Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax beloont Veltman met nieuwe en verbeterde verbintenis

Laatste update:

Joël Veltman heeft een nieuw contract getekend bij Ajax. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat met terugwerkende kracht van start op 1 januari 2014 en loopt tot de zomer van 2018. Dat meldt Ajax via de officiële kanalen. De 22-jarige mandekker stond nog tot medio 2017 onder contract.

/

Veltman speelt sinds 2001 in de jeugdopleiding van Ajax. Op 19 augustus maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht (tegen NEC) en daarna kwam hij tot nog eens 38 officiële wedstrijden, waarvan 26 in de Eredivisie. Hij was goed voor een doelpunt en die maakte hij in de Klassieker tegen Feyenoord.

Centrumverdediger Veltman is basisspeler in de hoofdstad en dat hij een nieuw contract heeft getekend is geen grote verrassing. Het was al enige tijd bekend dat de speler in gesprek was met de clubleiding en de verwachting was ook dat er spoedig een nieuw contract getekend zou worden.

Joël Veltman groeit bij Ajax uit tot een vaste waarde in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volkomen logisch natuurlijk, nu nog werken aan zijn 'Veltmannetje', die we nog te vaak zien bij hem.

31 maart 2014 om 15:47

Deeveedee,

dat 'veltmannetje' heette vroeger het 'de Boertje', die maakte vroeger ook wel iedere wedstrijd zo'n foutje.

Je ziet wat een geweldige voetballer dat geworden is, denk dat Frank heel veel van zichzelf in hem herkent.

Ajax komt alweer een stapje verder met het langdurig vastleggen van de as van het elftal, binnen afzienbare tijd zullen hopelijk ook Cillessen, Denswil, Klaassen en Fischer volgen.

Dan ook nog eens aanvullen met Kishna, Zivkovic wat talenten en de nodige ervaring, kom je zeker in het voorjaar te voetballen in de CL.

Wordt weer een genot om naar Ajax te kijken.

31 maart 2014 om 15:53

Uhh daarom noemt hij het ook een 'veltmannetje' omdat zo een beetje elke Ajacied de verwijzing naar een 'de Boertje' wel ziet.

31 maart 2014 om 16:14

Touché

31 maart 2014 om 16:44

De carriere van Frank de Boer viel echt wel mee hoor! 4 jaar bij Barca gespeeld en verder niks! Iedereen praat alsof hij een super mooie loopbaan heeft gehad, maar het stelt echt niks voor en zeker met de spelers die de krediets niet krijgen die een veel mooiere loopbaan hebben gehad zoals Seedorf, Kluivert en Davids! Dus zo geweldig is Frank de Boer niet!

31 maart 2014 om 17:08

@san90
Ja, frank heeft echt een dramatische carrière gehad, Ajax toen ze nog top van Europa waren, barcelona Nederlands elftal, echt een groot drama. Bij welke clubs heb jij allemaal gespeeld?

31 maart 2014 om 17:11

Frank heeft bij Barcelona gespeeld en daarvoor Europa gedomineerd met Ajax. Fantastische carrière dus. Niemand ontkent ook dat Seedorf een fantastische carrière had. Mister championsleague. Davids had ook een goede carrière. Vergelijkbaar met die van frank.

31 maart 2014 om 17:29

Hahahahaha, wat een trieste opmerking! Dus omdat ik het niet beter heb gedaan mag ik geen kritiek geven op spelers? Dat zal dus betekenen dat jij nooit krietiek zal hebben op spelers want bij welke clubs heb jij gespeeld?

31 maart 2014 om 17:33

Het gaat mij erom dat er over Frank de Boer wordt gesproken alsof het een legendarische speler is geweest en ik vind dat behoorlijk mee vallen! Het was een goede CV die ook goed kon opbouwen, maar echt fantastisch nou ook weer niet en zo erg domineerde Ajax niet in europa. in 92 werd de uefa cup gewonnen en 95 en 96 de finale van de CL waarbij zelfs 1 keer winst. Dat noem ik niet domineren eerlijk gezegd.
Davids heeft bij veel grotere clubs en langer bij grotere clubs gespeeld dan de Boer, maar over hun wordt nooit zo legendarisch gesproken terwijl hun meer hebben gepresteerd in Europa!

31 maart 2014 om 17:36

Als er zo gesproken wordt alsof de Boer een legende is dan vind ik 4 jaar Barcelona niks idd! Hij moest zelfs vertrekken daar! En CL gewonnen is altijd mooi, maar dat maakt je carriere niet gelijk fantastisch of een legende!

31 maart 2014 om 17:45

Nah vertrekken betekend dus dat de club het altijd juist heeft? Zlatan moest ook vertrekken... Daarbij de manier waarop en de rol die had bij Ajax is de CL winst wel iets apart hoor velen mogen daarvan dromen dus. Neem daarbij zijn interland carriere ook nog even mee, het team met de Boer, Bergkamp, Kluivert was fantastisch ook mede door de grote de Boer. de Boer is in ieder geval een grotere verdediger als Stam imo!
Davids en zeker Seedorf moet je niet eens noemen, hebben nooit de waardering gekregen alleen omdat ze van een andere cultuur zijn, toendertijd werden ze buiten Amsterdam uitgekotst..
Seedorf is de enige legende van deze generatie voetballers vind ik

31 maart 2014 om 19:13

San90. Ik snap wat jij bedoeld hoor. Heel goed zelfs. Ik verwijs dan even naar het boek van Winston Bogarde. En wat jij zegt is waar hoor. Maar alleen in NL. In Europa is kluivert, Seedorf veeeeel groter dan de boer. Ik ben zelf supporter van Ajax. En tja, we zijn nou eenmaal verwende supporters. We fluiten ons club het hardst uit als we achter staan, maar lopen weg in de 80e minuut als we 3-0 voor staan tegen Twente. Ik schaam mij dan als Ajacied. De meeste Ajacieden kunnen niet tegen kritiek. I know.

31 maart 2014 om 19:28

2x cl finale achter elkaar is bijna geen teams gelukt behalve Ajax, United en Barca volgens mij.

31 maart 2014 om 19:55

San90

Waarschijnlijk wil je het niet horen maar Ajax was een aantal jaar die de Boer er voetbalde de beste of 1 van de beste clubs op deze aardbol. De absolute top dus op dat moment. Beter dan Barca, Real, United, Munchen etc. Aan jouw spelling te zien kan je echter niet ouder zijn dan een jaar of 10 dus dat heb jij niet bewust meegemaakt.

31 maart 2014 om 20:11

Is dit een topic over de Boer of over Veltman? Ben benieuwd of Veltman de echte top kan gaan halen.

1 april 2014 om 12:10

Die laatste opmerking van jou slaat echt nergens op! Ik heb het bewust meegemaakt in de tijd dat de Boer bij Barcelona speelde.
En over spelling gesproken... Het is aan jou te merken dat jij nooit hoger dan een MBO hebt gedaan en dat zeg ik niet als een kinderachtige haat wat jij wel naar mij probeert.

1 april 2014 om 12:14

Als je misschien ook iets aan jou begrijpend lezen zou doen (wat ze niet veel op het Mbo) dan zou je snappen dat het om de zogenaamde legende Frank de Boer ging en niet op Ajax de grote topclub was!
Probeer dit wel te begrijpen en niet een discussie over een ander onderwerp te doen!
Succes MBO-ertje

Hoezo belonen?
Die kerel is werkelijk elke wedstrijd de minste op het veld.
Ik hou het niet meer bij hoeveel domme fouten hij maakt per wedstrijd..
Ik vind dit werkelijk een beperkte speler die af en toe een balletje afpakt, maar verder..

31 maart 2014 om 15:16

Hij had een enorm sterke start, is op het moment aardig teruggezakt. Maar dat is vrij normaal in de ontwikkeling van een speler die net komt kijken. Met de juiste begeleiding kan Veltman nog ver komen.

31 maart 2014 om 15:21

Ontwikkeling gaat met vallen en opstaan. Je hebt aan Veltman kunnen zien dat hij behoorlijk wat in zijn mars heeft. Een terugslag heeft vrijwel (jonge) talentvolle speler wel.
Goed voor Ajax en Veltman dat ze hebben verlengt.

31 maart 2014 om 16:03

Hij is ook al 22 jaar, dus hij zou nu toch al wel meer moeten laten zien dan dat hij nu doet.

31 maart 2014 om 16:17

Hij is een jaar geblesseerd geweest. En geen enkel talent speelt 40 wedstrijden top. Fisher niet, boetius niet, bakalli niet.

31 maart 2014 om 16:21

Al 22 jaar?
We vergeten in Nederland volgens mij nog te vaak dat dit gewoon heel erg jong is. Daarnaast is Veltman lang geblesseerd geweest (driekwart jaar?), waardoor de ontwikkeling sowieso iets later ontpopt.

31 maart 2014 om 15:23

Helemaal met je eens.
Als je ook ziet hoe hij afgelopen zondag dat duel aangaat met Castaignos in de beginfase van de wedstrijd... Hij pakt hem gewoon met twee armen beet. Krijgt hij een paar dagen geleden een penalty tegen in de beker, geeft hij nu de aanvaller weer aanleiding om te gaan liggen. Als de scheidsrechter hem dan geeft, mag je nog niet eens klagen.
Daarnaast spreekt het ook niet in zijn voordeel dat hij pas dit seizoen aan het doorbreken is. De meeste talenten doen dit immers al op jongere leeftijd.
Als je puur naar de voetballer Veltman kijkt, raak je ook niet echt onder de indruk. Hij komt lengte en kracht tekort en maakt domme overtredingen. Verder maakt hij iedere wedstrijd wel een aantal fouten. Dit doet hij al sinds zijn debuut, maar doordat deze niet werden afgestraft, werd hier verder niet over gesproken. Aan de bal is hij redelijk, maar niet opvallend goed ofzo.

31 maart 2014 om 15:29

Beetje zoals de Vrij dus eigenlijk? Eerste seizoen betaald voetbal en hij heeft het gewoon goed gedaan. Zoals alle nieuwkomers te maken met een terugval.

31 maart 2014 om 15:37

De Vrij heeft inderdaad een slechte fase gehad. Deze heeft hij inmiddels achter zich gelaten.
Echter heeft De Vrij als 150 eredivisiewedstrijden op zijn naam staan en Veltman pas 25. Dit terwijl De Vrij zelfs nog iets jonger is dan Veltman.
Verder vind ik De Vrij een aardige verdediger, maar in mijn ogen is dat nou ook geen overdreven groot talent.
Als ik zou moeten kiezen welke van de twee ik mee zou nemen naar het WK, zou ik altijd voor De Vrij gaan. Hij is momenteel aardig in vorm, heeft meer ervaring, is langer en sterker en is in het Nederlands elftal nooit volledig door het ijs gezakt (wel wat foutjes). Daarnaast schat ik Veltman voetballend nou ook niet echt hoger in dan De Vrij.

31 maart 2014 om 15:42

Goh en welk talent dan niet? Jij en vele anderen doen alsof alleen maar 17jarigen fouten mogen maken. Iemand van 20+ moet het blijkbaar al goed uitvoeren.
Ondanks dat hij wat ouder is dan andere spelers die ook voor het eerst doorbreken, kun je nog steeds niet van hem verwachten dat hij subliem speelt. Sterker nog iedereen in de Eredivisie verdedigt nagenoeg waardeloos. Ik denk dat Moisander de enige constante verdediger hier is.
Als iemand zijn rijbewijs haalt op 18 jarige leeftijd of op 50 jarige leeftijd, beiden beginnen gewoon voor het eerst en dien je te behandelen als beginnend automobilist!

31 maart 2014 om 15:56

@feyeniels.

Goh vind je het gek met Toby voor je??? Hoeveel wedstrijden heeft BMI moeten schieten, omdat Joris moest spelen?? Joris die niet eens wat toegevoegd. Wat dacht je dan van een sterkhouder als Toby voor je die al 3 keer op rij kampioen was geworden. Zelfs reserve aanvoerder. Logisch dat Veltman dan niet speelt. Komt ook nog kijken dat die jongen geblesseerd was geweest, maar dat terzijde. En van al die Eredivisie wedstrijden heeft de Vrij er meer slecht dan goed gespeeld.
Trouwens kun je 100 eredivisie wedstrijden op je naam hebben staan, zonder enig internationale ervaring van niveau heb je bagger weinig meegemaakt. Zowel de Vrij als Veltman horen niet op een wk thuis.

31 maart 2014 om 16:00

Daar heb je gelijk in. Het is ook niet bedoeld als aanval naar Veltman of Ajax. Ik vind alleen dat de meeste iemand veel te snel als groot talent bestempelen. Dat is ook de reden dat de Eredivisie zo snel achteruit gaat. Men is veel te snel tevreden.
Naar mijn mening lopen er in Nederland maximaal 10 Nederlandse talenten die in de toekomst bepalend voor Oranje zouden kunnen worden. Dat zijn:

Adam Maher
Memphis Depay
Jürgen Locadia
Karim Rekik
Ricardo Kishna
Stefano Denswil
Terence Kongolo
Jean-Paul Boëtius
Kyle Ebecilio

Die tiende zou ik eigenlijk al niet eens echt meer weten. Verder lopen er nog wel een aantal leuke spelers rond (zoals Klaassen bijvoorbeeld), maar ik verwacht niet dat dit soort spelers het ooit gaan redden bij een topclub uit het buitenland.

31 maart 2014 om 16:12

Als ik uit jouw rijtje zal moeten kiezen wie er in de toekomst echt een bepalende rol gaat vervullen in Oranje dan kom ik alleen uit op Depay en op 1 of andere manier ook op Kongolo. Bij de rest heb ik serieuze twijfels. Niet dat ik ze gehyped vind. Meer omdat ik bekijk wie er zogenaamd sterkhouder in oranje word. Zeg maar de Sneijder, van Persie en Robben rol.
Ik denk/hoop dat Kongolo echt een beest wordt in de verdediging. Depay vind ik nu al goed, alleen zie je zijn jeugdigheid. Ik denk dat hij binnen 5 jaar echt top is.

31 maart 2014 om 16:18

Ik geef Depay, Kongolo en Maher ook de meeste kans. De rest heeft in mijn ogen het talent wel om het ook te halen. Echter moet je altijd maar afwachten, aangezien veel spelers met veel talent een baggermentaliteit hebben omdat ze al zo vol van zichzelf zijn.

31 maart 2014 om 16:39

Dat is waar. Het is te hopen dat de jonkies zich mentaal ook ontwikkelen. Dat I am so fly mentaliteit helpt voor geen meter.

31 maart 2014 om 16:57

Geen Tonny Trindade de Vilhena? Misschien wel het grootste talent van de Nederlandse velden. Bij Maher, Locadia, Ebecilio en zeker Denswil heb ik sowieso mijn twijfels al zullen ze wel minimaal de Europese subtop halen wat waarschijnlijk al genoeg is voor het grote Oranje.

31 maart 2014 om 17:09

Waarom Vilhena, die voetbalt nu al een tijd bij Feyenoord en heeft mij niet vaak de indruk gegeven dat het een exceptioneel talent is. Zijn debuut tegen Twente vond ik nog het meest indrukwekkend.

31 maart 2014 om 17:51

Zeker zijn eerste wedstrijden heeft Tonny laten zien een exceptioneel talent te zijn (en in de jeugd natuurlijk). Hij heeft nu wel een beetje de bekende terugval maar die komt er zeker bovenop. Staat eigenlijk ook op de verkeerde positie (is een 10) maar heeft zich ontpopt tot een ware box-to-box. Ondanks zijn lengte is het toch een echte kilometervreter die zowel in de verdediging als aanval op kan duiken.
Hij komt ook niet voor niets terug op bijna alle lijstjes van grootste Europese talenten als 1 van de weinige Nederlanders. Er is in de jeugd ook al serieuze interesse geweest van buitenlandse topclubs. Clubs als Milan hielden hem vorig seizoen al in de gaten.

31 maart 2014 om 15:36

Logisch dat hij beloond wordt. Ja hij maakt fouten, maar wie speelt er in de Eredivisie nou foutloos? sterker nog, noem 1 speler die voor het eerst een basisplaats heeft veroverd die geen fouten maakt. Je hoeft niet lang na te denken, want je komt op niemand uit.
Je mag hem beperkt vinden ('t is je goed recht), maar ik denk dat Ajax heus wel weet wat ze aan het doen zijn. Hier en daar hoor je al dat men belangstelling heeft voor Veltman. Ajax heeft gewoon een pareltje in huis. Kijk die Varane van Real. Begon ijzersterk ( Messi nota bene uitgeschakeld), inmiddels is hij zwaar teruggezakt. Ja hem maar ook 's meteen afschrijven?

31 maart 2014 om 15:41

Je snapt mij niet..
Hij maakt Alleen(!) maar grote fouten dat vaak afgestraft wordt door de tegenstander.
Hij doet echt meer slecht dan dat hij goed doet.
Het probleem is gewoon dat Ajax op dit moment niets beter heeft rondlopen en het maar met hem moeten doen en de uitdaging aangaan.

Het zit gewoon in Veltman en die risico's die hij telkens neemt is gewoon Fjes niveau.

31 maart 2014 om 15:49

Hij maakt helemaal niet alleen maar grote fouten. Kom met bewijs dan?
Ik vond hem aardig spelen gisteren, zo vaak. Typisch Nederlands hoor, voetballend loopt het ff niet en meteen wordt er gekeken naar de bondscoach zijn joker. Ik durf te wedden dat als Veltman geen Nederlander was of beter gezegd international je het niet had over zijn mankementen. Jij en vele anderen overigens.

Als Veltman geen Risico neemt, dan is hij weer een veiligheidsagent zoals Blind en Van Rhijn. Het is ook nooit goed!

Wat jij allemaal zegt, zei men ook destijds over Frank. Volgens mij heeft hij een puike carrière gehad.

En Ajax hoeft ook niemand beters te halen,, ze hebben (terecht) meer dan genoeg vertrouwen in Veltman.

31 maart 2014 om 15:58

Met wat voor glazen kijk jij joh.. Trouwens wel grappig dat je zegt typisch Nederlands terwijl ik van Zweedse komaf ben, maar dat terzijde..
Die gast bakt er echt weinig van. Ik was paar weken terug ook met vrienden in de aarena en telkens hoorde je ook in de hele arena ''daar heb je hem weer hoor veltman' 'ja hoor een Veltmannetje weer'
Als mensen dat soort termen al gebruiken weet je al genoeg

31 maart 2014 om 16:02

Het maakte niet uit of je uit Pakistan kwam, het is gewoon typisch Nederlands om zo te zeiken.
De Arena? Volgens mij ga je niet zo vaak. Anders had je wel geweten dat iedere speler wordt afgezeikt.
Ik kan me geen 1 speler herinneren in de Ajax selectie die er niet van langs kreeg op de tribunes (helaas) sfeervakken niet meegerekend. Dus om nou te doen alsof dat zo een sterk argument is.......serero speelde gisteren super en ook als hij maar 1 x de bal verloor hoorde je gezeik.

31 maart 2014 om 16:09

Moet ik in herhaling vallen? Want jij snapt mij totaal niet helaas.
Het gaat hier niet om 1 klein foutje..
Ach, misschien beter als ik deze discussie stop, want met jou valt gewoon niet te communiceren en we zullen het niet met elkaar eens zijn.

31 maart 2014 om 16:14

We zullen het inderdaad niet met elkaar eens worden. Dus je hoeft niet eens in herhaling te vallen. Je hoeft mij ook niet te overtuigen van jouw mening, want dat zal dus echt nooit lukken met argumenten als: hij maakt alleen maar fouten en speelt nagenoeg altijd slecht. Je komt niet eens met concrete voorbeelden.

31 maart 2014 om 16:21

Haha, hierboven zeg je zelf over De Vrij hetzelfde... Hij speelde meer als de helft van al zijn wedstijden slecht, volgens jou

31 maart 2014 om 16:22

Svenk,
Jij toont wel ballen door te zeggen dat hij het niet snapt, terwijl dat in mijn ogen meer een reflektie op jou is dan op Lee.
Jij ziet niet in dat Veltman echt potentieel heeft door zijn manier van spelen. Jij ziet enkel de fouten en daar spring jij als een aasgier meteen bovenop. Over een zwaar gelimiteerd analyserend vermogen gesproken.
Veltman heeft juist aangetoond dat hij zeer goed kan verdedigen. Hij durft ook nog eens naar voren te voetballen. Hij laat zich niet zomaar omverzetten door grote aanvallers, ondanks zijn kleinere postuur.
Maakt hij fouten. Zeker wel. Domme fouten ook nog eens. Maar als je je oogklepen even af wil doen en je hersens even gaat gebruiken, dan zie je aan alles dat deze jongen gewoon een heel geode verdediger aan het worden is.

Ajax heeft zo'n probleem op de rechter central verdedigerspositie dat ze zeker nu al aan het scouten zijn voor een nieuwe speler? tenminste dat zou wel zo moeten zijn als ik jou commentaar zou moeten geloven. Ik kan je beloven dat als er een positie is waar Ajax niet op zoek is naar versterking, dat dat dan wel die positie is.
Denk je nou echt dat jij het beter ziet dan mannen als de Boer, Stam etc.?

Je mag natuurlijk je mening uiten, maar ga dan niet zielig reageren omdat je min of meer voor gek wordt verklaard door mensen die het voetbal wel snappen.

31 maart 2014 om 16:38

De Vrij speelde toch ook echt slecht? Dat gaf hij zelf ook toe en Koeman deed er nog een schepje bovenop. Meer dan de helft is trouwens heel wat anders dan altijd slecht. Er wordt hier beweerd dat Veltman er helemaal niks van kan. Waar dat op gebaseerd is,,, een aantal (grote) fouten in zijn basisdebuut jaar.
Dezelfde mensen die nu zeiken zijn de grootste schreeuwers als Ajax Veltman wegdoet om vervolgens terug te kopen van een middenmoter als hij daar uitblinkt. Nee Veltman zit gewoon prima op zijn plek bij Ajax. Ja hij maakt fouten, maar ja nogmaals iedereen in de Eredivisie maakt fouten. Hoort er nou 1maal bij.

31 maart 2014 om 18:08

Svensk, wat zit jij te overdrijven man. Hij maakt alleen maar fouten en is de slechtste speler maar Ajax heeft ondertussen wel veruit de minste goals tegen. Hoe slecht zijn alle andere centrum verdedigers dan in NL? Zó vaak al de nul dit jaar lukt ook makkelijk met zo'n bagger verdediger in het centrum. Veltman is een groot talent die voetballend heel goed en rustig is en verdedigend wint die ook veel duels. Dat die af en toe een fout maakt doet daar niks aan af. Het is in ieder geval een speler die risico neemt, daar win je veel mee maar af en toe ga je daardoor genadeloos af. Toch liever iemand die dat gewoon doet en voor de voetballende oplossing gaat dan één of andere houthakker die niet kan voetballen.

31 maart 2014 om 15:39

@ Svensk

Omdat zijn huidige contract scheef staat bij wat de rest van Ajax 1 verdient. Ik vind Veltman ook niet echt een goede verdediger, maar hij heeft veel wedstrijden gespeeld en hoort bijvoorbeeld niet minder te verdienen dan iemand als Duarte of Serero.

31 maart 2014 om 15:43

Hoort niet minder te verdienen dan een Serero?
Serero is een van de beste en dragende spelers bij Ajax en is een veel betere voetballer dan Veltman.
Ik vind het sowieso een rare vergelijking die je maakt en weet niet wat jij precies probeert te vertellen?

31 maart 2014 om 15:55

Wat is dat voor onzin.. het geld wat ie nu krijgt verdiend ie niet eens. Het zal best een talent zijn en tijd nodig hebben maar ik ben het met Svensk eens.. die jongen maakt echt zulke amateuristische fouten, keer op keer. Begint een beetje vervelend te worden onderhand.

31 maart 2014 om 16:34

@ Svensk en Sicarius

Veltman is een basisspeler bij Ajax en daar hoort geen jeugdsalaris bij. Het is heel populair om bij iedereen dit te roepen die niet de pannen van het dak speelt. Natuurlijk, ik ben notabene zelf geen fan van Veltman maar hij hoort niet om met een veredeld jeugdcontract te blijven spelen.

31 maart 2014 om 16:43

inderdaad een rare vergelijking verdediger met een middenvelder vergelijken.
ja veltman maakt fouten en zo af en toe ook grote fouten. maar hji staat er daarna wel voor de camera om toe te geven dat het zijn fout was.

het is maar te hopen dat hij steeds meer van deze fouten leren zal want het zal echt zijn laatste fout niet zijn geweest. maar het moet niet alleen op zijn fouten gekeken worden maar ook naar zn positieve punten.

toch wel heel raar om hem alleen op zijn fouten te beoordelen. het is in nederland niet alleen een verdediger maar ook een voetballer die niet alleen maar ballen naar voor moet trappen.

want als ik het zo ff snel lees dan zou je m dus eigenlijk na al deze foutjes gewoon in t tweede moeten zetten en hem daarmee dus gelijk afbranden
wat mij betreft staat hij nog jaren in de basis, en zijn zn veltmannetjes, gelijk aan de de boertjes en chivutjes. die ook met grote regelmaat onzorgvuldig waren

31 maart 2014 om 15:51

Leuke speler voor de Mickey mouse league,meer ook niet.
Mist een aantal essentiele dingen als Cv
-Lengte
-snelheid
-kracht

Verder natuurlijk zijn wekelijkse foutje,dat zit in hem,krijg je er niet uit.

31 maart 2014 om 16:18

Ach hij speelt tenminste bij de beste van de Mickey Mouse League.

Lengte? Hoeft geen reet uit te maken genoeg voorbeelden, Snelheid? Wat is daar mis mee dan? Kracht? Haha ik zie hem amper duels verliezen op kracht dus gaat ook nergens over! Hij neemt nog wel eens de verkeerde keuze maar dat kan er dus wel uit gaan voor een groot gedeelte alleen al door ervaring, ervaring waardoor je de volgende keer de juiste keuze maakt..

31 maart 2014 om 16:28

Mist snelheid? als Veltman besluit om het middenveld over te steken met de bal op snelheid dan wordt hij haast altijd gestopt door een overtrading. Lijkt me ook onnodig als die jongen geen snelheid bezit.
Jullie zuigen gewoon wat uit je duim om maar wat te kunnen neerpennen.
Kom dan met argumented als
: -hij heeft geen schoenmaat 70, dus kan hij het nooit waarmaken. Dan kan ik tenminste nog wat van het humor genieten.

31 maart 2014 om 17:22

Hij gebruikt zijn lichaam ontzettend slim om de bal af te schermen en stelt zich positioneel gezien goed op. Ook heeft hij veel onderscheppingen die hele grote kansen teniet gedaan hebben. De laatste paar wedstrijden was het allemaal niet zo geweldig, maar als je wat meer op de details let, zie je hoe groot talent hij is. Deze contractverlenging is dan ook 100% verdient.

Dat is goed nieuws! Dit is toch zeker een van onze grote talenten.
Ik ben daarom ook erg tevreden dat Joel verlengt heeft.
Weet iemand hoeveel hij ongeveer verdient?

31 maart 2014 om 15:22

Hoeveel verdien jij?
Lekker belangrijk, hoeveel hij verdient.
Zal wel tussen de 4 ton en 6 ton zijn.

31 maart 2014 om 15:26

Jaaaa het is zeker een talent is het grossieren in fouten en kaarten verzamelen.
Kan echt wel voetballen maar bewijst met grote regelmaat iets tekort te komen.

Goedzo!! Nu nog de foutjes uit zn spel houden, dan wordt het een hele nuttige speler..

De titel doet impliceren dat hij het verdiend nav geweldige wedstrijdprestaties... Tenzij de titel sarcastisch is, dan vind ik hem wel weer passen..

Ik vind hem niet goed genoeg voor Ajax, maar misschien dat hij nog wel met de juiste begeleiding tot een redelijk niveau kan uitgroeien.
Hij heeft pieken gekend, maar zijn gemiddelde niveau ligt mijns inziens toch lager dan Ajax.

31 maart 2014 om 15:39

Hij verdient het ook. Is elke week basisspeler, maar stond nog te voetballen onder de voorwaarden van het contract dat ie eerder had getekend al voordat ie was doorgebroken. De manier waarop ik Veltman zie voetballen, kan ik niets anders zeggen dat dit een hele goede speler kan worden. Wanneer de slordigheidjes eruit gaan en ie wat meer concentratie laat zien, dan zal dat helemaal goed komen.

31 maart 2014 om 15:47

Jij denkt niet dat Veltman er in staat ivm gebrek aan beters?

Denswil is namelijk nog minder goed dan Veltman en voor zover ik weten hebben ze geen betere verdediger aangetrokken in de wintertransferperiode?

Hij kan ongetwijfeld een goede voetballer worden, maar vind hem niet goed genoeg voor Ajax wat elk jaar Europees speelt. Hij heeft het misschien een wedstrijdje goed gedaan Europees, maar Castaignos is deze jongen al te snel af..

Ik zie hem geen sterkhouder worden van Ajax. Sorry

31 maart 2014 om 16:03

En jij laat hier blijken er helemaal niks van te snappen. De sterkhouder dat is juist Denswil! Hem minder goed noemen als Veltman laat zien dat jij hun kwaliteiten gewoon niet kent of niet wilt zien.
Veltman staat erin omdat hij heel zeer sterk speelde en nu gewoon goed, Denswil is juist een groter talent maar mentaal net wat minder ver.

31 maart 2014 om 16:08

Denswil heeft veel meer talent dat Veltman hoor, Denswil straalt rust uit iets wat je van Veltman absoluut niet kunt zeggen. Veltman heeft het geluk dat hij rechtsbenig is en Denswil linksbenig anders had Denswil er gewoon vast in gestaan denk ik.

31 maart 2014 om 16:33

Als er iemand op dit moment geen rust uitstraalt is het Denswil wel. Veltman is voetballend ook gewoon (veel) beter dan Denswil, ziet de inspeel pass beter. Maakt ook minder domme fouten dan Denswil die ik echt een aantal keer heb zien blunderen in de korte tijd dat hij speelde.

31 maart 2014 om 16:38

Isco24
Kraam aub niet zo'n onnozel commentaar uit.
Als Veltman niet het gewenste Ajax niveau behaald, dan had de Boer al lang vd Hoorn geregeld opgesteld. En als vdhoorn het niet was geweest, dan had Ajax nu op de transfermarkt rondgekeken om te zien wie ze volgend jaar zouden kunnen aantrekken voor die positie.
En aangezien daar, naar mijn weten, haast 0% kans op is, vermoedt ik dat je meer wilt denken dat Veltman niet een van de Ajax kernspelers voor de toekomst wordt, dan dat dat ook zo is.
Maakt Veltman teveel fouten? jazeker. Domme fouten? jazeker. Maar is het een jongen die het potentieel heeft om daar lering van te trekken en daarna echt een solide verdediger kan worden samen met Denswil? Ik ben bang voor jou van wel.

Goh kerel, je hebt helemaal je gram gehaalt met je Castagnios opmerking. Zullen we dan ook maar even de spelers opnoemen die veel en veel groter zijn dan Luc, maar die een kutwedstrijd hebben gespeeld dankzij Veltman?
Ga eerst eens wat breder denken voordat je commentaar gaat leveren waar men van onder de indruk zou moeten raken.

Goed nieuws !! Terecht ook , veel potentie heeft hij

Veel commentaar laatate tijd op deze jongen, en terecht. Wordt hij alleen maar beter van. Als hij nog tijdje met stam en fdboer rondloopt wordt hwt een grote. Aan talent en flair geen gebrek!

31 maart 2014 om 16:44

Watcher14
Helemaal gelijk. Joel maakt veel domme fouten de laatste wedstrijden. Maar daarbuiten zie je ook duidelijk hoeveel hij ook goed kan doen en goed doet. Met ervaring zullen die domme situaties steeds minder worden (hopelijk).
Misschien zakt hij nog wel dieper weg. Dat is ook mogelijk en dan gaat hij door zo'n ervaring die Daley en Ricardo hebben moeten doorstaan. Kritiek op zijn spel en men gaat zich afvragen of Joel het wel gaat halen. Aangezien Joel een gezonde bovenkamer heeft met een geode instelling, zal hij daardoor alleen maar sterker terugkomen zodra hij de knop heeft omgezet.

Ik heb een enorm vertrouwen in Joel. Wel verwacht ik, zoals ik al zei, dat hij het nog een poosje nog moeilijker zal gaan hebben. Maar wij gaan nog lang van Joel genieten. Daar ben ik aardig zeker van.

Kan een goeie verdediger worden in de toekomst, die jongen heeft zeker potentie.

Als het Nederlands elftal nog slechter wordt, wordt Veltman inderdaad een vaste kracht in de verdediging. Maar de laatste tijd vind ik hem echt niet bijzonder. Niet bijzonder sterk, niet meedogenloos, niet goed in de lucht, verdedigen überhaupt niet bijzonder, en ook voetballend ben ik de laatste tijd niet onder de indruk. Laat hem eerst maar een 5 wedstrijden lang de spits eruit spelen, maar ook tegen Twente kreeg Castaignos veel kansen, als hij die had gescoord was het 3-5 geworden. Hetzelfde bij Ajax-PSV.

31 maart 2014 om 16:46

Kan het verkeerd hebben, maar was Castagnios niet de man van Denswil?

31 maart 2014 om 20:21

Volgens mij dekken 2 centrale verdedigers 1 spits. Dus als Nederland op het WK tegen Spanje en Diego Costa moeten, laten we hem dekken door alleen Veltman? Ik mag hopen van niet. In spits wordt meestal, al helemaal tegen een team dat 4-3-3 speelt, gedekt door 2 verdedigers.

Goede voetballer die nog heel ver kan gaan komen, daar ben ik van overtuigd. Dit seizoen heeft hij zijn doorbraak gehad en volgend jaar wordt het gewoon voor 'het echie'. Hij maakte dit seizoen hier en daar wat fouten, maar in principe hoef je van zo'n jonge voetballer niet te verwachten dat hij in zijn eerste volledige seizoen foutloos speelt. Voor komend seizoen moet de lat echter wel wat omhoog, domme fouten moeten uit zijn spel. Ik denk dat dat wel gaat lukken.

Matige cv, slachtoffer van een hype. Hij maakt Veel fouten op elk niveau.
Wel een verstandige gast als ik hem moet beoordelen op z'n gedane uitspraken.

31 maart 2014 om 20:21

Precies dit. Echt niet bijzonder, al helemaal niet als hij tegen een beetje fysieke spits moet.

snap ik niks van want hij valt zwaar door de mand en zeker in grotere wedstrijden

overschatte voetballer is het en geloof niet dat hij ooit veel beter word

31 maart 2014 om 15:40

Dit is zo opportunistisch. Wordt je zo moe van. Paar slechte wedstrijden en hij kan er weer niks van.

31 maart 2014 om 15:54

je kunt ook zeggen een paar goede wedstrijden en hij is wereldklasse

het is gewoon nog niks

31 maart 2014 om 16:03

Werd van Vermaelen, Vertonghen, Aldeirwereld en Heitinga ook gezegd. Die zijn allemaal minder dan Veltman.

31 maart 2014 om 16:10

Alderweireld en Heitinga wel en Vermaelen vond ik vergelijkbaar, heel goed maar altijd zijn momentjes. Maar Vertonghen? Jan was een persoon in en buiten het veld, alleen zijn passing en scorend vermogen, daarnaast een man die de ploeg op sleeptouw kon nemen, en nee ook niet al die jaren constant (eigenlijk pas laatste jaar) maar absoluut stukken beter imo

31 maart 2014 om 17:58

Zal ook zo blijven zolang hij voor Ajax speelt. Pas als ze vertrokken zijn naar het buitenland zullen een hoop mensen hier durven toe te geven dat het een goede speler is. Zie je wel vaker op voetbalzone.... triest haat gedrag

31 maart 2014 om 20:24

Ha Ha. Ja inderdaad want als je in de basis staat bij Arsenal of Tottenham ben je slechter dan iemand die wekelijks slecht speelt bij Ajax. Sorry maar alle 4 genoemde spelers (al helemaal die eerste 3) houden een afvaller bij Barcelona echt wel van scoren af (jonathan Soriano).

31 maart 2014 om 20:25

Misschien vind jij dit triest haat gedrag, maar Veltman is echt niet bijzonder, net als Clasie en Blind.

Even een overzicht van de selectie van Ajax en de lengte van hun contract:

Tot 2014 (komende zomer dus):
Poulsen (staat volgens mij wel open voor verlenging) en Bojan (huurovereenkomst met optie voor nog een jaar)

Tot 2015:
Vermeer, Van der Hart, Moisander, Siem de Jong, Schone, Serero, Sigi en Sana

Tot 2016:
Cillessen, De Sa, Blind, Andersen, Ligeon, Boilesen, Riedewald, Kishna, Bazoer en Blind

Tot 2017:
Fischer, Duarte en Van der Hoorn

Tot 2018:
Veltman, Denswil, Klaassen en Van Rhijn (als ze allemaal verlengen).

Ik vind dat Ajax de contracten van Cillessen, Blind, Kishna en Fischer ook wel verlengd mogen worden. Zelfde geldt voor Moisander, De Jong, Serero en Schone. Die heb ik er ook graag volgend jaar nog bij en ik wil niet dat ze transfervrij de deur uitlopen in 2015. Boilesen tsja, als hij eens een tijd fit blijft moet er echt verlengt worden, maar dat moeten we eerst afwachten. Kishna en Bazoer vind ik zelf ook wel grote talenten, dus hopelijk verlengen die hun contract ook nog een keer, maar daar is nu niet het goede moment voor; Bazoer moet zich eerst laten zien in het eerste en Kishna heeft korte tijd geleden nog een nieuw contract ondertekent..

31 maart 2014 om 16:11

Kishna heeft net n hele lange onderhandelingen een contract getekend, dus ik denk niet dat hij weer snel een nieuw contract zal tekenen. Zou persoonlijk niks verbazen als hij volgende zomer weg is.

31 maart 2014 om 16:16

Ik citeer mezelf even;
''kishna en Bazoer vind ik zelf ook wel grote talenten, dus hopelijk verlengen die hun contract ook nog een keer, maar daar is nu niet het goede moment voor; Bazoer moet zich eerst laten zien in het eerste en Kishna heeft korte tijd geleden nog een nieuw contract ondertekent..''

1 april 2014 om 11:40

Met Denswil zijn nog wel wat moeilijkheden, maar dat komt wel goed. Kwestie van een goed beleid dit bij Ajax. Haast iedereen heeft een contract van langer dan 2 jaar.

De spelers die tot 2015 staan, kunnen waarschijnlijk verkocht worden. Siem, Vermeer en Sana zullen wel weg willen. Sigi en Moisander kunnen weg, maar is niet noodzakelijk. Schone en Serero moeten wel een verlenging krijgen volgend seizoen, dat zijn absolute sterkhouders in Ajax 1

Veltman begon stormachtig met uitstekende optredens in de CL en competitie, dat niveau was heel hoog en heeft hij niet kunnen vasthouden. De laatste tijd wat domme fouten maar al doende leert men. Dit wordt een steunpilaar de komende jaren. Is niet de meest fysieke CV maar is wel slim. Denswil is fysieker en iets directer in zijn manier van voetballen, die twee vullen elkaar goed aan. Blij met dit nieuwe contract

Een jaar erbij dus? Had verwacht minstens 2 jaar. Hele heisa om een jaar extra. Hoe moeilijk is het om naar kantoor te lopen van Overmars, tekenen en klaar! Maand in maand uit lees je ja..we zijn eruit kwestie van tijd. Snap dat soort dingen niet.

31 maart 2014 om 16:15

Daar zullen wel logische redenen achter zitten. Ik neem aan dat dit boekhoudkundig/fiscaal voordelen heeft voor Ajax of de betreffende speler. Anders begrijp ik dat getreuzel ook niet echt.

Nu krijg je weer hetzelfde commentaar als op Vertonghen en Aldeirwereld enzo. Ik vind Veltman uitstekend zeker als je kijkt naar Denswil die toch echt een stuk minder is. Veltman had een paar momenten waar van je dacht pff. Maar hij had Tadic ook heel vaak in de pocket gister. Tadic werd er moedeloos van dat zag je ook toen hij de grond in elkaar probeerde te stompen.

31 maart 2014 om 16:54

Dat dacht ik ook Frikx. Ik lees hierboven van verschillende "specialisten" Veltman Castagnios niet aankon, terwijl ten eerste Castagnios de man van Denswil was en ten tweede Castagnios nou niet bijster veel heeft laten zien gisteren.
En Tadic had de man moeten worden, maar die liep na de eerste 45 minute al de helft van de tijd met een hangend hoofd over het veld te hobbelen, omdat hij met zijn team geen potten kon breken.

Zelfs al raak je vroeg in de tweede helft met 2-0 achter, dan nog mag je nooit met die instelling op het veld rondlopen. Dat zou je eigenlijk nog wat harder moeten gaan strijden. Maar hij had zijn dag niet en dat was mede door Veltman.

Ben persoonlijk veel meer gecharmeerd van Denswil dan Veltman. Veltman heeft het geluk dat die rechts is anders had Denswil er gestaan.

Veltman is te licht voor de absolute top en het Nederlands elftal puur door zijn fysieke gestalte. De potentie is er zeker een type Alderweireld met een goede inspeelpass, positioneel vind ik hem ook sterk.



31 maart 2014 om 16:29

Ja, die 3 centimeter verschil is natuurlijk gigantisch en de rest valt inderdaad niet te verbeteren. Daarbij zag je ook dat spelers als Frank de Boer en Ronald Koeman in verleden te kort kwamen voor het Nederlands elftal om hun fysiek. Verdedigers als Puyol, Chivu, Vermaelen, Sergio Ramos en Cannavaro hebben/hadden namelijk ook veel moeite met hun lengte. Je hebt dus wel een punt.

31 maart 2014 om 18:36

Ik denk dat die lengte van Veltman niet eens het probleem is, zoals De Toekomst hierboven ook aangeeft, er zijn genoeg kleinere verdedigers die het prima doen. Bij Veltman is het gewoon een gebrek aan kwaliteit, waardoor hij zijn gemis aan fysiek en uitstraling niet lijkt te kunnen compenseren. Wie weet maakt hij nog een ontwikkeling door, maar er lopen in Nederland op dit moment betere en jongere verdedigers rond dan Veltman.

Denk dat Veltman moet duimen om ooit in het NL elftal te mogen spelen. Ik schat sommige andere jonge(re) verdedigers hoger in en hebben al meer laten zien.

Veltman heeft zeer sterke wedstrijden gespeelt b.v tegen celtic, hij heeft nu een paar slechte wedstrijden op rij en half Nederland kraakt hem af.
Hij heeft laten zien dat ie het kan, nu nog constanter worden

Ik snap ze willen verlengen, maar hij maakt wel veel fouten zeg, ook al is het zijn 1e seizoen. Ook gister had de bal na 3 min op de stip gekund of gemoeten, omdat veltman met zijn handen verdedigd in de 16

31 maart 2014 om 17:19

Achjoh in Nederland zijn we veel te makkelijk met penalty's
Dit gebeurt in Engeland 10 x per wedstrijd en dan word er niet gefloten dus dat is overdreven.
Voor de rest maakt hij inderdaad wel eens een fout.
Maar dat is niet erg want dit is zijn 1e seizoen dat hij op dit niveau speelt, dan mag je niet van hem verwachten dat hij foutloos speelt.
Ja hij speelt met risico in zijn spel maar als je in je achterhoofd hebt dat je Cillessen op goal hebt staan kan je ook gewoon met risico spelen.
Niet voor niets dat Ajax pas 22 tegendoelpunten dit seizoen heeft terwijl van Rhijn en Veltman fout op fout maken volgens iedereen en er geen vaste linksback is.
Dus die fouten vallen heus wel mee anders had Ajax wel wat meer tegendoelpunten gehad

31 maart 2014 om 17:27

In de Arena krijgt ajax natuurlijk niet zi snel een pingel tegen, maar in brazilie ligt die in zo n situatie er gewoon na 3 min op hoor

Ik weet het niet en vind hem na de winterstop niet best. Maar ze hebben poen zat in Amsterdam dus kunnen ze dit risico wel lopen. Maar eens kijken of het volgend jaar wel goede stappen gaat zetten.

Dit zou toch wel een gewaagde maar leuke opstelling zijn met veel potentie. Alleen hoop ik dat de meeste langer zullen blijven dan twee jaar. ik moet wel zeggen dat serrero hier ook in thuis hoort. Je kan ook nog schone doorschuiven naar rechtsvoor en dan fisher eruit en serrero erin

cillessen
van rhijn
veltman
denswil
boilesen
blind
schone
kishna
klaassen
fisher
zivkovic

Ik vind dit topnieuws,
De as van het team dat dit jaar ook al heel belangrijk is voor een lange tijd vastleggen.
De verdediging en de keeper zijn dit jaar goed bezig en dat kun je ook zien aan het aantal tegendoelpunten.
Met van Rhijn, Veltman, Denswil, Cillessen, Blind en Klaassen die allemaal nog lang bij Ajax willen spelen verwacht ik een mooie toekomst.

31 maart 2014 om 17:35

mooie toekomst in wat?
presteren in de eredivisie ?

31 maart 2014 om 18:01

Jep! Kunnen een hoop clubs nog wat van leren.

31 maart 2014 om 18:04

Zowel Eredivisie als europees.
Als jongens lang bij elkaar blijven krijgen ze een klik en zullen ze stukken beter spelen.
Dit is herkenbaar voor mensen die zaalvoetbal spelen.
Waar je van die teams heb en waar allemaal oudjes in spelen die toch beter zijn dan een groep tieners omdat er gewoon automatische in het spel is.

nu moet het wel afgelopen zijn met veltman een talent te noemen.
Ik vindt hem voor eredivisie begrippen prima verdediger maar hij zal nooit de top bereiken.
ik noem nu even paar namen die ook als talent worden beschouwd maar die al op hogere podiums hebben bewezen prima verdedigers te zijn.
raphael varane
matija nastasic
phil jones
Marquinhos
Kyriakos Papadopoulos
Samuel Umtiti

Deze spelers mogen bestempel worden als talenten vindt ik
veltman mag niet eens de schoenen van deze spelers veteren

31 maart 2014 om 18:02

Het boeit mij als Ajacied vrij weinig in wie jij talent ziet. Had je verder nog iets?

Is sinds de winterstop volledig de weg kwijt, maakt elke wedstrijd opzichtige flaters en zorgt voor veel chaos achterin bij Ajax. Voor de winterstop liet hij daarentegen wel zien talent te hebben, al is hij inmiddels al 22 jaar en is het de vraag of hij nog veel zal groeien (op dit moment takelt hij alleen maar af lijkt wel). Wie weet wordt het voor Ajax ooit nog een prima verdediger, maar ik schaal hem op dit moment toch echt te slecht voor Ajax in, en natuurlijk volstrekt ontoereikend voor het Nederlands Elftal. Hoewel we op die positie niet heel dik in de verdedigers zitten is Veltman natuurlijk helemaal van de zotte, alhoewel, er wordt nu ook over Immers in Oranje gesproken, dat is wat dat betreft vergelijkbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren