Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Denswil krijgt extra concurrent: 'We willen weten wat perspectieven zijn'

Laatste update:

Stefano Denswil zal wel even raar hebben opgekeken toen Ajax afgelopen zaterdag melding maakte van de komst van Nick Viergever. Denswil hoopt Niklas Moisander te kunnen opvolgen in het hart van de Amsterdamse defensie, maar heeft er opeens een concurrent bij gekregen. De verdediger heeft zijn contract nog altijd niet verlengd en de vraag is of dat zal gaan gebeuren.

/

Zaakwaarnemer Winnie Haatrecht blijft bij zijn standpunt: "We willen eerst weten wat de sportieve perspectieven zijn van Stefano. Nu speelt hij alleen als Niklas niet beschikbaar is. Zo'n seizoen willen we niet nóg een keer", zegt hij in het Algemeen Dagblad. Haatrecht heeft laten weten dat dit uitgangspunt door de komst van Viergever niet is veranderd.

De 21-jarige Denswil mocht in het afgelopen seizoen 15 keer in de basis beginnen bij een competitiewedstrijd en startte ook in de bekerfinale, maar de Zaandammer wil nog meer speelminuten. Zijn contract bij Ajax loopt nu nog een jaar door.

Ajax moet Stefano Denswil laten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon laten gaan, en niet de champagne laten ploppen

26 mei 2014 om 10:14

Precies. Heeft kansen genoeg gehad, maar maakt teveel fouten, is erg onrustig aan de bal en zijn opbouw is bedroevend. Ik snap wel dat Ajax het nog niet 100% in hem ziet zitten.

26 mei 2014 om 10:23

Zeker niet laten gaan, die jongen heeft ontzettend veel talent. Hij moet alleen nog even rijpen. Gewoon verlengen en een jaar verhuren. Misschien wel aan AZ?

26 mei 2014 om 12:57

Vind ik ook. Hij heeft echt potentie. Geweldige traptechniek, is sterk. Moet alleen nog meer ervaring op doen. Dit kan bij Ajax denk ik niet. Daar maakt hij te veel fouten voor. Lekker verhuren en volgend jaar in de basis bij Ajax!

26 mei 2014 om 13:12

Eens met oxxis en Vak403, hij moet blijven en als het aan mij ligt ook niet verhuurd worden.

In potentie een ontzettend goede speler. Naar mijn idee meer talent dan Veltman en dus de meest getalenteerde verdediger van Ajax op het moment. Mensen die zeggen dat deze jongen genoeg kansen heeft gehad, maar zich nog niet heeft bewezen, zijn een beetje te voorbarig. Hoeveel kansen heeft die daadwerkelijk gehad? En zijn we allemaal vergeten wat voor goede dingen die wel gedaan heeft? Ik denk een beetje van wel, omdat wij mensen snel geneigd zijn de slechte dingen te onthouden en de goede dingen te vergeten.

Ik snap niet hoe Denswil zich in deze situatie zo durft op te stellen. Het mannetje heeft nog niets laten zien. Teken eerst maar bij omdat je bij Ajax mag voetballen niet omdat jij het wil. Anders kun je uit kijken naar een andere club!

26 mei 2014 om 09:35

Denswil is 21 en wil gewoon spelen. Lijkt me logisch dat hij perspectief wil zien en anders naar een andere club gaat kijken.

26 mei 2014 om 09:37

Inderdaad, met deze instelling komt hij er ook nooit, bij geen enkele club. Bij Ajax zijn alle posities dubbel bezet, dus als je t niet laat zien staat er een ander klaar. En dat is precies zijn probleem, Moisander is een klasse beter, dus hard werken moet je ipv zeuren

26 mei 2014 om 09:45

Weet je als je nadenkt is het wel absurd dat hij of een bakkali bij PSV (min of meer) speeltijd eist in het 1e.

De situatie is toch zo:
De club heeft genoeg vertrouwen om je contract te verlengen. Jij doet gewoon je best en bent overtuigd van jezelf. Mocht het dan onverhoopt niet lukken kun je toch afspreken dat je voor een klein bedrag of transfervrij weg mag (en je ziet af van iets). Toch? Al die bijdehante zaakwaarnemers..

26 mei 2014 om 10:00

Dit is precies wat Cruijff altijd zo benadrukt. Jongens moeten graag bij Ajax willen voetballen. Willen zij dit niet, laat ze dan alsjeblieft gaan.
Dit geldt dus voor Denswil idem.

26 mei 2014 om 10:03

Wat is er absurd aan ? Hij wilt alleen weten wat de reden is dat Viergever is aangetrokken. Krijgt Viergever de voorkeur boven hem of ziet De Boer hem de concurrentie aangaan met Viergeven ?
Als jij bij jou bedrijf in het vooruitzicht hebt op promotie en er wordt "opeens" iemand van buiten aangetrokken die ook geschikt is voor deze functie dan ga jij tock ook vragen stellen aan je werkgever.

26 mei 2014 om 10:17

Hij wil gewoon spelen, dat is voor zijn ontwikkeling veel beter. Bakkali is schoftig behandeld door PSV dus dat snap ik. Denswil voelt zich niet te goed voor Ajax maar ik denk dat hij liever 34 wedstrijden speelt bij AZ of Heerenveen dan weer een jaar op de bank te zitten bij Ajax. Is toch logisch?

26 mei 2014 om 10:22

@Bander deze eisen had ie al voordat viergever werd aangetrokken.

26 mei 2014 om 10:40

@josephius, welke "eisen". In het artikel staat toch duidelijk dat in het afgelopen seizoen Denswill alleen speelt als Moisander er niet is, met andere woorden weet hij dat Moisander hoger staat dan hij.
Nu geeft zijn zaakwaarnemer aan dat ze dit voor komend seizoen niet willen (er van uitgaande dat Moisander vertrekt). Dus blijft de vraag van zijn zaakwaarnemer waarom is Viergever aangtrokken. Komt hij hoger te staan dan Denswil, zoja dan gaat hij waarschijnljk niet bijtekenen want er is voor hem geen positie verbetering.
Zo gaat het in het bedrijfsleven ook

26 mei 2014 om 10:52

Hij eist alleen dat Ajax perspectieven voor hem kenbaar maakt aan hem, helemaal niks mis mee. Dus met andere woorden gewoon duidelijkheid en daaraan kan hij zijn conclusie's verbinden...

Voor de anderen, dat is heel wat anders als een 17 jarige Bakkali die bij Psv speel minuten Eist!

26 mei 2014 om 10:56

@bander
Dat staart er inderdaad maar er staat toch gelijk achter dat ze dat niet meer willen, dus dat hij volgend seizoen wil spelen IPV Moisander.......

26 mei 2014 om 11:04

Denswil heeft in totaal 37 wds gespeeld voor Ajax ( CL eredivisie jong Ajax en beker). Dat is toch een behoorlijk aantal. Hij is jong en talentvol waar kun je dan beter zitten dan bij Ajax? Viergever komt voor Moisander en dan moeten hij en Denswil het maar uitvechten. Ajax kan niet met maar 1 lcv het volgende seizoen in. Bovendien kan Viergever op lb als dat nodig is.

26 mei 2014 om 11:50

Wat is het verschil dan. Leg eens uit. Want ze willen allebei spelen. Ik heb bakkali in het begin van het seizoen niet gehoord. Pas toen hij geen speelminuten meer kreeg begon hij te zeuren over speelminuten. Denswil doet precies hetzelfde.

26 mei 2014 om 11:50

Wat is het verschil dan. Leg eens uit. Want ze willen allebei spelen. Ik heb bakkali in het begin van het seizoen niet gehoord. Pas toen hij geen speelminuten meer kreeg begon hij te zeuren over speelminuten. Denswil doet precies hetzelfde.

26 mei 2014 om 12:34

@ jorize.. Ja maar wel bijdehante en geen bijdehande... Gewoon ff lezen voordat je reageert.. Nu slaat je de plank een beetje mis...

@bander, dit speelde al voor het aantrekken van Viergever.. Misschien heeft Ajax daarom wel de conclusie getrokken dan maar Viergever te halen en Denswil z'n eisen te laten voor wat het is.. Dat is iets wat wij (nog) niet weten.. En de oplossing die ik schets lijkt mij toch ook prima.. Dan is er voor hem ook nog geen man over boord.. Gaat hij gewoon een half jaar of jaar later weg dan bij het niet verlengen van z'n contract...

26 mei 2014 om 19:54

Bakkali schofterig behandeld? HIJ heeft PSV juist slecht behandeld en als je niet graag bij PSV wil spelen dan houdt het gewoon op.

Ben benieuwd of hij gaat verlengen, dit is natuurlijk een beetje vergelijkbaar met wat velen Ajacieden PSV verwijten. Aankopen doen die talent in de weg zitten.

26 mei 2014 om 09:26

Niet helemaal...als hij dus nog niet getekend heeft en hij overtuigd (nog )niet helemaal dan haal je een vervanger voor Niklas.. niet echt hetzelfde als bij PSV. Ãœberhaupt zou ik een vervanger voor Moisander halen of Denswil nou basis staat of niet. Ze kunnen elkaar alleen maar beter maken qua concurrentie.

26 mei 2014 om 09:27

Denk ook maar aan blessures..dan heb je waardige vervangers..

26 mei 2014 om 09:32

Juist wel het zelfde als bij Psv, bij PSV worden ook vervangers gehaald als spelers niet overtuigen. Jij zegt dat Denswil niet overtuigd en daarom Viergever wordt gehaald. Bij PSV overtuigd Bakali en Narsingh niet na hun blessures en wordt Ruiz gehaald. Dan wordt het PSV verweten dat ze Ruiz huren. Maar het is gewoon precies het zelfde als wat Ajax nu doet.

26 mei 2014 om 09:34

Maar over PSV werd gezegd dat ze Ruiz haalde en dat dit Bakkali in de weg zat. Dit terwijl Bakkali zich ook nog niet bewezen had en Narsingh net terug kwam van een hele zware blessure.

26 mei 2014 om 09:44

Precies hetzelfde? Het contract voor Denswil loopt af, en heeft tot op heden helemaal niet veel wedstrijden kunnen overtuigen. Daarnaast heeft De Boer altijd gezegd dat elke positie dubbel bezet dient te zijn.

Het verschil met de situatie bij PSV is dat de positie al dubbel bezet was, en dat de aangetrokken speler alleen geld zou kosten en nauwelijks iets meer zou opleveren, omdat Ruiz alleen gehuurd werd.

Viergever is nog jong, heeft relatief veel Eredivisie ervaring en kan naast centraal midden, ook linksback staan, waar Boilesen toch regelmatig eruit ligt. Dan hoeft Blind niet meer terug naar linksback, maar kan gewoon op het middenveld blijven.

De situatie is totaal niet hetzelfde.

26 mei 2014 om 10:01

Je lult om de kern van het verhaal heen. Mijn punt is dat ook Ajax spelers haalt als bepaalde spelers niet goed genoeg worden bevonden. Net als PSV dat doet.

Omdat het nu Ajax betreft zou het ineens anders zijn maar in de kern van het verhaal het is gewoon precies het zelfde.

26 mei 2014 om 10:17

Dat is jouw mening. De situatie is in mijn ogen niet vergelijkbaar. Viergever is multifunctioneel en zal zich niet specifiek op één positie richten. Viergever is gewoon één ideale back up voor meerdere posities. Het is nog wel eens zo dat iemand als Boilesen enkele maanden geblesseerd is, dan is het natuurlijk ideaal om iemand als Viergever erbij te hebben. Gek gezegd zou hij zelfs ook op het middenveld uit de voeren komen als Blind afwezig is. De beste man is dus functioneel. Dit heeft dan ook weinig te maken met het feit of Denswil wel of niet voldoet.

26 mei 2014 om 10:25

Ajax haalt viergever niet omdat er iemand niet voldoet zoals psv daar een handje van heeft. Moisander wil graag weg en dan heeft ajax alleen denswill die zijn 1-jarige contract niet wil verlengen. Beetje weinig om de competitie mee in te gaan lijkt mij.

26 mei 2014 om 11:55

@panerai, natuurlijk zijn er overeenkomsten, maar in de kern van het verhaal zijn het twee hele andere zaken. Totaal verschillende situaties, totaal andere motivaties achter de transfer.

Niemand zegt hier dat je geen punt hebt, maar dat is niet het hele verhaal. Hopelijk zie je zelf in dat het twee andere situaties zijn. Dat heeft niets met Ajax te maken.

Als PSV nu een vervanger zou halen als Bruma of Rekik waarschijnlijk zou vertrekken zou daar totaal anders op gereageerd zijn.

26 mei 2014 om 12:31

Qua aflopend contract niet t zelfde. Iemand vertrekt, komt vervanging als in backup(blessures verdedigers) ook niet t zelfde. Ruiz werd gehuurd voor een half jaar,1milj!!! Ook niet t zelfde.. kort om niet het zelfde gevl als bij PSV. Wat de Boer wil is dat elke positie dubbel bezet is. In dit geval dus één eruit, één erbij

26 mei 2014 om 12:56

Niet helemaal hetzelfde. Allereerst gaat het bij Ajax om een termijn investering en niet om een dure kortstondige huur. Vergelijking met Cuenca of Bojan zou beter zijn.
Veel belangrijker nog: Ajax haalt 1 speler voor een positie waar een basisspeler vertrekt en waar slechts een jeugdspeler als alternatief geldt.
Ruiz werd gehaald voor een positie waarvoor PSV 3 alternatieven heeft. Waarvan 2 grote talenten die alleen maar gebaat zijn bij het maken van minuten.

26 mei 2014 om 22:49

Panerai,

Juist niet zoals bij Psv, want bij Ajax krijgen jeugdspelers wel een eerlijke kans en worden niet meteen afgedankt na een paar teleurstellende wedstrijden.

26 mei 2014 om 09:34

Met de kanttekening dat Ajax de jeugdspelers een echte kans geeft en aankopen laat banken, zie vd Hoorn/Veltman. Is exact dezelfde situatie.
Waar jullie Ruiz laten spelen ipv bijvoorbeeld Bakkali.

Ik verwacht overigens dat Denswil zal bijtekenen, hij zal de vervanger zijn voor Moisander en ikzelf betwijfel of Moosander zal vertrekken.

Viergever zal een Schone rol invullen, een ideale 12e man die genoeg zal spelen en eventueel zelfs basis zal gaan spelen op den duur.

26 mei 2014 om 10:16

Bakali heeft in het begin van het seizoen een groot aantal wedstrijden in de basis gestaan dus komt niet met een lul verhaal aanzetten dat hij geen kans zou krijgen.

Die jongen is na zijn blessure niet meer aan bod gekomen omdat hij het niveau niet meer haalde en dat hij geen inzet toonde. Of heb je een betere verklaring voor het feit dat hij niet eens meer bij de selectie zat.

Als Bakkali goed genoeg zou zijn bevonden na zijn blessure dan hadden ze Ruiz echt niet gehaald. Narsingh kwam terug van een blessure en was nog niet fit en Jozefzoon is niet het gewenste niveau voor een basis plaats. Ruiz was gewoon nodig en heeft PSV de nodige punten opgeleverd.

26 mei 2014 om 11:43

@paneri, je vergeet ook nog het grote verschil dat Denswil bewust bij ajax niet de 17 wedstrijd in het eerste speelde zodat hij in jong ajax kon blijven spelen, dat ging natuurlijk bij bakali natuurlijk helemaal mis... zie weinig overeenkomsten tussen de huur transfer van Ruiz en de ontevredenheid daardoor en dus die 17de wedstrijd bij bakali en het al 6 maanden niet bijtekenen van Denswil en de aanokoop van viergever als vervanger van moisander... maar ik begrijp dat je je graag vergelijkt met de kammpioen ;-)

26 mei 2014 om 22:57

Panerai,

Grappig dat jij nu PSV-ers verdedigd vanwege hun blessures terwijl jij in iedere topic over Veltman moet vermelden hoe slecht jij hem wel niet vind terwijl Veltman vorig seizoen een jaar geblesseerd was.

Maar dan zie je ook weer dat Ajax niet meteen een nieuwe speler haalt als er iemand voor een langere tijd geblesseerd is of was. Voor Boilesen is er geen nieuwe speler aangekocht en voor Veltman ook niet en voor De Jong niet.

Nee, bij PSV moet meteen naar de transfermarkt gelopen worden.

27 mei 2014 om 03:39

Hootch,

Als jij mij ook maar 1 artikel kan laten zien waarbij ik zeg dat ik Veltman slecht vind dan verwijder ik direct mijn account en ban ik me zelf van deze site.

Klinkklare onzin, dat heb ik nooit gezegd. Ik heb wellicht gezegd dat Veltman nog niet goed genoeg is voor een basis plaats bij Oranje maar daar meer dan dat zal het niet zijn.

Ik vind Veltman namelijk een uitstekende speler. (in wording)

Verder mag je me gaan vertellen welke vervangers PSV allemaal heeft gehaald die een jeugdspeler in de weg zitten. Op Ruiz voor Bakali na zijn er welgeteld 0 voorbeelden te noemen..

"psv moet meteen naar de transfermarkt lopen" PSV stond geloof ik 8e toen Ruiz werd gehaald. Dat is wel even een andere situatie als bij Ajax. Bovendien is Ruiz slechts gehuurd voor heen half seizoen dus PSV heeft helemaal geen langdurige vervangers gehaald. Ajax doet het ook met Bojan bijvoorbeeld.

Bovendien is Ruiz een goede zet gebleken want hij heeft 5 wedstrijden beslist en is daarmee een groot aandeel geweest in het afdwingen van Europees voetbal.

26 mei 2014 om 12:36

@ Panerai.. Geldt dat niet voor iedere aankoop... Je zit altijd een andere speler in de weg... Maar geen club kan doorgroeien zonder aankopen.. Zolang die maar een meerwaarde hebben, er een idee achter zit o.i.d.

Als Denswil zijnde ga je toch niet nog een jaar op de bank zitten. Zeker niet als Viergever dan voor je in de rangorde komt te staan... Misschien kunnen ze bij AZ kijken of ze Denswil kunnen halen als vervanger van Viergever.

26 mei 2014 om 09:25

Misschien iets voor PSV ipv Viergever, haha.

26 mei 2014 om 09:34

Heb liever Denswil dan Viergever, ruilen voor Bakkali? :P Mag Ajax wel nog wat bijleggen.

26 mei 2014 om 09:37

Bazoer en Denswil ruilen tegen Bakali, deal :P

26 mei 2014 om 12:19

Lovre, waar heb je het over? Mag ik dat even vragen?

Denswil zat dit jaar niet op de bank. Hij is 15 keer in de basis begonnen. Dat is voor een 20 jarige verdediger, die de aanvoerder voor zich moet dulden op zijn positie, gewoon prima.

Die aanvoerder gaat nu weg. Dat heb je misschien gemist, het is je vergeven. Dan heeft Ajax dus alleen een nu 21 jarig jonkie voor de LCV positie. Lijkt me niet handig. Of denk jij daar anders over?

Daarom haalt Ajax Viergever. Die ook nog een linksback kan staan. Dus nu moeten Viergever en Denswil uitmaken wie de linker centrale verdediger wordt, en Viergever, Blind en Boilesen wie linksback staat. In die omstandigheden moet Denswil wel erg falen als hij weinig speeltijd krijgt. Toch?

26 mei 2014 om 15:29

Ja toen er blessures waren, maar als je kan rekenen dan zie je dat hij de meeste wedstrijden niet in de basis heeft gespeeld en de helft van de wedstrijden helemaal niet heeft gespeeld. Dat kan voor iemand van 21 jaar niet nog een jaar, dit is de tijd om je te ontwikkelen. Als ze dan een speler voor 2 miljoen halen op jouw positie dan weet je wel hoe laat het is. Ook als Moisander wel vertrekt, wat nog lang niet zeker is overigens. Er moet eerst ook een club interesse hebben natuurlijk... Je kan wel kijken naar wat voor Ajax goed is, maar dat zegt niet dat het voor Denswil ook goed is en dat hij zich daar ook in moet schikken...

26 mei 2014 om 17:03

Dat ben ik echt niet met je eens. Hoezo is 15 wedstrijden basis in het eerste van Ajax niet genoeg voor iemand van 21?

Dat hij minder speelde toen Moisander er was is logisch, Moisander was aanvoerder. En je moet als 20 jarige ook je plek kennen in Ajax 1.

Maar nu Viergever er is acht ik de kans op speeltijd toch wat groter voor Denswil. Niet als hij gaat zitten klagen vanaf dag één natuurlijk, zoals hij nu doet. Alleen als hij zijn uiterste best doet. Want dan speelt hij Viergever gewoon uit de basis, of verdringt hij Viergever naar de back-positie.

Zie Veltman, die verdringt aankoop Van der Hoorn toch ook moeiteloos? Waarom zou Denswil dat al bij voorbaat niet kunnen en opgeven? Dit gezeur (want dat is het) van Denswil en co zie ik dan ook als een zwaktebod.

Goed voor Ajax: Denswil blijft en gaat samen met Viergever uitmaken wie er LCV wordt. Goed voor Denswil: hij gaat zijn uiterste best doen om de concurrentieslag met Viergever te winnen. Andere optie: Denswil wordt een jaar verhuurd aan een team zoals Cambuur, a la Vertonghen. Maar dat is eigenlijk niet nodig.

Geef deze jongen toch is een goeie kans. En laat hem is een paar wedstrijden spelen. Toen Veltman afgelopen jaar in het begin geblesseerd was speelde hij een aantal goeie wedstrijden achter elkaar.

26 mei 2014 om 09:29

15 basisplaatsen in de competitie, vind je dat geen eerlijke kans? Hij heeft Moisander voor zich en die is gewoon beter, Denswil maakt nog een hoop blunders. Van Viergever kan hij de concurrentiestrijd winnen, maar dan moet hij die wel durven aan te gaan.

26 mei 2014 om 09:54

net wat ik zei in het begin van de competitie speelde hij een aantal wedstrijden achter elkaar. toen deed hij het wel goed. Toen veltman terug was speelde hij niet heel veel meer.

Wat een geouwehoer over perspectief. Denswil moet gewoon z'n stinkende best doen. Als ie dan de beste is staat ie in het team.

26 mei 2014 om 09:35

Precies, hij moet gewoon gaan voetballen en niet constant lopen praten dat hij perspectief wil hebben.

Als hij bang is voor concurrentie moet hij niet bij Ajax gaan spelen, ga dan naar Nac.( met alle respect voor Nac)

Is niet meer dan normaal dat je vecht voor je plek.

Heeft voldoende kwaliteiten, laat het maar in het veld zien.

Kom op zeg beetje meer zelfvertrouwen in eigen kunde mag wel.

26 mei 2014 om 22:40

Henkspaan,

Jij snapt het helemaal. Vorig seizoen had men dat met Veltman en Van der Hoorn en Veltman was diegene die won. Als Denswil een beetje zelfvertrouwen heeft kiest hij voor de battle met Viergever en gaat niet met z'n staart tussen z'n benen vertrekken naar een "kleinere" club.

15x basis en dan zeggen dat je niet zon situatie nog een keer wil. Het wordt echt steeds gekker. Zorg er maar voor dat Denswill beter gaat presteren want dan wordt hij standaard opgesteld.

26 mei 2014 om 09:37

Precies!

Hij heeft de potentie om een goede speler te worden maar die lakse houding van hem spreekt me totaal niet aan. Ook dit bericht geeft aan dat ze daar niet al te veel verstand van zaken hebben.

Moisander is gewoon beter, dat hij 15x basis heeft gespeeld is gewoon een prima aantal voor een talent!

26 mei 2014 om 12:16

Mee eens.

Ik weet niet of dit echt is hoe Denswil erover nadenkt, of dat zijn zaakwaarnemer/de media er een draai aangeven, maar Denswil maakt niet echt een positieve indruk in dit verhaal.

Wat mij betreft speelt Viergever volgend jaar gewoon op de linksback positie, aangezien Boilesen 9 van de 10 keer geblesseerd is. Denswil kan nog veel leren, vooral in opbouwend opzicht en daarom moet volgend jaar een leer jaar zijn voor hem.

26 mei 2014 om 09:35

Ik heb ook het idee dat Boilesen (indien fit) veel meer kan dan linksback spelen, kan volgens mij ook prima op het middenveld of in de aanval

Rangorde, rangorde. Bij de boer speelt de beste, vorig jaar was dat duidelijk moisander. Voor volgend jaar zou Denswil moeten laten zien dat hij beter is dan viergever, als je alleen maar bij een club wil zitten waar je basisplaats gegarandeerd is.... Daarnaast kan viergever ook op linksback en eventueel zelfs cvm, waarbij ik verwacht dat hij vaak linksback gaat spelen om boilesen rust te geven en zo Blind te laten staan op het middenveld

Ik zou zeggen verlengen en jaartje uitlenen aan Go Ahead of zo. Krijgt hij veel te doen en kan hij het laten zien.

Denswil moet lekker bijtekenen en geduld blijven houden. Sowieso al veel gespeeld en hij is veels te wisselballig nog. Een dromertje soms. Als dat er uit gaat staat hij gewoon in de basis. Hopelijk voor hem laat hij niet zijn zaakwaarnemer beslissen want dat gaat verkeerd uitpakken voor hem.

Ik weet niet waarom veel mensen nou zitten te doen alsof Denswil geen kans krijgt, hij heeft 15 wedstrijden in de basis gespeeld, dat is nogal veel voor een stand-in. Daarin heeft hij ook laten zijn dat hij een talent is, maar ook wel dat er nog genoeg fouten in z'n spel zitten. Daarnaast kan ajax moeilijk met alleen Denswil als linker centrale verdediger een heel seizoen incl. europees voetbal gaan spelen, dus de aankoop van Viergever is logisch, het is dan ook niet zo talent in de weg wordt gezeten vind ik. Het staat bovendien echt niet vast dat Viergever sowieso basis komt te spelen, dat zullen ze uitvechten in de voorbereiding, we hebben bij ajax al vaker gezien dat ze zich niet blind staren op het feit dat iemand aangekocht is (vd hoorn/ sigthorsson).

Waarom verhuren ze hem dan niet ?!?!??!

Denswil is in potentie 2 klasse beter dan een Viergever , alleen dan moet hij wel de mogelijkheid krijgen om zich te ontwikkelen en daar heeft hij gewoon veel minuten voor nodig en het vertrouwen van een trainer. En natuurlijk maakt hij dan zo nu en dan een ketser , maar noem mij eens 1 verdediger die dat niet doet in de Nederlandse competitie. Viergever is hetzelfde verhaal als Moisander in de Nederlandse competitie kan het allemaal , maar in de CL word je overhoop gelopen.

26 mei 2014 om 11:04

Hij heeft 15 wedstrijden! in de basis gestaan en nog 2 keer ingevallen zijn dat geen minuten ?

26 mei 2014 om 12:14

Ja dat is wel zo, Baradona. Maar als Ajax Viergever niet haalt, dan hebben ze alleen Denswil op die positie. Dat zou niet zo een slim idee zijn, of wel?

(voor jouw info: Moisander wil weg)

Ajax speelt hier in op het mogelijke vertrek van Moisander. Dan heeft Ajax met Veltman, Denswil, Viergever en vd Hoorn vier centrale verdedigers. Twee basisspelers en twee back-ups. Dat vind ik wat anders dan wanneer je al twee spelers hebt voor 1 positie om er vervolgens nog een dure speler bij te halen

26 mei 2014 om 12:13

Klopt. Daarom snap ik de commotie ook niet. Niet bij PSV supporters die opeens roepen dat Ajax net zoals PSV zijn eigen talent in de weg zit, en niet bij Denswil die bang is dat hij niet speelt.

Sowieso komt Denswil uit dit verhaal niet echt positief en strijdbaar op mij over. Maar dat kan de media zijn die het verkeerd weergeeft.

Het spijt me voor hem maar hij is het op dit moment gewoon nog niet. Ik zou het niet eens erg vinden als hij weg gaat. Hij heeft misschien talent maar hij komt vaak zo onzeker over, zowel aan de bal als verdedigend. Veltman maakt ook redelijk wat fouten maar bij hem zit er meer overtuiging in. Op dit moment zouden voor de basis kiezen tussen Moisander/veltman/viergever. Denswil moet gewoon wachten op zijn kans of vertrekken. Hij heeft genoeg de kans gekregen maar heeft het tot nog toe gewoon nog niet bewezen.

Ik snap niet waarom Ajax Viergever heeft gehaald. Zou een ajaxcied (omdat die er waarschijnlijk meer van weet) dit uit kunnen leggen?

Ik zou zeggen: Als RB haal je hem niet.
centraal heb je : veltman, v.d. Hoorn, Moisander (ok, zal misschien weggaan) en Denswil. Dan in de jeugd een groot talent als Bazoer. Dus is viergever overbodig.
Als LB heb je blind, boilesen en die riedewald die eraan komt. Dus ook daar is hij overbodig.
Tenzij ze iemand als Boilesen gaan verpatsen (vind ik zelf erg zwak die jongen) heb je hem toch niet nodig?

26 mei 2014 om 10:08

Op LB is Boilesen vaste keus mits hij fit is. Maar het is ondertussen wel duidelijk dat hij fysiek gezien geen zekerheidje is bij Ajax. Ajax wil voor volgend seizoen ook niet blijven schuiven met Blind naar LB, helemaal nu Poulsen vertrekt zal Blind standaard als VM spelen. Dan is het wel fijn dat je iemand achter de hand hebt met ervaring die multifunctioneel is en LB kan spelen. Daarnaast ook prima als CV kan spelen als concurrent voor Denswill.
En Viergever heeft al redelijk wat kilometers heeft gemaakt in de Eredivisie. Stel dat de Jong en Moisander gaan vertrekken dan heb je enkel achterin nog Blind die redelijk wat ervaring heeft, de rest is allemaal tussen de 20 en 23.

26 mei 2014 om 10:11

hmm. inderdaad ja. Poulsen zal vertrekken. Dus wordt Blind standaard middenvelder

Ik denk dan dus dat hij voor de LB positie is gehaald en niet voor de CV positie

26 mei 2014 om 10:20

Ik denk voor beide posities.
Ajax kan niet vertrouwen dat Boilesen een seizoen lang fit blijft. Riedewald is nog te jong. En alleen Denswill als LCV is ook te weinig. Daarnaast mis je ervaring achterin als Moisander vertrekt. Hij past dus perfect in het profiel.
Maar ik ben persoonlijk niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Viergever heeft wel drang naar voren als linksback en is kopsterk. Maar voetballend vind ik hem te kort komen. Hij is puur linksbenig en zijn handelingssnelheid is zeer laag. Ik had liever iemand anders gezien met meer kwaliteiten.

26 mei 2014 om 11:06

Riedewald is overigens een cm of cv dus ook niet iedeaal om als aanvallende back te spelen.

26 mei 2014 om 12:11

Ik ben een ajacied, en ik vind Viergever een nuttige aankoop.

Rechtsback: Van Rhijn en jeugd (tete, Ligeon). Daar is Viergever sowieso niet nodig.
Rechts centraal: Veltman en Van der Hoorn. Daar is Viergever ook niet nodig.
Links centraal: Moisander gaat weg. Dus alleen Denswil, daar is Viergever sowieso nodig.
Linksback: Boilesen is vaak geblesseerd helaas. Blind kan er wel spelen, maar die staat vaak op het middenveld. Riedewald is nog jong. Daar is Viergever dus ook sowieso nodig.

Kortom: Links centraal en linksback zijn twee posities waar Ajax Viergever nodig heeft. Dit komt door het vertrek van Moisander, en doordat Boilesen fysiek onbetrouwbaar is.

Snap je?

26 mei 2014 om 12:33

haha, top Leidsehood.

Ik snap het.
Al vind ik Viergever niet echt een "ajaxspeler".

26 mei 2014 om 22:34

Frdon,

Van een voetballiefhebber zoals jij mag men toch wel verwachten dat je wel een klein beetje verstand hebt.

Viergever is linksbenige centrale verdediger, of was jouw dat in vier jaar tijd niet opgevallen? Dus dan moet er nu toch wel een lampje bij je gaan branden voor welke positie Viergever is gehaald. Vervolgens kun je in de tekst opmaken dat Viergever is gehaald voor de vermoedelijke vertrek van Moisander.

Bazoer daarentegen speelt al een heel seizoen lang op de middenveld als verdedigende middenvelder. Ook dat had je in de Jupiler League kunnen constateren.

Ook is er onduidelijkheid van wat Denswil gaat doen, maar vermoedelijk krijgt men met hetzelfde concurrentiestrijd te maken van afgelopen seizoen tussen Veltman en Van de Hoorn. Maar nu zal het vermoedelijk tussen Viergever en Denswil gaan. Althans, als Denswil zelf denkt dat hij dat kan winnen, want anders zal hij wellicht Ajax willen verlaten.

Heel simpel Stefano. Als je je uiterste best doet en goed speelt op de trainingen dan kom je vanzelf in de basis. Dan maakt het niet uit of er net een aankoop is gedaan.
Vorig jaar ging iedereen er vanuit dan vd Hoorn basisspeler zou worden nadat Alderweireld was vertrokken maar niets was minder waar toen Veltman goed speelde.
Dit scenario zou zich zomaar nog een keer kunnen voordoen bij Viergever en Denswill.

Wat verwacht denswil dan? Dat hij zonder goed te presteren een standaard basis speler wordt? Hij mag al blij zijn dat ajax met hem verder wilt. Zulke spelers die zichzelf groter vinden dan Ajax moet je gewoon afscheid van nemen. Misselijk makend mannetje is het. En daarbij heb je ook nog een dweil van een zaakwaarnemer die zogenaamd belangrijk vind dat zijn cliënt meer speeltijd moet krijgen. Want anders gaat hij gewoon naar een andere club en daarbij strijkt de dweil zaakwaarnemer weer een mooie commissie. Van mij mag denswil vertrekken!

Concurrentie houd spelers scherp. Dit jaar zullen Denswil en Viergever gaan concureren voor hun plek. Zonder deze aankoop zou Denswil geen concurentie hebben voor zijn positie. Persoonlijk denk ik dat Denswil centraal gaat spelen en viergever als linksback. De kans is ook groot dat Viergever in een soortgelijke positie beland als vd Hoorn.

Voor 3 jaar tekenen bij PEC en Nederland ligt aan z'n voeten. Zelfde scenario als Lachman

26 mei 2014 om 10:12

Komt Lachman ook bij ajax vandaan dan?

Denswil zal echt wel aan zijn speelminuten gaan komen. Ajax speelt komend seizoen weer op drie fronten mee. Om lang mee te kunnen doen heb je een brede selectie nodig. Bovendien zal Moisander ( waarschijnlijk) nog wel vertrekken en focust Viergever zich niet op één positie. Het voordeel van Viergever is dat hij ook op andere posities uit de voeten kan als de nood aan de man komt.

26 mei 2014 om 12:06

Precies. Moisander gaat toch weg. Wat zeurt Denswil dan nog? Hij komt er wel, ik vind het een prima verdediger, die nu nog te jong en wisselvallig is om basis te staan een heel seizoen.

Ik weet niet of Denswill opbouwend wat goed is.als dit wel het geval is gaat hij die concurentiestrijd wel winnen.

Geen discussie waard. Lekker wegdoen en verder gaan met jongens die wel willen. Wat een omhoog gevallen snotneus.

Wat een hoop sneue reacties hier.... Die jongen is 21 en wil gewoon speelminuten maken en vraagt aan Ajax wat zijn perspectieven zijn. Dan kan Ajax gewoon aan die jongen vertellen wat die in de optiek van Ajax zijn. Komt bijvoorbeeld viergever voor hem in de pikorde?
Dan kan die jongen bedenken wat hij wil strijden voor een plek bij Ajax of bijvoorbeeld een niveau lager spelen maar wel veel meer kans op speelminuten. Dit is niet arrogant maar om jezelf en carierre denken.
En wordt helemaal simpel van die vergelijkingen met Bakkali want die verglijking gaat helemaal mank. Bakkali is een mannetje van 17 die speelminuten eist, terwijl Denswill een man is van 21 die speelminuten moet maken en zijn perspectieven wil weten bij Ajax.
En als hij die weet kan hij een beslissing maken door bv voor verhuur of verkoop te kiezen.... Is iig beter voor hem als nog een jaar half mee draaien.....

Denswil komt nog veel te kort. Logisch; want hij staat er 5 jaar te vroeg in. Helaas hebben ze tegenwoordig geen geduld om eerst die jaren bij een subtopper te spelen.

26 mei 2014 om 10:54

Nou misschien is dat nou net wel wat hij wil.... Als de kans op speelminuten klein is bij Ajax dat hij verhuurd of verkocht kan worden aan een subtopper en daar wel zijn speelminuten kan maken. Kan hij daar groeien en beter worden.....

26 mei 2014 om 11:21

Dan had hij wel bijgetekend. Men wil nu direct profiteren van de talentenstatus. Logisch, want 80 valt later terug of tegen en dan krijg je nergens meer een supersalaris.

Financieel is het beleid van Ajax om elk jaar enorm veel buitenlandse talenten van de tweede categorie op te kopen niet zo verkeerd. Als er maar 1 van de 10 doorbreekt, ben je tegenwoordig uit de kosten. De echte toptalenten zijn echter al onhaalbaar. Waar je vroeger de sterren van een Olympische Spelen nog kon halen, gaan die nu direct naar een topclub.

Sportief schiet je er weinig mee op. De doorgebrokenen zijn na 1 seizoen al weg, en je kwaliteit daalt hard met al die jongelingen in een team.

Lekker laten gaan deze mentale slappeling. Wat een arrogantie van een 21 jarig ventje! Dit knulletje mag god op de blote knieen danken dat hij überhaupt bij Ajax mag spelen! Weg ermee is zijn perspectief wat mij betreft!

Als hij de beste is op zijn positie, dan speelt hij. Hij doet net alsof hij Kompany voor zich heeft ofso. Als hij echt talent heeft, dan speelt hij spelers van het niveau Moisander en Viergever uit de basis. Verdedigers die je overal kan kopen en niet eens belachelijk duur zijn. Anders is hij de tijd en moeite niet waard.

Deze jongen moet gewoon lekker z'n best doen op de training en minder praten. Hij wil weten of hij 'perspectief' heeft? Volgens mij moet iedere speler bij een topclub zich wekelijks bewijzen, niet? zo lang hij geen topverdediger is a la Sergio Ramos moet hij gewoon vechten voor z'n plek. Wil hij dat niet? prima, daar is de deur. Wat wil Denswil dan ooit gaan doen als hij een niveau hoger wilt spelen? Denkt hij nou dat hij dan zichzelf ook niet moet bewijzen en dat hij geen concurrentie gaat krijgen? Dat de speler zo denkt is één, maar dat een zaakwaarnemer hier op in gaat. Tja, dat zegt veel over Haatrecht. Die vent is alleen uit op geld en heeft schijt aan de voetbalcarriere van z'n client.

In Amsterdam noem je het gedrag van Haatrecht en Denswil een gotspe...

Waarom heeft iedereen het nog over Moisander, die vertrekt toch gewoon deze zomer? Dan heeft Ajax dus Denswil en Viergever die het mogen uitvechten, lijkt me een prima aankoop. En lijkt me dat Denswil dan gewoon voor zijn kans moet gaan en zijn grote mond moet houden.

Haha zijn tijd komt wel, echter doe nu stoer en je verpest je carriere, wees gewoon geduldig en je hebt veel meer kans op een mooie carriere.. Legio voorbeelden!

Laat maar gaan, het is graag of niet.

In de wedstrijden die hij speelde was hij ook gewoon de slechtste, heeft echt 0,0 concentratie op het veld.
Met deze instelling zal hij het nooit redden.

Wat de sportieve perspectieven zijn!? De benen onder je reet uit lopen, het snot voor de ogen werken en laten zien dat je je plek verdient. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor meneer Denswil.

Denswill is niet slim. Maar dat wisten we al. Flapdrol heeft gebluft en dat heeft geresulteerd in de aankoop van viergever. Had ik ook gedaan. Wie denkt zo papkoker wel niet dat hij is. Goed signaal van Ajax naar de spelers dat als je moeilijk gaat doen, halen we wel n ander. Hahaha Stefano flapdrol. Hahaha. Volgend jaar maar naar Roda ofzo.

Met Winnie Haatrecht als zaakwaarnemer zou Denswil kun je dit soort gedoe wel verwachten. Als Stefano nou gewoon zelfstandig logisch nadenkt komt hij tot de conclusie dat de kans heel groot is dat Moisander vertrekt. Hij is nu back up voor wanneer Moisander of Veltman uitvalt, en dat is volledig terecht omdat beide gewoon verder zijn. Ajax ziet in hem veel potentie, anders wilde ze hem niet tot 2018 verlengen. Maar de opstelling dat hij zekerheid wil over een basisplek is volkomen misplaatst, hij moet in zijn speelminuten en trainingen aantonen dat hij die verdiend.

Zelfs als Moisander vertrekt kan Ajax hem geen garantie op een basisplek geven, hij zal zelf moeten aantonen beter te zijn als Viergever. Ik acht hem daar prima toe instaat, dus ik snap zijn ongeduld ook niet. De basis opstelling van Ajax valt niet over te onderhandelen tijdens contractbesprekingen. Zijn eigen opstelling in de contractbesprekingen maakt dat Ajax een vertrek van Moisander eerder tegenhoud omdat ze niet weten of Denswil bijtekent, terwijl een vertrek van Moisander juist de kans is waarop Denswil hoopt.

Ajax moet zorgen dat ze Denswil behouden. Ik zie veel meer potentie in hem dan Veltman. Denswil heeft vertrouwen nodig denk ik, zodat hij rustiger wordt in het veld en vooral in balbezit. Bij vertrek van moisander wordt hij basisspeler. Ik zie Viergever meer als een defensieve "super–sub", als 1ste vervanger op lcv, la en cvm, maar geen basisapeler. Hoeveel heeft Viergever nou gekost? Hoop niet meer dan 2,5 milj.

Viergever en Denswil zijn allebei subtop niveau net als Veltman. Over van der Hoorn maar niet te spreken.

Ajac had beter Heitinga en van der Vaart kunnen halen inplaats van Viergever en Milik.

Wordt helemaal niks zolang Overmars zulke slechte aankopen zal doen (Milik, Sana, Duarte, Viergever, van der Hoorn).

Goeie versterking voor nlse begrippen had em vorig jaar al liever zien komen! I.p.v vd hoorn denswil basis goeie backup voor hem en boilessen bij blessure 1 vd 2 ideale 12e man rolatie speler niks mis mee! En btw wie anders voor een betaalbaar bedrag zou je anders halen?? Als die niet brengt wat die moet brengen ken je hem alsnog wegdoen voor die 2miljoen.... mijn mening

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren