Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Denk je dat ik Messi, Neymar en Iniesta iets kan leren?'

Laatste update:

Frank de Boer stevent met Ajax op de vierde landstitel op rij af, maar verveelt zich nog niet in Amsterdam. De tacticus ziet nog voldoende uitdagingen in de hoofdstad en de supporters hoeven dan ook niet te vrezen voor een vertrek van de succestrainer. "Kampioen worden verveelt niet en opleiden en selecteren blijft hartstikke leuk", zegt De Boer in gesprek met het ANP.

/

De coach geniet van het beter maken van spelers en loopt daardoor niet eens warm voor een mogelijke baan bij Barcelona, de club waar hij als speler een mooie tijd beleefde en inmiddels een Europese grootmacht is. De Boer stelt dat het voetbal van Barcelona wel bij hem past: "Maar denk je nu echt dat ik spelers als Messi, Neymar, Iniesta, Xavi of Alves nog iets kan bijbrengen?"

"Bij zo'n club ben je meer een 'people manager'. Dan was het leuker geweest om in te gaan op een aanbod van Liverpool, want daar viel winst te boeken. Kijk maar waar Brendan Rodgers nu met die club staat", zegt De Boer, die na het vertrek van Kenny Dalglish benaderd werd door the Reds. De coach van Ajax voelde zich toen echter nog niet klaar voor een overstap naar het buitenland, waarna Liverpool voor Rodgers koos. Met die coach staat de ploeg nu bovenaan in de Premier League.

De Boer denkt dat hij nu wél klaar is voor een trainersklus in het buitenland, maar benadrukt dat er niets speelt. De oefenmeester verwacht dan ook dat hij volgend seizoen gewoon nog bij Ajax onder contract zal staan. De Boer staat nog tot de zomer van 2017 onder contract bij de hoofdstedelingen.

Denk je dat Frank de Boer bij een Europese topclub kan werken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stel Barcelona meld zich aan dan denk ik toch dat de twijfel toe gaat slaan.

4 april 2014 om 16:31

Ik denk wel dat zijn werk in Nederland veel meer gewaardeerd zou worden dan bij Barca. Hier bij Ajax ligt er nog een uitdaging om Ajax groter te maken in Europa. Barca heeft afgelopen jaren toch alles al gewonnen, en het zou het minder speciaal zijn om daar de Champions League te winnen.

4 april 2014 om 19:23

Dit vind ik nou zou leuk aan die Ajacieden. Zij blijven lekker arrogant. Zelfs Barca is niet veilig voor de Amsterdamse arrogantie. Feyenoorders kunnen hier een hoop van leren.

5 april 2014 om 00:51

Wat een onzin Noxue. Met Vvv de.cl winnen is zeker nog specialer? Als je ald trainer überhaupt een cl mag winnen is.dat super speciaal

4 april 2014 om 15:39

Denk ik ook, maar toch heeft FdB een punt. Je moet people manager zijn daar. Of je Frank daar nou neer zet of een krokettenbakker, als je een beetje met mensen kunt dealen redden die gasten het zelf wel.

4 april 2014 om 15:55

People manager. Toch wel redelijke onzin. Meestal zijn de assistenten dat. Daarom hadden ze tito ook tot manager verkozen.

4 april 2014 om 16:01

mag barcelona wel een nieuwe coach aantrekken of dat ook niet ?

4 april 2014 om 16:28

De assistenten zijn bij topclubs voornamelijk de trainers en de hoofdcoach is wel degelijk meer een people manager. Je ziet daarom ook vaak dat een hoofdcoach die bij een nieuwe club komt zijn eigen assistenten meeneemt.

4 april 2014 om 18:10

Ja dat wel. Alleen het aantrekken van spelers is verboden.

4 april 2014 om 16:19

Martino kon een baan bij Barcelona natuurlijk niet weigeren.

Maar ik denk dat hij soms staat te kijken en niet eens begrijpt hoe Xavi, Iniesta en Messi spelen.

Frank de Boer is eerlijk en geeft het toe ondanks dat hij zelf bij Barcelona speelt.

4 april 2014 om 18:23

Miss kan hij Neymar leren om op zijn benen te blijven staat...

4 april 2014 om 18:39

Haha geniaal

5 april 2014 om 00:06

Vandaar dat alle andere teams exact hetzelfde kunnen als Barcelona spelers?

En dat Guardiola het zelfs bij Bayern zonder moeite heeft geïntroduceerd?

Schei toch uit man, bijna alle andere teams kunnen de bal niet eens 3 keer naar elkaar passen zonder balverlies te lijden.

Dus ja een normaal sterfelijk mens begrijpt het inderdaad blijkbaar niet.

4 april 2014 om 17:58

@janta

Zal best, maar ik vind het wel gaaf, hoor! Zo'n topcoach met genoeg van dat soort zelfkennis

4 april 2014 om 19:28

@ Mysterious Wat zou Iniesta nou kunnen leren van De Boer? Denk je dat Iniesta zal leren hoe hij moet passen?

4 april 2014 om 19:26

@ Janta, dit denk ik niet. De Boer is typische arrogante Ajax product. Zelfs tegen barca blijft hij arrogant.

Er is maar 1 manier om erachter te komen of hij er klaar voor is en dat is het gewoon doen. Dus Frankie, ga maar lekker naar het buitenland

4 april 2014 om 15:44

Mag hij dat nog even uitstellen tot pakweg 2016? Ik ben nog lang niet verzadigd van al die kampioenfeestjes.

4 april 2014 om 15:46

Laat me raden, jij bent niet voor Ajax? Nee Frank, blijf maar gewoon nog een paar jaar bij Ajax.

4 april 2014 om 16:04

Die zit nu samen met zijn broer al maandenlang te verkondigen dat ie er toch echt klaar voor is. Die gaat 100% zeker weg!!!

4 april 2014 om 19:30

Nis is 100 %. De Boer gaat niet weg voordat hij Europees succes heeft behaald. Dit is toch duidelijk.

4 april 2014 om 15:50

Duurtlang he? Totdat een ander team dan Ajax kampioen wordt? Ik snap dan ook dat je fdb zsm wilt zien vertrekken bij Ajax..

4 april 2014 om 15:57

Frank bij ajax, het is mooi maar je ziet de chemie er een beetje uitgaan. Dit seizoen is ajax minder en minder gaan spelen. Terwijl verleden jaar oogstrelend was.

4 april 2014 om 16:20

Jij had je zeker 5 jaar lang niet laten horen toen PSV 5 jaar achter elkaar kampioen werd?

4 april 2014 om 16:25

Wanneer was dat?

4 april 2014 om 16:35

Verzin jij lekker even vijf kampioenschappen achter elkaar PSV heeft nooit meer dan vier op een rij gewonnen (wat overigens (nog) geen andere club heeft geëvenaard, maar dat terzijde)...

4 april 2014 om 16:44

2045,

Dat gaat pas volgend seizoen gebeuren.

4 april 2014 om 19:34

Feijenoord kan kamioen worden Die misplaatste arrogantie van jou is niet nodig.

Geweldige trainer, Messi Iniesta Xavi kan hij niks meer leren maar Neymar?

4 april 2014 om 15:38

Idd neymar wel.. maar dan nog.. qua veldspel zou hij het beter doen dan martino denk ik.

4 april 2014 om 16:45

Indd, Messi Iniesta en Xavi kun je niks meer leren, maar Neymar zkr wel, maar wrm noemt FDB Alves? Hem kun je ook nog wat leren hoor, Alleen deze 3spelers kun je niks leren maar de rest zkr wel!

4 april 2014 om 17:45

Natuurlijk kan frank ze nog wat leren.
Namelijk Nederlands.
Dan voelt de echte ster van dit barca zich niet meer onbegrepen; ibrahim affelay!

ik ben niet zo een fan van Frank de Boer, maar ik bewonder zijn werk als Coach wat hij allemaal heeft bereikt met Ajax.. en dan op de manier hoe hij nu dit verhaal verteld zeer realistisch. Frank past heel goed in dit Ajax project.. ik zie hem ook liever nog 2 of 3 jaartjes bij Ajax

4 april 2014 om 15:40

Wat is de rede dat je geen fan bent van Frank? Uit je betoog zie ik daar niets van terug.

4 april 2014 om 15:49

iemand niet mogen op zijn karakter en uitstraling betekent niet dat je geen respect mag hebben voor zijn werk en professionaliteit !! ik vind hem heel vaak arrogant en eigenwijs.. maar ja dat past bij een Club als Ajax

4 april 2014 om 15:55

Iemand met veel zelfvertrouwen word al snel uitgemaakt als arrogant en eigenwijs. Dat is misschien wel DE basis om een toptrainer te kunnen zijn.

Daarom is Tottenham de perfecte club. Daar valt nog veel winst te behalen, bovendien heeft de club investeringsmogelijkheden en is de jeugd opleiding prima.

4 april 2014 om 15:43

Hij krijgt Bergkamp daar alleen niet mee naartoe, en volgens mij is het niet enkel De Boer, maar de combinatie met Spijkerman en Bergkamp die ervoor zorgt dat het zo goed gaat.

4 april 2014 om 15:57

Ach, we zouden Bergkamp heus niet bij de poort weigeren hoor

4 april 2014 om 16:41

spurs lijkt me totaal niet de perfecte club. tottenham voetbalt heel anders dan ajax. frank wil bij ajax zo veel mogelijk de jeugd de kans geven, bij tottenham moeten aankopen het gaan doen voor de club. ik ken de jeugdopleiding van tottenham eerlijk gezegd niet goed, maar kan zo snel geen topper noemen die zich bij de spurs heeft ontwikkeld.

tottenham wil bergkamp misschien wel erbij hebben, maar bergkamp wil denk ik niet naar tottenham als je denkt aan zijn verleden bij arsenal

4 april 2014 om 17:17

Bentaleb is wel een talentje hoor

4 april 2014 om 19:24

Het is eerder andersom. Bergkamp wil toch niet naar de Spurs.

Achjoh, je kan de talenten van FC Barcelona leren om een bepaald niveau te halen.
Bij elke club kan je spelers wel iets aanleren.

Ook bij Barcelona zullen zij ooit oud worden.

4 april 2014 om 15:47

Probleem is dat ze bij Barcelona op elke positie wel een sterspeler hebben, ik bedoel een xavi, iniesta, alves zet je niet zomaar aan de kant, als hun gepasseerd worden zal hij veel kritiek krijgen, Barcelona B is overigens wel een fantastische team hoor zag ze ook voetballen in de youth CL, Barcelona is gewoon een mooie club als je voor prijzen gaat.

4 april 2014 om 15:57

Barcelona B speelt toch niet in die youth league? Dat is volgens mij voor de 'A1-generatie'. Ik kan het fout hebben

4 april 2014 om 16:01

Volgens mij heb je gelijk ja ik kan het me niet echt herinneren, ach ja zo zie je maar weer dat er heerlijke spelers gaan komen in de toekomst

4 april 2014 om 16:40

Inderdaad, had ze gezien tegen Arsenal maar wat een talent loopt daar rond zeg. Vooral die Traore is een pareltje.

Geen barca, te hoog gegrepen denk ik, een goede club in England zou perfect zijn.

4 april 2014 om 15:42

Te hoog gegrepen? Hij heeft juist voordeel omdat hij het spelletje al kent, hij probeert het al jaren bij Ajax en dat voeren ze ook goed uit, alleen het tempo is effe wat trager dan bij Barcelona in korte ruimtes, hij zou juist een ideale opvolger zijn van Martino.

Maar wie zou nou een geschikte opvolger zijn voor Frank?

4 april 2014 om 15:42

Dennis Bergkamp misschien?

Minder uitstraling, maar wel erg intelligent. Anders Adriaanse?

4 april 2014 om 16:16

Denk dan eerder Wim Jonk, en Bergkamp gewoon als assistent.

4 april 2014 om 19:08

Ik denk precies dit. Jonk is op het moment zijn papieren aan het halen om als hoofdtrainer aan de slag te maken en is dan de meest logische kandidaat in mijn ogen, ondanks dat hij geen ervaring heeft voor de rest.

5 april 2014 om 08:06

Het moet een Ajacied zijn die volgens Cruijff's filosofie werkt en het liefst een sterke persoonlijkheid zoals De Boer. Ik hoef geen veredelde veldtrainer zoals Rutten of Ten Cate zijn. Dat trainen kunnen assistenten wel doen.

4 april 2014 om 17:56

Rijkaard.

Als Feyenoorder hoop ik dat hij snel opbokt naar het buitenland. Veels te goede trainer.

4 april 2014 om 15:53

Haha, wel zonde voor de eredivisie als na de talentvolle spelers ook de talentvolle trainers snel naar het buitenland verkassen. Maar wel een eerlijke reactie van je

4 april 2014 om 19:16

@ Luzacovic Of dat hij trainer van feyenoord wordt

On topic ik hoop dat hij blijft want hij is op dit moment de beste trainer die je kan hebben.

Spurs is dan misschien wel de beste mogelijkheid op dit moment. Ik gun Frank een mooie nieuwe club als hij dat zou willen, maar hij mag van mij ook gewoon bij Ajax blijven, want dat doet hij geweldig.

Trouwens wel opmerkelijk dat hij dit over Barca zegt, hij vind het dus eigenlijk een beetje saai om Barca te coachen, omdat hij de spelers niet beter kan maken...dat siert hem.

Barca zal nooit voor F. de Boer gaan.
Zijn geschiedenis als voetballer bij barca was geen gelukkige en ze hebben toen afscheid genomen van al die Nlers.. En daarna kwamen de grote successen, dus uitgesloten dat ze weer een Nler voor de groep zetten, laat staan de Boer.

4 april 2014 om 15:51

Precies!! Snap niet dat men in NL de boer met Barcelona wilt linken. Oké 4 keer met Ajax kampioen maar laten we eerlijk zijn dat de Ajax spelers geen Barcelona spelers zijn!! Jeetje wat een opschepperig gedoe zeg omdat het frank de boer is van Ajax 😒 heeft hij ooit als trainer de CL gewonnen met Ajax ??? NEE!!!!

4 april 2014 om 16:08

Wat zeg jij nou allemaal voor raars? Ik begrijp er echt helemaal niets van...

4 april 2014 om 16:38

Ik snap er ook helemaal niks van, de laatste Nederlander die voor de groep stond won met Barca wel de CL en werd 3 keer kampioen. En die was voor zijn Barca avontuur ook nog eens gedegradeerd met Sparta. :'

4 april 2014 om 20:08

Nee rijkaard werd in zijn 4 seizoenen, maar 2x kampioen. Niet heel spectaculair. Helemaal niet als je bedenkt dat het na zijn vertrek wel ging lopen. En hoe !

4 april 2014 om 15:52

Terechte opmerking, jammer dat die kant noch wal slaat en door emotie is ingegeven alleen.

On:
Frank de Boer ziet zichzelf dus niet echt als een peoples manager maar meer als een trainer, dan hoeven we in ieder geval niet te vrezen dat die naar Barca gaat

4 april 2014 om 16:02

Cruijf heeft de basis neergezet, Van Gaal is in 3 jaar tijd 2 keer kampioen geworden, Frank Rijkaard werd er 2 keer kampioen, won 2 keer super copa en won de CL voor het eerst in 14 jaar.

Nee, ze hebben echt slechte ervaringen met nederlandse trainers.

Het elftal met veel nederlanders alleen was geen succes, maar als trainers kan je de nederlanders niet uit de boeken schrijven, die zijn het fundament geweest van wat barcelona nu is.

4 april 2014 om 16:45

en je vergeet nog Rinus Michels....

4 april 2014 om 20:02

En in dat elftal met al die Nlers speelde dus............f. de Boer.

4 april 2014 om 16:34

Knap dat je zoveel onzin in 1 bericht krijgt terwijl ik het met je eigenlijke mening op zich wel eens ben: Barcelona moet niet voor De Boer gaan. Die moet je niet met Messi's en Alvessen laten trainen (zoals ie zelf al aangeeft). Maar dat de Nederlanders het slecht hebben gedaan bij barca is natuurlijk grote onzin, weet je zelf ook wel.

4 april 2014 om 20:04

Ik zeg ook niet dat Nlers het slecht hebben gedaan. ik zeg dat F. de Boer het daar heel slecht heeft gedaan.
Als ze voor een Nler gaan, wat ik dus totaal niet verwacht, zullen ze nog eerder voor Koeman gaan.

Neymar kan je zeker heel veel leren die andere niet die moet je op niveau houden.

Maar laten we eerlijk zijn ik als feyenoord aupporter en real madrid. Vind frank niet slechter dan martino. Dus barca gaat er niet op achteruit mocht het in de diepste geval plaats vinden.

Kan bijna elke club iets bijbrengen. Ben er zeker van dat hij het goed gaat doen als ie naar een subtopper in het buitenland vertrekt en die club naar een hoger niveau tilt.
Een echte trainersmentaliteit dit, beter dan bv een Guardiola die voor makkelijke opties gaat.

Held! Zo mooi zijn als hij nog een of twee kampioenschappen kan behalen dan steekt hij met kop en schouders tussen alle Nederlandse trainer in de eredivisie uit.

Het zou toch geweldig zijn als hij gewoon trainer blijft bij Ajax en dan in de Wenger-rol? Waarom zou dat niet kunnen? Ajax is een prachtige club en de visie en ideeën van Cruijff beginnen beetje bij beetje door te komen. Er komt een hele mooie lichting talentvolle spelers aan en dat aangevuld met toppertjes in wording (kishna o.a.) kan er iets gaan groeien.

4 april 2014 om 15:50

Ik geef je helemaal gelijk maar hij zou toch ook wel een Uefa cup of een CL binnen willen halen in zijn loopbaan, Ajax heeft gewoon niet het geld en materiaal om dat te kunnen.

4 april 2014 om 16:14

Tsja, daar ben ik ook wel bang voor. Maar het Ajax dat voor het laatst de CL won bestond voor een groot gedeelte toch ook uit jonge spelers/eigen jeugd?

4 april 2014 om 16:35

Dat zou Wenger toch ook wel willen? En die wint m ook nooit.

4 april 2014 om 17:39

Oranjewint

Klopt helemaal, maar hun kan je totaal niet vergelijken met de huidige selectie, toen had je spelers die boven andere uitstaken en die een wedstrijd kon beslissen hoe slecht ze ook speelde, nu kan ik er niet echt een opnoemen, ik begrijp je reactie wel, dat Ajax was echt abnormaal goed.

Ik vind dat De Boer er nog lang niet klaar voor is om een topploeg zoals Barça te trainen. Hij moet tactisch sterker worden en sowieso qua selectiebeleid/wissels etc.

Het wordt hem ook veel te makkelijk gemaakt. Imho zou een tussenstap naar een andere club in de PL bv. beter zijn maar dan krijg je misschien niet meer de kans om Barça te trainen wanneer hij het in de PL niet zo goed doet. Nu zit alles mee, 4x op rij kampioen, talloze keren in de CL gecoacht, ex-speler van Barça, goede verstandhouding tussen Ajax en Barça, Cruijf, er is een plek vrij daar etc.

Langs de andere kant, is dit wel het moment om naar Barça te gaan wanneer je geen transfers mag doen? Zwakkere selectie en er is nood aan nieuwe verdedigers en men verwacht resultaten zelfs zonder inkopen.

Sorry, maar ik heb liever Brendan dan Frank bij Liverpool. Frank moet gewoon naar een southhampton achtige club vertrekken, waar voetbal zit en je de kans krijgt. Tottenham vliegt iedereen de laan uit, net zoals bij alle andere clubs van naam. Tottenham zit een ene levy, kwal van een vent als je het mij vraagt.

Wat ik wil zeggen is dat hij het beste zijn naam kan vestigen in de Premier League, voordat hij het echte werk aanpakt. Misschien wel een Arsenal coach over een jaar of 5

Hij heeft wel een beetje gelijk. Daarnaast is het ook zo dat er eigenlijk geen eer valt te behalen bij een club als Barca of Real. Daar is het heel normaal dat je kampioen wordt. Barca is vorig seizoen kampioen geworden, maar ik ben echt vergeten wie de trainer was.

Als je kampioen wordt met een Atletico Madrid of een Liverpool, dan word je wel herinnerd. Dat zijn clubs die snakken naar succes. Als die clubs kampioen worden dit seizoen zullen Rodgers en Simeone de geschiedenis ingaan met gouden letters. Terwijl Martino en Ancelotti één van de velen zullen zijn als hun clubs kampioen worden.

Misschien kan Frank naar Tottenham. Zijn missie in Nederland is al voltooid, meer valt er niet te behalen. Een Europa League-titel is ook heel ver weg.

Wat een geweldig nuchtere man.
Lijkt mij ook veel leuker om een club weer naar de top te helpen en spelers beter te maken, dan bij een club komen die al de beste is en waar de beste spelers rondlopen. Hij krijgt wel een mooie stap dadelijk, maar het is fijn dat hij nog even bij Ajax blijft.

Ook ideaal voor Liverpool dat hij toen niet gekomen is, want het lijkt me sterk dat hij het beter zou doen dat Rodgers. Rodgers doet het gewoon geweldig en ze spelen ook nog eens aantrekkelijk voetbal.

Tottenham wordt zwaar overschat. Het zijn zogenaamd allemaal spelers met potentie maar in topwedstrijden worden ze op hun plek gezet. Het is een hele ambitieuze club en dat wordt ook wel van de daken geschreeuwd met dat ze zich moeten kwalificeren voor de CL, maar Chelsea, City, Liverpool, Arsenal en ook nog steeds United zijn veel beter waardoor je blij mag zijn als je max 5e wordt. Het bij elkaar kopen van halve talenten is zeker geen garantie voor succes in Engeland. Ook De Boer brengt hier geen verandering in. Ookal zet je Guardiola voor de groep het onbreekt de selectie gewoon aan kwaliteit. Hij kan beter bij Ajax blijven

Tuurlijk gaat hij erop in als Barca zich meldt! Zo dom is Frank nou ook weer niet. Je kan spelers altijd nog wat leren want als trainer is iedereen verschillend. Maar voor grotendeels is het idd people manager zijn.

Komen vast binnenkort verkiezingen. Als er dan een pro-Cruyff pipo wordt gekozen gaat J.c. vanzelf De Boer naar voren duwen. Of Wim Janssen.

Jawel: Nederlands! haha

De Boer is wel erg bescheiden. Maar hij heeft wel een punt. Van Ajax naar Barcelona is misschien wel een te grote stap.
De Boer met Bergkamp naar Arsenal zal wel wat zijn. Het niveau is hoger en als de Boer wel prijzen pakt met Arsenal, dan staan vrijwel alle topclubs voor hem in de rij!

Deze man zegt alleen maar zinnige dingen, nu hopen dat spelers dit ook vaker gaan doen.

4 april 2014 om 16:42

Zinnige dingen zeggen of beter voetballen?

4 april 2014 om 16:52

Liefst beide.

Jij kan dat misschien niet Frank, Maar Louis Wel!! heheh

Die 8% die zegt at Frank niet bij een europese topclub kan werken is duidelijk niet goed bij zijn hoofd.
Als je 4 x op rij kampioen wordt met redelijk beperkt materiaal wil wel wat zeggen.
Hij zal de spelers van Barcalona inderdaad niet veel kunnen bijbrengen maar misschien wel inspireren zodat ze toch net die paar procent extra voor hem willen gaan.
Frank blijft gewoon bij Ajax totdat er een club serieus is geinteresseerd dan zal hij wel goed gaan nadenken.

5 april 2014 om 07:56

Tsja. In de CL presteert hij al vier jaar niks, terwijl clubs met minder budget verder komen. Frank heeft nog veel tekortkomingen. Kampioen worden als je 20 keer meer salaris betaalt dan een groot deel van de tegenstanders, is natuurlijk niet zo fantastisch als je doet voorkomen.

Opbouw trainer dus , afgelopen week stond in de Vi nog een column over hem of die wel met vedette om kon en niet te te veel aan tactiek ed dacht ipv van vrije rol, wel interessant , hij heeft het zo te horen dus liever niet net als van Gaal eigenlijk.

Ik persoonlijk zou het me wel lekker lijken bij een club Monaco , ook veel opbouwen , je hebt alleen alle geld ter wereld , ook wel eens lekker lijk me

Ik begrijp Frank wel, maar het ligt natuurlijk iets genuanceerder.
Bij Barcelona moet je aan een goed team bouwen, dus zorgen dat je van 11 topspelers een wereldteam maakt. Het vervelende is dat je alleen maar slechter kan doen dan je voorganger die alles heeft gewonnen, wat er te winnen valt en dan zijn de mensen alleen tevreden als je weer de Champions League wint en wereldkampioen wordt.
Bij Liverpool ligt een andere uitdaging, niet alleen kan je meer aan de individuele spelers schaven, maar moet je ook tegelijkertijd een team bouwen. Bij Liverpool is alles wat je wint een wereldprestatie, het begint al bij de Premier League. Erg veel slechter dan je voorganger kon je het niet doen. Bij Liverpool is de kinderhand snel gevuld en is de kans dat je op je bek gaat een stuk kleiner dan bij Barcelona.

Moest Barcelona echt concreet worden, dan gaat hij gewoon.

En voetbaltechnisch is er ongeveer niemand die genoemde spelers iets kan bijbrengen maar trainer zijn is dus meer dan dat, o.a. het genoemde peoplemanagement is een heel erg belangrijke in het moderne voetbal.

Het is trouwens alleen maar in Nederland dat De Boer aan Barcelona gelinkt wordt, dus het is wat mij betreft helemaal niet aan de orde.

Frank de Boer is toe aan een nieuwe club, want ook andere teams in NL willen weer eens kampioen worden.
Ik denk als da de Boer weggaat, Ajax in het begin dezelfde weg inslaat als United.
Dan begin je toch altijd wel et een dipje.

Maar de Boer verdiend ook een mooie buitenlandse club.
Hij kan zich ook onsterfelijk maken door de Ferguson van Ajax te worden en dan record achter record pakken. Hij is meer uit voor prijzen, dan voor geld en dat waardeer ik wel.

Vraag aan Lahm, Schweinsteiger of Robben of ze onder Guardiola beter zijn geworden en ze zullen ja zeggen. Ik snap zijn punt wel, bij Barca kun je alleen maar verliezen.

5 april 2014 om 07:53

Robben speelt al 10 jaar hetzelfde. Beter is hij niet geworden.

Realistisch verhaal. Zo is hij ook. Frank is vooralsnog niet echt een goede trainer gebleken. Nu al naar een beter team gaan met echt goede voetballers of vedetten zou een drama kunnen worden.

Ibra in het gareel houden is toch iets anders dan Serero.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren