Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boekhoorn is klaar met NEC en zet financiële hulp stop

Laatste update:

NEC degradeerde zondag uit de Eredivisie en maakte in de dagen erna bekend dat liefst de helft van het personeel eruit moet, om financieel te overleven in de Jupiler League. De club moet echter nóg een klap zien te verwerken, want de bekende geldschieter Marcel Boekhoorn trekt zijn handen van de club af. Dat brengen de Gelderlander en Omroep Gelderland woensdag naar buiten.

/

Boekhoorn, die veel geld verdiende met verschillende ondernemingen, schoot NEC in het verleden meer dan eens te hulp. De investeerder is echter niet meer van plan de Nijmegenaren nu nog van enige financiën of andere middelen te voorzien. Boekhoorn is klaar met het huidige bestuur van NEC en draait de geldkraan dan ook volledig dicht. In gesprek met Quote bevestigt hij dat hij NEC niet meer helpt.

“Ik ben er volledig uit. Ze hebben daar de afgelopen tijd zó'n wanbeleid gevoerd. Ik blijf voorlopig even helemaal op de achtergrond”, zegt Boekhoorn. In het verleden was hij onder meer betrokken bij de transfers van spelers als Alireza Jahanbakhsh, Andrzej Niedzielan en Edgar Barreto.


Zie jij NEC snel terugkeren naar de Eredivisie, gezien de huidige situatie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal terecht natuurlijk, hij zou wel gek zijn als hij nu nog zou investeren nadat ze er daar zo'n zooitje van gemaakt hebben!

14 mei 2014 om 11:39

Wat me opvalt bij Boekhoorn is dat hij dit al vaker gedaan heeft. Blijkbaar heeft hij geen inzicht in het bestuur voor afgelopen seizoen, want hij heeft wel mede ervoor gezorgd dat Jahanbakhsh dit seizoen gekomen is.
Die man is capabel genoeg en lijkt mij dan ook zelf maar eens op te moeten staan.

Zowel Hendriks als Boekhoord hebben al meerdere keren de handen van hun liefde getrokken, maar komen toch terug.

14 mei 2014 om 17:14

Hij heeft dit seizoen (met zijn geld) ook Jantscher, Stefanik en Vermijl naar NEC gebracht. Dus veel kun je die man niet aanrekenen.

Hij heeft geen verstand van voetbal en volgt daarin diegenen die de leiding dragen (op zich niet verkeerd), alleen hebben ook diegenen geen verstand van voetbal!

Twan Smits, speler van Achilles '29, is trouwens bij NEC ook ontslagen als account manager. Zou wel vreemd zijn geweest hoor, spelen voor Achilles '29 tegen je eigenlijke werkgever...

14 mei 2014 om 12:37

Ik verwacht dat hij de club in z'n geheel overneemt, ze zouden de club aan hem moeten overdragen op hun blote knieën. Daarna komt Been terug als trainer en kunnen er weet stapjes gezet worden.

14 mei 2014 om 12:43

nee man, die man wilt NEC helemaal niet hebben, nu NEC gedegradeerd is verliest het al haar inkomen, er moest al bezuinigd worden door mensen de laan uit te sturen, er zitten nog steeds spelers die veel verdienen maar niet weg "hoeven" er is namenlijk geen degradatie clausule (ook hebben de spelers nou niet echt zodanig gepresteerd dat heel nederland erachter aan zit, zullen best een paar spelers een nieuw onderkomen vinden maar de meeste mogen dromen). en ook de fans zullen niet al te blij zijn en wegblijven.

mocht men toch willen dat de fans blijven, dan zullen de prijzen van tickets moeten zakken. etc weer minder inkomen

ook sponsoren zullen de geldkraan niet ineens opendraaien. sommige zullen het sponsor contract opzeggen of minder uitgeven. nu ook Boekhoorn de geldkraan heeft dichtgedraaid heeft NEC gewoon een probleem, ook omdat ze een groot stadion hebben.

ik verwacht NEC niet snel terug op het hoogste niveau, denk zelfs dat er een faillissement dreigt als men niet snel het beleid aanpast. dit houd NEC namenlijk geen 2 a 3 jaar vol.

14 mei 2014 om 13:29

Voor je vaker zulke teksten schrijft, mag je het wel eerst even onderzoeken. Er zijn al erg veel seizoenkaarten verkocht en ook zijn de contracten van veel sponsors al verlengt. Ook zullen een aantal spelers echt wel een andere club vinden. Ik weet niet of je Nijmegen een beetje kent, maar die blijven wel achter de club staan. Ik verwacht ze volgend jaar gewoon weer terug in de eredivisie.

Wel weer een nieuwe derby geboren tegen achilles

14 mei 2014 om 14:06

ik denk het niet, denk dat NEC dieper in de financiele problemen zit als menig NEC supporter denkt.

Boekhoorn is niet voor niks al een aantal keren bijgesprongen

14 mei 2014 om 14:38

Bij gesprongen is anders dan alles betalen. NEC heeft misschien wan beleid gevoerd. Maar die problemen zijn niet opgelost door boekhoorn. En veel clubs hebben mannen die geld schenken, zoals boekhoorn dat doet. Bij Utrecht van Seumeren en bij Feyenoord de vrienden. Niks mis mee. Ze zijn ook niet geheel afhankelijk van hem. Ik zie NEC gewoon promoveren en dan weer gouden jaren tegemoet, maar er moet wel wat veranderen in het bestuur.

14 mei 2014 om 15:27

Ja, die kennen we. Die vallen hun eigen spelers aan en slopen het stadion als het ff wat minder gaat. Mooie clubliefde hoor.

14 mei 2014 om 15:44

Je hebt het over een mannetje of 15 tegen 12000 man. Elke club heeft dat. Een Vitessse aanhang die de spelersbus opwacht raddraaiers bij Ajax bij de bekerfinale!!! Supporters op de Herdgang, die verhaal kwamen halen. Dus meneer Objectiv, kom gewoon met feiten, dat het bij NEC idd minder is, niet met zo'n simpel argument.

Volkomen terecht dat deze man de geldkraan dicht draait. Wellicht dat hij NEC weer kan helpen als alle rotte appels weg zijn.

Bij Roda en NEC is er een hoop werk te verrichten.

14 mei 2014 om 13:12

Dat zal waarschijnlijk ook zijn plan zijn. De club zichzelf eerst laten vernietigen, bijna failliet gaan en dan opkopen. Helemaal bij af beginnen waarbij hij alles te zeggen heeft. Of dat een goeie wijze is echter...

14 mei 2014 om 15:00

Zijn plan zijn? Het zou toch raar zijn dat wanneer de club en zijn bestuurders zichzelf in de vernieling hebben geholpen, hij instapt om de gemaakte rommel op te ruimen?
Dan zou hij het wanbeleid belonen. Nee laat NEC eerst zijn rotzooi opruimen, dan kan er pas gekeken worden naar deze welwillende suikeroom.

Off: Edgar Baretto! Waar zijn de tijden gebleven dat clubs als NEC dit soort kwaliteit speler hadden. Onze eredivisie is zo ontzettend gedevalueerd. Bleh, bleh eigen jeugd, bleh, bleh gezond beleid. Het is misschien het meest logisch en het slimst. Maar ik mis de tijden dat clubs het risico namen om kwaliteitsspelers aan te trekken, om er daarna aan te verdienen. Kom op het zijn geen bedrijven, het is een entertainment industrie! Maar goed dat zijn we geloof ik in Nederland vergeten.

Nee, hier gaat wel een paar jaar overheen voordat ze terug zijn in de Eredivisie. Het is haast onmogelijk om na een degradatie direct weer terug te keren, laat staan kampioen te worden.
Een groot aantal spelers zal zijn heil elders zoeken, zeker wanneer ze de illusie hebben dat ze Eredivisie-materiaal zijn. En Go ahead speelt bijvoorbeeld wel Eredivisie, dus zullen ze altijd bij zulke clubs terecht kunnen.
Zonde, vind NEC wel een mooie club. Maar ik zie ze niet in 1 jaar terugkeren. Hoop voor de fans en het Nederlandse voetbal dat ik ongelijk heb, want zie toch liever NEC in de ED dan Dordrecht bijvoorbeeld.

14 mei 2014 om 10:54

Wat is er mis met de schapen koppen? Spelen leuker voetbal dan NEC.

14 mei 2014 om 11:18

Afgezien van het voetbal is het natuurlijk een veel te kleine club voor de Eredivisie, NEC heeft een stadion met een capaciteit van 12.000 man, Dordrecht een derde daarvan.

Sorry, maar ik vind dat de charme van de Eredivisie door dit soort clubs juist minder wordt. Tuurlijk, als iemand terecht in de Eredivisie komt na promotie, verdienen ze het gewoon ook hoor.
Maar kijk naar het stadion. Bij onze vereniging kunnen ook zo'n 2000 man zitten en nog eens 1000 staan. Dat moet toch geen Eredivisieclub uitstralen?

14 mei 2014 om 12:09

FC Dordrecht werkt dan ook al aan een nieuw stadion voor minimaal 6.000 man (gebaseerd op JL-voetbal), maar dat zeer eenvoudig uitgebreidt kan worden naar minimaal 12.000.

Sowieso vindt ik de grootte van het stadion geen indicatie voor of je in de Eredivisie thuis hoort of niet. Een club die met een stadionnetje van 4.000 man een club met een stadion van 12.000 man weet te overtreffen zou eerder juist meer in de Eredivisie horen. Maar sowieso: clubs die langer in de Eredivisie spelen en een klein stadion hebben, zullen vaak snel al hun stadion uitbreiden. Dus dat is slechts het probleem van korte duur als blijkt dat ze Eredivisievoetbal kunnen behouden.

14 mei 2014 om 12:23

Voor mij zeker wel. Hoe groet is het uitvak dan? 250 man of 400? Eredivisie ploegen moeten naar mijn mening zeker 6-800 uitsupp kunnen bergen.

Natuurlijk is het hun beloning voor een goed seizoen gaan ze het redden maar ik zie liever sparta.

14 mei 2014 om 12:49

Dat word dus met de gehele politiemacht naar Dordrecht - Ajax dan...
Denk dat er wel weer een uitsupportersverbod komt voor die pot.

Overigens, leuk dat de in de jupiler league leuk voetballen.... zouden ze dat ook 34 wedstrijden kunnen volhouden in de Eredivisie?
Denk dat NEC ook leuker voetbal op de mat kan leggen in de JL.

14 mei 2014 om 12:57

Hoe groot het uitvak minimaal moet zijn (eisen), hangt af van de grootte van het stadion. Maar daar gaat het niet om percentages, maar een absoluut aantal:

Stadion van 10.000 of kleiner: 400 plaatsen
Stadion van 10.001-15.000: 500 plaatsen
Stadion van 15.001-20.000: 750 plaatsen
Stadion van 20.001-30.000: 1.000 plaatsen
Stadion van 30.000 of meer: 1.200 plaatsen

FC Dordrecht (stadion van 4.100) heeft dus dezelfde eisen aan de grootte van het uitvak als SC Cambuur (stadion van 10.000) heeft.

Wat betreft die 800 die jij minimaal vindt: veruit de meeste Eredivisieclubs hoeven dat dus niet te bieden (en velen doen dat dus ook niet).

14 mei 2014 om 14:23

Schdanlig uiteraard.
Dordrecht krijgt het stadion niet eens vol als ze kans hebben op promotie.
Die club leeft gewoon totaal niet en heeft absoluut niks te zoeken in de Eredivisie.

14 mei 2014 om 14:49

Er is maar een plek waar je kan aantonen dat je de eredivisie waard bent en dat is op het veld. En daar doet Dordt het nou eenmaal heel erg goed. Boogers verdient alle complimenten voor het feit dat hij kan promoveren met deze begroting.

14 mei 2014 om 16:56

Dordrecht krijgt het stadion echt wel vol maar er passen momenteel maar 4.100 mensen in het stadion.

De kaartverkoop tegen Sparta was binnen paar uurtjes uitverkocht dus weet wat je zegt, je kan het gaan googlen als je het niet geloofd.

14 mei 2014 om 11:12

Dat dacht ik met Willem 2 ook. Die stonden er toen echt niet beter voor dan NEC nu. En toch lukte het ze 2 keer om na een jaartje JL terug te komen naar de ED. Hoop doet leven Nec'ers!

14 mei 2014 om 11:20

Willem II heeft een retour abonnement, hoop dat Nec dat ook heeft.... zo niet wordt het voorlopig een enkeltje.

14 mei 2014 om 12:56

Gewoon op nul beginnen schoon schip maken locals op het veld enthousiasme strijd en als supporters niet opgeven dan red nec het denk eerder dan roda

14 mei 2014 om 11:33

Het grootste probleem voor de spelers van NEC is dat ze Eredivisie contracten hebben en om die reden waarschijnlijk voor een groot deel weg moeten. Tevens zullen ze zelf ook niet al te veel willen inleveren en daardoor graag een stap maken naar een wel eredivisie club.

Ik vraag me echter af welke spelers gebruikt kunnen worden door bijvoorbeeld Go Ahead. Ik kan maar heel weinig spelers van het huidige NEC elftal opnoemen die daadwerkelijk iets toe zouden kunnen voegen.
Bij Roda zie ik met Kali, Flederus en Hupperts meer bruikbare spelers lopen.

14 mei 2014 om 11:42

Voor de spelers geen probleem zolang ze geen clausules hebben. NEC moet dan gewoon het eredivisie contract respecteren. Afkopen zou kunnen, maar dat is nog wel een lastige situatie denk ik.

Jahanbakhsh kan zeker wel wat toevoegen. Higdon misschien als stormram ergens. Van Eijden, Koolwijk, Conboy kunnen alle drie ook echt wel mee op eredivisie niveau hoor. Foor is toch een aardig talent.

14 mei 2014 om 11:52

De meeste spelers hebben volgens mij geen clausules dus dat wordt inderdaad een probleem. Afkopen is volgens mij met de financiële situatie geen optie maar het contract laten uitdienen volgens mij ook niet. Ben benieuwd hoe NEC dat gaaat oplossen.
Jahanbakhsh kan de eredivisie wel aan, misschien een optie voor Cambuur die wat voorhoede spelers verliezen. Higdon ben ik niet zo'n fan van. Harde werker maar heeft mij niet overtuigd, zelfs niet als stormram.
Foor is zeker een talent en kan ook wel aanhaken bij een club net als Conboy.
Koolwijk vind ik verschrikkelijk! Kan het voetballend zeker maar pakt ook zoveel domme kaarten in een seizoen... Van Eijden is in mijn ogen dit seizoen te vaak door de mand gevallen. Maakt toch teveel cruciale fouten vind ik persoonlijk.

14 mei 2014 om 12:59

Ontbinding met wederzijdse goedkeuring kost niks.
Als NEC het niet kan betalen, en sommige spelers niet in de JL willen spelen dan kan dat geregeld worden.

Wellicht dat het bestuur nu wel zelf consequenties wil gaan trekken? Of zijn de stoelen in de bestuurskamer te belangrijk voor het eigen ego?

Oei... Dat is wel echt een harde klap. Een jaartje in de JL kon ik nog wel om lachen, maar hierdoor wordt een spoedige terugkeer wel fors lastiger. Erg jammer. Misschien wil Jordania wel instappen?

Slimme zet van Marcel natuurlijk. Hiermee gaat hij zorgen dat Van Delft en zijn mannen de club verlaten. Marcel zal NEC nooit laten vallen.

14 mei 2014 om 10:34

Een zakenman zal het op een gegeven moment ook wel inzien dat investeren zinloos is. Als investeren in NEC een kansloze zaak is zal ook Boekhoorn de boel laten vallen.

14 mei 2014 om 11:16

@sammerens
Investeren in een voetbalclub doe je omdat je om de club geeft niet om rendement te halen. Investeren in een voetbalclub is namelijk veel risico en vaak nul rendement.

14 mei 2014 om 11:28

Dat is wel zo, maar ik denk dat dhr boekhoorn er voorlopig wel klaar mee is. Die zal echt niet zomaar ineens terug komen mocht de directie hun conclusies hier wel of niet aan verbinden. Dat is in ieder geval wat ik voorspel jij mag natuurlijk een andere mening hebben.

14 mei 2014 om 12:48

Mistco investeren in een club omdat je hart er bij ligt is iets anders dan je geld in een bodemloze put gooien. Als hij het zo ervaart trek je je handen er uiteindelijk van af.

14 mei 2014 om 14:43

Hij heeft ook 100% gelijk. Ik wilde alleen aangeven dat mensen investeren in een club omdat ze begaan zijn met het lot van de club niet om winst te maken.

14 mei 2014 om 10:58

Van Delft heeft al aangegeven de club niet te verlaten en te denken over een oplossing.
Wist trouwens niet dat Boekhoorn en van Delft elkaar niet lagen.

14 mei 2014 om 11:07

Sorry ik begrijp ff iets niet. Hoe bedoel je van Delft? Die is toch al weg? Het zijn nu toch ophof en van ingen die er zitten?

14 mei 2014 om 11:18

Van Delft heeft achter de schermen de touwtjes nog in handen. En er is kamp Van Delft en kamp Boekhoorn. Van Delft heeft NEC gemaakt tot wat het nu is, maar zonder Boekhoorn was dit niet volledig mogelijk.

Van Delft heeft ook een lelijk stadion neergezet, het logo veranderd, het shirt veranderd.

Het is nu of kamp Van Delft (Van Ingen en Ophof oa) of kamp Boekhoorn. Doe mij laatstgenoemde maar!

14 mei 2014 om 11:25

Dat is wel raar, want die zelfde van Delft riep paar dagen geleden nog dat ze zijn werk kapot hebben gemaakt. Dus dat impliceert toch dat hij het huidige bestuur ook niet zo hoog heeft zitten.

14 mei 2014 om 11:44

Waar haal jij van Delft vandaan? Het zijn inderdaad die andere twee die genoemd worden! Ik snap Boekhoorn wel, dit is een zinkend schip. Nec gaat alleen maar slechter vanaf nu en zal wel even duren voor ze weer promoveren, als ze al promoveren.

Meneer Marcel Boekhoorn, neem dan zelf een neven functie!!! Jammer dat je nu, nu ze je nodig hebben, je handen eraf trekt. Als je niet eens bent met het wanbeleid, had je dat veel eerder moeten doen. Ga als controleur of iets aan het werk, of ga in het bestuur zitten. Nec heeft je nu juist nodig!!!

14 mei 2014 om 10:44

Ik vind het juist een prachtig statement van hem. Hij zet hiermee het gehele bestuur onder druk. Zoals ik het nu lees klinkt het als zolang deze mensen er zitten doe ik niks maar als ze weg zijn en er goede bestuursleden voor terugkomen kan ik zo weer terug zijn als geldschieter.
Jouw bericht komt bij mij over alsof je het hem nu kwalijk gaat nemen wat natuurlijk belachelijk is. Wees blij voor de financiële steun die hij geleverd heeft.

14 mei 2014 om 10:56

Inderdaad, het kan zijn dat hij de druk op v. Delft en het bestuur wilt opvoeren. Maar goed, we hebben de hoogste begroting in de JL, dus hebben Boekhoorn niet eens nodig.

14 mei 2014 om 11:04

Ik snap het wel, maar dat had hij eerder moeten doen en niet na de degradatie!!!

14 mei 2014 om 11:24

Dit is dus wat ik gister nog zij, Jullie wilde mij duidelijk maken dat Boekhoorn heel wat anders is dan een Rus. Zie hier de clubman Boekhoorn trekt de stekker er eigenhandig uit. En de Rus in Arnhem zit er nog.

Grappig dat ik het gisteravond nog zei:

Borrel
13 mei 2014 om 19:46
#96

Als de investeerders bij nec besluiten ook niet meer te investeren heb je toch hetzelfde of het nou een rus is of een clubman.

14 mei 2014 om 11:30

Het verschil is dat Boekhoorn geen tig miljoen erin stopt, Vitesse is compleet afhankelijk van 1 rus!!!!

14 mei 2014 om 11:39

Ja maar die 1e Rus zit er nog steeds. Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Hier word telkens weer het ''wat als die rus de stekker eruit trekt'' verhaaltje erbij gehaald. Maar dat is nu niet het geval die Rus die vele verafschuwen zit er nog steeds. En de o zo grote clubman is vertrokken.

14 mei 2014 om 11:59

Daarbij valt het ook wel mee, de gevolgen als die Rus vertrekt. Ja we zullen terug moeten in begroting. Maar de schulden die we hadden zijn afbetaald, er staat een trainingscomplex dat vsn Vitesse is en de groot verdienders kunnen terug naar Chelsea. Want buiten de Chelsea spelers zijn er de afgelopen 2 seizoenen door de FFP regel enkel dure speler vertrokken en Havenaar vertrekt nu.

Goed, er zal mss personeel ontslagen moeten worden, iets wat in Nijmegen nu ook moet gebeuren.

14 mei 2014 om 12:03

Ik zeg niet dat hij de stekker eruit trekt, ik zeg alleen het grote gevaar!!! Vitesse heeft momenteel geen eigen vermogen. Die proberen ze nu op te bouwen via de jeugd afdeling!!! Geen enkele speler is van de club, dus is het risico veel te groot en ja, dan krijg je idd het Chelsea 2 verhaal. De club is compleet overgenomen door een rijke rus, die zo in een zwart gat kan vallen. De spelers kunnen dan geen kant op, mocht de EU dit toch gaan doen, dan zitten ze gevangen in een web!!! Eigendom van een Rus, die geen geld kan uitgeven en kan ontvangen. Ze kunnen dan Vitesse door voetballen, maar krijgen geen salaris!!! Het is nogal een risico volle onderbouwing momenteel bij Vitesse en even ter verduidelijking, die anderhalf jaar geld alleen als hij zijn handen er van af trekt, dus niet als die morgen overlijd!!!

14 mei 2014 om 12:07

Exact!

Al denk ik dat het algehele salarissen bij Vitesse omhoog is gegaan niet alleen van de Chelsea spelers. Je krijgt scheve gezichten in de kleedkamer.

Daarom heeft Vitesse hopelijk een soort van Vertrek bij rijke rus clausule opgenomen in de contracten. Zodat ook de contractspelers die van Vitesse zijn Minder krijgen. Het salaris huis bij Vitesse is namelijk veel te hoog. Nu word dat gedekt. Maar mocht de Rus vertrekken kan dat een problematische situatie worden.

14 mei 2014 om 12:36

@reservebankje: je bent een hoop onzin aan het uitkramen.

Je roept dat Vitesse geen eigen vermogen heeft. Dit is feitenlijk onjuist en zeer eenvoudig terug te vinden in de jaarrekening (die de Knvb controleert): Vitesse heeft een eigen vermogen van 18 miljoen euro (17.955.313 om precies te zijn). Bovendien heeft Vitesse ook een positief banksaldo van 4,1 miljoen euro (2 ton meer dan in 2012) en hebben ze geen hypotheek over het trainingscomplex.

Je roept dat Vitesse geen eigen contractspelers heeft, maar dat is al helemaal lachwekkend. Het aantal contractspelers en technische staf dat Vitesse zelf onder contract heeft is 50 (ook weer terug te vinden in de jaarrekening). Niet alles speelt in het 1e elftal, maar dit zijn o.a. spelers als Velthuizen, Room, Leerdam, Kashia, Van der Heijden, Achtenteh, Mori, Pröpper, Vejinovic, Qazaishvili, Ibarra, Djurdjevic.

Daarnaast roep je dat als 'die Rus' overlijdt dat dan die 1,5 jaar niet geldt, maar dat geldt dan ook nog gewoon. Want dat zijn dan gewoon 'schulden' die in de erfenis zitten, dus de genen die de erfenis accepteren moeten dan deze verplichtingen op zich nemen. (en als niemand de erfenis op zich neemt, dan is het geld nog altijd beschikbaar via de notaris en kan het alsnog betaald worden).

Als die Rus dus wegvalt, dan heeft Vitesse meer dan genoeg financiële middelen om overeind te blijven. 1,5 jaar lang moet die Rus nog alle tekorten opvullen (en daarvoor hoeft Vitesse niet eens eerst het eigen geld aan te boren) en daarna heeft Vitesse (als het dan nog de kosten niet genoeg heeft terug gedrongen) nog 4,1 miljoen op de bankrekening en kunnen ze nog een hypotheek opnemen over het trainingscomplex (wat de meeste andere clubs al hebben), dit levert ook weer zo'n 10 miljoen op. Dus na die periode van 1,5 jaar heeft Vitesse nog ruim 14 miljoen om klappen op te vangen (exclusief de ontvangen transferbedragen), terwijl de salarishuishouding dan al veel beter zou zijn (deels omdat die 5 dure huurspelers allang weg zijn, deels omdat de dure eigen spelers dan al deels weg zijn). Daarnaast werkt de club nu al aan het beter op orde krijgen van de financiën. Over de toekomst van Vitesse hoef je je dus geen zorgen te maken.

14 mei 2014 om 13:43

Zoals gezegd is dat papier werk, alleen is dat niet van Vitesse. Ik ben druk bezig dat filmpje op te zoeken. Daar word nadrukkelijk verwezen naar de belangen van eigenaren en dan voornamelijk van de Russen. Jaar cijfers zeggen niks, aangezien ze dat moeten presenteren. Ik gok dat een oude rechterhand van Abrhamovice er wel iets meer kijk op heeft dan wij. Hij legde netjes uit, wat de gevolgen zijn van het weg vallen van hem uit het voetbal, maar ook uit een stad als Londen, waar hij 17 van de belastingen afdraagt. Ongeveer 3 miljard euro per jaar. Het probleem van die anderhalf jaar is, dat het geen zin heeft als alle tergoeden van de russen worden bevroren en geen reis mogelijkheden hebben. Iedereen gelooft ook constant het verhaal wat Vitesse naar buiten brengt, maar dat is meer om de achterban tevreden te houden en mensen om de tuin te leiden. Het heeft bijna 10 jaar geduurd, voordat Chelsea een eigen vermogen had opgebouwd, zodat ze kunnen verder leven op eigen middelen. En Vitesse en Chelsea zijn niet de enige voorbeelden. Iedereen vergeet ook de corruptie van die Russen, want afspraken kun je maken van 1,5 jaar enzo, maar geloof jezelf, dat ze die nakomen? Anzji had exact hetzelfde en kijk waar die staan??? Nee die mensen moet je niet op hun ree bruine ogen geloven, dan geloof ik eerder de burgemeester van londen en mensen die dicht bij het vuur hebben gestaan, dan een club, die maar wat verteld om als eerlijke en zuivere club over te komen.

En eigens spelers is ook compleet onzin, kijk alleen al naar de transfers van Velthuizen en Janssen!!! Zijn aangetrokken met Russisch geld. En zo zijn er wel meer van zulke aankopen, waar de eigenaren in Londen zitten.

14 mei 2014 om 14:56

Beetje jammer dit Vitesse Heeft wel degelijk een eigen vermogen op gebouwd dit kun je overigens gewoon terug vinden in de publieke jaar rekening of via de Knvb

14 mei 2014 om 15:53

En of nec zijn geld kei- en keihard nodig heeft. De begroting kan dan wel de hoogste van de juup zijn, zolang alle eredivisie salarissen betaald moeten worden is nec virtueel zo failliet als het maar zijn kan.

14 mei 2014 om 10:49

Wel komisch dat er tientallen NEC supporters Vitesse zo nodig aan moesten vallen in een ander topic. terwijl hun eigen club net terecht gedegradeerd is.

Tientallen reacties over de grote boze rijke Rus en hoe hij geen binding heeft en ieder moment weg kon gaan. Voila, een dag later en de grote clubman die NEC nooit in de steek zou laten trekt de stekker er uit. Beetje karma?

14 mei 2014 om 10:59

De stekker eruit? Hahaha...de Rus kan inderdaad de stekker eruit trekken. Bij NEC kan dat niet. We hebben zonder Boekhoorn de hoogste begroting van de JL. Bovendien hebben we in de eredivisie een begroting waarmee we rond plek 12 zullen staan.
En ja Boekhoorn, is inderdaad een echte NEC supporter en daarom juist zo boos. Maar hij laat NEC nooit vallen, al hebben we hem niet eens nodig. Zeker niet nu.

14 mei 2014 om 11:06

Als je op het andere topic gewoon leest, snap je exact wat ik bedoel. Nec is niet alleen afhankelijk van Boekhoorn Vitesse wel van een Rus. Tevens is Boekhoorn een trouwe fan en kan je van die Rus niet zeggen, dat is puur zakelijk en heb je Abrhamovice al op de tribune gezien in het Gelredome?

14 mei 2014 om 11:13

Zijn wij afhankelijk ja? Naja zonder Rus zouden we mss degraderen ja (niet eens zeker)... Maar is dat niet wat jullie net gedaan hebben?

14 mei 2014 om 11:16

Wat wordt de begroting van NEC dan komend jaar?

14 mei 2014 om 11:19

Rond de 8 miljoen.

14 mei 2014 om 11:26

@varnhem

Heb gisteren op een ander topic al uitgelegd, dat Vitesse in hele grote problemen kan komen als de EU sancties gaat nemen tegen Rusland. Misschien eerst even lezen en dan reageren, want zijn gewoon feiten, dat Vitesse in 1 keer van de kaart is. En verder heb ik er geen problemen mee, maar jullie Vitesse supporters moeten ook gewoon inzien, dat de club echt maar afhankelijk is van 1 man. Lonen en de waarden van de spelers is niks van Vitesse bij hoogstens op papier. Ben nog aan het zoeken, naar die uitleg van een Engelse zender. Waar een ex financiele man van Abrhamovice gewoon uitlegt wat voor problemen er komen als de EU alles blokkeert van de rijke russen in west Europa en dat zijn niet alleen de voetbalclubs!!!

14 mei 2014 om 11:29

Dank mitssie,

dat zou echt een heel net bedrag voor NEC zijn. Klinkt mij wel erg optimistisch in de oren, maar heb geen inzicht in de financiële situatie van Nec, zoals schulden of nog lopende te korte op de huidige begroting van 11 miljoen.

14 mei 2014 om 11:33

Hoogste begroting ? Ik denk eerder Roda

14 mei 2014 om 11:34

@pieter Jan,

Dat is wel heel simplistisch gezegd. NEC heeft dan wel de hoogste begroting van de JL. De salarissen die ze betalen liggen nog wel op eredivisie niveau en omdat ze degradatie totaal niet hadden zien aankomen, zitten er ook geen clausules in.

De spelers van NEC zijn totaal niet aantrekkelijk voor andere eredivisie clubs, omdat ze aangetoond hebben het niveau van de eredivisie niet aan te kunnen (op een aantal uitzonderingen na) en qua salaris vrij hoog zitten.

De hogere begroting wordt dus ruimschoots teniet gedaan door de veel hogere salarissen. Ik denk dat ook dat NEC het de komende paar jaar heel erg zwaar gaat krijgen om de boel weer op de rit te krijgen.

ON: Eigenlijk een hele slimme actie van Boekhoorn. Ik verwacht dat NEC zal afglijden tot de rand van de afgrond en dat Boekhoorn er dan instapt door eigenaar te worden. Met een goed beleid en redelijke sponsoring van zijn kant zal NEC dan weer kunnen opkrabbelen tot degelijke eredivisieclub (zoals Utrecht).

14 mei 2014 om 12:02

NEC 8,8 roda 6,1

14 mei 2014 om 12:19

Is die 8,8 al bevestigd? Ik heb alleen meegekregen dat er ontslagen gaan vallen en dat er volgende week een persconferentie over de toekomst komt.

Kan me voorstellen dat de toeschouwersverwachtingen naar beneden worden bijgeschroefd en dat de opbrengst uit de seizoenkaartenverkoop (minder in aantal en voor een lagere prijs) minder wordt. En welke sponsors blijven er?

14 mei 2014 om 12:26

@varnhem

Het grote verschil is dat NEC nu in de "problemen" komt doordat ze degraderen. Ze kunnen deze geldschieter wel gebruiken.
Bij Vitesse was de situatie anders. Degradeerden niet maar waren failliet verklaard geweest als de Rus niet was gekomen. Volledig afhankelijk van deze man. Serieus dat er Vitessenaren zijn die hier serieus zo over te horen doen. Jullie verdienen het als je zo bekijkt niet eens om nog te bestaan. Zielige mensen.

14 mei 2014 om 13:20

@reservebankje,

En hoezo gaan de momenteel genoemde EU sancties precies invloed hebben op Vitesse dan?
Het bevriezen van de tegoeden heeft namelijk betrekking op Russische functionarissen. Sinds wanneer is Chigirinsky een Russische functionaris? Ben benieuwd naar je uitleg.

Lonen en waarde van spelers is niet van Vitesse, hoogstens op papier. Juist, dus eigendom van Vitesse. Wat probeer je nu precies te zeggen?

De EU heeft helemaal geen recht om tegoeden van Russische burgers te bevriezen, tenzij ze aan kunnen tonen dat ze dus onderdeel zijn van de overheid, hun geld verdienen in de Russische wapenindustrie of op andere wijze bijdragen aan de oorlog tegen andere landen.

Verder is het wel bijzonder te noemen dat men er zoveel stampij over probeert te maken dat Vitesse afhankelijk is van 1 persoon. Daar zal zeker gevaar in schuilen, maar dat is dus het risico dat Vitesse zelf neemt. Vitesse speelt nog altijd in dezelfde kleuren, hetzelfde stadion en met een zeer respectabel aantal Nederlanders op het veld.

Dan kan je allemaal wel zielig gaan wijzen naar de manier waarop Vitesse het doet, maar totdat er iets fout gaat heb je weinig te klagen. Daarnaast, wie zegt dat Vitesse 100% zeker ten onder gaat als Chigirinsky er mee stopt? Het lijkt me een beetje dom om te denken dat deze man gewoon de stekker er uit trekt en zijn aandeel in Vitesse in de prullenmand gooit.
Met een beetje logisch nadenken zal het toch eerder gebeuren dat hij de club over zal proberen te doen aan een ander.

Het komt een beetje triest over als men zich nu bezig moet houden met 'je maar als' scenario's bij Vitesse. Voorlopig zit Chigirinsky er namelijk nog en trekt Boekhoorn zijn stekker er wel uit.

14 mei 2014 om 13:40

@adoduhhaag,

nee Roda krijgt 6.1 miljoen. Ik vind 8 miljoen behoorlijk hoog voor Nec, weet niet of het reëel is en of het zo'n groot verschil maakt (en zijn ontslagen dan nog wel terecht...). Maar Roda heeft zeer grote financiële problemen. Door sensatiejournalistiek ontstaat er wel een enigszins vertekend beeld, maar gezond is de situatie niet.

14 mei 2014 om 13:59

@reservebankje : Chygirinsky heeft weliswaar een Russisch paspoort, maar is van origine Oekrains. Die valt dus buiten mogelijke sancties en buiten het droomscenario van enkele nec-supporters hier. Overigens zouden de vrienden van Vitesse er waarschijnlijk instappen mocht 'die Rus' vertrekken.

14 mei 2014 om 14:29

Pieter Jan

Je spartelt, het enige waardoor je je nog beter kan voelen is door Vitesse erbij te halen. Succes jongen,

14 mei 2014 om 15:06

@reservebankje.

Als je toch een kwartje kreeg voor iedere keer dat je weer onzin uit aan het kramen bent kon je ondertussen een leuke brommert kopen..

Eventjes voor de duidelijkheid, ben je naief genoeg om te geloven dat mannen als abramovic al hun geld in rusland stallen en zitten te slapen rond dit soort situaties ik durf te wedden dat hun alle intel al een dag hebben voor dat wij dat hebben

en dat als de situatie in rusland escaleerd dat we dan iedereen met russichse banden het land uit gooien

en wat betreft de "uitleg" er is zijn ook britse economen die bij hoog en laag beweren dat uit de EU stappen nederland miljarden zou opleveren.
alleen gingen ze daar wel uit van de geromantiseerde versie..

dit doet hij zodat edo opstapt en daarna stapt hij weer in

14 mei 2014 om 11:01

Kijk Percillanec, we hebben hem op dit moment niet eens nodig. We hebben veruit de hoogste begroting in de JP. Maar het kan inderdaad zijn dat hij de druk op van Delft en consorten wilt opvoeren. En dus het vertrek van Ophof.

14 mei 2014 om 15:10

De Ellende bij NEC zit em in het bestuur die Edo Ophof is geen voetbal man, alleen als Boekhoorn een grote vent is dan pleegt ie een coup en wijst hij ook de nieuwe mensen aan. ik geloof echt dat NEC een paar oud spelers sympathisanten heeft die absoluut van grote waarde kunnen zijn voor de club.

Op dit moment is het een grote bende waar zij voor 2 jaar geleden Vitesse voor vreemdelingen legioen uit maakte konden ze zich dit jaar hetzelfde noemen.

NEC is niet gedegradeerd omdat ze kwaliteit te kort kwamen maar omdat het los zand is.
en die paniek aankopen hielpen ook al niet echt.

En terecht, hopelijk heeft het bestuur nou eindelijk eens door dat ze er geen reet van bakken en dat ze snel weg moeten, Hans van Delft terughalen als AD, Carlos Aalbers terughalen als TD, Mario Been samen met Ron de Groot in de technische staf en spelers halen die willen vechten voor de club. Geen passanten maar echte clubspelers zoals een Leiwakabessy of een Gentenaar. Geen Rieks die al voor de wedstrijd met Sparta zei, dat als we verliezen hij zou vertrekken. Dat soort spelers wil je niet binnen de club hebben. Ik hoop dat Boekhoorn terugkomt als er een nieuw bestuur gevormd is, maar ik ben er bang voor. En zonder Boekhoorn wordt het moeilijk om te overleven.

Forza Nec!

Weer een fikse tegenvaller om te verwerken voor mij en alle Nec'ers. Marcel is een goeie kerel, maar hij ziet natuurlijk ook in dat geld spenderen aan een zinkend schip geen enkel nut heeft. Er zal op zeer korte termijn een grote schoonmaak moeten worden gehouden wil NEC weer gezond en financieel stabiel zijn. Egotripper als Edo Ophof moet gewoon weg. Hij wacht net zo lang tot hij wordt ontslagen en een grote zak met geld mee krijgt. Over fatsoen en medeleven gesproken.

Mede dankzij Boekhoorn heeft NEC spelers kunnen aantrekken die een club als AZ of Groningen bij lange na nooit hebben gehad. Denk aan Barreto, Niedzielan, Holman, Lens en Vleminckx. Deze klasbakken zullen voor altijd in mijn hart zitten, maar zijn gewoon té goed voor Nec.
Het is nog steeds uithuilen voor mij en opnieuw beginnen. Ik krijg er maar geen genoeg van. Wat een dieptepunt in de historie van NEC en Nijmegen.

14 mei 2014 om 10:37

Ach, deze boekhoorn ziet eindelijk in dat het al jaren een groot zooitje is in Nijmegen.
Lopen 120 verschillende nationaliteiten en totaal geen beleid.
Ik rauw er niet om. NEC is gedegradeerd op de manier hoe ze ons noemde de afgelopen tijd. Karma heet dat geloof ik.

Verder zal die ophof wel opstappen zodat er weer plek is. Boekhoorn zet er gewoon f druk op.

Zie onze buren helaas niet al te snel terug komen.

14 mei 2014 om 10:44

Precies, een groot zootje. Waar hebben we die term eerder horen vallen knul?
120 nationaliteiten verdeeld over 23 spelers. Dat is wel bijzonder knap of reken je de weerman en de afvalophalers ook mee?
NEC is mede door wanbeleid inderdaad gedegradeerd en dat komt ze nu ook erg duur te staan. Dit wil niet zeggen dat een grote club als NEC niet gelijk terugkeert in de Eredivisie. Sterker nog, ik zie ze ongeslagen kampioen van de Jupiler League worden.

En als we dan toch over karma of wat dan ook mogen babbelen knul, dan zal Karma ook in Arnhem langs zijn geweest. Van geen kampioenschap naar wederom geen Europees voetbal met al het kapitaal wat erin is gestoken. Man, schuif je frustraties niet af op mij of mede Nec'ers.

14 mei 2014 om 10:47

Hij heeft toch gewoon gelijk? Boekhoorn is het in ieder geval wel met hem eens.
Vol inzetten op de jeugdopleiding (trainingscomplex, meer en betere (jeugd)trainers, meer budget voor scouting etc) is geen goed beleid? Het aantal huurlingen mag wat mij betreft best omlaag, maar beter een goede huurling dan een mindere aankoop. (bijv. Reis en broertjes Anderson gekocht en totaal mislukt, Atsu, Labyad, v Aanholt gehuurd en gewoon top)

14 mei 2014 om 10:56

@ Cancellara

// Sterker nog, ik zie ze ongeslagen kampioen van de Jupiler League worden. \\

Zolang er nog van alles verkeerd gaat binnen de club zou ik daar nog maar niet vanuit gaan. Eerst maar eens zorgen dat er rust in de tent komt. Een plaats bij de eerste vijf zou al prima zijn.

14 mei 2014 om 11:01

Cancellara

"sterker nog, ik zie ze ongeslagen kampioen van de Jupiler League worden".

Laat ze eerst maar eens in het linker rijtje eindigen. Ze verliezen van Sparta. En hoe. Nee NEC heeft totaal geen kwaliteit en instelling.
Laat ze maar beginnen met de jeugd.

14 mei 2014 om 11:04

Inderdaad het is een grote puinhoop bij vitesse of Chelsea 3 moet ik eigenlijk zeggen. Ik prefereer JL en dan snel terug komen dan het zooitje in Arnhem met hun afhankelijkheid van Russen en Chelsea. Komen die vitesse fans hier hun frustraties uiten.

14 mei 2014 om 11:21

Als je de laatste 8 wedstrijden niet kan winnen verdien je het niet om Europa in te gaan . Bovendien meer tijd voor een goede voorbereiding en geen 3/4 elftal bij aanvang voorrondes tegen wazige ploegen als Petrolul en Fc Kontekrab. Kost bovendien alleen maar geld die voorrondes EL. Dus wat dat betreft geen frustratie hoor. En ik durf te wedden dat je zou staan te juichen als Boekhoorn NEC volledig over zou nemen en met miljoenen zou gaan strooien. Dus doe niet zo hypocriet en neem nog een Juupje, want dat snelle terugkomen kan je nu op je buik schrijven. En geloof het of niet, de meeste Vitessenaren hadden nec er graag zsm weer bij gehad.

14 mei 2014 om 11:26

@cancellara, ongeslagen kampioen? Serieus? Je verliest tot twee maal toe kansloos van Sparta, de nummer 16 van de JL. Ik ken de financiële situatie van NEC niet, noch weet ik de begroting van komend jaar. Maar zoveel sterker zullen jullie niet zijn dan de clubs die er al spelen (sparta, Vvv, De Graafschap, Den Bosch), met allemaal begrotingen rond de 5 miljoen, maar ook veel minder vaste lasten. En dan is nog een belangrijke vraag hoe trouw de rest van de sponsoren en de aanhang blijft. Los van de eerder genoemde clubs heb je dan ook nog Roda en eventueel Rkc. Die verwacht je ook zomaar aan de kant te kunnen zetten? Roda heeft een vergelijkbare begroting als NEC op dit moment, wellicht grotere financiële zorgen (dat weet ik dus niet). Maar sowieso dat die clubs ook direct terug willen/moeten.

14 mei 2014 om 12:32

Linkerrijtje? En jij wordt zeker kampioen met Ijsselmeervogels 1 in de Eredivisie of niet? Wat een onzin kraam jij uit zeg. NEC gaat gewoon voor de titel spelen in de Jupiler League. Dat is het streven binnen de club.

14 mei 2014 om 12:52

Sorry, maar het is gewoon een klote zooi bij Nec, anders degradeer je niet. Kan iedereen hier wel boos worden omdat een Vitessenaar dat zegt, maar daardoor wordt het niet minder waar.

Dat karma verhaal is natuurlijk wel gelul, maar verder lijkt het nergens op binnen Nec. Die 120 nationaliteiten zijn een overdrijving natuurlijk, maar willen jullie beweren dat deze groep van over de hele wereld 1 team was? Losse aankopen waren het, van over de hele wereld.

Het is misschien moeilijk om aan te horen van een Vitesse supporter, maar het is wel gewoon waar. Richt je frustraties beter op het huidige bestuur want die is verantwoordelijk, niet Joeyt of andere supporters van Vitesse.

Het is een hard gelach, maar dit is nou eenmaal de situatie waar o.a. Ophof ons in gestort heeft.

En ik zeg dit verhaal als Nijmegenaar én supporter.

Edit: wat betreft volgend seizoen; zolang er niks structureel veranderd binnen club/bestuur wordt het echt niet beter hoor. Hou maar rekening met een zwaar jaar. De doelstelling kan nog zo hoog zijn, ongeslagen kampioen worden is een idiote veronderstelling.
Bovendien, ook speel je 15/16 weer Eredivisie, dan moet er ook een stabiele club zijn die er in blijft. Anders begin je weer opnieuw het jaar daarop. De weg is echt nog heel lang, heel zwaar, en waarschijnlijk ook heel moeilijk.

14 mei 2014 om 13:45

@ H3rri3, ik snap dat je niet in Juli al Europees voetbal spelen tegen een clubje uit Oost Europa. Zou ik als NEC ook geen behoefte aan hebben. Zeker niet als de selectie nog lang niet compleet is omdat Chelsea pas heel laat beslist welke spelers te sturen. En dat is gelijk ook mijn grootste kritiekpunt. Vitesse is een dependance van Chelsea. Dat is heel vaak ontkent, maar de laatste maanden heel duidelijk geworden. Vitesse bestaat dus eigenlijk niet meer.
Wat Boekhoorn betreft: Wat ik het belangrijkste vind is, continuiteit, baas in eigen huis als club, houdbaar en duurzaam beleid, het NEC gevoel dus lekker door het mooie park naar het stadion lopen en onze samenhorigheid. Resultaten vind ik minder belangrijk. Natuurlijk wil ik graag kampioen worden, maar dat is gewoon niet realistisch.

14 mei 2014 om 14:29

Cancellara

Jij bent degene die uitkraamt. Ik ben realistisch.

Het streven was ook geen nacompetitie en eventjes winnen van dat clubje Sparta.
Nec heeft eerst wat te bewijzen.

14 mei 2014 om 15:28

zet een ijzeren emmer op je hoofd lees dit verhaal op kun je zelf horen wat voor onzin je uitkraamt Pieter Jan.

Vitesse kon eerder geen spelers aantrekken om de eenvoudige reden dat de balans niet op orde was ze zijn nu zover dat het allemaal weer enigzins klopt.

Vitesse is absoluut een sateliet club van chelsea dat wil zeggen dat chelsea haar groei briljanten hier laat rijpen, voor de duidelijkheid deze band hadden zij eerder in Nederland met PSV de Lemic Connection heeft dat op de tocht gezet.

diezelfde lemic had jordania al onder controle en begon via vitesse ook zijn tentakels te verspreiden marina granovkaia heeft dat vakkundig de kop ingedrukt. en met Mo Allach is er inmiddels oon een fatsoenlijke TD ik snap dat het lastig is om te zien dat als jou club kansloos verliest van Sparta dat je dan frustratie hebt maar niet wijzen naar de buurman die hier totaal buiten staat.

14 mei 2014 om 10:42

Holman heeft bij AZ gespeeld... net als Lens.

14 mei 2014 om 10:45

Klopt, sorry het was iets te voorbarig betreft die twee. Of een type Jonas Olsson. Grootverdiener en sterkhouder al jaren in de defensie van West Bromwich Albion. Klasbak eerste klas. Kan Van Gaal en de Nederlandse 'topverdedigers' een voorbeeld aan nemen.

14 mei 2014 om 11:15

Die hele vergelijking van Cancellara tussen NEC enerzijds en AZ en Groningen anderzijds sloeg sowieso nergens op. Maar het zal wel geschreven zijn uit emotie...

14 mei 2014 om 10:46

Holman en Lens hebben bij AZ gespeeld en zijn er beter geworden, Lens is zelfs eigen jeugd. Ik snap je punt niet. Als Boekhoorn zijn geld in AZ had gestoken hadden we nu nog om de titel gespeeld want in Alkmaar is het beleid wel goed.

14 mei 2014 om 11:07

Brett Holman heeft een paar jaar bij NEC gespeeld en is toen pas overgenomen door AZ. Daarintegen hebben zowel Lens als Holman ook grote stappen gemaakt bij Nec.

14 mei 2014 om 11:06

Cancellara,

Die toppers die jij noemt waren idd leuke spelers maar zowel az als Groningen hebben in die zelfde periode spelers gehad die nog vele malen beter waren en uiteindelijk bij veel grotere clubs terecht zijn gekomen.
Dus jou punt gaat in dat opzicht totaal niet op.

Sterkte overigens!

14 mei 2014 om 13:19

Cancellara: gast wat lul jij, zowel groningen az heeft veel betere spelers gehad als degene die jij nu noemt bij Nec. Niedzielan nooit kunnen waarmaken en werd teruggestuurd naar polen, holman (ook az btw) een jaartje slechts bij middenmoter PL gespeeld, lens oke vrij goed terecht gekomen maar geen absolute top, barreto middenmoter in italie en vleminckx niks meer geworden na nec en altijd drama speler geweest. Olsson die je later nog noemt, noun wow sterkhouder bij WBA bijna gedregadeerd uit PL. az heeft daarentegen dembele, martens, de zeeuw, schaars, ari, mathijsen, perez, arveladze, kromkamp gehad en groningen suarez, robben, matavz, tadic, zivkovic en kostic nu, granqvist, en ga zo maar door gehad. Echt vele malen beter als de spelers die je nu bij NEC noemt, wat een lachertje ben jij zeg...

14 mei 2014 om 14:54

Cancellara:

Ik snap dat het een dieptepunt is voor je club, maar ik neem aan dat je wel snapt dat dit er een keer aan zat te komen. NEC is natuurlijk al sinds dat het gepromoveerd is lang geleden, één van de slechtere ploegen in de Eredivisie. NEC hoort als club gewoon thuis in de eerste divisie, zowel qua supporters, club en stadion.

Duidelijke taal van de suikeroom van onze buren. En ik kan hem groot gelijk geven.

NEC wordt duidelijk niet goed geleid en is een heus vreemdelingenlegioen, waarmee niemand zich kan vereenzelven.

Als straks het nodige puin is geruimd, zal Boekhoorn zijn club best wel weer bijstaan. Daarvoor is hij teveel clubman. Maar hij maakt hiermee een duidelijk statement !

14 mei 2014 om 11:21

En ben er blij mee ook. Nu mogen Ophof etc wegwezen en laat Boekhoorn maar de club opbouwen.

Enkel een move om het huidige bestuur te wieberen. Slim gedaan en kan me niet voorstellen dat hij bij een nieuw bestuur niet opnieuw weer instapt. De vraag is natuurlijk of Boekhoorn zelf mensen op bepaalde posities wil stallen om meer invloed te krijgen. Lijkt me erg voor de hand liggend. De vraag is of je daar blij van moet worden.......

Ik denk idd dat het een omtrekkende beweging. Nu zorgen dat de verantwoordelijken voor het wanbeleid eruit gaan en dan stapt hij er wel weer in.

Terecht. Wel extreem zuur voor de supporters want dat maakt het overleven van de club nog lastiger. Grote bezem door de directie heen, want een club als NEC hoort gewoon op acceptabel niveau te voetballen in de Eredivisie. Er staat nu in ieder geval genoeg druk achter om de boel eens echt op te schonen.

Het enige geluk van NEC is dat bijna iedereen in de Jupiler League aan de playoffs mee mag doen. Zelfs na een verloren seizoen kun je dus gewoon weer promoveren. Helemaal op 0 beginnen is misschien wel beter als er wanbeleid wordt gevoerd.

Succesvolle ondernemers als Boekhoorn hebben een talent voor het aantrekken van capabele mensen. Scheringa heeft de basis gelegd van het huidige AZ, ondanks het failliet van Dsb. Boekhhoorn gaat idd pas weer instappen als hij de juiste poppetjes heeft neergezet en dan heeft NEC een prima toekomst.

14 mei 2014 om 12:20

Zijn genoeg grote ondernemers die ten onder zijn gegaan bij hun voetbalclubs. Emotie komt dan weleens bovendrijven.

14 mei 2014 om 12:26

Probleem is vaak dat die ondernemers zelf op de stoel van de AD, TD of coach gaan zitten. Dat is fout nummer 1. Juiste mensen aanstellen en die de verantwoordelijkheid geven. Daar is AZ een goed voorbeeld. Ik zeg wel gaat, maar bedoel moet!

Zou een overname niet toepasselijk zijn, zie het al voor me 'red Bull Nijmegen'

Lijkt mij dat hij een bommetje legt onder het bestuur. Niets meer en niets minder.
Want Boekhoorn is en blijft NEC-er.
Hij heeft niet gezegd dat hij de club zal verlaten maar alleen dat hij voorlopig op de achtergrond blijft.

Goed statement van Boekhoorn om flinke druk op het bestuur te zetten voor een grote schoonmaak. Verder is het natuurlijk ook volkomen logisch dat Boekhoorn op dit moment niet gaat investeren. Zijn bijdrage was namelijk het investeren in spelers die normaal gesproken qua transfersom niet haalbaar zouden zijn voor Nec, zoals Jahanbaksh, Jantscher en in het verleden Vleminckx en Niedzielan. Maar investeren in dit soort spelers heeft natuurlijk helemaal geen zin als de club in de 1e divisie speelt.

Met een begroting straks van 8 miljoen heeft NEC (wellicht samen met Roda) verreweg de hoogste begroting in de Jupiler League, dus zou het NEC echt wel op eigen kracht moeten lukken om op termijn weer terug te komen in de eredivisie. Als er schoon schip is gemaakt en NEC weer terug in de eredivisie komt, gaat Boekhoorn echt wel weer een keer investeren.

14 mei 2014 om 11:10

Onzin juist nu instappen zou goed zijn voor de club! Opbouwen van af 0

Mss is hij dat ook wel van plan, en probeert hij zo het falende bestuur weg te krijgen.

14 mei 2014 om 12:46

Ik wil nog wel is zien of ze een begroting van 8miljoen op poten krijgen want dat betekend dat ze eigenlijk enkel de Eredivisie inkomsten van de begroting hebben gehaald en verder zo goed als dezeldde inkomsten verwachten, wat natuurlijk onzin is.

Als je wint heb je vrienden, als je degradeert heb je Boekhoorn.

Put your money where your mouth is. Gewoon even 25 miljoen erin steken en niet zo klagen, maar dragen en bidden om kracht.

Helemaal terecht natuurlijk, voer de druk maar op! Nu houdt hij weer wat geld over om een paar extra olifanten te kopen voor zijn dierentuin

Typisch gevalletje pot verwijt de ketel. Boekhoorn en z'n groepje investeerders hebben de club al een paar jaar in gijzeling. Nu loopt het niet zoals meneer gedacht had en verlaat hij het zinkend schip. Met zulke fans heb je geen vijanden nodig.

Het huidige bestuur en een groot deel van de spelers is op voorspraak van de geldschieters gekomen. En omdat zij mensen met voetbal knowhow niet pruimden zit dit bijeengeraapt zooitje op het pluche.

bij nec is het een zooitje,bij roda is het een zooitje dus tercht dat ze er uit gevlogen zijn,volgend seizoen zijn hopelijk nac en Vitesse aan de beurt

14 mei 2014 om 11:22

Bij Ajax was het eerst ook een zooitje. Die hadden ook moeten degraderen?

14 mei 2014 om 14:12

Waarom Vitesse? Die zijn juist financieel orde op zaken aan het stellen en investeren vooral in de jeugd. Daar lijkt me niets mis mee

De prijs van NEC even laten zakken om vervolgens zelf toe te slaan.
Eerst ook van het bestuur af en zo met een schone lei beginnen?

Mooi ondanks eigen puinzooi blijven wijzen naar Vitesse.

Europese mislopen is vervelend maar geen ramp.
Degradatie is niet vervelend maar een ramp!

Clubs als Roda en NEC moeten gewoon weer naar de basis gaan. En dat is verstandig beleid voeren. Dus niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Jonge spelers de kans geven om door te breken. Je moet niet afhankelijk zijn van 1 of een paar grote geldschieters. Dat blijkt nu wel weer als ze er dan mee stoppen dan heb je heel groot probleem. Ga gewoon met spelers uit de eigen jeugd en omgeving zodat publiek weer een band krijgt met de spelers en omgekeerd.

hahaha, Niedzielan en baretto. leuk om die namen weer eens te horen.

volkomen terecht van Boekhoorn. de boel moet daar weer gerenoveerd worden.
wat er op het veld stond. teveel buitenlanders voor een club als Nec. niks tegen buitenlanders, maar meer voor de club, waar nederlanders horen te staan en talenten van Nec. Nec heeft een tijdje wel goede talenten gebracht.

Duidelijk statement van Marcel boekhoorn. Eerst zal dus kamp van delft moeten verdwijnen.
Verwacht overigens niet dat dit gaat gebeuren. Zolang zal boekhoorn geen geld beschikbaar stellen.
Hij wil duidelijk de baas zijn. Overigens terecht. Wens NEC veel wijsheid toe!

14 mei 2014 om 11:48

Ophof moet ook weg.

14 mei 2014 om 12:43

Erg goed onderbouwd hoor. Waarom moet Ophof weg? Hij heeft afgelopen seizoen toch niet op het veld gestaan? Hij heeft de kansen toch niet gemist? De spelers zijn uiteindeljk verantwoordelijk.

14 mei 2014 om 13:13

En wie is er verantwoordelijk voor het aantrekken van die spelers? Juist, Edo Ophof. Daarom zou Ophof weg moeten.

14 mei 2014 om 14:26

Jij snapt het tenminste.

Gaat naar de klote deze club en terecht

Daar gaat onze laatste hoop, vind het erg jammer dat Boekhoorn nu weg is bij NEC. Van mij mag die Edo Ophof ook oprotten..

het is toch wel fijn voor NEC om zon persoon achter de hand te hebben. mocht de club nou echt financieel de afgrond inglijden kan er altijd nog schoon schip gemaakt worden. iedereen eruit en de club kan van de ondergang gered worden. maar het is wel slecht als de huidige directie bblijft zitten

Helemaal terecht natuurlijk, hij zou wel gek zijn als hij nu nog zou investeren nadat ze er daar zo'n zooitje van gemaakt hebben!

Groot gelijk heeft die eerdt
Maar is een bestuur
Met een echt hart voor onze club n dan komt boekhoorn eht wel terug

Dit spel wordt op een zeer hoog niveau gespeeld!
De bestuurders kunnen niet tegen de rellen op die je krijgt als ze blijven zitten.
Alle supporters eisen al een tijdje dat die rotte appels eruit gaan en als dan onze enige redder dan ook zegt er klaar mee te zijn....
Laat mij die bestuurders vast waarschuwen. Stap op en pak je verlies! Dit verlies staat in het niet voor wat komen gaat als jullie blijven zitten!!!

14 mei 2014 om 12:47

Dan zal er eerst iemand moeten opstaan en het bestuur ontslaan. Ze zullen namelijk niet zonder zak geld zelf opstappen. En ze weten dat NEC ontslag niet kan betalen, dus kunnen ze makkelijk blijven zitten.

14 mei 2014 om 16:14

Ga je nu mensen lopen bedreigen via voetbalzone haha...wat een niveau.

14 mei 2014 om 17:20

Dat word stadion verbouwen.

Misschien NEC over een tijdje ook failliet? Als.die rotte appels.blijven zitten zal dat gaan gebeuren.
Zo gaat er weer een mooie club naar de kloten.

Ach al dat geneuzel over Boekhoorn, net alsof het een gezonde situatie is als 1 persoon een club moet redden en helemaal afhankelijk is van die man.

Moest ook zo lachen om de snor van de week met zijn 'boekhoorn gaat er ooit een echte club van maken'

Wat een onzin allemaal

14 mei 2014 om 13:40

Ja inderdaad. Net of die man god is. Kan er niet over oordelen maar als je het verhaal met die autoracerij beschouwt en met hind lijkt boekhoorn ook wel een man die houdt van snel geld, publicitaire acties en bling bling.

14 mei 2014 om 15:50

Ach ook al wil hij het heel serieus aanpakken zegt het nog helemaal niks en is het alles behalve een garantie voor succes.

Overdreven gedoe allemaal

Boekhorn doet dit gewoon om het bestuur te laten opstappen en zal dan zelf wel de boel gaan runnen.
Als hij de juiste mannetjes op de juiste plek weet te krijgen in de organisatie sluit ik het niet uit dat hij er wat moois van kan maken.

Aan het begin speelde ze nog leuk voetbal. Maar de laatste maanden echt niet

Deze man, en al zijn investeerder-vriendjes heeft NEC mede in deze shit geholpen door pas geld er in te stoppen als Pastoor was ontslagen.

Als deze man het zo goed voor heeft met NEC en het bestuur niet zo ziet zitten, dan neemt hij de boel over en zet hij daar mensen neer waarvan hij denkt dat zij het werk beter doen.

Gewoon op nul beginnen schoon schip maken locals op het veld enthousiasme strijd en als supporters niet opgeven dan red nec het denk eerder dan roda

Iedere discussie over de ellende bij nec, gaat, al jaren, in no time, over onze nakende ondergang. Terwijl ons eigen vermogen voor het 4e seizoen op rij groeit. Terwijl er geen enkele aanwijzing is, dat de Rus(sen) eruit stappen. Terwijl er op de onder het nieuwe bewind verkochte spelers, Büttner, van Ginkel en Bony, per stuk meer winst is gemaakt, dan op alle spelers samen onder het vorige bestuur.

Mocht onze geldschieter toch vertrekken, dan is het risico niet van financiële aard. Het risico is dat, net als bij nec nu, clubmannen (zoals Guijt, van Veenendaal en Snellenburg) de boel weer overnemen, onbenullen als stroman aanstellen en zelf buiten schot blijven.

Terecht, er moet niemand meer iets in NEC stoppen, laat ze maar lekker aankloten, een jaartje Jupiler L. en dan lekker naar de amateurs, de hele zooi moet opstappen, alles is naar de klote gebracht door dit bestuur/spelers etc. dit wordt lachen.

zo zie je maar weer wat voor invloed het programma voetbal international heeft op mensen, maandag werd al gezegd door gijpie dat er duidelijkheid moet komen van deze man en tadaa 2 dagen later is het al zo ver, als onze grote vriend louis nou ook nog even de opstelling van hansie hansie overneemt dan geef ik louis ook nog wel een kans om de groepsfase te overleven op het wk.

14 mei 2014 om 14:37

Toen ik de titel las, was dat ook het eerste waar ik aan moest denken.

Op zich niks mis mee. Het verhaal Boekhoorn gaat al jaren, dus inderdaad goed dat hij de supporters duidelijkheid geeft dat ze niet op hem hoeven te rekenen. Tenzij het bedoeld is om de aanhang te mobiliseren om het bestuur weg te jagen, zodat hij de boel kan overnemen.

Ben benieuwd wat er gaat gebeurden bij Nec. Boekhoorn is volgens mij nogal geliefd bij de fans en huidige bestuur totaal niet. Druk op huidig bestuur zal zodoende alleen nog maar verder toenemen en gezien de reactie van fans afgelopen zondag zal vroeg of laat wel einde betekenen van dit bestuur.

Wat ik niet begrijp, wie heeft mensen als Edo Ophof aangesteld?
En wie heeft spelers zoals: Johnsson gescout?
Hoe zit het met de sponsors, blijven zij NEC sponsoren, of trekken zij ook de stekker eruit? Ik had wel gelezen dat ze hetzelfde shirtsponsor als Liverpool krijgen, gaat dit ze meer opleveren?
En hoe zit het met de spelers die een ''eredivisiecontract'' hebben, hoe gaan ze dat betalen?
Verder begrijp ik waarom die Boekhoorn de stekker eruit trekt.

Was dit niet de man die ontslag van pastoor eistte en andere aanpassingen, omdat hij anders niet zou investeren? Volgens mij is ook dat geweldige vreemdelingenlegioen op zijn voorspraak gekomen. Wel vreemd dat hij nu met zoiets komt dan.

14 mei 2014 om 14:41

Ik zou inderdaad weleens wat meer willen weten, want ik had de indruk dat hij inderdaad veel meer zeggenschap had dan naar buiten werd gebracht. We weten het echter niet, dus ik vind het ook lastig om hier wat van te vinden. Is hijzelf niet gewoon medeverantwoordelijk voor de chaos?

Sowieso niet slim om afhankelijk te zijn van een individu als het om je financiele middelen gaat. Snap Boekhoorn wel, maar iedereen weet dat de beste man uiteindelijk toch terug komt. Zou ook een slim staaltje bedrijfspolitiek kunnen zijn, organisatie failliet laten gaan en dan opkopen, volledige zeggenschap en opnieuw opbouwen..

Of ik me liefde eerst naar de verdommenis zou kunnen laten gaan om 'haar' er vervolgens weer bovenop te helpen durf ik niet te zeggen, maar ik snap het wel.

14 mei 2014 om 14:21

Als NEC failliet gaat, verlies het de licentie. Dus wat dat betreft klopt jouw verhaal niet. Ik denk wel dat een omtrekkende beweging is van Boekhoorn. Eerst de bezem door de organisatie en dan zelf maximale zeggenschap.

Ik geloof wel dat NEC volgend seizoen weer terug is in de Eredivisie maar een makkelijke opgave gaat dat zeker niet worden met clubs als Roda,de Graafschap,vvv en misschien Rkc Waalwijk.

Het duurt nog wel even voordat NEC terugkeert in de eredivisie denk ik zo! Het is volgens mij in de geschiedenis niet vaak voorgekomen dat een club na degradatie direct terugkeert naar de Eredivisie. Volgens mij recentelijk zijn alleen VVV en W2 dut gelukt. Daarnaast heeft NEC ook nog eens de pech dat Roda ook is gedegradeerd en dat er meerdere redelijk goede clubs die gaan voor het kampioenschap. Het wordt nog lastig met die clubs zijn die allemaal uit dezelfde vijver moeten gaan vissen om goede spelers te halen. Vooral voor NEC en Roda omdat zij niet gewend zijn om op dit niveau te voetballen. Ze hebben wel het geluk dat ze een status hebben als Eredivisieclub dat spelers zich aangetrokken voelen om daar te voetballen

Deze man is al jaren het zuurstof voor NEC en trekt nu de stekker eruit. Of zou het zou het een hind zijn?

Misschien een beetje vreemd, maar mijn supportershart gaat er alleen maar sneller van kloppen. Niet dat ik Boekhoorn wil weg hebben, maar het is een grote chaos bij nec dat wordt bestuurt door te grote ego's.


Even weer terug naar de basis, geen ongemotiveerde buitenlandse spelers die om onduidelijke redenen worden binnen gehaald door investeerders die op de achtergrond het beleid bepalen. Volgens mij hoeft NEC er niet slechter op te worden, maar zal het hooguit wat langer nodig hebben. Het wordt tijd voor structureel beleid om deze mooie club weer op de been te helpen.

Met andere woorden zegt hij dat hij pas weer over na gaat denken om NEC te helpen als huidig bestuur is opgestapt die er een rommel van hebben gemaakt.

Cambuur heeft dit ook gehad. Toen Jan Riedstra overleed waren zijn mede old boys er ook klaar mee en er kwamen de nodige financiële lijken uit de kast mede door toedoen van de heer Pama die er bestuurlijk ook een zooitje van gemaakt had. Het is voor nec te hopen dat er iemand in wil stappen die op bestuurlijk maar zeer zeker financieel gebied door het stof wil gaan dat werkt bij cambuur nu ook goed. De heer Vd Belt heeft de club prima op orde en wij als cambuur supporters hopen dat dit tot in lengte van jaren zo blijft.

Hoe vaak heb ik wel niet moeten lezen dat een investeerder clubliefde moet hebben en dat een of andere Rus (zoals jullie zeggen) de stekker er zo uit trekt, nu gebeurt dat met jullie terwijl het nog een echte clubman is ook, dit is de complete ondergang van nec en komen ze niet meer te boven. Zoals Karel al zei er is in Gelderland plaats voor slechts 1 betaald voetbalclub !!

Ook nog die boekhoorn weg??? Ik dacht dat hij de hele boel zou overnemen???? Niet dus ...

Hahahahahahaha

Boekhoorn gaat naar Feyenoord zijn 2e liefde, koop 2 toppers erbij en we doen echt mee om de prijzen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren