Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Supportersvereniging PSV hoopt op ‘grondige renovatie’ in Eindhoven

Laatste update:

PSV maakt een merkwaardig seizoen door. De Brabantse club begon prima en maakte in de eerste paar wedstrijden indruk, maar zakte in de maanden die volgden finaal door de ondergrens en stond op zeker moment tiende in de Eredivisie. Door een knappe reeks van acht zeges op rij klom de ploeg weer behoorlijk op in februari en maart, maar nu werd er alweer driemaal op rij verloren in de competitie.

/

De officiële supportersvereniging ziet het seizoen aan en spreekt maandag de hoop uit dat er in de zomer het één en ander zal veranderen. Voorzitter Harrie Timmermans laat aan Omroep Brabant weten dat hij hoopt op een grondige renovatie bij PSV en een vooruitgang bij de spelers, die in zijn ogen een gebrek aan kwaliteit hebben en mentaal nog onvoldoende weerbaar zijn gebleken.

Na nederlagen tegen FC Groningen (2-3) en sc Heerenveen (3-0) ging PSV zondag voor eigen publiek met 0-2 onderuit tegen Feyenoord. Volgens Timmermans was het al van meet af aan zichtbaar dat PSV met jongens speelde en Feyenoord met mannen. “Ik denk dat we een wonder nodig hebben om ons nog te plaatsen voor Europees voetbal. In de play-offs speel je tegen ploegen als FC Groningen, sc Heerenveen en AZ. Daar hebben we in de reguliere competitie maar vier punten tegen gehaald.”

Moet PSV in de zomer grondig gerenoveerd worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 april 2014 om 15:28

Haha ik zag de titel en dit is het eerste wat door mn hoofd schoot. Ik dacht toch dat we afgelopen zomer hebben gerenoveerd. Maar zoals de beste bouwvakker weleens overkomt, soms doe je iets niet helemaal goed. Wel te hopen dat ze het aanpakken. Want het was weer een rampen seizoen. En het begon zo leuk....

14 april 2014 om 15:40

Het begon inderdaad goed, maar dit hadden we aan kunnen zien komen met zo'n nieuwe en jonge selectie. Toch hoop ik dat men op deze wijze doorgaat. Wel lijkt het me verstandig om er een ervaren man voor in de verdediging bij te halen.

Zo heeft Ajax Moisander, Feyenoord Mathijssen. Dat is gewoon erg belangrijk. Ook een goed meevoetballende spits zou niet verkeerd zijn. Locadia lijkt mij een prima spits, echter alleen als de rest van het team het spel kan maken. Voetballen is niet zijn sterkste kant, evenals bij Matavz. De spits moet in dit team veel meer aanwezig zijn.

Het is helaas uitgedraaid op een rampseizoen. Maar het nieuwe beleid, werken met jonge jongens en eigen jeugd bevalt me wel.

14 april 2014 om 15:45

Om dan toch in de bouw termen te blijven, soms is het beter om het helemaal te slopen, de fundering na kijken en eventueel versterken. En dan het helemaal opnieuw opbouwen.

14 april 2014 om 16:03

@ PSV-ADO

Ik was voor het seizoen van mening, en nu ook nog steeds van mening. Dat PSV dit jaar als overgangsjaar betiteld maar alsnog niet als overgangsjaar bezig is. Hoe kan je aan een overgangsjaar bezig zijn als je niet overduidelijk aan volgend jaar denkt is dan mijn vraag.

Natuurlijk is dit een gedurfde mening maar ik wil hem ook wel onderbouwen. Bekijk de selectie en de basisplaatsen eens voor spelers die bij PSV spelen
- Karim Rekik
Een talent, absoluut. Maar is er totaal geen zekerheid of deze jongen volgend jaar weer bij PSV speelt. Deze heeft het gehele jaar in de basis gespeeld in de as van het veld. Als hij vertrekt heb je dus helemaal niets gebouwd aan volgend jaar.

- Ji Sung Park
Een goede voetballer en een keiharde werker, maar eigendom van QPR die hem niet zomaar zullen laten gaan. Daarnaast is hij qua salaris onbetaalbaar als QPR er niet meer financieel aan bijdraagt. Deze heeft ook 70% van de wedstrijden gespeeld en is volgend jaar vertrokken. Wederom een speler die veelal ook in de as van het veld speelt.

- Bryan Ruiz
Deze is natuurlijk al veel bekritiseerd. Maar door de komst van Ruiz zit Narsingh zonder zelfvertrouwen, wil Bakkali vertrekken en is Jozefzoon nog minder interessant. Deze is ook volgend jaar weer vertrokken aangezien PSV geen 8 miljoen kan en moet willen betalen voor hem.

- Spits positie
Het gehele seizoen hebben Matavz en Locadia stuivertje verwisseld. Er is nooit gewerkt aan een vaste formatie. Nu staat veelal Locadia in het veld maar die heeft ook nog teveel wedstrijden gemist. Komend seizoen zal deze weer opnieuw moeten wennen aan de buitenspelers en middenvelders rondom hem.

In hoeverre is het een overgangsjaar als er komende zomer 3 basisspelers vertrekken en de wissels geen vertrouwen hebben en er nog steeds geen automatismen zijn in de ploeg? Met alle respect, ik zie niet dat PSV stappen heeft gemaakt dit jaar. De enige die stappen heeft gemaakt is Depay naar mijn idee.

14 april 2014 om 16:27

@delano, Hendrix heeft dit seizoen zoals de bedoeling was zijn wedstrijden mee gedaan. Datzelfde geldt voor Brenet. Ritzmaier heeft tijdens zijn verhuur stappen kunnen maken voor deze as van het veld. Park heeft volgens mij geen 70% van de wedstrijden gespeeld hoor. Voor het middenveld heb je volgend jaar normaal gesproken, Wijnaldum, Maher, Hiljemark, Schaars, Ritzmaier en waarschijnlijk zal Vloet zijn wedstrijdjes mee gaan pikken. Als Park erbij blijft is dat mooi, maar die zal niet de hoofdprijs mogen kosten aangezien hij behoorlijk blessuregevoelig is. Als Ruiz weggaat, blijft Bakkali waarschijnlijk (de jongen is net 18 en die moet dus niet zeuren dat hij dit seizoen niet veel heeft kunnen spelen) Narsingh is hopelijk volgend seizoen wel weer fit, want dat was hij dit seizoen duidelijk nog niet. Verder verwacht ik dat Bakkali en Depay volgend seizoen als ze blijven veel speeltijd zullen krijgen. Verder zullen er waarschijnlijk weer een aantal spelers van de beloften doorgeschoven worden naar het eerste. Kortom de jongens waarvan het de bedoeling was dat ze stappen zouden maken hebben dat wel gedaan. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat deze jongens op deze leeftijd allemaal basis spelen. Ipv Rekik of Bruma hadden ze natuurlijk een ervaren verdediger aan moeten trekken. Als je kijkt naar de leeftijden en de ervaring van Hendrix en Koch ( de opties uit de eigen jeugd), dan waren die dit seizoen nog te jong en onervaren om een heel seizoen in de verdediging te spelen.

14 april 2014 om 15:44

Precies!
PSV heeft denk ik al 5 jaar zo'n beetje de beste selectie maar wordt geen kampioen. Frank de Boer zou met dit materiaal kampioen zijn geworden, daar ben ik van overtuigd.
Ik denk dat er twee problemen zijn.

1. Er zit naar mijn idee een te groot cultuurverschil tussen de trainers, wat brabantse psv'ers van middelbare leeftijd zijn, en het merendeel van de selectie bestaat uit pleintjesvoetballers als Depay en Maher.

2. PSV heeft goede selectie maar vooral een team dat uit balans is. Teveel jongens beschikken over een goede techniek maar missen het fysiek om een bal te veroveren. Gisteren speelden Locadia, Depay, Ruiz, Wijnaldum en Maher. De helft van het team kan dus geen bal veroveren en verliest veel fysieke duels. Nooit gedacht dit te moeten zeggen maar waren deze jongens maar meer zoals Immers.......

14 april 2014 om 15:54

PSV heeft de afgelopen jaren een sterke selectie gehad, maar de verdediging was steeds dramatisch.

14 april 2014 om 16:31

Immers is 3 keer vernederd door het middenveld van Ajax, leuk dat Immers een goaltje maakt tegen N.e.c of Ado maar in topwedstrijden zoals Europese plaatsingen is het gewoon een drama.

Maar voor Feyenoord en Immers is het tot nu toe een goed huwelijk geweest. Hard werken, weinig techniek en absoluut een haat naar Ajax past goed dus,

14 april 2014 om 16:39

Bij Ajax zou Immers in de huidige vorm ook op de bank of de tribune zitten. Die speelt Klaassen, de rechter aanvallende middenvelder, echt niet uit de basis. Klaassen(10 uit 24) scoort iets vaker dan Immers(11 uit 31) en werkt net zo hard als Immers, maar kan daarnaast veel beter voetballen. Zo'n goals als gisteren tegen ADO in de korte hoek of die bal die Klaassen uit de lucht pikt tegen NAC en subliem afmaakte dat kan Immers niets. Immers schiet met de ogen dicht en ziet wel of de bal erin gaat, dat zie je Klaassen nooit doen. Die mikt.

Overigens speelt Immers ook Tadic en Pröper niet uit de basis, om nog maar wat voorbeelden te geven.

14 april 2014 om 17:15

Immers heeft wel een prachtige goal gescoord tegen Utrecht toen hij nog bij ADO speelde (de 2-1), zo'n goal zie ik Klaassen niet maken.

14 april 2014 om 20:38

Nee joh, Immers is net zo goed als Klaassen.....
Hou nou toch op man. Klaassen speelt zijn eerste seizoen op ED niveau. Immers is nu op zijn beste gezien zijn leeftijd.

14 april 2014 om 17:00

Classongrass,

Ze zouden het in ieder geval een stuk beter gedaan hebben.

Zoals er gisteren gevoetbald werd( al hierboven door "wingman" benoemd), lag ook voor een deel aan de trainer( Faber).

Nou liet Feijenoord ook wel gelijk zien, dat er niets te halen was voor Psv.

Maar het belang van de wedstrijd tegen Feijenoord voor PSV is niet goed vertaald in een mooi resultaat, zullen nog alle zeilen bij moeten zetten om te ontsnappen aan play offs.

Zonder te willen stangen, zou ik toch maar eens een consult inlassen met Hiddink.

Want de wil om te winnen is totaal niet aanwezig bij het huidige Psv.

14 april 2014 om 20:47

Ik moet echt lachen om al die mensen die maar roepen dat psv de beste selectie heeft en dan ook nog verreweg de beste

Hou het nou eens echt tegen het licht en kijk dan eens goed. Dan zie je dat dit volstrekt onjuist is.
Keeper is goed, maar niet de beste.
Centrale duo is zwaar overschat, zijn by far niet de beste!
Willems is gewoon zwak.
Rechtsback is goede speler.
Park is een lopertje 13 in een dozijn
Hiljemark, 13 in een dozijn
Schaars niet goed genoeg voor de top.
Maher is goed genoeg voor club uit middenmoot.
Depay is erg goed, een van de beste.
Locadia, middelmaat.
Ruis, drama.

Zal ik nog even doorgaan?
Dus beslist niet de beste selectie.

De supportersvereniging moet zelf maar eens gaan renoveren. Wat was dat publiek akelig stil gisteren. Heb echt verbazing zitten kijken, hoe kun je bijna 90 minuten lang stil zijn en braaf voor je zitten kijken? Heb ze 1x gehoord en dat was toen Maher gewisseld werd.
Verder alleen 'die lul met een trommel' gehoord
Shall we sing a song for you?!

14 april 2014 om 15:00

Ach, de Kuip was tijdens de laatste Klassieker ook muisstil, op een kwarrtier na nadat Feyenoord op 1-0 kwam. Het enige vak wat de hele wedstrijd achter zijn ploeg staat, is 410.

On topic: ik denk dat de verdediging de enige linie is die gerenoveerd hoeft te worden, dat is nog steeds de achilleshiel van Psv. De rest van het team staat wel

14 april 2014 om 15:12

Dat komt omdat jullie er niet zijn. Het moet een beetje over en weer gaan tussen 2 supporters groepen. De klassieker is gewoon doodsaai geworden.
Vak 410 stelt verder ook niet heel veel voor. Is ook vooral een 'lul met een trommel'.
Het gezang wat er uit dat vak komt is bij Feyenoord meestal het minimale al is het de laatste jaren wat minder. Er zijn nu weer een hoop acties gaande om het stadion weer helemaal los te krijgen. Bij uitwedstrijden is de sfeer sowieso ongeëvenaard. Waar we ook komen, we nemen de boel over. Gisteren ook weer 90 minuten lang gekkenhuis. Ook het legioen komt er weer aan, sterker dan ooit.

14 april 2014 om 15:19

Dan moet je maar eens naar een uitwedstrijd van Ajax kijken. Meer hoef ik niet te zeggen.

14 april 2014 om 16:17

In de Kuip is het ook gewoon muisstil, alleen corners en vrije trappen komt er wat los. Maar ik heb met jou al meer deze discussie gevoerd,

Arena zit bijna altijd vol en nooit half leeg zoals jij beweert dat is in de kuip wel vaak zo. Alleen als Ajax langskomt zit de kuip vol. In de Arena heb ik het niet over de no show percentage. Want buiten dat de Arena natuurlijk een groter stadion heeft zitten er gemiddeld ook meer mensen dan in de kuip.

Ajax is in alles een grotere club, en dat weet jij maar al te goed. Jou haat is zo doorontwikkeld dat het bijna eng word.

14 april 2014 om 16:27

Je kan het mooi vinden of niet, vak410 is het trouwste publiek, zowel uit als thuis.

Persoonlijk hou ik van de ludieke en spottende Amsterdamsee humor. Beter dan die kwetsende en op de man spelende teksten die je elders,ook in de Kuip, hoort. Sowieso hoort het Feyenoordpubliek bij het meeste kwetsende en het op de persoon spelende publiek. Denk maar aan het liedje "louis van Gaal die had een k-wijf" nadat zijn eerste vrouw aan die ziekte was overleden en ook teksten als we gaan op J-jacht vind ik laag bij de grond en kan ik niet waarderen. Bij Ajax wordt ook veel minder dan bij andere clubs de moeder van de scheidsrechter beledigd, dat vind ik ook positief.

Doe mij dan maar het positieve geluid van vak410, die hebben meer pro teksten dan anti teksten.

14 april 2014 om 16:34

Bommen op Rotterdam heel ludiek inderdaad.
Amsterdamse humor haha, je hebt inderdaad humor.
Ze lachen daar alleen om zichzelf, walgelijk volk.
Als er al een club is die vaak leuke ludieke teksten hebben dan is het wel Den Haag ( FR en FCU regelmatig).

Het is trouwens ook weer een feit dat Feyenoord de meeste uitsupporters heeft meegenomen dit seizoen (voor het zoveelste jaar) dus hoezo de trouwste?

14 april 2014 om 16:39

Serieus Doncoxxx en dat net na die controverse over het spandoek Rooie Mark En dan bommen op Rotterdam ook al zo'n heerlijk positief liedje.
Kom op zeg.

Dat het Feyenoord publiek niet het geweldige legioen is als ze pretenderen te zijn prima en ook zeker waar, maar we moeten niet doen alsof het bij onze clubs veel beter is

14 april 2014 om 16:40

Ik zou dat artikel dan wel eens willen lezen ? Ik kan nergens vinden dat Feyenoord meeste uit supporters heeft meegenomen dit jaar. Dit is zonder bronvermelding niks maar dan ook niks waard.

14 april 2014 om 16:42

@wandering, Ten eerste was dat een actie van de F side, dat is een ander vak en daarnaast dat is allemaal een reactie. Dat bommen op Rotterdam is weer een reactie op de sissen en de hamas spreekkoren. Dat van Rooie Mark was bv een reactie op een actie van Feyenoord aangaande Picornie. Ik vind dat ook walgelijk, maar over het algemeen heb ik gewoon gelijk.

Ik begin er inderdaad over omdat die Feyenoorders zichzelf zo vreselijk geweldig vinden, maar dat publiek loopt tegen Ajax ook masaal weg tegen het einde wanneer ze achter staan. Ook dee verhalen over de bezettingsgraad zijn hilarisch, daar die in de Arena hoger liggen dan in de Kuip. Dat is allemaal op te zoeken, maar toch blijven ze die kolder verkopen.

@pedro, ik hoor voornamelijk ellende en gescheld bij ADO en Utreecht, maar dat zal wel aan mij liggen.

14 april 2014 om 16:43

Blind en De Boer bij aankomst helemaal verrot schelden is jullie manier van zingen. Als je sins 1999 geen kampioenschap meer hebt kunnen vieren dan worden de teksten alleen maar harder en harder.

Misschien dat jullie ooit weer eens normaal bij een Heracles ontvangen kunnen worden als er eens normaal gedrag kan worden getoond. Altijd maar willen bewijzen dat jullie nog een topclub zijn.

Uit onderzoek blijkt dat alle eredivisie clubs alerter zijn als feyenoord op bezoek komt dan een Ajax of Psv.

14 april 2014 om 16:54

@ Doncoxxx
Het zal allemaal best wel een reactie op iets wezen, misschien is het Hamas roepen van de Feyenoord supporters ook wel een reactie op iets of iemand.
Dat is eigenlijk niet zo heel interessant.
Als je in het stadion zit en dan ergens op reageert kan ik me nog wel voorstellen, ik wordt ook gek en kwaad als ik die vuurwerkgeluiden hoor van de (voornamelijk) Feyenoord, Eagles en FCU supporters.
Maar als je dan 1x iets geroepen hebt dan ga je toch nadenken en dan denk je toch, hier ben ik niet goed bezig
Of dat je naar huis gaat en daar op je gemak een spandoek gaat maken, dat dan meeneemt naar het stadion en gaat ophangen, tja dat is voor mij een brug of 10 te ver

14 april 2014 om 20:54

Man man, classongras wat ben jij een vooringenomen kereltje!

Er zitten bij Ajax per definitie meer supporters dan er bij elke andere club in Nederland (uitgezonderd Feyenoord) überhaupt in hun stadion passen.

Bovendien is 410 beduidend meer dan een trommel.

14 april 2014 om 21:08

@ pedro1908

"bij uitwedstrijden is de sfeer sowieso ongeëvenaard."

Vandaar dat er onderling ook zoveel kritiek op de sfeer is bij uitwedstrijden de afgelopen seizoenen, ook dit seizoen was er onderling weer de nodige kritiek te horen. Wellicht dat het de laatste wedstrijden weer een beetje op gang komt maar het is echt nog geen vanzelfsprekendheid bij uitwedstrijden. Iets wat ik weet door bevriende fanatieke/kennissen Feyenoord supporters, Feyenoord fan sites (ja, ik kijk daar weleens op zoals zovelen van beide kampen doen, ook al zullen velen van beide zijde dit ontkennen) maar ook door Feyenoord supporters hier op voetbalzone.

Begrijp niet verkeerd, het zou top zijn als die sfeer weer terug komt, Ajax en Feyenoord zijn al jaren de enigste twee Nederlandse clubs die altijd een uitverkocht uitvak hebben (al doet Twente het volgens mij de laatste jaren ook niet slecht).



15 april 2014 om 01:56

@wandering, je haalt weer vak410 en de F side door elkaar. Daarnaast zeg ik dat het merendeel van de Amsterdamse spreekkoren pro is en dat is gewoon zo en daar loop jij aan voorbij. Het Amsterdamse publiek is het meest kritische publiek van Nederland, maar qua spreekkoren het meest positieve en dat mag ook weleens gezegd worden.

14 april 2014 om 15:02

Heb je daar ooit iets anders mee gemaakt dan? Alleen Europees is er sfeer.

14 april 2014 om 15:32

Iedereen weet toch dat het PSV publiek niet een van de meest uitbundige is....maar om dat er nou elke keer bij te halen is zo;n onzin. Het ene publiek is wat sfeervoller dan het anderen. Bij Ajax is er ook jaren sprake geweest van een dooie sfeer, nu sinds aantal jaar weer mooi. En dat is bij zoveel clubs het geval.
daarnaast kan ik het enigszins voorstellen dat er gister mensen waren die niet eens in staat waren gisteren te zingen. Ik den dat er een aantal waren die 90minuten lang met open mond van verbazing zaten te kijken vanwege het dramatische spel!

14 april 2014 om 15:55

Ik vind het 'gebrek aan kwaliteit' echt lachwekkend hoor, er zit geweldig veel kwaliteit en potentie in het team.
Met 'gebrek aan kwaliteit' denk ik ook dat de SV doelt op aankopen... laat dat nou net zijn wat niet goed kan gaan uitpakken.
Dat er wat moet gebeuren is duidelijk, maar ik persoonlijk denk dat het echt meer een mentaliteits/gedrags probleem is.

14 april 2014 om 16:14

@pedro1908

Toch jammer dat we dit pas aan het einde van het seizoen kunnen roepen hoe 'goed' het Legioen wel niet is.

Feyenoord heeft het in wedstrijden laten afweten en daardoor belangrijke punten verspeeld. Maar het Legioen heeft het ook in meer dan genoeg wedstrijden laten afweten met als absoluut dieptepunt Ajax-thuis dit jaar. Van te voren allemaal grote mondjes over een 'heksenketel'. Maar ik heb maar een keer een 'heksenketel' gevoel gehad dit jaar en dat was Kuban Krasnodar thuis (eerste kwartier / 20 minuten). Meer ook niet.

Je hoort het uitvak in de Kuip steeds vaker scanderen 'het Legioen is met pensioen'. Het is pijnlijk, maar wel waar.

14 april 2014 om 16:22

Helemaal mee eens maar er wordt hard aan gewerkt. Verder heb ik het over de wedstrijd van gisteren en daar was het een gigantisch verschil tussen 'maar' 1200 Feyenoordsupporters en 30.000 (?) PSV-ers.

15 april 2014 om 09:20

@pedro1908

Is leuk en aardig dat je eens de toon kan zetten in de wedstrijd. Maar in thuiswedstrijden worden we vaker overklast door de uitsupporters dan dat er zelf echt sfeer word gemaakt..

Tegen RKC thuis bijvoorbeeld, dat was maar een dooie boel..

14 april 2014 om 16:27

Lijkt me logisch dat je iets stiller bent als je een compleet kansloze wedstrijd speelt tijdens een mislukt seizoen. Het zou het legioen trouwens ook sieren om ook eens stil te zijn, tijdens een minuut stilte ter na gedachtenis van een club icoon bijvoorbeeld. Gisteren hebben ze zich namelijk schandalig gedragen door halverwege de minuut stilte te gaan schreeuwen

14 april 2014 om 16:39

Moet die PSV-er maar geen k*nker Feyenoord schreeuwen tijdens die stilte.

En die wedstrijd was toch niet vanaf minuut 1 al kansloos? Of wisten jullie zelf eigenlijk ook wel dat je ging verliezen?

14 april 2014 om 17:19

Helaas is de hele maatschappij aan het verharden, begint al in de politiek.

Vind het ook vreselijk dat er mensen geen respect tonen tijdens een minuut stilte, als mede supporters het zo goed zouden menen moeten ze ook eens durven zeggen: Hou je mond even.

Verder viel me inderdaad wel op dat Feijenoord publiek het liet afweten in wedstrijd tegen Ajax.

Moet je toch van de eerst tot de laatste minuut je eigen team aanmoedigen, in plaats je frustratie van je afgooien met aanstekers en euromunten.

Andere zich wel normaal gedragende supporters vallen dan ook mogelijk stil.

Jammer dat het bijna niet meer mogelijk is om overal als uit publiek naar een wedstrijd te gaan.

Maar supporters zorgen gelukkig wel voor een stuk sfeer tijdens wedstrijden.

15 april 2014 om 09:21

@pedro1908

Nou, laat die PSV-er roepen wat die wilt. Tijdens die minuut stilte word gewoon geacht je mond te houden. Hoe denk je dat Feyenoorders zouden reageren als PSV een minuut stilte zou verstoren?

Al interreseert die minuut stilte je gaan bal, en vind je het complete onzin. Toon respect en houd je mond gewoon even dicht. Ongeacht wat andere mensen roepen of doen..

15 april 2014 om 13:12

Precies Fr12jules, na de minuut stilte die 'fans' helemaal kapot fluiten en dan als een echte twaalfde man wat het Legioen ooit was achter het team gaan staan, dan maak je pas een heldenstatement. Door een minuut stilte heen schreeuwen is het laagste wat je als mens qua respect kan bereiken, ook als een ander begint.

met een beetje mazzel word psv nog 4e. Vitesse is de laatste weken niet veel beter dan psv. Ik hoop dat psv nog 4e word en dat Vitesse mooi play offs mag gaan spelen

14 april 2014 om 15:16

Ik denk dat hveen 4de word beter doelsaldo als psv en ook bijna als vitesse.en nog het makkelijkste programma

14 april 2014 om 15:19

Zal er om hangen neem aan dat Vitesse thuis gaat winnen van de Eagles en uit bij Utrecht. Maar ja niks is zeker. PSV zal vol aan de bak moeten bij Zwolle thuis tegen NAC zullen ze wel winnen denk ik.

14 april 2014 om 15:19

Ja precies, die hebben de laatste 5 wedstrijden 2 punten gepakt ...

Hopelijk gaat 1 t/m 4 het goed doen in europa en mijn hoop gaat uit naar vitesse/psv die het laatste playoff ticket pakt zodat Ajax, Feye, Twente, Vitesse en PSV allemaal in Europa zitten. Da zijn toch clubs waar we groepsfases mee moeten kunnen overleven (ajax misschien wel in de CL als ze het team bij elkaar kunnen houden en stappen kunnen maken).

En PEC natuurlijk, owja ... Ik zie ze in elk geval wel winnen van Luxemburgse amateurs dus hopelijk wordt komend seizoen in Europa een heel heel stuk beter dan dit seizoen.

14 april 2014 om 15:46

Hoop toch dat ze in Waalwijk niet winnen ;-).

Elk bestuur maakt fouten, ieder z'n visie en PSV gokte met een nieuw jong elftal en met Cocu aan het roer als hoofdtrainer. Als je het over het seizoen bekijkt, hebben ze zichzelf echt te kort gedaan, vooral Europees gezien. In de competitie ging het ook niet altijd over rozen, maar goed, ze doen mee om een Europees ticket. Ze wilden aan het begin van het seizoen al mee doen om het kampioenschap, maar die doelstelling hebben ze al vrij snel moeten bijstellen. Gun Psv, Cocu, en de jonge spelers nog de tijd. Ook zij moeten groeien als team en volwassener worden in de wedstrijden. Volgend seizoen staan ze er gewoon weer.

14 april 2014 om 15:24

Ja maar dat is de vraag, staan ze er dan weer?

Maher laat niks zien, Park schijnt fysiek niet meer alles te zijn, wat is het plan met Ruiz? en ook het plan met Narsingh Jozefzoon?

Blijft Depay? Bakkali?

Het is erg makkelijk maar spelers als Locadia, schaars, bruma missen echt kwaliteit. Voor jeugd kiezen is goed, maar dan moet je wel spelers hebben die bij je niveau passen. Ajax en Feye kunnen uit hun opleidingen spelers pikken die vrij snel met het niveau meekunnen, bij PSV zie ik alleen Depay echt duidelijk goed spelen. Locadia vind ik ook maar erg matig ...

14 april 2014 om 16:48

Bij je eerste zin stip je direct duidelijk aan waar de fout ligt. Een visie die bestaat uit een gokje wagen. Een gokje wagen doe je in het casino. Als je een miljoenenbedrijf runt mage er verwacht worden dat je een uitgebreid plan hebt.

gewoon meer ervaring in de ploeg pompen(spelers a la Park), met het spelersmateriaal moet dat volgend seizoen wel goed komen. Ze kunnen het wel, ze doen het alleen lang niet altijd. Taak voor cocu, en de routiniers om dat weg te werken. Dit seizoen gewoon europa league halen.

14 april 2014 om 14:58

Dezelfde Cocu klaagde dat er te veel wedstrijden gespeeld werden en dat de spelers dat niet gewend zijn. Als het aan Cocu ligt, dan spelen ze komend seizoen helemaal geen EL.

Dat roepen ze bij PSV al jaren dat het anders moet maar dan slaat de paniek weer een toe en gaan ze Ruiz voor heel veel geld huren.

14 april 2014 om 15:06

Bij meerdere clubs duurde het jaren voordat het opgelost was. Kijk maar eens naar Ajax. 7 Jaar geen kampioen geweest en nu staat er een club met elftal dat al 4 x achter kampioen is geweest. Je moet als supporter vertrouwen blijven houden, ondanks dat het er niet goed uitziet. Wat moet je anders?

14 april 2014 om 15:45

6 jaar was het geloof ik. Verder heb je zeker een punt.

14 april 2014 om 15:59

@magid 6 jaar inderdaad maar dat even terzijde.
@valek, natuurlijk moet je vast houden aan wat je groot heeft gemaakt.
Maar spelers kopen zal absoluut de oplossing niet zijn.
Bij Ajax ging het sportief altijd wel redelijk al werden we geen kampioen...
Nu is het roer omgegooid, word vertrouwd op de nieuwe visie.
Jeugd proberen in de passen waar dat kan.
PSV hoeft niet echt in de passen aangezien er een redelijk jonge en talentvolle basis staat nu.
Voetballen kunnen ze allemaal wel, het lijkt mij echt puur een mentaliteitskwestie.
Ze laten te snel de koppies hangen.
Wat zou Cocu of Faber bijvoorbeeld echt totaal anders doen dan Frankie?

14 april 2014 om 19:17

Cocu is niet consequent. Heeft niet wat Frank wel heeft. De overhand hebben. Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden. Als Cocu dat wel had, had er een team gestaan die wilden werken. Echte kerels. Dat missen we nu. Want er is kwaliteit genoeg.

Elk jaar maar renoveren dan? Ik snap dat het publiek hard baalt, dat zou ik ook doen. Maar ik vind het goed dat het bestuur naar de lange termijn kijkt en zich niet gek laten maken. Psv heeft bewust gekozen voor een jong team met veel eigen jeugd en het verkopen van een groot deel van het basiselftal. Daarnaast het aanstellen van een jonge trainer. Dan weet je dat je wel eens zo'n seizoen kunt hebben, zeker als spelers als Wijnaldum en Narsingh langdurig geblesseerd raken. Ik denk nogsteeds dat er bij PSV een verstandige keuze gemaakt is en dat dit beleid zijn vruchten af gaat werpen.

14 april 2014 om 14:54

je hebt helemaal gelijk, het heeft gewoon zijn tijd nodig. In potentie is dit de beste selectie in Nederland, beter dan Ajax, Twente en Feyenoord. Het enige dat eigenlijk ontbreekt is een echt ervaren trainer die deze talenten kan doen ontluiken.

14 april 2014 om 15:05

Potentie is alleen leuk als het potentieel ook daadwerkelijk benut wordt, anders heb je er helemaal niets aan. leuk hoor roepen dat het in potentie de beste selectie is, maar waar is het bewijs van deze stelling?

14 april 2014 om 15:10

Nonsens, zo getalenteerd is die selectie nu ook weer niet hoor. Depay, Maher, Wijnaldum en Rekik vind ik indrukwekkende talenten maar daar blijft het voor mij bij. Ik vind dat er bij Ajax en Feyenoord niet minder talent rondloopt dan bij Psv.

14 april 2014 om 14:56

Helemaal mee eens! Dit is een bewuste keuze geweest van het bestuur en het zou erg amateuristisch zijn als er nu weer veel geld in de selectie gepompt zou worden! Geduld is een schone zaak. Wellicht is een jaartje geen Europees voetbal helemaal geen ramp voor Psv.

14 april 2014 om 15:07

Sorry maar wat jij zegt klopt gewoon niet. Dit is niet allen dit seizoen aan de gang dit is al bijna 5 jaar zo, dat PSV gewoon wanbeleid voert mer Brands voorop.

Verder vind ik niet dat ze een goede keuze gemaakt hebben met het aanstellen van Cocu het is gewoon duidelijk dat die man tekort komt. Er is geen enkelspeler beter geworden en het is alleen maar minder gegaan met de ploeg. Als jij zegt dat er tijd nodig is dat kan maar als er geen vooruitgang is dan is het gewoon niet goed. Kijk als er wat vooruitgang geweest was en een aantal spelers veel beter waren geworden dan ok maar het gaat gewoon niet en PSV bakt er gewoon niets van.

Dat betekent dus dat als eerst Brands weg moet want sinds die man er zit heeft PSV gen prijs gewonnen. Verder moet Cocu weg of als assistent blijven en er moet een goede ervaren trainer komen die dit zooitje weer aan het voetballen krijgt.en verder moet er een spits komen die veel scoort want wat PSV aan spitsen heeft is om te huilen. Ik ben bijna 100% zeker dat als PSV een goede spits had dat ze 2e konden worden ook al was het niet veel aan dit seizoen.

Als je wedstrijden terugkijkt waarin zowel Matavz als Locadia kans na kans hebben laten liggen dan had PSV veelmeer punten kunnen hebben dan het nu het geval is.

14 april 2014 om 15:24

Ik denk dat ze in Eindhoven wel een groot probleem hebben. Er is namelijk niet een punt aan te wijzen, het zijn er meerde.

De mentaliteit van een aantal spelers is werkelijk waar dramatisch. Dat lost je volgens mij niet zo maar op. Ten tweede ontbreekt het aan ervaring (vooral in de achterhoede). Een Bruma zou veel beter renderen naast een Moisander bijvoorbeeld, het zelfde geldt voor Rekik. En ten derde ontbreekt het gewoon aan kwaliteit. Kijk naar de spitspositie, Locadia krijgt de voorkeur en achten ze dus beter dan Matavz, maar Locadia maakt het niet waar. Ik had overigens niet verwacht dat hij het niet waar zou maken, vorig jaar (of jaar er voor) scoorde hij bijna altijd als hij speelde.

Ik ben zelf ook een fan van PSV en ben het volkomen eens met de supportervereniging. Er zit helemaal geen vizie achter de beslissingen (huur Ruiz) etc. Het word tijd dat PSV zich echt gaat vasthouden aan de jeugd. (Want daar loopt genoeg kwaliteit tussen) en alleen aankopen doen als er geen andere optie is.

Met de spelersgroep an sich is helemaal niets mis. In potentie is dit zelfs de beste selectie in de Eredivisie, het enige dat ontbreekt is een toptrainer. Niets ten nadele van Cocu maar hij is gewoon te groen, straalt helemaal niets uit en dat heeft zijn weerslag op de selectie. Daarnaast heeft hij een trainersstaf om zich heen verzameld die net zo groen is...

14 april 2014 om 16:00

Dat kun je we 3x hier neerb typen, maar dat maakt het nog niet waar hoor, hoezo in potentie de beste selectie?
Waar is het bewijs van die stelling?
Potentieel is leuk hoor, maar als het er niet uit komt, dan kun je echt niet zeggen dat het in potentie de beste selectie is, dan moet je het op zijn minst een paar x laten zien. Niet 4 of 5x maar minstens in een kwart tot de helft van de wedstrijden, anders is het geroep in het niets..

Wederom een renovatie nodig. Ik hoop toch echt dat er een flink aantal spelers vertrekken die het gewoon niet waarmaken. Maher heb ik geen woorden voor, zelfs van AZ-fans hoorde ik begin van het seizoen zelfde verhalen. Af en toe subliem, veel vaker onzichtbaar.

Je kunt je afvragen waar je precies moet renoveren. PSV heeft de kwaliteit, maar het is alsmaar slechter gaan spelen, ook tijdens de zegereeks. Kijken we dan naar staf of naar iemand als Schaars die zijn ploeg niet op sleeptouw neemt? Ik denk dat Faber of van der Weerden een stap terug moet nemen en vervangen moet worden door iemand die minstens 10 jaar eredivisie ervaring heeft.

Zelf hoop ik op veel mutaties op het middenveld. Wijnaldum is een goeie jongen maar dat is niet het niveau wat we moeten nastreven. Zelfde geldt voor Schaars. En wat ik net zei over Maher, tjah. Het is allemaal niet het niveau wat PSV moet hebben.

14 april 2014 om 14:58

Als Wijnaldum al niet goed genoeg meer is, dan kunnen we beter gewoon helemaal stoppen, dat is in mijn ogen de beste speler van Psv?

14 april 2014 om 15:10

Wijnaldum kan heel veel met een bal maar komt te kort voor de top. En PSV wilt een topclub zijn, tjah. Ik zie Wijnaldum niet meer beter worden.

14 april 2014 om 16:24

Wijnaldum heeft een paar leuke acties gemaakt bij Psv maar meer ook niet. Die jongen heeft zo ontzettend veel kansen verprutst bij Psv dat is gewoon niet meer normaal.

Ik denk dat die jongen nooit gelukkig is geweest in Eindhoven dat zie je aan alles. En als je dan ziet hoe zijn clubje Feyenoord heeft gepresteerd kan het haast niet anders dat hij grote spijt heeft van zijn overgang.

14 april 2014 om 14:59

tja, waan van de dag of zoiets?! Moet PSV dan ieder jaar dat ze de titel niet pakt een enorme renovatie doorvoeren? Brands heeft een in potentie hele sterke selectie samengesteld. Dat het er op de een of andere manier (nog) niet uitkomt moet geen reden zijn om maar weer een heel blik nieuwe spelers te halen. Geef deze jongens de tijd, de ervaringen van dit seizoen helpen ze om volgend seizoen sterker voor de dag te komen. Met 1 gerichte aankoop (spits) is de selectie nagenoeg rond. Alleen dan nog een ervaren trainer erbij of voor de groep. En zul je zien, sta je volgend jaar op de banken voor Maher, Bakkali en al die anderen die je nu vervloekt...

14 april 2014 om 15:09

Ik denk sowieso dat PSV rekening moet houden op een verandering, want er zijn drie basis speler gehuurd, en het is maar de vraag wat er met hen gebeurd. En Rekik en Park spelen in de as, zeer belangrijke posities op het veld.

Overigens ben ik van mening dat Schaars en Wijnaldum sowieso vervangen moeten worden. Schaars niet zo zeer vanwege zijn niveau, maar die jongen is blessuregevoelig en een lichtgewicht, brengt veel te weinig. Wijnaldum is goed. Meer niet. Voor het salaris wat hij eist moet je uitmuntend zijn en dat is Wijnaldum nooit geweest bij Psv, op enkele wedstrijden na. Maar met enkele goede wedstrijden ben je niet geschikt voor een topclub.

14 april 2014 om 15:04

Ikzelf vindt dat je beter een gemotiveerde speler met wat minder kwaliteit (schaars) beter o het middeveld kunt zetten dan dat je Maher erin zet.

Begin maar eerst een ervaren trainer aan te stellen die de spelers tot op de bot kan motiveren. Ook een duidelijke spelsysteem ontbrak de hele seizoen. Ook is er geen enkele speler beter geworden.
Cocu is gewoon hierin gefaald.

PSV supporters is dit seizoen ook niet de ideale 12e man gebleken. Misschien alleen de wedstrijd tegen Ajax en Twente.

Ik heb het idee dat PSV de formule van Ajax wilde gebruiken, jonge trainer, veel jeugd en dan komt het wel goed. De eerste paar wedstrijden van het seizoen was ik erg onder de indruk van PSV en zou ik ze de meeste kans geven om kampioen te worden. Maar nu....een onsamenhangend team met geen enkele uitstraling. Die wedstrijden die recent gewonnen zijn waren ook dramatisch. Ik ben toch bang dat er meer mis is bij PSV

Dit was toch van te voren als mogelijkheid beschouwd. Het zou een seizoen worden met ontwikkeling als hoofdonderwerp. Als je nu in je selectie gaat kijken wat er allemaal niet goed goed genoeg is, dan ben je gewoon weer terug bij af. Dan moeten er dus toch een hoop spelers weg en een hoop spelers daarvoor in de plaats gehaald worden.

Er staat een selectie wat jong is, onervaren en waarschijnlijk mentaal niet zo heel sterk.
Als je in het begin van het seizoen het beste voetbal speelt en kampioenschap al besproken wordt, dan krijg je een enorme dreun voor je kop als je dan ineens zo'n slechte reeks neerzet. Nu 2 keer verloren van middenmoters en dan krijg je feyenoord over je heen gedenderd.
Ze hebben 60 miljoen uitgegeven vanaf 2010 en dat leverde geen prijzen op. afgelopen seizoen betaalde je 8 miljoen voor Maher en dat is de minste speler van allemaal.
Geef het gewoon wat tijd. Volgend jaar voor plek 1 t/m 3 en jaar daarop kan je echt voor kampioenschap gaan. Hoef je echt geen spelers voor te halen om dat te bewerkstelligen.

Beleidsmatig natuurlijk belachelijk. Je bent net een jaar een bepaalde weg ingeslagen, dat levert niet direct resultaat op. Natuurlijk verwacht de supporter wel, maar wanneer de bestuurders hier naar zullen luisteren zal emotie en sentiment het beleid gaan bepalen, dat moet je niet willen.

Snap de frustratie, maar had van een supportersvereniging wel een doordachter statement verwacht dan dit simpele gedoe. Als je nu weer van alles gaat veranderen ben je alleen maar verder van huis en blijf je bezig.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik (als Groningen supporter) op dit moment wellicht liever 8e word, en tegen PSV speel in de Play Offs dan 7e worden en tegen Heerenveen moeten. (alhoewel het ook niet ondenkbaar is dat Heerenveen nog 5e wordt.) PSV heeft duidelijk een beter team dan AZ, Heerenveen en Groningen, maar de wind wel flink tegen. Daarnaast zal de druk om het seizoen nog enigszins te redden bij PSV liggen. Groningen zal de underdog zijn tegen alle 3 de ploegen, maar ik denk dat ze tegen PSV de meeste kans hebben om deze positie uit te buiten.

Van mij hoeft er geen grondige renovatie te komen. Ik denk dat er een getalenteerd en kwalitatief goed geraamte staat voor komend seizoen. Het probleem is dat Psv voor sommige posities te weinig concurrentie heeft. De linksback positie is wat dat betreft het mooiste voorbeeld. Tamata komt duidelijk tekort voor dit niveau en Willems is een bron van onrust maar die laten ze gewoon staan. Psv moet dit seizoen door selecteren en een aantal gerichte aankopen doen. Bovendien moeten ze hopen dat sterkhouders als Zoet, Arias, Depay en Wijnaldum aanblijven. Wat mij betreft mogen ze afscheid nemen van Tyton, Zanka, Tamata, Van Ooijen, Jozefzoon en Matavz. Deze spelers komen tekort. Naast deze spelers hebben ze een aantal huurlingen en hopelijk beslist Park om nog een jaartje door te gaan. Van mij hoeven Rekik en Ruiz niet aan te blijven. Psv moet een ervaren centrale verdediger halen die de defensie kan leiden. Hendrix en Koch zijn grote talenten en Bruma doet het ook wel aardig maar het zijn (nog) geen van allen leiders. Ruiz laat totaal niet zien een miljoen per jaar waard te zijn. Hij speelt echt enorm slecht, leidt veel balverlies en loopt zich continue vast. Als je dan een reserve doelman, centrale verdediger, linksback, allround middenvelder en een spits haalt ben je naar mijn mening klaar.

Het ziet er niet goed uit bij Psv, maar niet alle 11 basisspelers hoeven vervangen te worden. Iedereen deelt in de malaise, maar je moet uitzoeken welke spelers hier het grootste aandeel in hebben en welke spelers in de malaise worden meegetrokken.

Persoonlijk vind ik dat het niet aan de kwaliteit ligt, maar aan de mentaliteit. Dit heeft deels met leeftijd van de spelers te maken en deels met de karakters. Er moeten een paar karaktervoetballers bij. Ik verwacht geen spelers van het niveau Nigel de Jong o.i.d., maar pakweg 2 harde werkers uit de Eredivisie met een gemiddeld niveau of een of ander werkpaard uit Colombia of Ecuador of zo (zoals Mendez een paar jaar terug). Dan gaat de rest vanzelf weer voetballen, want dat moeten ze kunnen.

En Ruiz a.u.b. meteen terugsturen.

nou dan moeten ze eerst alles dumpen wat psv niet waardig is,tamata,zanka,schaars,jozefzoon,ruiz gewoon laten gaan,want je hebt narsingh.park niet meer huren.als het mogelijk is locadia verhuren en 1 topspits voor terug halen.1cv 1lb,1 vluegelspits voor achter narsingh,1vdm

Dit kon men toch ergens wel zien aankomen ? Iedereen die iets verder keek dan de waan van de dag had al voorzien dat PSV na de goede start zou wegvallen. Een jonge selectie die nog niet op elkaar ingespeeld is, het was leuk voor het gemakkelijke programma in het begin van het seizoen. Maar dat ze het geen maanden gingen vasthouden stond bij voorbaat eigenlijk al vast.

Het PSV van vorig seizoen (een intact gebleven selectie van het jaar ervoor + versterkingen als Van Bommel en Narsingh) was al niet instaat meer als 69 punten te pakken. Waarom zou een elftal zonder zijn sterkhouders, zonder ervaring en met een beginnende coach het beter doen ? We mogen toch gerust zeggen dat de transferpolitiek in Eindhoven een selectie heeft gecreëerd die onvoldoende instaat is om mee te strijden om CL voetbal en dat EL voetbal het hoogst haalbare is.

Je selectie renoveren heeft geen enkele zin. Het is een kwestie van het opbouwen van een selectie die instaat is prijzen te winnen. En dat opbouwen kost tijd. Dus deze zomer is het aan PSV om in een rustig tempo te gaan doorselecteren, en met gerichte aankopen de selectie te versterken. De weg van geleidelijkheid, die je vanzelf leid naar succes zoals je ziet bij Ajax en Feyenoord.

14 april 2014 om 16:01

Het PSV had vorig seizoen een verdediging die nauwelijks beter is dan de verdediging van FC Utrecht nu.

14 april 2014 om 17:13

Klopt, maar dat lag vooral aan de gemaakte keuzes van dhr. Brands. Die vond het halen van aanvallers en middenvelders belangrijker als het halen van verdedigers. Dus besloot hij vorige aan het begin van het vorige seizoen Luciano Narsingh voor ruim 4 miljoen te halen in plaats van wat geld te investeren in het de kwaliteitsarme verdediging. Het lag niet aan de middelen of aan de intentie van dhr Brands, louter aan de belabberde beleid wat men in Eindhoven voerde.

Nu opnieuw de selectie renoveren zoals in 2011 lijkt me niet de oplossing, PSV is een nieuwe en verstandigere weg ingeslagen. Het is even door de zure appel heen bijten, maar dat hebben ze bij Feyenoord ook gedaan. Uiteindelijk bouwde ze een nieuw team op met een beperkt aantal middelen wat toch 3x in de top 3 is geëindigd de afgelopen 3 jaar. Maar ik heb het idee dat men bij de supportersverenigingen van PSV enig ongeduld heeft en NU resultaat wilt zien en niet accepteert dat achter de keuzes van PSV staan ook betekend dat het op korte termijn even wat minder is.

Wat ik eruit haal is dat deze supportersvereniging wederom wil dat er wordt gekocht. En men zegt wel dat psv in potentie de beste selectie heeft, maar als je alle minnen en plussen bij elkaar optelt, blijkt dat nergens uit. Omdat een speler 7,5 mln heeft gekost, betekent dat niet dat hij beter is of meer rendement heeft dan een middenvelder afkomstig van Ajax-Cape Town.

Is dit niet gewoon een kwestie van de jeugd een tijdje de kans geven? Het zou toch om de opleiding draaien? Dat verander je echt niet in een jaartje hoor. Zijn ze zeker alweer vergeten daar.

14 april 2014 om 16:54

Bij een club als PSV kun je zoiets niet van het ene op het andere jaar invoeren. Je bent eerst in 22 jaar 14 keer kampioen geworden en vervolgens zes jaar op rij niet... Dan kun je van supporters en sponsors toch niet verwachten dat ze geduldig nog even een paar opbouwjaren af gaan wachten? Zeker niet als je die miljoenen van Lens, Strootman en Mertens nog grotendeels in kas hebt...

PSV heeft enkele jaren geleden gekozen voor een beleid dat in zakelijk en idealistisch opzicht uitstekend is, maar wat sportief gewoon rampzalig uitpakt.

Op zich is het een mooi concept: geen dure oudere spelers zonder restwaarde meer kopen of vage talentjes uit exotische landen, maar gewoon de meest talentvolle spelers uit de subtop en middenmoot van de eredivisie (bv. Strootman, Wijnaldum, Maher, Narsingh, Lens, Pieters, Mertens, Matavz, Tyton), ze langdurig vastleggen, een paar jaar laten rijpen en dan met vette winst doorverkopen naar het buitenland. Financieel heeft dat tot dusver prima uitgepakt, met afgelopen zomer bijna 45 miljoen aan transferinkomsten.

Maar sportief blijkt het gewoon niet te werken. De ervaren spelers zonder restwaarde die zakelijk niet interessant zijn heb je gewoon nodig voor een evenwichtige selectie. En spelers aankopen met het oog op doorverkoop is leuk en aardig, maar je kunt geen elftal bouwen als structureel elke zomer je beste spelers vertrekken. Afgelopen zomer waren het o.a. Lens, Mertens, Strootman en Van Bommel. Iedereen zal toch begrijpen dat je die net even kunt vervangen met jeugdspelers en een paar koopjes? En wat als komende zomer bv. Depay vertrekt, wat hou je dan nog over?

Je kunt over Brands en Sanders maar één conclusie trekken: voor PSV als commercieel bedrijf hebben ze het geweldig gedaan, voor PSV als voetbalclub waren ze een drama.

14 april 2014 om 16:52

Je conclusie klopt wel, maar geldt voor de hele competitie.

Ajax wentelt zich in een paar aangevlogen titels in de eredivisie, maar ook daar holt de kwaliteit naar beneden. Ieder jaar drijft de europese middenmoot verder weg.
Bij Ajax steekt alleen Blind er bovenuit, en ook die staat met de jas in de deuropening.

Feyenoord komt uit een diep dal waar weinig te verliezen meer was, maar zal na de zomer weer opnieuw moeten beginnen na het vertrek van een stuk of drie betere spelers.

PSV vergeet al jaren fatsoenlijk te investeren in verdedigers. Die zijn trouwens moeilijk te vinden, want ook Ajax of Vitesse kan geen nieuwe goede verdedigers vinden en beginnen ook doodleuk met 20 jarigen op de CV positie, met alle drama vandien.

PSV is dit seizoen pas aan het opbouwen van een team begonnen. Geef dit gewoon tijd. De afgelopen 5 jaar hebben in het teken gestaan van het opruimen van het puin wat Van Raay had achtergelaten. Reker met als doel de hele maffiaclan eruit te werken. Vervolgens Sanders om de financiele puinhoop op te ruimen. En nu dit is gebeurt sta je aan de vooravond van het uitvoeren van een langdurig beleidsplan. Dit seizoen heb je kunnen zien dat hier wel wat ervaring voor nodig is in het veld. ( Dat ontbeerde Psv) In iedere linie een ervaren speler aangevuld met de jeugd en dan kun je de komende jaren gaan bouwen. De jeugd die nu in de diverse jeugdelftallen rondloopt heeft voldoende potentie om zich te ontwikkelen tot vaste basiskrachten. De fout die ze dit seizoen gemaakt hebben is het niet halen van een ervaren verdediger. Daar bovenop komt natuurlijk de pech van een ongelofelijke blessuregolf halverwege de eerste helft van het seizoen. Dit zou voor ieder eredivisie team veel punten hebben gekost.

Wat Psv zou moeten doen is denk ik de technische staf versterken. Je zou best met Cocu en Faber kunnen werken maar daar moet een ervaren iemand bij komen.

Je ziet gewoon in de tijden dat het tegenzit dat Cocu het niet kon handelen en nu in de laatste wedstrijden kan Faber het ook totaal niet aan. Daarom moet er een sterke en ervaren man bijkomen die niet zo snel de hoop opgeeft. Psv heeft in potentie een geweldige selectie alleen de huidige technische staf weet er niet mee om te gaan. Ook omdat ik denk dat er wel flink wat ego's inzullen zitten (depay, Willems, Maher en Locadia) en volgens mij is Bakkali ook een type wat een aardige ego heeft.

14 april 2014 om 17:17

Ze zouden Ernie Brands kunnen halen. Dat lijkt me een welkome aanvulling ipv Van der Weerden.

een spits,, zoals berg lazovic,, en middenvelder voorbeeld nigel de jong,, en van gaal als coach

Ervaren cv en een topspits. Dan heb volgend seizoen met deze selectie al 20 punten meer.
Psv mist wekelijks 4a5 100% kansen.terwijl defensief wekelijks goals cadeau gedaan worden.

Die timmermans spreekt altijd voor zichzelf en een select groepje zonder na te denken. Psv moet doorgaan met de talenten en dan kan je zo'n tussenjaar helpen. Impulsief gaan lopen kopen (zie Ruiz) is echt zinloos, maar dat lijkt deze man niet te willen begrijpen.

Depay gaf gisteren voor de camera's van Foxsport aan dat PSV schijnbaar te weinig kwaliteit aan spelers heeft.
"het kan geen toeval zijn dat we steeds weer ver terug vallen. Schijnbaar hebben we te weinig kwaliteit anders stonden we er we anders voor".
Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan de verhalen dat PSV de beste selectie zou hebben, terwijl het feitelijk gewoon in de subtop thuis hoort met dat soort spelers.
Nu zegt Depay het zelf ook, dus wat Derksen en consorten telkens uitkramen is vragen om iets wat ze niet in staat zijn te kunnen gezien dat er domweg niet in zit. Een matige spits, matig middenveld en een slechte verdediging.
PSV staat op een plek waar het met dit materiaal ook thuis hoort dat zijn de feiten nu eenmaal!

De renovatie is in volle gang.dit seizoen is daar debet aan.
Net als vele psv supporters moet ook ik er aan wennen maar we spelen nu eenmaal niet mee om de top plaatsen.
Geen rigoureuze veranderingen graag in de zomer en verder werken.
Wel harder strenger meer en op een andere manier.
Als Ruiz park en rekik terug gaan naar hun club geen nieuwe huurovereenkomsten meer sluiten.
Hendrix heetf laten zien niet minder te zijn dan rekik en bruma .
Ritzmaier heeft laten zien heel goed te kunnen ballen .
Alleen een type park met liever nog meer personality zou mooi zijn.
Een echte leider/patron in het veld a la v bommel /lerby wouters.
Maar vind die maar eens.
Dus we kunnen niets anders doen dan achter de ploeg blijven staan en geduld hebben.
Het is en blijft tenslotte ons psv.

Renoveren heeft geen zin. Dat hebben ze afgelopen zomer al gedaan. Marcel Brands eruit, die overal vandaan rare spelers vandaan haalt. Daarvoor in de plaats die van AZ, die schijnt wel goed te zijn, en er verstand van te hebben. Wel nog een paar aankopen, als Ruiz, Rekik en Park weer weg gaan. Ik zou Afellay huren (speelt nooit bij Barca). Ook zou ik een bij Viergever kijken, is zekerder dan Rekik, en ook ervarener. Voor Park zou ik meerdere spelers bekijken: Toornstra, Ziyech, of een huurling van een grote Europese club. Wel vind ik dat als enkele clubiconen commentaar leveren elke week, zij ook zelf in actie kunnen komen (van der Kerkhofjes?).

10 jaar geleden stond PSV bekent om het gericht inkopen met een goede neus voor talent. Dat is verdwenen sinds Piet de Visser is vertrokken. Spelers als Kezman, Alex, Gomes, Lee, Park, Robben, Bommel, Farfan, Beasley, Hesselink zijn allemaal gekocht, maar met veel winst doorverkocht. Daarom zou ik aanraden om een goede scout te zoeken die nieuwe spelers scout, die later wel eens goede spelers zouden kunnen worden. Dan is het niet erg dat van dit rijtje maar 3 spelers zijn die het ook bij grotere clubs hebben laten zien. Ze brachten PSV naar de halve finale van de Champions League. Ik (als PSV fan) zou het niet erg vinden als PSV nog een keer zo ver komt, en wel gewoon wint van Ludogorets.

Zou trouwens vrij apart zijn als PSV play off moet spelen,

Ik denk dat er teveel mannetjes in het team zitten die geen idee hebben wat het inhoudt om een prof te zijn. Veels te veel bezig met de stoere jongen aan het uithangen. Showen met geld, gouden kettingen e.d. Zijn geen sportmannen meer. Er zitten geen spelers in de selectie die ze terecht zet.

Ze staan er totaal niet bij stil dat ze zoveel geld verdienen omdat een hoop mensen inschakelen of in het stadion zitten om een leuk team te zien voetballen. Ze stellen teveel van zichzelf voor.

Laten we nou niet doen of ze er geen klote van kunnen. Ploeg van PSV heeft veel talent maar missen gewoon de nodige ervaring en spelers die de boel op sleeptouw nemen. Zitten paar hele goede voetballertjes tussen

De huidige ploeg mist ervaring en kwaliteit, wat niet gek is gezien het vertrek van Strootman, Lens, Mertens en Van Bommel. Eigenlijk is er 'gewoon' sprake van een overgangsjaar. C'est la vie. In ieder geval is het financiële/transferbeleid in orde, dankzij Brands. Meer kan er dan ook niet verwacht worden van de huidige spelersgroep en staf.

Deze ploeg mist teveel ervaring én kwaliteit, vooral achterin. Maar het grappige is dat juist voorin en op het middenveld vaak de slag wordt verloren. Gelukkig halen ze Ritzmaier terug, wat ik een creatieve én dynamische speler vind; precies het type dat PSV nodig heeft. Daarnaast nog Gudelj en Viergever van AZ halen, Roel Brouwers van Borussia Mönchengladbach voor ervaring achterin en een geschikte vervanger voor Locadia vinden, want die laat veel te weinig zien, ondanks dat ie zo weinig aanvoer krijgt. Die Batshuayi van Standard de Liège lijkt me wel wat, maar ik hoorde dat ie al rond was met Benfica? Anders in het buitenland zoeken, want buiten Alfreð Finnbogason en Graziano Pellè vind ik geen goede spitsen in Nederland die PSV wat verder kunnen helpen. Dit zou mijn opstelling zijn dan:

15 april 2014 om 15:58

Sorry dit is mijn opstelling:

Zoet
Arias
Brouwers
Hendrix
Viergever
Gudelj
Maher/Gini
Ritzmaier
Bakkali
Nieuwe spits
Depay

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren