Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

NEC degradeert na wanprestatie, RKC langs rand van de afgrond

Laatste update:

Na twintig jaar onafgebroken in de Eredivisie te hebben gevoetbald, is NEC komend jaar veroordeeld tot de Jupiler League. Het elftal van Anton Janssen bleek voor de tweede keer in een kleine 48 uur tijd niet opgewassen tegen Sparta, dat dit keer met 1-3 won en zich daarmee plaatst voor de finale van de play-offs om promotie/degradatie tegen FC Dordrecht. RKC Waalwijk ontsnapte: de Eredivisionist hield De Graafschap in het Mandemakers Stadion ternauwernood op 1-1, nadat de eerste ontmoeting in een 0-1 overwinning was geëindigd. De ploeg van Erwin Koeman neemt het in de laatste ronde op tegen Excelsior.

/

NEC - Sparta Rotterdam 1-3
De 1-0 nederlaag op Het Kasteel van afgelopen vrijdag kwam hard aan in Nijmegen, maar niemand die nog serieus rekening hield met een rampscenario zoals zich dat zondagmiddag voltrok. De nummer zestien van de Jupiler League liet er geen gras over groeien en nam meteen het initiatief. De eerste kans was dan ook voor Mimoun Mahi, wiens schot nog voorlangs ging. Niet veel later was het alsnog raak. Rens van Eijden, Jeffrey Leiwakabessy en Kevin Conboy grepen niet in bij Roald van Hout, die Kalle Johnsson klopte. NEC poogde meteen om de schade te repareren en dat offensief leidde tot een mogelijkheid voor Sören Rieks, wiens inzet op de paal eindigde.

Nadien dompelden de elf Spartanen het aardig gevulde Gofferstadion in diepe rouw. Huseyin Dogan vond met een indraaiende vrije trap Mahi, die profiteerde van opnieuw slecht verdedigen achterin bij de thuisploeg. Alireza Jahanbakhsh, de held van vorige week, zag daarna nog een inzet van de lijn gehaald worden, maar Sparta deelde nog voor rust de genadeklap uit: Steef Nieuwendaal zorgde met een verwoestende knal voor de 0-3. Sparta liet vervolgens na om de score verder uit te bouwen tegen het murw geslagen NEC, dat via Ryan Koolwijk (kopbal) nog wel de eer redde. Geen thuisfan die daar echter enige waarde aan hechtte.

/

RKC Waalwijk - De Graafschap 1-1
De Graafschap maakte in het thuisduel met RKC Waalwijk al een prima indruk, maar de Doetinchemmers verloren tegen de verhouding in met 0-1. Ook in Waalwijk beten de Superboeren flink van zich af. Het begin was weliswaar voor RKC, dat via Evander Sno een kansje kreeg, maar daarna liet De Graafschap zich zien. Ex-Ajacied Vincent Vermeij was enkele keren gevaarlijk voor de bezoekers, die het spel mochten maken van RKC. Na rust leidde het tot een doelpunt voor De Graafschap: een voorzet van Edwin Linssen werd door Dean Koolhof afgewerkt.

De fans van De Graafschap in het bomvolle uitvak vierden alvast een voorzichtig feestje, maar lang bleef de voorsprong niet op het bord staan. Romeo Castelen kwam namens de Eredivisionist goed door op rechts, gaf voor en zag dat Jean-David Beauguel de bal bij de eerste paal kon binnentikken. Beide partijen probeerden daarna de controle te pakken, maar dat lukte niet. De beste kans was nog voor Castelen, maar hij schoot tegen keeper Theo Zwarthoed aan. Vlak voor tijd miste Tim Vincken een gigantische kans, door op aangegeven van Vermeij in het zijnet te schieten. Ook in de laatste minuut kwam RKC bijzonder goed weg. Een inzet van Vermeij werd van de lijn gehaald, Nathan Kabasele schoot rakelings over. Dat betekende dus dat RKC langs de rand van de afgrond scheerde, want een tegengoal in die fase zou vrijwel zeker degradatie betekenen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het erg jammer dat NEC is gedegradeerd. Ik heb het altijd een mooie club gevonden maar degradatie is misschien wel beter voor hun want dan kunnen ze de meeste buitenlanders lozen en verder gaan met Nederlanders. Ik hoop dat Dordrecht promoveert want Sparta heeft dit jaar in de reguliere competitie geen thuiswedstrijd gewonnen dan verdient Sparta geen eredivisie.

11 mei 2014 om 18:33

Ik als nec fan heb totaal geen medelijden. Terecht dat ze degraderen. Meest zwakke elftal zonder strijd van de eredivisie.

11 mei 2014 om 20:10

Precies als je je niet kunt opladen voor een degradatie duel in je eigen stadion, dan verdien je het ook niet om in de eredivisie en dan nog tegen de nummer 16 van de jupiler ook nog pfff

11 mei 2014 om 18:33

Qua beleid verdient NEC het ook om te degraderen. Als je ziet wat voor dure spelers daar staat die totaal niks toevoegen. Zowel Roda als NEC moet gewoon 70% van het elftal zien te lozen inclusief hoofdtrainer en technisch bestuur.

ON: toen NEC een punt haalde in de Arena en trainer Janssen vond dat de champagne uit te kast kon en dat het tijd was voor een klein feestje voelde ik het al aankomen dat NEC het niet zou gaan halen.

11 mei 2014 om 18:45

Anton mag blijven heeft zijn best gedaan en zou de kans moeten krijgen en is een man met een hart voor de club iets wat nu zeer hard nodig is.

Het bestuur en dan voornamelijk Edo Ophof mag weg. Het beleid is belabberd aankopen die idd helemaal 0,0 toevoegen.
Zie dat geld liever naar jeugd gaan.

Maar deze selectie heeft het verdiend om te degraderen al doet dat pijn om te zeggen. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat en wie weg gaat en blijft.

11 mei 2014 om 19:08

Hij heeft zijn best gedaan, zozo het is wat. Als iedereen die maar zijn best doet maar mag blijven zitten zou er nooit wat veranderen. Je best doen is niet altijd goed genoeg.

Verder ben ik het wel met je eens dat vooral degene is die verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid (edo Ophof?) echt een wanprestatie heeft geleverd. Wat een vreemdelingenlegioen is dat zeg.

Verder denk ik niet dat NEC heeft aan mensen met hart voor de club, ik denk dat NEC vooral iets heeft aan mensen (spelers, beleidsbepalers) met kwaliteiten.

11 mei 2014 om 18:47

Je weet dat het slecht gaat met het Nederlandse voetbal waarneer er zeer waarschijnlijk stadions zijn te vinden in de Eredivisie met een capaciteit van 4100 (dordrecht) en ca. 3400 (excelsior).

11 mei 2014 om 19:05

Het gaat er om wie er wint, niet om de capaciteit van een stadion. Vind dit een beetje gezeur...

11 mei 2014 om 19:21

Nee maar wat jij niet snapt is dat touwschouwers voor de inkomsten zorgen voor de clubs. Dus hoe meer toeschouwers er komen hoe meer inkomsten er zijn en hoe groter de begroting. Dus een club waar maar 2000 supporters komen, heeft ook veel minder geld te besteden. En kunnen dus geen redelijke/goede spelers aantrekken. Dit haalt het niveau van de Eredivisie fors naar beneden.

11 mei 2014 om 19:35

De kans op een "echte" degradant wordt groter, maar FC Dordrecht en Excelsior hebben het wel zelf afgedwongen so far. En hoeveel kunnen er bij RKC in??

11 mei 2014 om 19:47

In het mandemakers stadion kunnen 7508 mensen zit overigens nooit vol. Maar vooral het feit dat NEC wordt ingeruild door zeer wrs Dordrecht is problematisch.

11 mei 2014 om 19:48

onderin is het sws al jaren dramatisch, clubs als vvv graafschap rkc willem 11 gaan op en af en komen zo niet verder, het niveau word alleen maar droeviger.

11 mei 2014 om 19:48

Dan moet je wel eerst de toeschouwers hebben. Voor een jupiler league club betekent eredivisie meer toeschouwers. Dat is toch een eerste stap voor een groter stadion.

11 mei 2014 om 20:01

Ik vind eigenlijks dat je als club in de eredivisie gem. 7000 touschouwers moet trekken. Bij Excelsior is dat onmogelijk als je kijkt naar de voorgaande jaren in de Eredivisie meestal 3300. Bij dordrecht is dat nog even afwachten hoeveel er gaan zitten, ik denk maximaal 5000.

11 mei 2014 om 20:08

Ten eerste het gaat hier helemaal niet om Sparta en ten tweede ik weet wel dat Rotterdamers graag naar het verleden kijken.

11 mei 2014 om 20:25

Ik maak me meer zorgen dat er straks een stadion van 20000 man maar voor een derde gevuld zal zijn.....(roda)

11 mei 2014 om 20:42

Tsja dat is het verschil tussen Engeland, Scotland en Nederland. In Engeland is hun voetbalclub hun leven en zullen de stadions altijd vol zitten. In Nederland is het voor de meeste een hobby en als ze het niet bevalt dan houden ze ermee op om naar het stadion te gaan.

11 mei 2014 om 21:58

PL trekt volle bakken maar de Championship League, de Engelse eerste divisie trekt ook niet elke wedstrijd vol.

11 mei 2014 om 22:32

Bij die 'sjoelbak' in dordrecht staan wel mensen aan het roer die gezond beleid voeren en geen miljoenen nodig heeft om een fatsoenlijk aanvallend voetballend team op de been te brengen en geen 4 trainers per seizoen slijten. neem lekker nog een 'borreltjuh' joh op het tranendal van aanstaande zondag alvast! 8-)

Poh, zonde van de derby... Dan maar tegen Achilles

Ik heb te doen met de supporters van Nec, maar het is echt een dramatisch elftal. Onvoorstelbaar dat Ajax hier 2-2 tegen speelde.
Het is zuur, maar over een week ben je er grotendeels overheen. Rug rechten en volgend seizoen samen met Roda promoveren !

11 mei 2014 om 18:45

Haha die NEC supporter in de Amsterdam Arena dacht dat ze er al waren met zijn gejuich.. die hoeft voorlopig niet meer rondom Nijmegen laten zien

11 mei 2014 om 18:55

Het word spannend volgend jaar met roda, nec en voor jupiler league begrippen grote clubs als vvv de graafschap rkc of excelsior, sparta of dordrecht(denk dat ze volgend jaar weer bovenin meedoen).

11 mei 2014 om 19:05

grote clubs voor jupiler begrippen en dan kom je vervolgens met dat rijtje clubs aan.

11 mei 2014 om 19:51

dat zijn grote clubs in de jl ja, die clubs hebben in de voorbije jaren eredivisie gespeeld en strijden nog steeds bovenin mee, al geld dat dit seizoen in de competitie wat minder voor sparta en de graafschap maar het blijven qua naam begroting achterban de grotere clubs. Wie vind jij de grotere clubs dan in de jl?

11 mei 2014 om 20:48

MVV

Hoe kan het dat de nummer 16 van de Jupiler League zich kwalificeert voor de play-offs? Zijn dat niet de eerste 3 of 4 die zich kwalificeren?

Hoe dan ook.. als NEC zijnde moet je kapot schamen om van de nummer (16) Sparta R'dam verliezen. Word een mooie match: FC Dordrecht - Sparta R'dam.

Edit: Bedankt all

11 mei 2014 om 18:32

Als je een periode titel wint dan mag je play offs spelen. Aangezien sparta 3e werd in een periode maar de nr 1 jong psv geen periode mag hebben en fc dordrecht de nr 2 al een periode had. Kreeg sparta die periode.

11 mei 2014 om 18:52

Belachelijk systeem eigenlijk... Het is knapper om geen play-offs te halen als JL ploeg dan wel...

11 mei 2014 om 19:53

dat klopt, maar de een heeft in periode 3 voordeel en in periode 1 nadeel. tja, zoiets als een loting waarbij de geluksfactor ook mee speelt.

11 mei 2014 om 20:37

Schitterend systeem juist. Aangezien topklaase clubs niet willen promoveren, degradeert er niemand. Zonde periodetitels zou 2/3 van de competitie na 15 wedstrijden al nergens meer voor spelen. Nu hebben clubs altijd nog een doel

11 mei 2014 om 18:32

Sparta won een periodetitel

11 mei 2014 om 18:32

Je moet periode zien te winnen. Na 8 wedstrijden (dacht ik) kan je een periodetitel pakken. /heb je die, dan speel je dus play-off wedstrijden. Daarnaast zijn er nog de eerste 6ploegen dacht ik die zich hiervoor kwalificeren.

11 mei 2014 om 18:32

Sparta heeft een periodetitel veroverd wat hun recht geeft op deelname

11 mei 2014 om 18:33

Sparta is periodekampioen geworden van de 2e periode.

11 mei 2014 om 18:33

Sparta heeft een goede periode tijdens de competitie gehad waardoor ze een periodetitel gepakt hebben en daar door geplaatst zijn voor de play-offs.

11 mei 2014 om 18:33

Periodekampioen geworden

11 mei 2014 om 18:33

Ze spelen 4 periodes in de JL en als je 1 van die 4 periodes bovenaan eindigt dan mag je meedoen met de Play-offs.

11 mei 2014 om 18:34

Nee alle winnaars van een periode mogen deelnemen aan de playoffs. Sparta had een periodetitel gepakt en mocht zo, ondanks het dramatische seizoen, meedoen.

11 mei 2014 om 18:35

Sparta heeft de tweede periodetitel gekregen, ondanks dat ze als 3e eindigden die periode. Dordrecht werd namelijk eerste, maar had de eerste periode al gewonnen, terwijl Jong PSV tweede eindigde, maar die mogen niet promoveren. Vandaar dat de tweede periodetitel naar Sparta ging.

11 mei 2014 om 20:02

Jong psv werd 1e naar mijn weten.

11 mei 2014 om 20:51

Helaas klopt jouw weten niet. Jong PSV had aan het einde van de tweede periode 20 punten en FC Dordrecht 22 punten.

11 mei 2014 om 20:55


Doet er niet toe. Jong psv doet voor spek n bonen mee

11 mei 2014 om 18:40

sparta had een periodetitel gewonnen, vandaar dat ze aan de playoffs meedoen,

11 mei 2014 om 19:00

Apart systeem. Ik zie het liever verdwijnen.

11 mei 2014 om 20:10

Waarom is het een apart systeem? Omdat de nummer 16 toch nog veel kwaliteit blijkt te hebben? Als Sparta echt zo slecht was dan hadden ze ook van NEC verloren. Dit systeem bestaat al zo lang als ik mij herinneren kan, dus ik vind het nogal onzin dat mensen nu opeens gaan roepen dat het afgeschaft moet worden.

11 mei 2014 om 20:42

Play offs allemaal afschaffen.
Slaat toch nergens op dat de nummer 16 van de jupiler ligue kan promoveren door dit systeem.
Gewoon de nummer 1/2 laten promoveren, en de nummer 3 promotie/degradatie laten spelen tegen de nummer 16 (of alle 3 eruit en 3 nieuwe erin.
Slaat toch nergens op net als de E.L. play-offs, door een stomme play off duel maakt je ranking over 34 duels niks meer uit.
Vitesse/heerenveen hadden alles te verliezen de rest alles te winnen.

11 mei 2014 om 22:04

Weet ik niet. Dit systeem vind ik op zich wel prima en ik zie niet echt bezwaren er tegen. Een paar jaar geleden had je nog play-offs voor de Intertoto competitie en toen speelde letterlijk de hele eredivisie play-offs, maar ik zou niet weten wat hier op tegen is. Sparta had een reeks hele goede wedstrijden en zijn toen weggezakt. Maar als zij echt zo slecht waren en geen kans op de een plaats in de eredivisie hadden verdiend hadden zij ook wel verloren van Eindhoven.

Dus nu gaat het om Dordrecht en Sparta wie er promoveert toch? Spannend! Ik kom zelf uit Dordt maar draag Sparta ook een warm hart toe.

11 mei 2014 om 18:33

Voor wie zijn de feyenoord supporters nou die elke keer bij dordt op de tribune zaten afgelopen jaar.

11 mei 2014 om 18:36

Voor Dort. Sparta en Feyenoord is vaak water en vuur. Sparta keek altijd neer op feyenoord als de elite.

Al gun ik het Sparta! Geweldig stadion en geweldige historie!

Hulde voor Regio Rijmomd heel knap! 3 van dr laatste 4 hulde

11 mei 2014 om 18:37

Ehh ik snap de vraag niet. Je bedoelt voor wie FC Dordrecht supporters zijn die ook Feyenoord supporteren? Als die 2 tegen elkaar moeten?

11 mei 2014 om 18:38

Ik hoop op Sparta. Ik ben gek op de stadsderby.

11 mei 2014 om 18:39

Ik ben voor Dordt en Feyenoord maar als ze tegen elkaar spelen ben ik voor m'n stad, zitten ook meerdere Feyenoord seizoenkaarthouders bij Dordt, daarvan zullen de meeste voor Dordt zijn als ze tegen elkaar spelen.

11 mei 2014 om 18:43

Het maakt de meeste Feyenoord supporters niet veel uit,Dordrecht is leuk en met Sparta komt de enige echte derby terug in de Eredivisie. En met Excelsior die ook nog kans maakt om te promoveren zou t feest helemaal kompleet.

11 mei 2014 om 18:42

Ik gun het ook dordt. Sparta moet zich aansluiten bij Feyenoord met alle respect. Dordrecht heeft veel meer bestaansrecht en zou à la een pec beleid prima in de subtop kunnen komen!

11 mei 2014 om 18:46

Sparta zal zich nooit aansluiten bij Feyenoord...echt nooit. Dan laten ze de club liever afsterven.

11 mei 2014 om 20:03

Sparta is in mijn ogen een club van Rotterdammers die de stad niet waard zijn. Ze kijken ongelofelijk neer op Feyenoord-supporters en de club Feyenoord, Sparta is namelijk een eliteclub en Feyenoord een volksclub. Ze zien het maar al te graag slecht gaan met de club van Zuid. Andersom zit er totaal geen frustratie, sterker nog, Feyenoord-supporters kijken altijd erg uit naar de aanwezigheid van Sparta in de Eredivisie.

Ik hoop op FC Dordrecht, die het ook volledig verdienen na een geweldig seizoen en geweldig voetbal in de Eerste Divisie.

11 mei 2014 om 20:04

Waarom zou sparta zich moeten aansluiten bij Feyenoord? Mooi stadion, mooie historie, goede jeugdopleiding. Sparta is de club van Rotterdam.

11 mei 2014 om 18:44

Feyenoord supporters zijn vaak voor Dordrecht, maar hopen ook dat Sparta weer in de eredivisie terugkomt, want het is niet leuk om niet meer tegen de rivaal uit de stad te kunnen spelen.

11 mei 2014 om 18:47

En het is minder ver reizen als je naar dordt en Sparta moet!

12 mei 2014 om 11:58

De nummer 2 of de nummer 16 in de Eredivisie? Doe mij dan de nummer 2 maar.

Zo heerlijk dit
Karma always strikes back
Bye bye

Hopen dat de seizoenskaarten nu goedkoper worden

Als je over 2 wedstrijden met 4-1 verliest van de nummer 16 dan verdien je niet in de eredivisie te spelen! Ik hoop dat nec er weer bovenop komt en volgend jaat weet eredivisie speelt, de derby moet behouden blijven maar helaas.
Succes met de verwerking en ook Vitesse is hier niet blij mee ondanks dat we grote rivalen zijn.

11 mei 2014 om 18:40

Praat voor jezelf,aub!

11 mei 2014 om 18:59

Wat een slechte verliezer ben je. Wees blij dat iemand dit nog zegt. De meeste supporters vinden dit gewoon terecht.

11 mei 2014 om 18:55

Ik ga ze echt niet missen in Arnhem. Heb niet zo veel met die derby. Is ook pas sinds half jaren 90 dat die derby-sentimenten loskwamen. Alleen omdat Karel Aalbers riep dat de regio te klein is voor meerdere clubs in de Eredivisie.

11 mei 2014 om 19:51

Heb zo'n hekel aan die club. Totaal geen problemen mee dat ze degraderen. Sterker nog ga er zo een paar pilsjes op drinken. Voordeel voor Vites dat we 2 extra lastige wedstrijden niet hoeven te spelen.

12 mei 2014 om 01:00

Nou worden jullie misschien toch nog kampioen komend jaar. Weten we wel meteen waarom.

Sterkte aan de NEC supporters! Maar het bestuur van NEC heeft het er echt zelf naar gemaakt met hun wanbeleid! Hoop nu dat Dordrecht promoveert! Kan toch niet zo zijn dat de nummer 16 van de Jupiler League gaat promoveren!

Als je zo speelt zoals NEC deed met name de eerste helft, dan roep je het over jezelf af. 1-3 verliezen van de nummer 16(!) van de Jupiler League mag je als NEC zijnde natuurlijk nooit overkomen. Samen met Roda maar weer vechten om het kampioenschap in de JL

Heerlijk zeg Sparta. Compleet verdiend gewonnen, NEC stond echt te dromen. Die moeten zich echt even goed gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.

nec kon de druk niet aan, tegen ajax vierden ze feest en keken ze neer op de roda fans, en nu zijn ze zelf gedrageerd.. karma he.
succes in de jupiler leaque

Mijn clubbie net niet gered.#degraafschap

11 mei 2014 om 18:39

Nou ik ben rkc'er maar dankzij jullie wel 10 jaar ouder in 90 minuten. Mijn complimenten voor jullie

11 mei 2014 om 18:45

Toch verrassend vandaag hadden we niet verwacht maar we zijn door.

11 mei 2014 om 19:44

En dankszij de scheids. Die had een minuut eerder afkunnen fluiten. Dan had dit weer een paar gescheeld.

11 mei 2014 om 18:57

Hoi Henk, dit is voetbalzone, geen twitter. Verkeerde tabblad.

11 mei 2014 om 19:10

Maak niet uit je weet wat ik bedoel

Zonde van die mooie club nec! Beleidsmakers en spelers ga je schamen. Te doen met de trouwe fans... Sterkte!

Twee grote clubs die weg vallen, Roda en nu Nec. Beide met een groot stadion, veel supporters en een lange periode op het hoogste niveau. Ook twee ploegen die de laatste jaren veel bestuurlijk onrust hebben gekend en twee clubs waar opvallend veel buitenlanders spelen. Ook twee clubs die midden in het seizoen enigzins onverwacht van trainer wisselden.

Ik zal beide clubs niet missen gezien het wanbeleid dat ze voeren. Ik hoop wel dat beide clubs kunnen overleven op een niveau lager, dat de fans blijven komen, dat ze financieel gezond blijven en dat ze nu gaan bouwen aan een goed elftal met een stabielere, lees Nederlands/regionaal georiënteerde basis en dat ze op termijn weer terugkeren naar het hoogste niveau.

11 mei 2014 om 21:02

Precies. Wanbeleid moet gestraft worden. Ik hoop dat de knvb nou eens de regels qua promotie/degradatie gaat herzien. Iig 2 standaard degradaties uit de eredivisie en dan 1playoff. En 3 standaard degradaties uit de jupilerleague. Meer competitie en concurrentie, maak je het voetbal gezonder en sterker mee.

Er is zicht op de stadsderby. Yes!!! Niks mooier dan op het Kasteel Sparta - Feyenoord kijken.

Verschrikkelijk blij dat Rkc door is, nu excelsior nog. Zeer lastig

Wat heeft Rkc trouwens geluk gehad 2x paal/lat in de slotfase 85e min+.

Vind het triest voor NEC maar voor de Jupiler clubs supporters is het wel weer leuk om tegen NEC te spelen en een uitwedstrijd in de Goffert. Terechte overwinning van Sparta.

We moeten eerst uit tegen Sparta en daarna thuis, ben benieuwd, vind ons wel sterker maar Sparta heeft de kracht van de goden gekregen lijkt het wel nu. Paul Gladon, onze beste speler(met Fortes) die een huurling is van Sparta gaat denk ik ons de Eredivisie inbrengen.

Heel jammer dit, had het ook niet verwacht. Hoop dat ze snel terug zijn zodat we snel weer de derby kunnen spelen. Sterkte vanaf de goede kant van de waal.

Jammer voor NEC maar misschien voor de club zelf wel beter.
Het is de laatste tijd erg rumoerig en in de Eerste Divisie dan een frisse start maken met een nieuw bestuur en een nieuwe selectie, dan met voorkeur wat Nederlands talent ipv het vreemde legioen wat er nu voetbalt. Kan me niet voorstellen dat er in de jeugd slechtere spelers lopen dan wat er nu is.
Mooi voorbeeld is Stan Bijl, keeper zeker een klasse beter is dan wat er nu op doel staat.

In ieder geval één mooie wedstrijd om de hoek voor Feyenoord komend seizoen, uit bij het bevriende FC Dordrecht of uit bij de rivaal Sparta.

Gefeliciteerd voor nu, Spartanen. Prachtige zege.

Speler van de Graafschap werd onderuit getrapt voor de 1-1. beetje jammer dit.

11 mei 2014 om 18:40

Viel mee zei linsen ook voor de camera van fox. Was niks aan de hand

11 mei 2014 om 18:48

Ach Linssen die lult alleen maar onzin het hele seizoen al en dat is dan aanvoerder.

Heel terecht dat NEC eruit ligt. Het laat zien dat met wanbeleid je er zo uit kan liggen en in deze competitie kan iedereen van elkaar winnen!

Ook voor Twente beter dat in de regio oost sponsors niet uit teveel clubs kunnen kiezen. Vitesse zegt niks voor sponsors, de graafschap en NEC vallen weg. Go ahead, pec, Heracles en twente kunnen er nu om strijden.

Vanuit dat financieel oogpunt hoop ik dat Heracles volgend jaar een stap terug doet. Kortom terechte winnaars hopelijk komen Sparta en fc Dort erin (leuk voor René!)

11 mei 2014 om 18:57

Nou je sponsor verhaal is echt onzin zeg.
Nijmegen-enschede dat is me een afstand zeg.
Die wordt alleen gelopen door estafette teams van beide universiteiten....
En een Gelderse bedrijf gaat niet snel naar Twente.

Voor mij blijft Grolsche ook gewoon Groenlo hahaha

11 mei 2014 om 20:29

Als ik als sponsor zou moeten kiezen tussen een club die bij de Knvb onder curatele staat en de afgelopen jaren met de boekhouding heeft zitten klooien of een club die de zaakjes goed op orde heeft zoals Go Ahead of Heracles, dan wist ik het wel.

11 mei 2014 om 22:27

@nutraal
Ik heb het niet over het lokale aannemersbedrijf in Nijmegen, maar over top 50 gazellen van de FD. Die willen we aantrekken als Twente zijnde.

@homan Wat je niet begrijpt is dat Twente een uitstekend imago heeft. Zoals ook Johan Derksen aangaf: er is helemaal niets aan de hand. We gaan Europa in, hebben een rustige voorbereiding en versterking op alle plekken in het elftal. Sponsors willen juist investeren in een club die Europees speelt en attractieve spelers heeft als Gutti, promes, ebecilio en Tadic.

11 mei 2014 om 23:21

Als het imago de reden is dat sponsors voor FC Twente kiezen dan begrijp ik niet dat je hoopt dat Heracles volgend jaar degradeert omdat dat uit financieel oogpunt beter is voor FC Twente.
Degradatie van Heracles zou FC Twente niet veel meer sponsors opleveren, immers sponsors hebben toch al gekozen voor FC Twente vanwege het goede imago....

Ik denk dat het goede imago de afgelopen tijd een deuk heeft opgelopen en dat investeerders liever in zee gaan met een gezonde club dan met een club die onder curatele staat. Het recente nieuws omtrent FC Twente zal de club denk ik niet heel veel sponsors kosten, maar het zal ze zeker geen sponsors opleveren.

En wat Johan Derksen allemaal vertelt zal me echt een worst zijn, die man heb ik nooit serieus genomen.

Zo,nu zijn die mondjes wel even gesnoerd denk ik,klote voor jullie(dat meen ik ook nog)maar nu even een jaartje afkoelen in de jupiler league!

Toch wel leuk er komt sowieso een nieuwe club in de eredivisie. En misschien volgt Excelsior ook nog wel. Het was vandaag billen knijpen maar we hebben het gered nu op naar Excelsior en dan moet het echt beter.

11 mei 2014 om 22:03

Hadden ze dat idd maar gedaan dan zijn we geen 90 min in spanning.
Maar dit is de tactiek van Koeman. Donderdag zal het niet anders zijn.

11 mei 2014 om 22:03

Zijn=zaten

NEC verdiend eruit en ik maal er geen sec om.
Zie veel liever sparta in de eredivisie.

11 mei 2014 om 20:47

Liever Dordrecht, nummer 16 van de jupiler ligue, aub niet.

11 mei 2014 om 18:43

systeem is al jaren zo.
wat lig je nou zo te janken?

11 mei 2014 om 18:46

Gemengd systeem van Duitsland en Engeland.

: 2 clubs degraderen sowieso in de Eredivisie. En dan de nummer 16 vd Eredivisie speelt een bepalingsmatch.

De clubs in de JP: Nummer 1-2 allebei promoveren. En dan de nummers 3-6 tegen elkaar laten spelen. Degene die de finale haalt speelt in de bepalingsmatch tegen de nummer 16.

Zo heb je iig geen competitievervalsing als die kut periodetitels!

11 mei 2014 om 18:47

Die hele jl is een lachertje;
- 3 teams doen voor spek en bonen mee
- geen verplichte promotie/degradatie
- periodetitels, waarna je daarna gerust als 16e mag eindigen.

De Knvb moet echt iets doen hieraan, het is gewoon een belachelijk competitie die werkelijk nergens op slaat. Onderin is het niet spannen, aangezien amateurs niet willen promoveren. Alleen het kampioenschap doet er toe, want als je bij de eerste 8-10 clubs eindigd ben je wel bijna zeker van een ticket voor de promotie/degradatie wedstrijden.

Hoop ook echt dat Roda daar snel uit is, want ik vind het nu al niks en ze zijn nog geeneens begonnen.

11 mei 2014 om 22:30

Juist mooi als laagvliegers komen. Kun je makkelijker punten pakken. Ik zie liever een kleine subtop en veel laagvliegers en maar 3-6 topploegen in de competities die Europa ingaan. Geld moet veel meer naar de top toe waardoor we weer kunnen aansluiten. In europa

We zullen ook is een keer geluk hebben, bedankt Higler voor het door laten gaan van RKC naar de volgende ronde van de play offs, zwaar onverdiend maar wat doe je er aan.

11 mei 2014 om 18:50

Higler gaf anders wel 7 minuten blessure tijd ipv 5

11 mei 2014 om 18:53

daarmee wordt die onterechte goal niet goedgemaakt..daarbij zijn die rkc lui een koning in tijd rekken..

11 mei 2014 om 19:05

Omgekeerd zou het ook gebeuren, en het viel nog wel mee vond ik. Het is voor ons jammer dat er een spanning sloeg op het team, je zag dat wanneer rkc een beetje aanzette het wel degelijk beter is dan de Graafschap

11 mei 2014 om 19:13

Nou Wartie probeer vooral smoesjes te verzinnen om dat zwakke team van jullie te verbloemen, want ik kan je niet serieus nemen. Graafschap was 80 x beter over 2 wedstrijden gezien klaar. En we worden weer genaaid door een scheidsrechter die een onterechte vrije trap geeft en we hebben zoals altijd (want dit is niet de eerste keer) weer is bijzonder veel pech.

11 mei 2014 om 19:20

Njah tijdrekken dat zouden wij net zo goed hebben gedaan, dat kan je ze niet kwalijk nemen.

11 mei 2014 om 19:30

Dan was het verlenging geweest. Dan waren ze nog niet door.

11 mei 2014 om 19:32

We hebben geen zwak team. De spelers worden verkeerd gebruikt. Er word geen echte spits opgesteld en Sno moet op het middenveld. Waren Sno en Castelen er niet geweest dan waren we denk ik al gedegradeerd.

11 mei 2014 om 19:47

Welke onterechte goal. Wat heb ik nu weer gemist?

11 mei 2014 om 19:51

Beste duifmeer, De graafschap 80 x beter en toch is uiteindelijk helemaal Noppes voor de Graafschap. Dus ergens zal er toch iets niet goed zitten bij de graafschap. Want waarom heeft de graafschap dan niet vet gewonnen van dat zwakke rkc? De scheids en pech? En duifmeneer praat over smoesjes verzinnen?
Nee, echt! Waarom heeft de graafschap dan niet kunnen winnen van dit rkc?

11 mei 2014 om 20:54

80x beter en dan moet ik jou serieus nemen? En daarbij bericht later geef je me weer gelijk. Jij bent niet serieus te nemen dus. De Gtaafschap speelde goed verdiende miss wel meer idd. Maar je zag na de 0-1 rkc zet een keer aan en jullie werden weg gespeeld en boem 1-1. Wij hebben dit seizoen laten zien geen slecht team te zijn maar als je nu zegt het was niet best de afgelopen 2 wedstrijden heb je gelijk. En dat ligt een beetje aan het spel van de graafschap maar meer aan de angst bij rkc

11 mei 2014 om 19:43

Higler? Volgens mij floot Wiedemeijer in Waalwijk.

11 mei 2014 om 19:48

Ja, en deze scheids was niet echt voor rkc.

11 mei 2014 om 21:09

higler zorgde er voor dat rkc de wedstrijd in doetinchem had gewonnen..

12 mei 2014 om 07:30

Nee hoor, als je kansen krijgt en niet scoort kun je nooit winnen.

dit was uitstel van executie Sparta zit in een flow gun het ze van harte maar Nec oh Nec wat was het verschrikelijk de grote Bezem er door heen
en eerlijk is eerlijk de jupiler league word volgend seizoend spannend..

Terechte degradatie voor Nec. Slecht beleid en dan krijg je dit.

Slecht van nec. Kan me nu op zich wel voorstellen dat de roda fans balen. Als je zo faalt in de nacompetitie, dan had je het misschien beter aan roda over kunnen laten.

Echt zo zonde voor de club NEC ik als Vitesse supporter vind het zo' jammer dat NEC is gedegradeerd 2 fantstische wedstrijden lopen we nu mis ook al zijn jullie de aartsrivaal dat gun je geen club dan is europees voetbal mislopen niks sterkte Nijmegen e.o. Sterkte uit Ernhem

Ik hoop dat RKC degradeerd, vind de club niet zo bijzonder veel aan. Ik vind het wel wat hebben, de opkomst van al die jupiler league clubs. Van NEC vind ik het wel enorm jammer, geen derbys meer met Vitesse, zijn toch wel mooie wedstrijden. Ik zou het ook prachtig vinden als Sparta weer terug zou komen! Hoe nep en corrupt het ook is dat de nr. 16 de play-offs mag spelen, heb altijd wel veel sympathie voor de club gehad.

11 mei 2014 om 19:14

Het is niet de opkomst van de JL het is de aftakeling van de Eredivisie dat is een heel groot verschil.

11 mei 2014 om 19:50

Mooi gezegt, helemaal mee ees. Het niveau in de Eredivisie gaat met sprongen achteruit en dan willen nog mensen Eredivisie spelers, die niet eens uitblinken bij hun clubs, opstellen in Oranje.

De Graafschap had door moeten gaan, eerste wedstrijd vele malen beter, tweede wedstrijd helaas maar 1x weten te scoren, hoewel ze kansen genoeg hadden. Maar helaas. Gefeliciteerd Rkc, Excelsior pakken jullie. De Graafschap moet volgend jaar maar nog een keer proberen.

Jammer dat de Graafschap het net niet gehaald heeft lucky RKC 3x van de lijn gehaald in de 90e minuut zie Excelsior ze wel verslaan Hoop op' promotie voor Sparta en Excelsior

Volkomen terechte aftocht van NEC en RKC had moeten volgen. De Graafschap laat hier echt een enorme kans liggen op terugkeer.

Straks w2 sparta en excelsior in de eredivisie....
Nec en roda waren dit jaar drama maar als die die clubs erbij komen devalueert de erediviie nog verder.
En ik bedoel dat helemaal niet hatelijk maar als je kijkt naar alles zoals stadion ,achterban , historie etc etc wordt het er allemaal niet beter op.

11 mei 2014 om 18:55

Willem II heeft een groter stadion dan N.e.c.. Meer historie en qua toeschouwers aantallen zullen ze niet veel voor elkaar onder doen. Dus als je op basis daarvan zou gaan kijken dan stijgt de eredivisie alleen maar.

Wat zullen die lui in Arnhem zich een ongeluk lachen om Nec. Man man man, wat een wanprestatie. Terecht gedegradeerd, voortaan kijken we NEC maar op vrijdagavond. Voor de rest ik gun het Sparta heel erg om eredivisie te spelen. Eén van Nederlands leukste clubjes met een rijk historie en een fantastische stadion.

VZ: bom vol uitvak??? 4 bussen dus 200 man dat is geen 750 man he? Want dat kan in het uitvak. En ja wij RKC hebben geluk gehad maar de Graafschap ook want ook wij kregen 3 goede kansen op de 2-1 en dan had heel het eind offensief van net veel minder spanning

11 mei 2014 om 20:24

Zonder geluk vaart niemand wel laat ze maar l*llen. We zijn door op naar donderdag.

Tja, een club die Jeffrey Leiwakabessy als 'versterking' binnenhaalt verdient niks anders dan degradatie. Vorig seizoen met afstand de allerslechtste speler bij Vvv, en dat wil heel wat zeggen.

dat zwarthoed niet kan keepen wisten we al, maar een bal vanaf 6 meter niet eens op goal kan koppen komen we nu ook achter..

11 mei 2014 om 19:07

Haha tja ik zag het idd, maar niet keepen zeg je? Hij hield de Graafschap anders wel in de wedstrijd

Ongelofelijk wat een verdediging weer vandaag. Er werd in ieder geval door iedereen gestreden, maar het is weer hetzelfde verhaaltje als de rest van het seizoen. De tegenstander krijgt de goals gewoon in de schoot geworpen.

In ieder geval is degradatie het beste signaal richting de leiding dat het beleid totaal verkeerd was. Tijd voor de bezem erdoor. Janssen kun je hier niet de schuld van geven, die mag wat mij betreft blijven. Edo Ophof is verantwoordelijk voor het aan de kant schuiven van echte clubman Carlos Aalbers die het prima heeft gedaan de laatste jaren met beperkt budget. Ophof mag van mij als eerste vertrekken, samen met een flink deel van de selectie. Op het laatst waren er een aantal spelers die gewoon hoopten dat NEC degradeerde omdat ze dan weg zouden kunnen, dan ben je toch wel diep gezakt. Nieuwe selectie opbouwen en een paar jongens die echt willen en alles geven, zoals bijvoorbeeld Leiwakabessy, houden.

Wat zuur voor Nec, mooie club en mooie achterban, maar eerlijk is eerlijk meer dan terecht. Ze hadden al geluk met geen rechtstreekse degradatie tegen Ajax, en je kan concluderen als je tegen de nummer 16 uit de jupiler league 2 keer verliest ben je meer dan terecht gedegradeerd. Leuk als de club van rotterdam weer terugkomt in de eredivisie!

Laten we hopen dat het clublied van NEC komend seizoen waarheid wordt:

Weer trekken wij ten strijde,
voor rood, zwart en groen.
Vechten ten alle tijde,
NEC wordt kampioen!

Opzouten met het hele bestuur!!!!
Opzouten met 70% van de spelers!!!!
De fans zijn de dupe.

Ik ben ervan overtuigd dat Dordt gaat winnen van Sparta, dan sinds 1995 weer terug in de Eredivisie.
Ik zie het wel gebeuren, we zijn een veel beter elftal dan Sparta en het leuke is dat onze topspits een huurling van Sparta is, Paul Gladon.

Mijn Prognose over aankomende play offs wedstrijden:

Sparta - Fc Dordrecht 1-1
Fc Dordrecht - Sparta 3-1

Rkc Waalwijk - Excelsior 2-1
Excelsior - Rkc Waalwijk 1-1

11 mei 2014 om 19:16

Nou wat daar zo leuk aan is snap ik niet. Want die jongen wilt volgend seizoen Eredivisie spelen en hij staat onder contract bij Sparta, dus je raad het al ? Word een 2e gevalletje Elvis Manu.

11 mei 2014 om 19:26

Ja heb zijn interview gezien op foxsports en denk wel serieus dat er tegen aan wilt knallen. En hij is zeker een speler met potentie.

Ik denk dat er van de begroting van NEC geen 55 over blijft op jl niveau. Als NEC nu geïnvesteerd had in een jeugdopleiding hoef je alleen maar 2 ervaren spelers op het middenveld te halen top trainer zoals bij cambuur. Dan ben je zo weer terug. Ipv daarvan gaat een kansloze tm hele veel geld uitgeven aan spelers uit het buitenland waarvan men niet eens weet hoe slecht ze zijn!! Ontslaan en investeer eens in een duurzame manager met verstand!!!

En ze zaten nog zo hard te juichen in de Arena. Als je niet van Sparta kan winnen is degradatie logisch. Sparta is een mooie club, hoop dat ze Dordt uitschakelen met 3000 toeschouwers

En meer dan terecht vorge week was gewoon uitstel door de schandalige wanprestatie van ajax en er zijn ajax fans die het eens zijn met dit standpunt

11 mei 2014 om 19:13

Ben ik ook met je eens. Jullie waren genaaid en Ajax mist kwaliteit! En NEC heeft niets in de Eredivisie te zoeken. Hopelijk voert Roda voortaan beter beleid en promoveren ze weer.
Wat een achterlijke gekken om Brood eruit te gooien. Dat bestuur moet zich zelf door de plee spoelen!!!

11 mei 2014 om 19:18

Je kan niet zeggen dat je genaaid bent over een heel seizoen bekeken. Je degradeert niet op 1 wedstrijd, het was al triest genoeg dat jullie de hulp van Ajax nodig hadden. En ook dit Roda JC was er tegen Sparta aan gegaan.

11 mei 2014 om 19:25

het is natuurlijk wel extra zuur. Als je ziet dat nec er totaal niks van bakt. misschien had roda het wel beter gedaan. want veel slechter dan dit kan bijna niet.

11 mei 2014 om 19:32

Voor de nec supporters vind ik het sneu het is hel erg dat zij de dupe zijn

11 mei 2014 om 20:10

wat vond je van die wanprestatie van feyenoord in 2009 waardoor niet jullie maar volendam eruit vloog?! en go ahead heeft de laatste wedstrijd wel zijn sportieve plicht gedaan wil je zeggen? hypocriet praat

11 mei 2014 om 20:28

GAE speelde met haar sterkste elftal. Ajax trad aan met een B elftal. Ik kan er niet rouwig om zijn dat NEC gedegradeerd is. Als je tot tweemaal toe verliest van de nummer 16(!) van de Jupiler league, heb je niks te zoeken in de Eredivisie.

11 mei 2014 om 22:25

Vermeer; van Rhijn, van der Hoorn, Blind, Boilesen; Klaassen, Poulsen, Serero; Bojan, Sigthórsson, Kishna

Dat was de opstelling van Ajax tegen Nec! Alleen Vermeer, van der Hoorn en Kishna waren geen basisspelers normaal gesproken! Dus absoluut geen B team!

12 mei 2014 om 17:35

Ik ben het eens met de wanprestatie van Ajax ja maar niet omdat ze Roda daardoor naaiden maar omdat het al wekenlang een drama is. Ajax heeft Roda niet genaaid, Ajax is gewoon belachelijk zwak de laatste weken, maanden.

Daarnaast moet Roda naar zichzelf kijken. Jullie spelen zo slecht. Het slaat helemaal nergens op om Ajax hiervan de schuld te geven.

Jammer van de Graafschap. Had hun liever terug dan RKC waar gemiddeld 3.000 toeschouwers zitten per wedstrijd!
Sparta is dik verdiend door, die gaan het Dordrecht lastig maken.
Jammer dat Sparta tegen Dordrecht moet. Gun hun beide namelijk promotie.
RKC en Excelsior zijn beide niet Eredivisie-waardig.

11 mei 2014 om 21:00

Wij rkc zijn net zo eredivisie waardig als ajax CL dus schei uit aub

11 mei 2014 om 22:12

Ik vind het aan de ene kant ook jammer dat ze tegen elkaar moeten. Sparta gun ik het na de PO van vorig seizoen. En Dordrecht heeft een goed seizoen gedraaid en gaven in de laatste maand het kampioenschap weg. Zou wel weer leuk zijn Willem II dacht van Dordrecht af te zijn en nu gaan ze waarschijnlijk samen strijden voor lijfsbehoud. In de Jl word het ook spannend met Roda, NEC en misschien wel RKC en vele andere clubs.

Zo balen van de graafschap vind de graafschap veel meer een aanwinst voor de eredivisie dan rkx

jammer van NEC vond het toch altijd een leuke eredivisie ploeg net als Roda dus is het jammer dat toch die 2 degraderen. Ik hoop toch wel dat Sparta promoveert vnd ik ook een mooie club voor de eredivisie ook al zijn ze dit seizoen 16e geworden

Schaam je kapot iedereen. Bestuur incl. spelers oprotten

Deze reactie is bestemd voor supporters van Nec.
Als Nijmegenaar, maar trouwe Feyenoord-supporter, die ook NEC probeert te supporten waar mogelijk, heb ik vandaag met pijn in me ogen naar de wedstrijd zitten kijken.
Allereerst kan ik wel de hele avond lopen janken omdat NEC eruit ligt voor het eerst, man man man wat een ramp........
Maar, als ''supporter'' van Nec, hoe kun je met hele groepen de wedstrijd deels boycotten tijdens de belangrijkste wedstrijd van t seizoen? En nog maar te zwijgen over het slopen van je eigen stadion, in de fik zetten van vlaggen en het bedreigen van spelers.
Vandaag was een zwarte dag voor het voetbal in Nijmegen, het doet me echt veel pijn.
Maar de supporters hebben bij mij de meeste pijn veroorzaakt met deze ziekelijke capriolen.

Volgend jaar naar Groesbeek en Oss, tof man....

Drama drama en nog meer drama.

11 mei 2014 om 20:07

dus je bent een nijmegenaar die voor nec is, maar omdat die nooit bovenin meespelen ben je maar voor feyenoord?

12 mei 2014 om 01:06

Dat is zo'n beetje de definitie van elke Ajax supporter uit de provincie. Dus zo'n raar verhaal is dat niet.

Geweldig! Vooraf hoop je hier op maar op de een of andere manier blijf je dat gevoel houden dat NEC het op de een of andere manier wel zou flikken maar Sparta was er na een helft al klaar mee... De eerste divisie wordt komend seizoen een interessante competitie

Jammer voor de supporters van Nec, zoals dat ook voor de supporters van Roda geldt. In beide gevallen heeft het bestuur hopeloos gefaald.

Wordt komend jaar wel in interessante competitie in de juup met NEC en Roda. Al die Limburgse derbys en NEC-Achilles is ook niet te versmaden.

Ben net thuis, en dan lees je dit...

Ongelofelijk dat NEC thuis van dit Sparta kan verliezen, zelfs in slechte doen is het nog een wanprestatie. Het zou een verschrikking worden als die club weer terugkeert in de Eredivisie. Vind het als Vitesse supporter zeer spijtig dat de club uit Nijmegen de Eredivisie verlaat ondanks alle haat en nijd jegens elkaar, maar de Gelderse derby is/was een wedstrijd die er gewoon toedoet.

Vol ongeloof type ik dit bericht, en de Eredivisie wordt weer een stuk minder met het degraderen van Roda en Nec. Moet je zien wat je ervoor terugkrijgt...

NEC (en ook Roda), keer A.u.b. weer z.s.m terug op het hoogste niveau want dit is een compleet drama!

Ten eerste terecht dat Nec deruit vliegt! 16 verschillende nationaliteiten en kut voetbal!
Ten tweede.. hoe is het toch mogelijk dat een ploeg wat 14(?)de wordt nog steeds meedoet om te promoveren? Corrigeer me gerust als ik het fout heb, maar 9 wedstrijden oprij verloren? 1 van de slechts presterende clubs in Europa na de winterstop. Sparta kan er uiteraard niks aan doen, maar kom op wat een slechte zaak voor het voetbal!

11 mei 2014 om 20:41

Zijn 16e geeindigd in de competitie! Ze mochten play-offs spelen omdat ze een periode wonnen! Dan moet je de periodes afschaffen en alleen de clubs in het linkerrijtje play-offs laten spelen!

11 mei 2014 om 21:22

Ja zo slim ben ik nog wel beste Mur11.. ik snap dat ze de periode gewonnen hebben.
Maar mijn punt is dat het absurd is dat een ploeg wat 16de wordt gewoon mee kan doen om te promoveren. En ja ook al was dit bij MVV het geval, dan nog zou ik het schandalig vinden. Dordrecht heeft volgens mij 79 punten behaald, moeten zij nu in de finale tegen Sparta wat dit jaar geen ruk voorstelde. Verlies je zometeen 2x ongelukkig nou dan zijn de rapen gaar. En kom niet met de standaard onzin "als Dordrecht zo goed is winnen ze van Sparta" .. het is en blijft voetbal alles kan. Krijgen we volgend jaar de nummer 16 van de Juup competitie in de Eredivisie.. drama!

12 mei 2014 om 12:07

Die periode hebben ze nog geen eens gewonnen (die werd gewonnen door Jong Psv). Moet je nagaan.

Terecht dat NEC is gedegradeerd,het hele seizoen spelen als een zak aardappelen,bah wat een wan vertoning. Sparta was trouwens ook een stuk beter,en hebben het zeker verdiend om in de finale te staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren