Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Löw heeft Gómez niet nodig in Brazilië; Klose wel opgeroepen

Laatste update:

Mario Gómez lijkt deelname aan het WK definitief te kunnen vergeten. De aanvaller kwam door blessureleed niet verder dan negen competitiewedstrijden voor Fiorentina en zit niet in de voorselectie van het Duitse nationale elftal. Joachim Löw heeft wel ruimte voor routinier Miroslav Klose van Lazio: hij heeft nog een doelpunt nodig om Ronaldo's WK-record te evenaren (15 goals).

/

Löw riep donderdag dertig spelers op en zal voor de start van het WK dus nog zeven spelers moeten teleurstellen. Sami Khedira zit bij de groep: de middenvelder van Real Madrid is op tijd hersteld van een zware knieblessure en kan op het WK gewoon in actie komen. Doelmannen Marc-André ter Stegen (Borussia Mönchengladbach) en René Adler (Hamburger SV) zijn nog opvallende afwezigen.

Duitsland zit op het WK in een groep met Portugal, Ghana en de Verenigde Staten en wordt gezien als een van de kanshebbers voor de eindzege. De ploeg van Löw begint op maandag 16 juni tegen de Portugezen.

De voorlopige selectie:

Doel: Manuel Neuer (Bayern München), Roman Weidenfeller (Borussia Dortmund), Ron-Robert Zieler (Hannover 96)

Verdediging: Erik Durm (Borussia Dortmund), Jérôme Boateng (Bayern München), Kevin Grosskreutz (Borussia Dortmund), Benedikt Höwedes (Schalke 04), Mats Hummels (Borussia Dortmund), Marcell Jansen (Hamburger SV), Philipp Lahm (Bayern München), Per Mertesacker (Arsenal), Shkodran Mustafi (Sampdoria), Marcel Schmelzer (Borussia Dortmund)

Middenveld: Lars Bender (Bayer Leverkusen), Julian Draxler (Schalke 04), Matthias Ginter (SC Freiburg), Leon Goretzka (Schalke 04), Mario Götze (Bayern München), André Hahn (FC Augsburg), Sami Khedira (Real Madrid), Toni Kroos (Bayern München), Max Meyer (Schalke 04), Thomas Müller (Bayern München), Mesut Özil (Arsenal), Marco Reus (Borussia Dortmund), Bastian Schweinsteiger (Bayern München)

Aanval: Lukas Podolski (Arsenal), André Schürrle (Chelsea), Miroslav Klose (Lazio) en Kevin Volland (TSG Hoffenheim).

Denk je dat Duitsland het WK kan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben vooral blij dat Grosskreutz mee mag. die ligt in Duitsland aardig onder vuur vanwege het broodje shoarma-incident. Gelukkig heeft Jogi zich daar niet door laten afleiden

8 mei 2014 om 13:25

Hij had ruzie met een fan dacht ik en toen gooide Grosskreutz een broodje shoarma in het gezicht van die fan, alleen dat is niet helemaal goed gevallen in Duitsland. Maar hij heeft zijn excuses al aangeboden

8 mei 2014 om 13:46

Hij is met een ploeggenoot gaan stappen in Keulen, en een paar fans van de plaatselijke 1FC vonden het nodig om bij de plaatselijke shoarmaboer wat grappig bedoelde leuzen te zingen. biertje op, en dan uit irritatie je broodje slachtafval naar de betreffende zangers gooien is niet handig. het was wel een mooie worp, want het broodje zou een man vol in zijn smoel hebben geraakt. het slachtoffer had de ogen vol knoflooksaus en deed aangifte. Overigens kwam Sport Bild vandaag al met een interview met een taxichauffeur die Grosskreutz vrijpleitte, want hij zou helemaal niet hebben gegooid. al met al weer een leuke sensatierel in die Heimat

8 mei 2014 om 13:47

Dat was geen fan. het was een aanhanger van Koln.

8 mei 2014 om 15:52

Ik vind het geen verkeerde actie van hem, en dan komen mensen wel van ze verdienen miljoenen dus moeten ze daar maar over hun rug laten gaan maar zo werkt dat niet.

In Duitsland heb je trouwens geen knoflooksaus op de broodjes shoarma, tzaziki saus en andere hebben ze daar wel

8 mei 2014 om 18:32

Dankjewel, dat zijn de weetjes die ik wilde horen! Wat een inboorlingen daar, geen knoflooksaus

Wat is dit voor onzin? Gomez is geen Cavani, maar nog altijd beter dan de huidige spitsen in zijn selectie. Wel Volland, maar geen Gomez. Wat een grap..

8 mei 2014 om 13:11

Weet niet of je regelmatig Bundesliga kijkt op tv maar Volland is echt een van de grootste talenten hoor in Duitsland. Neemt Hoffenheim bij de hand en heeft interesse van diverse europese topclubs gewekt.

8 mei 2014 om 13:18

Oke, dat wist ik niet. Dan is het terecht dat ie erbij zit. Maar dat neemt niet weg dat Gomez nog altijd een klasse spits is die altijd mee zou moeten gaan. Desnoods als pinchhitter.

8 mei 2014 om 13:24

Gomez moet altijd mee. Juist een type Klose die de goals kan maken... Een grap als je die thuislaat

8 mei 2014 om 14:14

Jij volgt blijkbaar het Duits voetbal op de voet. Hoe ver is Timo Werner van Stuttgart? In Football Manager is hij net zo'n groot talent als Volland en hoewel FM een spel is, hebben zij het in heel veel gevallen bij het juiste eind (ken Volland ook alleen maar van het spel).

8 mei 2014 om 14:55

Niet in alle gevallen.. Je kunt uit ieder jaar spelers halen die bijzonder goed worden, maar in het echt niet zo goed zijn. En de reeds bekende talenten zitten er uiteraard in zoals een Volland. Dus gebruik dat spel aub niet als graadmeter.

Bij mij is nu Jordy Clasie 1 van de beste middenvelders van de wereld..

Khouma Babacar is nog altijd niet doorgebroken en voor de oudere spelers: Agahowa is nog altijd niet de beste van de wereld en Youssouf Hersi ook niet.

8 mei 2014 om 18:19

Om maar te zwijgen over Mika Aaritalo, Albano Bizarri, Gorka Larrea, Maxim Tsigalko en Zlatan Muslimovic

8 mei 2014 om 20:17

@ Thijsj88

Werner speelt wisselend, ene wedstrijd nadrukkelijk aanwezig en de week erop totaal onzichtbaar. Speelt wel regelmatig in de basis dit seizoen en ontwikkelt zich goed, zeker voor een 18 jarige speler. Echter nog lang niet van het niveau om zich bij het Duitse nationale elftal te mogen melden.

8 mei 2014 om 21:51

En good old Kennedy Bakircioglu ...

8 mei 2014 om 13:12

Volland is misschien wel het grootste aanvallend talent wat Duitsland rijk is. Dat hij die meeneemt begrijp ik volkomen!
Daarnaast is Gomez lang geblesseerd geweest, zoals ook in de tekst staat en traint bijvoorbeeld nu pas weer mee met de groep na een afwezigheid van 6 weken..

Daarnaast zal Volland geen basisspeler zijn, dus maak je geen zorgen. Maar het zou zo maar kunnen dat die jongen de verassing van het toernooi kan worden.

8 mei 2014 om 13:35

Ik vind het nog vreemder dat ze kiessling niet meenemen. Maar 2 echte spitsen vind ik wel weinig, of mss Müller in de spits. Kiessling schiet er ieder jaar wel minstens 20 in

8 mei 2014 om 13:53

@ Jonathan080,

Zoals Viscaa ook al aangeeft: Kevin Voland is een van de grootste talenten van Duitsland.

Hij is pas 21-jaar en is dit seizoen definitief doorgebroken bij 1899 Hoffenheim en in 32 wedstrijden heeft hij dit seizoen tien goals gemaakt.

Verder kan Volland ook prima als aanvallende middenvelder uit de voeten en dat is de positie waar hij op dit moment ook bij Hoffenheim het meest speelt en ook als aanvallende middenvelder doet hij het prima.

Ook is het toch wel opvallend dat Mario Gómez niet mee zal gaan naar het WK. Ja, hij is vrijwel heel het seizoen geblesseerd geweest, maar dat was bijvoorbeeld Sami Khedira ook en die gaat wel zo goed als zeker mee naar het Wk.

Ikzelf zou uiteindelijk met deze selectie naar het WK gaan (er staan er ook een paar spelers bij die niet zijn opgenomen in de voorselectie):

Keepers: Manuel Neuer ( Bayern München ), Marc André ter Stegen ( Borussia Mönchengladbach ) en Roman Weidenfeller ( Borussia Dortmund ).

Verdedigers: Philipp Lahm ( Bayern München ), Kevin Großkreutz ( Borussia Dortmund ), Jérôme Boateng ( Bayern München ), Benedikt Höwedes ( Schalke 04 ), Mats Hummels ( Borussia Dortmund ), Per Mertesacker ( Arsenal ), Marcel Schmelzer ( Borussia Dortmund ) en Erik Durm ( Borussia Dortmund ).

Middenvelders: Bastian Schweinsteiger ( Bayern München ), Sami Khedira ( Real Madrid ), Toni Kroos ( Bayern München ), Lars Bender ( Bayern Leverkusen ), Mesut Özil ( Arsenal ), Mario Götze ( Bayern München ), Julian Draxler ( Schalke 04 ).

Aanvallers: Marco Reus ( Borussia Dortmund ), Thomas Müller ( Bayern München ), Mario Gómez ( Fiorentina ), Miraslov Klose ( Lazio Roma ) en André Schürrle ( Chelsea ).

Mario Götze en Julian Draxler kunnen eventueel als aanvallende middenvelder of als linksbuiten spelen, daarom heb ik met André Schürrle maar een linksbuiten bij de aanvallers staan.

Verder is İlkay Gündoğan, volgens mij, niet fit genoeg om deel te nemen aan het WK, maar als hij fit zou zijn, dan zou Lars Bender bij mij afvallen en Gündoğan zijn plaats overnemen en ook in de opstelling zou Gündoğan bij mij de voorkeur krijgen boven Sami Khedira.

Met de selectie die ik nu hierboven heb opgenoemd, zou ik in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Neuer
Lahm
Boateng
Hummels
Schmelzer
Schweinsteig
Khedira
Reus
Özil
Götze
Müller
8 mei 2014 om 14:59

Ik ben het met je selectie eens. Ik verwacht echter dat Mertesacker een basisplaats krijgt.

Ik zou één echte spits meenemen: Gomez of Klose. Dan is Klose op het moment de betere optie. In plaats van Gomez zou ik Podolski of Volland meenemen, aangezien die allebei op verschillende posities uit de voeten kunnen.

Gundogan heeft het hele jaar niet gespeeld, te riskant om mee te nemen, ook al lijkt hij fit te zijn voor het WK. Khedira en Bender lijken mij dan gewoon de juiste opties.

8 mei 2014 om 20:19

@rochester,

Durf je het aan om met Khedira te spelen, na zo'n lange periode van afwezigheid? Ik zou Kroos op zijn plaats laten spelen en dan Khedira de wedstrijden laten spelen als het al beslist is (wellicht een laatste poule wedstrijd of bij een 0-2 voorsprong.

8 mei 2014 om 15:05

Ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken naar het stadion van Dortmund waar Hoffenheim op bezoek kwam. Ik was enorm verrast van Volland, echt een supertalent! Van beide teams de speler die mij het meest opviel naast de schitterende sfeer.

8 mei 2014 om 15:54

Speelt natuurlijk ook wel mee dat hij met de vrouw van Schweinsteiger is gegaan.
Dat is ook de reden geweest dat hij Bayern heeft verlaten.

de aanval valt mij eigenlijk erg tegen

8 mei 2014 om 13:09

Met een aantal spelers bij middenveld kan je gewoon een uitstekende voorhoede vormen.

8 mei 2014 om 13:16

Inderdaad, je kan bijvoorbeeld Muller in de spits neerzetten, Reus als rechtsbuiten, Ozil als aanvallende middenvelder en dan Gotze of Podolski als linksbuiten.

8 mei 2014 om 13:14

Je kunt Draxler, Muller en Reus ook als aanvallers rekenen. Op papier zijn het middenvelders. Maar ze spelen vaak op de flanken of in de spits in Mullers geval.

8 mei 2014 om 13:37

Draxler buitenspeler

8 mei 2014 om 13:20

Volgens mij speelt Duitsland meestal met 1 spits. Met Ozil, Reus, Podolski, Gotze, Muller en Schurrle (allemaal niet echte spitsen) achter je, heb je ook niet echt een topspits nodig. Gomez had ik eigenlijk hoe dan ook meenemen. Ondanks dat hij weinig gespeeld heeft dit seizoen, is hij zijn klasse echt nog niet verloren.

Logisch ook, Klose is geweldig voor Duitsland op wk's en Gomez heeft zowat het hele seizoen in de lappenmand gelegen.
Toch hoop ik dat Klose niet het record van Ronaldo breekt, gewoon omdat ik hem een betere speler vind en hoop dat hij het record nog tientallen jaren mag vasthouden.
Denk ook dat het em niet gaat worden voro Klose, Duitsland heeft geen makkelijke groep.

8 mei 2014 om 13:17

Ik gun het Klose wel, records zijn er nou eenmaal om gebroken te worden. Die man heeft goede prestaties geleverd. Zijn taak was en is het om doelpunten te maken en dat doet hij.

Makkelijk zal het niet zijn gezien de groep. Maar in 3 wedstrijden zal hij er op z'n minst 1 in prikken. Die man heeft nou eenmaal een neusje voor de goal en staat altijd wel daar waar hij moet staan. Ik ga er ook vanuit dat de rest van het team hem wel zal helpen/voeren met voorzetten.

8 mei 2014 om 13:37

Ja hij is geweldig en doet zijn werk goed maar persoonlijk heb ik meer een voorkeur voor Ronaldo, 1 van de beste aanvallers ooit als topscorer van het ultieme toernooi is gewoon het mooiste.

8 mei 2014 om 14:28

Ja zit wat win, maar er zijn zoveel fenomenale voetballers geweest die nu zijn ingehaald door de messi's en cristiano's van tegenwoordig. Om het maar zo uit te drukken.

Ronaldo is natuurlijk een "one of a kind" en blijft altijd wel een klasse apart.

Soh, wat een selectie zeg.. jeetje.. zag gisteren dje van Brazilie, dat was al om te watertanden maar dit is van hetzelfde niveau hoor. Vooral dat middenveld, wat een namen zeg..

Duitsland heeft wel echt een lekker team

Neuer
Lahm
Hummels
Boateng
Smelter
Sweinsteiger
Kroos
Reus
Gotze
Ozil
Klose/podols
8 mei 2014 om 13:13

En dan laat je Schurrle en Muller nog buiten de ploeg..en als ik dan even bedenk dat ze Ter Steegen gewoon thuislaten...die had bij Nederland als onbetwiste nummer 1 onder de lat gestaan

8 mei 2014 om 13:14

Ik zou alleen Özil omruilen met Götze, maar verder natuurlijk een geweldig team wat zeker tot de favorieten hoort!

8 mei 2014 om 13:14

Hmm. Ik zou müller op rechts zetten, Reus op links, Ozil op 10 en Bender op de plek van Kroos, gezien Kroos vooral aanvallend is.

Neuer
Lahm
Hummels
Boateng
Smelter
Sweinsteiger
Bender
Müller
Ozil
Reus
Klose
8 mei 2014 om 13:44

Waarom niet Muller in de spits(:?

Wel wat opvallende namen in de selectie hoor!
Durm speelt pas een half jaartje zijn wedstrijden in Borussia1...
Vind zelf Ter Stegen en Adler toch wel iets sterker als Zieler

En Mustafi en Hahn????
Daar kun je toch wel wat betere spelers voor in de plaats neerzetten?

Zelf mis ik vooral Rode, Bender2 en vind zelf Sidney Sam en Kiessling altijd leuke spelers.

Blijft jammer dat Gundogan niet meegaat!

Neuer
Lahm
Hummels
Boateng
Schmelzer
Schweinie
Bender
Draxler
Ozil/Gotze
Reus
Muller
8 mei 2014 om 14:19

Omdat ik Klose persoonlijk echt een klasse spits vind in elk mogelijk opzicht.
Draxler speelt niet graag op rechts en Schmelzer eveneens niet graag op links. Vandaar de opstelling zoals ik 'm nu heb. Müller kan wel makkelijk een heel WK elke minuut spelen dus hij kan eventueel wel doorschuiven naar de spits.

8 mei 2014 om 16:27

Bender2, die ook wel eens Sven Bender wordt genoemd, heeft een blessure. Gundogan momenteel ook, maar ik weet niet wanneer hij hersteld is, ik denk niet voor het wk, anders had low hem wel opgeroepen.

In de spits is t toch wel erg matig. Maar ze spelen natuurlijk vooral met aanvallende middenvelders voorin en dat zijn wel toppers. K hoop niet dat klose scoort. Zo'n mooi record moet niet in handen zijn van zo'n beperkte goaltjesdief

8 mei 2014 om 13:32

Als hij t record haalt is t gewoon terecht,net als dat een team ook terecht kampioen is al hebben ze beperkte spelers. Klose is gewoon een held en scoort altijd.

8 mei 2014 om 13:54

@babymongo

Beperkt? Heb je Klose ooit zien spelen dat je zoiets onzinnings zegt? Een enorm sterke basistechniek watniet spectaculair oogt maar geheel foutloos is/was. De reden dat Löw al jaren Klose boven Gomez kiest ondanks zijn leeftijd is omdat hij voetballend zelfs op deze leeftijd perfect meedraaot met het Duitse elftal.

Daarbij is het vrij grappig dat je een spits als goaltjesdief beperkt noemt. Inzaghi kon amper een bal aan zijn voet houden maar als hij schoot of de bal alleen al raajte was het een doelpunt.

Je kan dat beperkt noemen, ik noem dat extreem gespecialiseert in datgene wat je hoort te doen.

Maar in een tijd dat een spits niet eens volledig wordt afgerekent op het maken van doelpunten en verdedigers moeten kunnen meevoetballen snap ik het wel.

Wat een fantastisch elftal hebben die Duitsers toch, ik ben er stiekem wel jaloers op.

Jammer dat Gomez niet meegaat, heeft Nederland met 3x aanraken 2 tegendoelpunten bezorgd en kan echt wel voetballen. Snap het overigens wel gezien de blessure.

Matthias Ginter is toch voornamelijk een verdediger?

8 mei 2014 om 13:48

Ik dacht ook dat het gewoon een centrale verdediger was. Speelt ook wel eens als middenvelder bij Freiburg. Maar puur omdat ze daar niks beters hebben. Blijft toch gewoon echt een centrale verdediger...

8 mei 2014 om 13:56

Ja, meestal speelt hij als centrale verdediger. Maar hij schijnt ook als controlerende middenvelder te kunnen spelen.

8 mei 2014 om 14:07

Ginter kan zowel als verdediger als middenvelder uit de voeten

Waarom zijn die 2 keepers opvallende afwezigen? Niet zo gek toch als je kijkt wie ze wel meenemen....
Zeer goede selectie overigens, al valt dit qua aanvallers ook wel weer mee.

8 mei 2014 om 13:16

Gewoon met 1 spits en 3 aanvallende middenvelders spelen, en je probleem is opgelost. Zoals Nijmegensilva hierboven laat zien

8 mei 2014 om 13:21

Het is ook geen probleem ;-) alleen qua namen is de aanval minder dan de rest van de selectie.

8 mei 2014 om 13:23

helemaal mee eens .

Jammer van Gomez, vind het nog steeds jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen.

Voor de rest is het op individuele kwaliteit een mega sterk team en voor mij zeker favo nummer 1

8 mei 2014 om 18:02

Vind het zelf ook nog steeds een wereldklasse spits! Wat was hij ook goed tegen het Nederlands Elftal op het EK 2012. Echte een dodelijke afmaker. Zonde dat hij nu niet eens meegaat.

Doel: Manuel Neuer (bayern München), Roman Weidenfeller (borussia Dortmund), Ron-Robert Zieler (hannover 96)

Verdediging: Erik Durm (borussia Dortmund), Mats Hummels (borussia Dortmund), Philipp Lahm (bayern München), Per Mertesacker (arsenal), Marcel Schmelzer (borussia Dortmund)

Middenveld: Lars Bender (bayer Leverkusen), Julian Draxler (schalke 04), Mario Götze (bayern München), André Hahn (FC Augsburg), Sami Khedira (real Madrid), Toni Kroos (bayern München), , Thomas Müller (bayern München), Mesut Özil (arsenal), Marco Reus (borussia Dortmund), Bastian Schweinsteiger (bayern München)

Aanval: Lukas Podolski (arsenal), Miroslav Klose (lazio) en Kevin Volland (tsg Hoffenheim).

Dit zou mijn selectie zijn. Ik zou niet zoveel talenten meenemen en Lahm op het middenveld zetten. Sinds dat Lahm vaker rechtsback speelt is Bayern ook zwakker geworden. Ik zou hem samen met Bender op het middenveld zetten geweldige speler. Jammer dat Gomez niet meegaat maar dat is tegenwoordig met die zeik regel dat hij moet spelen bij zijn team. Succes Duitsland.

Neuer
Durm
Hummels
Boa/Meters
Schelmzer
Bender
Lahm
Gotze
Ozil
Reus
Klose
8 mei 2014 om 13:29

Met Lahm op het middenveld hou je dus precies 4 verdedigers over. Wat ga je dan doen als je een blessure of schorsing hebt? Low zal gewoon alle postities dubbel bezet willen hebben en dus hoogstwaarschijnlijk gewoon 8 verdedigers/ of spelers die daar uit de voeten kunnen meenemen.

8 mei 2014 om 13:32

Oh heb ik de verdere verdedigers er niet ingezet, daar horen natuurlijk Howedess en Grosskreutz van mij part ook bij en ginter.

snap eigenlijk niet waarom Kießling nooit wordt opgeroepen prima spits

8 mei 2014 om 13:27

Twee heel grote redenen:
- hij is geblesseerd
- hij heeft zelf gezegd niet meer voor Duitsland te willen spelen zolang Löw bondscoach is

8 mei 2014 om 13:32

o oke bedankt!

8 mei 2014 om 13:50

Blijft toch wel jammer he(; was de perfecte pinchhitter geweest voor onze Oosterburen!

Dit is dus nog niet de definitieve selectie, er moeten er dus nog 7 afvallen. Als ik zou moeten kiezen zou ik dan de volgende spelers thuis laten:

Verdediging: Durm, Jansen.
Middenveld: Hahn, Goretzka (heeft wel een goed seizoen gespeeld), Khedira (vrees dat hij vanwege wedstrijdritme niet mee zal gaan).
Aanval: Volland

En dan moet er nog 1 afvallen...

Ik had overigens Ter Stegen opgeroepen in plaats van Zieler..

Neuer
Lahm
Hummels
Boateng
Smelzer
Schweini
Kroos
Muller
Ozil
Reus
Klose
8 mei 2014 om 13:25

Ik zou durm erbij houden als back up lb, volland ook en dan klose thuislaten. Denk dat ze maar aan volland hebben dan aan klose.

8 mei 2014 om 13:50

Mooi elftal. Dan heb je zelfs nog Podolski, Gotze en Schurrle(!) op de bank voor de aanvallende posities. Volland zou ik overigens wel meenemen als talentje. Doet het geweldig bij Hoffenheim samen met Firmino.

8 mei 2014 om 14:15

Ja klopt, voor beide reacties van jullie valt veel voor te zeggen. Dat bewijst maar hoe moeilijk het is om te kiezen wie je wel en niet meeneemt. Ben heel erg benieuwd naar de definitieve selectie.

Wauw wat een selectie.. Hier kunnen wij alleen maar van dromen helaas..

Zou Mario Gomez toch meegenomen hebben, in ieder geval om eerst nog even te testen is voorlopig in potentie nog steeds de perfecte aanvalsleider voor dit Duitse elftal. Verder natuurlijk een ijzersterke selectie. Met Brazilië en Spanje de grootste kanshebbers om dit WK te winnen.

Omg waarom gaat Gomez niet mee dit is echt jammer.straks raakt Klose op de WK geblesseerd en wie moet in de spits muller. Maar ik vind Gomez dan een betere spits dan muller. Dit had ik niet van joachim Löw verwacht dat hij Gomez niet gaat mee nemen.

8 mei 2014 om 13:32

Je weet dat gomez niet fit is.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier denken, denk ik juist dat Duitsland dit WK gaat tegenvallen. Schweinsteiger is in mijn ogen uit vorm. Vooral tegen Real Madrid kon je dit zien. Hij is sloom, slordig en leed veel slordig balverlies. Ozil, tsja.. Die stelt eigenlijk alleen maar teleur bij Arsenal. Daarnaast is Muller wel een keiharde werker en een goede voetballer, maar dit seizoen was het toch echt niet de man bij Bayern, al maakte hij wel beslissende goals. Over Gotze heb ik geen mening. Die heeft gewoon weinig gespeeld bij Bayern. Achterin is het bij Duitsland niet al te best.

Daarnaast speelde Duitsland de laatste duals niet al te best en/of sprankelend. De chemie met die Low schijnt wel te zijn uitgewerkt.

Zieler wel maar fahrmann, ter stegen en Leno niet. Ter stegen is te begrjjpen met de fouten die hij heeft gemaakt bij duitsland maar die andere 2 zijn gewoon beter dan Zieler.

Robert Zieler boven Ralph Fahrmann?? Daar snap ik dus echt helemaal niks van!
Voor de rest 4 Schalke spelers, Goretzka, Meyer, Draxler en Benne Howedes!

8 mei 2014 om 19:53

Fährmann heeft niet het hele seizoen gespeeld, maar hij was wel de beste keeper dit seizoen. Löw wil een ervaren man als back-up voor Neuer en een talent wat eraan komt. Fährmann is de status van talent ook alweer voorbij. Ikzelf vind het vreemder dat Ter Stegen niet is opgeroepen.

Verder denk ik dat van Schalke alleen Draxler meegaat naar Brazilie en dat Goretzka en Meyer enkel zijn opgeroepen om eens aan het grote werk te mogen ruiken. Höwedes heeft dit seizoen te slecht gepresteerd en was lang geblesseerd. Hij zal waarschijnlijk ook afvallen.
Volgend seizoen verwacht ik veel van Goretzka, aangezien hij dan niet meer naar school gaat en zich 100% op het voetbal kan focussen.

Geweldig elftal, op de aanval na!

Jammer van zijn blessure. Gomez is voor mij nog altijd de nummer 1 spits van Duitsland.

Jammer voor Gomez. Vind het ook jammer voor Sven Bender en Gundogan

8 mei 2014 om 14:11

Toch drie spelers die elke ploeg kan gebruiken denk ik dan...

8 mei 2014 om 19:54

Toch drie spelers waarvan er twee geblesseerd zijn denk ik dan.

26% denkt dat Duitsland het WK niet kan winnen. Waar zit die 26% met hun hoofd???

Ik snap het ook wel van joachim want gomez wil altijd zelf scoren. De andere laten elkaar scoren dit zou mijn opstelling zijn.

Neuer
Lham/Durm
boateng/per
Hummels
Durm/Lham
Khedira
Schweini
Ozil
Gotze
reus/podols
Klose/Schu
8 mei 2014 om 14:03

nee dit vind ik geen goede opstelling, heeft wel wat weg van een zorginstelling.

Leon Goretzka en Meyer ook van Schalke.....leuk.

8 mei 2014 om 14:04

Want jij ziet ze natuurlijk vaak spelen he.
Meyer is het grootste talent van Schalke, nog beter dan Draxler!
Goretzka heeft gewoon een goed seizoen gespeeld

8 mei 2014 om 14:07

Ik denk dat Draxler beter gaat worden, want die heeft zijn fysiek meer mee. Meyer is twee turfen hoog, maar technisch wel een famtastische voetballer.

8 mei 2014 om 19:56

Hoe groot is Messi? Ik zie Meyer inderdaad ook beter als Draxler. Is klein en wendbaar en heeft een heel goed oog voor zijn medespelers. Hij speelt niet voor niks op de favoriete positie van Draxler.

Het middenveld van Duitsland is samen met Spanje met afstand de beste van alle landen die meedoen aan het WK. Ze hebben een geweldige keeper alleen is het centrale duo in mijn ogen dit jaar geen wereldtop gebleken. Boateng en Hummels waren vorig jaar veel beter. Zal mij benieuwen hoe zij het gaan doen in Brazilië. Kan wel eens de achilleshiel worden.

Wat een heerlijke selectie. Duitsland kan twee middenveld-linies opstellen die beide beter zijn dan het beste middenveld van Nederland.

Dat middenveld!! Fantastische namen zijn dat. Ik snap totaal niet dat Durm geselecteerd is, die kan er helemaal niks van!

Ook bijna allemaal uit eigen competitie. Laat nog maar eens zien dat de Bundesliga zeker niet onderdoet voor de Premier league en de Liga Bbva. Zie dit team zoals de laatste 3 toernooien doorstomen tot de halve finale, maar toch moet buigen als ze Spanje (sterker) of Brazilië (eigen land) tegenkomen.

Mijn opstelling zou zijn:
Podolski Gotze en Khedira wou ik nog kwijt, maar deze spelers hebben dit seizoen een betere indruk op mij achtergelaten.

Neuer
Lahm
Mertesacker
Hummels
Schmelzer
Schweini
kroos
Draxler
Ozil
Reus
Muller

Grootste gemis voor Duitsland zullen denk ik toch Sven Bender, Gündogan en Gomez zijn.

Bender en Gündogan waren echt ongelofelijk sterk vorig jaar met Bvb. Gomez is uiteindelijk de beste spits van Duitsland en zonder Gomez moet je eigenlijk al met een valse spits gaan spelen, mijn Duitse vrienden zeggen dat het Schürrle gaat worden.

Hoe goed Duitsland ook lijkt er zijn een paar nadelen:

-Blessureleed van een aantal key players van Duitsland
-Defensief vertoont Duitsland regelmatig errors zoals de 4-4 tegen Zweden na een 4-0 voorsprong
-Duitsland mist een spits van wereldklasse, wat heel belangrijk is op een toernooi
-Ze hebben voorin een aantal spelers zoals Müller, Kroos en Götze die geen basisspelers zijn bij Bayern
-Daarnaast heeft Duitsland veel van hetzelfde soort spelers, veel technisch begaafde spelers en weinig spelers met stootkracht en veel fysiek

Neuer
Lahm
Hummels
Boateng
Schmelzer
Schweinsteig
Kroos
Müller
Özil
Reus
Schürrle
8 mei 2014 om 16:00

Ik zou Muller omwisselen voor Gotze maar inderdaad, wat een middenveld en met schurlle als schaduwspits heb je een geweldig elftal!

Bizar dat Gomez niet eens in de voorlopige selectie zit. Oke, dat Low twijfelt vanwege het geringe aantal wedstrijden van hem dit jaar kan ik begrijpen, maar dit slaat echt nergens op. Hij heeft het over dat Klose iets bewezen heeft, dat heeft Gomez ook. Natuurlijk niet in die mate zoals Klose dat heeft gedaan, maar het moyenne van Gomez is bijna 1 op 2! Zou als tegenstander heel blij zijn dat hij niet meegaat.
Ik zou Gomez ook gewoon in mijn basisopstelling zetten.

Neuer
Lahm
Hummels
Mertesacker
Schmelzer
Schweinsteig
Khedira
Muller
Ozil
Reus
Gomez
8 mei 2014 om 15:10

Ik begrijp sowieso niet waarom ze in Duitsland altijd maar weglopen met die Klose en vaak zeer kritisch op Gomez zijn. Ook het EK, daar speelde Gomez tegen ons een wereldwedstrijd en toch luisterde Low naar de publieke opinie en stond Klose opeens weer in de basis in de kwartfinale en moest Gomez er in de halve finale al in de rust af.

8 mei 2014 om 15:21

Ben het helemaal met je eens, ik moest net ook denken aan die wedstrijd van het afgelopen EK. Elke keer als Gomez de bal had zat ik al te trillen op mij stoel. Misschien wil Low nu voorkomen dat hij dergelijke keuzes hoeft te maken tijdens het toernooi, door nu Gomez al niet te selecteren?

@vz Klose heeft nog 1 doelpunt nodig om alleen het record van meeste wk doelpunten te hebben hij staat al gelijk met Ronaldo

waar is lewandowski?

8 mei 2014 om 15:10

Dat is een Pool.

8 mei 2014 om 15:16

oh oké gaat hij met polen naar het wk ?

8 mei 2014 om 16:09

Nee niet met polen helaas maar wel met nl hij zou naast een Poolse paspoort ook een Nederlands paspoort hebben en hij werkt in de bouw in Nederland

8 mei 2014 om 16:20

oh oke

Kan iemand me iets vertellen over die Mustafi? Volg de serie a niet. Is het iemand die mag hopen op een basisplek of is het een bankzitter bij gebrek aan beter? Is het een aanwinst voor (sub)top ploegen in Europa?

Wat een domme poll, natuurlijk kan Duitsland kampioen worden. Iedereen die mee doet aan t WK kan eventueel kampioen worden. Waar is Ter Stegen eigenlijk?

Op z'n Cruijffs elk nadeel heb zijn voordeel. Ilkay Gündogan, Stefan Kiessling, Holger Badstuber, Sidney Sam, Sven Bender en Mario Gomez zijn goede spelers maar ergens is het geen slechte zaak dat ze ontbreken want je kan er straks in Brazilië toch maar 11 opstellen. Zelfs over een heel toernooi gebruik je meestal maar 14 a 15 spelers in belangrijke rol en de rest hangt er maar een beetje bij. Volgens mij is juist een gevaar voor de 'teamgeist' als bijna al je spelers verwachten in de basis te starten. Want ook nu bestaat het team nog uit heel veel geweldenaren. Achterin lijken de keuzes wel duidelijk maar ik ben blij dat ik het middenveld en voorin niet hoef te kiezen tussen Lars Bender, Sami Khedira, Bastian Schweinsteiger, Toni Kroos, Mesut Özil, Mario Götze, Thomas Müller, Julian Draxler, Lukas Podolski, André Schürrle, Marco Reus en Miroslav Klose. De helft van deze jongens zal straks met gemengde gevoelens op de bank zitten.
Hadden wij maar dit soort luxe problemen...

Waar is Max Kruse, die vond ik geen verkeerde indruk maken... Verder natuurlijk heel veel mogelijkheden met veelal multifunctionele spelers. Die Großkreutz kan volgens mij op iedere positie goed uit de voeten. Enige nadeel voor Duitsland is dat ze wel veel dezelfde soort spelers hebben: Draxler, Götze, Özil zijn alle drie eigenlijk een nummer 10. Müller, Schürrle, Podolski, Reus functioneren ook het beste als niet-diepste spits. Kroos, Khedira, Schmelzer (en ook Gündogan als die fit was) zijn ook dezelfde soort spelers. Hierdoor kun je weinig variëren qua speltype. Verder zijn ik de centrale verdedigers nog wel eens op een foutje te betrappen: Hummels, Boateng, Mertesacker en Höwedes (en ook weer Badstuber als die fit zou zijn geweest).
Verder natuurlijk wel een heerlijke selectie met fantastische voetballers. Ik zou onderstaande meenemen als selectie:
1) Neuer, 12) Weidefeller, 22) Zieler;
2) Großkreutz, 3) Schmelzer, 4) Höwedes, 5) Hummels, 16) Lahm, 17) Mertesacker, 20) Boateng, 23) Durm;
6) Khedira, 8) Schweinsteiger, 15) Bender, 18) Kroos;
7) Podolski, 11) Schürrle, 13) Müller, 21) Reus;
10) Özil, 14) Draxler, 19) Götze;
9) Klose

8 mei 2014 om 20:03

Draxler is meer een linkermiddenvelder. Op 10 is hij niet op zijn sterkst en daarom speelt bij Schalke meestal Meyer op 10. Kruse is inderdaad wel een beetje een gemis, die deed het prima bij Bmg.

9 mei 2014 om 10:56

Klopt, staat inderdaad ook altijd op links. Meyer op de 10 positie en Farfan/goretzka dan vanaf rechts. Daarachter staan dan Neustadter en Boateng

Ik vind wel dat ze een heel goed team hebben

Sterk team , hoewel ik in de aanval alleen schurrle goed vind

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren