Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Beloften Feyenoord en Vitesse strijden in De Kuip om titel

Laatste update:

Jong Feyenoord werd kampioen in de Beloftencompetitie Divisie B en Jong Vitesse pakte afgelopen maandag de titel in Divisie A. De belofenteams zouden in een tweeluik uit gaan maken wie de algehele landstitel zou pakken, maar de finale gaat niet door, meldt RTV Rijnmond.

De KNVB heeft aan het medium laten weten dat Jong Vitesse in een wedstrijd een speler zou hebben opgesteld die niet speelgerechtigd was. Welke straf de aanklager betaald voetbal Vitesse vanwege deze misstap oplegt, is nog niet bekend, maar de finale tegen Jong Feyenoord gaat in ieder geval voorlopig niet door. De wedstrijden stonden op 5 en 12 mei gepland.

Jong Vitesse pakte in Divisie A evenveel punten als Jong FC Groningen, maar eindigde dankzij een beter doelsaldo als eerste in de competitie. Door de misstap van de Arnhemmers mag Groningen nu toch nog hopen op het kampioenschap.

Update 2 mei 11.00 uur - Meespelen Achenteh bij beloften Vitesse zorgt voor onduidelijkheid
Vitesse heeft vrijdag bevestigd dat de finalewedstrijden van het beloftenteam tegen Jong Feyenoord voorlopig zijn uitgesteld. Ploegen uit de beloftencompetitie mogen maar maximaal twee spelers uitkomen die in 23 of meer competitiewedstrijden van het eerste elftal zijn uitgekomen, maar Jong Vitesse stelde er met Lucas Piazon, Valeri Qazaishvili en Rochdi Achenteh drie op.

"Achenteh is echter slechts uitgekomen in zes competitiewedstrijden van het eerste elftal van Vitesse. De KNVB had eerder ook aan Vitesse bevestigd dat zijn gespeelde wedstrijden voor PEC Zwolle niet zouden meetellen voor deze regel", laat Vitesse weten in een verklaring. "De aanklager heeft inmiddels om uitleg van de regel gevraagd aan de reglementscommissie."

Update 7 mei 18.10 uur - Aanklager vervolgt Jong Vitesse niet; strijd om titel over één duel
De aanklager betaald voetbal heeft geconstateerd dat er geen reglementen zijn overtreden in de zaak van Jong Vitesse over het opstellen van een onrechtmatige speler in wedstrijden in de beloftencompetitie. Dat meldt de KNVB woensdag. Dit betekent dat de wedstrijd om het kampioenschap van Nederland beloftencompetitie tussen Jong Feyenoord en Jong Vitesse op 12 mei wordt gespeeld. Aanvankelijk zou het kampioenschap over twee wedstrijden (maandag 5 en 12 mei) worden gespeeld. Doordat het vooronderzoek van de aanklager niet voor maandag 5 mei was afgerond heeft het bestuur betaald voetbal, in overleg met beide clubs, besloten het kampioenschap over één wedstrijd te laten spelen.

Rochdi Achenteh speelde afgelopen seizoen voor PEC Zwolle en Vitesse in totaal 23 duels. Spelers die 23 of meer duels in het eerste elftal spelen, mogen niet langer uitkomen namens de beloftenploeg. Aangezien niet duidelijk in de reglementen staat of de wedstrijden van verschillende teams in een seizoen bij elkaar moeten worden opgeteld, heeft de aanklager in het vooronderzoek de reglementencommissie verzocht een toelichting te geven over hoe de reglementen moeten worden geïnterpreteerd. De reglementscommissie heeft verklaard dat de betreffende bepaling in het reglement gaat over wedstrijden bij het eerste elftal van het huidige voetbalteam. Op grond hiervan heeft de aanklager geconstateerd dat Vitesse geen reglementen heeft overtreden.

Update 9 mei 17.40 uur - Beloften Feyenoord en Vitesse strijden in De Kuip om titel
De wedstrijd tussen Jong Feyenoord/Excelsior en Jong Vitesse om het algeheel kampioenschap bij de beloften zal maandag worden gespeeld in De Kuip. De ploegen zouden elkaar eigenlijk treffen op Woudesteijn, maar na overleg tussen lokale autoriteiten, KNVB en beide clubs is besloten om dit duel te verplaatsen naar het stadion van Feyenoord. Dat melden de Rotterdammers op de website van de club. De finale begint om 18:30 uur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal toch niet waar zijn, wat een sukkels!

1 mei 2014 om 22:36

Boeiend joh. Spelers hebben de wedstrijden gespeeld en er van geleerd. Nu lekker vroeg met vakantie is ook niet gek.

Hahahahaha lachen dit!
hoe kun je zoiets doms doen!

PSV heeft het dacht ik eens in de Knvb beker gedaan waardoor ze achteraf uitgeschakeld werden.

1 mei 2014 om 22:46

Klopt dat ging om manuel da costa die volgens mij eigenlijk geschorst was

1 mei 2014 om 22:47

klopt, door het opstellen van Manuel da Costa volgens mij, die was eigenlijk geschorst voor de wedstrijd. Gelukkig was het maar de Knvb beker.

1 mei 2014 om 23:16

Maar dan nog vind ik het niet kunnen, bij een club en vooral een topclub in Nederland mag je toch wel verwachten dat ze van schorsingen op de hoogte zijn..

1 mei 2014 om 23:40

Het is PSV ook al eens bij Europees voetbal overkomen, toen waren ze 'vergeten' om Addo en Van Nistelrooij in te schrijven.

Gelukkig wilden ze toch niet naar de Jupiler League, wel enorm dom. Ben benieuwd welke speler het was.

1 mei 2014 om 22:49

Ik las iets verder dat het ging om piazon die al teveel wedstrijden in het eerste heeft gespeeld

1 mei 2014 om 23:23

Klopt het gaat om Piazon...

2 mei 2014 om 06:35

Vako heeft ook vaker meegedaan met 1 en Room en Achenteh ook, maar dan bij andere clubs (gae en Pec). Je kunt voor een aantal spelers dispensatie aanvragen dus ik ben benieuwd waar het nu fout gelopen is.

Schijnbaar heeft Groningen een klacht ingediend. Leuk als je zo kampioen moet worden.. Al is het natuurlijk gewoon slordig van vitesse dat dit gebeurd is.

2 mei 2014 om 10:00

Waar maak je uit op dat Groningen een klacht heeft ingediend? Kunnen zoveel oorzaken zijn dat dit nu boven komt drijven..

In principe is het voor Vitesse geen ramp uiteindelijk gaat het in dit elftal toch om opleiden, maar het is voor de spelers wel zonde en slordig van de club.

2 mei 2014 om 11:26

Denk dat Chelsea het gemeld heeft hoor... Vitesse mocht geen kampioen worden toch?

2 mei 2014 om 12:15

Stond op de site van omroep Gelderland.

Tuurlijk is het geen wereldramp, maar voor die jongens zou het leuk zijn als ze officieel gewoon kampioen van divisie A blijven. En dan hebben ze nog 2 leuke en leerzame potjes tegen jong Feyenoord in het vooruitzicht.

Nou, dat zou helemaal een geweldig einde van 't seizoen zijn... En ach, als je in zoveel wedstrijden met spelers van het eerste nog niet met twee vingers in de neus kampioen wordt, kunnen we dat nog als excuus gebruiken.

Jaa die Georgiërs kunnen batuurlijk nog niet goed Nederlands lezen.. Die zullen zich wel vergist hebben.. Of in Engeland zijn de regels anders en dachten ze dat ze de zelfde regels als t 2e van Chelsea hadde.. Nou ik gun die club helemaal niks.. Ik vind t egt zielig voor de supporters...

1 mei 2014 om 22:46

Welke Georgiërs precies?

1 mei 2014 om 22:48

Jordanië is alweer een tijdje weg hoor

Boeien. Ben voor het eerste van vitesse

2 mei 2014 om 00:13

Dan zal je wel snel weg zijn als Vitesse gaat afzakken als de belangrijke spelers vertrekken en de resultaten achteruit gaan. Je bent voor de club Vitesse, dus steun je alles wat daarbij hoort.

Sukkels zijn het ook, Piazon mocht helemaal niet spelen omdat ie al 28 wedstrijden voor het eerste van Vitesse heeft gespeeld dit seizoen. Het zou overigens weer een achterlijke actie zijn van de Knvb om hierom uit te sluiten

1 mei 2014 om 22:48

Ging het om piazon dat is inderdaad wel stom dan haha

1 mei 2014 om 22:53

Je bent niet speelgerechtigd door het aantal wedstrijden dat je voor het eerste hebt gespeeld normaal gesproken. Die grens ligt op 15 en Piazon heeft bijna het dubbele

1 mei 2014 om 22:57

Ik dacht dat dat alleen voor jong Ajax psv en twente gelde ivm de jupiler league

1 mei 2014 om 23:02

Die regel is er zelfs bij het amateurvoetbal.

Lekker snugger weer van vites. Past prima bij de club dus sta er niet eens gek van te kijken, helaas

1 mei 2014 om 23:45

Klopt. Maar als je met het digitaal wedstrijdformulier een niet speelgerechtigde wilt invoeren, krijg je een foutmelding.

2 mei 2014 om 01:49

Joop. Denk niet dat ze in de eredivisie nog zo'n systeem gebruiken. Het is niet echt een betrouwbaar systeem.

1 mei 2014 om 23:04

vind je dat een achterlijke actie van de KNVB? wat dacht je van degene die hem opgesteld hebben, hoe verschrikkelijk dom kun je zijn! dit weet je gewoon.

2 mei 2014 om 00:15

Hoezo is dat een achterlijke beslissing? Het is gewoon dom dat Vitesse ze de kans geeft om ze te straffen. PSV is er de beker voor uitgegooid, dus je mag er vanuit gaan dat Vitesse dit kampioenschap kan vergeten. De gevolgen moet je accepteren als je zulke fouten maakt.

Laat de flauwe grappen maar weer komen dat ze van chelsea geen kampioen mochten worden

Vitesse mag gewoon geen kampioen worden van Chelsea.

1 mei 2014 om 22:58

Gefeliciteerd de 1ste origineel ook

1 mei 2014 om 22:59

Haha goeie man, ook nog origineel. Zelf verzonnen? Chapeau!

Net alsof Vitesse hier wakker van zou liggen?
Het levert toch niks op en groningen zal echt niet blij worden als ze alsnog kampioen worden.
Gewoon lekker laten gaan.

Pff ja dit is niet slim jammer ook voor die jongens heb je gehaald wat je wil halen en dan mag je door een stomme fout niet de finale om het kampioensschap spelen

Jammer voor de jongens en zeer amateuristisch van Vitesse. Maar misschien maar beter ook. De thuiswedstrijd kon al niet gespeeld worden op Papendal door de dreiging van de Feyenoord supporters (bekerfinale in 2011 tussen beide teams liep ook uit de klauwen) dus nu heeft Vitesse in ieder geval dat gejank niet.

Moet de scheidsrechter beter opletten... weer zoiets als dit bij jong ajax ofzo was gebeurd was er niks gebeurd nee vitesse moet weer tot op t kleinste puntje na gekeken worden... ga maar is kijken hoeveel penaltys vites dit seizoen wel niet is ontnomen nee daar hoor je de knvb niet over!!

2 mei 2014 om 00:17

Denk je nou echt dat Ajax hier mee weg was gekomen? PSV, een traditionele top drie club, werd ervoor de KNVB uitgegooid. Calimero gedrag. Je kan beter boos worden op je club, want dit is gewoon amateuristisch.

2 mei 2014 om 01:51

Nee. De scheidsrechter kan in zo'n geval niets doen. In de regels staat dat een scheidsrechter zo'n speler niet kan uitsluiten van deelname maar alleen naderhand kan rapporteren.

2 mei 2014 om 07:19

Jeffjj26 lekker makkelijk om de schuld bij de scheidsrechter te leggen in plaats van Vitesse. En waarom nu over Ajax en Psv beginnen, ben je echt zo simpel dat je denkt dat de Knvb dit alleen bij Vitesse doet en iets tegen Vitesse heeft?

2 mei 2014 om 08:13

Dat Vitesse niet 1 iemand bij de club heeft rondlopen die denkt van goh, al meer als zoveel wedstrijden op het hoogste niveau betekent niet meer mee doen met een lager team. Daar kan de Knvb toch niets aan doen? Regels zijn regels. PSV was eerder ook al een x de lul.

Ik zou me eerder richten op de persoon die daarop hoort te letten bij Vitesse. Hij is de schuldige, niet de Knvb.

Stel dat de KNVB Vitesse punten in mindering geeft, wordt dan jong Groningen kampioen? Of gaat dit sowieso niet gebeuren?

2 mei 2014 om 01:14

Ja dan wordt Jong Groningen kampioen. Zal niet uitgebreid gevierd worden, want dit zou natuurlijk een lullige manier zijn om alsnog eerste te worden. Zeer amateuristisch van Vitesse natuurlijk, maar niet van dusdanige invloed dat het de titelrace bepaald heeft.

2 mei 2014 om 01:39

Hoezo niet van dusdanige invloed? Ze wonnen de beslissende wedstrijd slechts met 1-0, dus dan kan 1 speler zeker de doorslag geven.

2 mei 2014 om 02:06

Ik zie net voorbij flitsen dat het FC Groningen zou zijn geweest die de Knvb heeft getipt. Vreemd verhaal maar niet geheel onlogisch natuurlijk. Wat levert een kampioenschap voor Jong Groningen eigenlijk op? Blijkbaar genoeg om hier werk van te maken.

2 mei 2014 om 06:57

Een 2luik met Feyenoord en winnaar mag de JL in...

Beide maak je Vitesse niet echt blij mee. JL zou Vitesse sowieso niet doen (Grunn mss wel?) Al was het wel leuk geweest om kampioen te worden.

2 mei 2014 om 09:28

Groningen zou wel JL willen spelen met de beloften, alleen is dat op dit moment nog niet haalbaar. En dan volgens mij financieel gezien, zag iig zoiets voor bij komen laatst.....

2 mei 2014 om 10:35

Omdat je kampioen wordt over een heel seizoen en niet over 1 wedstrijd. Misschien hebben ze in de laatste wedstrijd voordeel gehad van Piazon z'n aanwezigheid, al ben in gewoon van mening dat Jong Groningen het heeft laten liggen in de overige wedstrijden. Daarnaast hebben we de financiële middelen niet om in de Jupiler League te gaan spelen, dus maakt het voor ons eigenlijk geen reet uit. Vind de belangen niet groot genoeg om hier een zaak van te maken.

2 mei 2014 om 10:45

Het is op doelsaldo beslist, dus natuurlijk gaat het dan wel om deze ene wedstrijd. En niemand 'maakt' een zaak, het staat gewoon duidelijk in de spelregels dat het niet mag. Die moet je toch naleven, wat wordt anders het volgende? Twaalf man in het veld? Ik kan er echt niet bij dat je zou zeggen dat het niks uitmaakt.

2 mei 2014 om 11:41

Vitesse heeft gewoon nagevraagd of Achenteh mee mocht doen aan de KNVB..

Maar goed, al hadden ze dat niet gezegd. Hij heeft 1 wedstrijd te veel gespeeld en die heeft hij niet eens voor Vitesse gespeeld. Dat Groningen kampioen wilt worden snap ik maar dit is wat overdreven hè?

Verder kan me dat kampioenschap weinig boeien... Ja zou vervelend zijn voor de jongens, maar wij willen toch de JL niet in en de thuiswedstrijd tegen Feyenoord stond al op losse schroeven door dreigend geweld van Rotterdamse kant.

2 mei 2014 om 13:57

Omdat het om Achenteh gaat, maakt hij de doelpunten dan? Ik ben een Groningen supporter in hart en nieren en sta hier Vitesse te verdedigen, denk je dat ik dan niet nadenk over wat ik zeg? Dit hele gedoe maakt geen reet uit voor Groningen. Aangezien ze momenteel toch niet de ambitie hebben om in de Jupiler League te gaan spelen. Kampioen worden is voor de spelers natuurlijk leuk, maar Jong Groningen is er voor de ontwikkeling van talent. Resultaat is van ondergeschikt belang. Daarnaast gaat het ook niet om financiële belangen, aangezien dit de beloften competitie betreft. Dus Groningen wordt er geen haar beter van mochten ze toch deze titel toegeschreven krijgen omdat Achenteh onterecht meespeelde. Vandaar dat ik dit heisa om niks vind, natuurlijk zijn er regels om nageleefd te worden maar de uitkomst hiervan vind ik totaal onbelangrijk.

2 mei 2014 om 15:19

Idd.. Gaat het om een vaste waarden van Vitesse die wekelijks een vaste basisplaats heeft en de pannen van het dak speelt.. Dan zeg ik daar is de beloftencompetitie niet voor bedoeld, moet bestraft worden. Maar het gaat hier over een jongen die vd winter is overkomen van PEC en in totaal 6 wedstrijden voor Vitesse heeft gespeeld en daarmee 1 wedstrijd (als je de 17 van Zwolle moet meetellen) te veel heeft gespeeld heeft.

En nu zullen mensen over Piazon beginnen. Die jongen zit in een zware vorm dip, is 19 jaar en moet uit die dip komen. Logisch dus dat je zo'n jongen laat ballen in het 2de. Jongen heeft wedstrijdritme nodig om langzaam uit die dip te komen. Vraag degene die de wedstrijd van maandag gezien hebben wat ze vsn Piazon vonden. Die zullen zeggen dat ie niet opviel en vooral tegen zichzelf speelde.

Bijzonder "domme" actie...
Zeker als het een speler in de categorie Piazon betreft...
Jammer is wel dat niet alleen de finales een rot eind van elkaar vandaan worden gespeeld.Maar voornamelijk dat dit zo Vitesse is.........
Jammer dat Roda geen Jordania heeft : zelfde kleuren toch..??

Het gaat om Achenteh.. Die schijnt 17 wedstrijden voor Zwolle gespeeld te hebben en 6 voor Vitesse dat is 23 en dus 1 te veel. Dat maakte hem de 3de speler met 23 of meer duels voor 1 en dat is er dus 1 te veel.

Straf Vitesse maar, handig is het niet maar ik geloof niet dat er iemand in Arnhem echt wakker van ligt. Wij willen toch niet naar de JL en met de gebeurtenissen uit verleden in het achterhoofd heeft ook niemand echt zin om jong Feyenoord hier heen te laten komen. Kunnen de gesprekken met gemeente, politie en club ook weer gestaakt worden.

2 mei 2014 om 10:45

Ik denk dat de jongens van Jong Vitesse het wel vrij jammer zouden vinden.

2 mei 2014 om 11:34

Ja, natuurlijk is dat hartstikke jammer. VArnhem vergeet dat zon kampioenschap voor een aantal spelers het hoogste is wat ze ooit zullen bereiken. Bij Jong Feyenoord Excelsior bijvoorbeeld deden ook een aantal jongens mee die waarschijnlijk het profvoetbal niet eens zullen halen of ergens in de JL zullen bivakkeren. Of maakte het jou vroeger niet uit of je kampioen of 2e werd. Trouwens de algeheel beloftenkampioen promoveert helemaal niet naar de JL zoals ik hier en daar lees. Volgens Patrick Lodewijks mag de winnaar wel deelnemen aan de KNVB beker volgend jaar.

2 mei 2014 om 11:38

Ik snap eigenlijk niet waarom er telkens word gezegd dat we niet naar de JL willen.. naar mijn mening moet je altijd voor het hoogst haalbare gaan, maakt niet uit in welke situatie. Als dat in dit geval de JL is moeten ze er vooral voor gaan.

2 mei 2014 om 11:44

Het kost meer dan het opbrengt.. Daarbij ben ik er persoonlijk sowieso op tegen omdat ik vind dat het de JL verpest.

Die jongens hebben het feestje al gevierd. Voor ons zijn ze kampioen, of groningen nou gelijk gaat krijgen of niet.

2 mei 2014 om 12:57

Het is nogal makkelijk zeggen dat het meer kost dan dat het opbrengt.

Je kan toch stellen dat de verhoogde weerstand ook waarde heeft, maar dat is niet in geld uit te drukken.

Daarnaast is het ook reclame voor de jeugdopleiding, wat ook positieve zaken teweeg kan brengen.

2 mei 2014 om 15:27

het kost inderdaad meer omdat veel clubs hun eigen stadion moeten gebruiken om die JL wedstrijden af te werken voor vitesse zou dit echter prima op papendal kunnen.

2 mei 2014 om 13:03

Waarom haal je dat met de JL erbij? Er is geen promotie/degradatie-regeling met de JL de komende 2 seizoenen, dus Jong Vitesse kan sowieso geen promotie afdwingen naar de Jupiler League.

Overigens wilde Vitesse weldegelijk met haar beloftenelftal in de Jupiler League spelen. Jong Vitesse was samen met Jong Ajax en Jong FC Twente de eersten die dat aangaven. Pas vlak voor de deadline kwam Jong PSV er nog bij en die kreeg uiteindelijk die 3e plek.

Ik denk echter dat Vitesse er toch niet zo wakker om zou worden, want door de dreigende rellen door Feyenoord-supporters mag het duel niet op Papendal gespeeld worden, dus moet Vitesse in Gelredome spelen, of in een ander stadion en dat kost de club veel geld (gelredome is nog altijd een van de duurste stadions in Nederland).

2 mei 2014 om 13:41

Ik haal het erbij omdat Vitesse net na het kampioenschap aangaf tegenover tv gelderland niet wilde promoveren..

Dat ik er zelf op tegen ben, veranderd niet als Vitesse 1 vd teams zou zijn. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening.

De de dreigende rellen als Feyenoord hier heen komt hen ik eerder al als reden gegeven waarom Vitesse het wss ook niet zo heel erg zou vinden.

Blijf het wel jammer voor de jongens en wat kinderachtig van Groningen. Maar goed als zij zo kampioen willen worden, succes tegen Feyenoord..

Nou, dat is al een heel andere situatie als verwacht werd, maar ik vind het heel gek dat Achenteh hierbij betrokken wordt, omdat hij een transfer heeft gemaakt en zoals ook in het bericht staat de Knvb al had laten weten dat de wedstrijden van Zwolle niet meetellen. Zou toch wel heel erg zuur worden als je een eventueel kampioenschap verliest omdat de Knvb zit te klooien.

Als de Knvb dit inderdaad aan Vitesse heeft bevestigd dan is er niets aan de hand. Hopelijk is dit dan wel per mail gedaan.

Maar als de aanklager om uitleg moet gaan vragen over de regel dan lijkt mij de regel ook niet geheel duidelijk.

Domme uitleg van Vitesse. Natuurlijk gaat het om de wedstrijden die dat seizoen op een hoger niveau gespeeld zijn en heeft het er niks mee te maken of dat met Vitesse of Zwolle was.

2 mei 2014 om 11:37

"de Knvb had eerder ook aan Vitesse bevestigd dat zijn gespeelde wedstrijden voor PEC Zwolle niet zouden meetellen voor deze regel", laat Vitesse weten in een verklaring"

Dat zeggen ze toch niet zomaar? Dat zullen ze wel zwart op wit hebben staan en ook hebben laten zien aan de aanklager.

2 mei 2014 om 11:40

Wat vind je precies dom aan de uitleg van Vitesse?
Vitesse zegt hier toch alleen dat de Knvb aan Vitesse heeft bevestigd dat de wedstrijden die Acenteh voor Zwolle heeft gespeeld niet meetellen.

Dat impliceert dat Vitesse navraag heeft gedaan bij de Knvb en dat ze Acenteh pas hebben opgesteld nadat de Knvb daar toestemming voor heeft gegeven.

Dan is het dus de Knvb die haar eigen regels verkeerd interpreteert.

Hopelijk is dit per mail aan Vitesse bevestigd....

2 mei 2014 om 11:43

Het is geen uitleg van Vitesse maar van de KNVB
Die hebben Vitesse blijkbaar laten weten dat hij speelgerechtigd is.

Zelfs Jong Vitesse mag geen kampioen worden 😖

7 mei 2014 om 18:33

Je moeder ook niet

Duidelijk dat het om achenteh gaat. De Knvb heeft echter eerder aangegeven aan vitesse dat zijn wedstrijden voor pec niet meetellen. Dus vitesse niet in overtreding. Hier moeten ze dus weer een week over nadenken.

waar het dus om gaat is niet 1 wedstrijd he, maar htet gaat 3 wedstrijden van jong vitesse

ze hebben in 3 wedstrijden 3 spelers opgesteld die meer als het maximale aantal wedstrijden voor het eerste elftal hebben gespeeld.

gaat dus niet om dat 1 speler si opgesteld met meer als 23 wedstrijden,

je mag maximaal 2 van zulke spelers opstellen en vitesse heeft er dus 3 opgesteld die al teveel wedstrijden hadden gespeeld.

Het is een domme fout van vitesse want die zijn verplicht om dat bij te houden, mischien dat ze bewust dit risico hebben genomen, maar ze zullen daar nu voor gestraft worden dus, en terrecht.

7 mei 2014 om 18:33

Dus niet gestraft. Tja wel raar dat Knvb zo knullige reglement hebben waar ze zelf dus onduidelijk over zijn.

Stom vraagje maar euh waar word die wedstrijd gespeelt nu?

of is dat niet bekend gemaakt?

7 mei 2014 om 18:40

Vroeg ik me ook af, het lijkt me wel bij Feyenoord maar ik zou het ook niet weten...

En waar mag die ene wedstrijd dan gespeeld worden?
Waarschijnlijk is elke burgemeester weer bang voor ongeregeldheden waardoor de wedstrijd in Rotterdam gespeeld wordt. Net als 2 jaar geleden bij de bekerfinale van beloften, die wedstrijd liep overigens ook uit op ongeregeldheden.
Ik zat toen in het uitvak op het kasteel en duidelijk was dat de politie totaal niet berekend was op zoveel feyenoord-supporters. Hopelijk zijn ze dat nu wel, voordat de wedstrijd verziekt door een paar debielen.

7 mei 2014 om 18:40

omdat?

7 mei 2014 om 20:49

Op Woudestein

En terecht!! Groningers jammer he heeft het veraden geen zin gehad!!

Stelletje eikels bij de knvb. weer een thuiswedstrijd voor Feyenoord, net als twee of drie jaar geleden. Die gasten haten ons echt enorm.

9 mei 2014 om 19:02

Toch mooi voor die jongens om in De Kuip te spelen. Komen naar schatting toch 10.000 mensen op af.

9 mei 2014 om 19:57

Het ligt aan jullie dat er nu maar over 1 westrijd gespeeld word waardoor jullie kansen natuurlijk weer stijgen. Over een tweeluik zijn jullie kansloos.

9 mei 2014 om 22:31

En waardoor ligt het aan ons?
Men was bang voor Feyenoord-supporters die eventueel onrust zouden stoken, dus zeg het maar.

En nog een toevoeging: het meespelen van Achenteh bij Jong-Vitesse was overigens gewoon prima.

Jong Vitesse word nu benadeeld en moet alleen in Rotterdam spelen. Feyenoord heeft het thuisvoordeel. Simpel Vitesse word dus weer benadeeld.

8 mei 2014 om 12:51

Dat zijn we inmiddels wel gewend.

Nou iig top dat Vitesse dus correct gehandeld heeft. Niet erg fair om dan alsnog 'te straffen' door nu maar een wedstrijd te spelen en dan ook nog in Rotterdam. Snap niet dat ze daar in toegestemd hebben.

9 mei 2014 om 19:18

Volgens mij staat er toch echt dat de 2 clubs in onderling overleg er 1 wedstrijd van heeft gemaakt. Als er iemand Vitesse dan benadeeld, zijn het de Vitesse mensen zelf.

9 mei 2014 om 22:32

Die mensen zijn ook geen Vitesse mensen, dat is wel zeker.

Hoppa lekker bezig weer knvb! En Vitesse zegt weer ja en amen..

Altijd leuk om te spelen in een volle kuip!

@jeff , misschien moeten jullie je zaakjes beter op orde hebben , jullie zijn gewoon gematst door dat zootje uit Zeist. Regels zijn regels....ook voor gekochte ploegen als Vitesse.

9 mei 2014 om 17:59

En dat is dus onzin, want zoals je kunt lezen in update 2 heeft Vitesse netjes navraag gedaan bij de knvb over Achenteh en zijn wedstrijden die hij voor Pec heeft gespeeld. En zoals je in update 3 kunt lezen heeft Vitesse de regels niet overtreden.

Dat er vervolgens maar één wedstrijd gespeeld wordt ipv een uit- en een thuiswedstrijd en dat die wedstrijd dan ook nog eens in de Kuip wordt gespeeld noem ik geen matsen...

9 mei 2014 om 18:18

Welke regels zijn er overschreden dan?!

Schei toch uit! Jammer voor jullie... En keihard genaaid voor ons, 1 wedstrijd in de Kuip.. bedankt he, jankers!

Dus omdat ze in Groningen hebben lpen janken moeten wij nu dus over 1 wedstrijd tegen Feyenoord in de kuip strijden voor het kampioenschap. Belachelijk, werkelijk waar schandalig!! Keihard genaaid! Steek die prijs maar in je reet! Ik ga niet, zou Vitesse ook niet moeten doen.

9 mei 2014 om 18:45

@ VArnhem

Nou, rustig maar. Het gaat maar om de titel bij de beloften. Vanuit FC Groningen was het logisch om dit aan de orde te stellen.

9 mei 2014 om 19:12

Het is een wedstrijd tussen de beloftes, maak je niet zo druk man. Je eigen gemeente wilde als het een 2 strijdt was niet eens Feyenoord supporters toe laten. Nu zijn er gewoon Vitesse supporters welkom. Wat is het probleem? Veel leuker ook nog eens 1 wedstrijd.

9 mei 2014 om 20:00

Je kunt toch niet ontkennen dat Vitesse hier een oor wordt aangenaaid. Ze hebben zich gewoon aan de regels gehouden en worden daarvoor beloond met een onderzoek die voorkomt dat de thuiswedstrijd kan worden gespeeld om vervolgens de uitwedstrijd als finale aan te wijzen. En die dan in de Kuip houden op maandag om 18.30 uur, en dat op vrijdag middag pas aangeven.... Dan is er toch geen supporter meer die het kan halen om de wedstrijd bij te wonen.

Doe dan neutraal terrein.

Snap ook niet dat Vitesse hiermee akkoord is gegaan.

9 mei 2014 om 21:19

Voor de Feyenoord supporters is het toch ook pas zo laat dat ze het weten? Veel Feyenoord supporters wonen buiten Rotterdam en hebben dus ook te maken met reistijd.

Ik vind niet dat je een oor bent aangenaaid, als dat zo is, dan is dat door je eigen club die ermee akkoord gaat.

Edit: Wat heb je eraan op neutraal terrein? Dat er meer Feyenoorders zijn, heb je ook op neutraal terrein daar Feyenoord gewoon een stuk groter is.

9 mei 2014 om 22:35

Waarom doen ze de wedstrijd dan niet gewoon in Gelredome? Een aantal jaren geleden is dezelfde wedstrijd al in de Kuip geweest, dus nu in Gelredome was dan wel zo eerlijk. Hoe dan ook, ik ga toch.

9 mei 2014 om 23:26

Omdat Arnhem geen feyenoorders in Arnhem wilt hebben. Bang voor problemen.

@malloot

Inderdaad het zijn de beloften maar, maar het blijft treurig dat de Knvb ofwel de tuchtcommissie dit niet gewoon sneller konden afhandelen. Het kwam de heren weer eens heel goed uit dat het tuig uit Rotterdam nergens welkom was en de Knvb daardoor met deze wedstrijden in zijn maag zat. Misdragen loont dus want Feijenoord word beloond met uitsluitend een thuiswedstrijd door de misdragingen uit het verleden van de eigen aanhang in een eerdere, let wel!!! Beloften beker finale tussen beide clubs.

9 mei 2014 om 22:39

Mag weg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren