Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Viergever volgt voorbeeld Moisander en tekent bij Ajax

Laatste update:

PSV hoopte zijn komst snel te kunnen afronden, maar Nick Viergever vervolgt zijn loopbaan bij Ajax. De landskampioen maakt op de website van de club bekend dat de verdediger is overgenomen van AZ en voor vier jaar zal gaan tekenen. De transfer is onder voorbehoud van de uitslag van de medische keuring en de afhandeling van enkele formaliteiten.

/

Eerder op de dag liet Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax, weten dat Viergever 'een van de kandidaten' was om een eventueel vertrek van Niklas Moisander op te vangen. De landskampioen heeft echter besloten om niet te wachten op het moment dat de Fin daadwerkelijk vertrekt, maar heeft Viergever alvast naar Amsterdam gehaald. Hij bewandelt dezelfde weg als Moisander, die twee jaar geleden van AZ naar Ajax ging.

De 24-jarige Viergever speelde vier jaar in Alkmaar en kwam tot 110 competitiewedstrijden voor AZ, waarvan 33 in het afgelopen jaar. Dick Advocaat gebruikte Viergever vaak als linksback, maar Ajax lijkt in de enkelvoudig international toch een centrumverdediger te zien. Het contract van Viergever liep volgend jaar af, dus AZ kon niet de hoofdprijs vragen. Na aanvallers Richairo Zivkovic en Arkadiusz Milik wordt hij de derde nieuwe speler voor Ajax voor volgend seizoen.

"Frank, Dennis, Wim en ik hebben Nick al een tijd op het oog", zegt Overmars op de website van Ajax. "We wilden hem er graag bij hebben en we zijn dus blij dat het gelukt is. Nick heeft een goeie leeftijd en meer dan 200 wedstrijden in het betaald voetbal op zijn naam. Hij is centraal achterin inzetbaar, maar ook als linksback en op het middenveld. Al met al een betrouwbare speler die we op meerdere posities goed kunnen gebruiken bij Ajax."

Nick Viergever is een aanwinst voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opzicht is en kan hij wel van waarde zijn voor Ajax, maar ik heb nu nog mijn twijfels.

Ik hoop natuurlijk wel dat hij zich goed door zal ontwikkelen bij Ajax en ik sluit ook niet uit dat Nick Viergever een betere verdediger wordt bij Ajax, met trainers als Jaap Stam en Frank de Boer.

Viergever is geen goede aankoop, maar ook niet echt een slechte, vind ik. In zijn eerste twee seizoenen bij AZ, vond ik, hem altijd wel degelijk spelen, maar daarna werd het minder.

Nu is de kans op het vertrek van Niklas Moisander in mijn ogen erg groot, anders, zou ik, niet weten waarom Ajax Viergever heeft gehaald en anders heeft Ajax met Nick Viergever, Niklas Moisander, Joël Veltman, Stefano Denswil en Mike van der Hoorn vijf centrale verdedigers.

Voor de breedte wel goed om vijf centrale verdedigers te hebben, maar waarschijnlijk zal Moisander dan toch vertrekken bij Ajax.

24 mei 2014 om 16:42

Dezelfde twijfels die je had bij Moisander zeker? Goede aanwinst dit, kan voetballen, koppen en is de cv met de meeste Europese ervaring in de eredivisie! Prima versterking!

24 mei 2014 om 16:47

Volgens mij is Joris Mathijsen de cv met de meeste Europese ervaring in de eredivisie.

24 mei 2014 om 16:58

Ga toch weg man ,ervaring door zijn leeftijd misschien maar hij is niet de beste cv van nederland hoor ,dat is b.m.indi moislander en zelfs de vrij en veltman beter

24 mei 2014 om 17:04

Ja joh tuurlijk en daarom liet Dick hem amper centraal spelen. Veels te kwetsbaar en dat nog naast Veltman. Ook hij maakt fout op fout

24 mei 2014 om 17:09

Moisander is veel beter dan Viergever. Ik snap echt niet dat Ajax er niet alles aan doet om Moisander te behouden. Het lijkt wel of Ajax m kwijt wil. Zeer aparte aankoop. Maar succes.

24 mei 2014 om 17:13

hahaha gellukig gaat hij naar ajax!!

24 mei 2014 om 17:25

Moisander is van een heel ander kaliber dan Viergever, die is echt twee klassen beter dan Viergever.

Viergever is Ajax onwaardig.

24 mei 2014 om 17:40

@sjordypsv hebben jullie een lcv voor volgend jaar?

24 mei 2014 om 17:50

Rekik misschien. Ik kan er in ieder geval niet wakker van liggen dat hij voor ajax kiest. En daarbij: ik vind het een logische keuze van viergever. Bij een club spelen die cl speelt en stabiel is of bij een club die v. el speelt en het alles behalve stabiel is.

24 mei 2014 om 17:52

Stel je voor dat Moisander niet vertrekt.... Dan zit je mooi met 5 centrale verdedigers opgescheept die allemaal willen spelen. Denswil, Veltman, Moisander, Van der Hoorn en Viergever.

24 mei 2014 om 18:34

Stel je voor dat Moisander niet vertrekt..... Dan zit je dus mooi met een verdediging die bestaat uit v Rhijn, Veltman, Moisander en linksback Viergever. Lijkt me dus een prima verdediging om volgend jaar weer met twee vingers in de neus kampioen mee te worden.

Cillessen
v Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Klaassen
Blind
Serero
Kishna
Milik/Zivkov
Fischer
24 mei 2014 om 19:05

@baragga volgens mij zit je helemaal mis met je beste verdedigers uit de eredivisie! De verdediger met de meeste gelukte acties centraal komt bij geen 1 van de top 5 clubs weg! Maar gewoon uit de midden motor Fc Groningen dan heb ik het natuurlijk over Eric Botteghin de muur van Grunn. Maar die Viergever is toch geen aanwinst voor Ajax, sinds hij in de basis van AZ speelt is deze jongen amper gegroeid in kwaliteit. En hij is nou ook niet echt de man die de spitsen van de tegenstanders angst in boezemt. Vind deze jongen net niks, hij heeft gewoon totaal geen uitstraling. Maar dat is met De Vrij net zo.

24 mei 2014 om 19:07

Dat snap ik ook niet. Moisander heeft een fantastisch jaar achter de rug, was een tijd lang aanvoerder en is een speling met ervaring. Allemaal dingen die de rest van de verdediging niet hebben of niet zijn. Heel raar van Ajax dat ze - bij wijze van spreken - een strik om heen doen.

24 mei 2014 om 19:45

Tis helemaal geen uitgemaakte zaak dat Viergever ook daadwerkelijk op LCV komt te spelen, want ook Denswil en Boilesen kunnen daar spelen. Boilesen heeft namelijk ook heel vaak op die positie gespeeld en doet mij denken aan Jan Vertonghen. Uiteraard is het ook fijn dat Nick ook op lb kan, zodat Blind zich volgend seizoen alleen op cvm kan concentreren.

24 mei 2014 om 19:54

Nou jongen wat een wereldverdedigers zijn het allemaal die feyenoord opleid.

24 mei 2014 om 20:28

Slim gedaan door PSV die wisten natuurlijk als we bekend maken dat we viergever willen dan gaat ajax er ook achteraan dat was in het verleden al vaker zo en nu wordt de achterhoede een stuk zwakker bij ajax als moisander weg gaat.

24 mei 2014 om 22:14

Dat feyenoord jeugdspelers in de basis heeft zegt niets over de kwaliteit maar over de financien @glassongrass

25 mei 2014 om 05:08

AzAlkmaar, roerend met je eens zoals bijna altijd. Deze onnodige aankoop kan ik niet bij met mijn hoofd, en bovendien vind ik het maar een slappe schuwe jongen. Geen moordenaar, geen echte slager. Een hele lieve verdediger.

25 mei 2014 om 06:29

@formidable get a life en stop met provoceren , want psv is ds laatste 5 jaar hoger dan az geiindigd

25 mei 2014 om 08:43

Gaat Boilesen weg dan?

25 mei 2014 om 09:59

Gast, kan jij lezen ??? Blijkbaar niet, hij zegt alleen dat mathijsen de meeste ervaring heeft. En dan kom jij met je "ga toch weg" en dat die niet beter is. Blijkbaar snel op je kleine pikkie getrapt als het over een Feyenoord speler gaat en gelijk een ajax speler maar een paar onverdiende veren in z'n reet gaat douwen.

24 mei 2014 om 16:42

Ik denk zeker dat hij van waarde kan zijn, zowel als centrale verdediger als op links back.
We zullen het zien.

24 mei 2014 om 16:44

Ik heb ook mijn twijfels, maar hij is nog jong. En wie weet wat Jaap Stam hem bij kan benen.

24 mei 2014 om 16:45

Hij kan ook uit de voeten op het middenveld, waardoor die opzich een vervanger is voor Poulsen. Verder is de linksback positie momenteel ook niet structureel goed bezet, Boilesen is een talent, maar vaak geblesseerd en Blink speelt gewoon goed op het middenveld! Centraal vertrekt Moisander waarschijnlijk, Van Der hoorn valt tegen en Denswil is niet goed genoeg. Dus wat dat betreft; helemaal prima. Hij doet me denken aan Schöne, veel plekken inzetbaar en een kwalitatief goede speler.. En als je met Ajax verder wil komen in Europa zul je gewoon een goede selectie moeten hebben, vooral in de breedte.

24 mei 2014 om 16:47

Iemand enig idee wat Ajax voor hem
moet betalen? Verder had ik eerder Heitinga gehaald dan deze Viergever. Maar dal zal nu dus wel niet meer gaan gebeuren.

24 mei 2014 om 16:50

Daar baal ik ook vooral van. Dat Moisander weg gaat en dat daar een opvolger voor moet komen is logisch. Maar dan deze middelmatige speler halen, ik snap er helemaal niks van... Heitinga is nog altijd 100x beter dan Viergever ooit zal worden. Ik denk dat ik mijn avatar maar eens moet veranderen...

24 mei 2014 om 16:50

Hij kost overigens 2miljoen, als ik de facebook berichten mag geloven

24 mei 2014 om 17:01

Heitinga? Nou nee hoor. Dan liever Khalid B. Sterk ervaren en een leider figuur( is heitinga ook overigens een leider figuur

24 mei 2014 om 20:47

Dirtymind,

Viergever zou tussen de 1miljoen en 1,5 miljoen moeten kosten.

Zijn marktwaarde wordt geschat op één miljoen euro.

25 mei 2014 om 02:11

Vanavond was er de hele avond melding van 2 miljoen, dus lijkt me wel de ware

24 mei 2014 om 17:22

Deze speler heeft veel Europese ervaring, heeft het met zijn team verder geschopt dan Ajax en deed het daarin verdienstelijk.. Beetje gezeur dat deze jongen niet goed genoeg is voor Ajax. In mijn ogen zeer zeker een versterking, ook omdat hij voor concurrentie zorgt op meerdere posities! Helemaal goed toch..

25 mei 2014 om 08:45

Twee dagen geleden vond iedereen hem nog niet goed genoeg voor Psv. Nu gaat hij naar Ajax en draaien de meesten al bij gelukkig.

24 mei 2014 om 18:22

Eerlijk gezegd ben ik niet zo onder de indruk van deze jongen. Volgens mij wordt Ajax hier niet heel veel sterker van. Met Veldman en Moisander en Denswil met van Der Hoorn was de defensie toch niet heel slecht. Ik vind Viergever niet iemand die er ver bovenuit steekt.

Van der Hoorn had geen heel best seizoen, maar alsnog schat ik hem niet lager in dan Viergever. Misschien vergis ik mij wel hoor, maar ik begrijp deze aankoop toch niet helemaal.

24 mei 2014 om 22:18

Vdhoorn heeft niets maar dan ook niets te maken met Viergever.
de 1 ( Hoorn) is rechts en de ander (viergever) Links dus op rechts hebben ze dan Hoorn en veltman en links Moisander viergever en denswil waarvan er nog 1 vertrekt.

24 mei 2014 om 22:42

Allebei CV maar de ene links en de ander rechts. De essentie van mijn verhaal is dat ik denk dat Viergever geen directe versterking is voor de basis. Daarbij hebben ze genoeg alternatieven.

Ajax wil weer naar de (sub)top van Europa en dan gaan ze een speler als dit halen...?

Shame on you Ajax!

24 mei 2014 om 16:49

Wie moet Ajax dan halen? Ajax moet wel in een vijver vissen waar dit soort spelers in zitten, want alles wat beter is dan dit is onhaalbaar....

En nee, ik ben ook niet echt blij met Viergever, maar ja... Als Ajax verwacht dat Moisander vertrekt en ze willen, net als vorig jaar, niet 100% inzetten op een jeugdspeler (vorig jaar Veltman, nu Denswil) dan moet er iemand bij komen die voor concurrentie zorgt..

24 mei 2014 om 16:49

Heitinga !!

24 mei 2014 om 16:55

Had gekund en kan nog steeds, maar die is rechtsbenig.. De Boer zal waarschijnlijk perse een linksbenige verdediger gewild hebben.

Daarbij vraag ik mij af of Heitinga echt zoveel beter is als Viergever.. Bij beiden heb ik mijn vraagtekens.. Al zie ik Heitinga graag komen voor de ervaring.

24 mei 2014 om 16:58

Onhaalbaar? Ajax presenteert jaarlijks een winst van 20/25 miljoen. Dat ze niet willen is waar, maar dat ze niet kunnen is onzin. Ajax kan makkelijk investeren maar doet dit niet snel meer. Dan krijg je dit soort aankopen, waarmee je ook geen potten gaat breken in Europa. Voor de eredivisie wel een leuke speler.

24 mei 2014 om 17:21

Presenteert Ajax jaarlijks een winst van 20-25 miljoen?

In 2012-2013 was er inderdaad een winst van 18,2 miljoen, maar het jaar daarvoor slechts 9,7 miljoen en in 2010-2011 5,5 miljoen.

Daarmee ben je uiteraard supergezond, maar het komt toch niet in de buurt van de cijfers die jij noemt.

24 mei 2014 om 17:24

Alsof het alleen van geld afhangt..? Als Ajax een directe aanwinst wil halen moet het met clubs als Tottenham, Liverpool, AS Roma, Napoli, Benfica, Porto en andere van dit soort clubs concurreren en dan kiezen spelers 99 van de 100 keer voor dat soort clubs in plaats van een Nederlandse topclub, omdat die clubs hoger aangeschreven staan.

24 mei 2014 om 17:27

Die winst van de laatste paar jaar is helemaal toe te schrijven aan inkomsten uit de CL en transfers.
Zonder die inkomsten draait Ajax nog steeds verlies dus je kan bijna niet meer financiële risico's nemen als dat ze nu doen, het kan zomaar dat je weer 5 jaar geen CL speelt.
Daarnaast gaan echt goeie spelers niet in Nederland spelen dus zijn ze sowieso onhaalbaar.
Ik heb ook zwaar men twijfels over Viergever maar zoek maar is een andere linksbenige verdediger met een beetje ervaring en ook nog betaalbaar.

24 mei 2014 om 19:16

Denswil doorschuiven en als back-up hebben we Riedewald achter de hand.
Dacht dat dat het nieuwe beleid was van Ajax. Helaas..., wat moeten we nou met Viergever? :/

24 mei 2014 om 16:50

Ik ben als PSV-er blij dat Ajax hem heeft "weggekaapt" voor onze neus. Vind hem maar een middelmatige speler. Misschien dat De Boer er wel het maximale uit kan halen, want daar is De Boer uiterst sterk in. Alhoewel moet het nog blijken dat hij volgend seizoen nog bij Ajax trainer is. Maar goed je weet nooit hoe het uitpakt, ik ben benieuwd maar ben blij dat hij niet naar PSV is gekomen!

24 mei 2014 om 16:52

2 miljoen zegt de Telegraaf.

24 mei 2014 om 17:16

Ajax kan geen speler kopen die ze dichter bij de Europese subtop brengt. Zo’n speler zullen ze moeten opleiden. Alles wat erbij gekocht wordt gaat ons sowieso niet blij maken.

Dit was niet echt de versterking/vervanging waar Ajacieden op hoopte denk ik

24 mei 2014 om 16:49

Klopt, maar hij is niet zo duur en dat telt ook zwaar.

24 mei 2014 om 16:53

Klopt, ik zit/zat hier ook niet op te wachten. Ajax heeft ambities uitgesproken en ik zie in Viergever geen speler die gaat helpen die ambities te realiseren. Echter, als ik realistisch denk moet ik toch bekennen dat Ajax (of welke andere Nederlandse topclub) ook niet echt in staat is betere verdedigers te halen..

De meeste verdedigers die het goed doen zijn zelf opgeleid (vertonghen, Alderweireld, Vermaelen, De Vrij, Indi, Kongolo etc.) en slechts enkele uitzonderingen zijn er als het gaat om succesvolle aangetrokken verdedigers... Kortom, als een Nederlandse topclub een verdediger haalt is het gewoon enorm lastig om een verdedigende aanwinst te halen. Moisander, Douglas.. Dat zijn uitzonderingen.. Alex ook, maar die is door Chelsea bij PSV gestald (anders niet haalbaar geweest voor een Nederlandse topclub).

24 mei 2014 om 17:03

Psv, Ajax en Feyenoord kunnen beter wat gaan scouten in die Zuid-Amerikaanse landen , daar lopen genoeg keiharde verdedigers rond a la Alex. Goede verdedigers uit Europese competities halen is vaak gewoon te duur.

24 mei 2014 om 17:15

Ajax had vanderheijden gewoon niet moeten laten gaan. Die laat nu zien een stuk beter te zijn achterin dan viergever. Blunder van de staf daar maar k vind t niet erg

24 mei 2014 om 17:20

Blunder? Haha, op dat moment had hij gewoon het niveau niet en op dat moment wordt de beslissing gemaakt met de kennis die op dat moment voor handen is. Achteraf is het altijd makkelijk praten

Wel moet ik toegeven dat Van der Heijden zich erg goed ontwikkelt heeft en zeker niet minder is dan Viergever.

Wat Zuid- Amerikaanse verdedigers betreft; Ajax scout duidelijk op mentaliteit, instelling, karakter en let ook op taal/cultuur die een speler gewend is. Zuid- Amerikaanse spelers hebben vaak meer moeite zich aan te passen in Nederland en kunnen vaak niet mee op voetballend gebied.

24 mei 2014 om 17:36

Het probleem met scouten in brazilie is, dat clibs daar zelf ook steeds rijker worden en betere salarissen betalen. Daarnaast zit het vol met scouts van portugese clubs. Daar willen en kunnen ze veel makkelijker heen.

24 mei 2014 om 17:46

Het allergrootste probleem is het salaris. Spelers buiten de EU kosten in Nederland sowieso meer salaris dan je wilt. Dat schrikt eerder af dan het aantrekt.

24 mei 2014 om 17:47

@De Toekomst (en Lemet) Dan is t toch een blunder, nu speelt hij zoals je zelf ook zegt op een hoger niveau dan viergever. Hadden we bij Vitesse toch beter gezien . Over Zuid-Amerikaanse spelers geef ik jullie gelijk. Dat is toch vaak een gok, als ze al haalbaar zijn.

24 mei 2014 om 18:21

Serieus, van der Heijden? Die heeft 4 goede wedstrijden gespeeld maar voor de rest was hij dramatisch dit seizoen. 1 van de redenen dat Vitesse zo ver terug is gezakt. Niet dat Viergever veel beter is maar het zijn in mijn ogen beide geen versterkingen voor Ajax.

24 mei 2014 om 19:17

Een blunder is een grote fout waar niks aan te doen is. Dat overkomt je gewoon. Een keeper die een bal door zijn handen laat glippen, een verdediger die over een bal heen maait of een spits die voor open goal over zijn eigen voeten struikelt...

Dit was een beslissing die genomen is met de kennis die toen beschikbaar was. Op dat moment was Van der Heijden niet goed genoeg en leek hij ook niet goed genoeg te kunnen worden, daarbij wilde de speler zelf ook weg. Kortom, dan neem je de beslissing dat hij vertrekt. Heel goed dat Van der Heijden zich zo ontwikkelt heeft, maar er is hier zeker geen sprake van een blunder.

24 mei 2014 om 20:35

Van der Heijden is nog steeds niet goed genoeg.
Als je goed had opglet, dan had je gezien dat hij in de slotfase van de competitie heel veel crusiale fouten heeft gemaakt bij Vitesse

24 mei 2014 om 18:29

Ik ben er ook niet stuk van, wie had jij graag gezien bij ajax dit seizoen?

25 mei 2014 om 15:26

Ik moet zeggen dat ik Ajax niet echt volg, maar volgens mij hadden ze wel betere opties gehad. Denk dan bijvoorbeeld aan het duo Veltman-Denswil gewoon laten doorgroeien, met wat jeugdproducten zoals die bazoer als backup.

Oja je hebt die Van der Hoorn ook nog. Misschien dat hij wel de waardige opvolger van Moisander zou zijn. Ik betwijfel het alleen.

Lijkt me toch geen directe versteking. Maar wie weet als Moisander vertrekt dat ie zich in de basis speelt..

24 mei 2014 om 16:53

Ik hoop eigenlijk dat Denswil die basisplaats krijgt, anders vertrekt die jongen gratis in de zomer van 2015. Met Viergever voor hem zal hij zeker zijn contract niet willen verlengen..

24 mei 2014 om 17:08

Ik denk dat hij dan juist meer speeltijd krijgt, als Moisander vertrekt. Als Boilesen of Blind ontbreekt, speelt Viergever waarschijnlijk op die positie. Dan speelt Denswil dus ook.

24 mei 2014 om 17:40

Ik verwacht ook dat hij gehaald is om met denswil te concurreren , en wanneer boilesen weer eens geblesseerd is kan hij op linksback , zo haal je dus in feite een speler voor 2 posities op voor 2 miljoen , ook nog / posities die bij een vertrek van moisander dun bezet zijn

Ik dacht dat Ajax in de komende tijd geen aankopen zou doen. Verrassend ik geef hem maar het voordeel van de twijfel.

24 mei 2014 om 17:24

Overmars had juist aangegeven deze zomer weer iets meer te investeren, ze zien bij Ajax waarschijnlijk ook de (te) grote terugval op voetballend gebied. Of dit dat de versterking is waar we blij mee moeten zijn, daar geloof ik nog niet echt in. Maar misschien zien ze ook wel Denswil als basiskracht en willen ze de concurrentie met deze Viergever opvoeren.

24 mei 2014 om 19:00

Ik wist wel dat we de markt op gingen. Maar de Boer had gezegd dat Ajax pas na het WK actie verwachten.

Marc Miskoop strikes it again...
Ajax heeft aanvallers en een creatieve middenvelder nodig geen verdediger.

24 mei 2014 om 16:43

Dit is daley blind definitief als middenvelder hebben, ik denk dat -bij vertrek van moisander- hij centraal gaat spelen als boilesen geblesseerd is komt hij linksback, eigenlijk de vervanger van poulsen

24 mei 2014 om 16:48

Is gewoon gehaald als vervanger van moisander hoor, dat staat er toch? Al met al een lachwekkende aankoop. Speelt amper sterk centraal. Veels te soft. Als lb vind ik hem wel beter.

24 mei 2014 om 16:49

Noem je Daley Blind nou een creatieve middenvelder??

24 mei 2014 om 17:15

Hij kan zo wel degelijk spelen. Heb je zijn steekpasses gezien zo af en toe? Die zijn soms echt bijzonder goed. Als je een goede vergelijking wil qua speelstijl met Blind, dan denk ik dat Alonso het dichtste in de buurt komt. Beide zijn controleurs met een fantastische trap in de benen.

24 mei 2014 om 17:37

Ajaxafchamp waar heb je het over? ik zeg dat hij als vervanger voor poulsen(i.c.m. moisander) gehaald is, ik zeg niets over daley blind..

24 mei 2014 om 16:48

Onbegrijpelijke aankoop idd. En heb moisander en ik trouwens ook nooit fan van geweest. Waarom niet de jeugd de kans geven?? Frank en Marc gaan weer op safe spelen met spelers die nu misschien meerwaarde hebben, maar die op lange termijn absoluut niet dat gaan brengen dat Ajax nodig heeft. Zo zie ik schone ook. En moisander. Dat soort spelers horen met alle respect bij de subtop thuis. Geef de jeugd nou eens de kans en laat deze doorgroeien!! Waardeloos dit.

24 mei 2014 om 17:02

Krijgt de jeugd niet de kans dan? Krijgen jonge spelers niet de kans? Volgens mij genoeg hoor.
Ik ben tevreden met deze aankoop. Viergever is geen perfecte verdediger en gaat Ajax waarschijnlijk ook niet brengen waar ze uiteindelijk willen komen. Maar hij is goed genoeg voor het niveau van de Eredivisie.

Ik zie het zo voor me: Veltman en Denswil als centraal verdedigend duo, met van der Hoorn (als dat nog goed komt) en Viergever daarachter. In principe heb je met die twee back-ups een degelijk centraal duo beschikbaar dat goed het gemis van Veltman en Denswil kan opvangen.

In ieder geval heb ik vertrouwen in de technische staf. Ze weten wat ze doen in mijn ogen. En als het niet lukt? Zo duur is hij ook weer niet.

24 mei 2014 om 17:10

als je dan perse een back up wilde van denswil en veldman, had dan gewoon Heitinga teruggehaald. Die kent de ajax cultuur en zou als aanvoerder ook van extra waarde kunnen zijn. Jammer dit!

24 mei 2014 om 16:51

Volgens mij hebben we hiervoor net 2 aanvallers gehaald..

24 mei 2014 om 16:56

Nee je hebt helemaal gelijk, de rechtsvoor positie is ook zo goed bezet.

25 mei 2014 om 08:51

Doe relaxed, het is niet zo dat de transfermarkt morgen sluit, hij is nog niet eens open!

24 mei 2014 om 18:50

OW dus omdat het niet in de volgorde gaat zoals jij wil is dit een miskoop? Wie weet komen die andere aankopen wel later?

Welkom bij de mooiste club van Nederland, Nick!

Iemand die weet wat de transfersom is? Ik ver wacht tussen de 2,5-3,5 miljoen. Die 1 miljoen die mensen opperde geloof ik niks van AZ is geen liefdadigheidsfonds
Ik gun het Viergever wel, maar ik twijfel of hij het waar gaat maken.

24 mei 2014 om 16:43

2 miljoen.

24 mei 2014 om 16:49

Ongelofelijk veel geld, had dan Heitinga terug gehaald !
Kun je nog mee aankomen in de CL, met viergever toch niet

24 mei 2014 om 16:44

Ben ik zeer benieuwd naar ja, als ze echt zo weinig voor hem zouden krijgen, zou ik dat echt zonde vinden hoor. wat isnou 1 miljoen..
Ben wel lij dat hij weg is, AZ heeft in potentie betere spelers LB: haps en poulsen, CV: Hoedt en Lam

24 mei 2014 om 16:44

2 miljoen

24 mei 2014 om 16:45

@ AZ-Man(u-Juv,

Ajax heeft twee miljoen betaald voor Nick Viergever. Tenminste, dat bedrag zag ik, nadat zijn transfer rond was, elke keer voorbijkomen.

Over Moisander twijfelde we ook en dit bleek een uitstekende aankoop! Viergever kost niet veel, maar nu gaat Heitinga zeker niet terug komen. Niet slecht Viergever heeft potentie!

24 mei 2014 om 16:45

verschil is wel dat we bij Moisander weinig fouten zagen en ons af vroegen of hij naar het niveau van Ajax toe zou kunnen, Viergever maakt bij AZ wel van de oer domme foutjes, die je bij Ajax al helemaal niet moet maken !

Voor de breedte zou het prima zijn, maar je betaalt als Ajax in deze fase geen miljoenen voor een breedte versterking dussss ?

24 mei 2014 om 16:52

2 miljoen voor een breedte aankoop valt nog mee. Dit heb je gewoon nodig als je een volledig seizoen wilt draaien. We hebben gezien hoeveel Denswil dit jaar heeft moeten spelen, als Moisander vertrekt dan heb je die vervanger dus brood nodig.

Viergever heeft echt nog wel restwaarde, die jongen is over 2 jaar niet minder waard denk ik.

24 mei 2014 om 16:58

2/3 miljoen was vroeger inderdaad geen probleem, maar als je ziet hoe moeilijk er al gedaan word over een potentiële topper als Ziyech voor 3 a 4 miljoen is dit toch vreemd ?

24 mei 2014 om 17:04

Gaat veel om mentaliteit en ervaring. Ziyech heeft één goed seizoen gedraaid en is op een gegeven ook op de bank beland(waarom heb ik gemist?). Viergever speelt al jaren in de Eredivisie en in Europa.

24 mei 2014 om 17:30

Cookinho.

Ziyech kwam op de bank omdat er gewonnen werd nadat hij een domme schorsing opgelopen had (wegens mekkeren), onder het mom van 'never change a winning team.' Helaas voor Ziyech bleef Heerenveen toen winnen tot aan de playoff wedstrijden tegen Az en mocht hij dus steeds weer op de bank plaats nemen.

Ik heb het gevoel dat het meer een statement was die v. Basten er mee wilde afgeven richting de professionaliteit van Ziyech (geen domme kaarten meer pakken) dan dat het team nou echt beter ging draaien zonder hem.

24 mei 2014 om 17:42

Het is helemaal niet vreemd. Je moet ook nadenken hoor. Ziyech is een creatieve middenvelder. Serero is dat ook en die speelt altijd in de basis. Je koopt toch geen ziyech om hem vervolgens op de bank te houden? Moisander gaat ongetwijfeld pleite en serero niet. Dat is het verschil! Zelf hoop ik dat hij komt, maar de noodzaak is gewoon minder.

24 mei 2014 om 17:56

stengun,

Kan me de tijd nog herinneren dat Moisander kwam bij Ajax, toen hoorde je: belachelijk om zo'n speler te halen, veel te veel kaarten nodig om zich te handhaven.

Is wel gebleken dat hij het uitstekend heeft gedaan bij Ajax, verwacht van Viergever hetzelfde.

Is in de kracht van zijn leven, zal zich bij Ajax nog moeten bewijzen.

Gehaald voor de breedte, zit wel goed kan zowel als linksback, linker CV en in de Poulsen rol.

Kan dus in geval van blessures invallen voor Boilesen, Denswil en Bazoer.

Wederom een slimme aankoop van Marc, wat is nou 2 miljoen voor Ajax.

Je hebt gelijk weer een stuk ervaring erbij, altijd handig nu mogelijk: Schöne, Moisander, Siem de Jong, Sigthorsson en Poulsen vertrekken.

25 mei 2014 om 05:21

Lee 12, serieus gewoon? Serrero komt veel tekort in ieder opzicht. Fysiek, qua goals/assists nee een echte net niet speler. Het is geen garantie dat Ziyech slaagt, maar in hem geloof ik meer.

25 mei 2014 om 10:32

Ik wil ziyech ook hoor, maar dat gaat niet gebeuren. Serero gaat niet op de bank zitten en je koopt ziyech ook niet voor op de bank.
Serero scoort amper en brengt ook geen assist, maar qua positiespel is hij de beste Ajacied. Zodra die jongen niet meedoet kan iedereen zien hoe slecht we wel niet voetballen.

24 mei 2014 om 16:57

Heitinga? Is die transfer vrij? Dan zou het een mooie versterking zijn voor psv en kom nu niet aan met clubliefde die bestaat allang niet meer

24 mei 2014 om 17:05

Heitinga is inderdaad transfervrij.sprak zich nog uit dat hij best terug wou naar Ajax maar ik verwacht eerder dat hij een paar jaar gaat cashen in Turkije.

24 mei 2014 om 17:12

Klopt, en daarvan had Ajax meteen gebruik moeten maken. Met Heitinga had je een schat aan ervaring binnengehaald en ook hij is op meerdere posities inzetbaar. Bovndien had hij in tegenstelling tot Viergever geen geld gekost. Ik zie het als een gemiste kans. Hopelijk komt Ajax nog met de echte versterkingen. Namen als Ziyech, VDV of Emanuelson. Spelers die Ajax echt van kwaliteit kunnen voorzien.

24 mei 2014 om 17:33

@rombomcu

Kom nou niet aanzetten met 'clubliefde bestaat allang niet meer' want dan ken jij Heitinga nog niet. Die was misschien best bereid geweest terug te keren in de eredivisie als Ajax interesse had getoond, maar gaat echt niet in op een aanbieding van Psv. Buiten dat het een Ajacied is, speelt Psv bijvoorbeeld ook geen Cl en kan hij ergens anders nog wel meer verdienen. Al met al is er dus geen één aantrekkelijke voorwaarde aanwezig om naar eindhoven te gaan, ik zie hem inderdaad ook naar Turkije vertrekken.

25 mei 2014 om 05:23

Sil95, idd die namen die jij opnoemt zie ik als versterkingen! Ik hoop op Ziyech, die mag net niet speler Serrero mooi vervangen. Ik denk dat we dan echt vooruitgaan vooral qua tempo.

Ik ben erg benieuwd vind het een aankoop die in mijn ogen niet echt nodig was geweest, had liever van de hoorn doorgeschoven en de jeugd weer jeugd ingepast, maar als die het net zo goed als moisander gaat invullen ben ik zeer tevreden.

Had beter naar PSV kunnen gaan. Daar was zijn kans op een basisplaats aanzienlijk groter.

24 mei 2014 om 16:43

Daar heeft hij Bruma en Rekik(waarschijnlijk anders zou PSV wel vol voor Viergever zijn gegaan) dus veel beter is het niet. Hij ging bij beide teams moeten vechten voor een basisplaats.

24 mei 2014 om 16:44

@cookinho, dat betekend dus ook dat Rekik zo goed als zeker nog een jaartje bij PSV blijft spelen.

24 mei 2014 om 16:51

@coocinho
Vind jij Bruma en Rekik dan zoveel beter dan Viergever? Beide PSV-ers konden afgelopen seizoen weinig potten breken.

24 mei 2014 om 16:55

@bootsjungen
Ja die afspraak van Brands in City zal wel succesvol geweest zijn

@pats
Veltman en Denswil hebben eerlijk gezegd ook niet echt potten kunnen breken dit seizoen. Moisander natuurlijk wel maar laten we ervan uitgaan dat hij vertrekt. Ik denk dat het centraal duo van PSV en Ajax dan ongeveer gelijk is.

24 mei 2014 om 16:57

@pats, Rekik is pas 19 jaar en heeft al het fysiek van een verdediger van 28; die jongen is een brok spieren.

24 mei 2014 om 20:40

Maar zonder voetbal intelligentie, dan zijn spieren nogal zinloos.
Ik vin het helemaal niets die Rekik.
En Viergever, ik ben nog niet over enthousiast. Ik laat me verbazen!

Jong Ajax begint een redelijke verdediging te krijgen met van den hoorn en viergever. Met Duarte er ook nog bij en een paar andere aankopen kunnen ze voor de titel gaan in de juper league

24 mei 2014 om 16:42

Hahaha :-)

24 mei 2014 om 16:44

Ja, we moeten ons toch een beetjes wapenen tegen Bakalli, Narsingh en Matavz! Welkom Nick!

24 mei 2014 om 16:48

Rare post, Narsingh en. Matavz spelen daar niet eens, succes met Nick
de centrale verdediger, die daar bij AZ !?! niet mag spelen en linksback is !!!

24 mei 2014 om 17:22

Het is een grap, wat maakt het uit .

24 mei 2014 om 17:36

@roel71

Gaat het nog Roeltje? Met je uitroeptekens... Psv heeft Maher toch ook op een positie neergezet waar hij bij Az niet meer aan gewend was? Ik heb hem namelijk nooit bij Az op de bank zien zitten het laatste jaar.

24 mei 2014 om 22:58

Roeltje weer geen kampioen doet nog steeds pijn he .....

24 mei 2014 om 16:44

Inderdaad, flinke concurrentie voor jong psv met een aanval Bakkali-matavz-narsingh

24 mei 2014 om 16:47

@psvf4n: als je dan toch niks zinnigs te melden hebt plaats dan geen reactie.

On: Viergever heeft zich al lang en breed bewezen in de Eredivisie, is al 3 jaar onbewtist basisspeler bij AZ. Hoge verwachtingen van Viergever hebben de meeste niet, maar gezien zijn leeftijd(24)is er nog genoeg ruimte voor verbetering.
Psv had ook interesse, ik denk dat de deelname van Ajax aan in de Champions League de doorslag heeft gegeven.

24 mei 2014 om 19:11

Ach joh, als je hier de humor niet van kan inzien ben je wel een zuurpruim hoor. Viergever gaat zijn wedstrijden in de Jupiler league ongetwijfeld nog wel meepakken. Slome draak dat het is.

Waar overmars allemaal mee bezig is weet ik niet. Ze hadden moisander gewoon moeten bombarderen tot belangrijkste verdediger. Nieuw verbeterd contract en doorgaan met het bouwen aan een goed elftal. Ik baal echt als een stekker van deze zaad aankoop.

26 mei 2014 om 13:44

Zelf niet kampioen worden en dan lekker de anderen afzeiken. Gaat weer lekker hier!

Wordt ajax misschien nu niet echt per direct veel beter van maar het is absoluut een mooie toevoeging. Heeft bovendien ook ervaring in europese wedstrijden en hij is tenslotte nog maar 24 jaar... Slimme aankoop!

Ik ben blij dat hij niet naar PSV komt, vind hem geen speler voor de top van de Eredivisie. Snap ook niet dat Ajax en PSV hem wilde hebben, maar goed.. In ieder geval veel succes Nick en misschien heb ik wel helemaal verkeerd gedacht

24 mei 2014 om 19:49

PSV is ook geen top van de eredivisie vriend....

On: Uitstekende aankoop waardoor je 2 posities dubbel bezet hebt met een NL jongen met ervaring in Europa.

kom op hé ! dit is toch geen Ajax speler.

en sowieso raar dat je als Ajax geen viergever in de jeugd hebt lopen. kijk dat je als Ajax Zivkovich haalt snap ik, das een top talent en nog heeeeel jong, maar viergever is gewoon een gemiddelde verdediger bij AZ, kan het niveau van Ajax net als Van der hoorn niet aan !

24 mei 2014 om 16:44

Tja daar zal Denswil wel flink van balen denk ik. Of ze gaan Denswil doorschuiven bij het vertrek van Moisander met Viergever als back-up, zoals ze dat ook met Veltman en van der Hoorn hebben gedaan.

Gewoon een koopje voor Ajax, zal niet al te veel gekost hebben, prima selectie speler en denk wel dat hij het prima gaat doen. Spelen zal hij minder dan bij AZ, mja daar kiest hij zelf voor eh.

24 mei 2014 om 16:44

Als je op zoek bent naar een betaalbare kracht in de verdediging die altijd alles geeft dan hebben ze de goedkoopste optie in huis gehaald. Denk zelf dat hij zich beter aan kan passen als v.d. Hoorn maar dat moeten we maar gaan zien

24 mei 2014 om 19:51

Nee want de door jullie aangekochte spelers die winnen de prijzen voor je.... Doei!

24 mei 2014 om 21:34

Noem anders even 2 alternatieven, linksbenig, Nederlands sprekend en betaalbaar?

van dit soort aankopen word ik niet bepaald blij. in de categorie duarte, vd hoorn etc.
met het bord op schoot scouten..

hij zal vast niet zoveel kosten, maar we willen toch vooruit? met viergever ga je er duidelijk op achteruit ten opzichte van moisander.

Marc netto denkt alleen aan wat het voordeligst is voor ajax en niet wat het beste is hier gaat ajax geen hoge ogen gooien in de cl. Viergever blinkt geen eens uit bij az en is naar de back positie gepositioneerd omdat hij daar minder schade kon aanrichtte.

24 mei 2014 om 16:50

Je laatste zin slaat nergens op, maar het is inderdaad geen top aankoop. Viergever speelt niet centraal, omdat hij vorig jaar in eerste instantie van plan was om weg te gaan. Om daar op in te spelen had AZ Wuytens gehaald. Wuytens was een basisplaats belooft en Viergever kan ook linksback spelen. Dus speelde Viergever afgelopen seizoen veelal linksback. Op de linksback is Viergever alleen wel een stuk minder.

Geen verkeerde aankoop, heeft al jaren ervaring in de Eredivisie en is een vrij stabiele verdediger. Was toe aan een stap hogerop en ik denk zelf dat het een juiste zet is. Verder kan hij naast het centrum ook op de linkerkant uit de voeten en hebben we een soort van semi-back up voor als het weer eens fout gaat met Boilesen. Ben echter wel benieuwd wat hij heeft moeten kosten, hoop niet té veel.

24 mei 2014 om 16:46

Ik hoop in iedergeval minder dan van der Hoorn, lijkt me wel. Nog maar een contract voor een jaar. Laten we hopen onder de 3 miljoen, rond 2 miljoen zou een perfect bedrag zijn. Ik ben het met je eens dat het een prima aankoop is, geen topper maar een goede speler die ook voor de linksback(probleem volgend jaar) kan gebruikt worden.

24 mei 2014 om 16:52

Inderdaad, 2 miljoen, zoals ook al gesuggereerd wordt, is een zeer marktconform en perfect bedrag voor een speler als Viergever! Ik vind overigens wel dat de haat reacties gigantisch hoog liggen rond deze speler. Aan hem om het tegendeel te bewijzen, ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

Wat een nutteloze aankoop, je hebt Denswil, en
vd Hoorn nog, die zijn veel beter, en ook nog
Bazoer die komt ... nee dit is echt kansloos

Blij dat ie niet naar PSV komt gelukkig !!

24 mei 2014 om 16:47

Doet voor zowel Veltman als Denswil niets onder

24 mei 2014 om 16:49

van der Hoorn veel beter? Wow das lang geleden dat ik nog eens iets positiefs heb gehoord over hem Verder is hij een rechter centrale verdediger en bij vertrek van Moisander heb je dan alleen Denswil over. Bazoer is er gewoon nog niet klaar voor.

24 mei 2014 om 16:56

Veltman is een RCV en V. d hoorn ook dus daar die 2 moet je niet kijken alleen naar Denswil

24 mei 2014 om 18:03

Bazoer is een verdedigende middenvelder..

Deze aankoop geef ik een dikke vier. Gewoon overbodig dit, we konden net zo goed met Moisander verlengen voor een jaartje.

24 mei 2014 om 17:21

Ja maar dat was nou precies het probleem, Moisander vindt het tijd worden voor een volgende stap, en geef m is ongelijk. Overigens heb ik ook mijn twijfels of Viergever t gaat redden bij Ajax.

Waardeloze aankoop. Zoveel fouten makend. Is echt niet minder slecht dan Denswil. Vd hoorn 2.0 helaas. Ja ik schrijf hem meteen af. Ik vind hem gewoon niet goed genoeg. Alleen als lb lijkt hij me logischer

24 mei 2014 om 16:47

of Moisander 2.0? Moisander werd ook zwaar bekritiseerd toen Ajax hem kocht.

Ondanks dat Overmars zegt dat hij hem ziet als centrale verdediger denk ik dat ze toch wel in hun achterhoofd zaten met een back up voor Boilesen, want veel vertrouwen in Dijks heb ik niet.

24 mei 2014 om 16:59

Moisander was gewoon de beste cv van az. Ook nog eens international. Ik vond hem gewoon een prima aankoop. Nick presteert amper centraal bij az. Is gewoon een onlogische aankoop, tenzij het inderdaad voor de lb positie is of de man achter blind.

24 mei 2014 om 17:26

Op het moment dat Ajax Moisander kocht was Viergever veel beter en heeft Ajax zelfs 6.5 miljoen op Viergever geboden. AZ wilde toen niet beide Cv's weglaten gaan (achteraf een hele domme beslissing toen heel logisch). Moisander is beter geworden Viergever heeft de afgelopen 2 seizoenen minder gespeeld.

24 mei 2014 om 17:46

Moisander was gewoon beter hoor. Nick was en is gewoon een simpel talent. Ook toen was het aantrekken van moisander logischer. Vooral die wedstrijd in oranje bewijst dat hij totaal geen toevoeging zal zijn op bv CL niveau.

Goede aankoop.
Nick, welkom bij Ajax en veel succes!!

Lijkt vooral een aankoop doordat hij vrij weinig kost.

In potentie een goede verdediger voor Ajax. Maakt nog regelmatig fouten maar met specialisten als Stam en De Boer moet dat eruit gehaald worden. Al jaren een stabiele kracht bij AZ.

24 mei 2014 om 16:52

Overschat Stam en de Boer niet. Van der Hoorn is ook nog niet veel beter geworden en Veltman is ook nog niet een zekerheid achterin.

24 mei 2014 om 17:06

Onzin, betere leermeesters kun je als verdediger niet wensen.

Waarop baseer je van der Hoon? Die jongen heeft nauwelijks speelminuten gemaakt in het Eerste van Ajax.

Heb van der Hoorn de laatste wedstrijd gezien, speelde een prima pot, zit genoeg rek in.

24 mei 2014 om 19:18

Waarschijnlijk baseert hij het op al zijn fouten in Ajax 1 en bij jong Ajax. Hij stond gewoon in de basis tegen Willem II bij de zevenklapper. Ik heb dankzij fox ook genoeg van der hoorn live gezien. Waardeloze vent. En totaal geen rek in. Dus ja hij mag zeggen dat van der hoorn nog niet beter is geworden onder Jaap en frank toch?

Meer als linksback denk ik.

Anders heb ik er niet echt een verklaring voor. De interesse voor Moisander is er niet echt, of ik moet me vergissen. Daarbij staat Denswil ook klaar om meer te gaan spelen. Op de linksbackpositie hebben we echter wel problemen. Boilesen is topfit een prima back, maar is nu eenmaal zelden topfit voor een lange periode. Daarbij wil Ajax natuurlijk niet elke keer twee posities omgooien als Boilesen er niet bij is. Viergever kan als back prima uit de voeten en eventueel als verdedigende middenvelder. Als Viergever daadwerkelijk de opvolger voor Moisander moet worden dan heb ik wel mijn twijfels. Het is een goede speler om erbij te hebben, maar zeker geen topper. Het is ook niet voor niets dat hij niet in aanmerking komt voor Oranje, terwijl juist op de posities waar Viergever kan spelen veel onzekere factoren zijn.

24 mei 2014 om 16:59

v Dijk is toch terug van Heerenveen, die is zeker niet slechter.
Viergever op linksback wordt je ook niet vrolijk van, ik weet de back is heel lastig om in te vullen, maar kom op Viergever? Die kan nog niet eens fatsoenlijk ingooien, moet een back toch ook kunnen

Denk dat menig PSV supporter vrolijker het weekend ingaat.

24 mei 2014 om 17:06

@ wandering

Ben ik totaal met je oneens. Dijks komt absoluut te kort voor het niveau van Ajax. Viergever daarentegen is gewoon een goede speler voor in de Eredivisie. Het is geen topper, maar als hij gehaald is als multifunctionele verdediger die regelmatig als back zal spelen dan vind ik het een verstandige aankoop. Gezien de spelers die bij PSV achterin lopen had PSV Viergever zeer goed kunnen gebruiken.

Ik zal wel anders naar voetbal kijken ofzo, Viergever... wat moet je ermee? middelmatige verdediger niks bij zit.

Bedankt Ajax, anders had Brands hem gehaald!

Was geen prioriteit want ik had liever nog een aanvaller zien komen of een middenvelder. Maar voor de breedte is het altijd lekker. Zeker als je je een keer wilt overwinteren in de CL is een brede selectie welkom!

24 mei 2014 om 17:19

Die aanvaller (muric misschien) en middenvelder (van der Vaart misschien) kunnen nog altijd komen.

25 mei 2014 om 19:12

Dat hoop ik heel graag. Die Kroaat is al bijna binnen trouwens.

Dat heeft Ajax snel gedaan. Ben er als Psv supporter niet zo rouwig om. Viergever is een modale verdediger die het redelijk heeft gedaan bij Az. Hij is een betrouwbare centrale verdediger en een matige linksback. Ik denk niet dat Psv of Ajax beter wordt van Viergever.

24 mei 2014 om 17:18

Ajax wordt inderdaad niet beter van Viergever, maar het geeft De Boer wel meer mogelijkheden. Net als vorig jaar kon Ajax niet alleen op een jeugdspeler vertrouwen (toen Veltman, nu Denswil) en door een redelijke Eredivisiespeler te halen (toen Van der Hoorn, nu Viergever) heb je onderlinge concurrentie, meer opties bij bijvoorbeeld blessures en het verhoogt de ondergrens die spelers kunnen halen.

Viergever had bij PSV ook het niveau niet (direct) omhoog gehaald, maar het is wel lekker voor Cocu/faber als je niet zo afhankelijk ben van een jonge speler (rekik) en daarachter nog een redelijk stabiele subtop optie heb. Dan kan je ergens op terugvallen en het houdt de jonge speler (rekik bij Psv, Denswil bij Ajax) scherp.

Ajax spreid de risico's en gokt niet alleen op Denswil, verhoogt de concurrentie en probeert ervoor te zorgen dat net als de afgelopen jaren er gewoon weer een Eredivisie waardige reservebank gevuld kan worden.

24 mei 2014 om 18:03

@ joenepsv

PSV was beter geworden bij de komst van Viergever. Daar is achterin namelijk nogal het een en ander mis. Ook bij Ajax vind ik het een goede aanvulling. Boilesen is zelden fit voor een langere periode en het elftal elke keer omgooien met Blind is niet ideaal. Als vervanger van Moisander heb ik wel mijn twijfels. Ik hoop dat die nog een jaartje blijft. Kortom, geen topper maar wel een goede aanvulling op je selectie. Dat geldt voor Ajax, maar dat zou minstens ook zo gelden voor Psv.

Ik had liever Heitinga, die transfervrij is, teruggezien en dit geld aan de komst van Ziyech besteed..

24 mei 2014 om 16:57

Heitinga zal wel te veel geld gevraagd hebben. Al hoewel, door de aankoop van Viergever zie ik Denswil zijn contract niet verlengen en dan moet hij dus ook deze zomer verkocht worden. Zo kan Heitinga alsnog binnen gehaald worden.

Maar ik verwacht dat Heitinga gewoon naar Turkije gaat voor een jaar of 2.

24 mei 2014 om 17:06

Dat zou idd een verklaring kunnen zijn, vind dit anders maar een aparte aankoop. Ik hoop dat nu Heitinga, urbu en vdvaart transfervrij zijn ze ook is toeslaan. Goedkoper worden ze niet en Ajax heeft juist ervaren spelers nodig. Talent loopt er genoeg: Fischer, kishna, zivkovic, klaassen, boilesen, veltman, denswil.

Is dit geen onnodige aankoop? Viergever is geeneens een groot talent of iets dergelijks dus ik snap werkelijk waar niet waarom hij gehaald is.

24 mei 2014 om 17:13

Ajax wil met dit soort aankopen (schone, Duarte, Van der Hoorn, Viergever, Cillessen) zorgen voor concurrentie tussen spelers onderling en zorgen voor een bepaalde ondergrens qua niveau. Het zijn geen spelers waar van verwacht werd dat zij het niveau (direct) omhoog trokken. Ajax wil met deze spelers zorgen dat het niveau dat Ajax minimaal haalt Eredivisie subtop+ is.

Dergelijke aankopen zijn vooral bedoelt om de ondergrens aan te geven, niet om het niveau te verhogen..

24 mei 2014 om 18:31

Maar dan vraag ik me eigen af of je niet juist je eigen niveau vasthoud aangezien je er geen kwaliteitsinjecties plaatsvinden (vooralsnog).

24 mei 2014 om 19:31

We houden het juiste niveau wel aan, maar men denkt dat het niveau van de aankopen daarmee te maken heeft terwijl het niveau van Ajax zo goed als altijd bepaald werd door (deels) zelf opgeleide spelers..

24 mei 2014 om 18:07

@ Thelegion

Gezien de problemen op de linksbackpositie vind ik het zeker geen onnodige aankoop. Boilesen is zelden topfit voor een lange periode en dan zou je telkens je elftal om moeten gooien door Blind als back op te stellen. Nu kan Viergever daar spelen. Ik vind Viergever geen topper, maar wel een goede aanvulling. Als Moisander echter vertrekt en Viergever zou dat op moeten vangen dan heb ik wel mijn twijfels.

24 mei 2014 om 18:28

Vind hem op linksback verdedigend wel lekker spelen altijd.

En waar blijft de ervaren speler voor dit jonge elftal?
Als Moisander de Jong weggaan heb je niemand meer die de leiding kan nemen.
Wacht nog steeds tot er een keer een topper word binnengehaald ipv middelmatige eredivisie speler.
In mijn ogen weggegooid geld en zal hetzelfde verhaal worden als v/d Hoorn.
Wie gaat nu de leiding achterin bij Ajax nemen?

24 mei 2014 om 17:09

Niemand meer? Cillessen, Van Rhijn, Blind, Schone en nu Viergever zijn op een leeftijd dat zij dergelijke taken meer op zich kunnen nemen. En verder heb ik zelf niet het idee dat dit team een echte leider in het veld nodig heeft. Jongens als Veltman, Klaassen, Boilesen, Fischer enzo. weten zelf ook wel wat er gevraagd wordt en dergelijke. De leider staat naast het veld (De Boer) en in het veld hebben we niet echt een leider nodig. De Jong was ook nooit een echte leider/persoonlijkheid. Blind kan het op precies dezelfde manier invullen.

24 mei 2014 om 17:22

Ricardo van Rhijn en Nick Viergever zullen de leiding op zich moeten nemen. Zij hebben de meeste ervaring achterin.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat hij niet naar mijn club gaat. Ik vind Viergever een redelijke verdediger maar die ga je nooit doorverkopen, Ajax zal zijn plafond zijn(waarschijnlijk zelfs boven zijn plafond). Bij Ajax en PSV hebben ze beide betere spelers in de basis als op de bank dus dit is een breedte breedte aankoop.

24 mei 2014 om 21:52

Tja, daar zou je best gelijk in kunnen hebben.
Aan de andere kant, Ajax wilde hem twee jaar terug al hebben. Ze hebben hem dus kennelijk ook na die twee jaar nog steeds hoog genoeg zitten om te halen.
Ik heb vertrouwen in de staf. Laat hem het maar bewijzen.

24 mei 2014 om 22:16

Hij is geen slechte voetballer maar met die spelers van Ajax nu en die jeugd die klaar staat zoals Bazoer dan heb je een Viergever echt niet nodig. Daarnaast is van der Hoorn er ook nog, die komt volgend seizoen ook beter uit de verf daar ben ik van overtuigd.

25 mei 2014 om 00:07

Van der Hoorn is rechtsbenig, Viergever links meen ik.

Ik heb mijn twijfels maar dat had ik ook bij moisander en die doet het nu boven mijn verwachtingen dus ik ben bereid hem de tijd te gunnen om zich te bewijzen ik denk wel dat dit ten kosten gaat van denswil jammer genoeg maar tje als hij niet wilt bijtekenen dan is dat zijn eigen schuld

In de categorie Schone en Moisander. Je wordt er (op papier) niet sterker door, maar als hij stabiel is en gewoon meevoetbalt, heb je er geen omkijken naar en kan hij best belangrijk worden voor ajax.

24 mei 2014 om 17:33

Ben het week redelijk met jou eens. Zeker als Moisander weggaat heb je een meer ervaren speler nodig. Moisander en Schone zijn ook doorgegroeid. Daarnaast is hij multifunctioneel. Denswil kan nog niet een jaar lang op worden teruggevallen. Die is nu nog niet goed genoeg en niet stabiel genoeg.

Niks mis mee. Kan als back-up voor Boilessen en die is nog wel eens geblesseerd. Ben niet kapot van het centrum Denswil/veltman. Van de Hoorn zal wel nu verhuurd worden.

24 mei 2014 om 17:00

Ajax wil die posities gewoon dubbel bezet hebben. Ik vrees dus dat van der Hoorn gewoon bij Jong Ajax moet blijven spelen.

Gewoon een nuttige aankoop! Viergever is niet te duur en kan centraal spelen, indien Moisander weg gaat en kan daarnaast ook nog als back-up dienen voor Boilesen. Het is dus een nuttige aanvulling, die ook nog Europese ervaring heb!

Tja, hier in Nederland kun je kampioen worden met dit soort middelmaat, dat hebben we afgelopen seizoen kunnen zien. Wat betreft een prima aankoop. Dat harde schreeuwen om weer internationale top te worden wordt hiermee niet bevestigd.

24 mei 2014 om 17:07

Ik ben het met je eens dat ik Viergever niet snel iets zie bijdragen aan het realiseren van de ambities, maar De Boer weet met dit soort jongens wel altijd een stabiele basis neer te zetten. Ik geloof dat we het nu even met dit soort jongens erbij moeten doen, maar dat uiteindelijk toch jeugdspelers opstaan of spelers die jong gehaald zijn. Denk daarbij aan jongens als Cerny, Nouri, Fischer, Kishna, Leyder, Bazoer..

Ajax, en elke andere Nederlandse topclub, is gewoon niet in staat om spelers van een (veel) hoger niveau aan te trekken. Het enige dat Nederlandse topclubs kunnen (proberen) is met dit soort spelers een stabiele basis neer te zetten en hopen/eraan werken dat het niveau op den duur ophoog gehaald wordt door jeugdspelers die zich ontwikkelen in het eerste.

Dus met aankopen zal het niveau niet snel stijgen, omdat betere spelers toch onhaalbaar zijn en daarom moeten we vertrouwen op jeugdspelers die zich ontwikkelen om het niveau te verhogen..

Laat ik voorop stellen dat ik dit niet zag aankomen tot vanochtend en hoopte dat het ook niet ging gebeuren. Ajax had ambities uitgesproken en ik zie het (nog) niet gebeuren dat Viergever iets bij gaat dragen om die ambities te realiseren.

Waar ik Ajax, ondanks dat ik niet echt enthousiast word van deze transfer, complimenteren. Ze blijven vasthouden aan eisen over karakter, instelling en mentaliteit. Ik geloof echt dat Ajax daar heel veel waarde aan hecht gezien het aankoopbeleid van de laatste jaren. Je moet nuchter, hardwerkend, gemotiveerd en stabiel zijn. Viergever voldoet daaraan. Het is een aankoop die wel precies past in het beleid, maar toch...

Deze jongen zal, net als Van der Hoorn vorig jaar, zichzelf moeten bewijzen, want anders staat er een jeugdspeler (denswil) klaar die ook hongerig is. Denswil is getalenteerd, maar dat wordt nu al minstens drie jaar gezegd..... Viergever is stabieler en voor Eredivisiebegrippen een leuke verdediger. Ik ben echt benieuwd wie van de twee aan het langste eind trekt.

24 mei 2014 om 17:29

Misschien kan hij anders een leuk du o met vdhoorn bij jong Ajax vormen haha

24 mei 2014 om 17:34

Zou zomaar kunnen en daar is niks mis mee. De meeste nieuwe spelers bij Ajax hebben het in hun eerste (en soms ook tweede) jaar nog lastig.

En als wij jongens als Viergever, Van der Hoorn, Dijks, Duarte, Meleg, Andersen, Bazoer enzovoort in het tweede hebben lopen kan het niveau daar ook misschien omhoog.

24 mei 2014 om 19:49

Ik heb zo'n vaag gevoel dat dit nou net een van die aankopen wordt die wél slaagt. We kopen telkens de subtop spelers uit de Eredivisie met het nieuwe beleid en tot nu toe zijn de enigsten die nog totaal niet hebben laten zien waarvoor ze gehaald zijn, zijn Van der Hoorn en Duarte. Maar zelfs bij die twee heb ik het gevoel dat ze er wel zullen komen.

Ik ben wel blij met dit soort spelers. Ze passen in het beleid zoals jij net aangaf: nuchtere, hardwerkende jongens die aardig goed kunnen ballen. Ze brengen bovendien stabiliteit, maar ze kunnen wel door jeugdspelers voorbij gestreefd worden wanneer die het gewenste niveau hebben. Dit krikt ook gelijk het niveau omhoog van talenten die doorbreken.

Als Viergever nu nog een 18 of 19 jarig talent was, dan zou ik de transfer naar Ajax kunnen begrijpen.

Echter de vent is al 24 en bij AZ was niet te constateren dat er nog persoolijke doorgroeimogelijkheden inzitten.
Bovendien brengt hij fysiek ook niet teveel mee en heeft hij voor een verdediger maar een matige lengte en gebrek aan echte duelleerkracht.
Ik vraag me zelfs zaf of Viergever wel een basisplaats bij Ajax gaat halen. Ik betwijfel dat sterk.
Om die redenen ben ik dan ook blij dat Brands hem niet naar PSV heeft gehaald.
Nutteloze breedte-aankoop want PSV heeft behoefte aan een diepte-versterking in de defensie.

24 mei 2014 om 17:32

Hij zal denk, net als Van der Hoorn vorig jaar, gehaald zijn voor de breedte en om Denswil scherp te houden. Ajax heeft hiermee, voor Eredivisiebegrippen, een redelijke speler gehaald.

Ik begin het transferbeleid van Ajax steeds meer door te krijgen. Directe versterkingen zijn zo goed als onhaalbaar, omdat we dan moeten concurreren met grotere clubs en ja, dat verliezen we toch.. Zo'n Van Ginkel gaat al naar Chelsea, Ola John koos liever voor degradatiekandidaat HSV en Assaidi vertrok naar Liverpool.. Als dat soort spelers al zulke keuzes (kunnen) maken dan vist Ajax, en elke andere Nederlandse topclub, gewoon in de vijver waar jongens als Viergever, Van der Hoorn, Duarte enzovoort in zitten..

Ajax probeert met dit soort aankopen niet het niveau omhoog te halen, maar de ondergrens van niveau te verhogen. Jongens als Schone, Duarte, Van der Hoorn, Viergever (leuke Eredivisiespelers) moeten de ondergrens zijn; constant een 6'je halen en concurreren met jeugdspelers.

Ajax haalt volgens mij alleen dit soort spelers om jeugdspelers uit te dagen. Die jeugdspelers moeten zich ontwikkelen om het niveau van Ajax omhoog te brengen en dan zijn dit leuke concurrenten, omdat ze voor Eredivisiebegrippen aardige spelers zijn maar in een concurrentiestrijd ook te verslaan zijn.

24 mei 2014 om 17:58

Goed en plausibel verhaal.

Voor PSV zou dit geen argument zijn omdat de complete defensie, inclusief potentiele vervanging al erg jong is en er een behoefte bestaat aan een coachende defensie-leider die een directe versterking inhoudt.
En zo iemand is Viergever gewoonweg niet.

Je hebt volkomen gelijk dat die in Nederland niet te vinden is en dus moet Brands zijn aandacht maar eens verleggen naar Latijns Amerika in plaats van naar Alkmaar (en ik heb begrepen dat dit ook gebeurt).

Overigens vind ik dat je zelf Schone in het opgesomde rijtje wat tekort doet.
Die draaide nmi een uitstekende 2de seizoenshelft en heeft misschien daardoor wel de grootste toegevoegde waarde gehad voor het behalen van de titel.

24 mei 2014 om 20:05

Jij begrijpt het! Ik had dit een paar dagen geleden ook uitgevonden, maar jij verwoord het hier perfect. De ondergrens verhogen ipv de kwaliteit.

24 mei 2014 om 20:19

Schone heeft zich uitstekend gemanifesteerd en zich ontwikkelt tot belangrijke speler inderdaad, maar toen hij gehaald werd was het (volgens mij) ook om de ondergrens te verhogen. Niemand had toen verwacht dat het zo' belangrijke speler ging worden.

Soms heb je geluk en ontwikkelen spelers die eigenlijk gehaald zijn om een stabiele ondergrens te hebben uit tot belangrijke spelers. Zo hebben Serero en Cillessen zich ook aardig ontwikkelt en bewijzen zij nu ook geregeld hun meerwaarde. Van der Hoorn en Duarte heb ik daarom ook nog iet afgeschreven, maar in eerste instantie zullen dat soort jongens erbij gehaald zijn om de ondergrens te verhogen/stabieler te maken.

Op financieel gebied zal Ajax denk ook niet snel veel verlies lijden op jongens als Viergever. Als ik zie dat Ozbilliz (3 miljoen) en Boerrigter (2,5 miljoen) ook voor miljoenen vertrekken, en zij het niet eens heel denderend gedaan hebben, dan zullen we dat waarschijnlijk ook wel krijgen voor jongens als Duarte en Viergever... Wellicht iets meer of minder, maar Ajax zal er niet snel veel verlies op lijden.

Dit zijn leuke spelers, maar uiteindelijk moeten zij ervoor zorgen dat jongens als Veltman, Denswil, Boilesen, Klaassen, Fischer, Kishna en Zivkovic zich goed gaan ontwikkelen. Die jongens moeten ervoor zorgen dat Ajax niveau omhoog gaat. Niet de aanwinsten.

Ik denk niet dat je met Viergever de oorlog wint.hij is een aardige speler maar ook niet meer dan dat.

Ik zie liever onze Johnny terug komen, die is toch transfervrij :S

Welkom bij Ajax! Ik hoop dat we je na volgend seizoen Vijfgever kunnen noemen!

Hahahaha. Veel plezier ermee, Ajax. Deze jongen gaat zich niet meer ontwikkelen en komt zwaar tekort voor de europese subtop. Hij is ook veel te licht en stijf linksbenig. Behoorlijke miskoop! Of het moet een breedte-versterking zijn.

Goede aankoop, heeft ervaring en een goede leeftijd. Ervaring kopen in NL is niet makkelijk en nu dat poulsen, moisander, sigthortson en waarschijnlijk de jong weggaan is wel even lastig. Denk dat viergever moisander wel kan vervangen. Zal met Denswil moeten gaan uitmaken wie de beste is. Zelfde vorig jaar met Veltman en Vd Hoorn. Heitinga die komt toch niet terug en van de vaart gaat ook nog liever even groot geld scoren, allemaal duidelijk.

Dan vraag ik me toch af waarom Frankie vorig jaar zo nodig v/d Hoorn moest hebben als je hem niet gebruikt?
Een eerlijke kans heeft hij niet gehad naar mijn mening

Nog zo'n jongetje in de verdediging van Ajax, wanneer gaan ze nou eens kerels halen en niet meer van die magere mannetjes. Aan dit soort spelers heb je niks in de CL.

Hij wel multifunctioneel, maar ik vind het een net nier speler

Prima aankoop. Ook een goede stand-in voor de linksbackpositie, iets wat dit seizoen vaak een probleem was door blessure Boilesen. Nu hoef je niet te schuiven met Blind. Prima, multifunctionele speler!

Gewoon een goede (breedte) aankoop. En als die gasten die Heitinga roepen, die speelt al 2 jaar slecht als hij speelt. Noem anders even 2 alternatieven, linksbenig, Nederlands sprekend en betaalbaar?

Ik dacht dat Ajax naar de knock-out fase van de CL wou? Dit is echt een subtop speler, zit bij AZ prima. Ook kapitaalvernietiging met Van de Hoorn er nog bij...

24 mei 2014 om 21:32

van der hoorn is een rechtsbener, dus concurrent voor veltman en niet voor links cv

Een prima aankoop van Ajax. Ik zie veel mensen klagen dat hij ál 24 is, maar dat zie ik juist als een voordeel. Eindelijk weer een aankoop met 100+ wedstrijden in de benen. Iemand die al veel heeft meegemaakt, zowel in Europa als in de Eredivisie en gewend is om verantwoordelijkheid te dragen.
Bovendien kan hij zowel centraal als linksback spelen én bij wijze van spreken acht jaar in de selectie blijven spelen.

Heeft Voergever het niveau dat Ajax nastreeft. Leuke speler voor de subtop maar hier ga je internationaal geen potten mee breken. Het lijkt wel of het niveau elk jaar minder wordt bij Ajax. Matige aankopen voor spelers die vertrekken en tot dusver ook een matige jeugd. Des te knapper is het dat Ajax elk jaar kampioen wordt.

25 mei 2014 om 08:40

Viergever wordt straks de backup voor Denswill (centraal) en Boilesen (back).

Hoezo matige jeugd. Dit seizoen zijn Klaassen en Veltman definitief doorgebroken en hebben ze Oranje gehaald. Voor aankomend seizoen rekenen we met Denswill en Kishna op zo'n zelfde scenario. Bij Ajax is het ook de bedoeling dat er per jaar 2 spelers doorstromen tot vaste krachten en internationals. Van Tete Nouri en El Ghazi wordt dit verwacht in het seizoen 15/16.

25 mei 2014 om 11:01

Back-up of niet, viergever is m.i. geen voetballer waar Ajax beter van wordt, net als aankopen als Sana, Van der Hoorn, Duarte, Sightorsson etc. Veltman, Klaassen en Denswill zijn voor Ajax begrippen natuurlijk matige voetballers. Waar blijven de Rijkaards, Kluiverts, Bergkamjes, Seedorfs om er maar een paar te noemen?

Het is en goede speler, maar ik denk gewoon niet dat Ajax hem nodig heeft. Geld uitgeven voor een overbodige speler lijkt me nou ook niet bij het ''nieuwe'' beleid passen. Ajax heeft nu gewoon al een goed en zeer talent volle selectie.

Cilesen
Van Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Klaassen
Blind
Fischer
Schone
Zivkovic
Kishna

Ik denk dat hij moet concurreren met Denswil. Zo doet Ajax dat altijd. Een jonge speler moet altijd iemand uit de basis spelen. Dit verhoogt het niveau. Ajax zal later het geld terugverdienen aan Denswil.
Ik had zelf gedacht dat Gravenberch wel de stand-in van Denswil zou worden.

Een prima speler om erbij te hebben, zeker met het oog op het vertrek van Moisander. Ik vraag me alleen af waarom Ajax geen werk maakt van een goede aanvaller, want die hebben ze meer nodig dan een verdediger. Met (voorlopig) Moisander en Veltman centraal en op de backs Van Rhijn en Blind/boilessen hebben ze een goede basis. Daarnaast staan centraal Van der Hoorn en Denswil er al als back up. Viergever lijkt me dan wat overbodig, maar indien Moisander weggaat is het een prima versterking

24 mei 2014 om 17:20

Ajax zal vast ook bezig zijn met het binnenhalen van een aanvallende speler.

Transfers mogen toch niet op zaterdag bekend worden gemaakt bij Ajax?

Hoe dan ook, ik moet het nog zien met deze jongen. Vind het een aankoop in de categorie van der Hoorn, maar ik laat me graag verassen.

24 mei 2014 om 17:23

Ik vind het meer een aankoop in de categorie Moisander.

Zelfde bagage, beiden waren aanvoerder van AZ, beiden hadden ervaring nationaal als internationaal, extra pluspunt is Viergever zijn veelzijdigheid, kan zowel Lb/lcv/cvm posities invullen.

Alvast inspelen op het vertrek van Moisander, prima gedaan.

24 mei 2014 om 17:39

Van der Hoorn heeft zich al terugverdient doordat hij Veltman scherp heeft gezet in het begin. Door onderlinge concurrentie stijgt het niveau. Toen Van der Hoorn kwam wist Veltman dat hij aan de bak moest en dat heeft goed uitgepakt. Nu kan hetzelfde gebeuren met Denswil.

Verder doet Ajax alleen dit soort aankopen om de ondergrens te verhogen.. De ondergrens moet subtop Eredivisieniveau zijn ongeveer (het niveau van Van der Hoorn in normale doen, Duarte, Schone, Viergever, Sigi, Hoesen) en jeugdspelers moeten (door zich te ontwikkelen) dat niveau omhoog brengen.

24 mei 2014 om 17:48

Dan leg je de lat wel heel laag als je voor 4 miljoen een speler koopt om een eigen jeugdspeler op scherp te zetten. En wie zegt dat Veltman dat nodig had?

25 mei 2014 om 09:45

Op zaterdag juist wel, het mag niet op het moment dat de beurs open is, namelijk van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 17 uur. Daarbuiten mag het op elk moment.

Ha, wat een grap. Ben blij dat psv deze middelmatige eredivisievoetballer niet heeft aangetrokken. Hoewel aanvoerder en redelijk ervaren is deze man een dertien-in-een-dozijn voetballer die nooit maar dan ook nooit iets bijzonders presteert. Niks mis mee natuurlijk want die heb je ook nodig, maar Ajax doet alleen maar van dit soort aankopen (schone, Moisander) waarmee ze echt nooit maar dan ook nooit zullen overwinteren in de cl

25 mei 2014 om 08:33

Mooi dat Ajax je blij gemaakt heeft ....
Overwinteren met deze 13-in-een-dozijn-voetballer in de CL zal waarschijnlijk wel niet lukken.

Echter als Ajax elk jaar maar de titel pakt en CL speelt, is het goed. Laat die andere zogenaamde topploegen maar lekker voor 10.000 man aanmodderen in de E.l. Veel succes weer op donderdagavond !

25 mei 2014 om 20:30

Niet echt als je doelstelling is (zoals elk team ambieert en zoals ajax ook uitspreekt) om te groeien. Vind je het soms leuk om ajax ieder jaar in de eerste knockoutfase van de europa league eruit te zien vliegen? Of van andere nederlandse clubs? Deze speler helpt ajax simpelweg geen stap verder.

Onnodige aankoop, of zie ik dit verkeerd? Staat jeugd in de weg en is niet het niveau waar we naar toe willen..

Komt te kort voor het niveau dat Ajax nastreeft. In de Nederlandse competitie gaat het nog, maar Europees op CL-niveau heeft hij niets te zoeken. Viergever is ook een typische Nederlandse verdediger die liever voorkomt dan geneest. De momenten dat hij dan toch in de duels moet, is hij kwetsbaar, waardoor hij ook niet betrouwbaar is bij standaardsituaties.

Voor AZ een goede zaak. Hij loopt niet gratis de deur uit en met Wuytens hadden ze vorig seizoen al een vervanger gehaald. Bovendien staat ook Hoedt op punt van doorbreken.

Waar blijven de versterkingen met de broodnodige ervaring? Dit Ajax heeft behoefte aan een impuls van ervaring en persoonlijkheid. Dat zie ik met alle respect Nick Viergever niet brengen. Bovendien heeft Ajax nog altijd Denswil en Van der Hoorn achter de hand als eventuele vervangers. Ik snap dan ook deze aankoop niet. Vind hem kwalitatief niet goed genoeg, zeker als je als Ajax zijnde ambities hebt in Europa. Hopelijk trekt Ajax deze zomer nog een speler aan met routine en kwaliteit die het elftal aanzienlijk kan versterken. In mijn ogen ligt de prioriteit op het middenveld, Ajax heeft dringend behoefte aan een creatieveling die het spel kan verleggen.

24 mei 2014 om 17:36

In je eerste 2 zinnen zeg je precies wat Viergever juist wel is. Een jongen met veel ervaring qua wedstrijden in de eredivisie en in Europa. Hij heeft ook zeker persoonlijkheid in het veld. Hij was niet voor niets aanvoerder van AZ. Qua kwaliteit komt hij wel iets tekort voor AZ, maar voor in de breedte best een goede aankoop. Op dit moment is hij zeker beter dan Denswil (in potentie niet uiteraard).

24 mei 2014 om 17:42

Heitinga en Van der Vaart worden genoemd, maar misschien komt Ajax ineens weer met een verrassing zoals Poulsen. Ik geloof dat De Boer en Overmars echt wel rekening houden met ervaring.

Aan de andere kant wordt het ook vaak vergeten dat jongens als Cillessen, Van Rhijn en Blind ook al de nodige ervaring hebben. Zelfde geldt voor Viergever die gewoon halve finale Europa League heeft gespeeld. Daarnaast zijn Veltman, Klaassen en Fischer misschien niet heel ervaren in jaren of aantal wedstrijden, maar gedragen zij zich wel volwassen.

Zeker een aanwinst voor Ajax. Een echte leider! Aanvallend doet die t prima en opbouwend ook! Verdedigend is t iets minder. Moisander zal nu wel vertrekken. En denswill zal niet bij tekenen denk ik zo. En van der hoorn mag verhuurd worden!

hahahahahahah war blijven nu de mensen die hem helemaal niks vonden en blij waren dat hij naar psv zou gaan. Nou succes in amsterdam !!

Ik denk dat Ajax beter voor een ervaren verdediger had moeten gaan. Als Moisander weggaat, en die kans is heel groot, dan heb je 4 jonge centrale verdedigers. Misschien is Heitinga in voor een terugkeer naar Nederland.

24 mei 2014 om 17:54

Jong? Viergever heeft al jaren ervaring in de Eredivisie daar hij 24 is, hij zou dan in een klap de oudste verdediger worden. Ik denk dat dit een puike aankoop is hoor, niets op aan te merken. Een in de categorie Moisander. Waren velen in het begin ook niet even blij mee, maar heeft zich toch tot een zeer verdienstelijke verdediger ontwikkeld.

24 mei 2014 om 17:57

Ga nou niet de wijsneus uithangen man, je begrijpt wat ik bedoel. Voor de competitie is Viergever voldoende, maar als Ajax potten wil gaan breken in de CL en de groepsfase door wil komen, hebben ze een ervaren verdediger nodig.

ik heb mezelf even vlug ingelezen want ik ken de speler niet zo goed. hij is 1.82 wat niet heel groot is voor een centrale verdediger. compenseert hij dat goed (dus, sterk in de lucht)?
en hoe is hij voetballend? kan hij goed meedoen in het spelletje wat ajax wilt spelen?

verder lijkt het me een goede aankoop voor de breedte van de selectie omdat boilesen vaak geblesseerd is, zowel tete als riedewald nog niet klaar is voor de vaste basisplaats en moisander waarschijnlijk verkocht word.

Ik zie het al voor me. Denswil/Veltman samen met viergever tegen barca of real on de CL.
Frank wil toch overwinteren in de CL?

24 mei 2014 om 17:45

Ja, Frank de Boer en iedereen van Ajax wil overwinteren in de Champions League en met precies hetzelfde aankoopbeleid waar Viergever in past zijn we al 3x op rij heel erg nipt niet doorgegaan. Kortom, we zitten er dicht tegenaan en het kwartje kan zomaar goed vallen. Ook met dit soort spelers.

Ik vond Duarte het bijvoorbeeld goed doen tegen Barcelona (uitwedstrijd). Het kan wel gewoon. Zelfs een jeugdspeler als Klaassen deed het geweldig in de thuiswedstrijd. Het kan alle kanten op met dit soort spelers en ze kunnen zomaar verrassen.

Verder deed Viergever het volgens mij erg goed in een team dat halve finale Europa League haalde, dus hij weet echt wel hoe het is om te presteren in Europese duels.

24 mei 2014 om 18:08

Jawel, maar doe nou niet alsof jij hier dolblij van wordt. Ik vind dit de zoveelste twijfelachtige aankoop van onze vriend Overmars. Ik ben erg blij met onze 4 titels op rij maar hij heeft inmiddels al miljoenen uitgegeven aan spelers waarvan we allemaal denken: Nou nou...op die wedstrijd van Duarte na kan ik namelijk moeilijk met droge ogen zeggen dat ik blij ben dat Duarte bij Ajax speelt, jij wel? En wat heeft vd Hoorn gebracht, terwijl van Dijk schittert bij Celtic en waarschijnlijk een miljoenentransfer gaat maken deze zomer? En wat is er gekomen van Hoessen, Bocarra en Sana? Ik hoor Overmars wel zeggen dat het allemaal koopjes waren maar alles bij elkaar heeft hij een hoop centen uitgegeven aan spelers die Ajax niet veel sterker maken.

Hij gaf Assaidi en Narsingh niet het salaris dat ze wilden hebben. Enerzijds te prijzen, anderzijds...tel even op wat je verliest op Bocarra, Hoessen, Sana en vd Hoorn en ik vraag me af of je dan niet beter dat beetje meer salaris had kunnen uitbetalen. Dan had je nu in elk geval niet meer hoeven zoeken naar een rechtsbuiten.

24 mei 2014 om 18:10

Dit jaar had je geen lastige loting met een celtic wat europa league niveau is en een ac milan wat ook op eu league niveau zat met die selectie. Barca was de enige echt goede tegenstander. Het jaar ervoor ha je het vele malen zwaarder qua loting maar ik denk ookdat de selectie toen wel wat sterker was met oa eriksen. Daarnaast schat ik viergever ook wel iets lager in dan moisander, dus in plaats van erop vooruit te gaan ga je erop achteruit.

24 mei 2014 om 18:53

@ bearsc

Een technisch directeur kan niet alleen afgerekend worden op het aan- en verkoopbeleid. Overmars is er ook verantwoordelijk voor dat jongens als Fischer, Kishna, Klaassen, Veltman en Boilesen bij Ajax doorgebroken zijn/doorbreken. Hij heeft ook ervoor gekozen om jongens als Boilesen en Fischer te halen (en Zivkovic, Meleg, Cerny, Bay etc.), Veltman, Klaassen, Boilesen en Kishna te behouden voor de club ondanks lange en meerdere blessures.. Of een Poulsen die als stille kracht belangrijk was de afgelopen twee jaar.

Spelers als Hoesen, Sana, Boerrigter, Babel, Poulsen, Schone en Bulykin waren puur gehaald als gok/leuke speler voor erbij (gratis/goedkope spelers). Van die spelers is alleen Sana echt een miskoop. De overige spelers hebben hun waarde, overigens net als Sana in het begin, meerdere keren bewezen. Hiervan zijn minimaal 5 van de 7 duidelijk nuttige aanwinsten gebleken (bulykin, Poulsen, Boerrigter, Babel en Schone). Ook van Hoesen werd vaak gezegd dat hij een kans verdiende als eerste spits.. Zo slecht is dat niet..

Boccara, Rits, Honer, Hendriks enzovoort zijn gewoon spelers om eventjes leuk mee te doen in de jeugdteams. Weinig kosten en ze brengen het niveau in die lichtingen misschien een beetje omhoog (in de breedte).. Elke club haalt spelers van buitenaf om eventjes in de jeugd te ballen. Het is onmogelijk om alleen maar Eriksen's en Vertonghen's te halen...

De talenten waar wel serieus iets van verwacht wordt zijn/waren Andersen, Fischer, Bay, Cerny, Bazoer, Boilesen, Zivkovic, Meleg enzo. en daar is meer dan de helft nog te jong om nu al in het eerste te spelen of definitief afgeschreven te worden. Hier kunnen we Overmars dus ook niet echt op beoordelen op dit moment.

Dan komt de categorie Van der Hoorn, Duarte, Viergever, Cillessen, Sigi en Serero zijn die duurdere spelers. Het betreft redelijk jonge spelers die ongeveer Eredivisie subtop+ niveau hadden toen zij instroomde bij Ajax. Vaak hebben deze spelers de eerste één a twee jaar opstartproblemen. Die tijd moeten we ze dus minimaal geven voordat we ze af kunnen schrijven. We zien nu dat Cillessen en Serero gewoon basisspelers zijn geworden bij Ajax. Dat waren dus niet hele verkeerde aankopen. Cillessen lijkt als eerste keeper naar het Wereld Kampioenschap te gaan en Serero doet het vaak ook goed. Duarte, Van der Hoorn en nu dus Viergever kunnen we nog niet afschrijven. Zij hebben net als Cillessen en Serero opstartproblemen, maar dat kan net als bij die twee spelers nog goed komen. Alleen Sigi is hier dus echt een miskoop te noemen.

Theo Janssen en Moisander zijn de enige twee spelers die voor redelijk grote bedragen gehaald zijn en waarvan direct iets verwacht werd. Moisander heeft het duidelijk goed gedaan en Theo Janssen, ja, opstartproblemen en later herpakte hij zich nog wel. Ik laat het in het midden, maar als we kritisch zijn is het een miskoop, dus reken ik hem ook tot de miskopen van Overmars.

Dan hebben we als laatste categorie de huurlingen; Bojan, Cuenca en komend seizoen Milik. Bojan en Cuenca waren beiden duidelijk geen succes. Milik moeten we nog afwachten.

Dus als ik de spelers die tot miskopen behoren opnoem kom ik dus alleen tot Sana (die zijn transfersom in het begin eigenlijk al terugverdient heeft met zijn doelpunten), Sigi (die ook belangrijke goals gemaakt heeft), Theo Janssen en de huurlingen. Dan kom ik tot 5 spelers.. Niet heel verkeerd voor iemand die al een tijdje bezig is en nogmaals, Overmars doet ook veel transfers van jeugdspelers waar wij later pas over kunnen oordelen.

24 mei 2014 om 18:56

Laat ik als Az'er dan maar even reageren. Het is echt belachelijk hoe de Ajacieden hier deze aankoop verdedigen. Ik zal niet zeggen dat ik blij ben dat 'ie weg is. Maar voor Ajax, of beter gezegd, voor het niveau dat Ajax na wil streven, komt hij zwaar te kort. Hij is stijf links, veel te licht en maakt af en toe een fout. Ik mag toch aannemen dat jullie dit zelfs als Ajacieden wel hebben gezien?

Als Ajax hogerop wil, zullen ze geen spelers als Viergever meer moeten halen. Spelers van dat niveau kun je wel uit je eigen opleiding halen. Ãls je dan geld uitgeeft, moet je het goed doen.
En nee, ik weet zo gauw niet een goed alternatief. Maar ik heb ook niet overal scouts zitten. Ajax wel.

24 mei 2014 om 19:01

@ boskamp

Celtic wordt dus nu ineens weer een Europa League team genoemd? Toen Ajax er tegen moest spelen was Ajax volgens veel mensen, misschien niet volgens jou, juist de underdog... Celtic had het jaar ervoor overwintert in de Champions League en volgens mij ook gestunt tegen Barca... Dat is gewoon een goed team en gelijkwaardig aan Ajax.

En Milan is kwalitatief inderdaad niet meer wat het ooit geweest is, maar in de wedstrijden tegen Ajax zag je wel dat zij duidelijk meer ervaring hadden en niks ingeleverd hebben als het om sluw voetbal gaat. Dat is voor elke club een lastige tegenstander. Ze graven zich in met 10 man en met Balotelli voorin kunnen ze altijd uit het niets scoren.. Voetballend vond ik Ajax in beide wedstrijden beter, maar ja.. Tegen Italiaanse clubs koop je daar vaak niks voor.

En kwalitatief minder.. Misschien, maar elk team lijkt kwalitatief minder te worden behalen de teams die ontiegelijk veel geld uitgeven (real Madrid, Paris Saint Germain, City..) zelfs Chelsea, Manchester United, Barcelona lijken minder en minder te worden.

Ajax wordt wel minder, maar veel clubs hebben dat probleem, dus het verschil blijft gewoon even groot..

24 mei 2014 om 19:08

@ Azet

Ik sta ook niet te springen om deze aankoop en verdedigen.. Tsja, misschien komt het zo over en het zal ook wel een beetje zo zijn, maar ik probeer vooral te verklaren waarom Ajax voor Viergever gekozen kan hebben en ja, probeer daarbij toch de mogelijke voordelen te benoemen..

Ik zie in Viergever geen directe versterking, maar hij kan toch echt de ondergrens verhogen. Als Viergever niet gekomen was hadden we volgend jaar met Boilesen en Denswil in de basis gespeeld met op de bank jongens als Dijks, Leyder, Bazoer of een andere jeugdspeler.. Door Viergever te halen heeft De Boer meer opties en, als er iemand wegvalt of minder presteert, een speler die op Eredivisie niveau wel mee kan achter de hand. Beter iemand als Viergever halen dan niemand, want we hebben daar gewoon een extra speler nodig als Moisander vertrekt.

Ze zullen waarschijnlijk ook voor Viergever gekozen hebben, omdat hij iets ouder is. Wellicht dachten ze bij de club dat Van der Hoorn, mede door zijn gebrek aan ervaring/nog redelijk jonge leeftijd, moeite had aan te haken bij Ajax en kiezen ze daarom nu voor een oudere/meer ervaren (ook in Europees verband) speler. Kwalitatief misschien niet beter, maar in zijn hoofd wel redelijk stabiel.

Dit is echt een aankoop waar ik niet echt blij of verdrietig van wordt. Bij deze aankoop denk ik echt; oké, ik weet echt niet wat het gaat worden, dus ik wacht het maar af.

als stewart nu slim is haalt hij Wijnaldum terug en schuift marco van Basten Poulsen naar voren!

24 mei 2014 om 19:00

Hoezo 'terughalen'? Hij is niet verhuurt hè. Dus dan zou je 'm opnieuw moeten kopen.

Daarnaast heeft AZ komend seizoen met Poulsen en Haps twee prima linksbacks. En met Wuytens en Hoedt twee centrumverdedigers van goed niveau.

Het zou echt weer van typisch AZ-beleid getuigen als ze nu weer een vervanger gingen kopen. Hoedt en Haps ontwikkelen zich goed. Dus haal van dat geld van Viergever Hupperts maar op.

toch wel een goede aankoop denk ik. maar toch vind ik het een rare keuze van Ajax waardoor ik in ieder geval twijfel of het ook een slimme aankoop is. je hebt namelijk al 4 cv met Moisander, Denswil, Veltman en van der Hoorn. Viergever is neem ik aan ook voor deze positie gehaald. he tis gewoon niet echt een beste linksback aanvallend gezien.

Wow, dit zag ik niet aankomen. Viergever heeft wel prima seizoenen gedraaid, maar vorig seizoen vond ik hem best matig.
Echt verrassend. Het lijkt erop dat Moisander echt gaat vertrekken. En hoe gaat het nu aflopen met Denswil.
Wellicht dat hij de backup van Boilesen gaat worden die waarschijnlijk geen vol seizoen gaat draaien.
Ik ben écht benieuwd hoe dit verder gaat.

Zou me niks verbazen als hij ook niet gewoon gehaald is als extra optie voor de linksback positie en niet per se voor centraal, Verbeek vond hem verdedigend te kwetsbaar voor centraal en ook Advocaat liet hem niet centraal spelen.

Bedoel als Advocaat liever Gouweleeuw centraal heeft staan ondanks zijn beperkingen dan ben ik zeer sceptisch of hij bij Ajax in de Champions League bijvoorbeeld wel centraal moet en kan staan.

Misschien dat Ajax ook nog Heitinga vastlegt maar dan kan je v.d Hoorn beter verkopen denk ik, zijn zelfvertrouwen is al niet groot en zal dan helemaal weg zijn.

Goed gedaan Ajax, heeft de juiste leeftijd en heeft al veel ervaring. 2 jaar al aanvoerder van Az en kan dus de jonge verdedigers helpen. Is linksbenig en wil altijd vooruit voetballen. Probeert het altijd voetballend de oplossing te vinden. Is verdedigend minder dan Heitinga, maar als je de grootste deel van de wedstrijd de bal bezit, is dat minder belangrijk. Heeft een beter tackel en meer loopvermogen dan Moisander. Overmars heeft het goed gedaan om hem snel voor de neus van Psv weg te halen.

En daar doen we weer een stapje terug qua niveau.

Lieve jongen, best een aardige speler. Maar hij zal je niet door de kwartfinale CL slepen ben ik bang.

Pure humor dit.
2 dagen geleden was het nog pure midelmaat en niet geschikt voor de top en hup in 1 keer blijkt het een goede aankoop.
Blij dat wij er niet mee opgescheept worden want viergever is inderdaad op veel plaatsen inzetbaar maar blinkt nergens in uit.

24 mei 2014 om 18:15

Grappig, dit werd dus ook exact gezegd toen Moisander de overstap van Az naar Ajax maakte. Hij zou het niet gaan redden en zou een grote flop worden. Uiteindelijk werd hij erg belangrijk voor. Ik stel voor dat jij maar gaat lachen om jullie eigen verdediging, want dat is pas humor.

24 mei 2014 om 18:23

Op het leuninkje getrapt soms?
Wat ik zeg is gewoon de waarheid.
2 dagen geleden was psv zogenaamd in een vergevorderd stadium met Viergever en toen was de kritiek van jouw en je vriendjes dat Viergever niet geschikt was voor de top en dat het pure middelmaat was..
Lees anders de reacties nog ff door en ook jij zal met je hatelijke brilletje lezen hoe hilarisch een "mening" over een speler in 2 dagen tijd 180 graden om kan slaan door de "keuze" van club.

24 mei 2014 om 18:33

Ja en je hebt nu dus ook weer genoeg Psv'ers die eergisteren nog hartstikke enthousiast waren over de interesse van psv in Viergever en nu zeggen dat ze blij zijn dat hij naar Ajax is. Van hetzelfde laken een pak. Dit soort internet-fans heb je bij iedere club.

24 mei 2014 om 18:40

Die psvers die"blij" waren met het bericht dat psv zogenaamd vergevorderd was met viergever waren en zijn op 1 hand te tellen , sterker nog op 1 vinger.
In het topic van een paar dagen terug was vrijwel iedere psver niet gecharmeerd van zijn komst.
Blijkbaar heb je het nog niet terug gekeken.

Lekker samen met v/d Hoorn centraal, dan is die zwakke plek alvast bekend. Was een 'groot'talent, maar heeft zich in mijn ogen te weinig doorontwikkeld.

Had 'm graag naar PSV zien komen. Ik ben nml. niet zo overtuigd van het duo Rekik/bruma.
Voor Ajax snap ik het niet goed, ik vind vooral Veltman toch een goede verdediger en wat nu met v/d Hoorn dan. Daarbij, als Moisander onverhoopt niet vertrekt dan kan ie een seizoen gaan banken.

Misschien is het tactisch om 'm maar niet naar PSV te laten gaan, zelfde gevoel als toen met v/d Hoorn.
Ik wens hem veel succes in Amsterdam.

Wordt wel tijd dat PSV serieus gaat winkelen, hoe eerder de "nieuwen" in kunnen stromen, hoe mooier natuurlijk.

24 mei 2014 om 18:13

@ Grootel

Ik denk dat Viergever meer gehaald is met het oog op de linksbackpositie. Boilesen is topfit een prima back, maar is zoals bekend zelden topfit. Afgelopen seizoen moest Blind daarom noodgedwongen op de backpositie en moest Ajax dus op twee posities wisselen. Met Viergever zou dat probleem opgelost zijn. Daarbij kan Viergever centraal spelen en eventueel als verdedigende middenvelder. Ik vind het zeker geen topper, maar het zou in de bovengenoemde rol wel een goede aanvulling zijn voor een acceptabel bedrag. Niettemin moet Ajax zich nu maar eens richten op een creatieve aanvallende speler. Daar hebben we afgelopen seizoen juist het grootste gebrek aan gehad.

Leuke speler voor de breedte maar hier wordt Ajax niet beter van.

Ik snap niet zo goed wat Ajax met Viergever moet. Er zal ongetwijfeld interesse zijn voor Moisander, maar om nu al een vervanger vast te leggen? Lijkt me niet verstandig aangezien hij nog niet eens weg is. Daarnaast vind ik het ook gewoon een beperkte speler die in mijn ogen echt te kort komt voor het niveau van Ajax. Echt een onbegrijpelijke transfer als je het mij vraagt.

Prima aankoop! Deze jongen heeft inmiddels al aardig wat ervaring in de Eredivisie en Europa. Daarnaast is hij inzetbaar op verschillende posities in de verdediging. Komend seizoen speelt Ajax tegen de 50 wedstrijden, dan is het wel lekker als je kunt rouleren.

De toekomst bijft maar vruchten afwerpen, derde aankoop al weer en het seizoen is nog niet drie dagen geleden afgesloten.
Maar wel als eerste klaar staan om te zeiken op clubs als vitesse twente en psv.......

24 mei 2014 om 18:27

Je kunt het nou eenmaal niet alleen met talenten doen, dat is nogal logisch hé? Viergever is een prima speler om mee te rouleren in een seizoen waarin we tegen de 50 wedstrijden gaan spelen. En maak je maar niet druk over de jeugd van Ajax, dit seizoen gaan o.a. Becker, Meleg, Kishna en Riedewald aansluiten bij het eerste.

24 mei 2014 om 18:41

Kishna en Riedewald kan ik nog inkomen.

Maar Becker??? Als je vergeet de poort te sluiten van de Arena dan zie je hem na een sprint nooit meer terug.
En Meleg??? Dan moet je na een paar weken de grasmat vervangen in de Arena waar hij heeft lopen ronddarren.

Dit wordt een Van De Hoorn 2.0 als je het mij vraagt...

Snap echt niet wat ze in die jongen zien, ben ook blij dat hij niet naar ons komt.

Wat ik niet begrijp is hoe je Moislander alleen maar een drie jarig contract kan aanbieden waneer je hem hebt gekocht (vs transfer vrij). Je kan dan op je vingers natellen dat hij na twee jaar weer verkocht moet worden. Ik vindt dat erg kortzichtig en zonde van de stabiliteit in de verdediging, waar is nu de ervaren man in de verdediging???

24 mei 2014 om 18:42

je weet dat contracten tussentijds verlengd mogen worden?
Als Ajax graag met Moisander door hadden willen gaan, hadden ze een (betere) aanbieding moeten doen

24 mei 2014 om 19:02

Dat begrijp ik, maar daar kan je niet van uitgaan.
Hij verliet AZ om hogerop te gaan spelen, dan kan je ervan uitgaan dat wanneer hij bij Ajax goed presteerd hij daarna naar het buitenland gaat. Aangezien hij al in het buitenland speelt (omdat hij Fins is) is hij minder verbonden met NL en zal hij makkelijker vertrekken. Als ze hem direct een 4 of 5 jarig contract hadden aangeboden hadden ze langer plezier van hem kunnen hebben of meer aan hem verdient...

Onbegrijpelijk dat je met een verdediging bestaande uit Rhijn, Viergever, Veltman, Denswil, VD Hoorn, Ligeon en Boilesen gewoon weer voor die eerste plek gaat spelen. De Boer is toch wel echt een topcoach want normaal gesproken zou dit onmogelijk zijn.

24 mei 2014 om 19:13

Hoezo onbegrijpelijk? Ajax kreeg de afgelopen 2 seizoenen de minste doelpunten tegen, dit jaar zelfs een heel stuk minder dan de concurrentie. Als de verdediging van Ajax dan matig zou zijn, dan zou dat betekenen dat de verdediging van Feyenoord, Twente en de rest al helemaal dramatisch is?

25 mei 2014 om 08:18

De verdediging is niet denderend nee. Te veel onzekerheden.

Maar een dank gaat zeker uit naar Jasper Cillissen. Dankzij hem zijn we de minst gepasseerde verdediging. Hij maakt het verschil met de andere topclubs; kijk Mulder, Zoet, Marsman en Velthuizen er maar op na !

Leuk voor back-up, niet voor in de basis. Maakt me weinig uit dat PSV hem niet heeft gecontracteerd, is niet het niveau dat we nastreven.

24 mei 2014 om 19:36

Hahaha Teunteun, wat mij betreft geef je hier de leukste reactie van de dag . Psv streeft het niveau Zanka, Bruma, Willems na, minder dan middelmaat dus. Viergever zou in Eindhoven absoluut een basisspeler zijn.

24 mei 2014 om 20:32

Vergeet het maar.
PSV laat "pussies" niet in de basis spelen. Past goed bij jullie dus

25 mei 2014 om 13:21

Zal ik je er even aan herinneren dat Willems gewoon de beste linksback is volgens alle statistieken? Bruma staat ook gewoon in de beste 11 als Rcv, lach maar, maar dat zijn gewoon betere verdedigers dan die van ajax. Zanka staat niet in de basis, so your argument is invalid. As always.

Erg logisch dat hij kiest voor Ajax. Europa League kent hij nu wel. Ik ben benieuwd hoe de verdediging eruit komt te zien.

Weet iemand wat Ajax hiervoor heeft betaald?

24 mei 2014 om 19:33

2 mil. zei de telegraaf

Ja Mikey vd hoorn kan de eigendoelpunten ergens anders gaan maken. Zijn tijd bij ajax zit er nu op, door de komst van viergever... EINDELIJK!!

Het meest verontrustende nieuws vind ik dat kennelijk 'de hele' technische kader (lees: Frank de Boer, Marc Netto, Wim Jonk en Dennis Bergkamp) van Ajax in deze slappe pure middelmatige verdediger zonder enige gif of persoonlijkheid een aanwinst voor Ajax ziet. Een scenario Mighty v/d Hoorn all over again. Je zou haast aan een koopverbod gaan denken voor deze heren...

25 mei 2014 om 08:15

Ja idd; Ajax slaagt er al jaren niet in om directe versterkingen te halen. Ze zijn wel goed in het scouten van jonge talenten.

De enige reden waarom het niet lukt om aantoonbare directe versterkingen te halen is, het feit dat we niet het geld durven uit te geven. Oké, we moeten gene koopclub worden, maar 2 echte versterkingen per jaar moeten toch mogelijk zijn. Voor deze zomer had je de portefeuille moeten openen voor een échte rechtsbuiten en een linksbenige verdediger.

Geweldige aankoop weer. Ajax heeft nu ongeveer 348 spelers voor in de breedte. Hulde!!

In tegenstelling tot anderen ben ik hier blij om:
- 24 jaar maar al een hoop ervaring
- Linksbenige CV, die inzetbaar is op LA als Boilesen afwezig is
- Niet duur
- Nederlander
- Kan nog groeien, maar de kans dat hij nog een stap omhoog zet is klein (dus kan je hem lang behouden)
- Zal niet klagen op de bank

Iedereen die om Heitinga roept begrijp ik niet. Als je hem de laatste jaren hebt zien voetballen weet je dat hij zich nauwelijks heeft ontwikkelt sinds zijn vertrek bij Ajax. Daarnaast is hij al 30 en verwacht ik niet dat hij op zijn 34 a 35ste nog voetbalt. Als je ervaring wilt, haal die dan voor het middenveld.

Leuke speler maar ik weet niet of hij echt een versterking gaat worden. De Boer wilt graag verder komen in de Champions League, dan moeten ze toch wel zich beter versterken. Viergever is een leuke speler voor de Eredivisie maar meer niet.

Koopclub koopclub ongeloofelijk.

(Dit zou de gemiddelde reactie zijn als psv zivkovic en viergever zou halen). Lees nu hele andere reacties.

Leuke verdediger. Meer niet. Vrees dat dit een gevalletje vd Hoorn wordt.

25 mei 2014 om 00:17

Ach ja, koop[club of niet.... PSV is wel diegene die in vier jaar tijd bijna 60 miljoen wist te verkwantselen.

25 mei 2014 om 09:22

En daarnaast ongeveer bijna 60 miljoen aan transferinkomsten heeft gehad. Ook Depay, Wijnaldum, Arias, Willems (over drie jaar pas) en Narsingh zijn goudmijntjes.

25 mei 2014 om 09:40

We hebben het hier over een koopclub. Dus bij koopclub denk ik aan kopen en niet aan verkopen!!!!

Als men Ajax een koopclub wilt noemen dan moet men eerst maar even naar de uitgaven van PSV kijken, want zij hebben in vier jaar tijd 25 tot 30 miljoen meer uitgegeven dan Ajax. Daarbij heeft PSV met Depay als vaste basisspeler één speler uit eigen jeugd.

Alweer een keurige miskoop van Marc Overmars. Zo krijgt Ajax de gatenkaas compleet! Als de ook al niet sterke Moisander vertrekt wordt Viergever zijn automatische vervanger. Met daarnaast de foutloze Veltman en van Rhijn èn topverdedigers Denswil en van der Hoorn er nog bij, moet het raar lopen wil Ajax de 50 tegendoelpunten niet halen komende competitie;-)

Tja.... Dit niveau spelers kiest al niet meer voor PSV... Qua concurrentie staan we ook op de transfermarkt heel ver achter... Dat worden leuke jaren zo....

24 mei 2014 om 20:35

In dit geval ben ik daar aboluut niet rouwig om

25 mei 2014 om 08:09

Zou ik ook zeggen als je verdediging al jaren rammelt...

25 mei 2014 om 10:04

Just je slaat de spijker op zijn kop .niet nog en jaar met weer een rammelende verdediger erbj.

De lat bij Ajax word steeds lager gelegd blijkbaar. dit is net zo'n twijfelaar als die v.d. Hoorn.
Misschien kunnen ze volgend jaar samen het bankje warm houden.
Na de wedstrijden van Az tegen Benfica, toen hij tegen echte toppers kwam te staan, was voor mij wel duidelijk dat dit geen topper is, hij werd kinderlijk eenvoudig aan alle kanten voorbij gelopen. Misschien kom je er in de Eredivisie wel mee weg, maar internationaal is het een lachertje.

Succes Nick, als dit je droomtransfer is dan is het wat mij betreft je gegunt. Je hebt vorig seizoen 1 jaar bij getekend omdat je niet gratis de deur uit wilde lopen bij AZ. Hulde van mijn kant. Succes bij Ajax.

26 mei 2014 om 13:44

Mooi om dit te zien van een AZ fan. Goeie woorden, chapeau!

Prima aankoop en gun hem als AZ supporter die transfer wel. Tekende vorig jaar bij omdat hij niet transfervrij weg wilde gaan. Rustige jongen, al aardig wat ervaring, stabiel in zijn kop en ligt goed in de groep. Ook als hij wellicht wat minder wedstrijden zou spelen gaat Ajax daar plezier van beleven. Ik wens hem oprecht succes.

25 mei 2014 om 08:08

@diablo73 @badhabbit

Nette reacties van jullie. Uit het oogpunt van het bijtekenen van vorig jaar begrijp ik jullie.

Verder ben ik niet zo enthousiast over hem. Te klein, niet coachend, niet wendbaar en irritant komt hij in de duels over. Maar het is niet alleen maar kommer en kwel; als inschuivende verdediger doet hij het wel goed. Maar de opvolger van Moisander zou in mijn ogen toch echt Denswill moeten zijn.

wwlkom viergever, totaal onverwachts nieuws, ben benieuwd

Wat gaat er nu gebeuren met van der hoorn?

Verder een goeie aankoop, kan volgens mij ook op links en dat is weer gunstig voor Blind?

25 mei 2014 om 00:15

Lees gewoon de tekst even, dan heb jij je antwoord.

Ajax maakt er de laatste jaren een traditie van om in Alkmaar te 'winkelen'.
Nummer 7 en in 8 jaar,az een opleidingscentrum voor Ajax...

Ongelofelijke aankoop, ook al is het voor 2 mln. ..Viergever is teklein voor het centrum en niet wendbaar genoeg. Daarbij hoop ik dat Denswill Moisander zou opvolgen. Had dan onze Sjonnie terug naar huis gehaald. Verder heeft Viergever irritante trekjes. Al met al een rare aankoop. Een nieuwe rechtsbuiten heeft nog altijd de hoogste prio !!

Het is natuurlijk diep triest dat we spelers van het niveau Viergever zelf niet meer op kunnen leiden. De alom geprezen jeugdopleiding rammelt aan alle kanten wanneer je afhankelijk bent van dit soort aankopen. De managers van Ajax hebben heel wat uit te leggen wanneer ze denken dat je met spelers van dit niveau aan wil sluiten bij de Europese Top. De huidige managers hinken duidelijk op twee gedachten, aan de ene kant beweren ze dat Ajax voor eigen jeugd moet gaan en aan de andere kant worden er modale spelers aangetrokken van het niveau Van der Hoorn, Duarte, Viergever waar je internationaal gezien geen stap verder mee komt. Overmars had zijn tijd nuttiger kunnen besteden door het contract van Moisander te verlengen en geen 2 miljoen € te betalen voor een verdediger die niets toe voegt aan het huidige niveau.

25 mei 2014 om 08:02

@pettersson1963
Je hebt gelijk, dat we een modale speler als Viergever zelf op moeten leiden. En volgens mij hadden we met Denswill al de opvolger van Moisander in huis. Oké hij heeft afgelopen seizoen wat foutjes gemaakt, maar dat mag een rookie ook maken.

Viergever vind ik een matige speler. Te klein voor het centrum en geen coachend vermogen. Als linksback alles behalve wendbaar. Dus ik hoop maar dat hij op de bank kan plaatsnemen achter Denswill.

Betreffende Moisander, we moeten ook niet doen of dat een grootheid is. Ook geen leider, verdedigend te lief en in balbezit kwam er te weinig uit. Dus laten we die lekker verkopen, nu we nog wat Euros voor hem kunnen vangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren