Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Mourinho geeft groen licht voor transfer Luiz naar Barcelona'

Laatste update:

Barcelona is al geruime tijd op zoek naar een mandekker en de verwachting is dat David Luiz degene is die de defensie van de Catalaanse voetbalgrootmacht gaat versterken. Diverse Braziliaanse media melden dat de verdediger van Chelsea al persoonlijke overeenstemming heeft bereikt met Barcelona. Na het WK maakt Barcelona veertig miljoen euro over naar Londen en zet Luiz zijn handtekening.

/

Luiz heeft het de laatste tijd niet meer zo goed naar zijn zin bij Chelsea. De international van Brazilië moet in de grote wedstrijden toekijken als reserve: manager José Mourinho geeft Gary Cahill en John Terry de voorkeur in het centrum van de defensie. Als de 27-jarige Luiz wel mag spelen, is dat vaak als verdedigende middenvelder in plaats van in het centrum van de defensie.

Dani Alves en Neymar zijn goede vrienden van Luiz en zij hebben de mandekker met de fraaie haardos overgehaald om voor Barcelona te kiezen. Luiz, die door Chelsea in 2011 voor 25 miljoen euro werd gekocht van Benfica, heeft in West-Londen nog een driejarige verbintenis.

Update 12 mei 10.45 uur - 'Mourinho geeft groen licht voor transfer Luiz naar Barcelona'
Het begint er steeds meer op te lijken dat David Luiz in de zomer naar Barcelona zal gaan. De Spanjaarden probeerden vorig jaar al werk te maken van de komst van de verdediger, maar José Mourinho hield een transfer toen tegen. Volgens El Mundo Deportivo heeft Mourinho nu wel het licht op groen gezet voor een vertrek van Luiz naar Barcelona. De Braziliaan was in het afgelopen seizoen geen vaste basisspeler bij Chelsea en kan met zijn transfersom geld vrijmaken voor nieuwe spelers.

Is David Luiz een goede verdediger voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeer goede verdediger die aardig kan voetballen

11 mei 2014 om 11:17

Zeer goede verdediger?!
Duidelijk dat jij geen Chelsea kijkt. Als CDM is hij vele malen beter, want verdedigend is hij maar matig.

Barca, veel plezier met deze matige verdediger, leuke speler in de groep maar om daar nou 40M voor te betalen..

11 mei 2014 om 11:32

Hij heeft zelf 25 mil gekost dus het is logisch om die prijs te betalen en luiz is een zeer goede verdediger alleen is het dit seizoen wat minder

11 mei 2014 om 11:35

Zeer goed nog wel. Man dat valt reuze mee. Maakt af en toe de meest knullige fouten, maar voetballend is hij wel goed. Ook is hij een sterke jongen, niet slecht voor barca dus. 40 miljoen is per direct doen.

11 mei 2014 om 11:37

Goed genoeg om de krullen van puyol op te volgen

11 mei 2014 om 12:20

Chelsea koopt duur spelers maar verkoopt ze ook met een topbedrag!
Mata voor dik 40milj naar man-u
Ruiz voor 40 naar barca.
Of ruiz n aanwinst is....beetje beperkte mandekker.

11 mei 2014 om 12:37

Yess!!! Ik ben zo blij vandaag. Luiz gaat weg! En voor 40 mil ook nog. Met dat geld moeten we naast Matic een goede middenvelder halen. Een backup verdediger. En dan met CL geld een superspits halen. Courtois en Lukaku terugbrengen! Vlammen met Mourinho boss.

11 mei 2014 om 12:59

Luiz..

11 mei 2014 om 13:23

waar heb jij het over?? misschien heeft hij zn ups en downs gekend maar als hij gwn zijn gebruikelijke niveau haalt dan is hij een van de beste verdedigers ter wereld...

11 mei 2014 om 14:57

hadden ze beter laporte kunnen halen idd, veel goedkoper, een groot talent en verdedigend erg sterk.
barca heeft weer lopen slapen...

11 mei 2014 om 16:28

Als verdediger van barca speel je verder naar voren dan als middenvelder van chelsea, dus lijkt mij zo gek nog niet.

11 mei 2014 om 17:01

35 mill en nog maar 19 ben je gek of zo.
zulke speler kunnen floppen of een van de beste in de wereld worden.
dan hebben we bartra die ook steeds beter word. heb liever 40 mill voor luiz die er al staat dan 35 voor 19jarige talent die zomaar kan floppen.
natuurlijk kan dat ook met luiz gebeuren maar ik denk dat hij bij barca pas z'n hoogste niveau gaat halen. bij brazilie speelt hij geweldig bij chelsea ook tegen psg was hij de beste man tijdens de 2de wedstrijd.
hopenlijk komt dat eruit bij barca. pique was ook drama @ BPL en man u liet hem gaan daarna werd hij 1 van de beste verdedigers in de wereld zoniet de beste.
jammer dat tie die vorm maar 2 jaar vast heeft kunnen houden.
hopenlijk kan deze jongen de druk aan en past hij zich snel aan onze spel.
denk dat hij veel kan leren bij ons. concurrentie tussen pique bartra en luiz zou echt goed zijn voor barca.

11 mei 2014 om 13:28

Ik begrijp dat je wilt provoceren maar je maakt jezelf alleen maar belachelijk hoor.

Laat me raden?

Je zegt dat omdat Barcelona 1 ronde eerder is uitgeschakeld in de Champions League?

11 mei 2014 om 11:28

Goede verdediger ? Nee. Dit seizoen dat hij het de laatste wedstrijden op het middenveld wel ok.

Maar voor 40M ? Direct verkopen.

Piqué en Luiz als centraal duo, dat wordt billenknijpen, maar misschien ligt Barca hem beter.

11 mei 2014 om 11:35

Als spelers als Luiz al 40 miljoen moeten kosten, dan is de eventuele koper niet helemaal lekker. Een doorsnee verdediger die ieder jaar wel doorbreekt. Overigens vind ik Cahill echt matig en zou ik Luiz eerder speelminuten geven.

Het probleem van Luiz is echter dat hij te nonchalant is. Hij kan niet een hele match gefocust zijn en dan haalt ie soms fratsen uit. Als ik Barca TD was had ik Benatia of Kompany geprobeerd los te weken bij hun clubs. Met het vertrek van Puyol en wss Mascherano zul je dit gat ook moeten opvullen.

11 mei 2014 om 11:44

Cahill is niet de betere voetballer maar wel degelijk de betere verdediger .. de timing van zijn tackles echt ongeloofelijk goed !!

Zou er voor de lol eens op letten ..

11 mei 2014 om 11:52

Cahill is 10x betrouwbaarder in de centrale verdediging en zoals toljo zegt de betere in tackles. Luiz staat positioneel bijna altijd verkeerd. Dat kon je zien toen hij in de centrale verdediging moest gaan staan tegen Atletico na de blessure van Terry.

11 mei 2014 om 11:37

40 miljoen voor David Luiz.. hiet kan ik als Madrid fan alleen maar om lachen, Barca is dramatisch met hun transfers en hun miskopen. Laat Barca zich maar gaan concentreren op hun jeugd wat een beter beleid is en hun ook prijzen opbracht. 40miljoen voor Luiz daar is Chelsea hartstikke blij mee, mocht dit waar zijn dan..

11 mei 2014 om 12:23

Dramatische transfers en aankopen en toch boven Real blijven in de competitie. Zegt dit dan wat over jou, dat je onzin praat, of zegt dit iets over de super transfers van Madrid?

11 mei 2014 om 12:27

Ik weet niet of je al op de hoogte bent of je wel voetbal volgt, maar Madrid kampt met wat blessures en heeft de finale van de CL wat erg belangrijk is, bij winst heeft Real de 10e Champions league binnen. Ook kampen ze met blessure gevallen, dus dat ze punten laten liggen kan logisch zijn. En je doet alsof de competitie al gespeeld is, ook vind ik het raar dat je het niet in kan zien dat Barca flop transfers maakt zelfs een Ajacied zou dat moeten zien, of kijk je niet naar het Spaans voetbal?

11 mei 2014 om 12:33

Blessures? Afentoe rRonaldo een weekje weg of bale is geen blessures wij hadden pas blessures VV en pique op het belangrijkste moment van het seizoen

11 mei 2014 om 12:50

Ik heb het over de laatste wedstrijden, Barcelona had blessures tijdens de hele seizoen ja, maar jullie hebben gewoon een zwakke elftal en hebben geen goede spelers om dat op te vangen.

11 mei 2014 om 13:05

Champions league, Copa del rey?
Barca wordt 2e in la Liga wat zou Real het dat zei 3e worden. 1,2 en 3 krijgen Cl ticket. Dus als je geen kampioen wordt maakt 2e of 3e geen bal uit.

11 mei 2014 om 13:07

Ondanks die "miskopen" eindigt Barca toch gewoon weer boven Real in de competitie.

11 mei 2014 om 14:03

Kaka 65 miljoen anyone?

Sneijder 35 miljoen?
Drenthe, Vdvaart, Huntelaar enz enz.

En dan is dit nog een gerucht.

11 mei 2014 om 14:06

40 miljoen voor Illaramendi? 30 voor Coentrao? 13 voor Drenthe?

Als er 1 club is die veel miskopen heeft, is het Real Madrid wel.
65 voor Figo? Die heeft geen pepernoot geraakt in Madrid...

11 mei 2014 om 14:10

@lanvin

Elke club heeft last van blessures man.

Als we zo gaan redeneren dan had Turkije Ek2008 moeten winnen omdat toen door blessures maar 13 spelers waren overgebleven.

En Victor Valdes is op het belangrijkste moment van het seizoen geblesseerd geraakt, Messi is lang uit de roulatie geweest.

Puyol is aan een stuk geblesseerd.

Dus waar heb je het over?

11 mei 2014 om 15:23

Barca is niet serieus als ze dit betalen voor Luiz. In spanje zijn er clubs met betere CV's.
En die kennen de competitie al, barca gaat hier voor naam en niet voor kwaliteit.
Ze willen misschien de ene krullebol vervangen met de andere krullebol.

11 mei 2014 om 16:11

Ken je feiten 2045

Sneijder vd Vaart en Huntelaar waren gleen floppen, die werden verkocht omdat er een nieuwe voorzitter kwam. Song, Ibrahimovic, Henry, Fabregas, Marscherano, Maxwell, Hleb, Neymar, Affelay, Chygrynskiy,gudjohnson, Larsson. Zeg weet je zeker dat ik nog verder moet gaan voor jou wanteh..?

Koenpieters1

Vertel me eens heel snel hoe Coentrao een miskoop kan zijn? Hij doet het fantastisch en dat kon je weten als je voetbal keek. En Figo die geen pepernoot raakt in Madrid? Log eens heel snel uit hier op Voetbalzone.

11 mei 2014 om 18:32

Nou ik denk dat als je 35 miljoen voor een bankzitter betaalt (coentrao), het best een miskoop is. Hij speelt nu idd, omdat Marcelo geblesseerd is.

Figo heeft het bijvoorbeeld niet beter gedaan bij Real dan Afellay bij Barca...
Real met Figo kwam niet verder dan de 8ste finales in de CL, Afellay geeft de beslissende assist in de halve finale...
Tuurlijk Figo is veel beter, maar je moet niet zeggen dat hij een topaankoop was van Real, net als veel anderen...

12 mei 2014 om 13:16

Lanvin,

als je Henry, Fabregas, Maxwell, Larsson en Gudjohnsen miskopen noemt bent je echt niet wijs. Mascherano heeft in zijn eerste seizoenen wel nuttig werk verricht, Afellay heeft niks gekost en ervoor gezorgd dat Barcelona de CL finale haalde in 2011, en Neymar is nog te vroeg om daarover te praten.

Bovendien heeft Real ook een hoop miskopen gedaan, dus ik vind het allemaal erg hypocriet van je.

ON topic: deze transfer slaat ook weer alle planken mis. Wat een beleid: 40m voor deze clown.

11 mei 2014 om 11:49

Luiz is een sterke verdediger, maar wat mij betreft gewoon te duur. Ze hebben een grote mond over andere clubs, wat betreft het aankopen van dure spelers, maar ze doen zelf ook niet anders. Ik zou zelf eerder Andreu Fontás terughalen. Stuk goedkoper en komt uit de eigen opleiding en kan nog aardig groeien.

11 mei 2014 om 14:07

Dit is een gerucht he?

11 mei 2014 om 12:43

Luiz is alles behalve goed. Een lachertje in de defensie. Kan bij La Liga natuurlijk wel gewoon mee.

11 mei 2014 om 14:07

Dan vergeet je wel even dat La Liga de beste competitie van de wereld is...

11 mei 2014 om 16:03

stel dat luiz vertrekt dan zal mourinho wel weer Varane proberen te halen.
Hoewel, Luiz staat links waar Varane rechtscentraal speelt, toch?

12 mei 2014 om 11:02

Zeer slechte verdediger die het goedmaakt door aanvallend goed te zijn. Precies wat Barcelona nodig heeft. Meer verdedigers (Alba, Alves) die niet kunnen verdedigen maar wel kunnen aanvallen. Waarom kopen ze niet gewoon 11 spitsen?

Enige voordeel aan Luiz is dat hij kopsterk is en goed ij schwalbes en kaartenvragen. Dat hoeft Barca hem
niet meer apart te leren.

Ik vraag me af of Luiz de geroepen man is om Puyol op te volgen...

11 mei 2014 om 11:19

Ik vraag me het niet af, ik ben er quasi 95 procent zeker van dat deze man Puyols schoenen niet gaat kunnen vullen. Puyol was een op en top prof, bijter, werker, leider, en had al de kwaliteiten die een verdediger zich kan wensen, het enige waarin Luiz de "grote" Puyol evenaart is zijn kapsel. Neen, Luiz heeft bewezen te nonchalant te zijn en kan simpelweg geen kleuren onderscheiden, zo vaak rost hij de bal naar de verkeerde paar voeten. En dan spreken we nog niet over zijn lange ballen..... Dat is pas echt lachen. 40 miljoen, Chelsea lacht zich een breuk.

11 mei 2014 om 11:31

Toch belachelijk dat iedereen het ziet behalve de mensen die het moeten zien. Zubi en rest van bestuur zijn echt een schande!

Er wordt ook gesproken van dat Juve Alexis wilt halen voor 20 miljoen. Dat zou echt typisch Zubi zijn: Duur kopen, goedkoop verkopen. Schande!

11 mei 2014 om 11:44

Lees het ook vaak terug ja, Sanchez zelf zou al akkoord zijn met Juve, de bal ligt nu bij de clubs. Al zou Nani ook zo goed als binnen zijn, weet dus niet of ik moet geloven dat beide gaan komen, het zal denk ik één van de twee worden.

11 mei 2014 om 12:11

Ik gun Alexis zeker een overstap naar Juventus, mooie club. Alexis zou het daar denk ik wel naar zijn zin hebben.

Maar Barca moet toch wel zeker meer dan 20 miljoen vragen, anders is het belachelijk.

11 mei 2014 om 11:19

Misschien qua haarstijl wel de ideale opvolger..

11 mei 2014 om 11:29

Thiago Silva zou beter passen in de filosofie van Barçelona. Ben bang dat de club zijn indentiteit gaat kwijtraken. Beter zoeken ze spelers die de hollandse school snappen. Dan zou ik eerder voor een Vermaelen, Vertonghen of Alderweirld gaan. Echt slecht.

11 mei 2014 om 12:04

Nou is Luiz geen wereldverdediger, maar Vermaelen, Vertonghen of Alderweirld is natuurlijk helemaal een lachertje.
Vind 40 miljoen wel heel veel geld voor een redelijke verdediger, voor dat geld moet er toch wel een betere te vinden zijn, of ze willen met alle geweld Alves behouden door zijn vriend een contract te geven, maar dan nog.

Edit; stond een taalblunder in.

11 mei 2014 om 12:59

Ik had liever benatia gezien is een stuk beter maar ja luiz is niet slecht hoor het is een goede verdediger die wel meekan op barca niveau maar is nog lang niet puyol-niveau

heeft dit seizoen meer dan eens een matige wedstrijd gespeeld. Ben benieuwd wat dat wordt in Barcelona. Ook vaak op het middenveld ipv echte uitschakelende verdediger.

Ik had dan toch echt voor Jan Vertonghen gegaan, die lang geen 40 mln kost!

11 mei 2014 om 11:42

Goed genederlandst

Barca kan beter voor hummels gaan, die heeft een laag salaris bij dortmund, dus wie weet.
Luiz kan barca gewoon beter niet halen, erg matige speler. heeft sommige knappe acties (tegen spanje op lijn) maar wisselt dat moeiteloos af met blunders. Hij schiet 6 van de 10 lange ballen de tribune in.

11 mei 2014 om 11:49

Nu je het over die lijn van spanje hebt, het viel me echt op dat we bij braziliaans elftal een totaal andere luiz zien in een hele positieve zin.

11 mei 2014 om 13:07

Ja daar heb je helemaal gelijk in, luiz in brazilie is vaak geweldig, bij chelsea is hij slecht. hoe het komt weet ik niet

11 mei 2014 om 14:25

ik denk dat hij het ook niet echt leuk vind bij chelsea. hij wordt op cvm gezet en de andere keer weer centraal achterin, bij barca is hij ook zeker van zijn plaats. bij brazilie is die erg goed dus denk dat hij het ook goed zal doen bij barca.

Haha Het zou een zware grap zijn!

Man wat is bestuur van Barca toch slecht! 40 miljoen voor Luiz zou een ramp zijn. Dat is Zubi, duur kopen en goedkoop verkopen...

Alles boven 25 miljoen is teveel. Dan heb ik echt liever dat ze 36 miljoen betalen voor Laporte.

11 mei 2014 om 11:41

Aymeric Laporte kun je best halen voor dat bedrag, die kan op termijn gegarandeerd het niveau van Barça aan. Maar dat snapt Zubizarreta niet, die ziet echt niets.

11 mei 2014 om 11:57

Telkens als ik hem zie spelen overtuigt hij me wel, maar ik heb niet genoeg wedstrijden gezien van hem om echt een 'conclusie' te trekken. Maar je bent niet de enige die dat zegt, meerdere personen zijn wel overtuigd van Laporte. Dat zegt natuurlijk wel iets.

Van Zubi moeten we in iedere geval niet veel verwachten.

Jaa lekker. Nu nog aguero en een goede middenvelder (zelf dacht ik aan hazard of koke of zo iets), nog een verdediger erbij en ter stagen of courtois. Dan draaien we volgend jaar gewoon weer mee om de triple!

11 mei 2014 om 11:18

Al realiseerde ik me de prijs niet goed. Pff 40 miljoen euro... wel duur.

11 mei 2014 om 11:25

Alsof het hele elftal van Barcelona slecht is. Barca is nog steeds veel beter dan real. Het voetbal is nog steeds veel en veel beter. Real is alleen maar kopen kopen kopen en niets presteren. Succes met alleen de copa del ray. Cl worden jullie uitgeschakeld door de beste club uit madrid. En la liga pakken wij. Succes maat!

11 mei 2014 om 15:57

Heb je wel door hoe hypocriet je zelf bent? Eerst zeggen dat Barca 'even' vijf wereldspelers moet kopen, en vervolgens zeggen dat Real een koopclub is... Bovendien, ik zou er niet zo zeker van zijn dat jullie la liga winnen dit jaar, hoewel jij misschien al meer weet dan ik?

11 mei 2014 om 16:19

Eerst lezen voordat je gaat reageren. Ik zeg real koopt koopt koopt en presteert niks. Barcelona zal alleen deze transferperiode wss spelers kopen om vervolgens WEL te presteren... en madrid koopt al jaren spelers en wacht al weer een tijdje op cl. En real is niet meer het real van zidane en raul.

11 mei 2014 om 16:43

Hoe weet jij dat? Je bent niet erg objectief op dit gebied. Real heeft de Copa al dit jaar, en kan gewoon de Champions League winnen, dus niks presteren is wel een beetje slecht uitgedrukt he?

11 mei 2014 om 12:20

Dan haal je robben, schweinsteiger en gotze er ook nog even bij. Echt waar wat een onzin kraam jij uit zeg. Zulke spelers zijn niet beschikbaar op dit moment-_-.

Snap niet dat ze benatia niet opgehaald hebben.? Kan hij mischien niet me teveel ruimte in de rug spelen. Ik vraag het me af

11 mei 2014 om 11:21

Benatia mag niet weg, Roma heeft het geld niet nodig, en Benatia zelf wilt ook niet weg.

11 mei 2014 om 11:28

Dat geloof ik niet. barca en real zijn ultieme clubs voor een voetballer. Maar zou die niet in het technische plaatje passen van de barca speelstijl

Leuke speler voor Barcelona.. Maar 40 miljoen is wel echt veel te veel!

Tjah nu kan iedereen wel weer gaan roepen te duur, niet nodig. Daarop zeg ik 1 ding en dat is vraag en aanbod. Alle top verdedigers zitten al bij een club en/of willen niet naar Barcelona. Chelsea weet dat Barcelona een verdediger nodig heeft en heeft hier dus heel slim op ingespeeld.

11 mei 2014 om 12:29

Je had betere en goedkopere verdedigers halen. Dit is gewoon een domme keuze. Ze wilden Fontas tich terughalen.

Maar Barcelona kooot geen spelers toch.

11 mei 2014 om 14:29

want fontas is vele malen beter dan luiz, als luiz zo slecht is hoezo staat hij dan altijd in de basis bij brazilie.

Goede verdediger maar veel te duur. Bovendien is hij niet meer heel erg jong (zoals Pique toen Barca hem terughaalde).

Zeker goede keuze is een topverdediger, alleen is hij dit seizoen wat minder doordat mou hem niet goed opstelt, want de seizoenen hiervoor, was hij geweldig

Dat zou wel geweldig handelen zijn zeg! Ik wil niet weer veren in de reet van mn grote held steken, maar sinds hij er zit, wordt er zo goed omgegaan met de financien bij Chelsea, waarbij ze in sportief opzicht ook gewoon vooruit gaan.

Exact hetzelfde bij Madrid, waar ook elke zomer weer een nieuwe blik aan overbetaalde, uitgebluste spelers gehaald werd en toen hij kwam er eindelijk een mooie uitgebalanceerde selectie kwam (of was het toeval dat Real ineens 3x achter elkaar op een haar na de CL-finale miste, na al die jaren 8e finales?)

Nu ook bij Chelsea: Mata verkocht voor 44, Salah gehaald voor 15?, Luiz wordt verkocht voor een mega-som en daarvoor krijg je supertalent Zouma.
En Chelsea zal er als team alleen maar verder op vooruit gaan.

Hoewel dit natuurlijk nog niet bevestigd is, dus laat ik maar niet teveel op de zaken vooruit lopen.

Bij Barca kan Luiz wel eens een succes worden, zijn kwaliteiten liggen vooral in de opbouw. Echter vraag ik me af hoe het zal als ze achteruit gedwongen worden, met Pique en Luiz achterin, dat vraagt gwn om een paar scherpe counters...

11 mei 2014 om 11:54

Haha denk.je echt dat mourinho de prijs omhoog krikt ofzo, het enige wat die man kan is zeiken en 10 man laten verdedigen. Meer kan die niet.

11 mei 2014 om 12:44

Helemaal mee eens!

Het feit dat Kalas en De Bruyne kans gaan krijgen , Courtois en (mischien Lukaku) zegt ook meer dan genoeg. Met dit geld moeten we goede middenvelder halen naast Matic en een goede spits met Cl geld.

11 mei 2014 om 14:00

De Bruyne?

11 mei 2014 om 15:59

De Bruyne is toch verkocht aan Wolfsburg of ben ik gek? Bovendien denk ik nog steeds dat het heel dom was om Mata te verkopen. Grote fout geweest van Mourinho

11 mei 2014 om 16:41

Oh my bad ik bedoelde Van Ginkel. Jeetje hoe kom ik aan De Bruyne..

Dit zou een fantastische deal zijn voor Chelsea. Denk ook dat hij beter Barcelona zou passen. Het is een verdediger die beter vooruit kan verdedigen dan 'diep' kan verdedigen zoals Chelsea dat meer doet. Luiz is over de grond goed maar in de lucht kwetsbaarder wat hem geschikter maakt voor de Primera Division.

Luiz is een fantastische persoonlijkheid en een enorm aardige jongen die absoluut niet naast zijn schoenen loopt. Luiz is echt een kind en die onvolwassenheid zie je helaas wel geregeld terug op het veld. Luiz heeft wel altijd veel respect voor Chelsea en de fans getoond en ondanks dat ik niks met Barcelona heb gun ik Luiz het beste mocht hij gaan.

Barça gaat weer verder met hun faalbeleid. Luiz kan helemaal niet verdedigen, hij is veels te nonchalant. Als je hem naast Piqué hebt heb je twee clowns in je verdediging. Zubi is echt drama.

Qua kapsel doet hij niet \/eel onder vergeleken met Puyol, nu maar hopen dat hij net zo zijn mannetje staat, heb er alle vertrouwen in.

Nou hopen dat Chelsea niet weer een vervanger haalt, dan is dit lekker voor Van Ginkel en Aké

11 mei 2014 om 11:53

Precies wat ik dacht, al is Kurt Zouma al gehaald

11 mei 2014 om 12:46

Sinds dat Lampard ouder wordt en Ramires mischien weg gaat, moet er wel vervanger komen. Mischien heb ik het mis..

11 mei 2014 om 14:04

Ik lees dit zovaak onder de Cfc supporters. Ramires gaat weg? Deze jongen mag niet weg..haal het maar uit jullie hoofd hoor. Er is een verschil tussen 'hopen dat ie weggaat' dan 'denken dat ie weggaat'. Jij hoopt het, maar hij gaat dus nergens heen.

11 mei 2014 om 16:42

Ik hoop niet dat Ramires weggaat hoor , heb ook nooit gezegd. Maar je weet het nooit..

Ik snap echt niet waarom ze zo graag David Luis willen, ik zie hem als Pique 2.0 met een Puyol kapsel. Er zijn zoveel betere goedkopere opties dan Luis die ik beter vind als dmf dan cb.
Weer een domme onnodige aankoop voor teveel geld, wordt echt moe van het faalbeleid van Zubi en de rest van het bestuur, echt 99% van de keuzes zijn dom en niemand is het er mee eens.

11 mei 2014 om 12:00

Luiz wordt hier echt onderschat en teveel op zijn voetballende kwaliteiten beoordeelt.
Ik vind Luiz de ideale verdediger op naast Pique te spelen.
Hij is vrij snel, hard in duels, sterk in de lucht, dat list Barca in de verdediging.
Ze hebben geen verdediger nodig die goed kan voetballen, die hebben ze genoeg.
Je hebt vechters nodig ook, en Luiz is zo iemand.
40mil is wel teveel, maja dat bepaalt de club en niet Luiz

11 mei 2014 om 12:16

Als we Pique al niet hadden had ik wel achter deze aankoop gestaan, nu zag ik Liever Mangala of Benatia.

11 mei 2014 om 12:33

Je moet ook zien wat haalbaar is.
Mangala speelt bij Porto, dat is wat anders dan Barca, en die kost minstens even veel.
Wat die Banatia betreft, verdedigers van Italie mislukken meestal in Spanje.
Canavaro, Zambrotta, en Samuel zijn daar 3 goede voorbeelden van.
In Italie waren dat de beste spelers op hun posities, en in Spanje maakten ze blunder na blunder.
In Spanje wordt er anders gespeeld, in Italie spelen ze veel trager, en verdedigen ze met veel man.

11 mei 2014 om 12:45

Er zijn sowieso betere opties dan Luis, ik vind 40 mil ook echt veel te veel voor een cb, 25/30 zou de max moeten zijn.

Dit is dus onzin want het laatste nieuws zegt dat Luiz helemaal niet naar Barca gaat en dat Mourinho hem niet wilt verkopen.

Als deze kip zonder kop maar niet van die gekke taferelen gaat krijgen zoals bij chelsea bij iedere vrijetrap voorin meteen rennen om de bal vervolgens in de tribune te schieten of bij vele aanvallen mee de aanval in gaat zoals hij onnodig vaak doet als ie puur op de verdediging gaat spelen man uitschakeling en bal inleveren dan kan het nog wat worden want aanvallende verdedigers hebben (alves,alba,pique) ons al zat wedstrijden gekost drm zou ik pleiten om beter veel spelers te lozen en grof te gaan betalen voor een kompany of thiago silva hun overhalen en dan maar de afkoopclausule betalen

prima verdediger alleen moet barcelona er nog 1 bijhalen want batra is er ook nog (steeds) niet..

Schijtziek wordt je ervan. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar het wordt eens hoog tijd dat dit bestuur wordt afgezet. Misschien dat de psychopaten van Boixos Nois nog een rol kunnen spelen...

11 mei 2014 om 12:22

Komop zeg. Wees eens een barca supporter en verwelkom David Luiz en wens hem beste toe ipv het bestuur te beschuldigen van wanbeleid. En als David luiz straks in de halve finale CL een Ramosje flikt. Is hij het dan ook niet waard?

11 mei 2014 om 12:30

Dus als de club incapabele spelers aantrekt heb ik me maar te schikken en kritiekloos de club te steunen? Ik heb het beste voor met de club en zie dat dit bestuur enkel schade toebrengt aan deze prachtige club. Als je dergelijke transfers wil zien ga je maar Manchester City supporten.

11 mei 2014 om 12:36

Ik ben het volledig een smet Guaporta!

Het is niet dat je fan bent van een bepaalde club, dat je gewoon hersenloos alles moet 'aanvaarden' wat ze doen. Kritiek is gewoon terecht, het is niet eerste keer dat het bestuur in de fout gaat.

11 mei 2014 om 13:15

Waarschijnlijk kijkt de club niet alleen naar wat zo'n speler oplevert op het veld, maar wat je eraan verdiend buitenom het voetbal. Gevalletje zoals Neymar.

12 mei 2014 om 10:58

Je vergeet dat hij gewoon eersre keus in de achterhoede is bij het nationale elftal van Brazilie. Met tactische spelers om zich heen heb ik er wel vertrouwen in. Daarbij komt kijken dat Puyol ook geen goede voetballer was maar een vechter en dat hebben we nodig

40 miljoen voor Luiz die zijn echt niet goed in hun hoofd,hoogstens 20-25 miljoen is ie waard.
hij zou op zich wel kunnen verrassen en het heel goed kunnen doen.laten we het hopen.

Tís niet omdat hij eventueel weggaat of om eventueel a te trappen,maar het zou een Zegen zijn mocht dit nieuws kloppen !!!!
Wat heb ik me altijd kapotgeërgerd aan Luiz.
Zéér beperkte voetballer.....word dan gvd ook nog meestal verkeer weggepositioneerd door Mourinho en is qua opbouw,spelinzicht een erg,erg matige speler.
Alleen al z'n vrije trappen gaan we enorm missen.....steevast richting het metrostation!
Adieu Luiz

Zou uitstekend bij Barcelona passen. Hij is een snelle en technische verdediger die als ie wilt veel strijd levert. Als hij zijn vorm van bij Brazilië aanhoudt dan zal hij inderdaad een geweldige versterking zijn voor de Catalanen.

Barcelona is goed bezig. Marc ter Stegen 15 miljoen. Luiz 40 miljoen. Dan nog een goede rechtsback. Ze willen nog een spits erbij. Weer een jaar ver boven het maximum van wat ze mogen uitgeven?

12 mei 2014 om 12:51

60 miljoen hebben ze sowieso al transferbudget. Nou dan is dat al uitgegeven aan Luiz en Ter Stegen. Daarbij komt dan nog dat Dani Alves voor zo'n 15 mil wordt verkocht, sanchez zo'n 25 mil dat is alweer 40 miljoen. En dan nog misschien Mascherano voor zo'n 15 mil heb je alweer bijna de 60 mil terug. Dan nog die nutteloze spelers Afellay Cuenca Tello Song verkopen en dan heb je ook alweer zo'n 20 mil erbij. Daarmee kan je nog echt wel een paar spelers mee kopen.

Strik erom en weg ermee! Voor 40 miljoen natuurlijk meteen doen, matige verdediger.

Serieus? 40 miljoen is echt veel te veel voor Luiz. Op fifa is hij leuk maar in het echt kan hij voor geen meter verdedigen. Waarom niet een Hummels, een Koscielny of zelfs Ogbonna...

Zou Chelsea dan een CVM kopen of een CV, zeker nu het einde van Terry ook nabij is zou ik een CV halen (of er zit er een in de jeugd die goed genoeg is). Ze hebben we Zouma, maar weet niet of die al er staat volgend seizoen. Weten Chelsea fans of ze nog iemand op het oog hebben?

Luiz is een tweede pique, veel onnodige foutjes in de verdediging. In brazilie vt dat misschien niet op omdat hij naast thiago silva speelt.

11 mei 2014 om 14:08

lol, bij Brazilie is hij de verdediger die altijd goed speelt. Beter dan Thiago. Zoals Conf cup, toen Thiago fout maakte tegen Uruguay moest Luiz het corrigeren.

11 mei 2014 om 14:19

Het valt mij op dat vele Brazilianen goed spelen in het nationale elftal en in clubverband vaker niet dan wel.
Neymar,Oscar en Luiz zijn enkele voorbeelden.

11 mei 2014 om 14:56

Niet goed hahah neymar speelt fantastisch bij barca. Kijk hij lijkt nie goed omdat wij hem gewend zijn als de sterspeler maar omdat hij zich moet onder schikken aan messi speelt hij onopvallend goed kijk maar naar ze statistieken vooral bij zijn assists

11 mei 2014 om 15:40

Is ook niet zo moeilijk he met Thiago Silva naast zich die verdedigend 3x zo sterk is

12 mei 2014 om 12:43

Waauww wat een voorbeeld van goed spelen zeg. Luiz zijn voetballende kwaliteiten worden ook erg zwaar overschat. Loopt teveel met de bal, maakt vaak verkeerde beslissingen. Hij denkt dat hij een aanvaller is ofzo. Altijd maar teruggrijpen naar die ene confederations cup. Ik hoor de commentator nog zeggen dit is het slechtste brazilie in jaren. En dan nog het lef hebben om op te scheppen over het nationale elftal.

O,o,o. 40 miljoen voor een middelmatige verdediger, zo zonde. Je kan beter een jonge van Dijk voor 10 miljoen ophalen, die komt zeker in de buurt van Luiz. Luiz is misschien wel de meest overschatte verdediger, veel fouten, verdedigend en aanvallend niet bijzonder. Ik kan zo 15 verdedigers opnoemen die beter zijn, en dan 40 miljoen betalen, dat is, net als bij Illaramendi, voordat hij een bal heeft aangeraakt al een flop...

Erg jammer dit.

Ze hebben groen licht gekregen om aankopen te doen en ja hoor ze gaan direct weer met miljoenen smijten. Ze hebben ook nog wel 100 miljoen over voor Suarez. Gekkenwerk altijd.

Ik snap niet wat men in Luiz ziet het is een goede voetballer maar ook niet meer dan dat, vindt ook niet dat hij bij Barca past. Maakt vaak hele vieze overtredingen een echte onruststoker.
Als je een dure aankoop doet moet het wel echt een duidelijke versterking zijn voor het elftal en dat vindt ik bij Luiz niet echt het geval.
Er zal ook wel meer belangen meespelen bij zo'n transfer en niet puur op de voetballende kwaliteiten toch jammer vint ik dat.

Direct verkopen! Erger me te hard aan hem als ik hem zie spelen bij Chelsea , belachelijke risico's dat hij soms pakt en te nonchalant, geen geweldige verdediger !
Direct verkopen!

Geweldige speler en kan een absolute versterking zijn voor Barcelona. Naast Pique toch een prima centrum en daarbij is David Luiz ook nog prima in de opbouw. 35 miljoen vind ik wel wat veel, maar Barca heeft er in dat geval toch een absolute topper bij in mijn ogen.

Uitstralling van puyol maar zeker een goede speler kan als cv cvm rb uit de voeten

Ik had t al gezegd deze jongen gaat gewoon 40 mil opbrengen, al weet ik niet of die het waard is, soms staat die echt te dagdromen bij een wedstrijd

Mijn lievelings verdediger naar m'n lievings club! Dag kan niet meer stuk! Al vind ik dat Barcelona luisao moet halen van Benfica. Goeie speler dat

12 mei 2014 om 10:54

Luisao?! Sorry, maar laat me niet lachen.
Die man is gemaakt van beton.
Met alle voor- en nadelen van dien.
Hij houdt het een helft vol en dan gaat hij rare dingen doen. Is dan veel te traag, niet wendbaar en zijn positionering is net zo 'goed' als die van Pique.
Nee, Luisao, of 'de grote vriendelijke reus' zoals ik hem graag noem, is niet van het Caliber Barcelona.

Voor veertig miljoen haal ik Vincent Kompany of een duo Vertonghen Alderweireld of Vermaelen dan heb je een goed meevoetballende verdediging. En nee ik ben geen Belg maar Hagenees, maar voor dat bedrag is mijn oplossing veel beter. Niet dat David Louis slecht is hoor maar 40?

12 mei 2014 om 11:18

Alderweierld komt echt enorm veel tekort voor de top. Is niet eens basisspeler bij Atletico. Hij maakte gisteren dan wel een doelpunt uit een corner, maar de 1e goal was ook zijn fout, wat een blunder.

12 mei 2014 om 13:15

Hij heeft ook lekker veel wedstrijd ritme op het hoogste niveau, dus 1 wedstrijd is een beetje oneerlijk om hem daarop te beoordelen. Hij past misschien niet in het Aletic plaatje. Soldado schoot er bij Valencia ook 24 in bij ons 0.

12 mei 2014 om 11:32

Kompany naar Barca.
Nooit of te nimmer. Die jongen is vergroeid met de opgang van City, zijn vrouw en zijn kinderen laten het niet toe dat hij vertrekt.
Hij wordt nu al aanzien als de grootste kapitein wat in Engeland ooit op de voetbalvelden heeft rondgelopen.
Het is niet voor niks dat zijn onvoorstelbare persoonlijkheid hem tot leader of the band maakt.
En niet alleen bij City maar ook bij de RD is hij de leider.

12 mei 2014 om 15:37

Haha serieus vertonghen/alderweirld als centrale verdedigings die bij Barca?
Alderweirld speelt niet basis bij atletico, waarom wel bij Barca?

Als je mascherano hebt is luiz is enorme verbetering. Luiz is kopsterk, snel, sterk en kan aardig meevoetballen.

barca moet gewoon david luiz als cvm en kompany/benatia/mangala alz cv naast pique dan is het een ziek team!!!

En weer slaat het (gebrek aan) talent van Zubi toe.
Waarom een 'gevestigde' speler halen voor 40 miljoen, als je voor de helft een veelbelovend talent kan krijgen?
Barcelona gaat naar de kloten met dit bestuur.

Neemt niet weg dat ik bijzonder gecharmeerd ben van Luiz. Maar laat hem voor dit geld lekker bij Chelski blijven.

12 mei 2014 om 10:56

Gelijk verkopen en voor dat geld een deel gebruiken voor shaw!

12 mei 2014 om 15:34

Shaw is in onderhandeling met united toch?

Voor dit bedrag kun je ook wel 2 jonge talenten van 20 miljoen per speler opvissen.
Met oog op het geld ben ik benieuwd wie er allemaal verkocht gaat worden.
Xavi moet je ook afschrijven voor een volledig seizoen.

Een 2de Piqué, de bestuur verwacht een wonder.

Barca had verdomme 3 héérlijke opties: Mangala, Benatia en Laporte, nog eventueel Hummels zou ook niet misstaan maar waarom een Luiz ?

Ik ben niet tegen dit transfer maar op niet voor, het is gewoon een twijfel hoe hij het gaat doen tijdens de counters van de tegenstanders, net als Martino een keuze waar er niet goed bij nagedacht werd.
Maar een enorme verbetering tijdens de corners, een van de gevaarlijke spelers ter wereld tijdens de corners.

Nu Macherano ook weggaat hoop ik dat Barca een van de bovenstaande keuzes koop daarnaast komt Fontas ook terug naar Barca.

Luiz, Mangala, Pique, Batra en Fontas, niet mis.

Zubi moet oprotten. Heeft totaal geen verstand van voetbal.
Iedereen weet dat Luiz niet in het Barca systeem past. Zodra hij onder druk wordt gezet, zie je pas wat voor slechte voetballer het is.

12 mei 2014 om 11:13

Gelukkig is het bijna altijd Barca die het andere team onder druk zet en niet andersom.

12 mei 2014 om 11:31

Dan snap je het niet echt. Bartra kan namelijk dit soort wedstrijden ook invullen.
Echter wat Barcelona nodig heeft is een CV die in de topwedstrijden het verschil acherin kan maken.

Ik vind dit geen verkeerde transfer. Als ik eerlijk ben zie ik Mangala bijna nooit spelen en Benatia heb ik nog nooit zien spelen. Ik denk dat Barca voor Luiz gaat omdat hij veel CL heeft gespeeld en natuurlijk in de Premier leage speelt. Mangala en Benatia spelen allebei in een matige competitie. Luiz is een zekerheidje.

goede aanwinst voor barca maar zou er toch nog een verdediger bij halen.
Zeker omdat je nu van systeem kan wisselen tijdens de wedstrijd.
Luiz kan zowel CV als CVM spelen.
3 verdedigers en dan Busquets en Luiz ervoor is mooi solide
3 man daar voor pedro xavi en iniesta
en met messi en neymar in de aanval.

zorgen voor een paar goede stand ins

ter Stegen
Pique
Bartra
Alba
Busquets
Luiz
Pedro
Xavi
Iniesta
Messi
neymar

Een goede CDM is voor barca een goede CV. Het is meer de vraag kan ie met 30 meter in ze rug spelen. Nog al een verschil hoe chelsea speelt en hoe barca speelt.

Een goede CV hoop dat Dani Alves ook blijft en dan naast elkaar spelen net als in de nationale team.

Heb je straks 2 klungelaars in het centrum, dat word comedy capers met Pique en Luiz. Wat een miskoop word dat. Luiz is zo overschat, verdedigend is hij niet. Mourinho wilt Real helpen zo lijkt het.

12 mei 2014 om 12:14

Heerlijk toch hoe Barca 40 miljoen betaalt voor een 'top' verdediger.

12 mei 2014 om 12:20

Barca blijft doorgaan met wanbeleid, eerst Song. Fabregas die niet past bij het Barca spel. Sanhcez is een miskoop gebleken, zo kan ik wel doorgaan.

12 mei 2014 om 12:31

Sanchez een miskoop? Ik weet niet wat jouw definitie van een miskoop is, maar zijn statistieken zien er toch niet slecht uit.

12 mei 2014 om 16:23

Ja een miskoop, hij speelt niet veel. Hij heeft niet laten zien wat hij kon. Je mag spreken van een mislukking.

Laat hem maar in Londen en doe iets anders met dat geld. 40 miljoen is hij echt niet waard. Nu ja, ik ga er nog steeds van uit dat dit bericht tot de 'geruchten' behoort.

Belachelijk de reacties hier.
Mensen die denken dat kompany te halen is voor 40 mil zijn niet wijs.
Mensen die denken dat barca een 19jarige jochie moet halen voor 35 mil om gelijk basis te zetten zijn ook niet wijs.
Dan nog thiago Silva die ook niet haalbaar is en ook nog een slecht speelt de laatste tijd. Die is pas overschat ! Heeft in z'n eentje gezorgd dat psg uitgeschakeld is in de cl.
Dan nog hummels die veelste traag is Vermaelen en koscielny die al te oud zijn en Vertonghen die ook genoeg fouten maakt.
Luiz staat er niet voor niet bij Brazilië .
Als hij slecht is waarom staat hij basis daar? Ze hebben zat goede verdedigers maar toch staat luiz daar elke keer!
Wacht maar tot hij zich aanpast en dingen leert bij barca dan snoert hij ider1 de mond en zijn ze in 1x wel allemaal fan van hem.
Kan iig niet wachten om een shirt van hem te halen en zo'n geweldige pruik.

12 mei 2014 om 15:25

Cavani heeft anders ook enorme kansen om zeep geholpen, had hij er 1 ingeprikt zag het er heel anders uit.
T.Silva hoort gewoon bij de top verdedigers in de wereld.

12 mei 2014 om 16:25

ik overdrijf ook een beetje maar hij veel mensen doen alsof hij de beste is.
maar kompany loopt mijlen voor op alle verdedigers.
verder zijn spelers als mangala en benatia geen hoger niveau gewend zoals luiz en die kosten net zo veel. al zal benatia iets minder zijn maar heeft hij veel minder ervaring zovel op europees als internationaal. zelfde geld voor mangala. al is die nog maar 23 :O. zou je niet zeggen van zo'n beest van een speler maar misschien past hij helemaal niet in het spel van barca.

offtopic : over cavani heb je wel gelijk maar dat krijg je als je hem misbruikt en niet altijd gewoon in de spits zet waar hij hoort.
natuurlijk onmogelijk met ibra die zo in vorm is maar had je veel geld bespaard .cavani had psg namelijk ook wel kampioen gemaakt.

12 mei 2014 om 17:03

Wat een grote fout van Barca zeg,kan iemand mij uitleggen wat voor meerwaarde Luiz heeft voor Barca???
En kom niet met argumenten van dat het een goede verdediger is.Hij nl wel wel een verdediger,maar wel de domste die ik in jaren of ooit hebt gezien,waardeloos gewoon.
Wat bezield Barca nou?Welke kant willen ze op.
Laat ze dan maar Jose als trainer aanstellen.
Nee hoor,het wordt tijd voor een nieuw technisch beleid bij Barca,dit is zeer en zeer zwak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren