Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bekerwinnaar PEC overwoog te stoppen: ‘We zouden van het veld lopen’

Laatste update:
/

PEC Zwolle schreef zondagavond de KNVB Beker op zijn naam, maar de Zwolse club overwoog tijdens de finale niet meer verder te gaan. Dit omdat de wedstrijd was onderbroken door het vuurwerk van de supporters van Ajax. In totaal lag de wedstrijd enkele minuten na de aftrap bijna een half uur stil.

"We hebben inderdaad serieus overwogen om niet meer verder te gaan", vertelde Gerard Nijkamp, technisch directeur van PEC, tegen NUsport. "Toen werd besloten dat de wedstrijd zou worden hervat, hebben we als PEC wel aangegeven dat we dat onder protest deden. En met de mededeling dat we van het veld zouden lopen als er nog een keer vuurwerk gegooid zou worden."

Het ging PEC ook om de veiligheid van de voetballers. Doelman Diederik Boer zou na rust voor de vakken met de supporters van Ajax staan. De wedstrijd werd gestaakt bij een tussenstand van 0-1, maar PEC zorgde na de hervatting voor de ommekeer en zegevierde met 5-1. “Achteraf kun je daarom zeggen dat er gelukkig niet is besloten om de wedstrijd definitief te staken. 5-1 vergoedt veel, maar het is wel vreselijk wat er gebeurde. Ik was ontdaan”, erkende Nijkamp.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien moet dat ook maar eens. Dat zou pas een echte statement zijn, die zulke idioten wel serieus moeten nemen.

21 april 2014 om 00:10

Je geeft die idioten dan juist hun zin! Doordat PEC vanwege hun actie wegloopt zoubAjax dan de beker winnen en is hun actie geslaagd en dat is totaal niet de bedoeling!

21 april 2014 om 00:26

ergens heeft ze wel gelijk! Het zijn altijd een "paar" idioten die het doen. Nu waren het wel veel idioten.en het halve stadion staat mee te juichen met deze idiote acties van die debielen. Misschien is een statement maken niet eens zo verwonderlijk. Daarom heb ik ook respect voor vd Sar die vanuit zijn eigen emotie (dus woede naar die supporters) die gasten toesprak. Ipv het correcte politieke geneuzel.

21 april 2014 om 00:44

Nee joh, dat gebeurd echt niet. Dan komt het hele land in opstand. Iedereen zou PEC groot gelijk geven en dan zou de KNVB onder druk van de publieke opinie het echt wel laten om de beker aan ajax te schenken.

21 april 2014 om 00:48

Nee, want als Ajax nog een keer vuurwerk zou gooien, zou PEC de Beker sowieso krijgen. Dat zei Van der Sar tijdens zijn 'preek'.

21 april 2014 om 01:00

Daarom moeten beide teams van het veld stappen bij zulke overdreven misdragingen van supporters. Dan laat je zien dat je met zijn allen het niet meer pikt

21 april 2014 om 01:06

Dat zagen we tegen AZ.... Als Jans van het veld stapt doordat Ajax supporters voor een onveilige sfeer zorgen dan krijgt Ajax never nooit de beker cadeau.

21 april 2014 om 08:11

Nee want als het nog een keer gebeurde zou de scheids de wedstrijd staken en wint pec

21 april 2014 om 00:12

Tja je kan zeggen wat je wilt, maar uiteindelijk bleek doorgaan voor PEC toch de goede keus. Neemt niet weg dat deze idioten gestraft moeten worden.

21 april 2014 om 00:15

Ik neem aan dat Ajax niet de beker in onvangst neemt op die manier. Hard optreden is het enige wat werkt tegen dit soort tuig en als voetballer is dit het krachtigst wat je kan doen om hen te raken

21 april 2014 om 00:48

Gertjan Verbeek heeft het al een keer gedaan toen een Ajaxsupporter de AZ-doelman Esteban aanviel. Scheids gaf Esteban toen rood. Als Verbeek de spelers niet van het veld had gehaald was de wedstrijd gewoon doorgegaan. Dat is de Knvb.

Zou echt zonde zijn geweest als de wedstrijd na amper 5 minuten spelen al gestaakt en gestopt zou worden. Denk niet dat de politie daar ook zin in had want dan heb je 40-50k ontevreden supporters en sowieso zullen er mensen tussen zitten die gaan rellen.

Het zou terecht zijn erg dom om dit te doen.

Begrijpelijk ook van de Zwollenaren. Ook de veilgheid van de spelers kan gevaar oplopen. Gelukkig voor de supporters zijn ze beloond met een overwinning..... *snik*

21 april 2014 om 00:26

Het kromme was dat niet de spelers van PEC gevaar liepen maar de spelers van Ajax door deze 1cellige randdebielen dat zich Ajacied durven te noemen. Ik vind het verscrikkelijk dat deze lui de naam Ajax zo besmeurd hebben met hun achterlijke en gevaarlijke gedrag. Ik hoop dat ze gepakt worden en en levenslange stadionverbod aan hun broek krijgen, ongeacht de uitslag was mijn voetbalfeest al verpest.

21 april 2014 om 00:30

In de tweede helft zou PEC op de helft spelen waarachter diezelfde "eencellige randdebielen" zaten. Dus dat de spelers van PEC ook om hun veiligheid denken is wel terecht.

21 april 2014 om 01:36

Het vuurwerk werd wel tot twee maal toe op het veld gegooid toen PEC in de aanval was. De Zwolle spelers liepen dus wel degelijk gevaar.

21 april 2014 om 03:33

Fernandez moest na 12 seconden spelen al rennen voor de vuurpijlen.

21 april 2014 om 07:48

Saymak werd bijna geraakt door vuurwerk. Beide ploegen liepen daarmee gevaar. Het is wel opvallend dat het gebeurde achter de goal van Vermeer en dat zegt misschien wel iets over het IQ van die gasten. Die zien echt alleen maar de "lol" van het vuurwerk en begrijpen er niets van. Dit zijn ook geen supporters, maar deze personen lijken me meer ontsnapt uit 1 of andere inrichting....

21 april 2014 om 08:39

@janta,

Volgens mij is Zwolle de eerste helft regelmatig in jullie strafschopgebied geweest gezien de 4-1 ruststand. Beetje simpel om dan te stellen dat alleen de spelers van Ajax gevaar liepen.

Ben ik blij dat ze besloten hebben het niet te doen...

Kan wat worden met het kampioens duel van aankomende weekend, nu sommige ajax aanhangers kaarten overnemen van heracles aanhangers. Hopelijk blijft het rustig.

21 april 2014 om 01:08

Ik hoop ook dat het rustig blijft, maar voor deze lui steek ik me hand niet in het vuur.

21 april 2014 om 05:01

Hoe staat de harde kern tegenover sociale controle binnen hun eigen gelederen? Dat geld voor alle fanatieke supporters groepen. De stewards kunnen niet alles. Bescherm je eigen club tegen dit soort randdebielen.
De ellende was niet te overzien geweest als er een speler geraakt was.

21 april 2014 om 10:37

Beide clubs hebben aan een gelijkspel genoeg dus is verwacht (zonder tussenkomst van deze randdebielen natuurlijk) een draak van een wedstrijd dat in evenwicht zal blijven.

Wat ben ik uiterst tevreden dat ze dat niet gedaan hebben.
Geweldige prestatie van Pec
Zou v polen al beseffen dat hij het volgend seizoen moet opnemen tegen mario balotelli?

21 april 2014 om 01:19

Hoe groot is de kans eigenlijk dat PEC volgend seizoen echt tegen een Europese grootmacht loot en niet een of ander clubje uit een ver Oost Europees land?

21 april 2014 om 11:15

De meeste populaire grootmachten zul je in de CL vinden, maar deze overwinning maakt de kans wel groter. Er is nl een voorronde minder te spelen waarin de grootmachten niet uitkomen.

Triest publiek die de boel willen verstieren door met vuurwerk te gooien. Ik neem aan dat de Knvb streng zal optreden.

21 april 2014 om 00:40

ik denk dat het wel mee zal vallen..

21 april 2014 om 01:11

Streng wel, gericht niet. Waarschijnlijk krijgt Ajax de boete en is de kans klein dat die gasten opgepakt worden, dus is Ajax uiteindelijk degenen die voor deze idioten de klappen op moet vangen. Terecht dat Ajax die klappen krijgt overigens, ik wil zeker niks goedpraten, maar wil het liefst zien dat de straf bij de echte boosdoeners terecht komt.

21 april 2014 om 07:58

Ja, een clubs is en blijft eindverantwoordelijk en de daders gaan vaak op in de massa. Jammer, want die versieren het.

Op internet wemelt het inmiddels van de geruchten dat de stewards door de drukte nauwelijks vat hadden op de te fouilleren groepen. Enig idee of dat verhaal kkopt?

Maar goed dat ze dat niet gedaan hebben, niet om het feit dat Ajax nu vernederd is maar omdat iedereen het erover had gehad dat PEC de beker is gegeven (al door de makkelijke lotingen dit seizoen). Nu hebben ze kunnen laten zien dat ze de enige terechte bekerwinnaar zijn en dat ze het geheel op eigen kracht verdiend hebben. Want bij de staking zou Ajax 0-1 voorgestaan hebben en dan is het makkelijk praten dat de Zwolle de beker anders nooit gewonnen zou hebben. Petje af voor Ron Jans en zijn manschappen.

Man, man, man, wat een overdreven reacties zeg. Niemand is gewond geraakt, de wedstrijd lag alleen even stil. Men gedraagt zich alsof het halve stadion was afgebroken. Er is wat sfeervuurwerk op het veld gegooid en iedereen draait volledig door. Doe eens rustig mensen, stel je niet zo aan. Nog nooit een wedstrijd van Boca Juniors tegen River Plate gezien zeker. En dan de spelers en trainers zelf. Ach Gerard, was je ontdaan? Het is inderdaad heel erg eng om rook te zien, misschien is therapie een optie. Of zullen we met z´n allen in een kring zitten en vertellen hoe we het nare incident hebben ervaren. Moet erg traumatisch geweest zijn.

21 april 2014 om 01:28

Wat boeit mij een wedstrijd tussen Boca en River mij nou? Zielig gedoe, alsof naar ergere situaties wijzen de dingen die gisteren gebeurt zijn minder erg maken.. Het was een zwarte dag voor Ajax door die idioten. Wie gooit nou na 20 seconden fakkels richting zijn trouwe doelman? Dan spoor je niet helemaal hoor. Belachelijk dat je dit enigszins goed probeert te praten. Een beetje Ajacied wil daar niet mee te maken hebben en daar niet mee geassocieerd worden. Dit heeft niks met Ajax of voetbal te maken. Willen ze toch heel graag stoer doen en met fakkels gooien naar mensen? Zoek dan een rustige plek op en gooi brandendr fakkels naar elkaar. Niet dat ik dat aanbeveel, maar dit werkt sowieso niet voor mij en veel andere Ajacieden. Het zijn idioten die zichzelf helaas zien als Ajax supporters......

21 april 2014 om 01:59

Het maakt het niet minder erg, maar iedereen is nu wel erg aan het overdrijven. Zwarte dag voor Ajax? Lol, waar heb jij het over. Het waren een aantal fakkels, geen reden om zo collectief te gaan huilen. Niemand is gewond, niemand is geraakt, alleen lag de wedstrijd even stil. Wie raakt er nou ontdaan door een aantal fakkels op een veld. Misschien even tot tien tellen, even diep adem halen en zie je wel dat er belachelijk overdreven wordt gereageerd op deze actie. Ik praat de actie niet goed, maar de overreactie is idioter dan de actie zelf. Niet zo aanstellen.

21 april 2014 om 02:28

Ach.. Fakkels op het veld, vuurwerk bij spelers. Onbeschaafd, gevaarlijk voor de spelers, voor de keeper van je eigen ploeg, Wedstrijd wordt terecht stilgelegd. Waarom zijn er in de maatschappij en in de voetbalsport een groep die dit soort dingen acceptabel vind?

Waarom zijn er mensen die denken dat vuurwerk gooien acceptabel is?

Waarom zijn er mensen die in een stadion andere mensen voor "k*nk*r j**d of k*nk*r kakkerl*k uitschelden en dat acceptabel vinden?

Niet iedereen hoeft het zelfde te denken over beschaving, en grenzen. Maar Wat is het voor debiel gedrag?

Werkelijke waanzin, dat
Mensen het gooien van fakkels op een voetbal veld normaal vinden toch? Wat heeft het in godsnaam met beleving en acceptabel gedrag te maken? Dat is op een voetbal veld gebeurd (buiten alle scheld korandes en ziektes doe voorbij komen, bah.. En bekerfinale, en haar zieke publiek

21 april 2014 om 02:49

Ik scheld nergens en ik praat het gooien van fakkels ook niet goed, want het is ook niet acceptabel. Maar zoals ik al zei, ik vind de overdreven reactie naar het fakkel gooien toe, een stuk belachelijker dan de fakkels zelf. Deze collectieve woede wordt volledig buiten allen proporties geblazen. En dan komt Gerard Nijkamp vertellen dat hij ontdaan is, doe eens even normaal.

21 april 2014 om 05:12

Welke reactie vind je belachelijk? De wedstrijd is even stil gelegd door Nijhuis. Had hij door moeten laten spelen terwijl je het zelf ook niet acceptabel vind?
De echte reactie moet nog komen, en daar ben jij bang voor.

21 april 2014 om 10:11

Paranoid, ik ben het gedeeltelijk nog wel met je eens. Sommigen doen alsof ze vreselijke dingen hebben meegemaakt en overdrijven erg. Alsof ze nog nooit vuurwerk hebben gezien. Maar het gevaarlijke van de actie was dat ze vuurwerk op het veld gooiden in een zestien meter vol met Pec en Ajax spelers. Dat is natuurlijk wel erg gevaarlijk

21 april 2014 om 02:37

@ Paranoid
Ach ja we moeten dit gewoon iedere wedstijd doen. Hoort erbij toch?

21 april 2014 om 02:50

Inderdaad, want als ik zeg dat men niet zo moet huilen, betekent dat ik het volledig goedkeur en dat we het iedere keer moeten doen! Juist, jij hebt het begrepen.

21 april 2014 om 04:00

Ik deel je mening ook. Het is allemaal erg overdreven. Als er nou strijkers en nitraten op het veld waren gegooid was het een ander verhaal..dit zijn fakkels...

21 april 2014 om 08:47

@paranoid, jij komt er wel met die instelling van je. Wat denk je van de kans op brand in het stadion of op de tribunes? Denk dat jij juist veel te simpel denkt!

21 april 2014 om 21:54

@paranoid
Ja zie je nou wel jij vind het normaal dat wist ik wel!

21 april 2014 om 08:00

Een kleine tip: denk eens na.

Zegt de man met de naam paranoid

Ontzettend sneu.. Het leken wel van die Poolse/Paok 'supporters'.
Naast het niveau van het voetbal gaan ze ook nog eens achteruit kwa supporten.

Die 'supporters' hebben de wedstrijd voor Ajax beïnvloed, ik denk dat Ajax dik had gewonnen als er niks was gebeurd. Deze mensen moeten ze echt voor het leven weren uit de stadions.
Na de onderbreking kwam Ajax met schaamte, angst en knikkende knieën uit de kleedkamer.. PEC heeft ze mooi gepect, ik heb echt genoten en vind het nog altijd jammer dat het niet 7/8 - 1 is geworden want dat was zeker mogelijk.

Proficiat aan alle aanhangers van Zwolle, nu op naar AC Milan

21 april 2014 om 08:48

Ajax heeft ook kunnen winnen van AC Milan en PSV speelde er ook erg goed tegen. Ook Pec maakt er dus een kans tegen gezien het niveau van de eredivisie. Weet daarom ook niet waar jou reactie op slaat Bramovicj?

10jaar zonder uitpubliek bij Alle wedstrijden is in mijn ogen een goede straf,geen feest bij het behalen van het kapioenschap .misschien dat dan de echte suporters dit soort mongolen durft aan te geven 150 man in een vak durven 20 gekken niet op te pakken,op tv zag je ze staan met maskers en mondkapjes op oppakken die zooi en overdragen maar nee niemand die wat doet behalve schreeuwe wat een debielen

21 april 2014 om 03:11

Tja dat is het probleem. De "goeden" geven er geen ene moer om dat de "slechten" zich zo misdragen. Wat dat betreft is het niet eens zo gek dat de goeden onder de slechten moeten leiden.

21 april 2014 om 08:23

De "goeden" zijn vaak ook families met kinderen, en om de veiligheid van je kinderen te waarborgen ga je niet 150 man tegenhouden die fakkels op het veld proberen te gooien..

21 april 2014 om 11:16

Dat ben ik helemaal met je eens. Je moet situatie zien te krijgen waarin de normale supporters dit gedrag van hun 'medesupporters' niet accepteren, laat staan dat ze gaan meejuichen zoals gisteren. Ik denk dat dat de enige oplossing is, aangezien het erg moeilijk is de specifieke daders te vinden in zo'n grote massa.

De supporters die nu aan het juichen waren om deze acties, weten dat er geen serieuze sancties komen die hen direct raken (zoals punten in mindering, reglementaire overwinning tegenstanders, dus ze hebben er te weinig belang bij zich tegen de daders te keren. Creëer je echter een situatie waarin ze daar wel belang bij hebben, is het een heel ander verhaal.

21 april 2014 om 22:02

Want die gasten zijn zeker zo gevaarlijk dat ze anders de gezinnen met kinderen aanvallen.

21 april 2014 om 08:51

Ze moeten gewoon het hele meenemen van uit supporters afschaffen, dat voorkomt heel veel gezeik en problemen en ook heel veel geld aan veiligheidsmaatregelen en politie inzet. Daar zou het voetbal een stuk veiliger van worden.

Ajax word langzamerhand slachtoffer van haar eigen succes. Door de laatste jaren die crescendo gingen zijn de (succes-) supporters steeds machtiger en luidruchtiger geworden. Nadat Ajax na 7 jaar eindelijk weer eens kampioen werd moest er ook meer sfeer in de Arena komen. Dit is tot op een zekere waarheid geworden, er wordt voor beroering gezorgd in de Arena. Maar tegelijkertijd is dit gepaard gegaan met een achterlijke ultra-cultuur, een cultuur die pal staat van de onoprechtheid, van de gemaaktheid. Straffen, zo hard als je maar kan want dit kan natuurlijk niet.

21 april 2014 om 02:37

Ook in de tijden dat Ajax geen kampioen werd waren er genoeg rellen.

21 april 2014 om 11:49

Ben het er wel mee eens, het niet meer meenemen van uit supporters zou een heleboel rottigheid voorkomen en de belastingbetaler een hele hoop geld. En je opmerking over 9/11 slaat natuurlijk helemaal nergens op, heb niet echt het idee dat jij beseft wat er destijds gebeurt is.

Was ook een flinke berg vuurwerk op t veld.. vraag me af of ze de daders vinden.

Huilen huilen huilen stelletje overdrijvers! Het is niet oke maar er wordt zo'n groot ophef over gemaakt.

Zoals ik gister al zei. Enorm veel ophef. Ik zie hier reacties voorbijkomen die in het theater niet zouden misstaan. Wat een overdrevenheid.
Ach, het zal een boete worden van de knvb. Verhalen op deze gasten, stadionverbod geven. En het is weer afgelopen. Incident voorbij en geweest, en vervolgens afgehandeld. Zo werkt het en niet anders.

Mensen die hier zo overdreven reageren kennen het wereldje niet, zitten waarschijnlijk zelden in het stadion (en als ze er al zijn, zitten ze hoogst waarschijnlijk de hele wedstrijd op de luie bips).

Genoeg geluld over dit incident.

21 april 2014 om 13:36

@ Ignition: mag een ieder zelf bepalen waar de grens ligt? Ook ik heb me enorm gestoord aan het vuurwerk. Voor de wedstrijd tijd genoeg gehad voordat soort 'geintjes'. Tijdens de wedstrijd moet dit gewoon niet gebeuren. En als je het een paar minuten later weer flikt ben je niet al te snugger.

Het erge is dat de Knvb vorige week nog ajax en haar supporters tegemoet is gekomen om de speeltijden aan te passen i.v.m. een mogelijk kampioenschap. Ik hoop van harte dat er aankomend weekend geen enkele Ajax supporter wordt toegelaten bij Heracles.

Dit is niet de eerste keer dat supporters van ajax zich misdragen, laat ze maar eens een lesje leren.

Edit:
ps. ik zit twee wekelijks niet in het stadion, en sfeer hou ik van, maar vuurwerk tussen publiek en naar spelers vind ik onverantwoordelijk. Het zorgt ervoor dat gezinnen met jonge kinderen het stadion niet meer bezoeken, zo'n wedstrijd zou voor iedereen een leuke dag moeten zijn.

21 april 2014 om 22:19

@ Ignition
Jij vind het overdreven he zeg je, maar stel je nu eens even voor de gein voor dat AC Milan of Real Madrid bij Ajax op bezoek komt en er worden ook van die fakkels op het veld gegooid?
Ik zie Ronaldo al kermend naar de grond gaan en uren lang aan zijn oor voelen die zo n pijn doet. Etc hoe gaat dat verder lopen? Nou ik weet het wel. Ik hoop maar dat je het dan niet ook overdreven vind als de Fifa beslist dat Ajax nooit meer mee mag doen aan de Cl.
Zou toch jammer zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren