Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB laat De Kuip links liggen: Oranje vijf keer naar Amsterdam

Laatste update:
/

Het Nederlands elftal speelt alle thuisduels in de voorronde van het EK 2016 in de Amsterdam ArenA. Dat maakt de KNVB woensdagmiddag bekend. Oranje opent de reeks op 9 september in en tegen Tsjechië en speelt zijn eerste thuiswedstrijd op 10 oktober tegen Kazachstan.

De andere opponenten van Nederland in de EK-kwalificatie zijn IJsland, Turkije en Letland. In de jongste WK-voorronde was de ArenA vier van de vijf keer het decor van een interland. Alleen het duel met Andorra, op 12 oktober 2012, werd in De Kuip gespeeld.

Na de zomer fungeert Guus Hiddink als bondscoach van Oranje. Hij neemt de taken over van Louis van Gaal, die tijdens het WK nog wel als keuzeheer fungeert. Na het EK neemt Danny Blind zijn takenpakket over. In 2016 nemen er voor het eerst 24 landen deel aan het EK.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch, groot en modern.

4 juni 2014 om 13:43

Niet alleen groot en modern. Maar het belangrijkste is dat het veel makkelijker te bereiken is. Rond de kuip is parkeren dramatisch. Arena is veel makkelijker te bereiken zowel met de auto als met het Ov.

4 juni 2014 om 14:51

Met dat je kunt de auto daar niet parkeren argument worden vaak ook rechtszaken gewonnen.

4 juni 2014 om 15:12

Nou ik ben wel eens met OV naar Nederland -Zweden geweest en dat is voor de hele groep waar wij mee waren een reden om nooit meer een interland te bezoeken in de arena. Naar de wedstrijd toe gaat nog wel maar met de trein naar huis is echt een misdaad. Een station met een perron waar je elkaar af staat te duwen omdat het veels te klein is. En er staan niet, net zoals bij de kuip treinen special te wachten om dat er geen sporen genoeg zijn. Bij de kuip staan altijd voldoende treinen te wachten. Dus dat de arena met het OV beter te bereiken is is een kul verhaal. Ik denk wel dat et vooral voor sponsoren meer te bieden heeft omdat het moderner is. maar voor de gewone supporter die met de trein komt is de Kuip echt een stuk beter.
En ik vind dat in kuip sneller sfeer zit doordat er meer mensen dichter op het veld zitten. maar op zich snap ik wel dat de Bobo's liever in de arena zitten

Belachelijk om het mooiste stadion van Nederland niet te gebruiken voor interlands. Daarnaast spelen de meeste spelers het liefste in de kuip door het veld dat er ligt.

4 juni 2014 om 12:49

De Kuip zal vanaf de zomer 2015 verbouwd worden, althans dat is de bedoeling, de Knvb moet al wat op papier zetten en kan niet wachten op het definitieve besluit. Logisch dus om de Kuip niet te gebruiken

4 juni 2014 om 19:56

de Knvb heeft hier valide redenen voor en die worden duidelijk gemaakt. Allemaal heel logisch maar voor vele misschien jammer.

4 juni 2014 om 13:04

De Arena ligt centraler in Nederland. Parkeren is zeer snel en makkelijk. Goede treinverbindingen, Moderner stadion, dak dat dicht kan, meer food & drink stands. Veiligheid ligt veel hoger. De Kuip is een mooi stadion maar het kan gewoon niet meer.

4 juni 2014 om 13:07

De titel is ietwat misleidend. Ook al is het zo dat de Knvb de Kuip links laat liggen, is het niet zo dat dit gedaan wordt omdat ze zo graag het Ajax gunnen. Het gaat er voornamelijk om dat de Arena gewoon beter op dit moment is voor deze wedstrijden in vergelijking met de andere stadions.

De Knvb heeft hier over nagedacht en daarom is de keuze op de Arena gevallen. Het is wat Justbecause en observatie zeggen.

4 juni 2014 om 13:24

Jammer dat Feyenoord zo'n lieve bestuur heeft, als het kon zou ik Oranje dan ook afwijzen bij het nieuwe stadion in 2018...hard tegen hard.

Blijf het raar vinden. Je kan beter wisselen met eindhoven rotterdam en amsterdam. Zo kunnen mensen ook nog eens naar een wedstrijd zonder uren te moeten reizen

4 juni 2014 om 12:52

En Groningen, Maastricht en Enschede?
Voor een tukker of Groninger maakt het uberhaupt niets uit of ze in Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam spelen. We moeten toch wel uren reizen.

4 juni 2014 om 12:55

Idd deze mensen denken dat er alleen voetbal gespeeld wordt in de randstad

4 juni 2014 om 16:35

Kijk meer naar het aantal wat er in een stadion kan zitten. Eindhoven 35000 en rotterdam en amsterdam 50.000. enschede 25000 ongeveer mis iets meer geld ook voor het abe lenstra museum. En parkstad limburg 18000? of de koel zijn gwn te klein

4 juni 2014 om 17:02

Tuurlijk zijn ze te klein.. maar jouw insteek was een wedstrijd bezoeken zonder ver te reizen. Of het nu Amsterdam of Rotterdam is.. het maakt voor Limburger of Tukker weinig uit.

5 juni 2014 om 02:22

@jansen Joenite,

Maar Eindhoven kan voor een Limburger wel veel schelen. Wellicht zou je de Grolsch Veste erbij moeten pakken om wat meer verspreiding over het land te pakken zodat iedereen de kans krijgt eens een wedstrijd bij hem/haar 'in de buurt' te bezoeken. Alleen de Arena is natuurlijk onzin, dan moet je per se naar Amsterdam als je een keer het Nederlands elftal wil zien spelen.

5 juni 2014 om 03:38

Het is niet alleen eerlijker voor toeschouwers die buiten de randstad wonen en ook wel eens het Nederlands elftal willen zien. Het is ook eerlijker naar de club's toe. Wat betaald de Knvb aan de Arena voor een wedstrijd?
De stadions in Amsterdam en Rotterdam ontvangen miljoenen van de Knvb en de oranje fan's uit Limburg of Groningen moeten extra betalen om uren te reizen.
De stadion huur prijs wordt zo gedrukt voor de een, en een ander stadion heeft fan's die minder geld te besteden hebben.

De Arene is nu het beste stadion om interlands in te spelen dus ik snap het besluit van de knvb. Maar na de renovatie van de Kuip moeten de interlands ook zeker daarnaar toe gaan, wordt een geweldig stadion

4 juni 2014 om 13:14

Dat zal ongetwijfeld ook gebeuren. Nu is het stadion echter te oud (ten opzichte van.de arena), en bovendien liggen er verbouwingsplannen bij de Kuip. Het Philips stadion mag echter ook wat meer gebruikt worden. Is voor de mensen uit het zuiden ook wat prettiger. Oranje is voor iedereen toch?

4 juni 2014 om 14:00

Inderdaad, ik vind ook dat ze vaker in het Philips Stadion moeten spelen. Mooi en redelijk groot stadion, dan kunnen er inderdaad ook meer mensen uit het zuiden van Nederland komen kijken. Vind het daarom ook jammer dat de Euroborg en het Abe Lenstra stadion niet groot genoeg zijn om interlands te spelen, dan kunnen er meer mensen uit het noorden komen kijken.

4 juni 2014 om 13:27

Zelfs de aanvoerder van Oranje vind het leuker in de Kuip te spelen, is ook sfeervoller volgens Rvp. En nee, niet omdat hij voor Feyenoord heeft gespeeld.

Logisch, de Kuip zal in deze periode verbouwd worden, althans die kans is heel groot ze willen al in 2015 beginnen en de Knvb moet gewoon al wat plannen.

Schande! Toch enorm zonde om het mooiste stadion niet te gebruiken?!

4 juni 2014 om 12:53

Het gaat om het geld, sponsors etc. De kuip is niet meer van deze tijd. Ik denk zodra de Kuip is gemoderniseerd dat ze weer veel interlands gaan krijgen.

4 juni 2014 om 12:54

Ik denk dat ze de Adelaarshorst te klein vinden..

Terecht, veel beter te bereiken dan de Kuip en heeft tevens een grotere capaciteit.
Het veld is echter wel beter in de Kuip, maar ja als het regent kan het dak niet dicht en dan heb je niet zo veel aan een mooi veld daar dat verandered in een modderpoel.

4 juni 2014 om 12:53

Het veld van de Kuip verandert nooit in een modderpoel zelfs niet als het regent. Het veld wordt alleen maar beter bespeelbaar dan. Enige nadeel I s dat er wat mensen nat regenen maar dat hoort er juist bij.

De Arena is overduidelijk de favoriet van de Knvb, hoor altijd dat het rond de kuip zo lastig is met parkeren etc. misschien heeft het daar iets mee te maken? Weet iemand of er problemen waren tijdens Nederland - Ghana? Want vind de sfeer altijd wel leuker in de kuip (voor hoeverre er sfeer is bij NL elftal) Door de capaciteit zal het niet komen dit soort wedstrijden zitten toch nooit helemaal vol.

4 juni 2014 om 12:57

Parkeren valt ook wel mee, als je optijd bent heb je rond de kuip gewoon plek, de auto kan ook bij de Beverwaard (ligt tussen Rotterdam en Ridderkerk in) parkeren, vanaf daar gaan speciale trams voor de Kuip bezoekers en staop je voor het stadion uit. Na de wedstrijd ben ik altijd met 30 minuten thuis (normaal 20) en ik wacht echt tot de spelers naar binnen zijn gegaan.

Catering was ondermaats bij de Kuip zegt men, maar ken mensen die ook gewoon 15 minuten tot 20 minuten moesten wachten op bestelling bij de Arena.

Verder wil de Knvb alles tot in de puntjes geregeld hebben voor de Oranje fans wat toch een ander publiek is als wat je bij Feyenoord heb, dan is de Arena beter, echter zal deze beslissing meer te maken hebben met de geplande verbouwing van De Kuip in de zomer van 2015. Er is nog geen definitief besluit maar de Knvb kan daar niet op wachten natuurlijk en wil gewoon alvast wat op papier zetten.

4 juni 2014 om 13:11

De kuip is gewoon veel te oud.
Totaal niet meer van deze tijd.
Het word tijd dat het verbouwd word.

4 juni 2014 om 13:23

Zondag nog een wedstrijd gespeeld, alles goed gegaan, dat is echt niet anders over 2 jaar. Het komt gewoon omdat De Kuip vanaf de zomer 2015 word verbouwd, anders hadden ze echt wel een wedstrijd of 2 in De Kuip gespeeld

4 juni 2014 om 13:24

Eens met wve. Was eind 2012 in de kuip voor me werk en verbaasde me over de kwaliteit, of eerder gebrek aan, van bijv de kleedruimte van de tegenpartij. Een gemiddelde amateurclub heeft serieus een modernere aankleding etc. Sinds de verbouwing van verbeek is de thuis kleedruimte prima maar de uitspelende partij was eigenlijk gewoon triest om te zien.

4 juni 2014 om 13:30

Wat een onzin zeg, de wereldkampioen speelt overal in Spanje. Elk stadion zelfs Osasuna...

Ik woon zelf dichtbij Amsterdam, maar ik kan begrijpen dat als je in het oosten of zuiden van het land woont je ook wel eens een wedstrijd wilt bezoeken, en dat is lastig zo. Ze zouden gewoon moeten afwisselen tussen Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Ik snap dat er dan minder geld word verdient, maar kom op het Nederlands elftal is toch een chauvinistisch / prestige ding, geen commerciële melkkoe.

4 juni 2014 om 14:39

beste Mick, rotterdam ligt nog verder weg vanuit het oosten...

verder is er maar een minieme winst bij de knvb dus ze hebben het geld heel erg hard nodig, maar we kunnen ook falliet gaan en dan hebben we de discussie helemaal niet....

4 juni 2014 om 15:18

Beste Dontinus,

Misschien moet je even terug naar school en leren lezen, ik zeg namelijk afwisselen tussen Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Desnoods plaats je daar Enschede nog bij. Wellicht dat je het nu wel goed leest.

4 juni 2014 om 20:55

Nee, nu zeg je het beter

Beter dit. Liever geen trommels en Oranje dagjespubliek in de Kuip. De Kuip is van en voor Feyenoorders.

Beetje jammer, de kuip is toch wel een mooi stadion!

Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze de wedstrijden in de Arena spelen. Maar ik ben van mening dat je het zou moeten afwisselen met de Kuip. De Arena is misschien net zo groot (groter?), maar zeker niet het mooiste stadion.

In de Amsterdam Arena passen gewoon meer mensen dan in de Kuip en de Knvb kan meer geld verdienen als ze pakweg 4.000 kaarten meer kunnen verkopen dan in Rotterdam.

'het mooiste stadion van Nederland', subjectief begrip natuurlijk. 'mensen uit andere delen van Nederland', kan ik bij Eindhoven nog in komen, bij Rotterdam niet. Amsterdam of Rotterdam maakt voor mensen uit het oosten van het land natuurlijk geen zak uit. 'vanwege de geweldige grasmat in Rotterdam,' deels eens. De Kuip heeft een goede grasmat, maar de mat in de Arena is de laatste jaren veel beter geworden. Meen zelfs de afgelopen seizoen (dit seizoen weet ik niet) verkozen tot beste grasmat in de Eredivisie.

Dat het zonde is om zo'n groot stadion niet te gebruiken, daar ben ik het wel mee eens. Maar volgens mij wordt in 2015 begonnen met het verbouwen van de Kuip en is de keuze van de Knvb dus wel logisch. Waarom er niet afgewisseld wordt tussen Arena en Eindhoven is mij een raadsel. Na de verbouwing van de Kuip neem ik toch aan dat er dan wel weer gewoon gewisseld gaat worden.

4 juni 2014 om 12:59

Dit seizoen is het de Kuip weer geworden met grote afdtand zelfs. Hebben de laatste wedstrijd nog gezongen voor de inmiddels bekende grasmeester.

4 juni 2014 om 14:50

Natuurlijk, de inmiddels fameuze grasmeester. Had ik moeten weten.

Voor potjes tegen Luxemburg, Moldavie, Andorra, etc. Zouden Eindhoven en inderdaad Enschede misschien ook wel prima stadions zijn. (antwoord op reacties beneden )

4 juni 2014 om 13:05

Nou in Eindhoven kunnen er 30.000 en in de Arena meer dan 50.000, denk dat het verschil m daar in zit..

4 juni 2014 om 13:31

Dat zijn gewoon smoesjes...in 2018 ook gewooon in Arena laten..

4 juni 2014 om 13:57

Als je in Eindhoven speelt, moet je zeker ook naar Enschede gaan. Na de Arena modernste stadion en de meeste mogelijkheden. Het is gewoon dat er in de Arena 55000 in kunnen en Eindhoven en Enschede 35000 en 30000. Dat ze de Kuip niet nemen, is gewoon logisch, dat stadion moet nodig verbouwd worden.

Ach die van oostveen heeft al een tijd geleden al duidelijk geweten dat hij niks wilt weten van de kuip. Triest de mentaliteit van de knvb geen enkele andere stadion krijgt een kans alsof de andere stadions niet goed genoeg zijn voor oranje. Tegen een ijsland kan je het heus wel ergens anders houden hoor bv de twente stadion.

Het mooiste zou zijn als Nederland zijn wedstrijden verspreid over het land zou spelen. Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Groningen bv. Jammer dat de wedstrijden nu maar in één speelstad gespeeld worden. Amsterdam is wel makkelijk te bereiken, ligt redelijk centraal, spelers/fans vliegen toch vaak op Schiphol, etc. Vrienden van mij die naar Feyenoord gaan klagen ook vaak over de voorzieningen in De Kuip. Lange wachttijden bij in de rust bij eten/drinken, toilet, files rond het stadion. Maar nergens zo goed zicht als in De Kuip, waar je ook zit! En een stadion maakt geen sfeer, de fans wel. Dat hebben we wel gezien tijdens Nederland-Ghana. Wat een drama.

4 juni 2014 om 13:00

Zou het graag zien dat ze een keer bij ons in Groningen komen spelen hoor, maar volgens mij is dat verre van realistisch....
Er kunnen nog niet eens de helft van de mensen in die in de A arena kunnen en het is nog maar de vraag wat hoe het veld er bij ligt.... Hoop dat ze dat laatste nu eens grondig gaan aanpakken of iig nog meer tijd en energie er insteken...
Maar als ze willen is Oranje van harte welkom

De kuip geeft op tv een betere sfeer weer. Publiek dat er dicht op zit en heel intimiderend overkomt (ondanks de gracht om het veld). De arena heeft dat minder maar bezit weer die moderne eisen. Ach, al met al is van belang dat er twee doelen op het veld staan.

Kom op jongens dit heeft niets te maken met vriendjespolitiek. Het komt doordat de Kuip begint af te takelen en het niet aan alle eisen voldoet. Is ook een reden dat de Kuip gerenoveerd gaat worden en dan krijgt de Kuip weer de voorrang.

Ik begrijp hier nou echt helemaal niets van.de Arena is een sfeerloos stadion met veel beton.de Kuip is vele malen sfeervoller en daarom ook leuker om daar de wedstrijden te laten spelen.en de grasmat in de Arena is ook een aanfluiting.daar kun je echt niet goed voetbal op spelen.

4 juni 2014 om 13:14

Grasmat in arena is niets mis mee, vorig jaar nog tot beste verkozen. Dat mensen zeggen dat ze in Groningen of Enschede een wedstrijd moeten houden kan ik goed inkomen, de wedstrijden worden bijna altijd in de randstad gespeelt. Dat de Kuip niet meer wordt gebruikt is compleet logisch, ik was er met de beker finale en het is echt een verouderd stadion. Slecht te bereiken, en ziet er van binnenkant niet professioneel uit (je kijkt zo onder de tribunes waar hekken en ander materiaal liggen). Ook is er voor de sponsers weinig te zoeken. Begrijp me niet verkeerd op de tv ziet het er prachtig en sfeervol uit, maar het is niet het stadion voor oranje.

4 juni 2014 om 13:15

Natuurlijk.. Een stadion maakt geen sfeer, de fans doen dat. Nederland-Ghana gezien? Sfeer was verschrikkelijk. Werd toch echt gespeeld in De Kuip. Neem nu het stadion van Napoli. Veel lelijker kan niet. Met een sintelbaan waardoor je ver van het veld zit. Toch gaat iedereen daar met knikkende knietjes het veld op. Feyenoord heeft fanatieke fans die een bepaalde sfeer maken. Daar heeft het stadion weinig mee te maken. In 2012 had De Arena de beste mat, in 2013 Az (feyenoord 8ste) en afgelopen seizoen Feyenoord. Tevens wordt het veld in De Arena vaker gebruikt dan De Kuip (interlands/champions league/europa league).

4 juni 2014 om 13:19

Oranje wedstrijden zijn sowieso sfeerloos dus dat maakt niet uit waar je die speelt. Verder worden alle nieuwe bouwwerken van beton gemaakt tegenwoordig (ook de kuip bevat beton) dus ben benieuwd hoe je de renovatie van de Kuip gaat vinden
Verder was de Arena in 2012 nog verkozen tot beste grasmat en eindigde het in 2013 boven die van de Kuip. Was alleen dit jaar wat minder.

Prima keus, bij de arena kun je tenminste fatsoenlijk parkeren.

Wat zijn we weer een stel kleine kinderen zonder geheugen.
De Knvb heeft al vaker aangegeven dat de Arena beter faciliteiten en infrastructuur heeft voor sponsoren en relaties, vandaar dat de keuze op Amsterdam valt. Drijfveer is commercie en geld.
Dat de Kuip het beste veld heeft is subjectief. Dat wordt bepaald door aanvoerders van de Eredivisieploegen, al meen ik te herinneren dat Ajax het jaar hiervoor het beste had. Dus tja.
Lekker zeiken op Amsterdam en de Knvb, maar de kaarten liggen allang op tafel..

Waarom worden deze duels niet verdeeld over verschillende stadions door heel Nederland. Bijvoorbeeld een duel in Noord, Midden, Oost, Zuid en West Nederland. hierdoor hoeven mensen uit het oosten en noorden niet 4 á 5 uur te reizen om het Nederlands elftal een keer te zien spelen. En om nou te zeggen dat de Arena altijd vol zit tijdens een duel Nederland - Ijsland valt volgens mij ook nog wel mee.

echt belachelijk als je het mij vraagt . de kuip verdiend ook gewoon interlands

Lekker boeiend waar die wedstrijden gespeeld worden, van mij hoef die zooi niet in de kuip gespeeld te worden, zie liever me eigen clupie daar!

Dan moeten ze in Rotterdam eerst zorgen dat er comfort is en dat ontbreekt daar , Amsterdam is van alle gemakken voorzien, ik vind de kuip ook een mooie voetbal tempel maar het wordt wel eens tijd dat die gemoderniseerd gaat worden en ze moeten daar is afstappen van dat sentimentele gedoe om die kuip, gewoon een nieuw stadion bouwen met alle gemakken is ook nog een goed voor de club die dan weer kan doorgroeien naar een hogere begroting dus een nog beter elftal .

@koempel: De sfeer wordt bepaald door de supporters. Wil niet veel zeggen, maar ik heb bij Ecuador ook niet veel van die befaamde Arena-sfeer gehoord. Over mat en tam gesproken. En de sfeer bij een thuiswedstrijd van Feyenoord is écht wel even wat anders dan een oefenwedstrijd van Oranje met een stel carnavalsidioten op de tribunes..

Overigens, in de Arena is, zelfs verhoudingsgewijs, vaker verloren de afgelopen 10 jaar dan in de Kuip. Dus schijnbaar voetballen 'de mannen' helemaal niet beter in de Arena..

De mensen die hier reageren met 'knjb' moeten zich eerst even wat verder in de zaak verdiepen. De Knvb heeft een heel duidelijk statement afgegeven:

Het is algemeen bekend dat de Knvb veel meer sponsors en genodigden in de Arena kan ontvangen dan in de Kuip. Daarmee leveren wedstrijden in Amsterdam veel meer inkomsten op. Ook de logistiek is rond de Amsterdam Arena beter geregeld dan op Rotterdam-Zuid. De initiatiefnemers van het nieuwe stadion van Feyenoord hebben al laten weten ervan uit te gaan dat Rotterdam bij een nieuw onderkomen veel meer wedstrijden van het Nederlands Elftal krijgt toegewezen.

Heeft dus helemaal niets te maken met clubvoorkeur dan ook en de nieuwe Kuip zal straks gewoon weer wedstrijden krijgen. Stop die misplaatste verontwaardiging dus maar weer in de kast.

DE Kuip Favoriet Voor Interlands EN Bekerfinale
29 mei 2012, door Blauw Research

(...)

Voor Nederlandse voetballiefhebbers is De Kuip het ideale stadion om een interland bij te wonen. Onderzoek van marktonderzoekbureau Blauw Research onder ruim 8.000 voetballiefhebbers laat zien dat bijna de helft (46%) van de Nederlandse voetbalfans een interlandwedstrijd van Oranje het liefst bijwoont in de Kuip. Ruim een kwart (26%) geeft de voorkeur aan de Amsterdam Arena, het stadion waar in de voorbereiding voor het EK twee oefenduels worden gespeeld.

Supporters van de grote Eredivisieclubs kiezen meestal voor het stadion van hun eigen club als het gaat om het bezoeken van een interland. Logischerwijs is Stadion Feijenoord voor alle Feyenoord supporters favoriet. Ook AZ fans gaan het liefst naar De Kuip om Oranje te zien. Supporters van Ajax, Psv, FC Twente en sc Heerenveen geven de voorkeur aan het eigen stadion, maar zetten allen De Kuip op de tweede plek

Bekerfinale
Stadion Feijenoord is niet alleen de favoriete locatie voor interlands. Ook de bekerfinale moet volgens de Nederlandse voetballiefhebber gewoon in de Rotterdamse Kuip gespeeld blijven worden. Supporters van alle clubs zijn het hier over eens. Bijna driekwart (72%) van de voetbalfans vindt dat Stadion Feijenoord de vaste locatie voor de finale van het toernooi om de Knvb Beker moet blijven. Slechts één op de tien voetballiefhebbers zou liever een finale over twee wedstrijden zien, in beide stadions van de finalisten.

4 juni 2014 om 13:28

Leuk verhaal, maar het raakt kant nog wal. Het gaat hierbij om sponsor inkomsten, faciliteiten en logistiek. Niet om populariteit onder de fans.

Op zich erg logisch dat het gespeeld word in Amsterdam, al zie ik Nederland liever in de Kuip spelen.
Het mooiste zou ik vinden, wanneer ze het eens zouden verspreiden. Wedstrijdje in de Amsterdam in Rotterdam, Eindhoven, Enschede, Groningen etc. etc. Zo kunnen wij, uit het oosten, ook eens dicht bij huis, naar het Nederlands elftal. Het is niet realistisch, maar ik zou het wel leuk vinden.

Kwestie van tijd voordat er weer in Rotterdam gespeeld gaat worden. De Arena is nu gewoon het modernste en grootste stadion van Nederland en daar valt voor de Knvb dus dan ook de meeste winst te behalen. Als men straks in Rotterdam De Kuip gaat verbouwen tot een modern stadion dan zal Nederland echt wel weer in Rotterdam gaan spelen.

Iets wat niet zo snel veranderen is dat Amsterdam een stuk makkelijker bereikbaar is dan Rotterdam. Logistiek gezien ligt Amsterdam net even wat beter dan Rotterdam, ook voor bezoekende fans natuurlijk.

Ze zouden ook een wedstrijdje in de Grolsch Veste/abe Lenstra en/of Euroborg kunnen spelen voor de Noord/oosterlingen. Dit is weer vrij typisch alsof Nederland bestaat uit het Westen.

4 juni 2014 om 13:42

Zouden ze kunnen doen ja en het zou leuk zijn voor de fans in het Noorden. Je vergeet echter dat de faciliteiten, de bereikbaarheid, sponsormogelijkheden en aantallen toeschouwers fors lager liggen in Heerenveen en Groningen. Daarom zal de Knvb nooit gaan kiezen voor een van die opties.

4 juni 2014 om 13:50

Ik kom uit Friesland, woon nu in Amsterdam, maar weet wel dat Heerenveen superbereikbaar is voor het noorden en heel Noord-Holland. Dat stadion komt makkelijk vol.

Ik zou daar een wedstrijd als tegen Andorra laten spelen. Vergeet niet dat ze in het Noorden evenementen kunnen organiseren als de Elfstedentocht waar minstens een miljoen mensen op afkomen. Daarbij hebben ze 2009 nog een wedstrijd gespeeld in het Abe Lenstra, dus ze hebben die beslissing al eerder een keer genomen.

Ik vind dit superstatisch van de Knvb.

De arena heeft nu eenmaal de meeste faciliteiten voor sponsoren en is goed bereikbaar. Echter zijn er een hoop supporters die liever in de Kuip komen voor het Nederlands elftal ivm sfeer. Ik zou trouwens ook liever zien dat ze het verdelen over Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Enschede. Hierdoor kan iedereen een keer bij Oranje gaan kijken muv het noorden. Al is het vanuit daar nog wel aan te rijden naar Enschede misschien.

4 juni 2014 om 14:39

@ koenfr

De sfeer is een non reden, waar Oranje ook in Nederland speelt de sfeer is om te janken. Af en toe hoor je een paar mensen "holland, Holland" roepen maar dat is het dan wel.

Jammer.

Als voetbal liefhebber is de Arena gewoon geen fijn stadion, vooral in de bovenste ringen vind ik het gewoon te stijl. Zit niet lekker. De Kuip daarentegen is gewoon beter. Zogenaamd "makkelijker" te bereiken voor het grote publiek en betere voorzieningen qua consumptie vind ik zo'n slap excuus. De echte reden icm met laatst genoemde is gewoon dat je verplicht van die rot plastic kaartjes moet kopen om überhaupt consumpties te kopen. De prijzen zijn vervolgens net zo afgesteld dat je niet meer genoeg hebt voor een extra consumptie en dat de meeste mensen niet meer de moeite nemen om dat geld wat op het kaartje staat terug te vragen. Wat automatisch meer geld betekent voor onze vrienden bij de Knvb. Sluw hoor.

Enfin, ik ga voor het voetbal en als ik de keuze had ging ik voor de Kuip.

Jammer, heb als Oranje in de kuip speelt toch een iets 'leuker' gevoel, toch wat meer sfeer. Dit heeft niks te maken met eventuele voorkeuren want ik heb met zowel Feyenoord als Ajax niets, maar ik zie oranje liever in de kuip spelen.

Waarom toch altijd die clubdiscussie? dit heeft ook niks met Ajax of Feyenoord te maken
1) Amsterdam is de hoofdstad van Nederland.
2) De stad ligt vrijwel midden in het land. Mensen die uit het noorden willen komen zullen 's avonds makkelijker en sneller naar huis komen.
3) Eventuele verbouwing van de Kuip.

Alles draait tegenwoordig om geld mensen en niks anders!

Belachelijk dat de wedstrijden niet het hele land door gaan. Leuk dat ze in onze Arena spelen, maar Oranje is van heel Nederland. Misschien moet de Knvb dat maar eens beseffen.

Rare keuze. Vind de kuip gezelliger ogen tijdens wedstrijden van Oranje, boviendien is het veld vele malen beter

Sorry, maar ik word een beetje simpel van mensen die zich afvragen waarom Oranje zoveel en nu al haar thuis wedstrijden in de Arena gaat afwerken en niet in de Kuip. Er zijn hier al zo vaak artikelen verschenen (en bij andere Nederlandse nieuws mediums) waarin de keuze van de Knvb uitgelegd werd, sorry maar ik vind dit echt zeuren om het zeuren.

Het grootste kolder argument wat ik hoor om niet in Amsterdam te spelen is de sfeer, het maakt niet uit waar Oranje speelt. De sfeer is zo ie zo altijd doods, af en toe roepen een paar mensen "holland, Holland" en daar blijft het dan bij. Dat een deel van de mensen die in het hoge noorden, oosten of het zuiden graag een wedstrijd bij hun in de buurt willen zien kan ik wel begrijpen, het nadeel is alleen dat al die stadions te klein zijn en de lange afstanden. Voor de organisatie van de tegenpartij is het Amsterdam ook veel handiger omdat Schiphol om de hoek ligt. Nu zou je zoals sommige voorstelde de wedstrijden tegen kleinere tegenstanders wel in de provincie kunne spelen, alleen denk ik dat de sponsors maar ook de tegen partij daar ook niet op zitten te wachten, want ook die eissen of zijn gewend dat alles snel en simpel te regelen is.

Geniet er nog maar ff van adam!! Als de kuip weer als nieuw is, zullen ze geen oranje meer zien in adam!

En terecht. Dat stadion in Maasdorp kan echt niet meer. Trots op onze prachtige voetbaltempel.

Triest weer.
Gewoon een in adam. Een in r dam. Een in eindhoven. Een in arnhem en een in enschede.

4 juni 2014 om 15:23

Vroeger gebeurde dat ook.

4 juni 2014 om 16:28

Vroeger wel en nu niet. We leven immers niet in het verleden.

Niet meer dan logisch. Ik ben heel blij dat de Knvb pro Ajax is. Logisch ook omdat Ajax de grootste club van Nederland is en ik ben heel blij dat de Knvb van Ajax houdt. De meeste Nederlanders zijn ook gewoon voor Ajax omdat ze de grootste begroting hebben van alle clubs en het meeste geld hebben. Ik ben ook sinds kort afgestapt van mijn oude club en nu een nieuwe Ajax supporter ben omdat ze nu succesvol zijn. Eigenlijk zou iedereen nu Ajax supporter moeten worden dan zijn we een hele grote familie.

4 juni 2014 om 16:40

Amsterflip.
In elk stadion werd er gejuicht toen Twente kampioen werd 5 jaar geleden op de laatste speeldag en niet Ajax.
Ze lieten dat bij alle samenvattingen zien dat de supporters begonnen te juichen voor Twente.
Dus het blijkt maar dat Ajax alleen populair is bij hun eigen supporters en de rest van Nederland is anti Ajax door die misselijk makende arogantie.
Kijk dit zijn feiten Amsterflip nu jij.
Haha sukkel

4 juni 2014 om 17:40

Krijg je automatisch als de voorzitter een ajaxfan is. Wel jammer dat er geen interlands in het mooiste stadion van nederland gehouden worden, maar wel in het lelijkste stadion van Nederland. Zal ongetwijfeld alleen met het aantal toeschouwers te maken hebbe.

De Kuip was de voetbaltempel van Nederland en een van de meest aansprekende stadions in Europa. Helaas zitten de gemeente Rotterdam en het bestuur van Feyenoord al jaren slapen. Logisch dat je dan op den duur voorbij gestreefd word. De infrastructuur in en rondom het stadion zijn gewoon verouderd. Parkeren gaat goed als je ruim op tijd bent, kom je later dan heb je een probleem. Na de wedstrijden is het helemaal een drama, met regelmaat word de korste route naar de snelweg afgesloten. En mag je blij zijn om na 3 kwatier uiteindelijk Rotterdam te verlaten.

Niet alleen de Knvb laat Rotterdam liggen, ook alle internationale artiesten. En waarom omdat het Arena gebied super slim bedacht is. Zo slim dat het een volle Hmh, Ziggo Dome, en Arena aankan. En dan over mooiste stadion, daar heeft iedereen zijn mening over. Maar over 1 ding valt niet te twisten, de Arena is nu eenmaal het modernste en beste stadion van Nederland. Geen enkel stadion heeft de voorzieningen die de Arena heeft.

4 juni 2014 om 17:43

Gelredome is beter en trekt ook genoeg internationale acts en artiesten.

Tuurlijk! Goed voor Amsterdam, hebben de uitsupporters ook plezier, als je begrijp wat ik bedoel. Waarom niet verspreiden over de kuip, arena en eindhoven? In de kuip al trouwens 11 jaar meende ik ongeslagen. Trek die lijn lekker door dan beste Knvb

Stadsbestuur van Rotterdam lezen wij mee? Gewoon een nieuw stadion bouwen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren