Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Van Persie goed speelt, zouden we ver kunnen komen op het WK'

Laatste update:

Robin van Persie bewees zaterdagavond weer eens zijn klasse. De aanvoerder van het Nederlands elftal maakte in de oefenwedstrijd tegen Ecuador een geweldige gelijkmaker, door een uitstekende pass van Jordy Clasie perfect te controleren met de borst, om de bal vervolgens met een volley binnen te knallen. "De 1-1 was echt van pure schoonheid", zegt Aron Winter.

/

De voormalig international had genoten van de goal: "De pass van Clasie was fantastisch, de aanname van Van Persie perfect en de handeling voor het schot was goed. Wanneer Van Persie een goed toernooi speelt zouden we nog wel eens ver kunnen komen dit WK", voorspelt Winter in gesprek met Helden Online.

Winter was ook onder de indruk van Jonathan de Guzman, die in de tweede helft in het veld kwam, en vond dat ook Georginio Wijnaldum goed had gespeeld. Winter weet echter niet of de PSV'er een serieuze concurrent is voor Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, omdat zij 'gewoon wat meer ervaring hebben'.

Welke aanvaller vind jij belangrijker voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Persie is een geweldige spits en ik zou hem altijd opstellen met Robben naast hem. Ik blijf het jammer vinden dat Emanuelson geen kans krijgt hij speelde meer wedstrijden voor AC Milan dit seizoen dan Kongolo voor Feyenoord. Anita mocht ook wel een kans krijgen speelde bijna altijd bij Newcastle en lijkt mij beter dan Clasie.

19 mei 2014 om 11:20

eens! urby en anita

19 mei 2014 om 17:28

Zet die Ajax-bril af, man!

19 mei 2014 om 11:38

Probleem van v. Persie is zijn effectiviteit. Op de laatste 4 eindtoernooien heeft hij maar 5x gescoord. Daarbij moet je in je achterhoofd houden dat we 4 jaar geleden zelfs in de finale kwamen en hij elke wedstrijd heeft meegedaan. Hij bewijst natuurlijk zijn klasse met dat doelpunt, maar het is geen spitsengoal. Hij had er zo nog een in kunnen schieten op die lage voorzet in de tweede helft. Ik pleit daarom voor Huntelaar in de spits en v. Persie daar kort achter. Zo heb je altijd een killer in de 16, want te vaak zie ik v. Persie de bal ophalen of uitwijken naar de zijkant waardoor er niemand in de spits staat. Met een 4-4-1-1 opstelling zal je zien dat we verdedigend veel sterker zijn en ook aanvallend zeer effectief zijn, omdat je 2 buitenspelers als Robben, Lens, Narsingh of Depay hebt, waarbij je Lens of Narsingh op rechts moet zetten voor de aanvoer op Huntelaar en v. Persie achter Huntelaar voor de afvallend bal en als spelverdeler in een vrije rol. Zo heb je altijd een killer in de 16, een technisch goede aanvaller in een vrije rol, die hem past, in ieder geval een buitenspeler voor de aanvoer op de spits, een controlerende middenvelder en een diepgaande en een sterke verdediging. Natuurlijk kunnen de buitenspelers variëren.

Krul
Janmaat
Vlaar
BMI
Kongo/Aanho
Lens/ Nars
De Jong
Fer/Guzman
Robben/Depay
Van Persie
Huntelaar
19 mei 2014 om 12:38

Het probleem van Van Persie is zijn effectiviteit? Pardon?

De beste man is met Arsenal topscorer van de Premier League geworden en blijft ook in het tenue van Man Utd enorm veel scoren.

Hij scoort dan weliswaar minder in Oranje, maar vergeet niet dat hij lange tijd vleugelspeler was (toen van Nistelrooy nog in de spits stond tijdens het WK 2006 en EK 2008), dat tijdens het WK 2010 alles om Sneijder draaide en dat tijdens het EK 2012 het hele Nederlandse Elftal niet lekker liep.

Om dan tussen al die toernooien door toch nog even topscorer aller tijden van Oranje te worden, getuigt toch wel van enige klasse.

Het probleem is dat het team om hem heen gebouwd moet worden om hem te laten renderen. Een Sneijder die steeds van afstand schiet helpt Van Persie niet, en een Robben die steeds naar binnen komt helpt Van Persie ook niet.

Nou zou ik zelf Van Persie en Huntelaar ook graag een keer samen zien spelen. Maar om te zeggen dat Van Persie niet effectief genoeg is, is te zwart-wit kijken.

19 mei 2014 om 14:06

Bij Arsenal hebben we de afgelopen jaren maar 1 goede afmaker gehad en dat was van persie. Vergelijk zijn goals met bijv. Ronaldo of Henry en dan zul je erachter komen dat hij de meeste "field" goals heeft gescoord. In zijn laatste seizoen bij arsenal zaten misschien 3 penalties en een vrije trap ertussen. Het feit dat het tandem walcott en van Persie zo succesvol was laat andermaal zien dat hij wel een echte spits is.

19 mei 2014 om 16:03

@dankoot

Je idee vind ik prima, alleen had ik het dan zo gedaan:

krul
janmaat
vlaar
bmi
van aanholt
robben
n. de jong
sneijder
depay
van persie
huntelaar
19 mei 2014 om 18:19

@chariot

Je zegt het zo goed, "om dan tussen al die toernooien door toch nog even topscorer aller tijden van Oranje te worden, getuigt toch wel van enige klasse." Tussen de toernooien, maar als het er echt op aan komt, is van Persie niet de beslissende man zoals Robben of eventueel een Huntelaar, waar we naar mijn mening nog te weinig van hebben kunnen genieten.

Ik pleit nog één keer voor een 442
Dit lijkt me beste voor NL , je beste aanvallers opstellen en in de verdediging een sloper.
Je kan er ook 433 van maken maar dat gaat ten koste van Huntelaar, ,krijg je er wel een middenvelder bij.
RVP is de man die ons wat kan brengen in Brazilie. Super goal trouwens.
*opstelling (442) weggevallen; vorm - janmaat - douglas - v dijk - emanuellson - lens - de jong - sneijder - robben - huntelaar- v persie.

19 mei 2014 om 10:51

als je van 442 naar 433 gaat, dan gaat er toch juist een middenvelder af.
En waarom spelers opstellen die er niet bij zitten. Zo is het pleiten een beetje nutteloos geworden. en 442 met 1 verdedigend ingestelde middenvelder en 2 aanvallende backs. Dat wordt wel heel erg aanvallend.

19 mei 2014 om 10:58

In dit geval zouden lens en robben naar voren schuiven. En voor die 2 dan een andere middenvelder. zo verwoord ik het beter, bedankt voro de opmerking. Verder is dit mij ideale opstelling, maar gelukkig (of helaas :P) ben ik geen bondscoach.

19 mei 2014 om 11:18

Haha..

ja ook, op die fiets wel.
mijn favoriete opstelling is niet meer mogelijk, omdat de helft geblesseerd of niet geselecteerd is helaas. Maar nog steeds zie ik liever een andere opstelling dan deze voor me.

532 sta je met 3 op lijn achterin. Spanje speelt beste positiespel en drukt je naar achter, waardoor je nu wel heel snel in je eigen 16 komt te spelen. Chili speelt snel over de zijkanten met hele rappe spelers, daar staan je backs verder naar voor, dus moet je cv uitstappen waardoor je uiteindelijk weer met 2 cv's speelt.
Maarja, helaas ben ik geen bondscoach.

Als Robben, Sneijder en van Persie een hoog niveau halen compenseert het de middelmaat en zullen ze in ieder geval de groepsfase kunnen overleven.

Hij moet gewoon af en toe een bal er in tikken .. meer wordt er niet van hem verlangd.
Als Huntelaar het nou doet of hij .. ...
Hij zal iig (wederom) niet bepalend zijn voor het Ned. elftal.
Denk eerder aan Robben.

Als hij nou eens een keer goed gaat spelen ja, laatste wedstrijd vond ik het ook niet erg overtuigend. Kan ook liggen aan wat zijn rol is in het NL elftal, maar ik zou Huntelaar eens wat vertrouwen geven. Misschien allebei in de spits ofzo

Die aanname en dan direct schieten, pure wereldklasse. Met van Persie en Robben in vorm heb ik er nog vertouwen in ook.

Wijnaldum gaat wat mij betreft eerder mee dan van der Vaart die gewoon te oud en traag is geworden.

Ik denk toch eerder dat Robben de belangrijkste man van het elftal wordt. Speelt al het gehele jaar constant en op een geweldig niveau.

19 mei 2014 om 15:10

Robben is onze belangrijkste man straks.

Afkloppen, maar die mag niet ook nog eens geblesseerd wegvallen in de aankomende oefeninterlands.

Ik zeg: opbergen in een doosje, wegzetten in de kast en pas weer openmaken op 13 juni. Ritme heeft Robben toch niet nodig,

Iedereen gaat er maar vanuit dat die bal ook daadwerkelijk daar gaat komen. Tegen Chili en Spanje zal Clasie echt geen tijd krijgen om zo'n bal te geven. Tegen Spanje staat die tussen Ramos en Pique in, zal die ook geen tijd krijgen om zon bal aan te nemen.

Welke opstelling je ook zal spelen, je zal tegen Spanje en Chili onder druk gezet worden, niet de hele tijd de bal hebben en veel achteruit moeten. En dan maak ik me niet druk om welke spitsen er spelen, maar meer om de verdediging. Of dit er nou 4 of 5 of 6 zijn, dat maakt niet uit. Maar geen enkele speler is ook maar enigzins gewend om tegen dit soort spelers te spelen. Gewoon zorgen dat je de nul houdt en hopen op een goed uitval en ingeving van Sneijder, Robben of Van Persie.

19 mei 2014 om 11:44

Dan staat hij tussen Ramos en Pique ja, alleen denken die twee, dan staat van Persie hier... Er wordt van twee kanten geredeneerd en bedenk ook dat het gros van Barcelona echt niet meer zo fit is als het WK gaat beginnen. Datzelfde zal gelden voor de spelers van Real. Hoeveel wedstrijden op top niveau hebben die wel al niet gespeeld? Je merkt gewoon dat de minuten beginnen te tellen de laatste weken, ik moet het nog maar zien bij Spanje.

De enige speler waar ik, enigszins verbaasd, van kan zeggen dat de gemaakte minuten hem dit seizoen alleen maar beter maken, is Robben! Dat blijft maar gaan, wat een niveau!

19 mei 2014 om 11:54

Ja, want die zijn nog geen andere spelers gewend van dat kaliber.. Denk je dat zij het lastiger zullen hebben met Van Persie dan onze achterhoede met Diego Costa of Negredo.

Zit zo'n verschrikkelijk groot niveauverschil in, dat ik me minder druk maak of Van Persie of Robben een topdag hebben, maar of onze achterhoede het wel overleeft.

En hoeveel wedstrijden hebben zij op topniveau gespeeld, een hoop. En tuurlijk maakt ze dat redelijk moe. Maar zoveel wedstrijden op het hoogste niveau spelen ze elk jaar. Hoeveel wedstrijden op topniveau hebben onze eredivisie jongens gespeeld dit jaar.. Werkt het in je voordeel of nadeel. Zij hebben misschien vermoeide benen, maar zijn beter en meer tegenstand gewend. De jonkies zijn fit en gaan als een razende, maar hebben minder ervaring.

Op trainingen uit eigen ervaring, oudjes winnen het 80% van de keren van de jonkies. Niveau, ervaring, kunde.

Ik hoop op een goed WK, maar het lukt me niet er vertrouwen in te krijgen.

19 mei 2014 om 12:20

Tja klopt, alleen van Persie is daarentegen ook zat top verdedigers gewend, dat geldt ook voor Robben en hij loopt ze allemaal voorbij momenteel. Zo kun je uitvluchten blijven zoeken natuurlijk. Feit is dat vpersie en Robben van absolute topklasse zijn en ze altijd wel hun kansjes zullen krijgen, tegen wie dan ook.

Mijn punt was dat ik me afvraag of Spanje nog wel de fysieke kracht heeft en, ook zeker niet onbelangrijk, de honger heeft, om opnieuw te knallen deze zomer.
Hun kwaliteiten staan buiten discussie, maar fitheid en drive zijn ook kwaliteiten en ik ben ervan overtuigd dat Nederland daarover beschikt dit WK. Dat is geen garantie opdat we ook van Spanje kunnen winnen, maar in zo'n eerste wedstrijd die volgt op een loodzwaar seizoen voor die Spanjaarden, is heel veel mogelijk. We moeten dan uiteraard wel top zijn die dag.

Bovendien is je stelling 'een goed Wk' erg relatief, want wat vind jij een goed WK? Dat kan voor mij en de rest van NL een hele andere betekenis hebben. Wat je vertrouwen betreft; laat de spelers er maar vertrouwen in hebben, dat vind ik veel belangrijker.

19 mei 2014 om 13:16

Zeker in het huidige systeem gaat die bal komen met super snelle aanvallers. Juist vanuit de counter gaan die ballen dus komen.

Dan zullen we vanaf minuut 1 moeten knallen tegen Spanje. Want als je tweede wordt speel je gewoon tegen Brazilië en ga je er alsnog vanaf.
Er lopen bij Nederland een hoop talenten rond, maar het niveau is nog veels te laag. De komende jaren wordt armoe. Zeker als van Persie, Sneijder en Robben straks nog ouder zijn.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar dan zullen de jonge jongens nu snel de overstap moeten gaan maken naar het betere buitenland willen we komende jaren mee willen doen.

19 mei 2014 om 11:08

@ Kaaris93

Het team dat ze vormen is belangrijk, niet zozeer de individuele kwaliteiten. Natuurlijk zullen we niet in de finale geraken met dit elftal, maar met een Robben en Van Persie in topvorm en de rest in dienst van kun je best verrassen en in ieder geval de groepsfase overleven.

19 mei 2014 om 11:38

Vreemd genoeg vergeten mensen dat altijd als het om Van Persie gaat.

19 mei 2014 om 14:58

Wat een onzin. Laat jij mij maar eens zien welke spits uit de huidige selectie het tegen betere landen heeft laten zien dan Rvp.

Als Robben en Van Persie in topvorm zijn en de rest in dienst van kan spelen....

Dan zouden we inderdaad kunnen ''verrassen''. En met verrassen bedoel ik in de kwartfinale komen. Het zal al een hele klus worden om de groepsfase te overleven.

19 mei 2014 om 13:18

Dat geldt voor elk land, dat het niet zomaar even gaat plaatsen voor de knockout fase. Read my letters... zelfs Brazilie krijgt het moeilijk.

van persie en robben kunnen zomaar 4 verdedigers bezig houden als een beetje overal tussen gaan lopen. Dat verlicht de rest van het team.

Als je, met alle respect, van Ecuador al niet kan winnen, dan ga je niet ver komen op het WK. Dit is ook geen incident want het is al meerdere wedstrijden niet om aan te zien.
Ik besef best dat er een nieuw systeem werd getest, maar zelfs dan zou je als Nederland zijnde meer moeten kunnen halen dan een1-1 tegen Ecuador.

19 mei 2014 om 12:07

denk eens na, dit was niet de beoogde basiself.

19 mei 2014 om 12:10

Lees eens wat ik zeg, "ik besef best dat er een nieuw systeem werd getest, maar zelfs dan zou je als Nederland zijnde meer moeten kunnen halen dan een 1-1 tegen Ecuador"

Ook in overige wedstrijden waar wel meer beoogde basisspelers speelden was Nederland dramatisch.

19 mei 2014 om 12:14

Ik lees wat jij zegt, alleen is er uit jou opmerking: ik weet dat er getest wordt met een nieuw systeem, niet op te maken dat je er rekening mee houdt dat er (in de eerste helft) met 10 eridivisie spelers gespeeld werd. Dus het punt wat je probeert te maken slaat nergens op.

19 mei 2014 om 13:22

Ecuador wint van Uruguay in de kwalificatie reeks. Speelt gelijk tegen Argentinie. Wint met 3-1 van Chili. Dus wat nou..

19 mei 2014 om 14:55

dan moet Ecuador toch wel één van de favorieten zijn voor de WK titel want als je hier leest hoe dat Chili wordt opgehemeld... Volgens sommigen hoeven we niet eens af te reizen naar Brazilie en kunnen we de punten meteen wel afgeven zo slecht zijn wij en zo fenomenaal zijn zij...

Van persie topspits. Maar robben word gewoon de man van het wk. En als nederland ver komt denk ik dat hij zelfs topscorer word van het wk. Geweldige speler die robben en door geen enkele verdediger bij te houden.

19 mei 2014 om 11:45

Nou maak ik me om de temperaturen en de hoogte minder druk. In Zuid-Afrika zou dit ook een groot probleem gaan zijn, maar daar hebben ze weinig last van gehad uiteindelijk.

Ik maak me vooral zorgen om het feit dat ze niet kunnen winnen van dit soort landen (die jij ook al noemt, Colombia, Japan, Ecuador), terwijl je dat normaal wel zou moeten doen.

19 mei 2014 om 12:12

@sallas, Colombia is niet zomaar een landje. Echte maar dan ook Echte vechters. Daarnaast ook nog geweldige aanvallers: falcao, jackson martinez, muriel, adrian ramos en james rodriguez.

19 mei 2014 om 12:08

@Kaaris, wat maakt dat uit, de italianen spelen altijd verschrikkelijke wedstrijden wanneer het er niet toe doet. Op een eindtoernooi staan zij er altijd.

Als van Persie eens wat gaat laten zien in wedstrijden die er echt toe doen, kan het wel eens de groep overleven.
Maar met 2 waardeloze toernooien van zijn kant verwacht ik er niet veel van.

Die goal was fenomenaal. Zonde dat van Persie en Robben, twee spelers die bij de allerbeste ooit van Nederland horen, het met zulk matig/onervaren mede materiaal moeten doen. Daarentegen wel een grote uitdaging voor hen om zo'n jong team mee te slepen en wellicht over 2 jaar weer wat beter te zijn.

Dat doelpunt van van Persie was echt ongelooflijk. Dat kunnen misschien maar 4 of 5 spelers op deze planeet.

Ik denk dat we helemaal niet ver komen met een goede van Persie!
Het is niet alleen van Persie die speelt maar ook spelers als Kongolo, Martins Indy, Clasie, Veltman enz...
Wil ze niet de grond inboren want het zijn best aardige spelers maar voor een eindtoernooi komen ze veel te kort!
De meeste hebben alleen eredivisietegenstanders gehad en die zijn nou niet te vergelijken met de Europese top!
Wordt gewoon een afgang voor "grootmeester" van Gaal en zijn jongens.
Maar we hopen natuurlijk allemaal op een wonder en de bal is rond...

van persie is echt een top speler en maakte een hele mooie goal. alleen heb je er nog een echte killer langs nodig. huntelaar is echt een spits die een kleine kans goed kan afmaken. dat duo lijkt me echt goed.
voor nederland zou een 4-4-2 opstelling perfect zijn. ik zou dan in deze opstelling spelen.

opstelling: krul - janmaat - vlaar - de vrij - blind - robben - de jong (verdedigend) - sneijder (aanvallend) - lens - van persie - huntelaar.

dit lijkt mij de beste opstelling voor het wk

19 mei 2014 om 12:23

Met Blind op linksback wordt het potje tegen met name Chili een ramp. Blind kan op snelheid niet mee als linksback op dit niveau. Op het middenveld zou mijn voorkeur uitgaan naar een blok van N.de Jong met Clasie. Clasie heeft dat korte dekken in zich en heeft ook een prachtige pass naar voren. Bij Blind zijn het met name korte tikjes en veelal balletje breed. Maar goed ze ontlopen elkaar niet heel veel, dus daar valt over te twisten. De Guzman zou ik trouwens op die plek ook niet onrealistisch vinden.

van Persie is een afwachtende speler en moet de goals gaan maken.
Robben moet echter de man zijn waar het team omdraaid, hij zorgt voor dreiging, maakt goals en zorgt voor de creativiteit.

19 mei 2014 om 14:39

Gek genoeg heb ik er wel vertrouwen in. Dat moet ook anders kunnen we beter nu al af zeggen.
Het grootste probleem in mijn ogen is de oefenwedstrijd tegen Ghana. Ik hoef jullie niet uit te leggen waarom.

19 mei 2014 om 15:21

Aub toch wel even?

Ik zag toch aardig wat knelpunten.

Er werd zowel door Blind als Clasie veelvuldig balverlies geleden door het midden. Bij sterkere tegenstanders staan ze dan binnen 5 seconden alleen voor de goal.

Maar wat ik vooral verontrustend vond, was dat bij een corner Daley Blind 1 op 1 als laatste man werd neergezet. Dat wordt dramatisch natuurlijk als dat op het WK ook zo is. Blind met z'n stramme beentjes in de achtervolging op een snelle spits bij een afgeslagen corner...

Sterkere tegenstanders? Ecuador wint van Uruguay in de kwalificatie reeks. Speelt gelijk tegen Argentinie. Wint met 3-1 van Chili. Dus wat nou..

20 mei 2014 om 17:36

Zijn feiten. Dus Chili wint met 2-1 van Ecuador, is dat zoveel beter dan wat Nederland liet zien tegen dit Ecuador met eredivisiespelers. Wat denk je, straks met Robben (hoort bij de top 5 momenteel) en daarachter Sneijder die gewoon weer prima speelt, met gif... en dan ook met houthakker de Jong op het middenveld.. dan zouden wij ook zomaar van Ecuador kunnen winnen. Dus waarom zo negatief over ons elftal en zo positief over Chili. Spanje, wat heeft die laten zien dan de laatste 6 maanden? Dat elftal is echt niet meer zo sterk als iedereen denkt. De klad zit er in.. Dan Autralie, hebben we het vaak lastig tegen.. maar wanneer je daar 10 keer tegen speelt win je er 6 en wat gelijke spelen.. We doen zo lacherig over Janmaat, Indi, de Vrij etc.. maar ondertussen zijn er al prima clubs uit grote competities die interesse hebben. Nee, we hebben niet het wonder elftal van 98 maar nog steeds voldoende kwaliteiten om de poule fase gewoon te winnen hoor

Dit is mijn favoriete basiselftal. Hoop dat van Gaal dit tegen Ghana uitprobeert!

Krul
Janmaat
Martins Indi
van Aanholt
Veltman
de Vrij
Robben
Sneijder
Depay
van Persie
Huntelaar

Ow lees net dat Janmaat dat niet gaat halen....dan Verhaegh op zijn plek

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren