Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse liep vijftien miljoen mis: 'Het voelde alsof ik een speler weggaf'

Laatste update:

Marco van Ginkel staat sinds de zomer onder contract bij Chelsea, maar kwam mede door een zware knieblessure nog niet verder dan twee wedstrijden in de Premier League. De middenvelder had zonder de invloed van de Londenaren bij Vitesse echter waarschijnlijk in Duitsland gespeeld, zo geeft Merab Jordania aan. VfL Wolfsburg was bereid om ver te gaan voor Van Ginkel.

/

De werkgever van Bas Dost, momenteel de nummer zes in de Bundesliga, wilde volgens Jordania vijftien miljoen euro betalen voor de middenvelder. Van Ginkel ging uiteindelijk voor veel minder geld naar Chelsea. "Het voelde alsof ik een speler weggaf. Zo van: hier heb je Marco, neem hem maar mee en bedenk zelf een leuk prijsje. Dat had weinig met onderhandelen te maken", zegt Jordania in gesprek met Voetbal International.

In de zomer had ook Ajax belangstelling voor de nu 21-jarige Van Ginkel, maar Vitesse wilde de middenvelder zeker niet naar een titelconcurrent laten gaan. Volgens Jordania werd later echter duidelijk dat Chelsea helemaal niet wil dat Vitesse kampioen van Nederland wordt. Van Ginkel is inmiddels weer fit en doet wedstrijdritme op bij het tweede elftal van Chelsea.

Marco van Ginkel had beter bij VfL Wolfsburg gepast dan bij Chelsea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alle insinuaties over wel of geen kampioenschappen mogen behalen en alles wat daarmee gepaard gaat erbuiten gelaten,, vind ik dit wel een normale situaties. Vitesse profiteert qua spelers huren van Chelsea, dus mag Vitesse voor een leuk prijsje een speler die misschien Chelsea 1 kan halen, krijgen (al dan niet voor de breedte).

Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen, we betalen een hoop geld voor van Ginkel, waardoor we indirect, maar legaal, gewoon een zooitje geld door kunnen sluizen waardoor Vitesse er beter op staat, ook qua Ffp.

8 april 2014 om 00:21

Uiteraard mag Chelsea hiervan profiteren maar ik vind dat je als Vitesse zijnde dan best had mogen zeggen: Hey, we hebben een bod van 15 miljoen ontvangen, als je van Ginkel wil, mag je met dat bedrag op de proppen komen

8 april 2014 om 00:26

Inderdaad, de situatie begint namelijk wel heel ongezond over te komen. Deze club wordt steeds meer bestuurd door Chelsea, en wanneer ze dit in zo'n beetje elke competitie doen zoals met Vitesse dan hebben ze overal een dikke vinger in de pap.

Zoals supervos zegt lijkt het me logisch wanneer Chelsea elk bod mag matchen, in plaats van zelf de transferprijs mag bepalen (welke ze natuurlijk net voldoende maken zodat de supporters niet boos worden).

8 april 2014 om 00:35

Vind ik niet. Deze deal moet eigenlijk van het aantal spelershuur los staan. Sterker nog, doordat de spelers aan Vitesse worden uitgeleend stijgen ze wellicht in waarde. Dat levert Chelsea meer op. Zo kunnen ze wekelijks in feite 18 basisspelers opstellen op hoog niveau waarvan 7 in de eredivisie.

Maar nogmaals, hoeveel spelers een club ook huurt van een andere club. Dat geeft nog niet het recht dat een andere club jouw speler mag kopen voor een habbekrats. Zoals Mb23 al terecht zegt: op die manier kon Chelsea eigenlijk het geld wegsluizen naar Vitesse zonder dat het echt competitie vervalsing is.

8 april 2014 om 00:25

Volgens mij profiteren beide partijen al van een verhuurperiode. Snap dan dus ook niet waarom er een soort van korting zou moeten wezen. Je zou kunnen opteren om de eerste keuze te geven wanneer er interesse komt, meer ook niet. Want bijvoorbeeld 50 procent korting geven is natuurlijk gewoon absurd...

Het lijkt me duidelijk wat voor banden Chelsea met Vitesse heeft en wie het beleid uitzet. Ben erg benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

8 april 2014 om 01:11

Bij sommige transfers kan je wel heel veel bedingen, Arsenal krijgt bijvoorbeeld de helft van de transfersom van Fabregas als hij ooit vertrekt en van Vela als die ooit vertrekt. En ook als je spelers aan iemand verkoopt kan je afspraken maken, sommige clubs sluiten bijvoorbeeld een akkoord waardoor ze de eerste optie op spelers hebben.

8 april 2014 om 00:27

Mb23, op zich zal het wel een normale financiële constructie zijn, maar het is te gek voor woorden dat Chelsea alles bepaald bij Vitesse. Van Ginkel wilde het liefst naar Ajax maar daar stak Abromovich een stokje voor. Ik heb overigens nooit begrepen dat Van Ginkel persoonlijk zo gemakkelijk akkoord ging met de wensen van Chelsea.

8 april 2014 om 03:41

Wat een gelul. Vitesse zou die beslissing zelf moeten maken en niet Chelsea. Want elke andere club had hem aan Wolfsburg verkocht.

8 april 2014 om 06:47

Leuk artikel weer, maar heeft vi ook de moeite genomen om dit te checken bij Wolfsburg? Jordania heeft wel meer geroepen wat hij later weer nuanceerde en dit lijkt me iets wat je makkelijk kunt controleren. Dus ik loop niet meteen meer te schreeuwen dat het schandalig is want ik heb mijn mening de afgelopen dagen al een paar keer moeten bijstellen door de geweldige fact check skills van sommige journalisten..

Tja ook dit zijn afspraken die ze al vroegtijdig hebben besproken neem ik aan. Twee clubs die samenwerken en praten over de toekomst. Chelsea geeft Vitesse Chelsea talenten voor een jaar om ervaring te doen en daar moet Vitesse wat voor terug doen.

Van Ginkel past inderdaad ool beter bij een Duitse subtopper.Van der Vaart begon immers ook nog bij Real in het buitenland en schitterde uiteindelijk bij HSV.

8 april 2014 om 00:17

Ga jij van ginkel nu met v/d vaart vergelijken? Hij mag zijn veters niet eens strikken man. v/d Vaart was al top toen hij bij ajax wegging. Van ginkel is veek te vroeg vertrokken had nog weinig laten zien

8 april 2014 om 00:30

Van ginkel liet al zien eigenlijk te goed te zijn voor de eredivisie..
Je hebt hem volgens mij nog nooit een hele wedstrijd gezien, Van Ginkel trok samen met bony het niveau van heel vitesse omhoog man..
Ik zeg niet dat hij klaar was voor chelsea voor je me dat in de mond legt..
Maar hij wad eigenlijk al klaar bij vitesse, kon alleen efectiever worden.
En dat jullie hem vergelijken met vd vaart snap ik totaal niet.
Van der Vaart is een spelmaker een nummer 10..
En van ginkel is een perfecte boxtobox middenvelder:
Sterk snel een loopvermogen waar menig voetballer u tegen zegt.
Ik zie van ginkel in 2016 wel met fer en strootman op het middenveld van oranje spelen..

8 april 2014 om 00:46

Laat me niet lachen man. Heb zat wedstrijden van die jongen gezien. Goede voetballer en had hem ook graag bij ajax gezien. Maar ga me niet vertellen dat hij de eredivisie ontgroeid was. Speel eerst maar eens 2 seizoenen achter elkaar op topniveau. Succes

8 april 2014 om 08:07

Ik vergelijk helemaal niks met Van der Vaart. Als je nou eens goed leest dan staat er dat de stap naar een Duitse subtop goed zou zijn voor hem.

8 april 2014 om 14:22

Ik wil niet heel betweterig overkomen maar Van der Vaart vertrok van Ajax eerst naar HSV en vervolgens ging hij voor Real Madrid spelen.niet andersom.

Dat over niet kampioen worden begrijp ik echt niet, het is toch beter als Vitesse kampioen wordt samen met Chelsea in een zelfde groep komt en dat Chelsea dan zeker is van 6 punten ??

8 april 2014 om 00:16

Ik snap dat ook niet, heb eigenlijk het idee dat Jordania alleen maar onzin verkoopt.

8 april 2014 om 00:27

Jordania verkoopt volgens mijn idd onzin, maar vooral omdat hij het bestuur of chelsea weg wilt jagen heb ik het idee. Waarschijnlijk omdat hij er zelf met nieuwe investeerders weer in wilt stappen. Gewoon een 'machtsspelletje'. Maar zou raar zijn als hij een confrontatie zoekt met degene met veel meer macht: chigirinsky en abramovich.

8 april 2014 om 00:29

Dat cl idee en geen kampioenschap lijkt mij onzin. De rest niet, ook het Leerdam verhaal.
Chelsea wil dat de spelers zich ontwikkelen, dat Vitesse kampioen wordt maakt ze niet uit. Betekend niet dat het niet mag. Ze zien zelf ook wel in dat spelers zich ontwikkelen op het hoogste niveau, dus CL of EL halen ze toch wel. Dat is het verhaal denk ik.

8 april 2014 om 00:36

Ik denk dat Jordania vooral boos is omdat hij niks meer te zeggen heeft bij Vitesse. Volgens mij voelt hij zichzelf een beetje verraden en daarom zegt hij nu dat er van alles mis is bij Vitesse. Maar al die problemen die hij opnoemt begonnen bij hem, dus hij maakt eerder zichzelf zwart, dan de club

8 april 2014 om 00:50

Volgens mij heeft het iets te maken met dat er niet 2 clubs met dezelfde eigenaar in 1 competitie mogen.

8 april 2014 om 06:51

Ik heb gelezen dat Feyenoord nog een behoorlijk bedrag vroeg voor Leerdam. In dat licht vind ik het niet gek dat je wacht tot je hem transfervrij kan halen.

Inmiddels weet ik echt niet meer wat geloofwaardig is of niet, maar Jordania komt op mij wraakzuchtig over. Hij wil de macht weer terug schijnbaar. Dan komt het hem goed uit als hij vitesse goedkoop kan overnemen omdat die Rus/Chelsea er vanaf wil.

8 april 2014 om 08:54

Nee, maar Tsjigirinski heeft volgens mij geen aandelen in Chelsea, dus wat dat betreft zou dit geen probleem op moeten leveren toch?

8 april 2014 om 00:29

Jordania zegt dat er geen twee clubs van de zelfde eigenaar in 1 competitie mogen spelen. Iets dat best logisch klikt, koppel het maar terug op Nederland: Als Ajax, Psv of Twente zou degraderen, dat moet het B-elftal ook uit de Jupiler league

8 april 2014 om 05:41

Nee maar de UEFA zal wel iets dieper graven dan het papiertje. Geldstromen etc.

8 april 2014 om 00:30

De regels van de uefa schrijven voor dat twee clubs van dezelfde eigenaar niet in dezelfde competitie mogen uitkomen. Daar heeft het iets mee te maken geloof ik. Chygirinski is formeel eigenaar, maar slechts een stroman van Abromovich en dus mag het niet, als het waar is dan.

8 april 2014 om 00:33

Dat hij die regels aanschrijft klopt, maar als chigirinsky formeel eigenaar is en dat juridisch op een juiste manier is gedekt is er volgens mij toch niets aan de hand en kunnenze er toch nooit achterkomen dat roman abramovich geld heeft geinvesteerd in vitesse.

8 april 2014 om 00:44

Officieel is Chygirinski de eigenaar, hij wordt wel neergezet als een stroman van Abramovich, maar is daar bewijs van? Nee. Dus het zijn geen 2 clubs met dezelfde eigenaar.

8 april 2014 om 01:13

Zelfs al is er bewijs, als je het juridisch goed aanpakt kunnen ze je helemaal niets maken, en ik denk zo maar dat Abramovic wel een advocaat, wel meerdere trouwens, in dienst heeft die over zulke dingen na mag denken.

8 april 2014 om 00:31

Heeft meer te maken met het feit dat het allemaal vrij onduidelijk is waar het geld van Vitesse vandaan komt, en wie nou uiteindelijk de eigenaar is/de dingen bepaald bij de club. Het heeft er enigszins de schijn van dat Abramovic naast eigenaar van Chelsea, ook eigenaar van Vitesse is. En je mag maar 1 club in bezit hebben.

Wanneer Vitesse zich dus zou plaatsen voor de CL is dat een goede reden voor de Uefa/fifa uit te gaan zoeken hoe het nou echt precies allemaal in elkaar zit. En ik denk dat ze daar bij zowel Chelsea, als Vitesse niet op zitten te wachten.

Je geeft zelf al aan dat wanneer ze samen in een groep zitten Chelsea zeker is van 6 punten. Dat ben je dus met competitievervalsing bezig.. en dat mag natuurlijk niet.

8 april 2014 om 01:14

Je mag maar 1 club in dezelfde competitie hebben, meerdere clubs hebben is wel toegestaan. De eigenaar van Cardiff heeft volgens mij ook een club in Bosnia.

8 april 2014 om 04:03

Klopt, dat is ook wat ik bedoelde. Maar ik had het niet helemaal duidelijk verwoord. Maar als ze dus beide in de CL zouden uitkomen, komen ze dus wel bij elkaar in de competitie.

8 april 2014 om 00:35

Ik denk dat de Uefa de gehele constructie nog eens heel goed onder de loep gaat nemen, mochten beide teams tegen elkaar aantreden in de CL

8 april 2014 om 01:14

Als speler kan je dan toch ook niet serieus nemen, als iemand tegen je zegt je moet bewust verliezen. Volgens mij is dat competitie vervalsing, en zo gek zullen ze toch wel niet zijn. Net of een speler bewust gaat verliezen, zonder steekpenning

Tja zo werkt de samenwerking, jullie krijgen 3/4 spelers per seizoen en mocht er bij Vitesse iets rondlopen wat Chelsea wilt krijgt de club korting.

Had het beste bij ajax gepast .nu 1 jaar later hoor je ineens wolfsburg ginkel zelf wou ook gewoon naar ajax ,maja chelsea he had en heeft het voor het zeggen dan houd het snel op.

8 april 2014 om 00:17

@piratekings Dat zou je denken, maar bij kampioenschap = CL geld. Straks heeft Vitesse Chelsea's huurlingen dan niet meer nodig aangezien ze dan spelers zelf kopen.

8 april 2014 om 02:54

@kroko Chelsea is eigenaar van Vitesse geworden om zijn jonge talenten daar ervaring op te laten doen. Daar zit voor hun het belang en verder kunnen ze buitenlandse talenten die Engeland (waar de regels veel strenger zijn dan hier) in Arnhem in de jeugdopleiding doen. Vitesse is een satelliet club en moet dansen naar de pijpen van London. Kijk naar het huidige management. Allemaal meelopers. En degene die de bevelen niet opvolgde moest het veld ruimen. Jordania piste naast de pot dus byebye. Vitesse kan geen eigen beleid meer voeren en krijgt dus ook geen toestemming om dure spelers te halen want dat staat de ontwikkeling van de Chelsea huurlingen in de weg.

Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat Chelsea überhaupt iets voor van Ginkel heeft betaald want hij was toch al eigendom.

8 april 2014 om 11:42

OK als dat daadwerkelijk zo is, wat is de reden volgens jou dan dat Vitesse geen kampioen mag worden?
Wat we beiden namelijk doen is gissen.

Serieus hoe kunnen mensen nu al zeggen of hij niet bij Chelsea past en wel bij vfl? Onzin. Marco past ongetwijfeld bij ons, goeie box to box speler die verdedigend wat sterker moet worden. Dan speelt hij ramires er zo uit, die pakt altijd domme (Rode) kaarten en kan slecht passen enzo. Dat Chelsea hem voor dat bedrag kocht kon je sowieso al bedenken omdat ze samenwerken.

8 april 2014 om 00:31

Ja merab verkoopt nu een beetje onzin. Voor al die spelers die chelsea aan ons verhuurt is het logisch dat onze spelers vervolgens voor een 'laag of leuk' bedrag naar chelsea gaan. Wij mogen heel blij zijn met spelers als kakuta, traore, atsu, piazon, van aanholt en in het verleden oa matic en rajkovic. De minste chelsea spelers tot nu toe waren naar mijn mening toch wel davila, kalas en cuevas.

8 april 2014 om 01:18

Ik vond kalas een betere speler voor vitesse dan rajkovic en ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

8 april 2014 om 09:28

Dan heb je hem niet op rechtsback gezien, een groot drama! Echt een overschatte speler. Enige wat hij is is snel, voetballend is hij zwak en hij heeft ook geen kracht.

Voor wat hoort wat. Vitesse krijgt gratis een batillion spelers, dus mogen ze ook eens een goede speler de andere kant op laten gaan. Wat ik alleen niet snap is dat Chelsea Van Ginkel niet nog 1 jaar bij Vitesse heeft laten spelen. Hij kwam nog tekort voor Chelsea en had nog mooi een jaar kunnen rijpen bij Vitesse. Was hij ook niet geblesseerd geraakt en gespeeld op het WK, hoewel dat geblesseerd raken natuurlijk pure pech is.

8 april 2014 om 01:17

Hoezo was hij anders niet geblesseerd geraakt haha dat had bij vitesse ook gewoon kunnen gebeuren, wel is het zo dat hij bij vitesse meer wedstrijdritme op had gedaan en dus een grotere kans op het wk had gemaakt

8 april 2014 om 02:45

Had kunnen gebeuren, inderdaad. Maar het is nu bij Chelsea gebeurt...waarschijnlijk was het niet bij Vitesse gebeurt

Het blijft een vreemde situatie.
Jordania voelt zich gepasseerd en of misbruikt door anderen.
Het klopt van het hele verhaal geen ene fluit.
Jordania zou de eigenaar zijn en Vitesse naar de top leiden.
Vreemd dat de eigenaar dan ontslagen kan worden en of gedwongen moet verkopen.
Ook mag hij 3 jaar niet meer in de buurt van het Gelredome en trainingscomplex Papendal komen.
Vreemd natuurlijk omdat Jordania Geen strohalm zou zijn maar een betrouwbare Georgier die zijn hart verloren was aan Vitesse en Vitesse structureel de top van Nederland in zou leiden.
Maar Jordania heeft de afspraken met Abramovic niet goed begrepen en dacht zijn zelf bedachte project naar zijn hand te kunnen zetten.
Jordania wordt terug geroepen en nogmaals verteld dat Vitesse enkel en alleen dient voor het stallen van spelers vooral van Chelsea.
Maar omdat Jordania een klein kansje zag m werkelijk mee te doen met de titelstrijd eiste hij meer en betere spelers.
Dat was tegen elke afspraak in en dus kon Jordania zijn functie neerleggen.
De Wit is dan de gebeten hond maar vervult alleen maar de taken die hij van hogerop krijgt.
Die de Wit vindt het niet erg om een marrionettepoppetje moet zijn, als hij maar betaald krijgt.
Jordania is in zijn eer aangetast en wilt de hele situatie in de media uitvechten.
Dat kan een paar kanten op: Jordania heeft gelijk maar niemand kan het bewijzen en dus lachen ze erom en Jordania verdwijnt van de aardbodem, Abramovic heeft geen zin in die negatieve berichtgevingen en stopt de "samenwerking" dus trekt de stekker eruit waardoor Jordania zal denken dat hij Vitesse wel kan leiden met die paar miljoentjes van hem. Hierdoor is Vitesse ten dode opgeschreven!
Of Jordania liegt over de hele situatie en verdwijnt van de aardbodem.
Blijft een rommelige club en ok al komen ze hierdoor heen.... Dan zal het volgende zich snel weer aandienen.
Bij Vitesse weten ze niet hoe te handelen met rust!!!

Laat Jordania nou maar gewoon met feiten op tafel komen.

Hij zat zelf op de voorzittersstoel toen deze misstanden volgens hem plaats vonden. Nooit en te nimmer heeft hij er ruchtbaarheid aan gegeven. Nu heeft hij vanwege bedreiging een stadionverbod te pakken en dan regent het ineens cowboyverhalen van zijn kant. Als hij echt zo veel met de club heeft zoals hij doet geloven, dan moet hij zijn verhalen uit de media houden en bij de betreffende instanties neerleggen. Deze onrust brengt helemaal niets goeds voor de club, terwijl we ook nog eens in de beslissende fase van het seizoen zijn met Europees voetbal op het spel.

Wolfsburg heeft vorig seizoen niet 1 echt grote transfer gedaan. Perisic was de duurste met een transfersom van zo'n 8 miljoen. Het is dan wel lastig te verkopen dat Wolfsburg naar zijn zeggen 15 miljoen klaar had liggen voor van Ginkel. Dat is fiks meer dan de transfersom die vele media hebben gemeld voor de transfers naar Chelsea (tussen 8 en 9 miljoen pond) en zo'n 2x zoveel als Ajax zou hebben geboden.

Al deze verhalen worden door jan en alleman als waarheid aangenomen zonder dat er ook maar iets feitelijks op tafel ligt. Het nieuwsbericht waarin van Leeuwen zogenaamd de lezing van Jordania bevestigde was bijvoorbeeld zo'n lachertje. Nergens in het verhaal stond iets waaruit die conclusie getrokken kon worden, behalve dat van Leeuwen dat gevoel had omdat de transfer van Leerdam niet door ging. In dat bericht stond ook dat hij dit toen aan Jordania vertelde, die vervolgens volgens van Leeuwen zei dat hij zich dat niet voor kon stellen. Vreemd, want nu zegt mijnheer Jordania toch dat Chelsea altijd de baas is geweest?

Kortom: Feiten graag! Maakt me ook niet uit welke kant gelijk heeft. Als het maar een einde brengt aan al dit onzinnige gespeculeer.

De huurkosten en salarissen van de huurlingen in Arnhem vallen nu voor Vitesse ook een stuk lager uit.
Zou Chelsea ze aan andere clubs verhuren dan zouden zij er ook veel meer geld voor kunnen krijgen.
15 miljoen is veel geld natuurlijk maar met die vele huurlingen de afgelopen jaren zal alles redelijk in balans zijn. Jordania is een baas maar ik zou wel stoppen nu met dat natrappen. Nu heeft hij de publieke opinie nog achter zich.

ben altijd verbaast als ik veel reacties lees die volledig onwaar zijn over vitesse. zoals bijvb chelsea heeft het niet gedwarsboomd naar ajax maar jordania zelf en terecht men wil concurrentie niet sterker maken....zo kan ik we even doorgaan....

Straks komen we er nog achter dat niet alleen in de voetballerij de rijken het voor het zeggen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren