Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Supporters van Ajax kregen opdracht om bekerfinale stil te leggen’

Laatste update:

Supporters van Ajax hebben het veld van De Kuip bestookt met vuurwerk omdat kopstukken van de harde kern te laat waren voor de finale van de KNVB Beker. Dat meldt De Telegraaf woensdag. De bus van deze personen had vertraging en door vuurwerk het veld op te gooien hoopten de aanwezige supporters dat de wedstrijd tijdelijk zou worden stilgelegd.

/

De politie bekijkt vooral de rol van topcrimineel Martin van de P., alias Polletje, bij de ongeregeldheden in Rotterdam. Hij zou al langere tijd een schrikbewind voeren bij de Amsterdamse club. Hij zat een gevangenisstraf uit en nu hij weer vrij is, speelt hij een belangrijke rol binnen de harde kern van Ajax. Hij zou volgens het dagblad supporters hebben afgeperst en was betrokken bij rellen.

Er is naar schatting voor 60.000 euro aan schade in De Kuip. Er is onder meer brand gesticht in toiletten en graffiti gespoten op wanden. Ook zijn er duizenden Ajax-stickers op stoeltjes in De Kuip geplakt. De KNVB zal de rekening naar Ajax sturen en de club uit Amsterdam zal proberen om de schade op de supporters te verhalen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We gaan nu echt doorslaan over dit incident. Vooral als de Telegraaf, sowieso een zeer discutabele krant, met zulke berichten komt. Telegraaf heeft verhaal gehaald bij een aantal Ajax-supporters die in dit vak zaten, dit zijn niet de meeste slimme. En dan ga je ook nog eens hun uitspraken quoten.

Als ze hadden gezegd dat het met de PVV had te maken, hadden ze dat er ingezet.

23 april 2014 om 08:15

Tja het clubblad is er in goede en slechte tijden...

23 april 2014 om 08:21

Idd, Ik vind dat ze nu wel echt overdrijven,in Griekenland etc. heb je altijd wel van zulke incidenten, dit had je ook gewoon kunnen verwachten nadat Ajax supporters al jaren niet meer in de kuip mogen komen, ik keur het zeker niet goed maar door zulke gebeurtenissen krijgt een wedstrijd wel alles wat hij moet hebben.

23 april 2014 om 08:45

Overdrijven??
Toen pelle wat deed moest er elke dag over gesproken worden en werden de meningen gedeeld nu slaan we door.
Over een schade van 60000 euro en je eigen spelers bekogelen.

Het is niet alleen dit incident in Nederland er gebeurd veel meer.we willen normalisatie in nederland vrij vervoer en Feest en het enige wat we kunnen is alles verpesten.
NU gaan de ajax supporters sorry zeggen.komop man dit word totaal niet gemeend dus zeg dan niets.dit word alleen gezegd om de boel te sussen.
Dan word er niet eens excuses gemaakt naar feyenoord toe die een schade heeft van 60000 euro.

Weet je word tijd dat we de clubs gaan straffen met puntverlies ed. Dan gaan de supporters elkaar ook corrigeren want dan gaat het de club aan nu maar een paar mensen.

De straf die er nu lig is belachelijk er mogen 400 mensen niet mee.nou ik weet zeker dat de helft gewoon bij heracles op de tribune zit ,want we hebben toch een bagger controle in nederland.

En dan nog wat ik ben totaal niet tegen pyro s en gezang fanatiek mag.maar als we gaan slopen en spelers in gevaar gaan brengen zijn we de weg kwijt.

23 april 2014 om 08:58

Het incident met Pelle? Ben ik al bijna weer vergeten joh. En toen ook zei ik dat het overdreven was, ik vind het eigenlijks wel eens mooi dat een speler over de scheef gaat uit pure frustratie. Laat je mening maar eens goed gelden en zien. Beetje vermaak op TV, heb me doodgelachen.

In Nederland willen we wel meer, maar wees gerust wat we willen gebeurt niet. Geen vrij vervoer, geen spontane feesten, geen gemengde supporters.. Wen er maar aan. Deal with it.

23 april 2014 om 09:30

Ik weet niet was ik erger vind Caribbean, dat je Griekenland als maatstaf wil nemen of dat je het feit dat je als supportersgroep wegens misdragingen een paar jaar niet in een stadium mag komen een goed excuus vindt om dat betreffende stadion dan maar de eerste de beste keer totaal te vernielen. Wat is dit toch voor zielig gedrag zeg.

23 april 2014 om 09:38

Wanneer krijgen de clubs die munten/blikjes/aanstekers gooien naar de tegenstanders, vind dit toch wel scheef. Zijn genoeg clubs die de fout in gaan! Het is niet dat ik deze actie goedkeur maar er moet meer gedaan worden.

23 april 2014 om 09:46

Ik zou idd beginnen met punten in mindering en hoge boetes voor de clubs.
Ik weet dat er op een gegeven moment bij feyenoord ook elke keer aanstekers gegooid werden van bepaalde vakken.er werd toen ook gecorrigeerd door eigen supporters.
Ik zeg absoluut niet dat het bij feyenoord nu heilig is dat is het zeker niet maar alleen met zulke straffen gaat het minder worden.
Persoonlijke straffen lost niks op of ze komen gewoon binnen of er komen er weer voor terug.
Ga jij de club straffen pak je heel veel mensen mee en da krijg je dus wel dat mensen elkaar gaan corrigeren.

23 april 2014 om 10:45

Wat een gejank, stelletje kinderen.
Paar fakkels op het veld en iedereen gelijk doen alsof met granaten is gegooid. Vermeer ging nog zelfs erop staan dus zo scary was het ook niet voor hem.
Daarnaast worden er regelmatig met aanstekers en munten gegooid, denk je dat een 2 euro munt geen schade kan opleveren? of een aansteker die op je hoofd ontploft?
Nee jullie overdrijven het allemaal, dit is gewoon een goede reden reden om ajax te kleineren.
Now guess wat? Zondag worden we kampioen en gaan we lekker feesten(met wat vuurwerk haha) en jullie mogen op VZ nog verder huilen.

23 april 2014 om 11:21

Nee het gaat niet over ajax.het gaat over het algemeen en Nederland.
Dat kampioenschap wees er blij mee zwolle 5-1 blijf langer hangen.
De Boer wilde een beker en dat hebben de supporters verziekt.


23 april 2014 om 11:56

Bedankt voor je reactie, schoolvoorbeeld voor de verpaupering van de maatschappij. Ga zo door, zo kom je nog eens ergens.

On.

Of dit nou waar is of niet, de schuldigen moeten hard aangepakt worden.

23 april 2014 om 12:21

Heb je echt zo weinig verstand of doe je maar net alsof?

23 april 2014 om 13:11

Je durft zelf andere mensen voor kinderen neer te zetten? Dit terwijl jezelf toch wel erg kinderlijk gedrag vertoont. "als iemand anders iets mag gooien, mag ik dat ook. Het maakt niets uit of het fout is, maar als hij met 2euro mag gooien en een aansteker, mag ik dat wel met vuurwerk. "

Beide is niet goed. De voetbalwet moet eens goed aangeschroefd worden en er moet eens goed naar het Engels model worden gekeken. Maar dan moeten ze ook wel een goed proces regelen voor beschuldigden. Want je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Niet dat onschuldige mensen onterecht een straf krijgen.

23 april 2014 om 13:38

Volgens snap je niet wat ik bedoel met het gooien van aanstekers, munten of andere voorwerpen.
Ik zeg nergens dat het goed is om met fakkels te gooien, wat ik probeerde te zeggen is, was het nou een aansteker of een munt geweest, hoor je niemand meer over praten.
Ik weet nog de wedstrijd Vitesse-Ajax, dat ze Cillessen met een munt probeerden te raken. Ik las hier dat velen vonden overdreven hoe Cillessen ging liggen en gelijk naar scheids toe ging (dat vinden mensen niet zo erg blijkbaar).

Daarnaast durf ik te wedden dat 80% van mensen hier op VZ schijnheilig doet(voor paar groene duimpjes). Zogenaamd hier de moraalridders uithangen en in echt zijn ze net zo erg en roepen tijden Feyenoord-Ajax ** Joden enzo..

23 april 2014 om 13:56

XXX-AFCA : Met eender welk voorwerp gooien is niet goed te praten (ok behalve die dildo-actie bij die ene keeper ooit). Maar tientallen fakkels die fikse brandwonden kunnen opleveren vind ik wat erger dan een muntje. Dat het ook nog eens gecoordineerd is, maakt het nog veel erger. En hoe durf je uberhaupt dat voorvalletje met dat muntje bij Vit-Aja te noemen als je weet dat in diezelfde wedstrijd een horde van die doorgesnoven Ajax-mafkezen om zich heen ging staan maaien op de Oost-tribune (familievak).

23 april 2014 om 14:02

De naam Ajax is de laatste tijd al meerdere keren in slecht nieuws terecht gekomen door mensen die zich idioot gedragen en zich dan "supporter" gaan noemen. Maar dit keer heeft heel Nederland het kunnen zien en dan wordt er wat aandacht aan besteedt. Waren het hier ook aanstekers en munten geweest, dan was de ophef zelfde geweest. Alleen met vuurwerk maak je het gevaar iets groter.

23 april 2014 om 08:44

Je bedoeld dat de echte stront nu boven gaat komen.
Dat mogen we best met zijn alle weten. Op deze manier blijft dit gedrag maar door gaan. Misschien als er eens echt straffen volgen dat er iets veranderd!

23 april 2014 om 09:16

Ik vind het juist goed dat er zoveel aandacht aan gegeven wordt, vind het gedrag ook onacceptabel en daarom kan er niet genoeg over gezegd en geschreven worden.

En om het dan zoals hieronder te vergelijken met Griekenland etc, nou lekker wanneer je als Nederland daarmee in een adem genoemd wilt worden. Kijk dan naar Engeland daar gebeurd zoiets sinds de midden jaren negentig niet meer, en dat bewijst dat er beleid gemaakt kan worden wat zelf mensen die weinig tot niet nadenken in toom kan houden.

23 april 2014 om 10:41

Het was al jaren bekend dat een kleine groep criminelen de dienst uitmaakte bij de F site en vak 410. De rest zijn domme meelopers die doen wat er gevraagd wordt.

Tegen heracles zonder ajaxpubliek en Ajax betaald die vrijgekomen kaarten voor kinderen uit Almelo. Fans uit het familievak worden toegelaten. 410 en F-Side betalen beiden mee hieraan.

23 april 2014 om 08:53

Dat zal ze een zorg zijn ben ik bang...

Ajax uitsluiten van deelname aan Europees voetbal volgend seizoen?

23 april 2014 om 08:58

HA-HA!

Ik denk dat de straf die 100% in z'n hoofd heeft realistischer is vind je ook niet?

23 april 2014 om 08:59

Zullen we Ajax maar gewoon opheffen?

23 april 2014 om 09:21

Dat denk ik ook, maar dat boeit die gasten die dit soort acties uithalen niet... Uitsluitig Europees Voetbal gaat heel ver en het is ook niet zo dat ik er een voorstander van ben, maar op de een of andere manier zal dit geouwehoer toch moeten stoppen...

"foei" roepen is lang genoeg geprobeerd... Tijd voor andere maatregelen denk ik dan...

23 april 2014 om 09:28

Gewoon de vuurwerkgooiers een maand of 3 de cel in en te man een boete van 10.000.
Zo straf je de daders en niet de club.

23 april 2014 om 09:36

Zal het geouwehoer stoppen als je Ajax uitsluit van de EL en Cl?? Je moet de groep aanpakken die keer op keer het verziekt voor de echte fans. 99 procent support Ajax op een normale leuke manier. Deze 1 procent is gewoon te aanwezig. Die 1 procent moet je keihard aanpakken. Niet de club uitsluiten...daar bereik je niks mee. Snap je wel hoor..komt er weer een plekje vrij voor een andere club, maar dan laat je je clubvoorkeur te veel gelden beste moustro .

23 april 2014 om 09:45

Moustro zit gewoon te provoceren want hij weet best dat zo'n straf helemaal niet kan.

23 april 2014 om 09:54

@moustro
het heeft geen nut om de club te straffen. Dan gaan die idi*ten ergens anders wel rel schoppen.
T gaat hun toch niet om ajax.

Je moet die lui zelf aan pakken. Geen thee mee drinken, maar beste celstraffen en boetes

23 april 2014 om 10:01

Arie vink,

Uitsluiten van EL of CL zal niet gebeuren, het is in de Nederlandse competitie gebeurd. Zou het echter wel met een Europese wedstrijd gebeuren zou het zo maar kunnen gebeuren, kijk naar Feyenoord na de wedstrijd tegen Nancy, Feyenoord kon daar helemaal niets aan doen, het waren de hooligans met een levenslang stadion verbond wat naar Frankrijk afreisde om te rellen, deze idioten worden door de politie in een overvol vak feyenoord supporters gegooid maken weer stampei en feyenoord ligt eruit. Ik denk wel dat Ajax echt moet gaan kijken hoe ze dit probleem gaan oplossen want het is nu wel duidelijk dat het steeds vaker fout gaat in binnen en buitenland en ik moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd tijdens een CL wedstrijd want dan kan Ajax ook gewoon een paar jaar Europees voetbal vergeten, ze zijn ieder geval hard op weg.

23 april 2014 om 10:18

@arie Vink
Het gevolg van uitsluiting van Ajax voor Europees Voetbal aankomend seizoen, zou niet noodzakelijk zijn de rest een plekje opschuift.. Maar dan nog, als ik moet kiezen tussen Ajax in de CL, of Feijenoord, dan is het Feijenoord dat daar wat mij betreft erg weinig te zoeken heeft...

Met alleen het staffen van de daders kom je er ook niet lijkt me... Veel van die gasten lachen om 48 uur op het politiebureau... Lijkt me die dat ze je langer vast kunt houden voor het gooien van vuurwerk... Met het benadelen van de club bereik je in ieder geval dat de clubs zich meer gaan bemoeien met de supportersverenigingen, en wellicht ontstaat de situatie dat de goedwillende supporters uiteindelijk toch de overhand krijgen (hoewel ik snap dat je als modelburger niet direct vooraan gaat staan om die gasten aan te spreken)

23 april 2014 om 10:25

Om ze echt te straffen kan je ze de toegang tot de Arena ontzeggen. Stadionverboden uitdelen en aangeven nog harder op te treden mocht er nog een keer zoiets gebeuren. Om je een beeld te geven..de F-Side (de echte harde kern) is vak 410 behoorlijk zat. Men wil gaan ingrijpen en ik kan alleen maar hopen dat Ajax dat zelf doet voordat de F-Side erop af gaat. Dat gaat namelijk niet met lieve woordjes...dat wordt een gekkenhuis.

Ik schaam me kapot als Ajacied. Wat ik al aangaf..99 procent wil gewoon Ajax op een normale manier aanmoedigen. Deze groep van 50/100 man verpest het voor 3 miljoen fans. Ik zie hier al ontzettend veel reacties van mensen die even lekker afgeven op Ajax, maar laten we niet doorslaan. Deze idioten moeten aangepakt worden en dat gaat ook gebeuren, maar uitsluiten van de CL is belachelijk.

23 april 2014 om 10:29

@josephius
ik heb toch echt het idee dat de Knvb uiteindelijk bepaald wie er wel en niet naar Europa gaat.....

Dat de straf niet in verhouding staat tot de gebeurtenis snap ik ook wel... Maar dat eeft niets met provocatie te maken...

23 april 2014 om 10:36

Een stadionverbod haalt toch helemaal niets uit!?! Het is een koud kunstje om op een andere kaart, of zelfs zonder kaart, het stadion binnen te lopen. Daar maken de meesten zich echt niet druk om...

F-Side vs. 410 had ik gelezen.. Maar het gekke vind ik dat het gerucht gaat, dat de actie (op afstand) is gecoordineerd door de F-Side... Dat ze elkaar zat zijn geloof ik wel, maar het is wel een beetje vreemd dat dit incident daar de oorzaak van is...

Uitsluiten van de CL gaat heel ver inderdaad, en misschien is het wel belachelijk.. Maar het zou niet de eerste club zijn die dat overkomt zonder dat ze er schuld aan heeft (feyenoord in 2007 nav rellen in Nancy).

Op de een of andere manier zal er meer verantwoordelijkheid bij de clubs moeten komen te liggen... Dat is heel moeilijk, maar de manier waarop de clubs tot nu toe wegkomen bij misdragingen van supporters, kan echt niet... Sterker nog, die gasten worden gepamperd.. Een Michael van Praag die in de gevangenis op bezoek gaat bij een voor moord veroordeelde "supporter", dat is de wereld op z'n kop.. Laten we met z'n allen zorgen dat zo'n kerel van z'n levensdagen niet meer met een club of met voetbal in het algemeen geassocieerd wordt...

23 april 2014 om 10:44

Dam mag je de hele eredivisie wel gaan opdoeken, elke club heeft wel te kampen met een stelletje kneuzen die alleen op rellen uit zijn.

23 april 2014 om 10:47

En of een verbod wat uithaalt. Deze jongens zijn bekend bij Ajax. Ze komen 2/3 keer per week bij de club om te vergaderen of om acties voor te bereiden. Hun gezichten zijn dus gemakkelijk te herkennen voor de stewards in de sfeervakken. Voor de echte fanatiekelingen (er zijn ongeveer 10/15 man die echt ruzie zoekt, dingen sloopt) kan je bij elke wedstrijd meldplicht opleggen. Dan dimmen de andere (ongeveer) 70 ook wel, want ze hebben geen leider meer die de boel opstookt. Zo hou je deze groep in bedwang.

23 april 2014 om 10:50

De club dient verantwoordelijk te zijn voor de supporters toch?

23 april 2014 om 11:50

Arie Vink toch... Geloof niet alles wat de telegraaf zegt. Onderling zijn er harde woorden gevallen,niet meer dan dat. 410 en Fside hebben een uitstekende band. (zie ajax logo spandoeken samenwerkingen, 410-jongens zitten regelmatig op Fside etc)
En dat je Fside de 'echte' harde kern noemt is ook onzin, laatste tijd zit er steeds meer HK op 410. Als je niet alles weet over de situatie, zeg er dan niets over.

23 april 2014 om 12:01

Wie zegt dat ik van niks weet, matthias? Ik ben een echte Amsterdammer die al naar Ajax gaat voordat jij werd geboren. Nu ben ik steeds minder op de tribunes te vinden omdat het een gekkenhuis aan het worden is. Ik wil niet meer geassocieerd worden aan die rare mannetjes. Mijn vrienden komen elke week nog op de F-Side en echt positief wordt er niet gesproken over die jochies rechtsboven. Het wordt een beetje een vader die elke keer zijn puberzoontjes in bedwang moet houden omdat ze er weer een puinhoop van maken.

Maar ja..er zijn spandoeken die zeggen dat vak 410 en de F-side samenwerken!! Oooh..matthias...wat dom van me. Natuurlijk zijn ze dan vriendjes.

De echte harde kern, matthias, zijn nog altijd de jongens van de F-Side. Dat er jongens tussen kwamen die vernieuwing wilde, prima, maar ik denk dat jij harde kern en hooligans met elkaar verward. Wordt tijd dat Dani even wat gekken eruit haalt en zijn groep wat harder toespreekt. Er zijn teveel meelopers/gekken die de club kwaad doen.

Maar joh..wie ben ik..ik weet toch van niks.

23 april 2014 om 15:37

410 en f-side stonden allemaal naast elkaar en door elkaar, waaronder ook onze groep (deel f-side/deel 410), dus zeg gewoon niks als je er niet eens bij bent

23 april 2014 om 10:50

100% Ajax... daar schiet je niks mee op, waarschijnlijk krijg je nog meer mot dan aangezien het betreffende vak niet naar Almelo gaat.
Moustro.... give me a break man, uitsluiten europees voetbal doe je als er doden vallen.

23 april 2014 om 11:42

Uitsluiten Eurpees Voetbal gebeurt bij wantoestanden.. Supportersgeweld of financiele puinhopen...

Nogmaals ik ben er niet per-se een voorstander van, maar het probleem op dit moment is dat er niemand echt in de richting van een oplossing denkt...

(nog) harder aanpakken.. Stadionverbod, meldplicht... Dat zal ze leren, de boefjes.....

Of moeten de clubs leren dat ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben voor hun seizoens- en clubcard houders?

Het is allang bekend dat Martin van der Pol in vinger in de pap heeft binnen Ajax. Meneer is gewoon een zware crimineel maar kan binnen Ajax regelen wat hij wilt. Denk hierbij aan extra kaarten voor in het uitvak. Zo gaat het overigens met meerdere beruchte hooligans.

23 april 2014 om 08:18

Zelfs de overheid maakt deals met criminelen zo gek is het dus niet.

23 april 2014 om 08:23

Als voetbalclub moet je dit soort gasten gewoon weren. Nu worden ze in principe beloond voor hun misdaden.

23 april 2014 om 08:55

Klopt, ook de overheid maakt deals met criminelen... Maar dat heeft altijd een hoger doel... Tevens niet erg vergelijkbaar met deze zaak...

23 april 2014 om 09:05

Als u dit niet zo gek vind schaam ik me dat u zich profileert als Ajax supporter

23 april 2014 om 09:34

Zo gaat dat in Nederland. Als je maar hard genoeg gilt, agressief doet en met vuurwapens zwaait mag je vamzelf aanschuiven bij de hoge heren om te overleggen hoe de overlast beperkt kan worden. Polderen heet dat. De wereld op zijn kop, deze moordenaar / verkrachter gewoon levenslang in de cel gooien en niet mer naar omkijken.

23 april 2014 om 09:04

De echte "supporters" (lees Hooligans) in Nederland zijn toch al jaren bekend...
Van zowel Ajax, Feyenoord als bijvoorbeeld Utrecht zijn de rotte appels die alles verzieken voor de Echte supporters allang bekend. Deze "supporters" worden alleen vanwege pure angst nooit aangepakt. Een steward gaat toch niet de grootste crimineel in de Kuip of Arena fouilleren. Dan is de week erop zijn auto afgebrand, zijn ruiten ingegooid, zijn vrouw verkracht en zijn kinderen bedreigd.
Het is jammer dat dit domme volk het verpest voor alle andere. Dit gedrag zal toch vanuit de rest van de harde kern moeten worden aangepakt en die durven dat vast ook niet.
Als het Echt supporters waren hadden ze afgelopen zondag de debielen met een bivak muts en hun rookbommetjes een paar goede tikken verkocht en ze persoonlijk het stadion uitgegooid.
Als dan een clubicoon als E. van der Sar zijn toespraak houdt en 10 seconden later gaat er weer vuurwerk af zou je als vak 410 of F-side die "supporter" maar even de gedragscode uitleggen/instampen.

Ik ben tegen geweld verder maar die idioten gaan het echt niet leren door de toespraak van Edwin of een statement vanuit de club of Knvb. Dat de supportersvereniging dan ook nog een statement uitbrengt waarin ze zeggen dat het wel meeviel zegt alleen maar iets over het verschrikkelijk lage IQ. Tuurlijk waren het "maar" rookbommetjes maar je gooit ze in de richting van je Eigen keeper. Een beetje windvlaag en zo'n ding waait zo z'n nek in. Dat snappen ze daar niet maar dan is Vermeer getekend voor het leven!

Groeten, een Ajax Supporter!

23 april 2014 om 09:32

Vuurwerk gooien heeft niks met hooliganisme te maken. Volgens mij weten jullie niet wat hooligans zijn. En bovendien wordt dit incident echt zwaar overdreven. Dit gebeurt in oost-Europa wekelijks. Ook bij Ajax in de Meer vroeger. Vuurwerk was meer regel dan uitzondering. Er is nog nooit iemand gewond geraakt van een fakkeltje of een rookpot.

23 april 2014 om 09:32

Ik ben het geheel met je eens, maar het is echt niet zo dat er met vuurwerk gegooid werd door de ajax supporters direct na Van der Sar zijn speech. Deze knal kwam namelijk bij de Zwolle supporters weg! Na de speech van van der sar is er vanuit het ajaxvak niets meer gegooid. Alleen nog twee keer een knal vanuit het Zwolle vak.

Dus niet zomaar dingen gaan veronderstellen als je alleen maar een knal hoort op televisie.

23 april 2014 om 09:40

@ajaxbosna
Ik zeg ook helemaal nergens dat Hooliganisme met vuurwerk te maken heeft. Ik heb het nu over die persoon "polletje" en gelijkwaardige figuren bij andere clubs. Er staat in de tekst dat zij bij rellen aanwezig waren/georganiseerd hebben dus dan ben je hooligan.
Verder ga je Ajax toch niet vergelijken met clubs uit Oost-Europa... Ik mag toch hopen dat we vandaag de dag in Nederland iets verder zijn als de clubs daar.
Een vergelijking maken met de Meer vroeger is misschien nog wel krommer. Het vuurwerk van tegenwoordig is toch een stuk zwaarder en het werd nu wel erg massaal midden in de 16-meter gegooid in de richting van Vermeer, Moisander & Denswill. Zoiets doe je niet als supporter.

@pierreajax
Als dat zo is neem ik die woorden natuurlijk terug. Heb echter gelezen dat het Zwolle publiek 90 minuten lang heeft gezongen en gesprongen en geen vuurwerk hebben gebruikt. Ging er vanuit dat die journalist het juist had vandaar mijn uitspraak.

23 april 2014 om 09:50

Inderdaad. Tjonge jonge het wordt nu al een terreuraanslag genoemd. Gaat een beetje ver niet. Als je gepakt wordt krijg je een boete en stadionverbod lijkt mij straf genoeg zo erg is het ook weer niet.

23 april 2014 om 15:06

@ajaxbosna: heerlijk die dooddoener dat er in het stadion nog nooit iemand gewond geraakt is door vuurwerk. Echter is dit helemaal niet waar.

Google maar eens op "vuurwerkincident Nec" of "vuurwerkincident Vitesse".
Dat zijn beiden incidenten van dit seizoen. Bij de bekerwedstrijd NEC-FC Utrecht zijn 2 stewards gewond geraakt door vuurwerk en bij de competitiewedstrijd Vitesse-NAC Breda zijn 5 fans gewond geraakt door vuurwerk.

Dus kom niet met de onzin dat vuurwerk tijdens wedstrijden nog nooit gewonden hebben veroorzaakt, want dat is gewoonweg niet waar.

Er zijn ook wel eens spelers gewond geraakt door vuurwerk. In Rusland heeft de keeper van Dinamo Moskou (was geloof ik in 2012) blijvend oogletsel gekregen door vuurwerk gegooid van de tribune.

Daarnaast was het bij de bekerfinale PEC-Ajax ook meer geluk dan wijsheid dat er niemand gewond raakte (althans, voor zover we weten), want als er maar één zo'n vuurwerkitem tegen een speler, steward, ballenjongen of andere supporter was gekomen, hadden er makkelijk wel gewonden kunnen vallen.

Nee, vuurwerk is dus echt volstrekt ongevaarlijk en heeft nog nooit gewonden veroorzaakt. Denk toch eens na voordat je wat zegt.
Alleen al de vele vuurwerkgewonden en -doden rond oud en nieuw (ook met gewoon vuurwerk!) zouden toch al waarschuwing genoeg moeten zijn dat vuurwerk weldegelijk hartstikke gevaarlijk kan zijn.

23 april 2014 om 10:04

Als het waar is....is het nu de tijd om 410 en/of F-side op te doeken. Als de supportersgroepen in de tang zitten bij een crimineel is het tijd voor iets anders.

23 april 2014 om 10:28

Dit is bij elke club het geval en opdoeken heeft natuurlijk geen enkele zin. Dan is er wel weer een jeugd vak waar zo'n crimineel zijn invloed op uitoefent. Die jongeren zijn daar waarschijnlijk wel vatbaar voor en zo krijg je het weer van begin af aan...

23 april 2014 om 10:52

iamsterdam, dat vind ik dan knap aangezien Ajax redelijk vaak al minder kaarten krijgt...
Beruchte hooligans.... die hebben een SV, als je berucht bent ben je namelijk bekend.
Geloof je het zelf?

Als men weet dat nog niet alle supporters (met een combiregeling) in het stadion zitten, dan zou men sowieso eventjes moeten wachten met het beginnen van de wedstrijd.
Dat lijkt me wel zo netjes.

23 april 2014 om 08:55

Wel als de vliegtuigmaatschappij bij de gate er te lang over doet om de passagiers in te checken.

23 april 2014 om 09:36

Haha ik hoop/denk dat dit sarcastisch was

23 april 2014 om 10:53

Gelukkig is Heerenveen wel zo'n nette maatschappij.
Zij wachten netjes op de ajaxsupporters.

Dit was een finale, als er nog enkele bussen moeten arriveren zou 10 minuten wachten geen kwaad kunnen.

Geen wedstrijd zonder capo's... Straks komt het nog zo ver dat de Knvb eerst van de politie het signaal moet krijgen dat iedereen binnen is voordat de wedstrijd mag beginnen...

23 april 2014 om 08:57

Capos??

23 april 2014 om 09:32

Capo's zijn min of meer de leiders van het vak. Zij zetten liederen in en geven aanwijzingen voor sfeeracties oid. Als je naar vak 410 kijkt zie je altijd een man met een kale kop en ontbloot bovenlichaam (en met zijn rug naar het veld) druk staan zwaaien. Dat is een capo.

23 april 2014 om 09:33

Leidinggevenden in de ultra groepen...

23 april 2014 om 11:04

Dat zijn van die jostiebandleden die hun wekelijkse uitje hebben.

23 april 2014 om 23:02

Wat ontzettend triest dat die zo worden genoemd.

Als ajacied vind ik deze vernedering gwn een soort karma .. ik kon in de kuip me ogen niet geloven.. deze zogenaamde supporters beseffen niet dat we over een paar jaar nergens meer welkom zijn ... godver..

Ja natuurlijk een man doet dat. Terwijl de gene in die in die bus zaten er op tegen waren? Ik geloof er niks van.

23 april 2014 om 08:47

Het zou best kunnen hoor, het was een gekke actie om voorwerk naar de eigen spelers te gooien. Vind het helemaal niet zo onlogisch klinken dat ze het hebben gedaan voor de harde kern, sommige gasten zullen daar best wat macht hebben. En die persreactie van de harde kern was ook heel apart door het goed te gaan praten via de oekraine.

23 april 2014 om 09:01

Begrijpend lezen is blijkbaar lastig. Het wordt niet goed gepraat. Het gaat om de zwaar overdreven media aandacht en het niet juist vermelden van de gebeurtenissen.

Misschien ligt het aan mij maar die bussen rijden toch achter mekaar in 1 lange rij met politie er voor? Mijn zoon was ook met de bus naar de kuip die was al om half 2 in de kuip. Trouwens ook zonder gefouilleerd te worden en nee voordat iedereen er over begint hij zat niet in het beruchte vak.

23 april 2014 om 15:53

Zo flauw dat het leuk is.

On: niet best als de sfeervakken zo in de zak zitten van een paar criminelen. Wel te verwachten natuurlijk. Niet handig van de organisatie om de harde kern supporters te laat bij het stadion af te leveren. Die worden dan ongeduldig en dat is vragen om problemen.

23 april 2014 om 10:56

Er reden verschillende clusters... dus groepen bussen.
Ook is het je waarschijnlijk niet ontgaan dat het een en het andere mis is gegaan bij het inchecken in de bussen.
De ME vond het daarna nodig om nog eens een par bussen aan de kant te zetten en iedereen te fouilleren.
Heeft overigens niks opgeleverd heb ik gehoord.

Toch raar dat ze steeds supporters genoemd worden, maar supporters doen zulke dingen niet, het zijn gewoon criminelen...

23 april 2014 om 08:34

Klopt, het zijn geen supporters. Anders hadden ze de ploeg wel gesteund en in het belang van Ajax gehandeld. Dat hebben ze beide niet gedaan. Dit soort mensen heb je overigens bij elke club. Maar goed, nu het bij Ajax gebeurt wordt het natuurlijk dagelijks belicht en gigantisch uitvergroot. Hopelijk worden diegene die hier verantwoordelijk voor zijn, snel herkend en krijgen ze een passende straf.

23 april 2014 om 16:00

Maar ja. De positieve berichten van Ajax worden ook uitvergroot. Works both ways. Niet zo een ramp toch?

Het zijn wel supporters van Ajax. Alleen niet zulke slimme. Of gewoon criminele supporters. Je kunt moeilijk beweren dat ze geen fans van Ajax zijn.

Wat een onzin dit was duidelijk van te voren bedacht. heeft niets met die bussen te maken. En als Ajax zijnde kan je dat polletje toch gewoon een stadion verbod geven onder het mom van binnen gekregen klachten? Ben je gelijk van zo'n crimineel af.

23 april 2014 om 18:22

@surreal, dat is nu net het probleem. Ze zijn bij Ajax bang van dergelijke personen. Deze mensen maakt het niet uit of jij directeur, succescoach, voorzitter of wat dan ook bent van hun club. Als je ze dwarsboomt weten ze je te vinden.

23 april 2014 om 08:37

Wie zegt dat het zo? Niet alles geloven wat in de media verschijnt. Bovendien zijn het slechts geruchten.

23 april 2014 om 08:52

Politie weet al te melden dat hij bij de gezamenlijke vergaderingen zat tussen supporters delegatie bestuut en politie. De politie zei ook dat als meneer binnen komt men al direct bang is en hij wel degelijk een vinger in de pap heeft. Zo zou hij een deel van winst eisen die ajax supporters vereniging krijgt van hun eigen kledinglijn en deelt hij met zijn groep stadion verboden uit aan mede supporters. Teven heeft deze man pas nog 10 jaar gezeten voor een 4 voudige moord. Nee dit gaat vrij en de politie is al redelijk ver in hun onderzoek.

23 april 2014 om 09:30

Nou niet alleen het beleid van Ajax, maar ook van de overheid. Sowieso een viervoudige moord en na 10 jaar vrij komen is van de zotte. Die gast hoort zich gewoon een meldplicht te hebben bij elke Ajaxwedstrijd die gespeeld worden. Lekker levenslang stadionverbod geven en terug de cel in mieteren.

Daarnaast, lachwekkend volk? Wie schaar je daaronder?

23 april 2014 om 22:03

Voor een viervoudige moord krijg je wel wat meer dan 10 jaar hoor. Ga er maar vanuit dat de zaak wat gecompliceerder ligt. Uiteraard ben ik het helemaal met je eens dat zo'n man helemaal niets te zoeken heeft in een voetbalstadion. Deze meneer zit daar alleen maar om zichzelf te vereiken. Helaas blijkt deze mentaliteit haar vruchten af te werpen.

23 april 2014 om 09:30

Denk dat je raar staat te kijken hoe vaak dit gebeurd. Niet alleen bij Ajax . Wel erg triest..zo een man moet helemaal niet zo een podium krijgen..

23 april 2014 om 10:59

Als iemand buiten het stadion, moorden pleegt en in drugs handeld of what so ever... dan geeft dat geen recht op een stadionverbod hoor.
Staat namelijk nergens op een SCC-aanvraagformulier of je een strafblad heb.

Neem aan dat ook niet iedere mafkees die bij Beverwijk aanwezig was een stadionverbod heeft gekregen...

23 april 2014 om 18:23

Degenen die opgepakt zijn wel.

Ik zou mij zo wie zo niet laten afpersen door zo'n crimineel wat denk hij wel niet dat hij is , die gasten moet je gewoon zo ongenadig aanpakken dat ze het wel uit hun hoofd laten , en dat mede supporters zich laten afpersen, het moet niet gekker worden zeg ,

23 april 2014 om 08:43

Nou.... Bij iemand die een 4dubbele moord gepleegd heeft (hoe kan het in Godsnaam dat je dan na 10 jaar weer buiten staat) en blijkbaar nogsteeds meewerkt aan duistere praktijken zou ik toch wel ff goed nadenken voordat ik hem tegenspreek..

23 april 2014 om 08:48

Je laten afpersen is geen keuze, dat is een situatie waarin je verzeild kan raken.
Wat jij zegt is wel heel makkelijk.
Het klinkt bijna als een soort "maffia" , je mag toch hopen dat het zover niet gaat.
Dat er mafkezen tussen de harde kern van een club zitten is me bekend, maar ik dacht dat afpetc meer thuishoordde in Zuid-amerika, ....maar ja misschien ben ik wel heel naïef.

23 april 2014 om 08:57

Afpersen gebeurd overal.. misschien in een wat mildere vorm dan in Zuid Amerika.

23 april 2014 om 09:27

Wat een stoere praat op de woensdagochtend! Deze man heeft moorden gepleegd..als hij al naar je kijkt schijt je al in je broek. Nee sloep01, jij zou 'm wel even aanpakken.

Weet niet of dit waar is, maar men moet deze man geen macht meer geven. Politie en Ajax moeten samenwerken om hem of op te pakken of uit de supportersgroep vak410/F-side te zetten. Dit is veel te gevaarlijk.

23 april 2014 om 09:35

Dit is geen stoere praat hoor maar, je zegt zelf die man heeft moorden gepleegd waarom loopt hij dan vrij rond ? En ik laat mij niet terroriseren door zulk uitschot en ik schijt niet zo gauw in mijn broek hoor , ik weet wel dat mensen sidderen van hem maar kom op zeg je gaat er toch geen meneer belangrijk van maken, ik heb al 25 jaar een seizoenskaart en dit soort gasjes zitten overal alleen niemand durft wat te ondernemen nee die laten liever de club naar de kloten gaan door zulke lui , bah en vaak heb je nog een stel meelopers tel uit je winst , nou ik wil mijn club niet naar de kloten laten gaan hoor .

23 april 2014 om 09:39

Ik snap je frustratie, maar je kan niks tegen 'm doen. Niet in je eentje..ook niet met een groepje..alleen de politie en het bestuur van Ajax. Dus je kan roepen wat je wil, jij gaat dit probleem niet oplossen. En de reden dat ie weer vrij rondloopt is omdat ie zijn straf heeft uitgezeten.

23 april 2014 om 12:58

Dit soort problemen lost zichzelf vaak wel op...

23 april 2014 om 12:51

Van achter je computertje is het makkelijk praten.

Eens hoor dat er wat aan gedaan moet worden, maar dat ga jij alleen niet doen. Dan zeg je ook.... Ja meneer.

23 april 2014 om 18:30

En wat zou jij daaraan doen dan sloep01? Ten eerste hebben die gasten behoorlijk wat te vertellen en de middelen om te achterhalen waar je woont etc. Ten tweede bestaan deze vakken uit zo'n 50-60 man harde kern met daaromheen een 100 man die het stoer vinden om mee te doen en die dus alles doen om erbij te horen. Dan heb je nog de grootste groep die het wel stoer vinden om in zo'n vak er bij te zijn en daar ook graag over opscheppen tegenover collega's etc. Van die groep die het stoer vindt om mee te doen is er dus niemand die het in zijn hoofd haalt om te weigeren wat deze kleinere groep vraagt en van de rest van die vakken hoef je geen medewerking te verwachten als je vraagt om daders aan te wijzen. Ga jij er maar tegenin dus.

Typisch de media weer.. F-side en 410 zijn ook de situatie op de Krim begonnen en vallen binnenkort Syrie binnen.. Wat een laag drempelig stukje jounralistiek. Goed praten doe ik het niet, maar je kan ook overdrijven! Dat alles supporters groepen een hardekern hebben en door slaan weten we nu wel.
Clubs kunnen het niet alleen ze zijn geen overheden.. Wat veel vergeten wordt is dat dit al zo'n jaartje of 30 speelt en de overheid en gemeentes weten nog steeds geen oplossing voor.. Willen die gasten knokken best, zorg dan ook je er goede wetten voor maakt.

Het is tijd dat de club eens echt aangepakt wordt.
Met alleen maar boetes gaat het gewoon door. Wangedrag, vuurwerk, spandoeken, problemen in het buitenland. Deze 'supporters' zetten Nederland voor schut.

Dus pak ze eens echt aan, misschien dat de supporters zich dan tegen hun eigen 'supporters' keren!

23 april 2014 om 08:59

Als je het naar welke speler dan ook gooit. Het was echt niet minder erg als er alleen spelers van Zwolle liepen.

Ze beginnen het nu te overdrijven hoor, zeer irritant. De Telegraaf maakt er één grote show van. Het is verkeerd wat er is gebeurd, maar meer ook niet. We moeten gewoon netjes de boete accepteren, de schade vergoeden daarmee klaar. Vuurwerk op het veld, er is geen aanslag gepleegd.

23 april 2014 om 09:36

Jullie wilden toch een pyroshow. Nou dat heb je netjes gedaan en nu zijn er andere die er een grote show omheen maken. Moet dat toch ook kunnen lijkt me?

23 april 2014 om 09:49

John van de Heuvel was op de radio vanmorgen en die is meestal wel goed geïnformeerd, wat hij vertelde was toch wel schrikbarend, maar hij zei ook dat het verhaal deels kwam van andere supporters.

Toch zijn er een aantal dingen die wel al duidelijk waren, zo blijkt "polletje" mee te vergaderen tijdens overleg tussen politie, bestuur en supporters delegatie, de politie weet dat hij zich daar als een tiran gedraagt en men voelt dat men bang voor hem is, dat is ook wel de aanleiding voor de politie om deze verhalen van supporters serieus te nemen. Zo zou hij met andere kopstukken ook een deel van de winst eisen die supportersverenigingen krijgen van de opbrengsten van hun kledinglijn. Ook zou hij en zijn groep "stadionverboden" uitdelen aan eigen supporters en als men toch komt worden ze in elkaar geslagen. Verder zou het vuurwerk via het Tifo team van Ajax zijn binnengesmokkeld en onder de stoelen zijn geplakt, zij mochten nl uren voor de wedstrijd al naar binnen gelaten zijn om spandoeken ed op te hangen en voor te bereiden. Het vuurwerk was bedoeld om na de wedstrijd af te steken maar toen bleek dat "polletje" samen met andere kopstukken in de laatste 3 bussen zaten kregen ze de opdracht om het vuurwerk af te steken zodat de wedstrijd gestaakt werd en hun zo de tijd hadden om "op tijd" binnen te zijn. Het is al bevestigd door de politie en ajax dat hij en wat andere inderdaad in 1 van die laatste 3 bussen zaten. Tevens is de politie bang, en dat zijn ze nu ook aan het onderzoeken, dat hij aardig wat te vertellen had binnen Ajax zelf.

Alle feiten die nu al bekend zijn samen met de verhalen van supporters die verteld zijn aan de politie maakt het dit allemaal wel geloofwaardiger, ik hoop echt dat het niet zo is want dat zou toch wel heel erg kwalijk zijn, echter heeft de politie wel vaker onderzoek gedaan naar de criminaliteit van de hardekern van de Ajax.

23 april 2014 om 12:05

@wyzyndebeste

Wie gaat die schade vergoeden dan? Het zou getuigen van lef als er eens wat mensen binnen Vak 410 zouden aangeven wie de daders waren. Of nog beter, als de daders dat zelf zouden doen. Dan kunnen ze weer op beetje sympathie van mij en veel andere rekenen. Het zijn in feite allemaal lafaards, wel met elkaar een grote bek, maar niet voor hun daden durven uitkomen.

Niet alleen lafjes in de pers roepen dat het verkeerd was, maar ook daadwerkelijk een echte daad stellen. Dus jezelf aangeven, de straf accepteren en het daarna gewoon niet meer doen. Klinkt heel simpel en zo zou het ook moeten zijn. Mensen (niet alleen hoolies) moeten echt eens wat vaker in de spiegel kijken en kritisch zijn op zichzelf.

23 april 2014 om 19:33

Ajax uiteraard. De rekening die van De Kuip gaat komen via de Knvb van zo'n €60.000 moeten wij gewoon netjes voldoen en niet over zeuren. Dat is het minste wat we kunnen doen tegenover De Kuip.

24 april 2014 om 08:36

Ik bedoelde eigenlijk meer dat die idioten dat moeten betalen en niet Ajax. Dus Ajax moet de schade ook weer doorschuiven. Laat ze maar heel direct voelen wat de gevolgen zijn van hun acties. Alleen zo zullen ze het wellicht een volgende keer wel laten, al valt tegen echte domheid niet veel te doen....

Fouilleerd?
Ik werd niet gefouilleerd en zat er ook.

Lees ik in andere topics dat de mensen bij de Kuip iedereen heeft gefouilleerd... Blabla.

Die man zei alleen " heb je eten en drinken bij je?"
Ik dacht " nee alleen vuurwerk"

Dus zo moeilijk was het niet om iets naar binnen te krijgen, de Kuip had gewoon beter personeel moeten neerzetten en beter fouilleren want je weet dat het Ajacieden zijn die naar een vijandelijke stadion gaat.

Dus eigen schuld dat er stickers,spuitbussen,vuurwerk gebruikt is. En wat is er erg aan een sticker? Die slijten vanzelf na 2/3 jaar wel.

23 april 2014 om 09:12

En net zo goed is het jullie eigenschuld dat je nu voorlopig nuet meer in de Kuip mogen en ook bij andere clubs jullie harder aangepakt gaan worden.

Vertrouwen beschaamd. Je weet dat je onder een vergrootglas ligt, je kent de gevolgen als je het toch doet.

Als je het dan toch doet zal je op de blaren moeten zitten. En geloof me de blaren waar de Ajaxsupporters nu op moeten zitten zijn pijnlijker en hardnekkiger dan die waar ze in de kuip op moeten zitten.

23 april 2014 om 09:24

Dus je vind het allemaal goed? Belachelijk, Feyenoord supporters zouden stickers en rotzooi moeten trappen in jullie stadion dan was het land te klein. Maar tegenwoordig moet alles maar geaccepteerd worden hoe de Nederlandse 'supporters' zich gedragen.
Is nogal leuk voor families om naar een leuke gezellige beker finale te gaan. Kom je naast idioten te zitten die zich niet kunnen gedragen. Die kinderen durven zometeen niet meer naar een wedstrijd of gaan dit gedrag kopiëren. Maar als je dan ook zo een vent bent draag dan geen muts of bivakmuts, durf dan ook uit te komen voor je stoere gedrag. Ik hoop dat de stewards van Ajax ook eens goed worden onderzocht want zij hebben ook gefaald.

23 april 2014 om 09:29

Ga nou niet doen als of het de schuld van iemand anders is. De fout ligt gewoon bij die malloten die het verzieken voor de andere en bij niemand anders. Maar volgens jou logica mag je dus eigenlijk gewoon de boel kort en klein slaan als je naar vijandig stadion gaat als ze niet fouilleren . Dit is wel heel goedkoop om de schuld bij wie dan ook neer te leggen in plaats van de daders. Al word er helemaal niks aan beveiliging gedaan dan ligt de verantwoording nog steeds bij je zelf als je er wat mee doet. Al word ik 100x niet gefouilleerd dan heb ik nog steeds niet de neiging om vuurwerk op het veld te gooien

23 april 2014 om 09:48

Stoer hoor, je hebt vuurwerk mee naar binnen genomen. Wat verwacht je nu van ons? Dat we je een grote jongen vinden die trots op zijn daden moet zijn?

Types als jij moeten lekker thuisblijven en elkaar het leven zuur maken in plaats van een voetbalfeest te verknallen!!

Naast een stadionverbod ook graag een levenslange ban voor deze gast. Wat heb je hier te zoeken!!

23 april 2014 om 10:06

Het vuurwerk zou naar binnen gesmokkeld zijn door het Tifo team van Ajax die een paar uur voor de wedstrijd naar binnen mochten om de doeken ed op te hangen en vlaggen neer te leggen, het zou onder de stoelen zijn geplakt. Dit vertelde John van de Heuvel van morgen op de radio en hij is meestal wel erg goed geïnformeerd

Ik weet dat deze manier vaker gebeurd om dingen naar binnen te smokkelen, het word verstopt in de doeken en vlaggen en is nagenoeg niet te controleren.

23 april 2014 om 18:39

Volgens mij worden de bezoekers toch door hun eigen stewards gefouilleerd? Of is dat inmiddels veranderd? Ik kan me niet voorstellen dat een steward van Feyenoord even op zijn gemak iemand van de harde kern van Ajax gaat fouilleren. Tenzij hij levensmoe is natuurlijk.

Word tijd dat de politie in samenwerking met alle clubs in Nederland de harde kernen eens gaan aanpakken, en keihard aanpakken. Ik lees vaak berichten over mensen die deze acties goedpraten, ja fakels op de tribune moet kunnen, sfeer verhogende acties zijn altijd mooi, maar er lopen teveel zware criminelen rond die niks te zoeken hebben bij een voetbalclub. Ik moet er niet aan denken dat je lekker met je seizoenskaart naar Heracles gaat, je zoontje mee, en dan zit zo'n gast als die Martijn naast je, 4 moorden gepleegd, zware jongen, en moet je je erg rustig houden voordat iemand met zo'n kort lontje ontploft.

Een voetbal club word als bedrijf gezien, Ajax is als bedrijf, is toch gewoon chantage als zo'n gast binnenloopt en daar even de regels maakt, kaarten regelt voor anderen, grote mond opzet, zijn wil oplegt, andere supporters afperst. Moet je voorstellen dat je zo iemand binnenkomt in je eigen bedrijf en even de regels bepaalt.

Harde kernen moeten harder aangepakt gaan worden, ik hoop dat de politiek zich hier ook eens over gaat buigen, politie inzet kost teveel geld, veeg dan in één keer de gehele straat schoon ipv. altijd maar pappen en nathouden, je moet lekker met je zoon naar het voetbal kunnen gaan, genieten van de sfeer op de tribunes, het voetbal, en of er nu een supporter van dezelfde club naast je zit of de tegenstander het moet gewoon kunnen.

Televaag maakt het weer spannender dan het is. Wel een mooi scenario om te verfilmen zo. Zal een kaskraker worden. Misschien is het meteen een idee om de opbrengst van de film dan ten goede te laten komen aan de 99 procent benadeelde, gekleineerde en gediscrimineerde voetbalsupporters

23 april 2014 om 10:33

De telegraaf doet dat altijd, alleen zolang het over andere clubs gaat wilt men dat maar al te graag geloven.... Wij zijn er ook al meerdere malen de dupe vsn geweest. Geen Ajacied die toen twijfelde aan het waarheidsgehalte.

23 april 2014 om 15:26

De film "hooligan" bestaat al.

Ik kan hier best wel om lachen, de pers maakt het zo erg zeg... Onderhand is er wel genoeg over gezegd. Heel de pers spreekt er schade van en blijft er maar over berichten.

Jullie hebben helemaal gelijk. Vanuit een bus werd er besloten om zoveel vuurwerk op het veld te gooien. Waarom was al dat vuurwerk er dan al? Wisten ze dat ze te laat kwamen? Nee, waarom was er dan zoveel vuurwerk in het stadion? Ze zullen heus geen stadionverboden riskeren als het niet nodig is.

De statements van Vak410 en de F-SIDE zeggen al genoeg. Het moest een grote show zijn, die helaas mislukt is. Klaar.

23 april 2014 om 09:58

Vuurwerk is altijd aanwezig, deze zou zeer zeker gebruikt zijn geworden zodra Ajax de beker had gepakt, maar dit was een bewuste actie. Normaal vliegt er wel eens een fakkeltje of rookbom op het veld, maar dit waren er een stuk of 15, allemaal richting de goal, wetende dat er vuur en rook vanaf kwam waardoor niet meer gevoetbald kon worden.

Als het allemaal een mislukte sfeeractie was, waarom dan mutsjes en sjaaltjes op zodat niemand herkend werd, ze wisten dat het niet mocht en wisten dat het spel stilgelegd zou worden. Of hadden ze gedacht dat iedereen door de rook en vlammetjes ging voetballen.

Vuurwerk als sfeer verhogend middel mee naar de kuip, gebruikt omdat er iemand van de harde kern te laat was.

23 april 2014 om 10:03

Onzin. Uiteraard weten ze dat het niet toegestaan is en het was vooral voor hun sfeer. Ze zijn heus niet zo dom om zich herkenbaar te maken. Ten tweede was dit het stadion van de aartsrivaal, daar zijn ze niet zo zuinig mee.

Een leider van de harde kern die te laat is en daarom wordt de wedstrijd stilgelegd? Het is makkelijk om aan te nemen, maar het lijkt me echt totale onzin. Er staan nergens bronnen en De Telegraaf zit er wel vaker naast. De politie zal dit soort dingen nooit los laten, die willen niet dat de pers ze voor de voeten gaat lopen.

23 april 2014 om 12:34

Nee, ze zijn wel zo fucking laf om zichzelf onherkenbaar te maken. En waarom? Omdat ze dondersgoed weten dat wat ze doen verkeerd is en strafbaar. Goh, wat ben je dan een dappere vent zeg, iets doen wat absoluut verboden is en er dan niet voor willen opdraaien.

Sfeer verhogend werkt zingen en zwaaien met vlaggen en trommels. Vuurwerk op het veld gooien hoort daar absoluut niet bij. En het is wel duidelijk dat dit moest van de leiders. Waarom ga je anders in godsnaam vuurwerk gooien richting je eigen spelers? Dat komt omdat de wedstrijd net begonnen was en ze dus moesten wachten op de zogenaamde stoere leiders.

Zielig volk vind ik het. Je hebt er echt geen fuck aan, de maatschappij is ze liever kwijt dan rijk!

Is dir onderwerp nog steeds het gesprek van de dag?
kom op man , straffen die gasten en klaar. Waar maken ze zo groot probleem van.
in oost Europa gebeurd dit wekelijks. Bij ons in Servië (ik ben supporter van Partizan) gebeurd dit ook wel een keer in de maand ergens .
vooral bij derby wedstrijden van Partizan - Rode ster , wat aanstaande zaterdag de kampioen van Servië gaat beslissen. Daar word het pas erg.

laatste wedstrijd gebeurde er dit : http://m.youtube.com/watch?v=crydoi5xjbu. Hier praten ze san 2 dagen over straffen die gekken wb dan is het ook klaar.
dus aub hou hier over op , straffen wie nodig is en afsluiten.

Als Ajax gewoon een tientje of zo op de seizoenskaarten doet, is het geld al binnen volgens mij.

23 april 2014 om 10:10

Straffen waar, het is nu drie dagen na dit incident, en ik lees nergens over de zoektocht naar de schuldvraag, beetje vreemd ?

Je zou toch iets meer respect voor mooi gras verwachten door iemand die Polletje heet.

Dit heeft allemaal niks met voetbal of met supporters of hooligans te maken.

Nederland is hier schuldig niemand anders dan de regering met dat veel te tollerante linkse beleid.
De straffen in dit land zijn lachwekkend, behalve dan weer verkeersboetes.

Ik lees net dat iemand een 4 voudige moord heeft gepleegt en na 10 jaar buiten staat, dat kan toch alleen hier in Nederland.
Ik snap echt niet dat het zo moeilijk is om straffen te verzwaren, in vrijwel de gehele wereld kom je met zoiets niet meer buiten.
Hier wel want je praat een half uur p.w. met een zielenknijper en je bent "genezen"

Ik dwaal een beetje af, maar dit is echt iets wat ik aan dit land haat het is hier zo krom.
Ajax weet wie dit zijn ( imv ongeldigheid van kaarten voor zondag) nou oppakken 6 maanden vasthouden taakstraf 100 uur ( tijdens Wedstrijd dagen) en een boete van 10.000
Ben ik benieuwd wie nog eens zoiets flikt....

Zoals Derksen al zei maandag, je heb een voetbalwet maar die is zo "light" dat je um net zo goed niet kan hebben.

Ik ben in Duitsland naar verschillende BL wedstrijden geweest in de loop der jaren en ik heb Werder Bremen afgedroogd zien worden in Stuttgart in 2006.
De supporters van Bremen hadden dus 630 km gereden om hun ploeg afgedroogd te zien worden, nou als iets je dan kwaad maakt.

Maar nee hoor onze Ooster buren dronken samen een heerlijke halve liter met een bock wurst erbij en reden lekker die 630 terug.

Hier kan je in je voetbalshirtje nog niet eens over straat lopen zonder in de meest gekke situaties te komen.
Gewoon een achterlijk beleid in een steeds gekker wordend land!

23 april 2014 om 18:48

@albertino, de straffen in Duitsland zijn niet zwaarder dan hier hoor. Het verschil zit hem in respect. Het probleem in Nederland zit hem in het feit, dat wij menen dat de overheid alles wel regelt. De mensen denken niet meer voor zichzelf of nemen verantwoording voor hun daden. Hier denkt men, als ik dit doe dan maak ik kans op een boete. Als ik dat doe, dan kan ik in de gevangenis terecht komen. In Duitsland denkt men: Als ik dit doe dan ben ik wel erg associaal bezig en wat zal die of die daar dan wel niet van denken. De beleving is hier anders, omdat onze overheid alles voor ons wil regelen. Mensen moeten met tweeen werken, omdat ze anders de belastingen niet meer kunnen betalen. Kinderen doe je gewoon naar de kinderopvang. Als je thuiskomt hoor je even het verhaal van de leid(st)ers aan en ga je eten en brengt je kids naar bed. Dit soort gastjes komt dan waarschijnlijk ook nog uit wijken waar de overheid heeft besloten dat de mensen goedkoop mogen wonen, omdat ze danwel een uitkering of danwel een baantje hebben wat niet teveel oplevert.

23 april 2014 om 23:44

Op het eerste na ben ik het met je eens.

Ik heb er 8 jaar gewoond en heb wel meerdere voorbeelden.

Straffen in Duitsland zijn wel hoger, ik ben in Duitsland 2 x mn rijbewijs een maand kwijt geweest 1 x samen met boete van 126 euro en 1 x met 75 euro, voor hetzelfde vergrijp kreeg ik hier 280 en 340 euro boete en mn rijbewijs mocht ik houden.
Waar heb je me meer mee? Als je eigen baas bent en de auto elke dag nodig hebt ?

Volkert v d G komt hier nu vrij, die heeft dus 12 jaar gezeten, voor het vermoorden van een politiek zeer belangrijk figuur, dat is toch schandelijk ?
Dat red je in Duitsland, de VS enz niet hoor.

Idd is ook het respect veel hoger net als zoveel dingen beter geregeld zijn maar dan word het te politiek misschien.

Ik snap niet waarom je iemand zou aanvallen omdat ze ander shirt dragen ?
Dat snap ik echt niet, ik afgelopen November in de V.s. geweest en daar is nog minder ellende dan in Duitsland.
Waarom kan het in die landen wel ?

Terwijl ze daar meer hebben om te klagen, economie is belabberd veel werklozen afstanden groter dus meer kosten enz enz.

Blijft een raar land Nederland.

excuses aan ajax en niet aan de kuip.feyenoord zal geen ajaxfan meer in de kuip laten komen.andersom ook niet .

Ik mag hopen dat de onderste steen boven komt en dat alle schade aan feyenoord vergoed wordt... te zot voor woorden een door crimineel aangestuurde bende tokkies. Ze zouden willen laten zien dat ze Ruigste zijn las ik van de week..daar snap ik echter niets van, want dat was al bekend voor de rest van NL (uiteraard bedoel ik dan een andere vorm van Ruig zijn he ;-) )daar hadden ze echt geen vuurwerk bommetjes voor nodig om dat duidelijk te maken. En van mij part blijft dit verhaal nog weken door zeiken... daar was het dagblad de Teleneus ook een kampioen in bij het liedje we gaan op jodenjacht...

Waarom word er in hemelsnaam gesproken van hooliganisme? Dit waren geen hooligans,dit waren sfeerteams die een leuke actie d.m.v Pyro de sfeer willen verhogen. Dat er dan een aantal kneuzen bij zitten die het niet snappen en alles op het veld gaan pleuren is gewoon oliedom. 410 en de F-side hebben allang gezegd dat het om een sfeeractie gaat en dat het helemaal niet de bedoeling was om het vuurwerk op het veld te gooien.

En wat heeft iedereen opeens tegen vuurwerk? Ik vind het alleen maar sfeerverhogend en ik bezoek nagenoeg elke wedstrijd van NEC en in het uitvak heeft er iemand wel eens een pyro fakkeltje mee. So what? Het verhoogd de sfeer alleen maar. En bij elke club word er wel eens een fakkeltje afgestoken en het enige verschil is dat het niet op veld gegooid word. Maar zijn de mensen van 410 nou opeens hooligans? Dacht het niet, de echte hooligans zijn of met pensioen of lopen binnen de F-side. Ik vind dat er met meer waardering gesproken moet worden naar de sfeerteams die uren tijd per week in hun club steken om spandoeken te maken of om sfeeracties voorbereiden. En nou gaat een actie faliekant mis en ik zie allerlei Ajax supporters zeggen dat ze dat hele vak moeten bannen? Jullie hele stadion zou doodstil zijn als 410 er niet was.

23 april 2014 om 10:16

Als dit verhaal niet klopt en ze hadden de rookbommen en fakkels op de tribune gehouden en ze hadden het stadion niet gesloopt voor 60 duizend euro dan zeg ik idd dat het geen hooligans zijn....maar serieus ik heb foto's gezien van wat er allemaal is gesloopt en in de fik gestoken, he die gasten zijn gewoon beesten, dus ja dit zijn hooligans en mogen absoluut geen fans genoemd worden.

23 april 2014 om 13:02

Dat klopt maar vak 410 word over 1 kam geschoren en ze worden bestempeld als hooligans terwijl ze het niet zijn. Een paar malloten die er tussenzitten hebben het verpest voor de rest

23 april 2014 om 15:43

Met die hooligans word bedoeld alle malloten die zich bezig hebben gehouden met het slopen van de Kuip en de "mislukte" pyoshow. De rest word niet gezien als hooligan maar ondervinden wel de nadelen die zijn gecreëerd door die paar hooligans, zo werkt dat nu eenmaal helaas

Gelukkig heeft deze zogenaamde harde kern nog even een leuk potje voetbal kunnen zien. Dat hadden ze natuurlijk niet willen missen.

23 april 2014 om 10:51

Haha sterk.

Nog gefeliciteerd! Moet een top dag voor je geweest zijn.

23 april 2014 om 11:02

Bedankt voor de felicitatie. En of het een topdag was. Die gaan we nog ons nog lang herinneren. We kunnen ons op gaan maken voor de volgende volksverhuizing. Zonder JC schaal is maar een soort van surrogaatprijs, maar kan natuurlijk goed van pas komen bij het ronddelen van de hapjes.

Duizenden Ajax stickers? Zoo he, ok nu slaan we echt door. Dat vuurwerk kon niet door de beugel, die relletjes en brandjes en graffiti gaat ook te ver, maar om nu ook te gaan zeuren om stickertjes? Wees een kerel en lach daar om en plek er ook een paar in de Arena... Jongens jongens..

23 april 2014 om 11:47

Wanneer zouden ze die in de Arena moeten plakken dan? Ow ja Feyenoorders mogen niet in de Arena komen.... De ''fans'' van Ajax zagen hun kans schoon om het stadion van de aardvijand te slopen en hebben hem met beide handen aangegrepen....
En ik weet niet of je enig idee is wat voor pokke werk dat is om die stickers te verwijderen? Nou deden ze het ook niet heel handig met hun krabbertjes, een beste föhn er voor houden en ze verschrompelen en je kan ze er zo afpakken... Maar wat maakt het uit de rekening gaat gelukkig naar Ajax en die kan niet hoog genoeg zijn...

Los daarvan lekker fijn een viervoudige moordenaar als vertegenwoordiger van de supporters bij overleg tussen hun en politie en Ajax aanwezig is. Ik zou me als supporter de ogen uit de kop schamen als zo'n idioot je vertegenwoordigd....

23 april 2014 om 12:20

Waarom moet er per se schade worden toegebracht? Zorgt enkel voor haat, onrust en mogelijke wraakacties waar niemand op wacht.

Moet ik eens 50 stickers op je auto plakken. Moet je eens kijken hoe lang je er mee bezig bent om alles er af te krijgen als dit je al lukt. Gewoon respect hebben voor elkaar en het materiaal.

23 april 2014 om 12:54

Ja, pas op hoor.... Onderschat het gevaar van een sticker niet....

Gebruiken ze gewoon als excuus om die stoelen eens een keer op kosten van een ander te laten schoonmaken

23 april 2014 om 19:03

@remember95, geef ff merk en kenteken van je auto door. Doe vervolgens even een mededeling waar je hem neerzet en dan zullen er vast wel een paar wat stickertjes (waar gaat het over?) op willen plakken. Dan vervolgens niet gaan zeuren dat je de schade vergoedt wil hebben hoor.

25 april 2014 om 08:22



Kom je zelf ook.... dan blijf ik bij mijn auto wachten, en help ik je mee met versieren....

Martin van de P., alias Polletje. Gelukkig hebben ze de achternaam afgeschermd. Die alias is vast geen verwijzing naar Van de Pol.

Tjonge jonge, waarom zitten ze bij Ajax aan tafel met dit soort idioten? Ik heb ontzettend veel respect voor die club haar technische beleid, sterker nog, ik denk dat mijn Feyenoord daar veel van kan leren, maar dit slaat alles. Hier kan Ajax juist veel van Eric Gudde leren, die bij zijn aantreden direct alle lijntjes naar dubieuze organisaties heeft doorgeknipt. Zulke figuren moet je geen meter bewegingsruimte geven in onderhandelingen.

De Telegraaf komt op voor haar eigen club. Kan me er dit geval wel wat bij voorstellen.
Feyenoord,. F C Utrecht en FC Den Haag doen er toe. Lopen nooit weg.

De F Side heeft zich voor de zoveelste keer belachelijk gemaakt.
Je eigen keeper met vuurwerk bestoken. Wat een heldhaftige actie zeg...

Daar zal die Martin Pol wel goed schik van hebben gehad.

Wat wordt er nou steeds gezegd?! De F-Side was niet eens aanwezig in het stadion toen dit incident zich afspeelde. Die waren er juist op tegen en als ze er waren geweest hadden ze hier een stokje voor gestoken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren