Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitse spits aast op record Ronaldo: ‘Dat is zeker ook een doel voor mij’

Laatste update:

In de aanloop naar zijn vierde WK kijkt Miroslav Klose uit naar het verbreken van het record van Ronaldo. De Braziliaan, die in 2002 de wereldtitel pakte, heeft in totaal vijftien WK-treffers achter zijn naam staan en is topscorer aller tijden tijdens eindtoernooien. Klose zit hem echter op de hielen.

/

De Duitse spits van Lazio staat momenteel op veertien en weet dus dat hij Ronaldo voorbij zou kunnen streven tijdens het WK in Brazilië. “Met één doelpunt kom ik op gelijke hoogte met hem, ik heb er twee nodig om hem in te halen”, rekent Klose voor in de Duitse media. “Maar dat is niet het enige waar ik me op richt”, benadrukt de routinier, die nog voor het toernooi begint zijn 36e verjaardag viert.

“Het team is voor mij het allerbelangrijkste, dat staat altijd bovenaan. Als de ploeg goed speelt, krijg ik bovendien de kans om doelpunten te maken.” Toch geeft Klose toe dat de mogelijkheid om WK-topscorer aller tijden te worden hem niet onberoerd laat. “Wij mij kent, weet dat dit zeker ook doel voor mij is.” Duitsland speelt in Brazilië in de groepsfase tegen Portugal, de Verenigde Staten en Ghana.

Denk je dat Miroslav Klose het record van Ronaldo gaat verbreken?Ja

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat het hem niet gaat lukken. Zo'n record hoort in handen te zijn van een wereldvoetballer als Ronaldo.
Klose was altijd een nuttige spits met een hele mooie carriere, maar geen wereldvoetballer.

26 mei 2014 om 12:19

Records zijn er om gebroken te worden maar volgens meneer teddybeer hier moet je een wereldspeler ervoor zijn, top notch mentaliteit zeg, 10/10.

26 mei 2014 om 13:57

@trenbolone je hoeft het niet met me eens te zijn.

Maar ik vind het gewoon mooier staan.
Als Klose wk topscoorder aller tijden is betekent het ook dat jij met je ongelukkige lichaam wk topscoorder aller tijden zou kunnen worden als je maar genoeg wedstrijden in een sterke ploeg mag spelen en een beetje in de 16 mag staan wachten om een bal van dichtbij er in te pissen.
Nu doe ik klose natuurlijk wel iets te kort, maar als zo'n speler het kan, dan kan bijna elke speler het.

26 mei 2014 om 14:20

wel 'iets tekort'? Klose was gewoon een wereldspits. als het zo makkelijk was vraag ik me af hoeveel andere topspelers er hadden moeten scoren. hij staat daar juist in de zestien om die ballen er in te schieten of te koppen. als je wk topscorer aller tijden bent betekent dat je op het grootste toernooi ter wereld, met de grootste voetballers, er meer in schiet dan wie dan ook. dan ben je gewoon een absolute wereldspits en nachtmerrie voor een verdediger.

26 mei 2014 om 14:36

nou ja...als je 8-0 wint van Saudi arabie en je scoort in die wedstrijd 3x dan hoef je nog geen wereldspits te zijn. Maar het tikt wel lekker aan op je totaal.

en zijn dit hieronder de cijfers van een wereldspits?
Gewoon een goede spits die heel nuttig in het duitse elftal is.

Seizoenclubwedstrijdendoelpuntencompetitie
1998/99vlag van Duitsland FC Homburg181regionalliga
1999/00vlag van Duitsland 1. FC Kaiserslautern20bundesliga
2000/01vlag van Duitsland 1. FC Kaiserslautern299bundesliga
2001/02vlag van Duitsland 1. FC Kaiserslautern3116bundesliga
2002/03vlag van Duitsland 1. FC Kaiserslautern329bundesliga
2003/04vlag van Duitsland 1. FC Kaiserslautern2610bundesliga
2004/05vlag van Duitsland Werder Bremen3215bundesliga
2005/06vlag van Duitsland Werder Bremen2625bundesliga
2006/07vlag van Duitsland Werder Bremen3113bundesliga
2007/08vlag van Duitsland FC Bayern München2710bundesliga
2008/09vlag van Duitsland FC Bayern München2410bundesliga
2009/10vlag van Duitsland FC Bayern München253bundesliga
2010/11vlag van Duitsland FC Bayern München211bundesliga
2011/12vlag van Italië SS Lazio2712serie A
2012/13vlag van Italië SS Lazio2915serie A
2013/14vlag van Italië SS Lazio 22 7 Serie A

26 mei 2014 om 16:38

Maar klose heeft ook belangrijke goals gemaakt, evenals Ronaldo dat heeft gedaan.
Zo heeft Ronaldo ook onbelangrijke goals gemaakt op het WK, zoals deze hattrick van klose tegen Sa.

Ik hoop ook dat Ronaldo z'n record behoudt, want dat is een echte legende en was een weergaloze voetballer, maar als Klose het record verbreekt dan moet je dat ook gewoon respecteren en niet deze bijzondere prestatie bagatalliseren met dit soort eenzijdige statistieken.

26 mei 2014 om 12:22

Zo'n record hoort in handen te zijn van degene die de meeste goals maakt. Klose is inderdaad nooit een echte geweldenaar geweest, maar hij is wel altijd een echte killer geweest. Niets voor niets heeft hij zichzelf in de situatie gebracht waarin hij dit record überhaupt kan verbreken!

26 mei 2014 om 12:24

Die mening mag je hebben. Ronaldo is ongetwijfeld een grotere voetballer geweest dan Klose, maar heeft dit zeker niet zo lang volgehouden. Eigenlijk al sinds Ronaldo naar Real Madrid ging, werd hij minder, toen was 'ie pas 25. Na z'n 30e heeft Ronaldo helemaal niks meer laten zien. Klose is nu bijna 36 (tijdens WK 36) en acteert nog steeds op het allerhoogste niveau! Wat mij betreft is de topscorerstitel straks meer dan verdiend voor Klose, alleen al om zijn veel betere mentaliteit verdient 'ie het meer dan Ronaldo.

26 mei 2014 om 12:33

Dus Klose verdient het record door Ronaldo's 'mindere' mentaliteit?

Wat een grote hoop onzin verkondig jij hier. Vergeten dat Ronaldo al 2 slopende blessures heeft gehad, voordat hij naar Real Madrid ging?
Vergeten dat hij door die blessures niet zo lang kon voetballen?

En dan nog heeft hij 15 goals gemaakt, terwijl Klose daar een stuk of 3-4 Wk's voor nodig zal hebben.

Wat een grap zeg...wat meer respect voor de beste voetballer allertijden mag wel.

26 mei 2014 om 12:38

Klose gaat nu zijn vierde WK in, Ronaldo heeft op 3 Wk's gespeeld. Klose scoorde er 14 in 3 Wk's, Ronaldo 15. Dus dat ontloopt elkaar nauwelijks.

Klose verdient het in mijn ogen inderdaad meer dan Ronaldo. Al was 'ie nog zo goed, schijnbaar heeft hij niet voldoende kunnen scoren om de topscorerstitel te behouden (mocht 'ie die titel inderdaad kwijtraken). Als Klose meer weet te scoren, was Klose in doeltreffendheid op Wk's gewoon beter, of je het nou leuk vindt of niet. Of Ronaldo dan één van de beste voetballers aller tijden was doet hier niet ter zake.

26 mei 2014 om 12:42

Ronaldo is juist degene met een geweldige mentaliteit. Na die slopende knieblessure alsnog op het hoogste niveau terugkeren en geweldig spelen. Dat is pas mentaliteit.

26 mei 2014 om 12:47

Wat maakt het nou uit wie deze titel meer verdient? Ronaldo is recordhouder en wordt wellicht geevenaard of doorbroken door Klose en daarna zal er iemand anders opstaan die het record weer breekt, big deal

26 mei 2014 om 12:53

Ronaldo was aanwezig op 3 Wk's: 1994, 1998 en 2002

Op het WK van 1994 heeft Ronaldo niet eens gespeeld, dus ken je feiten a.u.b.

En dat jij nog zegt dat het aan Ronaldo's mentaliteit ligt dat hij niet langer door is gegaan, geeft aan dat jij niks over hem weet. Wat een schande is aangezien hij door velen als een van de grootsten ooit wordt gezien.
Ooit gelezen of gehoord over zijn 2 zware blessures? Misschien kan je daarmee de link leggen waarom hij niet alles uit zijn carriere heeft kunnen halen.

Klose een veel betere mentaliteit dan Ronaldo, wat een grap zeg! Als Klose een zoveel betere mentaliteit had waar was hij dan in de finale van het WK 2002 tegen, juist ja, het Brazilië van Ronaldo? Nergens, hij werd gewisseld in de 74e minuut en keek toe hoe Ronaldo met 2 doelpunten geschiedenis schreef en Brazilië wereldkampioen maakte....

26 mei 2014 om 13:15

Ronaldo is naar 3 wk's geweest maar heeft maar op 2 gespeeld. In 1994 heeft ie niet gespeeld.

26 mei 2014 om 13:47

@israel Amir

"ronaldo was aanwezig op 3 Wk's: 1994, 1998 en 2002

Op het WK van 1994 heeft Ronaldo niet eens gespeeld, dus ken je feiten a.u.b."

Volgens mij moet je zelf even de feiten checken! Ronaldo speelde en scoorde namelijk ook op Wk2006

26 mei 2014 om 13:48

Hebben we het over dezelfde persoon, Israeli-Amir? Ronaldo heeft op 3 Wk's gespeeld, namelijk 1998, 2002 en 2006. Daarnaast rep ik in mijn tweede reply met geen woord meer over de mentaliteit, snap niet dat je hier zo graag over door wilt gaan. Om het Klose meer te gunnen om zijn mentaliteit is wellicht een verkeerde stellingname geweest, maar in mijn tweede reply had ik het hier al niet meer over. Ook de impact van de doelpunten doet niet ter zake, daarvoor is Ronaldo al rijkelijk beloond met allerlei onderscheidingen.

26 mei 2014 om 13:49

@zieki

94, 98, 2002, 2006

4 geweest, 3 gespeeld dus

26 mei 2014 om 13:55

Christiano ronaldo of messi die pompen er wel 10 a 15 doelpunten in per WK!!! Flauw grapje natuurlijk

26 mei 2014 om 14:53

Het ging mij vooral om wat je zei over zijn mentaliteit...het kwam over alsof hij niet serieus was of iets dergelijks..

En ja, Ronaldo heeft op 3 Wk's gespeeld....in 2006 was hij echter geen schim meer van de Ronaldo op de Wk's van 1998 en 2006. Dit was echt de 'gordo Ronaldo' zoals helaas veel mensen hem zullen herinneren.

En ja, als Klose zijn record verbreekt is het niet meer dan verdiend...alleen ik hoop het niet. Heb wel een zwak voor Ronaldo, mede doordat hij na elke blessure toch weer terugkwam en het fenomeen dat hij was bij PSV en Barca en in mindere mate bij Real Madrid.

Maar je hebt gelijk, hij heeft op 3 Wk's gespeeld....een verkeerde aanname aan mij kant

26 mei 2014 om 15:10

Fijn dat je nu ook erkent dat Ronaldo het record dus niet verdiend. Als je slechts op 2 Wk's je klasse kan etaleren, is het niet gek dat je het record kwijtraakt. Hoe spijtig ook dat dit door blessures e.d. komt, zo werkt het nou eenmaal.

Maar uiteindelijk hoop ik stiekem ook dat Ronaldo 'm houdt, als dat betekent dat die Duitsers er vroeg uit vliegen...

26 mei 2014 om 21:00

Pfff wat triest zeg al die rekensommetjes over aantal wk's. Verdient Gerd Müller m dan niet? Die kegelde er 14 in in 2 wk's. Records zijn er om verbroken te worden en er zijn meer spelers dan Ronaldo, C.Ronaldo en Messi. Van mij mag Klose m pakken, altijd n zeer nuttige speler geweest.

26 mei 2014 om 12:25

Okay, dan mag Klose niet meer scoren voor Duitsland.

26 mei 2014 om 13:05

Precies! Ronaldo scoorde ook nog tegen zwaardere tegenstanders en op veel mooiere manieren.

Van Klose's 14 goals scoorde hij er 7 met het hoofd tegen de mindere landen....ronaldo was veel spectaculairder( en beslissender, en beter)

26 mei 2014 om 13:19

Idd en hoeveel Wk's heeft deze jongen wel niet gespeeld?

26 mei 2014 om 13:51

Even veel als Ronaldo...al schat ik dat Ronaldo wel meer wedstrijden heeft gespeeld (gok ik)

26 mei 2014 om 14:25

inderdaad, 94, 98, 02 en 06 heeft Ronaldo allemaal aan mee gegaan. alleen heeft hij in 94 niet.gespeeld. als Klose straks topscorer aller tijden is, is dat terecht. want hij heeft gewoon de meeste dowlpunten dan gemaakt en ik gun het hem van harte! het is gewoon een killer, ouderwetse spits. gewoon die ballen er in schieten daarvoor staat hij daar.

26 mei 2014 om 14:30

Ronaldo heeft in het Wk van 1998, 2002 en 2006 gespeeld. Klose 2002, 2006 en 2010 en nu 2014.

26 mei 2014 om 14:54

Dan nog Ronaldo met Klose vergelijken. Alsjeblieft zeg. Ronaldo was in elk punt beter dan Klose op koppen nagelaten.

26 mei 2014 om 16:42

Jij vraagt hoeveel Wk's klose "wel niet" gespeeld heeft...op dit moment zijn dat er dus even veel als Ronaldo en heeft hij slechts 1 doelpunt minder gemaakt.

Ik ben ook een groot fan van Ronaldo en hoop dat hij z'n record behoudt, maar je mag ook respect hebben voor de prestaties van deze Klose

Ik volg het Duitse team niet heel erg maar staat deze man nog steeds in de basis dan? Duitsland heeft wel betere spitsen toch?

26 mei 2014 om 12:23

Klose is een goede killer hoor, hij scoort altijd waar hij ook maar speelt. Low is een fan van hem en klose is weer fit. Gomez is gaat volgens mij niet mee dus hebben ze hem als enige echte spits ; volgens mij nemen ze ook 1 jonge spits mee maarja ik denk toch dat Klose zal starten.

26 mei 2014 om 14:26

Muller, Reus of Gotze in de spits zijn dan ook nog opties.

Als hij de eerste spits wordt en tegen Ghana en de VS mag aantreden moet het mogelijk zijn. Portugal zal lastiger worden maar als hij speelt krijgt hij zeker de kans.

Klose verdient alle lof en respect voor zijn carriere, maar laat hem aub niet aan record van Ronaldo komen. Die moet nog even behouden blijven voor het voetbal.

Ik neem aan dat ie niet in de basis staat? Dan zal het toch lastig worden om dat record te verbreken. Ik vind eigenlijk ook dat Ronaldo er meer recht op heeft dan Klose.

26 mei 2014 om 12:21

Gomez is er niet bij en wie hebben ze dan als spits? Klose scoort altijd en is gewoon een killer.

26 mei 2014 om 12:41

Müller, Schürrle of Götze kan toch ook?

26 mei 2014 om 12:51

Dat zijn geen echte spitsen maar middenvelders en ik verwacht dat Low een echte apits wil hebben

26 mei 2014 om 12:51

Spits*

26 mei 2014 om 12:38

Volgens mij zegt hij nergens dat hij beter is dan Ronaldo.
Je mag hem zeker te oud noemen, maar als hij er op het WK twee in prikt is hij gewoon de baas.

Denk dat er maar weinig spelers het hem na doen om zo lang op zo'n hoog niveau actief te blijven.

26 mei 2014 om 14:27

of Ronaldo nou beter.was of niet, het gaat om de meeste doelpunten. en als Klose hem pakt is dat meer dan verdiend.

Hij gaat het wel redden hoor. Low is een grote fan van hem en ze hebben geen betere spits, Gomez is volgens mij niet fit en Klose is en blijft een killer voor het doel. Bovendien heeft hij een goeie klik met Ozil.

26 mei 2014 om 12:26

Kiessling is de beste duitse spits van dit moment. Ik heb geen idee waarom hij nog nooit is opgeroepen.

26 mei 2014 om 13:12

Omdat Klose al jaren presteert en een goeie killer en bovendien goeie man is in je team. Hij is wss 1 van de meest ervaren spelers die actief zal zijn op het WK en bovendien de lieveling van de coach, Low.

26 mei 2014 om 14:56

Eens ik vind het ook onbegrijpelijk dat zon goeie spits ontbreekt. Hij scoort jaarlijks rond de 20 goals in de Bundesliga.

26 mei 2014 om 16:57

Kiessling zal je nooit zien bij Duitsland zolang Löw bondscoach is. Hebben een bijzonder slechte verhouding. In 2013 verscheen daar op VI een artikel over, moet je maar ff googlen..

http://www.vi.nl/ nieuws/kiessling-speel-niet-voor-duitsland -zolang-low-coach-is.htm

Moet lukken toch, mits hij basis speelt of überhaupt speelminuten krijgt.
Ghana en de Vs zijn toch landen waar een duitsland er zo 2 á 3 tegen inprikt.

Ik hoop voor hem dat het niet gaat lukken.

Deze houten Klaas mag het record niet overnemen van de beste spits allertijden, punt!

Als Ronaldo minder erge blessures had gehad zou hij zeker meer dan 20 goals gehaald hebben, dit fenomeen

Records zijn om verbroken te worden, maar please God, laat Klose niet scoren op het WK. Zou niet mooi zijn voor het voetbal. Messi, Cr7, zulke spelers 'mogen' het record verbreken, maar Klose? Met alle respect: Komop zeg...

Maar goed, ook al Klose dat record verbreekt, zal hij niet in de buurt komen van de legendarische mythe Ronaldo.

26 mei 2014 om 14:18

Nou die 2 mogen dan wel heel hard aan de bak. Messi heeft maar 1 goal en CRonaldo 2. Onzin natuurlijk klose verdient dit als hij het flikt. Heeft constant gepresteerd op landelijke toernooien. Het is bijna een andere speler als die voor Duitsland speelt. Altijd maar weer klose die er 1 inprikt. Dit zal niets afdoen aan de prestaties van Ronaldo, hij is en blijft een fenomeen.

26 mei 2014 om 14:55

Die twee samen gaan nog niet eens zoveel goals maken als R9 in zijn eentje. Je ziet wanneer de druk toeneemt en Messi en CR7 het metmindere spelers moeten doen ze niet zo goed zijn wanneer het er op aankomt. Ronaldo speelde eergisteren ook slecht en wasonzichtbaar zoals wel vaker in grote wedstrijden. Messi faalde een week eerder tegen Atletico.

Wat maakt het nou uit wie er in handen is van het record. Records zijn er om verbroken te worden, en als deze ouwe Duiter de kans krijgt om dat de doen, is dat toch alleen maar leuk. Ben benieuwd of hij in de basis zal starten als spits.

Ik hoop echt dat dat Klose dit record niet breekt. Klose als topscorer allertijden op het Wk.. ipv Ronaldo een van de beste spitsen ooit. Hij staat niet in de basis toch?

26 mei 2014 om 14:59

Ga er maar vanuit dat Klose gewoon in de basis zal staan....maar ach, wat als het record verbroken wordt? Ronaldo heeft genoeg andere prestaties geleverd waardoor we hem zullen herinneren.

Bijvoorbeeld door als 19/20-jarige in zijn eerste seizoen bij Barcelona 47 keer te scoren in 49 wedstrijden en hierdoor topscorer van Spanje werd en de Gouden Schoen won.

Miroslav Klose, niet echt een voetballer waar ej voor naar eht stadion gaat maar presteert overal en met name in die Mannschaft. Op toernooien altijd belangrijk en ook al is hij bijna 36 zijn selecteren is gewoon heel terecht. Weet precies wat er nodig is om te presteren op mondiale toernooien en geeft altijd alles. Het record is voor mij niet belangrijk want Ronaldo blijft voor mij de beste spits die er ooit heeft bestaan...al komt Zlatan toch ook akelig dichtbij

Klose start op de bank, komt in het veld en scoort idd... met zijn kop en evenaart Ronaldo en ik zie hem zelfs all time topscoorder worden. Dat gunt Low hem ook wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren