Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Twente-spelers balen: 'Voetballend deden we zeker niet onder voor Ajax'

Laatste update:

FC Twente kreeg zondag vooral in de eerste helft voldoende kansen tegen Ajax, maar ging daar niet goed mee om en verloor uiteindelijk met 3-0. Daar baalde Quincy Promes van: de aanvaller van Twente vond de nederlaag van zijn ploeg onnodig. "Voetballend deden we zeker niet onder voor Ajax", stelde hij na afloop op de officiële website van zijn werkgever.

/

Promes weet waar het zondag mis ging: "Bij ons was het in de eindfase niet goed vandaag, bij hen wel", zei de rechtsbuiten. "De nederlaag is wel wat geflatteerd en doet eigenlijk geen recht aan het spelbeeld." Twente raakte in de eerste helft de paal en de kruising en hielp verder nog twee enorme kansen om zeep.

Aanvoerder Rasmus Bengtsson zegt ook dat hij Ajax niet beter vond dan Twente, maar dat de Tukkers de nederlaag aan zichzelf te wijten hebben. De tweede plaats lijkt nu het hoogst haalbare voor de ploeg van Michel Jansen, die op het moment vijfde staat. Woensdag speelt Twente tegen ADO Den Haag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Twente kwam er helemaal niet aan de orde, ajax speelde met twente
het was een saaie wedstrijd.

30 maart 2014 om 17:51

Niet mee eens, twente had met iets meer geluk makkelijk kunnen winnen,toch vind ik het knap wat ajax presteert want door deze wedstrijden steeds te winnen zijn ze nu kampioen

30 maart 2014 om 17:52

Geluk vind ik een foute woordkeuze van mezelf! (Ben heel erg op dit woord tegen in voetbal en nu gebruik ik het zelf ;p) zeg maar effectief

30 maart 2014 om 17:52

Haha vriend welke wedstrijd heb jij gekeken? Twente was in de eerste helft duidelijk de betere ploeg. Ajax heeft uit drie kansen drie keer gescoord en was gewoon ontzettend effectief. Zoals de spelers zelf al zeggen, de nederlaag is aan hen te danken.

Voetballend was het uitstekend alleen wanneer ze voor de goal kwamen maakten ze een gehaaste indruk en werd er niet meer nagedacht maar vooral gehaast.

30 maart 2014 om 17:59

Ajax had meer dan 3 kansen, vertel geen onzin. Daarnaast had Ajax ook nog een penalty moeten krijgen.

30 maart 2014 om 18:41

Och och en Twente ook...
Nee de scheids heeft goed gefloten.
Die kun je niks aan rekenen vandaag.

Twente meer en betere kansen maar zoals zo vaak moet je ze wel maken. Ajax deed het weer voortreffelijk met het scoren. Altijd precies op het juiste moment. Denk je nou wordt het 0-1 of het kan niet lang duren precies dan scoort Ajax

30 maart 2014 om 20:51

Twente meer en betere kansen? Hoevaak heeft FC Twente op doel geschoten? Antwoord ; 1 keer. In de tweede helft ging het wel wat beter met een paar schoten maar meer dan 3 heb ik niet geteld.

Er wordt gesproken alsof Ajax de zege aan FC Twente te danken heeft wat natuurlijk niet het geval is....

30 maart 2014 om 21:57

FC Twente blaasde ajax delen in de wedstrijd ver naar achteren. Na de rust maakte twente het spel en creerde het kans op kans. Hij vliegt er dan niet in en de counter van ajax leidt tot de 2-0. Ajax en counteren, FC Twente heeft ervoor gezorgd dat de ploeg van het balbezit moet counteren, kortom uitstekend prestatie met een uitzondering van de gemiste kansen. Normaal gaan er minimaal 2 a 3 binnem van deze kansen maar vandaag lukte het niet. Ajax kampioen en terecht omdat FC Twente het hele jaaret hetzelfde probleem heeft gezeten. KANSEN

30 maart 2014 om 23:42

Twente had met een spits als Pelle het kampioenschap nu al binnen. Maar voetballend was het vandaag gelijkwaardig alleen zette Twente hoger druk, maar Ajax voetbalde zich hier met enige regelmaat goed onderuit.

30 maart 2014 om 17:59

Nee. Gewoon niet. Ajax speelde bij vlagen inderdaad leuk voetbal, maar Twente had hier gewoon kunnen winnen. Ajax heeft ze alleen een lesje effectiviteit gegeven.

30 maart 2014 om 18:21

Lesje efficiëntie bedoel je.

30 maart 2014 om 19:07

Heb jij niks anders te zeggen dan andere te corrigeren??

30 maart 2014 om 19:45

Nee lesje effectiviteit. Klopt gewoon bijdehand ventje.

30 maart 2014 om 21:38

- Effectief: doeltreffend.

- Efficiënt: een doel met zo min mogelijk inspanning (tijd, geld, moeite etc) behalen.

Beide betekenen ze doeltreffend, alleen wil efficiënt óók nog zeggen dat je het doel probeert te halen met zo min mogelijk inspanning! Efficiënt is dus altijd effectief, effectief hoeft niet altijd efficiënt te zijn. Een walnoot kraken onder de rupsband van een tank is effectief, de noot kraakt. Maar niet efficiënt, het is nog al wat moeite en het resultaat is puree.

Wedstrijdstatistieken van Fox: Twente 14 scoringskansen, doelpunten 0. Ajax 10 scoringskansen, doelpunten 3. Het doel is doelpunten maken. Twente niet effectief, Ajax effectief. Twente 4 schoten op doel, doelpunten 0. Ajax 6 schoten op doel, doelpunten 3. Twente niet effectief, Ajax effectief.

Als je scoringskansen neemt als maatstaf voor inspanning: Twente 14 scoringskansen en 0 doelpunten, Ajax 10 scoringskansen en 3 doelpunten. Ajax ook nog eens efficiënt!

Beide gelijk! Maar effectief is sowieso waar bij een winnende ploeg (meer doelpunten maken dan de tegenstander), efficiënt is waar als je aangeeft op welk punt je dat vindt.

30 maart 2014 om 23:28

Iets dat efficiënt is, is niet altijd effectief hoor. Efficiënt doet alleen uitspraken over de middelen die je hanteert om het doel te bereiken terwijl effectief iets zegt over de mate waarin je je gestelde doel bereikt. Dat betekent dus dat je efficiënt niet kan vertalen met doeltreffend en dat betekent dat Viswinkel onzin aan het praten is.

Klein voorbeeldje: stel jij bent de baas van een bedrijf en je wil mensen informeren over de nieuwe regels op de werkvloer die per volgende week ingaan. Je kan al je werknemers een mailtje sturen: dat is de minst mogelijke inspanning en dus een hele efficiënte manier om je doel te bereiken, namelijk mensen informeren over de nieuwe regel. Maar is het ook effectief? Niet per se: mensen kunnen de regels immers verkeerd interpreteren, hun mail niet lezen, de mail kan in een spamfilter terecht komen of wat dan ook. Veel effectiever zou het zijn om elke werknemer persoonlijk aan te spreken zodat je zeker weet dat je doel bereikt wordt.

31 maart 2014 om 09:05

Je hebt gelijk, ze zijn niet altijd gelijkwaardig! Effectief wil je altijd zijn, het streven is om dat dan ook nog eens efficiënt te doen. Inderdaad een verschil tussen de weg naar het doel en het bereiken van het doel zelf. Goed voorbeeld ook!

30 maart 2014 om 18:00

@ellmau15 ,

heb je dat ergens gelezen man,

hoe durf je dit te beweren, Twente dwong ajax om countervoetbal te spelen in de eigen arena, volgens mij zegt dat wel genoeg, ik weet wel dat je wil uitlokken met deze opmerking, maar tis te belacheleijk vom daar verder nog woorden aan vuil te maken, Kwa kansen had twente gewoon moeten winnen.

30 maart 2014 om 18:05

Twente dwong. Hahaha. Eerst moet je lezen dat Ajax countervoetbal speelt en nu lees je met tranen in je ogen dat Twente hun dwong. Laat me niet lachen man. Twente was misschien de betere, maar Ajax probeerde er elk keer voetballend uit te komen. Dat ze dan de ruimte hebben om hun kansen af te maken. Geen probleem.

30 maart 2014 om 18:12

@gentleman23,

Ach ja,

Als zelfs echte ajacieden dat zeggen, dat Twente ajax tot countervoetbal dwong, en zelfs F de Boer het zegt dat het wel een tactische zet was, ach wie ben jij dan om daaraan te twijfelen,

ik feliciteer de echte ajacieden die deze wedstrijd ook echt objectief hebben bekeken.

30 maart 2014 om 19:16

Ik vond Twente vooral onmachtig... Ik zat in het stadion, dan heb je andere beleving, maar ik vond Twente tegenvallen en Ajax hield makkelijk stand en scoorde op de goede momenten...

30 maart 2014 om 19:28

@fctecper

Je begrijpt het niet, Ajax heeft ervoor gekozen om counter voetbal te gaan spelen omdat ze wisten dat Twente moest komen. Dat was de tactische zet van Frank de Boer.

Twente had daar niet op gerekent en dacht vroeg druk te kunnen zetten. Alleen ging Ajax niet voor een trage opbouw maar voor snelle counters naar voren. Gevolgen een mooie drie - nul en het vierde kampioenschap op rij.

30 maart 2014 om 20:29

@SpeedyAFCA, kortom, Ajax week af van de gebruikelijke tactiek omdat Twente een speelstijl hanteert waartegen je beter kunt counteren. Dan dwingt Twente Ajax dus wel tot counteren.

30 maart 2014 om 20:56

'als zelfs echte Ajacieden dat zeggen, dat Twente Ajax tot countervoetbal dwong.... vanaf hier ben ik maar afgehaakt, wat een onzin zeg. Kom eens met bewijzen zou ik zeggen. Twente zette druk waardoor Ajax de lange bal speelde of probeerde er onderuit te voetballen als dat kon.

de 2-0 was een mooie uitgespeelde counter, maar om nou iedere overgenomen aanval te bombarderen tot counter gaat te ver. Dus als voorbeeld ; Real Madrid en Barcelona counteren dus heel erg veel?

30 maart 2014 om 21:26

@optical|skills

Nee dat heeft niets met de speelstijl van Twente te maken maar met de stand op de ranglijst. Ajax had een zodanige voorsprong op de rest dat het zeer verstandig was om minder risico te nemen. Een gelijkspel was immers ruim voldoende om de titel veilig te stellen.

Voor Twente was dit de laatste kans op de titel dus moesten ze winnen. Daarbij zitten ze ook in de race voor de tweede plaats en hebben ze weinig aan een gelijk spel.

Dan is het een slimme keuze om wat minder risico te nemen en gebruik te maken van de ruimte die Twente ging bieden. Dat is prima uitgepakt, mooie, snelle counter goals. Prima overwinning.

31 maart 2014 om 11:22

De kampioen heeft altijd gelijk Fctexper. 3-0. Duidelijk einde verhaal, Twente had niet moeten winnen. En ik heb geen countervoetbal gezien. Wel twee ploegen die aanvallend voetbalden en zo nu en dan mooie aanvallen op de mat legden.

Nogmaals: 3-0.

31 maart 2014 om 19:43

@speedy
Nee, jij begrijpt het niet. Dat Twente kans op kans mistte hoorde zeker ook bij het plan van De Boer......

30 maart 2014 om 18:13

Zoeken zoeken en nog eens zoeken baba .ajax wordt verdiend kampioen ben trots op me club waren niet minder?ze waren ook de eerste 20 minuten beter masr voor de rest nee prommes wakker worden he.ajax meer dan verdiende winnaar vandaag plus kampioen top weekend

30 maart 2014 om 18:27

Ajax kwam totaal niet aan de orde, goals door counters en dode spelmomenten.. Verder kwamen ze niet

30 maart 2014 om 18:40

Twente had een paar grote kansen maar voetballend deden ze echt wel onder voor Ajax

31 maart 2014 om 03:34

Ellmau15 twente was zeker niet de slechtere...ajax was scherper in de afronding...kan niet wachten tot dat borven zijn kans krijgt.
Castagnos was weer drama...

Als je zoveel kansen mist verdien je een pak slaag

30 maart 2014 om 17:48

Ik als ajax supporter ben blij met de overwinning maar man man man wat hadden we een geluk vandaag!

30 maart 2014 om 17:56

@ Valentino88

Dat vind ik nou weer wat overdreven, we hadden iet wat geluk dat Twente haar kansen niet afmaakte maar dat is toch niet onze schuld. Bij vlagen liet Ajax ook goed voetbal zien waarbij onze goals echt niet tot stand kwamen door middel van gelukkige acties. Ik vind het daarom ook echt overdreven om te stellen dat we gelukkig gewonnen hebben.

Net zoals Ajax was Twente bij vlagen ook sterk maar zij waren echt niet de grote overheersende partij, ik vond beide ploegen qua spel elkaar wel in evenwicht houden. Als je als Nederlandse clubs zo verliest in Europa zoals Twente vandaag deed horen we altijd dat de tegenstander volwassener is; door op de juiste momenten te versnellen om vervolgens toe te slaan. Het feit dat die Zweedse speler van Twente ook aangaf dat hun spel veel te kinderlijk was bewijst dat ook.

Uiteraard snap ik dat de druiven in Twente zuur zijn maar Ajax heeft gewoon terecht gewonnen.

30 maart 2014 om 18:19

Nee oke ik bedoel ook niet dat we gewonnen hebben met geluk, want we speelden ook wel goed en maakte onze kansen gewoon heerlijk af. Maar bij de 1-0 die bal op de lat, sorry ik maar ik telde een aantal kansen van Twente al. Je hebt wel gelijk hoor misschien kwam het zo over dat we als lucky ajax wonnen maar dat was niet zo.

30 maart 2014 om 18:24

@ Valentino88

Ahh ok dan interpreteerde ik jouw post iets te letterlijk, my bad. Dat je hart even stil stond omdat je hem al telde had ik ook een aantal keer, ik voelde de scheldwoorden al opkomen lol.

Promes weet waar het zondag mis ging: "bij ons was het in de eindfase niet goed vandaag, bij hen wel", zei de rechtsbuiten.

Nou niet alleen op dit punt ging het mis, dat zogenaamde druk zetten sloeg ook nergens op, leek wel of de Twente spelers niet vooruit te branden waren.

Tadic en Castaignos waren wederom in een belangrijke wedstrijd totaal onzichtbaar.
Denk dat ze gewoon niet met de druk weten om te gaan, iets wat Ajax wel kan.

Zat helemaal geen beleving achter bij Twente, Ajax kon ze makkelijk uit counteren wat ook gebeurde.

Meeste Ajacieden een dikke voldoende, Van Rhijn en Bojan prima voetbal laten zien.

30 maart 2014 om 17:56

Ik heb het kaatste half uur niet kunnen zien, maar in het eerste uur heeft Ajax zich niet vaak onder de druk uitgevoetbald. Waarschijnlijk heb jij de wedstrijd niet helemaal objectief bekeken.

Over Tadic ben ik het helemaal met je eens, echter is dat al twee seizoenen zo als hij op het middenveld staat. Tadic moet vanaf de zijkant komen en Promes vanaf 10.

30 maart 2014 om 18:02

Geachte de10,

Versta onder druk zetten iets anders, dan naar je tegenstander toe wandelen.

Denk dat Twente gewoon te voorzichtig was, hadden gewoon er vol op moeten gaan dan hadden ze mogelijk een goede kans op de overwinning gehad.

Nu speelden ze te halfslachtig en uiteindelijk toch met 3 - 0 verloren.

Ga dan strijdend voor je laatste kans ten onder, dit leek nergens op.

ps. Je hebt gelijk met Tadic aan de zijkant, komt daar veel beter tot zijn recht.

Vind dit zo een zwaktebod. Twente werd een aantal keer tureluur gedraait door de combinaties van Ajax maar de eindpaas ontbraak. Buiten een paar kansen in de eerste helf en de eerste minuten na rust was Ajax heer en meester.

Twente doet alsof het veel grote kansen heeft gehad maar dat viel mee. Vaak was de hoek onmogelijk of was het een hoekschop. Alle statistieken spreken in het voordeel van Ajax en als je de wedstrijd hebt gezien dan kan je de laatste 20 min de statistieken er nog van aftrekken. Dan houd Twente helemaal niks meer over.

30 maart 2014 om 18:06

@frikx ,

Wat jij zegt is inderdaad superzwak,

heb je niet gezien hoe kinderlijk eenvoudig Guiterez de back van ajax achter zich liet en vrij bij de achterlijn kon voorzetten, of hoe castaignos vrij op cillisen af kan maar dan veel te wild schiet, ajax werd gewoon gedwongen om countervoetbal te spelen, niks meer en niks minder, dus waar jij dan tureluurs gedraait word, wil ik dan wel eens weten, de meeste driehoekjes die ajax op de mat legde werd de bal uiteindelijk ingeleverd bij twente, dus welke wedstrijd jij in godsnaam hebt gezien is mij dan een raadsel,

30 maart 2014 om 19:27

Ik heb van beide kanten leuke momenten gezien, maar ook slechte kanten! Soms werden spelers van Ajax t bos ingestuurd maar vaker die van twente! De driehoekjes tussen boilesen, blind en klaasen & bojan kishna en klaasen waren vandaag gewoon perfect! Maar vrdr was t een aantrekkelijke wedstrijd op sommige momenten! Wanneer ik dacht dat twente de gelijkmaker ging maken werd het ineens door een hele mooie aanval 2-0 en toen was de wedstrijd wel voorbij en was t geloof weg bij twente! Ik vond het wel een verdiende overwinning op basis van wilskracht!

Onzin. Ajax was eerste helft overduidelijk de betere. Tweede helft deed Twente het 10 minuutjes erg leuk, maar werden daarna volledig weggespeeld.

30 maart 2014 om 18:09

@ignition,

ik weet ik moet niet reageren op dat getrol van jou,

maar anders ga je er nog in geloven ook, weggespeeld uhu,

terwijl elke objectieve ajacied ook zegt dat Twente ajax dwong tot countervoetbal, dus wat nou weggespeeld, 2 Counters en een vrije trap.

30 maart 2014 om 18:18

Jullie werden in de 2e helft (na de eerste 10 minuten) overduidelijk weggespeeld met prima combinatievoetbal. Als je dat niet in kan zien, heb je stront in je ogen.

30 maart 2014 om 18:30

Ignition,

sja de enige hier met poep in zijn ogen ben jij dan wel, de echte ajacieden hier zoals Hen_nie zien het wel goed, jij wil alleen maar provoceren met totaal niet objectief zijn.

Twente leek optisch wat beter in de eerste helft. Als je beter kijkt ontstonden de paar kansen door foutjes van Ajax. Toen dat stopte speelde Twente geen rol meer en werd Ajax de terechte winnaar.

30 maart 2014 om 17:57

Foutjes ontstaan mede door het druk zetten van Twente, dat is ook een verdienste.

30 maart 2014 om 20:17

Vaak wel, maar slechte inspeelpasses hebben niets met de kaliteiten van Twente te maken. Meer met eigen concentratie.

30 maart 2014 om 23:51

Idd wanneer de combinaties van Blind Klaassen en Serero lukten en de spitsen hier in meededen, kwam Twente er niet aan.
En dat hoge drukletter gebeurde idd maar vond dat Ajax zich hier op een paar momenten goed onderuit voetbalde. Verder de kansen en mogelijk heden die Twente kreeg waren op een moment na keer op keer een fout van Ajax kant.

Twente had deze wedstrijd al voor rust moeten beslissen. Enorme kansen werden zielloos verkloot. Gebrek aan winnaarsmentaliteit deed de Tukkers van zichzelf verliezen. Ajax erg matig, maar een paar goede momenten in de omschakeling. Zwaar geflatteerde zege.

30 maart 2014 om 18:13

kijk ff de statistieken na: twente in de eerste helft 1 schot op goal tegenover 4 van ajax. daarbij vergeet je de kansen van kishna en blind wel makkelijk in de 1e helft.

30 maart 2014 om 21:30

kijk ff de wedstrijd na.. Twente had (de eerste helft) gewoon het beste van het spel en Ajax kwam er in de counter gewoon super uit. De verdediging van Twente 'had veel weg van een gatenkaas', om met de woorden van Evert ten Napel te spreken.
Toch super pijnlijk om te zien hoe niemand bij Twente die bal in het doel weet te werken. Na elke kans denk je: 'nou ja, de volgende keer gaat 'ie er wel in.' Eindstand: 3-0..

31 maart 2014 om 10:31

De waarheid ligt een beetje in het midden, zowel Ajax als Twente heeft de ander op eigen helft vast gezet met enige regelmaat. Zowel op de helft van Ajax als van Twente liepen er regelmatig 21 spelers.. Bij Ajax viel op dat er 2x gescoord werd uit de omschakeling en dan lijkt het alsof Ajax 'alleen maar heeft gecounterd’ en vergeet men de goed uitgevoetbalde kansen voor oa Blind en Kishna.. Twente miste ook grote kansen, dus dan lijkt het alsof ze beter waren.. Volgens mij was het balbezit 52 om 48 en met mijn eerste opmerking in het achterhoofd kun je spreken van een gelijkopgaande wedstrijd..

31 maart 2014 om 11:24

Jij hebt echt een andere wedstrijd gezien. Ik ben de laatste om te zeggen dat 3-0 terecht was, maar Ajax was hier echt gewoon beter dan Twente. Meer kansen gecreeerd, beter afgemaakt.

met een beetje geluk had roda jc ook boven aan gestaan

Word een beetje moe van dat gepraat achteraf.
Iedere keer achteraf krijg je dit soort praatjes.

30 maart 2014 om 19:19

Ja wat verwacht je anders als nabeschouwing? Ze kunnen moeilijk dit van te voren vertellen he?

31 maart 2014 om 11:28

Hahaha zalige reactie.

Maar je begrijpt wat hij bedoelt neem ik aan? Het geouwehoer over Twente dat had kunnen winnen als als als als. Zoals hierboven al iemand zegt: met een beetje geluk had Roda ook bovenaan kunnen staan. Het is gewoon allemaal onzin. Je kunt best een nabeschouwing houden en napraten over een wedstrijd, maar het woordje als, dat zouden ze moeten verbieden. En mensen die beweren dat Twente had verdiend om te winnen ook. Wat een onzin allemaal. 3-0, 8 punten voorsprong op Feyenoord, Ajax zonder noemenswaardige problemen kampioen, en nog steeds durven mensen te komen met als als als en met een beetje geluk dit dat zus zo. Het is gewoon een zwaktebod.

31 maart 2014 om 19:17

Jij hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. Of je bent nog dronken van euforie. Twente was duidelijk de betere. Maar ja kansen raken is zeker ook een kwaliteit. Twente is mentaal veel zwakker.

Dat de Twentespelers balen kan ik me heel goed voorstellen. Ik vind echter dat ze wel een compliment verdienen en dat geldt zeker ook voor de trainersstaf. Als Twente nog iets wilde, moesten ze deze wedstrijd winnen en qua tactiek zijn ze er ook voor gegaan.
Door middel van druk zetten waren ze in staat om Ajax het voetbal redelijk onmogelijk te maken en kregen ze zelf ook goede kansen. Jammer alleen dat je dan een flapdrol van een spits heb staan met een ego dat niet in de Arena had gepast als het dak dicht was geweest.
Uiteindelijk betaalde Twente de tol voor hun gewaagde tactiek. Ruimte geven aan Ajax kun je lang volhouden zonder tegengoal maar geen 90 minuten.

30 maart 2014 om 18:41

Jawel maar dan moet je toch afvragen of dat wel de tactiek is tegen Ajax. Ajax heeft juist moeite met tempo maken als de tegenstander het achterin dicht zet. Nu was Twente wel vaak beter maar als je zo veel ruimte aan Ajax laat heb je daar uiteindelijk niet zo veel aan. Natuurlijk was het wel een andere wedstrijd geweest als Twente al haar kansen had benut maarja dat gebeurd nou eenmaal nooit.

Eigen schuld van twente. Had je maar een normale spits moeten halen.

Voetballend was twente zeker niet zwakker maar Ajax was heel effectief met de kansen de uitslag was wat hoog maar ik vond wel dat Twente slordig was in balbezit , al met al was de wedstrijd niet groots .

Wat maakt het uit, Ajax wint met 3-0 dat zegt wel genoeg lijkt me. Gelukkig voor ons heeft PSV verloren en Vitesse gelijk gespeeld

Twente had het betere van het spel tot de 2-0.

Ajax was echter veel efficienter in die fase. Daar waar Twente de kansen om zeep hielp, ging Ajax er juist heel goed mee om. Ik vond de 2-0 van Ajax wel erg mooi uitgespeeld. Bojan en Van Rhijn waren erg goed.

ajax speelde vandaag op 60% en iedereen zeggen dat ajax slecht is, ajax hoefde maar even aan te zetten en de bal lag in het doel.
Ajax heeft hier twente gespaard door op 60% te spelen.

30 maart 2014 om 18:39

Hoe voelt dat nou, om in je eigen gekkigheid te geloven?

30 maart 2014 om 18:47

Het is geen gekkigheid, ik heb de wedstrijd gezien.
Ajax liet twente komen en wilde niet teveel energie in deze wedstrijd stoppen.
Even een tempootje hoger 1 kans en gelijk een doelpunt.
2e helft liet Ajax twente weer komen, weer even versnellen 1 kans 1 goal.
Daarna gaf twente de wedstrijd op en speelde ajax rustig uit zonder echt vermoeid te raken.
Niet voor niets dat o.a. Boilesen speelde terwijl hij nog niet 100% fit is en bojan in de basis mocht starten terwijl hij een wisselspeler is.

30 maart 2014 om 18:44

En onderbouw dit nu eens. Kom eens met bewijzen. Zo niet dan zit je gewoon te provoceren

30 maart 2014 om 18:47

zie bericht aan lazaros

30 maart 2014 om 18:45

Kom op man.
Twente heeft gewoon gezien dat Ajax moeite heeft met veel druk en dat deed het dan ook echter is Twente geen Redbull ^^. Vorig jaar werd er geschreeuwd anti-voetbal van Twente. Nu heeft Twente gevoetbald en dan zeggen dat Ajax maar 60% speelde ? Ajax dwingen om op de counter te spelen vind ik toch nog wel netjes. Gelijkspel was op zijn minst verdiend voor Twente

30 maart 2014 om 18:50

Ajax werd niet gedwongen om op de counter te spelen, ze kozen er zelf voor.
Gelijk spel verdient laat me niet lachen.
Ajax heeft twente vandaag wat lessen geleerd zeg.
Mooie les in efficiëntie, effectiviteit en volwassenheid.
Hierdoor is Ajax ook de terecht de beste van Nederland.

30 maart 2014 om 19:16

Nou het is in ieder geval iets van een onderbouwing maar nu die 60 procent nog even want daar klets je lekker overheen. Kortom gewoon ordinair provoceren.

30 maart 2014 om 19:30

@laurens E

Echter dit keer had Frank de Boer het al aan zien komen en gekozen om snelle coutners te spelen in plaats van een opbouw van achteruit. Dat was de tactische zet van Frank de Boer die prima heeft uitgepakt.

Gelijkspel is totaal onverdiend aangezien Twente niet wist te scoren en ajax maar liefst drie(!) keer.

30 maart 2014 om 19:44

Speedy

jij hebt echt een compleet andere wedstrijd gezien. Twente zette ajax helemaal vast waardoor ajax wel moest. Ga nu niet zeggen dat dat de bedoeling was. Want dat was het niet! Gelijkspel was inderdaad niet terecht geweest omdat Twente verdiend had om te winnen. Twente is ten onder gegaan aan defensieve fouten die 10 jarige kinderen maken en ongelofelijke kansen die gemist zijn.

Weet je zeker dat je de wedstrijd heb gezien? Of heb je naar radio 1 geluisterd? Of alleen de teletekst aangehad?

30 maart 2014 om 23:56

Gelijkspel was verdient geweest, maar wat voor een spel Twente ook speelt tegen Ajax ze staan elke keer met lege handen.
Samengevat dus gewoon een gebrek aan kwaliteit, om kampioen te worden.

Fc Twente laat hier gewoon zien geen kampioens-kandidaat te zijn. Ajax is misschien geen wonderploeg, maar heeft een dichte defensie en maakt de doelpunten toch, terwijl Twente veel kansen mist en drie tegendoelpunten krijgt.

30 maart 2014 om 19:21

Mag ik van jou je eigen definitie van kampioenskandidaat? Daarnaast hoe kan ajax een dichte defensie hebben wanneer Twente veel kansen mist? Je spreekt jezelf tegen.

30 maart 2014 om 19:32

Twente heeft geen uitgespeelde kansen gemist, ze wisten helemaal niet tot echte doelkansen te komen. zoveel heeft Cilessen niet te doen gehad, er zaten gene bijzondere reddingen bij.

30 maart 2014 om 19:40

Ga je niet menen dit? Anders raad ik je aan om naar Specsavers te gaan of om de wedstrijd opnieuw te bekijken. Twente heet er ontzettend veel gemist.

30 maart 2014 om 21:51

Doel je op de bal van Mokhtar op de paal? Dat was het maximale dat hij uit dat moment kon halen. Of hij kon naast schieten, of de bal tegen de paal schuiven. Meer zat er niet in, door die paal leek het nu nog wat!

Bal op de kruising van Castaingos: als hij rustig de verre hoek had gekozen, dan was het echt een kans. Door blind en hard te rossen was het niet meer dan een vage poging. De bal raakte de kruising en wederom, daardoor leek het nog wat! Door de aanraking met de doelpalen tel jij het als uitgespeelde kansen, maar dat zijn het dus niet. Hadden ze beide de doelpalen niet geraakt, dan hadden we deze momenten nu niet eens meer besproken.

Statistieken van Fox: scoringskansen Twente 14, Ajax 10. Schoten op doel, Twente 4, Ajax 6. En van die 4 ballen tussen de palen, waren enkele ook nog simpele vangballen voor Cillessen. Dus zoveel uitgespeelde kansen, nee echt niet..

Supporters van andere clubs haten supporters (de realistische uitgezonderd) van Ajax doordat ze nooit eens normaal naar een wedstrijd kunnen kijken. Fc Twente was voetballend de betere. Ajax speelde veel lange ballen doordat Fc Twente druk zette. Ajax speelde op de counter en deed dit erg goed. Dus als mensen zeggen dat Ajax Fc Twente alle hoeken van het veld liet zien denk ik toch bij mijzelf: neem je jezelf wel serieus? Het is ook overduidelijk te zien wie de cijfers aan de spelers geven hierboven: Ajacieden die de realiteit niet aankunnen!!

Ik had vanmiddag te doen met de Twente supporters!! Ze vertrekken vroeg met de bus zingen 90 minuten liedjes die niemand verstaat, verliezen kansloos met 3-0 en mogen dan weer al die tijd de bus in;-)

30 maart 2014 om 21:08

Ze hebben het duel op de tribunes iig glansrijk gewonnen. Op tv hoorde je alleen maar de twente supporters.
Zij hebben weer medelijden met de supporters in die kille stille arena......

30 maart 2014 om 21:49

Haha ze maakten idd aardig geluid, zat naast het uitvak;-)

Haha de arena is al lang niet zo stil en kil meer!! Dingen veranderen, ook biet alle Duitsers zijn eikels;-)

30 maart 2014 om 22:55

Klopt, het was vroeger nog erger

31 maart 2014 om 11:35

Ach ja. Supporters die elkaar proberen af te kraken omdat de fans van hun club minder geluid maken dan de fans van een andere club. Het is altijd wel grappig om te lezen. Eindstand: Ajax kampioen. Of dat nou in een stille kille arena gebeurt of in een bruisende kolkende arena, ik heb het er altijd prima naar mijn zin als ik er een keertje zit.

Nouja, altijd. Salzburg was natuurlijk niet om aan te gluren, Cambuur ook niet, en zo kan ik wel even doorgaan. Maar de topwedstrijden tegen Nederlandse tegenstanders zijn vaak erg vermakelijk, en dan is de sfeer vaak best heel aardig.

In mijn ogen lukte het Twente heel goed om Ajax' spel te ontregelen. De Tukkers kwamen niet naar Amsterdam om heel geniepig uit de verdediging een kansje te benutten en te winnen. Dit Twente speelde heel anders dan de laatste jaren in de Arena.

De vraag is alleen wel wat het team uit Enschede aan het doen was toen ze eenmaal in Ajax' strafschopgebied kwamen. Toen waren ze echt minder voetballend dan Ajax. De spelers van Ajax waren rustig en keken zelf goed rond hun heen wanneer de Tukkers zelfs als blinde paarden handelden. Kijk alleen maar na het tweede doelpunt van Ajax waarin van Rhijn ook voor eigen succes kon gaan...kijk naar Castaignos die Denswil laat lopen...dat gebeurde niet bij Ajax.

Al met al speelde Twente best een redelijke partij alleen niet wanneer het echt moest. Helaas voor hun win je een voetbalwedstrijd niet met 'mooi en goed voetbal', maar met doelpunten en daarin was vanmiddag Ajax voetballend echt veel beter.

30 maart 2014 om 22:38

Gelukkig.. toch nog een Ajacied die dezelfde wedstrijd heeft gezien als ik

Gefeliciteerd met de 4-op-een-rij!

31 maart 2014 om 11:41

Maar dit zegt toch iedere Ajacied? Dat Twente goed speelde en Ajax daar soms echt moeite mee had?

Twente is vaak in de buurt geweest van de goal, maar echte kansen hebben ze niet veel kunnen creeeren, precies door het gebrek aan scherpte in de laatste pass dat 007 beschrijft. Schilder en Castaignos, kan ik me zo even herinneren, verder was het vaak net niet.

Ajax daarentegen liet ook leuk voetbal zien, maar creerde wel die kansen met schoten op doel als gevolg. Uiteindelijk maken ze er ook 3.

Dan moeten Twente fans niet gaan zeggen dat Twente verdiende om te winnen, want dat is gewoon niet zo. Twente speelde leuk, maar Ajax ook. Twente was vaak bij de goal, maar Ajax ook. Twente creerde wat kansen, Ajax meer. Twente maakte geen goals, Ajax wel. Hoe kunnn er dan nog mensen zeggen dat Twente verdiende te winnen. Kijk, 3-0 slaat natuurlijk nergens op, maar 3-2 was gewoon terecht geweest.

31 maart 2014 om 11:48

Precies.. ik vond het zelf een leuke open pot (tot de 2de goal). Twente kreeg een lesje in effectiviteit.
Ik zal overigens de laatste zijn die zou beweren dat Twente het verdiende te winnen. Als je zo met kansen omgaat, dan verdien je het ook niet.

Wat ik bedoel is dat hier wordt geroepen dat Ajax heer en meester was over de wedstrijd en dat Twente geheel werd gekgedraait. En daar kan ik me niet echt in vinden.
1) Ajax is de terechte winnaar, 2) het was een leuke pot (zeker tot de 2-0), en 3) Twente had er toch absoluut 1 moeten maken.

ben al sinds het begin twente aanhanger tevens jaarkaart houder ,
maar nog nooit zo"n slechte spits meegemaakt en maar laten staan door deze trainers.
die er voor hebben gezorgd dat een man met visie(adriaanse)er uit moest.
maar deze trainers hebben zelf geen visie.
munsterman gooi ze er allemaal uit en geef ons weer een trainer met een sterke persoonlijkheid.
1 trainer en 1 assistent en meer niet maar dan wel kerels met ballen

Voetballend niet minder ? Twente was heer en meester in de Arena.
Ze kregen nog meer kansen dan een red bull . Maar afmaken is ook een kwaliteit. Daarnaast hield Vink ajax behoorlijk in de race door al die onterechte vrijtrappen. Dat ging maar door. En helaas voor het voetbal werd er ook uit zo n onterechte vrijetrap de 1-0 gescoord,

30 maart 2014 om 21:31

Hahaha, wat ben jij een grappig zeg. Je bent met drie nul afgedroogd, je hebt nauwelijks ballen op doel afgevuurd en dan ga je klagen over Vink.

Tactisch overtroeft door Frank de Boer. Snel, effectief counter voetbal. prima verzorgt. Twente had er geen antwoord op en bleef maar proberen druk te zetten. Terwijl ajax niet opbouwde vanuit achter maar direct vooruit speelde. Twente kon niet omschakelen op een plan B en werd daarmee weggespeeld. Drie - nul maar liefst.

30 maart 2014 om 22:36

Vond je Ajax echt zo oppermachtig als je verwoord dan?
Wat heb je dan gezien? Alleen de laatste 20 minuutjes?

30 maart 2014 om 22:51

Twente had een bal op de paal, bal op de lat, de meeste schoten, meeste balbezit, meeste corners. Ajax had wel de meeste vrijeballen, wat zeer vreemd is gezien de andere stats......... En uit 1 van die vele onterechte vrijeballen scoorde ze de ook al onterechte 1-0....

31 maart 2014 om 08:12

Grappig, volgens de site van Whoscored had Ajax meer balbezit en meer shoten op doel.
De bal op de paal kon er nooit in, aangezien Cillessen met de knie tegen de paal zat.
De enige goede kansen voor Twente waren de bal die Gutierrez voor langs speelde en de bal die Castaignos op de lat schoot. Voor de rest was Twente vooral bezig met het zoeken naar openingen die ze nauwelijks konden vinden.

Wat ik vooral grappig vind om te zien is dat ploegen die RBS proberen te kopiëren tegen Ajax het maar 15 tot 20 minuten kunnen volhouden per helft en vervolgens dan flinke gaten laten vallen. Vaak zie je dat Ajax het in deze periode moeilijk heeft en vervolgens de rest van een helft het heft in handen neemt, scoort en vervolgens kan uitspelen.
Dit zag je vooral na de winterstop tegen Psv, Feyenoord, AZ en nu ook weer tegen Twente.

31 maart 2014 om 11:42

Ehh, nee. Ajax had meer balbezit en meer schoten. Doei.

31 maart 2014 om 14:10

@jansen Joenite

Ja inderdaad, oppermachtig is een goed woord. Drie - nul maar liefst. En nee, in de laatste twintig minuten was Ajax al helemaal klaar. Twente was toen allang de weg kwijt.

Supersnelle uitbraken waarbij Twente compleet overlopen werd. tik-tik-doelpunt voetbal. Een prachtwedstrijd waarbij duidelijk werd dat Twente geen idee had wat er nu gebeurde op het veld. Hoe hard de assistant van Twente ook aan het schreeuwen was. Keer op keer kwam de Twente voorhoede aangerend om druk te zetten maar dan, tik-tik-hoppa daar waren de voorhoede spelers van Ajax alweer in balbezit op weg naar de volgende kans. Geen opbouw, maar direct naar voren. Over de snel opkomende vleugels. En inzakkende Bojan.

En Twente, die werd compleet uit elkaar gerukt, steeds meer ruimte tussen de linies. Terwijl de stand lekker doortike voor Ajax een, twee, drie tegen nul. En zelfs op het einde snapte Twente nog niet wat er gebeurt was. Ze dachten dat ze lekker meevoetbalde, niet minder waren dan Ajax. Prachtig gewoon. Zelfs vandaag snappen de fans nog niet wat er nou gebeurt is.

31 maart 2014 om 16:06

Nu verkondig je leugens om je standpunt proberen vast te houden.niet erg sterk........
Volgens de fox stats (en alle anderen) had twente meer schoten en dit terwijl de Twentse grootste kansen niet eens schoten waren. Als Twente al RBS kopieerde dan deden ze dat goed, want ze creëerde nog meer kansen dan RBS deed. Alleen die verzilverde ook veel kansen. Naast de kansen die jij noemde was natuurlijk schilder het dichtst bij de de 0-1.
Ajax kreeg alleen een dubbel aantal vijstrappen mee en dat was zeer vreemd, ook gezien de anders stats. Uit 1 van die onterechte vijeballen scoorde ajax ook de 1-0. Dus moeten we wederom concluderen dat de arbitrage in de Arena een doorslaggevende rol heeft gespeeld. Iets waarover groningen, zwolle, hveen en cambuur ook al terecht over klaagden na hun bezoek in de Arena.

31 maart 2014 om 17:38

Is dat zo? Waarom zegt Foxsport dan dat de schoten op doel 6-4 in het voordeel van Ajax was? En maar klagen over de vele overtredingen van Twente, die hadden ze nodig om de snelle counters van Ajax af te stoppen.
Anders had je 5-0 verloren.

Oh ja, en zelfs het balbezit was in het voordeel van Ajax.

Dus kunnen we wederom concluderen dat Twente niet in staat is om tot een constante topclub uit te groeien. En de fans zich weer wenden tot het bekende, provinciaals calimero gedrag. Ach je wordt vast nog wel vierde of vijfde, is de seizoensdoelstelling toch maar even mooi gehaald toch?

31 maart 2014 om 19:38

Dat zijn de schoten op doel. Aantal schoten was dacht ik 8-12 voor Twente. Waarbij de ballen op de paal en laat niet mee tellen als schoten op doel en daarnaast twente ook 3 grote kansen had die zonder te schieten werden verpruts. Dus op alle stats was twente de betere, behalve vrijetrappen voor....daarvan ajax het dubbele........ Calimero is een makkelijk maar inhoudsloze opmerking. Feit blijft dat ajax wederom scoort uit een onterechte vrijetrap. Dat zij in de arena de makkelijkste penalties voor hebben gekregen , maar dat na 3 minuten krijgt veltman m niet tegen voor vasthouden in de 16. En dat is nu juist het verschil tussen ajax en provincieclub twente, want voetballend zie ik het niet.

1 april 2014 om 14:06

Echt niet? Wellicht is het grootste verschil dat Ajax wel gewoon makkelijk scoort en bij Twente zelfs open kansen er nog niet in gaan? Bij Ajax is de helft van de schoten op doel gewoon een goal. Bij twente is het al geweldig als een bal uberhaupt op doel is. Slechts één op drie is op doel geschoten. Kan je gewoon optrainen hoor, alleen op doel schieten als je een echte kans hebt, niet blij zijn dat je uberhaupt een keertje mag schieten en maar meteen de bal de tweede ring in rossen.

En onterechte vrije trap? Die vrije trap was toch gewoon helemaal terecht. Twente moet gewoon niet zoveel overtredingen maken als ze eruit gecounterd worden. Niet normaal hoevaak dat gebeurde.

1 april 2014 om 19:16

Weet je wie een overtreding maakte? Veltman ! na 3 min in de 16, maar geen penalty geven. Om vervolgens bij elke struikelparty van ajax te fluiten. En dan scoren ze uit een onterechte vrijebal die op totaal verkeerde plek is genomen. En ze halen een paar dagen ervoor de bekerfinale ook al door een onterechte vrijebal, terwijl er een 2e geel gegeven moest worden voor een schwalbe.
Dat is op moment het verschil tussen ajax en de rest.......

2 april 2014 om 11:43

@j.staatsen
Wellicht tijd voor een nieuwe, goede bril?
Kijk de beelden eens terug bij de Sa, dan zie je gewoon dat hij bij het kruisen licht geraakt wordt door de speler van AZ. Bewust of niet, hij was er door. Dus gewoon een terechte (tweede) gele kaart en dito vrije trap.

De vrije trap was gewoon terecht (dom en onbenullig inkomen zonder oog te hebben voor de bal) en werd ook gewoon genomen op de plek van de overtreding.

En natuurlijk grappig dat je in de schwalbe, speelde de bal veel te ver voor zich uit, beide hielden elkaar vast en liet zich vallen toen Cillissen de bal pakte, van Castaignos wel een penalty ziet, maar de overtreding die leidt tot de 1-0, onbenullig inkomen zonder oog te hebben voor de bal, geen overtreding vindt.

Succes met je frustratie!!

2 april 2014 om 15:42

Het is of allebei een overtreding of allebei niet. Maar niet voor ajax wel en voor twente niet. En zo gaat het in NL wel. Ajax krijgt wel strafschoppen mee tegen hveen , groningen en noem maar op. Maar tegen krijgen ze m niet.

Maar goed, als jij de vrijebal tegen az terecht vind, dat zegt eigenlijk al voldoende. Blijkbaar ben je het al zo gewend dat ajax voor zulke dingetjes vrijetrappen en penalties mee krijgt.

30 maart 2014 om 21:52

Ik weet niet wat jij rookt, maar wil het best eens proberen!! Twente was helemaal niet goed, ze waren onmachtig en Ajax speelde het positiespel gewoon goed!! Serero draaide elke keer goed naar voren...

Jeetje, sommige Ajacieden hierboven zijn niet bepaald zelfkritisch!
Het eerste uur was het gewoon een leuke en spannende pot. Het eerste doelpunt kwam zelfs een beetje uit de lucht vallen. Twente startte de 2de helft goed en verzuimde gelijk te maken. Na de (onverwachte) 2-0 was Twente de kluts kwijt en werd Ajax pas de bovenliggende partij.

Je bent pas beter als je meer doelpunten maakt dan de tegenstander. Twente heeft kansen gemist maar Ajax toch ook nog wel een paar dacht ik. Ik hoor het hele seizoen al dat Ajax een hele matige ploeg is hoe slecht moet de rest dan niet zijn als de "concurrentie" in geen velen of wegen te bekennen is....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren