Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Wedstrijd tegen Nederlands elftal baart me zorgen'

Laatste update:

Spanje heeft kwaliteit genoeg om van elke tegenstander te winnen, maar bondscoach Vicente del Bosque is er desondanks niet gerust op. Zo heeft de keuzeheer een hard hoofd in de confrontatie met het Nederlands elftal, voor Spanje en Nederland de eerste wedstrijd op het WK. Het is een herhaling van de WK-finale van vier jaar geleden.

/

“Onze openingswedstrijd baart me zorgen. Het is een elftal dat goed georganiseerd en goed geleid wordt en ze gaan het ons sowieso erg moeilijk maken”, doelt Del Bosque in gesprek met de Spaanse media op het Nederlands elftal. De keuzeheer heeft het basiselftal al zo goed als rond. “We willen geen risico nemen met bepaalde spelers”, zegt hij over spits Diego Costa en verdediger Juanfran.

Als Costa niet kan spelen is Cesc Fàbregas vermoedelijk de diepe spits tegen Nederland, als Juanfran niet kan spelen lijkt César Azpilicueta de man te zijn. “Hopelijk kunnen de spelers die niet helemaal fit zijn nog spelen in het oefenduel met El Salvador”, aldus Del Bosque, die zich verder geen zorgen maakt. “Qua conditie wordt het een loodzwaar WK, vanwege de weersomstandigheden. De selectie staat er qua conditie goed voor, dus daarover maak ik me geen hele grote zorgen.”

Spanje wint van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat dan Bosque, twijfel je om met een b elftal of een c elftal te gaan spelen. Kom op zeg. Of wil je zieltjes winnen in NL

6 juni 2014 om 11:01

Hahaha, hij kon ook nog een D elftal opstellen, ik berijp hem wel, met de 5-3-2 systeem die nederland gaat spelen zal het moeilijk zijn om de volle winst te halen voor Spanje, ik zeg dat nederland gelijk speelt tegen Spanje en Chili, tegen Australië zal Oranje een kleine overwinning halen.

6 juni 2014 om 11:38

Hoeveel wil je met me wedden?

6 juni 2014 om 11:43

Ik ben het met Caribbean eens. Nederland gaat gewoon door. Het team wordt zwaar onderschat. Maarja, over een weekje gaan we het meemaken!

6 juni 2014 om 12:00

@Jor-in, ja hoor ze gaan ook van Australië verliezen?

6 juni 2014 om 12:06

Met Janmaat, Vlaar, De Vrij, BMI en Blind achterin word je geslacht tegen Spanje. Fijn dat je positief bent, maar een beetje realisme mag wel. Ik denk overigens wel dat we doorgaan met een gelijkspel tegen Chili en winst tegen Australie.

6 juni 2014 om 12:21

Op basis van historie hebben ze hem zeker niet zomaar gewonnen van Australië.
Daarnaast is 1 van onze "grote" drie behoorlijk uit vorm (van Persie).
En hebben wij daarvoor tegen Spanje gespeeld dus een rode kaart in onze defensie is heel goed denkbaar.
Chili heeft qua kwaliteit een zelfde elftal als Oranje, en ik denk dat we over Spanje het wel eens zijn.
Kortom, bij geluk gaan we met vlieg en kunstwerk door.

6 juni 2014 om 12:43

Inderdaad, de Feyenoord spelers hebben minder ervaring tegen grote internationale tegenstanders. Dat kan nog wel eens het verschil maken.

6 juni 2014 om 14:24

@azalkmaar2... En wat als Janmaat, de Vrij en Blind over een seizoen of 2 allemaal bij een Europese topclub, dan wel subtopper spelen?

Zijn ze dan wel goed genoeg? Dat is echt onzin. Een speler is zo goed als zijn medespelers. Messi zal bij een RKC ook niet het niveau halen wat hij bij Barcelona haalt. Zet je Messi in een elftal met allemaal andere goede spelers, dan zal Messi vanzelf makkelijker en beter gaan spelen.

De enige waar ik mijn twijfels over heb (v.w.b. ontwikkeling) is Bmi. De andere spelers (met name Janmaat en De Vrij) zijn goed genoeg voor een Europese subtopper en over een paar jaar (als ze zich daar goed ontwikkelen) wellicht voor de Europese top.

Van Gaal heeft bewezen dat hij vooral jonge spelers enorm kan motiveren en op scherp kan zetten. Daarom heb ik er alle vertrouwen in.

6 juni 2014 om 14:48

Behoorlijk uit vorm maar scoort wel goals, prima (van Persie)

6 juni 2014 om 15:03

Over een aantal jaar ja.. Wk begint komende week he

6 juni 2014 om 16:17

Van Gaal heeft niet alleen vertrouwen in De Vrij en Janmaat maar is zelfs heel positief over deze spelers. Deze man heeft ook een speler zoals Muller laten invallen waarbij iedereen dacht, kijkende naar de naam, dat dit niets zou zijn.

6 juni 2014 om 21:38

Je overschat Janmaat. Van Der Wiel is ongeveer even oud en speelt nu al 2 jaar bij PSG. Janmaat speelt nog steeds in de Eredivisie en wordt door tieners zoals Fischer overlopen.

6 juni 2014 om 11:01

Ja ik kan mij niet voorstellen dat hij zich zorgen maakt, tenminste niet als hij naar de oefeninterlands heeft gekeken van NL!

6 juni 2014 om 11:03

@rbn026

Als jij ook naar de oefeninterlands van NL heb gekeken had je ook kunnen zien dat het moeilijk doorkomen is tegen de 5 mans verdediging met De jong en Guzman ervoor.

6 juni 2014 om 11:07

Nou dat valt wel mee. De spelers van Wales kwamen er vrij makkelijk doorheen. Hoe zullen de Spanjaarden daar mee omgaan?

6 juni 2014 om 11:08

Het is helemaal hip om de hele dag te zeuren over hoe slecht Oranje wel niet is, en zo gauw de competitie straks weer begint is zijn of haar clubje weer de beste van Nederland. Zo raar en goedkoop allemaal.

6 juni 2014 om 11:17

Wales of Spanje, voor de rest nog vragen?

6 juni 2014 om 11:32

Maar tegen Wales hebben ze niet met de beoogde formatie gespeeld. En daarbij, Spanje was ook slecht in de oefenwedstrijden. Evenals Duitsland, Italie, Portugal en Frankrijk overigens.

Ik zie NL de wedstrijd gewoon winnen. Spanje zal een overwicht krijgen qua balbezit maar NL zal kansen krijgen en in de omschakeling toeslaan.

6 juni 2014 om 11:34

Precies, wat een gezanik de hele dag. Heeft iedereen een plaat voor z'n kop? We missen simpelweg ervaring en kwaliteit. Van Gaal probeert dat te compenseren door het systeem aan te passen aan de beschikbare spelers. Zelfs al zouden we drie keer verliezen... Speel je 4-3-3 dan ga je sowieso twee keer slaag krijgen. 5-3-2 geeft nog enige kans op succes. Dan maar met afbraakvoetbal.

6 juni 2014 om 11:56

ik krijg ook steeds meer het idee dat het ook helemaal hip is, om te zeggen dat het hip is om te zeuren over oranje.

en dat zodra de competitie weer begint iedereen roept dat zijn of haar clubje de beste van nederland is, is niet zo raar. ik geloof dat ik dan niemand hoor roepen dat zijn of haar clubje het beste van europa/wereld is. en dat is waar het om gaat op een wk. dus deze opmerking heeft niks te maken met dit onderwerp.

edit: reactie op nolimit #30

6 juni 2014 om 11:59

@nolimit Helemaal mee eens. Ik erger me er mateloos aan. We hebben gewoon een redelijk elftal met twee absolute wereldtoppers. Kan erger toch? En dan ook nog eens één van de beste trainers van dit moment. Waarom zo negatief?

6 juni 2014 om 12:15

Ze spelen vandaag pas het tweede oefenduel dus je praat zomaar. En hoezo waren ze slecht de eerste wedstrijd?

6 juni 2014 om 12:19

Dat Spanje meer balbezit zal hebben staat nu al wel vast. Daardoor zal Spanje ook wel een overwicht in de wedstrijd krijgen. Van Gaal moet compact spelen en catenaccio gaan spelen. Oké, het is wat defensief maar wat wil men dan? Liever 4-3-3 spelen en de eerste groepswedstrijd met 5-0 verliezen?

6 juni 2014 om 12:27

@ tijssvw,

Wij hebben geen redelijk team en maar 1 wereldtopper in vorm.
Ik erger met mateloos aan mensen die door een oranje bril kijken.
Wij hebben een matige, zo niet zwakke verdediging met weinig tot geen europese ervaring.
Een middenveld met 1 goeie verdedigende middenvelder die opbouwend minder is.
Een Sneijder die fit is, maar qua spel absoluut niet het niveau heeft van 2010.
Een voorhoede die behalve Robben niet zo fantastisch loopt.
Van Persie die al meer dan een half seizoen geblesseerd en uit vorm is.

Kortom, dit is niet negatief maar realistisch.

6 juni 2014 om 12:34

Toen speelde we ook 4-4-2.

6 juni 2014 om 13:07

@rnb0226

Als ik jou mag geloven zou Spanje met 7-0 winnen van Wales of niet? Doe toch niet zo hypocriet man, Spanje wist ternauwernood te winnen van Bolivia in de laatste minuut, Bolivia is natuurlijk veel beter dan Wales als ik jouw mag geloven, Tuurlijk heeft Spanje een betere elftal dan Nederland, maar ik zie Spanje zeer zeker niet makkelijk van Nederland winnen, het word naar mij mening gewoon een gelijkspel of nipte overwinning van Spanje.

6 juni 2014 om 13:10

Nolimit heeft gewoon helemaal gelijk. Dit is typisch dat pessimistische Nederlandse waar ik echt van kan kotsen. Altijd maar zeiken en zeuren op alles. Niet alleen op voetbal gebied. Vreselijk....

6 juni 2014 om 13:16

Nigel de jong opbouwend minder? Nigel kan juist heel aardig voetballen

6 juni 2014 om 13:19

En griekenland, zuid-korea, australië hadden door de jaren heen wereldteams op de ek's, wk's? Zijn wel meerdere aspecten waardoor een wedstrijd bepaald wordt. Mij hoor je niet zeggen dat we op voorhand kans hebben van Spanje te winnen, een gelijkspel zou al aanvoelen als winst. Zaak is het om daarna 6 punten te pakken tegen Chili en Australië.

Als Spanje op voorhand toch alles wint, komt het dus aan op de wedstrijd met Chili. Dan liggen er wel weer kansen. Stunt er een team tegen Spanje, dan ziet alles er totaal anders uit.

Ik vraag me dan altijd af. Mocht ineens alles meezitten, we verslaan Spanje, we gaan door de poule heen, komen verder en verder, zullen de mensen met de negatieve reacties dan ineens positief meedoen met de rest? Ik denk het namelijk wel.

Eigenlijk best zielig. Alles en iedereen afbranden op nog niet gespeelde wedstrijden, om de simpele reden dat mensen gewoon meegaan met de rest. Als je niet hard genoeg schreeuwt hoe slecht het gaat worden, val je niet op tussen de rest van de schreeuwerds.

Zou supporters sieren om ook daadwerkelijk in de rol van supporter te kruipen. Achter je land staan is toch niet zo moeilijk. We zijn er nou eenmaal op het wk en zullen daar dan ook wel thuishoren lijkt me. Misschien wel zo handig om er dan maar gewoon voor te gaan. Met zn allen áchter het Nederlands elftal in plaats van ertégen.

6 juni 2014 om 13:31

Tegen Wales speelde we ook geen 5-3-2 maar 4-4-2 wel een groot verschil.

6 juni 2014 om 14:34

Nigel is een balafpakker, zeker geen voetballer met een geniale steekpass.
Dus opbouwend goed, nou nee.

6 juni 2014 om 14:38

@rbn026, alle landen spelen matige oefenduels man. Een oefenduel zegt geen ene reet. Een oefenduel is bedoeld om aan elkaar te wennen, om spelers aan het werk te zien en om dingen uit te testen. Ook spelen veel spelers nog met een rem, want ze willen niet geblesseerd raken.

Hier een paar voorbeelden van oefenwedstrijden vanaf maart:
Roemenie - Argentinie 0-0 (slecht)
Oostenrijn - Uruguay 1-1 (slecht)
Belgie - Ivoorkust 2-2 (slecht)
Spanje - Italie 1-0 (italie kan niet eens van luxemburg winnen)
Duitsland - Polen 1-1 (slecht)
Uruguay - Noord Ierland 1-0 (slecht, hoe zwak is Noord Ierland)
Noorwegen - Rusland 1-1 (slecht)
Italie - Ierland 0-0 (slecht)
Duitsland - Kameroen 2-2 (slecht)
Frankrijk - Paraguay 1-1 (slecht)
Italie - Luxemburg 1-1 (slecht)
Engeland - Ecuador 2-2 (slecht)

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Nederland heeft in die periode nog verloren van Frankrijk, maar dat zegt geen ene reet. We hebben met 10 man ook gelijk gespeeld tegen de schoppers van Colombia. Falcao heb ik toen op één foutje van Veltman niet gezien. Ook tegen Equador waren we met een op Van Persie na Eredivisie elftal veel beter. Dat was alleen niet in de uitslag te zien.

Of is Ecuador opeens wel goed omdat ze tegen Engeland spelen? Of is Engeland zo slecht? Maar ja, hoe slecht is Uruguay dan wel niet? Weet je wat!?

Geen enkel land kan er iets van, behalve Spanje en Brazilië. Zullen we het daarop houden?

Zucht.....

6 juni 2014 om 14:58

@hankey, de selecties van Chili en Australie hebben nog veel minder Europese ervaring man. En iedereen zegt hier dat Chili een enorm goed elftal is. Hoe goed is Nederland dan wel niet?

Doelmannen
Claudio Bravo (real Sociedad)
Johnny Herrera (universidad de Chile) geen Europese ervaring
Cristopher Toselli (universidad Catolica) geen Europese ervaring

Verdedigers
Gary Medel (cardiff City) geen Europese ervaring
Jose Rojas (universidad de Chile) geen Europese ervaring
Eugenio Mena (santos) geen Europese ervaring
Gonzalo Jara (nottingham Forest) geen Europese ervaring (championship)

Middenvelders
Arturo Vidal (juventus)
Mauricio Isla (juventus)
Marcelo Diaz (basel)
Francisco Silva (osasuna) geen Europese ervaring
Felipe Gutierrez (FC Twente)
Jose Pedro Fuenzalida (colo Colo) geen Europese ervaring
Carlos Carmona (atalanta) geen Europese ervaring
Jean Beausejour (wigan Athletic) geen Europese ervaring
Charles Aranguiz (internacional) geen Europese ervaring
Miiko Albornoz (malmo) geen Europese ervaring

Aanvallers
Alexis Sanchez (barcelona)
Eduardo Vargas (valencia)
Jorge Valdivia (palmeiras) geen Europese ervaring
Mauricio Pinilla (cagliari) geen Europese ervaring
Esteban Paredes (colo Colo) geen Europese ervaring
Fabian Orellana (celta de Vigo) geen Europese ervaring

Bij Australie is het nog erger kan ik je vertellen.

Spanje heeft op papier de beste selectie. Maar ik ken weinig teams die 3 toernooien achter elkaar zonder problemen hun groep doorkomen. In 2010 verloren ze ook hun eerste wedstrijd en twee jaar terug hadden ze het ook erg moeilijk tegen Italië (dat verwachtte toen ook niemand).

Alles kan dus! Dat wil overigens niet zeggen dat wij Chili en Australië moeten onderschatten. Maar dat zullen zij dus ook niet bij ons doen. Geen enkel land speelt graag tegen ons.

7 juni 2014 om 10:28

Beausejour speelde op het vorige WK volgens mij nog. Hij heeft genoeg ervaring. Verder heb je wel gelijk.

6 juni 2014 om 11:01

Ja, op elke positie heeft Spanje veel betere spelers behalve voorin. Dat wordt helemaal niks. Maar met 6 punten ben je ook wel door. Moeten we wel winnen.

6 juni 2014 om 11:52

Geloof me. Spanje haat het spel van chili dus hoop dat chili wint van spanje en dat Nederland wint van Chili

6 juni 2014 om 11:54

Is het voorin wel zo goed? Echt veel doelpunten maken doen ze niet.

Misschien de verdediging wat onderschat en de aanval wat overschat?

6 juni 2014 om 21:44

Idd. Van Persie is heel belangrijk gemaakt door Van Gaal, maar is volledig uit vorm, (dat komt mede door die blessure, maar dat doet er niet toe). Arjen Robben zou samen met Lens wel kunnen renderen, of Robben op links + Huntelaar, toch 1 van de beste spitsen (afmakers) in de Bundesliga, met veel ervaring. Ik ben nog steeds van mening dat Janmaat eruit moet en als het kan Vlaar en BMI.

6 juni 2014 om 11:02

Ja en donder jij alsjeblieft op uit Nederland met je negativiteit!

ON: Spanje gaat het gewoon heel erg lastig krijgen tegen Nederland en naar mijn idee kan de wedsrijd alle kanten op!

6 juni 2014 om 11:03

Ik begrijp heel goed dat hij zich zorgen maakt. Als onze oranje leeuwen strijden als Atletico kunnen we zeker winnen. Ga maar is terug kijken naar wedstrijden van Spanje. Zo geweldig is dat allemaal niet. Tuurlijk ze hebben fantastische spelers. Maar fantastisch spelen doen ze nog niet.

6 juni 2014 om 11:31

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ze winnen weliswaar bijna alle wedstrijden maar vaak met minimaal verschil. Ook tegen de kleine landjes. Voornamelijk, denk ik, omdat die landen ook erg defensief spelen. Dan heeft Oranje nog altijd wel een betere defensie dan veel van die landjes. Dus zal het zomaar eens moeilijk kunnen worden voor ze. En met een snelle counter kun je dan zomaar winnen.

6 juni 2014 om 11:12

Jonge donder nou toch een keer op met die negativiteit. Natuurlijk is Spanje beter maar support gewoon je land. Daarbij is het echt niet zo zwart wit. Nederland kan zomaar winnen van Spanje. Straks zeker wel weer helemaal blij doen als ze wel winnen? Maar als ze verliezen kan je tenminste zeggen: ik zei het toch? Lekker makkelijk.

Dit werdt ook over Ajax gezegd tegen City, Barca en United. Toen ze wonnen lag het er weer aan omdat ze met een b-elftal speelden om of omdathet nergens over ging. zo een onzin.

Support gewoon je land ondanks alles in voor en tegenspoed. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld aan whales sups nemen. Die waren met een relatief grote groep aanwezig in de Arena voor een fking oefeninterland waarbij hun beste spelers niet eenz meededen. Ze winnen nooit wat en dat zeiden ze ook toen ik ze sprak maar ze supporten hun land ondanks alles.

6 juni 2014 om 11:19

EK2012 gemist zeker.. Daar worden mensen wel nuchter van hoor.. Maar goed hoop doet leven zeggen we dan maar

6 juni 2014 om 11:21

Helemaal mee eens Haakneus. Niet zeuren maar gewoon achter je land blijven staan!

6 juni 2014 om 12:10

Ach dat was een mentaal probleem. Nederland was daar tegen Denemarken zoveel beter en verloor heel ongelukkig toch. Dat legde zware hypotheek op andere wedstrijden.

6 juni 2014 om 12:31

@ haakneus,

Ja die gaan gewoon voor een leuk feest naar het buitenland.
Wij gaan met onze jongens voor de titel als ik van Gaal en medeclowns mag geloven.
Wij zijn sinds 2010 alleen maar minder geworden en Spanje beter, credits aan Spanje lijkt me wel op zijn plaats.

6 juni 2014 om 13:13

@hankey:

En jij bent er zo een die straks wel met je oranje shirtje staat te springen als er een doelpunt wordt gescoord. Enorm hypocriet.

6 juni 2014 om 13:16

Spanje beter geworden, op basis waarvan?

6 juni 2014 om 13:23

@Hankey

Het klopt dat Nederland kwalitatief minder is dan 2010, dat ontkent niemand. Maar is Spanje echt zoveel beter?

Casillas heeft een heel seizoen op de bank gezeten. Torres heeft ook geen pepernoot geraakt de afgelopen seizoenen. Xavi is 40. Fabregas heeft weinig gespeeld bij Barca. Gelukkig Diego Costa niet helemaal fit. Pique, daar word ik ook niet bang van. Alleen Sergio Ramos is iemand die zich uitstekend heeft ontwikkeld.

Natuurlijk is Spanje veel beter, maar met de 5-3-2, een goede organisatie en Spanje dat zonder echte aanvallers speelt heeft Nederland nog een kans. Waarschijnlijk wel balbezit 85-15% Ik ga er echter wel vanuit dat Spanje wint, maar aan al die negativiteit heeft helemaal niemand wat.

6 juni 2014 om 13:36

@ geen-mening,

Dat is alles behalve hypocriet, ik ben Nederlander.
Ik heb nergens gezegd dat ik het niet mooi zou vinden als we zouden winnen of een punt pakken, maar wat meer realisme zou niet misstaan

6 juni 2014 om 13:38

@ Pepoffies

Spanje is vooral veel breder geworden.
Er zijn meer Spanjaarden die een champions league op zak hebben.
Dus qua bagage zijn ze ook gegroeid.

6 juni 2014 om 13:42

@ Rojiblanco10,

Casillas heeft alle bekerwedstrijden en champions league wedstrijden gekeept, en volgens mij waren dat er nogal wat dit seizoen.
Daarnaast is hij een betere keeper dan een combinatie van alle keepers die wij meenemen.
Torres heeft inderdaad niet goed gespeeld, maar dat kunnen wij ook niet van van Persie zeggen als je objectief bent.
Xavi is 34.
Pique wordt jij niet bang van, maar van Vlaar, Indi, de Vrij, en Janmaat wel?

6 juni 2014 om 15:44

Casilla heeft gewoon 30 wedstrijden gekeept, Spaanse beker en championsleauge en allebei de toernooien heeft hij mooi gewonnen.
Het middenveld van Spanje is gewoon geweldig te noemen, spelers al: xabi, iniesta, fabregas, Silva, matta, koke, sjonge jonge wat een kwaliteit en wat een individuele kwaliteit hebben deze spelers.

Ik zeg niet dat Nederland kansloos is dat zeker niet, Nederland kan gewoon winnen. Qua kwaliteit is Nederland minder maar tactische is Nederland echt gevaarlijk voor elke tegenstander, Louis weet hoe hij zijn team tegen sterkere tegenstanders moet laten spelen en daar ligt de kracht van Nederland.

6 juni 2014 om 11:53

Ik kan wel begrijpen dat del bosque zorgen heeft, natuurlijk qua kwaliteit selectie staat Spanje bijna boven iedereen, maar in dit soort wedstrijden is het niet de kwaliteit alleen. Nederland gaat met een revanche gevoel het veld op en vol adrenaline hun gaan echt alles op alles zetten, Spanje zal toch meer druk hebben ze zijn titel houder en vele zien hun als de grote favoriete, naast dat is Nederland qua tactisch spel natuurlijk heel gevaarlijk en helemaal met een coach als luis. Nederland kan goed voetbal spelen met een elftal met niet allemaal top spelers Nederland kan het iedereen echt heel moeilijk maken. Ik ben benieuwd het zal me niet verbazen als Nederland hier een winst partij uit weet te slepen.

6 juni 2014 om 13:54

Inderdaad zeg! De derde keeper van Spanje zou bij ons basis staan. Wat een geweldige selectie is dit toch. Spelers als Mata, Cazorla, die buitenspeler van City, ben z'n naam even kwijt, zitten gewoon allemaal op de bank! Spanje is voor mij de topfavoriet omdat ze een heel mooie balans tussen jong talent en de oude garde hebben. Met spelers als Koke en Carvajal die er 2 jaar geleden niet bij waren zijn ze nog beter in mijn ogen.

6 juni 2014 om 14:23

Je bedoeld Jesus Navas en niet te vergeten David Silva. allebei niet eens basisspelers

6 juni 2014 om 16:05

En dan te denken dat ze een speler als jesus navas niet eens hebben meegenomen.
Zelfde geld voor spelers als carvajal, negredo en isco. Geweldige spelers en worden bij Spanje niet eens op de bank geplaatst ze mogen gewoon thuis blijven. Del bosque zal er wel een goede reden voor hebben, maar zulke spelers zullen bij heel veel landen basis staan.

Ik lig ook al wakker van de orange defensie

Tja ik denk dat wij banger zijn voor Spanje dan zij voor ons... Toch zie ik ons er nog wel een gelijkspelletje uitslepen, hopelijk krijgt Robben het een beetje op zijn heupen

6 juni 2014 om 11:04

Geloof je het zelf.

Hij is alleen maar bang dat onze spelers als malloten te keer gaan om revanche te nemen en een paar benen breken.

Op voetballend gebied vreest die man niks.

6 juni 2014 om 11:13

Daarom zeg ik ook dat wij banger voor hun zijn dan andersom... Voetballend komen we inderdaad tekort. Toch is het ook zo dat er moeilijk doorheen komen is bij ons als we vijf verdedigers opstellen en De Jong en Guzman daarvoor. En met onze grote drie weet je het natuurlijk nooit, die hebben alle drie de klasse om het verschil te maken (mis hoop tegen beter weten in maar als je er niet in gelooft kan je net zo goed niet kijken! )

6 juni 2014 om 11:17

Want de finale had Spanje makkelijk gewonnen van Nederland? Op voetballend gebied hebben we nog steeds wereldsterren in het elftal rondlopen hoor.. Waarvan de meeste aanvallers en sommige middenvelders het spel kunnen openbreken.

Als we dan tegen Spanje spelen dan is het maar beter dat we ze de 1e wedstrijd treffen. Mocht je verliezen kan je de wedstrijden daarna nog genoeg punten pakken om een ronde door te gaan. Als je wint kom je in een flow en kan je voor de laatste wedstrijd al zeker zijn van de volgende ronde. Wat hoop ik dat Louis onze spelers tot op het bot gemotiveerd krijgt. Laat het een wedstrijd worden zoals Ajax tegen Barca.

6 juni 2014 om 11:04

Dan moet Oranje zijn wedstrijd van het jaar spelen, Spanje een paar belangrijke spelers missen en Spanje al zeker zijn van de volgende ronde. En dat laatste is het 'm juist. Spanje moet ook winnen om eerste te worden in de groep om zo Brazilië te ontlopen.

6 juni 2014 om 11:13

Laten we hopen op een wk2010 scenario voor spanje mbt alleen de eerste wedstrijd

6 juni 2014 om 11:13

Daar gaat het niet om. Barca speelde niet om te verliezen en al helemaal niet om compleet voor schut gezet te worden met swingend voetbal. Ook met het elftal wat er op het veld stond had iedereen verwacht dat ze over Ajax heen zouden knallen. Maar Frank had de spelers zo opgefokt en zo gemotiveerd dat ze de Barcaspelers nauwelijks in hun spel lieten komen. Daar gaat het om. Louis moet ervoor zorgen dat ze voor elkaar gaan vechten. Zo kansloos als Ajax vooraf tegen Barca was, zo kansloos is Nederland nu niet tegen Spanje. Dus die vergelijking gaat redelijk op .

6 juni 2014 om 11:19

Mwa ik geef nederland meer kans dan dat ik ajax toen de kans gaf tegen barcelona.

6 juni 2014 om 11:12

Ik hoop het ook en van gaal zal er alles aan doen. Met een bondscoach als van gaal heb je gelijk een pluspunt ten opzichte van veel landen. Ook tov del bosque, want het is een goede bondscoach maar van gaal heeft iets extra's. Del bosque is nu gewoon respectvol door dit te zeggen maar ook hij weet dat ze een veel beter team hebben en de overwinning vrijwel voor het oprapen ligt. Al hoop ik natuurlijk van niet. Tot slot vind ik het ook geen revanche voor de verloren wk finale want dat is totaal iets anders. Ik had liever gehad dat ze die hadden gewonnen en dit wk bijvoorbeeld niet mee hadden gedaan of met 6-0 van de mat getikt werden.

De Spanjaarden zijn altijd zo flauw, zich altijd in de underdog-positie duwen om de druk eraf te halen. Regerend wereldkampioen tegen de verliezend wereldkampioen, alleen is het veel bij het Nederlands elftal veranderd en bij Spanje niet veel.

Heel sympathiek van hem maar geef mij nou geen valse hoop. Een gelijkspel van Oranje tegen Spanje zou al geweldig zijn.

Ik ben ook niet bang voor Spanje. We hebben de wapens om deze ploeg pijn te doen, de fysieke kracht achterin en de snelheid+doelgerichtheid voorin. Spanje vreest ons terecht.

6 juni 2014 om 11:07

Hahahahaha ben je nu serieus...
Wat voor wapens???
Ow ja je hebt blind op het middenveld geniaal middenvelder is dat uitstekend overzicht prachtige steekpass.
Rot toch op man met je Nederland heeft wapens.
De enige die goed zijn zijn Van persie Robben en de jong voor de rest is het allemaal shit.

6 juni 2014 om 11:13

We hebben 3 wapens ja... Van Persie, Robben en Sneijder. Van Persie is nog steeds een van de beste spitsen in de wereld, een spits waar iedere verdediger voor vreest. Sneijder speelt altijd wereldpartijen op EK's en WK's. Robben heeft eigenlijk geen uitleg nodig.. Nog steeds een van de beste buitenspelers, CL team van het jaar, was weer beslissend en is nu topfit. De verdediging vind ik persoonlijk beter dan in 2010, en je zag hoe ver we toen kwamen. Dat je Blind gelijk noemt is raar, want je weet dat het middenveld bestaat uit Sneijder, De Jong en De Guzman, prima middenveld met veel ervaring in het buitenland. Geen reden om ons zo af te schrijven dus. We zijn een gevaarlijke outsider.

6 juni 2014 om 11:20

Dus van Persie, Robben en de Jong zijn bepaalde wapens om Spanje te bestreiden ja. Erg makkelijk scoren om alleen Blind naar voren te halen, guess what van hem moet het helemaal niet komen hij moet ondersteunen.

Je vergeet nog een wapen in de vorm van Sneijder.

Ik ben iig blij dat Vicente nog wat respect voor ons kan opbrengen, van supporters als jij moeten we het totaal niet hebben.

6 juni 2014 om 11:22

Helemaal mee eens newc22. Daarnaast zijn er dan nog spelers die ook een wedstrijd kunnen beslissen. Goede opties dus als wissel. Depay, Huntelaar en Lens.

6 juni 2014 om 11:33

Ik ben gewoon realistisch.
Sneijder een wapen noemen agh kom op man door hem speelt Van persie niet zo goed.
Als ik Louis van gaal was zou ik Sneijder laten banken en zo spelen:

Cisllesen
Janmaat. Vlaar. De vrij. Indi.
De jong. Guzman/Clasie
Lens. Depay.
Robben. Van perise.

6 juni 2014 om 11:37

Onze topscorer op het vorige WK en hij oogt nu fitter dan ooit, nee dat is geen wapen.

Je opstelling is zo slecht nog niet, maar daarnaast verkoop je wel een hoop bullshit als je het mij vraagt.

6 juni 2014 om 11:45

Het is toch algemeen bekend dat Sneijder en Van persie geen goeie combinatie zijn.
Als Sneijder nou in dienst van Van Persie zou spelen dan zou Sneijder echt een gevaarlijke speler zijn.
Bullshit..?zoals

6 juni 2014 om 11:50

Toch hebben we met die spelers in de basis de WK finale behaald. Die samenwerking is idd nog niet geweest wat het moet zijn, maar gezien ons materiaal kan je het niet permitteren om Sneijder op de bank te zetten.

Zeggen dat we geen wapens hebben en Blind erbij halen om je mening te onderbouwen. Dat vind ik redelijk bullshit en makkelijk scoren.

6 juni 2014 om 12:00

2010 moet je even vergeten was een heel ander team.
En Sneijder kan je wel degelijk op de bank laten zie mijn opstelling dan ben je aanvallend nog gevaarlijker als nu en Lens en Depay zijn niet te beroerd om ook verdedigd werk te verrichten.
Want Sneijder doet verdedigend geen moer.
En nee Nederland heeft niet echt wapens op Robin van persie en Robben na.
En blind is gewoon dramatisch en dat geef jij nu toe..

6 juni 2014 om 12:09

Lens en Depay erin voor het verdedigende werk en daarnaast dan? Moeten ze alleen verdedigen of hebben zij ook bepaalde Wapens om van waarde te kunnen zijn. Hun fysiek en snelheid zijn wapens!

Als je letterlijk aan wapens denkt dan snap ik je punt idd wel, want wij hebbem die zeker niet maar andere landen ook niet.

Waar geef ik jou gelijk inzake Blind? Ik zeg alleen dat je makkelijk probeert te scoren door hem als onderbouwing te gebruiken. Iedereen weet nu wel dat de helft van de vz leden een anti Blind Campagne zijn gestart.

Ik vind hem weinig tot niets toevoegen, maar slecht vind ik hem zeker niet.

6 juni 2014 om 12:34

We hebben het toch ook over wapens..
Andere landen hebben wel degelijke meerdere echte wapens:
Argentinië: Messi,Aguero,di Maria.
Brazilië: Neymar,Hulk,Oscar,Willian
Duitsland: Kroos,Reus,Gotze,Ozil enz
Spanje: bestaat alleen uit wapens.
Frankrijk: Benzema,Pogba,Griezmann,Ribéry.
Zo kan ik wel een tijdje doorgaan.
En over blind je zegt zelf dat ie weinig tot niks toevoegt dan kan je hem net zo goed uit je selectie laten toch als ie toch niks toevoegt.
Op het middenveld heb je betere opties: Guzman,Clasie,Fer,Wijnaldum
Op Lb zie ik toch liever Indi die tenminste kan verdedigen het liefst Buttner maar die heeft geen kans gekregen.

7 juni 2014 om 11:05

De helft is al geblesseerd die je opnoemt

6 juni 2014 om 11:07

Inderdaad, iedereen in Nederland is zo negatief zeg. We zijn geen San Marino o.i.d. We zijn nog steeds een groot voetbal land, en we worden nog steeds gevreesd. We hebben genoeg kwaliteit om iedere tegenstander te verslaan, dat hoeft niet met oogstrelend voetbal. Het resultaat telt op het WK.

6 juni 2014 om 11:16

Ja maar je kan niet ontkennen dat onze selectie een b/c selectie zou zijn van spanje brazilie en duitsland. Oranje kan alleen door als er echt een heel hecht team staat die voor elkaar vechten en door het vuur gaan. Maar als ik alle wedstrijden zo bekijk vond ik alleen het gelijke spel tegen equador? hoopvol, hoe gek het ook klinkt.

6 juni 2014 om 11:25

Het heeft alles met de vorm van de dag te maken.. Dat is eigenlijk bij elk toernooi zo. Als ze dadelijk een wereld wedstrijd spelen en winnen van Spanje kan je zomaar in een toernooi groeien en weer hoog eindigen. De mogelijkheden hebben we in ieder geval dus nu kunnen we alleen hopen Ik heb er wel vertrouwen in!

6 juni 2014 om 11:37

Dat we door de groep kwamen in 2010 was al een wonder als je de wedstrijden bekijkt. Het geluk dat we toen tegen Denemarken hadden werd 2 jaar later goed duidelijk. Worstelend langs Japan en Kameroen. Maar zonder geluk vaart niemand wel.

6 juni 2014 om 12:17

"het geluk dat we toen tegen Denemarken hadden werd 2 jaar later goed duidelijk."

Hoe werd dat duidelijk dan? Omdat Denemarken toen met veel geluk van ons won? Want meer dan dat was het uiteindelijk niet hoor.

6 juni 2014 om 13:24

Idd en we kregen tot 2 keer toen geen penalty toegekend, terwijl het 2 duidelijk waren

6 juni 2014 om 12:15

Inderdaad, met een 532 opstelling is een pak slaag krijgen haast onmogelijk. De zwakste schakel van Spanje is duidelijk Pique. Hij gaat sowieso wel fouten maken.

6 juni 2014 om 14:29

Vind Pique en Ramos sowieso een zwak duo eigenlijk. Dit Spanje mist een Puyol van 4 jaar geleden. Begrijp me niet verkeerd, Pique en Ramos zijn individueel geweldige verdedigers, maar als duo ben ik niet zo weg van ze.

tsja, wil hij ons hoop geven of meent ie dit?
vind het een vrij diplomatiek antwoord, dat het een mooie wedstrijd wordt staat buiten kijf. maar het gaat voor NL lastiger worden dan voor Spanje denk ik

hahahaha dit zegt die sws uit respect. Nederland is veel minder dan 4 jaar geleden de topspelers zijn ouder geworden . En wereldtalenten op depay en kongolo na hebben e niet echt. We zullen al gespaard zijn als hun met 2-0 winnen.

6 juni 2014 om 14:35

Hoezo? De selectie is nu echt niet minder dan 4 jaar terug hoor. Vooral de verdediging niet. Kijk hier maar eens naar...

2010 :

van der Wiel, Bouhlarouz, Ooijer, Mathijsen, Heitinga, van Bronckhorst, Braafheid

2014 :

Janmaat, Verhaegh, De Vrij, Vlaar, Veltman, Martins Indi, Kongolo, Blind


Als je die van 2010 nu serieus nog steeds beter vind dan die van nu, hoor ik graag van je waarom.

6 juni 2014 om 16:22

Ik vind alleen Van Bronckhorst en Mathijssen (uit dat jaar) echt beter. Maar die werden idd ook verguist voor het wk. Met name Gio werd gezien als de zwakste schakel en dit bleek een van de sterkste. Zo zie je maar.

7 juni 2014 om 01:51

Laten we vergelijken

Stekelenburg vs Cillissen (1-0). Stekelenburg in die tijd, is beter dan deze cillissen , want Stekelenburg was toen bijna wereldtop en dat zag je ook op het wk,want hij maakte fenomenale reddingen.
van der wiel vs Janmaat (2-0). Ik vind janmaat een super verdediger met super veel potentie, maar vind van der wiel echt veel beter.
Mathijssen vs kongolo (2-1). Kongolo is echt een geweldig talent en hij doet me erg veel denken aan Mangala, want hun verdedigend vermogen is precies hetzelfde.
Heittinga vs De vrij 2-1). Kan hier niet echt kiezen want in 2010 was heittinga beter dan dat hij nu is.
Van Bronckhorst vs Blind (3-1). Van Bronckhorst is gewoon een betere speler en speelde een geweldig wk met namde de goal tegen Uruguay en mede dankzij hem zijn we ook zo ver gekomen!
Van bommel vs fer (4-1). Van bommel is beter en zijn ervaring was ook veel meer doorslaggevender dan dat van fer nu.

Dus dit zijn de belangrijke vergelijkingen en dan maak ik uit dat we 4 jaar geleden gwn beter waren

7 juni 2014 om 02:49

Tja, en de bank dan? Die was met Ooijer, Braafheid en Bouhlarouz wel erg slecht bezet... dan hebben we het nu beter.

Ach wat een gelul. Probeert zich in de underdog positie te lullen maar Spanje heeft weinig te vrezen.

Ik ga de strijdbijl niet begraven en ik blijf hopen, maar dit gaat gewoon heel lastig worden. Spanje heeft op Robben en van Persie na op elke plek een betere speler staan.

En dan heb ik het nog niet eens over ervaring.

Nederland wint met 1-0 dus de poll is overbodig. Wereldkampioenen verliezen wel vaker met 1-0 hun openingswedstrijd op het wk. Argentinië in 92 en 90. Frankrijk in 02.

6 juni 2014 om 11:09

Spanje zelf in 2012

Het kan alle kanten op uiteindelijk, de bal is rond. Zelf verwacht ik een gelijkspelletje, en verwacht eerlijk gezegd ook een mooie wedstrijd. Voorin is Oranje een paar klasse beter, elders of het veld Spanje weer. Ben erg benieuwd i.i.g.

we kunnen wel heel cynisch gaan doen maar buiten Nederland word er altijd met veel respect gekeken naar oranje. Dat is niet iets wat te maken heeft met de resultaten van de laatste tijd maar is iets gevoelsmatig Oranje behoort normaliter tot de beste landenteams van de wereld

6 juni 2014 om 14:38

Daarom, maar Nederlanders zijn er koning in hun eigen elftal af te kraken. Maar dalijk lopen ze wel allemaal weer feest te vieren als we weer in de halve finale staan. Viezerikken. Leer toch eens een keertje achter je land te staan man. Hoe slecht de selectie ook is, ik zal Nederland altijd steunen.

Zit volgende week tijdens de wedstrijd in madrid.. Wat zou het de pijn voor een groot deel wegnemen van 4 jaar geleden ,als robben in de laatste minuut de 2-1 binnen schiet..
Als we verliezen ga ik gewoon tot aan australie niet na buiten
We moeten nog een week, maar de spanning is nu al voelbaar bij mij pf

sociaal wenselijk antwoord van del Bosque, Spanje beschikt over veel meer kwaliteit als ons dat staat als een paal boven water. Wij staan als voetbal land natuurlijk nog steeds hoog aangeschreven in het buitenland en spelers als Robben, van persie en Sneijder genieten nog veel respect. Ik snap wel dat de spanjaarden niet al te licht denken over deze wedstrijd maar het mag duidelijk zijn wie de grote favoriet is.

Begrijp ik wel Oranje kan goed op de 0 spelen geven haast geen kansen weg, Spanje komt en Oranje ziet dat het liefst met een counterende Robben. Let maar op het kan wel eens een verrassende uitslag worden, of is het wel zo verrassend als we 0-1 winnen? Als je het mij vraagt niet ben best onder de indruk van ons elftal, ook in de kwalificatie uitstekend gespeeld.
Echter tegen een Australië wordt het voor ons lastiger als we zelf het spel moeten maken dat kunnen we niet echt, we zijn meer een ploeg die uit de reactie moet spelen.

6 juni 2014 om 14:40

Daarom, ons elftal is eigenlijk precies het tegenovergestelde van de Hollandse school. Hopelijk ziet van Gaal dat in. Totaalvoetbal spelen was leuk in de jaren 70 maar gaat nu niet meer werken met het huidige elftal. Gewoon doen waar je goed in bent.

Wat een politiek correct atwoord zeg.. Xavi, Iniesta en Mata tegenover Clasie, Blind en De Jong, zie je al een kwaliteitsverschil?

6 juni 2014 om 11:26

Blind krijgt eerder te maken met de RB van Spanje, DeJong en De Guzman zijn echt niet bsng voor de namen die jij noemt en sowieso fysiek veel harder en sterker (dat trekken ze niet, is al vaker bewezen) en Clasie zit op de bank. Negatieve onzin, bah!

6 juni 2014 om 12:14

"en sowieso fysiek veel harder en sterker (dat trekken ze niet, is al vaker bewezen)"... Zoals in de WK finale in 2010? Wie won er toen ook al weer?

6 juni 2014 om 12:19

Dude... ( duke)

ze wonnen die finale een paar minuten voor het einde van de tweede verlenging in een wedstrijd waarin niet Spanje maar Nederland de grootste kans kreeg.

wat zegt dat nou eigenlijk? Wou je zeggen dat Spanje het goed trok in die wedstrijd? Ik heb zelden een Spaans team zo gefrustreerd gezien als toen.

6 juni 2014 om 13:27

Xavi en iniesta over the hill

Wat een aderlating voor Spanje als ze niet mee kunnen doen. Volgens mij heeft hij nog wel wat achter de hand.

Maar serieus. In hun speelstijl schuilt natuurlijk wel het gevaar van een Nederlandse counter. En die teen van Casillas heeft ook z'n dag wel eens niet.

Zo jammer dat zovelen zo negatief doen. Ik geloof ook dat Nederland punten kan pakken in die eerste wedstrijd, iig 1 misschien wel 3. Spanje is in een groepsfase vaak wat slordig, alleen daar al van kunnen wij profiteren.

Het is niet negatief zijn , maar realistisch en hoe nederland er nu voor staat en speelt schat ik de kansen heel klein in dat we uberhaupt verder komen na de eerste ronde. Misschien verrassen ze me, maar spanje gaat minstens met 3-1 winnen!

Stel dat we gelijk spelen of zelfs winnen, dan zijn we uiteraard weer allemaal heel postief en worden we ineens wereldkampioen!! Want zo denkt ons landje nu eenmaal!

6 juni 2014 om 11:26

Zeiden niet heel veel mensen dat 4 jaar geleden ook?

6 juni 2014 om 11:47

@ T. Alavez

Volgens mij werd er toen meer geklaagd dat het spel zo saai was, al is het nu nog saaier.nu word er altijd wel geklaagd over de verdediging maar je moet onder van Gaal toch wel constateren dat verdediging echt van een erbarmelijk niveau is. Automatismen zijn er niet, iets wat een kwalijke zaak vind omdat van Gaal lang genoeg heeft gehad om zich met Oranje voor te bereiden. Opbouwend is uiterst pover en verdedigend vind ik het ook erg zenuwachtig overkomen, bij vlagen heeft Nederland goed gespeeld maar voornamelijk was het echt beneden niveau.

Mensen die nu opeens zwaar positief zijn laten nu begrijpelijk hun gezonde nationalistische trots naar buiten komen. Alleen op basis van het vertoonde spel van Oranje onder van Gaal heb ik ik niets gezien waaruit je echt vertrouwen kunt putten. Die zogenaamde progressie die ze hebben geboekt is er gewoon niet, dit komt mijn inzien omdat vele spelers gewoon er nog niet klaar voor zijn. Goed, we zullen zien hoe Nederland het zich er vanaf gaat brengen, door bovenstaande durf ik mij eigenlijk aan geen enkele voorspelling te wagen.

6 juni 2014 om 12:17

Toen had Nederland ontzettend veel mazzel met de tegenstanders, op een zwak Brazilie en Spanje na. Nu is het óf winnen van Spanje (lukte toen ook niet) óf winnen van Brazilie (dit keer met Neymar en thuisvoordeel) en dat zie ik in ieder geval niet gebeuren.

7 juni 2014 om 11:01

Het glas is half vol of half leeg. Geluk met tegenstanders, doe normaal. Je kan een keer geluk hebben misschien twee keer maar je eindigt niet in de finale door alleen maar geluk met tegenstanders.

@afca_leeds, natuurlijk is het gedeeltelijk nationalistische trots en ben ik realistisch dat het voetbal niet altijd even mooi is. Maar toch word hier wel echt heel vaak alleen maar negatief gepraat over de kwaliteiten van het Nederlands elftal. Terwijl we vier jaar geleden niet voor niets met een zwakkere selectie (t.o.v. sommige andere landen) de finale hebben gehaald. Het blijft een toernooi en alles zal af hangen van de vorm van de dag en hoe Nederland in het toernooi zal groeien. Zodra iedereen erachter gaat staan kunnen we veel bereiken in ieder geval!

Wat een negativiteit hier zeg. Natuurlijk heeft Spanje een feitelijk betere ploeg maar Nederland is zeker niet kansloos.

Spanje moet het hebben van snelle passing en lopende mensen maar vindt dat gaatje maar eens tussen die 7 man voor de verdediging. Ik hoop dat het breien wordt voor Spanje langs de 16 en dat Nederland er met snel spel uitkomt en zo Spanje pijn kan doen. Geen fantastisch spel dus maar wel redelijke win-kansen.

Ik zet mijn geld op een 1-0 voor Nederland

Kom op jongens! Revanche voor de finale!

Het is gunstig voor Nederland dat ze de eerste wedstrijd tegen Spanje moeten. In een verdedigende opstelling met werkende middenvelders zal Spanje hard aan de bak moeten. Maar kunnen ze dat ook opbrengen? Vorig jaar tijdens de Confederations Cup waren Spanje en Italië helemaal kapot in de halve finale en de laatste wedstrijd. Ik denk dat ze nu heel erg voorzichtig zullen zijn. Er liggen zeker kansen op punten voor Nederland naar mijn mening.

6 juni 2014 om 14:48

Ben ik volledig met je eens.
De landen uit Europa gaan wel degelijk in bepaalde mate rekening houden met de gevolgen van het klimaat aldaar.

Dit is de voorspelling voor NED-SPA:

Salvador, Bahia, Brazilië
vrijdag
Kans op storm
29graden
Luchtvochtigheid: 71%

Ik bekijk het positief.
Een team dat 8 jaar lang alles heeft gewonnen , valt een keer van zijn troon.
Dit WK is dat moment voor Spanje.
Wil niet zeggen dat we winnen dan , maar waarom niet.

Hup Holland Hup.

Laten we niet zo negatief zijn en hopen op een stunt a la Ajax-Barcelona. Bij Barcelona voetbalt toch een groot deel van wat bij Spanje in de basis zal staan.

Nederland heeft gewoon een sterk basiselftal. Je hebt voorin gewoon Robben-Van Persie en Sneijder daarachter. Dat zijn gewoon drie topspelers. En het middenveld is verder nog redelijk met Nigel De Jong en Clasie of Fer of De Guzman. Als je daar Strootman had lopen was het gewoon een klasse middenveld alleen denk ik dat Strootman een dusdanig belangrijke rol had dat het nu na zijn wegvallen wel gelijk minder is. Verdediging vind ik gewoon goed. Blind - Martins Indi - De Vrij - Vlaar - Janmaat. Vergis je niet, de Feyenoorders gaan allemaal de stap maken naar een Europese subtopploeg deze zomer. Ik heb er vertrouwen in dat ze niet zullen teleurstellen.
Zeker De Vrij gaat iedereen positief verassen. Hij is uitgegroeid tot een heel solide centrumverdediger die ook nog eens over voetballende kwaliteiten beschikt. Hij kan ook goed koppen en heeft een redelijk schot uit de tweede lijn. Bovendien oogt hij fysiek veel sterker dan twee jaar geleden. Martins Indi heeft ook echt wel stappen gemaakt. Waar hij eerst nog klungelige fouten kon maken lijkt hij dat toch echt afgeleerd. Bovendien is het een beest, waar je als aanvaller echt niet tegen wil staan. Bruno's nadeel is dat hij niet de snelste is. Maar de vraag is of dat voor problemen gaat zorgen in het 5-3-2 systeem. Ron Vlaar is inmiddels al twee jaar actief bij Aston Villa waar hij zelf aanvoerder is. Ron is uitgegroeid tot een goede verdediger, sterk in de duels en een goede mandekker. Het ontbreekt Ron Vlaar alleen aan voetballende kwaliteiten. Hij is niet sterk in de opbouw. Het is te hopen dat De Vrij de wat meer opschuivende rol in het centrum zal krijgen. Janmaat heeft een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt bij Feyenoord. Hij zal zijn momenten goed moeten kiezen op de rechterflank. Zijn rushes zullen bepalend kunnen worden in het aanvalsspel van Nl.
Ik zou zelf alleen Cilissen geen eerste keeper maken. Ik zou eerder gaan voor Vorm of Krul.

Krul
De Vrij
Vlaar
Indi
Janmaat
Clasie?
De Jong
Blind
Sneijder
Robben
Persie

Wat een azijnzeikers zeg hier op VZ. Ten eerste heeft Nederland een heel goed elftal, met talentvolle spelers die het elk land moeilijk kan maken. Spanje heeft geen sprankelende kwalificatie achter de rug in tegenstelling tot Nederland. Ook in de afgelopen maanden in oefenduels overtuigen ze absoluut niet. En Nederland heeft ook de statistieken mee. Ga maar eens na hoe vaak het is gebeurd dat de Wereldkampioen zwaar teleurstelt op het WK waar ze de titel verdedigen. Argentinië in 82, Italië in 86, na winst in 82, Duitsland in 94, na winst in 90, Frankrijk in 2002 en Italië opnieuw in 2010. Het is gewoon onwijs moeilijk om twee keer achter het WK te winnen. Er zal een enorme druk op Spanje liggen, zeker in de eerste wedstrijd. Het zou toch enorme vernedering zijn om te verliezen van NL, die dan een toch heerlijke revanche kan behalen voor vier jaar eerder. Ik denk echt dat Nederland als groepswinnaar doorgaat. Zonder sprankelend voetbal, maar efficient en resultaatgericht

6 juni 2014 om 12:12

Staat wel weer tegenover dat de halve Champions League finale hier tegenover een stel peuters uit de Mickey Mouse league gaat spelen. En als De Vrij zich al het bos in laat sturen door de spits van Estland denk ik niet dat Diego Costa veel moeite met hem zal hebben. Om over BMI nog maar te zwijgen.

Ik denk dat als Nederland van Spanje wint, ze heel erg ver gaan komen. Als ze namelijk van Spanje winnen denken ze dat ze van iedereen kunnen winnen en hebben ze een ongekend hoog vertrouwen in het team. Dan zie ik Nederland de halve finale zelf bereiken en eventueel zelfs de finale. Het enige probleem is, ze gaan niet winnen van Spanje. Daar is Nederland te zwak voor en Spanje te goed voor. Een gelijkspel zie ik er nog wel in zitten, maar je weet het nooit met van Gaal. Het is een hele tactische coach en die heeft al heel vaak in zo'n positie gestaan. Niemand dacht ook in 95 dat Ajax de CL ging winnen. Toch wonnen ze, mede dankzij Louis van Gaal. Ik heb vertrouwen in het WK, maar winnen doen ze zeker niet. Tenzij ze van Spanje winnen!

Selectie wk finale 2010:
Maarten stekelenburg
Vdwiel heitinga matthujsen bronckhorst
Nigel de jong -van bommel
Robben sneijder dirk kujt
Van persie

Vergeleken met brazilie/duitsland/spanje stelde deze selectie ook niks voor

6 juni 2014 om 12:08

Verdedigend niet, maar vanaf Nigel de Jong zeker wel. Wie had Brazilie toen in de spits die beter was dan Rvp? Robben was (en is) beter dan elke Duitse vleugelspeler, anders zou hij niet basis bij Bayern staan. En Sneijder was indertijd een prima 10, deed niet onder voor Iniesta.

6 juni 2014 om 12:11

Klopt, maar behalve Brazilië zaten die allemaal aan de andere kant van het speelschema. Overigens, van Bronkhorst had al bij Arsenal en Barcelona gespeeld, van Bommel en Robben hadden net de finale van de Champions League gehaald, Sneijder had de Champions League net gewonnen, Nigel de Jong speelde bij Manchester City en van Persie schoot er bij Arsenal veel in, dus echte koekenbakkers zijn dat ook niet hé. Nu helaas alleen nog Robben en van Persie in de echte top.

Die foto op de voorpagina past wel fantastisch bij de kop van dit stuk. Alsof hij zijn lachen niet kan inhouden terwijl hij het zegt.

Terecht, Spanje begint niet altijd lekker aan een eindtoernooi en Nederland kan in het systeem met 5 verdedigers erg stug spelen en op de kwaliteiten voorin speculeren. Juist tegen een land als Spanje waar je in de underdog rol zit en het spel niet hoeft te maken zou het zomaar kunnen werken . Ik ga voor een gelijkspelletje.

Dit is wel slecht geacteerd Del Bosque.

Fijn, hebben we straks drie centrale verdedigers, waarvan er twee echt niet kunnen voetballen, tegen nul spitsen van Spanje. Het middenveld is bij voorbaat prijsgegeven.

Van Gaal heeft de bus dus daadwerkelijk gemaakt, en die parkeert hij nu pontificaal in ons strafschopgebied. Voor een onzekere keeper die net komt kijken. Good luck with that!

Spanje is natuurlijk favoriet. Maar Nederland heeft nog altijd een paar topspelers en als het balletje lekker valt kunnen we het Spanje heel lastig maken. Spanje creeert met zijn tik-tak voetbal niet zo heel veel kansen en Oranje krijgt er met Robben-Van Persie - Sneijder altijd wel een paar. Zijn wij dan effectiever in het benutten van de kansen dan kunnen we zo maar winnen.

Als Spanje ook maar enigszins in vorm is dan maken ze gehakt van dit Nederland. Del Bosque is gewoon de bescheidenheid ten top.

Wat voor zorgen. Spanje speelt Nederland helemaal weg.denk 3 -0 voor Spanje. Nederland eindigt derde of laatste in de poule.dit WK wordt een drama voor Nederland.

Net als de Spanjaarden (catalanen) van Barcelona uit vorm zijn, zijn de spelers van Real en Atletico in topvorm. Als Robben weer de Champions League had gewonnen, had ik ons nog een kans toebedeeld.

6 juni 2014 om 16:10

Ben ik het niet mee eens, Robben was dit seizoen in bloedvorm, aan hem heeft het niet gelegen. Dat wetende is het een zegen dat hij die paar weken rust heeft gehad, ik denk dat wij de meest fitte en in vorm zijnde Robben op een eindtoernooi hebben die we ooit gehad hebben.

Heel logisch dat del Bosque dit denkt. Elke tegenstander moet je niet onderschatten, dit Spanje verloor 4 jaar geleden op de WK de eerste wedstrijd tegen Zwitserland. Ik vind dat wij toch een tikkeltje beter zijn dan die Zwitsers

Ik denk dat we gelijk spelen tegen spanje en chili, en vervolgens winnen van Australië. Zo komen we de poule dus wel door. Daarna wordt het erg lastig tegen Brazilië en zullen we een wereldpot moeten spelen (net zoals 4 jaar terug) om daar doorheen te komen!

Ik ben niet zo negatief als de meeste hier, ben erg chauvinistisch ingesteld en dat zouden meer Nederlanders moeten zijn! Ga gewoon achter je land staan, bier erbij en we zien wel hoe ver we komen! Maken er gewoon weer een groot feest van, zoals altijd!

Veel landen kunnen Spanje het moeilijk maken als het ergens om gaat, dus waarom Nederland niet?
Spanje was echt niet superieur in hun kwalificatie, denk aan Spanje 1-1 Finland.
WK brengt altijd verrassingen met zich mee!

Spanje heeft middelen aangetrokken om spelers bij de twee grote clubs te behouden en in te laten spelen, dat is wel zo'n voordeel. Hadden wij dat maar gehad destijds met Ajax95. Maar het was altijd de vraag bij hen hoe ze het zouden doen zonder de twee besten van die ploegen, die niet Spaans waren. Tot nu toe was het kwaliteitsverschil dusdanig dat dit gemis prima opgevangen werd, maar nu zijn we wat jaren verder, ooit zal toch het krachtsverschil door ouderdom wat gaan dalen, hopelijk dit jaar.

Ik denk dat Vicente del Bosque ook weet dat Oranje uit is op wraak, plus het is de eerste wedstrijd. Daarnaast worden wij zwaar onderschat, ook onder de bookmakers.

We zien het allemaal wel volgende week vrijdag de dertiende.

spanje verloor 4 jaar geleden ook de eerste wedstrijd, dus waarom zou dat nu ook niet kunnen???

Die Del Bosque wil het alleen maar minder erg laten lijken als hij punten laat liggen tegen dit Oranje.

Hij weet drommels goed, dat als Spanje dit verliest, het aan de Coaches ligt en hij veel kritiek zal krijgen. Ik wil niet zeggen dat Oranje niet kan winnen, maar als je naar de selecties kijkt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren