Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer jaloers op Koeman: 'Dan kan je veel meer eisen van je ploeg'

Laatste update:
/

Ondanks dat Ajax kampioen werd en Feyenoord dus achter zich liet in de rangschikking, kijkt Frank de Boer met een jaloerse blik naar de Rotterdamse rivaal. Collega Ronald Koeman had dezelfde spelers als het jaar daarvoor tot zijn beschikking, waardoor hij in de ogen van zijn collega in staat was hogere eisen te stellen aan zijn elftal.

De Boer hoopt ook dat hij komend seizoen met een identieke selectie aan de slag kan. Doorgaans moet Ajax de beste spelers laten gaan, zoals vorig jaar Christian Eriksen (Tottenham Hotspur) en Toby Alderweireld (Atlético Madrid). "Als je bijvoorbeeld kijkt waarmee Feyenoord dit seizoen gespeeld heeft. Dan misten ze bijna geen één speler van het seizoen ervoor", zegt de coach in gesprek met Ajax TV.

Volgens De Boer is dat ook het streven in Amsterdam, zodat de lat hoger kan worden gelegd. "Dan kan je veel meer eisen van een ploeg. Dat je bijna verplicht bent, afhankelijk van de loting, om te overleven in de Champions League." Daarmee liet de succescoach een vertrek naar het buitenland onbesproken. Zijn naam wordt onder meer genoemd bij Tottenham Hotspur, dat onlangs afscheid nam van Tim Sherwood.

Denk jij dat Ajax komend seizoen de groepsfase van de Champions League zal overleven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 mei 2014 om 09:45

waarom? ajax is toch weer kampioen geworden? dit is echt geen sneer hoor...

het is gewoon een feit dat ajax al enkele jaren achter elkaar zijn belangrijkste spelers kwijt is geraakt...en feyenoord heeft heel de selectie bij elkaar kunnen houden, dat is ook vrij uniek en knap van feyenoord

16 mei 2014 om 09:51

Hij bedoelt een sneertje naar feyenoord toe waarschijnlijk, omdat ze geen kampioen geworden zijn.

16 mei 2014 om 10:00

Inderdaad. Ik vind het niet eens subtiel. Dit is gewoon psychologische oorlogsvoering. Feyenoord en Koeman geeft hij zo net nog ff dat tikkie mee voordat het WK begint en niemand het meer over de eredivisie heeft. Knap gedaan.

16 mei 2014 om 10:10

ik snap wel dat hij bedoelt dat het een sneer naar feyenoord is, maar ik geloof niet dat de boer iemand is die zoiets met opzet doet

16 mei 2014 om 11:41

Ik denk ook niet dat de boer dit zegt om een sneer uit te delen. Ik vind het wel onzin dat bij het bijelkaar blijven van de selectie en afhankelijk van de loting ajax bijna verplicht is de volgende ronde in de cl te halen, daar is de selectie gewoon niet sterk genoeg voor.

16 mei 2014 om 12:25

Ach iedereen vergeet dat Ajax makkelijk een beter elftal dan Feyenoord kan kopen om de klap op te vangen van het vertrek van die belangrijke spelers, maar blijkbaar vonden ze dat niet nodig. Daarnaast zijn er maar enkele spelers vertrokken en de meeste spelers gewoon gebleven bij Ajax, waardoor het groepsproces bewaard bleef.

16 mei 2014 om 12:42

alderweireld maar vooral eriksen waren toch de bepalende spelers bij ajax

dan komt er ook nog bij dat De Jong, die ook een groot aandeel had in het vorige kampioenschap, heel het seizoen problemen heeft gehad

dat waren de 3 spelers die bepalend waren

16 mei 2014 om 12:52

Kun je doen, maar volgens mij weet men bij jouw club ondertussen ook wat onverantwoord investeren tot gevolg heeft..

16 mei 2014 om 09:49

@dolfje Schaap
Je hoeft niet overal het slechtste in te zien.

ON: Ook volgend jaar zal de selectie van Ajax op heel wat punten wijzigen. Maar hopelijk blijven de belangrijke spelers wel. Dus wanneer spelers als Sigi, Poulsen, Hoesen vertrekken is dat minder erg. Dat zijn niet te sterkhouders

16 mei 2014 om 09:57

Toch denk ik dat jij je vergist in Poulsen. Ik zou niet weten wie zijn taak zomaar over zou kunnen nemen. Dan bedoel ik met name de aanwezigheid in de kleedkamer en trainingsveld.

16 mei 2014 om 10:03

Inderdaad, dat zijn geen sterkhouders. Poulsen vind ik dan ook ronduit slecht. Daarbij gaan jullie Sigi en Hoesen ook niet missen, aangezien jullie die supertalent van Groningen al hebben gekocht. Ik denk zelf dat Ajax alleen nog maar sterker terugkeert volgend seizoen.
Persoonlijk hoop ik natuurlijk ook dat Feyennoord niet te veel achteruit zal gaan, zodat zij in staat zijn om nog meer tegenstand te bieden als het gaat om de strijd om de titel.

Ik ben geen Ajaxhater en gun hun dan ook veel geluk, wel iets minder als Feyenoord natuurlijk lol. Lol, haha. Maar hoe meer de topploegen (ook Psv) aan elkaar gewaagd zijn, hoe leuker zo'n competitie is.

16 mei 2014 om 10:13

Alsof je met de aanwezigheid van alle grootheden bij Ajax die personality mist en daarnaast heb je wel Schone, Blind en hopelijk ook nog Siem de Jong die blijft.

16 mei 2014 om 10:19

Ja want de drie die je net opnoemt hebben toch een hoop personality. Dat zijn naar mijn mening leuke voetballers maar alles behalve sterkhouders

16 mei 2014 om 10:31

Rowan heerlijk eindelijk iemand die hier hetzelfde denk dan ik zelf doe. Weliswaar met een klein verschil, ik ben NL voor Ajax, maar ook ik hoop gewoon dat alle clubs zo sterk mogelijk zijn en dat mijn club uiteindelijk aan het langste eind trekt. Niets is mooier dan winnen/kampioen worden in een competitie met goede tegenstanders!!!

16 mei 2014 om 10:55

Vd vaart..

16 mei 2014 om 11:16

Zolang de Knvb, de competitie niet aanpast, word de eredivisie alleen maar zwakker. We hebben teveel clubs in de eredivisie. De ropklasse hoeft kwa omzet al bijna niet meer onder te doen aan de jupilerl eague en de topclubs uit de jupiler league doen al niks meer onder tot nummer 9 van de eredivisie. De Knvb heeft teveel clubs in de Topklasse gedaan. Houd het daar op 14 en gooi Jong Ajax Psv en Twente en eventueel Feyenoord daar in. Breng de eredivisie en de Jupiler League terug naar 16. Hierdoor krijgt elke BVO meer tv gelden en sponsorgelden binnen. Kijk je naar de hoek Amsterdam Den Haag, hoeveel top klasse clubs daar zitten, dan is het al moeilijk om daar sponsoring weg te trekken voor Ado Telstar Volendam Clubs uit Rotterdam Almere En Ajax. De Knvb heeft in mijn ogen de laatste tijd lopen slapen, waardoor het betaald voetbal is afgegleden. Bosschaart gaat gewoon in Spakenburg voetballen, wachtte in de winterstop niet meer op een Bvo, waarom? Nou heel simpel kwa verdiensten maakt het allemaal geen bal meer uit. Clubs als Feyenoord doen het goed, maar het niveau is echt niet hut van het. Van mij mag de Top klasse gewoon nog meer binnen halen kwa sponsoring, zodat de Knvb eindelijk eens inziet, dat dit systeem gewoon niet werkt. Menig Top Klasse heeft een hogere begroting dan een club uit de Jupiler League!!! Het zal leuk zijn als Feyenoord de boel redelijk bij elkaar houd en ook CL gaat halen, maar heb er een hard hoofd in.

16 mei 2014 om 10:11

is ok waar Koeman heeft zijn ploeg niet beter gemaakt terwijl de concurrentie zwakker is geworden. dus heeft Koeman het niet goed gedaan

16 mei 2014 om 10:47

Ja ik vind dat als Feyenoord supporter dus ook. Ik vond Clasie en De Vrij in het eerste seizoen van Koeman beter spelen dan het afgelopen seizoen. Janmaat is achteruit gegaan, Vilhena moest van Koeman zo vaak als controleur spelen dat hij zijn creativiteit nooit kwijt kon, BMI is heel lang geslachtofferd als linksback en zo zijn er nog een paar voorbeelden. De enigen die onder Koeman aanzienlijk stappen hebben gemaakt zijn Mulder, Immers en Pelle.

16 mei 2014 om 10:58

Clasie en vooral de Vrij hebben een goede 2e seizoenshelft achter de rug. BMI is voorbij gestreefd door Kongolo. Kongolo is het grootste verdedigende talent dat bij Feyenoord rondloopt op het moment. Dus moest Indi genoegen nemen met een plek aa nde zijkant.
Wat je Koeman wel kwalijk kan nemen is de uitermate belabberde seizoenstart. Hij had de selectie duidelijk moeten maken dat dit het jaar was waarin het moest gebeuren. Dan kan je natuurlijk niet 3 keer op rij verliezen.

16 mei 2014 om 10:18

dolfjeschaap, je kan het ook als een compliment opnemen en niet altijd het negatieve eruit halen, de boer is gewoon eerlijk, heb zelden zon trainer mee gemaakt als hij, ja af en toe doet hij oook leugens maken, maar dit in belang van de club, maar in het algemeen is hij eerlijk. Dus neem het als een compliment op.

16 mei 2014 om 21:24

Bovendien heeft Frank ook Ronald Koeman hoog zitten, geeft alleen aan dat hij ook graag eens met dezelfde spelers een seizoen langer wil doorvoetballen.

Geeft terecht aan dat je dan gemakkelijker, hogere eisen kan stellen aan deze spelers.
Heeft Koeman ook gedaan.

Frank wil gewoon de volgende stap zetten en dat is overwinteren in de Cl.

16 mei 2014 om 10:23

Hij heeft ook gelijk natuurlijk.
Feyenoord was de favoriet dit seizoen.
Zeker toen eriksen weg ging.

16 mei 2014 om 10:39

Als je nou eerst een leert om begrijpend te lezen! Is dat nou zo moeilijk. Er is op geen enkele manier sprake van een sneer maar jaloezie.

16 mei 2014 om 11:24

Misschien wel maar eigenlijk is dit hetzelfde wat Koeman zelf ook het hele seizoen heeft geroepen... Ik denk ook niet dat Ronald Koeman hier een minuut minder om slaapt hoor... Trouwens in de praktijk is het helemaal niet zo dat de ploeg die de selectie bij elkaar houdt altijd beter presteert dan het seizoen ervoor.. Simpelweg omdat zaken als verzadiging, ruzie, etc.. allemaal kan gaan opspelen.. Het is juist goed om (niet teveel, 2 of 3) spelers ieder seizoen toe te voegen die de concurrentiestrijd kunnen ingaan en om weer een paar mindere spelers (4/5 en dan vul je de rest weer aan met gretige talentvolle jeugdspelers) te laten gaan. Zo selecteer je door en houd je het team scherp.. Misschien is dat wel de reden dat Feyenoord geen kampioen werd.. Want de versterkingen (bijv. Bakkal en Armenteros) waren nou niet echt concurrenten voor wat er al zat..

Heeft hij gelijk in, Koeman had het voorrecht dat ie jarenlang aan dezelfde selectie kon kneden, bij ajax veranderde het team weer na een jaar.

16 mei 2014 om 09:52

Ja klopt, jarenlang.. dat guidetti vlaar el ahmadi bakkal weggingen na het behalen van de 2e plek maakte niks uit, die waren toch niet zo goed..

16 mei 2014 om 09:59

Zet daar even tegenover wat er onder de boer, sinds hij trainer is, is weggegaan. Dan ben je elk jaar bijna al je sterkhouders kwijt. Feyenoord heeft dit maar 1jaar gehad en zijn er trouwens niet slechter van geworden. Ze hebben het geweldig opgevangen met spelers als vilhena, boetius, pelle, bmi en nu ook kongolo. Ik vergeet vast wel een talent. Maar als je het mij vraagt zijn ajax en feyenoord op dit moment de belangrijkste clubs binnen nederland(zoals het hoort). Dit zijn denk ik ook de clubs met het grootste bestaansrecht omdst ze(wat feyenoord al langer laat zien en ajax sinds 2jaar) ze kunnen bouwen op een goede jeugdopleiding. Gezidn het feit dst vsn de laatste 3seizoenen ze 2x nr 1 en 2 zijn gewordne op de ranglijst.

16 mei 2014 om 10:00

Veegeet ook Fer en Wijnaldum niet vlak voor zijn aanstelling. Plus het feit dat er geen rooie cent te besteden was. Wat een slechte reactie.

16 mei 2014 om 10:02

Ajax is zo'n beetje uitvinder van gebruik van jeugdspelers. Het team onder van Gaal wel eens gezien? En zegt de naam Cruyf je iets?

16 mei 2014 om 10:10

Hij heeft gelijk. Bakkal en Guidetti waren makkelijk vervangbaar. Geen goede spelers.

16 mei 2014 om 10:13

inderdaad bleek Immers beter te zijn qua scorend vermogen en zouden spelers als Vilhena, Boetitus, Clasie etc etc dan moeten groeien tot betere voetballers onder dezelfde coach, dat is dus niet echt gebeurd

Guidetti is qua goals met geluk gelijkwaardig vervangen door Pelle, dus daar is men qua kwaliteit niet achteruit gegaan,, zelfde geldt voor Bakkal met Immers, overigens is Bakkal al een half jaar terug nu... ook niet meer gezien

16 mei 2014 om 12:13

Had veel beter uit kunnen pakken, als Koeman een Immers VM had gezet en een Clasie eens geprobeerd had op 10. Acht de voetbal kwaliteiten voor een 10 van Clasie beter dan Immers en die vind ik juist de kwaliteit en mentaliteit van een VM hebben. Alleen jammer, dat Koeman dat niet heeft aan gedurfd. Ik gok dat onze vriend Rutten het wel zo gaat proberen.

16 mei 2014 om 10:01

Dit verhaal heeft 2 kanten. Als wij een speler kwijt raken halen we een tiener uit onze jeugd waar ajax gemakkelijk een paar miljoen kan aftikken om het verlies op te vangen.
Afgelopen seizoen hadden we het geluk dat de spelers bleven, maar het jaar ervoor raakten we onze hele as nog kwijt.
Ik zie weinig reden voor beide kanten om jaloers te zijn.

Voordeel voor de Boer is dat er dit seizoen geen échte uitblinker is geweest. De kans dat er spelers worden weggekocht is klein. Overigens is de kans wel reëel dat Blind en de Jong zullen vertrekken.

16 mei 2014 om 09:50

De jong mag weg, die heeft dit seizoen niks toegevoegd. Blind hoort bij het groepje wat graag wil blijven, samen met nog een aantal jongeren. Alleen moisander zou ik liever houden + nog een ervaren opvolger van poulsen.

16 mei 2014 om 09:55

Ik twijfel er sterk aan of de Jong dit jaar nog zijn transfer krijgt. Die jongen heeft het gros van de wedstrijden langs de kant gestaan met een blessure en wanneer hij wel fit was verliep het ook erg moeizaam. In de spits kan hij nog wel een zekere meerwaarde hebben, maar op het middenveld vind ik hem een storende factor. Alles duurt bij hem een fractie te lang. Hij mag wat mij betreft vertrekken, maar ik vraag me af of de juiste club zich meldt.

Daarnaast hebben we voor komend seizoen Milik en Zivkovic in de spits, ik hoop niet dat de aanwezigheid van de Jong voor een van beiden roet in het eten gaat gooien.

16 mei 2014 om 10:14

Één van hen twee gaat het sowieso niet redden, ongeacht wat De Jong doet.

De Boer heeft gelijk en daarom ben ik nog steeds teleurgesteld. Natuurlijk heeft Koeman het over 3 seizoenen goed heeft gedaan maar ik ben niet tevreden over het laatste seizoen. Heel het team bij elkaar gehouden en we hebben uiteindelijk 2 punten minder dan het seizoen daarvoor. Dat is gewoon bizar slecht.

16 mei 2014 om 10:02

Ik vraag me af hoe Ajax er volgend seizoen uit gaat zien. Ik heb niet het gevoel dat er veel spelers weggaan. Poulsen is weg, Krkic wellicht nog terug. Maar daarnaast zal Vermeer sowieso verkocht worden. Daarnaast zal Hoessen ook weggaan. Maar had Ajax toch al niet heel veel aan en we hebben al een nieuwe speler daarvoor. Sigthorsson zal wel weggaan, maar die moet te vervangen zijn.

Daarnaast zal Moisander ook nog kunnen vertrekken. Maar ik heb het gevoel dat hij nog wel wilt blijven. Ik denk dat de selectie wel intact blijft. Dat scheelt heel veel op het begin van de competitie namelijk. Iedereen moet opbouwen en Ajax heeft al een voorsprong net als Feyenoord op het begin.

16 mei 2014 om 15:38

"net als Feyenoord in het begin"...vandaar die superslechte start zeker lol.

Met andere woorden: de boer vindt dat koeman er meer uit had kunnen halen

16 mei 2014 om 12:24

Ach ja, Koeman kan weer jaloers zijn dat Ajax meer kon investeren en spelers als Bojan kon halen.

Als het niet liep kon Ajax goede spelers inbrengen zoals Bojan en Sigthorsson, en Koeman kon alleen Goossens en Verhoek inbrengen. Dat moet hij ook niet vergeten.

Als je hele team hetzelfde blijft is niet per se altijd goed, een team kan juist beter elk jaar een paar frisse mensen hebben lijkt mij.

Ook al vind ik ook dat Feyenoord er meer uit had moeten halen, het is niet gelukt en dat is toch ook een gebrek aan kwaliteit, vooral in de breedte.

Feyenoord heeft weliswaar de selectie intact gehouden, maar heeft ook geen versterkingen gedaan/kunnen doen. Ajax heeft een twee keer zo groot vermogen dan Feyenoord en dat men financiële mogelijkheden heeft blijkt ook uit het feit dat men Duarte, Van der Hoorn, Fischer, Andersen en Zivkovic kan kopen en spelers als Cuenca, Poulsen, Milik en Bojan kan huren. Feyenoord daarentegen moet het doen met de eigen jeugd die uiteindelijk alleen kon bouwen op een door iedereen afgeschreven Pellè.

Nee, Ajax was het verplicht om kampioen te worden. Het is dan ook van de zotte dat men vindt dat Feyenoord kampioen had moeten worden, omdat het een groot aantal internationals heeft. Dat zijn nog steeds allemaal jongens die net komen kijken en vanwege een gebrek aan financiële mogelijkheden bij Feyenoord al vanaf hun 18e de sterkhouders moeten zijn. Wat hebben zij aan Bakkal, Vormer en Goossens?

16 mei 2014 om 10:04

Het is toch zo, dat Feyenoord kampioen had moeten worden in deze situatie. Ze hebben het zelf allemaal en overal laten liggen. Daarnaast was Ajax ook niet verplicht. Aangezien ze al 3 jaar achter elkaar kampioen zijn geworden. Ajax heeft wel minder drang naar een titel dan Feyenoord of Psv, Twente.

Hij bedoelt het goed maar het is eigenlijk een indirecte sneer aan Koeman. De Boer moet niet vergeten dat vdhoorn die nooit speelt meer dan de hele (!) selectie van Feyenoord heeft gekost.

16 mei 2014 om 10:23

Vind ik altijd een nonargument. Spelers opleiden kost ook geld. Denk aan het betalen van salarissen van jeugdtrainers en afschrijvingen van je jeugdcomplex. Jeugdspelers zijn goedkoper, maar zeker niet gratis zoals jij beweert

16 mei 2014 om 11:31

Uhm volgens mij was pelle & immers niet gratis overgenomen.

Mee eens de Boer. Echter denk ik dat Koeman ook jaloers kan zijn op F. de Boer, omdat Feyenoord niet instaat was om spelers aan te trekken op financieel gebied. Financieel is Ajax toch een stukje sterker dan Feyenoord.

frank de boer heeft gelijk, door de nieuwe spelers kan hij niet meteen 100 % vragen, al kan je je afvragen of je met eriksen wel CL door was geweest ik denk het niet, met altderwereild naast Moisander denk ik wel. feynoord kon wel meer vragen van zn team maar had uiteindelijk een slechter team en waren ze minder contstant.dan ajax

Jullie kunnen allemaal wel kletsen maar als je met 7 internationals speelt plus Pelle en Mathijssen en dan wordt je geen kampioen, ben je gewoon geen goede trainer. Ik weet zeker dat Feijenoord met De Boer dik kampioen was geworden. Koeman wordt gewoon enorm overschat als trainer. Pelle heeft ervoor gezorgd dat Feijenoord de afgelopen jaren goed draaide en niet Koeman. Als je twee jaar met hetzelfde team kunt trainen en je komt dan niet verder dan wat Feijenoord het afgelopen seizoen heeft laten zien, dan ben je gewoon geen goede trainer, laat staan een toptrainer, wat hij constant probeert te acteren.

16 mei 2014 om 10:51

@puist: Dus als je jaren achter elkaar Europees er uitgeknikkerd wordt door B teams, ben je ook geen goede trainer. Als je door Red Bull Salzburg de oren gewassen wordt en de week erop heb je daar nog geen antwoord op, ben je een uiterst zwakke trainer ?
Dat je veel geld kunt besteden en B spelers haalt betekent dan ook dat je geen goede trainer bent. Zie het een beetje in perspectief jongen.
Als je als Feyenoord met een veel kleinere begroting moet werken, kun je ook stellen dat je het goed gedaan hebt met het materieel dat je tot je beschikking had. Dat jij een onzinredenatie er op los gooit, dat als je twee jaar hebt kunnen bouwen aan een team, gelijk kampioen moet worden, daar kan ik niks aan doen. Koeman toptrainer!

16 mei 2014 om 12:01

Ik snap je post niet helemaal. Je hebt het over europese B teams, ik neem dat je daar ploegen als praag mee bedoeld? Dan heb je het toch over feyenoord? Huh?

On: ben het helemaal Frank eens. Koeman heeft afgelopen seizoen ondermaats gepresteerd.

16 mei 2014 om 12:04

Nee, als je 4x op rij landskampioen wordt, dan ben je een top trainer. Ga maar na wie dit hebben gepresteerd. Dat je uberhaupt nog wilt beweren dat Frank geen toptrainer is is lachwekkend. Haha

Frank heeft gelijk, koeman heeft het afgelopen seizoen ondermaats gepresteerd cq gefaald.

16 mei 2014 om 12:12

@lucun

feynoord haalt niet eens europees dus of in de 1e ronde al, wat is koeman dan wel niet?

Dit is heel aardig bedoeld (zogenaamd) maar lijkt indd verdomd veel op een sneer.
ik persoonlijk vind Koeman een betere trainer als Frank.
waarom , omdat ik Koeman ervaren vind , en heeft met een jonge en vergeleken met Ajax van frank zwakkere ploeg een goeie prestatie gehaald.
ik zou die twee wel in een betere competitie willen zien , Engeland ofzo of Spanje en dan beide ongeveer de zelfde clubs laten trainen, frank de spurs en bijv Koeman everton .
lijkt me wel wat !

Het TV-Geld bij de meeste Engelse clubs is weer met minimaal 30 Miljoen euro per jaar gestegen is!! Dus minimaal 30 miljoen meer geld binnenkomt bij elke club! Dit gebeurt in mindere maten ook in Spanje, Duitsland, Frankrijk en Italie.

Tel daarbij op dat de Eredivisie steeds zwakker wordt met clubs als: Excelsior, Dordrecht, Go Ahead en Cambuur.

Dan kun je toch alleen maar concluderen dat ook al hou je dezelfde groep bijeen het vrijwel onmogelijk wordt om de 2e ronde van de CL te halen!!!

16 mei 2014 om 10:22

Hun inkomsten stijgen wel maar de marktwaarde van topspelers ook. Die twee streep je dus tegen elkaar weg. Ajax zit niet in dat financiele circus en leidt op. Als je toptalenten kunt opleiden die blijven hangen kun je daarmee een topteam bouwen en maak je grotere kans op overwintering in de CL.

Is er überhaupt een speler van Ajax die op dit moment zo'n stap zou kunnen maken?

16 mei 2014 om 10:24

Nee. Geen uitblinkers gezien dit jaar. Kracht van het collectief en zo. Heb je de Eredivisie niet gevolgd dit jaar?

16 mei 2014 om 13:27

Cillissen, Veltman en Blind zouden na een goed WK zomaar voor de hoofdprijs verkocht kunnen worden,
Moisander wil een stap maken, Schöne misschien ook, Poulsen is al weg, Sightorsson raken ze misschien kwijt en Bojan gaat waarschijnlijk terug naar Barcelona.
Verder kunnen toptalenten als Klaassen en Kishna misschien ook wel verleid worden door een grote buitenlandse club.

En dan moet De Boer wéér een nieuw elftal bouwen. Als ik hem was zou ik lekker naar Tottenham gaan, zo'n kans krijgt hij misschien niet weer.

16 mei 2014 om 13:33

FF serieus. Alleen Schone en Moisander zouden weg kunnen gaan.

16 mei 2014 om 13:44

Ik ben serieus.

Ook is het de vraag wat De Boer nog kan winnen bij Ajax. De beker is niet zo belangrijk dat hij daarvoor zou blijven. De groepsfase CL overleven is leuk maar wat als het nou wéér niet lukt? Stel je hebt weer pech dat je tegen zo'n vervelende Italiaanse club speelt, of tegen een Oost-Europese of Zwitserse ploeg die veel beter blijkt te zijn dan gedacht, of simpelweg in een groep terecht komt met absolute topclubs en de derde plaats het hoogst haalbare is?

16 mei 2014 om 13:57

De Boer meet zijn succes denk ik niet aan hoe ver hij komt, maar hij weet dat de fans dat wel doen en daarom zegt hij dat hij de groepsfase wil overleven. Maar je kent De Boer nu, die laat de koers van zijn leven niet bepalen door een scheidsrechter die Balotelli in de laatste minuut voor een Schwalbe beloond.

Ik heb het hele interview eens rustig bekeken, maar kan er geen enkele jaloersheid in welke vorm dan ook in ontdekken. De Boer geeft slechts aan dat hij het fijn zou vinden om ook eens een keer met nagenoeg dezelfde selectie te kunnen beginnen aan een nieuw seizoen.

16 mei 2014 om 10:25

Net als Koeman. Dat impliceert jaloezie. Geen breinbreker toch? Wat je mist is de negatieve ondertoon.

16 mei 2014 om 11:16

Het zou jaloezie kunnen impliceren als Koeman kampioen met Feyenoord was geworden. Nu vind ik het hoogstens denigrerend en ook dat betwijfel ik, omdat Frank de Boer op mij altijd heel correct en beschaaft overkomt.

16 mei 2014 om 12:08

Dus je kunt alleen jaloers zijn op prijzen, en niet op omstandigheden? Let's agree to disagree.

16 mei 2014 om 17:58

Grappig dat vz weer eens een interview anders wegzet dan de spreker (de Boer) heeft bedoeld, want dat is wat hier gebeurd.
Ook ik heb het interview gelezen en lees hetzelfde als aietos, simpelweg een wens om met zoveel mogelijk dezelfde spelers door te kunnen gaan. Waarbij hij Feyenoord als voorbeeld noemt.

16 mei 2014 om 11:12

Met 21 van de 24 dezelfde spelers heb je toch nagenoeg dezelfde selectie?

Hij gaat toch naar de spurs dus het maakt niet uit

Grappig dat hij net doet of hij z'n halve selectie kwijtraakte; er gingen zegge en schrijven 2 spelers weg. Beide na een langdurig verblijf. Als je dat dan niet kan opvangen, ben je wel erg truttig bezig.

De enige topclub die een heel nieuw elftal moest bouwen was Psv.

16 mei 2014 om 12:14

sinds waarneer is psv een topclub? waarneer was hun laatste titel?

17 mei 2014 om 02:04

Hoeveel titels won PSV de afgelopen 15 jaar? Wie stond er voor het laatst in de halve finale Cl?

Handige poll ook.... Misschien eerst eens afwachten in wat voo poule ze komen?

De Boer verloor toch maar 2 spelers waarvan ik Alderweireld niet eens super top vond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren