Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Vak 410 overweegt kort geding: ‘Geen grond voor deze beslissing’

Laatste update:

Ajax kan zondag in de uitwedstrijd bij Heracles Almelo kampioen van Nederland worden en een groep van ongeveer 400 supporters van de Amsterdamse club is niet welkom bij dit duel. Het gaat om fans die in De Kuip aanwezig waren in het vak waaruit vuurwerk is gegooid tijdens de bekerfinale tussen PEC Zwolle en Ajax. Daniël Dekker heeft teleurgesteld gereageerd op dit nieuws.

/

Dekker is de voorzitter van de Supportersvereniging Ajax en is bezorgd dat de verkeerde mensen worden gestraft. "Om eerlijk te zijn, het komt op mij nogal willekeurig over", zegt hij tegen de NOS. "Het is een heel grote groep personen. Ik moet op het politieonderzoek vertrouwen, maar het zou kunnen dat hier mensen tussen zitten die niets met het gooien van dat vuurwerk te maken hebben." Hij benadrukt dat de fans die vuurwerk hebben gegooid wel zwaar gestraft moeten worden.

Frank de Boer zegt in De Telegraaf dat hij hoopt dat het zondag rustig blijft. "Je moet er niet aan denken dat zoiets als in De Kuip nog een keer gebeurt", vertelt de coach. "Maar je moet er wel voor waken, omdat er altijd idioten zijn die een feestje willen verstoren. Ik ga ervan uit dat ze nu hun lesje wel hebben geleerd, dat dit heel, heel slecht is voor Ajax. Het gedrag van de supporters tijdens de bekerfinale is een smet op de titel, ik denk dat iedereen bij Ajax dat gevoel wel heeft."

Update 24 april 12.48 uur - Ajax weert alle supporters van Vak 410 uit Almelo
Alle supporters die bij Ajax een seizoenkaart hebben voor Vak 410 zijn niet welkom bij de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo. Dit naar aanleiding van de ongeregeldheden die plaatsvonden bij de bekerfinale. Ook de seizoenkaarthouders die niet aanwezig waren bij het bekerduel met PEC Zwolle (5-1 verlies), hebben dus pech. “We willen je erop wijzen dat de beslissing onherroepelijk is en dat contact opnemen met betrekking tot deze beslissing geen zin zal hebben”, schrijft de club volgens Ajax Life in een brief aan de seizoenkaarthouders van Vak 410.

Update 24 april 14.55 uur - Vak 410 overweegt kort geding: ‘Geen grond voor deze beslissing’
De leden van Vak 410 zijn niet welkom bij de wedstrijd tussen Heracles Almelo en Ajax, maar ze laten het er niet bij zitten. Voetbaladvocaat Christian Visser laat aan persbureau ANP weten dat er mogelijk een kort geding wordt aangespannen. “Er is naar onze mening geen grond voor deze beslissing, want niet iedereen van het vak is bij de wedstrijd geweest.”

De beslissing om 400 Ajax-fans te verbieden om naar Almelo te gaan is te zwaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een gerichte actie om het veld van aartsrivaal Feyenoord te vernielen, loopt eigenlijk uit op een compleet fiasco. Het verliezen van de bekerfinale en het missen van de kampioenswedstrijd.

Na het vroege doelpunt van Van Rhijn was het zo klaar als een klontje. Maar door deze actie en de daaropvolgende onverwachte Time-out konden de koppen van Zwolle bij elkaar. De schroom en spanning werd er afgegooid en ze sprongen als wilde leeuwen over het veld! Zo zie je bijvoorbeeld bij Basketball dat na een Time-out een ploeg beter gaat spelen, zo zag je dit zondag ook.

Ja echt waar, je kan zeggen dat de supporters de beker hebben verloren.

22 april 2014 om 09:26

En Ajax had geen tijd om de koppen bij elkaar te steken?

Ajax werd gewoon geheel weggespeeld door Pec!!!

22 april 2014 om 09:40

Na de onderbreking heeft Zwolle Ajax echt totaaaal van de mat gespeeld.

Maar weet niet of je zelf ooit gevoetbald hebt, want dan begrijp je wat ik bedoel. Want het werkt heel anders wanneer je zwaar de under dog bent of wanneer je de torenhoge favoriet bent.

En tel daarbij op de 6 dagen die de clubs er voor vrij hebben. Zwolle kan zich helemaal focussen op DE bekerfinale tegen het 'grootte' Ajax. Verliezen is geen schande. De spanning opbouw bereikt zich op een toppunt zo net voor de wedstrijd.
De spelers van Zwolle waren misschien wel zo gespannen dat het verlammend werkte. Zo'n onderbreking heeft echt wonderen gedaan, geloof mij. Als je kort na begin van de wedstrijd weer met elkaar kan praten, kan je alles van je af gooien.

En Ajax daarentegen focust zich professioneel op de bekerfinale. Het is maar Zwolle, moeten ze toch stiekem in hun achterhoofd gedacht hebben. Van links, rechts, voor en achter krijgen ze te horen dat het wel een makkie wordt. Maar professioneel proberen ze de wedstrijd te benaderen, met praatjes als de bal is rond etc.

22 april 2014 om 09:41

Begaaierd, de koppen steek je bij elkaar als het niet goed gaat, daar was op dat moment voor Ajax geen reden toe. Daarbij is het logisch dat de prachtgoal van van Rhijn als voetbalitem eerder besproken werd.

22 april 2014 om 10:38

Dit slaat werkelijk waar nergens op. Ten 1e doe je alsof het spel na een half uur werd onderbroken...het was na 3 minuten. Ten 2e zat zwolle vanaf het begin erbovenop...de goal kwam volledig uit de lucht vallen (wel een wereldgoal). Na 3 minuten kan je bijna niet zeggen of er 1 ploeg beter is...onzin net als dat de nederlaag door de onderbreking kwam..

22 april 2014 om 10:44

Ten eerste Waar doe ik dat? Waar staat dat? na een half uur?
Ten tweede kan je alle tal van wedstrijden er bij halen dat bij zon beladen wedstrijd de underdog, en vooral een klein clubje met weinig finale ervaring, stijf van de zenuwen staat.
Zon onderbreking is prima dan, is top. Geloof mij.

Dat ajax al een keer gescoord had maakt niks uit. Anders had het gewoon 0-5 geworden.

22 april 2014 om 12:01

We zullen er nooit achter komen....... Ik ben van mening dat het niets met de onderbreking te maken heeft.

Ik vind dat je PEC te kort doet als het allemaal ophangt aan de (eigen?) supporters!

En stel dat het zo is...... Dan treft naast de supporters toch ook De Boer blaam? Hij heeft zijn team niet scherp weten te houden tijdens de onderbreking!

24 april 2014 om 13:02

Kinge, praat geen onzin. Wat zal Ron Jans tegen zijn team gezegd hebben wat hij 3 minuten daarvoor in de kleedkamer voor de wedstrijd niet al gezegd had? Alleen die goal zal hij besproken hebben, maar voor de rest maakt het geen zak uit. Voor elke speler van PEC was voor de wedstrijd al duidelijk dat het gas er vol op moest. Zo'n wedstrijd speel je mogelijk maar 1 keer in je carriere, dan ga je er echt wel voor.

24 april 2014 om 13:38

Dit is toch belachelijk. Ik ken mensen die niet eens in Nederland waren tijdens de beker finale. Hebben hard gewerkt voor een kaartje Heracles uit en mogen nu niet daarheen. Echt belachelijk. Ajax is gewoon te laf om de daders aan te pakken. Er hangen honderden camera's je ziet wie gooit dus dan hem volgen tot hij zijn doek voor ze ogen weg haalt. Ongelofelijk dat mensen worden gestraft die er 0,0 mee te maken heb...

Ajax faalt enorm!!

24 april 2014 om 13:49

Gast, ajax is gewoon geslacht, hat wel 7-1 of 8-1 kunnen worden, ajax 0 kansen

24 april 2014 om 14:35

Hadden de daders geen gezichtsbedekking om?

Je moet Ajax of Heracles hier niet de schuld geven, dit is de schuld van een georganiseerde (!) actie van 410. Eigen schuld, dikke bult.

24 april 2014 om 15:28

Precies! Gewoon de mensen aanpakken die er verantwoordelijk voor zijn.

24 april 2014 om 19:53

henk, de meeste gooiers waren gemaskerd.

24 april 2014 om 22:46

Tom24 gaa nou nie zo stoer zitten doen Zwolle heeft ook un x un prijs omdat ajax er gewoon geen zin meer in hat omdat dat ongedierte vuurwerk na de ajax keeper gooide en want die mensen die het gooide zijn geen ajax fans maar ongedierte

22 april 2014 om 09:37

Helemaal met je eens Kinge! Veel mensen zullen zeggen dat het onzin is, maar ik ben het met je eens dat Ajax deze wedstrijd heeft verloren door deze idioten. Want Ajax begon gewoon goed!

22 april 2014 om 09:42

Er waren 3 minuten gespeeld. Om nou te zeggen dat ze goed begonnen is ook wel overdreven natuurlijk. Er was nog niet zoveel gespeeld om je een beeld van de wedstrijd te vormen.

22 april 2014 om 09:49

Als je na 3 minuten met 1-0 voor staat, begin je volgens mij heel goed?

Dit is voor een team als Ajax een makkie, een overwinning consolideren en de beker in ontvangst nemen.

22 april 2014 om 10:01

steef71, pec heeft terecht gewonnen, dat zonder meer, maar wel is het zo, dat ajax gewoon goed begon, ze hadden ook zo maar 2-0 voor hebben gestaan in die 3 minuten, maar door zon malloten die zich ajax supporters noemen, verpesten de sfeer helemaal en ook al ben je een ajacied, het zijn ook maar mensen en gaat zo iets aan je vreten, onbewust.
Nogmaals, ik hoop dat die malloten gauw worden gepakt en ja, daar bij die 400 mensen zitten natuurlijk ook supporters bij die niet gegooid hebben en worden nu gestraft en aan wie hebben die het aan te danken, denk je.
Hopelijk stappen deze supporters die het wel goed voor hebben voor hun club op en waarschuwen ze de politie, zodat de echte verpesters nog meer aangepakt kunnen worden.

22 april 2014 om 10:35

Wil je het niet begrijpen, of kan je het niet begrijpen?

Het is heel simpel. Maar als wij willen dat jij het begrijpt hadden we het wel beter uitgelegd Steef71. Om maar eens met Cruyff te spreken.

Als je niet snapt dat de onderbreking gunstig was voor Zwolle en nadelig voor Ajax (om meerdere redenen) dan moet je even beter gaan nadenken.

Dat wil niet zeggen dat Ajax alleen maar verliest door die onderbreking, en dat het een goed excuus is. Want als prof moet je ook met dit soort vreemde dingen om kunnen gaan.

22 april 2014 om 10:40

Kwam die goal niet gewoon uit de lucht vallen?? Denk t wel he...

22 april 2014 om 11:01

Nee. Het vuurwerk, dat kwam uit de lucht vallen. De onderbreking, die kwam dus indirect uit de lucht vallen.

De goal kwam door een schot van Van Rhijn. Die schiet je er niet zo in als je geen zin hebt in de wedstrijd en niet geconcentreerd bent. Van die concentratie was bij de rest van de wedstrijd (na de onderbreking) weinig meer te zien bij Van Rhijn.

24 april 2014 om 17:37

Echt arrogantie op en top. Je kon al na de aftrap zien dat niet Ajax maar Zwolle degene was die er vol op ging en zoals Ronald de Boer tijdens de onderbreking zei; dit was een zondagsschot. Ajax heeft tactisch gefaald.

22 april 2014 om 09:40

Wat een onzin kinge!
Ajax was gewoon slecht klaar. De sfeeractie had hier niets mee te maken.

De spelers stonden met een instelling van.... oooh dit bekertje winnen wij tussendoor ook nog wel even, terwijl dit voor Zwolle het hoogst haalbare is en zij dus wel alles op alles wilden zetten.

De beker wordt al jaren niet meer serieus genomen in Amsterdam en is slecht een leuk "extraatje".

Ontopic:
Ik mag aannemen dat deze belachelijke straf wordt ingetrokken of gespecificeerd op het individu.
400 man straffen voor een sfeeractie van een klein aantal kan echt niet. Brevet van onvermogen dit! Zou te schandalig voor woorden zijn! In Griekenland, Turkije en/of Zuid-Amerika gebeurt niet anders!

22 april 2014 om 09:50

Volgens mij had de actie (sfeer actie is een misplaatste benaming lijkt me) zeker wel invloed op het spel van Ajax. Je begint de wedstrijd geconcentreerd en gefocust en na één minuut is dat al verstoord en na drie minuten is het compleet vervaagd, zeker als je nog in een euforische stemming ben door het vieren van de 1-0. De onderbreking kwam PEC mentaal natuurlijk niet slecht uit.

22 april 2014 om 09:57

Sfeeractie!??sorry hoor, maar ze hadden hun eigen keeper iets kunnen aandoen! En jij noemt dat een sfeeractie en vindt deze straf te hard?? Zolang de echte "gooiers" niet door de rest worden aangegeven, moet deze hele groep maar boeten. Want ze kennen elkaar allemaal, zo simpel is het!

22 april 2014 om 10:05

@moku

Kap eens met elke keer die flut competities aan te halen. Als Ajax zijnde en de eredivisie wil je je distantiëren van zulke competities waar er zo vaak onregelmatighedeb zijn.

Omdat het daar gebeurt moet het toch niet bij ons gebeuren of ben je echt zo simpel?

We moeten een voorbeeld nemen aan Engeland.

22 april 2014 om 10:21

@medellin

Wat lul je nou? Haha hoezo "elke keer" Dit was de eerste keer dat ik het zei en het is gewoon waar.
Wanneer Boca het doet is het mooi en wanneer Ajax een Pyroshow maakt is het ineens verkeerd.

@magicmike

Onzin, als jij dronken rijdt over de A2 is toch ook niet de hele snelweg (of een deel daarvan) zijn rijbewijs kwijt?!
Daarbij is Vermeer nooit in gevaar geweest en zo zei hij dat zelf ook.

Als ze 400 man daadwerkelijk zouden willen weigeren (wat nergens op zou slaan) moeten ze snel geld teruggeven en de kaarten opnieuw verkopen aan andere uitkaarthouders.

22 april 2014 om 10:42

Geslaagde sfeeractie man! Goed gedaan.....

Waarom begrijp je niet dat zo een actie invloed heeft op hoe de spelers van Ajax de wedstrijd spelen? Begrijp je dat echt niet? Of wil je het niet begrijpen omdat je die zogenaamde sfeeractie wel mooi vond. Die spelers werken een week toe naar de finale, moeten een topprestatie leveren, zijn super geconcentreerd, komen snel op voorsprong, zitten helemaal in de wedstrijd. En dan opeens, uit het niets, worden hun eigen spelers bekogeld met vuurwerk door hun eigen aanhang, moeten ze een half uur van het veld. In dat half uur kan Zwolle even op adem komen, elkaar moed inpraten, en zichzelf weer helemaal opladen. De spelers van Ajax zitten ondertussen alleen maar te balen en Frank de Boer ook. Die komen met een veel slechtere instelling uit de onderbreking dan Zwolle, en worden vervolgens compleet overlopen. Snap je dat nou echt niet?

Alle Ajax supporters die niet compleet doorgesnoven zijn hebben genoeg van dat gezeik met die harde kern vakken altijd. Kost onze club bakken vol geld, en in dit geval ook nog eens de Beker. Goed gedaan! Met die doekjes voor de mond, als semi crimineeltjes. Niemand zit daarop te wachten man. Hoe moeilijk is het om sfeer te maken zonder de club met allerlei problemen op te zadelen en de wedstrijd te laten staken. Voetbal draait om Ajax, niet om Vak 410.

22 april 2014 om 10:50

@leidsehood

Ik vind dat je een vrij beperkte kijk hebt. Voetbal is wel meer dan alleen Ajax.
Voetbal kan nooit om 1 club draaien.
Door mensen zoals jou haten sommige beperkten Ajax juist. "voetbal draait om Ajax" hoe arrogant wil je het hebben man!?!

Echt een zeer beperkte blinde kijk heb je als dit jouw opvatting is.
Er is namelijk meer in het voetbal dan alleen Ajax....

22 april 2014 om 10:58

@mokumouwe.

Ja leuk. Dat bedoel ik niet. Want ik bedoel natuurlijk dit: voor een ajacied draait voetbal om Ajax. Niet om Vak 410. Of vind jij Vak 410 belangrijker dan de club Ajax?

En begrijp je al een beetje dat die sfeeractie er mede voor heeft gezorgd dat Ajax heeft verloren? Waarvoor bedankt overigens. Het klopt dat de beker een troostprijs is, maar alle ajacieden hadden graag de dubbel gepakt dit jaar.

22 april 2014 om 12:07

Hoezo bedank je mij Leidse hood?
Weer zo'n aanname van je.

Daarbij ben ik het volledig met Schone, F. de Boer, Moisander, Blind, Vermeer en Poulsen eens:

Deze sfeeractie was niet de reden van het verlies, daar doe je Zwolle echt tekort mee. Is het nou zo moeilijk om toe te geven dat Zwolle een erg goede prestatie heeft neergezet? Ajax speelde gewoon slap en inspiratieloos, wat dit seizoen wel vaker gebeurt is.
Enige verschil is dat Vermeer niet datgene had wat Cillessen wel vaak had: 1 helft lang de nul houden. Dan was Zwolle moegestreden, nu geloofden de Ajacieden er niet meer in en kon Zwolle de 2e helft vrijuit spelen.

Ik vind het erg makkelijk van je allemaal. Zwolle heeft het gewoon goed gedaan en alleen een tot op het bot gemotiveerd Ajax had resultaat kunnen boeken, maar zoals elk jaar vinden de Ajacieden de Knvb beker niet belangrijk genoeg lijkt wel.
Tuurlijk is ons kampioenschap volgende week het aller belangrijkst, maar tussendoor nog een extra derde prijsje meepakken zo leuk geweest zijn.

Beker verliezen is niet erg, maar de inspiratieloze manier van ons Ajax van zondag wel. Dat is kwalijk. Op het veld was er helaas geen passie

24 april 2014 om 13:58

Kijk ehh je mag best wel even nadenken van waar zijn we nou mee bezig. Alsof het slopen van dingen en vuurwerk op het veld gooien al erbij inbegrepen is. Want tja.. dat hoort er nu eenmaal bij..............?

Ik dacht het niet en als je dat wel denkt dan is het 100% terecht dat iedereen die hier zo over denkt nooit meer een stadion in mag komen.

Een sloopactie is toch geen sfeeractie?

Dat dat hele vak niet meer mag komen is dan ook 100% terecht. Daar zitten de relschoppers en die kunnen klaarblijkelijk niet eruit gepikt worden dus dan maar het hele vak.

24 april 2014 om 16:09

@leidsehood:

Ben het volledig met je eens. De TV beelden spreken trouwens ook voor zich. Die zouden bepaalde mensen eens terug moeten kijken. Ze lijken bijna angstig en kijken vol ongeloof, vooral de uitdrukking van Daley sprak boekdelen.

Mensen die zelf ook voetballen begrijpen wat een onderbreking kan betekenen. Ajax maakt een wereldgoal, dan kom je in een flow. PEC Zwolle kreeg een flinke dreun, kijken de hele week uit na de wedstrijd, na 3 min op 0-1 tegen de torenhoge favoriet. Dan even je koppie leeg kunnen maken is het beste wat je kan overkomen.

@mokumouwe:

Natuurlijk heeft PEC ontzettend goed gespeeld en laten zien wat passie en wilskracht teweeg kunnen brengen. Dik verdiend gewonnen van een na de onderbreking inspiratieloos en zwak Ajax. Ik vind ook dat wanneer je dit enkel gooit op de onderbreking je PEC te kort doet, ze hebben gevochten en mogen erg trots zijn. Misschien kunnen we het dan beter omschrijven als geluk dat de onderbreking voor hen op het juiste moment kwam.

Wat betreft vak 410: Sneu volk! Echt als dat je diehard supporters zijn.........sjonge jonge jonge. Allemaal stoer doen, vernielen, crimineel gedrag en medesupporters duperen. Als ik Ajax was zou ik aangegeven dat de ''goede personen'' in dit vak welkom zijn in Almelo als ze die losers aanwijzen. Maar goed gebeurt niet wat we ze houden mekaar toch wel aan het handjes. Triest volk!!!!

Tja meneer dekker. Dan moeten die onschuldigen die kwaaddoenera uit hun vak maar aangeven, dan is dit niet nodig.

22 april 2014 om 09:27

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht nadat ik deze tekst had gelezen

22 april 2014 om 09:30

ja tuurlijk... alle 11.000 supporters kennen elkaar bij naam, en kunnen elkaar zo aanwijzen.

22 april 2014 om 09:38

Degene die in hetzelfde vak hetzelfde vak hebben gezeten als deze hersenlozen zogenaamde "supporters" moeten dan nu maar lef tonen en deze hersenlozen aangeven bij Ajax en de politie, dan laat je zien dat je er niks mee te maken wil hebben. Maar zolang de supporters dit gedrag goedkeuren door deze nepsupporters niet aan te geven hoor je bij dezelfde groep. Gewoon terecht wat er nu gebeurt, ze hebben het aan zich zelf te danken en ook de goeie supporters, geef de andere aan en je laat zien dat je voor ajax staat, en hier hoef je de andere niet bij naam te kennen.

22 april 2014 om 09:41

Het kwam allemaal gewoon uit het vak helemaal onderaan, recht achter het doel van Vermeer. Dit is het vak waar 410 in zat. Dat is een paar honderd man, die elkaar idd bijna allemaal kennen. Dus het is geen enkel probleem om de schuldigen aan te wijzen en aan te geven bij Ajax! Ik had er een prachtig zicht op vanaf de lange zijde en weet waar ik over praat.
Maar ik ben bang dat deze idioten niet aangegeven zullen worden. Want dat is natuurlijk niet "stoer", etc.

22 april 2014 om 09:48

In dit vak wel ja. Is een grote groep die voor de sensatie naar een wedstrijd gaat, dus neem aan dat het wel een hecht groepje is. Daar komt bij dat de normale manier van werken duidelijk niet werkt. Daders opsporen en straffen is al zo vaak gebeurt, maar het blijft aan de gang. neem maar eens een keer dat soort maatregelen. Tref maar eens een keer onschuldigen. Straf zo'n vak maar eens hard. Waarschijnlijk worden dit soort mannen dan vanuit hun vak de volgende keer wel tot de orde geroepen.

24 april 2014 om 13:23

@borreltjuh: is het nou zo moeilijk? niemand hoeft zijn onschuld te bewijzen, maar het is niet raar om te hopen dat het doorgesnoven tuig dat dit soort stompzinnige "sfeerakties" uitvoert, aangegeven wordt door supporters die zich hiervan distantiëren. Om ervoor te zorgen dat het nou eens afgelopen is met zulke sabotage. doen ze dat niet, dan staan ze kennelijk achter het gedrag van hun maten. En dus worden zij ook gepakt. Klaar.

22 april 2014 om 09:49

@vakf1, dus je bent pas onschuldig als je mensen verraad? Wat een onzin. Dit is echt de omgekeerde wereld en totaal niet overeenkomstig met hoe de wet werkt. Maar supporters mag je andere aanpakken blijkbaar. Gebeurt trouwens al jaren.

22 april 2014 om 10:46

Ach er zullen een paar onschuldigen tussen hebben gestaan. De rest is gewoon medeplichtig.

Ach, die Ajax-fans moeten zich eens achter de oren krabben, keer op keer misdragen zij zich weer. Ben het wel eens met dat het, naar het schijnt, een willekeurige selectie is.

24 april 2014 om 22:51

Doe nie zo scheinheilig by Feyenoord gaan de fans zo ver dat un beveiliger of weet ik veel wat het was zo bang was dat die ging schieten

Wat een moraalridder die Dekker. Er moeten nu snel harde maatregelen komen tegen die supporters. Je kunt niet van de politie verwachten dat ze alle individuen (veelal gemaskerd met sjalen, zonnebrillen etc.) er binnen no-time uitfilteren. Dan is het maar jammer dat er wellicht wat onschuldigen worden gestraft maar het is niet anders. Dit soort tuig verpest het al jaren voor de normale supporter. Aanpakken!

22 april 2014 om 09:29

precies, dit lukt nooit voor heracles ajax. Het is een goede beslissing.

Alsof ze exact weten welke 400 man in dat vak zaten...ben benieuwd hoe ze alle 400 man in de gaten gaan houden zodag. Daar komt in de praktijk dus niets van terecht. Maar klinkt wel stoerrr...-)

22 april 2014 om 09:44

De kaartjes zijn op naam en plaats verkocht. Dus je weet idd wie er in welk vak zat of hoorde te zitten, zo simpel is dat..

22 april 2014 om 10:02

Zo simpel is het niet.. Je koopt gewoon een kaartje van een heracles supporter, probleem opgelost, aangezien ze hebben aangegeven dat het niet mogelijk is het hele stadion te controleren

22 april 2014 om 10:09

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Morgan heeft het in eerste instantie over de bekerfinale, daar reageer ik op.
Dat het in Almelo anders kan gaan, snap ik ook wel.

22 april 2014 om 11:12

Mooiste is dat niet de mensen die in dat vak gezeten hebben gestraft worden. Maar heel 410 word geweigerd in almelo. Ik zou de kaart van een maat van me overnemen, die normaal in 410 zit.. Hij was niet eens bij de bekerfinale. Maar werd mij vrolijk gemeld dat dit niet uitmaakt. Iedereen word geweigerd. Dat kan je toch niet verkopen?

22 april 2014 om 11:28

Vuurwerk gooien naar je eigen keeper en het stadion en veld slopen waar je te gast bent. DAT kun je niet verkopen.

22 april 2014 om 12:08

Op site AD wordt toch anders gesuggereerd....meer overeenkomend op mijn reactie. Ze roepen maar wat....

24 april 2014 om 16:25

oo haha sorry dacht dat het over heracles ging, foutje. Maar dan nog staan 9 van de 10 mensen op een andere plek dus gaat dat ook moeilijk.

24 april 2014 om 20:04

Magic Mike, zo simpel is het helemaal niet. Het vak zat vol mensen met kaarten voor de aangrenzende vakken ( ik was er 1 van). Het was een relatief kleine groep die het vuurwerk gooide en door de eerste rookbommen in het vak zelf aan te steken, is vrijwel niet te zien wie vervolgens de rest op het veld gooide.

Helaas dat er met dit soort acties ook vaak mensen die er niks mee te maken hebben de dupe zijn.

Snap ook gewoon niet waarom het vuurwerk het veld opgegooid moest worden. Had het bij fakkels in het vak gehouden en je had prachtige beelden gehad

22 april 2014 om 10:56

Het moest, zo te zien op het veld worden gegooid bij bal bezit voor Zwolle. Misschien probeerden ze een soort van "ring of fire" op te trekken rond de 16. Dat zag je in de eerste minuut, en na de eerste onderbreking weer.
De prachtige beelden zijn de wereld over gegaan als onsportief gedrag.

24 april 2014 om 20:16

Ach er was gewoon afgesproken om vuurwerk op het veld te gooien in de eerste minuut en het eerste doelpunt. Was gewoon afgesproken werk. Er is gewoon totaal geen sociale controle op dat deel van de 'supporters' bij Ajax.

Dat deel van de van de 'aanhang' werkt gewoon als een criminele organisatie, met loopjongens, enforcers, uitvoerders en leiding. De leiding waren echt niet diegene die hebben gegooid, maar zijn wel diegene die het vuurwerk naar binnen geregeld hebben en hebben gecoördineerd. Je kunt de rest wel invullen.

Heb geen zin om schijnheilig te doen want dit soort clubjes zitten tussen de supporters van alle Nederlandse clubs, ook Psv, maar bij de wet van de grote getallen geldt ook hier. Ajax heeft één van de grootste en met het vierde kampioenschap op rij in aantocht de meest overmoedige aanhang. Dus gebeurd dit bij Ajax.

Eén van de redenen voor mij om nog niet eens geassocieerd te willen zijn met die club. Hooliganisme is echt geen grapje en dat je het weer ziet ontvlammen in Nederland is zorgwekkend. Hopelijk houdt de aanhang van Feyenoord zich er zo veel mogelijk buiten.

25 april 2014 om 04:42

Criminele organisaties laten zich niet tegenhouden door een grens. Ook geen voetbal grens met diverse club kleuren. De club kleuren, hooligans en geweld vormen een mooi rook gordijn tegen pottenkijkers.

De oplossing hadden die niet schuldigen dan ook moeten bedenken. Je kunt met een paar honderd man toch wel 20 idioten in bedwang houden, en anders hoef na afloop alsnog alleen de personen aan te geven, probleem opgelost. En desnoods doe je het maar anoniem, zou ik ook nog begrijpen.

Ze moeten degene er uit pikken die met dat vuurwerk hebben lopen gooien en niet alle 400 supporters die in dat vak zaten.

22 april 2014 om 09:30

alsof dat zo makkelijk is. Allereerst gooien ze rookbommen in hun eigen vak zodat ze door camera beelden nauwelijks herkenbaar zijn. Daarnaast heeft het meerendeel zonnebrillen op, sjaals voor hun monden en capuchons op.
Ik vind het al knap dat ze de selectie hebben weten te concentreren op 400 man.

22 april 2014 om 09:32

Ja daar heb je dan weer gelijk in moet ik zeggen, ik weet niet wat de beste oplossing is voor dit incident ik denk dat een boete voldoende is.

22 april 2014 om 09:47

Ze moeten nu vooral snelle maatregelen treffen zodat de kampioenswedstrijd in goede banen wordt geleid en degene die verantwoordelijk waren voor het vuurwerk mogen daar absoluut niet bij zijn. Vervolgens moet er beter worden onderzocht wie van de 400 man er zeker verantwoordelijk is en die moeten gezamelijk opdraaien voor de kosten +/- € 60.000,-. En als het aan mij ligt hoeven zulke sukkels nooit meer in een stadion te komen. Maar zulke wetten zijn helaas niet voor handen in Nederland.

22 april 2014 om 11:30

Bij een volgend incident bij welke eredivisieclub dan ook, moet me gewoon tijdens de wedstrijd een charge uitvoeren. Als je nu nog uit vrije wil bij die malloten uit 410 gaat staan moet je sowieso niet zeuren.

22 april 2014 om 13:49

Als de kaarten op naam verkocht zijn heb je volgens mij nog 400 verdachten.
Je hebt camerabeelden van zowel de onherkenbare als de herkenbare mensen.
Zet die foto's online en laat iedereen zich maar melden. 400 - herkenbaar en gemelde supporters (waarschijnlijk zij, die niets gedaan hebben) = tuig.
Tuig = nooit meer een stadion bezoeken en de schade betalen.

Wel erg makkelijk om een hele groep aan te pakken. Aan de andere kant, degene die niet gooiden kunnen ook met namen komen maar iedereen weet dat dat sowieso niet gaat gebeuren.

22 april 2014 om 09:45

Ik ken ook niet iedereen in mijn vak... ken alleen de mensen op mijn rij omdat we daar altijd mee geinen en stiekem roken(gevaarlijk he )

Volledig terecht!

Zolang niet exact bekend is wie de vuurwerkbommen gegooid hebben is dit de enige juiste maatregel. Dan hadden de "onschuldigen" in dat vak maar aan moeten geven wie de gooiers waren en had er meer gericht gestraft kunnen worden.

Zolang dit soort idioten en mongolen "mijn" Ajax een slechte naam blijven geven is wat mij betreft geen straf zwaar genoeg. Levenslang stadionverbod en schade/boete verhalen lijken mij de minste straffen eerlijk gezegd........

Lastig om de juist groep te straffen, iedereen zat op een willekeurige plaats.
Ook wij hadden kaarten voor vak Y, maar dit was al bomvol toen we binnen kwamen... en dus hebben we ook elders een plekje gezocht. Ik verwacht ook dat de raddraaiers er wederom mee weg komen, en een groot deel van de goedwillende supporters gestraft gaat worden.

Een juiste beslissing. Het is natuurlijk erg lullig voor de supporters die er niets mee te maken hebben, maar misschien dat de andere 'supporters' nu eens gaan inzien waarmee ze allemaal bezig zijn en de club op deze manier zwart maken.

Laat ze lekker de wedstrijd zonder uitpubliek spelen. Stad op slot en verder geen problemen. Laat ze lekker hun eigen stad slopen.

22 april 2014 om 09:46

Zeker, daar zullen de ondernemers en een ieder die voetbal geen zak interesseert erg blij mee zijn denk je niet? Dit is geen probleem van de stad Amsterdam maar van de club Ajax.

Zoals net al gezegd. Streep door het kampioensfeest. Dan pak je ze een keer en niet met slappe boetes of stadionverboden(ze komen er toch wel in).

Lekker dan voor de mensen die er niks mee te maken hebben en hun laatste scanpu n nodig hebben om hun voorrang te behouden voor hun uitkaart voor komend jaar!!!

Het moet eens afgelopen zijn hier in Nederland met dat zielige gedoe over onschuldig of schuldig. Het feit dat deze mensen op een lijst staan waardoor ze er uitgepikt worden zegt al genoeg. Dan ben je waarschijnlijk geen vader die met zijn zoontje van 10 gezellig naar het voetbal gaat kijken en in de rust een broodje worst met een bekertje sinas bestelt. Als iemand het op kan lossen zijn het de supporters zelf. Een stukje sociale controle kan geen kwaad lijkt me. En als deze mensen het zelf niet op willen lossen dan moeten er impopulaire maatregelen genomen worden. En als daar een paar "onschuldige" personen de dupe van worden, vette pech. Deze mensen weten wie de schuldigen zijn, doe er wat mee.

Als je dit soort maatregelen neemt t.o.v. bepaalde bevolkingsgroepen dan is het land te klein. Logisch ook, want is gewoon discriminatie. Maar bij voetbalsupporters mag dit blijkbaar allemaal. Voetbalsupporters worden altijd al gediscrimineerd, maar dat is bij de heren politici en andere gezagsdragers heel normaal geworden.

22 april 2014 om 09:46

Voetbalsupporters worden al heel lang gediscrimineerd, allemaal weggezet als criminelen.
Van normalisatie geen sprake... soms begrijp ik het... maar meestal niet

24 april 2014 om 13:38

@ndisdenaam: Gediscrimineerd?!?! Zolang er tussen voetbalsupporters mensen zitten die zich crimineel gedragen en voor chaos en ellende zorgen, zolang er "supporters" tussen lopen die zich onherkenbaar maken door maskers, shawls, capuchons, zonnebrillen, zo lang zal de weldenkende samenleving zichzelf hier zo goed mogelijk tegen beschermen. Zonder dit tuig bestond er geen clubkaart, combiregeling, meldingsplicht, noem maar op. Konden we gewoon zondag met elkaar naar het voetballen, net als bij ongeveer iedere andere sport.
Maar uit jouw woorden maak ik op dat je het meestal niet begrijpt. Misschien heb ik je hier dan mee geholpen.

24 april 2014 om 13:42

In de Nederlandse maatschappij heb je ook een boel criminelen... zowel echte als de graaiers... zijn we nu allemaal crimineel omdat er een paar tussen zitten?
Het meerendeel van de voetbalsupporters is gewoon een keurige hardwerkend persoon.
Ik begrijp het dus inderdaad niet.

22 april 2014 om 10:13

Heracles mag in eigen huis haar eigen regels bepalen, net als dat jij mag bepalen wie wel of niet in jouw huis komt.

22 april 2014 om 10:40

@ Jansen Joenite, en bij een discotheek? Je mag bepaalde feestjes houden en wellicht dus onderscheid maken, maar dat is een hele dunnen lijn. Die 400 man waarop zou je die in een discotheek kunnen weigeren? Je mag niet generiek weigeren. Zij kunnen gewoon aan bepaalde voorwaarden voldoen. Vergeet niet, zij zijn onschuldig (tot het tegendeel is bewezen).

22 april 2014 om 10:44

Het afweren van supporters in een voetbalstadion vergelijken met je eigen huis... Rare vergelijking

22 april 2014 om 10:47

Dat is een domme opmerking Jansen. Je mag niet discrimineren, nooit. Of mag Heracles ook zeggen dat alle Ajax supporters met een bril niet welkom zijn? Of mag Feyenoord ook zeggen dat er geen vrouwen in de Kuip mogen komen?

Dat neemt niet weg dat ik de maatregel wel begrijp. Ze moeten iets doen, en dit is het geworden. Niet optimaal, maar je moet de harde kern supporters toch aanpakken voor die onzin die ons de beker heeft gekost.

23 april 2014 om 00:02

Jansen Joenite,

Vroeger hingen in Amerika in bars, werkplekken, winkels e.d. een boordje met de tekst "voor negers verboden". Nu zeg jij dus dat Heracles zoiets mag doen voor Ajacieden?

Heracles is een voetbalclub dat aangesloten is bij de Knvb en hoort dan ook de regels te hanteren c.f. de Knvb. In een stadion gelden alleen maar huisregels en ik kan mij niet herinneren dat in de huisregels staat "verboden voor Ajacieden".

Mocht Heracles Ajacieden willen weigeren, dan zal dat via de Knvb moeten gaan en in samenspraak met Ajax zelf.

23 april 2014 om 05:06

Heracles kan dat niet, maar de burgemeester van Almelo wel.
Verwijderingsplicht voetbalsupporters. Je wordt de gemeente uitgezet.

Ben nooit zo voor het "over één kam scheren" maar in dit geval is het gewoon een keer klaar. Iedereen in dat vak dikke pech en lekker thuisblijven.

Dit vooral om het feit dat wellicht enkelen het vuurwerk gooiden maar het hele vak het geweldig vond. En als die burgemeester van Amsterdam eens ballen had, dan zette die een dikke streep door het Ajax feestje als ze kampioen zijn!! Eens kijken hoe blij men dan nog met de capuchons en zonnebrillen brigade is!!

Verder geen woorden meer aan vuil maken. Ze kicken er nog op ook!

22 april 2014 om 09:47

Hoewel het misschien niet juist is dat je iedereen bestraft... snap ik wel dat er maatregelen moeten komen.
Dan maar het hele vak, dan weet je zeker dat de daders gepakt worden in de zin van niet mee naar een mogelijke kampioenspot.

22 april 2014 om 10:13

Mensen kiezen er bewust voor dicht bij dit soort idioten te gaan staan. Dan mag je ook op de blaren zitten wanneer het uit de hand loopt.

Simpel, het houdt gewoon een keer op. Wellicht door een grote groep te straffen dat de veroorzakers eens beseffen wat ze aanrichten. En de groep "onschuldigen"? Laat eens merken dat je die gasten uitkotst en niet als zijnde Ajax-supporter accepteert(dan doel ik op dat vak die zichzelf harde kern noemt en niet de doorsnee Ajax supporter).

Maar dat laatste gebeurt natuurlijk niet. Angst? Of vinden we het stiekem toch wel leuk!

24 april 2014 om 13:45

De idioten in de kuip ja, maar de meeste in 410 zitten/ staan er om hun club te steunen op positieve wijze.
Ook kent niet iedereen elkaar in 410.

Het is inderdaad een beetje hetzelfde als de Marokkanen discussie. Alle Marokkanen moeten het land uit omdat een kleine groep zich misdraagt. Alle voetbalsupporters zijn een potentieel gevaar omdat een kleine groep zich misdraagt. Dus we beroven ze voor het gemak allemaal maar van vrijheid en privacy en leggen allerlei discriminerende maatregelen op. Dit is in mijn ogen een kromme aanpak in een vrij land als Nederland.
Pak de mensen die een strafbaar feit plegen en laat de rest van de burgers met rust!

24 april 2014 om 13:47

Verbanning van het hele vak? want iedereen was schuldig, en de definitie van medeplichting is niet zoals jij het hier uitlegt.
Ik kan namelijk in het vak hebben gezeten, het gezien hebben... maar niet weten wie de persoon is.

En ook wil ik nog even duidelijk maken dat maar 1/3 van 410 in dat vak zat... aangevuld met wat F-siders.

Het lijkt me trouwens ook sterk dat de mensen die op die plekken zaten ook daadwerkelijk kaartjes hadden voor die stoelen. Leden van ''harde kernen'' trekken zich volgens mij niet zoveel aan van wat hun plaatst is die zoeken gewoon een mooie plek uit en gaan daar met elkaar zitten.
En volgens mij moet je dan een paar duizend supporters gaan weren die zich vrij in de betreffende vakken konden bewegen....
Maar hoe je de vuurwerk gooiers er uit haalt? Geen idee, denk dat dat door alle rook ook moeilijk gaat worden... Dus dan maar ook een beetje hopen op andere supporters die wat gezien hebben...

ik zou zeggen iedereen weren bij de wedstrijd in almelo en voor diegene die een vuurwerkgooier aangeeft een vip plaats reserveren zodat die gene hun club kampioen kunnen zien worden ik weet zeker dat er dan heel veel gepakt gaan worden

Van mij mag het nu wel klaar wezen met dit gezeur er over
het is natuurlijk schandalig wat er is gebeurd en het valt zeer zeker niet goed te praten
Maar 2 dagen lullen op elk radio station tv zender komt er om het half uur wel iets over op is dit nou niet wat erg overdreven ? De prestatie van Pec wordt hier mee te niet gedaan terwijl we het daar over moeten hebben

22 april 2014 om 10:11

Dat was slechts de aanleiding. Nu komen er meerdere gevolgen...
En nee, dit was nog niet het laatste bericht. Er zullen nog heel wat berichten komen over (de consequenties van) deze actie.

22 april 2014 om 10:48

Vanuit het perspectief van een ajacied is deze actie belangrijker dan de prestatie van Pec. Omdat eze actie de prestatie van PEC mogelijk maakte.

Mogen er dus vanuit gaan dat ajax weet wie die 400 zijn bij naam, anders stel je dit niet zo. Daartussen zitten dus ook de gooiers. Mooi allemaal een stadionverbod voor 5 jaar tenzij je verteld wie de gooiers zijn.
Ajax alle namen verplicht delen met de knvb en de Kuip.

Daniel, als jij de relschoppers weet aan te geven en eruit weet te filteren, dan zou Heracles vast wat minder moeilijk doen.

22 april 2014 om 10:50

Zover ik weet worden ook die camerabeelden nog bekeken en wanneer gooiers worden geïdentificeerd worden zijn gestraft.
Waarom? Omdat het supporters publiek zijn en niet fysiek aan het spel mee doen op welke wijze dan ook.

22 april 2014 om 10:52

Klopt man. Dat spelers vuurwerk naar zich krijgen gegooid is echt prima. Geen probleem. Gebeurt in derde wereldlanden ook, dus dan mag het hier ook. Goede redenatie. Niks mis mee. Lekker vuurwerk op het veld gooien en daardoor de wedstrijd 30 minuten vertragen. Lekker doen! Niemand vind dat vervelend, niemand stoort zich eraan, het verprutst niet de hele wedstrijd. Nee, helemaal niet.

Ongelooflijk. In Zuid Amerika worden spelers bedreigd en doodgeschoten door ultra's. Moeten we dat dan ook maar gaan doen. Met een pyro actie (bleeeegh hooligan taal) is op zich niks mis, maar waarom moeten die pyro's dan op het veld belanden? Waarom moet iedereen daar last van hebben. Vak 410 is niet groter dan Ajax. Vak 410 heeft het recht niet om een wedsrijd op te houden. Maak gewoon sfeer zonder dat gezeik.

Edit: reactie is verwijderd. Precies toen ik die van mij poste.

Gewoon dezelfde regels als in Engeland invoeren. Levenslang stadionverbod wanneer je over de schreef gaat in het stadion, klaar ermee.

Begrijp niet waarom Heracles niet alle Ajax supporters weert. Gewoon thuisblijven in de Arena de wedstrijd volgen. Kunnen ze daar lekker de boel verpesten en heeft een ander er geen last meer van.

Tja Meneer Dekker, de goede worden altijd de dupe van de kwade.
Misschien moet je als voorzitter van de supportersvereninging van tevoren maar eens benadrukken dat iedereen zich moet gedragen zodat het kampioensfeest niet op losse schroeven komt te staan.
Ajax heeft het dus voor zichzelf verpest.

Natuurlijk, mooi verhaal.. Ajax werd overrompeld door Zwolle, speelden redelijk maar Zwolle was de baas.. De

22 april 2014 om 11:31

Ja, ik kan me er ontzettend aan ergeren dat het overal en altijd over Ajax gaat. Ajax speelde gewoon net zo matig als dat ze de helft van de wedstrijden hebben gedaan dit seizoen. Het kwam voornamelijk dat Zwolle misschien wel haar beste wedstrijd ooit speelde. Ajax heeft met exact dit spel heel veel wedstrijden gewonnen in de competitie, omdat ze gewoon weinig tegenstand kregen.

"ik moet op het politieonderzoek vertrouwen, maar het zou kunnen dat hier mensen tussen zitten die niets met het gooien van dat vuurwerk te maken hebben."
Ja dat mag ik toch potverdomme hopen ja. Als ze alle 400 dit soort idioten zijn mogen ze van mij die hele supportersclub opdoeken.

24 april 2014 om 16:15

Je begrijpt dat dat praktisch een onuitvoerbaar beleid is, dat bovendien heel gevoelig is voor een zeer verwerpelijke praktijk waarin de verkeerde mensen aangegeven worden?

Dat was in het verleden al zo en nu niet anders, supporter van goede trouw moeten lijden onder de kwade. Zolang er geen zicht is op de echte daders is deze beslissing van Ajax het meest logische.

Het is ook wel des 'ajax om moord en brand te schreeuwen en nog geen dag later met deze 'straf' op de proppen te komen. Een club dat er bijna niets aan doet om de eigen achterban op te voeden. Als er een jeugdspeler in elkaar wordt geslagen op het veld dan is de sanctie dat er in het stadion gespeeld gaat worden. Maar de toeschouwers die krijgen achter de schermen wat te te drinken en een foei. Al tien jaar wordt er vergaderd met de boosdoeners over de oplossing, maar de fans lachen zich slap. Doen precies wat ze willen Tsja, de straf is dat je 1 wedstrijd niet mag bezoeken. Vergader nog maar even door in Amsterdam, de buitenwereld heeft inmiddels al lang in de gaten dat het allemaal poppenkast is. Van der Sar wordt even emotioneel en De Boer even boos, maar dan houdt het op. Dat hun eigen fans er de dupe van zijn, so be it. Een ajacied moet een keeper van de tegenstander voor de camera in de Arena met een karatetrap aanvallen voordat er iets serieus ondernomen wordt.

22 april 2014 om 23:51

Waar heb jij het nou over? De gehele tekst van jouw lijkt wel een sprookje.

23 april 2014 om 00:43

De attitude van jouw club, veel geklets en eigenlijk nooit iets effectiefs ondernemen.

De naïviteit ook, De Boer noemt de groep idioten en zegt meteen dat hij denkt dat ze ervan geleerd hebben. Ik denk dat De Boer een aardig voetbalintellect heeft maar hij is een nog grotere idioot als hij dat meent. Die idioten hebben ijzeren wc potten en wasbakken staan demonteren omdat dit de wc potten van hun rivaal zijn. Een paar weekjes isoleercel zou hun beter doen. En dan komt een van de opper idioten ook nog aan het woord: een 'woordvoerder' van de ididoten. En hij heeft het niet over het psychoprobleem waaraan het merendeel van de groep die hij vertegenwoordigt aan leidt, maar hij heeft het over de kans dat er misschien wel onschuldigen de dupe zijn bij de bijna onoverkomelijke straf van maar liefst 1 duel niet aanwezig mogen zijn.... ook in de wetenschap dat die idioten toch wel naar dat stadion gaan en onder toeziend oog van de bederfelijke club die niet echt durft op te treden hier en daar wel weer een hekje opentrappen om naar binnen te gaan.

Tijd voor echte straffen, hopelijk komt de knvb tot dit inzicht en gaan er in de komende seizoenen echte sancties komen. Geen tonnetje ofzo, gewoon castreren op sportief gebied. Om te beginnen de club die het meest oogluikend toestaat: Ajax. En dan de clubs waar ook randdebielen rondlopen.

23 april 2014 om 20:27

Antwoord van Ajax al gelezen? 3 jaar geen uitsupporters in De Kuip. Dat bedoel ik dus met je sprookje. Jij maar beweren dat Ajax nooit iets onderneemt?

24 april 2014 om 12:55

Schitterend..heel verhaal wat erop neer komt dat Ajax nooit ingrijpt en vervolgens heeft Ajax al gezegd 3 jaar geen uitsupporters mee te nemen. En zijn ze nog bezig met het onderzoek! Maar leuk verzonnen Spionkop.

24 april 2014 om 13:02

Ik ging mijn mailbox opschonen kwam mijn bevestiging nog tegen voor de laatste uitwedstrijd uit in de kuip is alweer van 2008. Tijd kan vliegen zeg.

24 april 2014 om 13:46

Spionkop, en je gal maar spuwen! Fles azijn gedronken? Volgens mij heeft de hele Ajax dit veroordeeld, en haar normale supporters waaronder ik. Bovendien Hoezo niet effectief? Drie jaar geen uitsupporters naar de Kuip, initiatief van Ajax. Waar heb je het over subjectieveling?

Prima besluit. Zal vak 410 ook wel vrede mee hebben. Even de boel op orde brengen daar. Zo kan het niet langer.

Ik vind het echt te achterlijk voor woorden dat er nu mensen geweigerd worden die niet eens bij de bekerfinale aanwezig waren. Dat is net zo idioot als de daadwerkelijke actie zelf.

24 april 2014 om 13:06

Misschien dat ze nou eens als groep zijnde, ze kennen elkaar allemaal, eens aan elkaar duidelijk maken dat sommige zaken te ver gaan. De goede moeten onder de kwade lijden helaas maar het wordt tijd dat ze zich niet meer kunnen verschuilen onder het mom maar ik was het niet. Ik vind wat vak410 doet vaak onwijs goed en het brengt enorm veel sfeer in het stadion maar vind het belachelijk dat ze die gasten met gezicht helemaal bedekt laten staan in het stadion. Ik zou ze meteen het stadion uitzetten want dat hebben ze niet gedaan omdat ze niet tegen het zonlicht kunnen.
Laat ze intern maar eens duidelijk maken aan dat groepje randdebielen dat ze dit nooit meer moeten flikken.

24 april 2014 om 13:11

Het lijkt me stug dat honderden personen elkaar allemaal persoonlijk kennen. Voor zover ik weet is Vak410 geen criminele organisatie waarbij je al in overtreding bent als je überhaupt een SCC op dat vak hebt.

Om daarnaast personen te straffen die niet aanwezig waren is zo absurd als het maar zijn kan.

24 april 2014 om 13:15

Dus jij houdt wel van de weg van de minste weerstand? Blij dat jij het land niet regeert zeg. Jij bepaalt niet wat iemand wel en niet mag dragen in een stadion.

Erg kort door de bocht aktie van Ajax. Zoals ik al eerder gemeld heb de goeien moeten onder de kwaaien lijden. Zo gaat het zo'n beetje met alles in Nederland.

24 april 2014 om 13:22

Ik vind dat een heleboel gedragen mag worden maar o.a. die capuchon met sjaaltjes e.d. waardoor alleen de ogen te zien zijn is naar mijn inziens inderdaad niet toegestaan omdat je weet dat ze gaan kloten. Zo kleed je je namelijk niet als je gewoon komt om je club aan te moedigen. Je kan roepen wat je wil maar dat is onzin. Deze gasten komen om rotzooi te trappen dus wegwezen.
En ja ik vind dat je als groep best eens zelf mag optreden binnen je "eigen" mensen omdat die blijkbaar het belang van de hele groep in gevaar brengt. Deze gasten hebben er nu voor gezorgd dat het hele vak niet naar binnen mag. En nee ze kennen elkaar misschien niet persoonlijk maar wel goed genoeg na zoveel jaar om elkaar eens de waarheid te kunnen zeggen.
Het wordt zo vaak in Nederland zo opgelost behalve in de voetbalwereld en alleen maar omdat men bang is voor deze groep "supporters".

24 april 2014 om 13:09

Moet je maar geen lid zijn van een supportersvereniging waarbinnen dit soort dingen plaatsvinden. Daarmee keur je het gedrag van de gekken goed.
Bovendien horen er overal in het stadion, behalve in het uitvak, helemaal geen supporters bij Heracles te zijn van Ajax.

Dat neemt allemaal niet weg dat dit gewoon paniekvoetbal is van Ajax om schone schijn te spelen: Ze hebben het flink verkloot en nu doen ze net alsof ze zo alert zijn.

24 april 2014 om 13:14

wat een onzin, je probeert van een goede actie van Ajax weer iets negatiefs te maken... ik weet dat zeiken in de Nederlander zit, maar jij spant de kroon man.
Schone schijn te spelen.
Ga weg man.
Dit zijn allemaal straffen voordat het onderzoek is afgerond, ook staat dit los van wat de Knvb gaat ondernemen.

24 april 2014 om 13:14

Waar staat dat deze mensen lid zijn van de SV van vak 410 ? Er staat alleen dat ze een Seizoenskaart hebben voor een bepaald vak en daarom maar geweigerd worden ook al ze niet eens aanwezig waren. Te ridicuul voor woorden.

24 april 2014 om 13:19

Het is toch zo?

Waarom onschuldige mensen straffen, terwijl je nog 3 dagen hebt om de schuldigen te pakken?

Ajax probeert de fouten die gemaakt zijn (niet of slecht fouilleren/te weinig beveiliging op de tribune/onvoldoende ingrijpen tijdens de ongeregeldheden), nu weg te poetsen met 'harde' taal en zogenaamd optreden, maar zal ik je eens wat vertellen:
Er verandert helemaal niets!

24 april 2014 om 16:45

als er bij een club wat gebeurd en die club krijgt een straf van een wedstrijd zonder publiek zitten er ook mensen bij die niets gedaan hebben ,waarom zou het nu dan anders zijn ze moeten niet vak 410 straffen maar heel ajax zou zonder publiek moeten spelen in mijn ogen want ik weet zeker was dit bij bvb ado of utrecht gebeurd dat er niet een supporter na almelo had mogen afreizen maar ik zal wel een calimero zijn of ajax haten wat dus niet zo is

Niet erg leuk voor de supporters om bij de kampioenswedstrijd niet aanwezig te mogen zijn, daarnaast denk ik dat de spelers ook liever een publiek mee hebben want ze kunnen tenslotte kampioen worden en dan vier je ook met de supporters vind ik.

24 april 2014 om 13:09

Ach STH-Crew en de F-side maken er heus wel een feestje van.
Meestal zijn het dezelfde die naar uitwedstrijden gaan, sfeertje zal er niet minder om zijn.

24 april 2014 om 13:10

En diezelfde komen niet uit vak410?

24 april 2014 om 13:15

STH-crew zit op 428(voornamelijk gewoon op de 2e ring boven de F-side en naast 410)
Dat is een tifo groep... dus die maken spandoeken, geen vuurwerk etc.

Natuurlijk zitten er aardig wat 410'ers bij de uitsupporters...
Maar Ajax heeft meer uitsupporters dan alleen vak 410.

24 april 2014 om 13:30

Ja oke maar dan nog, ik denk dat een aardig deel van vak410 er normaal gesproken toch wel bij is. Maargoed, de rest kan natuurlijk ook voor 'sfeer' zorgen.

Waarom heel Vak410, kan iemand mij dit uitleggen?

24 april 2014 om 13:09

Nee kan ik niet en ik vind het ook een belachelijke beslissing. Stel je hebt een kaart voor dat vak en je bent niet bij de finale geweest. Je wil de kampioenswedstrijd meemaken maar dat kan niet meer doordat die idioten zich niet konden gedragen. Belalachelijke actie van de 'supporters' maar ook van ajax nu.

24 april 2014 om 13:16

Vind ik ook, als je er niet was... dan ben je niet schuldig.
Als ik in spanje ben terwijl er thuis iemand word vermoord kan ik toch ook geen verdachte zijn?

Maar het is meer dat Ajax het collectief '410' wilt straffen voor een reeks incidenten.

24 april 2014 om 13:18

Dan is dit een goede reden om uit die groep te stappen. Je kiest er zelf voor om in een vak te zitten die luistert naar 1 leider (capo). Dat er dan een actie is waarbij heel Nederland over deze groep valt, dan trek je daar toch je conclusies uit. Dan maar in een ander vak. Of je zorgt ervoor dat iedereen in het vak het erover eens is dat dit niet langer door kan gaan. Niet op deze manier. Je bent toch een groep? Dan mag je toch wel je bek open trekken?

24 april 2014 om 13:34

Het collectief straffen is gewoon puur omdat ze niet de juiste jongens en dan bedoel ik allemaal, te pakken kunnen krijgen. Anders zou ajax dit nooit doen. En je kiest er inderdaad voor om in dat vak te staan of zitten maar stel je hebt daar al jaren een kaart maar je wilt niet met die groep geassocieerd worden als het hierover gaat dan snap ik best dat je koppig bent en blijft. Het is tenslotte jouw plek die je al een tijd hebt. Nou zal het allemaal wel meevallen en zullen de meeste wel met 410 geassocieerd willen worden maargoed. Het gaat om het idee.

24 april 2014 om 13:37

Gaat allemaal om principes Rick. Als je in een hechte groep zit, wat vak 410 doet voorkomen, dan mag je toch best opstaan en zeggen wat je ervan vindt? Als dat al niet mag, dan moet je maar eens goed nadenken of je wel op de goede plek zit. En als het je niks kan schelen, dan moet je niet zeuren dat het collectief gestraft wordt..

24 april 2014 om 13:52

Ach, wie daar lid van is, weet waar hij voor kiest.
Zie het persbericht op hun website van 22 april met de naam excuses:
"na intern overleg bij vak410 willen wij nogmaals onze excuses aanbieden aan Ajax, de spelers en de harde kern."
Geen woord over het stadion dat gemold is, geen woord over de tegenstander, geen woord over alle andere supporters.

Dat zegt voldoende, lijkt mij.

24 april 2014 om 14:13

Natuurlijk gaat het om principes en je zal binnen die groep best wat kunnen zeggen. Alleen zal hier ook gewoon een bepaalde hiërarchie zijn. Er is altijd een topman, ook van de jongere generatie. Maar ook het principe dat je dus al jaren een plekkie daar hebt en die dus niet af wil staan omdat een stel zich niet kunnen gedragen telt mee.

24 april 2014 om 14:27

Misschien ben ik daar te oud voor (30....?), maar ik snap dat dus niet. Als je dan je plekkie niet af wilt staan omdat je het niet met een actie eens bent, dan heb je pech. Ze zingen letterlijk: Wij zijn vak 410. Wij hebben schijt aan regels. Wij..dus iedereen die bij vak 410 hoort. Waarom dan nu opeens zeuren dat 10 man vuurwerk gooit? Wij hebben toch schijt aan regels? Alleen als ze er niet voor gestraft worden...

Dit zal me niet in dank af genomen worden door veel Ajacieden, maar dat interesseert me niks. Ik denk dat het wel eens goed is dat deze groep aangepakt wordt. Wellicht gaan ze dan de rotte appels eruit vissen en luisteren ze beter naar elkaar ipv 3/4 leiders.

24 april 2014 om 15:24

Het overgrote deel is bij vak410 aangesloten maar ik kan me best voorstellen dat er mensen tussen staan die meezingen en tot op een zekere hoogte voor sfeer willen zorgen. En ook mensen die er al zaten voordat dat groepje daar ontstond. Dat je er dan tussen staat wil niet zeggen dat je achter de acties van anderen staat. Je kan een groep vormen, maar ik verwacht niet dat iedereen in dat vak elkaar kent en weet wie hij is en wat voor status diegene heeft in dat vak. De mensen die er tussen staan omdat ze al zoveel jaar daar staan of er staan omdat ze ook sfeer willen maken maar niet als harde kern gezien willen worden hebben nu dus gewoon pech omdat anderen de fout in gaan? Ja, nu zullen diegene misschien uit dat vak vertrekken ja. Die jongens van vak410 moeten gewoon eens op de vingers wirden getikt door de oudere generatie. Maar goed als je dan weer leest dat die Martin van der pol erachter zit (vuurwerkincident) vraag ik me af of ze wel gecorrigeerd worden. Want het schijnt dat iedereen bij ajax nogal in zijn broek schijt van hem, fe figuren die er lak aan hebben en de actie afkeuren kunnen er alsnog wat van zeggen.

24 april 2014 om 15:43

"de mensen die er tussen staan omdat ze al zoveel jaar daar staan of er staan omdat ze ook sfeer willen maken maar niet als harde kern gezien willen worden hebben nu dus gewoon pech omdat anderen de fout in gaan?"

Toen vak 410 verhuisde naar de overkant om zo vlakbij de F-Side te zitten, zaten er geen mensen meer die daar al zaten Rick. Voor vak 410 heb je een wachtrij. Je komt er niet zomaar te staan. op dit moment is die wachtrij een aantal jaar volgens mij. Mensen geven zich dus op voor dat vak. Met het volle verstand (daar ga ik vanuit..). Je weet wat je te wachten staat en dat je als groep voor elkaar opkomt. Nu doet een aantal van die groep iets (en in de Kuip waren de 400 man achter het doel allemaal aan het juichen, zo mooi vonden ze het) en nu gaan ze zielig doen? Pech gehad. Je zit er niet voor niks. Dus de zin "en ook mensen die er al zaten voordat dat groepje daar ontstond" klopt al niet.

Nogmaals..je geeft je voor zo een groep op. Je weet dus dat je bij de harde kern staat. Wees dan ook zo flink om niet achteraf te zeuren dat je er niet bij was. Je bent immers zo een hechte groep!

25 april 2014 om 00:01

Ik ken de situatie niet hoe het daar ontstaan is maar het lijkt mij niet dat er van te voren helemaal niemand zat? Als dst zo is, dan klopt dat inderdaad niet wat ik zeg. Maar ik weet zeker dat er veel mensen zijn die zich opgeven en niet weten wat het inhoud en er gaan staan terwijl ze vervolgens niks met de echte harde jongens van doen hebben maar gewoon sfeer willen maken. Ja ze willen als groep gezien worden, vak410 ultra vak. Maar ik kan me goed voorstellen dat niet alles vooraf gepland wordt en dat de mensen weten wat iedereen van te voren van plan is. En dan zijn die mensen nu dus wel de klos.

24 april 2014 om 13:16

Te gek voor woorden dit.. ik was niet eens bij de Bekerfinale en ik zou niet na Almelo mogen door wat andere mensen hebben gedaan??

aan de andere kant valt er ook wel wat voor te zeggen vanuit hun opzicht, wellicht dat ze denken, we zullen het hele vak straffen zodat ze wellicht bij elkaar te raden gaan en tot de conclusie komen dat dit zo niet verder kan.

Maar ook een beetje ondankbaar en een simpele oplossing, het hele seizoen staat het vak achter de club, nu zijn er een paar ontspoorden en word het hele vak gestraft... ach iedereen die wil kan toch gewoon gaan, dan maar het thuisvak.. heb zo t idee dat je het zo alleen maar erger maakt maargoed.

24 april 2014 om 13:36

Ik denk niet dat je het zo erger maakt want zoals je zelf zegt. Ze zullen nu wel bij zichzeld ten rade gaan.

24 april 2014 om 13:54

ja maar aan de andere kant, ze zullen toch wel gaan.. niet via Ajax dan kopen ze wel een kaartje voor het thuisvak.. we zullen het zien zondag, hopelijk gaat alles goed en pakt Ajax een puntje en komt er een mooi feestje zonder gekkigheid.

24 april 2014 om 14:17

Ja dat klopt maar nu gaan er veel minder. Daarnaast zullen ze dan ook niet zo snel nog een keer zoiets flikken. Tja ajax wordt toch wel gewoon kampioen dus liever deze week dan volgende week. Ben ik er tenminste vanaf haha. En nu het alleen nog tussen feyenoord en ajax gaat interesseert het me vrij weinig wie het wordt. Voor het nederlands voetbal in europa hoop ik op ajax.

24 april 2014 om 13:25

Ik denk dat hun eerste reactie op hun website ook niet goed is gevallen.

Dit is paniekvoetbal in zijn puurste vorm. Het heeft helemaal niets met straffen te maken, maar puur met het spelen van mooi weer richting de Knvb.

"kijk ons eens even daadkrachtig optreden!"

Het wordt tijd dat de Knvb nu voor eens en altijd duidelijk maakt dat er meer van clubs verwacht wordt! Opsporen, straffen en voor de rechter die gasten.
Dan stuur je al je stewards die tribune op, desnoods met politie: Maar iedereen in Nederland moet zien dat dit niet meer kan Anno 2014!

Bovendien, als dit in de JL of in de lage regionen van de Eredivisie was gebeurd: Dan had de betreffende club direct 4 wedstrijden zonder publiek aan de broek gehad.

24 april 2014 om 13:21

Nee, ik vind dat de schuldigen gestraft moeten worden.
Is dat gek ja?

Ajax heeft fouten gemaakt: Dat moet worden onderzocht en Ajax moet daar lessen uit trekken, dat heb ik ze nog niet horen aankondigen.

En ja ik voer misschien een haat tirade: maar wel richting de malloten en de gestoorden!

24 april 2014 om 13:50

Iedereen vind dat de schuldige gestraft moeten worden, dat is nu wel duidelijk lijkt mij... daar zal je mij ook niet over horen.
Ajax doet onderzoek, dit zijn maatregel die naar aanleiding van laatst zijn genomen.
Als mensen voordat een onderzoek is afgelopen al gaan oordelen dan ben je niet echt integer.

Idem dito bij de getinte vrouw die onderzoek deed naar zwarte piet en voor het onderzoek al aangaf dat zij het niet vond kunnen.

Uit een onderzoek komen conclusies en waarschijnlijk ook een gepaste straf... en dan is dit alleen nog bij Ajax, de Knvb onderzoekt het natuurlijk ook gezamelijk met de betrokkene partijen.

Daarom vind ik niet dat je nu moet oordelen over wat Ajax doet.

24 april 2014 om 14:04

Precies!

0. Een gebeurtenis
1. Start Onderzoek
2. Onderzoek klaar
3. Maatregelen.

Ajax:
0. Een gebeurtenis
1. Bieboebaa heel veel geblaat weinig wol.
2. Start onderzoek
3. Maatregelen
(4. Onderzoek klaar?)
(5. Maatregelen?)

Om jou woorden te gebruiken: Ajax is niet erg integer bezig!

24 april 2014 om 13:22

Volgens mij zal het nooit goed zijn bij jou? Ajax neemt geen uitsupporters mee naar de Kuip en vak 410 gaat niet mee naar Heracles. Verder zijn ze nog druk bezig om uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en zullen er ongetwijfeld nog wat mensen op aangesproken/gestraft worden. Blijkbaar was je helemaal in je nopjes dat Ajax het flink verknald had zondag (fans en spelers) dat je elke straf die Ajax haar supporters oplegt niet goed genoeg vindt, want hé..we moeten nog wel lekker kunnen zeuren op Ajax.

Nogmaals: Het onderzoek loopt nog! Hou gewoon je mond en wacht het keurig af.

24 april 2014 om 13:27

Dit heeft niks te maken met schuldigen straffen.

We weten allemaal dat 10 man het verpesten voor de rest: Pak die 10 man dan aan, in plaats van de rest.

Dat kan prima, maar je moet wel de juiste keuzes maken. Ajax heeft dat nu niet gedaan en ik hoor ook nergens dat ze zich nog beraden op wat dan ook: Dan doen ze het in mijn ogen dus fout ja.

24 april 2014 om 13:32

Hoezo? Is vak 410 niet een groep? Als 10 of 20 of 50 man in deze groep iets doet en het is bijna onmogelijk om deze jongens op te sporen, dan maar iedereen. Wellicht dat ze zich dan gaan afvragen of het allemaal wel zo goed is wat jongens in het vak doen. Je kiest er helemaal zelf voor om in een groep te zitten waarbij je luistert naar 1 man. De leider/capo. Dan ben je allemaal verantwoordelijk.

En denk jij dat Ajax nu lekker met de beentjes omhoog zit? Denk toch na man. Alsof je elke minuut op de hoogte gebracht moet worden..

24 april 2014 om 13:35

Heeft Ajax al aangifte gedaan?
Een intern onderzoek aangekondigd naar eigen falen?

Precies.

24 april 2014 om 13:40

Ajax onderzoekt dit samen met de Knvb. Wat wil je nu zeggen noobje? Er is ook al een intern onderzoek aan de gang. Leden van 410 zijn al op gesprek geweest..het loopt allemaal nog. Wees niet zo een kinderachtig mannetje en wacht even met zeuren aub.

24 april 2014 om 13:52

Waarom samen met de Knvb?
Of de Knvb doet onderzoek óf Ajax.

Dat zorgt voor conflicterende belangen, zo hoort het::
Ajax moet onderzoek doen naar wie wat gedaan heeft, de politie kan daarin assisteren.
Ajax moet onderzoek doen naar eigen falen.

De Knvb onderzoekt de gebeurtenissen op basis van getuigen en uitleg van Ajax, officials en andere betrokkenen.
Op basis daarvan stellen ze vragen aan Ajax over hoe ze hebben opgetreden en wat ze gedaan hebben om de gebeurtenissen te voorkomen, die mogen dingen uitleggen.

Het verschil moet dus zijn dat de Knvb Ajax controleert! Zo gaat dat altijd in dit soort gevallen tenminste. Als daar nu van is afgeweken, dan weet ik al wat de uitkomst gaat zijn.

24 april 2014 om 13:59

Een onderzoek..noob..wordt gedaan door Ajax en Knvb. Ongetwijfeld zal de politie er ook bij betrokken zijn. Samenwerken, in dit geval, is doorspelen van informatie en het daarover hebben. Wat jij nu doet is opzoek gaan naar het kleinste detail en daar ga je urenlang over pissen. Zelden iemand zovaak moeten vertellen: Wacht. Het. Af!! Het. Loopt. Nog!! Wie wat controleert en hoe dat gebeurd kan ik je toch ook niet vertellen. Wat ik wel kan vertellen... en goh, ik vertel het gewoon nog een keer..is dat Ajax dit met de Knvb onderzoekt en vak 410 al langs is geweest op gesprek.

Dit is de laatste keer dat ik dit tegen je zeg..ga je nu nog door dan mag je wat mij betreft de oorkonde 'azijnpisser van de maand' krijgen.

24 april 2014 om 16:58

Ach deze hagenaar wilt het niet begrijpen met zijn onzintirade.
Volgende keer even beter nadenken wat je zegt, met je gewijs naar andere...
Je probeert alleen maar naar Ajax te wijzen, al doet Ajax onderzoek... dan is het niet goed want Ajax treft geen maatregelen... Ajax treft hier maatregelen is het weer niet goed.

Hypocriet arrogant naar gezwets.

Goede beslissing. Er moet wat aan gedaan worden. Het is duidelijk dat de fakkel gooiers uit vak 410 waren. En dat ze bijna allemaal van vak 410 trots waren voor hun wanvertoning. Het is misschien lullig voor een zeer kleine groep die in vak410 zitten die niks gedaan hebben. Maar als je deze maatregel niet neemt wordt niemand gestraft en doen ze het de volgende keer gewoon meer. De gedupeerde van vak 410 die ten onrechte worden gestraft weten ook wel wie het gedaan hebben. Maar aangeven doen ze ook niet dus dat maakt je medeplichtig. Dus goede keus

Ik snap deze maatregel van Ajax heel goed ,ze geven een heel duidelijk statement af.
Dit soort dingen kunnen gewoon niet ,en als men weigert om de namen vrij te geven ,heeft Ajax weinig keus.
Uiteraard zijn goedwillende supporters zwaar de dupe van deze maatregel,maar Ajax moet iets doen om dit soort gedrag in de kiem te smoren.
Ik vind het een zeer goed beleid van Ajax ,en dapper dat ze dit op deze manier aanpakken

FF vraagje.... Stel ik ben supporter van Ajax en heb seizoenskaart in vak 410. Maar ik was niet mee naar de wedstrijd in de kuip, ik was bijvoorbeeld aantoonbaar op mijn werk. Ben je dan alsnog niet welkom?

24 april 2014 om 13:27

Dan ben je niet welkom. Heel vak 410 wordt geweerd.

24 april 2014 om 13:29

Helaas als jij supporter was van Ajax wel. Vak 410 is een hechte Fam. Dus dan was jij zeker op de hoogte van de daders. En had je tevens niet gemeld om de raddraaiers aan te geven

24 april 2014 om 13:35

Ja tuurlijk ik ken 1000e mensen bij Ajax? 😒

24 april 2014 om 13:55

Je hoeft niet iedereen te kennen. Om te weten wat er om je heen gebeurt.

24 april 2014 om 15:16

Als je tweede ring zit zie je dat niet.

24 april 2014 om 15:21

Je hoeft niet te zien om te weten wat er gebeurd.

24 april 2014 om 13:47

Ook al was je er wel, dan was je nog welkom met je seizoenskaart in vak 410

24 april 2014 om 14:02

Hoe wil je dat doen dan? Ze willen alle supporters uit 410 weren. Nou dan hebben ze toch ook de meeste namen? Via de seizoenskaarten... Hoe wil je anders supporters uit 410 weren?

Uitstekende aanpak van Ajax. Doen ze erg goed.

Collectief straffen is niet goed.
Ik vraag me ook af of dit kan?

24 april 2014 om 13:35

Waarom wve? Vak 410 wil toch graag als een hechte groep gezien worden? Dan ben je allemaal verantwoordelijk imo. Misschien dat ze dan eens gaan nadenken wat voor gekken er allemaal in het vak zitten. Grijpen ze wellicht wat eerder in ipv wachten tot heel Nederland over ze heen valt.

Vreemd dat nu zelfs de mensen die er niet eens bij waren uitgesloten worden van de wedstrijd in Almelo. Als je als kroeg bv alle Marokkanen de toegang ontzegt omdat er het weekend daarvoor problemen waren met een paar Marokkanen kan je meteen dicht van de gemeente als boete. Dan weet iedereen niet hoe snel ze moeten roepen dat dat racisme is en niet alle Marokkanen voor problemen zorgen. Ipv Marokkanen had ook corpsballen, motorclubleden, of iets anders kunnen staan. Voordat mensen daar weer over vallen..

24 april 2014 om 13:38

Hier ben ik het mee eens.

Daarom ook mijn "tirade" (volgens sommigen) hierboven jegens het beleid dat Ajax in dezen voert.

24 april 2014 om 13:47

Probeer de daders er maar eens uit te zoeken. Op de website van 410 staan foto's van wazig gemaakte koppen en erg veel supporters met Bivakmutsen, gasmakers, petjes+sjaaltje+zonnebril. Puur om niet herkend te worden? Straf dan de hele groep maar, puur om zo van binnen uit kritisch te worden naar de raddraaiers. De leden van 410 zullen elkaar wel kennen, dan moeten ze elkaar er ook maar op wijzen dat dit zo niet kan.

24 april 2014 om 13:52

Dan moeten er heel wat groepen binnenkort aangepakt worden.. Voorbeelden genoeg.

24 april 2014 om 13:55

Het is simpel zat: Tijdens de wedstrijd ga je met 25 politiemensen dat vak op en iedereen die een masker op heeft of had en in de buurt van het gegooi zat neem je mee naar beneden.

Prima besluit. Je bent een collectief of niet. Als het goed gaat is iedereen erbij, dus ook als het slecht gaat. Hopelijk dat ze binnen 410 hun lessen hieruit trekken.

Mijn complimenten!
Geweldige aanpak. Het is natuurlijk lullig voor 410'ers die hier niet verantwoordelijk voor zijn, maar op deze manier wordt wel duidelijk dat je een heel vak dupeert als je dergelijke acties doet.
De volgende keer zal men wel drie keer nadenken alvorens zoiets achterlijks te doen.

Feit is gewoon dat er altijd problemen zijn bij deze club met de supporters. Al een aantal keren tijdens europese wedstrijden en nu dus bij de bekerfinale. Mocht ajax kampioen worden dan zullen er ook wel weer ongeregeldheden rond het kampioenschap zijn vermoed ik zo. En altijd ten koste van anderen helaas.

Maar ach ja, dat kan en mag allemaal als het om deze club gaat. Aangezien de ere-voorzitter van ajax tevens de voorzitter is van de Knvb, zal het wel loslopen met de sancties! Zo werkt dat in dit land.

24 april 2014 om 13:36

ADO heeft de naam, maar Ajax maakt hem waar de laatste tijd...

24 april 2014 om 13:54

Ik ben het helemaal met jou eens. Ben alleen bang dat jou reactie verwijdert wordt omdat mensen de waarheid niet aankunnen. Ik vindt ook dat ze gewoon het hele vak moeten bannen met een thuiswedstrijd als ze dit nogmaals doet. Het is toch 1 grote Fam. Jammer is gewoon dat er een grote groep doorgesnoven schaapjes in dat vak zitten met een paar grote boze wolfen. Geen mening en geen verstand. Het beetje verstand wat ze hadden is weggesnoven. Volgzame schaapjes. Je moet als Ajax en alle andere Nederlandse clubs hard en rigoureus maatregelen nemen. Kijk maar naar Engeland daar flikken ze dit soort dingen niet. Als ze dan wat geks willen doen. Doen ze het lekker ergens anders waar niemand last van ze heb.

24 april 2014 om 13:58

Erg leuk allemaal wat je zegt maar het is een sprookje dat er in Engeland niks gebeurd.
Ja rond om en tijdens de wedstrijd dagen gebeurd er niks meer,maar het gaat in kroegen en in de straten 2 weken voor zn wedstrijd helemaal los.

Alleen doen ze in Engeland net of dat niet voetbal gerelateerd is.

24 april 2014 om 14:12

Precies hoe je het zegt. In Engeland duperen ze hun club niet. Als ze willen raddraaien doen ze dat ergens anders.

24 april 2014 om 14:29

nee maar het kost de burger even veel geld,aan vernielingen en politie inzet.

een hele hele slimme zet van Ajax. Zeer waarschijnlijk hopen ze dat er een opstand komt binnen 410 en dat de "goede groep" zich tegen deze malloten gaat keren, door ze bijvoorbeeld aan te geven. Was al dat spandoek incident bij Ajax - Feyenoord, en nu deze actie. Het moet maar eens klaar zijn!

24 april 2014 om 14:04

Je dat spandoek was inderdaad onsmakelijk, maar word het dan ook niet eens tijd dat er wat een het gehamas, ''ajhk'' gedoe gedaan word?
Toevallig hing er ook een spandoek in de Arena van een paar Feyenoorders met dat bericht er op.
Vind het allebei niet kunnen.
Vond het wel typerend dat iedereen toen moord en brand schreeuwde, terwijl als iemand een hele bevolkingsgroep de k*** toewenst je niemand er over hoort.

24 april 2014 om 14:44

Jij wijst altijd naar een ander Ndisdenaam maar begin eens bij jezelf. Zoals ik al eerder tegen je heb gezegd probeer je alle acties van afgelopen zondag een beetje goed te praten. Ik ga haast denken dat je er zelf zat.

24 april 2014 om 15:44

Ik vind het ook behoorlijk vreemd dat een heel stadion zichzelf 'joden' noemt.
Maar dat ligt vast aan mij!

24 april 2014 om 16:51

Al noemen we ons christenen of moslims... geeft dat andere het recht om daar mee in negatieve zin ons te betichten ?

24 april 2014 om 16:53

En doelmannetje jij bent gewoon enorm bijdehand en blijkbaar niet zo slim.
Ik praat helemaal nergens iets goed, dit heb ik nou al 1000x tegen je gezegd met je stomme aannames grapjas
Ik wijs naar andere ja net zoals jij dat doet... maar ik wijs terecht naar andere hier...
Feitelijk gezien is wat zij hebben gedaan erger namelijk.
Maar daar willen de anti's niks van weten he.
Rooie marck was een 'ginger' rood haar dus.
Maar Ahjk is niet erg, hoor je niemand over en je rept er geen woord over.
Zo triest ben jij en je aanhangertjes.

Knvb moet gewoon even een onderzoek starten en 1 jaar niet in de knvb beker uit laten komen, anders houd dit echt niet op.

24 april 2014 om 13:55

En wie heb je daar mee? alleen frank de boer denk ik.

Ajax treed opeens hard op tegen zijn eigen supporters.
Het is dus weer afachten tot dat de narigheden rond om de eigen arena toenemen en tegen club mensen.

Ik hoop het niet maar als dit zo door gaat,krijgen we straks dezelfde taferelen als in de tijd van van Praag.

24 april 2014 om 14:03

Denk dat dat wel meevalt. F-Side is het ook aardig zat. Het meerendeel van de harde kern stond niet achter deze actie en er zal vast ingegrepen worden. Deze jongetjes hebben niet veel te vertellen, al lijkt het wel zo. Geloof me..de leiders van dit vak zijn hier allang op aangesproken.

Daniel Dekker, voorzitter van de supportersvereniging, begin eens met je te verdiepen welke leden van je vereniging in vak 410 zitten.
Begin eens na te denken wat je met het tuig in dit vak doet, voordat het uit de hand loopt zoals afgelopen zondag!
En ga zéker niet zitten janken als het te laat is, het kwaad is geschied en je eigen vereniging het zat is dat er een zootje tuig tussen loopt dat voor mega schade zorgt.
Pak je verantwoordelijkheid als voorzitter, in plaats van mooi weer spelen en voor de rest je ogen te sluiten!

Voor wie het nog niet weet..vak 410 bereid een kort geding voor tegen Ajax. Men is het er niet mee eens.

24 april 2014 om 14:17

Wat een vergelijking...

Vak 410 wil gezien worden als een hechte groep. Je kiest ervoor bij deze jongens te zitten. Je luistert naar de capo en doet wat hij zegt (vind ik nogal beangstigend..zoveel macht). Ze zingen ook:

Tifosi Amsterdam
Is voor niemand bang
Overal te zien
Boys Vak410

Wij zijn Ajax uit de hoofdstad
En we zijn voor niemand bang

Hebben schijt aan alle regels,
Vak410 in vuur en vlam

Steeds maar zingen springen
Schreeuwen voor de kleuren

Waar wij voor strijden
Waar wij voor leven

Zijn niet te stoppen
Boys alles geven

En nu opeens zeuren dat een klein groepje iets doet, die dus blijkbaar laat zien niet veel om de regels te geven en nu is de wereld te klein? Vak 410 is toch een collectief? Als je het niet met acties eens bent, roep het dan in de groep. Hou je daar je mond over dicht..zeur dan niet als er straffen uitgedeeld worden aan de groep vak 410.

Edit.
Om een actie te noemen: Rooie Marck spandoek tegen Feyenoord. Als je na dit spandoek nog in dit vak zit, dan vind je het dus geen probleem. Ga dan niet zeuren dat er nu wel iets gebeurd waar ze voor gestraft worden..

24 april 2014 om 14:25

En bij Den Haag zingen ze over een jodenjacht:
Wat men zingt is niet wat men doet. Daar zit een hele grote diepe lijn tussen.

Ik zie ook wel eens spandoeken in het stadion bij Den Haag en soms denk ik wel eens: Hoeft van mij niet.

Maar ik voel me niet echt geroepen tegen kleerkasten van 3 bij 5 te gaan vertellen dat ik het niet met ze eens ben.

24 april 2014 om 14:29

Tsja..zing het dan gewoon niet. Toch kansloos om het te zingen terwijl je het niet zo bedoeld. Maar goed, ik ben niet zoals dit soort gastjes. Trek het heel slecht dat ze de ene keer naar elkaar wijzen en de andere keer gezien willen worden als een hechte groep.

Edit.
Dan spreek ik nu maar even voor mezelf: Dan trek ik m'n conclusies en zal ik niet meer op dat vak te vinden zijn. Ik wil gewoon niet geassocieerd worden met dat soort ongein.

24 april 2014 om 14:46

Wat een onzin.. Omdat er een paar idioten vuurwerk gooien / rotzooi schoppen moet heel het vak maar geweerd worden?hoe bedoel je, "ik zal iedereen eens over 1 kam scheren"..

24 april 2014 om 15:32

Ik vind anders een redelijke vergelijking. Je pakt iedereen nu aan terwijl een klein gedeelte schuldig was. Natuurlijk willen ze als collectief gezien worden en zingen ze dingen. Maar hoeveel van die gasten blijven ook daadwerkelijk staan? Ik weet uit betrouwbare bron dat er veel van de jongere generatie vroeger ook niet bleven staan als het te heet onder de voeten werd (europees gezien). Dat hoeft niet altijd een schande te zijn vind ik als je tegenover een grotere groep oostblokkers staat. Iets zingen en iets doen zijn twee verschillende dingen. Hetzelfde als noob al aangeeft, hagenezen zingen ook vanalles maar het uitvoeren gebeurt ook niet. Zo is dat bij ajax feyenoord psv ado noem maar op, met soms een uitzondering. Je kan nog steeds als collectief gezien worden, maar dat wil niet zeggen dat iemand mensen onnodig kan straffen voor iets wat ze niet gedaan hebben.

24 april 2014 om 14:45

Dit slaat op het feit dat VAK 410 hun eigen leden niet onder controle heeft en vuurwerk-acties als afgelopen zondag propaganderen. Tijd voor ze om verantwoordelijkheid te nemen en schoon schip te maken ipv zich als een paar honderd pubers te gedragen en de handjes blijven wassen in onschuld.

24 april 2014 om 15:19

Ajax heeft haar leden dus ook niet onder controle. Is het ook voor hen tijd om verantwoordelijkheid te nemen en schoon schip te maken? Je steunt Ajax door dik en dun, gaat naar alle thuis- en uitwedstrijden, hebt niks te maken met het vuurwerk en dan mag je als dank niet de kampioenswedstrijd meemaken. Ik vind het echt schandalig

24 april 2014 om 15:47

Wat Ajaxbosna zegt.

Ajax valt een 'vak' af omdat zij 'hun leden' niet onder controle hebben.
Maar Ajax heeft hun eigen supporters ook niet onder controle. Moet Ajax zichzelf maar weggooien dan?

(van mij mag het hoor, daar niet van)

24 april 2014 om 14:45

De mensen bij ajax? Je bedoelt de supporters van 410 hoop ik.

24 april 2014 om 15:00

De supporters van 410? Je bedoelt die paar idioten die vuurwerk gooiden hoop ik.

24 april 2014 om 15:19

Dat zijn toch de zelfde?

24 april 2014 om 15:27

Nee niet heel vak 410 gooide vuurwerk

24 april 2014 om 15:27

Dus omdat iemand van 410 vuurwerk gooit moet het hele vak gestraft worden? Als een Marokkaan een overtreding begaat, moeten alle Marokkanen gestraft worden?

24 april 2014 om 15:51

Je kon duidelijk zien dat dit een georganiseerde daad was van heel vak 410. Daarvoor hoeft niet iedereen daadwerkelijk iets gegooit te hebben. De 1 smokkeld binnen, de ander steekt aan en weer een ander gooit. Dit kun je de hele groep aan rekenen.

24 april 2014 om 16:33

Van heel vak 410.... Svg5, nauwelijks 1/3 van 410 was aanwezig.
En georganiseerd? heb jij ze allemaal gezien? 3 rookpotjes op de tribune en een stuk of 20 die vuurwerk gooide...

Je gaat toch ook niemand oppakken voor moord als deze persoon aan de andere kant van de wereld was?


De gene die het naar binnen smokkelt steekt het ook af.

Mogen we Vak-P ook helemaal afsluiten na het muntincident?
Was ook georganiseerd aangezien ik 50 muntstukken, aanstekers etc naar beneden zag vliegen... je zal het maar in je oog krijgen.

24 april 2014 om 14:59

Je snapt niet dat de maat vol is na Milan, Celtic en nog wat gedoe en nu dit erbij? Als het merendeel het gewoon laat lopen ipv zelf in te grijpen is dit de enige juiste beslissing.

24 april 2014 om 15:48

Tuurlijk!

Ga jij 20 doorgesnoven kleerkasten eventjes aanspreken op hun wanstaltige gedrag?
Dat maakt vast indruk.

24 april 2014 om 15:52

In dat geval is dus gewoon beter om ze allemaal maar te weigeren. Probleem opgelost, simpel zat.

24 april 2014 om 16:40

Ja joh. We kunnen ook beter iedereen neergeschieten in een oorlog dan niemand ja toch?

24 april 2014 om 16:17

Vak 410 is de weg kwijt zul je bedoelen. Door dit soort vakken moet je dalek wedstrijden zonder publiek spelen.

Een kort geding haha. Nu krijgen ze het nog met elkaar aan de stok ook.
Ik denk dat 410 even beter niks van zich kan laten horen. Ze hebben het gewoon niet handig aangepakt afgelopen zondag en daar worden ze nu voor gestraft. Die 60.000 euro moet ook nog ergens vandaan gehaald worden dus dat zal 410 ook nog wel op hun bord krijgen

Ongelooflijk, waar zijn die jongens mee bezig? Het enige waarvoor ze zorgen is voor frictie tussen hun groep en het Ajax bestuur/management.

Ik vraag me echt af waar ze op uit zijn en of er niet meer achter schuilt. Want nu draven ze wel door.

Kan Ajax er trouwens voor zorgen dat die vakken waar de F-side en 410 zich bevindt een andere indeling krijgen? Seizoenskaart is maar 1 jaar geldig dus kun je iedereen er uit gooien en daar families bv. zetten?

24 april 2014 om 15:18

Waarom ongelooflijk? Het is eerder triest van Ajax om nu supporters te straffen die niet eens bij het incident laat staan de wedstrijd aanwezig waren.

Ajax zou 'officieel' de vak indeling kunnen veranderen maar dit zie ik nooit gebeuren. De F-side bestaat al sinds 1976 en zullen hun 'plekkie' op zuid nooit weggeven, dan zou er pas oorlog komen!

24 april 2014 om 15:29

Klopt met een nieuwe indeling maak je alles alleen erger. Maar dat vak 410 gestraft wordt is terecht. Lullig voor een handje vol supporters die ten onrechte bestraft wordt maar een groot deel is medeplichtig of heeft het gedaan. Het vak is een grote familie. Iedereen weet wat er gaande is. Maar niemand stapt naar voren om de mensen aan te wijzen. Dan krijg je dit. Ze mogen niet naar Almelo. Ze verprutsen het voor heel Ajax. De echte Suporters van Vak 410 snappen het. Ze balen dat ze niet mee mogen maar hebben respect voor de keuze van Ajax. Dat een paar doorgesnove pubers niet in de spiegel kunnen kijken is het problwem van Ajax niet

24 april 2014 om 15:31

Wat er achter schuild? Ze willen naar de wedstrijd toe waarvoor ze een kaartje hadden.
En de mensen die een kort geding aanspannen waren niet aanwezig i de kuip.

En jou voorstel is en mooi voorstel ,maar dat hebben ze al geprobeerd bij ajax,en dat is dus uiteindelijk niet gelukt.

Ajax weert deze supporters. Een Ajax vak in de Arena mag niet komen van Ajax na de rotzooi in Rotterdam. Sfeer actie was puur spelbederf. Vak 410 is niet meer geloof waardig. Wat doen deze zogenaamde Ajax fan's nu? Een kort geding aanspannen tegen deze beslissing van hun geliefde club. Ik zou de seizoenskaarten maar innemen en een vet kruis door hun naam. Het voetbal wordt meer en meer geregeerd door mafia.van af de Europese / wereld top instanties naar beneden.

24 april 2014 om 16:31

Dus volgens jou logica mogen we ook alle Marokkanen uitsluiten?
Want die komen ook vaak in het nieuws...
Slaat natuurlijk nergens op he.
Het kortgeding waar ze aan denken zou terecht zijn, want nu sluiten ze ook mensen buiten die geen eens in de buurt van Rotterdam waren.

Gebruik je gezonde verstand eens man.

25 april 2014 om 04:12

Vak 410 is welkom in de Arena, Nederlanders zijn welkom in Nederland.
Steeds die vergelijking met Marokkanen snap ik niet.
Jij ziet een Nederlands Marokkaan als een uit supporter in een thuis vak of zo.

Ik zie vak 410 meer als een groep Ajax stalkers, niet als supporters. In het kortgeding mag Ajax hopen dat de rechter het ook zo ziet.

En wat moeten ze dan volgens vak 410 dan doen, de mensen die gegooid hebben moeten zich dan maar melden en hun verantwoording nemen, want het is niet normaal wat ze gedaan hebben. Anders dan maar zo hoe ajax dat wilt

Wat een onzin. Ik zit niet op vak 410 maar wel op dat andere vak. Dit weekend was ik niet eens in Nederland maar in Schotland op familiebezoek. Stel dat ze dit met mijn vak zouden doen dan had ik dus ook niet daarheen gemogen terwijl ik niet eens in dit land was.
Pak die mensen aan die er waren en niet degenen die er niet waren. Zo moeilijk is dat niet, je weet al die namen.

24 april 2014 om 16:29

Daar zat ik ook aan te denken.
Zelfs mijn moeder bij wie ik op de koffie was en niks met voetbal heeft vond het volstrekt belachelijk.
Ik zelf zit letterlijk naast 410... namelijk 423.

Als er 3 Marokkanen wat flikken gaan we toch ook niet alle Marokkanen maar oppakken... 'want het kan een van hun zijn'.

Het mag volgens mij geen eens.

De club moet zelf eens een keertje figuren als die van der Pol en zijn doorgesnoven meelopers weren. En dat levenslang. En niet om de tafel gaan zitten met dat gespuis, laat staan dat je toelaat dat zij de dienst uitmaken in het stadion.

Dat die lui een kort geding overwegen geeft wel aan dat ze elk realiteitsgevoel zijn kwijtgeraakt. Ze zijn oppermachtig, de club legt ze geen strobreed in de weg. Nu nog een D'66 magistraat die ze gelijk geeft, dan hebben ze een vrijbrief om te doen en te laten wat ze willen.

Ajax moet zelf eens een keertje krachtdadig gaan optreden i.p.v. overleggen met dat geteisem gewoon levenslang stadionverbod. Een beursgenoteerd miljoenenbedrijf wat zich laat terroriseren door een stelletje leeghoofden. De wereld op zijn kop.

Koning Hasan van Marokko:

Er mogen geen Marokkanen meer naar Nederland. Er zijn nml een aantal Marokkanen in Nederland die zich misdragen. Dat er hiermee ook Marokkanen gestraft worden die zich wel gedragen, maakt Koning Hasan niets uit. We hebben het hier niet over een beschermde diersoort en het moet maar eens afgelopen zijn!

Lees voor Koning Hasan -- Ajax en voor Marokkanen -- Vak410. Of doe gek en lees voor Marokkanen elke andere bevolkingssgroep...

Ik snap dat r gestraft moet worden, maar is dit geen stigmatisering van een groep mensen en het over 1 kam scheren waar menigeen in Nederland op tegen is?

Volkomen terecht. Moeten ze zich maar normaal gedragen/de gasten die verantwoordelijk zijn aangeven. F-side, 410, jullie zijn geen meerwaarde voor Ajax! Maar een schande! En niet alleen voor Ajax, een schande voor heel Nederland.

Curtazimo,

Dit is het straffen van een groep voor hun misdragingen, onschuldigen zijn altijd de pineut.

Zo werkt het nou eenmaal, jaren terug in de Meer speelde Ajax tegen Psv. Fside ging eieren gooien naar van Breukelen( keeper Psv), hij ging er speciaal voor naast zijn doel staan.

Ik zat al jaren in vak A, aan de andere van het stadion.

Iedereen was de pineut omdat er als straf wedstrijden zonder publiek werden gespeeld, dus er zijn altijd anderen die ( over)last hebben van daden van anderen.

Straf is in mijn ogen terecht, is al schandelijk dat ze er nog over nadenken om beroep aan te tekenen.

24 april 2014 om 18:09

Inderdaad. Lijkt mij lastig om de zien wie het precies zijn als ze capichonnen en brillen ophebben. Lijkt mij niet heel gek dat ze dan het vak voor een wedstrijd willen weren.

Sowieso dat ze niet onbestraft weg kunnen komen, vraag me dan af wat voor straf ze anders verwachten

Vak 410 laat het stadionverbod voor komende zondagmiddag onderzoeken op juistheid? Nou breekt mij de klomp. Zoek eerst eens uit wie afgelopen zondagmiddag verantwoordelijk waren voor het doelbewust vernielen van het imago van je eigen club! Maar ik weet haast wel zeker dat men van elkaar wel weet wie, waar en hoe. Stelletje criminelen, ga op een onbewoond eiland rotzooi trappen, dan hebben de echte voetbalsupporters geen last van jullie! En dat geldt even zo zeer voor degenen die nu moord en brand schreeuwen terwijl het bij hun eigen club hetzelfde liedje is Voorbeelden te over. Als je het voetbal gezond wilt maken eerst een bikkelharde en werkbare voetbalwet. Maar dan moet de politiek, enz., enz., dus wordt waarschijnlijk niets.....

24 april 2014 om 17:42

Je hebt helmaal gelijk pinko aanpakken de stoere mannen van vak410 met hun capuchon op en zonnebril,ik ben al 22 jaar ajax supporter en ik lever mijn seizoenskaart in want ik wil niet met tuig 410 vergeleken worden,ik schaam me als ajax supporter,leve fox live.......

Die supporters moeten niet zeuren. Zij weten dondersgoed wie zich misdragen hebben. Zwijg je daarover en geef je de daders niet aan, dan ben je medeplichtig. Terecht dus dat ze worden uitgesloten van het bezoek aan Almelo. Nu nog allemaal verplicht op zondag om 14.30 laten melden op een politiebureau. Aanpakken dat tuig en de "gedupeerden" die ze niet aangeven.

Ze hebben wel lef die gasten laten onderzoeken op juistheid , ze staan op foto's altijd met capuchon en zonnebril en een doek voor om maar vooral niet herkenbaar in beeld te komen en gooien vuurwerk maar niemand die deze gasten durft aan te geven, en dan nog de brutaliteit hebben om een kort geding te overwegen nou dan moet je wel lef hebben ,laat ze inderdaad eerst maar eens uitzoeken wie er zich hebben misdragen afgelopen zondag dan zijn we al een heel eind .

Ik weet niet waar jullie het over hebben verander bij deze manier van werken door Ajax en de Knvb het naampje Hooligan in (politiek correct) Pool of Duitser of een andere nationaliteit en heel Nederland valt over je wat dan is het onrechtvaardig.

Bij mij is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Beetje jammer dit. Kan me ook voorstellen dat de gemeente ook niet gelukkig is als al die jongens zondag in Amsterdam centrum (leidsche?) rondlopen.

Ja, Wimpienigg, dat vuurwerk kwam zomaar uit de lucht vallen. Daar waren geen daders voor. Hebben we ook niet op televisie vastgelegd. Alleen hadden die lui allemaal capuchons op.
Gewoon het hele vak verbannen en alleen degenen weer toelaten die kunnen aantonen dat ze er niet bij waren of zichzelf op videobeelden kunnen aanwijzen tijdens het gooien van het vuurwerk. Al degenen die daar niet aan mee willen doen een levenslang stadionverbod (als het goed is zijn de kaarten op naam verkocht!) met meldingsplicht op wedstrijddagen. Dat is de enige manier om dat tuig eruit te krijgen. En je maakt mij niet wijs dat niet bijna iedereen wist dat er zoveel vuurwerk in het vak aanwezig was.
Ergens wordt hier een vergelijking gemaakt met het verbieden van de toegang voor negers vroeger in Amerika, maar die vergelijking is ten eerste schandalig en gaat volledig mank. Die negers hadden niets gedaan, het tuig uit 410 heeft zich afgelopen zondag gewoon misdragen. Als iemand zich bij mij thuis misdraagt komt hij er niet meer in, als het een groep is waaruit zich er eentje misdraagt en niemand uit die groep wil zeggen wie dat geweest is, komen ze er allemaal niet meer in. Zo werkt dat!

Als je de maatregel van Ajax vergelijkt met het discrimineren van Marokkanen, Duitsers, Polen, donkere mensen etc etc, dan zou je je toch iets meer moeten verdiepen in het begrip "discriminatie".

Wat Ajax hier doet is namelijk ten eerste al geen discriminatie op basis van afkomst (das verboden volgens de wet). Dat maakt het al wezenlijk anders.

Ten tweede zijn er zijn vele vormen van discriminatie en lang niet alle vormen zijn verboden bij wet. Denk hierbij aan bepaalde uitgaansgelegenheden waar je niet inkomt met sportschoenen. Is helemaal niet verboden. Maar het is wel een vorm van discriminatie. En zo zijn er nog tig andere voorbeelden van discriminatie die gewoon zijn toegestaan. Discriminatie wordt vaak direct uitgelegd als iets wat per definitie verboden is, maar dat is gewoon niet zo, het ligt wel wat genuanceerder.

Ze zullen nu via advocaten waarschijnlijk gaan uitzoeken of degenen die niet in het stadion aanwezig waren, ook geweerd kunnen worden uit Almelo.

Wat mij betreft kunnen de mensen die nu wel geweerd zijn, maar er in de Kuip (aantoonbaar) niet bij waren, gewoon naar Almelo. Op die manier straf je alleen degenen die er direct of indirect bij betrokken waren en kunnen de mensen waarvan je zeker weet dat ze er niks mee te maken hebben gewoon naar Almelo. ik hoop dat dat ook de uitkomst wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren