Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Frank is nu nog niet klaar voor een echte Europese topclub'

Laatste update:

Frank de Boer werd als speler vijf keer kampioen en heeft nu als trainer vier landstitels binnengesleept. De coach van Ajax zei zondag tijdens de huldiging tegen de supporters dat hij voor een tiende kampioenschap wil gaan, maar de vraag is of De Boer nog te behouden is voor de club. Het succes van de voormalig verdediger kan immers niet onopgemerkt blijven in het buitenland.

/

De Boer is tevreden bij Ajax, maar sluit een vertrek niet bij voorbaat uit: wanneer hij een aanbieding krijgt, wil hij die rustig bestuderen. Co Adriaanse denkt dat De Boer echter beter nog even bij Ajax kan blijven: "Frank is nu nog niet klaar voor een echte Europese topclub, maar als hij nog een paar jaar bij Ajax blijft, wordt hij rijper, ervarener en dan is hij over een paar jaar wel klaar voor een grote Europese club", stelde Adriaanse zondagavond aan tafel bij Studio Voetbal.

Ronald Waterreus zei dat Ajax er verstandig aan zou doen De Boer voor de club te behouden. "Mocht Frank gaan, dan heeft Ajax een groot probleem. Ik ben ervan overtuigd dat die vier titels voor een groot deel op zijn conto te schrijven zijn", zei de voormalig doelman. Het contract van De Boer bij Ajax loopt tot de zomer van 2017 door.

Frank de Boer is nog niet klaar voor een Europese topclub

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij mag hij voor eeuwig blijven!!!

28 april 2014 om 11:25

Zou het niet erg vinden als hij weggaat, ik vind de boer een fantastische trainer en hij heeft ajax veel gebracht, maar vind het na 4/5 jaar wel welletjes, soms kan ik me dood ergeren aan zijn keuzes die hij maakt voor de basisopstelling, bij sigthorsson wil hij zo graag zijn gelijk halen dat hij een geweldige spits is door hem steeds maar op te stellen, af en toe kan ik zijn keuze om met de sa en poulsen te spelen ook niet begrijpen terwijl je bojan en kishna op de bank heb zitten, nogmaals ik vind de boer een geweldige trainer maar ik denk dat je met een bergkamp of andere trainer hetzelfde kan realiseren omdat de visie van ajax hetzelfde blijft!! Ik merk ook dat F.de boer niet zo snel tegen kritiek kan, ik denk hijzelf altijd wel kritisch genoeg is en dat daarom andere geen kritiek mogen uiten, ik denk daarbij dat hij nog niet klaar is voor een topclub, bij ajax hebben ze de visie en werken ze met een hele staff naar dat visie toe, bij een topclub zal je echt niet vanuit de jeugd tot aan de eerste gesteund worden door dat zelfde visie.

28 april 2014 om 11:29

Ik weet niet of jij ajaccied bent, maar als hij jou 4x kampioen maakt en je wilt m weghebben dan weet ik niet wat jouw motieven zijn, behalve dat hij siggie een keer opstelt of een andere speler waarvan jij vind dat ie t niet goed doet.

28 april 2014 om 11:33

Hij hoef van mij niet weg maar zou het niet erg vinden als hij weggaat.

28 april 2014 om 11:34

Bovendien meneer caribean is de visie altijd hetzelfde, wrm heeft martin jol of een marco van basten dan nooit de titel gepakt als het volgens jouw over de visie gaat?? Het gaat om het spel, jij voetbalt goed, je wint. Je voetbalt slecht, je verliest.

28 april 2014 om 11:38

Visie was altijd wel redelijk het zelfde daar geef ik je gelijk in, maar sinds de tijd van Cruijf is het toch wat intensiever geworden vanuit de jeugd met dat zelfde visie naar boven toe, na Van basten en Jol is ajax een andere weg ingeslagen dus er is wel degelijk wat veranderd na de revolutie van Johan Cruijf en F. de boer is de uitvoerder hiervan en begrijp me niet verkeerd, hij doet het fantastisch alleen ben ik ervan overtuigd dat je soms net met wat andere keuzes wel net dat 2de ronde van CL kan bereiken.

28 april 2014 om 11:42

Dat klopt wat je zegt, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat jr zegt dat je het niet erg vind als hij weggaat. Hij brengt jou 4x de titel. Ik moet t eerst nog eens zien of bergkamp etc. Dat kan evenaren.

28 april 2014 om 11:44

Ik heb nog altijd het idee dat Sigthorsson alleen maar wordt opgesteld om hem in de etalage te zetten voor komende zomer. Anders kan ik me echt niet bedenken waarom.

28 april 2014 om 11:46

Het is ook een spits van niks, ik zou toch zeggen fbogasson. 28 goals is echt ziek

28 april 2014 om 11:47

Van mij hoef bergkamp geen 4x kampioen achter elkaar te worden, als hij maar goed spel kan laten zien en ons Europees wat kan laten voorstellen, het is mooi dat we 4x keer kampioen zijn geworden maar het moet in CL ook eens wat gaan worden, ik vind dat we het 2x hebben laten liggen om naar 2de ronde te gaan in de CL, tuurlijk moet kampioen worden het doel zijn maar laten we nou eens kritisch bekijken en dan zie je gewoon dat we Europees steeds maar falen, terwijl het 2de ronde CL 2x voor het rappen laag.

28 april 2014 om 11:49

Dit jaar was reeel geweest, ze hadden pech tegen milan anders was de knockoutfase een feit. Ik heb echt vertrouwen dat de boer ook europees iets kan bereiken. Maar dan is een nieuwe spits noodzakelijk

28 april 2014 om 12:53

Ik ben het met je eens. De keuzes die hij maakt snap ik namelijk ook niet. Als je 3-1 achter staan zou je al je aanvallers erin moeten brengen, maar ipv dat brengt hij poulsen en haalt hij er een aanvaller uit. Daarnaast spa ik ook niet waarom schone altijd als rechtsbuiten speelt. In principe speel je dan een 4-4-2 systeem , en dat verklaart waarom er zo weinig diepgang in het spel komt. Als je schone gebruikt zet je hem op het middeveld en anders op de bank. Een aanval met kisnha, bojan en de Sa zal zeker beter tot zijn recht komen.

28 april 2014 om 13:11

Misschien omdat sigthorsson verkocht moet worden deze zomer? Dan lijkt mij het mij bedrijfsmatig een goede keuze. De tijd van kishna en de sa komt wel...

28 april 2014 om 14:39

Altijdraak,

Dus volgens jou staat financieel belang boven sportief belang? Terwijl je met resultaten financieel vooruit gaat

28 april 2014 om 16:50

Jij bent zeker een Ajacied.

28 april 2014 om 16:51

Geen

28 april 2014 om 19:42

Voetbalt Chelsea in jouw ogen dan goed, als ik vragen mag?

28 april 2014 om 11:36

Dat zou voor Ajax inderdaad mooi zijn. Dan wordt hij de SAF van Ajax haha.

28 april 2014 om 11:53

Jaja frank is een uitstekende trainer maar dat komt vooral door dat er geen druk is en een doelstelling kampioen worden van nl is niks bijzonders ajax mag ook wel een keer overwinteren in de championsleage of de halve finale van een Europa leage inplaats van elke jaar kansloos verliezen en niet gelijk ontkennings fase ajaxieden je mag ook beetje kritiek uiten je word niet opgepakt daarvoor relax

28 april 2014 om 11:58

Mwaaaaaa geen druk? De druk wordt steeds hoger vriend. Hij moet elk jqqr kqmpioen worden. En de eredivisie is een rare competitie. In een goed seizoen speelt groningen europees voetbal, wordt az kampioen en degradeerd nac. In de eredivisie kan alles en daarom is het denk ik moeilijk om hier kampioen te worden

28 april 2014 om 12:01

Hoezo is er geen druk? Wat een onzin zeg! Natuurlijk was er wel druk! Bij Ajax is er altijd druk... Alleen door de manier waarop de boer en zijn staf met de druk om zijn gegaan heb je er niet veel van gemerkt...

28 april 2014 om 12:16

Wat voor druk als hij geen kampioen werd dit jaar was er nog niks aan de hand de boer wou graag de knvb beker winnen maar gaat kansloos ten onder tegen een pec zwolle die een budget hebben van 2 ton en ik zeg het nog maar even 5 - 1 lijkt me pijnlijk alsnog niemand die er wat van zegt daarvoor zij de boer dat als ajax wou overwinteren in de championsleage dan zou het dit jaar zijn vanwege een niet al te moeilijke poule ook dat is niet gelukt wederom niks aan de hand toen zij de boer dat hij met ajax graag de Europa cup wou winnen of op ze minst zo ver mogelijk door komen 1 ste wedstrijd kansloos eruit geknikkerd door redbull en volgens ajaxieden een offday de boer is een uitstekende trainer maar voor een club als spurs of leverkussen barca of united daar mag hij geen eens naar solliciteren

28 april 2014 om 12:30

Ahh ja celtic, milan, barca doen we wel ff. Vgm weet je t niet meer maar strafschop balotelli laatste minuut??? Als die er nirt was geweest hadden we overwinterd. Bovendien boeit de knvb beker niet en dat weet de boer ook maar dat zeg je niet voor de camera. Dus je praat geeoon poep nu.

28 april 2014 om 13:30

@ajaxiedje1234

Wat is dit nou weer voor een onzin, jij snapt er werkelijk waar helemaal niks van als je zegt dat de Knvb beker niet boeit. Het is en blijft een prijs waaraan inkomsten verbonden zitten als je hem binnenhaalt, wellicht niet zoveel als een kampioenschap of Europees voetbal, maar het is en blijft belangrijk. Zie je een Real Madrid al zeggen: 'ah weet je die Copa Del Rey interesseert ons niets die geven we wel even uit handen.' dit is echt de grootste onzin die er is. natuurlijk stel je prioriteiten en staat kampioen worden of Europees iets bereiken boven de Knvb beker maar niet boeiend? houd op man dan mag je je niet eens een supporter van een club noemen. je gaat voor het uiterste en hoogst haalbare daar hoort iedere prijs bij.

Daarbij geef je het tegen een Celtic ook gewoon weg. daar hadden we de kansen moeten afmaken dan win je het ook en ga je door. Natuurlijk hadden we weer ongeluk, maar ook de 2e wedstrijd tegen Milan konden ze het nog prima halen, dus in dat opzicht hebben we het ook zelf weggegeven ondanks dat het een moeilijke groep was was het namelijk dus gewoon haalbaar.

28 april 2014 om 13:41

Sorry ik ben het echt niet met je eens.

28 april 2014 om 13:44

En de inkomsten van de beker is voor ajax niet veel. Voor pec is dat een leuk bedrag. Maar geloof me, ajax ligt hier evht niet wakker van, en real ook niet als ze de copa del rey verliezen aan bijvoorbeeld espanyol

28 april 2014 om 15:57

Het gaat niet om de inkomsten, de beker is gewoon een prijs, punt. Ook deze moet je gewoon willen winnen, en dat heeft Frank de Boer ook gezegd.

28 april 2014 om 16:15

Grappig dat als je over de bekerfinale praat het gaat hebben over de begroting en dat het dus schandelig is dat ze verliezen. Gaat het over de CL dan is het veel grotere budget van Milan en Barca opeens geen rol meer. Dat is meten met twee maten.... Ajax verliest de finale dat klopt... maar waarom stond zwolle en ajax in de finale? Juist omdat de rest niet goed genoeg was om daar te komen. Ik verlies liever de finale met 5-1 ipv helemaal geen finale spelen.

Hij is er wel degelijk klaar voor. Ik denk dat hij moeiteloos in zou kunnen stappen bij Barcelona of Man Utd. Hij moet echter niet naar een onrustige club gaan waar hij geen tijd krijgt (man City, PSG etc.). Hij heeft al zeer veel ervaring, veel meer dan toen Guardiola begon bij Barcelona.

28 april 2014 om 11:29

Ik geef het het voordeel van de twijfel en denk ook dat hij er klaar voor zou kunnen zijn. Het hoeft niet eens een rustige club te zijn. Als je ziet hoe onrustig het bij Ajax was toen hij er kwam, moet je concluderen dat hij desondanks de onrust uitstekend heeft gepresteerd.

Het enige wat hem zou kunnen belemmeren in zijn succes bij een topclub is de taal en de vedettes. De Boer is een man van het steeds herhalen en erin stampen van patronen, mechanismen, etc. Daar komt veel communicatie aan te pas, men moet hem wel begrijpen. Aangezien die nog steeds 'slechts' een beginnende trainer is, moeten de vedettes hem geen zeikerd vinden als die steeds blijft hameren op automatismen en patronen. Spelers de bij een topclub spelen en die alles al meegemaakt hebben, moeten niet denken: wat kom jij mij leren Frankie? Hij moet het respect afdwingen bij die spelers, waar ook weer communicatie om de hoek komt kijken.

28 april 2014 om 11:42

Ik ben het helemaal met je eens dat als De Boer vertrekt het naar een rustige club zal moeten zijn, maar waarom vind jij Manchester City en Paris Saint Germain onstabiele clubs? Het zijn niet bepaald de clubs die ik echt waardeer, maar ze voeren wel redelijk goed beleid en ik heb wel het gevoel dat trainers daar normaal de tijd krijgen. Zo mocht Mancini ook erg lang blijven zitten bij City.

28 april 2014 om 11:47

Blanc zit ook al even bij psg

28 april 2014 om 12:09

Blanc zit er pas sinds dit jaar. Vorig jaar zat Ancelotti daar.

28 april 2014 om 12:10

@De Toekomst: omdat die ploegen sneller resultaat willen zien. Als Man City geen kampioen wordt hoor je nu alweer geluiden dat Pellegrini moet vertrekken.

28 april 2014 om 12:14

Dat je geluiden hoort over een vertrek zegt toch niks over de interne stabiliteit? Bij een grote club zijn er vaak veel mensen die ergens een mening over hebben en deze willen uiten. Dat is bij alle clubs zo.. Als het slecht gaat, ja.. Dan hoor je mensen klagen, maar dat zegt niks over hoe een club intern in elkaar zit...

28 april 2014 om 11:49

Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar als je dat Man Utd noemt denk ik niet dat hij daar op dit moment in moet stappen. Dan is een ervaren rot als Louis denk ik een betere keuze. Als je nagaat dat Moyes er 3 wedstrijden voor het einde uit wordt geknikkerd na 25+ jaar SAF omdat hij niet direct presteert, dan vraag ik me af hoe stabiel de situatie nu is.

Eerst maar eens Europees gezien iets presteren. Zoals gisteren te zien was bij studio voetbal, zijn zijn Europese prestaties zwaar onder de maat.

28 april 2014 om 11:26

Daar moet je dan wel het materiaal voor hebben...

28 april 2014 om 11:51

Als je Europees jaar op jaar in de CL wordt uitgeschakeld door ploegen als Barca, Real madrid, Dordmund & Milan dan kun je die prestaties moeilijk onder de maat noemen. De mogelijkheden van die clubs zijn vele malen groter (kopen 1 speler voor de totale omzet van Ajax) en hadden het (op real na) toch redelijk lastig tegen het (jeugd) elftal van Ajax.
In de EL worden ze dan uitgeschakeld door Manu en dit jaar door Rbs. 3-1 en 3-0 is dan het enige wat onder de maat was de afgelopen jaren en zelfs die nederlaag had ik persoonlijk wel verwacht.

Wanneer zou hij dan wel klaar zijn? Hij heeft toch wel bewezen dat hij een goed collectief kan maken? Ik denk dat hij ook het maximale uit de ploeg heeft gehaald.
Het enige smetje is natuurlijk dat hij geen beker heeft gewonnen

28 april 2014 om 11:27

Wanneer hij Europees resultaat pakt wanneer het moet en wanneer hij tactisch beter wordt is hij er klaar voor.

28 april 2014 om 11:36

Winnen van barca is best een mooi europees resultaat, met een beetje geluk waren ze ook nog doorgegaan!

28 april 2014 om 11:42

In zijn eerste 2 jaar vond ik het goed gaan voor ajax als je kijkt tegen welke temas we moesten spelen maar dit jaar moesten we absoluut doorgaan. We speelden tegen een schotse club en een italiaanse middenmotor (no offence)

28 april 2014 om 11:51

Ajax is niks beter dan die Italiaanse middenmotor zoals jij ze noemt, kijk eens realistisch naar je materiaal en je kan concluderen dat je gewoon minder bent dan Milan.

Die ploeg heeft meer kwaliteit en ook een hele hoop ervaring, dat ze dit jaar totaal onder de maats presteren ziet iedereen maar de ploeg heeft zeker wel kwaliteit.

28 april 2014 om 12:16

Klopt maar ajax had gwn moeten winnrn en milan had geluk. Ajax was dit seizoen doorgegaan als balotelli die strafschop niet had gehad snap dat dan!!!!

28 april 2014 om 12:29

Maar dat neemt niet weg dat Ajax die wedstrijden had kunnen winnen. Wanneer De Boer dit soort wedstrijden weet te winnen, kan ik zeggen dat hij klaar is voor een Europese topclub.

28 april 2014 om 12:33

Jawel, een strafschop in de laatste minuuy is vreselijk en als dat niet was gebeurd hadden wij deze discussie niet en had iedereen over het geweldige cl seizoen van ajax.

Hetgeen Ronald Waterreus zegt daar ben ik het volkomen eens mee.
Laat hem maar eens enkele jaren in de leer gaan bij bvb Atletico daar wordt het moderne voetbal gespeeld.
En laat ons eerlijk zijn tegen RBS liet hij Ajax spelen met voetbal uit vorige eeuw.
Hij stond erbij en keek ernaar.

28 april 2014 om 11:38

Wat wil je doen dan? Ajax had de middelen niet om onder hun spel uit te voetballen.

28 april 2014 om 11:39

Wij mogen niet steeds in herhaling vallen over de wedstrijden tegen Barcelona, Manchester United, Milan, Manchester City.. Maar als Ajax een keer uitgeschakeld wordt in de Europa League door een mindere tegenstander dan zijn 2 wedstrijden ineens alles zeggend?

Ronald Waterreus kan leuk praten, maar dat hij vertelt wat Frank de Boer zou moeten doen... Dat is de omgekeerde wereld.

Hij moet eerst op tactisch gebied beter worden en Europees gezien resultaten halen wanneer het moet. Zo hebben we punten verspeeld tegen Lyon 2x, Manchester City uit, Dortmund uit, Celtic uit, AC Milan 2x en STEAUA uit.

Te vaak heb ik De Boer tactisch afgetroefd zien worden en te weinig het tegenovergestelde.

28 april 2014 om 11:29

Steau, Celtic en Lyon akkoord. Dat je als Ajax zijnde verliest van Dortmund en Man City is natuurlijk niet heel raar.

28 april 2014 om 11:39

Dortmund uit hadden we genoeg kansen om te winnen. Als je dan met 1-0 verliest, kan je wel over falen spreken. In Manchester gaven we heel gemakkelijk een 0-2 voorsprong weg en mochten we blij zijn dat het geen 4-2 is geworden. Op zo'n moment moet je laten zien dat je kan verdedigen. Die twee dingen reken ik De Boer aan.

28 april 2014 om 11:39

Dortmund uit hadden we genoeg kansen om te winnen. Als je dan met 1-0 verliest, kan je wel over falen spreken. In Manchester gaven we heel gemakkelijk een 0-2 voorsprong weg en mochten we blij zijn dat het geen 4-2 is geworden. Op zo'n moment moet je laten zien dat je kan verdedigen. Die twee dingen reken ik De Boer aan.

28 april 2014 om 11:40

Normaal gezegd niet, mar als je eie 2 wedstrijden hebt gezien hoorden we te winnen bij city en minimaal gelijkspelen tegen dortmund

28 april 2014 om 11:33

Punten gepakt of punten verspeeld??? Lyon, Manchester City, Dortmund, Ac Milan en opzich Celtic kan je gewoon punten verspelen... de enige 2 die je had moeten winnen zijn Lyon thuis en Steaua uit

28 april 2014 om 11:41

In die wedstrijden kan je inderdaad punten verspelen als Ajax zijnde ja, maar de kunst is om juist dan te winnen. Pas wanneer De Boer dat soort wedstrijden weet te winnen, vind ik hem klaar voor een topclub.

Misleidende titel... dacht gelijk aan Frank Demouge

Frank de Boer predikt zelf aan zijn spelers zo lang mogelijk te blijven en niet voor een paar ton meer te vertrekken. Hoewel dit een moeizaam seizoen was voor Ajax ten opzichte van de voorgaande titels is er wederom een titel behaald met vooral spelers uit de jeugdteams afkomstig. Ik denk dat de Boer nog meer uit deze groep wil halen. Ziet ernaar uit dat er niet heel veel belangrijke spelers zullen vertrekken dus de Boer kan nu laten zien dat hij een groep ook beter maakt.

28 april 2014 om 11:35

Ik weet het zo net nog niet.. Het kan ook ineens een leegloop worden.. Vermeer, De Jong, Poulsen en Bojan lijken te vertrekken. Ook Sigi, Schone en Moisander praten af en toe over een transfer..

Dan zou er toch heel erg veel ervaring vertrekken..

Frank's prestaties zijn erg knap. Hij laat in veel dingen zien een ''trainerstalent'' te zijn, maar onder de trainers is Frank nog een broekkie. Ja, die landstitels in Nederland helpen hem heel erg, maar in het buitenland zal dat waarschijnlijk veel minder gewaardeerd worden. Daar zullen ze denken 'ajax hoort kampioen te worden en anders doen ze het slecht' in plaats van het prijzen dat Frank alweer kampioen is geworden.

Ik blijf van mening dat Frank eerst net als Hiddink een paar jaar goed moet presteren in de Champions League of de Europa League. Pas dan zal zijn aanzien in Europa echt groeien.

Verder ben ik erg benieuwd naar de komende jaren van Ajax. Hopelijk met Frank. We hebben een stabiele kern die de komende jaren waarschijnlijk redelijk bijeen blijft. Dan doel ik op jongens als Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen, Cillessen, Blind, Fischer.. Hopelijk blijven Moisander, De Jong, Poulsen en Schone ook nog een jaar. Dan hebben we echt een stabiele kern. De kwaliteit waar ik geregeld mensen over hoor klagen als het om Ajax gaat zal de komende jaren uit de opleiding komen. Die echte kwaliteit, spelers waarvoor je naar het stadion wil gaan, zullen jongens als Nouri, Cerny, Van Beek, Zivkovic, Wailan, Kishna etc worden. Let maar op, als we die stabiele kern bij elkaar kunnen houden en deze talenten ontwikkelen zich goed dan pas wordt het weer echt genieten.

28 april 2014 om 12:02

Ach toen v. Gaal zijn trainersdebuut maakte bij Ajax was hij ook een broekkie zonder enige (internationale)ervaring. Frank gaat eigenlijk die zelfde weg als v. Gaal, hebben de zelfde voetbalvisie dat er vanuit gaan van het collectief en beide kunnen dat duidelijk overbrengen naar de groep toe. Of Frank bij Ajax blijft (wat ik hoop) of naar een eventuele Europese (top)ploeg gaat, dat maakt hem niet uit omdat hij vertrouwen heeft in zijn visie en dan maakt het niet uit of spelers 1 of 10 miljoen p.j. verdienen, ze stralen leiderschap uit.

28 april 2014 om 12:08

Ja, maar Van Gaal had ook Europees succes..

De stap naar de Europese top kan hij maken.
De stap naar de absolute Europese top moet hij nog niet maken.

28 april 2014 om 12:15

Waarom niet?

Leuk, die 4 titels in Nederland, maar ik denk dat hij in het buitenland pas echt opvalt als die een keer de 2de ronde van de CL haalt. De eerlijkheid gebied te zeggen dat het nooit echt meegezeten heeft met de loting. Misschien loot hij dit jaar gunstig en haalt Ajax de knock out fase. Als je dan een paar goede resultaten neerzet, val je pas echt op als trainer.

28 april 2014 om 12:10

En de loting bleek vaak niet eens het grootste obstakel te zijn.. In Europa hadden we ook gewoon pech, zoals met die pingel van Milan of er was een ongelooflijk resultaat (zagreb met Lyon)..

28 april 2014 om 12:31

Maar in de onderlinge duels tegen Lyon hadden we het al lang moeten beslissen. Als je dan twee keer 0-0 speelt waar je gewoon kan winnen, kan je spreken van falen. Natuurlijk waren Ajax - Real en Dinamo - Lyon erg verdacht, maar Lyon had al uitgeschakeld moeten zijn op dat moment.

28 april 2014 om 12:49

Dit jaar had hij misschien wel het meeste mazzel met de loting, Celtic is een tegenstander die je als Nederlands kampioen twee keer moet verslaan en je trof een AC Milan in echt hele slechte vorm en ook nog eens Barcelona dat naar Amsterdam zonder inspiratie kwam. Zolang Ajax geen punten gaat pakken blijven ze in pot drie, terwijl in pot een alle topclubs zitten en in pot twee alles wat daar nog net onder zit of wat pech heeft gehad (city, Juve, Benfica e.d.)

Ik denk dat hij het wel zou kunnen. Wat moet hij nou na 4 keer de titel winnen nog meer doen in NL? Alleen de beker kan hij nog toevoegen. Op Europees niveau verwacht ik geen grote verbeteringen. De goede resultaten tegen Barcelona en City zijn al meer dan verwacht mag worden van Ajax.

28 april 2014 om 12:51

Klopt, maar tegen clubs als Salzburg en Steaua kan Ajax nog genoeg winst boeken. In Nederland praten we altijd over de absolute top en dat het onmogelijk is aansluiting te vinden, maar als we eens beginnen met structureel bijna alles van dat soort clubs te winnen dan zijn we al een heel eind de goede kant op.

28 april 2014 om 15:43

Dat zou inderdaad een heel eind in de goede richting zijn. Helaas zie ik dit zeker niet structureel gebeuren, omdat er veel geld wordt gestopt in deze clubs. Salzburg was geen incident. NL is afgezakt naar een niveau waarop we Europees weinig in te brengen hebben.

28 april 2014 om 16:11

Wacht maar af, ik wil niet arrogant overkomen, maar als deze groep (zowel selectiespelers als staf en directie) de komende paar jaar grotendeels bijeen blijft en/of goede vervangers aangesteld worden die dezelfde filosofie hebben dan kan Ajax over een paar jaar echt wel weer structureel van dat soort clubs winnen. Denk aan het niveau Basel bijvoorbeeld.

Wij hebben nu al een redelijk stabiele kern, en ja, individuele kwaliteit missen we nog, maar daar komt in de toekomst verandering in met Cerny, Fischer, Kishna, Nouri, Zivkovic, Wailan, Van Beek.. Dan zou het wel eens een goede generatie/groep kunnen zijn/worden die het niveau van Basel haalt.

Er zitten veel mitsen en maaren aan mijn verhaal, maar ik geloof dat we over een paar jaar een stabiele kern kunnen hebben met jongens als Cillessen, Blind, Van Rhijn, Veltman, Klaassen en hopelijk ontwikkelen Denswil en Boilesen zich ook goed. Als die voor verdedigende rust kunnen zorgen, dan kunnen de eerder genoemde talenten veel vrijer spelen en komen hun kwaliteiten beter tot uiting.

En nogmaals, het is een lange weg en er kan veel fout gaan, maar ik heb er vertrouwen in dat Ajax op deze manier goed bezig is en in de toekomst weer een niveautje omhoog kan.

Ajax en de Boer worden de komende jaren weer gemakkelijk kampioen vrees ik. Ajax heeft een veel betere selectie dan de overige eredivisieteams. Ze spelen niet eens zo goed voetbal, maar toch scoren ze elke keer uit het niets. Dat is wel knap om eerlijk te zijn.

Als de Boer vertrekt dan zal het niet makkelijk worden voor hem denk ik om meteen zijn stempel te drukken bij een Topclub. Misschien is een Duitse club wel een stap in de goede richting voor hem.

28 april 2014 om 12:33

Welke Duitse club? Dortmund en Bayern zijn bezet en de rest is leuk, maar ligt ver achter op die twee clubs. Daar is weinig eer te behalen voor De Boer.

28 april 2014 om 12:42

In het voetbal kan het snel gaan met managers. Maar toch denk ik ook dat Dortmund en Bayern bezet zijn. Maar als hij zich met een Wolfsburg of een Monchengladbach weet te kwalificeren voor de Championsleague krijgt die al meer aanzien, dan kampioen te worden met Ajax.

28 april 2014 om 12:49

Dat betwijfel ik.. In 4,5 jaar 5x kampioen worden als debuterende trainer zou ontzettend goed op je CV staan. Zeker al daar ook een keer overwinteren in de Champions League of kwart/halve finale Europa League bijkomt.

28 april 2014 om 12:33

Ik vind niet dat Ajax een betere selectie heeft dan de rest. Individueel gezien vind ik dat Twente een betere selectie heeft. De kracht van Ajax ligt echter in het resultaat pakken wanneer het nodig is (in de Eredivisie dan).

Een prima assistent voor van Gaal, maar zeker niet om voor een club als Barcelona, Bayern Munchen of Manchester United te staan.
Daar heeft hij te weinig bagage voor en te weinig international als trainer gepresteerd.

Frank de Boer wilde toch ook helemaal geen Europese topclub? Bij een Barcelona is het alleen een beetje people management zei hij en dat is niks voor hem. Hij wilde naar eigen zeggen liever een ploeg er net onder waar hij nog kan opbouwen en de spelers iets leren zoals enkele jaren geleden bij Liverpool het geval was. Dan kom je nu in de categorie Spurs terecht denk ik en daar lijkt hij me zeker goed genoeg voor.

De boer is absoluut geen toptrainer.
Dat hij dit jaar kampioen wordt heeft hij enkel te danken aan het feit dat de concurrenten het lieten afweten.
Het voetbal was niet om aan te zien, ajax heeft nog nooit zoveel verliespunten gehad in een seizoen.
Iedereen kijkt alleen maar naar het resultaat.
Ja, 4 keer kampioen geworden.
Dat is zeker een prestatie maar kwa spel was het bedroefend.
De boer vindt dat ajax een kwalitatief uitstekend elftal heeft maar dat is echt lachwekkend.
Zo 'n denswill vindt hij een talent.
Denswill is een zeer matige voetballer.
Dat die uberhaupt bij ajax speelt!!

Dat de boer dit soort jongens heel goed vindt zegt ook iets over de boer.
Voor mij is de boer door het ijs gezakt toen hij te gast was bij studio voetbal een paar maanden geleden.
Wat een ongelofelijk zwak verhaal zat hij daar af te steken.
Daarna is het eigenlijk alleen nog maar slechter geworden.

Tijd om te gaan.
Ik wil weer ajax voetbal zien, geen hele slechte imitatie van barcelona

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren