Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gewilde Benatia stuurt aan op vertrek bij AS Roma: ‘Dit is onacceptabel’

Laatste update:

Mehdi Benatia zegt niet aan te sturen op een zomerse transfer, maar de verdediger baalt behoorlijk van de aanbieding die AS Roma hem heeft gedaan. De Marokkaans international werd een forse salarisverhoging beloofd als hij er met zijn ploeg in zou slagen om de Champions League te bereiken en dit deed het team van trainer Rudi Garcia, maar hij is niet onder de indruk van het gedane voorstel.

/

Dat terwijl de van Udinese overgenomen stopper ook een jaar geleden al voor veel meer geld naar andere clubs dan i Giallorossi had kunnen verkassen. “Mijn zaakwaarnemer adviseerde me zelfs om hier niet naartoe te gaan, omdat ik elders meer kon verdienen en Roma niet eens Europees speelde”, vertelt Benatia aan La Gazzetta dello Sport. “Maar ik heb nergens spijt van.”

“Roma had mooie plannen en er werd verteld dat ik een beter contract zou krijgen bij kwalificatie voor de Champions League. Maar het bod dat ze hebben uitgebracht is onacceptabel. Er gaan geruchten dat ik vier miljoen euro per jaar zou willen, maar ze bieden me nog niet eens drie miljoen aan. Terwijl ik alleen vraag of ze hun belofte willen nakomen. Mijn probleem is dat ik te goed en te eerlijk ben. Ik ben teleurgesteld, ik verdien meer respect”, vindt de Marokkaan, die in de belangstelling staat van zo ongeveer alle Europese topclubs.

Denk je dat Mehdi Benatia bij AS Roma blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan vertrek je toch. Lekker naar Monaco, dan krijg je zo 4 miljoen en is alles netto.

28 mei 2014 om 12:23

Monaco terwijl deze jongen naar bijna ieder topclub kan.

Monaco ? Nee, liever niet .

28 mei 2014 om 15:39

hij kan naar iedere topclub ja en vorige jaar ook al naar vele topclubs en koos voor roma waar hij vervolgends een fantastische seizoen speelt en champions league haalt roma wilt hem nu zijn salaris verdubbelen van 1,4 naar 2,8 miljoen per jaar 100% salarisverhoging dus en dat is niet genoeg vind hij en daarom fllirt hij met andere clubs maar hij heeft een huis gekocht in rome en vorige jaar voor roma gekozen voor 5 jaar dus ik ga er nog steeds van uit dat hij wilt blijven

28 mei 2014 om 17:05

helaas voor roma is het zo vaak met Marokkaanse spelers dat ze heel erg vervelend worden als ze hun zin niet krijgen...dus ik zou hem laten gaan

je zag het ook bij bakkali, Labyad en el hamdaoui...iedere voetballer gaat voor het gel maar bij Marokkaanse spelers is dit wel heel erg extreem

28 mei 2014 om 12:27

Moeilijk he lezen?

Hij geeft aan dat Roma haar belofte niet is nagekomen, maar dat wil je niet zien he?

28 mei 2014 om 12:35

@camacho: idd man, krijg je weer van die comments over dat Benatia denkt dat ie groter dan de club is... net als Bakkali en Labyad en al die anderen....
tazzz alsof Clubs zo heilig zijn.

28 mei 2014 om 12:38

Als je goed leest heeft Roma wel een aanbieding gedaan, maar vind deze geldwolf dat te weinig. AS Roma heeft waarschijnlijk wel een ruim salaris aangeboden, alleen kijkt deze man naar de rest van de voetbalwereld en gaat die huillie huillie doen over 3 miljoen euro. Dat is veel te weinig, meent hij..

28 mei 2014 om 12:47

Geldwolf? Als hij dat was dan was hij nu wel bij Psg of vroeger al in het Midden-Oosten.

28 mei 2014 om 12:53

Aefde... Hoe weet jij in godsnaam of ze wel een goede aanbieding hebben gedaan? Misschien hebben ze idd wel een gierige aanbieiding gedaan

28 mei 2014 om 12:55

Als jouwn baas je 2000 euro beloofd en je krijgt maar 1000.. dan baal je ook flink en dan ben je geen geldwolf.. het toegezegd en ze houden hun nu niet aan hun woord. Logisch verhaal

28 mei 2014 om 13:04

Er staat nergens dat ze een bedrag hebben toegezegd, alleen dat ze een salarisverhoging hebben toegezegd en hem daarom een verbeterd salaris hebben aangeboden. Dit salaris voldoet schijnbaar niet aan de eisen van Benatia en daar beklaagt ie zich nu over.

28 mei 2014 om 13:07

Er staat in de tekst een stukje: 'ze bieden me nog niets 3 miljoen aan'.
Naast dat er volgens mij gramaticale fouten in deze zin zitten denk ik dat het er om gaat dat Roma om en nabij de 3 miljoen geboden heeft.

28 mei 2014 om 13:09

Het salaris pas niet bij zijn status. Hij is een van de beste verdedigers ter wereld en ze bieden hemmaar 3 mln per jaar aan

28 mei 2014 om 13:09

Heeft iemand hier wel het artikel zelf gelezen?? Roma is de belofte wel degelijk nagekomen. Er waren geen bedragen opgenomen in de afspraak. De verhoging is gekomen maar meneer wil meer. Dit komt mede door zijn zaakwaarnemer. Die hoort de mogelijke salarissen van barca etc. Vind dit niet netjes gespeeld via de media en daarnaast staat dit tegen zijn eerdere uitspraken. Hij zit prima, is echt topverdediger, prachtig seizoen gedraaid. Wordt gewaardeerd en is geliefd.. Speel het dan netjes en ga nu niet Roma afvallen.. 40 miljoen minimaal dan maar.

28 mei 2014 om 13:34

Misschien zijn er andere beloftes gemaakt die Roma niet zijn nagekomen. Ik ga er niet van uit dat Benatia zit te liegen.

28 mei 2014 om 14:01

Geldwolf? het is hem beloofd. En als hij ergens anders vorige seizoen meer kon verdienen en hoger spelen en toch naar roma is gegaan. Is het juist geen geldwolf.

28 mei 2014 om 14:21

Nee Benatia liegt niet, dit is Roma nog nooit eerder overkomen kijk een Pjanic bijvoordbeeld die gaat ook gewoon akkoord, de eerste Marokkaan bij Roma en t gaat meteen mis!

28 mei 2014 om 14:28

Maar 3 mln..? Luxeproblemen man

28 mei 2014 om 14:33

@camacho

Reageer je op mij? Ik heb het hele artikel gelezen, wat is je punt? Hij wilt meer verdienen en bij een club spelen die uitkomt in de CL. Hij heeft ze voor het uitkiezen, toch niet moeilijk dan. Dan vertrek je bij Roma en klaar.

28 mei 2014 om 15:00

Ben atia voelt zich genaaid, de comment is niet meer dan normaal. Zou jij daar blijven zitten als je. Merkt dat ze niet eens eerlijk met je om kunnen gaan?
Lekker vertrekken joh, zat clubs die hem wel zien zitten en zelfs meer bieden.

28 mei 2014 om 16:06

Volgens mij laat Benatia zich de kop gewoon gek maken inderdaad. Aan de ene kant hoop ik dat Roma eruit komt met Benatia, mocht dit niet het geval zijn dan maar voor een dikke 40 miljoen verkopen.

Zou toch wel teleurstellend zijn mocht Roma een aantal sterkhouders verliezen. Benatia zou dus kunnen vertrekken en je weet niet hoe serieus de interesse voor Strootman is (man utd). Daarnaast lees ik verhalen dat er voor Destro is geboden.

Wordt een spannende transferperiode, hoop dat we kunnen versterken ipv verkopen....

28 mei 2014 om 21:33

Wacht even las ik dat net nou goed benatia is een geldwolf
Heb je gezien waar sneijder speelt

28 mei 2014 om 12:49

Roma heeft hem waarschijnlijk een bod gedaan van 2,6 miljoen per jaar! De dubbelen van wat hij nu momenteel verdiend dus. De Roma fans zijn moeilijk en zullen dit niet accepteren dus het is al beter dat hij vertrekt want als je eenmaal wat verkeerds doet in de ogen van de Roma fans zullen zij zich keren tegen je en dat laten ze duidelijk merken tijdens wedstrijden! Jammer voor Benatia wat het is echt een topper!

28 mei 2014 om 13:12

City schijnt 40 miljoen te hebben geboden vanmiddag.

28 mei 2014 om 14:05

Dat is geen verkeerd nieuws! City heeft echt een goede stabiele verdediger nodig. Is Benatia goed tegen bewegende spelers en met veel ruimte achter zich? Kan jij mij daar meer over vertellen?

28 mei 2014 om 14:08

Klopt heb het net gelezen en dat hij waarschijnlijk zelf ook al akkoord is met City.

28 mei 2014 om 14:18

Benatia is echt compleet hij is snel, sterk, een op een kom je hem zelden voorbij! En het sterkste kant van hem: Hij is voetballend zo goed! Je kan niks negatiefs vinden in zijn spel

Ze bieden me niet eens 3 miljoen per jaar

28 mei 2014 om 12:28

Als hij nu op dit moment al 2 miljoen per jaar verdiend, en ze hebben beloofd om zijn contract fors op te waarderen wanneer er CL word gehaald. Dan snap ik dat hij geen genoegen neemt met minder dan 3 miljoen per jaar, dan is het zeker geen forse verbetering van zijn contract. Echter als hij nu op een 1.3 miloen zit en na 2.6 miljoen kan gaan dan mag hij zeker niet klagen.

28 mei 2014 om 12:47

Dus als een club bijvoorbeeld 40% loonsverhoging geeft is dat niet fors? Alleen 100% is fors?

28 mei 2014 om 12:53

En wat als hij nu 2.2 miljoen verdiende en nu 2.7 miljoen. Een halfmiljoen salaris verhoging. Is dat niet fors genoeg. Het draait alleen nog maar om geld. Zelfs de cl is al niet eens meer intressant voor deze meneer. Roma moet hem verkopen en alex van psg naar roma halen.

28 mei 2014 om 13:00

Ik denk dat hier iets belangrijks wordt vergeten:

AS Roma kan hem wel een aanbieding doen, daar hoort een tekenpremie bij. Ik denk dat AS Roma er al lang vanuit gaat dat hij vertrekt en daarom geen hoog bod heeft gedaan, aangezien zij daar dan verlies op zullen maken. Hij is niet te houden. Dit zal ongetwijfeld meespelen bij AS Roma in de onderhandelingen.

28 mei 2014 om 13:53

ik las dat die 1,4 miljoen verdiend en dat roma dat zou willen verdubbelen naar 2,8 miljoen

28 mei 2014 om 17:02

A zeg nou zelf vergeleken met andere topspelers is zijn salaris niks

Roma zou er beter aan doen om te cashen en met dat geld nieuwe getalenteerde verdedigers te halen.
Hij zeer goed maar geen legende.

28 mei 2014 om 14:07

Dat ligt eraan of ze in staat zijn om Benatia tevreden te stellen en welke ambitie AS Roma heeft dat ze willen nastreven. Ze gaan komend seizoen de CL in en zijn een grote club in Italie.

Willen ze Dortmund achterna of de aansluiting maken bij de Europese top? En kunnen ze over de financiele middelen beschikken daarvoor.

Kom naar mijn club vriend:FCB

Lijkt een breuk te willen forceren.

28 mei 2014 om 12:36

Breuk forceren ?

Ze zijn de belofte niet nagekomen. Je bedoelt dat AS Roma een breuk wilt forceren?

28 mei 2014 om 12:41

Mag je mij uitleggen welke belofte Roma niet nagekomen is! Roma heeft gewoon een verbeterde aanbieding gedaan, maar deze knul vind dat weer niet goed genoeg. Nu gaat hij net doen of Roma beloftes niet nakomt, terwijl hij gewoon eens genoegen moet nemen met een miljoenensalaris waar 4 miljard mensen jaloers op zijn!

28 mei 2014 om 12:45

Hij heeft gewoon gelijk en daar is niks mis mee. Als Roma niet het gewenste bedrag wilt betalen, dan gaat hij toch lekker naar Barca? Als Roma niet akkoord gaat met een 40 miljoen (wat ik gehoord heb) dan heeft hij recht van spreken. Benatia zit al met zijn hoofd in Barca denk ik.

28 mei 2014 om 12:47

@aefde, ja! Laten alle topvoetballers even genoegen nemen met 3 miljoen, zie je dat gebeuren? Nee, dus hij verdient waar hij recht op heeft. Kijk anders even naar het salarishuis van Chelsea als je wilt? Als je Benatia hebt zien spelen dan snap je ook meteen wat een geschikt salaris voor hem zou zijn

28 mei 2014 om 12:52

@aefde

“roma had mooie plannen en er werd verteld dat ik een beter contract zou krijgen bij kwalificatie voor de Champions League. Maar het bod dat ze hebben uitgebracht is onacceptabel. Er gaan geruchten dat ik vier miljoen euro per jaar zou willen, maar ze bieden me nog niets drie miljoen aan. Terwijl ik alleen vraag of ze hun belofte willen nakomen. ''

Een beter contract dus. Waar is jou bron over het betere contract dat hem aangeboden is?

Lekker makkelijk om te schreeuwen over die andere 4 miljard mensen, maar we spreken over de voetbalwereld waar met miljoenen wordt gesmeten.

Dan is Benatia's salaris echt peanuts. Al helemaal voor zo een kaliber verdediger. Kom gewoon je belofte na en er is niets aan de hand.

28 mei 2014 om 12:56

Roma heeft hem een salarisverdubbeling aangeboden, naar het schijnt. Dat is dus rond de 2,5 miljoen per jaar. Als Benatia dat te weinig vind, ja sorry, maar meer betalen dan dat kan Roma gewoon niet op dit moment. Als hij dat te weinig vindt, dan moet hij maar een transferverzoek indienen. Zo simpel is het.

Maar hij had nooit dit aan de pers moeten melden. Kijk dan wat een puinhoop dit is geworden, niemand wordt hier beter van, Benatia niet, Roma niet en de supporters al helemaal niet. Benatia's reputatie onder de Roma fans is hierdoor echt zowat vernietigd.

28 mei 2014 om 12:58

Als er geen concrete bedragen zijn afgesproken dan kan je Roma nu niet kwalijk nemen dat hun bod niet hoog genoeg is.

Ze zijn hun afspraak wel nagekomen aangezien ze een verbeterd contract hebben aangeboden.

Eigenlijk komen ze hun belofte wel na want ze hebben een verbeterd aanbod gedaan.

28 mei 2014 om 12:59

@ Inmessionante

Aefde heeft gewoon gelijk. Kun je wel zeggen waar is jouw bron over het betere contract, maar waar is jouw bron die zegt dat zij geen verbeterd contract hebben aangeboden? Uiteraard heeft Roma niet minder salaris geboden en dus is in principe elke aanbieding een verbetering. Of hij meer zou moeten verdienen dan wat hij vraagt is een tweede, maar Roma is voor zover we hieruit kunnen opmaken gewoon haar belofte nagekomen. Overigens staat op de site van La Gazzetta letterlijk dat ze bij plaatsing met 'een mooi contract' zouden komen, dat is ook nogal multi-interpreteerbaar.

28 mei 2014 om 13:04

Giallarosso89

Hmm, ben echt benieuwd wat hij dan bedoelt met ''belofte.'' Misschien zeiden ze tijdens de belofte iets anders.

@jm87

Voor de rest ben ik het met je eens over dat hij het niet in de media moest loslaten. Blijkbaar vat hij dit heel serieus op.

Benatia is de bron, lees de tekst; ga ervan uit dat je dit niet zomaar uit je duim zuigt.

Ja, kijk. Ik wil ook wel graag weten wat Roma dan beloofd heeft.

Overigens wil ik Roma niet in diskrediet brengen, want vind het een erg mooie club; echter ben ik benieuwd wat er allemaal bedoeld wordt.

28 mei 2014 om 13:15

@ inmesstionante

Ik heb de tekst gelezen en het originele interview, en daar staat in dat hem een verbeterd/ mooi contract is beloofd bij plaatsing. Er is hem overduidelijk een verbetering aangeboden want een slechter contract gaan ze hem niet aanbieden. Dan is Roma dus haar belofte nagekomen, maar bestaat er tussen Benatia en Roma blijkbaar een groot verschil van mening over wat een 'mooi' contract dan zou moeten zijn. Wat er precies beloofd is weten we niet, maar als Benatia zegt dat hem een mooi contract is beloofd en hij vindt de aanbieding geen 'mooi' contract moet hij niet gaan roepen dat ze hun belofte niet nakomen, dan is hij gewoon teleurgesteld in hun voorstel. Dat is wat anders.

28 mei 2014 om 14:28

@inmessionante

Benatia verdient nu ongeveer 1.2 miljoen. Nu klaagt hij dat hij geeneens drie miljoen krijgt. Dus dan zal het aanbod wel ongeveer 2.5 miljoen zijn geweest.

Als je dat een slecht aanbod vindt, zeg het maar.

Nee, het is duidelijk. Benatia zijn hoofd is op hol gebracht. En nu zet hij de club onder druk. Die is dus weg.

28 mei 2014 om 14:35

jmh87 en Leidsehood

Ik weet niet precies wat er geboden is, de bron zal ik wel gaan zoeken om het te lezen.

2,5 mil is alsnog niet veel voor zo een speler, maar Roma kan volgens mij niet al teveel betalen.

Verder denk ik ook dat hij vertrekt.

Zou een domme zet van Roma zijn. Geef die man een goed salaris dan haal je dat er wel weer uit als je hem verkoopt. Iedereen wil hem hebben dus dat verkopen is geen probleem.
Andere kant is het hoogst waarschijnlijk een truc om net dat extra beetje uit de onderhandelingen te halen.

Tjah, bij andere clubs kan er tegenwoordig veel meer verdiend worden. 2,5 miljoen per jaar is gewoon een uistekende salaris maar ook spelers Benatia leest wel eens voetbalnieuws en als je dan de salarissen bij clubs als Barca, Real, City, Psg, Monaco, United en ga zo maar door ziet langskomen dan is het neit heel vreemd dat hij het maximale er uit wilt halen.

niet eens 3 miljoen per jaar?! Asociaal, daar kan een verwend voetballertje als jij niet eens van leven.

28 mei 2014 om 12:35

Zegt de man met een chelsea logo, waar de jeugdspelers nog merr verdienen. Sinds de term marktwerking in het leven is geroepen hoeft een benatia geen genoegen meer te nemen met "maar" 2,5miljoen. Daar komt bij dat Roma zn beloftes blijkbaar niet nakomt. Uit dit artikel blijkt dat zijn doorn in het oog te zijn.

28 mei 2014 om 12:49

Wat heeft zijn Chelsea logo ermee te maken, of ga je er vanuit dat Senderious het beleid bepaalt bij Chelsea

28 mei 2014 om 13:10

Buffon98, volgens mij geeft ie zelf al aan dat Roma een aanbieding heeft gedaan, maar dat hij die niet acceptabel genoeg vindt. Roma is dus wel degelijk zijn afspraak nagekomen, maar Benatia vindt het niet genoeg. Echter heeft ie nog een contract wat ie met zijn volle verstand heeft getekend (en hij zal toch niet verwacht hebben dat zijn contract van 1,3 miljoen per jaar ineens opgewaardeerd werd naar het 3-voudige?) en dus kan Roma gewoon vragen wat ze voor hem willen of hem zijn contract laten uitdienen. Het is aan hem dat verbeterde voorstel te tekenen en meer te gaan verdienen, of je huidige salaris doorbetaald te krijgen.

28 mei 2014 om 18:58

Dat ik fan ben van Chelsea wil niet zeggen dat ik het eens ben met het beleid van ze. Tevens verdienen jeugdspelers niet meer dan 2,5 miljoen.
2,5 miljoen per jaar zal jij waarschijnlijk niet veel geld vinden, maar ik vind dat het wel veel geld is.gezien het feit dat wij harder werken voor veel minder geld.

Nou verkopen dan. Daar moet je heel makkelijk in zijn. 3 miljoen per jaar is voor een verdediger van de serie A ook een behoorlijk salaris.

28 mei 2014 om 13:16

Niet voor de beste verdediger van de serie A en een van de beste verdedigers ter wereld, zeker dit seizoen

Het gaat hem duidelijk niet om het geld maar om gemaakte beloften/afspraken. Zoals in 't artikel staat had hij elders hoger kunnen spelen en meer kunnen verdienen maar wilde graag naar Roma. Wat hier niet in staat, en wel in het originele artikel is dat Roma blijkbaar een aanbieding gedaan heeft waar ze ook nog van vinden dat hij er nie over mag onderhandelen en dat hij t maar gewoon moet accepteren. Wat Benatia vervolgens gezegd heeft, is dat hij dan liever helemaal niks tekent en zijn oude contract houdt, waar hij dus nog minder mee verdient. Klinkt allemaal niet zo raar hoor.

28 mei 2014 om 13:13

Roma wil gewoon niet verder gaan dan de naar verluid 100% opslag die hij gaat verdienen als ie tekent. Benatia heeft het heel makkelijk, hij kan tekenen en meer verdienen of niet tekenen en hetzelfde blijven verdienen. Bij de eerste wordt Benatia beter, bij de 2e Roma, maar toch zeurt Benatia over de eerste optie. Een beetje ondankbaar vind ik dat.

28 mei 2014 om 13:14

Niet? Roma heeft toch een beter contract beloofd, en aangeboden? Roma heeft hem toch niet een vast bedrag beloofd? Volgens mij voldoet Roma dan aan zijn belofte, en een salaris wat hij verdient onacceptabel noemen zoals hij zelf doet, poe. Gevaarlijk dat soort teksten, verwende miljonairs zijn het. Je verdient een miljoenensalaris en na een hele korte tijd wordt dat, zoals beloofd, nog verhoogd en nog het is niet goed. Bah.

Die gaat naar Engeland.

Nu snap ik waarom hij steeds in de media aangeeft dat hij een transfer zou overwegen. Als er afspraken niet worden nagekomen dan snap ik dat hij teleurgesteld is en nu zijn opties wil bekijken. Want normaal is Benatia niet iemand die zo in de media komt en dit soort verhalen verkoopt. Maar hij moet nou niet teveel voor onrust zorgen, want Roma is wel diegene die hem de kans gegeven heeft, want volgens mij was alleen PSG concreet om hem over te nemen van Udinese. Kennelijk waren de rest van de clubs toen nog niet overtuigd.

Schijnt dat zijn zaakwaarnemer al in Barcelona is. Benatia zou de ideale speler zijn voor Barcelona. Fysiek sterk, snel, verdedigend een beest en kan zonder problemen met ruimte achter zijn rug spelen. Heeft nu ook een leeftijd waar hij op zijn best zou moeten zijn.

Was bij Udinese al een van de beste verdedigers in de Serie A en liet zelfs Thiago Silva achter zich bij een prijsuitreiking voor de beste verdediger. Alleen nu is hij zo populair omdat hij bij de top meedoet, maar de topclubs hadden hem vorig jaar voor minder geld kunnen ophalen bij Udinese.

28 mei 2014 om 12:40

Barcelona is uit de running voor hem. Ze vinden 40 milj. te duur nl. De prijs is de laatste 2 maanden nl. omhoog geschoten vanwege interesse van Chelsea en City.

28 mei 2014 om 12:43

City en Chelsea zijn ook geen verkeerde clubs voor Benatia .

28 mei 2014 om 14:43

City heeft al 40 miljoen geboden vanmiddag. Zal wel City worden verwacht ik.

Hij verdient ongeveer 1,25 miljoen euro per jaar dat is wel weinig vind ik voor een verdediger van zijn kaliber.

28 mei 2014 om 12:35

als dat bedrag wat jij zegt waar is vind ik een verdubbeling daarvan wel reeel...

als je van 1,25mil naar 3mil+ gaat is wel een beetje overdreven, ik snap as roma wel

28 mei 2014 om 12:39

Dan moet Roma die belofte maar niet doen hé, vind je niet?

28 mei 2014 om 12:45

Er staat toch ook nergens dat Roma hem 4 miljoen heeft beloofd? Wel staat er dat Roma zijn contract fors zou verbeteren. Als hij eerst 1,25 miljoen verdient, en daarna iets minder dan 3, dan is het contract toch ook flink verbeterd?

28 mei 2014 om 12:46

Ik vraag me af of Roma ook daadwerkelijk de belofte heeft gedaan om hem zo veel te geven.

Punt is dat Roma het niet kan betalen om iedereen zulke hoge salarissen te geven, althans nu nog niet. Mehdi verdient wel een verhoging, maar niemand weet welke afspraken zijn gedaan.

Daarnaast had hij dit nooit de media in moeten slingeren.

28 mei 2014 om 12:50

@ Rojiblanco10

"terwijl ik alleen vraag of ze hun belofte willen nakomen."

@ Giallorosso89

Ik ga ervan uit dat hij niet liegt en dat Roma wel degelijk een belofte heeft gemaakt, maar je hebt gelijk dat we het niet kunnen weten. Nu is het wachten op wat Roma hierover zou zeggen. Het zou dom zijn van Benatia om hierover te liegen.

En ik ben het ook akkoord dat ik het niet netjes vind dat hij dit zomaar in de media zegt.

28 mei 2014 om 12:58

@mugatu
Ik geloof Benatia wel hoor, maar niemand wordt beter van deze puinhoop. Iedereen is aan het speculeren en conclusies aan het trekken, terwijl niemand het fijne ervanaf weet, ook ik niet als trouwe Roma volger.

Uiteindelijk zijn de Roma supporters van deze situatie de dupe: voor ons eindigt dit verhaal hoe dan ook slecht.

28 mei 2014 om 13:06

@ Giallorosso89

Ik begrijp dat het voor de Roma fans inderdaad niet leuk is. Het is inderdaad voor niemand goed dat er soap ontstaat rond de transfer van Benatia.

Maar als je een belofte maakt dan moet je die nakomen. Het is een fout van het bestuur. Zo moesten de situatie beter inschatten.

Benatia moet het intern oplossen en niet zomaar dingen beginnen roepen in de media.

Ik zie iedereen negatief reageren over Benatia maar waar het hem om gaat is dat afspraken niet nagekomen worden.

28 mei 2014 om 12:49

Wie zegt dat nou? Er staat toch dat hem een aabieding is gedaan? hij zegt dat de belofte was dat hij een verbeterd contract zou krijgen, er staat toch nergens hoeveel loonsverhoging er moest komen o.i.d.?

Kijk Mehdi, als we na één seizoen iedereens salaris gaan verdubbelen dan zijn we binnen een jaar bankroet. Immers kan je ook geen salarisverlaging krijgen na een slecht seizoen.

Verder verdient Benatia natuurlijk wel een verhoging, maar door deze interviews loopt de situatie compleet uit de hand. Hij had dit gewoon binnenskamers moeten houden, dit is gewoon onprofessioneel en komt zijn reputatie zeker niet ten goede.

Onder de Roma supporters begint de liefde voor Benatia in ieder geval nogal te bekoelen.

Ik denk dat het enige wat hem nog in Rome houdt het feit is dat Roma flink veel geld wil zien voor hem: 40 miljoen, anders hoef je niet aan te kloppen.

28 mei 2014 om 14:20

Hoezo vinden de fans hem nu minder? Ik zal er niet van opkijken als dit verhaal uit zijn verband is getrokken. Benatia was dit jaar zo ongeveer jullie beste speler, hij heeft matige verdedigers naast zich hoor.

28 mei 2014 om 14:31

Omdat hij in de pers aan het roepen is dat hij meer geld wil natuurlijk. Het verhaal ligt weliswaar wel wat ingewikkelder, maar goed, je maakt je niet geliefd door te roepen dat je niet tekent en wellicht wil vertrekken omdat er niet genoeg geld op tafel komt.

Daarnaast loopt Roma nogal wat imagoschade op door deze puinhoop, omdat Benatia zijn mond voorbijpraatte tegen de pers.

Wat is dat toch met die Marrokaanse spelers en respect ik begrijp daar weinig van. Er zijn echt zoveel spelers die opzoek zijn naar respect nadat ze nog niet heel lang wat gepresteerd hebben. 1 jaar bij Roma aan de gang, goed gespeeld en aast nu op het geld.

28 mei 2014 om 12:35

Natuurlijk alleen die Marokkaanse (!!!) spelers...

Andere spelers doen dat niet, wanneer ze het opeens goed doen.

Komaan man, wees eerlijk en doe niet belachelijk! Het is toch normaal dat je meer wilt verdienen als je 1 van de belangrijkste spelers bent en zeker als je nog zoveel belangstelling hebt van andere clubs.

28 mei 2014 om 13:43

Op dit moment verdient hij 1.3 miljoen. dan ga je naar ongeveer 3 miljoen dat is wat we uit de tekst kunnen opmaken. Wat is daar nou belachelijk aan? Je speelt 1 jaar bij AS roma om dan ineens van 1.3 naar 4 miljoen te gaan is pas belachelijk. Los daarvan weten wij allebei niet wat de belofte is.

28 mei 2014 om 13:51

Het is belachelijk dat je begon over Marokkanen...

Benatia zegt duidelijk in het interview dat Roma hun belofte niet nakomen. Natuurlijk weten we niet wat belooft is, maar als er een belofte is gedaan dan moeten ze het nakomen. Het kan ook zijn dat Benatia liegt, maar dan zou dan wel heel erg dom zijn. Hierdoor ga ik er vanuit dat hij niet liegt.

Als je baas je een opslag belooft van 500 euro en uiteindelijk krijg je er slechts 200 euro bij, ga je ook niet zo heel blij zijn.

28 mei 2014 om 13:58

Het verbaast mij alleen maar dat er veel Marokkaanse spelers vaak over respect hebben. Daar is helemaal geen negatieve lading aan. Het valt mij gewoon op.

Natuurlijk zal je met slecht 200 minder gelukkig zijn.

Toch denk ik dat het niet veel hoger kan liggen. Want Totti verdient 4.5 miljoen. Het zal heel raar zijn om iemand die 1 jaar bij de club het salaris op te waarderen naar een bedrag dat dicht bij de levende legende te leggen. Dat geeft alleen maar scheve verhoudingen.

Ik vind het niet eens zo gek om voor een salaris probleem te zorgen bij je club. Benatia wil natuurlijk ook maximale uit zijn carrière halen. En zo maak je de kans groter dat een Europese topclub zich meldt.

28 mei 2014 om 19:27

Nee, niet alleen die Marokkaanse spelers Mugatu, dat zie je owen niet zeggen... Lees dus niet wat je lezen wilt.

Wat hij aangeeft is dat het wel verdomd vaak gebeurt bij Marrokaanse spelers dat het over respect gaat. Dat kan je niet ontkennen! Voorbeelden te over

Niet zo op je teentjes getrapt zijn.

28 mei 2014 om 12:38

@ owen

Wat is dat toch met mensen die niet kunnen lezen wat er staat? Hij vraagt slechts van de club dat ze de gedane belofte nakomen.

28 mei 2014 om 13:49

Als de belofte is een hoger salaris en zij gaan naar 3 miljoen dan vind ik dat zeker wel getuige van respect. Je moet even in je achterhoofd houden dat kind van de club 4.5 )miljoen verdient. Veel hoger kan Roma dus blijkbaar niet gaan.

28 mei 2014 om 12:39

@owen

[shaking my head]

Als iemand een belofte niet nakomt, dan ben je op je p*k getrapt, of je nou Marokkaans of Chinees bent; afkomst heeft hier weinig mee te maken.

Je bent in mijn ogen vrij respectloos wanneer je je belofte niet nakomt, dit geeft aan dat je er niets om geeft en je woorden gewoon ''lucht'' waren.

28 mei 2014 om 13:05

Ja, natuurlijk. Maar toch zijn het vaak Afrikaanse spelers die over "respect", en trouwens ook over geld beginnen. Misschien heeft het iets te maken met dat ze weten hoe het is om arm op te groeien, dat ze meer gefocusd zijn op geld? Natuurlijk wil elke speler zoveel mogelijk verdienen als hij maar kan, kijk naar die altijd maar opgewaardeerde contracten van Messi en Ronaldo, maar toch richten zij zich niet heel erg op het geld. Kijk bijvoorbeeld die situatie met Toure, dat hij zich niet gerespecteerd voelde. Eto'o naar Anzhi terwijl hij naar allemaal topclubs in Europa kon op dat moment. Boussoufa naar Anzhi, Belhanda naar Dinamo. Ook hier in Nederland bij buitenlanders merk ik heel erg dat alles om respect draait. Veel meer dan bij Europeanen. Die vinden het over het algemeen wel best. Ik stond laatst bij een Marokkaanse snackbar om wat eten te halen, en een jongen die daar werkte noemde me meneer(ben 20 en zie er jong uit), meteen zei de baas die naast hem stond dat hij me niet zo moest noemen want ik was nog maar een jongeman. Waar ik dus ongeveer uit opmaakte dat iemand Meneer noemen, respect aantoond, wat ik nog niet verdiende. Een Nederlandse verkoper zou waarschijnlijk, al dan niet knipogend, een jongen van 10 al jongeman noemen. Geen idee wat er de reden voor is, maar het tonen en krijgen van respect zit er in die culteren blijkbaar veel meer in

28 mei 2014 om 13:45

Het gaat mij echt niet om de afkomst. Maar hij kan spreken over gedane belofte. Uit de tekst kun je opmaken dat hij naar ongeveer 3 miljoen salaris gaat. Als je 1.3 miljoen verdient in je eerste jaar vind ik dat een behoorlijke vooruitgang. Wij weten beide niet wat voor andere beloftes er gedaan zijn. Maar ik vind het wel getuige van '´respect´´ als je salaris verhoogd van 1.3 naar 3 miljoen.

28 mei 2014 om 14:37

Jouw ervaring is er eentje, je kan dan niet spreken over een heel volk.

Juist Marokkaanse mensen nemen jongere mensen serieus. Maar goed dat is een andere discussie.

28 mei 2014 om 12:41

Wat kraam jij weer voor onzin uit. Hij is al bij Udinese gekozen als beste verdediger van de serie A. Speelt al 3 jaar constant op een hoog niveau. En jij zegt hij aast op geld maar hij tekende een contract waar hij minder mee kon verdienen dan bij andere clubs. Dus als de club na een goed seizoen niet aan haar belofte houdt is dat inderdaad niet echt respectvol he ?!

28 mei 2014 om 13:52

Vind altijd jammer dat mensen zeggen je kraamt onzin uit. Hij verdient nu 1.3 miljoen ongeveer. En er staat in de tekst dat hij naar ongeveer 3 miljoen kan gaan. Meer dan een verdubbeling is toch reëel? Wellicht kan Roma niet meer bieden. Totti verdient bijvoorbeeld 4.5 miljoen. Wellicht was de belofte een verbeterd contract. Dan heeft Roma wel aan haar belofte gehouden. Dit getuigt dan toch van respect?

28 mei 2014 om 14:04

Je zegt het zelf, wellicht. Misschien is hem 4 mln euro aangeboden, dan is roma de belofte dus niet nagekomen en dan ligt het voor de hand dat Mehdi hier niet blij mee is

28 mei 2014 om 14:07

Of hij wil een vertrek forceren? Hij zou wellicht ook graag op salarisniveau van de Rossi en Totti willen zitten.

28 mei 2014 om 14:22

Neee hij zegt toch dat hij graag naar Roma wil blijven of niet soms. Anders zou hij toch niet moeilijk doen om zn salaris?

28 mei 2014 om 14:22

4 mln beloofd*

28 mei 2014 om 14:30

Denk niet dat 4 miljoen is beloofd als er staat: ''er gaan geruchten dat ik 4 miljoen per jaar zou willen'.

28 mei 2014 om 12:48

Bij Udinese was hij al een van de beste van de Serie A... Hij heeft gelijk hij kan bij Barca, City enzovoort gewoon 4 miljoen euro per jaar verdienen terwijl hij bij AS Roma waarschijnlijk 1,25 miljoen euro verdiend. AS Roma had dus ook nog een belofte gedaan wanneer ze CL zouden gaan spelen dat hij dan een salarisverhoging krijgt en nu krijg je dit, je beste speler van 2013/2014 niet eens 3 miljoen euro per jaar laten verdienen.

Verder is hij al 27 en is het tijd om naar de absolute top te gaan vertrekken want alle respect voor Roma ze zullen echt niet beter worden dan Juventus de komende jaren. Ik vind AS Roma een prachtige club het liefst behouden ze iedereen.

28 mei 2014 om 13:47

Hoe je het wend of keert van 1.3 miljoen naar 3 miljoen is toch een behoorlijke vooruitgang? Wellicht kan Roma gezien haar huishouding niet meer bieden? Daar al eens over nagedacht. Als de belofte is je krijgt bij CL een hoger salaris en zij gaan naar 3 miljoen dan is dat toch een logische stap. Dat Benatia dat niet genoeg vind is natuurlijk een ander verhaal.

28 mei 2014 om 14:27

je begrijpt er weinig van ? ehmm misschien zou je je dan meer moeten verdiepen in andere culturen.
ontopic:benatia is 1 van de sterkhouders van as roma ,dus hij heeft naar mijn mening gewoon recht op een topsalaris.

28 mei 2014 om 14:32

Zo makkelijk weer om te zeggen dat ik er weinig van begrijp. Leg het dan uit.

Jouw mening is dat hij recht op een topsalaris heeft. Bijna naar 3 miljoen is een topsalaris bij Roma. Alleen Totti 4.5 en De Rossi 6 verdienen meer.

United / Barca / City hij kan veel clubs. Voor 30/40 miljoen kan je prima vervangers halen.

Zelfs bij Milan zou hij meer verdienen waar ze al veel te gierig zijn. Vind het maar apart. Bij Roma hebben ze 1 van de beste cv's op dit moment onder contract staan. Beloon die jongen dan ook eens. Volgens mij is geld ook niet echt het probleem bij Roma.

Deze man heeft er samen met strootman en pjanic voor gezorgd dat je de miljoenen van de cl dit jaar op je rekeing bij kan schrijven. Bouw op deze speler en geef hem desnoods 6 miljoen, hij is zo gewilt dat je hem volgend jaar voor 30 miljoen minimaal doorverkoopt. Roma heeft verdedigend nog nooit zo goed gestaan als afgelopen seizoen. het middenrif klopt gewoon waardoor de 'iets mindere' spelers boven hun kunnen presteren.

Off : nieuwe uittenue is helemaal zwart met een gouden randje.
CL tenue krijgt een andere vorm met voornamelijk witte verwerking

Mensen die zeggen dat hij niet zo moet huilen, hebben jullie deze man zien spelen? Al een aantal jaar één van de beste verdedigers van Italië. Hij is sterkhouder en verdient een transfer naar een topclub als Barca. Als AS Roma wilt laten blijken dat ze hem willen behouden moeten ze niet met 3 miljoen per jaar komen. Dat bedrag is niet marktconform als je kijkt naar verdedigers zoals een John Terry die al meer verdient. Benatia kan naar mijn mening in de top 10 van de beste centrale verdedigers momenteel.

Die zaakwaarnemers zijn ook van die totale amateurs. Als er een belofte gemaakt wordt, vraag je voor je client toch "hoeveel en bij welke prestaties en zet het gelijk even op papier"? Ze verdienen zat maar zijn net zo incapabel als die domme spelers zelf!

28 mei 2014 om 12:54

Zal hij dat niet gedaan hebben dan? Er staat nergens dat ze niks vastgesteld hebben.

28 mei 2014 om 13:06

Als het is vastgesteld kan Roma het niet zomaar niet nakomen, dus lijkt me niet nee. Hier geeft hij dat ook een beetje aan: "terwijl ik alleen vraag of ze hun belofte willen nakomen. Mijn probleem is dat ik te goed en te eerlijk ben"
Je hoort dit soort verhalen trouwens constant in de voetballerij.

28 mei 2014 om 13:17

Het zijn wel professionals, zal wel vastgelegd zijn. Daarom is hij zo gefrustreerd, maar wij zullen het nooit weten!

28 mei 2014 om 18:01

Zoals ik al zei, als het vastgelegd is moet het nagekomen worden. Dus lijkt me van niet. Anders is het namelijk voldoende reden om transfervrij weg te mogen lopen

28 mei 2014 om 14:09

Varane is zeker goed, maar zie ik niet de overstap maken van Real naar Barca

28 mei 2014 om 18:01

En ook nog van de aartsrivaal haha

Ik zie hier mensen lopen roepen dat hij gelijk heeft en dat dit respectloos is, maar dat kun je niet weten. Als Roma heeft gezegd dat hij een verbeterd contract zou krijgen, en hij gaat er met de aanbieding op vooruit dan hebben ze zich toch aan hun belofte gehouden? Er staat hier nergens dat er een bepaald minimumsalaris bij moest zitten of dat er een percentage loonsverhoging beloofd was ofzo? Niemand weet hier wat de afspraken zijn maar dat weerhoudt er een boel mensen niet van om maar over Benatia of Roma zn mening te gaan roepen.

28 mei 2014 om 12:56

Het zijn professionals die hebben dat wel vastgesteld hoor. Benatia is waarschijnlijk 4 mil beloofd. Dat krijgt hij niet aangeboden, dus is hij teleurgesteld in Roma.

28 mei 2014 om 13:03

Euh ok wat heeft dat ermee te maken dat het professionals zijn? Dat ontken ik toch niet. Ik zeg alleen dat niemand hier weet wat de afspraken zijn, net zo min als jij weet dat hem 4 mln beloofd is. Benatia zegt op de site van La Gazetta letterlijk dat hem een 'mooi' contract beloofd is, we weten dus niet eens of er bedragen zijn afgesproken en voor zover we kunnen opmaken uit deze bronnen is Roma haar belofte gewoon nagekomen want ze hebben hem echt geen slechter contract aangeboden. Dat hij teleurgesteld is heel wat anders dan zeggen dat Roma haar afspraken niet nakomt.

28 mei 2014 om 13:17

Profs praten nooit openlijk over bedragen, ik kan gewoon niet geloven dat hij zo zou reageren zonder dat er iets is vastgelegd.

28 mei 2014 om 14:34

dit soort jongens komen meestal uit een arme buurt,zij moeten vaak hele gezinnen verzorgen kijk maar naar eto'o hij ging ook voor het geld naar anzhi,en of het nou een marokaan is of ghanees, dit soort jongens hebben nou eenmaal een hardere mentaliteit.

28 mei 2014 om 16:58

Dat is een aanname die je maakt en mogelijk zou kloppen. Alleen Labyad en Bakkali zijn in Nederland en België opgegroeid en Benatia in Frankrijk. Ik zeg niet dat ze niet alsnog hun familie zouden kunnen onderhouden in Marokko, maar dat lukt met 3 miljoen ook wel hoor, alles is daar betrekkelijk goedkoop. Ik vind het gewoon geldwolven. Dat sommige het daar niet mee eens zijn, prima.

Ik vind de houding van benetia op zijn zachts gezegd niet netjes. Eerst verkondigd hij nog graag met Roma de cl in te gaan, om vervolgens keer op keer (in)direct aan te geven te willen vertrekken. Natuurlijk verdient deze jongen wel salarisverhoging, maar Roma kan het zich niet permitteren hem 300 van zijn oude salaris te geven. Dit zou ook niet fair zijn richting enkele andere spelers van Roma, die ook een uitstekend jaar hebben gekend. Daarnaast vind ik het al helemaal niet correct om het via de media te spelen, nu lijkt het wel alsof hij een vertrek wil forceren.

Mensen, lees eerst eens het artikel goed door voordat je dingen zegt die nergens op slaan. Anders heb je zo weer allemaal Marokko discussies hier.. Het gaat hem er gewoon om dat hem een belofte gedaan is, en die niet nagekomen is (tot nu toe althans). En ik geloof het best, kan me niet voorstellen dat hij daarover gaat liegen. Aan de andere kant is het niet netjes om dit zo de media in te gooien, hij had het beter binnen de club kunnen houden. Plus zijn eerdere beloftes over het dat hij met Roma de CL in wou gaan.. Maar zou jammer zijn als hij vertrekt, eindigt het huwelijk tussen hem en Roma toch best snel. Al had je dat wel aan zien komen, hij was bij Udinese al héél sterk en bij Roma is hij alleen maar beter geworden. Zou voor elke club in Europa een versterking zijn. Maar voor Roma een aderlating, dit soort spelers moet je toch zien te houden als je iets wilt laten zien in de CL. Want een gelijkwaardige vervanger haal je niet zomaar terug, ik zag dat ze Astori wouden halen. Een goede CV, maar er op achteruit gaan doen ze wel dan. Marquinhos terughalen zou geweldig zijn voor ze, naar die kans acht ik héél klein.

28 mei 2014 om 13:19

Dit had hij inderdaad binnenskamers moeten houden. Nu komt hij zelf negatief over en ik vind dat hij nu op een nare manier wil gaan vertrekken. Als de belofte niet is nagekomen dan snap ik dat hij teleurgesteld is, maar hij gaat nu wel slecht om met Roma. Zij zijn wel de club die voor hem zijn gegaan en hem nu de kans bieden om zichzelf te laten zien op topniveau. Dat gaf die zelf ook aan toen hij bij Roma kwam. De andere clubs werden kennelijk nooit concreet op Psg na.

Las zelf dat Roma voor Mangala wou gaan als ze Benatia verkopen. Zou voor Roma een goeie optie zijn, maar ik denk dat de prijs te hoog gaat worden door de interesse van andere clubs. Als ze het lukt dan doen ze goeie zaken.

28 mei 2014 om 15:08

Ja precies, iets meer respect richting je club zal hem sieren. Uiteindelijk zal hij toch vertrekken op een niet al te sierlijke manier, wat toch jammer is. Mangala zou perfect zijn, maar denk niet dat Porto hem voor een bedrag laat gaan wat Roma kan betalen. In Italië kan ik buiten astori geen vervanger noemen, misschien uit een andere competitie..

Rare kop trouwens, om te zeggen dat hij op een vertrek aanstuurt terwijl in de eerste zin al wordt gezegd dat Benatia niet zegt op een vertrek aan te sturen.. schrap dan één van de twee zou je zeggen. Overigens staat dit ook in het artikel in de Gazetta, dat hij niet weg wilt.

Roma is haar belofte gewoon nagekomen, maar hem is een 'mooi' contract beloofd (uit gazetta). Dan is er waarschijnlijk een flink verschil van mening wat dan een 'mooi' contract is, Benatia vindt blijkbaar dat hij een stuk meer waard is, maar om het zo in de media te gooien is ook weer niet heel handig.

28 mei 2014 om 13:18

Eindelijk iemand die t snapt! Roma heeft hem een verbeterd contract aangebonden waarschijnlijk 2,6miljoen per jaar! En hij gaat daar niet mee akkoord en zegt dan hou ik me beter aan deze contract 1,2miljoen per jaar dus kortom hij wilt meer verdienen een geldwolf dus! Roma is zijn afspraken wel nagekomen maar hij wilt meer en meer. Geen probleem want de fans zullen zijn uitspraken niet accepteren, hij is geen Totti of De Rossi!

28 mei 2014 om 13:31

Want alleen jij weet dat hem 2,6 mln is aangeboden. Misschien zijn er andere beloftes gemaakt die AS roma (een prachtige club) niet is nagekomen. Ik ga er niet van uit dat Benatia liegt in dit interview.

Als hij een geldwolf was dan zou hij nooooooiit bij AS Roma of Udinese spelen, want hij kon toen hij nog 19 ofzo was naar het Chelsea van Mourinho maar hij bedankte. Als hij een geldwolf was dan had hij vorig jaar al gekozen voor een Barcelona of ergens in Rusland gaan voetballen

28 mei 2014 om 14:11

Nee maar jij weet t wel zogoed dat Roma dat niet heeft geboden toch? Je gelooft wel wat Benatia allemaal zegt maar als er wat vanuit Roma komt is t niet waar? Hellyeah

28 mei 2014 om 15:23

Kom met een bron dan dat er 2,6 is geboden

sommige voetballers hebben ook wel last van hebzucht zeg.

even buiten dat AS Roma misschien de afspraken niet nakomt (wat dan niet netjes is) verdient hij verschrikkelijk veel geld net als vele anderen!! en dan nog klagen......

Naar mijn mening ligt het probleem bij zowel Mehdi Benatia als AS Roma; de eerstgenoemde maakt zichzelf onmogelijk in de Italiaanse hoofdstad door in een vroeg stadium van de onderhandelingen uitspraken te doen in de media, terwijl AS Roma blijkbaar een contractvoorstel heeft gedaan waar geen respect van uitgaat. Nu is dat laatste natuurlijk een relatief begrip, AS Roma heeft natuurlijk ook een bepaald maximum waar ze niet overheen kunnen gaan en wellicht niet aan de eisen van Benatia kunnen voldoen. Een salarisverhoging van 1,4 miljoen jaarlijks naar 3,0 miljoen jaarlijks is een enorme vooruitgang, al weet de Marokkaan natuurlijk dondersgoed dat hij bij clubs als Manchester City het dubbele kan gaan verdienen. Is dat dan een gebrek aan respect van AS Roma of een gevolg van de scheve verhoudingen op de transfermarkt?

28 mei 2014 om 14:27

In 1 zin samengevat: Guaporta wilt dat Benatia naar Barca komt.

28 mei 2014 om 14:50

Nee, wat mij betreft zijn er 'verstandigere' opties voor Barcelona. Er zal op dit moment de hoofdprijs betaald moeten worden voor Benatia en dat is hij op de langere termijn simpelweg niet waard.

28 mei 2014 om 15:00

Benatia is een monster van de bovenste plank en jij vind hem niet goed genoeg? Marquinhos is ook een optie maar is ook erg jong om de verdediging samen met Pique te leiden.

28 mei 2014 om 15:12

Nergens geeft Guaporta aan dat Benatio niet goed genoeg is. Hij geeft aan dat er 'verstandigere' opties zijn, gezien zijn prijskaartje en leeftijd. Natuurlijk hebben die andere opties ook weer nadelen, maar ik kan goed begrijpen dat Guaporta liever investeert in bv. die Marquinhos, dan het (financiele) gevecht aan te gaan met Manchester City.

Schijnt dat Roma hem gewoon een verdubbeling heeft aangeboden van zijn huidige salaris, blijkbaar is dat niet genoeg voor hem maar dan moet hij inderdaad gewoon maar een transferverzoek indienen.

Roma komt zijn afspraken na maar Benatia wil meer en Roma kan en wil dat niet bieden, Lovren staat bovenaan de lijst van vervangers voor hem en dan kan je met de rest je selectie nog verder aansterken.
Santon gaat niet komen jammer genoeg, heeft aangegeven bij Newcastle te willen blijven, was een fantastische vervanger geweest voor Balzaretti.

Denk alleen wel dat Southampton heel veel geld gaat vragen voor Lovren en het liefst zie ik wel een verdediger komen die iets meer ervaring heeft, zou voor Astori gaan van Cagliari, goedkoper, een leider en heeft ervaring.

Pff, wat een egoïst. Helaas zijn we dat toch wel gewend van voetballers.

Hier stelt Benatia mij toch wel teleur. Zou erg zonde zijn als hij het prachtige Roma verlaat voor de PL, zo valt het team toch een beetje uit elkaar. De sterkhouder in de verdediging is absoluut nodig om volgend seizoen opnieuw een gooi te kunnen doen naar de titel en niet een modderfiguur te slaan in de CL. Hopelijk blijft hij. En als hij dan blijft gaat hij hopelijk niet als een ongemotiveerde zak hooi 'voetballen'.

Mensen moeten een paar dingen weten.
1. hij is gewoon uitgeroepen tot beste verdediger van heel europa. Dat komt doordat hij het minst is gepasseerd is uit heel europa.
66% heeft hij een gevaarlijke kans tegengehouden is ook een van de hoogst percentage van alle verdedigers.

en 2,5 miljoen is voor ons echt heel veel geld maar als jij de beste verdediger van de wereld bent en je verdient minder dan een gemiddelde speler van de premier leaque heb je recht op spreken. wat voor reputatie heb je als beste verdediger van de wereld en je verdient als een van de weinigste van alle topverdedigers in de wereld. Verder moet hij ook van zijn zaakwaarnemer veel dingen doen. om een salarisverhoging vragen etc. Ik ken benatia nu al 4jaar lang sinds hij bij clermont foot speelde. en geloof mij als benatia echt een geldwolf zou zijn dan was hij 3 jaar geleden naar psg gegaan. en in zijn tijd bij olympique marseille had die ook meegetraint met chelsea en kon die daar blijven en toch koos die evoor om naar de lique 2 te gaan. bij udinese was hij ookal uitgeroepen tot beste speler van het jaar en toen had die al diverse aanbiedingen van manu etc etc dan was die ook allang al weggegaan en toch koos die voor de oude opa elftal van roma die geen prijzen pakte tot dit seizoen. hij had 5 keer de kans om naar een topclub te gaan of naar de midden oosten toch koos hij voor zijn carriere

28 mei 2014 om 18:25

Het gaat er niet om welke wedstrijden je hebt gespeeld maar om je kwaliteit en wat je dit seizoen hebt laten zien. ik Vind benatia de beste verdediger van dit Seizoen na sergio ramos en pepe. en geloof mij volgend seizoen als die naar man city,barca of bayern gaat dan word hij de beste verdediger

Deze discussie slaat helemaal nergens op. Hij heeft gewoon een goed idee van wat hij waard is op de voetbalmarkt en dat hij ziet dat hij ten opzichte van andere topverdedigers gewoon veel minder verdiend. Ik vind dit niet meer dan logisch dat hij teleurgesteld is. Ja het is veel geld natuurlijk, maar als iemand met eenzelfde functie bij een ander bedrijf 3x zoveel verdiend als ik, zou ik ook even goed nadenken voordat ik bij ga tekenen.

De kans dat Benatia vertrekt lijkt me ook groot. AS Roma heeft zojuist een foto naar buiten gebracht waar enkele sterspelers in het nieuwe tenue poseert. Waaronder, De Rossi, Totti, Gervinho en Maicon. Als een van de sterkhouders van het team had ik Benatia ook op deze foto verwacht.

Prachtig tenue overigens

Als hier Özil of Diego Costa zou staan zou er zo anders gereageerd op worden. Alleen omdat het een succesvolle Marokkaan is. Lees verder en denk verder dan een vz artikel. Hij kon overal gaan vorige jaar en meer verdienen, als roma aangeeft dat eerste seizoen wat lager salaris wordt uitgekeerd en als je cl bereikt dat het gecompenseerd word dan vind je dat wat roma nu biedt nog steeds te weinig. Vooral als je ziet dat rvp dat in bijna 2,5 maand verdiend

Hij is rond met City volgens Italiaanse media.

Mij irriteerd het van de nederlanders dat ze letterlijk Elke marokkaanse voetballer een geldwolf noemen. deze marokkaan gaat het maken of jullie het willen of niet. en voor de 2de keer hij wordt geforceerd door de zaakwaarnemer. die sissokho staat erom bekend dat die een geldwolf is. hij moet alles doen wat de zaakwaarnemer zegt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren