Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Martínez wuift excuses Moyes weg: ‘Hij kreeg er juist twee spelers bij…’

Laatste update:

Vorig jaar zomer verliet David Moyes de gelederen van Everton en nam hij de baan aan, waarmee hij al vele jaren in verband werd gebracht: die van trainer bij Manchester United. The Toffees haalden Roberto Martínez als opvolger weg bij Wigan Athletic en zondag staan Everton en Manchester United oog in oog met elkaar op Goodison Park. Op papier is United een stuk sterker, vindt Martínez.

/

De Spanjaard vindt niet dat Moyes zich bij United kan verschuilen achter excuses, nu de club een slecht seizoen draait. The Red Devils staan negen punten achter Everton, terwijl daar geen goede reden voor is. “Ze zijn nog altijd de regerend kampioen en ze zijn in de zomer niemand kwijtgeraakt. Sterker nog, het is andersom: Moyes kreeg er juist twee man bij”, zegt Martínez, doelend op Marouane Fellaini en Juan Mata.

“De selectie van United is een stuk groter en sterker dan mensen het doen voorkomen. Of ze oud zijn? Oh, wie zijn die veteranen dan? Rio Ferdinand? Hoeveel heeft die nu helemaal gespeeld? Niet veel hoor, en Ryan Giggs evenmin. Als je naar Chelsea kijkt kun je misschien nog sneller spreken van een verouderde ploeg. Het is allemaal niet zo zwart-wit als het soms lijkt. Als je wint, heet een verouderde ploeg ineens een ervaren ploeg met knowhow. Als je verliest, hebben ze geen goede benen meer. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen”, zegt Martínez.

Er is geen goede reden voor de zwakke prestaties van Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen speld tussen te krijgen lijkt mij.

18 april 2014 om 23:46

Stem ik mee in!

19 april 2014 om 00:00

Evra is over zn top heen, we hebben niet eens een vaste CV duo (waarbij vidic ook niet meer is wat hij was), Rafael is paar keer geblesseerd geweest en presteert niet constant. Carrick is ook over zn top heen. Rooney en rvp zijn getijsterd door blessures. Januzaj is de enige redelijke flankspeler die we hebben, fellaini kan niet presteren wat van hem verwacht wordt( zal stukken beter renderen wanneer iemand als Kroos wordt aangetrokken) en mata is er pas sinds de winter transfer window bij. Lijkt me toch echt dat martinez hier fout zit. Hij profiteert nu gewoon volop van het fundament waar moyes zolang mee bezig was bij everton en de spelers nu op de top van hun kunnen spelen.

19 april 2014 om 02:57

Lijkt me toch echt dat jij hier fout zit. Martinez heeft gewoon gelijk dat Man U hetzelfde team heeft dat vorig jaar kampioen werd + Mata en Fellaini (die misschien vorig seizoen wel de beste speler was bij Everton).
Daarnaast speelt Everton anders nu met Martinez, volgens mij vaker 4-4-2 ipv 4-2-3-1.
Mist Martinez de belangrijke schakel Fellaini van vorig jaar, is aanvoerder Heitinga de deur uit, en is Jelavic ook niet meer spits. Daarbij komt dat nieuwe spelers als Lukaku, Barry en Mcgeady basisspeler zijn terwijl die er vorig seizoen dus niet bij waren.

19 april 2014 om 09:44

Heb je wel gezien wat Everton achterin heeft?? Heb je gezien wat Man u aan mogelijkheden heeft voorin??! Hoe kan de kampioen van vorig seizoen nou opeens 6e staan met 9punten achter de nr5??

Ze hadden zelfs hun topspeler aan Man u verkocht !!

19 april 2014 om 12:36

Valencia, Nani, Young en Zaha zijn meer dan redelijke flanke spelers hoor. Januzai is de enige die redelijk presteert onder Moyes. Zaha kreeg geen kans omdat hij met Moyes de dochter flikflooide. Sommige spelers sukkele met blessures, maar dat hebben andere ploegen ook. Het team van United is niet dus danig verzwakt, maar de trainer.

19 april 2014 om 00:03

Oh jawel. Scholes is weg en dat is nou net de schakel die ze missen. Ze dachten dat Fellaini die leemte zou kunnen vullen, maar daar heeft hij de kwaliteiten niet voor.

19 april 2014 om 00:06

Iemand zoals Scholes zal je nooit meer vinden vrees ik, of het zal nog een paar jaar duren. Man, wat was Scholes een fantastische speler.

19 april 2014 om 12:30

Ze dachten? Het was Moyes zelf die voor hem pleitte. Het licht echt aan Moyes maar misschien herpakt hij zich volgens seizoen.

Had Utd deze man maar gehaald. Dan stonden ze nu sowieso in de top 4. Wat een geweldige trainer is dit. Ik dacht dat hij een beetje overschat werd bij Wigan. Maar hij maakt het in zijn 1ste jaar bij Everton helemaal waar. En eindelijk spelen ze mooi voetbal. In plaats van met 10 man in de 16 staan en dan er uitkomen met 6. Echt respect voor deze man.

18 april 2014 om 23:48

Ik denk dat geen 1 trainer het werk van SAF in een seizoen zo maar overneemt.. iedere coach zou ongeveer net zo presteren, het is natuurlijk niet niks om het werk van hem over te nemen.

18 april 2014 om 23:53

En er is gewoon een ongebalanceerde selectie achtergelaten, saf heeft nou niet echt toekomstgericht gewerkt in de afgelopen paar jaren

19 april 2014 om 00:01

Onzin. Met de selectie waarmee hij simpel kampioen werd presteert moyes niks terwijl hij er nog even 70 miljoen in mocht pompen.

19 april 2014 om 00:02

je kan veel zeggen over Sir Alex maar dat hij niet toekomstgericht werkte is bullshit. Hij kocht vier jonge spelers, promoveerde het grootste talent uit de jeugdopleiding en had 3 potentiële deals klaarliggen voor zijn opvolger, Moyes dus.

19 april 2014 om 00:12

@josephius
premier league was ten eerste zwakker vorige jaar dan dit jaar, en ten tweede is saf gewoon een uitstekende tactische trainer die letterlijk het maximale uit zijn team heeft gekregen. Op die level zit moyes nog niet
@dreaming
Toch kon je het aanzien komen dat ferdinand, vidic en evra dit seizoen een veel minder niveau zouden halen. Verdedigend was utd vorige jaar al niet al te sterk, ze kwamen vaak op acherstand en werden niet voor niets comeback kings genoemd. En het middenveld van utd vond ik persoonlijk al langer matig, vooral centraal. Maar ik wil niet proberen om alles af te schuiven op saf, ik vind het gewoon verkeerd gehandeld van utd

19 april 2014 om 00:29

Ik geef je niet ongelijk, het is wat iedereen al zag aankomen. Het is wel zo dat Sir Alex deals had klaarliggen voor Strootman en Garay. Dus hij erkende wel degelijk dat achterin en centraal op het middenveld problemen lagen en deze (deels) wilde oplossen. Hij sprong niet van het schip en zei zoek het maar lekker uit, dat is een verkeerde opvatting die ik vaak zie langskomen.

19 april 2014 om 00:30

Welke 3 deals heb jij het over?

19 april 2014 om 00:31

Oh zag het net, Strootman maakte anders wel erg vroeg in de transferperiode de stap naar AS Roma of herinner ik mij dat verkeerd?

19 april 2014 om 00:42

Zou best kunnen ik weet alleen dat Strootman's eerste keus de Premier League was en dat Utd al akkoord was met Psv en Strootman zelf. Op dat moment stapte Moyes in en die wou de 'selectie leren kennen', toen ging de deal niet meer door.

19 april 2014 om 00:48

Everton was al jaren een solide counter club. Martinez zit er net en het is een leuke ploeg met aanvallende intenties. Dus ik denk dat Martinez beter zou presteren dan Moyes bij Utd.

19 april 2014 om 09:15

Dat is nu juist het grote probleem. Hij kocht de jonge spelers en ging weg. De vraag is passen die spelers in de visie van Moyes. In mijn optiek trek je eerst een trainer met een visie aan en ga je daarna bekijken wie je nodig heb pom dat doel te bereiken. Waarom denk je dat het met Liverpool, City, Chelsea nu goed gaat en dat het bij Mufc en ons een chaos is?

Ik moet toegeven dat dit hele harde, maar ware opmerkingen zijn. Moyes heeft een groot team gekregen met wereldspelers, talenten en ervaring. Het seizoen is bijna afgelopen, maar er zit nog steeds geen lijn in het spel. Ligt dat aan de spelers? Nee, spelers zoals Evra en Vidic zijn misschien een jaar ouder geworden, maar ze zijn het voetballen nog niet verleerd. Moyes is denk ik gewoon geen coach voor een top ploeg. Zijn tactiek, zijn wissels, zijn mening in interviews.. er valt helemaal niets aan vast te knopen. Het lijkt me erg sympathieke man, maar geen man die met een team tot het einde op vier fronten kan meestrijden.

18 april 2014 om 23:57

Ik denk dat het voor Moyes allemaal wat te snel is gegaan. Je ziet aan alles eigenlijk dat hij nog steeds moeite heeft om uit z'n Everton-comfort zone te komen en te blijven, zodra dat is gebeurt zullen we op constantere basis zijn ideeën zien.

19 april 2014 om 00:13

Ik geef je gelijk dat de overstap heel onwennig is gegaan en dat het een tijdje gaat duren voordat hij echt zijn plek vindt. Waar ik mijn twijfels bij zet is of het überhaupt slim is om met een verdedigende coach door te gaan. Ploegen zoals City en Liverpool brengen gaandeweg best veel verandering aan het Engelse voetbal. Ik weet niet zeker of Moyes ze wel zal kunnen bijbenen.

19 april 2014 om 00:24

Dat is ook mijn grootste zorg ja, Moyes is een pragmatische coach. Altijd al geweest eigenlijk. Of dat gaat veranderen weet ik niet, wat ik wel weet is dat hij een assistent nodig heeft die hem in tactisch opzicht kan begeleiden. Want wat er nu naast hem zit... Round, Neville.. het zullen vast aardige mensen zijn maar ik verwacht geen innovatieve ideeën van ze.

19 april 2014 om 00:39

Wie zou jij als assistent er bij halen? Reëel gesproken dan.

19 april 2014 om 00:48

Zou ik echt niet weten. Er schiet me niks te binnen. Dan rest natuurlijk nog wel de vraag of Moyes dat wel ziet zitten. Schijnt een koppig man te zijn die alle touwtjes in handen wil hebben.

Naar mijn mening heeft hij helemaal gelijk. Tuurlijk is iedereen een jaartje ouder, maar zoals hij al aangeeft, het belang van de echte oudsten wordt lichtelijk overschat.

Wat een slimme man! Gelukkig zegt ie wat ik al maanden roep: de selectie van Manu is helemaal niet zo slecht. Met die selectie moet je gewoon voor de titel strijden, punt uit.

Als Rodgers het slecht zou hebben gedaan dan was Sterling een koekenbakker, dan had iedereen gezegd dat het begrijpelijk is waarom Inter Coutinho niet meer wilde. Henderson is een nutteloze renpaard, etc etc. Nu dat het goed gaat zijn ze geweldige spelers....

Als ik het objectief bekijk, dan zijn de meeste spelers van Utd individueel gewoon goed genoeg.

18 april 2014 om 23:51

Vind je? Ik vind dat ze wel wat nieuwe spelers moeten kopen hoor. Verdediging is niks. Middenvelders zijn ook niet de beste daar mogen ze ook wel 2 nieuwe spelers. Alleen aanval is wereldklasse

19 april 2014 om 00:02

Natuurlijk, want als je L'pool vergelijkt met wat er in de CL rondloopt dan komen ze tekort. Liverpool heeft de zwakste selectie van de andere topclubs. Maar je kan geen kampioen van Engeland worden met een zwakke selectie. Dit kan gewoon niet. Individueel gezien hebben de spelers van L'pool gewoon veel potentie en een geweldige mentaliteit.

Ik weet het ook bijna zeker dat er meer te behalen is bij Arsenal, maar als coach van Utd moet je het normaal gesproken veel beter doen dan dit.

18 april 2014 om 23:55

Utd hoort minimaal in de top 5 te eindigen, de huidige top 4 vind ik niet minder.
Maar er is wel degelijk een ongebalanceerde selectie, wat deels moyes' schuld is aangezien er niet goed is versterkt. Maar vooral verdedigend klopt er niet veel van, er is nog steeds een missing link op het middenveld en de flanken zijn dit jaar ook matig (hoewel ze daar individueel gezien wel goede spellers hebben, daar kan je misschien moyes op aanrekenen)

18 april 2014 om 23:59

Precies. Vorig jaar had United nog een geweldige selectie volgens vele. Nu zijn het opeens matige spelers.

19 april 2014 om 00:05

Als ik de mensen op vz moet geloven dan won utd de titel vorig jaar alleen omdat de rest minder presteerde.. snap niet hoe je anders kampioen kan worden en utd had vorige jaar zeker weten niet de beste selectie van de PL.

19 april 2014 om 00:10

De enige reden dat Liverpool of Chelsea kampioen word is het falen van United. Als United bijna alle wedstrijden tegen de wat mindere ploegen had gewonnen dan stonden ze nu waarschijnlijk gewoon 1e. Vorig jaar wonnen ze alles tegen de mindere ploegen. Maar Moyes heeft United vaak genoeg punten gekost met belachelijke opstellingen,wissels en tactieken.

Met de komst van Mata en Fellaini had hij toch minimaal zo goed kunnen presteren als Fergie vorig jaar.

19 april 2014 om 00:28

Ja ik begrijp wat je bedoelt. 2e seizoenshelft had beter gekund ja, maar ik betwijfel of hij dan fergie ook maar een beetje had geevenaard, hij mag af en toe met betere opstellingen komen. Kan me niet voorstellen dat Nani slechter dan young of valencia is. Ik zie nog liever kagawa op de flank dan die twee.

19 april 2014 om 00:38

Dat is wel een ongelofelijke drogreden. Zo zou je het over bijna iedere ploeg kunnen zeggen. Vraag je eens af hoeveel punten United heeft behaald toen ze tegenover de top 6 stonden.
Liverpool kan kampioen worden omdat ze gewoon het beste voetbal op dit moment spelen. Ze spelen aanvallend, geconcentreerd, sterke tactiek en veel inzet.
Chelsea kan kampioen worden omdat ze de sterkste selectie in de breedte hebben. Op ieder moment kunnen ze 3 spelers inzetten die een wedstrijd kunnen beslissen.
Zelfde geldt tevens voor City. Ze spelen behoorlijk sterk, aanvallend en hebben een trainer die er toch alles uit haalt.
United is ingezakt, geen tactiek, geen lijn in het spel, ze strijden niet meer voor iedere meter op het veld. Soms moet je een selectie hernieuwen om de pit er weer in terug te krijgen. Ik hoop dat het United ook zal helpen.

19 april 2014 om 00:55

@regulator,

Liverpool,chelsea, Arsenal en City laten al jaren veel meer punten liggen tegen de kleintjes. Dat is dit jaar ook niet anders,behalve bij Liverpool. Met een andere goede trainer stond United nu minimaal 3e.

19 april 2014 om 01:27

Ha-Ha , makkelijk gezegd gozer. Vorig jaar was PL gewoon een en al troep inclusief United dat kampioen werd. City had matige coach Mancini , Chelsea had Mourinho nodig (CL gefaald , Europa League gepakt!) , Arsenal deed op zijn Arsenals weer , Liverpool was aan het opbouwen met Rodgers.

Alle teams waren in overgangsfases, terwijl United nog in zijn laatste jaar zat.

19 april 2014 om 01:36

Dat is helemaal niet makkelijk gezegd, want dezelfde groep spelers verprutst dit seizoen veel meer punten dan vorig jaar.

Lijkt me toch wel een duidelijke reden aan te wijzen dat Manu niet draait, namelijk Moyes. Hij heeft tijd nodig, dat snap ik wel maar dit seizoen heeft hij gefaald. Ook al moet je inkomen, met de selectie van United moet je minimaal EL veilig kunnen stellen.

Pff deze gast snapt het tenminste. Iedereen overdrijft zo hard over de selectie van United. Als je voorhoede bestaat uit Rooney, Van Persie, Mata, Kagawa, Januzaj en Nani dan kan je al moeilijk spreken over een matige selectie. Jones, Smalling en Rafael zijn goede jonge verdedigers en de Gea is een geweldenaar. 2 nieuw middenvelders en 2 nieuwe verdedigers en United doet niet onder voor City qua selectie.

Het is Moyes die er niets van bakt. Hij laat zijn spelers belachelijk voetbal spelen en snapt helemaal niets van het spelletje.

Ik weet het niet hoor, maar als je bij zo een grote club zit en je krijgt de taak om wellich de grootste manager ooit op te volgen dan is dat niet prettig. Ook veel blessures met de beste spelers bij United. One bad season en iedereen vergeet hoe Moyes het altijd gedaan heeft. Wint United dan is het hosanna spelers, rooney is de beste dit. Verliest United is het moyesout. Ik weet het niet hoor, als mensen zelf niet zien dat mensen zoals Evra, Carrick echt niet meer meekunnen dan weet ik het echt niet meer.

Hij heeft wel gelijk. Selectie van Man U is niet zo slecht. Kampioen worden daarmee is moeilijk maar top4 moet minstens haalbaar zijn.

Martinez is een goede trainer, ik zou graag bij Barca zien. Tactisch zeer sterk, goed met spelers en bovendien ook nog een Catalaan.

Martinez praat echt bullshit. Oké , ik snap dat united een slecht seizoen draait maar het niet makkelijk om Ferguson te vervangen. United is in uitwedstrijden het best presterende ploeg van de competitie. Ze hebben dit seizoen veel punten in eigen huis laten liggen. Als er wat spelers komen zoals: Reus of Kroos dan denk ik dat ze weer meedoen om het kampioenschap.

Ik steun moyes nog steeds maar hij heeft gewoon een gigantische fout gemaakt door heel zijn staff mee te nemen.zoiets had hij beter geleidelijk kunnen doen plus het feit dat united compleet gefaalt heeft in de zomer transfer periode.jaar in jaar uit heeft deze selectie onderdruk gestaan met een hijgende city in hun nek en nu er geen goede spelers bij gekomen zijn klapt het nu uit elkaar.het is niet voor niets dat rooney ontevreden was omdat hij vond dat united te weinig ambitie toonde.

Martinez heeft gelijk behalve bij Chelsea. Chelsea heeft juist een jonge frisse team , met paar ervaren spelers zoals Lampard en Terry.

19 april 2014 om 02:30

Cech, Terry, Ivanovic, Cole, Lampard, Torres en Eto'o zijn allemaal de 30 gepasseerd.

19 april 2014 om 18:42

Cech is een keeper , keepers zijn meestal oud. Terry en Lampard zijn toch de ervaren krachten. Cole speelt niet eens en vertrekt. Eto'o en Torres spelen hun laatste seizoen.

Ik denk dat de conclusie eerder moet zijn dat de selectie van Man Utd niet echt goed is geweest de laatste paar jaar. Ferguson heeft iets gepresteerd dat eigenlijk niet kan met zo'n achterhoede en centraal middenveld. Misschien was de concurrentie vorig seizoen ook gewoon niet ijzersterk...

Eerst een trainer met een visie en doelstelling aantrekken, daar spelers op in/verkopen.
Het klinkt simpel maar de clubs die dat doen zijn allemaal succesvol.
Nu krijgen we volgens de geruchten Massimo Allegri, dan spelen wij volgend jaar degradatie voetbal, daar hoef je geen Einstein voor te zijn.

Ik ben het gedeeltelijk met hem eens.
Ik vind om te beginnen dat United met Milan te vergelijken valt op dit moment.
Beide giga clubs met een zeer matige selectie, en mbt Uinited bewijst dit maar weer eens hoe goed SAF was.

Met spelers als Valencia, Nani, Young, Ferdinand, Cleverly, brazilaanse backje, Buttner bij je eerste 16 kan je geen kampioen worden.
Sterker nog alleen Rooney, Rvp, en de gea zijn van het niveau top Pl.
Als je dan ook nog de pech hebt dat er 2 of 3 blessures bij komen word het wel heel karig.

Neemt niet weg dat er van de zomer tijd en geld genoeg was om te verjongen op cruciale plaatsen.
Dus dat vind ik wel fout.

Ik denk dat hij eerder Fellaini en Zaha bedoelt, dan Mata. Die kwam pas in januari...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren