Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaassen schaamde zich: 'Je durft je amper op straat te vertonen'

Laatste update:

Ajax is woensdag begonnen aan de voorbereiding op de kampioenswedstrijd, zondag bij Heracles Almelo. De ploeg van Frank de Boer werd zondag vernederd in de bekerfinale tegen PEC Zwolle (5-1) en had vervolgens twee dagen vrij. Davy Klaassen heeft echter niet kunnen genieten van zijn vrije tijd: "Je durft je amper op straat te vertonen", zegt de middenvelder in het Algemeen Dagblad.

/

De bekerfinale begon voor Ajax nog wel goed, met een vroeg doelpunt van Ricardo van Rhijn. Vervolgens ging het echter helemaal mis voor de Amsterdammers. "Je hebt het gevoel dat iedereen naar je kijkt", zegt Klaassen. "Ik schaamde me nog steeds kapot. Eigenlijk wil je het liefst zo snel mogelijk weer trainen en voetballen."

De Ajax-selectie was woensdag aanwezig op een sportdag voor gehandicapte kinderen, maar hiervoor werd de ploeg eerst toegesproken door De Boer. De coach hoopt dat zijn ploeg zondag voor een reactie kan zorgen tegen Heracles. In Almelo heeft Ajax nog een punt nodig om zich voor het vierde jaar op rij kampioen van Nederland te kunnen noemen.

Denk je dat Ajax zondag kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Poeh wat was het slecht inderdaad, plotseling realiseer je je dat je een heel matige ploeg hebt. Klaassen bakte er ook helemaal niks van maar dat krijg je als iedereen verzaakt, dan is een teamspeler als Klaassen ook erg slecht.

lekker nog een jaartje Ajax en dan de overstap maken naar een Paok Saloniki of een Rubin Kazan waar hij vervolgens de stap richting de europese top kan zetten. Deze jongen komt er wel

24 april 2014 om 10:50

Mooie club waar je geld kunt verdienen en je kunt er prima de vervolgstap zetten richting bv. Arsenal of Chelsea.

24 april 2014 om 10:58

Noem 1 speler die van Rubin Kazan of Poak Saloniki de stap heeft gemaakt naar Arsenal of Chelsea. Of een welke andere europese topclub dan ook.

24 april 2014 om 11:21

Klaassen zal die stap ook nooit maken, dus daarom kan hij best naar clubs als Rubin of Paok gaan.

24 april 2014 om 11:41

Dat zijn clubs voor als je óf 30 bent óf echt niets om je carrière geeft en alleen maar geld wil verdienen óf dat je echt weg wil maar geen andere keuze hebt. Anders ga je naar een subtopper in Duitsland, Engeland, Spanje of zo, in ieder geval niet op je 23e naar zo'n dubieus voetballand. Vergeet ook niet dat dit pas zijn eerste seizoen in de basis is en hij echt een heel groot talent is. Hij is twee keer heel lang geblesseerd geweest, vandaar dat hij pas zo relatief laat doorbreekt, maar hij heeft zeker de kwaliteit om minimaal Europese subtop te spelen. Geef hem even wat tijd. Eriksen en Vertongen waren in hun eerste seizoenen ook niet zo goed als in zijn laatste.

24 april 2014 om 12:08

Yea right... beetje een verkapte manier van provoceren dit.
Zijn 1e basisseizoen, geweldig gedaan.
Of hij de top gaat halen weet je bij geen enkele speler... ook bij Boetius en Depay niet.
Maar hij zal in de toekomst zeker bij een subtopper terecht kunnen.
Maar ach herinner me ook nog dat men dit zei over Vertonghen en Eriksen... zelfs over Luis omdat hij te veel voor zichzelf speelde.

24 april 2014 om 12:29

Ndisdenaam

Ik zeg toch ook dat hij daarna de vervolgstap richting bv Arsenal kan zetten? Ik vind hem ook een groot talent maar hij moet niet meteen naar de top want dan denk ik dat ie snel op de bank belandt.

24 april 2014 om 12:58

Rusland is de pensioenscompetitie waar je nog even je zakken gaat vullen voordat je klaar bent. De meesten komen er niet meer weg, het is echt het laatste station. Ik vind het een beetje grof om te zeggen dat Klaassen nu al na moet denken over zijn pensioen.

24 april 2014 om 13:06

Zal best, maar Paok is geen betere club... en de competitie is ook niet beter.
Ook is Ajax van beide clubs een betere springplank naar de top hoor.
Rubin Kazan is ook geen club waar je naartoe gaat vanuit Nederland om vervolgens in Engeland terecht te komen.

Hij kan ook gewoon van Ajax naar een subtopper in Engeland en zich daar proberen te bewijzen zoals Eriksen dat ook doet.

24 april 2014 om 13:24

Klaassen heeft lang niet zo veel talent als Eriksen. Het is gewoon een werkpaardje en verder springen zin kwaliteiten er niet uit. Rubin is overigens beter niveau dan Ajax en de competitie ook. Maar ik twijfel of hij daar een vaste basisspeler zal worden.

24 april 2014 om 13:26

@jameycarter

Onzin, neem Dzsudzsak als voorbeeld. Ging op zijn 23/24 weg bij PSV en staat nu 2/3 jaar later in de belangstelling van (sub)topclubs in o.a. Engeland.

24 april 2014 om 13:52

Idd het is ook om je te schamen.maar ach het is maar de beker .verder telt er maar 1echte prijs idd de titel en die gaat ons alle ajax gewoon pakken dit weekend .ik hou het zondag toch op 1 3dus ik zeg kampioenen ole ole kampioenen ole ole com on boys.

24 april 2014 om 18:35

Loopfiets doe ff normaal man, deze jongen moet gewoon bij Ajax blijven tot hij uitgeleerd is, daarna kan hij de overstap maken naar een topcompetitie.

24 april 2014 om 10:48

Ja, dat is echt een logische route om te bewandelen voor Klaassen.
Ik zie die jongen nog zeker wel 3 jaar bij Ajax blijven om vervolgens over te stappen naar de Engelse (sub)top.

24 april 2014 om 10:59

Ik denk dat hij eerst de stap zal maken naar een subtop club in Engeland of Duitsland. Dan denk ik persoonlijk eerder aan Everton, Spurs of Schalke ipv Rubin Kazan. Ik zie in hem wel de potentie voor de top,

24 april 2014 om 11:02

Nou zo plotseling als bij jou kwam het bij mij niet aan! Ik heb al maanden in de gaten dat Ajax gewoon een heel simpel elftal heeft. (kijk mijn reacties er maar op na)
In de eerste 3/4 wedstrijden was het voor mij al duidelijk.... ook toen Eriksen nog speelde tegen AZ en Feyenoord? was het spel echt niet om aan te gluren. Dan gaat je enige creatieve speler ook nog weg en dan is het raak.

Dat we een matig elftal hebben is dan ook niet eens zo erg, maar loop dan in ieder geval de pollen uit de grond zoals tegen Barcelona. Fel jagen op de bal, vooruit verdedigen... alles ging toen goed. Hopelijk laten ze komend weekend wel zien dat ze dat kunnen.

24 april 2014 om 11:52

Kun je nagaan hoe slecht de rest in Nederland is. Ajax staat nog altijd bovenaan in de Nederlandse competitie. Spelers van andere Nederlandse clubs kunnen dan beter stoppen met voetballen|?

Ajax heeft gewoon een slechte periode. Punt.

24 april 2014 om 12:31

Plus het voetbal Is al het hele seizoen slaapverwekkend saai. Doe mij maar de PEC, Salzburg en Athletico strstegie. Vol gas en full power

24 april 2014 om 12:32

Heb van niet een supporter van welke club dan een reactie gezien dat die geweldig voetbal spelen, of dat die club beter zou zijn dan Ajax.
Dus eigenlijk is dit een vrij zinloze opmerking.

Dat laatste is dan ook weer zo'n lekkere opmerking, wat moeten de spelers in Kazachstan dan of die in Azerbeidzjan of die in de 3e divisie in Duitsland, Engeland of Rusland dan?

24 april 2014 om 12:33

Slechte periode, Serero, De Sa, Sigthorsson, Denswil, Blind etc. het is toch allemaal middelmaat. Serero, twee goals en drie assists, dat is toch geen Ajax materiaal. Sigthorsson laat iedere bal vijf meter van zijn voet stuiteren, Denswil is opbouwend afgrijselijk, De Sa probeert iedere keer hetzelfde fluttrucje en Blind kan aardig voetballen totdat hij opgejaagd wordt. Dat heeft niks met een slechte periode te maken maar met een gebrek aan kwaliteit

24 april 2014 om 16:08

Natuurlijk mag hij zich schamen, daar heeft hij ook 2 dagen de tijd voor gehad, het was ook slecht, dat mag je zien als een afstraffing, na Vitesse en Salzburg, hebben ze zich weer laten verrassen, door agressie. Als dan ook alle ballen nog steeds goed vallen en je niet heel alert verdedigt, ga je de slachtbank op, dat blijkt maar weer

@loopfiets:
Paok Saloniki of een Rubin Kazan , dat is echt kul!
Het zou me niet verbazen als hij nog hele mooie dingen gaat laten zien. Hij is zo'n begaafde voetballer, met zoveel inzicht én techniek, die zie ik echt wel hoger spelen dan de door jou genoemde matige clubs in "verweggistan"

24 april 2014 om 19:26

Inderdaad.
Klaassen gaat gewoon de weg van Suarez, Verthongen en Eriksen belopen. Het is jammer dat die jongen zoveel blessureleed heeft moeten doorstaan. Davy zal nog liever zijn hele leven bij Ajax spelen dan naar clubs als Paok en Kazan verhuizen lijkt mij. Deze jongen geniet van het voetbal en gaat daarom alleen ergens anders als hij sportief ook vooruitgang kan boeken. Misschien als hij 30 is en hij nog even kan banken.
Ik zie hem alleen weggaan als er een leuke club uit een van de grote competities aan hem gaat trekken.

Daar had je ook alle reden toe om je te schamen je moet passie en inzet tonen daar begint het mee dan komt de rest vanzelf wel , en juist die eerste 2 elementen in het voetbal had PEC wel , dus zondag willen wij Inzet zien en niet dat oeverloze tikkie terug tikkie breed , vol erop klappen .

24 april 2014 om 12:03

Helemaal mee eens. Iedereen heeft het nu over die 150 supporters die vuurwerk gooiden maar hoe zit het met de rest van de supporters die een duur kaartje (55 eu) hebben gekocht, 's ochtends vroeg van huis gegaan en al vanaf half twee in de Kuip zaten te wachten. Vervolgens krijg je zo een enorme zaadpot voorgeschoteld door een paar gasten die totaal geen inzet toonden. Dat je even van je apropos bent door dat vuurwerk ala, maar in 90 minuten compleet weggespeeld worden op inzet en zelf totaal niks creeeren dat kan je de goede supporters niet aan doen. Vreet dan in ieder geval het gras op.

24 april 2014 om 12:12

Ik heb achteraf totaal geen spijt dat ik niet ben gegaan...
Vond zelf het kaartje ook al duur en ik had absoluut niet in dat ene vak willen plaatsnemen.
Ze begonnen nog wel redelijk.
Zat totaal geen gif meer in, wachten totdat de bal op je voeten land ipv naar de bal toe te gaan.

Snap niet waarom de spelers dit zelf niet doorhebben, strakke passes wil ik zien, beweging, elkaars positie overnemen waardoor je een tegenstander in de war brengt etc.

24 april 2014 om 11:02

Want? Hij heeft een ticket geboekt bij Expedia?

Het is een werkertje met een matige techniek, maar wel veel strijdlust. Het kleine broertje van Immers.

24 april 2014 om 11:21

Bondskoots als je er geen verstand van hebt ga er dan ook niet over oordelen aub. Deze speler wordt door menig scout als enorm talent gezien ondanks de blessures die hij gehad heeft. Overal waar hij speelde viel hij overduidelijk op. Ook bij Ajax 1 heeft hij een heel goed begin gehad en speelt nu even wat minder. Deze jongen gaat gewoon ver komen. Eriksen werd ook ineens helemaal afgeschreven en is nu de grote man in Engeland. Je moet niet zo snel oordeel vellen als t even minder gaat.

24 april 2014 om 11:51

@bondskoots: een werkertje met matige techniek en veel strijdlust, ene meneer kuyt is daar erg groot mee geworden

nee, deze jongen gaat er wel komen, met of zonder ajax dat ligt geheel aan hem.

24 april 2014 om 12:15

Hij heeft een uitstekende techniek, scorend vermogen heeft hij ook gewoon.
Zeker een verbeterde versie van Siem de Jong met ook nog eens meer potentie.
Klaasen gaat zo veel verder komen dan Immers(oops stond 2x klaasen)
Immers speelt op zijn top bij Feyenoord, Klaasen in zijn beginfase van z'n carriere al in Ajax 1.
Zielige manier om te provoceren.

Het spel van ajax is al 4 jaar ajax onwaardig en beschamend. Zie liever 'n andere trainer, denk dat deze spelersgroep de potentie heeft om meer dan alleen resultaatvoetbal te spelen.

24 april 2014 om 11:17

Dit soort reacties vind ik echt volslagen idioot. 3 keer achter elkaar kampioen, waarschijnlijk 4 keer, nadat je 7 jaar lang géén kampioen bent geworden en het dan in een slechte periode meteen afschuiven op de trainer? Man, Ajax is na alle onrust in die jaren juist gebaat bij continuïteit. Er is een lange termijn plan in gezet, dat heeft tijd nodig voor het zijn vruchten gaat afwerpen. De beste periode is nog niet eens aangebroken en toch worden we kampioen?

Ja, natuurlijk komt dat ook deels doordat het niveau van de Eredivisie keldert, maar in die 3 a 4 jaar is het toch aannemelijk dat er op z'n minst één jaar tussen heeft gezeten waarin Ajax het gewoon heeft verdiend doordat het simpelweg de beste was?

Weet je nog hoe het was vóór De Boer? Kommer en kwel. Ken je Christian Eriksen nog? Die jongen die nu de sterren van de hemel speelt in de PL? Die zat voor de komst van De Boer gewoon op de bank.

Heb eens wat geduld en staart je niet zo blind op een dip. Zelfs al had die dip een jaar geduurd...talent heeft juist de toekomst bij Ajax en dat heeft tijd nodig. Wat ik wel vind is dat De Boer iets minder dogmatisch mag zijn met zijn spelsysteem en wat meer aandacht mag besteden aan een plan B. Want dat heeft hij nu niet. Zelfs binnen de Ajax stijl kun je tactische variaties bedenken.

24 april 2014 om 11:26

Toen de boer bij Ajax kwam was Eriksen ook nog niet zo goed he én een stuk jonger. Het niveau wat Eriksen nu heeft hij nooit gehaald in de Eredivsie. Neemt niet weg dat ik me verder volledig aansluit bij jou reactie. Het is ook geen bash tegenover Eriksen want wat had ik die jongen er nog graag bij gehad, wereld van verschil ook met zijn niveau wat hij bij Ajax haalde.

24 april 2014 om 15:29

Nee klopt, je hebt gelijk. Dit chargeer ik ook een beetje. Hoe goed Eriksen nu speelt heb ik hem niet of eigenlijk nooit bij Ajax zien doen. Desalniettemin was het een speler die bijvoorbeeld onder Jol gewoon op een gegeven moment naar de bank verdween en bij De Boer meteen basisspeler werd. Dat is nog niet heel lang geleden, maar dat was wel pas het begin. Mensen als Bayernm lijken zich dat niet helemaal te beseffen. Het duurt gewoon nog wel even voordat Ajax met deze nieuwe opzet echt tot wasdom gaat komen. Daarom zijn er in de afgelopen jaren nog relatief veel talenten in de leeftijd 16/17 aangetrokken. De talenten die echt van jongs af aan volgens het plan van Cruijff worden opgeleid zijn nu maximaal 14/15, en dan loop ik al op de zaken vooruit.

24 april 2014 om 11:24

Nee, De Boer haalt het maximale uit deze zeer zwakke selectie.

24 april 2014 om 11:43

@bayernm En het spel van Bayern was gister wel goed? Erg vreemde opmerking als je over een club praat die 4 keer op rij kampioen van nederland word, het spel is totaal niet beschamend. Bij beschamend voetbal denk ik aan het spel van Chelsea tegen atletico. Daarnaast is het spel van ajax te vergelijken met het spel van bayern dus ik weet niet wat voor een fan jij bent?

24 april 2014 om 12:16

Het kan wat attractiever ja, maar Ajax heeft geen Eriksens, Emanuelsons en Suarez'jes meer.
Spelers die uit het niets iets geniaals konden doen en een drang naar voren hadden.

Het idee achter het spel is goed, alleen heb je ook gewoon nog een paar klasse individualisten nodig.

24 april 2014 om 12:49

De grap is dat elke voetballer juist wel dat creatieve vaak in zich heeft, alleen worden deze spelers door trainers gemotiveerd om geen kunstjes uit te halen, geen risico te nemen, niet moeilijk te spelen en zich inpassen in het systeem. Een fatsoenlijke dribbel maken of 4 man passeren wordt afgeraden omdat je daardoor de bal kan verliezen. Het systeem wordt belangrijker dan de spelers, en dat maakt je in de Eredivisie dus gewoon kampioen. Maar luek om naar te kijken is het niet. Ik hoop dat er een wijziging in het denken komt, omdat ik ook weer de aloude pingelaars wil zien....

24 april 2014 om 12:50

Het idee achter het spel is goed? Dacht het niet, De Boer probeert een spel te spelen waar hij het materiaal niet voor heeft.

24 april 2014 om 13:01

Pettersson... dat zeg ik toch? misschien niet geheel duidelijk in deze reactie.

Het idee is goed, alleen hij heeft het materiaal er niet voor nee.

@frankentime inderdaad, bv Kishna moet je gewoon lekker laten spelen die moet je niet voorprogrammeren.

Doe er wat aan dan! Ga voetballen! Dat eeuwige getik, ik word er helemaal gestoord van. Leuk dat we weer kampioen worden, maar hoe we dat geflikt hebben...geen idee. Het moet volgend jaar beter.

En terecht ook, je bent compleet te kijk gezet voor 2,5 miljoen mensen. Hier mag je je nog wel voor schamen tot de volgende bekerfinale.

Het gaat om de hele intentie. Al vanaf de eerste seconde was Zwolle bij de les en Ajax niet. Dat had niks met vuurwerk te maken. Na de hervatting had de Boer tijd om de spelers bij de les te krijgen. Lukte hem ook niet. Dit zijn de zelfde spelers die Barca wel bij de keel grepen. Wat dat betreft vind ik ook dat Frank hier best een heel groot aandeel in heeft. Al weken loopt het stroef en zit er totaal geen beleving in. Het lukt m niet om die ommekeer te maken. Ik ben absoluut fan van Frank maar hier vind ik toch dat hij tekort schiet.

Het lijkt erop dat de dreun van zondagavond best hard aan kwam in Amsterdam. Volgens mij hebben ze nou nog steeds hoofdpijn.

24 april 2014 om 11:48

Dat sowieso, ik lig al sinds afgelopen zondag wakker!

Ik denk dat ik pas weer kan dromen na het feest komende zondag, van een 5e titel op rij!

Klaassen is m.i. net iets minder dan Eriksen, die zal de absolute top halen. Klaassen komt net iets te kort ben ik bang, maar zal wel bij een club als Milan o.i.d. terecht komen. Logisc dat hij niet over straat durft na zo'n oorwassing.

Ik vond het prachtig om te zien dat de Zwolle supporters emotioneel werden na en tijdens de finale.. Het is ze/jullie gegunt!

24 april 2014 om 12:16

4e titel op rij Benenbreker... Daarnaast kunnen we heel veel over Klaassen zeggen, maar feit is dat hij iedereen verrast dit seizoen. Niemand had verwacht dat hij zoveel wedstrijden zou spelen en een basisspeler is. Tuurlijk, af en toe heb ik het idee dat hij eruit moet ipv een Serero. Maar om nu al te zeggen dat hij het niet net zo ver of verder gaat schoppen dan Eriksen is gewaagd. Eriksen was ook niet van wereldklasse in zijn eerste Ajax seizoen.

Daarnaast hebben Manchester United en AC Milan zich al onofficieel gemeld voor Klaassen, Hamburger SV ook volgens mij.

24 april 2014 om 11:50

Tuurlijk kwam de dreun hard aan. Eerlijk is eerlijk, vrijwel iedereen had verwacht dat Ajax PEC wel even zou pakken.

Maar om er nou mee te zitten? Niet om de overwinning van PEC in glans af te nemen, maar ik heb er allang vrede mee. Die prijs betekent voor hen veel meer dan voor ons, hopelijk pakken wij hem volgend seizoen weer gewoon.

Beste Davy, terecht dat je je schaamt, alleen had elke ploeg afgelopen zondag op de klote gehad van Pec. PEC was echt top. 4 kansen 4 goals. Prachtig. Gelukkig werd het niet 10 kansen 10 goals.

probleem ligt ook niet bij de spelers, maar bij de club en haar visie. Ajax leidt op volgens Cruijffs methode. Balbezit en positiespel, terwijl PEC het nieuwe voetbal speelt. Net als Salzburg, Vitesse een helft, Athletico en Mã¼nchen vorig seizoen.

Ben hek

Ajax had een totale off-day en PEC Zwolle juist precies het tegenovergestelde. Ik vond het prachtig om te zien hoe fel en fanatiek PEC Zwolle was, maar tegelijkertijd wel fair speelde. Elke club had het moeilijk gehad tegen Pec, die waren echt superieur.

Die beleving mist heel Ajax eigenlijk. Vreemd dat ze het tegen topploegen wel kunnen, maar tegen de op papier mindere tegenstanders weer niet. Juist in de bekerfinale moet je erop klappen, ook als Ajax zijnde! Het is geen wedstrijd voor 3 punten het is een eenmalige wedstrijd en die beslist het. De enige, of een van de weinigen met die beleving is Klaassen juist. Sigi toont ook altijd wel inzet, maar de rest loopt er soms als een zoutzak bij...

Nou was de verdediging van Ajax ook heel erg slecht. Denswil draait niet sneller dan een vrachtwagen en Vermeer dacht elke bal eruit te kunnen kijken zonder een stap te zetten. Daarbij hadden wij pech met het raken van de paal, maar dat hoort er gewoon bij: beter mikken. Misschien was Ajax in negatief opzicht onder de indruk van het vuurwerk en heeft dat half uur wachten de spelers totaal uit hun concentratie gehaald. Zou je niet verwachten, maar het zou zomaar kunnen.

Prachtig om te zien hoe Zwolle won! Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de beker natuurlijk graag had willen hebben. Voor ons is het echter maar een prijs die niet veel waarde heeft. Hij gaat naar de prijzenkast en that's it. Een overwinning van Zwolle zorgt echter voor historie en stiekem ben ik wel blij dat we zo afgeslacht zijn. Ajax is wakker geschrokken en PEC is heel erg even de grootste club van de wereld haha. Die beker is voor hun helemaal geweldig. Nou is dat hopelijk voorlopig de enige prijs, want hoewel de JC-schaal geen echte waarde heeft, vind ik niet dat Ajax zich weer gewonnen mag geven.

24 april 2014 om 12:22

Ik denk niet dat Ajax een offday had, ik denk dat als we weer zouden spelen PEC ons weer zou slachten. PEC heeft in ruime zin meer kwaliteit, spelers als Thomas, Kloch, Fernandez zijn spelers die wat kunnen forceren. Bij Ajax is dat alleen Sigi. En Denswil is zo een ongelooflijk slechte verdediger.

24 april 2014 om 12:26

Haha grappenmaker, Boer is zeker ook beter dan Cillesen of Broerse beter dan Moisander etc. Misschien was het geen offday, feit blijft wel dat dit voor spelers van PEC de wedstrijd van hun leven was. Voor velen hun eerste en misschien wel laatste prijs. Je zag het al in de catacomben voor de wedstrijd. Strakke koppies bij PEC en lachende ontspannen gezichten bij Ajax.

24 april 2014 om 12:43

Ik lees je reacties altijd met plezier Ajaxcunian, maar wat je nu opschrijft is werkelijk waar onzin. We zijn dan wel afgeslacht, maar als je durft te zeggen dat Ajax geen off-day had en dat PEC meer kwaliteit heeft, heb je er geen koek van gegeten.

Ajax heeft op elke positie een betere speler, maar PEC heeft grotendeels gewonnen op basis van vertrouwen, inzet, afjagen. Dit was voor Zwolle de wedstrijd van het jaar en ze hebben het gewoon geflikt.

Ajax staat niks voor niks ruim voor op PEC in de competitie. Ik denk dat elke club het moeilijk gehad zou hebben tegen PEC afgelopen zondag. Ajax was dan wel dramatisch, maar PEC steeg gewoon even boven zich uit. Net zoals Barcelona van de 100x 99x van Ajax zou winnen, maar dat dit seizoen net die ene keer voor Ajax was.

Trouwens, als je ziet hoe Denswil aan het verdedigen was en hoe Vermeer "reddingen" verrichte.. nee, gewoon een off-day. Denswil heeft veel kwaliteit en dat heeft hij ook laten zien door Pelle in de beker uit de wedstrijd te spelen, maar hij moet gewoon leren constant te spelen. Hij mag best een wedstrijd minder zijn, maar dan nog moet hij op zijn minst een zesje halen. Over Vermeer hoeven we niet veel te zeggen. Zijn laatste optredens waren prima! Maar afgelopen zondag was het weer een Kenneth Vermeertje - dag.

24 april 2014 om 13:30

Mooi dat jij dat vind, hoeven we Thomas en Krkic en Vd Werff en Denswil in ieder geval niet te ruilen. Van mij mag je Blind ook houden als jullie Mokotjo hier laten

24 april 2014 om 13:35

Serieus? Welke goals had hij moeten hebben dan? De ene dat Fernandez alleen op m afkomt misschien, maar de andere 4 doelpunten zijn Vermeer vlgs mij niet aan te rekenen....

24 april 2014 om 13:36

Ja ik heb het wat verkeerd geformuleerd, niet een beetje. Maar ik ben wel echt van mening dat PEC op sommige posities meer klasse heeft. Klaassen is denk ik nieteens een middenvelder, zijn passing, inzicht is echt niet van niveau. Kan goed in scoringsposities komen en heeft slimme loopacties, maar hij kan niet de bal in de ploeg houden, hij weet niet waar hij moet staan in de opbouw en is telkens op een verkeerde positie. Ook zie ik hem nauwelijks een steekpass geven of iets dergelijks. Een Klich vind ik dat veel meer hebben dan Klaassen of Serero. En Ryan Thomas, heerlijk slimme speler met durf, inzicht. Als wij dan Serera hebben die puur en dribbelaar is , vind ik ook Thomas meer klasse hebben. Een Fernandez is misschien geen topspits, maar hij is snel, sterk, kopsterk en kan afmaken, goeie loopacties. Dat heeft een Sigi totaal niet. Ik heb al vaker gezegd dat Serero en Klaassen gewoon veelste min is voor een middenveld. Klaassen zou me wel een prima spits lijken.maar Serero komt echt te kort voor Ajax. Dus PEC heeft inderdaad niet per se meer kwaliteiten, maar ze gebruiken hun kwaliteiten juist en hun kwaliteiten vullen elkaar aan. En je hebt gelijk, natuurlijk tegen topploegen kunnen ze wat meer opbrengen. Mijn fout.

Maar eerlijk is eerlijk, wat Ajax liet zien zondag is niet de eerste keer, vaak zijn we zo dramatisch slecht geweest en zijn we niet afgestraft, dat is vandaag wel gebeurd.

24 april 2014 om 15:25

Vergeet niet dat Ajax tegen Volendam (!!!!) al verlenging nodig had en door de B garnituur uit Oostenrijk op 8-0 is gezet.

Kwalitatief is dit het minste Ajax van de afgelopen 50 jaar. Types als Klaassen, Serero of Denswil zouden 15 jaar geleden hun hele carriere in de eerste divisie hebben doorgebracht.

Het niveau van de top met de bottom ligt gevaarlijk dicht bij elkaar, want veel slechter kan gewoonweg niet.

24 april 2014 om 15:34

Laten we nou niet overdrijven. Jonge spelers zijn nou eenmaal grillig. Hoewel ze natuurlijk gewoon nu wel heel hard door de ondergrens zakten. Ik heb Klaassen wel hele aardige dingen zien doen dit seizoen. De Jong, Van der Vaart en Sneijder hebben ook wel eens wedstrijden gespeeld waarbij het gewoon tegen 'kleine' tegenstanders totaal moesten afleggen.

24 april 2014 om 15:37

Nee ik vind Klaassen voetballend echt gewoon niet goed genoeg, voor het Ajax spelletje komt hij voetballend tekort. Altijd uit zijn positie en steeds maar aan het lopen. Ons middenveld is door Klaassen en Serero gewoon veelste zwak.

24 april 2014 om 15:58

Ik denk dat je een gelijk hebt.
Alle ballen voielen plotseling ook goed en zo sta je dan in korte tijd met 3-1 achter.
PEC had het ineens allemaal heel erg mee en Ajax pech, maar ook klungelig in de verdediging.
Iedere bal in de 16 ging er op een bepaald moment ook in voor Pec, dan kom je wel in een sort trance en dan kan je niet meer verliezen.
PEC spelde ook heel goed, maar 7 van de 10 keer verliest PEC van Ajax, zonder incident weet ik niet of het ook nog wel gelukt was voor Pec, bij normaal spel geef je het niet zomaar op, daar krijg je een boost van, na zo'n goal als die van van Rhijn

24 april 2014 om 16:08

Klaassen was voor de winterstop de man in vorm bij Ajax en toen werd er niets dan lovend over hem gepraat. Dit is zijn eerste echte seizoen dat hij doorgebroken is en dan zie je vaak een terugval bij jongere spelers. Zo was het bij van der vaart, Sneijder en meer recentelijk ook Fischer. De Klaassen van nu kan je moeilijk tevreden over zijn, maar ik zou zeggen dat we nog even af moeten wachten voor we echt een conclusie kunnen trekken. Overigens is Klaassen de lopende middenvelder die de ruimtes in moet lopen, Serero zou de man van het inzicht en de creativiteit moeten zijn. Laat het nu net zijn dat Serero's grootste bijdrage is dat hij veel loopt. Serero mag wat mij betreft wel vervangen worden door een speler die meer zijn stempel kan drukken met creativiteit en een goede passing. Ik ben ervan overtuigd dat Klaassen meer zou floreren als ie nu bijvoorbeeld naast Eriksen had gestaan. Serero heeft zijn nut en is altijd nog beter dan Duarte, maar creatief gezien komt hij gewoon te kort en daarnaast is het een enorme choquer voor de goal.

Overigens is het wel wat raar dat jij Klaassen afschrijft en Klich en Thomas de hemel inschrijft, want wat hebben die nou eigenlijk gepresteerd? Zeker Thomas heeft pas een aantal wedstrijden leuk gespeeld, maar dat heeft Klaassen ook. En Fernandez? Haha dat is toch die jongen die al tekort kwam bij Feyenoord? Het is niet voor niets dat Te Vrede zelfs de voorkeur krijgt. Als je deze wedstrijd gebruikt om de kwaliteitsverhoudingen weer te geven, dan heb je er inderdaad geen kaas van gegeten. Volgens jouw redenatie heeft Ajax meer kwaliteit dan Barcelona.

24 april 2014 om 16:30

Nee ik schrijf Klaassen nergens af, maar ik vind hem gewoon niet geschikt om op het middenveld geposteerd te worden. Ik vind hem meer een spits. Hij wil altijd een goal maken of betrokken zijn bij een goal, maar voor echt goed spel zorgt hij niet en dat geldt ook voor Serero. Ik kijk niet naar hoe je presteert maar eerder naar wat voor speler je bent. Form is temporary and class is permanent zeggen ze altijd toch. Fernandez komt misschien wel te kort, maar dat maakt hem geen slechte spits. En nogmaals ik baseer niks op deze wedstrijd, Klaassen en Serero vind ik gewoon ongeschikt om bij Ajax op het middenveld te spelen. Ik denk dat als we al onze aankopen gedaan hebben, we eerder een middenveld met de Jong, Blind, Schone zullen hebben ook.

24 april 2014 om 19:43

Rutgerrr
Eens met het overgrote deel van je reaktie, maar ik vindt je oordeel over Kenneth Vermeer wel zwaar tekort komen. Alleen die goal van Fernandez toen hij op alleen op Kenneth afging, had gestopt kunnen worden. Maar Gyan heeft een uitstekende techniek en het is altijd kansenberekining in zo'n een op een situatie. Ook Cilessen en topkeepers laten in dit soort situaties geregeld een goal door. Je komt meer over als een van die personen die geen fan van Kenneth is en ook graag gebruik maakt van situaties om daar gebruik van te maken om dat kenbaar te maken. Misschien heb ik het verkeerd hoor.
De goals die Ajax om de oren kreeg deze wedstrijd, waren duidelijk door prutswerk van de veldspelers.

En terecht dat je niet op straat durfde te lopen.. Het ging ook nergens over deze wanprestatie.. This duidelijk geleken dat mijn cluppie nog niet volgroeid is

We kunnen er lang en kort over praten, feit is dat het allerminst een normale wedstrijd was. Voor Zwolle was het de CL-finale en voor Ajax was het een wedstrijd om een leuke prijs. Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, maar persoonlijk denk ik dat de wedstrijd heel anders verlopen was als het vuurwerkincident er niet was geweest. Ik wil niet per se zeggen dat ik er zeker van ben dat Ajax dan gewonnen had, maar zo erg vernederd als dat ze nu zijn was dan niet gebeurd denk ik.

Twee dagen vrij na die beschamende nederlaag??? Dan moet je je echt kapot schamen ja.

24 april 2014 om 15:52

Ik vind dat een hele goeie zet.
Ga er maar eens over na denken, laat jet maar bezinken en daarna weer vol er tegenaan!
Heel slim van de Boer

24 april 2014 om 17:39

Ik zou ze juist een paar straf trainingen geven. Het is gewoon een zware schande als je een pak slaag van met alle respect PEC Zwolle krijgt. Vooral zo'n grote pak slaag.

De vorige 2 ontmoetingen deden ze het al niet slecht. Vooral de eerste ontmoeting onderling toen er onterecht een goal van PEC werd afgekeurd en ze uiteindelijk daardoor verloren.. Maarja dat is al een tijdje terug

Hopelijk ziet men in dat er met deze selectie zonder aankopen je niet ver komt in de CL. En kopen ze wat betere spelers dan een Duarte bijvoorbeeld

24 april 2014 om 19:48

Diemenaar,
Misschien is het beste om er een combinatie van te maken. Twee dagen vrij na het debacle tegen PEC Zwolle.
Nu tegen Heracles vlammen. Als dat niet lukt dan moeten ze zwaar gestraft worden voor die wedstijd tegen Heracles en komt daarbovenop ook nog eens een voorwaardelijke straf voor de wanvertoning tegen Zwolle.
Trouwens ook al verliest Ajax de laatste twee wedstrijden, dan nog worden ze kampioen hoor. Daar zorgt Feyenoord zelf wel voor. Die lukken het nooit om de laatste twee wedstrijden ook te winnen. Dat heeft de competitie dit jaar wel aangetoond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren