Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kruiswijk vervolgt carrière transfervrij bij Vitesse

Laatste update:

Arnold Kruiswijk sloeg een nieuwe aanbieding van sc Heerenveen af, maar zet zijn carrière wel voort in de Eredivisie. Vitesse meldt maandag via de officiële kanalen dat het de 29-jarige centrale verdediger transfervrij heeft vastgelegd. Kruiswijk heeft zich voor drie seizoenen verbonden aan de Arnhemmers, die afgelopen seizoen als zesde van Nederland finishten.

/

Vitesse wordt Kruiswijks vierde club op het hoogste niveau. Hij debuteerde in het seizoen 2002/03 in het shirt van FC Groningen en bleef daar zes seizoenen. In de zomer van 2008 koos hij voor een transfer naar Anderlecht, maar zijn verblijf in België werd geen succes. In zijn tweede seizoen in Brussel werd hij verhuurd aan Roda JC. Daarna tekende bij in Friesland, waar zijn contract nu ten einde loopt.

De zestienvoudig jeugdinternational is de eerste zomerse versterking voor Vitesse. Technisch directeur Mohammed Allach noemt Kruiswijk een gelouterde aanwinst. “We hebben snel gehandeld en zijn zeer tevreden om met Arnold onze defensie te versterken”, aldus Allach. Kruiswijk zelf geeft aan dat hij in Vitesse een ‘hele mooie uitdaging’ ziet. “Mijn contract bij Heerenveen liep af en ik wilde een stap maken. Vitesse is een club met ambitie. De club wil vooruit en dat past uitstekend bij mijn eigen ambities.”

Is Arnold Kruiswijk een goede aanwinst voor Vitesse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat moeten ze nou met kruiswijk. Mis voor reserve??

19 mei 2014 om 12:16

Die Dan mori bakt er helemaal niks van, denk dat dit zijn vervanger is.

19 mei 2014 om 12:20

Weet niet of jij het een beetje hebt gevolgd, maar in de wedstrijden die hij mee mag doen deed hij het prima. Stond verdedigend eigenlijk altijd zijn mannetje en gaf de bal altijd aan een in hetzelfde shirt. Hij is alleen voetballend niet zo heel sterk.

19 mei 2014 om 12:24

Precies! Mori was echt wel geweldig, zelf tegen Groningen hoe hij die bal net wegtikt voor die aanvaller kon schieten. Mori moet je niet laten voetballen, maar in verdedigen is hij de beste van Vitesse.

19 mei 2014 om 12:42

Mori is een beperkte voetballer, maar kan goed verdedigen. In tegenstelling tot onze andere centrale verdedigers weet hij heel goed wat hij wel, maar vooral niet kan. Dat is voetballen, daarom doet hij dat niet. Kashia en van der Heijden denken constant dat ze moeten kunnen voetballen en vooral Kashia denkt ook dat hij dat kan waardoor we al heel vaak doelpunten om de oren kregen en ook veel punten hebben verloren. Mori had er vaker in gemogen wat mij betreft.

19 mei 2014 om 12:58

Verdedigend vind ik Mori in die paar wedstrijden dat hij mocht invallen behoorlijk sterk hoor. Kashia wil nog wel eens een kapitale ketser maken of opbouwend verkeerd kiezen.

19 mei 2014 om 13:56

Helemaal mee eens. Dat Mori geen echte kans heeft gekregen terwijl vooral Kashia oneindig mocht doormodderen is een van de dingen die ik niet snap van Bosz. De keren dat Mori speelde was hij gewoon goed aan het verdedigen. Hij rost weleens een bal de tribune in, maar soms is dat ook de beste oplossing. Overigens zag ik van Mori meer ballen aankomen die vooruit gespeeld werden dan van Kashia. Die is vooral erg sterk in balletje terug en balletje breed.

19 mei 2014 om 17:26

Aangezien Kashia buiten de selectie was gezet zal dit misschien wel zijn vervanger zijn. Vergis je niet in Kruiswijk hoor, samen met Kum stond hij er dit jaar wel bij ons. Goed verdedigend en hij stootte toch maar Otigba uit de basis die het voortreffelijk deed.

Wat grappig, die zag ik niet aankomen.. Mag Vitesse nog steeds alleen maar spelers huren en transfervrij aantrekken dan ivm de Fifa Financial Fairplay regels? Dat was toch over vanaf deze zomer..

Alleen of Vitesse hem goed kan gebruiken (een opbouwende verdediger).. vraag ik mij af volgens mij hebben ze meer aan wat 'echte' verdedigers/mandekkers..

19 mei 2014 om 12:23

Vitesse zit inderdaad nog steeds met Ffp. Ze hebben volgens mij in de zomer wel een gat van 9/10 miljoen (zie begroting) waar dus wel wat mee gedaan kan worden. Ze kunnen nog meer vrij krijgen door bijvoorbeeld een sponsor en dure spelers (piet en Havenaar) kwijt zien te raken.

19 mei 2014 om 13:26

Piet hij staat er wel maar je ziet hem niet

19 mei 2014 om 13:58

Haaf zijn ze sowieso kwijt he, die is nu transfervrij. Tenzij ze gaan verlengen met hem, maar dat zou echt niet verstandig zijn.

Dat zal vast voor de ervaring zijn. Persoonlijk vind ik Kruiswijk maar een matige verdediger.

19 mei 2014 om 12:18

voegt helemaal niets toe aan Vitesse, maar volgens mij mogen ze alleen transfervrije spelers halen. Voor de bank is het een prima speler. Verder komt die ook niet.

Haha, moet Vitesse nu al op koopjes jagen? Misschien heeft RKC nog iets leuk voor ze!

ON: Beetje raar dat Arnold niet meer nodig is bij Heerenveen, maar wel een 3 jarig contract in de wacht kan slepen bij Vitesse. Vitesse heeft toch al een prima centrum met Kashia - vd Heijden?

19 mei 2014 om 12:21

Vitesse neemt afscheid van 2/3 verdedigers (v. Aanholt en Struijk zeker) daarbij komt dat Vd. Heijden niet een echte verdediger is. Vitesse zal dan praktisch niets overhouden achterin. Misschien komt de man van 2 miljoen nog wel terug na zijn verhuur.
Ik denk dat Vitesse gewoon wat ervaring nodig heeft en geen geld wilt trekken voor een dure verdediger.

19 mei 2014 om 13:47

Pedersen misschien?

19 mei 2014 om 17:35

Ik dacht dat Aksentijevic nog van Vitesse was, maar het blijkt dat zijn contract nu ten einde is. Wel een duur geintje, geen wedstrijd gespeeld in de Eredivisie

19 mei 2014 om 19:02

Nikola Aksentijevic. Klopt, maar hij is toch vooral een rechtsback, ondanks dat hij ook (als Leerdam, die nu op die positie speelt) op het middenveld uit de voeten kan.

Hoop overigens wel dat hij (en zeker Pedersen ook, daar komt veel meer gevaar vanaf dan Havenaar) nog een kans krijgen. Zie ik helaas te vaak gebeuren bij Vitesse, dure spelers die te snel afgedankt worden zonder een fatsoenlijke kans.

19 mei 2014 om 12:21

Het is voor de hand liggend dat ze hem als back up gaan gebruiken, kan me niet voorstellen dat ze deze matige stopper in de basis gaan zetten.

19 mei 2014 om 12:22

Heerenveen wilde verlengen met Arnold, maar hij moest dan wel salaris inleveren. Dat wilde hij niet en daarom heeft hij ervoor gekozen om transfervrij weg te gaan. Misschien dat die nu nog wat tekengeld krijgt. In ieder geval is die niet gehaald voor de basis. (denk ik)

19 mei 2014 om 12:37

Brian Vandenbussche, Ramon Zomer, Stefano Marzo en huurlingen Mitchell Dijks, Joeri de Kamps en Uche Nwofor vertrekken, datzelfde geldt voor Chiel Kramer, Anthony Lurling, Samir Fazli en Arnold Kruiswijk, alleen Chris Kum en Rajiv van La Parra komen nog wel in aanmerking voor verlenging.

Dus ook Kruiswijk komt niet in aanmerking voor verlenging

19 mei 2014 om 13:14

Hij moest de helft van zijn salaris inleveren. Laten we wel wezen, dat doe je niet als je elders je huidige salaris gewoon kunt vangen.

19 mei 2014 om 13:15

Zowel Kruiswijk, Vandenbussche en Marzo konden(in geval van Marzo nog steeds) een nieuwe verbintenis tekenen maar dan wel sterk verlaagd. Dit is door de club zelf naar buiten gebracht.

19 mei 2014 om 14:22

@wandering
Kruiswijk had wel degelijk een aanbieding gekregen maar naast hem neergelegd.
Kum zou pas een aanbieding krijgen als verlenging met Kruiswijk niet zou lukken, terwijl de een rechts en de ander linksbenig is.
Kum heeft echter nog geen aanbieding ontvangen.

Van la Parra heeft zijn aanbieding nog in beraad en Marzo heeft niet zo lang geleden ook nog een aanbieding gekregen.

19 mei 2014 om 15:29

Oké mensen hierboven mij, dank voor de aanvullingen en verbeteringen, het stukje hierboven had ik gekopieerd van een Heerenveen fansite, maar die had het dus niet bij het rechte eind.

Dank voor het rechtzetten, zo snap ik het ook beter, ik vond Kruiswijk namelijk niet zo slecht, prima verdediger

19 mei 2014 om 13:27

Kruiswijk was 1 van de groot verdieners en wilde geen salaris inleveren. En heerenveen wil niet te veel salaris meer geven aan spelers. Dus dan scheiden de wegen van heerenveen en kruiwsijk.

Snap dit eerlijk gezegd niet. Vitesses verdediging doet niet onder aan die van Heerenveen waar hij al geen plek krijgt....

19 mei 2014 om 12:25

Hij had bij Heerenveen een basis plek en was de beste verdediger de afgelopen twee seizoenen.. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een wedstrijd van Heerenveen gezien.

19 mei 2014 om 12:42

Daarom mocht hij dus niet verlengen oké...

19 mei 2014 om 12:55

Die eerste zin klopt niet want ze hebben hem in april nog een contractvoorstel gedaan

http://heerenveen.clubwatcher.nl/posts/24854

Zie ook: http://www.ad.nl/ad/nl/1451/sc-Heere...ruiswijk.dh...

19 mei 2014 om 13:28

hij wilde geen salaris inleveren.

Laat ze maar eerst is duidelijk zijn over de spelers die nog wachten op een nieuw contract in de huidige selectie. Verder denk ik dat dit een back up is voor vd Heijden. Maar wie weet.

Vitesse zit niet heel ruim in de centrale verdedigers, zeker nu vd Struijk zal vertrekken (die als 4e CV gold) is de spoeling erg dun. Deze jongen is gewoon gekomen om straks lekker de bank of eventueel tribune warm te houden en voor dat soort spelers leg je toch geen geld neer? Ook op die positie loopt er in de jeugd voorlopig niks, dus dan is dit een redelijke aanwinst.

19 mei 2014 om 12:28

Kan er dan niet beter een Otigba gehaald worden? Of als Vitesse eerder had gehandeld, een Leeuwin, een Lachman oid.

19 mei 2014 om 12:38

Otigba heeft een transfersom, Leeuwin had/heeft ook een transfersom, Lachman was al bijna direct rond met FC Twente. Dan heb ik toch voor dit moment liever een wat meer ervaren jongen die je geen extra geld kost.

19 mei 2014 om 12:32

Kruiswijk is prima aanwinst voor jullie (wel duur). Is dr beste verdediger bij ons en speelt de laatste twee seizoenen uitstekend. Het ziet er allemaal niet gepolijst uit bij hem, en daarom praten mensen hier op deze site elkaar gewoon na zonder waarschijnlijk ook maar 1 wedstrijd op hem gelet te hebben, maar is zeker een versterking voor op de bank.

19 mei 2014 om 14:35

@henk14
De laatste 2 seizoenen ben ik niet met je eens.... Kruiswijk is pas dit seizoen echt veel beter dan andere seizoenen.
Vorig seizoen was hij lang niet altijd even goed/stabiel.
Daarnaast speelde Kruiswijk vorig seizoen lang niet altijd aangezien het centrum Gouweleeuw/zomer de voorkeur kreeg.

''arnold Kruiswijk was bij sc Heerenveen niet meer nodig''

Volgens mij was zijn salaris toch het grootste struikelblok?

19 mei 2014 om 12:27

Klopt, Heerenveen wilde hem wel behouden, maar Heerenveen moet ondertussen ook flink bezuinigen en deed dus een mindere aanbieding. Dan gaat Kruiswijk natuurlijk wel even verder kijken.

19 mei 2014 om 12:30

Klopt mocht blijven maar had nog contract uit de vette jaren en moest nu inleveren.

Zal wel als twaalfde man komen, niet teveel waarde aan hechten. Kruiswijk is geen basismateriaal als je een top 5 notering ambieert. Zelfs voor de Nederlandse subtop vind ik hem kielekiele..

Nederlandse speler met ervaring. Heeft Jong Oranje en transfer naar Anderlecht gehaald. Geen topspeler, geen international maar zie hem graag komen bij Vitesse. Ik vind het ook geen schande als Vitesse rondkijkt Roda, Kali, en Rkc,sno. Geef je geld dan maar uit aan een topspits of leen die van Chelsea. Heb je verder echt wel een goed team voor de top 5.

Kruiswijk is een degelijke CV. Hij is leuk voor de middenmoot/subtop maar als Vitesse ooit nog kampioen wil worden zullen ze het met Kruiswijk niet gaan redden. Als back up voor een betere verdediger is hij meer dan voldoende.

Logische aanwinst voor Vitesse. Kan vd Heijden door schuiven naar het middenveld. Ake huren van Chelsea propper en koolhof weg halen bij de graafschap.

Velthuizen
Leerdam propper kruiswijk ake
Vejenovic propper Heijden
Ibarra havenaar koolhoof

19 mei 2014 om 12:55

Hoe veel moet Dean Koolhof kosten dan?

19 mei 2014 om 12:57

Ik vind het juist geen logische aankoop omdat Kruiswijk in mijn ogen niet bij de spelopvatting van Vitesse past. Kruiswijk staat niet bekend vanwege zijn snelheid en is een nuttige speler als je met weinig ruimte in de rug speelt. Vitesse/bosz spelen juist het liefst wel met veel ruimte in de rug en dan is Kruiswijk erg kwetsbaar.

19 mei 2014 om 12:59

Ga maar krabben vangen ipv opstellingen maken, deze opstelling is puur middelmaat voor plaats 10 eindklassering. Hier, Dit is een plaats 6/5 opstelling:

Piet
Leerdam
Chalobah
Kruiswijk
Achenteh
Propper
Annan
Pasalic
Ibarra
Jordan
Atsu
19 mei 2014 om 13:04

Ik zou nooit Labyad uit de basis zetten ten koste van vd heijden. Leuke opbouwer, maar eens over de middellijn heb je meer aan Labyad. Havenaar is nog maar de vraag of ie er volgend jaar nog bij is... En mocht Atsu er een jaar achteraan plakken, dan lijkt me die Koolhof ook niet echt nodig...

Denk niet de Kruiswijk het niveau haalt waar vitesse naar streeft. Maar alleen goede voetballers of talent is ook niet alles. Kruiswijk kent de eredivisie en de teams goed, was zelf een talent en nodige ervaring in allerlei soorten situaties in en buiten het veld. Hij zal meer gehaald zijn als een soort mentor die in geval van nood ook kan invallen of als roulatie speler gebruikt kan worden om een ander wat rust te gunnen, zonder dat je meteen je hele team verzwakt of moet schakelen naar een nieuw systeem. Gewoon een verstandige zet, er kunnen toch maar 11 van de 23 op het veld staan. Dan beter een nummer 23 die echt wat toe te voegen heeft dan slechts een salarispost

19 mei 2014 om 13:08

Je hebt helemaal gelijk!! Snap niet dat meer teams zoiets doen. Ook ajax als moisander geblesseerd is heb je alleen Veltman, Denswil en vd Hoorn en je ziet dat die jongen speler toch redelijk wat foutjes maken dan is het toch fijn een ervaren kracht erbij te hebben!?

Vitesse moet het wederom van de transfervrije spelers hebben.
Wanneer is het eigenlijk voor het laatst dat ze betaald hebben voor een speler?
Was dat niet Bony?

Maar een ervaren stand-in voor Kashia en VD Heijden. Ervaring kan Vitesse wel gebruiken, zeker achterin. Ik zie hem niet meteen basisspeler worden. Al met al een versterking voor de breedte, ofkashia en/of VD Heijden moeten onverhoopt vertrekken.

19 mei 2014 om 13:44

Dat was de laatste transfer voor Kruiswijk, namelijk Achenteh. Daar is een kleine transfersom voor betaald. (zo'n 2 ton dacht ik?)

Grappig om te zien dat het bij vitesse eigenlijk nooit goed kan zijn in de ogen van velen.
Haal je een buitenlander is het weer een aanvulling of het vreemdelingen legioen is hij ook nog jong ben je er alleen om hem op te leiden.
Nu wordt er een ervaren nederlandse verdediger aangetrokken zijn we weer zielig omdat we koopjes moeten jagen...

Prima zet dit van vitesse blijkt hij het niet aan te kunnen voor de eerste 11 dan is hij alsnog handig om op de bank te zetten ook zorgt het voor wat meer ervaring in de kleedkamer die hard nodig is tussen al die jonge jongens.

19 mei 2014 om 13:26

Wow er is (tot nu toe) wel 1 reactie die het over koopjes jagen heeft, maar ook die heeft het nergens over zielig., wat probeer je nu te zeggen met die eerste alinea?

Als back up is het een prima speler, denk zelfs dat hij nog wel basisspeler kan worden, misschien niet de beste voetballer, maar wel een die weet wat verdedigen is.

19 mei 2014 om 16:26

Je kunt hier als supporter toch ook niet tevreden mee zijn.
Kruiswijk waar hebben we het over.
Met zo'n spelers wordt de top 5 al een hele klus.

Onverwachtte move van Vitesse...
Dit is nou niet direct een speler die jou als club "hogerop" kan brengen.

19 mei 2014 om 13:23

Nee, maar voor een club met defensief gezien een smalle selectie en gezien de verdedigers die (waarschijnlijk) weggaan is dit toch een aardige breedteversterking. Spelers die Vitesse beter kunnen maken moeten gehuurd of gekocht worden.

Kruiswijk speelt de laatste anderhalf jaar gewoon prima bij ons, altijd een 6 of een 7. Als je hem koppelt aan een wat snellere verdediger heb je snel een prima duo. Maar goed, het is geen materiaal om mee voor de titel te gaan maar die illusie zullen ze in Arnhem ook al niet meer hebben lijkt me.

19 mei 2014 om 13:15

Elke club wil gaan voor de titel of het realistisch is is een ander verhaal

Goeie verdediger voor de Eredivisie, hier heeft Vitesse wel wat aan.. en ook mooi dat het hun eigen speler is.

19 mei 2014 om 14:03

Kali? Heb hem niet gevolgd, dus kan er weinig over zeggen. Sno zie ik inderdaad ook graag komen, wat fysiek erbij kan geen kwaad. Castelen lijkt me ook een goeie zodat Ibarra en hij elkaar scherp kunnen houden en we gewoon 2 rechtsbuitens hebben in plaats van dat verkrachten van spelers op verkeerde plekken/kanten.

19 mei 2014 om 14:06

Trouwens, hoe heeft Gosens zich gehouden bij FC Dordrecht?

19 mei 2014 om 15:02

Gosens was 1 van de betere bij dordrecht speelt (van wat ik gezien heb) links op het middenveld zou hem graag erbij zien volgend seizoen als bosz hem de kans geeft op speelminuten.

Transfervrij, veel eredivisie ervaring en met het salaris zal het meevallen. iemand die weet wat er van je gevraagd wordt als je in de eredivisie speelt. toch altijd wel een solide verdediger geweest. Zal niet de verlosser zijn maar prima speler om er bij te hebben, of dat voor de breedte is of een directe versterking zal de toekomst gaan uitwijzen

Dit nieuws deed al enige tijd de ronde bij ons, maar wat een verschrikkelijk nieuws.

Wat moet je met deze logge, trage en matige verdediger ? Past absoluut niet met de ambities van Vitesse. Of heeft Vitesse hier al afstand van gedaan ?

Met de speelwijze van Bosz heb je juist een wendbare verdediger nodig. Is alleen gekeken naar het feit dat hij gratis is.... Ongelofelijk !

19 mei 2014 om 13:48

Nee, er is gekeken naar de ervaring.
In de selectie van Vitesse zit na het wegvallen van Theo Janssen geen enkele (veld)speler meer met veel ervaring. Zulke spelers heb je toch echt nodig. Bosz wilde daarom ook geen meer ervaring hebben en met Kruiswijk is dat aangetrokken.

Ik vind persoonlijk Kruiswijk ook beter en degelijker verdedigen dan Kashia (die overigens ook graag hogerop wil).

19 mei 2014 om 13:59

Kashia en Van der Heijden waren dit seizoen de veldspelers met ervaring. En laten dat nu juist de zwakste spelers van de 2e seizoenshelft zijn.

Ervaring is belangrijk. Maar het is nog belangrijker om spelers te hebben, die met de spelopvatting van Bosz overweg kunnen. Kruiswijk zal enorme moeite gaan krijgen met de grote ruimte in zijn rug. Dus ik begrijp totaal niet, wat Bosz in hem ziet of dit moet buiten hem om gebeurd zijn ....

Kruiswijk is me nooit expliciet opgevallen, dus of hij een aanwinst is of niet daar laat ik me nog niet over uit (al kan het nooit veel slechter dan Kashia). Maar wel positief dat er iig alvast een verdediger is vastgelegd. Transfervrij, de nodige ervaring en waarschijnlijk niet te duur.

Als Vitesse dit seizoen goede aankopen doet hoop ik op het volgende elftal:

19 mei 2014 om 14:05

Velthuizen
Leerdam - Mori - Kruiswijk - Achenteh
Propper - Kali - Labyad
Ibarra - Veldwijk - Atsu

19 mei 2014 om 14:19

Dan wordt je middenveld overlopen, te aanvallend. Mori en kruiswijk zijn te zwak om het hele seizoen basis te staan.

Prima back up lijkt me, betekent dit meer concurrentie om elkaar scherp te houden (iets waar het de laatste maanden achterin nogal aan schortte), of betekent dit dat Mori weggaat?
Off topic: Iemand enig idee hoe het met het terughalen van Annan zit? Dat lijkt me namelijk een hele goede zet!

Het is wel fijn om er een centrale verdediger bij te hebben, dit seizoen hadden we er maar drie. Nu is er ten minste een mogelijke vervanger bij voor als Kashia/van der Heijden weer staat te prutsen.

Mo, ga weg hoor. Wat moeten we met Arnold Kruiswijk ?

Prima aanwinst voor Vitesse. Kruijswijk heeft een zeer sterk seizoen gedraaid bij sc Heerenveen. Jammer dat Hveen met financiële problemen kampt, ik had Kruiswijk er nog graag bij gehad!

Als Vitesse een topclub wil worden, moeten ze niet aan komen zetten met een speler als Kruiswijk, erg matige voetballer.

Ik ben niet anders dan blij dat hij vertrekt een middelmatige verdediger met bar slechte wedstrijden. Te langzaam. Hij heeft afgelopen seizoen gelukkig zich herstelt maar ik ben nog steeds niet kapot van hem.
Ik ben erg verrast dat hij naar Vitesse gaat, want volgens mij is subtop niveau voor hem iets te hoog.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren