Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente niet bereid om hoofdprijs te betalen: ‘Maar dat hoeft ook niet’

Laatste update:

Het is duidelijk dat FC Twente geïnteresseerd is in aanvallende middenvelder Hakim Ziyech van sc Heerenveen, maar het is de vraag of het op korte termijn van een transfer komt voor de 21-jarige spelverdeler: geen van beide clubs heeft haast en Twente wil niet de hoofdprijs betalen.

/

De Tukkers zien in Ziyech de opvolger van Dusan Tadic, maar vooralsnog wordt er nog geen rekening gehouden met een vertrek van de Serviër. Hoewel Ziyech nog maar een jaar onder contract staat bij Heerenveen, zijn ook de Friezen nog niet geneigd om de middenvelder te verkopen; de clubleiding zou voorlopig vasthouden aan een vraagprijs van vijf miljoen euro voor de speler van Jong Oranje.

Twente is niet voornemens om aan die afkoopsom te voldoen. “Maar dat hoeft ook niet”, maakt voorzitter Joop Munsterman duidelijk in gesprek met Voetbal International. “Buiten Swansea City voor Luc Castaignos heeft zich geen enkele club concreet voor een speler van ons gemeld.” Heerenveen bevindt zich in een vergelijkbare situatie. “Voor Ziyech heeft zich eigenlijk nog geen club concreet gemeld”, zegt technisch directeur Hans Vonk.

Denk je dat Hakim Ziyech naar FC Twente gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit lijkt me een goede aankoop maar hij zal alleen gehaald worden als Tadic vertrekt neem ik aan. Wel een zelfde type speler als Tadic dus zie hem graag komen.

4 juni 2014 om 11:14

Ik snap totaal niet waarom ze in Amsterdam zitten te slapen, ik heb totaal geen hoge dunk van die overmas, Ziyech past fantastisch op het middenveld naast Klaassen en Blind, Ze hebben zivkovic gehaald maar als je iets wilt bereiken in CL moet je toch wel instaat zijn om spelers als Ziyech en Promes binnen te halen.

4 juni 2014 om 12:34

Dat is geen slapen, ze willen gewoon geen 5 mil neertellen voor een eenjarig contract. En ik denk dat ze vinden dat ze met Serero een prima linkermiddelvelder hebben en anders kan Schone daar ook prima spelen.

Daarbij komt er een zeer talentvolle B lichting aan, en daarom zullen ze nu niet met miljoenen gaan smijten.

4 juni 2014 om 12:36

Het lijkt mij ook een aardige speler maar juist op het middenveld komt er een sloot aan talenten aan. Bovendien twijfelen ze aan zijn mentaliteit en we hebben gezien dat ze dat bij Maher zeer goed hebben gezien. Ik heb vertrouwen in het vermogen van het Technisch hart om spelers op waarde te schatten. Ziyech is een beetje een hype geworden.

Twente vraagt wel de hoofdprijs voor een zeer beperkte speler als Castaignos maar wil die niet betalen. Dat doe je weer goed Munsterman maar dan ook niet meer klagen als anderen weinig willen betalen. Tot op heden is er namelijk geen enkele Twente speler uitgegroeit tot topper. Allemaal bleken het achteraf grote miskopen te zijn. Van John tot de Jong. Bij een grotere club bakken ze er niets van.

4 juni 2014 om 12:41

Je moet niet iedere speler willen kopen. Volgend jaar speelt er elders in de subtop weer een nieuwe Ziyech. Het is een jaarlijks terugkerend verhaal.

5 miljoen voor een talentvolle speler van Heerenveen met nog een 1 jarig contract die de laatste maanden geen basisplaats (altijd) meer had... Dat krijgen ze er vast niet meer voor..

4 juni 2014 om 11:02

Hij speeld elke wedstrijd in de basis. Een paar gemist door schorsing en niet 100% fit. Maar normaal gesproken altijd basis

4 juni 2014 om 11:13

dan heb je niet goed opgelet Rksman. na zijn schorsing stond het elftal goed en zag van Basten geen reden om te wisselen ondanks dat Ziyech gewoon fit was.

5 miljoen is mss veel geld maar normaal gesproken verdien je het dubbel en dwars weer terug!!

4 juni 2014 om 13:48

Zoals bij Maher? Daar heeft Ajax het toch goed gezien. Of geluk gehad natuurlijk

4 juni 2014 om 14:10

dat weet je niet, mss had hij het bij Ajax wel gered.
En Maher was ook een stukje duurder dan 5 miljoen en Ziyech schat ik ook hoger in dan Maher qua talent.

Ik zou het toch best een opvallende transfer vinden. Twente heeft een aardige ploeg, maar de druk ligt daar toch wat minder hoog dan bij de traditionele top 3 het geval is. Maar goed die hebben hem momenteel alle 3 niet nodig, tenzij er iemand vertrekt. In mijn ogen nog steeds de ideale vervanger voor Immers waar het hele elftal beter van zal worden bij Feyenoord.

4 juni 2014 om 10:46

Hij moet naar ajax dan kan Serero weer naar het bankje

4 juni 2014 om 11:14

jah helemaal mee eens hoor, snap niet waarom ze hem niet naar Ajax halen.

4 juni 2014 om 18:41

Serero, Duarte, Andersen en Nouri houden deze positie de komende jaren wel bezet.
Zou een overbodige aankoop zijn die niet in het nieuwe beleid van Ajax past.
Het is ook een hoog bedrag voor een speler die net 1 seizoen komt kijken bij een middenmoter/subtopper waar niet erg veel druk ligt.

4 juni 2014 om 11:11

Ik weet ook niet of voor Twente er wel echt de noodzaak is bij vertrek van Tadic. Het probleem zit niet zo zeer voorin. Met Promes, Borven en Corona/mokhtar hebben we een redelijke voorhoede met nog heel veel potentie. Die potentie moet je denk ik niet op de bank of bij het 2de proberen te laten ontpoppen.
We zien bij Ajax, Feyenoord, maar ook bij onszelf (eghan, Promes, John, De Jong) dat spelers zich ontzettend snel kunnen ontwikkelen wanneer zij hun wedstrijden pakken in het eerste (en Europese wedstrijden pakken)

4 juni 2014 om 13:45

Op het middenveld is Ziyech ook niet perse nodig. Met het drietal Gutierrez-Ebicilio-Eghan werd in de eerste competitiehelft bijna elke tegenstander ondersteboven gespeeld. Voeg daarbij een Tapia die eraan zit te komen, een Brama die weer fit is en een Promes die daar ook kan spelen, dan hoeft het niet.

Neemt niet weg dat talentvolle spelers altijd welkom zijn.

Gelukkig, hopelijk komt hij naar Feyenoord ipv Twente. Ziyech is de perfecte vervanger voor op de 10 positie.

4 juni 2014 om 10:47

En Vilhena dan?

4 juni 2014 om 10:50

Komt naast immers te staan als box to box speler

4 juni 2014 om 10:51

Vilhena op links, immers op rechts (verdedigend) ipv clasie die verkocht lijkt te worden

4 juni 2014 om 10:55

Heeft Feyenoord 5 miljoen dan?

4 juni 2014 om 11:09

Wel als Janmaat, de vrij en Pelle de deur uitlopen met meer dan 20 miljoen euro vangst

4 juni 2014 om 11:13

Kunnen ze dan niet beter spelers zoeken op de positie van Janmaat, De Vrij en Pelle?

4 juni 2014 om 12:30

Clasie vertrekt waarschijnlijk ook, en dan heb je dus met Ziyech een nieuwe middenvelder. Geen vm, maar dan zet je immers op box-to-box en Ziyech op 10.

Edit: Is alleen wel aanvallend zonder echte vm.

4 juni 2014 om 12:39

Twente zeker (nog) niet dus vreemd dat je dat vraagt?

4 juni 2014 om 12:52

Dus als Twente geen geld heeft, mag een Twente supporter niet meer vragen of een andere club wel geld heeft?
Moet zeggen dat ik dit vreemder vindt

4 juni 2014 om 13:15

vreemde reactie, klinkt een beetje als frustratie

4 juni 2014 om 10:58

Misschien ligt het aan mij. Maar Immers speelt toch op 10 en Vilhena vanaf linksmidden. Welke speler zal dan eruit moeten voor Ziyech?

4 juni 2014 om 11:00

immers??

4 juni 2014 om 11:13

Frotterdam: "ziyech is de perfecte vervanger voor de 10 positie".
w1outer: "en Vilhena dan?"
Frotterdam: "die komt naast immers te staan als box-to-box speler"

Misschien dat je nu mijn reactie begrijpt.

Nummer 10 is niet Vilhena maar Immers. Immers zal dus gewoon naar de positie van Clasie moeten schuiven als ik verder denk, en Vilhena blijft gewoon staan. Een middenveld van Vilhena, Immers en Ziyech.. ik vind het gedurfd.

4 juni 2014 om 11:15

Clasie zal verkocht gaan worden volgens de geruchten.

4 juni 2014 om 11:30

Ja.. daarom mijn laatste zinnen. En als clasie verkocht wordt zou ik niet zo snel immers op die plek zetten en ziyech erbij.. tenminste, dat lijkt me zelfmoord.

4 juni 2014 om 12:01

Ik denk dat immers prima op de plek van clasie kan spelen als breker, en vilhena dan iets meer de ballen op laten halen om het spelletje te verdelen.

4 juni 2014 om 12:04

Dus dan was de rol van Clasie, die als onmisbare schakel werd gezien, allemaal beetje overdreven. Ik geloof niet dat Vilhena en Immers de oplossing is, maarja, ik ben niet voor feyenoord, dus ik zou zeggen, ze gaan hun gang maar
hahaha

4 juni 2014 om 12:32

Hierboven wordt gezegd dat het middenveld er uit komt te zien als in m'n opstelling. Is echter heel erg aanvallend(zoals hierboven vernoemd). We zullen zien, voor Immers is ook interesse uit Engeland geweest toch?

Wel mooi dat Twente gaat bepalen of ze hoofdprijs moeten betalen of niet over een speler die helemaal niet van hun is. Heerenveen bepaalt de prijs, niet Twente. Voor Ziyeck gaan echt nog wel clubs komen....

4 juni 2014 om 10:54

Tuurlijk bepaalt Twente dat wel. Als ze de hoofdprijs niet willen betalen, dan doen ze dat ook niet. Ze moeten toch niets? Zeker niet zolang Tadic nog niet weg is.

4 juni 2014 om 10:57

// Heerenveen bepaalt de prijs, niet Twente. \\

Zo simpel is het natuurlijk niet helemaal. Als Heerenveen een prijs vraag die geen enkele club op tafel wil leggen, zullen ze toch echt met de prijs moeten zakken als ze tot een transfer willen komen. Uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod.

4 juni 2014 om 11:30

Inderdaad bepaald Twente of ze de hoofd prijs willen betalen en niet Heerenveen. Zou mooi voor Heerenveen zijn als zij dat zouden kunnen bepalen. Laat Heerenveen maar een andere club zoeken die dat wel wil.

4 juni 2014 om 12:36

Heerenveen bepaald wat ze willen, Twente wat ze willen betalen. Echter, Heerenveen zal toch echt naar Twente of de andere geïnteresseerde clubs moeten luitsteren, want contract van Ziyech loopt af over een jaar.

4 juni 2014 om 15:51

Over een paar maanden (na de transfer datum) is hij nog niet een derde waard.

Ziyech komt alleen wanneer Tadic verkocht wordt.
Las vanochtend op een Twente fansite dat FC Twente alleen actief gaat worden op de transfermarkt wanneer Tadic verkocht wordt. Verwacht dat Ziyech uiteindelijk voor zo'n 2.5 miljoen vertrekt, naar welke club is dan nog de vraag. Maar hij heeft te kennen gegeven dat hij FC Twente een interessante club vindt. en hij zichzelf er ziet spelen.

De inkomsten van een verkoop van Castaignos gaan gebruikt worden om wat gaten te dichten en Borven zal doorschuiven als nummer 1 spits.

4 juni 2014 om 10:57

2,5 miljoen? Terwijl de vraagprijs nu rond de 5 ligt? Zou wel vreemd zijn als Heerenveen de vraagprijs zou halveren, tenzij er een behoorlijk hoog doorverkoop percentage vastgelegd wordt. Anders speelt Ziyech gewoon nog een jaar in Heerenveen.
Rond de 4 miljoen zou ik me nog wel kunnen voorstellen,
Er zal vanzelf meer concrete belangstelling komen wanneer ook andere clubs spelers verkopen.

4 juni 2014 om 11:23

Ach.. die vraagprijzen fluctueren op Voetbalzone ook behoorlijk. Onlangs werd er nog 4 miljoen genoemd.
5 miljoen zal Twente sowieso niet betalen, en ik denk eigenlijk dat geen enkele club dat gaat doen voor een speler met een 1-jarig contract die net een paar goede wedstrijden heeft gespeeld. Tussen de 3 en 3,5 zal denk ik realistischer zijn.

4 juni 2014 om 11:40

Dat is waar, volgens voetbalprimeur ligt de vraagprijs tussen de 3 en de 4 miljoen. Maar wat we ervoor krijgen hangt natuurlijk ook af van de clubs die belangstelling gaan tonen.
Vergeet niet dat Narsingh ook pas 1 seizoen echt was doorgebroken en toen ook voor ruim 4 miljoen werd verkocht (ook nog een 1 jarig contract).
Die situatie is dus redelijk vergelijkbaar, behalve dan dat Ziyech de laatste wedstrijden op de bank zat.

4 juni 2014 om 11:49

@runtelaar, 2,5 miljoen Euro lijkt me inderdaad aan de zuinige kant. Mij lijkt 3,5 a 4 miljoen Euro een realistischer bedrag voor een talentrijke speler als Hakim Ziyech. Niet alleen FC Twente loopt tegen het gegeven aan dat ze eerst spelers moeten verkopen om zelf te kunnen kopen. Dat geldt ook voor Feyenoord, SC Heerenveen en nog een heleboel clubs uit de vaderlandse Eredivisie.

4 juni 2014 om 12:01

Absoluut zo, ook bijvoorbeeld Ola John speelde slechts een half seizoen goed (maar ook in Europees verband..) en werd verkocht voor 9 miljoen.
Had Narsingh niet nog een langer lopend contract dan?

Dat Ziyech talent heeft en een goede speler in de Eredivisie, dat is natuurlijk zeker. Het blijft echter een markt van vraag en aanbod. Wanneer Ajax en Feyenoord zich er ook mee gaan bemoeien, zal het plotseling inderdaad wel richting de 4,5 miljoen kunnen gaan.

4 juni 2014 om 12:38

Is inderdaad weinig als je kijkt naar de vraagprijs van nu. Maar 2,5-3,5 lijkt mij genoeg voor iemand die het voor het eerst laat zien met een eenjarig contract.

Ziyech heeft enorm veel potentie en daarom zie ik hem graag komen. Op de flanken hebben wij: Mokhtar, Corona, Promes en eventueel Hölscher en Bilal. Op de '10' hebben wij: Eghan en Promes die daar kan spelen, maar hij doet het als buitenspeler te goed om hem op de '10' te zetten, vind ik. Eghan is ook erg getalenteerd, alleen vind ik dat hij er nog niet klaar voor is. Zijn balaannames zijn vaak niet goed, en zijn passing is nog niet van hoog niveau. Ik zie daar liever Ziyech lopen die de ene naar de andere steekpass geeft, en gewoon enorm creatief is.

Ik citeer een stukje uit een artikel dat ik laatst las
'mijn voorkeur gaat uit naar FC Twente, ik maak niet direct de stap naar het buitenland', daar is het te vroeg voor'
Ben benieuwd in hoeverre dit waar is. We wachten af...

4 juni 2014 om 11:02

In het geval van Ziyech geloof ik daar niet zo in. Geld speelt voor hem een belangrijke rol, zo was ook duidelijk in de onderhandelingen met Heerenveen voor een nieuw contract.
Wanneer er dus een grotere buitenlandse club aankomt die hem een flink salaris bied, denk ik niet dat hij nog 'nee' zou zeggen.

Wanneer Ziyeck inderdaad zijn zinnen op Twente heeft gezet zoals wordt beweert dan heeft Heerenveen een serieus probleem. Dan nog maar 1 jaartje bij Heerenveen ballen en hij pakt gratis de trein naar Enschede. 5 miljoen voor een getalenteerde bankzitter....... Is dit realistisch? In Nederland hebben we een oud spreekwoord. "wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus"

4 juni 2014 om 11:10

Waarschijnlijk staart Ziyech zich niet blind op FC Twente, zeker niet wanneer meerdere clubs concrete belangstelling gaan tonen.
Ook verwacht ik dat Heerenveen nog wel iets gaat zakken met de prijs, rond de 4 miljoen o.i.d.
Wanneer Ziyech blijft kan hij zichzelf ook vies in de vingers snijden, we hebben namelijk afgelopen seizoen gezien dat ook hij zijn basisplaats kan verliezen. Zeker gezien de stormachtige ontwikkeling van Sinkgraven en de komst van Thorsby is dat ook komend seizoen niet uit te sluiten. Als Ziyech dan ook nog eens niet wil bijtekenen is de kans groter dat hij op de bank en bij de beloften komt. 1 seizoen daar en dan is hij misschien wel transfervrij, maar wie zit er dan nog op hem te wachten?

4 juni 2014 om 11:33

Twente wellicht!? Een gratis talent is altijd welkom. Volgens mij ben je een beetje naief. Mocht hij volgend seizoen nog bij Heerenveen spelen dan kan Twente hem reeds een contract voorleggen voor het seizoen 2015/16. Een royaal handgeld voor de speler en zijn makelaar en heerenveen kan fluiten naar zijn centen. Maar zover zal het niet komen. Uiteindelijk zal Heerenveen genoegen nemen met een meer realistische transfersom. Of dat Twente is of een andere club dat weet ik niet. Maar het bestuur van Heerenveen is niet gek......

4 juni 2014 om 11:46

Vergeet niet dat wanneer hij transfervrij is er meteen meer clubs op af zullen duiken en de kans meteen een stuk kleiner is dat hij naar Twente vertrekt.
Als Ajax, PSV of Feyenoord zo'n speler gratis op kunnen pikken zullen ze dat niet laten en heeft Twente het nakijken.

Ik verwacht ook wel dat Heerenveen hem zal verkopen om er toch nog iets aan over te houden. Wellicht voor een bedrag tussen de 3 en 4 miljoen. Er zal vast nog wel meer interesse komen dan enkel Twente.

4 juni 2014 om 12:10

Ik begrijp uit je rectie dat je liever niet hebt dat hij naar Twente vertrekt. Prima, maar dat beweer ik ook niet. Wees gerust, het is heel goed mogelijk dat een andere club hem oppikt. Er zijn echter twee dingen die voor Twente spreken. Ten eerste zijn vermeende voorkeur voor die club en ten tweede schijnen Feyenoord e, PSV en Ajax niet op zoek te zijn naar zo'n type speler.

4 juni 2014 om 14:16

ten 3e,

Twente zit onder toezicht.

ten 4e,

Als hij straks keuzes heeft om 2 miljoen te verdienen in het buitenland omdat hij transfer vrij is, of hij kan 7 a 8 ton verdienen bij twente...

Nou 3x raden wat hij doet.

Als Nederlandse clubs hem nog willen moeten ze deze zomer nog toeslaan en dan zullen ze toch tegen de 5 miljoen moeten betalen. Doen ze dat niet dan komen de clubs uit het buitenland eraan ( immers heeft hij dan weer een half jaartje extra ervaring ) met veel meer poen voor Ziyech. Dus ja, trek je conclusie maar..

4 juni 2014 om 14:54

Het is: Staat onder toezicht

Misschien dat hij dan wel voor Twente kiest, net zoals Ebecilio die ook geleidelijk naar de top wil via Twente maar veel meer kon verdienen bij PSV en Anderlecht..

4 juni 2014 om 15:11

@viswinkel
Ziyech wilde zelf wel bij Heerenveen blijven, ze kwamen er alleen financieel niet uit. Heerenveen bood hem een salaris waarmee hij 1 van de grootverdieners zou worden, maar Ziyech wilde meer. Daarom zie ik in Ziyech niet de verstandige jongen die kiest voor de geleidelijke weg i.p.v. het geld. Aangezien hij bij Heerenveen ook echt nog niet uitgeleerd is.

@pegasus
Het maakt mij geen bal uit waar hij terecht komt. Liefst in het buitenland natuurlijk, maar belangrijkste is dat hij voor een redelijke prijs verkocht wordt.

4 juni 2014 om 11:54

Heerenveen laat hem bijtekenen of op de bank zitten in dat geval. Is dus niet gunstig voor ziyech.
Eigenlijk hoop ik dat Tadic nog een jaartje blijft. Dan hebben we ziyech niet nodig

Pffff, wanneer haalt ajax gewoon een speler die naast klaassen kan spelen. Sla je slag man!!!
Maarja transfermarkt duurt nog lang, maar ik ga wel pissed zijn als Ziyech naar twente gaat

4 juni 2014 om 18:44

Serero, Duarte en Andersen kunnen daar prima uit de voeten. Daarnaast kun je als 4e optie altijd Nouri nog in het diepe gooien.

Ziyech schat ik eigenlijk echt niet hoger in dan Lucas Andersen

Hupperts voor 1.6 miljoen weg
En Ziyech voor 5 ?
Ik vind Ziyech niet iemand die nu al 5 mil waard is. Wel leuk talentje

Net als bij Fer natuurlijk. Met 2,5 beginnen en uiteindelijk 5,5 betalen terwijl 3 miljoen volgens Joop de absolute max was.

4 juni 2014 om 11:21

Was het ook. Totdat Psv ineens een zak met gratis geld kreeg en het grootste talent van de 2 wegkocht voor veel te veel. Ipv beide voor een miljoen of 6-7 kwam toen alleen Fer voor 5,5m. Bedank de gemeente van eindhoven maar.

4 juni 2014 om 14:18

Dus de gemeente van Eindhoven bepaalt hoeveel Twente moet betalen voor Fer...

Logica hier zo...

4 juni 2014 om 14:51

Zo, jij bent goed in verkeerde conclusies trekken en een tekst uit verband halen. Props.

De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. Natuurlijk kan Heerenveen vragen wat ze willen.ze moeten echter ook in t achterhoofd houden dat dit hat laatste jaar van Ziyeck is (mocht hij iet bij willen tekenen.mochten er echter mme geintereseerde clubs komen zal dat de prijs weer opdrijven.
@pedro
Dat hoort bij t spelletje.

ik hoop dat Ajax hem haalt puur omdat hij beter is dan de jong,serero en Andersen.
helaas is 5 mil een hoop geld en iets waar ajax nooit aan zou willen voldoen.

4 juni 2014 om 18:46

Ziyech schat ik zeker niet hoger in dan Andersen. Het probleem bij Andersen is alleen dat hij altijd op de verkeerde positie meespeelt bij het eerste. ( Links / rechtsbuiten ) en daar is hij nou niet echt sterk. Ook in de spits is het niet geweldig.
Als AM vind ik hem altijd prima spelen!

Die Ziyech(of beter gezegd zaakwaarnemer(s)). Speelt alles en iedereen tegen elkaar uit en is straks gewoon vertrokken naar een buitenlandse club.

En als ik bestuurder was in Heerenveen? Dan betaald Twente(of wie dan ook) of een goede prijs, of de heer Ziyech speelt nog een jaar in Heerenveen en zien we daarna wel wat er gebeurt. Tsja, dan loopt hij misschien gratis weg en kan Twente hem in ieder geval op zijn buik schrijven want dat zijn clubs als Ajax, PSV en Feyenoord toch echt interessanter geworden dan Twente(met alle respect).

Heerenveen kan inderdaad het geld gebruiken maar hebben de mazzel Finnbogason nog achter de hand te hebben die ongetwijfeld voor een leuk aantal miljoenen gaat vertrekken.

4 juni 2014 om 12:05

Wat speelt Ziyech allemaal tegen elkaar uit dan?
Het is zijn goedrecht om niet te verlengen. Heerenveen bepaalt vervolgens de hoge vraagprijs en zette hem aan het eind van het seizoen op de bank.

Als jij bestuurder was van Heerenveen zou je dus als club die er financieel niet heel goed voorstaat een risico van zo'n 3,5 miljoen (+salaris) willen nemen?

4 juni 2014 om 12:09

Als hij gratis de deur uitloopt zal hij naar het buiten land vertrekken. Kost niemand geld.
In hoeverre Nederlandse club's interessanter zijn als Twente zal van zijn salaris eisen afhangen. Wat kan en wil de rest betalen wat Twente niet kan/wil. Wat is hij over een paar maanden nog maar waard?

Waarom haalt Ajax deze jongen toch niet???

4 juni 2014 om 18:47

Serero, Duarte, Andersen en Nouri houden deze positie de komende jaren wel bezet.
Zou een overbodige aankoop zijn die niet in het nieuwe beleid van Ajax past.
Het is ook een hoog bedrag voor een speler die net 1 seizoen komt kijken bij een middenmoter/subtopper waar niet erg veel druk ligt.

4 juni 2014 om 19:27

Serero.....wat heeft die nou wat Ziyech ook heeft?
- geen schot
- geen paas
- rendement 0
- fysiek niets

Kijk hoe het middenveld draaide toen Eriksen weg ging. Is totaal statisch.
Duarte heeft een beetje schot kracht maar toont aan het niveau van Ajax niet te hebben.
Andersen breekt niet erg door.
Nouri is nog maar afwachten.
Wil je op dit niveau blijven?

3.5 miljoen en dan 10 pct bij doorverkoop ofzo, zou netjes zijn.

zolan ze het maar niet op de spit gaan drijve en er een arbitragezaak van gaanaken wat betreft 'positieverbetering."

Leuke speler past wel bij een club als Twente, geen verplichtingen en leuk jong team. Stom dat mijn club Ajax hier geen werk van maakt. Twente zal hier wel echt heel veel plezier aan gaan beleven zo creatief lopen er maar weinig van rond voor dit bedrag.

4 juni 2014 om 12:24

Ik snap dit ook echt niet. Dit is een aankoop voor weinig waar Ajax echt heel veel aan gaat hebben. Ik zie dit dan als nog als de vervanger van Eriksen.
Dat middenveld met Serero of Duarte draait voor geen meter met deze Ajax onwaardige zwakke spelers.

4 juni 2014 om 18:49

Aankoop voor weinig? 5 miljoen is een belachelijk hoog bedrag voor een speler die 1 seizoen een paar leuke wedstrijdjes heeft gespeeld en daarnaast nog maar een 1-jarig contract heeft.
Daarnaast heeft Ajax momenteel op die positie 3 spelers lopen die momenteel goed genoeg zijn voor het eerste elftal.

4 juni 2014 om 19:29

Welke drie?
Maar er is echt wel onderhandel ruimte. Heerenveen moet hem toch kwijt

Oh ik zie dat je het hierboven al zelfs over 4 spelers had. Dus hoeft niet nog een keer te worden toegelicht. Maar wil je op dit niveau blijven, dan moeten we door blijven modderen met Serero

4 juni 2014 om 20:25

Serero en Duarte zijn prima spelers voor op het moment. Andersen en Nouri zijn met oog op de toekomst geweldige spelers maar hebben misschien nog wat tijd nodig.
Ook Ziyech zal bij Ajax niet geweldig en constant spelen.

5 juni 2014 om 06:09

Maar leg mij nou eens uit waarom Ziyech het bij Ajax niet geweldig zou doen dan? Waarom denk je dat Serero beter is dan Ziyech?

Hoe kan het dat Feyenoord 8 miljoen kan vangen voor (met alle respect) de Vrij die een jaar een contract heeft en Heerenveen maar 5 miljoen kan vragen, en dan hebben ze mazzel als een club dat neerlegt.

Ik zie Ziyech graag vertrekken, kwalitatief heel goed maar zo arrogant en dat past niet bij een club als Hveen, heb er liever jongens staan die graag voor Hveen willen spelen.

4 juni 2014 om 18:51

De Vrij heeft er al meerdere seizoenen bij een Nederlandse Topclub op zitten, is Oranje International, ook nog jong.
Ziyech heeft 1 seizoen gespeeld, paar leuke wedstrijdjes ertussen. Verder heeft hij niets laten zien.
Vind de prijs van De Vrij realistischer dan die van Ziyech.

4 miljoen en anders blijft hij gewoon ? SC Heerenveen bepaalt wel degelijk wat de vraag prijs is en als twente fan kun je wel zeggen 2 miljoen ofzo maar dan blijft hij gewoon nog een jaartje

4 juni 2014 om 13:50

Precies.. Heerenveen heeft zoveel geld, dat 4 miljoen slechts wisselgeld is!
Lekker laten banken, 4 miljoen afschrijven, talent in de weg staan, en salaris betalen.

4 juni 2014 om 14:20

Heerenveen zit tenminste niet in dezelfde categorie als Twente, dus ja als Twente misschien weer eens of andere lening kan krijgen bij de gemeente voor 5 miljoen moeten ze dat lekker doen, voor minder gaat hij niet weg. Zo'n talent wordt altijd wel verkocht.

In de wandelgangen gaan geruchten dat Roma ook al belangstelling heeft voor Ziyech, en die betalen het wel

4 juni 2014 om 14:34

Heerenveen mocht willen dat ze in dezelfde categorie zaten als Twente.

Maar jij bedoelt waarschijnlijk een andere categorie als dat ik bedoel.

Hoop echt dat Twente Ziyech laat gaan, zal best een prima talent wezen, maar Twente heeft hem niet nodig, zelfs al Tadic verkocht zou worden, dan nog hebben de backposities en een spits een (veel) hogere prioriteit dan de 10.

4 juni 2014 om 14:47

Keeptoob, er is geen enkele interesse in Ziyech zolang Tadic niet is verkocht. Dus hoezo een lening van 5 miljoen?
Daarnaast heeft ook Ziyech iets van een transfer te vinden. Hij heeft al aangegeven graag in de eredivisie een stapje hogerop te willen vanwege sportieve ambities. Als hij het niet ziet zitten om bij Roma op de bank te gaan zitten (of zelfs tribune), dan hoeft hij niet mee te gaan in de transfer. Hij heeft immers nog een contract bij Heerenveen en die is door beide partijen met het volle verstand getekend.

Ben het verder eens met Wandering. Geen topprioriteit, en daarom zal Twente ook echt de hoofdprijs niet betalen.

Toch een aardige basis als je Ziyech nog gaat halen.

De buitenspelers in mijn opstelling moeten gewoon verderop de vleugels komen te staan trouwens.

Stevens
?
Lachman
Martina
Koppers
Ebecilio
Gutiérrez
Promes
Tadic/Ziyech
Ziyech/Tadic
Børven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren