Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB druk bezig met nieuwe regels voor beloftenteams in Jupiler League

Laatste update:

Voor Zakaria Bakkali begon het seizoen nog zo mooi, maar de laatste maanden waren ronduit teleurstellend. De aanvaller kwam bij het eerste elftal niet meer aan de bak en omdat hij al vijftien competitiewedstrijden voor het team van Phillip Cocu had gespeeld, mocht hij niet meer meedoen bij Jong PSV. Die ploeg speelde vorig seizoen voor het eerst in de Jupiler League.

PSV is niet de enige club die last had van de regels: Ajax besloot Danny Hoesen maar te verhuren. De beloftenteams deden een beroep op ontzettend veel spelers, maar volgens De Telegraaf ligt er nu een plan klaar om enkele regels te versoepelen of aan te passen. Alleen wanneer een speler in de basis start van de A-selectie of minimaal 45 minuten speelt, wordt dit als een volwaardig optreden beschouwd. Korte invalbeurten tellen straks dus niet meer mee.

Spelers die jonger zijn dan 23 jaar mogen na vijftien duels in het eerste niet meer voor de beloftenploeg uitkomen, maar voor spelers die ouder zijn dan 23 jaar, geldt dit al na tien wedstrijden in het vlaggenschip. Ook is het de bedoeling dat keepers straks meer dan een wedstrijd per weekend mogen keepen en dat beloftenteams 24 uur voor aanvang van een duel de wedstrijdselectie bekendmaken. Tegenstanders komen op die manier voor minder verrassingen te staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is serieus belachelijk, want je begint aan een competitie met een team en kunt je eventueel in de winter verlengen. Ik vindt dat de Knvb wel een erg luisterend oor heeft voor de belofte teams en niet voor de jl-ploegen. Die willen juist dat ze weten tegen wie ze moeten spelen.
De ene week speel je tegen een eredivisie elftal, de andere week tegen een a-elftal. Het moet niet kunnen. Je beinvloedt de competitie en het geeft nog maar meer aan wat voor een joker rol ze hebben in deze competitie.

En dat de selectie 24 uur van te voren bekend moet zijn, is niet anders om de aandacht af te leiden dat ze ook iets voor de jl-ploegen doen.

15 mei 2014 om 08:02

Niet vergeten dat het de jl teams ook meer geld oplevert he! En als je goed gelezen had had je gezien dat er door de knvb op twee manieren dit probleem wordt aangepakt. 24 uur van tevoren selectie bekend maken en spelers ouder dan 23 mogen nog maar 10 keer in de a selectie spelen voordat zij worden uitgesloten van jl voetbal

15 mei 2014 om 08:06

Ach, met je geld. FoX heeft de clubs onder druk gezet om in te stemmen, omdat ze anders hun eigen kosten moesten betalen voor het maken van de samenvattingen én geen televisiegeld kregen. De clubs krijgen zogenaamd 2,5 ton, waarvan 50.000 euro die maakkosten zijn, en er misschien 50.000 extra is ten opzichte van het vorige contract. En die ben je al gauw kwijt aan stadionhuur/onderhoud en personeelskosten die je moet betalen tegen de Jong-elftallen waar geen hond op af komt. Fox heeft geen fuck voor ons gedaan of betaald.

En selectie van tevoren bekend maken. Nou, dan weet je nu 24 uur eerder dat je tegen een ander elftal mag ballen. Dat lost toch niks op?

De enige die het financieel écht wat oplevert is Fox en niemand anders.

15 mei 2014 om 09:54

Dat er geen hond komt kijken als een team thuis tegen een beloftenteam speelt is niet waar.
Als je kijkt welke ploeg dit seizoen de meeste toeschouwers kreeg bij uitwedstrijden (dus waar de thuisspelende tegenstanders de meeste supporters op de tribune had), dan was dat met afstand Jong Ajax. Veel clubs hadden juist de meeste thuissupporters tegen Jong Ajax.

Maar ik vind e nieuwe regels die de Knvb voor ogen heeft nog steeds belachelijk, omdat je niet in kunt spelen op je tegenstander. Dat 24 uur van tevoren de wedstrijdselectie bekend moet zijn is natuurlijk een doekje voor het bloeden, want je traint al veel langer van tevoren naar een wedstrijd toe, dus de tegenstanders van de beloftenteams hebben dan nog altijd een voorbereiding van niets, want pas bij de laatste training weten ze wat voor tegenstander ze treffen en dan kunnen ze zich niet meer goed voorbereiden.

De Knvb had er beter aan gedaan om met de volgende regels te werken:
- de beloftenteams moeten elk met een eigen selectie werken
- de beloftenselectie mag hooguit 3 spelers ouder dan 23 jaar bevatten.
- de spelers uit de selectie van de beloftenteams mogen ten alle tijden invallen bij de A-selectie en kunnen zich niet vast spelen.
- per wedstrijd mogen er hooguit 2 spelers uit de A-selectie mee spelen met de beloften. (de wedstrijdselectie van de beloften kunnen dus hooguit 5 spelers ouder dan 23 bevatten, aangezien de eigen selectie van de beloften er maar 3 mag bevatten).

15 mei 2014 om 10:21

De meeste toeschouwers thuis. Ja logisch, er worden dan zoveel vrijkaarten aan scholen uitgedeeld omdat er anders bijna niemand komt. En dan die aantallen meetellen. Je zou betalende toeschouwers moeten tellen. En dan krijg je een heel ander beeld

15 mei 2014 om 10:46

@kaaiman
De meeste toeschouwers bij uitwedstrijden. Dus wie die vrij kaartjes geeft???

15 mei 2014 om 11:55

@superghost op zich geen heel slecht idee, maar ik heb er wel wat op aan te merken... Als je een vaste selectie bij jong hebt, die onbeperkt mogen invallen bij het 1e dan ga je het volgende krijgen: alle spelers onder de 23 worden ingeschreven bij jong ajax/psv/twente. Jongens als depay, klaassen, promes, bakkali, fischer, boillesen kunnen op die manier alles spelen in zowel jong als in het 1e... Dan staan de jupiler league clubs dus alsnog tegen halve 1e elftallen te spelen...

15 mei 2014 om 12:51

Onder druk gezet nog wel?
Ach het was dat, of massaal failliet gaan.
Nu krijgen ze meer centjes en ze hoeven niet zelf te betalen.

Niet alles kan positief zijn voor de JL clubs he, compenseren heet dat.

En de regels worden alleen maar beter voor de JL clubs, niks is perfect aan het begin hoor.
oudere spelers krijgen minder 'rechten' om het zo maar te noemen, namelijk nog maar max 10 wedstrijden.

Daarnaast vind ik het sowieso grappig, je speelt veelal tegen binkies van 17-21 jaar....
Ook hebben de beloftes nadeel bij interlands... dus ik vind die slachtoffer rol van JL clubs misplaatst.

15 mei 2014 om 12:55

Doordeweeks en vooral 's avonds... geloof je het zelf dat er dan scholen komen kijken?
Nee ik niet.

15 mei 2014 om 13:04

Het gaat over de toeschouwers bij uitwedstrijden van de belofteteams. Veel juup clubs geven dan vrijkaarten weg.

15 mei 2014 om 15:23

Zoals willem II? Dat is toch hun pakkie an en heeft niks met de belofte teams te maken. Als ze het er niet mee eens waren konden ze gezamenlijk een 3-0 nederlaag nemen. Wat is het probleem??
Ze spugen niet op het geld denk ik. Dat heeft een naam. En zo gelukkig zijn de beloftes nu ook weer niet. Kost zwaar geld.

15 mei 2014 om 08:03

Helemaal mee eens. Ik denk dat wij straks teruggezet worden naar de beloftecompetitie, de Knvb interesseert zich toch niet voor de JL ploegen.

15 mei 2014 om 08:44

en de competitievervalsing dan bij interlandweken? Dat keur jij wel goed? Ajax heeft 50 spelers gebruikt omdat in jong ajax veel jeugd internationals spelen. Dan hoor ik desbetreffende tegenstander niet klagen tijdens die wedstrijden.

15 mei 2014 om 09:02

Nee, want wij moesten toen tegen Schone, Hoesen, Denswil, vd Hoorn en nog wat van die gasten. Sterker nog, we klaagden júist wel dan.

15 mei 2014 om 09:04

de desbetreffende tegenstander niet nee, de rest van de competitie wel. Die vonden het ook niet eerlijk dat de tegenstander van jong ajax toen tegen een b-elftal stond terwijl de week erna weer een tegenstander allemaal a-selectiespelers trof

15 mei 2014 om 12:54

Denswil was ook echt al een Ajax 1 speler destijds he...
Die heeft hooguit 5 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld destijds, hoort zelfs nog in jong Ajax te spelen.
En Schone heeft 1 wedstrijd in jong gespeeld... tja zuur dat het nou net jou club is.

15 mei 2014 om 15:59

Wij moesten ook tegen Cillessen, Ligeon, de Sa, Enoh en Blind. Terwijl ze de week erna weer zon beetje met de hele A-selectie tegen Achilles speelde.

Gewoon weer terug naar de eigen competitie. Geen gezeik.

Lijken mij goede verbeteringen! Hoe gaan ze het doen rond de interlands? Want dat was volgens mij ook een drama afgelopen jaar.

En mogen dezelfde belofteteams weer mee doen of kunnen die ook promoveren en degraderen?

15 mei 2014 om 08:06

Tuurlijk kunnen ze niet promoveren... Hoger dan jupiler leugue mogen ze niet komen... Je kunt toch ajax en jong ajax niet in 1 competitie laten spelen.

15 mei 2014 om 08:09

Hij bedoelt te vragen of er andere belofteploegen kunnen promoveren vanuit hun competitie .

En weer komt de KNVB uitstekend oo voor de 'topclubs' en trapt een toch al bijna kapotgemaakte competitie nog weer wat verder kapot?

Het experiment heeft al aangetoond dat het niet werkt, trap die beloftenteams weg en maak er weet een normale competitie van waar voor elk team gelijke regels gelden!

Ik vind dat de jong teams net zoals de rest met een vaste selectie moeten aantreden en in de winter transferperiode spelers kunnen switchen tussen het eerste en tweede. Dan blijft het gewoon eerlijk en zijn het net echte teams.

Geen animo, die honderden mensen die hier altijd aangeven bij de jeugd te gaan kijken nog nooit gezien bij de jeugd elftallen, sommige mogen blij zijn als ze meer thuis supporters in het stadion hebben dan de uitsupporters.

Elftallen wisselen steeds van samenstelling, waar bijvoorbeeld mijn club tegen een Veltman, Fischer, Schone, Hoesen, Boilissen moest voetballen, spelen ze de week later met jongens die alleen echte die hard Ajax jeugd volgers van gehoord hebben.

Clubs hebben zich er al over uitgesproken en zijn onder druk gezet door Fox, niemand vind dit een toevoeging, ze spelen oefenpotjes meer niet.

Ik weet wat, de stand maakt voor deze clubs niet uit, ze kunnen niets winnen en ook niet degraderen.

laat ze meedoen als oefenwedstrijden, waar de punten tegen deze belofteteams niet tellen, gaat toch immers over de ontwikkeling? Zo kunnen JL clubs ook eens een jeugdspeler testen of iets aan de vorm doen, en dan mag Jong Ajax, Twente of PSV opstellen wie ze willen, hebben zij hun weerstand, hun ervaring, ontwikkeling en de JL clubs verliezen hun competitie niet aan het gedrocht van de belofteteams alles om de Topclubs beter te maken. Zelfs 90% van het JL nieuws gaat tegenwoordig om de belofteteams, waaronder daarvan weer 80% over Jong Ajax is.

15 mei 2014 om 08:37

Forzasittard,

Dat lijkt me een slecht plan, bedoeling van de Jong ... teams is dat de spelers van deze teams sneller meer weerstand opbouwen en dat zie ik niet gebeuren in oefenpotjes.

In huidige systeem willen de betere JL teams echt wel winnen van de Jong teams, omdat het ze anders punten gaat kosten.

Maar het verschil wordt inderdaad voor JL clubs mogelijk gemaakt, als er spelers terugkomen van een blessure of andere reden.

De spelers die weer eerst ritme opdoen in de JL zijn op dat moment natuurlijk nog niet op hun best.

15 mei 2014 om 09:19

Het hoort niet allemaal te draaien om de topclubs met hun 2de 11tal.

De JL is een serieuze competitie. Of moet ik zeggen was? De JL is het een na hoogste niveau van Nederland! Dat moet niet misbruikt worden om jeugdspelers van de topclubs beter te laten worden! In een serieuze competitie spelen serieuze clubs om het kampioenschap, zonder 3 voor spek en bonen clubs!

Als ik supporter was van een JL club zou ik kosten van de beloftenteams. Ik zou mr misbruikt voelen, ik zou het als een vernedering ervaren. Een competitie die misbruikt word omdat de grote clubs dat willen. Gatverdamme..

15 mei 2014 om 09:33

Varnhem,

In diverse landen doen ze dit al, nu is er hier ook een pilot om het uit te proberen.

Dan zullen alle grieven en goede zaken op een rij gezet worden en zal er door de Knvb een weloverwogen beslissing in samenspraak met alle JL teams worden genomen.

Vaak heeft men moeite om te wennen aan iets nieuws, als je het van de zonnige kant wil bekijken kun jij zeggen dat je al die toekomstige sterren aan het werk hebt gezien.

Waarbij je dan ook mogelijk trots meldt dat die spelers zich wel hebben gevormd tegen jouw mooie club.

15 mei 2014 om 09:38

Ze doen het in diverse landen inderdaad. Maar in die landen is er wel sprake van 2 aparte selecties en kunnen spelers niet zomaar de ene week voor het eerste en de week erna voor het 2e uitkomen. En dat is in Nederland nou precies het probleem.

15 mei 2014 om 09:47

Daarom is het ook een pilotfase over twee jaren, om te kijken of dat werkt.

Neem aan dat de Knvb wel maatregelen gaat nemen als de resultaten van de evaluatie daarom vragen.

15 mei 2014 om 12:58

Tellie... en denk je dat het daar vanaf dag 1 allemaal soepel verliep... zoals al voor het hele idee uberhaupt in werking gezet werd bekend was, het was een proefperiode, tijdens die periode kom je hordes tegen.
Die worden nu geëvalueerd.
Niks is perfect, en al helemaal niet in het begin.

15 mei 2014 om 13:54

Nee dat zal heus niet soepel verlopen zijn. Maar was het dan niet handig geweest als de Knvb vooraf had geïnformeerd bij die andere landen hoe het daar loopt en tegen welke problemen ze aanliepen?
Nu hebben ze iets over de schutting gegooid waarvan het lijkt dat er niet heel erg over nagedacht is.

Dit plan moet nog worden besproken met de Coorperatie Eerste Divisie. Verwachting is dat hier veel teams tegen zullen stemmen, dus zal hoogstwaarschijnlijk niet doorgaan.

15 mei 2014 om 08:33

Ook belachelijk en puur voor de jeugdteams is dit goed! Afschaffen. ..

15 mei 2014 om 13:00

Hoezo is het puur voor de jeugdteams goed?
Als je zelfs ziet hoe een echt jonge Ajax met allemaal jonge gasten een volwaardig JL club wegspelen... dan moeten die mensen niet klagen.

Dus omdat niet iedereen tevreden gesteld kan worden moet het maar niet gebeuren?
Mmm ben benieuwd of we dan ooit regeltjes etc kunnen maken in Nederland...
Want niet alle 17 miljoen inwoners zijn het er mee eens.
Het is voor alle teams goed, je krijgt te maken met een andere speelstijl.

Dit plan wordt toch weggestemd.

Waarom niet een vast basiselftal dat in de beloften speelt en.niet voor het eerste uit mag komen en per club een talent of 5 aanwijzen dat onbeperkt mag switchen maar max 1 wedstr per weekend mag spelen?

Of zeg ik nu hele stomme dingen?

15 mei 2014 om 08:42

Is te nadelig voor de 'grote' beloftenelftallen. Zal de KNVB dus wel niet willen.

Wat je zegt, die vaste selectie, gebeurt ook in Spanje en Duitsland en daar loopt dat prima en hoor je de grote clubs toch ook niet zeuren? Enige goede oplossing dus.

15 mei 2014 om 13:02

Inderdaad.... maar dan moet de Knvb met oplossingen komen tijdens interlands.
Volgens mij werkt het daar ook zo.
Tijdens interlands mist Ajax namelijk de helft van haar spelers.
Denk dat de beloftes het namelijk prima vinden.

In de Eredivisie hoor je ook niemand klagen van lagere clubs dat spelers van de grote clubs extra belasting krijgen ivm meer wedstrijden.

gewoon een grote schande pure competitievervalsing de knvb is er blijkbaar alleen voor de grote clubs en de rest mag voor spek en bonen meedoen snel afschaffen die jupilerleague zo is er niets meer aan

Wat een treurige bedoeling weer. Ze moeten gewoon een vast team hebben net als de rest van de JL teams.

Toe maar, versoepel maar die toch al belachelijk soepele regels nog verder, wat kan de Knvb nou de eerste divisieclubs en hun belangen interreseren? Dat er pure competitievervalsing gaande is wordt maar even genegeerd. 15 wedstrijden is veel te veel, als je al beloftenteams mee laat doen, moet je zoals o.a. in Spanje met vaste selecties werken en alleen tijdens de transferperiodes spelers van het eerste naar het tweede en andersom laten gaan. Alleen bij bijzonder veel blessures/geschorsten en bij keepers kan je daar misschien een uitzondering op maken.

Toen ik de titel las, werd ik daar behoorlijk blij van, aangezien ik er van uit ging dat de Knvb de regels zou aanscherpen en zo de competitievervalsing door de belofteteams de nek om zou draaien.

Wat blijkt.. Ze willen de regels juist versoepelen, wat het in principe alleen maar erger maakt. En op de een of andere manier zal het bij de overige Jupiler League ploegen wel weer door de strot gedrukt worden.

Waarom niet gewoon, zoals in andere landen, een vaste selectie voor het beloftenteam? Of in ieder geval een vaste selectie voor het 1e team, die dus niet speelgerechtigd zijn voor de beloften. Bij problemen bij het eerste mag er dan ten alle tijden een speler van Jong naar het 1e overstappen, maar andersom is geen optie.

Spelers die van een blessure terugkomen is dan lastig, maar dat is dan maar het risico dat je als belofteploeg neemt in een prof competitie. Regel dan zelf maar een oefenpotje tegen een lokale amateur of weet ik het, jullie willen zo graag in de JPL spelen, niemand zit daar verder op de belofteteams te wachten.

Ik snap de ophef allemaal niet hoor, zonder die belofte teams keek er geen hond na die competitie waaruit je niet kon degraderen ( technisch gezien wel maar amateurs willen vrijwel nooit promoveren )
Competitie was op sterven na dood.

En dat ze de ene week tegen kinder van 16 spelen en de week later weer van 22 komt doordat de knvb jeugdinterlands plant en als jij dan als jong ... . internationals heb kan jij daar verder niet veel aan doen.

15 mei 2014 om 11:01

Ja en, er is dan toch niets veranderd, ook nu kijkt er nog steeds geen hond naar.
Als je de beloften teams niet mee laat doen hoef je ook niet de ene week tegen kinderen van 16 te spelen en een week later die van 22, kan de Knvb en de Uefa die interlands net plannen wanneer ze willen.

Beloften teams mee laten doen prima hoor, maar we moeten met zijn allen niet net doen alsof het gunstig is voor de Jupiler league.
De enige die er beter van worden zijn de clubs die met hun beloften teams meedoen in de Jupiler league.

15 mei 2014 om 11:06

Denk dat spelers die net naast de selectie van ajax psv of twente meer weerstand oproepen dan de basis van telstar bevoorbeeld.

En waarom kan het overal maar hier niet ?

Er is wel degelijk meer belangstelling voor, bijvoorbeeld ik zelf kijk nu wedstrijden waarin de belofte meedoen, terwijl ik vroeger nog niet eens naar samenvattingen keek en met mij heel veel andere.

15 mei 2014 om 11:21

Het kan overal? Volgens mij alleen in Spanje en Duitsland, en daar werken ze met een vaste selectie, een speler van de A selectie mag niet in de B selectie spelen en andersom ook niet.

En er is niet meer belangstelling voor, bij de beloften teams zitten niets meer supporters als tijdens de wedstrijden in de beloften competitie.
En de kijkcijfers zijn ook niet omhoog gegaan, alleen als er een JL wedstrijd net voor een eredivisie wedstrijd is wordt er extra naar 'een deel van' die wedstrijd gekeken. Dan maakt het ook niet uit of het een jeugdteam is of dat het een 'gewone' JL club is.
Die cijfers zijn gewoon terug te vinden op de site van de SKO (stichting kijkonderzoek)

15 mei 2014 om 11:36

Dan ben je een van de weinige want de tribunes zijn leeg en de kijkcijfers dramatisch. Achilles trekt meer toeschouwers ddan de jong elftallen..

Waarom het in het buitenland wel kan? Geld en daar hebben ze als het goed is ook gewoon aparte selecties. hoe het in de JL nou is slaat nergens op.

En de spelers in de jong elftallen zitten niet dicht tegen de eerste selectie aan, Snap niet hoe iedereen daar bij komt. een paar ervan ja maar het meerendeel niet hoor.

Ieder team in de JL zou gewoon een vaste selectie moeten hebben, en daar kan je dan uitzonderingsregels aankoppelen als er inderdaad interland verplichtingen zijn. Het zou in ieder geval niet zo moeten zijn dat er 50 verschillende spelers mee kunnen doen. Daar is een jong team dan wel voor maar niet de JL. Ook zouden deze 3 teams moeten kunnen degraderen/promoveren met de andere jeugd teams.

Ik snap niet dat mensen zeggen dat alle jong teams met een vast basis elftal moeten spelen! Ik ben een Ajax volger en ze hebben niet voor niks 50 spelers gebruikt! waarom? omdat er met deze opzet geen vast basiselftal kan zijn. Als er jeugdinterlands zijn speelt de jupiler league gewoon door. Ja andere hebben er ook last van . Maar de jong teams zitten vol met talenten die waarschijnlijk opgeroepen worden terwijl een dordrecht of een sparta misschien 1 of 2 spelers missen.

15 mei 2014 om 13:31

Het is al maanden geleden aangekondigd dat dat aangepast gaat worden; bij interlands ligt voortaan de JL ook stil.

15 mei 2014 om 17:17

het zijn de eredivisie clubs die mee willen doen in de jupilerleague dan moeten ze maar een elftal bij elkaar kopen waar ze iedere week mee kunnen spelen is de competitievervalsing gelijk afgelopen en krijg iedereen dezelfde tegenstander

Als ze de pilot afbreken kunnen ze zich opmaken voor 15 thuis wedstrijden in de JL. FOX zal verdwijnen en daar mee ook sponsoren. En van 15 wedstrijden kan geen club leven. Zijn ze begin maart al klaar met de competitie, zit je in je skybox te kijken.

15 mei 2014 om 13:30

Dan verlaag je de eisen voor de JL maar zodat je met topklassers de competitie aan kan vullen.

15 mei 2014 om 15:28

En laten deze dat nu net niet willen. En gelijk hebben ze.
De hele zooi gaat naar de kloten. Denk jij dat er iets over blijft van Roda of NEC met 15 thuis wedstrijden tegen Emmen, Almere of Telstar ?

15 mei 2014 om 17:25

nou er zijn wel clubs die willen mee doen bvb spakenburg en ijsselmeervogels maar de regels vd knvb om te spelen in de jl zijn gewoon belachelijk bvb verplicht 16 contraktspelers en ze zouden een keer op zondag kunnen moeten spelen en dat weigeren ze omdat er dan sponsors weglopen want de zondag is nog steeds een gevoelig punt in bunschoten spakenburg al word het wel al wat minder

16 mei 2014 om 08:18

Ijsselmeervogels had vorig jaar bedankt. De inkomsten in de top klasse zijn dus danig dat ze niet willen promoveren. Je kunt al jaren degraderen, maar promoveren is niet verplicht. Nu kun je de JL opdoeken en kunnen de club's als amateurs verder. Wat dan met de eredivisie?
We worden een soort Ijslandse competitie.

15 mei 2014 om 16:04

Als ze veendam en haarlem niet failliet hadden verklaard om de jeugd elftallen een kans te geven was er niks aan de hand geweest.

Aparte selecties en weg met de 'verplicht aantal full profs 'regel of stoppen met deze onzin

Stel.je voor twente ajax psv 1 van deze 3 ploegen degradeerd wat betekent dat dan als dat gebeurt

15 mei 2014 om 13:28

Dan degraderen de beloften ook. Is in Spanje niet al te lang geleden gebeurd: Villareal degradeerde naar de Segunda Division, hierdoor degradeerde Villareal B (wat keurig in de middenmoot eindigde) naar de Segunda B.

15 mei 2014 om 15:37

Zoals in Duits land , dat de jeugd van Munchen 1860 niet kon worden gepromoveerd. Daar zit er verplicht een divisie tussen en de kans op degradatie van het eerste werd hoog geacht.

Ben ook benieuwd welke jupiler league club de knvb er deze keer uit gaat gooien om vanaf 2015 jong feyenoord mee te laten spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren