Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Götze verklapt: 'Reus wil naar Manchester United'

Laatste update:

Manchester United is bezig aan een bedroevend seizoen en zal dit voetbaljaar gaan eindigen zonder een prijs en vermoedelijk zelfs zonder Champions League-voetbal voor volgend seizoen. In de zomer wil David Moyes dan ook de transfermarkt op en een van de spelers die in beeld zou zijn bij de coach van United is Marco Reus. Volgens Mario Götze ziet hij een transfer naar United wel zitten.

/

Götze komt sinds de zomer uit voor Bayern München, maar speelde daarvoor met Reus samen bij Borussia Dortmund. De twee spraken toen al met elkaar over hun toekomstplannen. "Toen ik nog bij Borussia zat, wilde Marco naar United vertrekken", wordt Götze geciteerd. "Dat is nog niet veranderd." Mogelijk is dit voor United het teken om tot actie over te gaan.

De 24-jarige Reus is bezig aan zijn tweede seizoen in Dortmund en is, samen met Robert Lewandowski, uitgegroeid tot de sterspeler in het elftal van Jürgen Klopp. Zijn contract in het Signal Iduna Park loopt nog tot medio 2017 door en in deze verbintenis zit naar verluidt een gelimiteerde afkoopsom van ongeveer veertig miljoen euro.

Manchester United moet werk maken van de komst van Marco Reus

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou een geweldige aanwinst zjin voor United, en de ploeg direct weer titelkandidaat maken. Mocht Van Persie inderdaad vertrekken, dan zou ik volgend seizoen zo gaan spelen.

De Gea
Rafael
Jones
Smalling
Shaw
Bender
Fellaini
Kagawa
Mata
Reus
Rooney
16 april 2014 om 15:53

Prachtige opstelling, alleen vind ik Smalling niet echt een wereldverdediger hoor. Als ik United was zou ik gaan investeren in een centrale verdediger, zeker omdat Vidic volgend jaar weg is. Luke Shaw is ook gewild door Chelsea en City. En Chelsea is zijn favoriete club dus dat word moeilijk. Maar jou opstelling is voor de rest wel fantastisch. United zou dan ook de bank wat kunnen versterken ivm blessures.

Edit: Alhoewel dit bericht ook onzin kan zijn want er staat geen bron vermeld?

16 april 2014 om 16:03

Ben het met je eens wat het centrum betreft, maar ik achtte mijn opstelling niet echt realistisch als er ook nog een andere centrale verdediger zou komen. Maar het lijkt me top als ze een speler als Hummels of Mangala kunnen halen!

16 april 2014 om 16:19

Jou opstelling lijkt me niet erg realistisch, jij denkt dat Dortmund én Reus, én Hummels én Bender laat vertrekken?! Die kans acht ik klein. Denk eerder dat op de plaats van Bender William Carvalho komt te spelen en in plaats van Hummels zou ik voor Lovren of Benatia gaan.

16 april 2014 om 18:44

Wat vinden jullie hiervan?

de Gea
Rafael
Benatia
Hummels
Baines
Kroos
Mata
W.Carvalho
J.Rodriquez
Rooney
Reus
16 april 2014 om 19:05

Even een rekensommetje:
Hummels (20-25 mil)
Baines (10-20 mil - speelt net even wat minder tegenwoordig, vandaar de 10)
Benatia (15 mil)
Kroos (35 mil)
W. Carvalho (15 mil - zou minder moeten zijn, maar portugese clubs zijn goed in onderhandelen)
J. Rodriguez (30 mil)
Reus (40 mil)
-------+
155 -180 mil

Super opstelling hoor, maar niet realistisch.

16 april 2014 om 19:52

Nee, totaal niet realistisch. United is dit seizoen niet fantastisch, maar je hoeft niet het hele team te vervangen . Daarnaast moet je je afvragen of al deze spelers deze zomer naar United willen, terwijl ze bij hun club gewoon Champions League spelen.

@jazzb J. Rodriguez is denk ik wel meer waard, ging volgens mij voor een groter bedrag naar Monaco en denk niet dat Monaco hem kwijt wilt.

16 april 2014 om 20:44

Haha denk je serieus dat Roma Benatia maar voor 15 miljoen euro laat gaan?

16 april 2014 om 20:52

Waar is Van Persie????

16 april 2014 om 15:55

Puur uit interesse, waar denk je dat Robin heen zou moeten gaan? Een andere Engelse club zie ik niet gebeuren. Ik zie hem ook niet naar Bayern, Real of Barcelona vertrekken. Dan blijft er maar weinig over..

16 april 2014 om 16:06

Robin is nu 30 jaar, er zijn een hoop clubs met veel meer bestedingsruimte die zijn komst kunnen bekostigen. Bovendien heeft Feyenoord aangegeven Pelle te willen behouden. Lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk.

16 april 2014 om 16:11

waarom geen andere engelse club?
als hij weg wil en man utd krijgt genoeg verkopen ze hem echt wel.

16 april 2014 om 16:18

Dat klopt, maar barveel heeft hij dit seizoen ook niet laten zien. Na Arsenal en Manchester United zie ik geen andere topclub waar hij zou passen. Chelsea is geïnteresseerd in Diego Costa, City is al voorzien van een aantal topspitsen, Liverpool zit ook niet verlegen om kwaliteitsspitsen. Dan blijft er Tottenham over en ik denk niet dat Robin dat echt ziet zitten.

Terug naar Arsenal is waarschijnlijk de minst logische optie.

16 april 2014 om 16:27

Juve? Atletico? Dortmund? Monaco?

16 april 2014 om 17:05

Dat zijn inderdaad interessante opties, ware het niet dat bij Monaco Falcao al rondloopt, Juventus o.a. Tevez heeft, en er een ruildeal lijkt aan te komen tussen Chelsea en Atletico. Ik vlak deze opties niet uit hoor want het zijn natuurlijk allemaal geruchten, maar ben erg benieuwd bij welke club hij écht past.

16 april 2014 om 18:44

Van Persie heeft al aangegeven dat er maar 1 club in Nederland is waar hij voor terug zou komen en dat is Excelsior!

16 april 2014 om 19:18

@afca_410

Wanneer heeft hij dat gezegd dan? Btw van persie heeft denk ik geen zin om in de onderste plaatsen mee te doen in de JP. Als hij 33 is ofzo dan zie ik hem wel terugkomen in de kuip.

16 april 2014 om 23:50

Met van persie speelt excelsior niet meer onder in de JL denk ik

16 april 2014 om 15:55

mooie opstelling maar ik zal een andere speler op de flank zetten dan kagawa. hulk ofz

16 april 2014 om 16:14

Veel te licht.

16 april 2014 om 16:23

Wrm kan je via mobiel geen opstellingen zien

16 april 2014 om 16:38

Dat kan wel hoor. Welke mobiel heb je?

16 april 2014 om 16:54

Ik kan ook nooit de opstellingen zien op mijn telefoon..

16 april 2014 om 16:59

Lukt mij ook niet hoor, om op mijn mobiel opstellingen te zien..

16 april 2014 om 19:01

Dan moet je op je mobiel naar de volledige site. Niet naar de mobiele site want dan kan je de opstellingen niet zien.

16 april 2014 om 16:56

Wie zegt dat Shaw naar United gaat hij zei zelf dat hij liever naar Chelsea gaat!

16 april 2014 om 18:42

Wat vinden jullie van deze opstelling?

de Gea
Rafael
Benatia
Hummels
Baines
Kroos
Mata
W.Carvalho
J.Rodriquez
Rooney
Reus
16 april 2014 om 18:43

idd wel goede opstelling maar zou het zo doen... En een nieuwe reserve spits.. alla Doumbia

De Gea
Rafael
Jones
Smalling
Moreno
Kroos
Fellaini
Januzay
Mata
Reus
Rooney

Zou best een verademing als de club die Bvb's beste speler wegript eens niet bayern is.

16 april 2014 om 15:53

Inderdaad, ik las een artikel over het mogelijke aantreden van Klopp bij Barcelona. Hij zou ook Reus willen meenemen, maar dit gerucht is dan bij deze ook teniet gedaan.

Reus is een goede versterking en het inderdaad een opluchting wanneer er niet nog een speler naar de grote concurrent overstapt.

16 april 2014 om 16:12

Dat is sowieso niet mogelijk aangezien barcelona een transferverbod heeft..

16 april 2014 om 16:13

waarom is dat gerucht teniet gedaan?
Jij zegt dat Klopp Reus mee wil nemen naar barca.
Dat kan hij toch willen...
Hij weet miss wel niet eens dat Reus naar Man utd wil.

En reus wou vorig jaar naar Man utd...toen werden ze kampioen.
Nu worden ze iets van zevende en spelen ze volgend jaar geen Cl.
Dan kan gotze nog zo veel zeggen. Wie weet wat Reus nu zegt.

16 april 2014 om 16:24

Inderdaad verkeerd verwoord, maar als dit gerucht waar is kan ik me niet voorstellen dat Reus zal kiezen voor een transfer naar Barcelona. Het is inderdaad niet interessant om als topspeler nu naar Manchester United te gaan, maar ik acht de kans dat (bijvoorbeeld) Kroos de stap neemt toch erg groot in verband met het gigantische loon wat wordt aangeboden. Wanneer andere spelers zien dat United flink investeert, is het natuurlijk aantrekkelijker hetzelfde pad te bewandelen en met een frisse groep het seizoen te starten. Het is wel erg onaantrekkelijk om Europa League te spelen maar als ze niemand aantrekken, speler ze volgend jaar niet eens EL. Het is een afweging die de speler zelf zal moeten maken.

16 april 2014 om 17:08

Des te meer salaris kan hij vragen. Als kampioen zijnde is het een eerst om bij Man U te spelen, als nummer 7 moeten ze gewoon flink dokken voor een speler van het kaliber Reus. Hij zit in de luxe positie.

Zou uiteraard echt een geweldige aankoop zijn voor United. Dit soort jongens zijn nodig om de aansluiting met de top weer te vinden dus als ik United was zou ik het zeker proberen.
Wel zeer jammer voor Dortmund als deze clubman weg gaat maar als hij gaat, liever naar United dan Bayern, PSG of Chelsea vind ik.

16 april 2014 om 16:35

Deze clubman? Hij is bezig aan zijn tweede seizoen bij Dordmund. Hij heeft natuurlijk wel in de jeugd bij Dordmund gespeeld, maar als je al voor je debuut vertrekt en via 2 andere clubs uiteindelijk weer terugkomt ben je naar mijn mening nog verre van een clubman.

16 april 2014 om 17:07

Reus is altijd een fanatieke Dortmund-supporter geweest. Dat hij in de jeugd te licht bevonden werd doet niks af aan het feit dat hij een clubman is. Hier vinden mensen altijd alleen Giggs, Casillas en Totti bijvoorbeeld clubleden. Die hebben het toevallig gelijk gered bij een topclub. Reus via een omweg, maakt hem dat dan minder clubman dan een speler die er gelijk stond?

16 april 2014 om 17:34

Juist ja, als je fanatiek supporter bent van een club, daar in de jeugd hebt gespeeld en via een omweg weer terug komt, ben je gewoon een clubman naar mijn mening.

16 april 2014 om 22:26

Ik vind Fabregas en Pique ook clubmannen, ondanks hun verleden bij Arsenal en Manchester. Voor mij betekent clubman dat je je verbonden voelt aan een bepaalde club, ookal heb je ook voor een andere club gespeeld.

Zou Reus nu zoiets hebben van 'je kon echt je klep niet dichthouden hé, Mario'.

On: Het zou echt een prima versterking zijn, die jongen heeft echt alles. Heeft zich enorm ontwikkeld en kan bij elke topclub terecht eigenlijk. Ik kijk nu al uit naar het wk, knallen met Duitsland.

16 april 2014 om 15:47

Ik denk dat dit gewoon onzinnig is, wil wel eens zien waar dit vandaan komt. Wat beeldmateriaal zou niet verkeerd zijn.

16 april 2014 om 15:55

Ja, misschien wel. Maar het is vreemd dat Götze hiermee moet afkomen eigenlijk, als het nu zijn manager was zou ik denken dat het wel een verzonnen verhaaltje was.

16 april 2014 om 16:01

marco reus gaat echt niet naar man united. hij gaat sowieso naar een club die champions league speelt.

16 april 2014 om 16:21

Als ik mag dromen gaat hij spelen voor Liverpool.

16 april 2014 om 16:37

@davidsilva,

Vanwaar die wijsheid? De projecten van clubs als PSG en Monaco tonen wel aan dat ook topspelers zich niet alleen maar blindstaren op CL voetbal.

Reus ziet schijnbaar ook wel dat United gewoon nog steeds een absolute grootmacht is met enorme mogelijkheden. 1 zwak seizoen doet daar niets van af.

16 april 2014 om 16:47

Die mensen die denken dat Unites niemand meer van topniveau gaat kunnen aantrekken omdat ze geen CL gaan spelen doen echt alsof CL alles is. Tis niet zo dat United de komende 10 jaar geen CL meer gaat spelen.

16 april 2014 om 17:01

Maak jij je al zorgen? Stel je voor dat Manchester United volgend seizoen ineens aantreedt met Kroos, William Carvalho en Reus in de basis ipv Fellaini, Valencia en Cleverley.

16 april 2014 om 17:10

Dat zou nog eens genieten zijn. Reus, januzaj, mata achter Rooney. Met daar achter carvalho en kroos. Als dat zou lopen zouden we moeilijk te stoppen zijn denk ik.

16 april 2014 om 17:54

Het spijt me heren, maar ik zie toch ook heel graag de nodige versterking in de verdediging.

Fellaini mag van mij nog best de kans krijgen komend seizoen. Als hij naast Kroos speelt in een team dat sowieso beter draait zie ik toch nog wel een nuttige speler in hem.

16 april 2014 om 17:56

Thereddevil

Zolang je het zelf maar gelooft dan komt het helemaal goed .

Maar nee, zolang Moyes nog aan het roer staat maak ik me op de korte termijn geen zorgen.

16 april 2014 om 18:32

Ja op LB, maar Smalling heeft dit seizoen al bewezen gewoon top te zijn op CB, Jones niet dit seizoen maar heeft dat eerder bewezen. Ze verdienen gewoon speelminuten op CB, en dan komt die understanding ook meer. We moeten ze de kans geven want de potentie hebben die 2 zeker.

16 april 2014 om 22:21

En als er nou had gestaan: Gotze verklapt. Reus wil naar Liverpool. Dan had ik alweer een reactie van jou kunnen lezen met dat dan het verhaal wel klopte en dat Liverpool de grootste is al die onzin die jij altijd verkoopt. Dit kan zomaar waar zijn van Reus en Carvalho is al bijna binnen Shaw Kroos en Reus erbij wat natuurlijk niet allemaal gaat gebeuren maar wel kan. Dan speel je gewoon om de titel mee.

16 april 2014 om 16:09

Zou ook een strategie van Reus kunnen zijn (om Mario in te zetten) om zichzelf bij zijn favoriete club binnen te lullen.
Complot theorieën

Manchester United moet zeker werk maken van de komst van Reus, hij is echt een topspeler. Man Utd doet het dit seizoen natuurlijk niet goed en een topspeler erbij zou ze kunnen helpen om volgend jaar weer mee te doen om de titel. Ze moeten het elftal nog wel op wat meer plaatsen versterken maar Reus zou zeker een topaankoop zijn.

Direct halen en 40 mln betalen. Stuur young weg met zn 120.000 per week en geef reus dat salaris

16 april 2014 om 16:00

Reus hoort meer te verdien dan 120.000.. als je kijkt naar de huidige prijzen is 40 mil voor reus ook een koopje.. reus is echt een kneiter speler!

Ik zou wachten als ik hem was nog een jaartje bij dortmund want de situatie bij man u is niet goed europa league voetbal bah nog een jaartje wachten dus

Reus, Kroos en Strootman kopen voor ongeveer honderd miljoen, hebben ze wel weer een aardig team. Al ben ik de verdediging dan nog vergeten. Eigenlijk moeten in elke linie gewoon versterkingen komen.

16 april 2014 om 16:03

ja want reus kroos en strootman willen europa league spelen.. ik zie reus en strootman eerder naar liverpool gaan. strootman als vervanger voor lucas leiva en marco reus voor de aanval.

16 april 2014 om 16:43

Volgens mij heeft jouw favoriete club City in seizoenen 10/11 en 11/12 ook niet meer dan Europa League mogen spelen. Toch hebben ze in die seizoenen spelers als Dzeko, Balotelli, Nasri, Aguero en jouw persoonlijke favoriet Silva binnengehaald.

Beetje kortzichtig om nu ineens te beweren dat een veel grotere club als United niet in staat zal zijn om topspelers te halen omdat ze CL plaatsing mislopen.

16 april 2014 om 18:39

Daar heb je gelijk in, maar Manchester City betaald de hoogste salarissen en dat zal zeker een grote rol hebben gespeeld. De spelers van Manchester United hoeven ook niet te voetballen voor een hongerloontje maar bij City zijn de salarissen niet normaal hoog en United kan dat soort salarissen dan ook niet betalen.

16 april 2014 om 21:51

Nou Kerzoep dat is niet helemaal waar. Herrinner het mega-salaris van Rooney kortgeleden en wat een paar dagen geleden op vz stond: Kroos kan voor 312 000 per week naar ManUtd.

17 april 2014 om 10:11

uhm? United heeft meer dan voldoende geld. Sterker nog, als de Glazers de lening van de overname niet op naam van de club hadden gezet dan is de kans groot dan United de gezondste club ter wereld zou zijn.

Klote dit is echt geen goed nieuws voor Liverpool, maar waarom wilt Reus naar United ? Ik dacht dat Champions League zo ontzettend belangrijk was.

16 april 2014 om 16:01

United heeft ook zonder CL wel aantrekkingskracht als we simpelweg kijken naar historie en het loon zal ook wel aanzienlijk hoger liggen dan bij Bvb. Ook zal United met een aantal versterkingen volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid gewoon CL gaan halen.

Kijk naar Liverpool dit jaar die spelen ook geen Europees voetbal waardoor ik het idee heb dat spelers op bepaalde momenten fitter zijn en dat ze minder blessures hebben bij de belangrijkste spelers. United zou daar dit jaar ook baat bij hebben gehad denk ik.

16 april 2014 om 16:12

Het eerste gedeelte klopt wel, maar Liverpool heeft alles behalve geluk gehad met blessures.

16 april 2014 om 16:48

De belangrijkste spelers bij Liverpool zijn niet veel geblesseerd geweest hoor, als je gaat vergelijken met United en Arsenal.

16 april 2014 om 16:51

Sterling heeft bijna niks gemist nee, maar Suarez en Sturridge hebben we bijna 2 maand moeten missen, Gerrard een paar weken en we hebben 2 maand met een complete b-verdediging gespeeld.

16 april 2014 om 16:57

Suarez door een schorsing en Sturridge door een korte blessure. Kijk hoeveel RVP en Rooney weg zijn geweest. Of ramsey, ozil, walcott. En in jullie verdediging vooral op CB is er weinig niveau verschil, daar zijn niet echt belangrijke spelers bij jullie.

16 april 2014 om 17:02

Lol alsof Arsenal wallnoot mist, zelfs de Arsenal fans vinden hem slecht. Over Rooney Rvp Ramsey en Ozil heb je gelijk ja, maar doe niet alsof Liverpool geluk heeft gehad met blessures.

16 april 2014 om 17:05

Ajaxcunian heeft gelijk, in vergelijking met sommige teams stelt jullie blessurelijst niks voor. De verdediging is sowieso niet jullie sterkste aspect, maar wordt continu gered door de wereldaanval en het goed lopende middenveld met Henderson en Gerrard.

Edit: En ja, we missen Walcott. Iets met diepgang, en kijk eens wat voor statistieken die gozer aflevert. Dat hij niet goed kan voetballen is dan niet eens belangrijk. Dit seizoen in 10 basisplaatsen en 5 invalbeurten had hij 6 goals en 4 assists. Scheelt nogal in onze productie, haalt toch wel dubbele cijfers in beide in een seizoen.

16 april 2014 om 17:11

Geluk zou ik niet zeggen maar ze hebben wel veel minder blessures gehad dan Arsenal en United bijvoorbeeld.

16 april 2014 om 19:58

Geluk is wanneer gedurende het gehele seizoen de spelers waarvan je het meest afhankelijk bent fit blijven. Vergeleken met bijvoorbeeld Arsenal heeft Liverpool in mijn ogen minder spelers langdurig geblesseerd gehad die belangrijk zijn voor het team.

De wedstrijden die Suarez of Sturridge door een blessure heeft moeten missen zijn er aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld Walcott, Ramsey of Özil. Scorende spelers zijn moeilijker te vervangen dan een verdediger. Een wijs man zei ooit als je een keer vaker scoort dan de tegenstander win je

Ik hoop het niet.

In 2011 was het:

"i think everyone has their favourite club from youth. And I was always a fan of Arsenal, because I appreciate the culture of their game."

We gaan het zien.

16 april 2014 om 15:52

Was dit het niet?

Marco Reus: "l think everyone has their favourite club. I always a fan of Arsenal, because l appreciate their style of play." Marco Reus:"my ldol was always Thomasrosicky. He is phenomenal. I copied everything about him, right down to his sweetbands." Marco Reus on Jack Wilshere: "he is a perfect player. Boy, he's good. He's so quick and skillful with the ball at his feet."

16 april 2014 om 15:53

Komt in feite op hetzelfde neer hè.

16 april 2014 om 15:55

Klopt, inderdaad maar was eigenlijk opzoek naar het artikel, maar kan het niet vinden, dit komt van een Arsenal facebook.

Laat maar heb het al kunnen vinden.

16 april 2014 om 15:58

Dan kan hij beter voor de verbeterde variant gaan en naar fc Barcelona komen. Arsenal is ook geen stap vooruit vanaf BVB. Denk dat Dortmund de laatste jaren sterker is dan Arsenal

16 april 2014 om 15:59

Hij kan niet naar Barca gaan en op dit moment is volgens mij Dortmund ook beter dan Barca.

16 april 2014 om 16:01

Misschien wilt hij gewoon meer verdienen bij een Engelse club en probeert nu gewoon aandacht te trekken.

16 april 2014 om 16:04

Ja als je de laatste 2-3 weken neemt wel. De rest van het seizoen was Dortmund niks. En verder zal Dortmund ook nooit beter dan Barcelona zijn of worden... Arsen daarentegen zie ik voor Reus toch als een stap terug

16 april 2014 om 16:19

Dormunt heeft gewoon een slecht jaar dankzij blessures.

16 april 2014 om 16:36

Hij kan toch niet komen naar Barca komen, want Barca heeft een transferverbod voor twee transferperiodes. Als Barca de rechtzaak wint waarvan ik de kans klein acht, zal het wel kunnen.

16 april 2014 om 16:48

Als je kijkt naar de historie van Dordmund hebben ze nooit structureel meegedaan om het kampioenschap. Meestal pieken ze een seizoen of 3 en dan zakken ze weer wat terug.

Het is zeker niet ondenkbaar dat dit nu weer gebeurt, Gotze is al weg, Lewandowski gaat naar Bayern om de hegemonie nog verder te versterken. Als een Reus vertrekt dan is het heel goed mogelijk dat andere toppers ook verder gaan kijken. Dan denk ik dus vooral aan Hummels en binnen 2 seizoenen ook Gundogan.

16 april 2014 om 15:52

Daarnaast heeft Reus ook altijd uitgesproken dat hij heel gelukkig is in Duitsland en ook de Bundesliga als een zeer hoog niveau beschouwt. Menigeen denkt altijd maar dat álle spelers als zo verschrikkelijk graag richting Engeland willen, maar dat valt nog vies tegen. Het is niet voor niets dat veel verkiezen voor de eigen competitie, de Bundesliga in dit geval.

16 april 2014 om 16:58

Echter weet je ook dat de uitspraken van voetballers in veel gevallen weinig waard zijn.

Reus zal ongetwijfeld gelukkig zijn in Duitsland. Maar het is overduidelijk dat Bayern bezig is met een absolute hegemonie in de Bundesliga. Het vertrek van Lewandowski naar Bayern zal dat alleen maar versterken.

Reus zal best in kunnen schatten dat hij bij Dordmund voorlopig hoogstens op plek 2 zal kunnen eindigen en dan is een buitenlands avontuur geen rare gedachte.

Hoewel United dit jaar matig presteert is het nog steeds de grootste club in Engeland en hij weet natuurlijk ook donders goed dat United fors zal investeren voor komend seizoen. Op de flank spelen met spelers als Mata, Rooney en RvP om je heen is voor hem dan denk ik geen misselijke gedachte.

16 april 2014 om 19:08

Toevallig dat een gunner dit vermeld.
Btw, Engelse fans, hou asjeblieft eens op met de gezegdes van: Reus was altijd al fan van (club waar de fans fan van zijn). Reus is een echte Dortmunder en zal gewoon blijven bij Dortmund. Arsenal en Manutd zitten op dit moment ook ver achter het niveau van ons.

Hij is meer dan welkom! Op dit moment draagt hij Dortmund (betrokken bij 12 van de 13 goals, waaronder ook wedstrijden tegen Real Madrid en Bayern).

Ik heb echt het gevoel dat United volgend seizoen weer helemaal back on track is.
Hopelijk komt hij deze zomer.

16 april 2014 om 15:52

Helemaal back on track gaat 'm niet worden zonder Champions League voetbal.

16 april 2014 om 16:22

Als ze net zo'n seizoen draaien als Liverpool nu hoor je daar niet veel mensen over denk ik.

16 april 2014 om 15:59

Hoezo heb je dat gevoel? Ik betwijfel het met Moyes aan het roer.. Wellicht gaat Rvp ook nog wel. Maar goed Reus en Mata en Rooney zou heerlijk zijn

16 april 2014 om 16:13

@don Joe,

Omdat United de selectie aanzienlijk gaat versterken. De zwakkere spelers zullen vertrekken en het is maar de vraag of Moyes aanblijft...

@arsenaladdict,

Waarom heb je CL-voetbal nodig om back on track te zijn? Als United volgend seizoen weer voor de bovenste plaatsen speelt, heeft het al een hele grote stap gemaakt.
Ik verwacht veel nieuwe namen, dus volgend seizoen kan men in de luwte (voor zover dat mogelijk is bij een club als United) bouwen aan een echt team.
Hopelijk met Van Gaal of Klopp voor de groep.

Dortmund is momenteel veel beter dan United... United heeft teveel matige spelers. Daarbij hebben ze ook nog eens Moyes als coach. Ik zou lekker bij Dortmund blijven en anders naar Barcelona gaan

16 april 2014 om 17:11

Ach, is dat zo?

Anderhalf week geleden stond Dordmund nog meer punten achter op de koploper dan United, dat aantoonbaar bezig is met een dramatisch seizoen.

Het is bijna een feit te noemen dat United zich fors zal versterken komend seizoen, terwijl bij Dordmund de onvervangbare Lewandoski vertrekt om Bayern nog verder te versterken.

Verder is er dit seizoen veel kritiek op de flankspelers bij United. De supporters zullen gek zijn met de komst van Reus, waar hij de kans krijgt om zich naast spelers als Mata en Rooney in korte tijd tot een publiekslieveling te spelen bij 1 van de grootste clubs ter wereld.

16 april 2014 om 22:14

Dortmund heeft veel last gehad van blessures. Over Lewandowski heb je gelijk, maar Dortmund is nog altijd een sterke ploeg.

gewoon lekker in dortmund blijven spelen, bvb heeft al bewezen dat ze werelds beste kunnen zijn. en is ook nog een ontwikkelende club waar hij zich goed bij voelt als ik zo kijk.

Wat een verschrikkelijke lul is Götze toch gebleken, eerst een mes in de rug bij alle Dortmund supporters en nu weer het vuurtje aanwakkeren voor één van hun wel loyale spelers om ook te vertrekken. Gewoon bij Dortmund blijven.

16 april 2014 om 16:04

en walgelijk speler met een slecht hart. Hij ziet de bui al hangen voor de bekerfinale en zo probeert hij Dortmund onderuit te halen en onrust te creeren.

16 april 2014 om 16:25

Hoezo een mes in de rug? Bayern is toch gewoon een betere ploeg, zeker op dit moment? Net als Utd dat was toen v Persie wegging bij Arsenal. Idem Figo. Of het sympathiek is is een tweede, maar je kan hem er niet op beoordelen.

16 april 2014 om 16:56

Je kunt het vergelijken met van Atletico naar RM gaan. Zoiets doe je niet. Je gaat niet van de ene titelkandidaat en bovendien rivaal, naar de grote concurrent. Daarom heb ik een spuughekel aan Lewandowski en Gotze. Doe mij maar een Gundogan, die nota bene zijn contract gaat verlengen.

16 april 2014 om 18:01

Ja voor mij dus ook, ik hoop dat Reus gewoon blijft en Dortmund weer boven Bayern komt.

16 april 2014 om 19:03

Precies. Toen Götze al vertrok kon ik het gewoon eerst al niet geloven. Nu ook Lewandowski, je wordt er gewoon niet goed van. Als Mario en Robert waren gebleven dan had Dormtund even goed geweest als Bayern. Misschien een klein tikkeltje minder maar scheelt niet veel. Erg jammer.

Had liever gezien dat hij naar Arsenal zou willen. Uitermate goede speler die de laatste wedstrijden doorslaggevend is. Mocht de clausule waar zijn dan is 35 miljoen een koopje. Hopelijk weet BVB zijn mogelijke vertrek op te vangen. Misschien Kagawa terug halen?

Zou voor United de eerste van een reeks aankopen moeten worden als ze volgend seizoen weer willen mee doen voor de titel. Ook Arsenal en Liverpool zullen zich moeten versterken. Liverpool voornamelijk omdat het volgend jaar weer Europees speelt en Arsenal heeft op bepaalde plekken ook versterkingen nodig.

Triestig van Götze dat hij met dit bericht naar buiten komt. Het gaat even minder met 'de beste ploeg van de wereld' en ze moeten meteen andere clubs en spelers er bij betrekken om de aandacht te verschuiven. Nota bene de club die hem gevormd en een kans gegeven heeft. Fantastische voetballer deze Götze, maar ik walg van zijn persoonlijkheid en houding richting ex-club.

Hij zou een enorme aanwinst voor United kunnen zijn!

Jammer, hoop dat hij werkelijk naar een andere club gaat, heb helemaal niks met United, maargoed smaken verschillen. Liverpool of Arsenal zou ik dan wel mooiere clubs voor Reus vinden.

16 april 2014 om 16:35

Hoe goed die ook is, ik acht hem niet nodig nu we een als een beest ontwikkelde Sterling hebben.

16 april 2014 om 16:44

Mwa, dan wil ik hem alsnog wel..

16 april 2014 om 16:53

Haha ja, als die wilt komen zeg ik geen nee, maar Sterling gaat dat niveau ook halen, en misschien wel meer..

16 april 2014 om 17:05

Van Reus? Dat moet ik nog maar eens zien.

16 april 2014 om 17:12

Daar is geen twijfel over mogelijk Frank, Sterling is een toptalent en laat het nu zien. Reus zit in zijn beste vorm van zijn leven maar normaliter is hij echt een stuk minder. De normale vorm van Reus zal Sterling snel halen.

16 april 2014 om 17:30

Sterling is een toptalent, zeker en vast, maar het niveau van Reus? Reus is veelzijdiger, doelgerichter en het ziet er allemaal veel zuiverder uit bij hem. Ook staat er een betere kop op denk ik.

16 april 2014 om 17:48

Reus is nu beter maar Sterling is ook 5 of 6 jaar jonger.

16 april 2014 om 18:04

Ik weet 100 procent zeker dat Sterling ook zo goed wordt, en Sterling heeft minstens zo'n goede techniek, Reus heeft een betere pass en trap, en is natuurlijk meer volwassen en verder, maar ik denk dat Sterling dat niveau ook gaat halen. Vergeet niet dat die al op 19-jarige leeftijd al een sleutelspeler is en bovendien onderdeel van 1 van de beste aanvalslinies ter wereld. Ben het eens met AjaxCunian.

16 april 2014 om 18:05

Hij is inderdaad jonger, maar over de evolutie die hij gaat doormaken valt weinig zinnigs te zeggen. Veel hypervinnige flankspelers zoals Sterling durven wel eens tegenvallen in hun verdere ontwikkeling.

16 april 2014 om 18:14

Dat is waar, maar ik vind Sterling zo goed dat het eigenlijk niet mis kan gaan, Rodgers houdt hem er ook wel kort op. Ik vind Sterling het grootste engelse talent op moment en kan eigenlijk ook niet herinneren (sinds ik Liverpool volg) dat we een groter talent hebben gehad dan Raheem. we mogen in onze handen wrijven met hem. Vind je niet?

16 april 2014 om 18:28

Ik zeg het, het is een absoluut toptalent met onmiskenbare kwaliteiten. Ik zie hem ook heel graag spelen, maar ik denk dat hij vooral past in die waanzinnig opportunistische aanvalsstijl van Liverpool. Een Reus past overal, omdat hij letterlijk van alle markten thuis is.

16 april 2014 om 19:00

Even weer met beide benen op de grond terecht komen Liverpool-fans.

16 april 2014 om 20:19

Want wat ik over Sterling zeg klopt niet? Heb je wel een idee hoe goed hij is? Zo goed was Reus niet op zijn 19e vriend.

16 april 2014 om 20:43

Hoe goed je op je 19e bent is ook niet geheel relevant. Het zijn de jaren daarop die van belang zijn. Met die redenering kan je ook zeggen dat Youri Tielemans de beste middenvelder gaat worden, want wat die op 16-jarige leeftijd laat zien, heb ik ook nog nooit gezien.

Reus is één van de beste spelers van de wereld, Sterling nog lang niet. En Engelse talenten hebben trouwens vaak de neiging om vroeg te pieken. Ze zijn op jonge leeftijd gewoon krachtiger dan hun leeftijdsgenoten. Op de lange termijn is dit echter nefast, omdat ze dan op andere manieren moeten uitblinken, manieren die ze zich nooit wijs hebben moeten maken.

16 april 2014 om 21:54

Ik heb het over de fantasien over Reus naar Liverpool.

16 april 2014 om 22:54

Hahah looool, alsof Sterling uitblinkt door zijn kracht, en hij speelt trouwens al in het 1e hoor, dus geen leeftijdsgenoten is. Nee, Sterling blinkt uit door zijn talent, en niks anders.

16 april 2014 om 23:48

Michael Owen was een veel groter talent dan Sterling... zo heel lang is dat nog niet geleden. Sterling het grootste Engelse talent kan ik mij niet helemaal in vinden, dat hij samen met Shaw, Barkley en Chamberlain een van de grootste Engelse talenten is kan ik niet ontkennen. Allemaal verschillende posities waardoor het lastig/onmogelijk is de beste te kiezen.

17 april 2014 om 00:18

Sterling staat waar hij nu staat door zijn uitzonderlijke kracht en snelheid. Technisch en tactisch is hij ook niet mis, maar niet op het allerhoogste niveau.
Gerrard zegt trouwens over Sterling dat hij de hardste van allemaal is. En die zal het wel weten zeker?
Sterling is een krachtpatser, ga daar maar van uit. Nog meer dan dat, hoor, maar maak er geen wondervoetballer van.

17 april 2014 om 02:44

Nee, ben het echt niet met je eens, Sterling barst van het talent, is echt een stuk verfijnder dan Barkley en Oxlade, die juist weer wat fysieker zijn. Kijk 1 keer hoevaak Sterling de juiste kant opdraait en soms zijn tegenstander echt kan dollen op de vierkante meter, zijn dribbel is echt uitstekend. Daarnaast blijkt die ook nog een hele goede passer te zijn.

17 april 2014 om 11:39

Ik zeg niet dat hij geen finesse heeft, maar dat hij op zo'n jonge leeftijd als zo ver staat heeft veel met zijn kracht te maken. Dat kan een vertekend beeld geven voor in de toekomst, omdat jonge spelers die dat niet hebben daar nog in gaan groeien en zo enorm veel beter worden. Sterling kan op dat vlak veel minder progressie maken.

Hij is natuurlijk ook een geweldige voetballer op technisch en inzichtelijk vlak, maar niet op het niveau van een Januzaj om iemand te noemen. Ook denk ik dat je Barkley enorm onderschat, want die heeft echt een enorme bagage. Chamberlain is inderdaad niet de meest verfijnde, maar die komt er wel.

17 april 2014 om 11:43

Ik vind trouwens Sterling beter dan Sturridge om je even een beeld te geven wat ik van Raheem vind. Ik heb de indruk dat je denkt dat ik hem niet geweldig vind, wat absoluut niet zo is. Ik maan je gewoon aan hem niet te overschatten en in te zien dat hij fysiek echt veel verder staat dan spelers op zijn leeftijd normaal staan. Neemt natuurlijk niet weg dat hij ook fantastisch dribbelt, maar ik weet niet hoeveel progressie hij gaat boeken.

17 april 2014 om 13:48

Nou ik denk dat er nog ontzettend veel ruimte is voor verbetering, koppen, schieten, rust voor de goal etc. Dus ben het niet helemaal met je eens, daarnaast vind Sterling echt duidelijk beter dan Januzaj. En ze zijn beide 19 en of daar dus snel verandering in zal komen weet ik niet, ik snap niet dat mensen soms kunnen vergeten dat Sterling al een sleutelspeler is bij een ontzettend goed draaidend team, en dat maakt het alleen maar moeilijker. Januzaj doet qua talent niks onder voor Sterling, maar dit seizoen komt duidelijk naar boven dat er meer belangrijke aspecten zijn, die Sterling weer bezit, al is Rodgers zijn strenge begeleiding bij Raheem ook heel goed voor hem.

Wat hoop ik dat de beste speler van Duitsland in D0ortmud blijft, want hij is de baas op het veld hij bepaalt wat er gebeurt... Hij is levens gevaarlijk met zijn snelheid e geniale ballen... Ongrijpbaar voor tegenstander, je weet als hij de bal heeft dat je hem iet kan afpakken...

Reus moet niet naar United maar naar City. Daar hebben ze hem echt nodig aangezien ze eigenlijk alleen maar centrumspitsen hebben. Ook denk ik dat Reus meer prijzen kan winnen bij City.

16 april 2014 om 16:07

Ik zie Reus liever naar Real komen, maar helaas wilde Perez liever Bale halen...

16 april 2014 om 16:11

Bale is beter dan Reus vind ik. Hij is goed bezig die 100 miljoen euro waard te maken. Voor Reus moet City zo'n 65 miljoen euro betalen vind ik.

16 april 2014 om 16:22

Zijn contract in het Signal Iduna Park loopt nog tot medio 2017 door en in deze verbintenis zit naar verluidt een gelimiteerde afkoopsom van ongeveer veertig miljoen euro.

En dan betaal jij gewoon, omdat het kan (?), 15 miljoen extra?..
Reus is technisch veel verfijnder dan Bale. Als ik mocht kiezen zou ik het wel weten.

16 april 2014 om 16:41

Als clubs tegen elkaar gaan bieden kan de prijs omhoog gaan. Trouwens, 65 - 40 = 25

Bale is technisch ook heel goed hoor. En hij heeft een beter schot, meer snelheid, en is sterker aan de bal.

16 april 2014 om 16:54

Meestal krijgt de club die het meest biedt de speler.

16 april 2014 om 18:37

Bale is natuurlijk niet beter dan Reus. En heeft al helemaal geen goede techniek. Hij heeft juist een vreselijke techniek. De bal springt bij aannames van zijn voet. En Reus is juist een geweldenaar aan de bal. Dat is één van zijn sterkste kwaliteiten.

16 april 2014 om 16:16

@geert Vs,

Fake club City zal toch eerst het een en ander moeten verkopen om ruimte vrij te maken voor een inkomende transfer.

16 april 2014 om 16:43

Waarom is City fake? Volgens mij ben jij jaloers op hoe zij er nu voor staan.

Financial Fair Play kan volgens mij gewoon ongedaan gemaakt worden als je het voor de rechter brengt. Het is belemmering van de vrije handel. Als je geld hebt mag je dat toch gewoon uitgeven? Waarom mag je alleen geld dat door de club zelf gegenereerd wordt gebruiken? Laat zo'n sjeik lekker geld pompen in Europa in plaats van dat hij het in het Midden Oosten investeert.

Nou als dit waar is meteen doen.geef young en Kagawa mee en een zak geld.

Waarom vertelt Götze dat is best wel gemeen Reus heeft toch ook niet vertelt dat hij naar Bayern wilde gaan. En ik denk zelf dat Reus ,götze dit hem heeft verteld om dat hij hem vertrouwt. Misschien is dit ook helemaal niet waar misschien wil Reus naar een andere club of niet. En heeft Reus tegen Götze gezegd als ze aan hem (götze)vragen naar welke club Reus wil dat hij manchester United moet zegeen.

Reus is voor elke club een aanwinst. Ik zou het heel erg voor Dordtmundt vinden aangezien de BL er niet geheel beter op zal worden.

Als Manu stappen de goede kant op wil maken is dit er sowieso één van. Neem Bender anders ook gelijk mee. En Hummels. En Klöpp.

16 april 2014 om 18:58

Juist, en neem dan gelijk ons stadion het Signal Iduna Park mee en doe dan ook Watzke er maar bij. Als het kan gaat het Borruseum natuurlijk ook gelijk mee en dan 1/2 van de spelers er ook nog maar bij.

17 april 2014 om 08:51

Klinkt als een plan!

Raar dat in de Duitse tabloids/websites niets te lezen valt over deze uitspraak van Götze. Normaal zal dat door iedereen vermeldt worden. Of zal die dat alleen tegenover VZ gezegd hebben?

Hoe dan ook, tot zomer 2015 zal niets gebeuren rond Reus.

16 april 2014 om 18:56

Precies, laten wij als bvb-aanhang er gewoon op vertrouwen dat dit gewoon onzin is. Engelse tabloids zien natuurlijk ook graag zo'n goede speler naar Engeland komen dus zullen ze het ook veel smakelijker maken dan dat het is.

1. VZ, zet alsjeblieft er bij van welke bron dit komt. Alleen 'wordt geciteerd' is bedroevende journalistiek in mijn optiek, vooral omdat er op de Duitse voetbalsites weinig tot niets over bekend is.
2. Als ik op de berichten vanuit de media af ga(!) is Götze echt een stuk verdriet dat helemaal niks heeft met zijn ex-club en ex-ploeggenoten. Als Reus al naar Manchester wil, laat 'm dat mooi zelf zeggen. En je naait hierbij Dortmund een oor aan door onrust te zaaien. Zielig dit.

Over het algemeen slagen Duitsers vaak niet op het Eiland.uitzonderingen daargelaten.

Dat zou Vreselijk zijn als hij ook weggaat maar eerst zien dan geloven

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Reus naar Man Utd gaat, hij blijft nog wel een seizoen bij BVB waarna hij waarschijnlijk wordt gehaald door clubs als Real, City of PSG.

Zou het niet verstandig zijn van Götze als hij gewoon zijn mond dichthield over alles wat met BVB te maken heeft? Zijn vriend Reus wist zelf namelijk niet eens dat hij besloot om naar Bayern te vertrekken voordat zijn transfer uitgelekt werd. Als Götze het beste met zijn oude club voor heeft, houdt hij dit soort lekker voor zichzelf.

Ik zie het graag op deze manier.
United heeft nu genoeg aanleiding om grote transfers te maken, anders blijft het met dezelfde (oude) selectie zitten.
Er kunnen best nieuwe verdedigers gekocht worden want ik vind dat Smalling en Jones zich zeker nog moeten bewijzen als Cb.

Aankopen:
Thiago Silva
Baines
Reus
Strootman
Garay
Daniel Alves
Song
(barcelona spelers wordt misschien lastig met het transferverbod)

Verkopen:
A. Young
Valencia
Vidic (inter)
Ferdinand
Evra
V. Persie
Carrick
Fletcher

16 april 2014 om 17:23

haha is dit een lijstje met mogelijke transfers of moet deze spelers allemaal verkocht of gekocht worden want dat gaat natuurlijk nooit gebeuren...

16 april 2014 om 18:54

Haha geweldig dit, Twinkle speelt iets te veel Fifa denk ik.

Dont get your hopes up high, de bron die hiermee begon is een bron van niks zonder enige status.

Hopelijk gaat Reus naar 1 van deze clubs ; Juventus,chelsea(als vervanger van Hazard als hij naar PSG gaat), Manchester United, Manchester City of PSG

16 april 2014 om 18:52

Mooie hoop, maar de club die de grootste kans maakt is Bvb!

Heb net de bron gevonden: Daily Mirror. Dus, waardeloos, zoals bijna alle meldingen van de Engelse tabloids.

16 april 2014 om 16:58

Zou zeker niet waardeloos zijn als ze zouden zeggen Reus is aan het praten met Dortmund over een nieuwe contract, dan zou je het denken ik wel een waardevolle tabloid vinden of niet.

16 april 2014 om 17:27

Nee, ook niet. Want dat deze nieuws zal nooit in eerste plaats naar de Engelse media gaan. Lijkt mij duidelijk.

Die journalisten van de Engelse tabloids liegen gewoon. 9 van de 10 berichten kloppen niet. Je mag zeggen over Götze wat je wilt, maar hij is niet stom. Hij zal zoiets nooit roepen over een andere speler. Had die zoiets daadwerkelijk gezegd was het al lang bekend hier in Duitsland.

Nogmaals, Reus is vast gebonden aan zijn contract tot zomer 2015. Pas dan kan een clausule in werking komen (rond 40 m). BVB lijdt geen nood. We hoeven niet te verkopen, net zoals Bayern.

Als Dortmund'se jongen is die ook niet bepaald treurig op moment. Dat is ook te zien aan zijn enorme inzet voor alles wat de club betreft. De Engelse club proberen het al 10 jaren Duitse spelers over te halen naar Engeland. Behalve Özil en Schürrle is het eigenlijk niet gelukt. Mertesacker en Podolski waren al klaar met de top voetbal in Duitsland.

16 april 2014 om 18:51

Weet je wat ik ook erg apart vind. Iedereen zegt maar dat Reus aangeeft graag naar hún club wilt. Mancunians zeggen dat Reus naar United wilt en Gunners zeggen dat Reus naar Arsenal wilt. Catalanen zeggen dat Reus naar Barca wil. Maar het echte verhaal is dat Reus gewoon een fan van Dortmund is.

Alsjeblieft ga niet naar dat United. Ik hoop dat deze heerlijke voetballer bij Dortmund blijft. Dortmund speelt toch ook veel lekkerder dan United. Dat vind ik maar een matig voetballend team. Plezier spat er nou ook niet echt vanaf.

Het lijkt me niet dat gotze dit echt gezegd heeft, zou reus anders aardig vervelend vinden lijkt me dat hij geruchten de wereld in zit te helpen. Hoe dan ook zou t voor manu een erg goede zijn, in de vorm waarin ie nu is is reus voor ongeveer elke ploeg een aanwinst. .

Iedereen hier wilt Carrick ook kwijt... raar. United moet Reus zeker halen, zou alleen maar beter zijn indien Reus ook echt graag wilt.

Reus, Strootman en Moreno halen, plus een RW!

De Gea
Rafael
Jones
Smalling
Moreno
???
Carrick
Strootman
Reus
Mata
Rooney

Voor United zou het een superaanwinst zijn. Maar ik vind het helemaal niet netjes van Gotze om dit naar buiten te brengen

Wat een onzin. Reus weigerde Man City en Man Utd eerder, Götze zou zoiets nooit zeggen.

Wel een triest figuur die Götze. Eerst Borussia Dortmund verruilen voor de rivaal en dan ook nog even alles vertellen over wat spelers van BVB graag willen. En dan je afvragen waarom de supporters van BVB zich tegen je keren....

Zou ik niet doen als ik hem was... united is dan wel eem grote club maar is zeker niet zo succesvol als bvb! En als rvp weg gaat is er helemaal niks meer van over! Hij kan betwr naar andere club gaan! Psg misschien, cavani gaat wss tog weg

16 april 2014 om 18:03

Misschien moet jij je eens verdiepen in de afgelopen 10 jaar van beide clubs. Je bralt nogal onzin.

ik vind dit allemaal onzin ik denk niet dat Gotze zoiets zou zeggen hij lijkt mij er geen type voor om zoiets te zeggen. En waarom zou Reus naar manchester willen gaan als dortmund 100x beter is. Ze proberen gewoon een beetje op te steken vanwege de DFD-Pokal finale.

Lees: Gotze wil dat Reus naar Manchester United gaat.

Reus heeft al zijn hele leven aangegeven bij Arsenal te willen spelen, dus wat Gotze zegt of vindt vind ik zelf niet zo relevant.

16 april 2014 om 18:46

Leuk dat jij dat als gunner aangeeft, maar wie heeft hier ten eerste met Reus gepsproken, jij of Götze. Reus wil echt niet naar Arsenal en wat Götze hier zegt vind ik wat listig nu die zelf bij Bayern zit.

Als hij zo'n specifieke voorkeur heeft voor Manchester United moeten ze hem gewoon benaderen. Kwalitatief goede spelers die echt voor jouw club willen uitkomen moet je altijd benaderen. Wat Manchester United betreft; die komen er wel weer bovenop, alle topclubs krijgen automatisch te maken met een mindere periode waarna ze vaak vanzelf wel weer komen boven drijven.

Een onzinbericht.

Tevens zal Reus gewoon bij Dortmund blijven. Voor minimaal een jaar nog.

Ik vind het zo zonde dat ze elke keer leeg worden gekocht door een topclub. Als ze alle topspelers hadden kunnen behouden dan hadden ze nu een favoriet voor de CL kunnen zijn met dit team!!
En dan met spelers erbij als Gundogan, Sokratis, Kehl, Blazcykowski en Grosskreutz.
Blijft een geweldige club!!

Weidenfeller
Pisczek
Hummels
Subotic
Schmelzer
Bender
Sahin
Kagawa
Gotze
Reus
Lewandowski

Hoop echt niet dat dit zo is. Zou ook de perfecte versterking voor Arsenal zijn. Daarnaast wil je natuurlijk niet dat zo'n geweldenaar bij een concurrent gaat spelen.
Denk trouwens dat hij nog bij Dortmund blijft, al is het natuurlijk verleidelijk om weg te gaan als de sterkhouders ook vertrekken. Verder moet hij ook wel kunnen zien dat Bayern de komende jaren veel te sterk zal blijven.

Gelijk kopen! Wat een geweldige speler zou dat voor United zijn.. Jammer dat Gündogan zijn contract heeft verlengt bij Dortmund (wel heel slim van die beide partijen overigens), ook hij was een meer dan welkome versterking geweest.

Heb al meerdere malen gezegd dat het jammer zou zijn al Reus Dortmund zou verlaten voor een andere club. Ik dacht dat hij echt een geel-zwarte hart had en heel zijn carrière bij BVB zou blijven.

ik ben het eens met wat gelemuur heeft gezegd. wordt zo moe van die engelse tabloids!! niet dat de bild in duitsland nou zo fantastisch is, maar de engelse tabloids slaan echt alles. zelf kijk ik altijd liever op kicker of de sporttak van kranten als die welt. en zoals gelemuur al zei in de duitse media is niks te vinden over deze onzin

16 april 2014 om 19:42

Als je betrouwbare informatie over BVB wilt lezen kijk ook naar: derwesten.de, reviersport.de, ruhrnachrichten.de, 11freunde.de.

Wat ook heel leuk is, is de fanzine genoemd. "schwatzgelb.de". Dat is van de fan club Schwatz-Gelb waar ik ook lid van ben. De taal is dan wel "ruhrgebiets", maar als je Duits kan lezen, is deze site ook geen probleem, hoop ik.

16 april 2014 om 19:47

Bedankt voor deze mooie anvullingen. Ruhnachrichten kende ik inderdaad al, de andere nog niet! 11freunde is ook een prachtig tijdschrift, ze hadden laatst een special over de Revierderby! Mijn Duits is prima dus het ruhgebiets kom ik wel doorheen! Je hebt trouwens altijd hele goede duidelijke reactie op artikelen over Bvb! Mijn complimenten

16 april 2014 om 19:55

Bedankt. Ik ben Borusse met hart en ziel. Al 20 jaren. 15 jaren met een seizoenkaart op Süd. Tijdens de zomer pauze altijd met ontwenningsverschijnselen.misschien ken je ook dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=wgejh0fzwiu

Ik ken vele stadions, maar het Westfalenstadion is het leukste. Spelers komen en gaan, soms winnen we, soms verliezen we, geeft niet "wir halten fest und treu zusammen".

16 april 2014 om 20:24

Ben het zeker met je eens! Doordatik lid ben kan ik tegenwoordig makkelijker aan kaartjes komen. Ben dit seizoen 3x geweest, helaas de eerste 2 verloren van Leverkusen en Gladbach. Maar gisteren was het mooiste wat ik ooit in een stadion heb meegemaakt, echt fenomenaal. Vooral You"ll never walk alone maakt iedere keer zo mooie indruk.

16 april 2014 om 21:59

Precies, ben het ook met jullie eens over de prachtige sfeer. Ik ben er vorig jaar een keer geweest maar had erg veel last van de vlaggen voor me. Maakt ook niet uit want het is wel een prachtig beeld. Ben erg trots op de club hoe we in de CL finale zijn gekomen. Zeker voor herhaling vatbaar als de selectie intact blijft + Klopp.

Beste duitser op dit moment

eerst met 3-0 verliezen van je oude clubje en daarna de boel opstoken en proberen ze nog meer te verzwakken

Marco Reus zou de aanval van Manchester United veel allure geven. Met Mata, Januzaj, Rooney en van Persie om hem heen draai je menig verdediging dol. Toch denk ik dat United het beste kan beginnen met het opwaarderen van de defensie.
Vidic vertrekt. Ferdinand is ver over zijn top en Evra zit al met zijn hoofd in Monaco. Met een paar grote verdedigende talenten kan United weer bouwen aan een nieuw elftal. William Carvalho, Lovren, van Dijk of Mangala zijn uitstekende kandidaten.
Ook zouden goede verdedigende middenvelders niet misstaan. Strootman of Gundogan bijvoorbeeld.
Al met al denk ik dat Reus het aankomende seizoen gewoon in Dortmund blijft gezien United Europees voetbal misloopt. In het seizoen daarop zal hij wellicht samen met Gundogan worden weggeplukt uit Westfalen.

Alle reden dat dit nu toch wel veranderd is met moyes en de prestaties. Dat denk ik tenminste.

Reus schijnt ook een beetje recalcitrant te zijn. Kan me er we iets bij voorstellen dat hij zich met zijn persoonlijkheid aangetrokken voelt tot het passionele Engelse gebeuren, in plaats van bijvoorbeeld Bayern waar alles er toch een stuk rationeler aan toe gaat.

Reus zou United in een klap een klasse beter maken, vooral na de vergelijking met Ashley Young. Maar ik vraag me af of Reus er nog wel echt trek in heeft in United als ze geen CL spelen en Dortmund wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren