Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Advocaat ziet 'wel een uitdaging' in bondscoachschap Marokko

Laatste update:

Dick Advocaat vertrekt aan het einde van dit seizoen bij AZ en wil graag bondscoach worden. Mogelijk krijgt hij die kans van Marokko: het Afrikaanse land heeft Advocaat via een tussenpersoon benaderd, zo laat Advocaat zelf weten aan Voetbal International. "Ik heb gezegd dat, als ze echt serieus zijn, ze zichzelf moeten melden. Dan ben ik bereid te luisteren", aldus de trainer.

/

Advocaat was in het verleden al tweemaal bondscoach van het Nederlands elftal en stond ook aan het roer bij Zuid-Korea, België en Rusland. Nu gaat hij mogelijk bij Marokko aan de slag. De Noord-Afrikanen beschikken over voldoende talent, maar zijn er aankomende zomer niet bij op het WK.

Naast Advocaat zou ook Pim Verbeek in beeld zijn om de nieuwe bondscoach van Marokko te worden: hij is al werkzaam bij de Marokkaanse bond, als directeur opleidingen. Verbeeks contract loopt echter af en hij heeft aangegeven dat hij best bondscoach wil worden.

Update 25 april 14.47 uur - Advocaat ziet 'wel een uitdaging' in bondscoachschap Marokko
Dick Advocaat ziet een baan als bondscoach van Marokko wel zitten. "Volgend jaar wordt het toernooi om de Afrika Cup gehouden in Marokko. Daar zie ik wel een uitdaging in'', aldus de coach van AZ tegen het Noordhollands Dagblad. Hij wilde er verder echter niet te veel op vooruitlopen. "Dat heeft geen zin. Straks word ik het helemaal niet.''

Dick Advocaat zou een goede bondscoach zijn voor Marokko

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

aparte keuze, Veel potentie maar een grote kans om te falen denk ik. Ben benieuwd

21 april 2014 om 21:32

Ben benieuwd! Het gaat tussen Renard, Trapatoni en Advocaat.
Renard lijkt de grootste voorkeur te hebben omdat hij als enige ervaring in Afrika heeft (in 2012 de Africa cup gewonnen met Zambië).
Advocaat heeft in ieder geval wel laten zien dat hij met moeilijke spelers kan werken, denk aan El Hamdoui bij AZ

21 april 2014 om 23:33

Je bent Pim Verbeek vergeten in die lijstje en Trapatoni is te oud.

22 april 2014 om 18:23

En Bielsa toch.

21 april 2014 om 21:34

Hoezo een grote kans om te falen?

Hij heeft het natuurlijk niet geweldig gedaan bij AZ en Psv, maar heeft vooralsnog het toch wel leuk gedaan met Rusland. Hij blijft een topcoach, hopelijk krijgt hij het weer voor mekaar om het Marokkaans elftal weer op de wereldvoetbalkaart te brengen. Ze hebben enorm veel potentie, maar moeten echt eens een keer als een team spelen.

21 april 2014 om 21:37

Hebben prima spelers, maar geen echt team en daarom een grote kans om te falen. Kwa spelers zouden ze toch op meeste eindrondes aanwezig moeten zijn en toch krijgen weinig coaches het voorelkaar

21 april 2014 om 22:28

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Marokko heeft inderdaad zeer goede spelers, en ik geloof dat Dickie het er wel voor mekaar krijgt om wat discipline erin te smijten. Ik zou ze graag op een eindtornooi willen zien. Het blijft natuurlijk opmerkelijk hoeveel (top)coaches er naar toe gaan en falen.

We zullen zien.

21 april 2014 om 22:32

Dick Advocaat wil ik niet als coach voor Marokko zien. Deze man is niet loyaal te noemen en vertrekt gemiddeld na een jaar bij club/land. Feiten ????
2004-2005 Borussia Mönchengladbach
2005 Verenigde Arabische Emiraten
2005-2006 Zuid Korea
2006-2009 Zenit
2009- 2010 België
2009-2010 Az
2010-2012 Rusland
2012-2013 Psv
2013-2014 AZ

Misschien kan Advocaat wat maken uit al dat talent in Marokko.. Hebben een aardige selectie!

21 april 2014 om 23:56

Valt toch ook wel een beetje mee met de kwaliteiten van Marokko?
Belhanda en Benatia zijn twee aardige spelers en Taarabt kan als hij zin heeft aardig ballen. Maar de rest is toch ook gewoon niveau Eredivisie?

22 april 2014 om 00:02

Oussama asaidi
Mounir hamdaoui
Nordin amrabat
Etc...

22 april 2014 om 00:08

Haha, Assaidi. Geweldenaar daar zet ik de TV wel voor aan. Maar de rest zegt me dan weet niet zoveel, vind het allebei niets bijzonders.

22 april 2014 om 00:10

Kaddouri(speelt bij Torino en maakt wekelijks een assist of goal),
Amrabat(onder interesse van Valencia),
Belhanda(onder interesse van Arsenal),
Dirar(speelt bij As Monaco en krijgt nu speeltijd, komt van blessure),
Obaddi(speelt bij As Monaco elke week basis),
Benatia (roma.. naam zegt genoeg),
Lazaar(parma jeugdtalent staat onder interesse van meerdere Serie A ploegen)
El Ahamdi(speelt volgens mij wekelijks bij Aston Villa)
Taarabt(is wel de man bij Milan geworden en Manu heeft interesse)

Dan heb je nog de wat mindere spelers:

Boussoufa(lokomotiv)
Assaidi(stoke City)
El Arabi(granada)
El Zhar(levante)
El Adoua(levante)
Yayour(raja Casablanca)

etc.. etc..

22 april 2014 om 00:24

Mounir Obbadi Monaco, El Amadi Aston Villa, Dirar Monaco, El Arabi Granada, Chamakh Crystal Palace, El Zhar en El Adoua Levante, Taarabt Milan, Benatia Roma, el Kaoutari, jebbour en Ait Fana Montpellier, Boussoufa L. Moskou, Belhanda Dinamo Kiev, Carcela Standard, Labyad Vitesse, Mokhtar Twente, Amsif Augaburg, Amrabat en El Hamdaoui Malaga, Aissati Grozny, Ziyech en Basacikoglu evt, bergdich Valladolid, Regattin Toulouse en nog genoeg anderen..

22 april 2014 om 00:27

Er zitten inderdaad wel wat leuke voetballers bij, maar echte wereldtop zit er niet tussen.

Weet trouwens niet of ze goed betalen, want dat is wel belangrijk voor Dickie

22 april 2014 om 00:32

De Marokkanen die niet voor Marokko hebben gekozen

Boulahrouz-Kaboul-Rami-Konko

Bakkal-Fellaini-Maher

Bakkali-Chadli-Afellay

22 april 2014 om 00:36

Benatia is in elk geval zonder twijfel absolute wereldtop. Is kortgeleden al eens uitgeroepen tot de beste verdediger van de Serie A. En is 1 van de sterspelers van Roma die komend seizoen de champions league in gaan. Obbadi speelt bij de nr 2 van Frankrijk en speelt letterlijk alles. En Taarabt wordt steeds belangrijker bij een wereldclub als Milan. Dus ook die lijkt door te breken in de absolute top.

22 april 2014 om 00:42

Manu wilt 7 miljoen gaan bieden voor Taarabt volgens nieuwe bronnen. Arsenal zit achter Belhanda aan en top scorer van Turkije (chahechouhe) heeft ook interesse in Europa gewekt.

22 april 2014 om 00:42

Benatia is inderdaad een speler die de potentie heeft om wereldtop de worden.
Taarabt is ook nog steeds veel wedstrijden onzichtbaar bij Milan. Af en toe laat hij wat leuks zien.

Ik heb het over spelers die het al een paar jaar laten zien op wereldniveau.
Maar misschien dat je hier wel een goed team van kan maken.

22 april 2014 om 01:12

Nou alle Marokkanen die niet voor Marokko hebben gekozen lijken me irrelevant voor het verhaal.

Benatia is een goede voetballer inderdaad, zeker niet absolute wereldtop (nog niet niveau Thiago Silva, Hummels, Ramos etc) maar zit daar zeker niet ver vanaf en komt daar nog wel. Belhanda is een leuke speler, maar daar houdt het ook wel op.

Overige namen zijn leuke spelers maar zeker niet goed genoeg om uberhaupt en eerste ronde WK te overleven

@lizzou

Wekelijks goal of assists? Dit seizoen 4 goals en 7 assists...

22 april 2014 om 02:26

Zijn ondertussen 9 assists en heeft ook 13 wedstrijden als invaller gespeeld en in totaal van 25 wedstrijden gespeeld bij elkaar. Als ik me niet vergis begon hij met een blessure bij Torino.

22 april 2014 om 00:32

Vraag me af of Advocaat wel de juiste man is voor Marokko, aangezien Advocaat toch bekend staat als een geldwolf die, zodra hij de kans krijgt, een aanbod van een ander, beter betalend land direct accepteert. (zie België Rusland) Zie liever Van Hanegem als bondscoach van Marokko.

Marokko heeft veel talentvolle spelers (zie opstelling), maar op de een of andere manier zijn ze al sinds 1998 niet meer aanwezig op een WK. Ze hebben wel regelmatig problemen met keepers en discipline bij de spitsen ...

Lamyaghri
Chrétien
Benatia
Kantari
El Kaoutari
Belhanda
Kharja
Taarabt
El Zhar
Chamakh
Amrabat
22 april 2014 om 00:48

Ik denk toch dat je andere spelers in het middenveld moet aanbrengen want de verdediging is niet zo sterk. El Ahamdi en Kaddouri (2 controleurs die beide lichaam en fysiek mee hebben) en beide wekelijks spelen is beter dan Kharja en Belhanda lijkt me zo.

Op El Zhar ze positie zou je de topscorer van Turkije Chahechouhe erin kunnen zetten en ik denk dat Marokko met een 4-2-3-1 opstelling moet spelen.

22 april 2014 om 19:54

Ja, ben het met je eens dat het middenveld zo inderdaad wel erg aanvallend is ingesteld, was wellicht iets te veel van het goede ... ;-)

Als Advocaat bondscoach wordt zie ik deze opstelling sowieso niet gebeuren.
Met Van Hanegem als bondscoach zou het eventueel prima kunnen. Kharja kan ook als meest verdedigende middenvelder spelen. (als een soort Pirlo)

Barrada, El Ahmadi of eventueel Kaddouri zou ook kunnen i.p.v. Belhanda idd.

El Zhar zou je ook kunnen vervangen door Boussoufa. Chahechouhe ken ik niet goed, dus geen idee of dit een goede optie is. El Hamdaoui past denk ik niet goed in deze ploeg. Is meer een speler voor 4-4-2 of 4-4-1-1.

Nou kijken of Advocaat de rust terug kan krijgen, want het is een chaos zowel bij de spelers als bij de bond. Nieuwe voorzitter is al bekend, maar de manier waarop de verkiezingen voor een nieuwe voorzitter zijn gegaan is lachwekkend. Ik hoop dat Marokko nu met Dick wat rust krijgt en dat er een goed team komt, want dat ontbreekt er de laatste tijd het meest. Talent hebben we nu alleen nog een team dat wedstrijdfit kan beginnen aan de Afrika Cup in eigen land.

@ Hazard,

Marokko is beschaafder dan je denkt. Daar worden in elk geval geen mensen hun huis uit gejaagd omdat ze een kleurtje hebben.

21 april 2014 om 21:24

Als je toevallig op op hetzelfde geslacht valt of vreemd gaat dan heb je er wel gevangenisstraf te pakken. Dat is vrij ernstig. Maar we zitten hier niet om politiek te bespreken...

21 april 2014 om 21:27

Heeft niks met politiek te maken, meer met geloof maar zoals je ook aangeeft is dit niet een site waar we dat soort dingen bespreken, laten we het lekker over voetbal hebben

21 april 2014 om 23:00

Nee daar hebben ze weer andere kwaaltjes die we hier niet hebben, maar goed het is voetbaltijd mannen. Ik heb altijd gelezen dat Marokko wel de potentie heeft maar het er niet uitkomt, iemand die me er meer over kan vertellen?

Zou een goeie zijn voor de Leeuwen van de Atlas, is streng als het moet maar kan ook de teugels laten vieren. Ik zou het doen als ik hem was want talent genoeg plus een paar ervaren rotten.

Lekker zakken vullen en bij het eerste telefoontje waar hij meer kan verdienen is ie weg.

21 april 2014 om 23:39

Marokko is niet alleen een land waar je alleen voor kiest om je zakken te vullen. Is een beetje van het niveau Rusland en zuid korea die hij al eerder heeft gecoacht. Als t nou Qatar of India zou zijn zou ik je punt begrijpen. Maar Marokko is net als een land als Ivoorkust gewoon een potentieel best sterk land wat zomaar top30 Vd wereld kan zijn. Ik zie hem best wel een team maken van al dat talent. In elk geval is t maar 3uur vliegen van Nederland en best een mooi land zonder chaos. Wat je niet van elk land kunt zeggen

21 april 2014 om 23:41

Als je naar de carrière van Advocaat kijkt zie je dat hij nergens loyaal is geweest en altijd en dan ook echt altijd voor het geld koos in plaats sportiviteit, ik denk dat de meeste Nederlandse Marokkanen toch hopen op Pim Verbeek die nu al 4 jaar ervaring heeft in Marokko en echt geweldige dingen heeft laten zijn met de jeugd van Marokko.

22 april 2014 om 00:09

Ja Pim Verbeek zou ook een goede kunnen zijn en dan vooral vanwege wat je al noemde namelijk zijn ervaring in het land en bij de bond. Kent alles en iedereen. Dat zou nog weleens een voordeel kunnen zijn. Neemt niet weg dat advocaat wel een hele mooie kans is voor elk land en dus ook voor Marokko. Ook al zou dat maar voor jaartje zijn. Daarna kan die lekker naar ADO terugkeren om de organisatie daar verder te versterken

22 april 2014 om 00:14

We hebben in 2015 een Afrika Cup in eigen land dus zou niet zo geschikt zijn voor die taak, volgens mij spreekt Advocaat ook geen Frans en zeker geen Arabisch dus die communicatie is helemaal een probleem en dan een groep vormen in 8 maanden die allemaal in verschillende competities spelen? Onmogelijk.

Pim Verbeek spreekt Nederlands, Frans, Engels en afgebroken Spaans gewoon de perfecte man. Daarbij komt nog dat Pim Verbeek al eerder met de spelers heeft samen gewerkt op de Olympische spelen.

Dit is de juiste man voor Marokko over vol met talenten en goeie spelers hoop dat ie het in orde kan maken en streng kan zijn.

Ik heb toch liever Pim Verbeek als bondscoach van Marokko. Hij heeft met de jeugd al successen geboekt en is bekend met het systeem daar.

pim verbeek is op dit moment het meest geschikt, onbegrijpelijk om een nieuwe coach aan te stellen die alle spelers nog moet uitproberen en leren kennen. 8 9 maanden voor een eindtoernooi in eigenland.

en advocaat werkt trouwens niet eens met jonge talenten, alleen ervaren spelers direct reslultaat aangezien hij inderdaad bij de eerste de beste mooie aanbieding alweer snel weg is doe mij maar pim verbeek.

Marokko heeft prima spelers maar het zijn stuk voor stuk egoïsten. Eigenlijk speelt er in de aanval niet 1 in teamverband. Niet racistisch bedoeld maar als je hier in de jeugd kijkt zijn die Marokkaanse jongetjes net zo, alleen maar dribbelen tot ze of vast lopen of kunnen schieten.

21 april 2014 om 23:03

marokko heeft genoeg kwaliteit ik denk dat dick advocaat de juiste man is om er een eenheid van te maken, ze hebben goede aanvallers, chamakh,belhanda,amrabat,el arabi,maar het begint bij de verdediging en daar hebben ze niet zoveel goede spelers van.

22 april 2014 om 16:07

Alleen Benatia is een hele goede verdediger, de rest stelt niet zo veel voor.

25 april 2014 om 15:05

Taarabt, Amrabat, Belhanda, El Ahmadi, Assaidi, El Arabi en El Kaddouri zijn anders ook geen verkeerde spelers.

Ik hoop het voor Advocaat en Marokko!!

Aub geen dick...1e klas geldwolf.

Ik heb liever dat Pim naar voren wordt geschoven. Verdient het wel gezien de resultaten met de jeugd en kent het systeem inmiddels.

21 april 2014 om 22:18

Precies!

Dick is een goeie coach, maar jammer genoeg ook een coach waar je niet op kan rekenen en alleen dollartekens in zijn ogen heeft.
Pim Verbeek verdient vanwege zijn mooie prestaties die hij heeft geleverd met de jeugdelftallen en het olympisch elftal gewoon een kans om van het A elftal weer eens een echte te team te maken, de kwaliteiten zijn er nu nog een vastberaden coach met visie.

21 april 2014 om 22:21

Het wordt alleen een beetje moeilijk met de communicatie met de spelers.. Iedereen spreekt een andere taal, de ene spreek Arabisch, berbers Frans Spaans of Nederlands.. Maar als Dick de Franse taal beheerst dan moet het hopelijk wel goed komen met die potentiële spelers!

Pim Verbeek zit al jaren bij Marokko en kent de gebruiken en is op de hoogte van Afrikaans voetbal die fysieker en harder is, pim is de juiste man voor Marokko.

Ik hoop dat met jong talent kan gaan werken en kijkt naar Rusland 2018zz
Misschien samen met hadji en chippo..

Jong talent vanaf nu voor 2018. Dus niet op korte termijn gaan selecteren..

Chamack obbadi etc weg ermee, die zijn 30jaar

Maak van bennatia de leider, veel discipline en geen snoepreisjes naar Dubai meer..
Selecteer spelers die voor marokko willen spelen ten koste van alles en niet voorkeur geven aan n bruiloft

Kan mij wk kwalificatie herinneren net na het seizoen tegen Gambia uit, er waren 12 afmeldingen, niemand had zin .. Werd 2-2 sindsdien werd het wk een moeilijk verhaal, kortom drastische veranderingen

21 april 2014 om 22:48

Chamakh en obbadi zij. Prima spelers. Melden zich nooit af chamakh al helemaal niet is een echte strijder. En je hebt gewoon spelers met ervaring hebben je kan het gewoon niet doen met alleen jonge spelers kijk naar psv dit jaar.

Genoeg potentie bij Marokko. Benatia aanvoerder en Taarabt 2e aanvoerder. Deze 2 spelers heel belangrijk maken en de ploeg eromheen bouwen. Met Dick zullen we iig geen Botola-clowns bij Marokko zien. Een paar spelers uit de competitie in eigen land, zoals Iajour en Moutouali, maar niet te veel

De verwachtingen zijn veels te hoog. Marokko heeft welgeteld 1 topper en dat is Benatie. Dan is verder Taarabt hard op weg bij AC. Maar dat is dus niet te vergelijken met bijv. Ivoorkust. Kwalificeren voor het wk is in Africa is loodzwaar met de uitwedstrijden in de Rimboe en 'n paar landen die gewoon altijd beter zijn. Er zijn maar 5 tickets voor Africa. Dus max. haalbare, weer ns doorstoten tot laatste 4 op Africacup.

21 april 2014 om 23:14

Onzin! Met de spelers die Marokko tot zijn beschikking heeft is het zeker niet teveel gevraag om bij elke WK aanwezig te zijn. Met deze spelers moet dat gewoon lukken.

- Benatia
- Taarabt
- Assaidi
- Amrabat
- Dirar
- El Kaddouri
- Carcela
- Belhanda
- Chamakh

22 april 2014 om 00:36

Vergeet Boussoufa niet

22 april 2014 om 01:16

Is dat dan echt een beter lijstje dan wat Kameroen, Ghana, Ivoorkust en Nigeria te bieden hebben. Puur voetballend gezien is Marokko wel beter dan deze landen (ivoorkust dan wellicht uitgezonderd) maar qua fysieke en mentale attributen doen ze ver, ver onder en die zijn gewoon van evenveel belang als de voetballende. Dus waarom is een deelname zo vanzelfsprekend?

22 april 2014 om 11:39

En El Ahmadi.

22 april 2014 om 18:28

We hebben nog steeds meer wk deelnames dan Ivoorkust, maar wat koop je daarvoor.

25 april 2014 om 15:08

Omdat Marokko met de spelers die zij tot hun beschikking hebben bij de beste 5 horen te zijn, en volgens mij mogen er van Afrika 5 landen naar het WK.

21 april 2014 om 23:37

Ivoorkust kent ook maar 1 wereldtopper en dat is Yaya Toure. Marokko heeft ook echt 1 wereldtopper en dat is Benatia. En voor het geval je het niet wist, in september speelden ze tegen elkaar in Ivoorkust. En Marokko verdiende het om te winnen maar Ivoorkust scoorde in de laatste 10 minuten nog de gelijkmaker

21 april 2014 om 23:38

De overige spelers bij Ivoorkust zijn mss wel vergelijkbaar met die van Marokko

22 april 2014 om 00:09

Nou 1tje maar bij Ivoorkust? Wat is Drogba dan volgens jouw? Of spelers als Bony, Traore, Doumbia en noem maar op zijn wel een stuk beter dan wat Marokko heeft.

22 april 2014 om 00:15

Drogba topper? Misschien vroeger.. Maar hij is nu een speler van het niveau van Sunderland.. Ik kijk niet met eeb blauw-gele bril.

22 april 2014 om 00:24

Alsnog is het een prima speler laten we eerlijk zijn, denk dat heleboel topclubs hem nog zouden kunnen gebruiken.

22 april 2014 om 01:18

ibo_barca

Meen je dit? Weet je, ik hoor vaak het verhaal dat de kracht van Marokko in de aanval ligt en als je Ivoorkust op dat punt vergelijkt met Marokko dan wint Ivoorkust overduidelijk: met alle respect, maar Drogba, Bony, Doumbia en Kalou zijn stuk voor stuk betere aanvallers dan wat Marokko te bieden heeft. En akkoord, Benatia is een topper maar omgeven door 8 prutsers zonder enige mentaliteit of fysieke kracht kan hij het ook niet. Misschien moet je gewoon je conclusies trekken uit de afgelopen waardeloze prestatieloze jaren van Marokko en zien dat het team er niet zo rooskleurig voorstaat als jij ons wil doen geloven

22 april 2014 om 02:17

Aanval van Ivoorkist is beter, maar als je spits 13 doelpunten in de Spaanse competitie peert bij een club als Granada hoef je niet te klagen. En nee, het sterkste punt bij Marokko ligt op het middenveld. Vergelijk die maar eens en je zal tot de conclusie komen dat het middenveld van Marokko niet per se slechter is dan die van Ivoorkust.

22 april 2014 om 02:20

Kijk de laatste wedstrijd tegen Ivoorkust in Ivoorkust er maar op na. Marokko speelde Ivoorkust daar zoek, maar Ivoorkust kwam door een strafschop in de laatste minuten nog langszij. Ivoorkust is echt niet meer wat het een paar jaar geleden was. Ik weet niet waarom iedereen Drogba blijft opnoemen, zijn klasse is hij toch wel verloren in de Turkse competitie waar een Marokkaanse nummer 10 de topscorer is

En waarom weer geen zaki als bondscoach??, die man heeft de beste resultaten van de laatste 15 jaar met Marokko gehaald, finale Afrika cup, wk 2006 bijna gehaald als de verdedeging geen fouten maakte in de laatste wedstrijd tegen Tunesie, hij was zelf jaren lang vaste keeper van Mallorca, omdat die Taouissi faalde willen ze geen coach uit eigen land maar Zaki is veel ervarender en heeft veel meer bagage en zal veel minder kosten dan een buitenlander

22 april 2014 om 18:31

Met meer geluk dan wijsheid. Dat is zoals Co Adriaanse zou zeggen scorebordargumentatie.

Hij is wel de beste keeper die we ooit gehad heben.

Marokko heeft zeker talenten en aanstormende talenten die helaas door de Slechte prestaties van het elftal voor andere landen kiezen ( belgie/nederland en frankrijk vooral)

Daarnaast ter aanvulling op de lijst van Axiejuve
: Labyad, el hamdaoui, El Akchaoui, Mounir Obbadi ( AS Monaco).

Daar kunnen bijkomen: Bakkali en Mokthar.

Talent genoeg vooral op het middenveld en de aanval.
Daarnaast een goede keeper, de keeper van Raja die deed op het WK van Clubteams werkelijk formidaal.

21 april 2014 om 23:32

Sorry el akchoui meen je die. En el hamdoui mag het marokkaans shirt niet eens dragen wou liever voor nederland spelen als die mogelijkheid er nog was. En bakkali heeft al voor belgie gekozen dus ik weet niet waarover je hebt. Die kan ook nooit meer voor marokko spelen

22 april 2014 om 18:33

Achentah vind ik ook beter dan Berdich als linksback.

AUB Niet!

Advocaat is een geld wolf (zijn makelaar vroeg 260,000 per maand aan Marokko) die dan na 3 maanden pleiten is als er een betere aanbieding wordt gedaan, veder spreekt hij ook geen Frans, Arabische of Spaans.

Ik hoop op Pim Verbeek!

Met deze 11 in de basis:

-Amsif(Ausburg)
-El Khaliqi(wydad)
-Benatia(Roma)
-Feddal(Siena)
-Lazaar(Parma)
-El Kaddouri(torino/napoli)
-El Ahamdi(aston Villa)
-Taarabt(Qpr/Milan)
-Chahechouhe(Sivas)
-Dirar(Monaco)
-Yajour(Raja)

Reserves:

Amrabat(tetouan)
El Adoua(levante)
Obbadi(monaco)
Assaidi(liverpool/stoke)
Amrabat(galas/malaga)
El Haddadi(barca B)

21 april 2014 om 23:43

Vergeet je Belhanda niet? Is toch ook een heerlijke voetballer?

21 april 2014 om 23:45

Als hij naar een betere competitie gaat dan komt hij zeker weer voor in het plaatje, ik heb gehoord dat Arsenal en zijn oude club beide interesse hebben maar het is afwachten.

22 april 2014 om 18:34

En Labyad ook.

21 april 2014 om 23:46

Amrabat Tetouan? Lazaar Parma? Assaidi Cardiff?

Hahaha je bedoelt zeker Aberhoune Tetouane Lazaar Palermo en Assaidi Stoke City?

22 april 2014 om 00:23

Lazaar gaat naar Parma. Ja er speelt een Amrabat bij tetouan als linksback is een jeugdtalent. Inderdaad foutje van me met Assaidi heb dat al gewijzigd.

22 april 2014 om 00:16

Chahechouhe speelt bij Sivas.

khalid askri op goal lijkt mij toch? Speelde echt goed tijdens het WK voor clubteams!

21 april 2014 om 23:44

Zo min mogelijk Botala spelers en Askri is gewoon een drama dat bewijst hij wekelijks in de Marokkaanse competitie.

22 april 2014 om 00:30

Askri is de Ten Rouwelaar van de botola. Redelijke clubkeeper, niet meer dan dat.

Keepers :

Bounou-Atletico Madrid

Amsif-Augsburg

Zniti - FAR Rabat


Verdedigers :



Wordt niks met Marokko iedereen heeft het over een prima team, maar valt echt wel reuze mee. Vind dat Nigeria, Ivoorkust en Ghana alleen al een betere team hebben. Alleen Benatia is een topspeler, maar voor de rest is vrij matig in mijn ogen helaas. Ik heb wel dat Marokko erbij is op een volgende Wk!

Wordt Chahechoue en Basser nog opgeroepen voor Marokko? Weet iemand dat toevallig? Spelen wekelijks wel goed in Turkije.

22 april 2014 om 00:24

Chahechoue was de vorige keer opgeroepen en zal wel zijn debuut snel maken is inderdaad een goede speler is nu topscorer in de Turkse competitie als ik het niet fout heb. Basser begint oud te worden en is denk ik nu wel verleden tijd.

22 april 2014 om 00:25

Hmm oké duidelijk. Ik weet niet of Marokko wel betere rb heeft, want Basser is echt niet zo oud en speelt nog steeds wel prima.

22 april 2014 om 00:30

Om eerlijk te zijn volg ik hem niet echt maar hoor steeds negatieve geluiden rondom hem, nee Marokko mist momenteel een goede rechtsback en een centrale verdediger naast Benatia en misschien een verdedigende middenvelder. De rest zit allemaal wel aardig op slot.

22 april 2014 om 00:32

@lizzio

Basser kan nog makkelijk 2 jaartjes mee. Wat ervaring achterin kan geen kwaad.
Na hem hebben we El Khaliqi ( die eigenlijk beter is) en de rest is middelmaat (noussir, Jebbour etc.)

22 april 2014 om 00:35

Mwjah beter, eerlijk gezegd heb ik daar niet zo een kijk op al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik El Khaliqi niet zo slecht vond spelen de vorige keer voor Marokko, daarom dat hij ook in me basis 11 staat. Het is gewoon dat ik zo weinig mogelijk spelers uit de Marokkaanse competitie wil selecteren en zo weinig mogelijk spelers die oud zijn wil selecteren.

22 april 2014 om 18:35

Ik vindt Basser nog steeds beter danwat er nu rondloopt.

22 april 2014 om 00:28

Het zijn veel subtoppers. Probleem is dat we nooit op volle sterkte spelen. Veel afmeldingen of spelers die kiezen voor rare switch naar het midden-oosten. Ook hebben de vorige coaches telkens voor een andere opstelling gekozen. Dus 0.0 continuïteit.

Ook de systeem klopt niet. telkens 4-2-3-1 terwijl we in Afrika spelen. Met 4-4-2 zouden we beter renderen.

22 april 2014 om 00:43

Laten we hopen dat onze broeders er de volgende keer wel bij zijn op het Wk, het kan wel makkelijk gaan plaatsten. Alleen weet ik als buitenstaander niet echt het probleem met dit elftal. Op papier zeker bij de beste 5 van Afrika nu nog omzetten in resultaten

22 april 2014 om 00:52

Het probleem is

1. Geen vaste coach die eens 4 jaar zijn eigen plan kan uitvoeren.
2. Geen vaste opstelling dus geen ingespeelde team.
3. Europese spelers niet echt geschikt zijn voor Afrikaanse voetbal.
4. Het is Afrika je speelt op kapotte velden in 40 graden zonder schaduw met lijn en scheidsrechters die geen opleiding hebben gehad.
5. Europa krijgt meer tickets en zelfs als je de groepfase overleeft voor de kwalificaties moet je nog een knock-out ronde spelen.

Waar Marokko nu mee moet beginnen is een coach aanstellen die stabiliteit kan brengen bij Marokko en naar zijn speelstijl kan laten spelen. Pim Verbeek zou die coach moeten zijn.

22 april 2014 om 01:10

marokaanse spelers spreken vaak 3 talen , spaans , frans en arabisch, dat zal ook een oorzaak zijn waarom er geen eenheid is binnen het elftal.

Keepers :

Bounou-Atletico Madrid

Amsif-Augsburg

Zniti - FAR Rabat


Verdedigers :

Ayoub EL Khaliqi - Wydad Casa

Zakaria - EL Hachimi Raja Casa

Ismail Belmaalem - Raja Casa

Mehdi Benatia - AS Roma

Zohair Feddal - AS Siena/Parma

Abdelhamid Kaoutari- Montpellier

Adil Kharrouchi - Raja Casa

Achraf Lazaar - Palermo


Middenvelders :

Issam EL Adoua - Levante

Ahmed Jahouh - MAT Tetouan

Mounir Obbadi - AS Monaco

Karim EL Ahmadi - Aston Villa

Younes Belhanda - Dinamo Kiev

Adel Taarabt - AC Milan

Mbark Boussoufa - L.Moskou


Spitsen :

Oussama Assaidi - Stoke City

Nordine Amrabat - Malaga

Omar EL Kaddouri - Torino

Aatif Chechouche - Sivaspor

Mohsine Yajour - Raja Casa









Zou het maar niet doen als ik Dick was. Ik lees hier de reacties en alle marokannen praten alsof ze de beste selectie van Afrika hebben en hun spelers bij de beste clubs spelen. Duidelijk gebrek aan zelfreflectie. Marokko heeft een paar leuke spelers maar kan met deze selectie absoluut geen rol gaan spelen in Afrika. Landen als Ghana, Ivoorkust en Nigeria zijn qua selectiespelers veel verder en presteren het ook op jeugdtoernooien om steeds de laatste 4 te bereiken. Eerlijk is eerlijk noord Afrika loopt heel erg ver achter op west Afrika als het om voetbal gaat. Jammer dat de Nederlandse Marokkanen niet realistisch kunnen zijn. Kijk anders maar ff naar de statistieken van Marokko. Die worden door elk land van de mat gespeeld!

22 april 2014 om 02:26

Jij haalt 2 dingen door elkaar. Als team zijn Ivoorkust, Nigeria en Ghana idd beter dan Marokko. Als je echter puur kijkt naar de spelers, dan doet Marokko echt niet onder voor een Ivoorkust of Ghana. Algerije trouwens ook niet. Bij Algerije spelen de middenvelders en aanvallers allemaal bij clubs als Napoli Spurs en Inter en Marokko heeft haar toppers bij AC Milan, AS Roma en Monaco

22 april 2014 om 02:30

Je verwart een paar dingen en de Marokkaanse jeugd heeft ook kei veel succes geboekt de afgelopen 4 jaar.

22 april 2014 om 02:37

En het Marokkaanse jeugdelftal was 1 van de 4 Afrikaanse landen die er op het afgelopen Wk-19 aanwezig was. Sterker nog ze speelden daar Kroatie en Paname helemaal zoek en werden in de achtste finales nipt eruit gegooid door de Ivorianen

22 april 2014 om 03:48

Je vergeet vernoemen dat Marokko U20 onder Pim Verbeek in de finale van de Afrika Cup stond en landen als Ivoorkust en Nigeria met 2-0 versloeg waar door hij zich zelf kwalificeerde voor de Olympische spelen.

Je vergeet te vernoemen dat onze U20 Marokko vorige jaar twee toernooien heeft gewonnen de Mediterraan spelen en de Islamistische solidariteit spelen, ze stonden ook in de finale van de Frankische spelen die ze nipt verloren tegen Ghana. (dat waren 3 toernoois in 2 maanden tijd). Dat is twee keer goud en 1 zilver.

Je vergeet te vernoemen dat onze U17 inderdaad ver in de WK (geen U19) en 3rde werd op de Afrika Cup U17, niet te vergeten dat Ivoorkust met een speler aan kwam die ouder dan 21 was die de doelpunt tegen Marokko scoorde maar fifa daar niks aan deed.

22 april 2014 om 10:13

Hahaha Egypte kreeg 6-1 pak slaag van Ghana. Daar zag je duidelijk het verschil tussen west Afrika en noord Afrika. Kijk bijvoorbeeld het middenveld van Ghana. Asamoah, muntari, essien, ayew en boateng. Die spelen allemaal in de top van Europa en spelen elk jaar in de champions league. Hoeveel Marokkaanse spelers speelden dit jaar in de champions league? Volgens mij 0 dus niet overdrijven met jullie zogenaamde topspelers!

22 april 2014 om 13:04

Schrap die die bankzitters Essien en Muntari maar van je lijst. Voegen verder ook geen flikker toe, waar Taarabt uitgegroeid is tot 1 van de betere en binnenkort een meerjarig contract krijgt voorgeschoteld van Milan.

22 april 2014 om 13:56

Muntari en Essien hahaha. De 2 grappenmakers van AC Milan. Daar waar Taarabt Milan vaak juist de goede weg wijst samen met Balotelli. Welke Marokkanen CL spelen? Taarabt en Amrabat. Volgend seizoen zal Benatia CL spelen. Dus jou theorie slaat echt helemaal nergens op en doe ff googlen voordat je hier onzin komt uitkramen. Na Algerije en Nigeria heeft Marokko de beste individuele spelers en dat meen ik echt.

22 april 2014 om 18:39

Kan een keer gebeuren 6 1 maar Egypte heeft wel veruit de meeste Africa Cups gewonnen.

22 april 2014 om 04:49

Samson ga tennis volgen ofzo de meeste marokanen praten hier over dat ze een trainer moeten nemen die wat van die top spelers een team kan maken want het is chaotisch nu daar en als je zelf kijkt Naar de spelers die daar spelen die spelen allemaal bij een topclub en zijn daar nog basis ook dus hou jij je ff lekker met Nederland bezig want die red het ook niet met die dooie blind en Veltman enz......

22 april 2014 om 13:45

Dit is grote onzin wat je hier uikraamt want Algerije is volgens de fifa world ranking tweede in Afrika en 25e op de hele wereld dus niet gaan lopen roepen dat noord afrika achter loopt op west afrika qua voetbal

Ai advocaat aan nektasje

Vroeger mochten er maar 2 Afrikaanse landen naar het wk en kwalificeerde Marokko zich meestal met gemak. En nu, watskeburt.

Ik denk dat dickie voor een goed salaris vandaag nog vertrekt.

Niet doen A.U.B gaat altijd fout daar. Presteren al jaren niks.

Uitstekende keuze. Prima coach.

Maar als ik hem was zou ik er nooit aan beginnen. Er lopen daar zoveel belangen en lijntjes die niet te volgen zijn. Prima spelers, maar spelersmakelaars, pers, vrienden van en bestuurders hebben heel andere belangen dan een goed presterend Marokkaans elftal. Dat is het echte probleem daar. Dat wordt ook keer op keer bewezen. En ook Advocaat zal daar geen verandering in kunnen aanbrengen.

Ik hoef deze geldwolf niet we hebben een coach nodig voor lange termijn en niet weer voor een jaar!
We hebben een coach nodig die zowel de Botola Marokkaanse competitie kent als alle Marokkaanse spelers die actief zijn in het buitenland.
Alleen maar spelers uit Europa oproepen heeft totaal geen zin en dat zie ik Dick Advocaat zeker wel flikken.
Met een Chretien Basser, Jebbour, EL Arabi, Chamakh redt je het niet tegen Afrikaanen.
Onze beste rechtsbacken komen uit de Botola en onze beste spitsen/doelpunten machines komen uit de Botola en niet uit Europa.
En zo kan ik nog wel paar dingen oproepen waarbij Dick Advocaat hier zeker de fout in zal gaan.

Tja enige wat Dickie gaat doen is relaxen in de zon en luieren en geld verdienen... Weer een Bondsoach die niks om een Land geeft en nooit gaat kijken en geen team opbouwt, maar een passant... Ik zeg niet doen, dan Zaki terug nemen is een garantie voor succes...

Het enige wat haagse Dickie gaat doen Is relaxen.
En de in buitenland geboren Marokkaanse voetballers die tevens ook hun opleiding als voetballer hebben genoten te motiveren

Dickie gaat gewoon een zak vol dinars halen, een trainer als dick is niet streng genoeg ze hebben iemand nodig als louis van gaal.

En ja de marokaanse spelers kunnen leuk een balletje trappen maar de taal gaat ook een probleem zijn.
De ene spreekt arabisch de ander frans de ander berbers.

25 april 2014 om 18:21

Dirhams bedoel je! Gerets kreeg 2 miljoen per jaar mee en presteerde niks. Marokko moet contract tot de Afrika Cup met een basissalaris en daar mag best wel een bonus worden uitbetaald bij goede prestatie tijdens de Afrika Cup. Het is toch in eigen land. Komt veel publiek op af. Halve finale minimaal eis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren