Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Deens Ajax-talent Andersen baalt als een stekker: 'Het valt tegen'

Laatste update:

Lucas Andersen heeft nog weinig laten zien in het shirt van Ajax. De Deense aanvaller speelt nu voor het tweede seizoen in Amsterdam, maar wacht nog op zijn definitieve doorbraak en speelt vooral bij de beloften. Daar heeft Andersen genoeg van, zo laat hij weten aan BT: "Ik heb gewoon het gevoel dat ik een te goede voetballer ben voor de Jupiler League", zegt hij.

/

De negentienjarige Andersen speelde tot dusver negen competitieduels in het eerste van Ajax. "Het valt tegen", geeft de dribbelaar toe. "Ik heb wel gemerkt hoe frustrerend het voetballeven, weg van huis, kan zijn. Mijn vriendin is weliswaar bij me en dat maakt het absoluut gemakkelijker, maar het blijft soms malen in mijn hoofd. Ik verwacht dat ik volgend jaar meer speeltijd krijg en ik wil graag aantonen dat ik klaar ben voor het grote werk."

"Ik mis het verschrikkelijk wedstrijden 'om het echie' te spelen", vervolgt Andersen. "Als ik plaatsneem op de tribune of voor de televisie zit, gebeurt het daar. Dan staat er iets op het spel. Jong Ajax speelt weliswaar Jupiler League, maar het is toch anders. Nog een jaar bij Jong Ajax voetballen, zie ik niet zitten. Als ik niet bij het eerste kan aansluiten, is het misschien beter iets anders te zoeken. Maar ik hoop nog steeds door te breken bij Ajax, de trainers hopen dat trouwens ook."

Andersen sluit een verhuur niet uit, maar ziet dit eigenlijk niet zitten. "Het voelt een beetje gek om verhuurd te worden", zegt de aanvaller. "Dan sta ik onder contract bij de ene club en voetbal ik voor de andere club. Dat is slechts een halve oplossing. Maar als zich een goede mogelijkheid aandient, kan het alsnog zomaar. Ik denk dat het neerkomt op doorbreken bij Ajax of verkocht worden aan een andere club."

Denk je dat Lucas Andersen het nog gaat maken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Andersen kan wel zeuren, maar hij zal in zichzelf moeten inveseteren. Zie dat lijf van hem, duik het krachhonk eens in.

11 april 2014 om 12:19

Of volgend jaar lekker een jaartje bij PEC voetballen, wedstrijdjes pakken

11 april 2014 om 12:36

Nee zou prima voor hun zijn, andersen heeft ook al wat wedstrijden achter de rug bjj ajax 1. Niet geweldig, maar vond hem niet door de ondergrens zakken. Speelde volgens mij zelfs nog in de basis tegen celtic uit.
Als hij een jaartje vrijuit kan voetballen bij een andere club zullen mensen hoe creatief deze man eigenlijk is

11 april 2014 om 13:23

Hij zakte nooit door de ondergrens? ik heb wat anders gezien.

Ik vond Andersen afgelopen seizoen anders zwaar door de mand vallen in de Eredivisie. Ik had veel meer van die jongen verwacht. Het was allemaal in één tempo en zijn handelingssnelheid lag te laag. Ik heb hem ook regelmatig in Jong gezien en wisselt daar goede wedstrijden af met betere, dus in de Jupiler League steekt hij er ook niet bovenuit.

Ik vind zijn verhaal dan ook een schrijnend tekort aan zelfreflectie bevatten, want het bevat gebrek aan realiteit en hij zoekt het totaal niet bij zichzelf. Het moet veel beter en dat kan hij ook. Maar goed, gebrek aan inzicht van zichzelf hebben wel meer tieners last van, had ik ook toen ik zo jong was

Hij kan nog slagen bij Ajax, maar zijn mentaliteit moet echt beter. Zijn zwakke mentaliteit is zijn sta in de weg.

Zijn falen heeft overigens weinig met zijn fysiek te maken, zoals hier wordt beweert. Hij is twee koppen groter en sterker dan Serero, die bij de Efteling niet eens in de achtbaan mag omdat hij de meetlat niet raakt.

11 april 2014 om 13:50

Misschien moeten dit soort mannetjes eens met Vertonghen gaan praten en leren inzien dat een verhuur zo gek niet is. 'dit voelt een beetje raar, contract bij de ene maar spelen bij de andere' is wel het allerbelachelijkste argument dat ik gehoord heb. Vind dat hele mannetje iets zwaks / kwetsbaars uitrstralen, fysiek is hij iel en dan dat heimwee verhaal erbij, nu dit gepiep weer... Geloof direct dat die jongen getalenteerd is, maar mentaal moet hij wat eelt kweken.

11 april 2014 om 12:20

Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Hoeft echt niet heel groot te worden, maar als hij dit scharminkeltje blijft, wordt het niets. Vind het ook raar dat Ajax daar niet mee bezig is, of niet goed. Begeleiding van krachttraining en aangepast dieet moet toch redelijk snel resultaat opleveren.

11 april 2014 om 12:24

Probeerden ze volgens mij ook bij Sana, dat mislukte heel erg. Is zijn kwaliteiten gewoon verloren.

11 april 2014 om 12:26

Ee lopen wel meer scharminkels in het topvoetbal rondt die uitstekend presteren. Een buitenspeler heeft niet zo breed en sterk te zijn als een spits of verdedigers.

Andersen moet lekker naar een club waar buitenspelers wel gewaardeerd worden. Het oude Ajax met echte flankspelers bestaat niet meer

11 april 2014 om 12:30

Sana wordt dan ook al vanaf dag een verkeerd gebruikt. Sana was gewend de LM te zijn in een 4-4-2. En dat hanteert Ajax gewoonweg niet. Vaak stond hij dan als RB. Niet dat ik denk dat het daaraan ligt. Hij begon leuk in de Eredivisie, maar na zijn eerste match in de CL waar hij continu van de bal werd gezer, was het niks meer.

11 april 2014 om 12:30

Is Sana zijn kwaliteiten verloren doordat hij 'sterker' is geworden? Dat kan ik me haast niet voorstellen.

11 april 2014 om 12:32

Ik ken geen enkele topvoetballer die zo dun en smal is als Andersen. Di Maria bijvoorbeeld: is ook tenger, maar heeft wel meer body en explosiviteit.

11 april 2014 om 12:37

Zijn lichtvoetigheid was zijn sterkste punt, heeft hij totaal niet meer. Is ook flink wat lenigheid verloren heb ik het gevoel.

11 april 2014 om 12:37

Andersen is niet echt een flank speler, wordt er alleen veel gebruikt

11 april 2014 om 14:20

Sana is kwaliteiten verloren omdat hij sterker is geworden? Wat een onzin. Gerichte (kracht)training maakt een speler juist explosiever. Sana presteert zelf gewoon dramatisch.

Ik zal niet zeggen dat een speler als Andersen per se krachttraining moet doen; als hij met dit fysiek het uiterste uit zijn kwaliteiten kan halen is het goed. Een buitenspeler heeft ook in eerste instantie vooral snelheid en een passeerbeweging nodig. Toch durf ik wel te stellen dat hij baat zou hebben bij een wat sterker lichaam. Andersen wordt in duels meestal erg makkelijk van de bal gezet.
Mijn inziens moet deze jongen niet klagen en in zichzelf gaan investeren. Ook zou een uitleenbeurt bij een Eredivisieclub hem misschien wat volwassener maken. Al vind ik dat hij de wedstrijden van Jong Ajax ook serieus moet nemen, daar kan hij nog genoeg leren.

11 april 2014 om 21:03

Jzanetti,

Je verwoordt het goed, Andersen mist gewoon explosiviteit.

Heeft geen gif, alles in hetzelfde tempo ben bang dat hij verder door het leven zal gaan als het eeuwige talent.

Moet maar verkocht worden, of hij moet alsnog wakker worden.

11 april 2014 om 12:27

een jaartje bij Cambuur, kun je je goed ontwikkelen

11 april 2014 om 12:28

eens!! maar dat wil hij nu juist niet als ik dit zo lees

11 april 2014 om 12:41

Zie wel wat in anderson .misschien jaartje verhuren aan cambuur nac nec .goed voor ervaring op te doen maar zie hem er wel komen tijd zal het leren.

11 april 2014 om 13:40

Hij wil niet in de Jupiler League spelen. Spelen bij Cambuur betekent wel dat je Eredivisie speelt en toch je fysiek zal ontwikkelen.

11 april 2014 om 17:24

Tomas..... Zelfs een verhuur ziet hij niet zo erg zitten.

11 april 2014 om 12:28

inderdaad. Als hij nu eens een fatsoenlijke wedstrijd speelt zou hij recht van spreken hebben. Dit slaat natuurlijk nergens op. Zelf totaal niet presteren en dan gaan klagen dat je niet opgesteld wordt.

11 april 2014 om 13:22

Dat gezwets van hij moet sterker worden is onzin. Met talent en snelheid heb je geen kracht nodig. Misschien dat hij dan sneller gaat liggen bij een schouderduw, maar dan vraag ik me ook af of dat dan nog wel valt onder een schouderduw of iemand plat lopen.

11 april 2014 om 13:33

In het krachthonk leer je niet voetballen. Kan zelfs voor sommige spelers negatief uitpakken.
Ik heb bij hem altijd het gevoel dat het meer een psychisch verhaal is. Dat hij zegt "ver weg van huis" is waarschijnlijk al een teken aan de wand dat hij gewoon niet happy is in Amsterdam. Niet goed in z'n vel zit. Als dat zo is zal hij op het veld ook nooit schitteren.

11 april 2014 om 14:00

Haha helemaal met je eens. Die jongen moet eens zijn voeten laten spreken dan teveel praten in de roddelbladen van "ik speel te weinig".

11 april 2014 om 15:32

@ edwinnnr

Je hebt 100 gelijk. Een topsporter hoort fysiek minimaal getraind te zijn, liefst zelfs afgetraind à la Cristiano Ronaldo. En geloof me dat is lang niet zo ingewikkeld als dat veel mensen denken, helemaal omdat ze worden begeleid qua voeding en trainingsschema's. Het eerste wat ik zag toen hij in het veld stond tegen Celtic: daar moet 5 à 10 kilo aan spiermassa bij. Tenzij je een wereldtalent bent als Messi, maar weinig voetballers is het gegeven om duels te vermijden omdat ze veel slimmer/technischer zijn.

11 april 2014 om 15:43

Anderson is een geweldige voetballer, vaak een van de uitblinkers van jong Ajax, hij word alleen op de verkeerde positie gebruikt bij Ajax 1. Hij hoort op de plek van serero, niet rv of lv. Maar serero speelt heel goed dit seizoen...

11 april 2014 om 22:39

Gaat helemaal niet om het lijf zolang hij zijn duels wint. Op techniek of door in een krachthonk maakt mij niet uit, zolang hij die wint. Daarnaast moet hij veel dreigender zijn, durven fouten te maken, maar wel het spel naar zich toetrekken. Ik heb het gevoel dat hij denk dat ie dr is en dat is gevaarlijk. Daarmee stagneert je ontwikkeling, omdat jezelf toch goed genoeg vindt. Waarom zou je dan nog eens harder werken. Beter word je een doelpuntenmachine en zorg dat je minimaal een rapportcijfer 8 haalt in de Jupiler League. Dan ben je in mijn ogen goed genoeg voor Ajax. De lat wordt namelijk steeds hoger gelegd door Frank en zijn staf. Zij willen uiteindelijk het niveau bereiken van 1995 en uiteindelijk het niveau van de jaren '70. Kortom, nu komen alleen de beste van de beste door de selectie heen. Andersen is niet gelijkwaardig aan Kishna, Bojan, Fisher, Siem de Jong en Sigtorsson, dus daarom komt hij er niet in. Werk bijvoorbeeld aan het koppen, duels winnen, snelheid, balvastigheid, vrije trappen, aantal assisten. Kortom, het hele plaatje moet kloppen.

Hij is geen winger, mist snelheid, explosiviteit, power voor die positie. Is denk ik een AM, maar in onze 3 mans middenveld moet hij veel meters maken. Weet niet of hij dat kan en weet al helemaal niet of zijn inzicht van zo een niveau is.

11 april 2014 om 13:19

Zijn inzicht is een van zijn krachten, maar dat het geen buitenspeler is is onzin. Hij kan daar prima spelen, heeft een goed(e) schot/voorzet en steekpass. Verder een slimme speler die wat mij betreft niet minder is als De Sa of Sigthorsson op de flank.

Gelukkig dat een speler van een Jong team zelf al zegt dat het veredelde oefenwedstrijden zijn voor hem. Weg met die belofte teams en dit soort gasten gewoon een jaar verhuren aan de Jupiler League.

Zal ook vast een reden voor zijn dat FdB hem niet zoveel laat ballen...

Dat geklaag altijd is echt iets van nu. Kan me niet herinneren dat ze vroeger ook zo zeurde als er te weinig speeltijd was. Ik vind dat hij tot nu toe weinig heeft laten zien in Ajax #1.

11 april 2014 om 12:28

Maar hij kan wel verdomt lekker voetballen hoor. Mijn advies voor Ajax, banken en regelmatig minuten laten pakken. En in de voorbereiding veel kansen geven als middenvelder. Iets zegt me dat hij erg kan gaan verbazen, hij iets nonchalants en iets lichtvoetigs in zijn manier van spelen. Hopelijk kan hij de strijd met Duarte aangaan als eerste wissel voor de 2 aanvallende middenvelders.

11 april 2014 om 12:30

daar heb ik anders nog helemaal niets van gezien in het 1e. Wat ik tot nu toe gezien heb is gewoon onvoldoende voor Ajax.

11 april 2014 om 12:35

Ja nogal logisch dat je dat in het 1ste niet ziet, daar speelt hij niet ...

Ik zie regelmatig filmpjes van de training en ik kijk zo vaak als ik kan wedstrijden van Jong en daar bewijst hij toch echt een enorme goeie voetballer te zijn!

Ik hoop van ganse harte dat hij in de voorbereiding veel kansen krijgt, ik zie wel toekomst in hem!

11 april 2014 om 12:56

Helemaal mee eens Stefc. Die jongen is echt heel goed hoor. Je ziet het echt in hem. De manier waarop hij voetbalt is echt buitenklasse. Ik wil hier geen Ajaxjeugd zitten te promoten maar die jongen moet het echt gaan redden.

Dus kort samengevat. Verhuurd worden, liever niet, Jupiler League is geen optie meer, dus hij wil gewoon in Ajax 1 spelen.

Wanneer ik vaak reacties lees van Ajaxsupporters, dan lees ik vaak dat men niet echt onder de indruk is van Andersen. Is hij goed genoeg voor Ajax1 of is het voor hem beter om opzoek te gaan naar een andere club?

11 april 2014 om 12:30

Hij heeft een fantastische techniek alleen het is totaal niet functioneel. Hij komt nooit een man voorbij en qua kracht is het nou ook niet echt... Ik vind hem veel te licht ogen voor de eredivisie. Fischer oogt bijvoorbeeld een stuk sterker (qua fysiek).

11 april 2014 om 12:31

hij heeft gewoon een contract, dus hij moet niet gaan dreigen.

11 april 2014 om 12:32

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Andersen. Hij komt momenteel zeker nog tekort om wekelijks bij Ajax 1 te spelen, maar technisch is hij van hoog niveau. De wedstrijden die hij tot nu toe bij Ajax 1 heeft gespeeld waren weliswaar onder niveau, maar toch denk ik dat deze jongen er nog wel gaat komen.

Zoals ik hierboven ook al in een paar reacties gezien heb, zou het geen kwaad kunnen om wat uurtjes in het krachthonk door te brengen. Hij wordt simpelweg te gemakkelijk van de bal gezet. Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als hij wat meer kansen in het eerste zou krijgen, maar dan niet op de flank. Ik denk dat hij met zijn techniek op het middenveld beter tot zijn recht zou komen. Ik kijk echter wel een beetje door een gekleurde bril, want ik ben al snel gecharmeerd door technisch begaafde voetballers.

Andersen red het wel denk ik. Die jongen heeft zo veel voetballend vermogen hij is echt briljant, maar daar in tegen net 19 dus is het niet zo raar dat hij nog niet volledig is doorgebroken. Volgend seizoen zal Lucas vast bij het eerste zitten denk ik.
Ik hoop ook van harte dat hij blijft omdat het zoals ik al zeg zo een ontzettend goede voetballer is

https://www.youtube.com/watch?v=qqu5dvz26icenlist=...

11 april 2014 om 12:29

Dat denk ik dus ook, zoals ik hierboven al zei: iets lichtvoetigs iets makkelijks. Hoop dat hij in de voorbereiding veel aan spelen komt!

11 april 2014 om 12:51

Deze jongen wordt in augustus 20, dus net 19 valt wel mee. Als je echt goed bent dan sta je met je 19e in het eerste, zeker als je concurrenten Serero en Duarte heten.

11 april 2014 om 13:00

Ik zie Andersen ook wel rond de winterstop Duarte inhalen en 1ste wissel worden voor de middenvelders. En dan op regelmatige basis invallen en bij blessures en schorsingen en dubbel programma basis.

Maar ik hoop vooral dat ze hem in de voorbereiding kansen geven tussen een hoop basisspelers, meer kwaliteit om hem heen maakt het ook voor hem makkelijker.

11 april 2014 om 13:40

Serero heeft iets wat Andersen nog niet heeft. Thulani komt zijn mannetje wel voorbij en speelt slim. Draait goed weg en houdt tempo in het spel. Dat heb ik nog niet veel bij Andersen gezien. Serero wordt hier sowieso onderschat. Duarte mag van mij wel wat meer brengen, maar die vind ik ook zeker niet tegenvallen.

Hij moet lekker naar een Groningen of H'veen toe. dan weet Ajax ook meteen of het in hem zit ofniet

Ik weet niet zo goed wat ik van deze jongen moet denken. Technisch sterke speler en qua inzicht zit het ook wel goed, maar hij is zo ontzettend slap in de duels... Ook is snelheid niet zijn sterkste punt. Vind hem dan ook totaal geen buitenspeler, meer een aanvallende middenvelder. Ik zie daar echter liever een aankoop(Ziyech), dus dan blijft er niet echt plek over voor Lucas.

Je kan jezelf te goed vinden voor de jupiler leaque maar of je dat bent en eerlijk ik volg de jupiler leaque niet maar hoor weinig dat Andersen er daar met kop en schouders boven uitsteekt.

Voor wie zou hij nu in de basis moeten staan? Ik kan zo gauw niets bedenken, het middenveld loopt prima en op de vleugels kan Andersen niets.
Ik pik wel is een wedstrijdje jong Ajax mee en daar zie ik hem ook niet elke wedstrijd uitblinken.

zou die jongen in de gaten hebben dat er maar één is die bepaalt of hij in Ajax 1 speelt?
Hijzelf?

Kijk, en daarom hoort Jong Ajax dus niet in de Jupiler League. Als je betaald voetbal speelt, moet je Atijd het idee hebben dat je "om het echie" speelt.

Typisch weer een geval van een jongen die fantastisch kan voetballen in de jeugd maar de stap naar de volwassenen gewoon te groot is aangezien hij fysiek gewoon veel te kort komt of je moet de slimheid hebben van bv Eriksen die duels altijd uit de weg gaat.

Beter om die jongen uit zijn lijden te verlossen en ergens anders zijn heil te laten zoeken maar daar zal hij het ook niet gaan redden.

11 april 2014 om 12:25

"beter om die jongen uit zijn lijden te verlossen en ergens anders zijn heil te laten zoeken maar daar zal hij het ook niet gaan redden."

Het klinkt net alsof jij wilt zeggen; Omdat hij het bij Ajax niet gaat redden, redt hij het elders ook niet... ? Misschien zal het hem wel heel erg goed doen om bijv. een stap naar PSV of Twente te maken. Wie weet dat het er dan wel uitkomt.

11 april 2014 om 12:29

Inderdaad dat wilde ik zeggen en dat komt omdat hij fysiek gewoon veel te kort komt. Ik zie regelmatig Jong Ajax en zelfs daar sneeuwt hij onder. Af en toe zie je een glimp van zijn klasse maar 9 van de 10 x is het gewoon niks omdat hij zo weggezet wordt.

11 april 2014 om 12:34

Ajax of PSV zal niet zoveel uitmaken. Twente is inderdaad een stap lager, dat zal hem misschien goeddoen. Minder druk, minder concurrentie, etc...

11 april 2014 om 12:49

Als deze jongen tekort komt voor Ajax, hoezo denk jij dan dat ie wel goed genoeg is voor Twente of Psv?

11 april 2014 om 14:20

@loopfiets

Misschien een andere omgeving, andere mensen, minder druk (bij Twente dan) zeg het maar. Je ziet het wel vaker bij spelers. Bij de ene club komt het er niet uit, vertrekt hij naar een andere club, dan komt het er wel uit.

11 april 2014 om 12:52

Eigenlijk onzin dat hij fysiek te zwak is. Fysiek kun je trainen. Eriksen was een centimeter of 10 kleiner dan deze Andersen en toch was hij fysiek wel beter. Andersen moet gewoon flink in zichzelf investeren en ff wat spieren kweken. Want als er nu windkracht 5 staat dan wordt ie al van het veld geblazen.

11 april 2014 om 13:04

Het volwassen voetbal heeft hij al gehaald, speelde op zijn 16e & 17e al in de basis van Aalborg in Denemarken.

wel wat voor cambuur voor volgend seizoen om te huren

Wat een sjaak ben je als je denkt dat verhuur je op die leeftijd niet veel kan helpen. Ajax 1 wordt em voorlopig niet lijkt het, dan kan hij toch beter wekelijks spelen bij pak em beet Heracles?

11 april 2014 om 12:33

Vind hem wel wat voor heerenveen. Deze jongen is echt heel creatief, en ik neem aan dat heerenveen ook redelijk verzorgd voetbal gaat proberen te spelen volgend jaar

11 april 2014 om 12:54

Het idee is wel dat wij teruggaan naar verzorgd aanvallend spel. Op zich past hij dan wel. Denk alleen dat we wat meer behoefte hebben aan ervaring gezien alle jeugdspelers die doorkomen bij ons.

11 april 2014 om 13:03

Volgens spelen ze onder van basten toch ook goed? Dus hoe bedoel je met teruggaan? En zo onervaren is andersen niet, heeft al wat wedstrijden gespeeld bij ajax, inclusief cl en was op zijn 17de (!) een basiskracht in denemarken

11 april 2014 om 13:53

Onder van Basten hangen we voor de eigen goal te wachten tot we kunnen counteren. Een heel ander spel dan wat er volgens onze visie gespeeld moet worden. Met name in thuiswedstrijden zouden wij het spel moeten maken.

Wat een veeleisend rotjoch. Je bent gewoon (nog) niet goed genoeg. Shut up and deal with it

Wat een verschil tussen een jongen als Andersen die zichzelf te goed vindt en jongens als vdhoorn en Denswil die weten dat je het ook gewoon waar moet maken in de jupiler league. Blijkbaar gewoon nog niet goed genoeg, de Boer geeft de jeugd namelijk volle kansen.

11 april 2014 om 12:57

Nee, hoor. Denswil wil volgend seizoen ook weg als hij niet voldoende zicht heeft op speeltijd in het eerste en vd Hoorn zal ook geen tweede seizoen in de JL willen spelen. Ik snap het wel, op een gegeven moment wil je gewoon een stap verder, zeker als je als groot talent gehaald bent. Hij speelt nu al 2 jaar in het 2e, das eigenlijk al een jaar te lang. Als je daar blijft hangen ben je op een gegeven moment ook nauwelijks interessant meer voor andere clubs. Hij heeft gewoon groot gelijk, als Ajax het niet in hem ziet zitten dan kunnen ze hem beter verkopen.

In alle eerlijkheid, er is geen enkele speler op het moment in het eerste van Ajax met de techniek van Andersen. Zijn techniek en dribbel is echt fenomenaal. Qua dribbel komt Fischer bij hem in de buurt, maar dat is het dan ook wel. De enigen die de laatste jaren bij Ajax een betere techniek met de bal hadden waren Eriksen, Cuenca en Suarez, maar dat is het dan ook. Echter is dit niet goed genoeg om door te breken. Ik vind hem te weinig nuttige meters maken, en zijn werklust (staat los van elkaar) ontbreekt ook erg. Heb bij hem echt heel erg het idee dat het een mentaliteit kwestie is, want mijn god wat kan hij goed voetballen als hij er zin in heeft. Zoals ook hierboven is gezegd, zijn fysieke kracht is wel echt een mankement, ik begrijp dan ook écht niet dat hij in die twee jaar amper tot niets aan fysiek is gegroeid, lijkt mij dat daar voldoende begeleiding voor is. Voor de flanken komt hij snelheid tekort, dat moge duidelijk zijn. Maar als schaduwspits a la Bergkamp of iets dieper in de rol van Eriksen zou hij fantastisch passen naar mijn idee. Maar ja, dan moet er duidelijk wat veranderen.

11 april 2014 om 12:33

Ik ben dus niet de enige die dit zie haha. Hij heeft dat lichtvoetige en dat makkelijke aan de bal, zonde om hem zomaar van de hand te doen. Veel laten spelen in de voorbereiding en dan hebben we idd misschien een nieuwe Eriksen

Als je de laatste maanden jong ajax volgt valt de ploeg vaak tegen maar Andersen speelt daar op CAM en ik vind hem fysiek een stuk verder als daarvoor. Ik verwacht dat die komend seizoen Serero uit de basis kan spelen want zn loopvernogen en techniek zijn minstens zo goed. Maar fysiek vind ik hem de laatste tijd sterker geworden sinds die hele wedstrijden speelt in de Jupiler League

Hij mag een voorbeeld nemen aan Schöne. Frank vertelde hem dat hij zelf verantwoordelijk is of hij speelt of niet. Kwestie van beter willen zijn dan je concurrentie. Zo is dat ook voor Andersen. Speel de rest maar uit de basis.

Als je zo ongemotiveerd bent om je via de JL in de kijker te spelen voor het eerste, moet je volgens mij inderdaad vertrekken..

De keren dat ik hem heb zien spelen vond ik hem echt te zwak, maar je kan zien dat die talent heeft. Wellicht moet die meer in zichzelf investeren om te slagen. Volgend seizoen zal die wel meer speeltijd krijgen denk k zo. Maar dan moet t toch echt beter als wat die nu laat zien. Hij voelt zich blijkbaar te goed voor de Jupiler league maar eerlijk gezegd excelleert die daar ook niet hoor.

Hij moet een keer een kans op het middenveld krijgen, niet op de flank! Gewoon ipv serero ofzo, dat scheelt qua fysiek ook niet zoveel. Denk dat hij daar veel beter tot zijn recht gaat komen

11 april 2014 om 12:46

Serero kan tenminste en beetje agressief spelen met tempo erin. Oke, Serero is ook niet je van het, maar ondanks zijn slappe fysiek laat hij zich nooit zo makkelijk van de bal zetten als Andersen.

11 april 2014 om 12:48

Klopt, maar denk dat Andersen in meer gevoel heeft voor een eindpass etc, en als hij echt wil zou die wel feller moeten worden, serero was dat eerst ook niet

Andersen heeft echt veel techniek, een voorbeeld hiervan was zijn doelpunt voor Jong Ajax tegen Volendam, waarbij hij prachtig scoorde tegen Volendam met een stift. Maar bij Ajax 1 vond ik hem vrij tegenvallen. Af en toe kwamen zijn pasjes in de kleine ruimte en zijn steek passes er redelijk uit, echter verliest hij vrij snel de bal door zijn fysiek. Denk dat daar nu voornamelijk aanzienlijk verbeterd moet worden om stappen te maken. Qua techniek zit het naar mijn idee wel goed.

Te goed voor de jupiler league? Ik heb nog geen seconde gezien waaruit dat zou blijken.

Deze jongen kan nu wel zeuren dat ie niet speelt, maar als hij speelt, dan speelt ie als een slappe vaatdoek. Gaat totaal geen dreiging vanuit, en hij is fysiek veel te zwak. Hij laat zich altijd heel gemakkelijk van de bal zetten, zijn lichaam in de strijd gooien doet hij nooit. Hij zegt dat het tegenvalt, nou ik vind het ook heel erg tegenvallen als Ajax fan. Ik had mooie verhalen over hem gehoord maar voorlopig heeft hij nog geen goede wedstrijd gespeeld in Ajax 1 en het is meer dan terecht dat hij zo weinig speelt.

Waar is die zelfreflectie dan? Tsjongejonge.. hij voelt zich te goed voor de eerstedivisie en wel in het eerste spelen. En zo niet, dan wil die ergens anders naartoe? Heeft 'ie wel eens beelden van zichzelf teruggekeken? Met het spel wat hij tot nog toe liet zien kan 'ie naar geen enkele europese middenmotor.

andersen uitlenen aan willem II en daar dan laten blijven

Zie ik graag komen bij ons! Dit soort spelers moeten we eens huren

Dit is weer zo'n typisch voetballertje dat leuke trucjes kan op de training met een bal, maar zwaar te kort komt voor het echte werk. In ieder geval op dit moment heeft hij naar mijn mening nog weinig te zoeken in Ajax1. Als hij dan ook al begint te zeuren, zou ik hem lekker wegdoen.

Het vreemde alleen is, is dat Andersen niks minder is dan Fischer. En misschien zelfs wel beter. Fischer heeft in zijn tijd in Amsterdam nauwelijks echt wat laten zien, naast zijn doelpunten tegen Feyenoord en Psv...

Mentaal zit het nog niet goed in zijn hoofd wat je terug ziet in zijn spel dat nog te wisselvallig maar is nog steeds een groot talent. Misschien had hij eerder een gesprek aan moeten vragen om die onzekerheden weg te nemen. Ik zou het voor hem niet verkeerd vinden als hij een jaartje bij Groningen ging spelen waar de druk om te presteren minder hoog is.

Te soft en te iel is hij nog. Voetballen kan hij zonder meer. Maar om te slagen komen er ook andere aspecten om de hoek. Hij zal in zich zelf moeten investeren.

11 april 2014 om 13:24

Dat zeiden ze bij PSV ook over Huntelaar toen hij daar als jeugdspeler was. Het is altijd koffiedik kijken hoe een jeugdspeler zich mentaal/fysiek zich gaat ontwikkelen. Ik blijf erbij verhuren aan clubs als Groningen of H.veen zou de beste optie kunnen zijn maar zou hem zeker niet laten gaan.

11 april 2014 om 14:02

Het is toch ook zo? Huntelaar is in de loop der jaren fysiek echt gegroeid. En ik meen dat hij ook nog sprintlessen had gehad van een of andere 100-meter loper.
Andersen kan ook nog beter worden. Maar zoals 'ie nu speelt, moet 'ie niet gaan vragen om meer speeltijd in het eerste elftal.

Mooi een jaartje bij Cambuur laten ballen op de plek van Ritzmaier.

Andersen was bij Jong Ajax (voor de jupiler league) een 9,5... bij het eerste wordt hij ineens op de vleugels gebruikt..
zelfde gebeurt nu bij Kishna.. liet het bij Jong Ajax eerst niet zien, kreeg kansen in de spits en was ineens de beste man... nu weer op de vleugel bij het eerste...
Nog een voorbeeld, Klaasen
Scorende middenvelder bij Jong Ajax... 9,5... en nu op het middenveld
Op zich ook prima, maar niet meer zo overtuigend als bij Jong Ajax...
En dan zijn er nu de geruchten dat vd Vaart wordt gehaald voor de 9,5 positie... Daar hebben we er al 3 van die allemaal klaar zijn voor die positie in het eerste elftal

Beetje zwak dit. Andersen moet bij zichzelf ten rade gaan waarom hij nog niet is doorgebroken. Blijkbaar doet hij niet aan zelfreflectie. Het talent en de kwaliteit is zeker aanwezig bij deze jongen, maar hij heeft dat simpelweg (nog) niet laten zien. Ook in het eerste, hij heeft meerdere malen de kans gekregen.

Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan jonge gasten, die steeds meer eisen.. "Meer minuten of ik ben weg".. Flikker dan gewoon op.. Als je goed genoeg bent, dan krijg je heus wel je kans, zeker bij Ajax.. Als je nou een aflopende contract hebt en het al paar keer goed hebt laten zien, dan heb je nog iets van een goede onderhandeling positie, maar heb je nog een meerjarig contract? Hou dan gewoon je mond, voetbal je wedstrijd bij jong Ajax en werk nog harder.. Er zijn miljoenen mensen in Nederland en erbuiten die met jou van situatie willen ruilen!

Gewoon verhuren aan een Eredivisie club. Wel een leuke speler voor een club uit het rechterijtje.

Wat een sappie. Mag mentaal nog wat sterker worden zo te horen. En fysiek ook zo te zien. Maar met name mentaal. Als je zo goed kunt voetballen, dan kom je er wel. En een verhuur werkt soms erg goed.

Deze jongen denkt dat ie meteen in het 1e kan maar beseft niet dat dat niet zo gemakkelijk gaat. Vond hem erg tegenvallen die wedstrijden die hij speelde. Dag mag natuurlijk want hij is nog jong maar hij kon het niveau duidelijk nog niet aan. Snap niet dat ie zelfs een verhuur niet zo erg ziet zitten. Bij het 1e of vertrekken, kom op jongen!!!! Leer van andere leeftijdsgenoten die wel het nut inzien van verhuur!!!

Wat loopt hij nou weer te dreigen ? Geduld is een schone zaak. Deze jongen heeft veel talent en het zou jammer zijn als hij verkocht zou worden. Als hij zo graag op het hoogste niveau wilt spelen moet hij maar verhuurd worden, maar dan wel zonder optie tot koop.

Is dit geen aardige speler om verkocht te worden aan AZ? Gudmunson (en waarschijnlijk ook Beerens) vertrekken immers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren