-24 kunnen zijn.
Niet iedere wereldspeler breekt heel vroeg door (huntelaar, Strootman, Suarez, Ibrahimovic, etc.).

29 maart 2014 om 13:39

Sorry hoor, maar de wereldspelers breken 99 van de 100 x wel vroeg door, gaat er dan om wat je vroeg vindt en wat je een wereldspeler vindt. Ibrahimovic was op zijn 23e wereldtop, Strootman idem, Suarez was 24 en bij deze 3 kon je op hun 19e ook wel zien dat ze de top zouden halen.
Strootman is voor mij twijfelachtig of hij de wereldtop is of gaat halen, Huntelaar wereldtop noemen is naar mijn oordeel een gotspe

29 maart 2014 om 13:48

Grappig dat jeffreysch na een paar leuke wedstrijden al kan zien dat spelers wel of niet de wereldtop gaan halen.

29 maart 2014 om 13:57

@marchello1

Waar heb ik gezegd wie zullen doorbreken en wie niet?
Ik zeg toch juist dat het afwachten is, en dat niet iedereen vroeg hoeft door te breken?

@wandering

Je hebt gelijk over wat Huntelaar betreft.
Voor de rest bevestig je precies wat ik zeg.

Alleen over dat "kunnen zien"? Niemand had gedacht dat Strootman het zo goed zou doen en zeker niet op zijn 19e.
Ook niet bij Suarez bij Groningen, en Ibrahimovic al helemaal niet, want die presteerde niet zo goed toen hij aankwam bij Ajax.

29 maart 2014 om 14:30

Dat Ibrahimovic niet zo goed presteerde bij Ajax is echt een fabeltje, hij was topscorer in de CL en ook in de competitie liep hij 1 op 2 Ja het eerste jaar was hij nog reserve omdat Mido in de spits stond.
Hij moest echt niet weg omdat ze bij Ajax dachten dat hij niet goed genoeg was, ook toen scoorde hij fenomenale doelpunten.
Suarez was ik meen 19 toen hij bij Ajax kwam, kan ook net 20 wezen, maar ook daar was hij gelijk een sensatie.
Dus nogmaals, ligt er aan wat jij vroeg noemt.

Er lopen heel veel grote talenten in de jeugd , ook breken er steeds meer talenten door het is en blijft afwachten.

Er komt genoeg aan om in de toekomst een grote rol te kunnen spelen op aankomende toernooien te kunnen spelen na het Wk 2014 waar ik weinig van verwacht.

En ook de verdediging zal veel beter worden.

29 maart 2014 om 15:08

Er komt echt bizar veel talent aan bij menig Eredivisie clubs,

Ajax: Nouri, Cerny, van de Beek, Owusu, Tete, Mirani, van Bruggen, El Ghazi en Walian.

Feyenoord: Slabbekoorn, Idrissi, Schuurman, Karsdorp, Klooster, Dekker en Cabral.

Psv: Van der Moot, Paal, Vloet, Leemans, Bergwijn, Verret, de Wijs, en Koch.

Ze gaan niet allemaal doorbreken natuurlijk, maar ze hebben wel allemaal de potentie om door te breken. Kortom er komt zat talent aan.

31 maart 2014 om 09:41

@ajaxuitmokum

We hadden altijd al veel toptalenten, maar of ze de uiteindelijke stap kunnen maken, is altijd nog de vraag.

Bij Feyenoord redde Achahbar het niet, stond in belangstelling van Manchester City. Ook Castaignos is eigenlijk niet eens zo ver, als voorspeld werd.

Bij PSV zo een Marokkaanse Belg, die naar Inter was gegaan, en toen Twente en nu in de vergetelheid is geraakt.

Bij Ajax was Castillion de nieuwe Kluivert. Bodul kon geruild worden tegen Bale.
Jordy Brouwer zit bij de amateurs.
Sarpong en Goossens stonden in de belangstelling van Chelsea. Bouy redt het niet bij Juventus.

Robben is een broodnuchtere jongen die qua mentaliteit ook gewoon wereldtop is. Hij moet wel een heel sterke persoonlijkheid hebben. Heb daarover sterke twijfels bij depay, die toch wat beïnvloedbaarder oogt. Veel 'ghetto-boys' halen het niet, op een Zlatan na dan maar die was op heel jonge leeftijd ook al een zeer sterke persoonlijkheid.

29 maart 2014 om 13:26

Wat versta je precies onder "ghetto-boys"?
Jij ziet Depay dus als een "ghetto-boy"?
Ik moet zeggen dat ik ook aan zijn mentaliteit twijfel, maar misschien zijn dat loze aannames en zal hij ons het tegendeel bewijzen

29 maart 2014 om 13:30

Waarom twijfelen aan zijn mentaliteit? Hij leeft voor zijn sport blijft altijd langer op de Herdgang om te trainen en zit vaak in het krachthonk. Traint keihard en met zijn talent zal die zeker de top gaan halen.

29 maart 2014 om 13:31

Don Joe Falcao heeft wel gelijk hierin, Depay loopt er toch ook zo bij met al die tattoo´s
en zijn hele stijl.

Zelfde geld voor Ribery, Narsinig, Anelka en nog wel meer spelers die zich zo gedragen.

29 maart 2014 om 13:33

Narsingh is gewoon een rustige nette jongen, heeft helemaal niet zo een imago vind ik.

Maar ik snap wel wat jullie bedoelen. Maar volgens mij is Depay gewoon een softe jongen, ik bedoel Mitchell Dijks en Clasie zitten ook onder de tattoos.

29 maart 2014 om 13:42

Don Joe Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik heb zelf in teams gespeeld met gasten met tattoo´s en dat liep altijd fout. Veel van die gasten denken dat ze heel wat zijn en ik ,neem dat ego gedrag van hun niet. Maar mijn ervaring is wel dat gasten met tattoo´s vaak een erg negatieve invloed hebben tegen hun teamspelers en vaak ruzie hebben met de tegenstander, slaan ,schelden enz.

Dijks en Clasie zijn misschien een uitzondering.

29 maart 2014 om 13:46

Ik snap wel wat je bedoelt maar in principe scheer je iedereen wel over 1 kam... Ik bedoel allerlei verschillende soorten mensen hebben tattoos. Ik ben wel met je eens dat degene die volzitten met inktplaatjes meestal de wat ruigere types zijn.

Maar een Zlatan, Skrtel, Lavezzi etc. etc. zitten ook onder de tattoos, tegenwoordig is dat niet zo bijzonder meer

29 maart 2014 om 13:54

Sswa. Jij begrijpt wat ik bedoel, maar je moet ook hier soms op je woorden letten voor 'links nederland', die er direct een verkapte discriminerende opmerking in willen zien. De realiteit is echter dat dit soort jongens vaak een overperformance hebben, overdreven trots, onrealistisch zelfbeeld, neiging tot provocatie en intimidatie en irritatie opwekken bij medespelers, trainers, scheidsrechters en tegenstanders.

29 maart 2014 om 14:05

@ falcao

Wat een grappenmaker ben jij zeg.
Je loopt eerst heel stoer te verkondigen dat hij een ghetto boy is en wanneer ik je vraag wat je daarmee bedoeld antwoord je niet.

Daarna wil je vervolgens doodleuk komen zeggen dat je moet oppassen voor reacties van "links Nederland".

Wat een lariekoek, wees een vent en geef gewoon antwoord

29 maart 2014 om 14:53

Daar is niks stoers aan. Ghetto-boys zijn in de regel jongens die uit sociaal problematische omstandigheden afkomstig zijn en zich zwaar oriënteren aan de Amerikaanse rap en ghettoscene, wat een stijltje op zich is. De weelde kunnen verdragen blijkt toch vaak een probleem te zijn. Je kunt toch onmogelijk beweren dat jongens als elia, Drenthe, quinsy owusu, Collins John ondanks hun talent doorgegroeid zijn? Hoop dat het met depay ondanks zijn grote talent niet zo gaat. Boetius lijkt me daarentegen als persoon evenwichtiger. Ook blanke jongens als van der meyde en arnautovic hadden een soortgelijk probleem.

29 maart 2014 om 16:21

Gregory van der Wiel ook uitzondering!?!

Robben is zonder twijfel een van de grootste spelers uit onze historie. Het is ongelooflijk hoe onderschat deze jongen is geweest, gedurende zijn hele carrière eigenlijk. Zal vast ook te maken hebben met zijn blessures, waardoor de hype nooit groot genoeg is geworden en hij het telkens weer opnieuw moest bewijzen.

Ik ben fan van Depay, maar het niveau van Robben zal die nooit gaan halen, want Robben is een unieke voetballer. Robben heeft in zijn carriere meerder topclubs zowat gedragen, zover gaat Depay niet komen gok ik.
Maar dat is geen schande, al haalt hij 70 van de kwalitietien van Robben, wordt hij alsnog een wereldtopper en daar geloof ik wel in. Depay heeft alles in huis om een grote speler te worden.

En ik zou graag willen zien dat de mentaliteit hier wat verandert. Wat meer oog voor de winst ipv een hakje of 1x raken, mss winnen we dan nog eens wat...

29 maart 2014 om 13:29

Hij heeft echt zoveel pech gehad met blessures als je het zo bekijkt... Onderschat? Ik weet niet, misschien een beetje. Heeft toch clubs als Real en Chelsea achter zijn naam staan, waar hij mits fit veel speelde. Mocht hij ongeveer blessurevrij blijven had hij nog meer uit zijn toch al mooie carriere kunnen halen. Bij het Nederlands elftal was ie ook eigenlijk altijd onomstreden.

Ik denk dat geen enkel talent momenteel de potentie heeft van een Robben, maar dat is niet erg als ze al bij een topclub kunnen presteren is dat al mooi

Ach Robben en Van Persie waren op hun leeftijd echt niet beter dan een Depay of een Boetius hoor. Maar dat zullen de meesten hier niet weten omdat ze toen nog in de luiers zaten. Over vier jaar staat er echt weer een goed Oranje hoor.

Ik denk dat zoiets heel lastig gaat worden.

Ik heb Robben dan ook wel heel hoog zitten. Ik vind het na C. Ronaldo de beste buitenspeler die er momenteel is. Veel beter dan Bale en Neymar bijvoorbeeld.

Depay is een groot talent en heeft het talent om een topvoetballer te worden, maar de op één na beste in de wereld op zijn positie? Ik denk het niet, maar dat zal moeten blijken. Hij is soms nog erg onrustig en heeft niet zo'n mooie dribbel als Robben. Robben had op jonge leeftijd al die karakteristieke dribbel.

29 maart 2014 om 13:31

Als je in Depays leeftijdscategorie kijkt zijn er toch grotere talenten te vinden op zijn positie. Maar goed je weet nooit wanneer en hoeveel talenten nog kunnen ontwikkelen. Hopelijk blijft Depay nog een paar jaar in Eindhoven want ik hoorde al wat geluiden dat hij weg zou willen

29 maart 2014 om 13:54

@ Don Joe

Dat ben ik met je eens. Depay is een veelbelovende voetballer, maar internationaal gezien geen toptalent. Niettemin is het op dit moment wel de enige buitenspeler samen met Kishna waarvan ik denk dat die heel goed kunnen worden.

29 maart 2014 om 16:33

Wat zijn internationaal dan wel talenten van 20 die de absolute wereld top kunnen halen dan? Depay was de enige speler van PSV dit seizoen die altijd een 6je scoorde en vaak ook meer. En talent heeft deze jongen wel zeker en aan zijn mentaliteit zal het ook niet liggen.

29 maart 2014 om 22:32

De absolute wereldtop weet je nooit, maar dit zijn bijvoorbeeld een paar spelers onder de 20, niet perse allemaal beter dan Depay maar toch zeker een aantal;

- Sterling
- Kovavic
- Draxler
- Lukaku

Dan heb je nog Gotze, Muniain, Pogba, El Sharaawy die pas 21 zijn

Dat het fysiek en de mentaliteit belangrijk is, wil niet zeggen dat je al je technische en tactische kwaliteiten ineens aan de kant moet schuiven. Dat zijn juist de kenmerken van het Nederlandse voetbal. Maar het fysieke aspect is belangrijker geworden. Als ik spelers als Berghuis, Promes of Boëtius zie... daarvan weet je van tevoren dat ze nooit de europese top gaan halen. Die zijn veel te tenger.

Depay heeft echter bijna alles. Hij heeft een goed postuur, maar heeft ook techniek en is wendbaar. Daardoor is 'ie onvoorspelbaar. Die gaat het wel halen denk ik. Ook vanwege z'n mentaliteit. Mocht hij, zoals Ola John of Elia het moeilijk krijgen in het buitenland, dan knokt hij zich wel in de basis denk ik.

29 maart 2014 om 13:43

Boetius doet inmiddels al een paar weken aan krachttraining om aan zn fysiek te werken maar overdrijf je niet vreselijk? Van Persie, Robben, Sneijder en Van der Vaart moeten het nou ook niet echt hebben van hun fysiek. Ik vind dat ook zo'n Vandergijpgelul. Spelers moeten bij hem vooral fysiek hebben anders redden ze het niet. Ik neem die man zowiezo niet al te serieus. Als er nou iemand niets gedaan heeft met zn kwaliteiten dan is het Van der Gijp wel. En dan nu anderen afkraken dat ze op bepaalde vlakken tekortkomen? Laat me niet lachen. Zolang spelers het talent hebben en de juiste mentaliteit dan komen ze er wel.

29 maart 2014 om 13:56

Je hoeft geen 11 Yaya Toure's te hebben nee maar je kunt ook niet met 11 Insinge's spelen. Fysiek wordt steeds belangrijker niet alleen maar kracht maar ook of je meerdere wedstrijden kan spelen in 1 week etc. etc. NL moet zich daar meer op gaan richten niet alleen technisch en tacktiek

Depay gaat absoluut vaste speler van Oranje worden. Hij heeft gewoon alles in zich om dat te halen! Maar zeker ook omdat Hiddink trainer wordt van Oranje.. Die spreken elkaar nu regelmatig en Hiddink weet wat hij in zijn schild heeft.

Depay heeft alles om de top te halen, wat ik lees in d Vi over zijn mentaliteit en de wil om te slagen is gewoon top. Ik denk dat hij ook een voorbeeld is voor veel jongeren en dat als hij echt doorbreekt een motivatie voor veel jongere spelers zoals Kishna en Boetius is. Want hun hebben ook echt talent maar waar een depay ook zijn lichaam optimaal traint mis ik dit nog een beetje bij die andere 2 die het vooral op techniek willen doen.

Maar het is vooral afwachten en Robben was ook wel de beste speler van de afgelopen 15 jaar die we gehad hebben samen met van Nistelrooy. Waar een van de vaart sneijder al minder aan het worden zijn. Zie je Robben nog zo'n honger en de wil hebben om prijzen te pakken met Bayer Munchen. Terwijl die andere 2 meer talent hadden.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze spelers het niveau van van Persie en Robben zullen halen. Maar Nederland gaat wel een lichting krijgen waarin geen zwakke plekken zitten en dat is ook heel belangrijk.

29 maart 2014 om 13:55

Dat idee heb ik ook, ik vind het daarom ook wel leuk om te lezen hier dat velen hier na een paar leuke wedstrijden van jonge talenten al menen te kunnen zien dat ze de wereldtop gaan halen. De vergelijkingen met van Persie en Robben komen hier veelal naar voren maar zeg nou eerlijk, hoeveel wedstrijden eredivisie hebben een Boetius, Depay en vooral ook Kishna er nu opzitten? Daarbij is het niveau van de eredivisie nou ook niet echt hoogstaand te noemen. Dat ze hier een aantal wedstrijden leuk mee kunnen draaien zegt naar mijn mening meer over het niveau van de eredivisie dan het niveau van de talenten.

29 maart 2014 om 14:43

Klopt, de Eredivisie is nu zeker een slechte competitie, als je vergelijkt met Oostenrijk, dat
onze kampioen kansloos verliest van die van Oostenrijk. Dat is erg matig.
Maar ik denk wel dat dit gewoon een mindere periode is voor het Nederlands voetbal. Van 1975-1985 was de eredivisie niet goed. Een toen er bij 1 team (psv) een dreamteam ontstaat, krikt dat meteen het niveau op en wordt Nederland europees kampioen. Daarom moeten we ook niet schrikken dat dit dramatische niveau nog wel 5 jaar doorgaat. Maar misschien daarna? Wie weet dat een paar teams in 2020 erg goed worden, dan kunnen we zeker meedoen met Portugal, Italie en Frankrijk. En misschien in 2022 wel een wereldtitel? We moeten het gewoon niet zo serieus nemen dat de eredivisie nu niet goed is en dat de nummer 4 (vitesse) een verdwaalde Japanner in de spits heeft.

29 maart 2014 om 14:49

Mwah. Ajax speelde in 87 en 88 ook een finale hoor. Die van 87 werd gewonnen. Dus een dreamteam.... beetje overdreven voor een ploeg die in het voorjaar van 1988 geen een wedstrijd won in Europa en toch die cup won.

29 maart 2014 om 15:03

Ze hoeven toch ook niet alle wedstrijden uit en thuis te winnen? Als PSV Real Madrid uitschakelt (wat in 1988 gebeurde) ben ik allang blij, dan ga ik niet nog zeuren dat PSV de uitwedstrijd niet won...

''wel lijkt hij af te willen stappen van het idee dat alles op tactiek en techniek gestoeld moet zijn´´

Dit is gelul natuurlijk, niemand heeft het idee dat alles om tactiek en techniek draait. Het zijn wel twee belangrijke steunpilaren van het Nederlandse voetbal maar niet de enige. D

Bovenstaande interpretatie van Voetbalzone haal ik absoluut niet uit de woorden van Blind. Het lijkt me veel eerder dat hij zegt dat Nederland stappen moet maken op andere gebieden, zoals op het gebied van mentaliteit.

Ik denk dat als er 1 Nederlandse speler in de eredivisie is die wel eens een topper zou kunnen worden, is het Depay. Hij is fysiek 3 keer zo sterk als Boetius, Promes en Kishna, als die tegen een Sagna moeten, worden ze weggeblazen. Depay heeft ook een erg goed schot, en heeft (de laatste tijd) ook oog voor de voorzet. Ik vind wel dat hij meer kansen moet afmaken.

Nl elftal staat momenteel wellicht op een dieptepunt maar van alle kanten is er echt een hoop talent in aantocht , kijk alleen al naar de jeudopleiding van Ajax , en naar spelers als bijv Strootman , van Ginkel , Kongolo , Vilhena , Depay en Kishna

Zeker denk ik dat we hebben super veel talenten bij buitenlandse clubs spelen. En in Nederland loopt ook aardig wat talent moet je de top 4 van Nederland kijken en dan de gemiddelde leeftijd die is super laag ik denk dat we ons in de toekomst geen zorgen hoeven te maken 😜

Robben heeft wel enorm doorzettingsvermogen met al die pittige comebacks na blesures.
Maar hij was op jonge leeftijd (en ook nu niet) degene die hele team probeert op te peppen en mee te slepen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren