Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hupperts kritisch op Roda: 'Er is verkeerd ingekocht'

Laatste update:
/

Roda JC Kerkrade moet vrezen voor degradatie en dat heeft de club volgens Guus Hupperts voor een groot deel aan zichzelf te wijten. De buitenspeler neemt in Voetbal International geen blad voor de mond en stelt het aankoopbeleid van afgelopen zomer zonder omweg aan de kaak.

Hupperts, vanwege zijn afkomst een publiekslieveling in het Parkstad Limburg Stadion, denkt dat Roda verkeerd heeft gescout. "Er is hier voor het seizoen geroepen dat Roda spelers had gehaald die weten hoe de cultuur van de club in elkaar steekt. De Koempelmentaliteit, ja. Maar als je echt weet wat die mentaliteit inhoudt, is één ding helder: er is verkeerd ingekocht", zegt hij.

Ook het ontslag van trainer Ruud Brood is volgens Hupperts geen sterke zet gebleken. De oefenmeester moest op 15 december 2013 plaatsmaken voor Jon Dahl Tomasson, maar met de onervaren Deen aan het roer zijn de prestaties louter verslechterd. "Dat is niet de oplossing gebleken", concludeert de buitenspeler dan ook.

Roda JC Kerkrade gaat rechstreeks degraderen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is eigenlijk ook wel een soort van tik richting zijn eigen trainer.. Hij heeft absoluut gelijk maar misschien was het verstandiger geweest dat laatste over de trainerswissel niet te zeggen..

Verder geef ik hem gelijk in wat hij zegt.. Je hebt bij Roda een andere mentaliteit nodig en vind niet dat de spelers daar dat op dit moment hebben.

3 april 2014 om 12:26

Als je ook ziet hoe zo'n Donald over het veld sjokt. Die heeft er gewoon geen zin in.

3 april 2014 om 12:44

En dan te bedenken dat Donald aan het begin van het seizoen bij bijna elke goal betrokken was. Die gozer is zo ver weggezakt!

3 april 2014 om 13:18

In het begin dacht ik; heey, eindelijk begint Donald eens met ballen. Scoorde geregeld. Daarna is die steeda verdet afgegleden en sjokt die een beetje als een aardappelzak over 't veld. Scoort niet meer en vond het wel welletjes. Blij dat die eruit is!

3 april 2014 om 14:57

@roda_jc

Bij de meeste clubs proberen ze een speler die in een dip zit, uit de dip te halen. Door te motiveren, te helpen en af en toe bij zijn oor te pakken. Een speler naar de 2e sturen is een signaal dat je als club in hem hebt opgegeven. Dit is wel het laatste wat je moet doen. Ik bedoel, het zal echt niet beter gaan zonder hem. Roda moet eens zijn best gaan de spelers aan het voetballen te krijgen. Het lijkt me sterk dat Donald express geen doelpunten maakt.

3 april 2014 om 12:26

Ach, het zal hem een zorg wezen. Hij gaat na dit seizoen toch weg bij Roda. Hupperts is te goed voor de Jupiler league en er zal genoeg interesse zijn vanuit de eredivisie. En daarbij, hij heeft gewoon gelijk.

3 april 2014 om 12:27

Ik denk ook absoluut niet dat ze bij Roda blij zijn met deze uitspraken op dit moment. Maar goed, denk niet dat Guus daar nog echt mee zit, hij is na dit seizoen toch zeker weten weg.

3 april 2014 om 13:44

Inderdaad, Roda is een mooie club die ik liever in de Eredivisie heb dan NEC (aangezien PSV bijna altijd punten verliest tegen Roda hehe). Maar als Roda degradeert, kan Feyenoord lekker Hupperts voor een zak knikkers en een paar keepershandschoenen ophalen.

3 april 2014 om 14:09

Vind dat Roda het nu wel is verdiend om te degraderen na al dat geluk dat ze door de jaren heen hebben gehad.

3 april 2014 om 12:27

Klopt. Ik vind het overigens wel volledig terecht, maar slim is het misschien niet om dat zo te zeggen...

3 april 2014 om 12:34

ach in het ergste geval speelt guus dit seizoen niet meer, dus zet tomassen zijn beste speler op de bank en zal roda gegarandeerd degraderen. en speelt guus volgend jaar gewoon in een ander shirtje in de eredivisie.

guus zegt dit gewoon uit liefde/ bezorgheid over zijn clubje

3 april 2014 om 12:55

Klopt, heb je ook weer gelijk in.

3 april 2014 om 12:44

Hoezo een tik richting zn trainer. Tomasson ziet zelf ook wel dat zijn komst geen oplossing was. Als hij dat niet ziet, kan hij beter ander werk gaan zoeken.

3 april 2014 om 14:52

Buiten het feit dat ik dit totaal niet het moment is om je medespelers en trainer af te vallen, ben ik het niet eens met hupperts.
Donald bijv was in de jeugd van ajax gewoon een groot talent, kali was smaakmaker bij utrecht en zelfs vitesse had interesse. Roda heeft geen geld voor toppers dus moet spelers kopen die nog kunnen ontwikkelen. Wat roda dit seizoen echter mist is een spits die ze erin schiet en een stabiele keeper die punten pakt. Als je beide niet hebt dan legt dat zon druk op het elftal waardoor iedereen op een gegeven moment door de ondergrens zakt.
Hoeveel wedstrijden hebben ze wel niet onterecht verloren omdat de keeper blunderde of ze teveel kansen misten? Tel die punten erbij op en ze waren nu veilig geweest.

3 april 2014 om 16:30

Tel die punten bij Feyenoord op en Feyenoord was al 3 jaar achter elkaar kampioen. Iedereen in de Eredivisie heeft wel zwakke plekken.
Roda mist punten omdat ze in het geheel niet kunnen scoren. Een Hupperts is vaak gevaarlijk, maar weinig rendement.

3 april 2014 om 17:09

Denk dat hij ook een beetje op een vertrek wil aansturen. Als je al ziet met welke clubs hij in verband wordt gebracht, en zijn uitlatingen in de media ziet van de laatste tijd. Kan me goed voorstellen dat hij de Jupiler League niet zo ziet zitten. Al denk ik ook dat hij niet goed genoeg is voor de top van Nederland...

Ik geef Hupperts groot gelijk maar als ik naar sommige spelers kijk ziet het er niet naar uit de ze nu moeten vechten voor hun leven, bij hupperts zie ik dat wel een beetje maar als de spelers zo omgaan met deze situatie dan verdienen ze rechtstreekse degradatie.
Daarnaast lijden de supporters die elke keer maar weer meereizen en roda aanmoedigen die erg onder dit gun je deze supporters niet.
Ik ga iedere thuiswedstrijd naar psv en het uitvak zat voor de nummer 18 nog lekker vol, erg jammer dat het bestuur van roda hier zo mee omgaat.

Groot gelijk heeft hij. Wat me opvalt is dat Hupperts de laatste tijd vaker kritisch in het nieuws komt. Begint er op te lijken dat hij een breuk aan forceren is. Wat natuurlijk ook logisch is, want met zijn spel en kwaliteiten hoef je niet naar de Jupiler League te gaan

3 april 2014 om 13:03

Zoals hij zich dit seizoen manifesteert, zou het erg zonde zijn als hij in de JL komt. Denk dat hij net onder de top in Nederland een goede volgende stap kan maken. Daarna kan hij weer verder kijken.

Welkom bij Feyenoord! (schijnt al bij van geel geweest te zijn afgelopen week)

3 april 2014 om 12:41

Hahaha, veel plezier ermee. Dacht dat Feyenoord CL-ambities had?
Lijkt me meer iets voor AZ-Heernveen etc.

On: Laatste wat je in deze fase nodig hebt is spelers die openlijk kritiek uitten op beleid en coach

3 april 2014 om 13:11

Toch wel één van de beste rechtsbuitens op dit moment in de eredivisie. Zeker al voetbal je bij een degradatie kandidaat, is zijn rendement niet verkeerd te noemen

3 april 2014 om 13:15

Feyenoord kan nog zoveel CL ambities hebben, spelers van dat niveau kunnen ze gewoon niet aantrekken. Hupperts zou een prima vervanger zijn van Schaken lijkt me.

3 april 2014 om 13:37

We gaan het zien. Ik ben er niet van overtuigd. Lijkt me eerder een gevalletje Wildschut.

3 april 2014 om 14:25

Als je puur naar de statistieken kijkt heeft hij inderdaad geen heel verkeerd moyenne. Ik vind Hupperts persoonlijk vooral een moment voetballer die heel erg snel kan rennen. Zo zie je hem wedstrijden aan een stuk niet en vervolgens is hij weer een wedstrijd belangrijk, teveel pieken en dalen. Denk dat hij beter een tussenstap kan maken naar een club in de middenmoot voordat hij een grote stap omhoog maakt. Hij is pas 21, dus in principe heeft hij tijd genoeg.

3 april 2014 om 13:57

Bron? Ik hoop dat dit waar is, Hupperts is een vriend van mij maar dit soort nieuws gaat hij mij ook niet vertellen dat moet natuurlijk zo lang mogelijk geheim blijven.

wie hebben ze precies ingekocht dan??
die trainerswissel heeft inderdaad niets opgeleverd. heeft overigens enkel nut als de trainer een ander systeem gaat spelen zoals fraser die defensiever is gaan spelen maar als je op de zelfde voet doorgaat veranderen de resultaten logischerwijs ook niet

3 april 2014 om 12:47

Van Peppen, Kali, Hocher, Dijkhuizen, Luijckx, Letschert, Demouge, Anco Jansen, Powel, Ramos en Bonevacia.

Op het oog leek het me helemaal geen zwakke selectie. Ze waren weliswaar Malki kwijt. En veel verdedigers met Wielaert, Danilo, Tamata, Hempte en Delorge. Maar dat ze zo door het ijs zouden zakken had ik nooit verwacht.

Had Roda JC minimaal boven Rkc, Go Ahead, Cambuur, Nac, Heracles en ADO verwacht.

3 april 2014 om 15:13

Misschien een gevalletje verkeerd inkopen doen voor de doelstelling die je jezelf stelt? Roda had waarschijnlijk graag een stuk hoger geëindigd dan vorig seizoen, en dan doe je daar inkopen naar. De resultaten vallen vervolgens tegen, de trainer wordt ontslagen en vervangen door een tot nu toe gebleken zeer matige opvolger, en de selectie heeft niet de kracht om op te brengen wat nodig is voor degradatievoetbal. Als je de aankopen zo bekijkt zou je zeggen dat dit voetballers zijn voor minimaal plaats 12-14 voetbal, maar misschien dat ze wel ongeschikt zijn voor het voetbal wat nodig is om degradatie te ontlopen. Hier ligt misschien ook wel het zwaktebod van Brood het begin van het seizoen. De selectie sloot misschien aan bij de verwachtingen, maar als de resultaten tegen zouden vallen was er misschien wel geen alternatief. Je kunt wel goed willen voetballen wat Tomasson nu probeert erin te hameren, maar om degradatie te voorkomen heb je niet per se goed voetbal nodig. Hieraan ontbreekt het waarschijnlijk nu bij dit elftal en vooral bij die aankopen.

3 april 2014 om 15:24

Kali... Hahaha.. Elke club die hem neemt, koopt verkeerd in... Zeer slechte speler... Ik kan ook die balletjes breed en teruggeven plus mijn man laten lopen als controleur, alleen die ik het voor de helft van het geld..

3 april 2014 om 12:48

Luijckx, Demouge, Bonevacia, Van Peppen, Ramos, Dijkhuizen, Höcher en Kali. In Januari kwamen daar nog Letschert, Jansen en Powel bij. Van al deze spelers heeft alleen Anco Jansen 250.000 euro gekost, de rest was transfervrij. Helemaal dus zo slecht nog niet als je het mij vraagt.

3 april 2014 om 13:04

inderdaad een club als roda moet toch creatief te werk gaan en de speler heeft niet te maken met de financiën en bijbehorende verantwoordelijkheden.

zijn toch best oke spelers, had hupperts ronaldo verwacht of wat

3 april 2014 om 15:27

En wat denk je dat deze jongens aan salaris verdienen met hun transfervrije status... Een speler kost altijd meer dan alleen de transfersom..

Denk dat hij het inkoop beleid van AZ de komende zomer wel kan waarderen!

Ik kan mij goed voorstellen dat hij zo reageert. Hij laat bijna wekelijks zien dat hij er met kop en schouders boven uit steekt. Op een gegeven moment zit je frustratie dan zo hoog, dat je dit soort uitspraken niet langer voor je kan houden. Roda JC bungelt al een aantal jaren onderaan en ik geef ze dit seizoen weinig kans op lijfsbehoud.

laat maar komen bij feyenoord denk dat er nog veel potentie in deze jongen zit!

Lekker Guus, ben trots op je! Een speler die zo zijn mening uit, maling heeft aan de rest.. Ik zie jou erg graag in Rotterdam bij Feyenoord.

Niet echt netjes van hem deze uitspraak naar zijn collega's en zijn trainer. Roda heeft best aardige spelers binnen gehaald op papier. En daarbij hadden ze geen geld dus ze moesten alles transfervrij binnen halen.

3 april 2014 om 14:42

Hij valt toch niemand direct aan en noemt toch geen specifieke namen? Hij geeft alleen aan dat de trainerswissel geen sterke zet is gebleken en dat is ook gewoon juist. Ik vind best dat een voetballer zijn mening over het totaal plaatje mag geven, ik denk dat er binnen de selectie van Roda nog veel meer mensen zo denken.

3 april 2014 om 15:10

Als je niemand direct aanvalt, val je indirect iedereen aan die dit seizoen bij Roda is gekomen.
Van mij mag hij, maar of het verstandig is?

3 april 2014 om 16:42

Ik denk dat de tijd van 'lief' tegen elkaar doen voorbij is bij Roda. Het lijkt me juist niet verkeerd als je een elftal hebt met een paar getergde spelers die zich keihard willen bewijzen. Zonder vechtmentaliteit gaat Roda gewoon rechtstreeks degraderen.

4 april 2014 om 00:32

Dan nog vind ik dat hij het beter binnen de groep kan houden.

Dom dat hij zich weer lat verleiden tot zulke uitspraken. ook al heeft hij gelijk moet je in de positie waarin RJC nu verkeert gewoon stil zijn en zorgen dat je van die ;laatste plek afkomt in plaats van achteraf gelul

Tja als je weinig geld te besteden hebt dat is het moeilijk om goede aankopen doen.

Geen paniek guusje NEC zal rechtstreeks degraderen gezien het programma en al het geluk dat roda de laatste jaren al heeft met het ontlopen van degradatie!

Hupperts is toch echt mede verantwoordelijk voor deze prestaties. Zie mensen zeggen dat hij erbovenuit steekt bij Roda? Die mensen kijken weinig wedstrijden van ons heb ik het idee. Zelfs op trainingen straalt er bij Guus weinig vanaf, na bijvoorbeeld een enorm grote gemiste kans.
Verder zorg je er nu niet echt voor dat ze harder gaan vechten, dus snap niet wat hij hiermee wilt bereiken? Als hij echt het beste voor heeft met zijn club, doet ie niet zulke domme uitspraken.

Niet dat ik het niet roerend met hem eens ben hoor, maar dit is wel een beetje mosterd na de maaltijd.
Nog een handvol wedstrijden te spelen en je staat onderaan en meneer weet te vertellen dat er slecht ingekocht is. Zou je denken?

Misschien heeft hij het intern al veel eerder aangegeven hoor, maar ik vind dit altijd zo makkelijk klinken

Kom daarna maar mooi naar ajax

Waardeloos aankoopbeleid inderdaad Höcher , Bonevacia , van Peppen , Skhurtaj , Demouge , Kali , Powel. Misschien wel transfervrij allemaal maar ze krijgen gewoon salaris... De enige die mij kunnen bekoren zijn Fledderus en Paulissen de rest is allemaal Jupiler League niveau..

3 april 2014 om 16:44

Dat komt dan goed uit toch, mocht je degraderen heb je er alvast de spelers voor

Lijkt me dat Hupperts redelijk klaar is met roda en graag met zijn ambities naar een andere club wil verkassen.
Is wel de enige trouwens die hogerop kan dan roda (degradatievoetbal), want de rest is erg dramatisch.

1 lichtpuntje, az komt zondag op bezoek en die willen zo'n wedstrijd tegen laaggeklasseerde ploegen in nood nog weleens verliezen, zeker gezien de loodzware pot vanavond.

De paniek slaat helemaal toe bij Roda!
Intern, de spelers, het publiek er is zoveel negativiteit bij Roda dat het wel fout moet gaan!

Een vriendje aanstellen als trainer was ook een gouden zet van Roda.. chapeau!

Zou het een goede opvolger vinden voor Ruben Schaken. maar Hupperts lijkt me nou niet echt een speler die met de kuip druk om kan gaan.

Het ergste van alles is dat de scouting van Roda niets doet. Spelers zijn gekomen op voorspraak van Brood, Van den Bunder en in de winterstop op voorspraak van Vlemmings. Dijkhuizen bijvoorbeeld is "gescout tijdens roda sparta in de nacompetitie. ..scouting is bij roda geld weggooien. Waarom hebben clubs als cambw gae nac rkc enz geen betere selectie maar wel een beter team? Terwijl ze een kleiner budget hebben? Juist door de goede scout...

Guus heeft hier wel een punt. Strijders zoals Malki, Junker, Kah, Vormer en Janssen hebben wij allang niet meer in ons shirtje. Het is een team geworden dat mentaal enorm zwak is en een te hoge pet van zichzelf ophebben.

Het complete beleid van Roda is niet goed.

Vlemmings aanstellen is een verkeerde keuze geweest, evenals het ontslaan van Brood én het halen van Tomasson. Het is aan alles te merken dat de spelers geen enkel vertrouwen hebben in Tomasson. Ze gaan niet voor hem door het vuur en lopen (zoals bijvoorbeeld Donald) veelal de kantjes er vanaf.

We moeten ook niet vergeten dat voetballers in principe de toekomst van een trainer kunnen bepalen en ergens heb ik het vermoeden dat dit nu het geval is bij Roda. Een voet terugtrekken om ervoor te zorgen dat een trainer ontslagen wordt is immers eenvoudig. En laten we wel wezen, zij krijgen toch wel hun salaris uitbetaald en als Roda degradeert, vervolgens stappen zij over naar een andere club omdat hun zaakwaarnemer met een videootje met hoogtepunten lobbyt..

We snappen het je wil weg Guus, maar om hier nu over te beginnen wanneer Roda het zo moeilijk heeft, is alles behalve chique.

Hupperts heeft natuurlijk helemaal gelijk met zijn uitspraken.

De selectiesamenstelling spreekt boekdelen. Demouge werd vastgelegd ondanks negatief advies van de medische staf. Kali was bij Utrecht al een stoorzender in de groep. Luijcks heeft het nergens laten zien terwijl Ramos en Van Peppen het evenmin gebracht hebben.

Wat zal de gemeente Kerkrade peentjes zweten... Zij hebben sinds 2009 ruim 12,5 miljoen in de club gestoken om de boel van een zeker lijkende financiële dood te redden. Eerst werd 3 miljoen opgehoest om Roda 'gezond' door het fusieproces Sporting Limburg te loodsen. Die fusie ging niet door omdat de Provincie Limburg op het laatste moment een toegezegd subsidie van 5,8 miljoen (die over een aantal jaren zou worden uitgesmeerd) moest terugtrekken. Vreemderwijs werd die subsidie één op één overgenomen door de gemeente.

Ondanks deze financiële injectie van 8,8 miljoen betaalde Roda meermaals de stadionhuur niet. De club kreeg keer op keer uitstel. Wel werden in die periode spelers aangetrokken om de club voor degradatie behoeden. Je reinste competitievervalsing dus... Maar dat is nog niet alles. Ook de bij Deutsche Bank afgesloten hypotheek werd door Roda niet betaald, met als gevolg dat deze verscheurd werd. De boete bedroeg 1 miljoen en werd (u raadt het al) uit gemeentelijk belastinggeld voldaan.

Daarmee was de subsidiekraan nog niet helemaal uitgeknepen. Vorig jaar nog eiste Rupsje Nooitgenoeg een fikse huurverlaging van het stadion, met terugwerkende kracht tot 2009. Deze werd uiteraard gegeven, terwijl de gemeente tevens bereid was een garantstelling af te geven voor het negatieve eigen vermogen van de club, ruim 15 miljoen. Zo kon deze enorme schuld uit de boeken en leek de club op papier weer behoorlijk gezond.

Als Roda degradeert, zal de paniek pas echt toeslaan. De begroting voor het komend seizoen zal bij voorbaat een miljoenentekort opleveren en de gemeente zit er al tot over de oren in. Het is niet voor niets dat Nol Hendriks opeens weer in beeld is om de club 'te redden' met een injectie van 3 à 3,5 miljoen. Dat zal hard nodig zijn om het seizoen überhaupt uit te kunnen spelen. Want de kas van e gemeente is leeg, en als Roda omvalt is het ook met de gemeente gebeurd.

De belastingbetaler is in elk geval de dupe. Kerkrade is al jarenlang vertegenwoordigd als een van armste en hardst krimpende gemeenten van Nederland. Volk en bedrijvigheid trekt weg, inkomsten lopen gestaag terug.

Voor mij staat in ieder geval vast dat er maar één club het verdient rechtstreeks te degraderen. Zonder alle verkapte subsidies was Roda allang omgevallen of speelde het een marginale rol in de Jupiler League. Terwijl clubs als bv. Willem II degradeerden omdat ze wél saneerden op het moment dat het moest, bleef Roda behouden voor de eredivisie omdat ze wel subsidie ontvingen, maar de rekeningen aan diezelfde subsidieverlenen niet betaalden. Dat geld ging naar spelers die nooit op het veld hadden mogen staan. Daarom moet het er maar eens van komen.

Roda: Recht Op Degradatie Af.

3 april 2014 om 14:05

Ik wist niet dat het zo ernstig was! Slechte situatie zeg. Niet te geloven.

3 april 2014 om 14:17

Mooi verhaal, belachelijk dat het kan. Laat ze maar degraderen.

3 april 2014 om 15:50

Typisch een reactie van een Fortunees of MVV-er het geld wat Roda van de gemeente heeft gekregen was voor aankoop van het stadion dat eigendom was.

3 april 2014 om 16:19

Een financieel gezonde club verkoopt natuurlijk ook zonder morren zijn stadion aan de gemeente..

3 april 2014 om 16:35

Plato, als je reageert doe dat dan inhoudelijk svp. Het gaat hier niet om Fortuna of Mvv, het gaat om Roda. Alles is op het internet te vinden, inclusief krantenartikelen.

Stadionverkoop of niet, van de miljoenen die Roda uit de gemeentekas heeft ontvangen hadden in elk geval eerst lopende rekeningen zoals de stadionhuur moeten worden betaald. Dat gebeurde niet. Ook de hypotheek werd niet betaald. Gevolg was dat de Deutsche Bank de hypotheek verscheurde, met dik 1 mln boete als gevolg. Dat heeft niks met stadionverkoop te maken dus.

Leuke speler voor de middenmoot, kan zeker hogerop.
Wel opmerkelijk overigens dat mensen dit soort kritische opmerkingen van guus hupperts wel pikken.

3 april 2014 om 14:04

Hij heeft een mooie stap gezet, mensen in en vooral uit Limburg durven meestal niet zo rechtuit hun mening te geven maar Guus is het zat volgens mij. Dat mensen zijn mening pikken komt omdat hier nog nauwelijks RJC fans hebben gereageerd.

Guus speelt volgend seizoen lekker bij Feyenoord!

Tja, het rare is dat Roda op papier geen eens zo'n slecht elftal heeft. Kali is een klasbak en ook Letschert, Jansen, Van Peppen vind ik slimme transfers. Van Peppen stond vorig jaar nog in de top 5 van beste spelersbeoordelingen van de eredivisie (of was dat het jaar ervoor?). Dijkhuizen en Hupperts goed en talentvol. Pluim speelt bijna nooit? terwijl hij vorig jaar bij Zwolle een heel goed seizoen draaide.
Ik zou dan ook spelen met Kurto - Van Peppen - Biemans - Dijkhuizen - Monteyne - Kali - Fledderus - Pluim - Hocher - Hupperts - Nemeth

3 april 2014 om 13:53

Een groep goede spelers maakt nog geen goed elftal. Ik zie Roda vaak als onsamenhangend.

Ben het niet helemaal eens met Hupperts. Roda heeft best een aardig elftal.
Jongens als Kali en van Peppen vind ik geen slechte aankopen, maar er staat gewoon geen trainer die de boel aan het draaien krijgt. Het is gewoon geen team.
Van mijn part mag Fledderus wel weer terugkomen naar Almelo, nu Quansah vertrekt!

3 april 2014 om 14:12

Met van Peppen aan de bal, gaat je hart sneller kloppen. Echt een drama!

Roda verdient het ook wel om te degraderen, hebben te weinig laten zien. Ik gun het NEC meer om erin te blijven.

Het zal spannend worden want ze moeten beide nog tegen AZ en Twente.

Daarnaast moet NEC nog tegen Ajax. Ik denk dat dit weekend voor NEC beslissend kan worden. Roda krijgt de Eagles nog op bezoek de laatste speeldag.

3 april 2014 om 14:11

Wij moeten de laatste wedstrijd naar de Eagles.

3 april 2014 om 14:18

Je hebt gelijk, dat wordt ook een lastige pot.

3 april 2014 om 14:41

Lastig? Gewoon niet te doen dus. Ik zou thuis blijven als ik jullie was.

3 april 2014 om 15:37

Mwah, wij hebben al eens voor hetere vuren gestaan. In 2008, laatste wedstrijd in de Kuip. Wat een houdini act was dat.

3 april 2014 om 15:51

Zo is dat. De bal is rond. Alleen hoop ik niet dat Roda achterlijk agressief gaat lopen schoppen etc. Verder succes.

Vind dit sneu voor Tomasson want met dit materiaal is geen eer te behalen, hij krijgt nu de zwarte piet toegeschoven terwijl er al veel eerder helemaal niks klopte bij de club.

Hij wijst hier alleen maar naar andere en niet naar de spelers zelf, hij laat iedereen buiten schot maar een trainer kan er niet voor zorgen dat een stelletje luie vedettes nu opeens wel hard gaan lopen.
De spelers lopen er bij zonder bezieling, dat was onder Brood ook al zo, het interesseert ze helemaal niks, ze staan daar voor zichzelf.

Zeker als ze degraderen word Tomasson geslachtofferd, dan heeft hij het zeker niet goed gedaan maar de club voert al jaren geen beleid en daar gaan ze dit jaar eindelijk de rekening voor betalen, clubs als NEC en NAC kunnen snel volgen.

Terug naar de basis, goed scouten en je eigen jeugdopleiding goed gebruiken, Fortuna werd ooit groot door de eigen jeugdopleiding, talent genoeg in de omgeving maar Roda wil te grote stappen in één keer steeds.
Je bent vorig jaar net aan degradatie ontsnapt tegen Sparta en dan gewoon in de zomer roepen dat men structureel Europees voetbal moet gaan spelen, dan heb je het niet helemaal helder. De club was ook toen al verre van gezond en ze hadden zich beter daar op kunnen richten, bouwen aan een team waar iedereen zich in herkent.

Men had een fris team daar moeten neerzetten maar in plaats van dat haalde ze voor Roda begrippen dure jongens als Luijckx, Kali en Demouge, jongens die tot nu toe helemaal niks toevoegen.

Maar haal vooral club mensen terug, die weten hoe de club in elkaar steekt en verstand van voetbal hebben.
Wat ik dan ook echt niet snap is als ik dan kijk naar Jong Roda JC, dat wint dan van Jong de Graafschap en dan is gewoon de helft van de ploeg A-kern, zit er dan zo weinig talent in de jeugd, als dat daadwerkelijk zo is heeft de club een enorm probleem.

Van den Bunder moest saneren maar sloeg daar zover in door dat er voor de gekste dingen opeens geen geld meer was en hij de club nog meer kapot maakt, Vlemmings heeft nooit enige ervaring als technisch manager gehad en moest daar opeens een zwalkende club technisch goed gaan leiden.

Die van den Bunder is niet voor niks bij PSV nooit benoemt tot Algemeen directeur, daar had hij gewoon niet genoeg verstand van zaken van, nu bewijst hij het gelijk van Psv.
Gooi Vlemmings en van den Bunder er uit, haal er mensen voor terug die er verstand van hebben en de clubcultuur in het oog houden.

Beetje open deuren in trappen van Hupperts.

Geen woorden maar daden Hupperts!!
Zelfs met de helft van deze selectie moet je gewoon lijfsbehoud kunnen halen!

Het is nu niet de tijd om te gaan wijzen, het is nu tijd om te gaan strijden!

Dat is al jaren het geval in Kerkrade. Veel buitenlanders en spelers die over the hill zijn. Een club als Roda zou beter wat vaker in de JL naar spelers zoeken.

5 april 2014 om 08:23

Buitenlanders? Németh, Kurto en dan een paar belgen. Dat noem ik nou niet echt een legioen van buitenlanders. Roda heeft deze zomer juist alleen Nederlanders gehaald, jongens weggehaald bij Willem II, Sparta, RKC etc. Prima aankopen, geen toppers maar een prima jong Nederlands team.

De afgelopen jaren zijn er inderdaad veel buitenlanders aangetrokken, nu werd juist het roer omgedraaid, leek de goede kant op te gaan, en dan krijg je dit soort resultaten... Ze waren gewoon te afhankelijk van Malki en Powell en Demouge hebben helemaal niks kunnen presteren.

Duidelijk iemand die een snelle breuk wil forceren om het ergens anders te proberen. Populaire uitspraken doen om de achterban te paaien, maar wel zelf zo snel mogelijk weg proberen te komen.

Wellicht mag Roda van AZ winnen in ruil voor een fikse korting op Guus als hij in de zomer naar AZ gaat.
Heeft Roda een paar jaar geleden ook met Feyenoord afgesproken op de laatste competitiedag. Toen hebben ze Cisse met korting gekregen.

Althans, dat gerucht heb ik meermaals opgevangen hier in de regio

Dit is een redelijk vreemde opmerking. Ten eerste verwachtte ik juist een sterk Roda dit jaar, het vertrek van Malki was een aderlating maar verder is alleen Tamata van de basisspelers vertrokken. Daarvoor in de plaats zijn er prima/goede jongens gekomen zoals, Kali, Luijckx, Dijkhuizen en van Peppen. Daarbij is ook nog Anco jansen erbij gekomen in de winter. Dit is gewoon een Eredivisie-waardig team, in vergelijking met bijvoorbeeld Rkc, die mogen van mij rechtstreeks degraderen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren