Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona krijgt weer klap: Neymar en Alba weken ‘out’

Laatste update:

Barcelona heeft daags na de verloren bekerfinale opnieuw een domper te verwerken gekregen. Neymar en Jordi Alba staan weken aan de kant, zo meldt de Spaanse topclub donderdagavond via de officiële kanalen. Marc Bartra kon vandaag evenmin de training hervatten en is een twijfelgeval voor het komende competitieduel met Athletic Bilbao van zondagavond.

/

Alba liep woensdagavond tegen Real Madrid een hamstringblessure in zijn rechterbeen op en moest in de rust in de kleedkamer achterblijven. De verwachting is dat hij drie á vier weken aan de kant staat en in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen, tegen Atlético Madrid, zijn rentree kan maken. Bartra kampt met overbelasting en was donderdag niet in staat om te trainen.

Neymar kan zich eveneens op de krachtmeting met Atlético gaan richten. De aanvaller kampt met een kneuzing aan zijn linkervoet en staat vier weken aan de kant. Door een peesblessure aan zijn enkel moest de Braziliaan eerder dit seizoen al acht wedstrijden van Barcelona missen. Barcelona kon de afgelopen weken ook al niet over onder meer Victor Valdés en Gerard Piqué beschikken.

Op welke plaats eindigt Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is echt ongelooflijk dit. Hoe is dit mogelijk zoveel mensen geblesseerd pff.

17 april 2014 om 19:37

Jah.. z'n zware klap is het ook weer niet.. Met alle respect maar Neymar is echt geen gemis bij Barca. Als je op het hoogste niveau speelt en nog bij Barca, kans na kans mist dan is het beter dat je terug keert naar Brazilie

17 april 2014 om 20:14

Klopt, Neymar is echt geen gemis. Hij speelt ook totaal niet naar behoren. Met zn geduik en zich als een kind gedragen bij de scheidsrechters bah.

17 april 2014 om 21:08

Neymar, Pique, Valdez, Alba, Bartra missen in zijn totaal is wel degelijk een gemis.
Neymar speelt trouwens prima, is alleen nog niet beslissend. Was hetzelfde met Sanchez eerst; en hij is nu gewoon een goede speler geworden. Vreemd genoeg blijft Martino kiezen voor andere spelers op zijn plek laatste weken....

17 april 2014 om 21:13

Barca heeft te veel pech dit seizoen. Ik schat het kansloos in vanwege al die blessures. Volgend jaar beter. Vooral met pinto op doel is het al helemaal gedaan. Net zoals de bekerfinale.

17 april 2014 om 22:06

Het is een goede voetballer, maar wat een naar ventje zeg. Ik ga hem niet missen eigenlijk, toch wens ik hem sterkte met zijn blessure

17 april 2014 om 23:53

Barcelona heeft de laatste tijd veel klappen gehad hahahah , heerlijk die overwinning van Real Madrid !

18 april 2014 om 00:54

Ik denk dat Neymar, bartra en Alba bestraft worden voor hun fouten tijdens de Classico. Aangezien deze drie toevallig de uitkomst van de wedstrijd hebben beslist. Alba werd in de rust al achtergelaten. Zo hoog zat dee wedstrijd.

18 april 2014 om 04:39

Barcelona heeft net als Arsenal en Dortmund echt wel pech met blessures. Die teams zijn op het moment dus beter in fifa dan in het echt.

17 april 2014 om 19:51

Je mag zeggen wat je wilt. Maar dit is alleen in ons voordeel. We spelen eindelijk met pedro of sanchez. Die werken harder en hebben minder kansen nodig om te scoren. Jordi alba is wel beter dan adriano. Maar zo veel verschilt het ook niet. Adriano schiet vaker van afstand en dat heeft barca wel nodig. Hoop dat atletico en real madrid punten laten liggen. Visca barca!

17 april 2014 om 19:57

Mourinho heeft de dominantie van Barca laten afstoppen. Elke ploeg, zelfs staartploegen zoals Granada tot middenmotors zoals Real sociedad tot subtoppers durven te voetballen en met een overwonning naar huis te gaan. Niemand heeft schrik van Barca en zoals gekend heeft Barca geen plan B. Als tiki taka niet lukt kunnen ze geen pure spits gooien in de punt voor de diepte of lange ballen. Met andere woorden, allemaal begonnen met Mourinho bij Real, is de dominante Barca in toom gehouden. Neymar of Messi gaan daar niks aan veranderen.

17 april 2014 om 20:07

Oh nu snap ik het dat is ingezet onder Mournho daarom heeft hij natuurlijk ook zo veel gewonnen in die 3 jaar dat hij bij Real zat , en Barcelona niets .

17 april 2014 om 20:28

elcomandante7 hang jezelf toch op man.
Mourinho heeft niets gedaan. Hij heeft gefaald bij Real. Met zo'n team in 3 jaar zo weinig prijzen is een gigantische flop gebleken.
En Barça heeft een motivator nodig. Een trainer als Klopp. Geen kastplant zoals Martino die het nog in z'n broek zou doen van Pinto.
Een nieuwe trainer, twee centrale verdedigers en Ter Stegen & Barça is weer gewoon (een van) de topfavoriet voor de prijzen.

17 april 2014 om 21:04

Ja klopt hij heeft de dominantie zeker afgehouden met de grootste nederlaag 5-0.

17 april 2014 om 21:12

Ik zal mij vooral niet op hangen zoals Barca dit seizoen. Hoop dat Belgie kei hard faald in WK.

17 april 2014 om 21:14

Wtf wat is dat voor haat tegenover barca elcomandante7!!! Chill effe jonge! Jij kan altijd niet wachten om barca de grond in te stampen. Ben je de wedstrijden die real tegen Barca heeft verloren nog niet vergeten ofzo

17 april 2014 om 21:15

Begrijp wat ik schrijf.. Real onder Mourinho heeft de dominantie van Barca gestopt. Probeer dit zin te begrijpen of ben je nog steeds van slag van de nederlaag van Barca dat je niet helder kan denken.

17 april 2014 om 22:35

Hahah elcomandante7 wees objectief gewoon, halve zool. Ik weet niet waar je al die onzin vandaan haalt, maar volgens mij kijk jij naar curling in plaats van voetbal. Stop gewoon en ga weg, want je lult maar wat.

18 april 2014 om 00:02

Wat hebben de prijzen te maken met het feit dat Mourinho een strategie had bedacht om Barca te verslaan?

18 april 2014 om 07:38

Elcomodante, het enige wat bij Mourinho is begonnen is dat hij een zo een grote club met net zo een rijke geschiedenis in diskrediet heeft gebracht met z'n gedrag!!! Hij was meer bezig alles en iedereen belachelijk te maken en heeft op de beker niets tastbaar gewonnen! En hopen dat Belgie faalt op t wk??? Je bent zeker vergeten hoe ze Oranje klop hebben gegeven ?? Dus je praat alleen maar poep!!

18 april 2014 om 13:21

@elcomandante7

Haha hoe durf je de naam mourinho te noemen als degene die barca heeft gestopt? In de tijd van mourinho heeft real continu pakslaag gekregen van barca haha. Daarnaast heeft hij van real een opgefokte ploeg gemaakt waar met name Ramos en zijn handlanger pepe zich heel slecht hebben gedragen. Ik zou zeggen dat het door martino komt die barca minder laat spelen.

17 april 2014 om 20:20

weet iemand wanneer pique kan spelen

17 april 2014 om 20:30

Niet echt een gemis toch? Neymar heeft af en toe een leuke actie voor de rest is hij niet echt de draaiende man. Daarnaast heeft Barca wel een brede selectie en kunnen ze dit goed opvangen.

17 april 2014 om 20:44

Neymar geblesseerd, dat is de beste positie die zij kunnen opvangen. Ik zie Pedro en Alexis ook alleen maar op de bank beginnen afgelopen weken.

17 april 2014 om 22:06

Bartra bedreigt?

17 april 2014 om 22:59

Dat komt omdat er te weinig spelers zijn en er te weinig gebruik wordt gemaakt van de jeugd, waardoor bepaalde spelers overbelast raken.

17 april 2014 om 23:07

ehm.... stel je niet zo aan man 4 mensen geblesseerd kijk eens naar bijvoorbeeld dortmund die hebben het pas zwaar

18 april 2014 om 01:13

Ik vind nog steeds dat Neymar niet bij Barçelona past. Ook heeft Barçelona te lang vastgehouden aan Xavi, Puyol en Valdez. Beter rouleren ze vaker zodat het schaduwelftal bijna of zelfs minstens zo goed is. Kijk bij Bayern en Real Madrid. Ajax heeft ook een brede selectie. Misschien moet Barçelona even een nieuwe visie toepassen. Meer fysieker worden en lange spitsen in de selectie opnemen, want Mourinho zal met zijn negenen in hun eigen zestienmetergebied verdedigen.

17 april 2014 om 19:19

Realistisch gezien was het na de nederlaag tegen Granada al dag kampioenschap.

17 april 2014 om 19:19

Dit is niet de reden waarom er gedag kan worden gezegd tegen het kampioenschap hoor, dat is al sinds afgelopen weekend bekend. Bovendien zijn dit niet de spelers in vorm. Neymar valt tegen en Alba ging ook niet vrijuit in de verdediging tegen Di Maria gisteren. Nu kunnen Sanchez en Pedro zich hopelijk onderscheiden. Grootste verlies voor Barca is het slappe wandelspel van Messi. Kan niet anders dan dat er iets aan de hand is met Messi.

17 april 2014 om 19:34

Ik verwacht ook dat dit een voordeel is sanchez pedro op de flanken en messi waar die zin heeft en Xavi Iniesta of Fabregas erachter.

17 april 2014 om 19:56

Fabregas beter op de bank laten zitten. Die man mag eerst maar werken aan zijn handelings tempo. Handelt zo traag. Beter xavi iniesta en busquets starten fabregas erin als ze voor staan.

17 april 2014 om 19:58

Op het kampioenschap hoefde je al niet meer te rekenen na die blamage in Granada. Alba en Neymar zijn overigens wel een gemis.

Barca krijg klap na klap na mokerslagen te verwerken. De mokerslag en het verlies zal kom al hard aan, dit verlies zullen de Barca fans een paar maanden nodig hebben om het te kunnen verwerken, nou Neymar Alba eruit word de klap alleen groter... het is een hel en een nachtmerrie voor de Culers.

17 april 2014 om 20:33

Paar maanden? Kom op zeg dat valt ook wel mee met het wk voor de deur.

Het verlies kan Neymar kan moeiteloos worden opgevangen door Pedro (die ik eigenlijk beter vind) of Sanchez. Het verlies van Alba is wat groter, maar Adriano is ook geen slechte back om achter de hand te hebben. Al met al valt het reuze mee.

17 april 2014 om 19:22

Nou Neymar vind ik het meeste dreigende... De enige die voorin met een actie, dat hebben Pedro en Sanchez draver niet...

17 april 2014 om 19:25

Pedro was juist zo cruciaal in het tiki taka. Je ziet nu dat die steekbal bijna niet gegeven kan worden omdat Fabregas op de flank niet zulke loopacties maakt. Pedro scoorde altijd in de grote wedstrijden. Echt jammer dat hij moet banken.

17 april 2014 om 19:27

Ja hij kan afmaken, maar voor de rest niet echt bijzonder. Pep speelde overigens ook altijd met extra middenvelders in topwedstrijden, nou vallen de Culers Martino aan, dat is zo onterecht en makkelijk...

17 april 2014 om 19:28

Helemaal mee eens
+ Barca speelt eigenlijk nergens meer voor dus zo'n klap is dit niet.. de echte klappen hebben ze de afgelopen 3 wedstrijden gekregen

17 april 2014 om 20:29

Pedro beter? Whaha. Je meent het niet toch?

17 april 2014 om 21:55

Pedro was onmisbaar voor het tikkie-takka onder Pep. Maakte altijd belangrijke goals en werkt altijd keihard. Neymar is in potentie een fenomeen, maar heeft het nochtans alleen bewezen tegen een paar veteranen in Brazilie en op de Confederations Cup.

Als Barca haar speelwijze gaat wijzigen dan is Neymar een goede keus. Blijf je echter het oersaaie tikkie-takka spelen, tja dan zou ik toch echt voor Pedro gaan.

18 april 2014 om 21:34

'oersaaie tikki-takka' is een beetje tegenstrijdig. Tikki-takka is het spel dat Barcelona speelde onder Pep (en onder Cruyff en Rijkaard). Je weet wel: tegenstanders kapot combineren, altijd met de neus naar voren, hoge balcirculatie, lekker aanvallen met z'n allen en natuurlijk verdedigen met z'n allen. Winnen met 2-6 en 5-0
Het spel dat Barcelona de afgelopen jaren speelt, is wel oersaai. Balbezit van 70-80% met enkele hoogtepunten van Iniesta en Messi en je hebt het gehad. Dat noem ik geen tikki-takka.

Jezus, het zit Barca niet mee de laatste tijd zeg. Alles lijkt uit elkaar te vallen in de periode waar je het het meeste nodig hebt. Tijd voor een frisse start volgend seizoen. Een seizoen zonder prijs is misschien precies wat barca nodig heeft. Hopelijk komt de honger weer terug...

17 april 2014 om 21:30

Het lijkt wel een beetje op Arsenal daarzo! Blessure na blessure op de beslissende momenten.. Dramatisch.

Agghh het maakt toch niet meer uit, het is al toch gedaan.

Grappigste van al is dat Tata nu pas serieuze opstelling zal maken, nu dat het al te laat is. Let op mijn woorden, de volgende wedstrijden zal Cesc op de bank beginnen. Tata is een rare.

Het liefst zie ik de laatste wedstrijden gewoon jeugdspelers de kansen krijgen.

17 april 2014 om 19:25

Pep deed dat ook heel vaak in topwedstrijden met een extra middenvelders spelen, maar toen werd dat zo geprezen, de spelers falen niet Martino..

17 april 2014 om 19:28

Als Pep met een extra middenvelder speelde dan offerde hij een verdediger op, niet een aanvaller. Pep speelde dan in een 3-4-3. Het was ook niet altijd een succes maar tenminste niet zo erg zoals onder Martino. Pep leerde van zijn fouten na die 3-4-3, maar Martino blijft maar diezelfde fouten maken...

17 april 2014 om 19:37

Sowieso een extra middenvelder is nutteloos, omdat je voorin gevaarlijk moet zijn... Tata denkt zo dat balbezit zo belangrijk is, voorin moet het gebeuren..

17 april 2014 om 19:41

Klopt beste voor Barca is gewoon een 4-3-3. Geen probleem als je iets nieuws probeert en toch faalt, maar Tata moet echt leren van zijn fouten en dat doet hij niet.

17 april 2014 om 19:42

Dat doet hij niet, en iedereen zie de fouten behalve hij, heel erg raar hoor...

Barcelona moet gewoon netjes 3de worden en het seizoen vergeten. Het is een puinhoop daar. Sinds Chelsea pakslaag is de tijdperk van Barca langzamerhand voorbij met Bayern als genadeklap van 7-0. Sindsdien is Barca een topclub een geen "club van ander planeet" meer. Messi heeft geen zin meer, xavi oud, valdes out, transfers verboden, bestuur chaos.

Ze hadden afgelopen zomer de verdediging moeten versterken in plaats van zo veel geld uit geven voor Neymar ongelofelijk zeg wat een beleid

Yeah eindelijk Neymar is een keer geblesseerd, hoop dat Tata nu met Sanchez en Pedro op de flanken gaat spelen, Fabregas lekke op de bank want die bakt er echt niks van. Alba is wel jammer, vind hem echt een goeie voetballen, maarja dat moet Adriano dan maar opvangen

Misschien komt het voor Barcelona juist wel even goed uit dat Neymar geblesseerd is. Die maakt weinig indruk, terwijl Pedro en vooral Sanchez dat veel meer doen.

Alba is een ander verhaal, die is toch wel beter als Adriano.

17 april 2014 om 19:25

Sanchez, seriously? Kijk je de wedstrijden van Barcelona wel?

17 april 2014 om 19:51

Alexis is gewoon een gevaarlijke speler. Rent zich het pokkepleuris, heeft snelheid en een actie in huis. Hij lijkt soms lomp, maar Alexis is gewoon een meer dan prima speler.

17 april 2014 om 19:52

Nee Zangetsu, jij kijkt de wedstrijden van Barcelona niet als ik je reactie zo lees. Pedro links, Messi Spits en Alexis rechts is gewoon dodelijk. Alexis wordt zo vaak op de bank gehouden en daarvoor wordt Fabregas in de spits gezet en Messi rechts. Ik durf te zeggen dat er ze de laatste tijd alles verloren omdat Fabregas en Neymar speelden.

17 april 2014 om 21:53

@barcaboy11,

Houd toch op! Alexis was alleen aan het begin van dit seizoen goed, waar hij dat toen vandaan heeft gehaald, is mijn een compleet raadsel! Hij was vorig seizoen verschrikkelijk slecht en ook de 2e helft van dit seizoen speelt hij erg matig. Dat hij op de bank zit, zegt ook wel genoeg!

Die invalbeurt van Alexis tegen Granada was een van de allerslechtste invalbeurten die ik ooit van een speler heb gezien!
Je gaat mij niet wijsmaken dat hij onterecht op de bank zit... hij kan het niveau gewoon niet aan en past totaal niet in het systeem van Barcelona!

Het is dat Barca de vorige competitiewedstrijd al verloor anders had ik geld ingezet op Bilbao. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze 2 wedstrijden op rij in de Primera verliezen.

Hoe kan het ook anders? Het zit Barcelona (al dan niet door amateuristisch handelen van het bestuur) ook niet mee, dit kan er ook nog wel bij. Wellicht dan maar het seizoen afmaken met een aantal veelbelovende jeugdspelers die een kans kunnen krijgen; Adama Traoré en Alejandro Grimaldo bijvoorbeeld.

17 april 2014 om 19:31

ik denk ook dat als barcelona geen kampioen wordt de wil en honger terug komt . alleen moeten ze proberen pep terug te halen.

17 april 2014 om 19:36

Precies, want wil en honger gaan ervoor zorgen dat een amateuristisch bestuur gaat functioneren.

17 april 2014 om 19:41

Waarom pep terug halen ????
Pep heeft het maximale uit de spelersgroep geperst, het word tijd voor een vernieuwing/verjonging met een trainer die de komende 5 jaar wat meer lucht krijgt om te bouwen aan een nieuw team voetballend in hetzelfde barca systeem. En combi met jeugd spelers (youth leaugue winnaar ) en een aantal noodzakelijke wijzigen waaronder afscheid nemen van bepaalde spelers.

Waarom voortborduren op het oude succes met een groep uitgebluste spelers ??

Ze hebben betere flankspelers dan Neymar. Alexis, Pedro en zelfs Iniesta kunnen het gat wel opvullen. Linksback is Adriano geen geweldenaar, maar het is te doen. Vind niet dat ze hier echt zwakker van worden.

lekker weer dit...
kampioenschap is nu weer wat moeilijker maar alles kan nog.
het zit niet mee maarja zo is voetbal ze kunnen het gelukkig opvangen alleen bij bartra twijfel ik omdat puyol ook niet 100% fit is. Ik hoop maar dat ze in de zomer alsnog spelers mogen kopen anders heb ik weinig vertrouwen in het volgende seizoen.

De Spaanse media berichten toch echt iets anders dan VZ beweert, Neymar y Alba, baja para el resto de la temporada... (betekent dat ze eruit liggen voor de rest van dit seizoen!) Tegen Atletico is een race tegen de klok meldt Barcelona op de website!

Laat Barcelona de laatste wedstrijden spelen met de jeugdspelers, het seizoen is over en daardoor kun je de rest van het team rust geven voor WK.

Jarenlang konden ze in nagenoeg dezelfde opstelling spelen. Dat was pure mazzel. Nu zit het een keer tegen. All in the game. Is normaal voor elke ploeg, deze blessures. Neymar is ook blessuregevoelig door zijn lokkende speelstijl waarbij ie duels aangaat. Hij speelt nog vaak alsof ie in Brazilie balt, maar tijd en ruimte is er nu niet meer. Messi snapt beter dat je duels zo veel
mogelijk moet vermijden op wat penetrerende acties na.

17 april 2014 om 19:59

Hoe kan jarenlang teren op een succesformatie pure mazzel zijn? Is dat niet gewoon het resultaat van prima beleid?

17 april 2014 om 20:19

Ik heb het over dat de spelers zelden geblesseerd zijn. Dat heeft weinig met beleid te maken. Is puur mazzel. Al moet gezegd worden dat met hun speelstijl de duels meer vermeden worden dan bij andere clubs, en daardoor wellicht heel lang dezelfde formatie zich kon specialiseren en automatiseren.

18 april 2014 om 21:38

Barcelona zoekt juist heel veel duels op met hun speelstijl. Op het laatste moment passen zodat een tegenstander net te laat is met zijn tackles, door blokkades van 5 man proberen te dribbelen, zoals Neymer een botsing opzoeken om de verdediger geel aan te naaien, etc. Barça spelers laten zich vaak vallen, maar dat zal ook zijn om zichzelf te beschermen tegen hun eigen speelstijl.

Ik als real fan trol barca vaak, en vind het dan ook niet erg als ze alle prijzen mislopen.
Maar dit gaat wel ver, dit gun je geen enkele team. Ik hoop oprecht dat jullie je club blijven steunen en sterk terugkomen zodat we weer samen kunnen vechten om alle 3 de prijzen.

17 april 2014 om 21:03

Net alsof barca dood en bijna begraven is? Drama queen. Verloren in de kwartfinale, verloren in de finale beker en minder dan 6(?) punten achterstand op de nummer 1. Zijn slechtere prestaties denkbaar.

17 april 2014 om 21:27

Jij romantiseert het net teveel, makkelijk gezegd alles verloren. en veel geblesseerd.

Zo juist is bekent dat Alba en Neymar er een maand uit liggen...

Ik vind het van Alba stukken erger dan Neymar die tot nu toe nog niet waar heeft gemaakt wat we van hem zouden verwachten. Hoop dat Tata ballen heeft en met Pedro, Alexis en Messi gaat spelen voorin. Met daarachter Iniesta, Xavi en Busquets, en achterin met Mascherano, Alves, Adriano en Bartra (mits die fit is). Hoop dat Pique ook snel er weer bij is. Al met al laat ik er geen traan om. Je zag toen Pedro en gisteren in kwam het veld direct een stuk beter bezet was door Barcelona. Dat ze vervolgens door die geweldige actie van Bale weer een goal tegen krijgen is spijtig maar toen Pedro erin kwam hadden ze een stuk meer diepgang en controle dan daarvoor.

Vind het daarnaast ook onbegrijpelijk dat Alexis zo weinig speelt hij heeft ook heel veel mindere eigenschappen in zijn spel maar zet dit af tegen een Fabregas (verkopen) en Neymar (heel veel balverlies), is Alexis dit jaar echt een stuk beter dan die 2.

Het is dit jaar erg geweest met die blessures.
Maja nu maakt het niks uit, ze spelen niet meer voor de prijzen.
Die mensen die hier roepen Pedro en Sanchez beter dan Neymar kennen weinig of niks van voetbal, maja ieders zijn eigen mening.

17 april 2014 om 19:39

Sanchez kan er niet zoveel van, basistechniek mist hij... En voor de goal is hij vaak onrustig en paniekerig, terwijl Neymar vaak voor groot gevaar zorgt, ondanks dat ik zijn vallen en diven erg haat..

17 april 2014 om 19:47

Tip09

Misschien is Neymar in potentie beter dan Alexis en Pedro maar je weet wel wat je hebt aan die 2, terwijl Neymar niets heeft laten zien in de belangrijke wedstrijden, behalve een goal tegen Atletico Madrid. Gisteren had die ook gewoon moeten scoren. Pedro en Alexis zijn misschien niet zo goed als dat Neymar is. Maar er zit tenminsten diepgang in het spel van Barcelona. Maar we hoeven het niet overal mee eens te zijn ik roep al tijden dat ze eens anders zouden moeten spelen. Tegen City kon het omdat Man City zelf ook voetbalt en niet reageer voetbal doet in teenstelling tot Atletico Madrid en Real Madrid (in iets mindere mate).

17 april 2014 om 20:23

Neymar liet meer zien dan Messi in belangrijke wedstrijden dit seizoen. tot tweemaal tegen Atletico (een goal was goed voor een prijsje). Ook tegen Real (een goal en assist). Barca en Neymar speelde(n) beter zonder Messi bijvoorbeeld tegen Celtic.

17 april 2014 om 20:55

Blink182

Sorry ik weet dat jij Neymar beschermt maar noem je nu serieus de wedstrijd op tegen Celtic die echt nergens meer om ging voor Celtic? Ben het wel met je eens dat Neymar in een vrije rol moet spelen ipv aan de zijkant.

Messi speelt de afgelopen 2 weken gewoon slecht. Maar zeg niet tegen mij dat Neymar geweldig speelt of goed speelt. Hij is ook gewoon net zo matig als dat Messi was de afgelopen weken. Je wilt dus eigenlijk hiermee aangeven dat het beter is voor Barcelona als ze Messi verkopen zodat de volledige potentie van Neymar tot uiting kan komen?

Ik kan je nu alvast zeggen dat Neymar en Messi geen klik hebben met elkaar zoals bijvoorbeeld Ronaldinho en Messi dit wel hadden. We leggen de schuld allemaal bij Messi neer maar het laat alleen maar zien dat als Messi gewoon matig speelt hoe weinig er over blijft van de rest van Barcelona. Waar was Iniesta? of Neymar, of Fabregas. Mensen die toch ook allemaal goed kunnen voetballen maar niet beslissend zijn als het erop aankomt. Want dan wordt er altijd naar Messi gekeken (wel terecht as je ziet wat voor status hij voor zichzelf heeft gecreërd).

17 april 2014 om 21:09

Celtic uit (0-1) heb ik het over. Hoezo ging die wedstrijd nergens mmeer om?

Ik leg de schuld helemaal niet bij Messi? Ik had gehoopt dat hij Neymar dingen ging leren zoals wat Ronaldinho met hem heeft gedaan. Een soort van vader figuur..

En nee, ik wil gewoon duidelijk maken, dat Barca beter speelde zonder Messi. Maar dit betekent niet dat hij moet banken of verkocht moet worden? Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Sommigen hier zijn zelfs blij dat hij geblesseerd is, terwijl Neymar helemaal niet het probleem is.

17 april 2014 om 21:21

Ik weet niet zo goed wat ik van dit seizoen moet denken. Ik denk vooral dat er fases in het seizoen zijn geweest waarin Barcelona uitstekend heeft gespeeld. Denk aan de 2 strijd met bijvoorbeeld Real Sociedad in de Copa Del Rey. Of bijvoorbeeld de wedstrijden tegen City en Madrid uit. Maar toen het er echt op aan kwam waren de belangrijke spelers niet in vorm. Denk aan Messi, Neymar, Iniesta, Alves en zelf Busquets speelt de afgelopen weken matig.

Doe daar nog eens de blessures van Pique en Valdes (want Valdes had die bal van Di Maria van gisteren dus echt wel tegen gehouden). dan is dit gewoon niet het seizoen van Barcelona. Alle madrid fans zijn helemaal in de 7e hemel en dat gun ik ze. Real speelt dit seizoen beter dan Barcelona.

Ben ook van mening dat er het een en andere veranderd moet worden binnen de selectie. De trainer moet eruit want ik vind dat hij niet de motivatie kan meegeven aan de spelers dat bijvoorbeeld een Guardiola wel kon. Ook moeten ze Neymar of een vrijere rol gaan geven binnen dit Barcelona want dan is die op zijn sterkst.

Ook snap ik de tactische zetten van Martino niet. Tegen een Atletico madrid moet je toch gewoon spelen met buitenspelers die het veld groot houden zodat er meer ruimte komt voor Messi. Dit daardoor ook meer in het spel betrokken kan worden er meer diepgang is vanaf de zijkanten en niet dat kerstboom effect krijgen.

18 april 2014 om 10:00

Vriend... Aub hou op met neymar ..Je moet Neymar nu ook niet met messi gaan vergelijken want hij is op dit moment dramatisch.. Neymar denkt altijd te makkelijk over zijn tegenstander. Vergelijk Neymar met Messi op zijn 22e. Gewoon toegeven dat dat Braziliaanse gegeil nergens voor nodig was.

18 april 2014 om 21:42

Bijna iedere voetbalkenner hier vindt dat Neymar met zijn bruine oog op de bank moet plaatsnemen. Ik ben die kerel spuugzat. Hij scoort alleen tegen de kleintjes, dat is schattig. Maar je moet er ook staan in echte wedstrijden. Geslepen spelers als Sanchez en vooral Pedro spelen juist goed in grote wedstrijden. Pedro scoort belangrijke goals en Alexis geeft dan 200 ipv 150.
Neymar heeft tot nu toe echt nauwelijks iets laten zien, dat is spijtig. Zijn vervangers, Pedro en Alexis, laten dan elke wedstrijd zien beter te spelen en nog steeds laat Tata die clown keer op keer starten. Dat is nog spijtiger.

Dit kon er ook nog bij, wat een seizoen....pfff

Niet normaal dit dacht dat het vorige seizoen al erg genoeg was tegen het einde van het seizoen is het nu gwn 2x zo dubbel er heerst een vloek op barca kan niet anders dat word nog een helse klus tegen atl bilbao in de volgende wedstrijd

Elk nadeel heb z'n voordeel, zo kan Adriano terug wat spelen zodat die meer tevreden is over z'n speelminuten waardoor ie misschien kan spelen, terwijl Alexis en Pedro misschien een opvlieging zullen krijgen en Messi ook nu Neymar er ff uitligt. Pedro en Messi samen in de ploeg, net als toen bij Mvp.

Waarom een klap? Ik zie liever Pedro of dan Neymar, teveel druk al van te voren bij die jongen. Hij kan het niet waarmaken, hij probeert acties te doen maar niks lukt. Het zijn geen oude verdedigers meer van Brazilië. Dan lukt het ook niet meer,misschien te overschat? Maar bij Nationaal Elftal van Brazilië doet die het wel goed ? Ik zie sws liever Pedro, prachtige voetballer, veel jagen en geniale acties. Een echte teamspeler, neymar is te egoïstisch. Ziet eerst zichzelf en dan pas het team.


VISCA BARCA

Eerlijk gezegd denk ik dat Barcelona er beter van wordt, Neymar vind ik geen verbeterpunt voor Barcelona.

Nu moet ie wel jeugd gaan meenemen voor op de bank!

Haha, my clubje gaat eraan door alle blessures. Welke speler is dit seizoen nog niet geblessured geweest? Tata Martino? Hoop dat stomme Tata Martino niet meer spelers op 70% na een blessure opstelt in de basis, heeft hij eerder dit seizoen ook gedaan D:.

Dit is overduidelijk niet het seizoen voor Barca. Hopen dat deze spelers er snel bovenop komen.

Gaat lekker.
Wat zullen ze blij zijn daar als het seizoen erop zit

Barca heeft echt veel problemen en hoop dat het allemaal goed komt, dit gun je geen enkele ploeg.

Komt goed jongens elke club heeft wel een slechte jaar, niet elke club kan niet altijd goed draaiend zijn jammer.

Dit seizoen heeft Barcelona echt veel pech gehad met blessures. Eerst Messi voor een lange tijd kwijt, dan Valdes en Pique. Nu weer Neymar en Alba. Ook Puyol niet te vergeten die zowel vorig als dit seizoen aan het sukkelen is.
Hoop voor Barça dat ze volgend seizoen een nieuwe coach aanstellen als ze dat zouden mogen doen i.v.m. de transferverbod. Anders zie ik volgend seizoen ook somber in voor de Catalaanse club.

Prijzen zouden ze toch al niet pakken dit seizoen. Ze kunnen zich beter opvolgend seizoen richten. Zeg ik als barca fan. Vecht het transferverbod aan. Anders heb je nog een klote jaar. En zoek een trainer die het maximale uit ze spelers haalt en er boven op zit. Type pep.

Overbelasting? Ben je gek!

Dit seizoen komt ook alles bij elkaar qua pech. Richten op volgend jaar. En doorselecteren. Wellicht halilovic al bij het eerste halen. Traore en doungo er ook meer bij betrekken. Rafinha behouden voor de club.

Hoe kan je nou overbelasting hebben als je 1 wedstrijd in de 3 maanden speelt.

Neymar is zeker geen gemis, hij kan alleen zijn acties maken in de Braziliaanse competitie.

Goede moment om jeugd te laten debuteren, ze hebben de Youth Champions League gewonnen dus er moet zeker wel talent rondlopen in de jeugd ploegen.

Neymar heeft geen vrije rol bij barca, daarom lijkt hij zo slecht. Kijk bij Brazilië is hij het belangrijkste op veld. Ik vind dat neymar naar een ander club moet barca is niks voor hem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren