Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tactiek Martino rond Messi wekt verbazing in Spanje

Laatste update:

Barcelona had woensdagavond geen enkel antwoord op het strijdplan van Atlético Madrid. De ploeg van Diego Simeone was in alle aspecten te sterk voor de Catalanen, die in eigen huis op een 1-1 gelijkspel waren blijven steken en in het Vicente Calderón met 1-0 onderuit gingen. Niet voor de eerste keer worden er in voetbalminnend Spanje vraagtekens geplaatst bij de tactische keuzes van Gerardo Martino, die ogenschijnlijk werd overklast door zijn landgenoot Simeone.

/

Martino verzekerde, net als Xavi, dat Barcelona er woensdagavond alles aan heeft gedaan om een ronde verder te komen. “We hebben voor elke meter gestreden en geprobeerd ons spel te te spelen”, verzekerde de oefenmeester na afloop. “Wij kunnen echter niet de manier van spelen van Atlético kopiëren, dat is onmogelijk. Barcelona heeft gespeeld zoals het de afgelopen tien jaar heeft gedaan. Ieder team heeft zijn eigen manier van spelen. Atlético en Barcelona zijn totaal verschillend.”

De opvolger van Tito Vilanova wekte verbazing toen hem gevraagd werd waarom Lionel Messi amper in het verhaal voorkwam. Uit statistieken bleek naderhand dat de sterspeler een afstand van slechts 6,8 kilometer had afgelegd. Collega José Manuel Pinto eindigde bijvoorbeeld op 5,3 kilometer en Neymar rende bijna drie kilometer meer, 9,5 kilometer. “We waren niet per se op zoek naar de deelname van Messi”, claimde Martino met een stalen gezicht. “We wilden via de defensie een één-tegen-één-situatie creëren.”

De uitlatingen van Martino staan haaks op die van Josep Guardiola, enkele seizoenen geleden. De tegenwoordig coach van Bayern München zei toentertijd: “Je moet ervoor zorgen dat Messi zich niet verveelt. Anders verdwijnt hij uit de wedstrijd.” Messi was in het Vicente Calderón geen schim van de voetballer van de afgelopen maanden. Andrés Iniesta werd voortijdig naar de kant gehaald. Hoewel de middenvelder wars van controverse is, was na afloop duidelijk dat de middenvelder het er niet mee eens was. “Ik was wel een beetje verbaasd over mijn wissel, maar dat is aan de trainer.”

Gerardo Martino is een goede trainer voor Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mag Barcelona aan het einde van het seizoen wel een nieuwe trainer aantrekken?

10 april 2014 om 09:06

Jawel want de straf heeft betrekking op spelers, niet op trainer/coaches.

Verder lijkt het me duidelijk dat Tata niet volledig met Barca kan meegaan. Hij kan enkel de oude orde deels herstellen , maar weinig innovatieve dingen gezien.

Ik zie in Klopp de enive coach die Barca dat kan geven wat ze nodig hebben.

10 april 2014 om 09:25

Ja denk ik wel.. ik denk gewoon spelers niet meer.. volgens mij is Martino wel 1 van de slechtste trainer die ooit Barca had. Heeft totaal geen inzicht en ook geen charisma.

10 april 2014 om 09:34

Ken je Radomir Antić nog?

10 april 2014 om 10:25

De ironie is wel dat hij dankzij Messi is gekomen toch?

10 april 2014 om 10:40

Ja ik weet niet wie dat verhaal in de wereld heeft gebracht, maar Messi kende hem voorheen nog helemaal niet, dus het is gewoon uit de lucht gegrepen omdat de vader van Messi fan is van de club waar Martino trainde.

Stel dat Iniesta fan is van Ajax (hypothetisch gezien), en de Boer komt.. Heeft Iniesta er dan voor gezorgd dat de Boer komt?

Dat lag voornamelijk ook aan Messi. Leek echt niet gemotiveerd gisteren en was echt zwak

10 april 2014 om 09:05

Plus hij strijdt gewoon nog mee om het kampioenschap. Iedereen heeft het zogenaamd over Messi terwijl Atleti toch de credits verdient.

10 april 2014 om 09:08

Messi kwam amper aan de bal, zo verdwijn je uit de wedstrijd.
Tata maakt gewoon vaak verkeerde keuzes.
Messi speelde rechts voor, en kon amper bereikt worden.

10 april 2014 om 09:15

Ook de verdiensten van Atletico. Telkens als Messi aan de bal kwam stond er direct 2 man boven op hem, en werd hij steeds maar weer van de bal afgedrukt.

10 april 2014 om 09:26

Atletico heeft dat zeker goed gedaan, maar als je ziet dat Messi in de hele 1ste helft maar 2 of 3 keer aan de bal kwam dan klopt er iets niet.
En dan haalde hij ook Iniesta eraf.
Nee Tata heeft bij mij veel fout gedaan, en niet alleen deze wedstrijd.
Maja het is nu zo hij is de trainer

10 april 2014 om 09:28

Op papier stond Messi rechts voor, ja. In werkelijkheid stond hij natuurlijk centraal.

10 april 2014 om 09:50

@lfcnl
Precies! Hij heeft alleen in het begin even aan de rechterkant gestaan maar verder stond hij vooral veel centraal. Ik vind het trouwens ook niet correct om de wanprestatie van Messi nu op het bord van de trainer neer te leggen. Een speler van het niveau van Messi moet op alle posities voorin én het middenveld veel meer brengen dan hij gisteren heeft gedaan.

Slecht spelen mag, maar hij liep er nu bij alsof hij er helemaal geen zin in had.

10 april 2014 om 10:39

Die opstelling was verkeerd. Er stond: Iniesta Busquets Xavi middenveld. Aanval Neymar Fabregas Messi. In werkelijkheid was het natuurlijk Fabregas Busquets Xavi en voorin Iniesta Messi Neymar.

10 april 2014 om 17:00

@hainrich
Ben ik het in dit geval weer met jou eens! Als je Messi heet, en je bent al 4x de beste speler van de wereld, mag er wel iets meer van je worden verwacht. Trainer faalde? Valt mee, best slim om met de aanvallers een 1 op 1 situatie te creeren, aangezien het midden dicht zit.

Komt nog eens bij dat een Messi in zo'n geval best een bal mag ophalen en zich laten inzakken om het spel te maken.

10 april 2014 om 18:23

Messi zakte soms in, maar dan stond 10man van Atletico achter hem.
en welke 1 tegen 1 situaties bedoel je, want die zijn er voor Messi en Neymar niet geweest, en vooral Messi kwam amper aan de bal.

Als Messi vrij staat krijgt hij gewoon de bal. Lekker makelijk om de coach de schuld te geven als een speler zich te lui opstelt of niet wilt rennen.

10 april 2014 om 13:07

Eens! Even ter vergelijking. In de CL wedstrijd tegen Arsenal, waarin hij 4x scoorde, heeft hij 9,91km afgelegd. Vooral de pressing inclusief Messi was toen zeer indrukwekkend. Sinds Guardiola weg is, is het spel van Messi veranderd. Natuurlijk, hij had waanzinnige statistieken onder Vilanova, maar het overall spel van Barcelona is er niet beter op geworden. En dat zit m voornamelijk in de zogenaamde '5 seconden regel'.

Pinto eindigde op 5,3 kilometer? Kan dat als keeper?

10 april 2014 om 09:08

Haha alleen Pinto kan dat

10 april 2014 om 09:18

Beetje heen en weer drentelen als de bal ergens anders is.

10 april 2014 om 09:26

Zag je 'm niet als een gek naar de zijlijn rennen om een ingooi te nemen? Met dat soort sprintjes kom je er wel, ja.

10 april 2014 om 09:30

Of het kan, weet ik niet, maar wie gaat nou bijhouden hoeveel kilometer Pinto loopt haha. Of hebben ze allemaal iets onder hun schoentje?

10 april 2014 om 10:55

In hun shirts zit dacht ik een heel klein chipje die signalen uitzend, maar dat zou ook alleen voor Barcelona zelf kunnen zijn.

Ik weet in ieder geval dat er ook andere clubs zijn met zo'n chipje voor statestieken

10 april 2014 om 11:12

Heeft elke speler niet een camera of iets dergelijks op zich dat precies bijhoudt waar en hoeveel hij loopt?

10 april 2014 om 11:09

Dat kan zeker. Een spelers hebben een sensor bij zich die registreert hoeveel hij rent. Waarschijnlijk door het aantal beenbewegingen. Een keeper doet uit kleine oefeningen als hij niks te doen heeft, dat wordt ook meegeteld in de afgelegde afstand.

Ik ben niet zo van het "we verliezen een wedstrijd dus exit Tata!", maar hij heeft toch wel vaak tactieken en wissels waar ik grote twijfels bij heb. Ik zou er niet bedroeft om zijn als we volgend jaar een andere coach hebben. Simeone zou natuurlijk leuk zijn, maar die verlaat dat prachtige project van hem toch niet.

Na gister ben ik eruit, martino is gewoon niet de juiste coach. Altetico speelde geweldig dat mag natuurlijk gezegd worden.

10 april 2014 om 09:19

Heb je lang over gedaan om erachter te komen dat Tata een prutser is! Hij had Pedro rechtsbuiten moeten zetten, die kan een actie maken en een speler uitspelen..zo trek je de verdediging uit elkaar..en kan je 1 tegen 1 komen te staan. Fabregas vertraagt het spel en leidt veel bal verlies. Men kan wel zeggen dat Messi geen bijdrage heeft geleverd, maar Atletico heeft zn werk goed gedaan. Gaven Messi geen centimeter. En Messi is ook maar een mens die een totale offday kan hebben. Het heeft geen zin om over Messi te praten als het misgaat met Barca, want niemand is groter dan een club. Alle aandacht moeten naar de strijders van Atleticoa gaan, die hebben voor vaderland gestreden. Barca heeft 4 kansen gehad en niet gescoort; kopbal Messi, bal van Xavi wat op dak van t doel belandt, steekbal op Neymar wat Courtois goed pakt, kopbal Neymar wat voorlangs gaat . Aan de andere kant had het bij rust 4-0 kunnen staan voor Atletico. Dus geef alle credits aan Atletico, verdienen ze!

10 april 2014 om 11:26

Messi kan dan misschien wel een off-day gehad hebben, maar dan kun je toch nog altijd wel inzet tonen? Het eerste wat je doet als het niet loopt is toch extra hard werken? Zo zou je eventueel zelfs weer in de wedstrijd kunnen komen. Maar petje af voor Atlético! Wat heb ik genoten van het spel dat zij lieten zien. Strijdend voor elke meter! Zouden veel teams een voorbeeld aan kunnen nemen!

Atletico deed het fantastisch weer, zoals al hele seizoen tegen barca. Messi totaal geneutraliseerd en verder dichtgegooid. De enige ruimte die Barcelona kreeg waren Alves en Alba, die mochten dan een voorzet geven.. die 1 keer bij een barcelona speler kwam voor de rest kansloos.

Juist als je Messi the centre of attention maakt, dan is die goed en dan kunnen andere daarvan profiteren. Ronaldo zelfde verhaal. De aandacht van de tegenstander moet altijd bij deze spelers zijn, omdat andere dan minder de aandacht vangen. Nu konden ze messi gewoon laten wandelen, want die kreeg de bal toch niet. Simeone heeft het weer perfect gedaan, de zwaktes eruit gevist. Niemand die kan koppen bij barcelona, dus laat ze maar voorzetten geven.

Ben benieuwd naar de loting.

Snapte ook totaal niets van de opstelling. Waarom Messi op rechts wanneer je Fabregas dan centraal in de spits zet:s Wou hij een zogenaamde meesterzet doen ofz?? Ik kan de redenatie namelijk niet vinden om zn tactische omschakeling te treffen. Zet Iniesta op links, neymar op rechts en Messi in de spits om Fabregas op de plek van Iniesta te zetten. Messi was inderdaad geen schim van de speler die hij kan zijn. De enige die ik nog enigzins acceptabel vond voetballen was Neymar en Iniesta, al was Iniesta niet super aanwezig, toch verdienstelijk.

10 april 2014 om 09:59

Persoonlijk zou ik Iniesta gewoon als middenvelder laten spelen en Fabregas uit het elftal halen. Nu wordt Iniesta vaak naar de zijkant verbannen om Fabregas te laten spelen, maar die is eigenlijk gewoon een klasse minder dan Iniesta.

10 april 2014 om 10:22

Fabregas vertraagt het spel en leidt veel balverlies! Pedro had op rechts moeten beginnen..die kan een actie maken en speler uitspelen..zo kan je een verdediging uitelkaar trekken en komt er ruimte vrij...tactisch falen van Tata!!

10 april 2014 om 11:10

Ik snap je punt inderdaad Hainrich,

Het ging ermij eigenlijk om dat wanneer je met die spelers wilt spelen, je een veel betere opstelling kunt maken dan Martino deed. Ben het met je eens dat je Fabregas er gewoon uit moest halen en zoals Bobby. R hier aan geeft: Pedro laten starten. met Neymar op links.

Of Messi geen offday mag hebben? Hoop dat Marino vertrekt en barca een nieuwe trainer aantrekt, heb het wel gezien met zijn tactiek en slechte wissels. Weet alleen niet of het wel mag wegens het transferverbod (hoop dat die niet door gaat)

11 april 2014 om 00:01

Trainer valt niet onder transferverbod, maar ik hoop ook dat het niet door gaat.

Ik snap niet dat een grote club als Barcelona zo weinig optie's heeft als het niet loopt.
Ik zou als barcelona zijnde graag een type spits als Pelle in mijn selectie hebben.
Een spits die geweldig kan kaatsen met voeten, hoofd en borst.
Want de manier waarop ze Messi over de grond wilde bereiken lukte van geen kant. Met een spits alla Pelle zou je dan iets kunnen forceren door de lucht. Als Messi rondom een spits als Pelle zou bewegen zou dat heel veel kansen opleveren voor Messi.

10 april 2014 om 09:19

maar is er een spits als pelle die op de bank wil zitten en van het niveau barca is?
want 9 van de 10 keer lukt dat normale barca spelletje gewoon, alleen tegen dit soort teams heb je dan een echte spits nodig om door de lucht wat te forceren.

10 april 2014 om 09:33

Ik dacht er ook aan. Zeker toen Dani Alves alles in de 16 begon te gooien. Ook corners zijn totaal ongevaarlijk zonder Pique en Puyol. Misschien Berbatov, doet het prima bij Monaco. Anders Giroud of Crouch.

Atletico is gewoon een hele goede ploeg.. Kun je over 2 wedstrijden gewoon van verliezen hoor, ook als Barca zijnde.. Is geen schande..

10 april 2014 om 09:30

Nee, het is een schande dat Barca gewoon nergens te bekennen was.

Denk dat Martino zijn langste tijd bij Barcelona heeft gehad, is niet in staat om omzettingen in de rust te doen die het elftal beter doen spelen.

Het gemis van Guardiola is duidelijk zichtbaar.

Andere trainers die het mogelijk beter dan Martino zullen doen zijn Klopp en de Boer, waarbij ik denk dat Klopp een stapje verder is dan Frank.

Vind ik ook niet erg, zie Frank graag nog een tijdje bij Ajax blijven.

// Barcelona heeft gespeeld zoals het de afgelopen tien jaar heeft gedaan.\\

Nee niet echt Tata.. Sorry, maar je hebt mij dit seizoen totaal niet overtuigd en van mij mag je vertrekken voor iemand met een Barca hart en mentaliteit.
De manier waarop hij Barcelona laat spelen is nog dommer dan dom. De lange bal hanteren? Dit heeft Barcelona in de laatste 10 jaar nooit gedaan, misschien een paar keer met Zlatan nog in de spits maar zelfs toen werd de combinatie gezocht, ook bij een achterstand.
Je kan mij niet vertellen dat de spelers dit uit zichzelf verzinnen ineens.

Alle lof natuurlijk voor Atletico en er is helemaal niks op af te dwingen. Ze hebben ons overklast, in alle aspecten van het voetbal gisteren. Toch moet ik met mijn vinger naar de coach wijzen en waar ik hem al 0,0 vond uitstralen voor onze club, ben ik nu ook overtuigd van zijn beperkte coach/trainer-skills.

Hasta la vista Tata!

Tsja, waar is de spits? Er staat serieus helemaal niemand voorin. Messi haalt de bal op bij de centrale verdedigers en gaat dan Alves inspelen en dat was het... niemand die de bal vast houdt of een goeie loop actie maakt.

Als je dan de hele tijd dat tiki taki voetbal wil spelen, moet je wel de verdedigers ervoor hebben. Je bent namelijk behoorlijk kwetsbaa in de counter. Laat barca nou net de slechtste verdediging hebben van de laatste 8 teams van de champions league... daar ga je al.

Het roer moet om. Nieuwe tactiek en frisse wind door de selectie. Die Martino per direct weg, wat een aanfluiting. Iniesta wisselen... mijn god. Heb dan de ballen om Messi eruit te halen met ze arrogante kop.
T. Silva, Gundogan en meevoetballende spits halen ( je had lewandoski moeten halen... ).

10 april 2014 om 09:27

Waar hebben we Gundogan voor nodig? Middenveld is al aardig voorzien, lijkt mij.

10 april 2014 om 10:52

Ja het middenveld is aardig voorzien, maar zoals ik al zei: frisse wind door de selectie. Macherano, Song en Fabregas laten gaan.. hoe spijtig ook. Busquets een linie naar achter en gundogan op zijn plek.

Reus was ook een prima aankoop geweest, maar ze halen onze vriend Neymar. Heel handig zo een Neymar halen die juist de ruimte nodig heeft om zijn actie te maken.. dat korte tikwerk is hij helemaal niet geschikt voor, dat wordt helemaal niks in de toekomst.

10 april 2014 om 11:15

Barca's belangrijkste middenvelder een linie naar achteren? Nee, dank je.

10 april 2014 om 13:11

Maar nogmaals Xavikoning, waarom zou je spelers laten gaan als je als clubzijnde niks meer mag kopen?
Je praat in het verleden maar moeten naar de toekomst kijken, Neymar is er nou eenmaal.
En we moeten het doen met de selectie die we hebben. Dit zal minder zijn wanneer Valdes en sowieso Puyol weggaan.

10 april 2014 om 09:30

Barcelona kan voorlopig helemaal niemand halen, mocht je het gemist hebben..

Ik ben het wel met je eens hoor, maar we moeten het nu met eigen jeugd gaan opvullen. Misschien Dongou als grote spits, Bagnack als beest in de verdediging en Oier als 2de keeper.

Ben benieuwd hoeveel 'fans' we over houden als we geen kampioen worden of CL winnen de aankomende 2 jaar..

10 april 2014 om 11:02

Dan zou Real Madrid volgens jou 2x kampioen moeten worden?

Aangezien atletico zijn schulden wilt afbetalen en denk ik aardig leeg gekocht word... Als ze goede bedragen voor Turan, Koke en Diego Costa krijgen dan kunnen ze niet weigeren, de Spaanse banken voeren de druk veel hoger op dan dat ze bij Barcelona of Real doen...

De enige die straks heel veel nog kan kopen is Real Madrid en zij hebben ook de meest brede selectie... Zou dat wel jammer vinden, maarja gezondheid boven alles

10 april 2014 om 13:14

Nou, ik denk zeker dat Real een goede kans maakt om 2 keer achter elkaar kampioen te worden aangezien Atleti (hoogstwaarschijnlijk) haar sterkhouders gaat verliezen en gezien de financiële situatie bij jullie.

Dus als jullie kampioen willen worden, moet het dit jaar gebeuren Succes man! Ik gun jullie na gisteren alles!

Al hoop ik natuurlijk wel dat het op de laatste wedstrijd beslist wordt, in ons voordel !

10 april 2014 om 10:56

Beetje moeilijk spelers halen met een transfer verbod lijkt me

Wat speelden Messi zwak zeg, hij maakt geen actie geen loopactie om ruimte te maken voor anderen, hij was eerder een last voor zijn team dan een extra voordeel... Ook leverde hij veel ballen in, hij streed niet veroverde de ballen niet terug...

Messi heeft helemaal geen energie gestoken in deze wedstrijd dan kan je ook niet van 'n offday spreken. Heeft 1,5 km meter meer gelopen dan z'n keeper en eist elke maand 'n verbeterd contract.

Oké, nu ligt het opeens aan Messi die niet in het spel voorkwam! Volgens mij kwam hij vooral niet voor in het spel, omdat er goed verdedigd werd. Denk je nou echt dat een coach van te voren gaat zeggen: We betrekken jou niet te veel in het spel Messi! Oke zegt Messi dan, geen probleem! Dan ga ik mij wel lopen vervelen in het veld. Onzin, er is gewoon goed verdedigd.

Messi was een bak ellende gister. Totaal niet gretig om succes te hebben. Leek wel alsof hij er geen zin in had.

10 april 2014 om 10:18

Het is niet zijn vaste plaats rb, vandaar de matige wedstrijd, maar atleti speelde geweldig

10 april 2014 om 10:34

Wanneer gaan mensen in zien dat die positie aan de rechterflank alleen maar op papier is?! Hij stond in de wedstrijd gewoon centraal, met de nadruk op stond. Ja, hij werd goed gedekt, maar het leek inderdaad of hij er geen zin in had. Lekker makkelijk om dat bij de trainer te leggen (alhoewel ik toch ook denk dat Martino niet de juiste man voor barca is)

Nieuwe trainer wat heeft Fabregas voorin tezoeken terwijl we Sanchez en pedro hebben pfff

Er waren genoeg mensen die voorheen stelden dat zelfs de lokale bakker of slager met dit materiaal (messi, Iniesta, Xavi) kampioen konden worden, dat er niks bijzonders aan was dat Guardiola dat steeds deet. Nu zie je toch wel het verschil met eerst Villanova en vooral Tata. Natuurlijk zijn bepaalde sterspelers wat minder/ouder, maar er klopt af en toe niks meer van de opstellingen en de positionering. Het voormalige fantastische Barca spel met Villa en Pedro met het krijt aan de schoenen die telkens diepte zochten is volledig ingewisseld voor traag stroperig trechter-voetbal met Fabrégas als personificatie ervan. En dan Neymar, Pedro en Sanchez een beetje rouleren waardoor ze ook nooit echt vertrouwen hebben. Het lijkt echt nergens op. Met het huidige materiaal verwacht ik niet dat je ze net zo goed laat spelen als onder Guardiola, maar nu zakt het wel behoorlijk ver weg. Ik zou bijna zeggen dat ik het oude Barcelona een beetje mis, het spel dan, niet dat ze altijd wonnen natuurlijk. Het is wel leuk namelijk dat nu ook een Atletico opeens in de kwart finale staat.

10 april 2014 om 10:35

Helemaal eens. Heeft het er ook niet mee te maken dat de beslissende spelers werkelijk waar alles al hebben gewonnen? EK, WK, CL etc etc.

Als het sublieme spel er jarenlang is ingeramd, dan zouden spelers zoals Xavi, Messi toch wel aangeven bij Tata dat het op die manier niet werkt?

Volgens mij zit er wat verkeerd bij die vent. Of je nou fan bent of niet, iedereen snapt dat Messi de beste speler van Barca is en dus vaak aan de bal moet komen. De wissel van Iniesta, je belangrijkste speler na Messi, sloeg ook zoizo nergens op, alsof Martino het al opgaf.

Messi speelde een slechte wedstrijd. Daar had de trainer geen enkel aandeel in. Gemakkelijk om de trainer de schuld in de schoenen te schuiven terwijl Messi belabberd speelde.

Je kunt niet de trainer de schuld geven.

Barcelona werd gisteren op alle fronten afgetroefd door atletico.
Messi is een geweldige voetballer maar ook afhankelijk van zijn medespelers.

Wat je Messi wel kunt verwijten is dat hij weinig inzet toonde en ook dat Messi geen voetballer is die het elftal bij de hand kan nemen.

Daarom begrijp ik ook niet dat Messi altijd zo verheerlijkt wordt, als de beste voetballer aller tijden.

Als je beter bent dan je teamgenoten dan moet je het ook laten zien, zeker in deze moeilijke wedstrijd.

Of je nu Martino of er een andere trainer voor de groep zet, barcelona speelt al jaren dit spel en andere goede ploegen kunnen zich tegen dat spel wapenen.

barcelona moet volgend jaar gaan doorselecteren en fris bloed brengen in deze gezapige selectie.

Als coach van zo'n elftal moet je vooral kunnen people managen. Spelers die zoveel prijzen gewonnen hebben ga je niets nieuws meer leren. Veel coaches onderschatten dat denk ik, die willen te veel hun stempel drukken. Zie martino

En wij maar zeiken over Feyenoord. maar ook Barcelona heeft blijkbaar geen plan B.

Het is dus helemaal niet vreemd dat een team niet zomaar even een andere taktiek uit de hoge goed tovert.
Zie ook afgelopen bij Real en Psg. De sterren vallen weg en het is geen schim meer van wat het kan zijn.
Nou stond Messi wel op het veld, maar eigenlijk ook weer niet. En ze hebben het erg moeilijk.

De hegemonie in Europa is ten einde. Ze mogen geen nieuwe spelers meer kopen. En andere clubs uit Europa zijn hun voorbij gestreefd. Het gat zal groter worden. De spelers van barca worden te oud Xavi Iniesta. Ze zijn nog steeds zeer goed. Maar niet meer buiten planeets goed als onder Guardiola. De komende jaren zal het denk Bayren worden die de hegemonie overneemt van barca

10 april 2014 om 10:52

Bayern heeft het allang overgenomen..

Barca heeft een periode weergaloos gevoetbald, maar ook in de succesperiode enorm gemazzeld ( ik kan de wedstrijd tegen Chelsea niet loslaten).

Messi be like
No penalty no party

Eerst was ik blij dat barca er uit lag maar nu weer niet liever dat real tegen barca zou spelen want ze zijn echt dramatisch maar ff Sirieus barca logic je scoort aan de lopende band elke seizoen maar je hebt eenslechte keeper en dan heb je nog hiphop pinto en je hebt verdedigers waarvan je niet weet of het aanvallers of verdedigers zijn zo slechten dan haal je een braziliaantje voor 90 miljoen die al omvalt als je na hem kijkt lekker makkelijk om tata de schuld te geven maar het lag toch aan barca zelf succes komende jaren in de Europa leage tegen ludogoretz en az

Messi was nergens te zien stond die wel op het veld eigenlijk.ik had maar van 1 speler schrik voor de wedstrijd en dat was Messi met zijn acties en klasseflitsen.hij leek helemaal geen zin te hebben in deze wedstrijd.er klopt gewoon iets niet,want bij wedstrijden waar het nu of nooit is komt hij gewoon bijna altijd aan de bal.de honger die tegen Real er was was tegen Atletico ver zoek.dit Barca heeft een toptrainer nodig die het allemaal meteen ziet en de oplossingen heeft en geen trainer halen uit Argentinie die nog niks in Europa heeft bewezen.het is wel duidelijk dat Pep de belangrijkste factor was in de successen van Barca terwijl vele zeiden dat elke trainer dit fantastisch elftal kan coachen Niet Dus!!!nu wordt er nogmaals bewezen hoe belangrijk een trainer is in de absolute top van het voetbal.

10 april 2014 om 11:20

Ik zie jou altijd goede reacties neer zetten.
ik ben het volledig met je eens.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk guardiola was voor deze ploeg

Haha mensen gaan nu pas twijfelen zie ik. ik zei het al lang. messi word niet meer zo vaak aangespeeld. martino wil helemaal geen tikitaka spelen. vroeger konden ze via achteruit passend makkelijk naar voren nu zie je dat iedereen zit te kloten met de bal. en onbegrijpelijk dat hij cesc er in zette dan moet je wel heel erg dom zijn. je moest niet controleren je moest aanvallen dikzak. en ik zei het all lang dat messi onder deze trainer niet in voor komt in het spel dat is nu ook echt bevestigt. niet alleen in grote wedstrijden. maar ook in kleine wedstrijden zie je messi wandelen van wat doe ik hier. het is de individuele klasse dat hij nog wat kan doen. Schande van de directie samen opstappen graag.

Belachelijk dat Barca geen spits heeft. Als je weet hoe je ze moet bestrijden, kunnen ze geen zak meer en hebben ze geen plan B. Hoe kun je ook met Fabregas in de spits spelen? Zakt van nature al helemaal terug, heeft snelheid, geen goede dribbel en is niet geweldig in kleine ruimtes. Hoe kun je dan verwachten dat het goed gaat? Waardeloos idee. Fabregas op het middenveld en Messi in de spits die dan maar wat gaat zweven.
Denk dat Barca met een goede voetballende spits beter is, zodat de buitenspelers naar binnen kunnen komen, loopacties kunnen maken en verder kunnen de middenvelders loopacties maken. Veel gevaarlijker en perfect voor het combinatiespel. Zie Barca Mandzukic eigenlijk wel halen.

10 april 2014 om 11:31

Barca was onder Pep niet alleen voetballend ijzersterk,maar ook tactisch stond de ploeg er.de trainers na Pep Tito en Tata zijn gewoon tactisch zwak tegenover Pep.simeone heeft Martino op tactisch gebied afgetroefd gisteren.in Spanje kan alles lukken,maar in de CL tegen de beste teams en beste trainers van de wereld komen de kwaliteiten van Tata naar boven.barca heeft een Toptrainer nodig en geen onbekende trainer uit Argentinie die in Europa nog niks heeft bewezen.wil Barca terug in de finale van de CL komen te staan zal er een toptrainer moeten gehaald worden en een centrale verdediger van wereldklasse.meer is er niet nodig nu moet alleen dat bestuur het nog snappen.

10 april 2014 om 13:06

Ze mogen Messi toch ook wel eens aanpakken. Als je zo over het veld loopt is toch schandalig, dan kun je nog zo goed zijn. Het is al jaren dat Messi daar de dienst uitmaakt. Voorbeelden zijn Henry en Ibra, die beide spitsen zijn, maar door Messi werden verdreven naar de zijkant of, in Ibra zijn geval, werden verdreven naar een andere club. Zelfs Messi staat niet boven de rest.

Barca heeft idd een toptrainer nodig en wat versterkingen, want achterin is het zeer matig. Pique heeft een verdedigend ijzersterke man naast hem nodig anders is hij zelf ook gewoon matig. Mascherano is geen verdediger en Bartra is een overschat waardeloos 'talent'.

10 april 2014 om 13:13

Messi verdient soms wel een klets rond de oren.ook al is het een rotzooi die wedstrijd en lukt het helemaal niet zo goed reden te meer om voor de bal te vechten en alsnog een goal te proberen maken voor verlengingen.goals kunnen altijd uit de lucht vallen,maar er maar bijlopen alsof het je allemaal niet interesseert is onbegrijpelijk.

10 april 2014 om 11:36

Barca had niet zo lang geleden gewoon spitsen als henry en zlatan. Maar toen Messi besloot dat ie liever centraal voorin wilde spelen is zlatan eruit gebonjourd. Zo simpel is het. En als het dan niet loopt en je hebt een ventje voorin staan dat en niet wil lopen voor de bal en niet kan koppen als je de bal de 16 in slingert... tja

10 april 2014 om 13:03

Schandalig dat een speler hoger staat dat alles. Hij is geweldig goed, maar dan nog. Hetzelfde behandelen, of hij laat écht zien dat hij ervoor gaat zoals een Ronaldo. Die liet ik ook echt wel een woordje doen tijdens de rust in Dortmund.

Atletico was gewoon beter.
Om een ploeg als Barcelona na het winnen van zoveel prijzen de afgelopen jaren moet je als trainer van goede huize komen.
Martino lukt daar niet de juiste man voor.
Met het transferverbod en het moeten doorselecteren In de selectie hebben ze een trainer nodig die de club kent goed is met jeugd en in staat is spelers beter te maken
Wellicht is Ronald Koeman een optie.

Iedereen weet ondertussen wel waar het schoentje knelt zeker? Barcelona heeft gewoon een groot probleem achterin. Ik weet niet wat het is maar ik ben precies de enige die mascherano een echte ramp vind, barça onwaardig. Ondanks dat hij relatief snel is, komt ie altijd te laat en bij het uitverdedigen is het altijd je hart vasthouden. Er wordt dan wel veel gesproken over pique en diens gebrek aan concentratie, maar die heeft wel al in het verleden bewezen dat hij een topverdediger is. Zet naast hem een topper, leider, iemand met charisma ( a la thiago silva, kompany, ...) en dan haalt pique gewoon weer zijn topniveau. En ja die zijn zeker haalbaar, wie wilt er nu niet voor barcelona spelen? Ok, die spelers gaan veel kosten maar dat is dan ook bijna de enige investering die ze moeten doen, volgens mij. Betaal gewoon de volle pot voor thiago silva , en voor een grote sterk spits ( die niet eens techniek moet hebben, maar gewoon op de juiste plaats moet staan), en alle problemen zullen verdwijnen. (die ban van de fifa vormt wel een hindernis, en het zou dan ook een ramp zijn als dit niet opgelost wordt.)

Een verdediger daar verlangen we trouwens al 2 seizoenen naar bij barça, maar ze willen het blijkbaar niet snappen daar. Zij halen liever Neymar, voor een waanzinnig bedrag en al het geld is op. Een topper, dat wel, een absolute wereldspeler in wording echt waar. Maar dit soort speler was geen prioriteit. Wat met Alexis, Pedro, Tello, ... ? Zoals alexis in het begin van het seizoen speelde, staat die bij elke andere topclub gewoon basis. En pedro vind ik na busquets de meest onderschatte speler van barça. Zij verdienen geen plaats op de bank.

Na de ontmoetingen met bayern sloegen ze gewoon het verkeerde pad in bij barça. Ze concludeerden dat barça zonder messi een pak minder speelt en hoopten met neymar over 2 wereldspelers te beschikken. Simpel gezegd: speelt de ene niet goed, lost die andere het wel op. En dit was gewoon een foute beslissing. Iedereen, en ik geef eerlijk toe, ook ikzelf, was laaiend enthousiast bij het aantrekken van neymar. De nieuwe ronaldinho ... enzovoort, maar het grote probleem werd verwaarloost. Iedereen vol goede moed op naar het nieuwe seizoen, maar nog steeds met diezelfde achterroede als deze die met 7-0 van Bayern verloor.

En dit seizoen is het inderdaad hetzelfde liedje. Achterin gewoon zwak en barça verdient die halve finale gewoon niet. Na de 4-3 op real, was er lof voor barça en messi, die weer schitterde: fantastische wedstrijd, maar als je die tegendoelpunten van barça nog eens herbekijkt , wordt de nood aan een nieuwe verdediging groter en groter. En ok, je hebt dan wel gewonnen tegen je aartsrivaal en doet weer helemaal mee in de titelstrijd, maar het probleem blijft bestaande en dat bleek ook de voorbije twee ontmoetingen weer. Vers bloed is het allerbelangrijkste voor volgend seizoen

10 april 2014 om 13:41

Ben het grotendeels met jou eens. Ik roep het ook al jaren. Barca leeft duidelijk nog in het verleden terwijl ze door andere clubs worden voorbijgestreefd die wel goed versterken.
Prioriteit is inderdaad een top verdediger die leiderschapskwaliteiten heeft. Verder moet de bezem door de selectie. Fabregas kan het niveau niet aan. Mascherano is nooit een CV geweest dus kan beter weg.
Het liefst het ik nog dat het technisch bestuur vertrekt die totaal niet geanticipeerd heeft op de zwakke plekken van het team.
Martino moet ook vertrekken. Haal daar een trainer die visie heeft en spelers kan motiveren.

10 april 2014 om 17:12

Ik zal alleen reageren op het stukje over de verdediging en de versterking wat nodig is. Verdedigers die jij op noemt: "silva en Kompany" dat zijn momenteel een van de beste. Maar spelen ook voor clubs die heel wat geld in de kast hebben. Dus om die spelers te kunnen kopen, moet je die spelers kunnen overtuigen om voor Barcelona te spelen.

Daarnaast had Barcelona al vroegtijdig verdedigers moeten kopen en niet nu op het laatste moment. Dan krijg je dit soort problemen. Ze hadden al in de winter vervanging moeten zoeken voor Puyol etc.

Het zit Barca nu allemaal wel heel erg tegen..

Ik voor marcos bielsa als trainer van voor aankomend seizoen die kan de spelers weer motiveren om het snelle pressie spel terug te brengen

De grootste fout van Barca gisteren was om met Fabregas als valse 9 te beginnen. Je weet dat Atleti compact staat en weinig ruimtes weggeeft. Fabregas is dan gewoon te langzaam en komt niet in het spel naar voren. Hij vertraagt het tempo en dit zorgt ervoor dat Barca moeite heeft om er doorheen te komen. Daardoor ontstaan er ook geen ruimtes voor Messi, Neymar en Iniesta en ging alles door het midden. Martino moet eens stoppen om Fabregas als valse 9 te laten beginnen. Als Barca gisteren met Pedro of Alexis zou beginnen, dan was het tempo hoger en konden ze er makkelijker doorheen spelen.

10 april 2014 om 12:32

Niet alleen dat, positioneel staat het ook gewoon slecht. In balbezit moet het veld breder, en bij balverlies is er geen pressie. Alves moet altijd terug lopen en kan niet meer uitblinken in aanvallen, terwijl daar juist zijn kwaliteiten liggen. Als hij de bal heeft geeft hij zo'n belachelijke voorzet die toch niet aankomt. Sinds Guardiola weg is gegaan bij Barca gaat het berg afwaarts, jammer.

Ik vind het kortzichtig dat iedereen hier aan het afgeven is op tata martino. Het kan dan misschien zo zijn dat het spel nu minder op alleen Messi is afgestemd, maar wat is daar mis mee. Zo is het iets minder voorspelbaar, hoe goed messi ook kan zijn. De voornaamste reden dat hij gisteren zo zwak was is zijn eigen inzet. Atletico verdedigde uitstekend, maar als je maar 1.5 km meer loopt dan je (weliswaar op hol geslagen) keeper dan betekent dit dat je ook bijzonder weinig energie in de wedstrijd hebt gestopt. Ga dan rennen en sleuren en probeer wat te forceren.
Je kan veel zeggen over bijvoorbeeld iemand als Cristiano Ronaldo en zn gedrag of houding op het veld, maar hij rent zich het snot voor zn ogen als het niet loopt. Dat zou ik van Messi nou ook wel eens willen zien want ik vind helaas dat hij steeds meer verongelijkt volgevreten vedette gedrag begint te vertonen. Dat is toch jammer. En nee dat ligt niet allemaal aan de coach, die nota bene op aanraden van Messi naar barca kwam. Hij moet maar eens leren werken voor zn coach en medespelers als het niet loopt.

Messi was gwn nergens. Net als Barcelona...

Messi stond rechts op het blad maar liep natuurlijk gwn centraal. Het ontbrak hem aan inzet en wat een verdienste van Atletico. Voor elke meter werd er geknokt...

Maak je daar maar geen zorgen over denk niet dat veel clubs heel veel intresse hebben in de spelers van atleti buiten costa denk ik en missschien koke.
Het is vooral het collectief wat het doet bij atleti en de trainen, daar zal dan denk ik wel aan getrokken worden.
want als je de rest van de spelers bekijkt zie ik geen toppers die bij een andere club zomaar het verschil maken.
Het zijn eigenlijk de net niet toppers die in de herfst van hun carriere met een zeer gedreven coach wat van hun carriere willen maken dmv heel veel inzet en heeeel hard werken. Bv godin miranda juan fran gabi thiago filippi luiz die eigenlijk nergens top was ook niet bij ajax en een over de top villa.

Dus maak je daar maar niet druk om de spelers zullen vast blijven, ik maak me meer zorgen om de trainer, want die weet dat hij dit niet nog een keer flikt, dus die wil nu hij nog heel goed in de markt ligt een grote club trainen.
Denk dat heel wat engelse clubs strax aan hem zullen trekken voor veel geld.
En hij is echt het verschil bij atleti niet de spelers want als je goed kijkt maakt het niet eens uit wie er speelt. Ze speelen altijd hetzelfde

barca mist voorin een stormram. een man die sterk en lang is die een doelpunt kan maken. anders komen ze niet door de verdediging heen.

Tata heeft het redelijk gedaan maar als je dit zo aanpakt in de beslissende wedstrijden van het seizoen tja dan vind ik dat er een nieuwe trainer moet komen. Als het opnieuw tactisch verkeerd gaat in de Copa finale en de laatste wedstrijd tege Atletico dan vind ik dat het over is met Tata, laten we het nu eerst afwachten er zijn nog 2 prijzen te winnen.

Ik vind het eerder opvallend dat Barca geen plan b heeft. Ze hebben geen spits die fysiek mee kan met de grote verdedigers, iemand als Mandzukic. Maar als eerst hebben ze een verdediger nodig. Iemand met een over mijn lijk mentaliteit die achterin het bij elkaar houdt. Iemand die niet bang is om alles en iedereen bij elkaar te schreeuwen. Als het transferverbod niet opgeheven wordt, zie ik het somber in voor Barca.

https://www.youtube.com/watch?v=1xbzpldb4i4

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren