Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schöne schaamt zich diep: ‘Dit is een blamage, dit is echt Ajax-onwaardig’

Laatste update:

Lasse Schöne speelde dit seizoen vaak een doorslaggevende rol bij Ajax, maar in de bekerfinale tegen PEC Zwolle kon ook de Deens international zich zondag niet onderscheiden. Zijn ploeg werd met 5-1 vernederd en Schöne schaamt zich diep over dat resultaat, laat hij weten aan het ANP.

/

“Verliezen wil je nooit. Zeker niet zo'n wedstrijd, maar zeker ook niet met zo’n uitslag.” De Amsterdammers kwamen via Ricardo van Rhijn nog wel vroeg op voorsprong, maar daarna gooiden hun eigen fans vuurwerk op het veld en werd de wedstrijd gestaakt. Die onderbreking wilde Schöne niet als excuus aanvoeren. “Maar het leek wel of de scherpte weg was bij ons. Elke kans van PEC was ook een goal, zo leek het wel. Ze waren erg effectief.”

“Dit is een blamage. Dit is echt Ajax-onwaardig”, vervolgt de Deen. “Zwolle was op alle fronten beter. Ze waren feller, wonnen bijna alle duels. In de rust hadden we nog een klein beetje hoop dat we terug konden komen. Als zij er vier konden maken, dan moesten wij dat ook kunnen. Maar in de tweede helft werd het meteen 5-1. Dat doet wel iets met je.”

Ajax moet zich schamen na de 5-1 nederlaag tegen PEC Zwolle

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik schaam me zelfs voor hun!! Onwaardig was t absoluut!

21 april 2014 om 11:58

Meer dan verdiend verloren daarnaast terecht dat de beker naar PEC ging naar het wangedrag van enkele zogenaamde AJAX supporters. Ben zelf een AJAX supporter maar nadat deze zogenaamde supporters deze stunt uithaalde vind ik voor hun terecht dat mijn cluppie heeft verloren misschien dat ze nu de weinig hersens die ze hebben de volgende keer eens gaan gebruiken ipv zich als een stel idioten te gedragen

21 april 2014 om 12:16

Allemaal leuk en aardig maar ik vind het juist terecht voor de spelers dat de beker niet meeging naar Amsterdam met hun baggere mentaliteit. Schone die ff denkt dat hij 2 man kan uitspelen zonder actie te maken. Ricardo die letterlijk alles fout deed in verdedigende opzicht samen met Denswil en Moisander. Serero met zijn balletje breed speelstijl, Blind die onder druk niets kan en Sig die letterlijk een blamage is voor de Ajax filosofie. Hoezo hem laten spelen vanaf links? Onbegrijpelijk gewoon. Nee de spelers en dat deel van de supporters verdienden beiden noppes. Ik zei het al eerder, als het positiespelletje niet loopt dan is dit Ajax ontzettend kwetsbaar. De pure individuele klasse ontbreekt. Geen 1 speler had in de basis gestaan van het Ajax seizoen2003-2004. Het is maar dat we opnieuw kampioen dat verbloemd een hoop tekortkomingen bij dit Ajax.

21 april 2014 om 13:16

je bedoeld het is maar dat we opnieuw kampioen zijn,je vergeet het woordje zijn in de laatste zin.

21 april 2014 om 14:14

@narsingh, yes woordje vergeten thanks!

21 april 2014 om 12:59

Iedere glans -voor zover nog aanwezig- is er wel van af nu, dit seizoen..
Wat zal Frank zich in de steek voelen gelaten door "supporters" en spelers..

21 april 2014 om 14:28

En ik als ajax fan schaam me nog dieper.en voor de ploeg zelf schaam je eigen zeker ja om zo voor de dag te komen pfff met alle respect voir zwolle en voor mijn clupie schaam je diep en diep triest.

Effectief waren ze alleen in het begin, in tweede heft hadden ze er 4 meer kunnen maken.

Dit kun je idd schamend noemen

21 april 2014 om 10:32

In de 2e helft was het ook al gelopen he.. maar Denswil moet meteen verkocht worden, vreselijk.

Ze moeten zich meer schamen voor de supporters, die het allemaal mooi vonden, gingen juichen en hun beperkte mede fans niet in bedwang kunnen houden.

Het was ook om te schamen, heel de vertoning. Van zowel de spelers als de diegene die het verpest hebben op de tribune. Echt onvoorstelbaar, het spel van Ajax leek helemaal nergens op. Ze werden letterlijk op alle gebieden afgetroefd. Dit slaat helemaal nergens op, een bijzonder pijnlijke avond voor de aanstaande landskampioen en haar supporters, diegene die Ajax wel ten steun wouden zijn. Wat een raar idee, dat je volgende week een titel staat te vieren terwijl je in de beker finale op je klote hebt gekregen van een club als PEC met alle respect.

Het geeft maar eens te meer aan dat wanneer Ajax onder druk gezet wordt en er hard en fel gespeeld wordt door de tegenstander ze grote problemen hebben omdat Ajax simpelweg geen jongens heeft die wanneer het nodig is de mouwen opstropen en links en rechts kunnen uitdelen. De wedstrijd tegen Red Bull is voor een hoop tegenstanders een goed voorbeeld geweest.

21 april 2014 om 10:30

inderdaad. Dat komt omdat het allemaal jeugdspelers zijn. En die onzin dat tegenstanders het moeilijk de hele wedstrijd vol kunnen houden of dat je het goed moet uitvoeren etc.. mag ik al helemaal niet horen. Als PEC het kan kan iedereen het. PEC deed het trouwens ook geen 90 min maar zocht de momenten (veelvuldig)

Iedereen doet of dit zo speciaal is, maar dit had toch al veel eerder kunnen gebeuren? Dit is met afstand het slechtste Ajax dat ik ooit heb gezien. Gewoon allemaal pure middelmaat die 'normaal' subtop zouden spelen. Des te frustrerender is het dat ze dit jaar kampioen worden. Heeft niks met de kwaliteit van deze ploeg te maken.

21 april 2014 om 10:22

Nee dat heeft ermee te maken dat de rest van Nederland nog meer middelmaat heeft.

21 april 2014 om 10:50

Pijnlijke conclusie, maar wel een ware.

21 april 2014 om 10:56

En dan te bedenken dat Ajax dit seizoen, een nieuwe keeper heeft ingepast. Veltman & Klaassen heeft ingepast. Blind op een nieuwe positie is ingepast. En wekelijks met een compleet andere voorhoede spelen.

Fischer, De Jong, Serero, Boilesen, Duarte regelmatig geblesseerd zijn geweest waardoor er ook nog veel wisselingen zijn geweest in het elftal.

Des te knapper is het kampioenschap, des te lachwekkender de prestaties van de rest.

21 april 2014 om 11:05

Ik denk dat jij als Ajacied vandaag beter je mondje kan houden wat betreft lachwekkende prestaties, is het niet?

21 april 2014 om 11:07

Nee hoor, wat gebeurd is is gebeurd. Focus gaat weer door op de rest van het seizoen + het komende seizoen.

Ajax heeft zelfs ondanks die blamage van gisteren meer prijzen dan de rest van Nederland.

21 april 2014 om 11:10

het probleem is zelfoverschatting wedstrijd verzetten naar 1630 want wij worden kampioen. niet gebeurd.

bekerfinale wij pakken de dubbel niet gebeurd.

en nou weer wij worden zondag kampioen maar dan moet je wel winnen of gelijk spelen.

het zou zo maar kunnen zijn dat je verliest met 2-0 en dan?
dan thuis nec dat tegen degradatie vecht.

jullie hoogmoed is te groot en dat komt voor de val.
word wat bescheidener en je krijgt meer respect.

21 april 2014 om 11:16

//jullie hoogmoed is te groot en dat komt voor de val.
word wat bescheidener en je krijgt meer respect.\\

Ach schei nou toch uit zeg. Met respect als je niet zo veel hoogmoed hebt. Het is toch zo klaar als een klontje dat Ajax kampioen wordt. 6 punten met 2 wedstrijden en een doelsaldo van 9 beter dan Feyenoord. Dat al zenuwachtig wordt als ze voorronde Europa League moeten spelen.

Het enige waarom Ajax geen respect krijgt is omdat Ajax een prijzenkast heeft die groter is dan die van de rest van Nederland samen. Dat noemt men met een ander woord ook wel: Jaloezie.

21 april 2014 om 11:32

dit heeft niks met feyenoord te maken.
je geeft het zelf aan arrogantie en zelfoverschatting.
jullie zouden toch de dubbel pakken pec stelde toch niks voor?

21 april 2014 om 11:36

Heb je mij niet horen zeggen, richt je pijlen lekker op de mensen die dat wel hebben gezegd. Dit is nogal zielig.

21 april 2014 om 11:56

Helemaal met je eens, dit is misschien niet het slechtste Ajax wat ik ooit heb gezien maar dramatisch is het wel. Ik heb een paar goede wedstrijden gezien van Ajax waar ze bevlogen waren en de technische kwaliteiten die ze bezitten naar voren kwamen door de inzet en het harde werken. De rest van het seizoen zie je dat ze werkelijk Niemand hebben die het verschil kan maken, die creatief is, die een actie kan maken of die aanvallend voetbal predikt. Echt dood en doodzonde en Zwolle heeft gisteren dan ook volledig terecht Ajax afgeslacht.
Nu moet mijn club wonden likken, bezinnen en kijken wat er volgend jaar allemaal moet veranderen om het voetbal weer het aanzien waard te maken, want ik heb liever 26 keer een tevreden gevoel door een overwinning met goed spel en een tweede of derde plek in de eredivisie dan slechts 1 keer een tevreden gevoel doordat we kampioen zijn. Ik wil ook van het voetbal genieten, dankzij Zwolle is dat gisteren tenminste nog gelukt. Gefeliciteerd in Zwolle, zo moet je voetballen

Dit zal nog wel even doorwerken op de spelers en staf. Dit laat je niet zo maar even achter je. Ik kan me idd indenken dat het kampioensfeest een stuk minder uitbundig gevierd zal worden. De schaamte zal er nog wel een tijdje zitten (en terecht). Gelukkig is het bijna vakantie en zijn ze zo goed als kampioen want anders zou deze wedstrijd nog wel eens meer gevolgen gehad kunnen hebben.

Lasse Schone is symbolistisch voor het feit dat Ajax moet doorselecteren om stappen te maken. Hoe belangrijk hij dit seizoen ook is geweest met goals en assist, het blijft een beperkte momentenvoetballer.

Geen individuele actie, kan geen man passeren, moet altijd kiezen voor de veilige optie terug naar achteren omdat hij de eerste twee kwaliteiten niet bezit. Frank de Boer verkracht echt het Ajax spel met Schone op de rechterflank.

Als je Ajax B1 ziet spelen op de Future Cup wordt je pas blij, daar zie je gewoon vleugelspelers die hun man passeren en de bal voor de goal slingeren.

Voor volgend seizoen moet Ajax de volgende spelers verkopen: Poulsen, Schone, Sigthorsson en Vermeer.

Ter vervanging halen: Ziyech en Mokotjo. Ziyech als extra optie op het middenveld en Mokotjo voor Poulsen. Schone is met Kishna op te lossen en Van der Hart kan doorschuiven als 2e doelman.

21 april 2014 om 10:29

Gedeeltelijk mee eens, maar bij het doorselecteren zou ik zeker niet Schöne weg doen, zoals het artikel al aangeeft is hij juist één van de sterkhouders dit seizoen.
Ik vind wel dat er wat power in het veld moet komen, dan zou ik er eerder voor kiezen om een speler als Serero te vervangen, die zou zich fysiek nog laten aftroeven door een 16-jarige. En zijn voetballende kwaliteiten zijn nou ook weer niet dusdanig dat dit door de vingers gezien kan worden.

21 april 2014 om 10:35

Daarom heb ik ook Ziyech als vervanger van Serero. Schöne is een pure momentenvoetballer. Aan het spel opzich voegt hij nauwelijks wat toe. Heeft geen snelheid, houdt de bal altijd onbegrijpelijk lang vast en gaat dan lopen klooien met zn kont richting de tegenstander. Nee Schöne mag wel blijven maar dan als reserve.

21 april 2014 om 10:46

En Kishna is geen momentvoetballer. Sschone is op dit moment de enige met overzicht voor de goal, een goede steekpass en een goede vrije trap. Misschien komt hij wel te kort voor het niveau wat Ajax graag wil, maar op dit moment is hij heel en heel hard nodig voor het team. Ze spelen nou eenmaal niet meer met echte buitenspelers, de backs zijn de buitenspelers geworden en de buitenspelers moeten alleen nog maar naar binnen trekken om ruimte te maken voor hen. En als ze dan aangespeeld worden, is er meestal dubbele dekking waardoor ze al geen actie meer kunnen maken en alleen nog maar de bal terug kunnen spelen. Het zou beter zijn als ze een paar goede backs aantrekken die kunnen verdedigen (van Rhijn viel weer gruwelijk door de mand gisteren) en die ook een fatsoenlijke voorzet af kunnen geven, want bij zowel van Rhijn als Blind en Boilesen komt er zelden of nooit een voorzet aan.

21 april 2014 om 10:54

Kishna heeft nog amper speeltijd gehad, dat is geen momentenvoetballer hoor. Dat is gewoon een goede buitenspeler met een actie buitenom en binnendoor die met links&rechts een bal voor kan geven.

Schone voegt buiten zijn goals en assits gewoon helemaal niets toe aan Ajax. Vertraagt alle aanvallen door de bal onnodig lang vast te houden, veel te lage handelingssnelheid.

//misschien komt hij wel te kort voor het niveau wat Ajax graag wil, maar op dit moment is hij heel en heel hard nodig voor het team.\\

Waarom denk je dat ik mijn betoog begon met het woordje doorselecteren?

21 april 2014 om 11:39

Ik vind het een rare uitspraak van je dat je zegt dat hij met zijn goals en assists niets toevoegt. Hij heeft 8 goals en 8 assists op zijn naar dit seizoen...........het meest van allemaal. Als je hem dus moet vervangen dan moet je de hele aanval vervangen. Denk je echt dat Kishna dat zo maar even voor elkaar krijgt? Je weet dat ze geen grote aankopen meer willen doen, dus hoe wil je het oplossen dan? Volgens mij is het belangrijker dat er goede backs komen, een goede (en grote) centrale verdediger, een goede middenvelder en een goede spits. Alleen zal de verdediging wel blijven zoals ie is ben ik bang. Onbegrijpelijk dat van Rhijn weer bij getekend heeft, hij is zo gruwelijk zwak. De twee centrale verdedigers is leuk op nederlands niveau maar internationaal heb je echt een grote verdediger centraal nodig, een sloper. Je kan niet met twee jongens van 1.80 daar spelen.

21 april 2014 om 11:54

Dan lees jij niet goed: Ik zeg dat hij speltechnisch niets toevoegt.

21 april 2014 om 13:24

ik vind de aanvallers die de boer heeft opgenomen in de a selectie van ajax van een beperkte niveau, eerst hadden we ebecillo ,lukoki,sana,en nu de sa, ebecillio is zo ver weggezakt die speelt nu in azerbadjan,lukoki nu bij cambuur en de sa vind ik eigenlijk ook tekort komen, die rent alleen maar zonder overzicht. de enige aanvaller die ik goed vond is ozbiliz, maar die hebben ze te vroeg laten gaan.
ik heb grote twijfels aan de jeugdopleiding van ajax,er zijn weinig spelers die het niveau van het 1e aankunnen.

21 april 2014 om 10:40

Totaal met je eens godenzoon! Alleen zal ik siggi niet verkopen en hem als eerste spits laten staan, helemaal als je schone van de rechter vleugel afhaalt en daar de sa ofzo neer zet.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer sightorsson eens een paar goede voo zetten krijgt dat hij dan gaat scoren als een malle..

Cillissen
Rijhn-veltman-moisander-boilesen
Blind
Klaassen-Ziyech
De sa-sightorsson-fischer/kishna


Op de bank
Vd hart
Ligeon
(Vervanger voor denswil)---dramaaa
Riedewald
Bazoer
Serero
Duarte
Zivkovich

21 april 2014 om 11:23

De Sa? Doet z'n stinkende best en is een leuke voetballer voor een club als Heracles, Nac, NEC maar is toch duidelijk niet van het niveau Ajax? Het lijkt me verstandig hem een jaartje te verhuren aan een club waar hij wekelijks kan spelen en dan kunnen ze wel verder kijken. Maar op dit moment is hij niet van het gewenste niveau.

21 april 2014 om 11:29

Ik zou Poulsen maar houden. Dat is de enige die de beuk er nog eens ingooit.

misschien is dit juist wel goed voor Ajax. Anders waren ze weer tevreden achterover gaan leunen met de dubbel op zak. Nu gaan ze misschien eindelijk eens beseffen dat je er met enkel jeugdspelers niet komt. Je moet een gezonde mix hebben.

21 april 2014 om 11:14

Ben het grotendeels wel met je eens, maar het is gewoon een kwestie van tijd.

Het door selecteren loopt, maar we kunnen het blijkbaar gewoon niet opbrengen om geduld te hebben.

Heb al meerdere mensen horen roepen dat de fluwelen revolutie nou eenmaal vijf jaar nodig heeft, dat is ook zo.
Het beleid is geen grote aankopen doen als je zelf jeugd kan opleiden voor die positie.

Over twee à drie jaar zou de constante doorstroming vanuit de jeugd een feit moeten zijn, hopen dan dat er jaarlijks minimaal één talent kan aansluiten.

Tot die tijd is het soms op een houtje bijten en wachten op betere tijden qua niveau van voetbal. '

Of je doet het met de huidige selectie en instroom vanuit de jeugd, daar waar je geen talent voorhanden hebt kan je dan een aankoop doen die er direct staat.

Gaat allemaal goed komen, al behaalde kampioenschappen en deelnames CL zijn al mooie bonussen voor het reeds ingezette beleid.

Dit ajax moet echt een kwaliteitsinjectie hebben anders ga je weer een flater slaan in Europa en ook in de eredivisie want andere ploegen gaan zich ook versterken neem ik aan .met de huidige selectie gaat het komende seizoen het echt niet meer lukken .

Een inktzwarte avond voor Ajax, door de actie van (sommige) "supporters" en de uitslag, meer kun je er niet over zeggen.

Ach Lasse..dit zagen er al zoveel aankomen. Felheid kennen we niet. Ja, tegen Barcelona. We laten ons overrompelen en gaan achteraf op ons hoofd krabben. Grote complimenten voor Zwolle. Fantastisch gespeeld. Ajax denkt met rondtikken en afwachten de wedstrijd te controleren en domineren...dat is echt onzin. PEC was binnen 10 sec in ons 16meter gebied. Wij deden daar 10 minuten over.

Wat betreft die kneuzen van vak 410: volgend seizoen niet toelaten in de Arena. Rot maar op met die gasten. Dan is het maar wat stiller. De echte fans zijn misschien wat rustiger, maar zullen de club nooit in de problemen brengen. Weg met die doorgesnoven idioten. En voor de rest van Nederland: sorry...alweer.

21 april 2014 om 11:07

Wat betreft die ''gemaakte controle'' over een wedstrijd ben ik het met je eens. Je moet je balbezit nog altijd gebruiken om gevaarlijke te worden, anders kun je de bal net zo goed aan de tegenstander geven. De matige uitvoering naar voren toe ligt zowel aan de opvatting van de Boer als aan de (geringe) kwaliteit van een aantal spelers op dat gebied.

Dit Ajax moet het al jaren (in grote wedstrijden) vooral hebben van tomeloze inzet en een goede teamprestatie. Individuele uitblinkers hebben we niet echt gehad. Dat ligt enerzijds aan het keurslijf van het positiespel en het weinig warme karakter van de Boer, maar anderzijds zeker ook aan de spelers.

Wat betreft jouw beweringen over vak410: Hoho, even niet zo snel. Ten eerste weet jij niet of het F-side mensen waren of 410'ers. Ten tweede, ik durf te beweren dat 410 mede onderdeel is van het succes van de afgelopen jaren. Ik had het net over het fenomeen strijd. 410 stimuleert dit en maakt de spelers op het veld trots(er) op Ajax. De spelers hebben dit zelf ook aangegeven. Of denk jij, Arie Vink, dat een stille Arena de spelers wel over dooie punten heen helpt?

21 april 2014 om 11:17

Ten eerste weet ik heel goed wie het waren. Het vak waar het vuurwerk vandaan kwam was toch echt het vak waar de capo Dani met zijn ontblote bovenlichaam stond te zwaaien. Ook het vak waar een hele grote vlag met daarop vak410 stond. Iedereen weet dat zij het waren en jij ook. Wellicht is het hele seizoen wat overdreven, maar een aantal wedstrijden mag best. Ajax mag dat niet als excuus gaan gebruiken als ze een wedstrijd verliezen. Er moet eens hard opgetreden worden tegen die gastjes. Aanpakken!

21 april 2014 om 11:37

Of het inderdaad een excuus is om maar niet te 100 te strijden voor de winst valt natuurlijk te betwijfelen, maar niks menselijks is hen vreemd. Ik ga niet beweren dat thuisvoordeel niet bestaat.

Daarnaast, ik vraag me oprecht af of die gasten in zn geheel uitsluiten een gunstig effect heeft op het gedrag of dat het juist averechts zal werken. Je weet hoe ze zijn he, als de huldiging niet op de plek plaatsvindt op de plek die zij leuk vinden, boycotten ze de boel. Het is mijn grootste kritiekpunt op hen. Ze pretenderen Ajaxfan tot op het bot te zijn, maar lijken toch vooral uit op eigen plezier. Als een goede vriend van jou zijn verjaardag op een plek viert dan jij leuk vindt, blijf je dan ook weg? Nee dus.

21 april 2014 om 11:48

Ja, ik weet hoe ze zijn. Dat is het probleem..we weten allemaal wat ze gaan doen als ze een tijd niet in het stadion mogen komen. Dit is toch erg? Wij Ajacieden willen onze club op een goede manier steunen en zij brengen ons keer op keer in de problemen. Dat ze ook veel leuke acties hebben gedaan betekend toch niet dat ze Celtic fans in elkaar mogen rammen? Of ruzie gaan zoeken met de Cambuur aanhang? En nu dit. Ik ben die jonge kereltjes spuugzat. Ze denken dat zij de baas zijn. Dat zij Ajacieden zijn. Maar dat zijn wij..jij en ik. En al die anderen die wel om de club geven en normaal kunnen nadenken. Ben benieuwd wat de straf zal zijn...

22 april 2014 om 00:21

Ik kom toch nog even m'n gelijk halen: ak 410 reageert: 'wij betreuren de gevolgen van deze pyroshow'
Maandag, 21 april 2014 om 23:10

Het vuurwerk dat zondag op het veld werd gegooid bij de bekerfinale tussen PEC Zwolle en Ajax was bedoeld als een sfeeractie van Vak 410. De supportersgroep heeft, in navolging van de F-Side, middels een officieel statement gereageerd op de ophef die er door deze actie is ontstaan. "wij betreuren de gevolgen van deze pyroshow", laat Vak 410 weten.
/

Volgens de supportersgroep horen bekerfinales en vuurwerk bij elkaar en daar was zondag dus ook weer sprake van. "chaotische taferelen volgden, waarbij tot onze spijt, vuurwerk bijna op onze keeper Kenneth Vermeer terecht kwam", zo valt te lezen in het statement. "wij betreuren dit feit ten zeerste. Het kan absoluut niet de bedoeling geweest zijn om vuurwerk op welke speler dan ook te gooien, dus ook niet op Kenneth Vermeer."

"vak410 staat honderd procent achter het gebruik van vuurwerk, maar altijd op een sfeer verhogende wijze en nimmer om onze, dan wel andere spelers in gevaar te brengen", zo vervolgt de verklaring. De schade die in De Kuip is aangebracht kost rond de 60.000 euro: het stadion zal de rekening doorsturen naar de Knvb, die de rekening vervolgens ongetwijfeld weer naar Ajax zal zenden.

Dat Ajax aanvallend weinig voorstelt dit jaar kan amper meer een verrassing worden genoemd, dat is dit hele jaar al zo helaas. Gisteren ging de verdediging met vooral Denswill en Moisander ook nog eens fouten maken, terwijl Ajax al jaren verdedigend beter staat als de rest. Komt bij dat de eerste 4 ballen op doel van PEC Zwolle gewoon een doelpunt zijn. Een droom voor Zwolle, een mindere dag voor Ajax. Maar joh, de grootste prijs word van Nederland word volgende week uitgereikt op een kaal parkeerterrein naast de Arena .

21 april 2014 om 11:09

Niet liegen. Arenapark is geen parkeerterrein, maar een mooi groot glooiend grasveld omringt door mooie kantoorgebouwen en een geweldig mooi stadion!

Schone je hoeft je niet te schamen voor jullie onkunde. Wij in Rotterdam hebben een prachtig paasweekend! Alleen jammer van ons veld. Ach het is niet Ajax onwaardig het is gewoon niveau.

21 april 2014 om 11:09

Dat zegt ook genoeg over de mentaliteit in Rotterdam. Jullie hebben dit seizoen helemaal niet gepresteerd. Jullie zijn kansloos voor de titel, jullie hebben in Amsterdam verloren in de competitie, in de beker en zelfs in jullie eigen stadion hebben jullie verloren van Ajax. En dan ben je blij dat Ajax de KNVB-bekerfinale verliest. Laat me raden, coolsingel voor dit heugelijke feit?

Dit is precies de reden waarom Feyenoord sportief al decennia´s zich niet meer kan meten aan de rest van Nederland. Zelfs AZ en FC Twente presteren relatief gezien beter dan Feyenoord. \

Ik zou een iets minder grote mond hebben als ik in die positie zat.

21 april 2014 om 11:13

ben je al kampioen dan?

21 april 2014 om 11:17

Ja! we zijn al kampioen inderdaad, en als we zondag niet verliezen verlegen we het kampioenschap met een jaar.

21 april 2014 om 11:30

Afca_godenzonen, grappig dat jij dit meteen weer opvat als haat tegen Ajax. Ik heb ook een prachtig weekend gehad, maar dan omdat Pec heeft gewonnen met veel inzet en een leuke wedstrijd van hun kant. Ik heb nu eenmaal meer met Pec dan met Ajax, niets mis mee lijkt me of mag dat niet? De enige met een grote mond dat ben jij. Wel knap dat je alles zo op Ajax kan betrekken, sneu figuur.

21 april 2014 om 11:34

als je verliest zondag ben je nog steeds geen kampioen je blaast te hoog van de toren.
dat is het probleem wees meer bescheiden dat zou je sieren.

21 april 2014 om 11:55

Jou probleem is dat je niet kan lezen ruud. Er staat toch duidelijk, als we zondag niet verliezen.

21 april 2014 om 11:56

//afca_godenzonen, grappig dat jij dit meteen weer opvat als haat tegen Ajax'\\

Niet zo gek, want dat is het ook. Het is diepe haat omdat de Rotterdamse helden nooit wat winnen. Gisteren waren ze zelfs met een groepje present om de supporters van Ajax uit te zwaaien met een vlag van Feyenoord erbij. Hilarisch gewoon!

Het was gisteren een beschamende dag, hoe je er ook naar kijkt.

Niettemin moeten we wel de felicitaties aan Zwolle geven, want die hebben er hard voor gewerkt en verdiend gewonnen. Daarbij hebben hen supporters zich keurig gedragen en er wel een feest van gemaakt. De selectie van Ajax kan leren van de inzet van Zwolle, de directie kan leren van het te lage niveau van de selectie en de ''fans'' kunnen leren van hoe de Zwolle supporters zich gedragen hebben. Zwolle was gisteren in alles een voorbeeld voor Ajax en hebben dat op voortreffelijke wijze geuit.

prachtige reactie, om het bij hun eigen te zoeken en niet bij dat stomme acties van die randdebielen, maar in mijn ogen zijn zij het toch die de dit hebben veroorzaakt voor een gedeelte en dan de spelers, die maar niet scherp wilde worden, pec zwolle heeft terecht gewonnen, zij hebben het Vitesse nog laten zien hoe het moet.

Het was ook beschamend, Schone, inderdaad.

Alleen blijf ik er bij dat het niet aan kwaliteit ligt, maar aan mentaliteit. Iedere ploeg die pressievoetbal speelt, of het nou PEC of Vitesse is, of het nou RBS of Atletico is, wij zijn daar niet tegen opgewassen. En dat is schandalig. Wij moeten keihard werken aan mentaliteit zoals PEC dat liet zien gisteren.

Want een Ajax op 150-200% en het was geen 5-1, maar 1-5. Mentaliteit, daar draait het om.

Hebben jullie gezien hoe v. Rhijn aangeslagen indruk maakte zoals er meer spelers waren die midden tussen het vuurwerk liepen. Ik weet niet of je het weet maar dat vuur kan oplopen tot wel 1000 graden en als je dit tegen je lichaam krijgt dan is dat meteen een enkeltje Beverwijk. Ik denk dat tijdens de onderbreking de jongens zich zijn gaan beseffen aan welke ramp ze zijn ontsnapt. Voetballer zijn ook maar mensen met gevoelens als ieder ander.
Deze randdebielen waren in het zwart gekleed zonder duidelijke kenmerken, hadden bivakmutsen op dus alles was duidelijk voorbereid. Ik hoop dat een deel opgepakt gaat worden en dat het OM heel hoog gaat inzetten, b.v. lid van een criminele organisatie en een poging tot het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Dit gedrag kan je niet meer afdoen met een eventuele stadionverbod

We kunnen wel doen alsof Zwolle zo fantastisch speelde en daarmee ajax heeft overklast, maar Ajax speelde zelf ook wel de slechtste wedstrijd sinds De Boer coach van Ajax 1 is.
Kan ook maar 1 iemand begrijpen waarom Denswil in godsnaam moeilijk doet om zijn contractverlenging? Hij heeft de keuze uit jong-ajax of telstar, nou dan is jong ajax leuker. Mijn god wat een afschuwelijke lome, domme voetballer is hij zeg.

Blind die misschien 2 meter gelopen heeft. Komt nooit voor zijn mannetje uit. En ook Moisanders stelde zwaar teleur, stond volledig te slapen bij die 4-1

Begrijp me niet verkeerd, zwolle speelde zeker goed, maar hoe goed Zwolle ook speelt, Ajax moet Zwolle altijd kunnen verslaan. Op elke plek een betere speler (zou je denken dan iig) en als je dan een goede pot neerlegt dan kun je gewoon winnen.

De Boer maakte in mijn ogen ook een grove fout door niet te wisselen in de rust, wat mij betreft had hij na 30 minuten al mogen ingrijpen door denswil en blind eraf te halen voor vdhoorn en poulson.

Ik lees meerdere Ajacieden (spelers) zeggen dat het vuurwerkincident geen excuus is voor het slechte spel, maar toch heb ik het gevoel dat het wel van grote invloed is geweest. Ajax was uit zijn ritme terwijl PEC optimaal profiteerde door zich juist extra te motiveren. Ajax kreeg geen momentum uit hun vroege voorsprong. Gelukkig hebben PEC Zwolle en Ron Jans wel de gunfactor om die beker een keer te mogen winnen, dat maakt het nog enigzins leuk.

21 april 2014 om 12:42

Zonder dat vuurwerk na die Goal van van Rhijn had Ajax die wedstrijd gewoon gewonnen.
Doet niks af aan de prestatie van PEC gisteren echt knap.
Maar hoe vaak vliegen de 1e 4 schoten/kansen er ook in?
De 1-1 en nog 1 weet even niet meer welke waren van richting veranderde schoten.
Bojan had trouwens nog de 2-4 op de lat, wat als die had gezeten.
Na de 5-1 dachten de spelers leuk maar dit gaat hem niet worden.
Ze gooien het nog op de aanval en laten PEC rustig counteren, gelukkig bleef het bij 5-1.
En kan PEC zich laten zien aan Europa.

Wij gaan de CL in en nemen de schaal mee uit Almelo.
Met nieuwe aankopen en een voorbereiding staan we er volgend jaar weer om PEC een oorwassing te geven tijdens de J.c. Schaal in de Arena.

21 april 2014 om 12:49

Tuurlijk zou het kunnen dat het vuurwerkincident gister bepalend is geweest, maar het is geen excuus omdat je als professionele topsporter je altijd moet kunnen concentreren op zo'n wedstrijd. Wat er ook gebeurd.
Bovendien, als wij als Ajax zijnde gaan zeggen dat het daaraan lag, maakt dat van ons automatisch slechte verliezers. Dat wil je er niet erbij hebben na de wanvertoning van gisteren, of wel?

21 april 2014 om 14:04

Of je nou professioneel topsporter bent of niet, je mentale gesteldheid is van invloed op je prestaties in een wedstrijd. Niet alleen in het voetbal, ook in andere sporten. Incidenten als dit kunnen met name in jonge spelers genoeg indruk maken om de focus weg te nemen. Dat Ajax mentaal erg fragiel is, zelfs de ervaren spelers als Moisander, was al duidelijk. Ook duidelijk was dat Ajax met de beste intenties begonnen en hieruit kwam ook snel het doelpunt. Na het vuurwerkincident was Ajax niet meer scherp en PEC profiteerde optimaal. Daarvoor uiteraard de complimenten aan PEC die er gewoon het beste van gemaakt hebben waar Ajax dit niet meer kon opbrengen. Maar toch blijf ik het gevoel hebben dat Ajax had gewonnen als er geen vuurwerk in het veld gegooid was, of in elk geval zou de uitslag nooit zo zijn uitgevallen. Je koopt er niets voor en misschien maakt het je een slechte verliezer, maar dat ben je in mijn ogen toch al je als aanstaande kampioen met 5-1 afgedroogd wordt door PEC Zwolle. Ajax heeft zich op geen enkele manier een waardige tegenstander getoond.

21 april 2014 om 14:44

Ben ik helemaal met je eens. Maar als de scherpte door wat voor manier ook ontbreekt, verwacht men dat je gaat strijden. Dat is juist datgene wat ik gister heb gemist, want onze jongens worden er wel voor betaald, en niet zo'n beetje ook.

Mocht het zo zijn dat het inderdaad door het vuurwerk incident komt dat ze de scherpte verloren, dan mogen wij onze eigen 'supporters' er voor bedanken. Helaas zullen we nooit weten of Ajax dan wel had gewonnen. Feit blijft wel dat ik geen strijd heb gezien, wat ik erg jammer vind.

21 april 2014 om 14:58

Ik heb ook het idee dat Ajax alleen echt vrij kan voetballen als het weinig te verliezen heeft, zoals tegen Barcelona waar niemand verwachtte dat ze zouden winnen. Als het er echt om gaat zijn ze mentaal erg kwetsbaar. Ajax presteert over 34 wedstrijden genoeg om bovenaan te eindigen, maar in knock outwedstrijden waar het om momentopnames en details gaat is Ajax vaak zwak. Ajax had kunnen weten dat PEC Zwolle er vol voor zouden aan, dit is misschien hun enige kans in 20 jaar op een hoofdprijs. Jammer dat er vaak in het veld niets van te zien is als Frank de Boer of Ajax-spelers vooraf roepen dat ze hun tegenstander niet mogen onderschatten.

21 april 2014 om 14:43

Je zou anders toch wel mogen verwachten dat ze bij Ajax meer ervaring hebben met dit soort "incidenten" dan bij Zwolle. Als iemand ontdaan zou zijn van die idiote actie dan zouden dat eigenlijk de Zwollenaren moeten zijn.

21 april 2014 om 15:15

Het vuurwerk werd in het strafschopgebied van Ajax gegooid door eigen "supporters", niet dichtbij de keeper van Zwolle. Verder zou ik op Poulsen na niet weten wie er meer ervaring met dit soort incidenten zou moeten hebben. Zoveel ervaring staat er bij Ajax niet op het veld.

met dit spul naar de WK, de wereld lacht zich dood, over schamen gesproken !!!

Dat vuurwerk op het veld gooien is natuurlijk oliedom maar het wordt wel wat overdreven vind ik. Wat ik pas erg vind is om weer dat vreselijke lamlendige Ajax te aanschouwen. Een verzameling net-niet spelers. Of wellicht wel helemaal-niet. Sigthorsson, Serero, Bojan. Je hebt er helemaal niets aan. De verdediging die totaal faalt.

Ergens denk ik dat het misschien wel goed zou zijn dat de Boer zou vertrekken. Zodat je goed kan zien dat dit Ajax het allerslechtste Ajax ooit is. Dankzij de Boer is het nog wat maar hij maskeert gewoon het wanbeleid binnen de club. De leiding geeft af op de vorige leiding dat men spelers binnen haalde die niets toevoegden of bij Ajax pasten zoals Mido, Atouba, Tainio, El Hamdaoui. Nou sorry hoor maar als je met koekebakkers als Sigthorsson, Sana, van der Hoorn, Bojan, Cuenca op de proppen komt dan mag je ook weleens bij jezelf te rade gaan.

Het 4-1-2-3 systeem is ook echt afschuwelijk. Echt walgelijk. Waarom niet gewoon met een nr 10? Ik snap daar echt geen reet van. Nu ruim je een plek in je ploeg in voor een speler die eigenlijk niet hoeft te kunnen voetballen in de vorm van de verdedigende middenvelder. Het is echt afgrijselijk. Dat geprutst en gekut voetbal. Als dit het Ajax spel moet worden dan haak ik af hoor. Creatiefloos, mentaliteitsloos, snelheidsloos. Er zit niks in dit kutteam. En dan wordt je weer kampioen nou jeeeee. Het is gewoon een afgang voor de Eredivisie dat dit mega slechte Ajax kampioen kan gaan worden.

Als ze kampioen worden hoop ik dat er helemaal niemand naar de huldiging komt. Ook voor die halve gare mafketels die met vuurwerk lopen te gooien maar ook voor de huidige selectie wat gewoon geen Ajax meer is. Ja ze dragen het Ajax-shirt maar het is gewoon 1 grote slappe hap.

Ergens hoop ik gewoon dat ze nog 2x verliezen ook zodat Feyenoord kampioen wordt. Dit Ajax verdient echt helemaal niets. Wat een aanfluiting.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren