Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Late goal brengt saai duel tussen Groningen en Vitesse toch uit evenwicht

Laatste update:

FC Groningen heeft het eerste play-offduel met Vitesse in zijn voordeel beslist. Het team van coach Erwin van de Looi zegevierde met minimaal verschil over de Gelderlanders: 1-0. Het allesbehalve sprankelende duel leek doelpuntloos te eindigen, maar Lorenzo Burnet profiteerde in de slotfase van een fout in de defensie van Vitesse. Komende zaterdag is de return in GelreDome.

/

Vitesse had in de eerste helft dik zeventig procent balbezit, kreeg de beste mogelijkheid om het scorebord in beweging te krijgen, maar het team van Peter Bosz moest genoegen nemen met een doelpuntloze ruststand. Na een aftastend begin ging het leer in de dertiende minuut op de stip. Rasmus Lindgren maakte een charge op Renato Ibarra en Pol van Boekel floot voor een strafschop. Marco Bizot keerde echter de zwakke elfmetertrap van Christian Atsu; een unicum in zijn keepersloopbaan. FC Groningen vroeg niet veel later ook om een strafschop toen Richairo Zivkovic de bal op het lichaam van Dani Mori kopte. Van Boekel wilde echter van niets weten.

Vitesse bleef tot aan de rust de ploeg met het meeste balbezit, maar zette het overwicht niet om in kansen. De ploeg van Bosz kwam niet verder dan pogingen van Atsu en Davy Pröpper, ook omdat de thuisploeg achterin geen fouten maakte. Zodoende was er in de Euroborg geen sprake van sprankelend voetbal, daar FC Groningen het in aanvallend opzicht liet afweten. Nog geen twee minuten na de onderbreking hield Piet Velthuizen zijn ploeg op de been. Filip Kostic gaf de bal voor en Nick van der Velden legde de bal goed terug met zijn hoofd. Velthuizen reageerde goed op de kopbal van Zivkovic.

FC Groningen was in de tweede helft wel iets ijveriger, maar het spel speelde zich vooral op het middenveld af. De meeste dreiging in de tweede helft ging wederom van Vitesse uit, maar dat resulteerde niet in mogelijkheden. Hoewel het team van Bosz het meeste aanspraak op een doelpunt maakte, vertrokken de bezoekers toch met een nederlaag uit het noorden. Slap verdedigen van Vitesse werd genadeloos afgestraft. Jan-Arie van der Heijden maakte de fout en Burnet profiteerde optimaal door het leer twee minuten voor tijd hard in de korte hoek te mikken: 1-0.

Wie gaat verder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei Vitesse toch... Heb eigenlijk het liefst Vitesse of AZ in Europa erbij.. Denk dat Groningen en Heerenveen minder punten kunnen behalen voor ons .

7 mei 2014 om 20:47

Wat zonde zeg, typisch geval van geen vertrouwen (penalty missen, wedstrijd domineren maar niet durven doordrukken, en last but not least, een blunder poep goal in de laatste minuut)

7 mei 2014 om 20:50

Het liefst AZ natuurlijk, ze staat niet alleen hoger aangeschreven bij de Uefa(krijgen dus makkelijkere tegenstanders) maar ook omdat AZ bijna een zekerheid is voor overwintering in de Europa.

7 mei 2014 om 21:22

Nou, ben het met je eens dat az goed gepresteerd heeft, maar een zekerheid voor overwintering? Vorig jaar was het voorronde eruit als ik het me goed herinner

7 mei 2014 om 21:53

Weet je ook nog tegen welke tegenstander? Het was (destijds rijke)anzhi Makhachkala met o.a. Eto'o, Boussoufa en Traoré van Hiddink. AZ presteert over het algemeen goed in de EL maar je moet het geluk van de loting ook enigszins aan je zijde hebben.

7 mei 2014 om 22:06

@robb

Dan kies ik voor AZ. AZ heeft de ervaring en heeft ook nog eens zeer indrukwekkend gepresteerd in de Europa League de afgelopen seizoenen. Daarnaast presteert Vitesse op het moment gewoon ronduit slecht en heeft het ook niets laten zien in de Europa League afgelopen seizoen. Natuurlijk gaat er nog van alles gebeuren komende zomer m.b.t. transfers, maar toch heb ik meer vertrouwen in een goede prestatie van AZ in Europa alles in ogenschouw nemend.

7 mei 2014 om 23:13

Nee Vitesse heeft vorig jaar veel punten gepakt ...laat Ajax maar eens de tweede ronde in de cl halen dan maakt het niet uit als Fc groningen een wedstijdje meepakt tegen Manchester united ofzo ...

Geweldig om een 0 - 0 wedstrijd met geen verdiende winnaar toch nog de winst pakken.

7 mei 2014 om 20:55

Heerlijk he. Zo reizen we toch met een lekkerder gevoel af naar Arnhem. Het gaat nog spannend worden!

7 mei 2014 om 21:51

Ik vond het wel verdiend hoor, op basis van de tweede helft in elk geval, de rest heb ik niet kunnen zien.

Groningen had te weinig voetballend vermogen en beweging op het middenveld. Met van Nieff én Lindgren zijn er niet voor de meest bewegelijke spelers gekozen. Had iig de Leeuw/adorjan of Hiariej bij moeten zijn. Toch mooie uitgangspositie door knappe goal van Burnet

Heel erg jammer dat Vitesse daar verliest als er 1 club is die ik el gun is het Vitesse. Thuis zie ik het Vitesse helaas niet meer redden omdat ze in een slechte reeks zitten maar ik hoop dat Vitesse volgend seizoen wel de cl haalt.

Hoe voorspelbaar dat Vitesse domineert, niks creëert en op het einde toch nog verliest.. Verdienen het niet om Europa in te gaan, Groningen trouwens ook niet maar dat terzijde.

Vitesse de hele wedstrijd de bovenliggende partij. Maar ja als je een penalty mist en niet scoort loop je het risico een doelpunt tegen te krijgen , wel zuur en onverdiend. Dan maar in Arnhem afmaken. Zal moeilijke pot worden

7 mei 2014 om 21:36

Met bovenliggend bedoel je dan gewoon balbezit achterin en op het middenveld? Want kansen heeft Vitesse niet gehad eigenlijk.

7 mei 2014 om 21:45

Toch 14 t.o.v. 5 scoringskansen voor Groningen. Al vind ik wel dat die cijfers iets te hoog liggen maarja, dat zijn de cijfers volgens Fox sports.

Ik kan me wel vinden in deze samenvatting. Het ontbeert Vitesse aan een goede spits helaas. Maar dat Groningen de ploeg in vorm is daar heb ik helemaal niks van gezien vanavond. Laf countervoetbal wat helaas in de slotminuut nog onverdiend wordt beloond.

Zaterdag hopelijk een wat meer enerverende pot.

Godsamme, Vitesse. Weer compleet aan jezelf te danken door het missen van een strafschop en dan nog weer zo'n stomme blunder van vd Heijden in de defensie. Voor de rest is er namelijk niks gebeurd en 0-0 is nog altijd lekkerder dan 1-0 als ik mij niet vergis. Zaterdag maar zorgen dat er wat meer kansen komen, want dat was toch weer een groot probleem

Ach dit is geen verassing, laffe speelwijze van Vitesse niks creeren en met die lange nietsnut in de spits word het ook niks, ik hoop zo dat hij naar Feyenoord gaat verruit de slechtste spits in de Eredivisie van het linkerrijtje, kan geen fatsoenlijke bal aannemen.

7 mei 2014 om 20:56

Dat Havenaar geen goede spits is, ben ik het met je eens. Maar vond je Vitesse laf spelen? Laf voetbal was vanavond aan Groningen besteed als je het mij vraagt.

Al met al een slechte wedstrijd van beide kanten met een gelukkige winnaar. Hopelijk krijgen we zaterdag een leukere wedstrijd te zien en kan mijn cluppie deze achterstand ombuigen.

7 mei 2014 om 21:02

Als je de hele wedstrijd balbezit hebt maar geen fatsoenlijke kans durft te creeeren dan vind ik dat aardig laf ja..

7 mei 2014 om 21:13

Grappig dat je het zo ziet. Ik noem dat gewoon slecht spelen, want dat was het. In eigen huis countervoetbal spelen, vind ik juist laf.

7 mei 2014 om 21:19

Ach wat is laf. Definitie van laf zijn is relatief. Ik vind het laf als je de bal moet hebben omdat je niet kan verdedigen. Echt kunnen verdedigen, daar heb je ballen voor nodig.

7 mei 2014 om 21:32

Dat is nog eens een interessante definitie van 'laf'. Het verbaast me ook niet dat je het niet met me eens bent, kijkend naar het vlaggetje naast je naam.

Let's agree to disagree en succes zaterdag.

7 mei 2014 om 21:41

Beide teams wilden geen tegengoal. Vitesse was veel te bang om net als een paar weken terug helemaal weggecounterd te worden en speelde heel voorzichtig. Je kan niet zeggen dat Vitesse niet verdedigend speelde.

7 mei 2014 om 21:55

Het is inderdaad net een wat andere blik. In Nederland word balbezit overschat, ben door de jaren heen counter-voetbal gaan waarderen en zeer blij dat mijn cluppie nu ook zonder bal denkt in plaats van enkel in balbezit.

7 mei 2014 om 21:55

Mee eens. Vitesse heeft zeker niet vol op de aanval gespeeld en dat is ook niet meer dan logisch gekeken naar de ervaring kort geleden. Maar als je, zoals AnthonyV, de woorden 'laffe speelwijze' gebruikt, zijn deze vanavond naar mijn mening meer van toepassing op Groningen dan op Vitesse. That's all.

7 mei 2014 om 21:58

Counter voetbal word naar mijn mening pas laf als je met 11 man voor de goal gaat hangen. Dit was geen zins het geval bij Groningen stond de verdediging een 5/6 meter voor de 16 alleen de aanval stond ook niet diep dus krijg je een compact spel.....

7 mei 2014 om 21:58

Dat kan ik me voorstellen bastardooo. Maar als je kijkt hoe Groningen de afgelopen wedstrijden heeft gespeeld, en hoe Vitesse het heeft gedaan, denk je dan niet dat met furieus aanvallend spel, Groningen niet met meer dan één goal marge had kunnen winnen? Ik heb namelijk het gevoel van wel.

8 mei 2014 om 11:16

Nee Biuh, daar hebben we het elftal niet voor. Dat had zeker ten koste van de verdediging gegaan. Met Ibarra, Labyad en Atsu kun je er razendsnel uitkomen als er ruimte ligt. Nu kan FC Groningen zaterdag dat spelletje spelen aangezien Vitesse wel moet komen.

8 mei 2014 om 15:01

Ik begrijp wat je bedoelt en dat was inderdaad het risico geweest. Toch denk ik dat met het weinige vertrouwen dat er momenteel is bij Vitesse, het nog beter uit had kunnen pakken voor FC Groningen.

Ach, het is achteraf praten. Groningen heeft een ideale uitgangspositie verworven en kan in de return inderdaad het spelletje spelen wat ze willen. Ik hoop in ieder geval op een leukere wedstrijd. Succes zaterdag.

Tegenvallende wedstrijd die geen winnaar verdiende, wat de 1-0 extra lekker maakt met het oog op zaterdag. Nu rustig afwachten wat er gebeurd bij AZ-Heerenveen.

Eerlijk is eerlijk, Vitesse was qua veldspel veel beter en Grunn kon geen vuist maken, dus lucky overwinning voor mijn club.. Van derheijde speelde de hele wedstrijd echt goed.. alleen tot de laatste minuten toen maakte hij twee foutjes en daaruit kwam 1 goal..

Edit.. Bizot penaltykiller, lol 12 penalty's tegen gehad dit seizoen en dit was juist de eerste die hij stopte, ben er bliede mit

Xslecht voetbal maar wel gewonnen

Zeg helemaal niks.
Zou mij niet verbazen als Vitesse zaterdag wint met 3-0.

Hoop zelf op Groningen de EL bereikt.

Zowel Groningen als Vitesse wilden niet al te veel risico's nemen.

Vind dat uiteindelijk Groningen wel het meeste recht had op een overwinning.

Tweede wedstrijd a.s. zaterdag zal een stuk interessanter worden, omdat Vitesse nu wel uit de tent moet komen.

Bied mogelijkheden voor de counter van Groningen, ga er zeker naar kijken.
Nederlands voetbal is zeker de moeite van het bekijken waard.

7 mei 2014 om 21:04

Als Vitesse zaterdag gaat aanvallen, gaat Zivkovic ze pijn doen. Die verdediging van Vitesse is zo traag. Dat kan alleen maar misgaan als ze vooruit spelen...

7 mei 2014 om 21:20

Dat hoop ik ook. Vandaag was goed te zien dat Vitesse had geleerd van het laatste bezoek. Toen scoorde Zivkovic wél door alle ruimte die er toen lag. Vandaag deed Vitesse dat een stuk beter en was er veel minder ruimte voor onze snelle spits. Zaterdag zullen ze wel moeten komen dus dat wordt nog een interessant duel.

7 mei 2014 om 21:32

Precies, maar ze zullen echt moeten scoren, en Vitesse heeft op dit moment niet de vorm waarin ze zowel sterk verdedigen als aanvallen. Ze zullen dus vol moeten aanvallen denk ik, en dat gaat mis

8 mei 2014 om 09:23

Vitesse verdedigde gisteren juist vrij sterk (waarom stond Mori er eerder niet in?). Het is dat Van der Heijden de fout nog in ging, maar een 0-0 was terecht geweest. Groningen creëerde aanvallend echt 0,0, idem Vitesse overigens.

8 mei 2014 om 18:48

Maar je weet dat het foutje altijd komt bij Vitesse. En vaak leidt het ook nog tot een goal

Mooie goal van burnet.

Valt nog goed te overzien voor Vitesse. Het spel is daarentegen niet goed genoeg om vertrouwen erin te hebben dat het wel even gaat lukken...

Heb de wedstrijd niet gezien , ben aan het werk. Maar als ik het verslag zo lees, maakte vitess het meeste aanspraak op de overwinning. Hoe is het dan mogelijk dat de cijfers die de spelers krijgen ,iets heel anders zeggen???

7 mei 2014 om 22:27

Omdat je geen cijfers kan geven, alleen een plusje of minnetje. En vaak wordt het dan een plusje voor de overwinning en een minnetje voor de verliezer...

7 mei 2014 om 23:48

Ok, dank je . Wel jammer dan dat je geen cijfer kan geven.

Beetje voorspelbaar, beide clubs wouden duidelijk niet verliezen. Vitesse meer aan de bal maar nauwelijks gevaarlijk en veel overuiging zat er niet in. Groningen wachte rustig af en hoopte op een snelle aanval of een foutje wat uiteindelijk gebeurde.

Verwacht zaterdag wel een hele andere wedstrijd.

Wat een arrogantie trouwens bij Vitesse in de interviews, 8 wedstrijden ofzo niet gewonnen op rij maar nu gaan ze ff makkelijk komende zaterdag winnen. Ach ja, past er wel bij ook.

7 mei 2014 om 21:25

Is er nou helemaal niks beters als havenaar,die is alleen nuttig als er voorzetten van de zijkanten komen.met ibarra en labyad heb je er twee die allebei naar binnen trekken,dus moet je eens een keer anders gaan voetballen,dit is zo voorspelbaar!

Heerlijke overwinning, ook mooi de reacties van speler/trainer van Vitesse achteraf. Word samba voetbal in de gelredome!

7 mei 2014 om 21:32

Laf voetbal? Wat is dat? Als dat betekent dat je dan 21 punten uit de laatste 7 wedstrijden haalt vind ik het best. Elke Vitessenaar moet dat beamen. Dit is de speelstijl die het best bij deze groep past.

7 mei 2014 om 21:49

Klopt, het is minder leuk om te zien maar o zo effectief. Zo speelde Vitesse vorig jaar ook en dat seizoen was beter dan dit seizoen. Toch is het spel van Vitesse leuker om naar te kijken al is dat vaak alleen belangrijk voor de neutrale kijker.

We werden in eigen huis op inzetloos anti voetbal getracteerd... Je kon de spelers bijna horen praten, zi stil was het soms in het stadion door deze laffe bende.
Uiteindelijk een onterechte winnaar. Ik ben wel klaar met vd Looij. Zit tijdens deze voorstelling van madame Tussaud als een dooie vogel op zn stoel te staren... Net zoveel beleving als op het veld... Ik kan me niet identificeren met die man, zeker niet met deze wanvertoning.

7 mei 2014 om 21:54

Wat zeur je nou Martinus? Wat stel jij voor? 100% op de aanval en dan met 1-3 de boot in? 21 uit 7, dat telt.

7 mei 2014 om 22:26

Het enige wat ik wil voor die 2 uur rijden is beleving. Ik wil voetballers zien die zich het licht uit de ogen lopen. Vanavond was een blamage, een schandalige vertoning. Chery die normaal toch wel meters maakt gedroeg zich als een luie 5e klasser... Daar had je he-le-maal niets aan vanavond. lindgren die in de laagste versnelling rondliep... Zo kan je nog wel even doorgaan. Vitesse kon met het grootste gemak de bal rondspelen en voor de goal slingeren. Die bal hoeft maar 1 keer goed te vallen en Groningen was kansloos.
Er zat totaal geen gedachte achter deze tactiek. Groningen was niet eens in staat om een counter uit te voeren. Het enige wat er gebeurde was het proberen te saboteren van Vitesse haar opbouw... Thats it.
Toen de Leeuw erin kwam zag je eindelijk lichte druk op het middenveld... Ook dankzij zijn inzet kon Groningen uiteindelijk scoren.
Nee, het resultaat is prima maar zeer onverdiend... En erger, het leek nergens op. Geen beleving en een waardeloze tactiek (als dat er al was).
Velen kunnen wel blij zijn met het resultaat maar jullie stappen me iets te makkelijk over deze schaamteloze slechte partij heen.
Een paar magere voldoendes, zeker niet voor vd Looij.
Waarom moest Groningen haar beste verdediger er eigenlijk uit... Is hij geblesseerd?

7 mei 2014 om 22:46

Daar ga ik maar even van uit. Anders is die wissel in mijn ogen ook onbegrijpelijk. Kappelhof deed het trouwens wel goed op rechts.

7 mei 2014 om 22:56

Geen beleving? Hoezo? Wat een onzin. Ik denk dat je verwachtingspatroon te hoog is. Ik heb schijnbaar een andere wedstrijd gezien. Qua Chery ben ik het overigens wel met je eens.

7 mei 2014 om 22:00

Geen beste pot inderdaad, maar ik vind wel dat je overdrijft. Vitesse was voetballend beter maar het gaat erom wat je met de bal doet. We gaven gewoon helemaal niks weg, na de penalty dan. Daar kan je de ploeg ook credits voor geven. Helaas belandde elke pass in de omschakeling bij Vitesse waardoor het een hele saaie en slechte pot werd. Vitesse leek ook bang voor onze counters waardoor ze zelf ook voorzichtig speelden. Ons huidige spel doet het vaak beter in uitwedstrijden dus wat dat betreft zie ik ons doorgaan.

7 mei 2014 om 23:03

ik snap je punt wel en heb ook regelmatig kritiek op vd Looi maar in dit soort wedstrijden weet je van te voren dat de kans groot is dat het een bagger pot word.

Helemaal omdat je weet dat Viteesse gewoon meer kwaliteit heeft en bij Groningen 2 verdedigende middenvelders staan die de 100 meter in 2 minuten lopen en constant omvallen omdat ze niet wendbaar genoeg zijn. Middenveld blijft gewoon ontzettend zwak bij Groningen, ze winnen nooit de afvallende bal bijvooorbeeld omdat ze niet doordekken of aansluiten want anders word het gat te groot met de verdediging wat ze niet kunnen belopen.

En als het dan ook nog is niet loopt gaat het er erg pover uitzien maar hoe het eruit ziet telt gewoon niet in deze wedstrijden, resultaat is het enigste waar het om gaat.

vd Looi heeft het uiteindelijk, na lang gepuzzel gewoon goed gedaan. met het jongste elftal van de Eredivisie 7e worden met een hoop meer goals als vorig seizoen, daar valt niet veel op af te dingen.

8 mei 2014 om 08:23

Eens, het middenveld is ondermaats, het grootste probleem en het resultaat in de competitie is prima evenals gisteren tegen Vitesse. Echter heeft Groningen daar niet veel voor gedaan en had het even zo goed kunnen verliezen. Dat is verwijtbaar als je ziet hoe weinig strijd er was en dat er een tactiek gehanteerd werd op het veld zonder enig beleid/idee. Standaard liepen ze naar achteren zonder een mogelijkheid zelf te scoren uit een counter.
Dit resultaat is te danken aan een domme fout van Vitesse en de inzet van De Leeuw (wat ik overigens ook onbegrijpelijk vind dat Lindgren een beetje rond mag lopen vanaf de 1e minuut terwijl er nergens een gifkikker op het middenveld rondloopt...).

Goed, laten we het hopen dat er zaterdag meer beleving en beleid in zit...

Wedstrijd verdiende geen winnaar. Voetballend was Vitesse veel beter, maar beide teams konden geen kansen afdwingen. Zeer gelukkige overwinning voor Fc Groningen, ben er echter wel heel blij mee!

Het is zeker niet onlogisch dat Groningen gewonnen heeft. Vitesse heeft een groot zwaktepunt.

Ze combineren goed en voelen elkaar aan, totdat de 16 onder hun voeten is. Dat lijkt voor iedere Vitesse speler een groot stuk van het veld bezaaid met gloeiend hete kolen. Bal zo snel mogelijk op doel schieten en voor eigen gewin gaan.

Zo heb ik ook Labyad op kunnen betrappen. In plaats van het geven van een steekpass aan Havenaar speelt hij hem in de voeten zodat Havenaar wel terug moet spelen en zo een een-tweetje opzet. Dat doen ze allemaal: of een een-tweetje of schieten van afstand. Geen wonder dat dat niets uithaalt.

Groningen is een goede counterploeg wat dat betreft en speelt bij vlagen leuk voetbal. Verdiend is het niet maar is wel een logisch gevolg van de blindheid van Vitesse op of binnen de 16 meter.

7 mei 2014 om 23:32

Ik ben voor groningen maar het team kan echt terugvallen naar een bedenkelijk niveau..zoals vanavond ...burnet scoorde wel maar kon vanavond nog geen pass geven over 10 meter ...en zou waren er wel meer ...gelukkig werken ze zich wel kapot voor elkaar en waar ze in het begin teveel pech hadden ....zit aan het eind van de competitie alles mee . .. Als dit de slechste wedstijd was heeft groningen nog wel kansen hoor ...Vitesse heeft veel betere spelers maar er gebeurd ook bijster weinig voor de goal ....hoop wel dat er nog wat voetbal in de ploeg word gehaald deze zomer anders heb je natuurlijk geen kans tegen manchester united:-D

7 mei 2014 om 23:40

En de leeuw zal trouwens ook niet het verschil maken ....de leeuw kan ook geen bal vast houden op het middenveld en sinds hij niet meer speelt halen we veel meer punten.....als van de velden nog maar een paar wedstijden fit raakt tenminste rustig aan de bal ...mis moet hij maar een linie terug en kirm op rechts

8 mei 2014 om 00:05

De Leeuw maakte vanavond het verschil..... Door zijn door jagen belande de bal voor de voeten van Burnet.... Vaak als hij binnen de lijnen komt blijft hij maar rennen en jagen en dwingt fouten af bij de tegenstander.
Probleem is wel dat als hij in de basis staat en zelf ook spel moet maken het allemaal heel magertjes is, en zoals je zegt passing en een bal vasthouden wil vaak ook niet lukken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren