Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De kampioen van de armoede? Ach, het is ook nooit goed'

Laatste update:

Het moet wel heel raar lopen wil Ajax dit seizoen niet voor het vierde jaar op rij kampioen van Nederland worden. De ploeg van Frank de Boer won zondag met 3-0 van FC Twente en heeft nu acht punten meer dan achtervolger Feyenoord. Wanneer de Rotterdammers in de aankomende week punten laten liggen, kan Ajax volgende week in het uitduel bij Vitesse al kampioen worden.

/

Dat terwijl het spel van de Amsterdammers dit seizoen vaak tegenvalt. "En toch staan we in de Eredivisie een straatlengte voor'', zei De Boer tegen FOX Sports. "Of we dan kampioen van de armoede worden. Ach, dat weet ik allemaal niet. Het is ook nooit goed. Het kan allemaal sprankelender, maar we waren dit seizoen wel erg degelijk."

Volgens De Boer komt de wisselvalligheid van Ajax door de vele jonge spelers in de selectie: zij kunnen volgens de oefenmeester nu eenmaal nog niet 34 wedstrijden goed spelen. Tegen Twente ging het echter weer goed. "In topduels staan we er vaak", zei Daley Blind, ook doelend op eerdere gewonnen duels na de winterstop met PSV, Feyenoord en AZ. "Dat is toch wel een kwaliteit."

Ajax wordt de kampioen van de armoede

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De beste staat aan het einde bovenaan.

30 maart 2014 om 18:21

De minst slechte dit jaar..

30 maart 2014 om 18:23

Dus de beste. Accepteer het nou maar dat Ajax gewoon stabieler en constanter is geweest dan de rest. Verdiend kampioen.

30 maart 2014 om 18:29

Ik accepteer het zeer zeker, ben zelf voor Ajax

30 maart 2014 om 19:26

Mag wel iets positiever;-) het leven noem je ook niet; niet dood toch?

30 maart 2014 om 19:47

Hij is gewoon eerlijk jongen. Alle teams in de competitie waren gewoon onder hun niveau bezig dit seizoen.

30 maart 2014 om 20:05

Het glas is toch ook niet half leeg!?

30 maart 2014 om 20:49

Ik vind dat alle topclubs dit jaar veel slecht fases hebben gekend dus je hebt wel gelijk.

30 maart 2014 om 23:23

Nonsens, dat is typisch Nederlands om negatief te denken. De laatste wedstrijd die Ajax verloor in de competitie dateert van 2 november 2013. Ook heeft Ajax maar 22 tegendoelpunten, en dat zegt veel over Ajax.

30 maart 2014 om 18:21

De minst slechte in dit geval. Ajax voetbalt niet als een kampioen, al maanden niet. Het is dat de rest zo zwak is...

30 maart 2014 om 18:25

De minst slechte is alsnog de beste. Ajax speelt niet groots maar wordt door de constante lijn wel gewoon kampioen. Selectie bij elkaar houden en volgend jaar kan het enkel beter gaan.

30 maart 2014 om 18:35

De minst slechte is precies hetzelfde als de beste, alleen een wat negatiever bewoording.

30 maart 2014 om 18:44

@tomas. Het jammere alleen is dat we dat al 4 jaar lang roepen, en dat het totaal niet beter wordt.. Zolang er geen (goede) aankopen worden gedaan blijf je met een middelmatige(maar talentvolle) selectie zitten en is het elk jaar weer opnieuw bouwen..

30 maart 2014 om 18:47

@Downtoearth. Het is toch triest dat als Ajax zo matig speelt (volgens jou), dat ze dan alsnog kampioen worden? Dan kan je twente, feyenoord, psv en vitesse gaan vergelijken met clubs als Chornomorets ofzo... en zelfs daar winnen ze niet van

30 maart 2014 om 19:15

Ben ik volkomen met je eens de titel verbloemt alleen het bedroevende niveau dit jaar ik ben blij met de titel maar wil Ajax er een 5de op rij aan toevoegen moet het veel beter

30 maart 2014 om 19:46

Je kan het het leuk verbloemen of anders benamen. Maar ze zijn dit jaar toch echt de minst slechte. En dat is dit jaar niet best en al helemaal niet constant. Jammer Frank , vond je altijd een eerlijke trainer. Maar je hebt de laastste tijd echt de meest vreemde zinnen uitgekraamd. De is alweer de zoveelste. Misschien tijd voor iets anders.

30 maart 2014 om 20:03

Tijd voor iets anders? Dat doe je wanneer doelstellingen niet gehaald worden en slechte resultaten geboekt worden. Nou zijn we in Europa niet succesvol geweest (hoewel het ook niet tegenviel, behalve tegen Salzburg), maar we hebben wel waarschijnlijk een vierde titel op rij en we staan in de finale van de Knvb beker.

De Boer is de sleutel geweest achter dit succes voor mij. Hij heeft altijd zo'n rust weten te bewaren in de ploeg en weet gewoon precies wat hij wil en hoe hij dit moet overbrengen op het team. Van mij mag hij nog heel wat jaren blijven. Het is ook gewoon mooi om een Ajax-man in hart en nieren op die positie in de club te hebben staan.

31 maart 2014 om 11:11

Wat een geouwehoer Downtoearth. Of moet ik jou noemen, Notuptothesky?

Minst slechte, de beste, whatever. Gewoon kampioen. Niemand gaat hier verkondigen dat Ajax geweldig voetbal speelde, maar Ajax was wel gewoon de beste van Nederland.

Maar goed, Nederlandse jongens die fan zijn van een buitenlandse club (wat ik op zich al vermoeiend vind) en dan ook nog eens het Nederlandse voetbal gaan afzeiken. Daar heb en kan ik echt heeeeel weinig mee.

En die lui die hier roepen om "iets anders" zijn al helemala niet serieus te nemen. Went succes dan echt zo snel?? 4 keer op rij kampioen, en dan weg moeten omdat het spel niet zo mooi is. Ha-ha-ha. Wat een gekkigheid.

30 maart 2014 om 18:22

Je mag het noemen hoe je wil, we zijn ( bijna) kampioen

30 maart 2014 om 18:28

En ik dacht nog wel dat Ajacieden mooi spel boven winst verkiezen. De standaard kreet: "ik verlies nog liever met mooi spel, dan dat ik win met antivoetbal".

Het is wel heel erg gesteld met de eredisivie dat Ajacieden tevreden zijn met enkel de winst. Dan zie je maar hoe dicht alle teams qua kwaliteit bij elkaar zitten.

30 maart 2014 om 18:36

kroko,

Als je de meeste doelpunten hebt gemaakt en de minste doelpunten tegen, waarbij je ook de meeste concurrenten in rechtstreekse duels verslaat.........dan mag je toch wel zeggen dat je de beste bent.

In de tijd dat we mooi spel boven winnen verkozen, was PSV regelmatig kampioen.

Gelukkig weten we het nu beter te combineren.

En ondanks het misschien belabberde seizoen is er toch nog wel genoeg om van te smullen.

30 maart 2014 om 18:37

Echt ongeloofelijk dat Ajacieden blij zijn met 4 titels op rij en een mogelijke dubbel, wat een armoe. En je kan inderdaad goed zien hoe dicht alles op elkaar zit. 5 wedstrijden voor het einde staat Ajax maar 8 punten los, met nog een duel minder gespeeld dan Vitesse en PSV ooknog. Dat is toch bijna niets?

30 maart 2014 om 18:39

@kroko: Dat is even makkelijk scoren zo een opmerking he schurk!? Je snapt natuurlijk wel dat anti-voetbal heel wat anders is dan wel proberen te voetballen, maar het er niet altijd even goed uitkomt.

Zoals jij het nu probeert te stellen is dat Ajax zogenaamd 11 man voor de goal zet in een korfbalopstelling en vanuit die negatieve houding probeert haar wedstrijden te winnen.

Jammer maar helaas, Ajacieden mogen gewoon enorm trots zijn op alweer de vierde!!!!!!!! titel op rij.

30 maart 2014 om 18:39

Ajax wordt ook terecht kampioen. Verliest zelden terwijl de concurrenten er zelden in slagen in moeilijke wedstrijden minimaal een punt over de streep te trekken. Feyenoord bijvoorbeeld is dit jaar kampioen voorsprong uit handen geven. Ajax is daar sterker in geweest en heeft op dat gebied meer kwaliteit en wordt dus terecht kampioen.
Kampioen van de armoede kan ik me een beetje voorstellen al komt het denigrerend over voor de beste club dit seizoen. Komt meer doordat er zo weinig glans op het seizoen zit. Ajax scoort steeds minder (van 90, naar 80 en dit seizoen een stuk of 70). Als er regelmatig een 4-0 tussenstaat ipv een 2-0 dan maakt dat meer indruk.

30 maart 2014 om 18:46

Feyenoord heeft meer doelpunten gemaakt, en Heerenveen evenveel. Dat maakt Ajax niet minder de verdiende kampioen.

30 maart 2014 om 18:49

Zit toch wel een verdomd groot verschil tussen "niet-best" en anti-voetbal.

Als mensen het zo verschrikkelijk vinden allemaal, ga dan gewoon teletekst kijken. Tis verdomme nooit goed. Als ze sprankelend voetbal hadden kunnen spelen hadden ze jet wel gedaan, hadden ze ook bovenaan gestaan waarschijnlijk.

30 maart 2014 om 18:50

Ewoud slappe, waarom zou je niet blij zijn met 4 titels op rij? Waar zit jouw verstand?....

30 maart 2014 om 19:01

kroko
Niet alle ajacieden zijn dus hetzelfde je moet niet zoveel denken maar wat is je probleem,jij word liever 2e of3e met mooi voetbal best logisch.
Ik word liever kampioen en hoe ze dat worden maakt me geen ene malle moer uit.qua kwaliteit dichtbij mekaar????volgends mij heeft Ajax de meeste topwedstrijden in winst omgezet en staan ze nu 8punten los.het is wel erg gesteld in de eredivisie kom je dan lekker op tijd achter als je de nederlandse teams heb zien spelen in Europa zegt dat toch genoeg of vind je dat tegenwoordig ook al normaal dat een nederlandse club door een luxemburgse club word uitgeschakeld.als mensen dat de kampioenschap van de armoede vinden vind ik ook helemaal niet erg hoor ik ook al 4seizoenen achter mekaar,als je einde van de rit bovenaan staat is dat meer dan terecht.

30 maart 2014 om 19:13

DSSmasterboy ik dacht dat mijn sarcasme er duidelijj op lag. Bij deze dan: het was sarcasme.

30 maart 2014 om 19:22

Calafel66,

Je hebt gelijk, zelfs zonder Pelle heeft Feijenoord vier doelpunten meer gemaakt, moeten we toch nog even ons best gaan doen.

30 maart 2014 om 20:05

Hahaha Schurk!! wat een grappige woordkeuze. Ja het is toch zo dat Ajacieden liever met mooi spel verliezen dan met lelijk voetbal winnen? Wat Ajax nu laat zien is meer reactievoetbal. Dat is niet wat het Ajaxspel is.

30 maart 2014 om 20:24

Sarcasme @ Dssmasterboy, ooit van gehoord.
Ajax kan de triple winnen(nederlandse triple Jcs+knvb Beker+titel).
Natuurlijk kunnen we dan tevreden zijn, als je dan nog gaat zeiken ben je niet goed in je hoofd.
Kritiek best, maar zeiken mag achterwege blijven.

30 maart 2014 om 20:24

PSV heeft in het verleden meermalen laten zien dat reactie voetbal( counteren) ook zeer effectief kan zijn.

Zoals gisteren Groningen counterde was ook een lust voor het oog, PSV wist niet wat ze meemaakten.

Maar hoogstandjes zijn prachtig om te bekijken, als ik af en toe de doelpunten van Zlatan zie. dat is ook smullen.

Vier keer op rij kampioen is ook mooi en vijf keer op rij kampioen worden is het mooiste.

30 maart 2014 om 20:52

Leeuw087 Ajax de meeste doelpunten gemaakt? Nein!!! Dat is Feyenoord vriend

30 maart 2014 om 21:05

Pantahh-FR,

Had ik een aantal reacties hierboven al op gereageerd, maar je hebt wel gelijk.

30 maart 2014 om 21:07

In de tijd dat we mooi speelden, was PSV regelmatig kampioen ???
Ga je me nou echt vertellen dat Ajax mooi speelde in 2005 / 2006 / 2007.
Rosales, Lindgren, Galasek, Charisteas, Babel.... steek ze allemaal in je binnenzak.
PSV speelde toen mooi voetbal, sterk elftal, prachtige voetballers waarvan er later behoorlijk wat bij grote clubs zijn terechtgekomen. Bommel, Park, Alex, Farfan, Gomes etc.. 24 punten voorsprong op Ajax in 2006, maar nee... Ajax speelde mooi voetbal. En ze droegen toen ook de mooiste stropdassen zeker?

30 maart 2014 om 21:12

NDisdenaam grote mond? Nooit van sarcasme gehoord? Even voor de duidelijkheid @Ewoud @NDisdenaam, het was sarcasme.. volgende keer alleen niet zo stoer grote vriend @NDisdenaam

30 maart 2014 om 21:38

Was er in die tijd altijd bij, maar mooier voetbal is nog geen garantie dat je wint.

In begin van deze competitie speelde PSV ook de sterren van de hemel, tot dat ze in een dip raakten waar ze nu te laat uit zijn.
Maar was inderdaad een mooie lichting voetballers toen bij Psv, ben blij dat die tijd voorbij is.

Die stropdassen met nummer 1 was later, was geen succes maar wel grappig.

Periode die jij noemde:
2004 / 2005 PSV meeste punten, Feijenoord de meeste doelpunten;
2005 / 2006 PSV meeste punten, Feijenoord en AZ meer doelpunten;
2006 / 2007 PSV en Ajax evenveel punten en Ajax meer doelpunten gemaakt. Doelsaldo PSV was één doelpunt beter.

ps. Lindgren deed het gisteren best aardig tegen Psv.

30 maart 2014 om 22:19

DSS waar zeg ik grote mond? verzin je nou dingen ter plekke?
Oh natuurlijk was het ook sarcasme van jou kant.
natuurlijk... en ik heet beatix.

oh en met zeiken doel ik niet op jou maar over mensen in het algemeen.
Als je alles wint wat je kan winnen in je land dan moet je niet er over gaan zeuren, zeuren is in mijn ogen niet hetzelfde als kritiek.

30 maart 2014 om 22:21

In die tijd, met de sneijdertjes en huntelaar speelde we inderdaad aanvallend voetbal en dat was meestal ook wel mooi voetbal.
Toen hadden we daar ook de spelers voor, kan je wel leuk doen over Babel maar dat was toen een geweldig talent, scoorde niet bijster veel maar leverde Ajax wel 18 miljoen op.

31 maart 2014 om 00:30

Jongens, hou alsjeblieft even op met deze zinloze discussie! Het is gewoon een feit dat ajax de meeste doelpunten heeft gemaakt, de minste tegen, het meeste balbezit in volgens mij elke wedstrijd, in de toppers goed resultaat behaald. Wat willen jullie nog meer? Dit heeft toch niks met anti-voetbal te maken. Het spel is niet altijd sprankelend, dat ligt ook aan het anti-voetbal van bijna alle tegenstanders en het algehele niveau in Nederland. Ajax is gewoon de beste in nederland al 4 jaar.

31 maart 2014 om 01:55

Dssgayboy niet overdrijven

30 maart 2014 om 18:46

Of de ploeg die de arbitrage het minst tegen heeft gehad. Zoals al vaker gezegd heeft Feyenoord dit seizoen zoveel punten verloren dankzij de arbitrage. Ajax is daarnaast ook vaak gelukkig weg gekomen in de laatste minuten.

30 maart 2014 om 18:52

Wat een flut vergelijking, er is na naar arbritrage gekeken en daarjit is gebleken dat feyenoord ongeveer 10 punten minder had gehad als arbitrage het altijd goed had. En dat ajax in de laatste minuten een paar keer heeft gescoord maakt geen bal uit. Of die nou in de 1ste of laatste min erin gaat. Een goal is een goal.

30 maart 2014 om 18:55

Dat is echt pure onzin. Ik kan zo vier fouten van de scheidsrechter ten opzichte van Ajax voor je opnoemen.

Daarnaast heeft Feyenoord zichzelf ook tekort gedaan door 3 van de 6 toegestane penalty's te missen. Overigens kreeg Heerenveen er het meeste: 9.

Alleen bij Roda en Cambuur kan ik me voor de geest halen dat de goal er in de laatste minuten in ging. Naar mijn weten hebben Vitesse en Twente veel vaker toegeslagen in de laatste minuten van de wedstrijd dan bijvoorbeeld Ajax.

30 maart 2014 om 19:26

10 punten minder? Hahahahaha. Wat een grap. Dus jij wilt zeggen dat Feyenoord naast de 6 punten die van ons zijn gestolen (gae, NAC en Twente uit), dus 16 punten dus eigenlijk te veel heeft gehad?

30 maart 2014 om 18:49

Alle clubs onder ajax zouden graag kampioen willen worden.pffff het is evht nooit goed wat 1 gezeur met armoede .nogmaals kampioen is kampioen en op basis van dit seizoen verdiend mijn alle ajax de titel weer .

30 maart 2014 om 19:13

Ajax is gewoon verdient kampioen. Elke ploeg, inclusief Ajax, heeft veel punten laten liggen tegen de kleintjes. Ajax heeft veel van de wedstrijden tegen directe concurrenten gewonnen. Dat heeft de Boer fantastisch gedaan.

30 maart 2014 om 19:52

Verdient kampieon inderdaad. Ik hou me hart wel hel erg hard vast voor de CL volgend seizoen. Als Ajax geen goede aankopen doet, en en weer voor koopjes gaant dan halen ze de 2e ronde dus echt niet.

Ze moeten eens een keer spelers halen die er gelijk staan in plaats van al die talentjes (jeugd) als ze nog mee willen doen in Europa.

30 maart 2014 om 20:27

Diemenaar, wow.... ben het zowaar een keer met je eens
Hoop dat het nu ook echt duidelijk is, vorig seizoen hadden we met Eriksen natuurlijk een speler die ondanks dat hij misschien niet altijd opviel, toch enorm belangrijk was met een assist.
Overmars moet eens kwaliteit gaan halen, kost je wat maar dan heb je ook wat om op te bouwen.
Met jonge spelers ga je het niet redden, die moeten namelijk groeien voordat je er echt op kan bouwen, als je een goede speler haalt die er meteen staat scheelt dat weer in het groeiproces.

30 maart 2014 om 21:40

Ik hoop zo dat Ajax zich is echt gaat versterken met een vleugelspeler, spits en creatieve AM. Dan zou Ajax de 2e ronde wel is kunnen gaan halen, en vanaf daar zou Ajax steevast in pot 2 van de loting komen, waar ze nu vaak nummer 17,18 zijn en in pot 3 zitten. Dan zien we weer een Ajax dat meer kansen zal krijgen om verder te komen in de CL

30 maart 2014 om 19:53

Waarom gebruikt Frank degelijk en wisselvallig in dezelfde context? #Back to school

30 maart 2014 om 20:28

Het kan wisselvallig zijn, maar wel met degelijk spel.
Als je degelijk speelt, maar de resultaten zijn wisselvallig dan kan dat prima.
#wijsneus

Hoezo ging het tegen Twente weer goed. Twente was veel beter vandaag en als ze wat scherper waren geweest voor de goal, verliest Ajax vandaag gewoon dik.

30 maart 2014 om 18:21

Als Ajax gewoon nauwkeuriger was in de passing had Twente misschien 2 halve kansen gehad. Alle mogelijkheden van Twente kwamen door matige passing en dan een snelle omschakeling. Verder was Ajax gewoon sterker niet veel maar wel sterker.

30 maart 2014 om 18:24

Dik verliezen als je 3 0 wint... dus jij zag t minimaal 3 7 worden... gezien 3 0 winnen voor ajax niet dik van twente winnen is

30 maart 2014 om 18:35

Tot aan de eerste goal was Ajax nergens en had Twente veruit de beste kansen. Als het na een half uur 0-2 staat heeft Ajax niets te vertellen. De 1-0 kwam dan ook helemaal uit het niets. Dat het uiteindelijk 3-0 wordt doet niets af een het feit dat Twente meer en betere kansen had. Wat jij doet is door Co Adriaanse ooit scorebordjournalistiek genoemd. Ik ben Ajaxied maar kan ook gewoon eerlijk naar een wedstrijd kijken en vandaag moet je gewoon eerlijk zijn dat Twente vwb veldspel en kansen verdiende te winnen. Dat ze na de 2-0 niets meer afdwingen is normaal, dan knakt er iets in een ploeg, maar voor die tijd waren ze beter.

30 maart 2014 om 18:38

@puistje

Jij bent helemaal geen Ajacied, doe nou een keer niet zo zielig. Je bent altijd Ajax zwart aan met maken. Kritisch zijn op Ajax dat mag, dat ben ik ook. Maar jij bent niet kritisch jij bent ronduit uit je nek aan het kletsen elke keer als het Ajax betreft.

Een account aan maken en dan lopen provoceren en trollen over Ajax en dan ook nog zeggen dat je Ajacied bent, lekker geloofwaardig kerel.

30 maart 2014 om 19:42

@ puistje

Ik ben het roerend eens met wat "afca_godenzoon", schrijft, alleen zou ik graag daar nog iets aan willen toevoegen. Spelfouten kunnen altijd gebeuren, maar ik vind dat als iemand claimt "ajacied" te zijn dat je dan op minst moet weten hoe je dat schrijft.

30 maart 2014 om 20:31

Puistje...wat een naam zeg.
ahum, de beste kansen....tja op de kans van castaignos na waren zie niet echt gevaarlijk, tenzij jij voorzetten echt als kansen/gevaar zie.
Dan kan je namelijk 80 voorzetten geven en na afloop roepen dat je gevaarlijker was.
Bekijk de stats anders even, behoorlijk gelijkwaardig.
En nu zat het ons een keer mee, normaal heeft Ajax de meeste kansen maar wint het niet.
Nu wint Ajax een keer omdat het scherp is/was in de afronding.

30 maart 2014 om 20:34

En ook nog eens 47 jaar haha.
Er zijn wel vaker personen geweest die deden alsof ze Ajacied waren, en Amsterdam als woonplaats hadden zodat ze denken dat ze maar mogen bashen.
Willen ze inspelen op de zogenaamde niet-objectieve mods hier.
onzin natuurlijk.

Twente verdiende eigenlijk niks, want je moet je kansen afmaken.
Herinner me Ajax milan en Milan Ajax nog... toen was iedereen '' je verdiend het niet om te winnen als je niet scoort''
grappig.

31 maart 2014 om 18:12

Hallo fans van me.hierbij nog een reactie van iemand die er geen bal verstand van heeft: http://www.vi.nl/radio/ajax-wordt-de-kampioen-van-...

30 maart 2014 om 18:53

Puistje je zegt elke poll hetzelfde .twente beter pfff wat ben jij triest zeg baba .voor welke club ben je zelf dan.

31 maart 2014 om 11:15

Zit je puistje op je ogen? Twente was zeker niet beter dan Ajax. Hoe kom je daar nou bij? Ze waren gelijkwaardig, maar Ajax heeft uiteindelijk meer grote kansen gehad. Als Als Als. Zo kan je nog wel even doorgaan. Als Ajax wat beter had verdedigd, had Twente nooit voor de goal gekomen. Allemaal geouwehoer. 3-0, hoe duidelijk wil je het hebben dat Twente niet veel beter was?

Wat een onzin dan is bayern München ook kampioen van de armoede ajax is dit seizoen de beste van nederland heeft de minste punten laten liggen

30 maart 2014 om 18:35

Nee hoor, in de CL werd Ajax uitgeschakeld door Barcelona en AC Milan. Toch twee behoorlijke ploegen van formaat.

30 maart 2014 om 18:35

Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken? Maar dat er van jou weinig nuttige teksten te verwachten zijn is inmiddels wel duidelijk, zeker als het over Ajax gaat.

30 maart 2014 om 18:36

Onzin. Dus vorig jaar was barca ook kampioen van de armoede? Je hele beredenering klopt voor geen meter

30 maart 2014 om 19:10

De Nederlandse competitie wordt elk jaar zwakker. Als je dat niet ziet of wilt zien prima.

30 maart 2014 om 20:36

Milan? won toch ook van Psv?
Voorafgaand aan die duels hoorde je iedereen roepen over hoe groot milan wel niet was en dat ze ondanks hun positie in de competitie veel beter waren dan Ajax en dus ook dan alle Nederlandse clubs.

Tja een mening kan snel veranderen.

30 maart 2014 om 22:25

Ja zo ken ik er nog wel een paar.
Dan heeft Ajax het nog best goed gedaan omdat Ajax kansloos werd geacht.
Want dat wist ook niemand na de loting.

30 maart 2014 om 18:32

Nee hoor, want Bayern presteert ook in Europa goed en is misschien wel de beste ter wereld. Het is toch zo duidelijk als wat..... dit Ajax stelt helemaal niet zo veel voor, maar wordt opnieuw verdiend kampioen in Nederland. Hoeveel wedstrijden heeft Ajax dit jaar nou overtuigend gewonnen? Ik heb in het verleden wel eens elke wedstrijd geanalyseerd en dan kom je tot de conclusie dat Ajax vaak goed is weggekomen. Denk alleen al eens aan Zwolle thuis, Groningen thuis, PSV thuis eerste helft, of Cambuur of Roda uit. Nu duurt een wedstrijd wel 90 minuten e.d. maar het geeft naar mijn mening wel aan dat Ajax geen kwalitatief hoogwaardige selectie heeft.

Kijk bijvoorbeeld eens naar alle selectieleden... bedenk je eens hoeveel spelers er de potentie hebben om naar de europese top te vertrekken! Uhmm Blind, de beste van Ajax op het middenveld?!... ik denk het niet. Ook van Reijn, Serero, Sigtorsson, Schone of Moisander hebben daar nu, of in de toekomst niks te zoeken. Overigens is het in de rest van de competitie nog erger gesteld, en mede daarom (en de kwaliteit van de Boer die met dit elftal prima presteert) wordt Ajax voor de 4e keer kampioen.

Dus kampioen van de armoede? Ik denk het wel. Europees heeft Ajax het in de CL aardig gedaan tegen Celtic (nou nou wat een prestatie), AC Milan (kijk wat voor seizoen hun draaien) en een prachtige uitschieter tegen Barcelona. De rest van Nederland op AZ wat nog veel zwakker in Europa. En die prestaties tekenen naar mijn idee de zwakte van de Nederlandse clubs.

30 maart 2014 om 19:24

Het is ook wel een scheve vergelijking. Vooral als je kijkt naar de begrotingen van Ajax en Bayern.

Het is ook maar net hoe je het wil zien. Ja je verliest terecht van Salzburg, maar je hebt ook in dit seizoen terecht van Barcelona gewonnen en eigenlijk twee keer recht op de drie punten tegen Milan.

Ik vind het alleen maar prima dat er geen absolute topper bij zit, anders is die aan het einde van het seizoen weer weg. Ajax heeft nu juist de kans om het team bij elkaar te houden de komende jaren, mede dankzij de goede financiën.
Daarnaast kan je in dit team mooi doorselecteren. Je vult je team aan met een vervanger voor Poulsen en met jongens als Zivkovic en dan maar hopen op een keer een fijne loting in de CL.

30 maart 2014 om 20:37

Dus als je de CL wint kampioen word terwijl de rest het laat afweten ben je geen kampioen van de armoede in je competitie, omdat je toevallig in de CL ook kampioen word?
Beredenering van eend dronkelap die een verklaring voor wildplassen moet geven aan een ambtenaar.

31 maart 2014 om 09:05

Je kan het ook eens anders bekijken. Volgens mij zit Dortmund nu ook nog in de CL, en was Schalke tot voor kort ook actief. De Duitse competitie is een van de sterkste van Europa, en Bayern steekt daar inderdaad ver bovenuit. Maar gezien de kracht van andere clubs is het daar geen armoede.

Maar ieder zijn mening, ik kijk er anders tegenaan. Ajax wordt dik verdiend kampioen dit jaar, maar loopt nou niet bepaald over van kwaliteit. Of vind jij van wel? Hoe vaak zie jij Ajax de tegenstander wegspelen? Dat je denk: "zo die waren kansloos vandaag..."

Op 10 februari schreef ik de volgende reactie in een artikel. En is herhaal dit niet omdat het perse waarheid is, maar een kampioen heeft normaal nooit zoveel moeilijke wedstrijden/geluk/matig spel als Ajax dit jaar:

"toch moet F. de Boer zich eens goed achter de oren krabben. Drie jaar op een rij kampioen, maar nimmer met overtuiging. Kampioen door het gebrek aan kwaliteit bij de concurrentie....ik denk het wel.

Ook dit jaar weer hetzelfde liedje. Het begin van het seizoen was super matig. Roda JC werd nog met 3-0 en aardig spel verslagen, maar daarna zakte het spel in. Eerst verliezen in Almaar en Ajax - Feyenoord was de slechtste klassieker die ik in mijn leven heb gezien. In Heerenveen een 0-2 voorsprong knullig uit handen gegeven, en daarna 1-1 thuis tegen Groningen.
Daarna met geluk!! gewonnen van Zwolle thuis (2-1), en 2x met 4-0 een pak op onze broek bij Barcelona en PSV uit.

Vervolgens kwam er eindelijk een opleving in resultaat, maar vooral in het spel van Ajax. Milaan thuis had gewonnen moeten worden, maar ook bij Twente en Celtic viel meer te halen. Even een off-day thuis tegen Vitesse, maar daarna knappe overwinningen (vooral kwa spel) tegen Celtic, Barcelona, Nec, Ado, NAC en bijna tegen Milaan uit.

Maar daarna (ondanks het heersende optimisme) zakt het weer in. Notabene Riedewald als debutant die 2x scoort tegen Roda in de slotfase. PSV had thuis (1-0 winst) na de winterstop bij rust echt al 2 of 3x moeten scoren, en ook Feyenoord in de beker had in de eerste helft de wedstrijd al op slot moeten gooien. De tweede helft was van Ajax kant dan wel weer goed, maar van een kampioen verwacht ik meer dan 1 goede helft. En afgelopen week dus weer 1 goede helft tegen Groningen, en 20 goede minuten tegen Zwolle. En dan in de tweede helft geluk dat we niet gelijkspelen of verliezen.

Kortom: dit is geen seizoen van een kampioen. Ajax komt kwaliteit tekort, maar daar hoor ik zo weinig over. Ajax staat eerste omdat de concurrentie nog slechter is! We hebben geen speler die de wedstrijd zomaar kan beslissen. Schone (met alle respect) is de belangrijkste speler van Ajax ongeveer. Geen buitenspeler die zijn man voorbij komt, en een back (v Reijn) die alle ballen breed of terug speelt."

Dat was wat ik op 10 februari schreef. Nogmaals ik ben dolblij met Ajax als kampioen. Maar het gaat hier om de discussie of het de kampioen van de armoede is en dat vind ik eigenlijk van wel. Ajax is namelijk helemaal niet zo goed, maar de rest is simpelweg nog zwakker.

Alsof Ajax het kan helpen dat de rest zo zwak is. Kampioen is kampioen.

30 maart 2014 om 18:34

Daar heb je 100% gelijk in! Het feest zal er zeker niet minder om zijn!!

Maar toch.. als Ajax echt goed was geweest, hadden we al kampioen moeten zijn.

30 maart 2014 om 18:39

Ja klopt, maar daar mis je denk ik net de 2 bepalende spelers voor die afgelopen zomer zijn weggegaan. Vertonghen en Eriksen.

30 maart 2014 om 18:59

Vertonghen is al een tijdje geleden weggehaald hoor, je bent in de war met Alderweireld ;-)

30 maart 2014 om 21:56

Ajax kan het niet helpen dat de rest nog zwakker is maar Ajax had al wel minstens 4 weken kanmpioen moeten zijn als ze echt zo goed zouden zijn.
Ze hebben de meeste punten en worden de terechte kampioen maar daar heb je het ook mee gehad.

Ajax is de beste van de slechtste!!! dat zegt genoeg over de niveau in het eredivisie

30 maart 2014 om 18:42

nee.. de beste van iedereen

30 maart 2014 om 20:32

de beste van de slechste is degene die 15de word

Supporters van verliezende teams gaan dit altijd zeggen, totdat ze zelf kampioen zijn. Dit is gewoon het niveau van de eredivisie in een land waar het niet makkelijk is om een hoog niveau op te bouwen en constant te zijn als je beste spelers worden weggekocht. Natuurlijk is het armoediger vergeleken bij Engeland, Duitsland en Spanje, maar daar zijn de omstandigheden vele malen beter. Waar ik meer problemen mee hebt zijn de mensen die zeggen dat Ajax alleen kampioen wordt doordat de rest faalt, dat is zo'n drogreden. Dat kan je van elke kampioen zeggen.

Als je vier jaar op rij kampioen wordt, voor een groot deel met een hele jeugdige selectie die je gedeeltelijk zelf hebt opgeleid, dan doe je het gewoon fantastisch. En daarmee dwing je zelf kampioenschappen af. Ik ben in ieder geval trots op Ajax!

30 maart 2014 om 18:36

Ajax staat acht punten voor en is de meest stabiele ploeg van de eredivisie. Ze hebben momenteel ook de beste coach. Tussendoor hebben ze ook Barcelona en Celtic verslagen. Vandaar chapeau Ajax. Ik heb geen moeite om dit als Feyenoorder te zeggen.

31 maart 2014 om 06:34

Geprezen reactie - nuchter en eerlijk. Zo hoort het.

Ik vind het allemaal nog wel mee vallen. Ja de concurrenten laten punten liggen - maar Ajax raapt ze wel op. Toch word Ajax hierop zowat verbaal afgestraft. Calimero gedrag...

Ajax moet nog vijf duels. Laten we eens zeggen dat ze een beetje hun best doen en ze winnen alle 5 de duels. Dat zijn dus 15 punten bovenop de al huidige 62. Dan heb je een totaal van 77 punten gescoord. Mits dit gebeurd, is het toch een groot aantal hoor. Dit kan nog steeds het grootste totaal zijn van de voorbije drie jaren waarin Ajax kampioen werd.

Dus het wordt tijd dat andere eens net zo lekker nuchter worden en realiseren dat Ajax hier gewoon al bijna vier jaar constant speelt en punten pakt - daar waarin de rest finaal zijn eigen ruiten in gooit. Tja, wat kan je dan doen met je frustratie? Inderdaad, afgeven op de betere.

De gene die de minste punten verliest is verdiend kampioen aan het eind van de rit. Maar in dit geval hebben de concurrenten wel veel punten laten liggen helaas. Voetballend vond ik Ajax niet heel overtuigend spelen over het hele seizoen bekeken, maar ze hebben het toch effectiever gedaan dan de rest. Dat is ook een kwaliteit natuurlijk.

Veel jongens spelen dit jaar pas voor het eerst een vol seizoen mee. Volgend jaar is iedereen hier beter op voorbereid. Ik zie naast De Jong, Moisander (opvolger is al in huis, hebben we vandaag nogmaals kunnen zien) en Bojan geen belangrijke krachten vertrekken. Ik ben benieuwd of het team van volgend seizoen niet alleen mooi resultaat haalt, maar ook met mooi voetbal.

30 maart 2014 om 18:35

Ja maar eigenlijk denken we dat elk jaar. Zelfs als het dan volgend jaar eindelijk beter wordt gaan het jaar daarna de sterkhouders weer weg. Ik blijf van mening dat Ajax alleen echt goed kan worden als ze af en toe toch echt gaan betalen voor een nodige versterking. Hoewel ik Thulani vandaag erg sterk vond spelen is het toch niet de aanvallende middenvelder die het voor je gaat doen in de CL. Daarnaast heeft Ajax natuurlijk gewoon een echte spits nodig. Moisander zou echt heel zonde zijn als die weg zou gaan, beter blijft hij nog een jaar voor de ervaring in een lang seizoen kunnen ze met zn drieen genoeg spelen.

30 maart 2014 om 18:39

En doet dat volgens jou dan ook nog afbreuk aan de prestatie van Ajax en de Boer? Vast wel he

30 maart 2014 om 18:51

Zo weer lekker Ajax aan het afkraken jongen? Achja ben ik intussen wel gewent van jou..

30 maart 2014 om 20:32

Ach, Nederlandse clubs kunnen tenminste wel kampioen worden door opleiden. Dat kan ik van jouw club niet zeggen.

Opleiden en kampioen worden vind ik toch wel een veel betere prestatie dan meer dan 150 miljoen euro uitgeven aan nieuwe spelers en wellicht kampioen gaan worden.

31 maart 2014 om 11:21

En daar is weer zo'n Nederlandse jongen die fan is van een buitenlandse club en dan het Nederlandse voetbal gaat afkraken. Zo extreem vermoeiend en het voegt ook zo weinig toe.

Dat Barcelona, waar jouw classongrass altijd van verliest, dat speelt voetbal dat door Nederlanders is uitgevonden. Als Ajax of Twente het budget en de mogelijkheden (inclusief corrupte overheid) van Real Madrid zou hebben, zou het internationale voetbal een stuk leuker zijn voor ons Nederlanders. Tot die tijd moeten we tevreden zijn met voetbal in de marges. Of fanboys van CR7 worden zoals jij.

Achja als de anti-ajax fanclub zich beter voelt door Ajax de kampioen van de armoede te noemen moeten we dat maar voor liefnemen he. Komt voort uit jaloezie en het beperkte vermorgen om toe te geven dat Ajax beter is dan hun eigen club.

30 maart 2014 om 18:50

Uiteindelijk is het ook onzin om Ajax de kampioen van de armoede te noemen natuurlijk. Ik heb zelf niets met Ajax maar ze zijn ook dit jaar gewoon de beste ploeg geweest. Persoonlijk vond ik het veldspel van Ajax in de eerste helft van het seizoen wat beter dan momenteel, maar dan nog zie ik ook nog steeds geen andere ploeg die op dat vlak beter is dan Ajax. Als, neutrale, liefhebber hoop ik wel dat er de komende jaren weer eens wat creatieve en technisch vaardige spelers bij Ajax doorbreken want als het ergens aan ontbreekt is dat het naar mijn mening.

Dat Ajax dit seizoen kampioen wordt is schandalig. Het is echt een enorm matig team dat 'normaal' in de subtop hoort te spelen. Zal iedereen die Ajax een warm hart toedraagt echter maling aan hebben. En terecht.

30 maart 2014 om 18:32

Wat een onzin. Er zijn maar weinig spelers van andere clubs die ik bij Ajax in het elftal zou willen zien. Alleen Pelle en Depay zouden welkom zijn. De rest mag lekker blijven waar het nu actief is.

30 maart 2014 om 18:41

Promes zou ik ook met open armen verwelkomen hoor! En Tadic ook.

30 maart 2014 om 18:57

Tadic? Waarom dan? Die jongen kan nooit excelleren in topwedstrijden vandaag ook weer nergens. (zoals elke Ajax-Twente/Twente-Ajax). Promes is ook overbodig met Lasse Schone op de flanken.

Depay op linksbuiten, Pelle in de spits en dan Schone hangend op rechts dan had je een mooie selectie hoor.

30 maart 2014 om 19:01

Dat snap ik met dat weer-ga-loze elftal. Als ik kijk naar een 'beste elftal' zouden daar alleen Blind, Cillesen en Schone in voorkomen. Verder is het gewoon pure middelmaat. Helaas is dat in de Eredivisie dit seizoen bij elk team het geval. Jammer dat je dat niet kan inzien.

30 maart 2014 om 19:18

Ik zou Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Blind, Serero, Klaassen, Schone, Pelle en Depay erin zetten. De rest van de spelers laat in teveel van de 34 wedstrijden zien dat ze niet over de juiste mentaliteit beschikken en functioneren niet goed. Dat is ook wel af te lezen in de onderlinge wedstrijden waarin Ajax op karakter de overwinningen binnenhaalt.

Jammer trouwens dat je weer niet verder komt dan "het is echt schandalig". Weetje wat schandalig is? Dat de rest van Nederland nu al op 8 punten of meer staat.

30 maart 2014 om 19:39

@ Deach
''dat Ajax dit seizoen kampioen wordt is schandalig''
Ik vind het raar dat je deze uitspraak plaatst en vervolgens alleen Ajax benoemd. Wat heeft Ajax hier mee te maken? Ligt dat niet aan de concurrentie die ze krijgen van Psv, Feyenoord, Twente en Vitesse. Allemaal teams die dit seizoen teleurstellen?

Ajax is gewoon terecht kampioen geworden. Je kunt het ''kampioen van de armoede'' noemen, maar daar is de rest verantwoordelijk voor. Ajax heeft consistent gepresteerd met een bizarre selectie. Het is ontzettend knap wat Frank De Boer uit deze selectie haalt. Ajax speelde dit seizoen CL groepsfase, twee Europa Cup wedstrijden én Knvb Beker tot finale. En dat met veel jeugdspelers en een aantal subtoppers als Serero en Schone.

Ik vind dit bijzonder knap van Frank De Boer. En we kunnen het nu laten overschaduwen door de prestaties van de rest, maar je kan ook respect hebben voor hetgeen Frank uit zijn selectie haalt. Niet alleen in competitieverband, maar ook in de CL wedstrijden tegen Celtic, Barca en AC Milan. Geeft een sprankeltje hoop voor de toekomst. Want als je met dit materiaal zo kan presteren, dan beloofd dat wat voor de toekomst.

30 maart 2014 om 18:32

Wat betreft het kampioenschap, ja. Maar Ajax heeft niet heel mooi gevoetbald dit seizoen. Daar kijk je ook naar als supporter. Verwacht nu alleen wel dat de sterkhouders blijven, dus zie het positief in voor volgend seizoen!

30 maart 2014 om 18:34

Normaal? Dat normaal waar je het over hebt is al jaren niet meer aan de orde in de eredivisie, het algemene niveau is gewoon lager en Ajax kan er ook niks aan doen dat we met onze slechtste ploeg van de laatste 4 jaar het gemakkelijkst kampioen worden. Het is niet onze schuld dat andere ploegen jaar op jaar extreem matig blijven spelen en matige spelers blijven aantrekken.

Het gaat minstens een paar jaar duren voordat het algemene niveau weer terug kan naar het "normaal" waar jij het over hebt, als het al ooit komt.

30 maart 2014 om 18:51

Dat ze kampioen worden is eigenlijk schandalig door het ontbreken van enig niveau van andere teams...zo triest is het momenteel gesteld in de ere divisie...

Ajax was niet best...de rest nog slechter...
Ajax heeft weinig wedstrijden goed gespeeld helaas...maar desondanks staan we dik bovenaan...

Ik vind dat we wel een beetje kampioen van de armoede zijn...maar dat veel liever dan geen kampioen worden...

30 maart 2014 om 20:27

Deach,

Als jij vindt dat het schandalig is dat Ajax wellicht kampioen wordt, wat denk jij dan over een Feyenoord in de voorronde CL?

"in topduels staan we er vaak", zei Daley Blind, ook doelend op eerdere gewonnen duels na de winterstop met Psv, Feyenoord en AZ. "dat is toch wel een kwaliteit."
Ik denk dus dat de rest z'n mond beter kan houden en Ajax kan feliciteren met het Vierde kampioenschap op rij

Ach laat ze het maar noemen wat ze willen, maar Ajax staat uiteindelijk wel met de schaal in handen en daarmee het vierde kampioenschap op rij en dus nog een seizoen garantie op Champions League voetbal. Hierdoor worden er nog meer inkomsten gegenereerd en doet Ajax nog meer ervaring op op het hoogste niveau. Het was dit seizoen misschien niet altijd even sprankelend, maar als ik eerlijk ben zie ik Ajax de komende jaren alleen maar sterker worden. De eerste vruchten van de verandering in het beleid zijn nu pas zichtbaar. Ik verwacht dat we de komende jaren nog veel meer talent gaan zien doorstromen!

30 maart 2014 om 22:00

Wat heb je aan die CL inkomsten als je er geen ruk mee doet?

30 maart 2014 om 22:19

Dat ze niet direct roekeloos alles aan de torenhoge transfersommen en salarissen van spelers uitgeven, betekent natuurlijk niet dat er op ten duur niets mee gedaan gaat worden. Er is nu een langere termijn visie, wat waarschijnlijk zal in houden dat op ten duur de salarissen en het salarisplafond van de spelers omhoog zal gaan. Hierdoor is het in principe mogelijk om spelers aan Ajax te binden of huidige spelers langer te behouden dan momenteel mogelijk is.

Daarnaast zijn het opkopen van de eigen aandelen en daarna van de beurs afgaan of het kopen van het stadion ook nog opties, maar de eerste optie is wel de meest realistische. Daarnaast zal er echt af en toe nog wel eens een speler gekocht worden, mits deze wat toevoegt wat Ajax zelf nog niet heeft rondlopen in de jeugd / eigen selectie en het tegen een aanvaardbare prijs te realiseren is.

Edit: Daarnaast zorgt deze handelswijze natuurlijk voor een gezonde financiële situatie voor de club, iets wat een aantal jaren geleden wel eens compleet anders is geweest.

4 keer op rij kampioen met niet altijd even goede selecties.

De Boer verdient opnieuw een pluim. Daarbij kan Ajax dit seizoen de triple winnen als Zwolle wordt verslagen in de bekerfinale. Het voetbal was verre van sprankelend dit seizoen, maar we zijn wel opnieuw de beste. Knap, nadat elk jaar de beste spelers zijn vertrokken en er vaak een (veel) mindere speler voor in de plaats kwam. Nu zorgen dat het karwei snel afgemaakt wordt. Uiteindelijk is Ajax op cruciale momenten het meest doorslaggevend geweest tot nu toe.

30 maart 2014 om 19:32

Precies, het is gewoon een fenomenale prestatie om met dit materiaal kampioen te worden. Tsja en dan maar kampioen van de armoede, who cares?

30 maart 2014 om 19:39

@ Deeveedee

Zo is het. Kampioen is kampioen. Of je dat nu wordt met 100 punten of met 75 punten. Het zou mooi zijn als Ajax thuis tegen ADO het kampioenschap zou kunnen vieren.

het is altijd zo, ajax kan het nooit goed doen, er zijn altijd van die mensen tussen die of jarloers zijn of ge woon haters zijn, maar over een week is het hopelijk duidelijk, wie de kampioen is, al moeten we niet te vroeg gaan juichen

30 maart 2014 om 21:30

Kom op.. wees eerlijk. Ajax had geeneens kampioen meer mogen zijn. Ze stonden zo ver achter. En als ze daarna nou een ontzettend goede reeks hadden neergezet, zoals in andere jaren, dan had ik gezegd 'okee'. Maar het blijft wel erg wisselvallig. Dit is wel het slechtste kampioenschap van Ajax van de afgelopen vier kampioenschappen. Dat geeft niet, maar is wel een 'feit'.

Desondanks wens ik Ajax oprecht veel succes in de Champions League volgend seizoen. Het zou toch zo mooi zijn om weer eens een Nederlandse club bij de laatste 8 te hebben van europa. Als de andere clubs dan ook eens presteren in de europa league, dan zouden we over vijf jaar misschien weer eens twee clubs in de CL kunnen krijgen.

30 maart 2014 om 21:44

dat mag jij weten, maar azet, nog altijd treurig. Kom op zeg, ze spelen wisselvallig ja maar ondanks dat staan ze bovenaan.

Volgens mij wonnen zij ook van al hun concurrenten..

30 maart 2014 om 22:01

PSV won thuis van ajax.

31 maart 2014 om 16:42

Ik zeg toch concurrenten.

Elk jaar de beste spelers kwijtraken op het laatste moment,ondanks blessures van bepalende (ervaren) spelers als Moisander,de Jong,sigthorsson,bojan,fischer,boilesen,schöne toch weer bovenaan is gewoon een prima prestatie.
Ajax behaalt altijd een minimaal niveau en dat is iets waar de rest grote moeite mee heeft en een voorbeeld aan kan nemen.

Ach noem het armoede als dat het verlies voor de niet ajacieden verdragelijk maakt. Feit is dat we wederom de beste zijn en de beste papieren hebben om voor se vierde keer op rij de eredivisie te domineren. Hoppaaaa

Ieder jaar horen we en lezen we hetzelfde...
Kampioen van de armoede.

Jongens, kom eens uit jullie grot... Word eens wakker...
De nivellering in de eredivisie is een keiharde realiteit... Een keiharde realiteit waar Ajax nu al 4 seizoenen (waarschijnlijk) de beste is...
Kampioen van de armoede? Gewoon na een seizoen de beste ploeg van Nederland gebleken....

Waarom altijd alles naar beneden lullen, men moet eens meegaan met de tijd en niet zo blijven hangen in het verleden dat de absolute top 15 of meer punten los stond van de rest, dat is niet meer zo.
Die tijd kan misschien weer komen maar op dit moment.... deal with it...

30 maart 2014 om 18:52

Inderdaad. Kijk naar Engeland, daar gebeurd precies hetzelfde. Elke tegenstander kan winnen van een Chelsea of Man United. Nu zijn er in principe 6 teams die voor het kampioenschap kunnen spelen.

30 maart 2014 om 20:54

Nee, misschien doen Arsenal, Tottenham en Liverpool wel mee, ze hebben al heel lang de titel niet meer gewonnen. De clubs die hem de afgelopen tijd hebben gewonnen doen mee, niet de hem bijna hebben gewonnen.

Het is wel inderdaad een beetje kampioen van de armoede...maar liever dat dan geen kampioen...

Wel moet het volgend seizoen een stuk beter...veel wedstrijden waren niet om aan te gluren...
Maar de dubbel komt steeds dichterbij...en dat is dan wel weer heerlijk...

Ook het geld wat we ontvangen voor de Cl te spelen...het gaat op dat punt goed...nu nog hopen dat we echt eindelijk een doorbraak maken...

Altijd dat gezeur over Ajax. Als je 4 jaar op rij kampioen wordt ben je gewoon beter dan de tegenstander. Op momenten dat het echt moet staat Ajax er en is het verschil met de concurrentie duidelijk zichtbaar.

Het is gewoon sneu gesteld met de kwaliteit van het nederlands voetbal, dat bewijst wel ht kampioenschap van ajax in nederland. Als je 94 minuten achter de bal blijft en tegen az anti voetbal speelt voor de beker, maar toch je wedstrijden wint dan zegt dat meer over hoe slecht de rest is in plaats van hoe goed ajax is. Dus mijjn Conclusie is dat daarom ajax de terechte kampioen is en dus de minst slechte

30 maart 2014 om 19:03

Ajax heeft toch gewoon duidelijk het beste gepresteerd. Dus dan zijn ze gewoon de beste. De afgelopen 4 jaar al...

Het zegt wat over de kwaliteit vsn de andere clubs, dat wij met dit jong elftal straatlengte voorstaan. Dan worden we komende jaren nog veel kampioen.

30 maart 2014 om 22:03

Een straatlengte? Het zijn 8 punten, zoveel is dat niet als je ziet wat de rest heeft laten liggen. Hopelijk laat ajax volgend seizoen eens zien dat ze ook eens echte stappen kunnen maken en eens stabieler worden in plaats van elke keer zoveel punten te laten liggen.

En bedenk dan ook nog even dat het ajax team wat aan de aftrap stond veel minder heeft gekost dan Castaignos in zijn eentje.

Ja ja kampioen van de armoede.

Als Ajax kampioen wordt dan is dat verdiend, want als je bovenaan staat aan het einde van de competitie ben je gewoon kampioen,of dat een kampioen van de armoede is, of een kampioen van weelde is.kampioen is gewoon kampioen!

Ze moeten ook wel want ze hebben de grootste begroting. Alles vanaf de 2e plaats is gewoon slecht van Ajax!! 😉

alles beter dan geen kampioen vd armoede worden he

Nee ik vind het nogal stom dat ieder jaar dit weer terugkomt ''kampioen van de armoede'' ik snap ook niet waarom iedereen hoopt toch gewoon kampioen te worden? en nu er een club bijna kampioen is, moet dit natuurlijk afgekraakt worden door de rest. heel jammer

Ach het is maar goed dat Ajax geen Suarez achtige goalgetter meer heeft anders hadden we net zo n saaie competitie als Duitsalnd.

Kampioen van de armoede?
Kampioen is kampioen,geen probleem mee.
Maar ik zou wel weer een probleem hebben als ze weer van de hoge toren gaan toeteren dat ze Europees gaan overwinteren met dit 11tal.

30 maart 2014 om 20:24

Waarom niet? Het had dit jaar ook gewoon gekund, alleen stond anti-voetbal ploeg AC Milan met Mario Valotelli in de weg. Kan gebeuren.

Als we volgend CL seizoen nou eens een keer geen poule des doods loten, is alles mogelijk hoor..

30 maart 2014 om 22:04

Ze hadden ook gewoon 2 keer van Celtic kunnen winnen natuurlijk.

Uiteraard ben ik hartstikke blij met de titels, maar ik vind wel dat er kritiek geuit mag worden op het spel. Ajax wilt hogerop en wilt dat de spelers eerder pieken, dan kan je de "leeftijd" dus niet (altijd) als excuus opvoeren als je er tegelijkertijd ervan overtuigd bent dat ze eerder kunnen pieken.

Al denk ik meer dat supporters zich meer ergeren dat er ook in situaties wanneer er voorruit gespeeld kan worden dat men toch weer voor de weg terug of breed kiest. Dat het baltempo zo verschrikkelijk laag ligt dat het echt slaapverwekkend . Waardoor je jezelf ook in de vingers snijd, want zo ontwikkel je het volgens mij nooit de "stamina" die je Europees echt nodig hebt om in een hoog baltempo te kunnen spelen. Hetzelfde geld voor wat ik toch als een "instelling" probleem zie dat ik te vaak hoor van spelers dat ze "niet scherp aan de aftrap stonden" of het "niet graag genoeg wilde", daar kan ik met mijn pet echt niet bij.

Aan de andere kant is het ook erg moeilijk, nu verwacht ik niet dat Ajax weer zo goed zal worden als mid jaren negentig bijvoorbeeld, alleen hoop ik wel sinds we relatief kort van onze toppers kunnen genieten dat Ajax de aankomende seizoenen met wat meer bravoure en snelheid zal spelen. Dat men niet zoals we dit seizoen qua mijn mening ook te veel gezien hebben dat zodra Ajax tussen de zestige en de zeventigste minuut voorstaat dat men het wel goed vind. Nu snap ik dat als je 3-0 voorstaat niet vol gas blijft geven, alleen vind ik wel dat men dan minder gecontroleerd mag spelen zodat er nog wat vermaak is. Dat men dus een goed evenwicht weet te vinden dat men weet wanneer men kan flitsen en wanneer men beter even gecontroleerder moet spelen.

30 maart 2014 om 20:11

Wees blij dat we nog beter kunnen. We moeten ook realistisch zijn. Na elk seizoen zullen we hoogstwaarschijnlijk onze beste spelers verliezen. Een team zoals 1995 krijgen we nooit meer, zeker niet met de huidige spelregels in het voetbal.

Wel hoop ik dat als Ajax weer kampioen is dat we in de zomer iets meer versterkingen kunnen verwachten. We leven niet in Brazilië waar je in elke straat wel een potentieel talent kan vinden. We moeten nou eenmaal roeien met onze bescheiden riemen, maar wat de Boer aan het flikken is verdient dan juist meer lof.

Als morgen Cruijff zal zeggen dat ons voetbal steeds beter aan het worden is dan ben ik de eerste die met kritiek komt, ook over Europa mogen we iets minder hoog van de toren blazen, maar als we weer de schaal winnen mogen we daar trots op zijn. Ik in ieder geval wel.

Ach, er zijn mensen die toch nooit wat positiefs over Ajax kunnen zeggen. Ik heb voor de gein eens gekeken wie er destijds op het wedstrijdformulier stonden toen Frank de Boer zijn eerste schaal als trainer bij Ajax won. Als je ziet dat van de 18 spelers, maar drie (!?!) spelers nu nog bij de club zijn kan je het nooit over armoede hebben.

Frank de Boer heeft telkens weer zijn beste spelers na een seizoen moeten verliezen. Als kritische Ajacied wil ik ook hopen dat mijn cluppie kan spelen zoals bijvoorbeeld Barcelona, maar we moeten wel realistisch zijn.

De vierde schaal op rij gaat er aan komen, en dat maakt mij heel trots. Wat een ander daar over mag vinden is zijn/haar recht, maar wat Frank de Boer aan het doen is verdient echt heel veel respect. Is hij dan klaar bij Ajax? Aangezien men Ajax al de 'kampioen van de armoede' noemt heeft Frank dus nog werk in de Arena

Gelukkig is er nog heel veel te verbeteren bij Ajax, maar staan we er beter voor dan de rest van de eredivisie. Als dat armoede betekent dan so be it. Kunnen we voorstellen hoe zielig de rest is...

Kampioen van de armoede? Dit is gewoon het niveau van de eredivisie en Ajax is hierin de beste gebleken. Als je aan het eind van het seizoen bovenaan staat ben je gewoon de terechte kampioen en op dit moment heeft Ajax 8 punten meer dan de nummer 2. Al is het spel niet altijd even sprankelend geweest, Ajax is gewoon een heel moeilijk te kloppen ploeg.

Daarbij komt nog dat het merendeel dat het nu over de kampioen van de armoede heeft geen Ajacied is, maar als hun ploeg nu op de plek van Ajax had gestaan dan had je ze niet gehoord.

Het Nederlandse clubvoetbal is zo goed als overleden. Wat we dit seizoen aan droevig geschutter voorbij hebben zien komen, zijn symptomen van laatste stuiptrekkingen. Ajax verliest in twee opeenvolgende seizoenen van clubjes uit C-landen als Steaua en Red Bull. Nog even 3 vette nederlagen op het WK en zelfs malloot Van Gaal heeft geen argumenten meer. Het is gewoon over.

We kunnen wel klagen over het niveau van de Eredivisie en de kampioenschappen van Ajax, maar het voetbal is al jaren niet om aan te gluren. Een kampioenschap met misschien nog wel minder glans was het kampioenschap van PSV in 2007/2008. Feit is in ieder geval dat de kampioen elk jaar weer heel weinig goals tegen krijgt. Dat Ajax sinds begin november maar 7 goals tegen heeft gekregen, is veelzeggend.

Het heeft er alle schijn van dat het verdedigende blok + Klaassen gewoon blijft. Nu Ajax door weer een jaar CL waarschijnlijk fors meer te besteden heeft dan de rest, zou het volgend jaar met een kwaliteitsimpuls in de aanval weleens flink boven de rest uit kunnen gaan steken.

30 maart 2014 om 22:06

Jij gaat er vanuit dat ze geld uit gaan geven maar ik moet dat nog zien. Overmars zit zwaar op de centen.

Natuurlijk , vroeger was de Eredivisie de sterkste competitie ter Wereld Zucht!! De eredivisie barst van de talenten. De kampioen van de Armoede hoorde , je vroeger 30 jaar geleden ook al. Het is in Nederland nooit goed.

Ach als we Klaassen, Fisscher en Blind kunnen behouden de komende 2/3 jaar ben je nog minstens 2keer kampioen. Ik heb vandaag genoten van klaassen. Had telkens de goede oplossing en werkt altijd hard. Dit is in potentie een wereld klasse middenvelder. Mag wel meer aan zien fysiek doen zodat hij minder blessures op loopt in de toekomst.

Grappig dat nu in de goede Ajax tijden (qua nationale prestaties dan) de meeste Ajacieden niets meer willen weten van "kampioen van de armoede"

Eerlijk is eerlijk, Ajax wederom de beste dit seizoen. Maar Ajax is niet het Ajax van weleer meer. De echt goede en leuke Ajax wedstrijden onder De Boer zijn op één hand te tellen en echt overtuigend kampioen worden heeft er geen enkel jaar ingezeten. Niet erg, want kampioen is kampioen, maar wees wel reëel en besef dat serieuze concurrentie al jaren niet aanwezig meer is voor dit pover Ajax.

Resultaattrainer De Boer kan in ieder geval zijn prijzenlijst weer uitbreiden met een kampioensschaal en zeer waarschijnlijk een dennenappel. Een heel erg knap resultaat, maar het is helaas wel ten koste gegaan van het Ajax voetbal wat over heel de wereld gewaardeerd werd.

Haha wat een heerlijk nieuwsbericht, zoveel clichés en standaard uitspraken.

'kampioen van de armoede'? We staan gewoon bovenaan, vrij degelijk seizoen met wellicht niet het mooiste voetbal maar goed, bovenaan = kampioen = beste team.

'de eredivisie lijkt nergens meer op'? De eredivisie was nooit een interessante competitie, omdat Nederland een mini landje is. We vinden onszelf vaak groter dan we daadwerkelijk zijn.

'ajax is niet het Ajax van vroeger meer'? Nee logisch, deze uitspraak is zo ontzettend debiel.. 'het Ajax van vroeger was zo goed en zo bekend' Kom op, ga niet zo zeiken.

Het niveau van de eredivisie is altijd al om te huilen geweest, ga niet ineens doen alsof het vroeger allemaal zo geweldig goed was, totale onzin. Elk jaar weer al die cliché uitspraken.. pff

Heel de eredivisie heeft dit jaar ingeleverd. Geen enkele ploeg constant in goede partijen. Feit blijft dat ajax toch weer aan het langste eind gaat trekken. Ik hoop dat we de aankomende jaren weer wat meer kunnen beteken in europa.

Bosche_bol, stel jezelf de vraag eens waarom Ajax het Ajax van vroeger niet meer is? Misschien heeft het te maken met het Bosman arrest, reclame inkomsten, televisie rechten enzovoort. Leg mij ook even uit hoe De Boer het door jou zo gewaardeerde Ajax voetbal kan spelen wanneer de beste spelers aan het begin van het nieuwe seizoen vertrekken naar het buitenland. Ik ben het met je eens dat Ajax kampioen wordt in een door de commercie uitgeholde en zwakke competitie, maar dit neemt niet weg dat De Boer een uitstekende prestatie heeft geleverd met een, naar Ajax begrippen, zeer zwakke selectie. De resultaattrainer De Boer heeft prima werk afgeleverd wanneer hij voor de vierde keer de hoogst haalbare prijs in Nederland weet te winnen!

We waren dit seizoen niet sprankelend, maar erg degelijk, volgens de Boer.
De wisselvalligheid van het spel komt omdat ze niet 34 wedstrijden goed kunnen spelen, Volgens de Boer.
Daar heb je een boeren verstand voor nodig omdat te volgen.
Een wisselvallige degelijkheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren