Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wil capaciteit van Amsterdam ArenA ‘zo snel mogelijk’ vergroten

Laatste update:

Ajax beschikt reeds over het grootste stadion in de Eredivisie, maar wil graag extra plaatsen gaan bouwen in de Amsterdam ArenA. Het ANP brengt dat donderdag naar buiten. De regerend kampioen van Nederland kan nu 53.052 toeschouwers kwijt in de thuishaven, maar wil graag verder groeien. De bedoeling is om zo snel mogelijk plaats te bieden aan 55.000 tot 56.000 fans.

/

De KNVB presenteerde donderdag zijn bid voor het EK 2020, dat in verschillende landen in Europa gehouden wordt. De Nederlandse bond wil de ArenA graag aanmerken als speelstad en Ajax zelf ontwikkelt al plannen om het stadion uit te breiden. Henk Markerink, directeur van het stadion, laat aan het ANP weten dat er al een plan ligt om de gracht aan de lange zijde vol te bouwen met stoeltjes.

Ajax heeft bovendien meer plannen met het stadion. “De bedoeling is dat de andere tribunes in de aanloop naar het EK van 2020 volgen. De omloop rond het stadion moet breder. We willen meer horeca, roltrappen en toiletten. We zijn al begonnen met het bevestigen van zonnepanelen op het dak zodat we voor onze eigen energie kunnen zorgen. Er ligt ook snel een wifi-netwerk dat iedere toeschouwer kan gebruiken”, aldus Markerink. De UEFA maakt in september dit jaar bekend welke dertien stadions gebruikt zullen worden voor het EK 2020.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

S.v.p. niet Vak 410 vergroten

24 april 2014 om 16:20

De groep vak 410 zit niet meer in vak 410 dus het kan wel

24 april 2014 om 16:22

@verdedig

Ah shit dacht er al aan voor ik de reactie plaatste maar wist het niet zeker :P

24 april 2014 om 16:27

je doet je naam wel eer aan
geintje gappie.

On topic: het zit toch bijna altijd vol als Ajax speelt dus zou mooi zijn als je er gewoon nog een ring bovenop gooit. Ik denk dat Ajax tijdens de grote wedstrijden echt wel 65.000 a 70.000 man het stadion inkrijgt.

24 april 2014 om 16:35

Nog een ring erboven op is wel lastig, bij slecht weer zitten ze tegen dat dichte dak aan te gluren..

24 april 2014 om 16:38

@ikbencool:

Toen ik de naam had aangemaakt, dacht ik ook direct, shit hoe heb je dit kunnen doen. Hoor het vaker bij comments die ik plaats

24 april 2014 om 16:40

Ik zit elke thuiswedstrijd in de arena op noord, helaas is 2e ring zuid nooit gevuld en kijk ik steeds naar lege stoelen.

Laat ze eerst maar boven zuid vol krijgen en dan grachten dichtgooien

24 april 2014 om 16:52

@huth8

En toch is Ajax één van de clubs met de hoogste bezettingsgraad qua verkochte kaarten op jaarbasis. Dit betekent dat feitelijk gezien het stadion vrijwel elke thuiswedstrijd bijna volledig uitverkocht is. Er komen altijd een aantal mensen niet op dagen.

De grachten dichtmaken is ongelofelijk sfeerverhogend aangezien het publiek veel dichter bij het veld zal zitten. Tegelijkertijd zullen ook de stoelen aangepast worden komend jaar volgens de planning naar Ajax kleuren. Worden de beruchte "hoeken" vrijwel allemaal dichtgemaakt.

Al met al zal er steeds minder beton te zien zijn, komen de plaatsen dichter bij het veld, zal er steeds meer in de Ajax kleuren komen en dat zal allemaal sfeerverhogend werken.

24 april 2014 om 18:02

Dit is een klein beetje vertekend de lano, ze gaan er van uit dat alle seizoenskaarthouders komen heb ik begrepen waardoor de toeschouwers aantallen hoger uit vallen.

24 april 2014 om 19:06

M_SCC het klopt wel degelijk wat DeLano zegt. Ajax is bijna altijd helemaal uitverkocht. De lege plekken die je altijd ziet zijn de mensen die niet komen opdagen om wat voor reden dan ook.

24 april 2014 om 19:34

@m_ssc

Uitverkocht zijn of vol zitten is een verschil. Ajax is vrijwel altijd uitverkocht, maar zit eignelijk nooit vol. Voor een investeerder is het laatste totaal niet relevant. Die kijkt of er potentie is om meer kaarten te verkopen en zijn geld terug te verdienen. En als Ajax dus vrijwel altijd uiverkocht is en te kort aan plaatsen heeft dan is investeren in uitbreiding dus realistisch.

24 april 2014 om 20:10

Ze geven het aantal bezoekers op basis van gescande kaarten, dus aanwezige bezoekers aan.

25 april 2014 om 06:28

Je denkt niet veel na he? ;-)

25 april 2014 om 12:24

@huth8278; Die stoeltjes zijn wel verkocht. dat de seizoenskaarthouder niet komt opdagen zal de arena een worst zijn...
Als ze maar betalen en dat hebben ze gedaan

24 april 2014 om 16:21

Ze zijn al verhuisd naar 424 en 425 en ik denk dat Ajax er goed aan doet om voorlopig geen extra vakken aan hun toe te delen inderdaad.

24 april 2014 om 17:05

Wij op 423 staan ook altijd hoor, zit alleen een wand tussen
Gewoon zo laten, andere vakken bepalen zelf lekker of ze mee springen of lekker blijven zitten.

24 april 2014 om 17:04

Vak410 vergroten mag. Sterker nog, het zou juist heel erg veel bijdragen aan de sfeer in het stadion, maar dan moet er wel "gezuiverd" worden. Ik geniet altijd van 410. Ik heb altijd heel erg veel bewondering gehad voor de manier waarop zij sfeer maakte. Dat moet behouden zien te blijven, liefst vergroot, maar dan wel zonder acties als afgelopen weekend. Dat lijkt me voor iedereen duidelijk.

24 april 2014 om 17:31

Die krijgen een eigen vak buiten de Arena met een speciaal beeldscherm waar men vuurwerk naar kan gooien.

24 april 2014 om 17:50

Ik erger me kapot aan de lege stoeltjes die er altijd zijn tegen 'mindere' tegenstanders. Dat komt omdat seizoenkaart niet komen opdagen en daar zou Ajax een keer tegen op moeten treden. Door bijv. de zelfde regels als Bayern te hanteren: Je mag maar 1 of 2 wedstrijden er njet zijn als seizoenkaart houder. En anders wordt je seizoenkaart geblokkeerd.

24 april 2014 om 17:52

Ajaxafcchamp onzin, ik ben er in principe altijd.
Maar als ik een bruiloft of verjaardag heb en ik kan niet anders... dan kom ik niet.
En meestal probeer ik me kaart nog aan een vakgenoot te geven zodat hij met een extra persoon kan gaan.
Je kan mensen ook niet verplichten om heen te gaan.

Bayern heeft ook zoveel meer fans, dus natuurlijk zullen die makkelijker het stadion vol krijgen.

24 april 2014 om 18:13

Dan hebben de fans van ajax wel vaak een bruiloft moet ik zeggen...

24 april 2014 om 18:24

Bij Bayern betalen ze ook niet zoveel en het is een veel interessante competitie
.. Dus die kunnen daarna de kaarten ook weer makkelijk kwijt

24 april 2014 om 18:39

Als scc houders er bij top wedstrijden kunnen zitten kunnen ze er ook zitten tijdens mindere wedstrijden.

24 april 2014 om 19:24

Dat kun jij toch niet voor iemand anders bepalen? Er zijn bijvoorbeeld ook genoeg mensen die zelf voetballen en een sk hebben. Dan kan ik me voorstellen dat je soms een wedstrijd niet gaat omdat je dan zelf moet voetballen.

K hoop dat ze ooit nog eens uitbreiden tot 60-65000 toeschouwrrs

24 april 2014 om 17:27

Zitten iedere week maar 40.000 of soms minder . Laat eerst alle skhouders maar es komen.

24 april 2014 om 17:33

@codestoeltje, als er betaalt is, who cares wie er op komt dagen. Jij misschien, maar dee penningmeester niet.

24 april 2014 om 17:54

Zitten iedere week minimaal 47.000+ mensen hoor. echter die 6000 lege plekken vallen op.
maar 40.000 ? right.

24 april 2014 om 19:13

@ndisdenaam

Twee jaar terug was er volgens mij een onderzoek waar in het no show gehalte 20%was

20% van 50.000 is 10.000

Oftewel 40.000

24 april 2014 om 22:46

@ndisdenaam hierbij heb je de link toen straks niet in staat geweest

http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/10/next-checkt-...

Dan zul je met de thuiswedstrijden van Ajax nog meer lege stoeltjes zien en hangt er nog minder sfeer. Maargoed met het oog op het WK snap ik de beslissing wel.

24 april 2014 om 16:21

Nog meer lege stoeltjes? De Arena is nagenoeg elke thuiswedstrijd compleet uitverkocht.

Verder prima plan, men komt nu dichter op het veld te zitten, je bent eindelijk van die lelijke gracht af en je kan meer mensen kwijt.

24 april 2014 om 16:27

Ja de kaarten zijn wel uitverkocht. Alleen de werkelijke opkomst daar heb ik me twijfels bij. Zo regelmatig zie je lege plekken vooral tegen de wat kleinere clubs.

24 april 2014 om 16:31

uitverkocht ja, vol nee

24 april 2014 om 16:37

Dat is bij elke grote club zo koen en fredje. Nergens voor nodig die hypocrisie. Laatst niet voor niets een bericht over Bayern Munchen dat hun tickethouders gaat straffen als ze bij bepaalde wedstrijden niet opdagen.

24 april 2014 om 16:37

Klopt, men moet meer aandacht geven aan de kaartenmarkt bij Ajax (als je een seizoenskaart hebt en je kunt niet, kun je die daar beschikbaar stellen zodat andere fans jouw plek kunnen innemen).

24 april 2014 om 16:47

Trodat, het enige wat ik er jammer aan vind is dat je alleen aan SCC-houders je kaart beschikbaar kan stellen.
Ik heb 1scc, maar wie gaat er nou 80 meter uit elkaar zitten.
Het zou mooi zijn als je die tickets ook beschikbaar kan stellen aan primera bv.
Mijn kaartje zou dan 40 euro kosten waarvan ik 20 euro krijg... prima deal.

24 april 2014 om 16:49

Dat zie je bij alle clubs, ook bij de kleintjes.
Als Ajax, PSV of Feyenoord op bezoek komt is het altijd uitverkocht bij andere.
Zo werkt dat ook bij de grotere clubs.
Ook bij Feyenoord zie je lege plekken... alleen krijg je niet altijd de 2e ring te zien.
Tevens is de lange zijde aardig duur... om dan even 40 euro neer te tellen p.p (excl catering en parkeren) om Ajax - VVV te zien.... dan snap ik wel dat er lege plekken zijn.

24 april 2014 om 17:40

Dat komt door die vele seizoenkaarthouders die een keer niet kunnen om wat voor rede dan ook. Dom van die gasten omdat Ajax een speciale regeling heeft om toch dat stadion vol te krijgen waar vele geen gebruik van maken.

24 april 2014 om 17:50

Je bedoeld de Ajax kaarten markt?
Ik vind het niet enorm handig, want je kan alleen als SCC-houder extra kaarten kopen van de kaartenmarkt, ze moeten het zo zien te regelen dat als jij je kaart aanbied dat iedereen deze kan kopen, dus via de Ajax ticketshop en via primera etc.

24 april 2014 om 20:04

Er zijn natuurlijk heel veel bedrijven die seizoenkaarten hebben. Tegen mindere tegenstanders hebben klanten of personeel geen zin om te gaan. Denk dat Ajax de meeste bedrijven trekt van alle clubs

24 april 2014 om 16:38

Hoe kan er nog minder sfeer komen met minder mensen?
Logica is ver te zoeken bij jou.
Sowieso jammer dat je dit zegt... is totaal niet nodig.

on.
Aan de lange zijde zitten toch gewoon al stoeltjes(op stijgers) of willen ze het echt een maken met de tribunes?

24 april 2014 om 19:14

076jelle

Ben jij feyenoord supporter of ADO misschien? ik zit 2wekelijks in de arena en bezoek ook 8 uitwedstrijden per jaar maar werkelijk nergens hangt op dit moment een sfeer als bij ons waar dat vak waar iedereen nu zo de mond van vol heeft heel de wedstrijd zingt en aanmoedigt.

Jouw reactie is bijna zielig te noemen want zelfs uit overstemd de ajax aanhang die van de tegenstander meer dan eens.

Ook is er nog eens een nieuw sfeervak geopend in de Arena en die zingen ook lekker mee dus jouw commentaar is gebaseerd op een veronderstelling of puur ter provocatie.

Verder lijkt het me niet verstandig de arena te vergroten met een extra ring maar meer uit "zichtkwaliteit"oogpunt en de verkeers logestiek om de arena heen het is nu al een ramp om na de wedstrid weg te komen laat staan met 4000 autos meer! niet doen dus

25 april 2014 om 00:22

Maar jouw eigen argumenten zijn toch ook niet objectief, gebaseerd op feiten? Je veronderstelt nu zelf ook dingen gebaseerd op je eigen ervaring; mening.

27 april 2014 om 18:45

ja ik veronderstel ze op ervaringen..........
hij op aanname en tendens van reacties van anderen........ is wel verschillend denk ik!

Het is nu al vaak niet vol. Zou liever zijn dat ze de kleuren van de stoelen veranderen en de prijzen van de horeca omlaag doen. Maar goed, het liefst zie ik dat stadion tegen de vlakte gaan en in olympisch stadion spelen!

24 april 2014 om 16:41

De stoeltjes komen er, de stoeltjes zijn goed voor een 'x' aantal jaar, aangezien het een dure opknapping is wachten ze er mee totdat de stoeltjes 'uitgezit' zijn.
Ze willen de stoeltjes in de kleuren van Amsterdam doen dus vooral rood en zwart, wit zal er ook wel doorheen komen.
Ajax is namelijk hoofd-huurder maar er zijn ook andere evenementen in de Arena.
De Arena is een prima stadion overigens, langzaam word het steeds meer een Ajax stadion... zoals de meer zal het nooit worden en het olympisch stadion zal ook niet in gebruik worden genomen.

24 april 2014 om 16:55

Het was ook maar dromen over het olympisch stadion Op alle stoeltjes hoeft ook niet een ajax logo maar je kan best rode en witte stoelen gebruiken zodat het enigzins neutraal blijt. En als het zoals je zegt de kleuren van amsterdam worden is dat helemaal geen probleem. Die gracht komen we helaas nooit vanaf denk ik. Ze zouden rondom het stadion ook wel wat meer gezelligheid kunnen creeren. Daar ontlast je d stad mischien ook wel wat mee.

24 april 2014 om 17:03

Dat bedoel ik, gewoon horizontaal Rood-zwart-rood en af en toe wat wits er doorheen.
Geeft meteen een warmer gevoel, dat confetti kleuren gebeuren is niet om aan te zien.

Het supportershome komt nu op zuid onder de arena, dus nu kunnen we gezellig een biertje drinken bij de arena... ben je ook niemand tot last etc.

Op zich is het altijd wel gezellig voor de wedstrijd, even een grillburgertje halen bij de febo, biertje halen bij de appie op bijlmer arena.

Is dit een voorbode dat Ajax het stadion graag in eigen bezit wil hebben?
Of kan een huurder zoiets gewoon doen/afdwingen?

Mochten ze het willen kopen geef ik ze groot gelijk! Prima modern en multifunctioneel stadion.

24 april 2014 om 16:24

Ze hebben de stoeltjes ook al vervangen (eindelijk) dus het gaat de goede kant op. Kopen zullen ze denk ik nog niet doen maar als het financieel zo doorgaat, ach, waarom ook niet?

24 april 2014 om 16:35

@martijnr12
Zijn de stoeltjes vervangen? Wanneer dan, want de vorige keer dat ik in het stadion zat (ben er elke wedstrijd) was er nog niets veranderd. Het enige wat er, voor zover ik weet, is veranderd aan de stoeltjes is dat de gracht op de westzijde is dicht gebouwd.

24 april 2014 om 16:42

Een paar stoeltjes ja, niet alles.
Er staat een filmpje op YT waarin de directeur het heeft of stoeltjes in rood-zwart en wit dus de kleuren van Amsterdam en Ajax.
Als Ajax meebetaald aan de stoeltjes etc kan het misschien wel een korting krijgen op de huur.

24 april 2014 om 16:42

Het Ajax logo... maar dat zit er nu al een tijdje... vroeger zat die er nog niet.

24 april 2014 om 16:49

Ja dat bedoelde ik ook. De grachten en ik dacht dat op de lange zijde beneden nog meer stoeltjes waren vervangen maar kan zijn dat dat nog niet was gedaan, maar dat wordt dan iig nog gedaan

24 april 2014 om 17:00

@ Jansen Joenite

Ik betwijfel of het een voorbode is dat Ajax het stadion over gaat nemen.
Maar er zijn gewoon een aantal dingen die Ajax als hoofdhuurder veranderd wilt zien. En als je dusdanig betaalt per jaar heb je ook wel wat in de meld te brokkelen natuurlijk.

- Grachten/hoeken dicht maken
De Arena is feitelijk gezien vrijwel elke thuiswedstrijd volledig uitverkocht. De verkochte tickets zitten boven de 96% afgelopen 2 seizoenen volgens recentelijke onderzoeken. Let op, verkocht betekent natuurlijk niet daadwerkelijk bezet, dat begrijp je hopelijk wel. Maar voor zowel Ajax, Arena NV en investeerders is het uitbreiden van plekken natuurlijk gewoon vrijwel risicoloos. Aangezien de kans vrij groot is dat die stoelen gevuld zullen worden.

Voor Ajax is het natuurlijk fantastisch. Des te meer grachten en hoeken er dichtgemaakt worden des te minder beton er te zien zal zijn. Des te dichter iedereen bij het veld komt te zitten. En op den duur zal dit dan ook allemaal sfeerverhogend werken. Vrijwel alle nieuwe stoelen worden namelijk ook in het rood geplaatst.

- Vervangen van de stoelen
Elke stoel heeft een maximale houdsbaarheid datum. De verwachting is dat er komend seizoen dusdanig veel stoelen aan die "datum" zullen zitten dat grote delen vervangen moeten worden. Ajax heeft naar verluid toegestemd in het meebetalen van het vervangen voor een klein gedeelte als alle stoelen in de Ajax of Amsterdam kleuren gezet worden. Binnen nu en 2 jaar zal waarschijnlijk het hele stadion in Rood/wit of Rood/zwarte stoelen zitten.

- Aanleggen van zonnepanelen
Deze zijn allemaal in 2013 al aangeschaft en gefactureerd. Ondertussen zijn ze nog wel bezig met het plaatsen. In 2013 was er nog een grote subsidie op de zonnepanelen en kon je de BTW ook nog terug vragen. Uitgerekend is dat Ajax binnen 4 jaar de kosten van de zonnepanelen heeft terugverdient door de energie die het bespaart. Na die 4 jaar is het dus gewoon een kostenpost die je af kan schrijven.

- Aanleggen van Horeca en Toiletten
Het aanleggen van de Horeca hoeft natuurlijk niet uitgelegd te worden. Des te meer publiek, des te meer horeca, des te meer omzet en des te meer winst. Op het moment staan er in de rust vrij lange rij-en bij de Horeca waardoor een hoop mensen ook niets meer gaan halen. Het duurt te lang. Met meerdere horeca punten word dit verbeterd.

24 april 2014 om 17:18

Dank voor de uitgebreide uitleg!
Je hebt gelijk.. als je zoveel jaarlijks in het stadion investeert/huurkosten, dan zal je ook wel enig zeggenschap hebben op dit soort punten.

24 april 2014 om 19:33

@ Jansen Joenite

Het gaat geeneens om zeggenschap, het zijn allemaal veranderingen die binnenkort toch wel hadden gebeurt of hadden moeten gebeuren. De prijs voor Oranje stoeltjes of Rode stoeltjes zal wel ongeveer gelijk zijn. Als de stoeltjes dan vervangen moeten worden kan je ze beter in de kleuren van je hoofdgebruiker plaatsen. Voor de prijs maakt het geen verschil, maar wel customer appreciation.

Als je investeerder bent en je ziet dat de Arena vrijwel altijd uitverkocht is, dan is het makkelijk om te investeren in uitbreiding omdat de perspectieven gewoon goed zijn. Ajax wil hier ook in investeren omdat het voor hun een dubbele opbrengst heeft.

Bij de geplande veranderingen zijn relatief weinig (extra) kosten gemoeid, een aantal kosten zouden toch gemaakt moeten worden. Als je dan voor een klein beetje extra je hoofdhuurder tevreden kan houden en die wil ook nog eens meebetalen is het aan alle kanten een win win situatie.

24 april 2014 om 17:29

Het is niet Ajax, maar Stadion Amsterdam N.v. die deze veranderingen wil doorvoeren, maar VZ maakt er Ajax van. Vooral de Knvb is er veel aangelegen dat de Arena groter wordt i.v.m. toernooien.

Wat mij verbaast, is dat Stadion Amsterdam N.v. gaat voor slechts 56000 stoeltjes, terwijl de Uefa 60.000 plaatsen als minimum heeft voor CL finales en Platini aangegegeven heeeft eigenlijk alleen stadions met gemiddelde capaciteit van 70.000 plaatsen te willen selecteren i.v.m. de veiligheid.

Ook voor het organiseren van het EK en WK door de Knvb zijn meer zitplaatsen nodig.

24 april 2014 om 17:35

Ajax heeft er inspraak in als hoofdhuurder en aandeelhouder.
Het is niet zo dat Ajax niks te zeggen heeft.

24 april 2014 om 18:06

Misschien moet je het persbericht van het ANP lezen, ND, bv op nu.nl. Daar staat "amsterdam Arena wil uitbreiden in aanloop naar EK 2020". Daarin staat dat de Knvb de grotere capaciteit wil. Er staat niets in over Ajax, behalve dat de Arena het onderkomen van Ajax is.

24 april 2014 om 18:54

Uitbreiden naar 70.000 plaatsen i.v.m. veiligheid? De Arena was na de bouw getest op veiligheid bij calamiteiten en zonder paniek kan de Arena binnen 15 minuten leeg zijn. Hoe zit het dan met 70.000 mensen? Zal de Arena dan binnen 10 minuten leeg zijn?

24 april 2014 om 19:19

@hootch; Hahahha goeie. Mag hij inderdaad wel eens uitleggen.

24 april 2014 om 20:29

@hootch30, het idee van Platini is dat ze plaatsen onbezet kunnen houden en dan nog zo'n 60-65 duizend mensen kunnen herbergen. Zo begrepen?

24 april 2014 om 17:30

Voor zover ik weet is Ajax al deels eigenaar van de Arena. Samen met de onderstaande bedrijven zijn ze verantwoordelijk voor een deel van de kosten van de Arena:
Philips Nederland B.v. (inactief, hebben de levering en exposure rechten na 10 jaar niet verlengd)
Bouwcombinatie Stadion Amsterdam V.o.f.(ballast Nedam N.v. en Koninklijke BAM Groep N.v.)
Grolsche Bierbrouwerij Nederland B.v.
KPN
Amsterdam RAI B.v. (inactief, hebben de levering en exposure rechten na 10 jaar niet verlengd)
ABN Amro Bank N.v.
Coca Cola Nederland B.v.
Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij

Deze bedrijven zitten samen in Stadion Amsterdam N.v., waarvan Ajax 13% van de rechten bezit. Stadion Amsterdam N.v. is voor 52% eigenaar van de Arena en de gemeente Amsterdam voor de overige 48%.

Ik durf niet met de volle zekerheid te zeggen dat het zo is, maar ik denk wel dat ik er aardig in de buurt zit.

24 april 2014 om 18:15

Die founders hebben geen aandelen, Nijogeth. Ze hebben of hadden bepaalde rechten. Stichting Administratiekantoor Stadion Amsterdam is de enige aandeelhouder van Stadion Amsterdam N.v. Van die stichting zijn Ajax(13 procent), de Gemeente Amsterdam(48 procent) en enkele private investeerders aandeelhouder.

24 april 2014 om 18:23

Ah kijk, jij hebt er waarschijnlijk een duidelijkere kijk op dan ik.

Ze wouden toch nog een ring erboven maken als er ooit een wk komt ofzo. Dan kan je nog meer mensen erin stoppen

24 april 2014 om 16:28

Ik weet niet of Ajax een ring er boven op wou, weet ook niet of dat haalbaar is vanwege het dak etc. Ik heb wel eens gelezen dat ze graag drie ringen zien in de arena doormiddel van de eerste twee ringen minder steil te maken en een derde ring er tussen te creeeren ofzoiets. En als Ajax toestemming krijgt om meer zitplaatsen te creeeren in de Arena moeten ze echt plannen gaan bedenken om de gracht dicht te gooien en daar zitplaatsen te maken. Dat zou prachtig zijn.

24 april 2014 om 16:32

Dat lijkt me inderdaad de beste eerste stap, gewoon de tribunes doortrekken tot op het veld en een deel van die hoekpoorten afsluiten. Arena moet meer een voetbalstadion ipv een winkelcentrum worden

24 april 2014 om 16:33

ik denk dat veel stadions gaan uitbreiden dan. en evt een nieuwe kuip of verbouwde kuip. Zal beter zijn voor de inkomsten van het voetbal

24 april 2014 om 16:44

Alle hoeken dicht zou niet lukken dacht ik want er moest genoeg circulatie van wind zijn.
Maar ze hadden het inderdaad over enkele hoeken dichtgooien.
Hopelijk gewoon mooi rond zodat iedereen richting het veld kijkt en het netjes afgewerkt er uit ziet.

24 april 2014 om 17:02

@ Ndisdenaam

Er was een alternatief plan om de circulatie rond te laten gaan. Maar dat werd te duur bevonden. Wel gaan er waarschijnlijk van de 4 "hoeken" er 2 compleet dichtgemaakt worden. Net zoals de gracht grotendeels gevuld gaat worden en de posities voor de gehandicapten zullen ook mooier en professioneler worden.

24 april 2014 om 17:15

De grachten kunnen toch prima (deels) bezet worden zonder dat de hoeken helemaal dicht gaan?

Wat mij betreft worden de losse tribunes op de lange zijde definitief gemaakt en trekken ze ook op de korte zijdes de tribune door naar beneden. Kortom nog meer supporters dichter op het veld.

24 april 2014 om 17:17

Dat zou geweldig zijn. Heb je wat bronnen voor mij? Zou graag die plannen willen zien/lezen.

Hopelijk worden de grachten weggehaald en verplaatst met zitplekken en verdere uitbouwing vind ik ook wel snor zitten.

Eerst lange zijde volbouwen en wanneer het ooit echt goed gaat met Ajax het veld verlagen (kijken of dit mogelijk is met parkeerterrein eronder en dan de gracht bij de fside en dat terrein waar gehandicapten zitten helemaal dichtbouwen. Dan ga je richting de 60, 65 duizend

Ik zou wel wat voelen voor staanplaatsen

24 april 2014 om 18:48

Staanplaatsen mogen tijdens het WK, EK, EL en CL. niet gebruikt worden. Dus wat heb je daar aan? In de F-side staat ook gewoon iedereen, dus als jij graag wilt staan, dan koop je maar een kaartje voor de F-side.

Mooi, met het oog op het wk en ook voor competitie wedstrijden

Top plan, nu nog de tribunes verlengen aan de korte zijde zodat die afschuwelijke gracht er eens uit gaat.

24 april 2014 om 16:44

Gaat sowieso niet gebeuren dat alle hoeken dicht gaan dit ivm evenementen en daar de logistiek weer van.

24 april 2014 om 17:00

Die staan ook niet in de weg, maar als je de kortezijde(F-side) dicht gaat gooien word het lastig, daar zit namelijk een heek waar spullen het veld op gereden kunnen worden.

Het zou prachtig zijn als de grachten worden gedicht zoals bij de hoofdtribune. Vooral die open grachten achter de goals zijn niet om aan te zien. Ook mogen ze die hoeken opvullen.

24 april 2014 om 16:36

Dan mag er wel een vuurwerkbestendige grasmat komen ;

Nee, serieus, het zou wel moo zijn als je wat minder ver dan het veld af zou zitten, meer plaatsen, meer inkomsten, die potentie is er zeker wel voor Ajax!
Geen slecht idee!

Wifi, zonnepanelen, horeca en meer plek. Echt superplannen. Ik snap ook niet dat iedereen het zo een lelijk stadion vind. Ik vind het het mooiste stadion van Nederland. Steile tribunes met prachtig zicht en van buiten ziet het er imposant uit. Als je bijvoorbeeld eens met de trein langs het PSV stadion rijd zie je het verschil. Daar kan je gewoon door de tribunes heenkijken.

Het lastige is dat je waarschijnlijk het veld moet verlagen wil je stoeltjes in de gracht zetten en dat kan niet want dan moet de parkeergarage ook lager.

24 april 2014 om 16:45

Qua architectuur is het inderdaad topnotch.
Maar zoals vroeger zal het nooit worden, voetbalstadions worden ook steeds moderner... je moet met je tijd meegaan.

24 april 2014 om 16:52

@frikx, dat komt omdat ze op dagen dat er geen wedstrijd is de lamellen openzetten om daglicht bij de grasmat te laten komen.

24 april 2014 om 17:44

is het ajaxstadion eigendom van hun, zo ja dan kunnen ze hun inkomsten vergroten als het lekker vol zit .

24 april 2014 om 17:47

Nee de arena is geen eigendom van Ajax, Ajax heeft wel zeggenschap als aandeelhouder en hoofd-huurder.

24 april 2014 om 16:46

Zolang de scc prijzen wat goedkoper worden op bepaalde plekken kan het zeker voller raken.

24 april 2014 om 16:59

Nou op de lange zijde betaal je zo 500 euro...
vind ik toch wel beestachtig duur, gooi dan je kaartprijzen omlaag... verkoop je misschien meer kaarten en uiteindelijk maakt dat het verschil wel goed + je hebt een vol stadion.

24 april 2014 om 17:42

Nou ik betaal nu 380... vind ik ook al duur,
Natuurlijk is het op de lange termijn niet zo duur, maar dat is ook een beloning omdat jij je 1 seizoen aan de club verbind vind ik.
Op me oude vak(428) betaalde ik 220 en het was de ideale plek... boven de F-side naast 410... super gezellig en ik zat op de 1e rij dus ik kon nog net niet languit liggen.

24 april 2014 om 19:00

Sta op 428 en is nog steeds ongeveer 220 euro.vind ik niet duur maar normaal. Heb vroeger op de lange zijde gezeten en vind dat wel prijzig.en ben tevreden met mijn plekje nu. Goed overzicht gezellig en meestal niemand naast ons.

Alsof er dan meer supporters zullen zitten... Ze krijgen het stadion nu al haast niet vol!

24 april 2014 om 17:46

De Arena is nagenoeg iedere wedstrijd uitverkocht... dat er mensen niet komen om bepaalde redenen doen daar niks aan af.

En ja er zullen gewoon meer supporters komen als er meer plaats is.
Ajax verkoopt per jaar ongeveer 40.000 seizoenskaarten, in de winterstop is dit opgelopen tot ruim 41.000.
Dat aantal was al heel vroeg bereikt.

Er is geen enkel stadion met een 100% bezettingsgraad.
Ook in de kuip zit het zelden echt vol... 2e ring is zelden uitverkocht.
Bij PSV zit het wel vol, maar die hebben ook een kleiner stadion en meer fans uit de omgeving.
Een arena met 35.000 zitplaatsen zou ook vol zitten.

24 april 2014 om 17:57

Natuurlijk wel, als mensen niet komen zit het stadion dus niet vol. Het valt gewoon op als ik naar wedstrijden van Ajax kijk da er zoveel lege plekken te zien zijn. Helemaal tegen het eind van de wedstrijd.

24 april 2014 om 18:02

Dat mensen eerder weg gaan daar irriteer ik me ook mateloos aan, allemaal om maar op tijd thuis te zijn... alsof je geen zin heb om je club te zien.

Wat ik zeg, als het vergroot word komen er ook meer mensen.
Dus zal het ook voller zitten, in verhouding misschien niet, maar in absolute getallen wel.

Rotterdamse politiek, worden we wakker?

24 april 2014 om 17:52

Volgens de Uefa is de Kuip niet meer geschikt voor grote internationale evenementen. Waarom dacht je dat ze in Rtd nu druk bezig zijn voor renovatie of nieuwbouw?

24 april 2014 om 17:55

Ik doel meer op het feit dat het nieuwbouwplan vorig jaar in juli is afgeschoten. Nu zijn er alleen nog twee erg matige renovatieplannen in de race die niet voldoen aan de UEFA-eisen. Wil je weer finales in Rotterdam houden moet je voor nieuwbouw gaan.

Heel verstandig, met deze renovatie zullen ze hun voorsprong houden op de gerenoveerde Kuip. Dit heeft dan wel meer zitplaatsen maar de kwaliteit is abominabel daar wil je als Knvb zijnde geen wedstrijden in spelen.

24 april 2014 om 17:57

Daarom is nieuwbouw ook zo verstandig. Zeker nu is gebleken dat dat kan zonder veel te verlangen van de gemeente. Maar in Rotterdam liggen wij alleen maar met elkaar overhoop en hebben we een prutser als Wim van Sluis als hoofd van de trojka. God hebbe onze ziel.

24 april 2014 om 18:09

Zeker, maar nieuwbouw gaat er niet meer komen. Feyenoord is al geen topclub meer in begroting maar het extreme gat in financiële mogelijkheden zal in de toekomst alleen nog maar groter worden.

24 april 2014 om 18:11

De akoestiek zou wel s aangepakt mogen worden. Als je richting het vak vd uit supporters zit hoor je het sfeer maken totaal niet. Het lijkt aan die kant altijd ijzigvkil in de arena.

Waar ik verder tov ajax echt irritatie voel is hun manier van kaarten verkopen. Het reservering systeem is waardeloos. Je zou namelijk kaarten op stoel moten kunnen kopen, zoals gebruikelijk bij een theater. Bezet is rood, vrij is groen. Simpeler kan t niet.

24 april 2014 om 18:15

Dan staat er dus een uitdaging voor de Rotterdamse politici in petto. Feyenoord is een zeer sterk merk, wat nu eindelijk sportief uit het dal komt, maar wat een nieuw onderkomen nodig heeft om mee te gaan doen. Koppel dat aan de gebiedsontwikkeling van Zuid en ik denk dat je een verhaal hebt wat prima politiek verkoopbaar is. Maar goed we raken off-topic.

'De Nederlandse bond wil de ArenA graag aanmerken als speelstad'

Vz bedoelt Amsterdam? Aangezien de ArenA geen stad is...

Daarbij zou ik toch liever de Kuip zien. Mooier stadion.

24 april 2014 om 18:40

Welke De Kuip? De gerenoveerde, de nieuwe of dat monumentale De Kuip? Het gaat hier over het jaar 2020 en aangezien het niet duidelijk is wat er met De Kuip gaat gebeuren kan men dus niet De Kuip aanwijzen als speelstadion.

24 april 2014 om 19:52

Tegen die tijd zal er toch wel een nieuwe Kuip zijn.

24 april 2014 om 20:20

Heb je ook de laatste zin gelezen van de tekst?

"de Uefa maakt in september dit jaar bekend welke dertien stadions gebruikt zullen worden voor het EK 2020."

Zal in september dit jaar de gerenoveerde of de nieuwe Kuip dan al gereed zijn?

Misschien als je morgen door een paar kleuters een leuke tekening van de nieuwe Kuip laat tekenen vervolgens een paar harde Poolse werkers inhuurt, materialen bij de Gamma koopt en stoeltjes bij de kringloopwinkel koopt, zal het stadion wellicht dit jaar af kunnen zijn. Het is dan alleen de vraag of het aan de veiligheidseisen voldoet.

24 april 2014 om 19:46

Supporters? Ooh je bedoeld die ca. 30 personen die denken dat ze Ajax supporteren?

Ik denk dat De Arena NV zich niet zo zeer laar weerhouden in hun plannen door misdragingen van een stel kleuters.

Beoogde toename van het aantal zitplaatsen zal ongeveer 1.500.000 euro per jaar opleveren,
is een mooi bedrag.

Tevens verhoogd het ook je kans dat er meer Europese wedstrijden( CL en / of EL finales) gespeeld worden in de Arena.

Mooi plan, eerst even doorrekenen en indien winstgevend gelijk uitvoeren.

Waarom het EK niet in de vernieuwde kuip? Veel meer capaciteit en wellicht moderner.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren