Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vijf trainers strijden om prestigieuze Rinus Michels Award

Laatste update:

De vijf genomineerden voor de Rinus Michels Award 2014 zijn maandag bekendgemaakt. Frank de Boer, Ronald Koeman, Peter Bosz en Dwight Lodeweges zijn de vier trainers uit de Eredivisie die kans maken op de prestigieuze onderscheiding. Ook FC Dordrecht-trainer Harry van den Ham dingt mee naar de prijs, maar de kans lijkt klein dat hij wint: een coach uit de Jupiler League won nog nimmer.

/

Vanaf het seizoen 2003/04 wordt de Rinus Michels Award uitgereikt aan die trainer, die het meest indruk heeft gemaakt tijdens het voorbije seizoen. Co Adriaanse was de inaugurerende winnaar en daarna pakten Guus Hiddink (tweemaal), Louis van Gaal (tweemaal), Fred Rutten, Steve McClaren en Michel Preud’homme de prijs. De laatste twee winnaars waren Koeman (in 2012) en De Boer (2013).

Op vrijdag 9 mei wordt tijdens het trainerscongres bekendgemaakt wie zich Trainer van het Jaar mag noemen. Lodeweges is de meest opvallende naam in het rijtje van vijf. Hij stapte vorige week, vlak voor het einde van een prima seizoen, vrijwillig op bij SC Cambuur-Leeuwarden, nadat een groep onverlaten zijn vertrek had geëist. Zij konden niet verteren dat Lodeweges hun club na dit seizoen verlaat voor aartsrivaal sc Heerenveen.

Wie moet de prijs winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frank voor de vierde keer achter elkaar kampioen, is natuurlijk een goede prestatie. Maar Lodeweges heeft het ook wel verschrikkelijk goed gedaan, mijn stem gaat uit naar Dwight.

7 april 2014 om 11:42

De prijs is voor degene die de meeste indruk heeft gemaakt het voorbije seizoen. Daardoor heeft Lodeweges ook wel kans op deze prijs vind ik. Wat de Boer presteert is uiteraard van hoog niveau.

7 april 2014 om 11:44

Edit je hebt je reactie al aangepast, ik heb niks gezegd

7 april 2014 om 11:51

Ik heb niks aangepast.

7 april 2014 om 11:53

Wat de boer presteerd is van een hoog niveau, maar ik vind dat van der Ham of Lodeweges het verdient en dan gaat mijn voorkeur uit naar Lodeweges omdat hij een promovendus zo vroeg al in een veilige positie heeft geloodst. Toch vind ik het zwak van hem dat hij zijn ontslag heeft genomen. Het was sterk geweest van hem als hij was gebleven. Zijn spelers zouden dan wellicht nog harder hebben gewerkt voor hem en een eventuele transfer naar Heerenveen.

7 april 2014 om 12:07

Ja, echt enorm zwak van Lodeweges met al die bedreigingen van opgefokte Cambuur 'fans' en verwensingen naar hem toe...

7 april 2014 om 13:13

Natuurlijk, als je allerlei doodsbedreigingen naar jou en je familie krijgt toegeworpen dan blijf je vrolijk werken joh!

7 april 2014 om 13:41

Sorry hoor maar Ron Jans presteert beter dan Lodeweges met een team zonder al te veel huurlingen uit de traditionele top3. Onbegrijpelijk dat hij niet genomineerd is!

Frankie flikt het trouwens gewoon opnieuw, hij moet winnen!

7 april 2014 om 11:42

Ik zou ook voor Lodeweges kiezen. Het gaat om de trainer die de meeste indruk heeft gemaakt. De Boer heeft het natuurlijk goed gedaan met Ajax, maar heeft ook veel punten laten liggen (net als de concurrentie). Als Ajax dit jaar met een straatlengte voorsprong kampioen was geworden, dan had De Boer hem verdient. Ik vind dat de prijs nu aan Lodeweges toekomt. Cambuur heeft thuis ontzettend veel punten gepakt en doet het zeker voor een promovendus heel goed. Cambuur is echt boven zichzelf uitgestegen dit seizoen, dat vind ik een indrukwekkender prestatie dan die van Ajax/de Boer. Koeman heeft met eenzelfde selectie niet beter gepresteerd dan vorig jaar en valt daarom af voor mij. Dordrecht laat het de laatste weken volledig afweten, daarom valt Van den Ham ook af wat mij betreft.

7 april 2014 om 11:52

Van het lijstje hierboven gaat mijn stem ook uit naar Dwight. Ik mis alleen Ron Jans, zoals een aantal keer hieronder aangegeven.

7 april 2014 om 12:30

lodeweges heeft het prima gedaan, maar een groot deel is ook mede door de jong gerealiseerd. Hij was ook de gene die de promotie heeft afgedwongen. Zou leuk zijn als er eens een trainer uit de eerste divisie zou winnen.

7 april 2014 om 13:25

Jk-Ajax, sluit me volledig bij jou aan zo als wel vaker. Mijn stem gaat ook uit naar Dwight, zeker ook door die ellendige manier dat hij is weggegaan bij Cambuur en zonder de credits wat hij verdiend.

Onzin, vind dat Ron Jans een betere presentatie heeft geleverd met Zwolle dan Bosz met Vitesse.
Mijn stem gaat uit na Frank de Boer

7 april 2014 om 11:48

@ Psvermaroc,

Inderdaad, ik vind het ook opvallend dat Ron Jans niet is genomineerd.

Hij heeft met PEC Zwolle dit seizoen een goede prestatie geleverd door mee te spelen voor Play-offs van de Europa League en hij heeft de finale van de Knvb Beker gehaald.

Verder zal PEC Zwolle, dankzij Ajax, in de voorronde van de Europa League gaan spelen, maar Jans heeft het dit seizoen toch wel mooi voor elkaar bij PEC Zwolle en moest in mijn ogen zeker genomineerd worden.

Zo ziet mijn lijstje eruit, van de kandidaten die nu geselecteerd zijn:

1- Frank de Boer, heeft voor de vierde jaar op rij toch wel een uitmuntende prestatie geleverd: zonder echte sterspelers zal hij zo goed als zeker kampioen worden.
2- Ronald Koeman, heeft na een moeizaam begin van het seizoen Feyenoord toch wel weer aardig goed op de rit gekregen en strijdt nu om een plek in de voorronde van de Champions League.
3- Dwight Lodeweges, heeft met Cambuur in zijn eerste seizoen meteen vrij goed gepresteerd in de Eredivisie. Helaas is hij vertrokken, door een paar supporters die het voor hem hebben verpest.
4- Harry van den Ham, presteert erg goed met FC Dordrecht in de Jupiler League. FC Dordrecht heeft overal spelers vandaan gehaald en dan transfervrij vastgelegd of gehuurd en vrijwel al die spelers die doen het prima.
5- Peter Bosz, kende een goede eerste seizoenshelft met Vitesse, maar de tweede seizoenshelft gaat het echt gewoon een heel stuk minder met heel Vitesse.

7 april 2014 om 13:45

Inderdaad. Onbegrijpelijk dat Ron niet genomineerd is. Beker finale ook nog eens gehaald. In de competitie scheelt het overigens niet zo veel.

Waaat geen Fraser??

on: de meest constante is weer Ajax, dus neem aan dat F de Boer deze prijs wint, al is de prestatie van Cambuur en dus Lodeweges ook zeer knap.

7 april 2014 om 11:38

Jij wil iemand op basis van 10 wedstrijden nomineren voor prijs beste trainer? Echte supporterskreet. En dan ook nog zp verbaasd waaaat roepen

7 april 2014 om 11:39

@lahaya070

Dan kan je Cocu toch ook nomineren omdat PSV 8 wedstrijden achter elkaar had gewonnen? Natuurlijk een knappe prestatie van Fraser, maar het seizoen is 34 wedstrijden. Geen 8.

7 april 2014 om 12:07

Zal er voortaan bijzetten dat het sarcastisch was... of een smiley...

Natuurlijk geen Fraser, doet het prima maar je kan niet iemand beoordelen op deze 9 wedstrijden.

Mijn stem gaat naar Frank

7 april 2014 om 13:02

Ik had al gezien dat je sarcastisch was hoor! Zeker op basis van je tekst erna. Voetbalzonereageerders hebben daar over het algemeen heel veel moeite mee.

Lodeweges wel maar Booy niet. Ik ben benieuwd naar de argumentatie. Hoop dat sentiment omtrent vertrek lodeweges niet meespeelt

7 april 2014 om 11:50

Zal wel te maken hebben met de uitmuntende start van Go Ahead wat een verwachtingspatroon creëerde waardoor mensen al vrij snel Go Ahead niet meer als degradatiekandidaat zagen. Cambuur bivakeerde vrijwel de hele eerste seizoenshelft onderaan en presteert dus ten opzichte van toen goed en dus boven verwachting. Rationeel gezien doen Booy en Lodeweges het even goed maar ten opzichte van het gecreëerde verwachtingspatroon staat Lodeweges er beter voor denk ik

Als je vier keer op tij kampioen wordt en het niet eens zeker is of je de beste spelers hebt, ben je gewoon de beste trainer. Al die debiele sympathie stemmen altijd.

7 april 2014 om 11:44

Hat gaat er niet om wie de beste trainer is, maar wie de meeste indruk maakt. Enorme ontwikkeling/groei maakt over het algemeen meer indruk dan hetzelfde (hoge) niveau vasthouden.

7 april 2014 om 13:46

Wat Ajax dit seizoen deed is meer dan het niveau vasthouden. Super Cup gewonnen, de Eredivisie bijna binnen en in de finale van de Knvb Cup.

Wat Harry heeft gepresteerd zie ik geen enkele Eredivisietrainer nadoen. Hij heeft het voor elkaar gekregen om met een elftal vol met transfervrije spelers en huurlingen bovenin mee te draaien en misschien zelfs wel kampioen te worden. Ik zou het mooi vinden als dat zal lukken. In ieder geval is het mooi dat hij is genomineerd.

7 april 2014 om 11:44

Helemaal mee eens. Echt een geweldige prestatie van Van der Ham en dat met een selectie waarvan de helft vorig jaar niet eens bij Dordt speelde, fantastisch gedaan.

7 april 2014 om 11:46

Als hij kampioen wordt is hij met f de boer de enige kanshebber wat mij betreft. Maar het is ook niet geheel ondenkbaar dat dordt instort.

7 april 2014 om 11:51

Ook al storten ze nog in, wat ik overigens niet verwacht, ook dan kan de 2e plaats ze nauwelijks nog ontgaan. En ook dat zou een prestatie van formaat zijn. Maar ik geloof niet dat Willem II er al is, heb nog wel hoop voor Dordt.

Denk toch dat Lodeweges en de Boer de meeste kans maken. Mijn keuze zou zijn voor Lodeweges, want het staat wel goed bij Cambuur. En wat de Boer presteert is meer op lange termijn 4 x kampioen maar het gaat alleen om dit seizoen. Maar dan nog geef ik hem veel kans, want je moet het toch maar even doen he.

Professor Bosz waarom hij? Word 4e of 5e met de individueel beste spelers van de Eredvisie, samen met PSV, maar toch lijken de collectieve van ajax en Feyenoord toch weer eerste en tweede te worden. Daarom valt Bosz al af.. Bij ajax en Feyenoord zie je dat ze met veel minder materiaal tot veel meer instaat zijn, dat komt grotendeels door frank de boer en Ronald Koeman

7 april 2014 om 11:54

Nou onderschat nou niet het spelersmateriaal van Ajax. Vitesse heeft een paar leuke spelers maar het is echt niet zo goed als iedereen het doet geloven. Het probleem met Vitesse is dat ze een aantal spelers hebben die in essentie heel goed kunnen voetballen (piazon, Atsu, Van Aanholt, Ibarra) maar die even goed vele malen door het ijs zakken. Dan kan je je afvragen wat de waarde is avn zo'n speler. Toegegeven, bij Ajax lopen minder spectaculaire spelers rond (alhoewel Kishna en Fischer in goeden doen diezelfde onvoorspelbaarheid en potentie hebben) maar je weet in ieder geval dat er een bepaalde ondergrens is waardoor (m.u.v. PSV begin het seizoen en RB Salzburg) niet doorheen wordt gezakt. En dat is de soort volwassenheid waardoor ik de jongens van Ajax zeker kwalitatief zeker niet onder vind doen voor dat zootje van Vitesse. De selectie van PSV vind ik in potentie wel echt voetballend sterker dan die van Ajax maar die missen mentaal nog een heleboel

Ik denk dat je van Koeman niet kan zeggen dat hij het maximale eruit heeft gehaald dit seizoen. Frank de Boer wordt weliswaar wederom kampioen maar ook daar overheest het gevoel dat het allemaal wat minder is. Ik denk dat Lodeweges echt het meeste het maximale uit zijn selectie heeft gehaald. Toch denk ik dat Frank de Boer gaat winnen. Gewoon omdat hij bij Ajax zit en de titel pakt.

Mijn stem gaat uit naar Dwight Lodeweges, die met zeer matig materiaal zich toch ruim weet te handhaven. Knap!

Interessant lijstje, al had Jans ook niet misstaan!

Frank de Boer een prima prestatie om met Ajax weer kampioen te worden, maar vond Ajax dit seizoen zeker niet zo denderend. Ronald Koeman ook prima prestatie om waarschijnlijk tweede te worden, maar men moet niet doen alsof dat ook zo'n geweldige prestatie is, want dat valt ook enorm mee. Bozs begon sterk bij Vitesse, maar heeft het toch aardig laten liggen en Vitesse heeft het materiaal om veel langer mee te doen om het kampioenschap. Lodeweges bovenverwachting gepresteerd bij Cambuur en jammer dat hij het seizoen niet had kunnen afmaken, want nog enkele goede resultaten hadden zijn kans om deze prijs te winnen zeker vergroot, maar dat zit er niet meer in. Wat betreft Van der Ham heeft hij het goed gedaan en wat ik qua voetbal heb gezien van Dordrecht speelden ze ook mooi aanvallend voetbal, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet over meer dan 5 wedstrijden oordeel.

In mijn ogen zou het niet eens zo gek zijn mocht Harry de prijs winnen of anders Lodeweges. De andere trainers hebben het in mijn ogen gewoon naar behoren gedaan, niet meer en niet minder. Daarmee wil ik de prestatie dat Ajax weer kampioen zal worden zeker niet te kort doen of dat Koeman Feyenoord weer naar een tweede plaats leidt.

7 april 2014 om 11:58

Er is dit seizoen misschien niet echt een trainer die er boven uitsteekt. Ja Advocaat heeft met een redelijk beperkte selectie toch in de bekercompetities bovengemiddeld gepresteerd, maar valt in de Eredivisie wat tegen. Van Basten verdient ook credits: heeft met voornamelijk jongens uit eigen jeugd toch heel prima gepresteerd dit seizoen, durft jonge jongens een kans te geven en laat spelers aantoonbaar beter worden. Heeft zeker geen sterke selectie (matige verdediging, redelijk/matig middenveld, redelijke keeper, redelijke voorhoede met een prima spits) en staat toch zesde.

Over Dordrecht durf ik niets te zeggen, want ik volg de Jup nauwelijks, maar uit dit rijtje trainers zou ik toch Frank de Boer kiezen. Heeft met een gemankeerde selectie toch het kampioenschap binnengesleept en heeft daarmee een belangrijke doelstelling bereikt. Maar de reden waarom hij hem verdient is niet zozeer vanwege resultaten, maar meer vanwege de manier waarop hij zich opstelt in de pers tegenover zijn spelersgroep en de club zelf. Enorm loyaal, voorbeeldfiguur voor alle spelers (die daadwerkelijk geïnspireerd lijken door zijn loyaliteit en zelf ook langer willen blijven), valt zijn spelers zelden af in de pers maar blijft toch kritisch. Met name op dat punt kan Koeman nog een hoop leren van de Boer.

7 april 2014 om 12:14

Het gaat er vooral om dat je eigenlijk moet kijken wat men aan het begin van het seizoen verwacht van een team en trainer en waar men uiteindelijk staat aan het eind van de rit. Het is nou niet echt een verassing dat De Boer waarschijnlijk weer kampioen wordt, Koeman tweede wordt met Feyenoord en Bozs(überhaupt had er in zijn plaats iemand anders genomineerd kunnen worden) met Vitesse om de bovenste 5 plekken meedoet.

Daarentegen had men zeker niet verwacht dat Cambuur het zo goed zou doen in het eerste seizoen in de eredivisie en als je ziet waar Dordrecht de laatste jaren is geëindigd in de Jupiler League en dat men dan dit seizoen meedoet om het kampioenschap dan is dat zeer knap.

7 april 2014 om 12:22

Ik vind niet dat Koeman deze prijs verdient, mensen zijn al weer de beschamende EL uitschakeling vergeten en zelfs een tweede plek maakt van Koeman geen top 5 trainer dit jaar. Vitesse is heel wisselvallig geweest, ik vind niet dat Bosz ook met de EL uitschakeling en de 4e/5e plek een boven gemiddelde prestatie heeft geleverd. Frank de Boer heeft een bovengemiddelde prestatie geleverd, maar niet een die uitstekend was, aangezien Ajax toch weer kampioen wordt in een relatief tussenjaar plus redelijke europese resultaten.

Mijn lijstje dit seizoen is denk ik zo (JL trainers vind ik niet aanspraak horen maken, het eerste niveau is het eerste niveau, en dat is JL niet):
1 Jans , 9e plek EL Bekerfinale is uitstekend/
2 Advocaat, 7e plek EL resultaten zijn voor AZ echt een uitstekende prestatie
3 de Boer, zoals bovenstaand
4 Lodeweges, 10/11e plek ipv 15/16e, thuis onverslaanbaar
5 van Basten, ondanks veel wisseling een goed aanvallend team neergezet dat wel is EL kan grijpen en 5e plek.

7 april 2014 om 13:51

De meerderheid verkijkt zich erop dat Ajax ook nog eens de finale van de Knvb Cup heeft gehaald en al eerder dit seizoen de Super Cup won.

Ajax staat dus op het punt om alle domestic prijzen te winnen in 1 seizoen wat dus meer is dan "alleen maar landskampioen".

7 april 2014 om 14:17

Nee hoor, maar gezien de selectie van Ajax is de dubbel zeker een prestatie, maar niet één boven verwachting. Jans heeft er dan net zo goed recht op met het bereiken van de bekerfinale(makkelijk programma misschien, maar dan moet je het alsnog maar doen) en PEC Zwolle doet het prima in de eredivisie. Sowieso vind ik het raar dat zijn naam ontbreekt. Had meer recht op een nominatie dan Bosz, evenals Foeke Booy.

Als je kijkt naar seizoensdoelstellingen dan kan je bosz en koeman uitsluiten terwijl van den Ham, Lodeweges en De Boer hebben voldaan aan de geiste prestaties. Hierop afgaand vind ik dat de prestatie van Lodeweges gelijk aan die van bijvoorbeeld Foeke Booy van GAE en omdat De Boer ondanks de prestaties in de Beker (welliswaar finale maar op papier waarschijnlijk winst) en de eredivisie die naar alle waarschijnlijkheid weer een prooi word, niet de knock-out fase gehaald. Wie blijft er dan over de trainer van Dordrecht dus in theorie zou mijn stem daar naar toegaan. Maar het gaat mij om het hoogste niveau want anders hadden we de trainer van Achilles '29 ook nog wel kunnen nomineren. Dus gaat mijn stem naar de man van 4x kampioen.

7 april 2014 om 13:32

Feyenoord heeft gewoon de doelstelling behaald. Dat is bij de eerste vier eindigen. Dus eigenlijk kan je Bosz uitsluiten. Jans had van mij een kans mogen krijgen.

7 april 2014 om 16:15

Als Feyenoord's doelstelling was om schaamtevol de EL voorrondes uit gekicked te worden, kan ik me hierin vinden... Feyenoord heeft met een intacte selectie dit seizoen te weinig klaargespeeld. En helaas ligt dat volledig bij onze internationals....

8 april 2014 om 07:48

Dat heeft niks te maken met deze prijs. Maar goed, de doelstelling was bij de eerste vier eindigen. Europees voetbal afgelopen seizoen had er zeker in moeten zitten maar daar kan een trainer weinig aan doen dat een speler een penalty mist of van vijf meter afstand recht tegen een keeper aanschiet.

Lodeweges of Van Den Ham, ik ga toch voor VDH.

Ik vind het ongelofelijk knap wat Dordrecht op dit moment presteert en het punt dat een trainer in de JL minder kans maakt vind ik echt onzin

Mvb? met niks 6 of misschien nog 5e worden.. nee natuurlijk verdient Lodeweges of van den ham hem, doen met een relatief kleine club het positieve, wie had gedacht dat dordrecht zo hoog zou staan, of nog sterker, mee zou doen om de titel ? En wie had verwacht dat cambuur nu al veilig zou zijn, volgens de ´kenners´ van VI konden cambuur en GAE hop weer terug. Tuurlijk de Boer heeft het weer top gedaan maar is aan zijn stand verplicht met Ajax eerste te worden

4 van de 5 nominaties begrijp ik, maar op basis waarvan is Peter Bosz genomineerd?? Vitesse heeft een van de sterkere selecties van de eredivisie en staat momenteel 4e. Persoonlijk vind ik dat bijvoorbeeld Marco van Basten een knappere prestatie levert, door met middelmatig materiaal en veel jeugd, keurig 6e te staan en zich al in een vroegtijdig stadium, te verzekeren van play-off voetbal

Tuurlijk frankie!! : johan cruijff schaal,competitie,nl beker

Jammer dat Koeman is genomineerd. Presteert uiteraard uitstekend maar heeft een minder goede indruk achtergelaten. Bosz snap ik ook niet. Deze trainers zou ik graag willen vervangen door Erwin Koeman en Foeke Booy.

Erwin Koeman, met RKC staat hij 16e maar doet het boven verwachting goed. Kan het iedere club lastig maken en de wedstrijden tegen RKC zijn voor geen enkele tegenstander echt makkelijk. Ook heeft hij de organisatie van het elftal goed staan en heerst er een respectsfeer in zijn elftal. Geen verwijten over en weer wanneer iets niet lukt.

Foeke Booy om dezelfde reden als Lodeweges. Presteert met Go Ahead uitstekend in het eerste jaar van de Jupiler League en weet de thuiswedstrijden over het algemeen naar de hand te zetten.

7 april 2014 om 16:05

Hoezo is het jammer dat hij genomineerd is? Koeman haalt er wederom het maximale uit bij Feyenoord. Dit jaar was het nodig om harder en kritischer te zijn dan voorheen, dus deed Koeman wat nodig was. Gewoon weer een uitstekende prestatie van Ronald.

7 april 2014 om 16:18

Niks geen uitstekende prestatie, ze hebben ons europees Weer voor schut gezet, met als enige Nl'se deelnemer een intact gebleven selectie. Dan kan je blij zijn met plek 2, die Feyenoord toch niet zal kunnen benutten en ik hou mn hart vast voor de EL playoffs, maar ook in de eredivisie zijn jullie nooit dichtbij Ajax gekomen sinds oktober? (4 punten verschil was het dichtbijst). Gewoon gemiddeld dit seizoen.

7 april 2014 om 18:38

Begrijp mij niet verkeerd, Feyenoord is ook mijn club. Hij heeft het uitstekend gedaan maar niet opvallend. Opvallend was hij in zijn eerste jaar. Toen heeft hij het bijzonder goed gedaan. De lat heeft hij voor zichzelf gelegd en die lat is hij gaan achterhalen. Maar diezelfde lat heeft hij nooit voorbij gestreefd. Die lat is het kampioenschap. Pas wanneer hij dat had gehaald, had hij in mijn ogen recht op nominatie plus een prijs.

@ Madbazzie: Het elftal van mag wel in tact zijn gebleven maar wanneer het elftal maximaal presteert, wat ze vorig jaar al hadden gedaan, is het moeilijk dat te overtreffen. Ik vond en vind dat echt een drogreden om daaruit op te maken dat het elftal kampioen had moeten worden. Pijnlijk om te constanteren, maar meer dan een tweede plek zit er echt niet in. Volgend seizoen komt er een grote verversing aan. Spelers en trainers komen en gaan. Dan denk ik serieus dat er meer uit gehaald kan worden. Stel je voor, Clasie Pelle Martins Indi en Janmaat gaan weg. Dan heb je een goed positief eigen vermogen. Je bent uit de schulden. Dan kan je langzamerhand naar boven kijken. Ook heb je de mogelijkheden nieuwe spelers aan te trekken waarvan je het salaris ook kan betalen. Op dat gebied kan je dan ook weer concurreren met de andere 4 clubs. Nu doen we het met, respect voor die spelers overigens, afdankertjes en toevalstreffers. Of wilt men beweren dat Schaken, Verhoek, Lamprou echt Feyenoord waardig zijn. Om over Armenteros en Bakkal maar te zwijgen. Pelle is een toevalstreffer geweest wat ook nog eens een groot risico was. Tot dan toe had hij in zijn hele leven 15 doelpunten gemaakt op het hoogste niveau en nooit echt het vertrouwen gekregen. Dat hij er nu in totaal een stuk of 50 erin heeft liggen in 2 jaar had iedereen van tevoren alleen maar durven dromen maar nooit gedacht.

Maar geloof mij, komt ook weer jeugd aan en ik heb vertrouwen in de nieuwe samenwerkingsverband met Rbc.

Ik vind deze nominaties altijd een beetje raar. Want waarom is bijvoorbeeld een Lodeweges wel genomineerd en een Jans of Booy niet? In mijn optiek hebben deze twee trainers net zoveel gespresteerd. Maarja minder media aandacht gehad de laatste tijd natuurlijk

7 april 2014 om 12:26

Vooral dat laatste inderdaad. Booy en lodeweges ongeveer gelijkwaardig en door dit alles hebben ze dan vast voor lodeweges gekozen. Zwolle begon heel goed en de laatste tijd is het wat minder. Cambuur is juist de tweede helft goed bezig en dat ligg verser in het geheugen. Zou zonaar eens mee kunnen spelen

Koeman en Bosz?! Die hebben slechts gepresteerd wat je mi-ni-maal mocht verwachten. Het zou pas echt goed zijn als ze kampioen waren geworden.

Lodeweges en van der Ham hebben goed gepresteerd. Cambuur blijft weg van nacompetie/degradatie, netjes. Van der Ham presteert erg goed in de JL met een bescheiden team maar wordt op het beslissende moment toch ingehaald door Willem 2. Bovendien gaat heel die competitie nergens over gezien de nivellering.

Als Frank de Boer dit seizoen de JC-schaal, het kampioenschap en de beker wint, kan er natuurlijk maar 1 trainer zijn die deze prijs wint.

Als je kijkt denk ik dat Harry van der Ham de prijs moet krijgen. Presteert boven gemiddeld met het budget. Spelers worden beter en hij doet het zeer behoorlijk. Frank de Boer leuk maar niks bijzonders de competitie is zo zwak en word bepaald door arbitrage blunders! Daarbij vind ik dat Ron Jans' en Dick advocaat een betere prestatie hebben verricht kijk naar az ver in Europa en in de beker en gewoon redelijke ploeg.

Alsof dit dit een discussie waard is? De kans is vrij groot dat Frank alles wint dit jaar in Nederland dus lijkt t me overbodig om hierover te discusieren.

7 april 2014 om 19:34

Wat een onzin zeg...

Als je alles wint betekent het nog niet dat je het beste gepresteerd hebt. Prestaties zijn namelijk relatief en niet absoluut.

Frank de Boer is natuurlijk de beste trainer van het seizoen. Waarschijnlijk drie prijzen daarnaast 4 keer op rij. Dit jaar de allerknapste met van de top vijf misschien aan het begin van het seizoen (na het vertek van eriksen, alderwereld en het wegvallen van de Jong) de minste selectie. Koeman hoort niet in dit rijtje heeft nu komma nul gepresteerd had kampioen moeten worden. Dan eerder Jans bekerfinale met zwolle en begin van het seizoen goed gespeeld. Maar wat mij betreft hoef je er maar 1 te nomineren. Mits die kampioen wordt natuurlijk

Uiteraard lachwekkend dat Ron Jans dit niet wint en zelfs niet eens genomineerd is. Gaat weer helemaal nergens over dit.

Frank de Boer?? haha, met zn jaarlijkse begroting van 65 miljoen. Tenzij Ajax in januari al kampioen is vind ik dat niet bepaald indrukwekkend.

7 april 2014 om 12:27

Ik ben het deels met je eens. Ik vind het lachwekkend dat Jans niet is genomineerd. Hij had van mij de prijs zelfs mogen hebben. Bekerfinale en linkerrijtje met PEC is gewoon een topprestatie. De Boer verdient het ook. Verschrikkelijk knap om als weer twee sterkhouders weggaan (en bovendien je captain tweederde van het seizoen geblesseerd is) je ploeg zo degelijk te laten spelen. Mijns inziens de nummer 3, achter Lodeweges nog. Puik werk bij Cambuur. Bosz voor de eerste seizoenshelft wellicht, Koeman heeft weinig spannends gedaan. Zelfde selectie en geen verbetering. Grote grap dat die erbij staat.

7 april 2014 om 12:27

Ajax is in een tussenjaar, maar wordt toch kampioen door veel jeugd in te passen, deed het europees redelijk en staat in de finale Knvb beker. Ik vind dat toch wel een bovengemiddelde prestatie van de Boer dit seizoen. Maar eerlijk is eerlijk, Jans heeft met PEC een betere prestatie geleverd en verdient die prijs daarom net iets meer.

7 april 2014 om 14:03

Wanneer heeft een club dan voor het laatst de Super Cup, Eredivisie en Beker gewonnen dan in een jaar? Niet bepaald indrukwekkend... :

7 april 2014 om 15:41

Nee, voor een club met 6 keer de begroting van de gemiddelde eredivisionist vind ik dat weinig indrukwekkend idd.

7 april 2014 om 15:58

En jij bent natuurlijk fan van de Galacticos omdat ze in het wit spelen?

7 april 2014 om 16:22

Begroting zegt niet alles, maar ik denk dat er weinig Ajacieden zijn die beweren dat Ajax indrukwekkend gespeeld heeft dit seizoen, op enkele periodes in de Eredivisie (november) en CL (barca, Milan) na. Maar het klopt, ik verwacht ook door de begroting en Cl inkomsten een Bayernachtig Ajax komend seizoen dat de vloer aan moet vegen met de eredivisie. Totale dominantie moet Ajax' doelstelling zijn.

7 april 2014 om 16:25

Als van Ajax verwacht wordt dat ze elk seizoen alle 3 de prijzen in Nederland winnen dan valt er weinig eer te behalen.

Ik vind het alleen frappant dat een supporter van Real Madrid over begrotingen gaat praten.

Ik vind dat peter bosz moet winnen. Hij heeft vitesse dit jaar heel erg goed spel laten spelen. Veel leuke en goede combinaties l. Alleen de afronding was slecht. Als ze Bony dit jaar kog hadden dat waren ze zeker kampioen geworden.

7 april 2014 om 12:32

Ik vind dat Bosz niet in de top 5 thuishoort. Jans, Advocaat, de Boer, Lodeweges en Van Basten hebben met hun ploeg allemaal de doelstelling overtroffen, in tegenstelling tot Bosz en Koeman. Zij hebben Nederland beschaamd in de EL en staan met hun ploeg niet of nauwelijks hoger dan vooraf gedacht was.

7 april 2014 om 14:27

Ja als je naar de ranglijst kijkt dan geef ik je gelijk. Maar ik vind het spel van vitesse echt goed.veel combinaties. Aanvallend spelen met de backs helemaal naar voren en dan een driehoek met die veijinovic,kashia en van de struijk.

Ik mis Ron Jans en Dick Advocaat. Beide hebben buitengewoon goed gepresteerd met veel minder kwaliteit!

7 april 2014 om 19:31

Ik mis Hiddink, heeft toch in zijn eentje PSV weer op de rit gekregen.

Ron Jans mis je inderdaad, de top 5 heeft juist erg slecht gepresteerd dit seizoen. Dwight Lodeweges zou de verdiende winnaar zijn.

Haha, jongens als Veltman, Denswil, Serrero, Klaassen, Kishna en De Sa lopen natuurlijk over van kwaliteit en ervaring. Nee, Frank heeft weer alles van waarde verkocht, zijn aanvoerder het vrijwel gehele seizoen gemist en kan 'gewoon' de dubbel pakken. Bijzonder knappe prestatie hoor. Ajax heeft geruisloos de basiself vervangen en speelt met vrijwel alleen maar eigen jeugd.

7 april 2014 om 12:58

Vrijwel alleen maar eigen jeugd, haha.

1. Klaassen
2. Van Rhijn
3. Blind
4. Veltman

Dit zijn de enige basisspelers die uit de eigen jeugd komen. Je laat je weer leiden door de publieke opinie, die zonder enige controle van de feiten Ajax de stempel geeft van 'alleen maar eigen jeugd'.

De overige 7 basisspelers komen van buitenaf. Zelfs Kishna, het nieuwe Ajax-product, komt gewoon van ADO Den Haag.

Daarbij heeft De Boer de mogelijkheid om spelers aan te trekken als Bojan, Poulsen, Duarte in de winterstop. Mag je dan kampioen worden?

7 april 2014 om 16:27

Achja dit weer. Kijk eens hoeveel jaar elke basisspeler van Ajax doorbrengt in jeugdelftallen voor ze het eerste bereiken. Dan kom je tot 1 speler die echt een aankoop was: Bojan/sigi, die samen een basisplaats delen.

Laten we AUB stoppen met discussieren over eigen jeugd of niet, maar gewoon kijken naar aankopen en ingevoegde jeugdspelers (waar ze dan ook hun eerste jaren speelden). Want als je een speler op 16 koopt om hem 2,3 jaar later in het eerste brengen, je vanaf 8 bij een club speelt of op je 21ste van groningen naar Ajax 1 komt, zijn 3 verschillende dingen, waarbij je alleen bij de laatste niet echt opleid.

Ik vind dat erg veel trainers het goed hebben gedaan dit seizoen. De Boer behoeft geen uitleg, maar Koeman heeft ook boven verwachting gepresteerd. Booij en Lodeweges hebben hun elftal vrij eenvoudig in de Eredivisie gehouden. Ron Jans heeft een geweldige eerste seizoenshelft gedraaid met Zwolle plus Bekerfinale gehaald. Fraser en de Jonge vind ik persoonlijk ook goed werk geleverd hebben, een matige selectie veilig gespeeld.

Bosz vind ik persoonlijk niet in dit rijtje passen. Heeft redelijk gepresenteerd, maar niet meer dan dat?

7 april 2014 om 12:54

@ feyenoordbarca

Maar Koeman heeft wel boven verwachting gepresteerd? Dat vind ik ook van niet. Feyenoord had als enige een team dat bij elkaar is gebleven en wordt nu 2de of 3de. Dat is wat je van te voren ook had kunnen verwachten. Ik vind, zoals ik hieronder uitleg, met name de prestaties van Frank de Boer erg knap.

7 april 2014 om 14:26

Hennie, kijk nou eens reeel naar de budgetten en mogelijkheden van de clubs. Feyenoord heeft van de vijf clubs die bovenin meestrijden waarschijnlijk het minst te besteden, heeft weliswaar de selectie intact kunnen houden, maar heeft hem niet kunnen versterken.

Daarnaast, Vermeer had een mindere serie toen kon de Boer eenvoudig Cillessen brengen. Siem de Jong viel tegen, Sightorsson kon gebracht worden. Bij Feyenoord is het Verhoek die al een matige speler als Schaken moet vervangen. Voor Mulder is uberhaupt geen vervanger.

Ik ben het zeker met je eens dat ook de Boer goed werk heeft geleverd, omdat hij met een vrij matige Ajax selectie gewoon weer kampioen wordt. Maar qua budget heeft Ajax zoveel meer te besteden dan de rest, dat het geen enorme verrassing is.

7 april 2014 om 14:29

@ feyenoordbarca

Als je de budgetten als uitgangspunt neemt wel, maar ik kijk liever naar de samenstelling van de selecties.

Ik vind de prestatie van Frank het knapst.

Met deze selectie kampioen worden, de Johan Cruijff schaal winnen en misschien ook de beker is heel erg knap. Ajax heeft absoluut geen topselectie en mist op het middenveld en in de aanval creativiteit. Degene die na het vertrek van Eriksen en Alderweireld als sleutelspeler (siem de Jong) werd aangewezen is het gehele seizoen geblesseerd geweest. Toch heeft Frank er weer een winnend elftal van gemaakt en verschillende jongens ingepast in de basis (cillessen, Veltman, Blind als verdedigende middenvelder, Klaassen, Serero, Schone als rechtsvoor). Petje af!!

Ja lastig. Frank doet het goed maar Ajax presteerd niet echt geweldig en doordat de concurrentie punten laat liggen kan Ajax nu weer kampioen worden. Qua begroting en materiaal is het niet meer dan normaal dat je mee doet in het kampioenschap dus Ajax voldoet aan de verwachtingen. Cambuur Go Ahead doen het naar mijn idee beter. Die hebben Zwaar boven verwachting gepresteerd en daarom verdienen de clubs als de trainers als de selectie een geweldige pluim! Van mij mag deze mooie prijs dan ook naar een van deze clubs. Ook Zwolle heeft het super gedaan maar ik zag de naam van Ron Jans niet in het lijstje dus ik ga er vanuit dat hij hem niet kan winnen. Anders had hij ook naar Zwolle gemogen.

De terechte winnaar zou Van der Ham zijn als hij kampioen wordt met FC Dordrecht. Daar loopt geen kwaliteit rond, maar speelt er wel een team dat niet onderdoet voor Teams als Roda, NEC etc.

Er is niet echt een favoriet. De Boer bevestigt met Ajax, terwijl Lowedes sterk presteert met het kleine Cambuur. Maar dat reken ik voor een groot deel aan aan het feit dat ze zo slim geweest zijn om Manu, Lukoki en Ritzmaier te lenen van de grote clubs. Dan maar die coach van Dordrecht, al is hun sterke presteren ook te danken aan al die jonge spelers uit de Eredivisie die ze nu ter beschikking hebben. Maar je moet er dan ook nog eens team mee weten te vormen.

Om terug te komen waar ik begonnen was, er is niet echt een favoriet dit jaar.

Ik snap niet zo goed waarom Bosz en De boer ertussen staan. Natuurlijk word Ajax kampioen en ook verdiend kampioen. Maar het is toch niet de verdienste van De Boer dat andere ploegen de punten maar blijven verknoeien. En Bosz is helemaal lachwekkend dat die met dit spelersmateriaal zover achter staat op dit moment al. Dan verdiend Lodeweges het veel meer wat die met zon elftal gepresteerd heeft.

Harry van den Ham van Dordrecht verdient het volgens mij het meeste! Met bijna geen budget/begroting en jaren in de middenmoot en nog lager zo'n prestatie neerleggen. Doen al hele seizoen mee om de titel te halen dat is echt zeer knap. En niet alleen de prestaties ook het voetbal is zeer goed en leuk om naar te kijken.

Heeft Aad de Mos hem dan nooit gewonnen?

Overigens vind ik het ook wel erg knap wat die Henk Fraser doet bij Den Haag. Het is wat kort om hem te nomineren maar hij haalt met zijn materiaal wel verdomd veel punten na de winterstop.

Het lijkt me duidelijk dat Frank de Boer het wederom het best heeft gedaan. Ik vind deze selectie echt de minste die Ajax de laatste jaren heeft gehad, hij maakt duidelijk spelers beter en is een echte toptrainer.

Vind persoonlijk dat Foeke Booy ook een wereldprestatie heeft geleverd

Waarom geen Alfred Schreuder, Uhh... Michel Jansen? Nee leuke prijs ik vind dat Frank de Boer hem weer heeft verdient. 4 jaar op rij dan alweer kampioen. Inclusief een behoorlijke kans op de beker. En telt de Johan Cruijff schaal van het begin van het seizoen ook mee? Want dan heeft Ajax bijna een trippel.

Als het zou gaan om een prijs voor de beste trainer van de afgelopen vier jaar is die duidelijk voor de Boer, met als tweede Koeman die constant met Feyenoord presteert.

Het is alleen een prijs voor trainer van het jaar. de Boer en ook Koeman hebben, als je alleen dit jaar beoordeelt, niet echt boven verwachting gepresteerd. Zowel Ajax en Feyenoord staan op de plekken waar ze verwacht werden.

Ploegen die wel boven verwachting hebben gepresteerd, met aantoonbare invloed van de trainers, zijn Cambuur, Go Ahead, Zwolle en Heerenveen. Dus voor mij Lodeweges, Booy, Jans of van Basten!

Waarom Lodeweges wel en Foeke Booy niet? Minder budget en hoger op de ranglijst.

7 april 2014 om 15:18

Foeke Booy is gewoon ietsjes minder sympathiek.

Ron Jans had hier eigenlijk tussen moeten staan. Hij maakt van PEC toch een prima ploeg die zelfs Europees voetbal heeft gewonnen. Al was de weg niet heel moeilijk is het toch een prima prestatie.

1. De Boer
2. Koeman
3. Booy
4. Jans
5. Van Basten

Maar goed, alle Ajacieden vinden dat de prijs 'natuurlijk' naar Frank de Boer moet. Heel verrassend.

F. de Boer verdient de prijs het meest.
Ik mis wel Fraser en Jans bij de genomineerden.en Michel Janssen trouwens ook...

7 april 2014 om 19:35

Ja dat klopt inderdaad. Die Fraser kon er ook niks Beters van maken met zo'n matige selectie. Knappe prestatie!

Er is maar 1 man die het verdient: Henk Fräser!!!!!!!!!

De enige die er met kopt en schouders boven uitsteekt is van der Ham. Zonder de financiele middelen een team bij elkaar krijgen dat kampioen kan worden. De andere 4 trainers zetten een te verwachte prestatie neer. Vier keer kampioen worden is zeer zeker knap, maar met de middelen van ajax een kampioensteam samenstellen is geen hogere wiskunde. Ajax is de afgelopen jaren, hoe moet ik dit voorzichtig verwoorden, ook een soort van "geholpen" door het falen van de andere clubs, maar natuurlijke alle lof hiervoor naar frank de boer en de rest van het personeel. Feyenoord en vitesse presteren niet bijzonder, maar vrij gewoontjes. Cambuur presteert naar behoren, misschien iets beter dan verwacht en hebben enkele leuke spelers. Maar ook dit vind ik niet heel bijzonder. Neen, wat mij betreft is de prestatie van Dordt het meest wonderbaarlijk.

Persoonlijk denk ik dat Ron Jans meer betekend voor Zwolle dan dat, met alle respect, Peter Bosz doet met jong Chelsea. Dat zei bij de top 5 staan was te verwachten, dat Zwolle bekerfinalist werd had niemand voor mogelijk gehouden.

Foeke Booy had ik dit ook wel gegund. Hij heeft het gewelig gedaan. Verdiend meer dan Bosz of Van den Ham naar mijm mening.

Ik gun hem Lodeweges wel na alles wat er gebeurt is.

Mooi stukje over Frank de Boer:
http://www.dudesendonts.nl/frank-meester-mazzelaar...

Waarom is Lodeweges genomineerd en Foeke Booy niet. Cambuur en Go Ahead zijn beide als promovendus nieuw in de eredivisie maar Go Ahead staat boven Cambuur. Bovendien heeft Lodeweges het seizoen niet afgemaakt bij Cambuur.

Ook Ron Jans zou genomineerd moeten worden. De 9de plaats met Zwolle is een uitstekende prestatie, bovendien is de bekerfinale gehaald en heeft men nog een tijdje op de 1e plaats gestaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren