Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Giggs probeerde Moyes nog te overtuigen trio niet te bestraffen’

Laatste update:

Manchester United zette dinsdag David Moyes aan de kant, na een samenwerking van tien maanden. Het geloof in de trainer was verdwenen en Ryan Giggs werd benoemd tot interim-opvolger voor de laatste weken van het seizoen 2013/14. De Daily Mail stelt dat Giggs zeker niet bezig is geweest Moyes weg te krijgen. Hij probeerde zijn trainer er nog van te overtuigen de koers iets aan te passen, voordat het te laat was.

/

De laatste dagen komt via de Engelse pers naar buiten dat een deel van de spelersgroep blij zou zijn met Moyes’ vertrek. Omdat Moyes woensdag de selectie oversloeg in een open brief waarin hij andere partijen wél bedankte, lijkt het niet ondenkbaar dat het inderdaad rommelde. De Daily Mail schrijft donderdag dat Moyes een recent akkefietje misschien niet goed heeft aangepakt bij United.

Na de 3-1 nederlaag tegen Bayern München in de Champions League, twee weken geleden, gingen drie spelers hun boekje te buiten. Rond 03.00 uur ’s morgens waren Ashley Young, Danny Welbeck en Tom Cleverley nog op straat in München en daar werd het drietal gefotografeerd. Moyes strafte de drie met extra trainingsarbeid en een boete. Giggs probeerde de trainer nog op andere gedachten te brengen, schrijft de krant.

Hij legde Moyes uit dat Young, Welbeck en Cleverley zich inderdaad hadden misdragen, maar zei er ook bij dat ze geen specifieke regel hadden overtreden. Hij zou ook hebben aangegeven dat Moyes de oudere spelers niet zo zou straffen als hij met Young, Welbeck en Cleverley deed. Giggs wist zelf al dat de sanctie van de trainer niet goed zou vallen bij de spelersgroep, waarvan hij zelf ook deel uitmaakte. Moyes volgde echter alsnog zijn eigen weg en daarmee brokkelde de steun voor de trainer in de groep verder af.

Denk jij dat David Moyes nog het vertrouwen van de spelersgroep had?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat Moyes nu al ontslagen is. Ze hadden hem kans moeten geven , hij deed het niet slecht tegen Bayern.

24 april 2014 om 13:56

Ferguson had het respect van alle toppers vanwege zijn staat van dienst. Als iemand uit de pas liep werd hij bedankt voor de bewezen diensten (beckham, stam, kanchelskis etc). Moyes kwam van een kleinere club en speelt het hard. Denk dat grote spelers daar moeite mee hebben. vGaal heeft zich bewezen en is op gebied van voetbal en tactiek veel sterker dan moyes (meer fysiek bezig). Lijkt me dat toppers daar (op voetvalgebied) beter mee overweg kunnen. Andere opties zouden mannen als Hiddink en Ancelotti kunnen zijn. Zij weten hoe je met een selectie vol toppers om moet gaan

24 april 2014 om 16:45

Het stukje vat gewoon samen wat Moyes anders had kunnen doen. Je denkt toch niet werkelijk dat door een paar ''kleine'' akkefietjes de spelersgroep het vertrouwen opzegt in een trainer. Dit is een combinatie van factoren geweest, die hem uiteindelijk de das om hebben gedaan.

Valt me wel op dat Giggs zo'n situatie dus op een hele andere manier benaderd dan Moyes. Natuurlijk ben je al trainer/coach de baas en ben je verantwoordelijk voor de resultaten maar als een speler met deze staat van dienst je adviseert, zou ik toch daar zoveel mogelijk winst uit te halen.

24 april 2014 om 16:52

Martin1981, wat een leuk verhaal. Natuurlijk wel totale lulkoek. Alex Ferguson had voordat ie bij United begon ook alleen 3 Schotse titels, 4 Schotse bekers, een Europacup voor Bekerwinnaars en de Europese Supercup gewonnen. Dat is een redelijke staat van dienst, maar om nou te zeggen dat je er de toppers stil mee krijgt, nee dat niet. Ferguson was allang ontslagen na 3 jaar, maar de grote Matt Busby steunde zijn opvolger en zorgde ervoor dat Ferguson mocht blijven.

Moyes heeft als trainer misschien wel een vergelijkbare staat van dienst als SAF toen had. Kampioen met Preston North End in de League 1 (heette toen nog Second Division), waarna hij het jaar erop bijna promoveerde naar de Premiership, maar in de finale van de play-offs verloor ie. Dit allemaal met een team dat er nou niet echt bovenuit stak. Vervolgens kwam ie bij Everton met maar 1 taak: degradatie vermijden. Het ging echter zo goed dat ie erin slaagde Everton uit te bouwen tot een stabiele middenmoter.

Qua prestaties betreft scheelt dat in mijn ogen niet zoveel. Wat mensen echter vergeten is dat de aanstelling al van te voren betwist had moeten worden, aangezien de relatie tussen Rooney en Moyes al slecht was in zijn Everton-tijd en dat Rooney toch 1 van de belangrijkste spelers is.

24 april 2014 om 17:25

Klopt allemaal, maar uiteindelijk was het gewoon duidelijk dat Moyes gewoon niet de kwaliteit heeft om veel beter te worden dan hij nu is. Toen wij (als waarschijnlijke degradant) naar Old Trafford gingen kon hij bijvoorbeeld niets beters verzinnen dan maar voorzetten het strafschopgebied in te blijven sturen, waar Burn en Hangeland alles met gemak wegkopten.

Ex-spelers die met hem gewerkt hebben zeiden ook dat hij zich (als ex-CV) eigenlijk alleen met de verdediging bezig hield en het coachen van de aanval aan zijn assistenten overliet. Ook waren de spelers bij United kennelijk niet blij dat er vooral op conditie getraind werd en nauwelijks wat met de bal gedaan werd. Dat zie je nu heel duidelijk terug, de combinaties tegen bijvoorbeeld Everton leken nergens op. Het was een grote misstap om Moyes te kiezen, en ik denk zelfs ergens dat Ferguson dat van te voren wist, dat hij bang was om te snel vergeten te worden met een Klopp of een Mourinho aan het roer.

24 april 2014 om 17:38

@nijogeth, leuk verhaal heb je, maar voor het gemak vergeet je even dat er een wereld van verschil zit tussen nu en 30 jaar geleden. Toen was er vrijwel automatisch respect voor 'the boss'. De verhoudingen zijn scheef komen te liggen toen voetballers miljonairs werden. Dus zijn de tijden niet te vergelijken.
Daarnaast zat de selectie van Ferguson destijds minder vol spelers die alles gewonnen hadden dan de selectie van moyes nu

24 april 2014 om 18:25

Ja, vandaar dat jouw verhaal ook nergens op is gestaafd. Je eerste zin alleen al ontkracht je met deze reactie op mij.

24 april 2014 om 13:56

Je gaat toch niet baseren of iemand wel of niet ontslagen moet worden op 2 wedstrijden? Of bedoel je dat niet.

24 april 2014 om 13:57

Ik ben ook van mening dat trainers hun kansen moeten krijgen en niet na amper één seizoen al worden ontslagen. Echter, bij Moyes, stond de spelersgroep niet achter hem en dan mag je daar ng zoveel kansen krijgen als je wil, die spelersgroep zal ng jaren min of meer hetzelfde blijven.

Het moet toch niet gekker worden dat je zo'n duurbetaalde speler na een slechte prestatie niet mag straffen als hij de hele nacht gaat zuipen. Werken voor je geld miljonairtjes.

24 april 2014 om 13:59

Het is helemaal niet bekend of ze hebben zitten drinken. Waarschijnlijk niet want ik denk dat rondom alcoholgebruik wel regels zijn bij Manchester United en Giggs geeft aan dat ze geen specifieke regel hebben overtreden. Daarom kan je ze ook niet straffen in mijn ogen.

24 april 2014 om 14:16

Als je naar de foto's kijkt kan je weldegelijk stellen dat ze gedronken hebben.

24 april 2014 om 14:53

@ Migi84. Waarom mogen ze niet uitgaan na een verliespartij? Ze hoefden dat weekend erna niet te voetballen. Die jongens moeten ook leven en het is niet zo dat ze zich elke week misdragen buiten het voetbalveld.

Moyes had ze moeten aanpakken voor de matige prestaties binnen het voetbalveld, niet voor een avondje stappen..

24 april 2014 om 15:07

Inderdaad, en dan dadelijk van Gaal aanstellen. Ze moeten daar niet denken dat je dan wel kan gaan stappen na 3-1 opgerold te zijn...

Lezen jullie dit maar ; http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article 2610713/david Moyes openly sneered sniggered Manchester United stars.html Als ik dit mag geloven, hebben de spelers zich schandalig gedragen en was Moyes zeker niet geliefd bij de spelers. Elke keer zeiden ze van ; we have to stand by our new manager maar daar hebben ze dus maling aan gehad. Moyes heeft het zelf ook wel verpest, naar verluidt wou hij dat in onze jeugdopleiding we minder moesten concentreren op skills/techniek/flair bij onze jeugd. Dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat Robin van Persie, Ashley Young, Darren Fletcher hun zoons bij City en Arsenal hebben ingeschreven. Er komen nu talloze verhalen naar voren waar bijna niemand wat van wist, wat hoop ik dat er een boek geschreven word van beide kanten, een van de spelers/insiders en Moyes zelf.

Giggs heeft hier gewoon gelijk, maar ik snap wel dat Moyes daar wel kwaad om zou kunnen worden, maar voor hetzelfde geld, als hij dit gelaten had dan zou er ook gezegd worden van die Moyes is maar een lafaard en zorgt niet voor discipline in de groep. Zelf heb ik ook het gevoel dat Moyes niks goeds kon doen volgens iedereen. En iets wat mij dit hele seizoen al verschrikkelijk heeft geirriteerd is dat als we winnen, iedereen zegt van ; Rooney, Maata, Januzaj zijn the best, topspelers. Maar als we verliezen is David Moyes de slechtste coach ooit. Die man heeft zeker slechte dingen gedaan bij United, dat ga ik niet ontkennen maar de spelers moeten ook boeten vind ik. Sommige spelers hebben echt onacceptabel gepresteerd.

(sorry als mijn post een beetje offtopic is).

(zet een streepje tussen alle spaties)

24 april 2014 om 13:56

Ben wel benieuwd naar het stuk, maar je link stopt halverwege. Gebeurt wel vaker.

24 april 2014 om 15:34

Mooi stuk. Vooral dat over het boek, dat over Kagawa en over de wedstrijd bij Olymiakos. Ik begin steeds meer in te zien dat hij in het diepe is gegooid. Beginners fouten heeft gemaakt en zelfs verschrikkelijk heeft gedragen achter de rug van sommige spelers.

Hopen dat Giggs hiervan heeft geleerd en dit mee kan nemen in de toekomst

24 april 2014 om 15:38

Moyes zich verschrikkelijk heeft gedragen achter de rug van spelers? Is toch juist andersom.

24 april 2014 om 17:23

Hij heeft tegen een collega manager wat over onder andere Rio wat gezegd. Of ik las het verkeerd. De spelers zeggen het waar hij bij is.

24 april 2014 om 20:11

Ik heb het stukje nagelezen. Er speelde dus veel meer als men dacht. Meerdere incidenten, foute uitspraken en het denigreren van spelers. Moyes was een dead man walking.

Blijf het een gevaarlijke ontwikkeling vinden dat spelers steeds meer macht krijgen in de voetballerij. Je kunt in veel gevallen net zo goed het trainersschap opheffen, spelers luisteren steeds minder naar trainers en gaan hun eigen gang. Als het vervolgens niet naar hun zin gaat, gaan ze sputteren en werken ze tegen je en kunnen ze ervoor zorgen dat je je baan kwijtraakt.

SAF was is zijn begin jaren toch ook niet echt top had ik begrepen. Hij heeft de tijd gekregen en is toen een echte baas gaan worden. Ze hadden moyes gewoon de tijd moeten geven. Wenger is volgens mij maar 1X kampioen geworden en die mag maar blijven zitten. Spelers opleiden voor andere clubs. Pfff

24 april 2014 om 14:09

Maar SAF is ook zo slim geweest om op de perfecte tijd weg te gaan. Iedereen zou het nu moeilijk hebben met deze selectie. Dus het was gewoon niet de schuld van Moyes.

24 april 2014 om 14:13

Waar slaat dat op, hij werd met een voorsprong van 11 punten kampioen. Denk je dat hij dan na een jaartje echt moeite zou hebben? Wat Moyes niet aankon is het feit dat de spelers logischerwijs geen respect voor hem hadden, en ook is het wennen als zo een grote club zo een grote transformatie doorgaat. Maar de selectie is zo slecht nog niet, veel blessures en veel spelers in een slechte vorm.

24 april 2014 om 14:11

Toen SAF kwam bij United was United niet zo een grote topclub als dat het nu is. Wat je doet is appels met peren vergelijken. Wenger heeft 3 keer de PL gewonnen en Wenger heeft Arsenal van boring football getransformeerd naar een topclub in Engeland. Zoiemand ontsla je niet. Denk je dat United Ferguson zou ontslaan ookal als hij 5 seizoenen op rij slecht heeft gepresteerd.

24 april 2014 om 14:46

Toen SAF aan de slag ging bij Manu, was Manu dan ook bij verre na niet de grote club die het is geworden onder Saf.
Dat voorbeeld van Wenger slaat ook nergens op omdat Arsenal qua budget jaarlijks gewoon 100 miljoen minder omzet draait dan Manu. Het is dus helemaal niet gek dat ze geen prijzen pakken. Ze hebben een gezond financieel beleid en hebben geen suikeroom die de tekorten wel even aanvult.

24 april 2014 om 15:39

Toen SAF bij Manunited kwam waren ze ook geen topclub

24 april 2014 om 20:09

SAF is een ongekende trainer, dat zal niemand hem meer nadoen, wat hij geflikt heeft bij Manchester United. Dan mogen we ook niet meteen verwachten dat Moyes het ook net zo goed kan doen. SAF had natuurlijk ook enorme ervaring, dat speelt ook een rol.

Wat een gelul van Giggs. Nee Moyes mag zijn spelers die op zo'n moment midden in de nacht dronken over straat sjouwen niet straffen. Ga toch weg man.

24 april 2014 om 20:05

ja dat vond ik ook maar apart. Dat hoort gewoon zo. Dat gebeurt overal en dan mag het bij Utd ineens niet omdat dat gevoelig ligt, hardheid hoort ook wel buiten het leven van een voetballer.

Moyes is inderdaad toch echt wel hard in de steek gelaten door zijn spelers. Ferdinand, Evra, Carrick, Vidic... dat zijn allemaal spelers die vorig seizoen nog een degelijk niveau haalden. Een aantal van hen waren al over hun top heen, maar het verschil in prestaties van de 4 genoemde spelers is echt gigantisch in vergelijking met vorig seizoen. Evra zou op dit moment in geen enkele PL club een basisplaats halen. Carrick was vorig seizoen nog één van de beste verdedigende middenvelders in de PL, maar dit seizoen haalt die nog niet de helft van zijn niveau.

Dat zijn ervaren rotten die na het vertrek van Ferguson gewoon hun verantwoordelijkheid niet hebben opgenomen in een overgangsjaar, waardoor een immense taak nog lastiger werd voor Moyes. Ik vind het ook geen absolute topcoach, maar ik denk wel dat hij een veel betere coach is als dat hij in de laatste maanden werd afgeschilderd. De omstandigheden zaten hem gewoon volledig tegen.

Als United van Gaal aansteld dan zou ik Giggs wel in de technische staf zien zitten. Je kan ook een technische staf vormen met United legendes. Stam en van Nistelrooy als coaches voor de aanval en verdediging. Van der Sar als technisch directeur en Louis als coach. Dat zou wel komisch zijn.

24 april 2014 om 20:03

in tegendeel, het zou heel goed kunnen werken, want spelers raken meer onder de indruk van oud voetballers die weten hoe het spelletje werkt. Maar ik denk niet dat deze oud-nederlandse voetballers dit zullen doen. Maar het is zeker weten een goed idee om de prestaties omhoog te schroeven.

Heeft het er ook niet aan gelegen dat Moyes zo'n beetje de hele trainers staf van SAF heeft weggestuurd. Lijkt me dat zoiets ook niet goed is gevallen bij de spelers en ook bij de club.

Tegenwoordig is altijd de trainer de schuldige, maar ik vind altijd dat de spelersgroep als team gefaald heeft, de trainer moet natuurlijk vertrouwen geven maar de spelers moeten het zelf doen. En Man Utd heeft gewoon een matig elftal ( met name de verdediging dan), op rooney, rvp en mata na. Tis allemaal middelmaat. Er zullen flinke investeringen moeten gedaan worden aan spelers want anders kunnen ze volgend jaar net zo hard fluiten naar het kampioenschap als dit seizoen. Het slaat inderdaad nergens op dat trainers amper tijd krijgen en dat ze dan meteen worden ontslagen, neem hierbij Gertjan Verbeek, hij mocht blijven ook al zouden ze degraderen en nu is hij toch ontslagen door het bestuur. De Fifa zou hier toch wat aan moeten doen vind ik. Want al die trainerswissels om de halve jaren zijn ook compleet overbodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren