Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Barcelona akkoord met miljoenenaankoop over vijfjarig contract'

Laatste update:

Barcelona probeerde vorig jaar al werk te maken van de komst van David Luiz, maar Chelsea wees een bod van de Spanjaarden resoluut af. Mogelijk komt het in de zomer alsnog tot een transfer: het Braziliaanse persbureau Agência rekent daar in ieder geval wel op. Het medium brengt maandag het bericht dat Luiz en Barcelona het al eens zijn over een vijfjarig contract.

/

De Braziliaanse verdediger gaat volgens Agência tot medio 2019 tekenen, met een jaarsalaris van 5,5 miljoen euro. Aan het einde van zijn contract kan Luiz dus 27,5 miljoen euro rijker zijn. Barcelona moet het nog wel eens zien te worden met Chelsea over een transfersom, maar José Mourinho schijnt bereid te zijn om de international te laten gaan. Er wordt gesproken over een bedrag van 25 miljoen euro; Luiz ligt nog 2016 vast op Stamford Bridge.

De 27-jarige Luiz is bezig aan zijn vierde seizoen bij Chelsea, dat de krullenbol halverwege het seizoen 2010/11 overnam van Benfica. Chelsea betaalde toen ook ongeveer 25 miljoen euro en liet bovendien Nemanja Matic naar Portugal vertrekken: hij is inmiddels voor veel geld teruggekocht. Luiz heeft dit seizoen geen vaste basisplaats en mocht maar in vijftien competitiewedstrijden beginnen.

Zie jij David Luiz naar Barcelona gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind hem een goede speler! denk niet dat Chelsea hem zomaar laat gaan.
Zeker niet met Terry die het geen 2 seizoenen meer vol gaat houden..

5 mei 2014 om 20:40

klopt maar als barcelona een goed prijsje biedt kan chelsea moeilijk nee zeggen

5 mei 2014 om 20:42

Chelsea kan altijd nee zeggen hoor, alsof zij geld nodig hebben.

5 mei 2014 om 20:44

ik denk van wel met geld dat ze ontvangen voor luiz kunnen ze een fatsoenlijke spits halen

5 mei 2014 om 20:44

Ze vonden hem een paar jaar geleden 25 miljoen waard, ik neem aan dat ze hem nu wel een stuk meer waard vinden

5 mei 2014 om 20:59

Binnenkort wel met de ffp, ze kunne niet meer miljoenen euro's verlies lijden.

5 mei 2014 om 21:07

Ik denk dat er dan wel nieuw geld vrij komt hoor.

5 mei 2014 om 21:19

Haha David Luiz een goeie speler? Noem is één sterk punt van hem.

5 mei 2014 om 22:07

(kop)duels winnen?

5 mei 2014 om 23:49

En daarom zijn Hazard en Lampard degene die aangewezen worden een penalty te nemen?

6 mei 2014 om 09:06

Dat wil niet zeggen dat luiz het niet kan.. Luiz is fenomenaal met zn aanloop en loepzuivere schoten op de stip.

5 mei 2014 om 21:28

25 miljoen bij barca is dus in werkelijkheid 50 mil

5 mei 2014 om 21:32

en een beetje...

5 mei 2014 om 21:41

Zo goed is hij niet.
Achterin te nonchalant, op het middenveld te onrustig.
Wel een goede sfeermaker in de groep.

5 mei 2014 om 22:21

David luiz is enorm overschat, vooral voor het spel dat Barca speelt is hij niet geschikt.. Denk dat Chelsea slim genoeg is hem te verkopen.

5 mei 2014 om 22:25

Helemaal mee eens, Luiz kan soms fantastische wedstrijden spelen, maar dan moet de rest ook fantastisch spelen. Als het team niet lekker loopt, strooit Luiz met de grootste fouten die je kunt bedenken als verdediger.

6 mei 2014 om 02:31

Chelsea heeft al aankopen gedaan voor dat vertrek, luiz mag wat mij betreft vandaag nog weg, ben er niet van onder de indruk. Schiet vaker ballen het stadion uit dan dat ze aankomen, en achterin is het totaal geen zkerheid.

en eindelijk haalt barcelona de speler die ze nodig hebben. een cv die ook inzetbaar is op het middenveld

5 mei 2014 om 20:52

Nu nog een keeper, en een echte spits.

5 mei 2014 om 21:04

Eigenlijk wel.
Hij is niet een echte spits zoals zlatan.
Niet echt zoals je een spits ziet.

Maar slecht doet hij het niet.
Maar ik denk dat als hij soort vrije rol krijgt om een spits heen gaat spelen dan is hij niet te houden.

5 mei 2014 om 21:11

Ter Stegen wordt de keeper. Spits is misschien een optie, maar denk dat Barca niet van de filosofie af gaat wijken. Logisch ook met Iniesta, Fabregas, Messi, Busquets en Xavi in het elftal. Luiz is wel een verdediger die met ruimte in de rug kan spelen, ongeschikt voor Chelsea daarom.

5 mei 2014 om 21:33

Een valse spits

5 mei 2014 om 22:50

Als je deze Sideshow Bob op het middenveld laat spelen ga je maximaal nat. Beperkte voetballer, goeie verdediger.

Dit noem ik een gevalletje geldverspilling.

25 miljoen voor een 27 jarige verdediger die op mij eigenlijk nooit echt een hele sterke indruk heeft weten achter te laten als centrale verdediger. Konden beter een echte leider kiezen die naast Pique kan spelen.

5 mei 2014 om 20:43

Wie had jij dan gekocht? De meeste zittn al bij een topclub, en weinig hebben trek in barcelona.

5 mei 2014 om 20:48

Hummels, Benatia, Chielini zijn 3 haalbare namen die ik beter vind dat Luis

5 mei 2014 om 20:53

Benatia, drie keer zo goed en hoogstens zo duur.

5 mei 2014 om 21:03

Benatia, Mangala

5 mei 2014 om 21:13

Mangala of Alvarez Balanta.
Beiden linksbenig ook

5 mei 2014 om 21:19

Benatia ziet iedereen heel graag, gewoon een beesten verdediger die voetballend ook nog heel erg goed is.

5 mei 2014 om 21:43

Stefan de Vrij of Martins Indi.

5 mei 2014 om 21:45

jij bent de grappigste thuis denk ik.

ze willen toppers halen geen opkomende mannen en of ze ooit zo goed gaan worden als benatia of hummels, das maar de vraag!

5 mei 2014 om 21:47

ja dat mss wel maar als je benatia haalt dan heb je zekerheid achterin en mss moet liverpool erachter gaan en barcelona dwarsbommen.

luiz is nu niet echt wereldtop vind ik!

5 mei 2014 om 21:48

@moozz03

idd ik dacht eerder mangala benatia en hummels mss zelfs vermaelen

5 mei 2014 om 20:43

ik vind luiz een goede verdediger. heeft een goed schot, is sterk in de lucht en staat zijn man. volgens mij is dit 1 van de spelers die barca nodig heeft.

5 mei 2014 om 20:51

Ik zou eerder proberen voor Benatia van AS Roma te gaan. Maar als hij niet haalbaar is dan is David Luiz een goed alternatief

5 mei 2014 om 23:44

Goed schot? Heeft een dramatisch schot. Kegelt elke bal de tribune in

5 mei 2014 om 20:49

Barcelona laat hun beslissing inderdaad afwegen op jouw mening.

Noem eens namen die een betere keus zouden zijn?

Het is niet dat ik David Luiz een goede verdediger dan wel middenvelder vindt, maar jouw reactie is nogal karig.

5 mei 2014 om 20:56

Een verdediger moet verdedigen lekker slim maar wat ik hiermee bedoel hij hoeft zo goed mee te voetballen als ie zijn werk maar goed doet achterin.

Enige betere verdediger die ik kan noemen is hummels. Als ze die ook weten te halen dan is de verdediging klaar.

Alba hummels Pique montoya

Aangezien alves volgens vz weg gaat. En luiz als vervanger. Ze kunnen niet alle wedstrijden spelen

5 mei 2014 om 20:56

Hij hoeft niet ter verbetering

6 mei 2014 om 11:23

Mangala benatia hummels garay martinez( van bayern of die van real sociedad) kompany chiellini silva zie ik veel liever komen dan david luiz

Wat ik van hem gezien heb is dit geen topaankoop voor Barcelona, kan nog geen pas van 5 meter succesvol versturen en een opbouwende lange bal moet je hem al helemaal niet laten geven. Veel flair wel, rendement nul.

5 mei 2014 om 23:29

Ik moet altijd om hem lachen en neem hem als verdediger niet serieus.
Elke twee of drie wedstrijden een cruciale fout, daar staat hij volgens mij ook een beetje bekend om.

Denkt een vrije trappenspecialist te zijn terwijl ik hem nog nooit een vrije trap fatsoenlijk op doel heb zien schieten.

Barcelona koopt weer een matige verdediger. Waarom denk je dat Mourinho hem niet meer in de verdediging posteert, maar op het middenveld??

Is het transferverbod van Barcelona opgeheven?

5 mei 2014 om 20:42

Ja ze zijn in hoger beroep gegaan.

5 mei 2014 om 20:44

Ja.

On: Luiz is geen topper en 25 miljoen voor een 27-jarige verdediger vind ik veel. Maar Barca heeft achterin spelers nodig, zeker nu Puyol stopt en in het geval van blessures.

5 mei 2014 om 23:28

Luiz is zeker geen topper.. op het middenveld is hij wel goed maar verdedigend komt hij te kort

5 mei 2014 om 20:46

Nee, het transferverbod is opgeschort. De definitieve uitspraak moet nog gedaan worden waardoor Barcelona komende zomer gewoon spelers kan vastleggen.

Prima verdediger, maakt zo nu en dan wel fouten. Hij brengt wel lengte in het team. Zolang ze hem maar van het middenveld af houden want ik heb gisteren de laatste 20 minuten tegen Norwich gekeken en daar leverde hij bal na bal in

5 mei 2014 om 20:46

Haal dan Mehdi Benatia veeeel meer kwaliteit dan Luiz...

Verwacht niet dat Chelsea hem voor hetzelfde bedrag laat gaan als toen ze hem kochten. Heeft zich zeker nog verder ontwikkeld + nog een contract voor 2,5 seizoen.

Positioneel is David Luiz een middelmatige verdediger. Weet totaal niet waar hij moet staan.

5 mei 2014 om 21:00

Eens. Koopclub zeg dat barca, net psv. Elk seizoen weer kopen, belachelijk. Lerem ze het nou nooit!!!

5 mei 2014 om 21:59

meen je dat nu?

5 mei 2014 om 22:42

Ik meen het. Of kijk jij nauwelijks wedstrijden van Chelsea? Die Luiz is een clown achterin. Silva is veel beter.

5 mei 2014 om 23:02

Barca koopclub?

1. Je weet dat barca elk seizoen maximaal maar 2 top aankopen doet en zelfs dat gebeurd niet vaak, bijvoorbeeld dit seizoen hadden ze alleen neymar. Real, city, chelsea en PSG kopen daarentegen veel meer topspelers dus eingelijk weet ik niet emt wat jij komt
2. Als je naar de selectie naar barca kijkt zie je dat bijna alles uit de jeugd komt en da is best knap als een van de beste clubs dat gewoon kan
3. Dit is maar een gerucht, dus het hoeft niet waar te zijn....

5 mei 2014 om 23:57

'Maar' twee topaankopen. Barca is óók een koopclub. In mindere maten als City en Chelsea, maar zeker een koopclub. Aankopen als Ibrahimovic van 66 miljoen en Neymar 86,2 miljoen zijn gewoon wereldaankopen die clubs al real Madrid en City ook doen. Niet vergeten wat de prijzen van Fabregas, Alba, Alexis, Piqué, Villa en Henry waren! Barca is ook een echte koopclub.

6 mei 2014 om 01:06

volgens mij moet jij leren begrijpend lezen, want ik zeg per seizoen...en barca geeft niet belachelijke bedragen uit (behale neymar dan) zoals andere clubs bijvoorbeeld bale of carvalho en ibra is toch wel een aankoop van een paar jaar geleden en barca geeft ook geld uit van de waarde van de speler en alba en fabregas speelden eerder in de jeugd dus barca wist wat ze daaraan hadden

Luiz vind ik toch wel een klasse speler maar hij is denk ik niet de verdediger die Barca nodig heeft. Luiz maakt soms wel cruciale fouten, voor Barca lijkt mij Hummels een betere optie.

5 mei 2014 om 20:44

Idd hummels of benatia, mangala, vermaelen

5 mei 2014 om 20:49

ja liever benatia. super ster bij roma. geen hummels.

5 mei 2014 om 20:45

En Mats Hummels is dat wel? Ook weer een opbouwende verdediger en dus niet het type verdediger waar Barcelona al jaren naar snakt.

5 mei 2014 om 20:50

benatia of mangala. zijn allebei heel snel en winnen heel veel duels allebei. passen goed in het systeem. ze kunnen ook goed voetballen.

5 mei 2014 om 20:57

Allemaal leuk en aardig dat de naam van Mehdi Benatia vaak genoemd wordt, maar moet Barcelona dan net als in dit geval ongeveer 30 á 40 miljoen neertellen voor een 27-jarige speler die over vier jaar weer afgeschreven kan worden? Naar mijn mening niet. Ik was gegaan voor Eliaquim Mangala en als er nog wat middelen over zijn kan je daar Íñigo Martínez nog bijhalen.

5 mei 2014 om 21:12

4 jaar is nog lang genoeg. hij is een leider bij roma en speelt heel goed. hij past bij barca. barca kan toch bartra opleiden en hij kan leren van benatia. hij is de beste verdediger nu. mangala is ook duur. maar ja laporte kan er ook wel bij. laporte en benatia zou ik doen.

5 mei 2014 om 21:17

Lang genoeg? Voor een verdediger met zijn status betaal je 30 á 40 miljoen euro in de huidige omstandigheden op de spelersmarkt, als je daar maar vier seizoenen van kan genieten is dat simpelweg onverantwoordelijk om zo'n transfer te doen. De 23-jarige Eliaquim Mangala zal ongeveer hetzelfde moeten gaan kosten en doet kwalitatief niet veel onder voor de andere namen. Wat betreft Laporte, die moet 36 miljoen euro gaan kosten en dus niet mogelijk als optie naast Mangala of Benatia deze transferperiode.

Barcelona heeft toch een transfer verbod van 2 periodes? Hoe kunnen ze dan David Luiz kopen.

5 mei 2014 om 20:46

Heb je denk ik tussendoor gemist; ze zijn in beroep gegaan en hebben dit beroep 'gewonnen'. Waardoor ze iig komende zomer mogen investeren.
Al heb ik ergens gelezen dat dit zeg maar 'tijdelijk' is, en dat het verbod er na de zomer alsnog gaat komen.
We zullen zien, ik denk allen dat áls ze Barça alsnog gaan pakken, ze meerdere clubs gaan pakken...
Ben wel benieuwd; verwacht veel deze transfermarkt voor Barcelona, met name achterin.

5 mei 2014 om 20:59

Ze hebben niks gewonnen.
Zo lang er nog geen uitspraak is mogen ze kopen.

6 mei 2014 om 00:42

Thanks. Dat heb ik inderdaad gemist.

5 mei 2014 om 20:47

Barcelona is in hoger beroep gegaan en de straf geldt niet totdat er een uitspraak is gedaan over het transferverbod.

Vind hem totaal geen speler voor barca. Je ziet hem alleen maar lange ballen geven. Die meestal niet aankomen.

Hoe kan het ook anders? Van alle beschikbare verdedigers is dit misschien wel de minste optie en precies het type verdediger dat Barcelona niet nodig heeft, het verbaasd met ook helemaal niets meer met zo'n achterlijke oud-keeper die het transferbeleid mag bepalen.

5 mei 2014 om 20:46

Dat word een zeer sterke koppel pique en david luiz haha
Hala madrid

5 mei 2014 om 21:08

Luiz speelt anders beter dan Silva voor Brazilië hij kan bij Barca te minste meer op zijn manier spelen bij Chelsea wordt hij misbruikt

5 mei 2014 om 21:14

Bij Barcelona kan hij helemaal niet op 'zijn manier' spelen, hij zal het vuile werk voor de voetballende verdediger op moeten knappen. Hij kan voor de nationale ploeg best een aardige verdediger zijn, maar voor Barça totaal niet geschikt; positioneel zwak, concentratieproblemen in de passing en is bovendien al relatief oud voor een verdediger die de verdediging de komende jaren moet gaan leiden. Om nog maar niet te spreken over de transfersom die je neer moet tellen, dan verkies ik zelfs Benatia (die overigens van dezelfde leeftijd is) boven Luiz. Mijn droomkandidaat is Mangala, al kan ik ook leven met Laporte of Íñigo Martínez.

5 mei 2014 om 21:21

Barca speelt aanvallend en met veel ruimte in de rug Luiz kan perfect bij Barca spelen zo speelt Luiz het liefst er moet gewoon een andere speel style worden gekozen of de manier van Cruijf en Luiz is de perfecte opbouwer voor. Barca

5 mei 2014 om 21:28

En precies daarom is David Luiz een waardeloze optie voor Barcelona; moet de rol van 'voetballende verdediger' spelen terwijl Gerard Piqué dat al doet, is onzeker in z'n passing waardoor de gaten achterin sneller bloot komen te liggen en is daarnaast positioneel niet dermate sterk dat hij de fouten van Piqué kan herstellen.

Barcelona heeft een positioneel sterke, fysiek sterke, snelle, linksbenige centrale verdediger nodig. David Luiz past niet in dat plaatje.

5 mei 2014 om 21:37

Klopt maar voor Brazilië lost hij dat wel op naast Silva dus is ik zie het wel goed komen met hem bij een club als Brazilië

Maar je hebt gelijk dat er ook een andere soort verdediger moet komen maar Luiz word zeker niet overbodig bij Barca want Barta en mascherano zijn minder dan een Piqué en Luiz en in de jeugd heb je Bagnack maar hij is nog niet klaar voor het grote werk.

Ik zou Luiz wel hallen samen met Laporte dan heb je zowiezo twee sterke verdedigers erbij en betere wie er nu staan

6 mei 2014 om 01:02

Achja, op dit moment is alles beter dan Mascherano. Mangala is de beste optie maar die lijkt naar City te gaan.

5 mei 2014 om 21:32

Ik als Chelsea supporter zou een vertrek van David Luiz niet erg vinden omdat hij teveel fouten maakt en een nachtmerrie is achterin Barcelona zal hier mee hun problemen achterin echt niet oplossen

Denk dat hij in Spanje wel een echte wereldtopper wordt. Vooral bij een team dat aanvallend voetbal speelt.

Waarom nu in hemelsnaam David luiz, als benatia en mangala er nog zijn. Wat is dit toch voor onzin!

5 mei 2014 om 20:48

Zowel Chelsea als Barcelona hebben nog niets bevestigd. Dus dan moet je het nu nog met korreltje zout opnemen

Qua kapsel doet hij in ieder geval niks onder voor Puyol.

5 mei 2014 om 20:49

Was ook een van de eisen bij barca

Luiz is een aanvallend ingestelde verdediger, een krachtpatser met vuur!
1tje die aan de noodrem kan trekken en een 'last minute' sliding in kan zetten als nodig is.
Piqué voor de rust en degelijkheid, Luiz voor de snelheid etc. Eigenlijk lijkt hij best veel op Puyol kwa voetbal! Alleen bij het defensieve Chelsea komt dat er niet echt lekker uit.

Hahaha dit kan je toch niet serieus nemen?

Als Luiz serieus speelt dan is het een goede aankoop, ik heb sterke wedstrijden van hem gezien (als verdediger)....punt is wel als hij als een clown speelt dat het een regelrechte drama wordt.
Ben benieuwd of dit waar is.

Agencia nieuws staat bekend als compleet ongeloofwaardig in de journalistenwereld. Dus alle Barca kunnen voorlopig nog opgelucht adem halen. Goede voetballer, slechte verdediger in mijn ogen.

Neeeeee!!!!!!!!! Wat bezielt hun toch???? Dit is gewoon een slechtere versie van pique!

Eindelijk een verdediger.
Met alle respect voor mascherano maar die is gewoon te klein om centraal te spelen in de verdediging.
Mascherano moet op middenveld maar busquets is beter dus dan moet hij er maar uit.
Nu nog een echte spits halen.

waarom geen benatia. die is 3 keer beter.

Allemaal haters!!! Als hij volgend seizoen komt gaat hij al jullie mondjes snoeren!!!

5 mei 2014 om 21:07

Want als je Sideshow Bob niet in het shirt van Barcelona wil zien ben je een hater. De logica.

5 mei 2014 om 21:47

Schaken was toch al van het mondjes snoeren?

Luiz is een geweldige verdediger en speelt voor Brazilië altijd sterk en beter dan Thiago Silva hij gaat zich bij barca thuis geweldig weer en met een voetballende ploeg waar hij kan spelen zoals bij Brazilië ik hoop dat hij komt

Ik hoop dat barca ook voor Ganso gaat hij is misschien uit beeld verdwenen maar is een perfecte middenvelder voor barca om xavi te vervangen

Als David Luiz die nonchalante uit zijn spel kan halen en zich 100% concentreert is hij echt top 10 van de beste verdedigers. Als hij die niveau die hij haalde bij de Conf. Cup voor Brazilië haalt voor Barcelona zie ik hem zeer zeker slagen daar!

Qua uiterlijk doet hij misschien anders vermoeden, maar dit is absoluut niet het type Puyol waar Barca naar op zoek is. David Luiz is zeker geen slechte verdediger, maar in mijn ogen laat hij te veel steken vallen. Een beetje net als Piqué. Barca heeft een killer achterin nodig. Een speler als Mangala, Mussacchio of Fazio. Vorig jaar had ik gehoopt dat Mamadou Sakho naar Camp Nou gehaald werd, maar dat is helaas niet gelukt.

David Luiz..

Niet het type verdediger wat we nodig hebben, mijn waarde 'doet rare aankopen' Zubizarreta. Ongelofelijk dat hij dit beleid mag bepalen.. We hebben een sterke verdediger nodig a la Puyol, zoals Mangala en dan komt onze technisch directeur hier mee..

Voorlopig is er nog niks bevestigd, dus ik houd hoop..

5 mei 2014 om 21:38

tijdens de laatste wedstrijd tegen psg was luiz wel de beste speler op het veld voor chelsea hoor.
won alle 1 tegen 1 duels en werkte zich rot om te bal naar voren te krijgen.
denk dat hij nog wel veel te leren heeft met z'n rare capriolen maar hij kan opbouwen heeft lengte schot/kopkracht. denk dat hij veel mensen op het wk zal laten zien wat hij in huis heeft.
zou hier zeker blij mee zijn. verder is mangala ook geen koopje hoor die willen ook de hoofdprijs voor hem. denk niet dat ze mangala zomaar laten gaan. verder is hij ook sterk en nog sterker in de lucht maar denk dat luiz toch beter kan opbouwen en kan schieten.
iets wat nodig is met al dat eindeloze getik bij barca

5 mei 2014 om 21:42

Hij was op de Conf Cup al de beste verdediger wie Brazilië had ik vind hem voor Brazilië sterke spelen dan Silva

Eindelijk wat lengte in Barca.
Ik vind het een heerlijke speler. agressief, sterk aan de bal goede paas een ras echte libero.

hopenlijk is dit waar maar zal wel weet niet =.=.
eerst maar 100% bevestigen dit is maar een gerucht lijkt me.
weten andere mensen hier meer van? of er mensen van barca naar londen zijn gegaan of andersom?
of is dit gewoon een beginbod?
dit is meer een gerucht voor wandelgangen lijkt me.

5 mei 2014 om 21:29

Heb Luiz ooit gezien voor Brazilië dan is hij de beste verdediger wie we hebben en we spelen daar een snele manier van voetballen en totaal anders dan Chelsea maar elke interland beter is dan Silva

David Luiz zou een goede verdediger kunnen zijn maar dan zou hij gewoon sober moeten spelen i.p.v. dat overijverige geren wat hij bijna altijd doet. Bij Juventus zit Ogbonna op de bank die ze voor een heel redelijke prijs zouden kunnen ophalen in tegenstelling tot de zeer dure Luiz. Mochten ze toch perse diep in de buidel willen tasten dan loopt er bij FC Porto een fantastische centrale verdediger rond. Moet je nagaan wat een verdedigings centrum het franse elftal heeft met Varane en Mangala.

Goede speler voor Barcelona. Kan aardig voetballen, ballen veroveren en is ook kopsterk. Gewoon ballen inleveren bij de middenvelders dan lijdt hij ook veel minder balverlies zoals hij nu bij Chelsea doet.

Er is niks officieel dus het is afwachten.
Maar Luiz zou een goede aankoop zijn.
Hij heeft lengte, heel sterk in de lucht, is hard in duels, en vrij snel, zo'n verdediger heeft Barca nodig naast Pique.
Het is een type Puyol vind ik.

5 mei 2014 om 21:40

Ik geef je groot gelijk vele onderschatten Luiz gewoon omdat hij bij Chelsea wordt misbruikt terwijl hij voor Brazilië altijd geweldig speelt en hij was op Conf Cup iedere aanvaller de baas

6 mei 2014 om 01:38

Haha de eerste barca fan die het snapt

Sommige hebben er echt geen kijk op. Luiz is een breker met snelheid en met veel passie speelt hij. Hij coacht continue en neemt de boel op sleeptouw. Een geboren leider. Gewoon precies als Puyol: voetballend redelijk, maar qua spirit fenomenaal.

6 mei 2014 om 09:25

Indd, ze moeten niet allemaal een goede pas kunnen geven.
Puyol was voetballend ook niet de beste, maar Barca mist nu juist dat duelkracht en snelheid in de het centrum.
Hoop dat da hij komt, zou een goede versterking zijn.

Lijkt me niet dat Chelsea hem voor 25 mil gaat verkopen als ze hem voor 25 mil Matic hadden gekocht, aangezien hij sindsdien alleen maar beter is geworden.

Ik meende dat barca de komende 2 transfer periodes een transferverbod hadden???

5 mei 2014 om 22:00

Dit hebben ze financieel al opgelost joh. Hier en daar wat enveloppen en alles mag weer. Totaal niet serieus te nemen al die berichten die je leest.

6 mei 2014 om 00:24

Jij bent zo dom he, gast ze zijn in hoger beroep gegaan, waardoor de definitiefe beslissing na de zomerstop is.

6 mei 2014 om 07:54

Gast, jij bent nog dommer dan ik want je kunt "definitieve" niet correct spellen.
Hup, terug naar het Roc!

Zeker een aanwinst voor de spelersgroep, maar dit was net de speler die Barcelona helemaal net níét nodig had. Barça heeft een opvolger voor Puyol nodig, een nuchtere leider, een klein gretig mannetje om naast de lange klungel Piqué te spelen. Nu heb je twee clowns achterin. Wat een wanbeleid mocht dit waar zijn.

Naast hem heb je nog wel een stevige verdediger nodig. David luiz zijn sterke punt is ruimtes dichtlopen.

Goede verdediger, die ook met ruimte in de rug kan verdedigen.
Maar ik vind zijn voetballende kwaliteiten toch wel te traag om in de opbouw mee te kunnen, iets dat binnen de filosofie van Barcelona toch belangrijk is. Er zijn naar mijn mening betere opties voor dit bedrag.

Als dit waar is dan is toch wanbeleid van de bovenste plank vanuit Chelsea. Luiz aankopen voor 25, en dan 3 1/2 - 4 jaar later weer hetzelfde bedrag verkopen. En dan bovendien ook nog Matic weer voor 30 mln terug gehaald. Schandalig dit.

In de periode van Ancelotti (granted: duurde maar een paar maanden) zag je wat voor kwaliteiten Luiz had. Bij Benfica was het ook echt een geweldenaar.
Pas toen er echt verdedigend gespeeld werd (avb, Di Matteo en Mourinho) zag je dat hij te gemakkelijk dacht over wegwerken van een bal, i.e. de bal te lang bij zich houden, de bal niet ver genoeg weg trappen of een pass geven aan een middenvelder terwijl diegene (mata meestal) werd gedekt door 2 spelers. De ader van Chelsea ligt achterin, en dan kan een nonchalante fout achterin zeer kostbaar zijn.

David Luiz moet het hebben van afpakken, inschuiven en ruimtes zien. Een kopduel wint hij meestal en ook positioneel is hij sterk. Ik vind het soms beschamend om te zien hoe hier op Voetbalzone geoordeeld wordt over Luiz, terwijl hij een groot aandeel had in de CL winst. Luiz is in mijn ogen een fantastische verdediger en Chelsea zou een grove fout maken om deze man te laten gaan.

Luiz hoort absoluut niet op het middenveld thuis. Hij is een centrale verdediger. Mark my words: mocht dit waar zijn, dan gaat Barca heel veel plezier aan hem beleven.

Hieraan wil ik wel toevoegen dat ik het eens ben met Guaporta: Barca heeft een type als Luiz niet nodig. Ze hebben een type sterkhouder nodig. Eentje die ballen afpakt en afgeeft en concentreert op de verdedigende taken. Als je Luiz wilt laten schitteren, dan is naar mijn mening een Mangala noodzakelijk.

Precies de verdediger die Barca nodig heeft. Een killer in de achterhoede. Luiz is sterk in de duels en is niet vies van een tikje hier en daar. Een bikkelharde verdediger die ook nog is over flair bezit.

Hopelijk wordt het vanaf volgend jaar weer smullen van Barca:

Ter Stegen
Dani Alves
Pique
Luiz
Alba
Fabregas
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Neymar
5 mei 2014 om 23:37

pedro is niet goed genoeg voor de top wedstrijden... ik zou Reus halen,35 mil en dan is ie voor Barca en Xavi kan nog van grote waarde zijn...

Courtouis
Alves/ ?
Pique
Luiz/Laport
Alba
Xavi/Cesc
Busquets
iniesta/raf
Reus/Alexis
Messi
Neymar

Benatia of mangala zou ik kiezen waardoor pique ook weer zal schitteren langs een echte beest gelijk vroeger met puyol.

Hebben ze niks in barca B lopen?

Duidelijk een bericht voor de wandelgangen

Reina
Danilo Pique David Luiz Alba
Busquets
Iniesta Fabregas
Pedro Messi Neymar

David Luiz is een goede transfer voor Barca als het waar is. Dit is de basiself die ik zou willen zien bij barca. Xavi word met de jaar ouder en ja Cesc kan beter spelen maar hij heeft ondanks zijn slechte vorm veel goals en assists. En op de bank Ter Stegen Xavi Pedro Mangala Torres Adriano Song

Off : Mocht dit mogelijk zijn gaat die voor mij zeker een goed koppel worden op FUT ( Fifa Ultimate Team, samen met Sergio Ramos. Zonder meer één van mijn lievelings verdedigers.

On : Zou zeker een goede aanwinst zijn voor Barcalona, heb al een aantal mooie goals van hem gezien en verdedigend is die ook goed. Moet alleen niet op t middenveld spelen, ik zeg doen !

Komt wel het dichtst in de buurt bij Puyol qua kapsel.

Belangrijkste versterking die volgend seizoen nodig is is een trainer die deze zeer talentrijke groep kan prikkelen en magistraal kan laten voetballen.

Eigenlijk zie ik maar één optie: Louis van Gaal

De bron is zo nep. 90% van wat Agencia zegt is nep.

Zwaar overschatte speler. Komt voetballend tekort voor het middenveld en mist de concentratie en controle om goed te verdedigen. Het is logisch dat hij bij Chelsea niet in de verdediging staat, want hij mist de concentratie om 90 min goed te verdedigen.

Het vervelende bij hem is dat hij heel goed kan zijn, maar zichzelf zodanig overschat dat het elke keer fout gaat.

Bonucci , Mussachio, Benatia (waarschijnlijk niet haalbaar) Laporte zijn wel stuk beter mijnsinziens.

Ik zie h'm nog wel naar Barca gaan. Volgend seizoen speelt Barca hopelijk zo: Dan Iniesta en Pedro dan als rechts- en linkshalf. Messi Achter Neymar.

aankoop
Alves
Piqeu
Luiz
Alba
Pedro
Fabregas
Xavi
Iniesta
Messi
Neymar

Ik hoop dat Barca een jongere verdediger haalt die meer potentie heeft. Of iemand met meer kwaliteiten. Luiz is namelijk al 27 en kan niet heel veel beter meer worden eigenlijk. Ook heeft hij maar beperkt talent, het is meer strijd, passie en vuur wat hij er in brengt. Een goede verdediger, maar niet het niveau wat Barca hoort na te streven. Waarom proberen ze Mangala niet van Porto? Of Benatia?

Mooie transfer voor FCB want de verdedeging is dramatisch

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren