Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Rijkaard en Laudrup lijken te passen in de profielschets’

Laatste update:

Het grote speculeren is begonnen. Tottenham Hotspur heeft interesse in Frank de Boer van Ajax en hoewel er nog helemaal niets is besproken of besloten, draait de geruchtenmachine op volle toeren. Wie past in de profielschets om de succestrainer van Ajax op te volgen? De Telegraaf en persbureau ANP zetten een aantal kandidaten op een rij.

/

Oud-Ajacieden Frank Rijkaard en Michael Laudrup lijken belangrijke kandidaten om, mocht De Boer vertrekken, aan de slag te gaan als hoofdtrainer in Amsterdam. De twee passen volgens de media in de profielschets van Ajax en ze staan er ook goed op bij clubicoon en adviseur Johan Cruijff. Ook niet onbelangrijk bij Ajax. Rijkaard is al enige tijd werkloos, Laudrup werd onlangs ontslagen bij Swansea City.

Andere namen die genoemd worden zijn die van Dennis Bergkamp, Jaap Stam, John van den Brom, Morten Olsen en Clarence Seedorf. Bergkamp en Stam willen nog geen hoofdtrainer worden. De onlangs bij Anderlecht ontslagen Van den Brom is een oude bekende bij Ajax: hij was er actief als speler en werkte er als hoofd opleidingen. Olsen, momenteel bondscoach van Denemarken, is ex-trainer van Ajax, terwijl Seedorf werkzaam is bij AC Milan.

Wie moet, als Frank de Boer vertrekt, zijn opvolger worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 april 2014 om 21:01

Spijkerman met als opvolger Bergkamp (mits hij zijn papieren behaalt). Anders Groenendijk. Weet precies wat er speelt in de jeugdopleiding en staat achter de visie van Ajax. Ik zou persoonlijk niet gaan voor iemand van buiten. Er bestaat dan een kans dat de ingeslagen weg gaat veranderen

29 april 2014 om 21:43

Ik heb het gevoel alsof Bergkamp misschien wel nooit trainer wil worden of tenminste niet de komende 10 jaar.

29 april 2014 om 22:01

Bergkamp is net als Cocu een schijterd voor de camera dus nee

29 april 2014 om 23:10

Dat heeft bergkamp zelfs aangegeven in diverse interviews. Ambieert geen baan als hoofdtrainer.

30 april 2014 om 01:44

Groenendijk is zeker niet de geschikte man voor ajax 1. Spijkerman zal waarschijnlijk meegaan als frank een ander avontuur kiest.

Ik zou graag Olsen willen zien. Kent de club en is een voorstander van aanvallend voetbal.

29 april 2014 om 20:11

Maar Rijkaard is de grondlegger van het Barcelona van Guardiola (alle eer verder aan Guardiola).

Maar voor zover ik weet was het De Boer die wel 10 jaar bij Ajax wilde blijven... Zucht!

29 april 2014 om 20:16

Van die 10 jaar heeft hij er nu 4 opzitten, vier keer kampioen geworden, vier keer teleurstellend in de beker en Europa.

Mocht hij gaan, wat ik neit hoop, is het de bekerfinale geweest die hem over de rand geduwd heeft. De ontiegelijke afgang op het veld en de misdragingen van de "supporters" zouden wel eens iets geraakt kunnen hebben.

29 april 2014 om 20:39

Sirlucious
Ik ben het met je eens! Ik was erbij in Rotterdam. En ik moet zeggen dat heel veel mensen waar ik zat zoiets hadden van: "wat een domper, dit gedrag."
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat de Boer ook zoiets had en nog steeds heeft van: "doe ik het hier dan allemaal voor?"
Ik hoop echter dat dat gevoel (er even van uit gaande dat het zo zou zijn) in de komende dagen wegebt, zeker als het a.s. zaterdag een mooi feest mag worden in de Arena. En dat de positieve gevoelens t.o.v. de club en 99 van de supporters weer komen bovendrijven en dat deze de doorslag zullen geven. Ik zou het persoonlijk echt een onverwachte domper vinden als Frank de Boer weg gaat. Hij heeft meerdere malen, ook recent gezegd dat hij nog wel een paar jaar bij Ajax wilde blijven. Als hij idd toch weggaat, is er iets wat hem van gedachten heeft doen veranderen. En dan ben ik bang dat het idd het wangedrag uit vak 410 in Rotterdam is geweest. Want nogmaals, het was een heel droevige, naargeestige bedoening, wat ze daar hebben gedaan. En ik kan mij goed voorstellen dat zoiets de "spirit" van iemand als Frank de Boer kan breken, helaas..

29 april 2014 om 21:00

Is dit niet zwaar overtrokken? Hoe kun je een voorval waarin een aantal supporters fakkels gooit op het veld (zonder aantoonbare intentie iemand iets aan te doen, ook Vermeer was niet bang dat hij gevaar liep) nou relateren aan je keuze om een nieuwe club te gaan trainen?

Als Frank de Boer naar Liverpool gaat dan zal hij dit doen om een nieuwe uitdaging, niet omdat 15 fakkeltjes op de grasmat van de Kuip zijn beland (alsof hij al die tijd daarvoor dacht met duizenden engeltjes in een stadion te zitten).

29 april 2014 om 21:02

Frank de Boer heeft zelf meerdere malen aangegeven dat zijn beslissing om te vertrekken of te blijven sowieso niet door het wangedrag van bepaalde supporters zal worden beïnvloed.

Als hij vertrekt zal dat puur zijn omdat hij op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
4 jaar bij één club blijven (én ieder jaar succesvol zijn) is voor een trainer/coach vrij lang. Ik hoop dat hij nog één of misschien wel twee jaar blijft. Wellicht is er eindelijk ook in Europa iets mogelijk. Daarna zal de groep toe zijn aan een andere trainer. Er zullen dan één of twee minder succesvolle jaren zijn (zo gaat het vaker), wellicht onder Laudrup of Rijkaard en daarna is het de beurt aan broer Ronald of misschien wel John van den Brom.

29 april 2014 om 21:19

Met dat het gebeurde dat vuurwerk sirlucious dacht ik nog. Zoiets kan de boer wel eens doen besluiten weg te gaan. Bedankt dan nepsupporters (die vuurwerkgooiers).

Mbt de opvolging.. Laudrup lijkt mij niet na die belastingaanslag gedaan via Ajax...

29 april 2014 om 21:49

Ik denk eerder dat de dramatische 5-1 hem misschien deed fronsen over de nabije toekomst.

29 april 2014 om 22:22

@ marbus
Hoe kom je op Liverpool ?
Tottenham speelt in Londen .
Ben jij de enige die fakkels heeft gezien en geen vuurwerk ?
Nog even en deze gasten krijgen een koninklijke onderscheiding .
Sociale controle 0,0 dus straffen heel vak 410 en logisch dat de Boer zijn zakken vol heeft van deze randverschijnselen en dat hij aan vertrekken denkt.

29 april 2014 om 22:57

Foutje, Tottenham natuurlijk. Ik weet waar ze spelen .
Fakkels/vuurwerk, iig geen nitraat oid aansteller . Tuurlijk moeten de daders gestraft worden, maar geef me 1 reden waarom zou De Boer hier nog langer over zou moeten peinzen?

30 april 2014 om 07:07

Kan me niet voorstellen dat de 5-1 nederlaag tegen Zwolle of de gebeurtenissen tijdens de bekerfinale een reden voor de Boer zijn om weg te gaan bij Ajax. Natuurlijk is het schandalig wat er is gebeurt met het vuurwerk en de vernielingen maar daarbij gaat om maar een klijn deel van de Ajax aanhang. Kan me voorstellen dat hij na 4 jaar op rij kampioen de uitdaging bij een buitenlandse club wil aangaan.

Lijken me goede kandidaten. Ben benieuwd of FdB gaat, aangezien hij eerder had aangegeven te zullen blijven. Dit betwijfel ik echter, aangezien het moeilijk is een grote club te weigeren als die concreet wordt.

Michael Laudrup lijkt me erg onrealistisch; die maakte niet zo heel lang geleden nog ruzie met Ajax wegens een belastingzaak (of verwar ik hem nu met een ander?). Denk dat hij ook te duur is. Maar zou wel leuk zijn natuurlijk.

Rijkaard lijkt me meer reeel, hoewel ik eigenlijk denk dat Ajax, mocht Frank vertrekken, gewoon iemand doorschuift uit de organisatie. Dat was toch ook het beleid?

29 april 2014 om 20:35

Dat was hij inderdaad, lijkt me sterk dat hij naar Ajax gaat na het belasting akefietje.

29 april 2014 om 20:37

Rijkaard lijkt me juist geen goede keus. Hij is iemand die heel veel verantwoordelijkheid bij de groep legt. Dat is leuk bij een ervaren team, maar zeker niet bij een jonge groep. Daar moet je bovenop zitten en heel dominant aanwezig zijn, Rijkaard is juist het tegenovergestelde. Seedorf lijkt me een betere optie.

Ik heb een voorkeur voor een Nederlandse trainer, maar een man als Morten Olsen zou echt fantastisch zijn! Alleen die is al 64 en zal misschien voor een andere job gaan ergens in de zandbak. Desalniettemin hoop ik gewoon dat Frank nog minimaal 1 jaar blijft.

Gaat echt nergens over zeg, deze namen kan iedereen opnoemen haha. En wacht tenminste als hij al gaat tot hij weg is met speculeren, hoe bedoel je we melken dit uit als media..

29 april 2014 om 21:56

En dan wordt Ronald Koeman niet eens genoemd, terwijl hij duidelijk beter in het plaatje past als de meest genoemde opties hierboven..

Morten Olsen!

Laudrup en Ajax hebben zakelijke geschillen, Rijkaard wil niet meer trainen, Bergkamp en Stam hebben niet de benodigde papieren, Van den Brom speelt alleen maar defensief voetbal en heeft bij Anderlecht gefaald, Seedorf zal niet ontslagen worden bij Milaan en anders een optie naast Olsen.

Die man kent Ajax door en door. De cultuur, de wijze waarop er met jeugd wordt omgegaan en de wens aanvallend voetbal te spelen. Vanwege zijn nationaliteit ook goed met de Deense enclave. Maar spreekt ook nog goed Nederlands. Met zijn vierenzestig jaar is het nu of nooit.

29 april 2014 om 20:57

Vanwaar dat enthousiasme voor Olsen als ik vragen mag? Wat heeft hij nu echt gepresteerd?

Nu of nooit klinkt trouwens dom als je je bedenkt dat hij al eens trainer is geweest van Ajax.

29 april 2014 om 21:28

Omdat deze qua spel, omgang met de jeugd en ervaring gewoon de ideale mix is voor het huidige Ajax. In zijn eerste periode bij Ajax had ie te maken met een uit elkaar vallend elftal en met gearriveerde spelers (VD Sar, Frank en Ronald De Boer, Litmanen, Danny Blind) die het niet meer konden opbrengen. VD Sar, Litmanen en de broertjes De Boer waren toe aan een nieuwe uitdaging en waren hier ook duidelijk in dat ze spelers als Davids, Seedorf, Kluivert, Bogarde, Reiziger en Overmars achterna wilden. Blind was aan het einde van zijn latijn en kon ook niet meer de sturing geven die nodig was.

Er bleven spelers over als Tobiasen, Vierklau, Sier, een teruggekeerde Witschge (die ook niet meer even goed was), Knopper, Dani (wel een supertalent, maar een gebrek aan inzet), Oliseh, Gorre, Babangida, Sibon, Kinkladze, Gronkjaer, Mccarthy, Arveladze en Wamberto. Met Witschge, Dani, Oliseh en Gronkjaer was nog wel wat te beginnen in Europees verband, maar de rest kwam gewoon te kort. Er zijn in die seizoenen wel veel jeugdspelers geweest die een kans kregen van Olsen en daarom wordt hij ook zeer hoog aangeslagen en past ie precies in het profiel van een trainer die ze nu nodig hebben.

29 april 2014 om 21:57

En hij werd meteen makkelijk kampioen. Overigens speelde Shota Arveladze toen ook erg sterk. Zie in Shota ook een mogelijke kandidaat.

29 april 2014 om 22:44

Arveladze heeft net als Laudrup nog een bedrag bij Ajax open staan. Die komt voorlopig niet naar Nederland verwacht ik zomaar..

29 april 2014 om 22:10

Heeft Stam niet laatst zijn diploma gehaald? Hij lijkt me een prima kandidaat.
Bergkamp heeft geen ambitie om hoofdtrainer te worden.

Laudrup had toch nog een bedrag openstaan bij Ajax of zo, en kwam daarmee in de krant te staan, waar hij toen niet zo blij mee was? Denk niet dat hij daarna nog zin heeft om in Amsterdam terug te keren. Rijkaard is wel een grote naam natuurlijk, zou prima passen zover ik kan beoordelen.

Ik zou voor Seedorf of Rijkaard gaan. Zou Rijkaard worden aangezien Seedorf waarschijnlijk niet ontslagen wordt. Laudrup zal niet doorgaan, want Ajax had toch een opsporingsbericht in een krant geplaatst toch? Hij was Ajax nog geld schuldig volgens de club.

Als ze slim zijn zetten ze een talentvolle trainer bij Jong Ajax die zou kunnen doorgroeien naar hoofdtrainer.

29 april 2014 om 20:38

Fons Groenendijk lijkt me geen verkeerde.

Ik had nog helemaal niet aan laudrup gedacht. Prima coach met een sympathieke uitstraling. Lijkt me een goede keuze.

29 april 2014 om 21:25

Maar te slecht voor Swansea dus wat moet Ajax met hem.

29 april 2014 om 21:33

Hoezo te slecht voor Swansea? Draaide met Swansea 2 hele goede seizoenen en werd ontslagen omdat ze beiden (laudrup en de eigenaar) een ander beeld voor de toekomst hadden, waardoor ze een meningsverschil kregen. Daarbij meegenomen dat Swansea een mindere reeks neerzette op dat moment, was het een makkelijke conclusie.

29 april 2014 om 22:26

Na de verhalen die over hem naar buiten kwamen na zijn vertrek moet je hem echt niet willen aanstellen.

29 april 2014 om 23:18

Welke verhalen?

Ik hoop uiteraard dat frank blijft, maar anders zou ik rijkaard wel willen zien. Heeft bij de grootste club ter wereld gezeten en past bij ajax.

Ik vind al die namen ok, behalve van den Brom en Seedorf. Met de laatste kan je wachten tot het gezeik gaat beginnen, want hij denkt dat hij alles beter weet.
Van den Brom, alsjeblieft niet. Heeft het karakter van een weekdier!
Mijn favorieten zouden idd zijn Laudrup, maar liever Rijkaard.
Maar ik zie Frank de Boer eerlijk gezegd helemaal niet weg gaan, hij zal uiteindelijk gewoon besluiten om bij Ajax te blijven!

Rijkaard heeft de ervaring van een grote club
Laudrup durf ik geen uitspraak over te doen
Olsen is te oud, heeft destijds ook niet veel gepresteerd bij ajax
van den Brom hopt mij te snel van club naar club en zorgt vaak voor onrust

Mocht de Boer vertrekken dan doe mij maar Rijkaard met de huidige assistenten

29 april 2014 om 20:30

Dat Morten Olsen niet veel heeft gepresteerd destijds is niet helemaal waar, hij pakte in zijn eerste seizoen de dubbel. Met een doelsaldo van +90(record) en 89 punten(hoogste aantal sinds de jaren 70), verder kwamen ze tot de kwartfinale van de Uefa Cup. In zijn 2e seizoen kreeg hij alleen ruzie met Frank en Ronald, waardoor het een rampseizoen werd.

29 april 2014 om 20:50

Deentje,

Later hebben Frank en Ronald verteld dat ze eigenlijk een vies spelletje gespeeld hadden ten opzichte van Morten Olsen.

Zij hebben na jaren hun excuses aangeboden aan Morten en deze werden door hem aanvaard.

Morten zou een uitstekende trainer voor Ajax zijn als Frank weggaat.

29 april 2014 om 20:35

"olsen is te oud, heeft destijds ook niet veel gepresteerd bij ajax"

Wat ?!

Hij heeft in 1,5 seizoen de titel en de knvb beker gewonnen en stond 2e, vlak achter de nummer 1 toen hij onterecht ontslagen werd. Zijn team speelde super aantrekkelijk en scoorde 112! doelpunten.

Het is maar wat je niet veel gespresteerd noemt.

Wat Ajax volgens mij nodig heeft is een trainer niet alleen resultaten boekt maar zijn ploeg ook goed laat voetballen. Natuurlijk ben je afhankelijk van je selectie maar ik vind dat je met een begroting als die van Ajax in ieder geval moet domineren in de eredivisie. Er komen als het goed is ook nieuwe spelers weer uit de jeugd. Dus ook dat lijkt me een belangrijke factor bij het kiezen van een nieuwe trainer. Olsen of Rijkaard moeten het kunnen volgens mij.

Persoonlijk zie ik het liefst Seedorf komen, maar die zal wel niet haalbaar zijn. Wordt waarschijnlijk niet ontslagen. Tevens weet ik niet hoe zijn banden zijn met de huidige oud spelers bij Ajax, wat waarschijnlijk erg belangrijk is.

Mocht Frank vertrekken, ben ik erg benieuwd naar het volgende seizoen. Zijn invloed is gigantisch en is op dit moment het verschil tussen Ajax en de rest. Want kwalitatief zit het erg dicht bij elkaar.

Lijkt me iets voor iemand die al in de staf zit neem ik aan? Die weet hoe frank werkt en hoe die jongens gemotiveerd blijven.

29 april 2014 om 21:31

Ja daar ga ik ook liever voor. Stam heeft bijvoorbeeld die ambitie.

Ik zie dat Morten Olsen heel populair is hier, maar die heeft onlangs nog zijn bondscoachschap verlengd bij Denemarken. Dus dat lijkt me uitgesloten.

29 april 2014 om 21:54

Alle kandidaten die genoemd worden zijn uit te sluiten.

Seedorf is net begonnen bij Milan en niet de persoon die dit beleid uitvoert, maar veel liever zijn eigen plan trekt.

Rijkaard wilde geen trainer meer worden.

Laudrup is pas nog gedagvaard en is daar toen boos over geworden, lijkt me niet dat we die snel terugzien in Nederland.

Van der Brom.. Die jobhopper doet het soms leuk, maar blijft nergens langer dan 2-2,5 jaar.. Als het goed gaat wil hij hogerop, gaat het slecht dan moet hij ontslagen worden..

Bergkamp heeft de ambitie niet en zijn vliegangst helpt ook niet.

Stam wil het wel, maar nu nog niet. Een trainer die nog aan zichzelf twijfelt of het niet wil is niet de trainer die we nodig hebben. We hebben iemand nodig die weet wat nodig is en ervoor wil gaan.

Opvallend dat zoveel compleet onlogische namen genoemd worden, terwijl Koeman aan alle criteria voldoet die ik me kan bedenken en hij is transfervrij..

Beetje apparte keuze misschien maar zou Ron Jans een optie zijn? iemand die nuchter is en nog aan aardige vent ook.

29 april 2014 om 20:25

Daar moest ik ook al aan denken. Zal alleen waarschijnlijk nu wel met Zwolle Europa in willen gaan.

Wat een gedoe. De Boer gaat niet weg bij Ajax. Het zou toch raar zij. Je wilt wat opbouwen. En halverwege piep je er tussen uit. Waarom dan 4jaar investeren voor niks. Dus ik weet het zeker De Boer blijft

Wat een onrust is de Telegraaf aan het stoken zeg, niets van al deze berichten hebben inhoud. Ze hebben nu zelfs een lijst met namen klaarstaan om Frank de Boer op te volgen terwijl hij nog niet eens weg is.

Vooral Michael Laudrup is lachwekkend, die is vorige jaar nog door Ajax gedagvaard.. die komt echt niet hoor!

29 april 2014 om 21:32

Ja, maar Rijkaard heeft aangegeven zichzelf niet meer terug te zien keren in de voetballerij (als trainer)... Dat is dus ook niet echt realistisch...

Of Seedorf die net bij Milan begonnen is en veel te dominant is voor Ajax zoals de club nu ingericht is. Daar moet iemand zitten die achter deze filosofie staat, maar Seedorf is nogal eigenzinnig. En daarmee wil ik niet aangeven dat hij ernaast zit of het fout heeft, maar Ajax heeft zoals het nu is ingericht een trainer nodig die dit beleid kan uitdragen.

Trouwens redelijk opvallend dat Ronald Koeman helemaal niet genoemd wordt, terwijl mannen als Rijkaard, Seedorf en Laudrup veel onwaarschijnlijker lijken.

Koeman heeft alles wat in een mogelijke profielschets zou staan; Nederlands, ervaring, band met Cruijff, band met de club, ervaring met beperkte middelen te presteren, ervaring met jeugdspelers in het eerste brengen en die laten presteren... Hij heeft het allemaal en is (nog) clubloos voor komend jaar.

Gewoon even de website van v.i. lezen, dan weet je hoe het zit. In ieder geval een heeeeeeeeeeeel stuk genuanceerder dan men hier wil doen laten geloven.

Rijkaard, dat vind ik denk ik tot nu toe wel de beste optie voor als Frank weggaat. Hopen dat hij daar ook voor open staat. Heeft het bij Barcelona en Nederland ook goed gedaan.

Toch raar dat ze met zo een lijst komen. Rijkaard is wel mooi, maar die wilt eigenlijk niet meer. Ik zou toch kiezen voor Kluivert. Kent ook de club, heeft zich bij Oranje en Jong Twente bewezen en is ook iemand die er staat. Toch raar dat hij niet wordt genoemd.
En Olsen is toch raar, want je krijgt een vernieuwing en verjonging bij Ajax en dan ga je weer een 'oude' coach halen.

29 april 2014 om 21:01

Jij vind Kluivert al klaar om als eind verantwoordelijke bij Ajax aan de slag te gaan? Nog even niet ajb. Laat Frank gewoon nog maar 6 jaar zitten.

29 april 2014 om 22:44

Ik zie niet in waarom niet. Het gaat erom als FdB weggaat. Qua trainers weg verschillen ze niet zo. Beide assistent van een bondscoach. Frank bij de A1 trainer geweest, Kluivert bij Jong Twente en daar zelfs kampioen mee geworden. Ik zou niet zien waarom hij er niet klaar voor is...

30 april 2014 om 09:05

Omdat Frank in wezen altijd al trainer is geweest, zelfs als speler al. Kunnen we van Kluivert nu niet bepaald zeggen.

29 april 2014 om 21:46

Kluivert? De assistent van Van Gaal? Kluivert heeft teveel met Van Gaal om nu ineens hoofdtrainer bij Ajax te worden. Zelf denk ik nog het meest aan Koeman op dit moment. De enige die aan alle aspecten die ik belangrijk vind voldoet.

29 april 2014 om 22:01

Kluivert als assistent voor Spijkerman zou in voor een jaar wel een prima optie vinden.

29 april 2014 om 22:08

Ik denk toch echt dat Frank Spijkerman mee gaat nemen hoor....

Cruijff zelf een jaartje om Stam en/of Bergkamp een spoedcursus te geven en klaar te stomen? Laten we eerst maar wachten of Frank gaat en zo ja, dan zul je aan een Cruijf-man moeten denken. Denk daarom dat Seedorf al afvalt en ook Van den Brom zie ik niet snel gebeuren. Denk dus Rijkaard en anders wordt het iemand anders...... Koeman?

Gewoon gaan voor Michael Laudrup. Zakelijke geschillen opzij leggen en deze man voor de groep zetten. Hij laat een team aantrekkelijk voetbal spelen, heeft aanzien, en kan goed een team bouwen. Bij Rijkaard zie ik dat minder snel gebeuren op de een of andere manier.

Rijkaard? Die is toch min of meer gestopt als trainer? Laudrup zou ik wel mooi vinden, eens een buitenlandse trainer die misschien vanuit een ander perspectief wat kan toevoegen aan Ajax en het Nederlandse voetbal.

Ben ik de enige die het opvallend vind dat Ronald Koeman niet genoemd wordt? Speler geweest bij Ajax, band met Barcelona, laten zien goed met jeugd om te kunnen gaan bij Feyenoord, heeft laten zien met beperkte investeringen te kunnen presteren, heeft met Cruijff samengewerkt en een goede band met Cruijff.... Ja, hij komt direct van Feyenoord over, maar als dat niet zo was geweest had hij momenteel als een van de beste kandidaten meegegaan in mijn ogen. Dus, zouden we hem nu niet moeten nemen, alleen omdat hij direct van Feyenoord overkomt?

Verder heeft Rijkaard aangegeven zichzelf niet meer terug te zien komen als trainer, Laudrup heeft nog een bedrag open staan bij Ajax (lijkt mij dus ook niet de meest voor de hand liggende kandidaat), Olsen heeft al eerder bedankt, Van der Brom is overal in relatief korte tijd weggegaan (jobhopper hoef ik niet), Bergkamp en Stam willen het (nog) niet, Ronald de Boer heeft de papieren nog niet en lijkt ook niet helemaal de intentie te hebben...

Nogmaals, ik vind het opvallend dat Ronald Koeman helemaal niet genoemd wordt.

29 april 2014 om 21:44

Ik denk dat hij niet echt liefdevol wordt ontvangen in de ArenA omdat die heeft gezegd dat die voor altijd Feyenoorder blijft...

29 april 2014 om 21:47

Die vent zegt van alles. Hij blijft voor altijd Feyenoorder, hij blijft voor altijd Psv'er, hij blijft voor altijd Groninger.. Hij blijft altijd alles. Ik maak me daar niet heel erg druk om.

Ik weet niet waarom maar ik zie wel wat in vdBrom. Maar pff waar gaat dit over? Nu al speculeren over een opvolger... al begin ik door zulke berichten steeds meer te vrezen dat Frank wel is kan gaan vertrekken

29 april 2014 om 21:48

Ik vind Vd Brom een beetje een naar mannetje worden. Zowel bij goede prestaties(het we gaan op jodenjacht incident) als bij slechte prestaties vind ik hem vaak erg onsportief en theatraal overkomen. Ik zou hem daarom absoluut niet als coach van Ajax willen zien.

Ik denk dat het John van den Brom word, het zou wel een goede keus zijn aangezien hij de club goed kent en hij leuk voetbal speelt.

Heeft Rijkaard niet gezegd dat hij geen trainer meer wil zijn in de toekomst en dat hij die carriere eigenlijk beeindigd?

Zie beide niet gebeuren.
Rijkaard keert niet meer terug in het voetbal zover ik weet, en geloof dat Ajax een maand of 10 geleden nog een oproep aan Laudrup deed met dat hele belastings gezeik, dus zie ik ook niet echt gebeuren.

29 april 2014 om 21:50

Seedorf is net begonnen bij Milan en te eigenzinnig om in dienst van het beleid te werken. Van der Brom... Dat is het ook niet die jobhopper..

30 april 2014 om 00:26

Vd Brom een jobhopper noemen vind ik wat te ver gaan.
Hij heeft een aardige tijd bij Agovv gezeten en daar zeer behoorlijk gepresteerd, na een jaartje ADO kwam met Vitesse zijn jeugdliefde op bezoek en ging hij daarheen.
Maar inmiddels zijn we er ook wel met zijn allen achter gekomen dat er daar een hoop gebeurd waar je als hoofdtrainer niet op zit te wachten.

Maar goed, al dat gespeculeer is nergens voor nodig denk ik, want ik zie Frank gewoon blijven, maar nogmaals, zowel Rijkaard als Laudrup gaat het echt nooit worden.

Rijkaard wou toch geen hoofdtrainer meer zijn? Ik vind Laudrup, Rijkaard, Olsen ideale trainers voor Ajax.

Hoe is het eigenlijk met jari litmanen? Heeft die zijn papieren al?

29 april 2014 om 22:01

Dat weet ik niet, maar is hij als persoon geschikt als trainer? Ik betwijfel het. Zo rustig, net als Bergkamp.. Schitterende voetballers, maar nooit leiders..

Geef Luhukay van Hertha de kans zou ik zeggen, of Meulensteen.

29 april 2014 om 22:10

Ja, want Meulensteen is zo'n groot succes als hoofdtrainer, heeft een band met Ajax en draagt Cruijff's filosofie uit? Laatste twee redenen gelden ook voor Luhukay.

29 april 2014 om 22:30

Dus je moet een Ajax achtergrond hebben om bij Ajax hoofdtrainer te worden ??
Dus een trainer aanstellen zonder Ajax achtergrond maar die wel Cruijff zijn filosofie respecteert is niet goed genoeg volgens jou, ook al heeft deze trainer (Luhukay) zich meerdere seizoenen bewezen in de Duitse Comp.

Ieder zijn eigen mening natuurlijk !!

29 april 2014 om 22:36

Natuurlijk kan iemand zonder verleden bij Ajax trainer worden, maar persoonlijk heb ik liever wel een Ajacied uit de Cruijff-lijn.

Laudrup zou wel gek zijn om nog voor Ajax te werken. Rijkaard wil niet meer en van den Brom vind ik niet goed genoeg. De enige naam waar ik echt enthousiast van wordt is Morten Olsen. Man wat zou dat een geweldige vervanger zijn. Oude tijden herleven. Imo de beste optie. En anders moet Cruijff het maar even doen...

29 april 2014 om 22:02

Ai...wordt moet zijn word*

29 april 2014 om 23:16

Alleen mensen zonder voetbalverstand reageren over spelfouten. Dus maak je niet zo druk om die ene fout.

29 april 2014 om 23:24

Je kan het tegenwoordig maar beter voor blijven Hootch...helemaal op Vz..

Ze zouden Orlando Trustfull moeten aanstellen als opvolger voor de Boer. Hij doet het goed als trainer van de A1 net zoals Frank deed voor hij werd aangesteld als hoofdtrainer. Daarbij is Orlando Trustfull een vergelijkbare trainer, die van de aanvallend voetbal houd en kijkt naar de jeugd en ze een kans geeft.

30 april 2014 om 08:34

Heeft z'n papieren niet..

Walgelijk, die profielschetsen... Opnieuw niets waard want als Laudrup en Rijkaard allebei erin passen, mag je je afvragen of Ernest Steward of Martin van Geel hem niet hebben opgesteld. Bovendien, Rijkaard was toch gestopt? :S En wat maakt Laudrup zo bijzonder?

30 april 2014 om 00:29

Laudrup heeft het toch best leuk gedaan met Getafe en Swansea? Dacht ook nog Mallorca.... Is niet alsof het zomaar een oud voetballer zonder enige ervaring is.
En wat is er zo walgelijk aan een schets maken van een bepaald type trainer die je aan wilt stellen? Liever dit dan iemand op zijn naam aannemen en dan blind het hele beleid weer om gaan gooien

Rijkaard wil niet meer en ik betwijfel of Laudrup er wel trek in heeft. Co Adriaanse misschien? Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen, De Boer is immers nog niet vertrokken.

29 april 2014 om 23:30

Adriaanse is een Van Gaal aanhanger. Het lijkt mij geen goed idee om iemand uit dat kamp te halen op dit moment.

29 april 2014 om 23:58

De Toekomst, het lijkt me belangrijker dat Ajax kiest voor de meest geschikte trainer. Adriaanse staat voor aanvallend voetbal en heeft een Ajax verleden. De Boer heeft overigens altijd gezegd dat Van Gaal enorm belangrijk is geweest in zijn ontwikkeling als speler en trainer. Ik begin een beetje moe te worden van het denken in 2 kampen, gewoon de meest geschikte trainer aanstellen die garant staat voor aanvallend voetbal.

Mocht De Boer vertreken dan moeten ze Rijkaard aanstellen als hoofdtrainer met Ten Cate en Trustfull (momenteel jeugdtrainer van de A1) als zijn assistenten. Rijkaard is een zeer goede 'people manager', Ten Cate is een zeer goede veldtrainer en Trustfull is tactisch zeer sterk. Daarbij kan Trustfull veel van zowel Rijkaard als Ten Cate leren en zich zo door ontwikkelen tot een toekomstige hoofdtrainer van Ajax.

Zou het echt ontzettend zonde vinden als De Boer besluit in te gaan op een mogelijke aanbieding van The Spurs. Hij heeft namelijk aangegeven nog een tijd bij Ajax te willen blijven om de aanstormende talenten te zien doorgroeien en de clubstructuur verder op te bouwen.

Mocht hij toch vertrekken hoop ik dat Rijkaard zich bereid vindt een jaar of twee als tussenpaus te fungeren. Op die manier kan er een opvolger klaargestoomd worden en is het voor spelers als bijvoorbeeld Vermaelen en Van der Vaart in ruil voor een wat hoger salaris dan het salarishuis van Ajax momenteel toe laat relatief een stuk aantrekkelijker terug te keren. Van der Vaart zal bij degradatie van HSV relatief goedkoop in te lijven zijn en ook Vermaelen zit weg te kwijnen op de bank bij Arsenal waardoor een stap naar Ajax met een daarbij behorend salaris (beiden 2 miljoen) met CL-voetbal best wel eens een goede zet zou kunnen zijn om daarna weer twee stappen vooruit richting een Europese (sub)topclub te maken.

Ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar indien Moisander vertrekt dient er een vervanger gehaald te worden aangezien Denswil nog niet klaar is voor een basisplek en Heitinga door de mand zal vallen mocht hij terug willen en bovendien een rechtspoot is.

Verkopen: Vermeer, Moisander, De Jong, Lukoki, Sigthórsson, Sana
Aankopen: Vermaelen, Van der Vaart, Zivkovic, Bojan (huur)

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Vermaelen
Boilesen
Klaassen
Blind
VD Vaart
Kishna
Bojan
Fischer
30 april 2014 om 00:47

Bwassens, even ter informatie, Zivkovic is al aangekocht. Vermaelen en Van der Vaart passen niet in het salarisplafond.

30 april 2014 om 10:41

zou er toch nog wel een vleugelspeler bij willen hebben en een sterke spits (type Pelle), vind Bojan meer geschikt als valse spits

Hoop zelf ook dat de Boer nog lang bij Ajax blijft, maar kan me ook wel voorstellen dat ie op den duur een nieuwe uitdaging wil. Zover is het gelukkig nog niet maar mocht ie gaan dan word inderdaad de vraag wie hem zou moeten opvolgen!
Mischien zal ik voor gek verklaart worden maar zie zelf ook wel graag een paar namen komen:

Rijkaard, Seedorf, R. Koeman, Olsen, Advocaat, Bergkamp, Stam, Adriaanse maar ook Hiddink (wat niet zal gebeuren) lijkt me wel wat.

Heeft Ronald de Boer zijn papiertjes al? Anders hem voor de groep, is toch een eeneiige tweeling met Frank, denken hetzelfde. Je merkt dan bijna het verschil niet.

Ron Jans is, in mijn ogen, de juiste opvolger van Frank de Boer zal deze besluiten te vertrekken bij Ajax. Ron Jans staat gerant voor mooi en aantrekkelijk aanvallend voetbal. Heeft dit laten zien bij de FC Grun, Heerenveen en nu bij P.e.c. Zwolle. Met zijn achtergrond als docent en de manier hoe hij met zijn spelers omgaat de juiste persoon voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren