Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bolt looft Bale: 'Hij is de snelste voetballer van dit moment'

Laatste update:

Gareth Bale beleefde woensdagavond zijn mooiste moment als speler van Real Madrid. De Welshman zette in de Spaanse bekerfinale kort voor tijd een indrukwekkende sprint in, bleek veel sneller dan bewaker Marc Bartra en prikte het winnende doelpunt tegen de touwen (2-1). Bale werd in de Spaanse media direct vergeleken met Usain Bolt en de Jamaicaan is onder de indruk.

/

Bolt staat bekend als de snelste man ter wereld en denkt dat Bale in zijn sport op een eenzame hoogte staat. "Hij toonde zijn snelheid, liet de verdediger achter zich en bleef rustig in de afwerking. Het was een fantastisch doelpunt", zei Bolt tegen Marca. "Ik weet zeker dat hij de snelste voetballer van dit moment is."

Bartra duwde Bale buiten de lijnen en leek het sprintduel zodoende in zijn voordeel te beslissen, maar de sterspeler van Real liet zich niet kennen en was alsnog eerder bij de bal. Daags na de nederlaag liet Bartra weten dat hij al een tijdje last heeft van zijn hamstring en dat hij daarom niet in staat was om Bale bij te houden.

Gareth Bale is de snelste voetballer van dit moment

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wil wel eens zien een duel tussen Ronaldo Bale en Walcott. Zonder en met bal. Denk Walcott snelst zonder bal, maar met bal zit Walcott nog bij de start als de rest al gefinisht zijn

18 april 2014 om 11:46

In 2013 heeft Fifa een onderzoek uitgevoerd naar de snelste voetballers. Hieruit blijkt inderdaad dat Walcott de snelste speler is met 35,7 km per uur. Daarna volgen Valencia, Bale, Lennon en C. Ronaldo in de top 5.

18 april 2014 om 11:52

Ik denk dat Ronaldo de snelte voetballer ter wereld is niet normaal hoe snel hij is alleen Bale komt denk ik in de buurt.

18 april 2014 om 11:55

Prima dat je dat denkt maar de feiten zeggen klaarblijkelijk iets anders.

18 april 2014 om 11:57

Ronaldo is de snelste voetballer en een van de snelste atleten bij een slalom, omdat hij een enorme versnelling heeft.

18 april 2014 om 12:06

Auba van dortmund? Giovinco van Juventus? Biabiany van Parma? Ryo van Arsenal?

18 april 2014 om 12:09

@serginio10 jij denkt ook dat ronaldo t grootst geschapen is, de mooiste linker teen heeft, de beste rechtsback is en de beste tennisservice heeft.
Waarschijnlijk is Ronaldo ook sneller in een formule 1 auto dan vettel of niet?

18 april 2014 om 12:28

Onderzoek voor Fifa ultimate team telt niet Prithwi.

Hoe groot zou het verschil zijn met de wereldtop op de 100 meter? Daar moeten die spelers toch ook wel eens op gemeten zijn...

18 april 2014 om 12:43

Volgens mij worden alleen maar de bekende voetballers in dat onzinnige onderzoek gepropt..
Spelers zoals Agbonlahor en Biabiany zijn zoveel sneller alleen al. Jammer dat mensen niet verder kijken.

18 april 2014 om 12:48

Hmm ronaldo bale er is nog een snelle voetballer die van dortmound obemayang die is ook verschrikkelijk snel

18 april 2014 om 13:02

Ik vraag me af hoe betrouwbaar dat onderzoek is. Waarschijnlijk zijn die snelheden gewoon topsnelheid die de speler 1x heeft gelopen.

18 april 2014 om 13:19

@glory FIFA is niet alleen een spelletje he.. Hij heeft het over de wereld voetbalbond FIFA die hebben dat onderzoek gedaan....

18 april 2014 om 13:22

Ik weet bijna zeker dat op lange afstanden met bal Bale als snelste eindigt. Laatst die goal vanaf eigen 16 naar de overkant gesprint en scoren! En nu weer tegen barca een super rush. Kan je vertellen dat Ronaldo niet zo snel is. Denk Bale ook zonder bal het snelste van Europa op topvoetbal gebied. Walcott zou dan nog in de buurt komen.

18 april 2014 om 13:33

Ik denk dat Ronaldo en Bale wel gelijk zijn ongeveer. Met en zonder bal. Er zijn natuurlijk veel meer spelers die ook die snelheden halen maar er komt meer bij kijken. Ook acceleratie en bewegelijkheid in de sprint. Fysieke kracht in de sprint is ook cruciaal. Dit hebben Ronaldo en Bale wel en bv, Walcott en Agbonlahor niet. Als je hebt over complete atleet/sprinter dan denk ik dat Bale en Ronaldo wel in een buitencategorie zitten. Die kunnen het vaak toepassen in de wedstrijd en gevaar stichten. Z'n Walcott en Valencia is wel leuk, maar ze kunnen hun snelheid alleen echt gebruiken bij en diepe bal en dan veel ruimte achter de verdediging. Ze zijn snel als ze naar de bal moeten rennen. Maar met de bal aan de voet valt het mee bij die spelers.

Bale en Ronaldo buitencategorie vind ik. Op een 100 m zou ik niet durven zeggen wie sneller is. Heb het gevoel dat Ronaldo vanuit stilstand sneller is, waar Bale in de sprint nog echt veel kan bijversnellen.

18 april 2014 om 13:42

Op het EK van 2008 hebben ze ook al eens zo'n onderzoek gedaan. Naar de hoogst gemeten topsnelheid. Daar kwamen best vreemde lijsten uit. Zo stond Ivica Olic op nr 1 en Robin van Persie op 3. Hoogst gemeten topsnelheid hoort ook niet leidend te zijn denk ik. Als je bijvoorbeeld de sprint van Bale tegen Barca zag dan gaat hij van buiten naar binnen en moet inhouden bij de bal. Dan haal je een minder hoge topsnelheid dan wanneer een bal de diepte in word gespeeld en je in een rechte lijn over 40 , 50 meter daar achteraan moet sprinten. Maar goed het is allemaal leuk en aardig hoe snel iemand de 100meter kan sprinten het gaat er toch met name om hoe goed je gebruik kan maken van die snelheid in een wedstrijd. Timing, balcontrole en inzicht zijn minstens net zo belangrijk. Bale kan heel goed gebruik van zijn snelheid maken. Daardoor word dat opgemerkt. Er zijn waarschijnlijk tig anderen die de 100 meter net zo snel lopen in het voetbal in de verschillende landen. Met name bij verdedigers valt het toch wat minder op. Omdat die vaak met voorsprong beginnen. Heb bijvoorbeeld het idee dat een koscielny ook echt gigantisch snel is op de 100m. Terwijl dat niet zo opvalt.

18 april 2014 om 14:22

Martín Demichelis doet denk ik weinig onder van die twee. Razendsnelle Argentijn.

18 april 2014 om 14:29

Gozer het heeft helemaal niks met wat wij denken te maken. Het gaat om zulke kleine verschillen dat je dat echt niet met het blote oog kan beoordelen wie sneller is. De enige manier om daar achter te komen is door dat te gaan meten of ze tegen elkaar een test te laten doen. Kortom ik snap niet waarom iedereen begint met 'ik denk' want hier valt niets aan te denken dit moet je gewoon onderzoeken, anders kun je er onmogelijk uitspraken over doen.

18 april 2014 om 15:18

Bale is een stuk sneller dan Ronaldo. Met bal is bale ook een stuk sneller da walcott!! En aangezien voetbal met een bal is is bale de snelste voetballer ter wereld.

18 april 2014 om 15:29

In FIFA 13 is Narshing de snelste speler... I rest my case

18 april 2014 om 15:47

Je moet ook beseffen bale gooide zijn sprint in de 85ste minuut.

18 april 2014 om 16:17

Inderdaad Jerrdrista en vergeet niet dat hij meerdere keren op het veld zat te spinten.

18 april 2014 om 17:12

Niet teveel naar Fifa statistieken kijken..

18 april 2014 om 19:35

Hoe durf je te zeggen dat Agbonlahor geen fysieke kracht heeft, hij is dan wel niet te langste maar hij is gewoon erg sterk hoor.

18 april 2014 om 21:03

Hebben ze Jordi Alba ook getest? Ik heb nog nooit iemand een sprint van hem zien winnen.

19 april 2014 om 00:29

Valencia is nu de snelste dan Ronaldo.

19 april 2014 om 02:22

Horwi Di maria dan...

19 april 2014 om 03:08

Waar is Aubameyang en Quincy-Owusu? Overmars en Zenden waren ook extreem snel. Robben was in zijn jonge jaren erg snel, vooral toen hij 21 was pff.

19 april 2014 om 04:32

Feit is dat EA geen shit doet en verouderd info gebruikt en daarom elk jaar weer met een copy paste komt die iedereen weer gaat kopen, daarom zijn de Fifa spellen helemaal niet betrouwbaar. Als er 1 spel dat betrouwbaar is, dan is het football manager(alhoewel ik dat ook liever niet zou doen). Bovendien betwijfel ik dat ze van alle spelers weten hoe snel die zijn, als dat het geval was dan denk ik dat Ronaldo of Bale niet of nauwelijks de top 10 halen.

18 april 2014 om 17:18

Dan heb je Lennon nog niet gezien, gegarandeerd de snelste, misschien dat Valencia hem kan bijhouden maar Lennon sprint als een gek, ook tezien in onderzoeken.

Hoe tf is Bolt eigenlijk
Hij heeft Beukerink nog nooit gezien zeker,

On Topic
Ja ja dat was een rush waar de rest het mee kan doen. Leuk voor hem omdat hij juist zo verguist werd in begin bij Real. Ik ben geen real fan, zeker niet. maar het was een geweldig moment,

18 april 2014 om 12:37

ik ben ook geen real fan juist barca maar ik ben het helemaal met je eens dat dit een mooie rush was.

Antonio Valencia ( Man Utd ) 35,2 km/h
Gareth Bale (real Madrid) 34,7km/h
Aaron Lennon (tottenham Hotspurs )33,8 km/h2
Cristiano Ronaldo (real Madrid) 33,6km/h
Theo Walcott ( Arsenal FC ) 32,7 km/h
Lionel Messi (Fc Barcelona) 32,5km/h
Wayne Rooney (man Utd) 32,1 km/h
Franck Ribery (bayern Munich) 30,7 km/h
Arjen Robben (bayern Munich) 30,7 km/h

Edit: Mijn excuses dat was oud onderzoek. Deze is van eind vorig jaar. Bale dus nummer 2.

18 april 2014 om 11:53

En hoe is dat bewezen als ik vragen mag, kom aub niet met tijdens een wedstrijd zag je blabla rennen en Pietje liep over dezelfde afstand een snellere tijd.
Hebben ze letterlijk tegen elkaar gesprint?
Ben benieuwd.

18 april 2014 om 12:07

Dat is een onderzoek geweest van de Fifa. Gebaseerd op de snelste behaalde snelheid met de bal in een wedstrijd georganiseerd door de Fifa. Echter is er ook gemeten zonder bal, maar met bal lijkt me in dit geval toch een leuker gegeven (aangezien dat een combinatie is tussen snelheid en techniek) en dan is Bale inderdaad sneller dan Walcott en Ronaldo. Hier de top 10:
1. Valencia, 35,1 km/h
2. Bale, 34,7
3. Lennon, 33,8
4. Ronaldo, 33,6
5. Walcott, 32,7
6. Messi, 32,5
7. Rooney, 31,2
8. Ribery, 30,7
9. Robben, 30,4
10. Sanchez, 30,1

Ik kan zo snel niet de resultaten van de snelheid zonder bal zien, maar daar zal wel enig verschil in zijn.

18 april 2014 om 12:10

Rooney hoger dan Robben en Ribéry? Yeah right!
Zet gelijk akinfenwa op 1

18 april 2014 om 12:11

Rooney? Volgens mij is hij zonder bal nog niet eens zo snel...

18 april 2014 om 12:17

In een wedstrijd...en dan gaan meten? Hoe weten wij in welke minuut er gemeten is....misschien had de speler wel ergens last van...misschien wel misschien niet....ongeveer zou je het kunnen kijken of hij snel is of niet...maar in een wedstrijd je snelheid meten en dat als standaard houden is de grootste onzin die er is...misschien ging de speler van het moment van meten niet maximaal.

Edit: daarom zijn er printwedstrijden om te kijken wie de snelste is. Manier van fifa is ongeveer, nee ze gaan nog precies meten ook. Overigens denk ik dat er heus wel een onbekende voetballer sneller is. Dit zijn vooral bekende voetballers.

18 april 2014 om 13:08

Moeilijk he feiten. Rooney is juist enorm snel en enorm technisch. Qua dribbel is hij beter dan Robben en Ribery.

18 april 2014 om 13:22

Dat hij technisch en snel is, prima, maar Rooney een betere dribbel dan Robben en Ribery, echt niet. Robben en Ribery zijn juist dribbelaars die daar grotendeels hun kracht uithalen. Zij dribbelen elke wedstrijd keer op keer verdedigers aan gort. Dat doet Rooney veel minder.

18 april 2014 om 13:26

Wie het snelst is kun je niet letterlijk meten. Hangt af van de fitheid van het moment en deze scores zijn uit bepaalde wedstrijden gehaald. Kan zijn dat ze in andere wedstrijden een hogere snelheid hebben gehaald. Verder hebben ze geen verdedigers en middenvelders meegenomen? Di Maria, Jordi Alba zijn zeker zo snel als Ribery, Rooney en robben. Valencia is inderdaad wel heel snel. Zie graag een sprintwedstrijd tegen bale van hem.

18 april 2014 om 13:46

adimarca, Dat is een computersysteem. Daar word van bovenaf gefilmpt en verwerkt in een computer programma. Zo meten ze ook de gelopen afstand die je bijvoorbeeld vaak ziet als spelers gewisseld worden. Veel clubs hebben een eigen systeem. Van alle spelers word dan alles gemeten. Snelheid, acceleratie, afstand gelopen, reactiesnelheid, waar op het veld etc etc. Alles kun je daarop zien. In het voetbal staat het nog redelijk in de kinderschoenen. In het toprugby is het al gemeengoed geworden. bij de Franse jeugdacademies word daar al mee gewerkt. In het rugby is het waarschijnlijk ook wel een stuk belangrijker.

Wat vooral opvalt is dat veel supporters claimen dat hun favoriete speler onder de 10 seconden kan lopen op de honderd meter of daar in de buurt. Om de honderd meter in 10 seconden te lopen moet je gemiddeld 36km/u lopen. Dus je topsnelheid moet nog een stuk hoger liggen om je start te compenseren. je ziet dat de hoogst gemeten snelheid 35,1 km/u is. Er is dus vrijwel geen enkele speler die de 100m onder de 11 seconden loopt.

18 april 2014 om 15:54

Dit is ook de enige lijst die kan vinden, ik weet hoe anderen aan die andere lijst komen.

Hier de top 10:
1. Valencia, 35,1 km/h
2. Bale, 34,7
3. Lennon, 33,8
4. Ronaldo, 33,6
5. Walcott, 32,7
6. Messi, 32,5
7. Rooney, 31,2
8. Ribery, 30,7
9. Robben, 30,4
10. Sanchez, 30,1

18 april 2014 om 16:10

Bago, deels heb je gelijk, maar je vergeet 1 belangrijk ding: ze meteen de snelheid met de bal. Zonder bal ben je natuurlijk wel iets sneller (waarbij ik niet wil zeggen dat ze met de mondiale sprinttop mee zouden kunnen strijden, want dat weet ik niet).

18 april 2014 om 16:11

Realmadrid_4, een hogere snelheid is 1 ding, maar of dat met de bal ook zo is, dat is een ander iets. Aanvallers zijn vaak technisch begaafder dan verdedigers, waardoor ze vaak ook sneller met de bal kunnen dribbelen.

18 april 2014 om 11:54

Ik denk alleen Ronaldo, Valencia komt in de buurt maar Bale kan ik wel in het rijtje plaatsen van die 2 Verons!

18 april 2014 om 13:29

Ik ben ook Real fan (mis geen match) en ik denk dat zelfs Di Maria sneller is dan Ronaldo.

18 april 2014 om 13:46

http://youtu.be/3zb8oXMGlb0

Zo check dit filmpje! Super sprint van valencia.

18 april 2014 om 12:16

Ik heb Emanuel Emenike 33,7 km/h rennen in een wedstrijd (statistieken). Dat maakt hem dus sneller dan Ronaldo?

18 april 2014 om 16:13

Nee, misschien heeft Ronaldo wel ooit sneller gerend? Was dat van Emenike met bal of zonder bal? Dit is namelijk met bal, waardoor de snelheid natuurlijk lager ligt dan zonder bal.

20 april 2014 om 05:34

Zonder bal heeft hij 34,4 km/h. Paar weken geleden nog tegen gaziantep spor. Hele snelle en sterke speler!

18 april 2014 om 12:32

Onzin onderzoeken. Wat zijn de kaders van dit onderzoek? Dit hangt af van zo ontzettend veel factoren dat dit nooit betrouwbaar kan zijn. Wat is de staat van het veld, wie meet er, hoe wordt er gemeten, in wat voor een wedstrijd (vriendschappelijk of CL finale?), wat is de temperatuur, fysieke toestand speler, fysieke toestand tegenstander en zo kan je nog wel een uurtje doorgaan. Als je dit soort onderzoeken wilt doen, moet je dus elke profspeler kunnen meten, meerdere wedstrijden lang in precies dezelfde omstandigheden. Vrijwel onmogelijk dus. Andere woorden; bullshit en gebaseerd op helemaal niks. Volgende!

18 april 2014 om 13:37

Denk niet dat dit klopt. Ik wil niet tegen Messi haten, hij heeft bv een hele snelle acceleratie en een helle rappe korte dribbel, maar ik kan met niet voorstellen dat hij sneller is dan Robben of Ribery in een volle sprint (we zien ook niet vaak een volle sprint van Messi). Ook dat Rooney sneller is dan Robben kan ik moeilijk geloven. Ik zie hier onder ook Sanchez, die is volgens mij toch echt wel sneller dan Messi, Robben en Rooney.

18 april 2014 om 15:53

Heb je misschien een bron?

Nu begin ik wel een beetje leip te worden van al dat Bale nieuws. Ja, hij is snel, maar dat hoeft niet elke dag herhaald worden. Overigens zijn een Martins (in z'n topjaren) en Cristiano even snel of zelfs sneller.

Jammer Bartra, dat je Bale niet kon prijzen. Dat toont aan dat je een slechte verliezer bent. Mooi voor Bale dit. Hij had dit echt nodig. Hopelijk heeft nu veel zelfvertrouwen en gaat hij extra vlammen. Want je zag in de Copa dat hij in het begin toch te graag wilde en zo onnodige fouten maakte.

18 april 2014 om 11:52

wie zegt dat hij hem niet prijst?

18 april 2014 om 12:22

Hij zegt van "ik had hamstringklachten, daarom kon ik hem niet bijhouden". Daarmee bedoelt hij dus dat Bale door zijn toedoen die actie heeft kunnen maken. Hij kon ook zeggen "mooie actie van Bale. Hij was razendsnel" iets in deze richting. Maargoed dit is wel erg offtopic.

18 april 2014 om 17:10

Wel makkelijk om zo'n oordeel te vellen, je kent hem niet eens. Hou het nu maar gewoon bij voetbalprestaties.

Het klinkt raar maar antonia zit voor mijn gevoel ook in de top 20 van snelheid

Antonia van go ahead eagles

18 april 2014 om 11:50

No way. Houtkoop is zelfs sneller. Door zn kleine postuur lijkt Antonia ook sneller. Maar dit valt reuze mee.

18 april 2014 om 12:24

Lukoki is de snelste speler uit de Eredivisie en volgens mij zit hij ook in de top 20.

De 2beste flank spelers ter wereld van Madrid zijn de snelste spelers ter wereld.

Die Bartra. Ik snap hem wel hij moet toch zijn eigen straatje schoon houden door te zeggen dat die last had van zijn hamstring. Maar een sprint verliezen van Bale is geen schande. Heb liever een speler die dat toegeeft dan 1 die het niveau lichamelijk niet aankan. Daarbij denk ik dat Bartra er in de toekomst nog vaak genoeg zal worden uitgelopen. Bijvoorbeeld een Terry had in deze situatie waarschijnlijk Bale de dug out in gekegeld.

Zo extreem was die sprint nou toch ook weer niet? Hij ging met grote passen langs de niet al te snelle Bartra maar ik heb toch het gevoel dat ik hem weleens sneller heb zien gaan. Neemt niet weg dat het een mooie sprint was, maar we moeten nou ook niet overdrijven. Een minstens zo indrukwekkende sprint vind ik die van Pato, toevallig ook tegen Barcelona, toen hij met Ac Milan in de eerste minuut langs het centrum Busquets/mascherano vloog en scoorde. Die was ook mooi.

Denk overigens niet dat Bale de snelste is (zonder bal). Waarschijnlijk zijn Ronaldo, Walcott en vast nog wel een paar die ik vergeet sneller.

18 april 2014 om 11:54

Walcott, Ronaldo en Valencia. Bale is nummer 4 is laatst onderzoek naar gedaan. Verassend vond ik toen dat Rooney boven Ribery en Robben stond heb ik me toch enorm op verkeken altijd.

18 april 2014 om 11:58

Rooney is mollig maar razendsnel.

18 april 2014 om 12:06

Rooney is op dit moment niet meer mollig en heeft toch gewoon een normaal postuur nu?

18 april 2014 om 15:56

Heb je misschien een brom?

Dit is ook de enige lijst die kan vinden, ik weet hoe anderen aan die andere lijst komen.

Hier de top 10:
1. Valencia, 35,1 km/h
2. Bale, 34,7
3. Lennon, 33,8
4. Ronaldo, 33,6
5. Walcott, 32,7
6. Messi, 32,5
7. Rooney, 31,2
8. Ribery, 30,7
9. Robben, 30,4
10. Sanchez, 30,1

18 april 2014 om 12:04

Ja die van Pato was fenomenaal. Die acceleratie zeg, niet normaal hoe snel

18 april 2014 om 13:41

Die wedstrijd scoorde hij ook in de laatste minuut. Dat vond ik echt een van de beste wedstrijden oooit.

Dat heeft hij eerder ook over Ronaldo gezegd.

18 april 2014 om 11:56

Ja inderdaad heel raar dit, ik wist nog dat Ronaldo vaak met Bolt trainden 1 van de redenen dat Ronaldo de snelste speler is.

Ronaldo is toch denk ik net sneller Maarja de twee snelste voetballers spelen bij de mooiste club (na Feyenoord ) op de wereld

18 april 2014 om 12:14

Nehh, op de 100m sprint halen ze snelheden van dik over de 40km/u. Daar komt Bale met zijn 35 (?) Km/u niet eens bij in de buurt. Om nog maar op te houden over reactiesnelheid en start techniek!

18 april 2014 om 12:20

Ik moet er wel bij zeggen dat ze bij de 100m wel beter schoeisel en een betere ondergrond hebben. Maar dan nog..

Johnny van Beukeringen rent Bale er makkelijk uit ,

Bolt heeft al eens gezegd dat sprinten met een bal nog wat moeilijker is dan op een baan zonder obstakels. Eens te knapper.

18 april 2014 om 12:08

Het enige waar Johnny sneller in is dan bale is een eetwedstrijd.

Was echt geweldig om te zien.
In nederland hebben we ook genoeg snelle spelers rondlopen die er ook wat van kunnen volgens mij! Denk aan lukoki, rosheuvel, ligeon.

18 april 2014 om 12:27

Wildtschut is ook erg snel. Voor de rest heeft hij nog niet veel laten zien :P

Bale is super snel maar volgens mij is Walcott op volle sprint iets sneller dan Bale ach t maakt niet uit wie de snelste is. D'r zijn zoveel snelle. Bale is wel een van de snelste

Was er niet uit gezegd dat Bale als tiener ook al allerlei records brak in Wales met atletiek? Het is echt een speler die net als Ronaldo als hij geen voetballer was geweest atleet genoeg is om ergens anders succesvol in te zijn.

Sprint van Walcott tegen Liverpool was ook niet mis.

Bale heeft Bartra iets eruit gesprint...meteen wordt hij de hemel in geprezen om zijn snelheid.
Je hoeft niet de snelste speler te zijn om Bartra in een direct duel eruit te sprinten. Ik weet zeker dat 90 procent van de vleugelspelers op dit moment Bartra eruit kan rennen.

Het is een prachtig doelpunt en een belangrijk doelpunt maar kom op mensen... Het is niet dat hij 5-6 verdedigers weggespeeld heeft voordat hij gescoord had. Hij sprint gewoon 1 verdediger eruit en hij had verder alle ruimte voor zich om naar het doel te rennen.

18 april 2014 om 13:25

Messi traag?

18 april 2014 om 16:18

Messi is vooral explosief en dat gebruikt ie ook zo. Traag is ie echter zeker niet.

Was bale nou zo snel of barta nou zo langzaam.....

Aubameyang is op een afstand van 30 meter sneller als Bolt, dit is weliswaar gemeten als Aubameyang als op snelheid ligt.
http://youtu.be/pfpy1gffmz4

18 april 2014 om 14:25

tijdwaarneming is anders? Dat dient enige uitleg.

18 april 2014 om 17:29

Klopt van die stilstaande start, maar hij is sneller dan Bolt. Dus met stilstaande start zou ie ongeveer even snel zijn

Ook zonder hamstringklachten had Bartra hem noooit bijgehouden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen Afrikaanse/amerikaanse speler rondloopt die sneller is dan Ronaldo of Bale. Sterker nog ik weet bijna wel zeker dat er zo'n iemand rondloopt, is wetenschappelijk ook bewezen dat negroïde mensen fysiologisch beter in elkaar steken wat dat betreft.

Walcott even buiten beschouwing gezien zijn Jamaicaanse roots.

en cristian tello van barcelona dan

Bale is snel, sneller dan Ronaldo. Maar de allersnelste is toch echt Walcott

18 april 2014 om 16:19

Ja, zonder bal.

als mensen hier de onbekende voetballers of altans minder bekende voetballers niet kennen moeten ze geen oordeel geven.. ik zou zeker niet durven te zeggen wie het snelst is maar bij dat rijtje en misschien wel bovenaan hoort zeker Gabor Agbonlahor

Misschien is Walnoot wel iets sneller.
Maar Bale is ook nog enorm sterk, toch een leuke combinatie.
Plus hij kan ballen aardig op doel schieten!

Snelste speler is xselcuk. Kennen jullie die?

Volgens mij vergeet bolt marnix kolder

Die biabyiani is snel

Ik zie hier veel mensen reageren zeiken over snelheid met en snelheid zonder bal. Alleen het laatste is objectief te meten, uiteraard. Ik zou Bale wel eens een sprintje willen zien trekken tegen Walcott en Jordi Alba. Of een willekeurig onbekende voetballer uit Afrika, zoals Duifmeneer al aangaf.

Aubameyang vind ik zelf het snelst

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren